quote:Op maandag 13 september 2010 11:48 schreef Ticootje het volgende:
Orea, bvkindjes kunnen best lang tussen poepluiers in laten zitten. Dat kunnen best een paar dagen zijn. Geen zorgen.
quote:Op maandag 13 september 2010 12:00 schreef Orea het volgende:
oke, op zich maak ik me ook geen zorgen, tis geen poeperd(en als ze een keer losgaat, dan zit het tot haar nek
ik vrees weer het ergste komende dagen
) alleen ligt ze sinds vannacht wel steeds weer te persen.. Dus als ze zo wakker is maar even in de hurkhouding vouwen (schijnt dat ze dan makkelijker kunnen ontlasten) en mijn LK raadde voor mij tomatensap aan.. dat schijnt laxerend voor haar te kunnen werken (omdat ze dus zo ligt te persen soms
anders zou ik niks doen!)
Het is echt belangrijk om in het begin goed je rust te pakken inderdaad.. Ik weet nog dat wij op donderdagochtend thuiskwamen (Leia is woensdagmiddag geboren) en dat manlief in zijn enthousiasme riep: morgen komt mijn collega! Want hij gaat met vakantie! En dat ik zei: bel maar weer af! Ik wil nog helemaal geen bezoek.. Eerst een beetje wennen en bijkomen van die heftige ervaring!quote:Op maandag 13 september 2010 12:49 schreef Mereltje het volgende:
Wat ik wel heb bedacht voor een eventueel volgende keer is dat ik de eerste twee dagen geen bezoek wil, ook niet van familie.. ik had echt even mijn rust moeten pakken, door de drukte is denk ik de borstvoeding ook niet goed gegaan.
Ik let er een beetje op dat Nathan niet consequent alleen niet links ligt, ook hij draaide al heel vroeg. Hij ligt dus ook wel eens met zn hoofd naar rechts. Als het alleen links zou zijn zou ik hem op zn zij laten slapen.quote:Op maandag 13 september 2010 12:56 schreef Ticootje het volgende:
Oh, en wat het hoofdje draaien betreft: ik zou ze moeten wegleggen op de rug en dan haar hoofd om en om links rechts. Maar leyla is vrij sterk en kan dus zelf haar hoofdje naar de andere kant draaien. Hoe doe jullie dat?
Ik zit op 2quote:Op maandag 13 september 2010 14:46 schreef Ticootje het volgende:
Zo pakje nummer 3 voor vandaag aan.
geduldig wachten tot kindlief (zowel selene als ravi hadden een voorkeurshouding) groot genoeg is om met speeltjes aan de gang te gaan en dan zo'n vastbindspeeltje aan de pijlers van het bedjequote:Op maandag 13 september 2010 12:56 schreef Ticootje het volgende:
Oh, en wat het hoofdje draaien betreft: ik zou ze moeten wegleggen op de rug en dan haar hoofd om en om links rechts. Maar leyla is vrij sterk en kan dus zelf haar hoofdje naar de andere kant draaien. Hoe doe jullie dat?
Hier nog steeds 1quote:Op maandag 13 september 2010 14:52 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ik zit op 2
Vanmorgen onze eerste spuitluier, ze zat tot halverwege haar rug onderdus lekker een extra keertje in bad
Emma drinkt nu nog maar 75-80cc per voedingquote:Op maandag 13 september 2010 17:59 schreef Ticootje het volgende:
Ja, jen dronk nooit veel in 1x.
120cc dat vind ik dus echt veel! Maar leyla zal straks ook wel meer drinken, das echt een hongerlap.
voor jou :quote:Op maandag 13 september 2010 20:40 schreef Ticootje het volgende:
We vinden Leyla toch wel veel spugen, net spuugde ze voor de 3e keer vandaag alles onder..
Wie zou ik daarvoor moeten bellen? De verloskundige of de huisarts?
we hebben twee speklapjesquote:Op maandag 13 september 2010 18:39 schreef Orea het volgende:
Maar mijn dochter scheelt dus nog maar 600 gram met Floris![]()
Ik ga morgen even officieel wegen op het CB, dan weet ik wat ze exact weegt
Nu pas? Bij ons is dat na ongeveer 6 weken, maar Nathan is vandaag 7 weken (quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:04 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Pff spugen en krampjes moeten verboden worden bij baby's! Word je alleen maar onzeker van!!
Ik heb met Shenaya het consultatiebureau plat gebelt
Ik ga zo na bijna 14 weken maar eens naar de eindafspraak van de vk...
Ik had laatst een pruillipje en een verdwaalde traan... Toen kon je me ook bijna opvegen hoor. Voelde mezelf zwaar tekort schieten omdat ik hem even had laten doorhuilenquote:Op dinsdag 14 september 2010 11:03 schreef Orea het volgende:
Mijn baby huilt met tranen!!!!keizielig!
wat sneu prikjesquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:49 schreef Sonnetje85 het volgende:
mijn kind krijgt morgen zn eerste prikjesbluh vind dr niks aan..maar ja
morgen even informeren voor een idkaart. cb zit naast t gemeentehuis dus das makkelijk
Hm, dat wist ik niet. Ik ga vanmiddag wel met de bus naar de verloskundige (eindgesprek) en dinsdag weer met de bus ID-kaart ophalen. Het gaat op zich goed, ik heb inderdaad nog steeds wel last van mn rug en vannacht lag ik gewoon niet lekker. Ik zal oppassen.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:49 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Pessie, pas wel goed op hoor! Hier ook geen bekkenklachten meer maar wel rugklachten en dit blijkt nog gewoon van de bekken af te komen volgens de fysio. Wandelen sterkt het allemaal wel aan zei ze!
Tico, herkenbaar met een 2e. Bij Shenaya sprong ik de eerste tijd veel op als er een geluid of kik kwam. Nu laat ik Nanique wat makkelijker liggen en al helemaal als ik met Shenaya even bezig ben inderdaad!
Sonnetje, las Pijnacker?! Woont een kennisje van mij ook
Ben niet heel actief hier op dit moment want gaat even niet zo lekker.. Voel me al een ruime week ellendig en vandaag is het helemaal prut! Het zal ergens ook wel stress zijn om het weer moeten gaan werken overmorgen maar goed. Henk is helaas werken en kan niet weg want heb m vanochtend gevraagt of hij naar huis kon komen. Alleen als Shenaya mama zegt heb ik extreme steken door mijn hoofd..
Verder gaat met Nanique alles goed! We zijn alweer 3 maanden verder en het gaat allemaal al iets makkelijker. Ze begint de box leuker te vinden en ik kan haar dus even wegleggen dat is ook wel fijn want het huishouden en Shenaya draaien allemaal gewoon door...
Overmorgen is het dan echt zover en zit mijn verlof erop!
Ga vanavond even proberen luiers te scoren bij de Kruidvat want het is 2+2 gratis van de Huggies
Ik gebruik voor Diego de monodose zoutoplossing (zonder verstuiver dus dit ivm de kracht hier van ) en de aspirator om t schoon te maken en t werkt superquote:Op donderdag 16 september 2010 10:05 schreef Cantare het volgende:
*knip*
Verder heeft ze een snotneusje. Zo zielig, zeker als ze wat onrustig is dan ligt ze enorm te reutelen en te knorren.Ik heb zo'n neuspeertje van de Hema geprobeerd maar dat werkt niet echt goed.
Buiten dat doet ze het zo goedmijn kleine spekkie/knorretje/prinsesje/whatever in me opkomt.
Inderdaadquote:Op donderdag 16 september 2010 16:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik blijf 2 borsten aanbieden, maar inderdaad ze heeft op dit moment aan 1 echt genoeg. Maar dat kan zo veranderen weet ik.
en als ze wakker drinkt dan gaan haar oogjes op standje trance.
quote:Op donderdag 16 september 2010 20:29 schreef flugeltje het volgende:
@son ja he, hij lijkt ook echt groeistuipen te hebben nu. Was vanmiddag bij het CB ook alweer 5290gram, gaat helemaal de goeie kant uit dus.
Gek idee he dat ze volgend jaar zomer gewoon alweer een jaar oud zijn, als Willem een beetje op mij lijkt loopt hij al in mei ofzo, lijkt me echt bizar... Heerlijke dikke billen in het zand, dat kinderfototopic gaat tof worden
@sserpente, hij kan inderdaad heel erg ontwapenend zijn...
kontschuivenquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:31 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Ja of ze ontdekken nieuwsgierig zijn vanaf hun billen en willen nog niet lopen..:) Shenaya was ook meteen zo nieuwsgierig maar liep pas met bijna 2 jaar! Denk er nog maar even niet aan want kruipen en lopen betekend nog veeeeeeel meer in de gaten houden hihi
Nanique ontdekt elke keer leuke en lieve geluidjes! Ze is ook een stuk rustiger geworden dus wat genieten! Ook erg prettig voor Henk die het straks 2 avonden en 2 dagen alleen moet doen met de kindjes!
Plasluiers in de gaten houden pessie. Dat is een hele goede maattabel.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:28 schreef pessie het volgende:
Maffe, ik hoop dat het morgen beter gaat!
Hier ook de HAP maar gebeld. Nathan is nog steeds verkouden en slaapt eigenlijk al de hele dag. Toch maar getemperatuurd, 38.1, de HAP wilde hem toch wel graag even zien dus zo even heen. Ik heb zelf het idee dat hij minder drinkt, maar daar kan ik niet echt iets over zeggen omdat ik geen maattabel op mn borst heb staan.
Een hele dikke knuffel voor julliequote:Op vrijdag 17 september 2010 16:36 schreef maffemuts het volgende:
Hallo allen, even een berichtje van ons,
Diego is vanmiddag met spoed opgenomen in het ziekenhuis met koorts/dehydratatie en nog n rits ellende, een hele rits onderzoeken gekregen en hangt nu aan de infuzen met antibiotica en vocht. staat een hele boel op kweek en we zijn hier dus de komende 3 dagen op zeker.
Ik houd jullie geupdate
liefs
Maffe
Zo ook hier, al houd ik er wel van om aan tafel te eten, manlief dekt bijna altijd de tafel en doet dit het liefst op de bank.quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
tijdens het eten ligt floris hier altijd tussen ons in op het voedingskussen, wij eten dus echt nooooit aan de eettafel. das vooral kamervullingals floris mee gaat eten zullen we wel moeten
ik heb net buiten gewandeld met floris. hij was heeeel erg moe, maar wilde niet slapen. en was aan het huilen en niet te troosten. hij ligt nu nog steeds in de wagen te slapen, omdat ik bang ben dat ie wakker wordt als k m overleg in zn bed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
Floris heeft er volgens mij ook nog niet echt iets aan om in zo'n stad rond te banjeren... Hoe lang wil je gaan eigenlijk?quote:Op zondag 19 september 2010 12:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
nou ik wil per se naar londen. heeft niet eens te maken met met zn 2en wegwillen, maar gewoon veel telang niet geweest. en een baby mee naar londen vind k niet handig.
Ik snap wat je bedoelt, lastig... Als je op stel en sprong terug wilt is dat nog niet zomaar gebeurd inderdaad. De trein een idee anders? Ik weet niet hoe vaak die rijdt en of je zo op kunt stappen zonder reservering...quote:Op zondag 19 september 2010 12:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
nee precies
we willen 3dagen gaan (en ik wil dus vliegen, want donderdagavond heen en maandagochtend terug vind ik te lang
Dat was het ook echt. En voor mijn broertje een hele ervaring om nog 1-2 keer per nacht wakker te worden door een hongerige baby.quote:
Wij slapen altijd met zijn drieen in een kamer, dus we zijn het gewend. Eigenlijk zouden we nu moeten gaan, mijn broertje heeft op het moment geen huisgenoot, dus die kamer staat al een tijd leeg.quote:Op zondag 19 september 2010 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben onze citytrip juist afgeblazen omdat we het niet zagen zitten om met z'n drietjes op een hotelkamer te slapen.
Dat herken ik sterk. Mijn vriend is er zelfs nog minder aan toe. We zijn nu met zijn drieen zegt hij dan. Elke keer als ik iets dergelijks voorstel. En daar ben ik dan stiekem heel blij om.quote:Ik heb er trouwens nog steeds geen behoefte aan, weggaan met mijn lief maar zonder Ivan. Ik ben één keer noodgedwongen alleen naar het buitenland gegaan voor mijn werk en ik was erdoor verrast hoe lekker ik dat vond, maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik daar echt aan toe ben of het nodig heb.
Als je het gewend bent is het een ander verhaal! Maar iets om rekening mee te houden is dat een hotel een heel andere omgeving is dan je eigen huis en dat het op pad gaan ook invloed op je baby kan hebben. We hebben met Ivan één keer in een hotel met één kamer geslapen toen we naar Zuid-Frankrijk gingen. Hij was toen duidelijk uit zijn ritme en was wat huilerig en wij voelden ons héél bezwaard om hem te laten huilen in verband met de andere hotelgasten. Op het moment dat we in ons huisje waren was dat meteen anders. Op de terugweg ging het in een hotel met twee kamers trouwens weer prima.quote:Op zondag 19 september 2010 13:55 schreef oeke het volgende:
Wij slapen altijd met zijn drieen in een kamer, dus we zijn het gewend. Eigenlijk zouden we nu moeten gaan, mijn broertje heeft op het moment geen huisgenoot, dus die kamer staat al een tijd leeg.
Haha, hier hetzelfde! Ik stel het ook wel eens voor, maar we maken nooit concrete plannen, klaarblijkelijk omdat we er niet echt behoefte aan hebben. Ik kan me wel goed voorstellen dat anderen die behoefte wel hebben, trouwens. Ik zie het niet als een 'verdienste' van ons of zo. Sterker nog, ik zag mezelf vantevoren als een moeder die vrij gauw behoefte zou hebben aan meer vrijheid. Nu het eenmaal zo ver is voelt het heel anders en denk ik ook niet in termen van (on)vrijheid: Ivan is er en hij hoort er gewoon bij.quote:Dat herken ik sterk. Mijn vriend is er zelfs nog minder aan toe. We zijn nu met zijn drieen zegt hij dan. Elke keer als ik iets dergelijks voorstel. En daar ben ik dan stiekem heel blij om.
Voor Ko was het denk ik niet speciaal leuk. Of althans zo leuk als het kan zijn om de hele tijd bij je ouders te zijn die in een vrolijke bui zijn. Of dat nou in Lutjebroek of Londen is, dat maakt hem verder niet uit.quote:Op zondag 19 september 2010 14:06 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik heb ook niet de behoefte om alleen met R weg te gaan, maar wel de behoefte aan Londen en dat leek me voor Floris dus niet leuk
quote:Mereltje, ik denk dus dat het eraan komt door een bepaald gevoel in mijn onderbuik. misschien komt t wel helemaal nog niet. ach we zien welde 23 zou wel grappig zijn, dat was de laatste keer.
het is of ongesteld of zwangeren dat laatste lijkt me helemaal vreselijk op dit moment
heb k 2kinderen binnen een jaar
Ja dat.quote:Op zondag 19 september 2010 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, hier hetzelfde! Ik stel het ook wel eens voor, maar we maken nooit concrete plannen, klaarblijkelijk omdat we er niet echt behoefte aan hebben. Ik kan me wel goed voorstellen dat anderen die behoefte wel hebben, trouwens. Ik zie het niet als een 'verdienste' van ons of zo. Sterker nog, ik zag mezelf vantevoren als een moeder die vrij gauw behoefte zou hebben aan meer vrijheid. Nu het eenmaal zo ver is voelt het heel anders en denk ik ook niet in termen van (on)vrijheid: Ivan is er en hij hoort er gewoon bij.
Ik heb je vanaf moment één dat het niet zo fijn ging, gezegd dat je me moest bellen en dat ik zou komenquote:Op zondag 19 september 2010 20:07 schreef maffemuts het volgende:
*zondagavondupdate*
Diego heeft een goede nacht gehad, nachtvoeding van 3uur via de sonde gekregen aangezien we beide ongv in katzwijm lagen. Temp blijft redelijk stabiel rond de 37.6 en 37.1 wel houd ie nog de paracetamol voor t comfort.
Hij is sinds het eind van de middag van de zuurstof af dat is ook alvast een stap in de goede richting, en vanavond net voor de voeding was ie met zn speentje in de weer en trok ie de sonde er uit met zn pink![]()
Morgen krijgen we de meeste uitslagen op 1 onderzoek na, die uitslag duurt 3 weken (entero-virus)
Vanmorgen met lief van plek gewisseld, hij slaapt vannacht bij Diego en ik bij Rachel.
Rachel blijft rond de 40 graden hangen met paracetamol, wel weer wat gedronken niet megaveel, maar hopelijk genoeg om eens een goeie luier te produceren.
En DJMO onwijs bedankt voor het oppassen vanmiddag zodat ik toch nog even naar het ziekenhuis kon:*
En Pessie ook succes met Nathan natuurlijk !!!
Oh Leyla wilt ook graag op mn borst slapen opeens. Maar als ze dan een tijdje slaapt fop ik haar toch echt door haar heel zachtjes in haar nestje te leggen. En dat lukt toch nog steeds.quote:Op maandag 20 september 2010 10:30 schreef Saffier het volgende:
Hier ook spruw, nog steeds. En een jongedame die 's avonds niet in d'r eigen wiegje wil slapen, alleen in de doek of op de borst bij M. of bij mij is het goed. Verder is het gillen/brullen/krijsen. Maar soms he... wil ik 's avonds gewoon vroeg naar bed om even bij te tanken, maar op deze manier is dat onmogelijk. Zij slaapt wel op mijn borst maar ik slaap niet diep genoeg dan om echt bij te tanken.
Het zit er wel tegenaan te hikken inderdaad, al een week zo ongeveer... Wil alleen niet echt doorbreken nog. Hopelijk zet het snel door dan voor Willem de borst helemaal ontwend is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:18 schreef Orea het volgende:
Moet je misschien ongesteld worden Flugel? Dan willen kindjes ook nog wel eens weigeren!
Ik krijg altijd een beetje de kriebels van 'waarschijnlijk' Wil dit soort dingen eigenlijk altijd zeker weten... Al zal 'waarschijnlijk' wel het hoogst haalbare zijn bij babies die zelf nog niet kunnen vertellen wat ze voelen...quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:34 schreef freecell het volgende:
Waarschijnlijk een virusje en hij was er ook wel flink ziek van (verkouden, suf en flinke koorts voor zo'n kleintje) maar tegen virussen doen ze niet zoveel
Alleen ze laten je ook niet naar huis gaan.
Ik stond met jou in gedachten dus steeds te wachten op die geweldige zuster... Maar die van gisteren overdag was heel lief, vergat alleen alles, en die van vandaag was ook wel goed! De eerste heeft het alleen een beetje onhandig aangepakt, al bedoelde ze het waarschijnlijk goed, het schoot bij mij een beetje in het verkeerde keelgat na een bijna slapeloze nacht...quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:51 schreef Saffier het volgende:
Pessie wat fijn dat jullie weer thuis zijn maar wat vervelend dat je geen vertrouwen had in de verpleging. Ik heb zo'n totaal tegenovergestelde ervaring gelukkig met het EMC.
fijn dat Nathan weer thuis is, slaap lekker!quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:43 schreef pessie het volgende:
Morgen reageer ik wel even op iedereen, mannetje en ik moeten lekker slapen in onze eigen bedjes
quote:Op woensdag 22 september 2010 14:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gewoon een straal of 4/5 met 8 bar erachter.
We zijn gezakt voor de gehoortest..
Gewoon volgende week terug. We hadden vanmorgen gedoucht, waarschijnlijk water in dr oren gekomen.quote:
Ja ze sliep ook, eerst... Maar na 5 minuten pielen aan dr oren vond ze het toch niet tof meer. Drinken bij mama maakte een hoop goed, maar het ding gaf geen response.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
hier hadden we met de gehoortest geluk dat hij lag te slapen.
volgens mij was hij anders nooit stil geweest. hij haat het als je aan zn hoofd zit
nee das ook niet leuk neequote:Op woensdag 22 september 2010 14:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja ze sliep ook, eerst... Maar na 5 minuten pielen aan dr oren vond ze het toch niet tof meer. Drinken bij mama maakte een hoop goed, maar het ding gaf geen response.
Ik zat er ook helemaal onderquote:
jij en Leyla en Tess...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:31 schreef Ticootje het volgende:
Leyla heeft heel veel geslapen vandaag... raad eens wie er nu wakker is.
Je vergeet er nog 1...quote:
Cil ongetwijfeld, en ik gok een 2 jarige smurf?quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1528142/3/99#86725674]woensdag 22 september 2010 20:39[/u]rl] schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je vergeet er nog 1...![]()
Zo fijn als ik weer eens alleen ben.
dat lijkt me helemaal lastig jaquote:Op woensdag 22 september 2010 23:34 schreef Ticootje het volgende:
Oh en net als vanavond, dan ben ik alleen. Leyla onrustig en ik hoor jen om mij roepen. Maar dan kan ik gewoon geen aandacht aan jen geven omdat ik leyla niet weg kan leggen. En dan voel ik me dus kut, puur omdat ik dus moet kiezen tussen m'n 2 draken en dat jen dat op dit moment nooit wint. Raar dan dat ze jaloers wordt...
ja grote kindjes hebben flink uithoudingsvermogen.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
nou ik ben dus wel zo dat k m laat huilen, alleen hij heeft doorzettingsvermogen...hij huilt gerust een uur en dan slaapt ie nog niet..
Dat lijkt me ook heel lastig, tessie, vooral omdat Graeme nog zo klein is! Heb je tevoren geprobeerd om jezelf of hem erop voor te bereiden, bijvoorbeeld door hem regelmatig in de box te zetten?quote:Op donderdag 23 september 2010 00:06 schreef tessie het volgende:
Snapt Jen het wel al een beetje allemaal?
Grae is nog zo klein, ik kan hem niet uitleggen dat hij soms nu gewoon even moet wachten. Of dat ie even in de box moet spelen omdat hij anders het hele huis sloopt terwijl ik aan het voeden ben ofzo. Want dat heeft ie dan wel door, dat ik hem niet zo snel tegen kan houden als ik aan het voeden ben.
Ik vind het wel lastig hoor, ik wil heel graag bv geven voor Anna, omdat dat dat goed voor haar is, maar tegelijkertijd denk ik, is dit wel goed voor Graeme.
Morgen maar proberen om hem vroeg wakker te maken, voordat ik moet voeden. Zodat hij niet weer precies wakker wordt als ik begin, want dat was geen succes vanmorgen
Ik kan me je frustratie goed voorstellen. Maar buiten dat het zwaar is dat het door de bv op jou neerkomt, vraag ik me af of er niet iets aan het slapen is te doen. Als je baby niet zelf in slaap kan vallen én per saldo te weinig slaapt (dat denk ik omdat een baby van Floris' leeftijd echt nog veel moet slapen) dan kom je in een negatieve spiraal terecht. Wat hebben jullie al geprobeerd om hem te laten slapen behalve op schoot houden en laten huilen?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
zo even een klaagt/spuipost
ik ben de bv even zo zat. nou ja vooral t feit dat floris alleen in slaap wil vallen aan de borst. ik kan nooit even denken ik ga nu slapen, R neem jij t even over.
Plus dat ie de afgelopen dagen amper wil slapen overdag. En s avonds slaapt ie dus pas rond half elf. En af en toe een hazenslaapje op schoot. Ook alleen bij mij, geef k m aan R is ie weer klaarwakker en huilen, tot ie weer drie slokken drinkt en weer in slaap valt.
We zijn Grae altijd in de box blijven doen ja, zodat hij eraan gewend bleef. Maar hij vind het nu gewoon niet meer zo leuk natuurlijk, is veel saaier dan rondkruipen en zijn eerste stapjes proberen te zetten natuurlijk. Heb nu de teletubbies aan en hij kijkt vanuit de box terwijl ik kolf. Dat gaat wel goed. Deze ochtend gaat een stuk beter dan gisteren in elk geval!quote:Op donderdag 23 september 2010 08:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook heel lastig, tessie, vooral omdat Graeme nog zo klein is! Heb je tevoren geprobeerd om jezelf of hem erop voor te bereiden, bijvoorbeeld door hem regelmatig in de box te zetten?
Weet je wat het is: bij die eerste gaat een intensieve borstvoedingsperiode meestal alleen ten koste van jezelf, hooguit ook ten koste van je relatie. Dat klinkt wel heel negatief, maar wat ik ermee bedoel is dat je je meer opofferingen kunt getroosten als ze maar in het belang van de baby zijn en je partner heeft dat te accepteren. Als er al een kindje is bereik je veel eerder een grens, lijkt me. Ik bereid me mentaal voor op een intensieve eerste periode, maar ik ben niet bereid om net zoveel met bijvoorbeeld kolven bezig te zijn als ik bij Ivan was.
Maar houd moed, hoor! De bedoeling is dat het energie kost om de boel goed op gang te krijgen, maar het zou niet altijd zoveel werk moeten blijven!
toen ravi pas net thuis was vonden we het beter om hem de eerste paar weken boven te houden op de babykamer, aangezien hij gewend was op een isolatiekamertje te liggen. ik had toen een campingbedje op zijn kamer gezet voor selene. dan gingen selene en ik samen ravi een flesje geven en mocht selene rondlopen tijdens verschonen en dan tijdens het flesje in het campingbedje. vond ze leuk, want ravi en ik zaten lekker knus tegen het campingbedje aan zodat selene ook de fles vast kon houden! we hebben pas net vorige week de box voor selene weggehaaldquote:Op donderdag 23 september 2010 09:50 schreef tessie het volgende:
[..]
We zijn Grae altijd in de box blijven doen ja, zodat hij eraan gewend bleef. Maar hij vind het nu gewoon niet meer zo leuk natuurlijk, is veel saaier dan rondkruipen en zijn eerste stapjes proberen te zetten natuurlijk. Heb nu de teletubbies aan en hij kijkt vanuit de box terwijl ik kolf. Dat gaat wel goed. Deze ochtend gaat een stuk beter dan gisteren in elk geval!
En ik hou ook in mijn achterhoofd dat dit tijdelijk is, dat is wel geruststellend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |