shabu shabu en Sumoquote:Op donderdag 12 december 2013 19:00 schreef outcast_within het volgende:
Het is een beetje het tegenovergestelde van zelf maken, maar wat zijn de beste all you can eat sushi restaurants in nederland?
Welke volgens jou?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat zijn bekende tenten, maar zeker weten niet de besten!
ik vind shabu shabu anders aardig goedquote:Op donderdag 12 december 2013 21:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat zijn bekende tenten, maar zeker weten niet de besten!
Geen keten maar een plaatselijke tent waar ik wel eens kom is een voorbeeld. Het verschil is oa dat ze daar het niet machinaal doen, waar sumo dat wel doet. Verder gebruiken ze bij die plaatselijke tent bijvoorbeeld schotse zalm ipv noorse zalm (veel stevigere en lekkere bite, minder slap als noorse zalm bijvoorbeeld). Het hangt dus ook nogal af van de inkoper van het vis. Maar ik heb daar altijd het gevoel dat het "maatwerk" betreft en dat sumo vooral gefocussed is op grote hoeveelheden tegelijkertijd. Dat verschil proef je.quote:
Ja, maar er wordt gevraagd naar een All You Can Eat en je plaatselijke tent is geen AYCEquote:Op donderdag 12 december 2013 22:20 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Geen keten maar een plaatselijke tent waar ik wel eens kom is een voorbeeld. Het verschil is oa dat ze daar het niet machinaal doen, waar sumo dat wel doet.
Kweekzalm=kweekzalm.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:20 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Geen keten maar een plaatselijke tent waar ik wel eens kom is een voorbeeld. Het verschil is oa dat ze daar het niet machinaal doen, waar sumo dat wel doet. Verder gebruiken ze bij die plaatselijke tent bijvoorbeeld schotse zalm ipv noorse zalm (veel stevigere en lekkere bite, minder slap als noorse zalm bijvoorbeeld). Het hangt dus ook nogal af van de inkoper van het vis. Maar ik heb daar altijd het gevoel dat het "maatwerk" betreft en dat sumo vooral gefocussed is op grote hoeveelheden tegelijkertijd. Dat verschil proef je.
van wat ik hoor ligt het een beetje aan de locatie. nijmegen schijnt minder te zijn...quote:Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik vind shabu shabu anders aardig goed
Nope is ook een all you can eat, Google maar eens op Yugo Haren. Beter heb ik nergens nog gehad, zij weten wat vers is.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:08 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, maar er wordt gevraagd naar een All You Can Eat en je plaatselijke tent is geen AYCE
Oh ok. Op basis van de Nijmeegse shabu shabu ben ik nou net afgehaakt. Grote hompen rijst.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:51 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
van wat ik hoor ligt het een beetje aan de locatie. nijmegen schijnt minder te zijn...
Zonder ouwehoeren, ik ben al in ontzettend veel sushi restaurants geweest van Groningen, Amsterdam, Denpasar, Stockholm tot Kopenhagen. Al zou alles kweekzalm zijn bij elke tent ervaar ik een andere smaak en structuur sensatie en weet dat het bij Yugo haren oa optimaal is. Onderling is er echt zo ontzettend veel verschil, van verse vis tot diepvries zalm meegemaakt, en dat proef je.quote:
Of je maakt de volgende dag chirashi-sushi (een sjieke naam voor een kom sushirijst met de vis/ingrediėnten erbovenop, in plaats van in mooie sushivormpjes).quote:Op maandag 9 december 2013 00:09 schreef SunChaser het volgende:
Persoonlijke ervaring
Had een halve kilo gekookte sushi rijst over. Ingevroren en ontdooid. Dat is als het is ontdooid is dus korrelig en plakt niet meer, maar dat los je zo op. Pannetje water opzetten, bodempje is gemoeg, rijst daarna in vergiet laten stomen met deksel erop, daarna op bord of grote kom ff laren afkoelen en t plakt weer
Smaak gaat wel achteruit dan dat je t eet zonder invriezen maar goed, het maken kost zoveel tijd dat weggooien zonde is
thanks voor de tip. Ga er komende week heen denk ik.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:42 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Zonder ouwehoeren, ik ben al in ontzettend veel sushi restaurants geweest van Groningen, Amsterdam, Denpasar, Stockholm tot Kopenhagen. Al zou alles kweekzalm zijn bij elke tent ervaar ik een andere smaak en structuur sensatie en weet dat het bij Yugo haren oa optimaal is. Onderling is er echt zo ontzettend veel verschil, van verse vis tot diepvries zalm meegemaakt, en dat proef je.
Al die tenten als groninger geweestquote:Op vrijdag 27 december 2013 12:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
thanks voor de tip. Ga er komende week heen denk ik.
Ik vind zelf imono in groningen beter dan sumo. De sushi mall geef ik geeneens een kans, dat ziet er zo achenebbisj uit
ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 27 december 2013 12:23 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Al die tenten als groninger geweest,yugo haren "you wont be disappoint son!" :p
Alleen de nieuwe vestigingen hebben datquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:40 schreef Erasmo het volgende:
Wat ik in Shabu Shabu trouwens echt geniaal vind is dat bestellen via de tablet, veel makkelijker dan dat gekut met kaartjes
Veel plezier! Ik ben benieuwd of het voor jou eventueel wel evenaart. Waar is planet sushi dan?quote:Op vrijdag 27 december 2013 12:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik ben benieuwd.
Het zal Planet Sushi niet evenaren gok ik
ik ben naar de vestiging in miami geweest.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:14 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Veel plezier! Ik ben benieuwd of het voor jou eventueel wel evenaart. Waar is planet sushi dan?
Top! Zie je vergelijking later hier wel! Keuze zal minder zijn maar zeker goed!quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik ben naar de vestiging in miami geweest.
Van mij mogen ze het zo snel mogelijk invoeren, het is echt handig!quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:05 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Alleen de nieuwe vestigingen hebben dat
ik haal sowieso alles bij de toko wat ik bij de toko kan halen. Supermarkten hebben vaak maar zo-zo kwaliteit aziatische producten.quote:Op zondag 29 december 2013 15:14 schreef sirdanilot het volgende:
Die dingen die je opnoemt kun je allemaal bij de albert heijn halen, maar vaak is bv. nori (zeewiervellen) bij de toko wat goedkoper en/of beter. Kijk maar op tokowijzer welke goede toko je in de buurt hebt.
Wat?quote:Op zondag 29 december 2013 16:21 schreef RobinOok het volgende:
Kan iemand die Sirdanilot even editten?!? Tsssssss.
Myraela, kijk, hier is een lijst met toko's:
http://www.aziatische-ingredienten.nl/adreslijst/
eten was prima. Beleving wat minder. Het personeel was niet allemaal even gedreven en er zaten twee vervelende boerentrienen naast ons. Maar daar kunnen zij niets aan doen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Top! Zie je vergelijking later hier wel! Keuze zal minder zijn maar zeker goed!
Laatst genoemde zeker niet want hoe daar soms met de kikoman wordt gesmeten bij bepaalde gerechten gaat alle perken te buiten. Echte goede traditionele Japanners heb je niet in Rotterdam.quote:
Chapeau voor je probeersel. Hoe smaakte je rijst want dat is eigenlijk het allerbelangrijkste bij een goede sushi.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:36 schreef De-Sombrero het volgende:
Voor het eerst zelf Sushi gemaakt. Ik vond het best goed gelukt. We hadden o.a. zalm, tonijn en surimi gebruikt. Dit gaan we vaker proberen.
rijstazijn van de toko is al compleetquote:Op woensdag 12 februari 2014 22:22 schreef RobinOok het volgende:
Ik hoop dat je de zout alleen vergeten bent op te schrijven....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |