abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86706162
rechtstreeks spuiten kan ik ook niet haha
heb in de kraamweek geprobeerd een druppel bv in zn oog te spuiten ivm vieze oogjes. tis me 1keer gelukt :')
dat was met de andere borst omdat die ging lekken. zou nu dus niet meer kunnen haha
pi_86707567
Ik spuit gewoon een meter ver met een goed tsr. Onder de douche, Leyla aan de ene kant drinken en ik drukte net even op de andere borst... Huppa tegen de douchewand.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86708156
hahaik heb niet zulke sterke tsr's
  woensdag 22 september 2010 @ 13:27:22 #254
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86708573
Bij mij zorgt een tsr voor druppelen, ook als ik een beetje duw, dan wordt de druppel alleen een beetje groter. Soms merk ik aan Nathan dat er een sterkere tsr is, dan verslikt ie zich :@ .

Nathan ligt weer even lekker te slapen *O*
pi_86708661
ja das bij mij ook zo pessie
dat verslikken heeft floris niet meer gedaan sinds de kraamweek. toen ging t wel s te snel allemaal, maar nu niet meer
pi_86710108
Ik heb gewoon een straal of 4/5 met 8 bar erachter.

We zijn gezakt voor de gehoortest..
  woensdag 22 september 2010 @ 14:16:53 #257
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86710305
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gewoon een straal of 4/5 met 8 bar erachter.

We zijn gezakt voor de gehoortest..
-O-

En nu?
pi_86710397
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:16 schreef pessie het volgende:

[..]

-O-

En nu?
Gewoon volgende week terug. We hadden vanmorgen gedoucht, waarschijnlijk water in dr oren gekomen.
pi_86710429
hier hadden we met de gehoortest geluk dat hij lag te slapen.
volgens mij was hij anders nooit stil geweest. hij haat het als je aan zn hoofd zit :)
pi_86710431
Doof is ze niet, want ik heb haar al eens wakker zien schrikken van mn stem.
pi_86710464
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
hier hadden we met de gehoortest geluk dat hij lag te slapen.
volgens mij was hij anders nooit stil geweest. hij haat het als je aan zn hoofd zit :)
Ja ze sliep ook, eerst... Maar na 5 minuten pielen aan dr oren vond ze het toch niet tof meer. Drinken bij mama maakte een hoop goed, maar het ding gaf geen response.
pi_86710512
wij moesten idd wachten met badderen tot na de gehoortest
maarwat heb je m pas laat tico

of komen ze bij jullie niet langs? (hier is t gelijk met de hielprik)
pi_86710568
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ze sliep ook, eerst... Maar na 5 minuten pielen aan dr oren vond ze het toch niet tof meer. Drinken bij mama maakte een hoop goed, maar het ding gaf geen response.
nee das ook niet leuk nee :)
las later je post over t douchen
pi_86710638
Ja maar ze kotste vanmorgen alles weer eens onder... Dus gewoon onder de douche ermee.
pi_86710709
ja das logisch!
pi_86710742
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:27 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja das logisch!
Ik zat er ook helemaal onder -O- .. Heerlijke start van de ochtend... Ik had nog niet eens gegeten :')
pi_86711561
Zonder helemaal bij te lezen, ik lees hier over spruw.

Dat had ons meisje ook heel erg. De nystatine hielp helemaal niets.
Wat wel hielp was een druppeltje citroensap verdund met water (ongeveer 1 op 7 verhouding).
Met een gaasje om mijn pink heb ik daarmee iedere dag de binnenkant van haar mondje afgedaan.
Binnen een weekje was ze ervan verlost.
Als je borstvoeding geeft, moet je natuurlijk wel ook daar eerst aan denken, anders blijf je elkaar opnieuw besmetten!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_86713224
Ik heb echt een boef hoor!

Ligt lekker in de wipstoel naast me.. ik zit mee te zingen met de radio, en doe dat kennelijk zo vals :') dat ze bijna schatert :D O+ met haar breedste lach.... zucht...!

Inmiddels zijn haar ogen weer dicht gezakt... slaapkopje O+
  woensdag 22 september 2010 @ 16:12:06 #270
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86714553
En de eerste echte CB afspraak...

5565 gram (afgelopen week dus wéér 300 gram erbij :o ) en 58cm Ze was hartstikke tevreden :Y

Verder zit ie helemaal goed in elkaar en vond ze hem al wel heel erg alert en vrolijk... Hij bleef maar babbelen en lachen tegen haar :D Wij natuurlijk meteen heel erg trotse ouders *)

Tico hopelijk inderdaad gewoon wat water ofzo en volgende week wel een sticker...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_86725204
wow willem is gewoon groter dan floris :o
inlengte dan, gewicht wint floris ;)
fijn dat ie goedgekeurd is!

floris slaapt nu, op mij. wilde m gaan badderen, maar daar wacht k maar even mee. zoveel heeft ie niet geslapen vandaag :')
pi_86725287
Leyla heeft heel veel geslapen vandaag... raad eens wie er nu wakker is.
pi_86725634
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:31 schreef Ticootje het volgende:
Leyla heeft heel veel geslapen vandaag... raad eens wie er nu wakker is.
jij en Leyla en Tess...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86725674
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:38 schreef Vicky het volgende:

[..]

jij en Leyla en Tess...
Je vergeet er nog 1... :')

Zo fijn als ik weer eens alleen ben.
pi_86725715
quote:
Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1528142/3/99#86725674]woensdag 22 september 2010 20:39[/u]rl] schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je vergeet er nog 1... :')

Zo fijn als ik weer eens alleen ben.
Cil ongetwijfeld, en ik gok een 2 jarige smurf?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 22 september 2010 @ 20:54:43 #276
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86726459
.... en Ylana met krampjes :{

Wij hebben de gehoortest gemist omdat Ylana toen in het zh lag. Afspraak verzetten gaf zo'n gedoe (we moesten middenin de stad zijn ervoor op onmogelijk tijden die niet te combineren waren met Tobias' school) dat we het hebben gelaten voor wat het is. Ik weet dat ze hoort, het was wel even goed zo.
Ik ben wat decibellen kwijt vandaag door het huilen :P
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_86728130
krampjes zijn stom! Die moeten verboden worden!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86728297
Elise is moe maar wil _niet_ slapen. Ze is zo nieuwsgierig en alert dat ze niet tot rust komt. Lang leve de draagdoek. :Y
pi_86728445
Femke ligt vanaf 19 uur al in haar wiegje in de slaapkamer te slapen ipv de box in de kamer met tv aan. Ze zal zo wel wakker worden en dan hoop ik dat ze de nacht weer doorslaapt, ben heel benieuwd of het gaat lukken..
pi_86733063
zo even een klaagt/spuipost
ik ben de bv even zo zat. nou ja vooral t feit dat floris alleen in slaap wil vallen aan de borst. ik kan nooit even denken ik ga nu slapen, R neem jij t even over.
Plus dat ie de afgelopen dagen amper wil slapen overdag. En s avonds slaapt ie dus pas rond half elf. En af en toe een hazenslaapje op schoot. Ook alleen bij mij, geef k m aan R is ie weer klaarwakker en huilen, tot ie weer drie slokken drinkt en weer in slaap valt.
Aan de andere kant voel ik me zo'n zeurpiet. Want wat loop ik te klagen, de bv loopt goed, hij groeit goed. Ik zou zowat willen dat er wel problemen waren, maakt t makkelijker om te stoppen :@
Voelt soort van als falen als ik stop...gewoon omdat het goed gaat met voeden. En ik vind ook echt niets mis met flesvoeding. Alleen voor mezelf nu voelt t van hop we kiezen voor de makkelijke oplossing.

Sorry voor t zeurverhaal. Geen idee wat ik ermee wil bereiken. Iig fijn om t van me af te schrijven :)
Zit al een tijdje in mn hoofd, alleen nu wat erger dan andere momenten..
pi_86733271
Oh nee das geen zeuren! Ik herken het gevoel nog wel met jen. Ik voelde me heel erg geclaimt, en ik had het gevoel dat alles alleen om dat kind draaide, ik kon niets voor mezelf doen omdat ik niet weg kon.

Pakt Floris geen flesje? Laat r dan lekker een flesje geven in de avond, kun jij kolven en naar bed en dan zoeken ze het ff lekker uit met z'n 2en.
pi_86733786
flesje pakt ie op zich wel (niet echt van harte en alleen als t goed op temperatuur is :'))
en wat jij schrijft is precies mijn gevoel idd, alleen beter omschreven haha.

en even kijken of ro morgen niet ziek meer is, dan kan k t wel even proberen of hij dat wil (floris dan he ;))

ga morgen iig overdag even vragen of floris bij mijn zus en moeder mag zijn (vast wel.vinden ze alleen maar leuk), want dan kan k overdag even schoonmaken. kom daar de afgelopen dagen dus niet aan toe, omdat ie dus niet wil slapen overdag.
pi_86734130
Son, zal je zien dat als hij bij je mam is een gat in de dag slaapt. Dat deed jen in elk geval. Jeetje en ik wandelde soms wel een uur met dr zodat ze dan eindelijk sliep. In de wagen laten liggen omdat ze anders wakker werd. En m'n mam legde haar op bed en madam sliep een uur of 3.

Met leyla ben ik denk ik wat harder. Nu is ze nog een minibaby, maar ik vertik het de trukendoos open te trekken die ik met jen heb gehad. Als ze een schone luier heeft en een volle maag en lekker is geknuffelt mag ze best even huilen. Ik heb immers nog een kind dat aandacht wilt, het komende jaar kan gewoon niet alleen om leyla draaien.
pi_86734384
Oh en net als vanavond, dan ben ik alleen. Leyla onrustig en ik hoor jen om mij roepen. Maar dan kan ik gewoon geen aandacht aan jen geven omdat ik leyla niet weg kan leggen. En dan voel ik me dus kut, puur omdat ik dus moet kiezen tussen m'n 2 draken en dat jen dat op dit moment nooit wint. Raar dan dat ze jaloers wordt...
pi_86734430
nou ik ben dus wel zo dat k m laat huilen, alleen hij heeft doorzettingsvermogen...hij huilt gerust een uur en dan slaapt ie nog niet..
pi_86734461
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:34 schreef Ticootje het volgende:
Oh en net als vanavond, dan ben ik alleen. Leyla onrustig en ik hoor jen om mij roepen. Maar dan kan ik gewoon geen aandacht aan jen geven omdat ik leyla niet weg kan leggen. En dan voel ik me dus kut, puur omdat ik dus moet kiezen tussen m'n 2 draken en dat jen dat op dit moment nooit wint. Raar dan dat ze jaloers wordt...
dat lijkt me helemaal lastig ja
pi_86734624
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
nou ik ben dus wel zo dat k m laat huilen, alleen hij heeft doorzettingsvermogen...hij huilt gerust een uur en dan slaapt ie nog niet..
ja grote kindjes hebben flink uithoudingsvermogen.
Ik ben er geen fan van maar heb je het boekje van Rita of Ria blom wel eens doorgenomen? Rust en regelmaat heet het volgens mij, ik heb er met jen veel aan gehad. Je hoeft niet alles over te nemen maar regelmaat deed hier de truuk.
pi_86734667
Sonnetje, je bent helemaal geen zeurpiet. Het is toch ook gewoon zwaar en ook rot dat jij de enige bent die hem dan weer in slaap en stil kan krijgen. Maar ik kan me je gevoel helemaal voorstellen hoor. :*

Wij zijn vandaag naar het CB geweest om te wegen, en Anna weegt nu 3644gram, dus bijna 300gram meer dan een week geleden *O*
Verder is Anna nog steeds heel rustig en slaapt ze bijna de hele dag. Vanmiddag was ze eindelijk een tijdje echt even wakker aan het rondkijken, zo lief! O+
En volgende week komt de CB mevrouw nog ff bij ons thuis om het nog ff te hebben over het fingerfeeden enzo, en hoe we eventueel over kunnen stappen op een flesje zno. Ben benieuwd.

Het aandacht verdelen tussen 2 kindjes vind ik ook wel lastig hoor! Zeker omdat ik nu elke keer zo lang bezig ben met voeden/kolven. Ik vind dat ook weer zo oneerlijk naar Graeme toe... -O-
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_86734829
jullie zijn lief :*
ik vind mezelf af en toe gewoon een zeur omdat ik echt zo'n lief en schattig kind heb en dat het gewoon dingen zijn die erbij horen en waar we zelf voor gekozen hebben.
en tico ik ken t boek niet (nou ja kwa naam). wel een idee om t door te kijken.
pi_86734872
Ja tessie, voordat leyla er was stond ik 24 uur per dag tot jen's beschikking en nu moet ze of wachten of naar haar vader als ze iets wilt.
pi_86735319
Snapt Jen het wel al een beetje allemaal?
Grae is nog zo klein, ik kan hem niet uitleggen dat hij soms nu gewoon even moet wachten. Of dat ie even in de box moet spelen omdat hij anders het hele huis sloopt terwijl ik aan het voeden ben ofzo. Want dat heeft ie dan wel door, dat ik hem niet zo snel tegen kan houden als ik aan het voeden ben.
Ik vind het wel lastig hoor, ik wil heel graag bv geven voor Anna, omdat dat dat goed voor haar is, maar tegelijkertijd denk ik, is dit wel goed voor Graeme.
Morgen maar proberen om hem vroeg wakker te maken, voordat ik moet voeden. Zodat hij niet weer precies wakker wordt als ik begin, want dat was geen succes vanmorgen :')
pi_86737808
Jen gaat gewoon naar het kdv, daar kan ze gewoon haar gang gaan. Ze snapt prima dat ze nu nummer 2 is, vandaar de driftbuien.
pi_86737934
Ik herken je gevoel ook, Sonnetje. Wat ik nog toe kan voegen aan de adviezen die al zijn gegeven is dat er bij ons verandering in kwam op het moment dat de rolverdeling veranderde. Ik was vanzelfsprekend tijdens mijn verlof hoofdverantwoordelijke voor Ivan. Toen mijn vriend begreep dat hij net zo verantwoordelijk was en ik begreep dat ik hem de ruimte moest geven om zijn eigen manieren te vinden om met Ivan om te gaan vond de omslag plaats.

Als je borstvoeding geeft heb je natuurlijk al bij voorbaat een ongelijke verdeling. Dat neemt niet weg dat je vriend ook flesjes kan geven en manieren kan zoeken om Floris te troosten of in slaap te krijgen. Je weet wat werkt, namelijk aan de borst troosten, maar er zijn ongetwijfeld ook andere manieren die niet verkend worden omdat borstvoeding nu eenmaal de makkelijke oplossing is. Je zou ze eens een avondje alleen kunnen laten, dat werkt misschien heel verhelderend!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86738021
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:06 schreef tessie het volgende:
Snapt Jen het wel al een beetje allemaal?
Grae is nog zo klein, ik kan hem niet uitleggen dat hij soms nu gewoon even moet wachten. Of dat ie even in de box moet spelen omdat hij anders het hele huis sloopt terwijl ik aan het voeden ben ofzo. Want dat heeft ie dan wel door, dat ik hem niet zo snel tegen kan houden als ik aan het voeden ben.
Ik vind het wel lastig hoor, ik wil heel graag bv geven voor Anna, omdat dat dat goed voor haar is, maar tegelijkertijd denk ik, is dit wel goed voor Graeme.
Morgen maar proberen om hem vroeg wakker te maken, voordat ik moet voeden. Zodat hij niet weer precies wakker wordt als ik begin, want dat was geen succes vanmorgen :')
Dat lijkt me ook heel lastig, tessie, vooral omdat Graeme nog zo klein is! Heb je tevoren geprobeerd om jezelf of hem erop voor te bereiden, bijvoorbeeld door hem regelmatig in de box te zetten?

Weet je wat het is: bij die eerste gaat een intensieve borstvoedingsperiode meestal alleen ten koste van jezelf, hooguit ook ten koste van je relatie. Dat klinkt wel heel negatief, maar wat ik ermee bedoel is dat je je meer opofferingen kunt getroosten als ze maar in het belang van de baby zijn en je partner heeft dat te accepteren. Als er al een kindje is bereik je veel eerder een grens, lijkt me. Ik bereid me mentaal voor op een intensieve eerste periode, maar ik ben niet bereid om net zoveel met bijvoorbeeld kolven bezig te zijn als ik bij Ivan was.

Maar houd moed, hoor! De bedoeling is dat het energie kost om de boel goed op gang te krijgen, maar het zou niet altijd zoveel werk moeten blijven!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 23 september 2010 @ 08:30:51 #295
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86738271
Sonnetje :* Ik kan er mezelf alles bij voorstellen hoor... De oplossing van Tico klinkt in elk geval goed, gewoon een keer een dagje met gekolfde melk bij oma parkeren en dan even een momentje voor jezelf. Zelfs 'makkelijke' kindjes zijn intensief trouwens, enige verschil ik dat je dan als moeder het gevoel hebt dat je niet 'mag' klagen... En dat mag best af en toe :Y
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_86738975
iedereen bedankt! :*
wat is het toch fijn zo'n forum O+ waar je kan spuien en dat je dan gewoon niet de enige ben. en om te lezen hoe andere het doen/gedaan hebben.

we gaan gewoon even proberen met afkolven en flesjes geven hoe dat gaat.
en vandaag gaat ie naar tante en oma, en dan ga ik het huis doen.
pi_86739560
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
zo even een klaagt/spuipost
ik ben de bv even zo zat. nou ja vooral t feit dat floris alleen in slaap wil vallen aan de borst. ik kan nooit even denken ik ga nu slapen, R neem jij t even over.
Plus dat ie de afgelopen dagen amper wil slapen overdag. En s avonds slaapt ie dus pas rond half elf. En af en toe een hazenslaapje op schoot. Ook alleen bij mij, geef k m aan R is ie weer klaarwakker en huilen, tot ie weer drie slokken drinkt en weer in slaap valt.
Ik kan me je frustratie goed voorstellen. Maar buiten dat het zwaar is dat het door de bv op jou neerkomt, vraag ik me af of er niet iets aan het slapen is te doen. Als je baby niet zelf in slaap kan vallen én per saldo te weinig slaapt (dat denk ik omdat een baby van Floris' leeftijd echt nog veel moet slapen) dan kom je in een negatieve spiraal terecht. Wat hebben jullie al geprobeerd om hem te laten slapen behalve op schoot houden en laten huilen?

Hier ben ik gisteren toch weer met inbakeren begonnen en het is voor Elise echt een uitkomst. Ze slaapt snel in en ook langer door (vannacht weer een uur of 7!) Ze lijkt vaak erg alert en wakker, maar dat is schijn want het kind is echt wel moe. Op mijn arm, in de doek of in de auto valt ze namelijk wél zo in slaap. Dus de geborgenhed van de doek gewoon het zetje dat ze nodig heeft en zo leert ze toch alleen in haar bedje te liggen en zelf in slaap te komen. Ik ben tevreden! *O*

Verder is de kloof rechts genezen en links grotendeels, dus ik kan gewoon bijna pijnloos voeden :o wat heerlijk.
pi_86739841
Cantare, je hebt helemaal gelijk hoor! Ik deed dan niet inbakeren, maar gebruikte een slaapzakje voor Jen, dat was voldoende.
pi_86740078
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook heel lastig, tessie, vooral omdat Graeme nog zo klein is! Heb je tevoren geprobeerd om jezelf of hem erop voor te bereiden, bijvoorbeeld door hem regelmatig in de box te zetten?

Weet je wat het is: bij die eerste gaat een intensieve borstvoedingsperiode meestal alleen ten koste van jezelf, hooguit ook ten koste van je relatie. Dat klinkt wel heel negatief, maar wat ik ermee bedoel is dat je je meer opofferingen kunt getroosten als ze maar in het belang van de baby zijn en je partner heeft dat te accepteren. Als er al een kindje is bereik je veel eerder een grens, lijkt me. Ik bereid me mentaal voor op een intensieve eerste periode, maar ik ben niet bereid om net zoveel met bijvoorbeeld kolven bezig te zijn als ik bij Ivan was.

Maar houd moed, hoor! De bedoeling is dat het energie kost om de boel goed op gang te krijgen, maar het zou niet altijd zoveel werk moeten blijven!
We zijn Grae altijd in de box blijven doen ja, zodat hij eraan gewend bleef. Maar hij vind het nu gewoon niet meer zo leuk natuurlijk, is veel saaier dan rondkruipen en zijn eerste stapjes proberen te zetten natuurlijk. Heb nu de teletubbies aan en hij kijkt vanuit de box terwijl ik kolf. Dat gaat wel goed. Deze ochtend gaat een stuk beter dan gisteren in elk geval!
En ik hou ook in mijn achterhoofd dat dit tijdelijk is, dat is wel geruststellend.
pi_86740098
@Tico: Fijn als zo'n slaapzakje genoeg is! Want ik vind het toch best rigoreus, mijn kind helemaal inpakken. Maar ja, die armen en benen gaan anders echt alle kanten op en ze blijft maar rondkijken.

Wat trouwens meespeelde in mijn beslissing is dat er aan de vaders kant ADD in de familie zit. Ik houd er rekening mee dat Elise daar ook wat van meegekregen kan hebben en dus extra gevoelig is voor prikkels en moeilijk zelf tot rust kan komen. Kinderen met zoiets hebben gewoon meer begrenzing (en daarmee veiligheid) nodig, dus dat maakte wel dat ik nu toch weer doorzet, want ik vind het zelf niet leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')