abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2010 @ 10:30:57 #199
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86628693
Hier ook spruw, nog steeds. En een jongedame die 's avonds niet in d'r eigen wiegje wil slapen, alleen in de doek of op de borst bij M. of bij mij is het goed. Verder is het gillen/brullen/krijsen ;( . Maar soms he... wil ik 's avonds gewoon vroeg naar bed om even bij te tanken, maar op deze manier is dat onmogelijk. Zij slaapt wel op mijn borst maar ik slaap niet diep genoeg dan om echt bij te tanken.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 20 september 2010 @ 12:04:27 #200
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86631392
Alsof ze het afgesproken hebben, Willem is ook niet echt lekker. Weet niet wat er aan de hand is eigenlijk, lijkt geen verkoudheid te zijn... Hij blijft gelukkig wel hangen op 37.5, maar afgelopen weekend is hij danig uit z'n doen geweest. Heel kort slapen, borst weigeren, wel heel vaak de fles willen en veel gehang en gekrijs... Gek genoeg was ie tussendoor soms toch nog gewoon vrolijk aan het lachen.

Vandaag lijkt het wel iets beter te gaan, hij heeft vannacht enorm goed geslapen en ligt nu ook weer op apegapen. Jammer genoeg wil hij de borst echter niet meer zo graag hebben. Het is echt bijna dwingen -O-

Maffe, goed te horen dat het wat beter gaat, nu R nog en dan weer lekker met z'n allen weer genieten van elkaar...

Jeetje Pessie, dat is wel schrikken geweest volgens mij. Ik hoop dat ie snel weer beter is :*

Gatver Ticootje en Saffier, Spruw is best wel kut...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_86632123
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:30 schreef Saffier het volgende:
Hier ook spruw, nog steeds. En een jongedame die 's avonds niet in d'r eigen wiegje wil slapen, alleen in de doek of op de borst bij M. of bij mij is het goed. Verder is het gillen/brullen/krijsen ;( . Maar soms he... wil ik 's avonds gewoon vroeg naar bed om even bij te tanken, maar op deze manier is dat onmogelijk. Zij slaapt wel op mijn borst maar ik slaap niet diep genoeg dan om echt bij te tanken.
Oh Leyla wilt ook graag op mn borst slapen opeens. Maar als ze dan een tijdje slaapt fop ik haar toch echt door haar heel zachtjes in haar nestje te leggen. En dat lukt toch nog steeds.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86633045
Lastig he, als ze (nog) niet in het eigen bedje in slaap kunnen vallen? Ik vind het niet echt erg, maar vind het wel heerlijk als het wél lukt, omdat ik dan ook eens mijn handen vrij heb. Hier lukt het nu soms.

Elise heeft ook nog steeds spruw. En nu heeft ze er ook luieruitslag van... het ziet er echt zielig uit! Gelukkig lijkt ze er geen last van te hebben. Vanmiddag gaan we langs de HA om wat voor de uitslag te krijgen en kunnen we weer een Nystatine-receptje ophalen.

Vanochtend zijn we naar het CB geweest. Alles was goed. Hier de curven:

*trots*

Edit: waarom doen ze het niet? -O- :(
pi_86634047
Ja ze kunnen een soort zink-miconazal creme maken voor de luieruitslag. Zo zielig is het, billen zijn zeker helemaal kapot?

Wij proberen het eerst maar even met gentiaan violet voordat ik met schimmelcremes in de weer ga.
pi_86637275
Curven moet je eerst even downloaden, dan weer uploaden en dan posten ;)

Net héél even bij Pessie om de hoek gekeken (nog geen 10 minuten, had korte oppas ;) )Nathan gaat de goede kant op, nog wel verkouden en vrij suf, maar de koorst is weg. Er staat nog het één en ander op kweek, maar zoals het nu gaat mag hij morgenvroeg of begin vd middag weer naar huis :)
pi_86642247
14 okt gaan we voor het eerst naar het cb. Blijkbaar is het moeilijk voor ze om te bedenken dat ik in een maand niet 3x kom opdraven, dus zelf geregeld dat de meiden tegelijk kunnen.
pi_86653667
Ik loop al de hele avond rondjes met Leyla. Zo onrustig en steeds willen drinken. Pfff. Leg ik haar ff snel weg om te kunnen plassen, gaat ze slapen. Babies :')
pi_86653772
Zit er wat in het weer ofzo? :')

Echt, alleen maar willen drinken, tot de nok toe gevuld zitten (het komt er zo weer uit) afkoppelen en vervolgens mega driftig aan haar handje zitten sabbelen om nóg meer!

Nu bij papa op de arm, en beide slapen :{w ik wil ook slapen (vooral na zo'n nacht als vannacht :O )

Ik denk trouwens dat Leia verlaat in een 'sprong' zit ofzo.. Hopen dat ze er snel doorheen is en weer haar vrolijke, gezellige zelf wordt..
pi_86653931
Nee papa werd niet geaccepteerd. En inderdaad, tot de nok toe afgetankt, heel boos loslaten. En dan keihard weer opzoek gaan.
Ik ben niet de enige die een rampennacht tegemoet gaat.
pi_86654123
Ik ben heel erg benieuwd wat ze vannacht gaat doen.. vandaag overdag was het ook al knudde, 3 keer een half uurtje heeft ze geslapen... ik hoop dat ze zo moe is dat vannacht gewoon goed gaat, maar meestal is overdag slecht slapen, 's nachts nog slechter slapen..

Ik ga er dan ook maar in!
pi_86657499
zit echt in de lucht
mijn baby heeft vandaag ik denk hooguit twee uur geslapen. vanaf elf uur is dat
gek he dat je moe en huilerig ben.
ook veel drinken. en ook onrustig zijn op t eind.
ik koppel m dan maar af en dan is t 1,5/2uur goed.
oh en dat is sinds zaterdagavond. slapen overdag is voor babies.
over de nachten zeg ik niets: don't jinx it zeg maar
pi_86663942
Hier een baby die wel wilde slapen vannacht maar amper kon van verkoudheid.. Sneutje!

We zouden vandaag op kraamvisite bij Tessie en Anna O+ maar dat doen we maar even niet ivm ziekige Leia, Anna is nog net wat te jong ;)

Andere afspraak ook afgezegd voor vandaag dus we gaan er maar een pyjama/slaapdagje van maken... Ze ligt nu eindelijk in slaap naast me in bed (echt is je beeb verkouden gooi er wat borstvoeding in! In de neus... Heb gelijk een ander kind O+)
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:01:27 #212
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86665706
Willem wil niet meer bij me drinken -O- het is echt bijna een strijd aan het worden nu....

Nu had ik al niet veel, maar dat stukje wilde ik toch nog niet prijsgeven eerlijk gezegd ;(
pi_86667804
Moet je misschien ongesteld worden Flugel? Dan willen kindjes ook nog wel eens weigeren!
  dinsdag 21 september 2010 @ 11:22:49 #214
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86667950
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:18 schreef Orea het volgende:
Moet je misschien ongesteld worden Flugel? Dan willen kindjes ook nog wel eens weigeren!
Het zit er wel tegenaan te hikken inderdaad, al een week zo ongeveer... Wil alleen niet echt doorbreken nog. Hopelijk zet het snel door dan voor Willem de borst helemaal ontwend is. :{
pi_86668143
Nathan mag weer naar huis :)
Hoera!
Toch nog best lang daar geweest.,, 3 nachten.
  dinsdag 21 september 2010 @ 11:31:18 #216
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86668230
Oh wat fijn *O* *O*

Weten ze nu al wat er eigenlijk aan scheelde?
pi_86668286
fijn dat ie weer naar huis mag *O*

flugel vervelend zeg dat willem de borst niet wil

floris en ik gaan straks op bezoek bij een vriendin.
babykamer kijken O+
blijf t zo leuk vinden dat die ukkies straks zo dicht op elkaar zitten. ken haar al vanaf de psz, vanaf dat we 2,5waren. en ze krijgt ook een jochie :D
zaterdag I'd ze alweer 36weken
pi_86668322
Waarschijnlijk een virusje en hij was er ook wel flink ziek van (verkouden, suf en flinke koorts voor zo'n kleintje) maar tegen virussen doen ze niet zoveel :)
Alleen ze laten je ook niet naar huis gaan.
  dinsdag 21 september 2010 @ 11:44:46 #219
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_86668693
*O* voor Nathans thuiskomst!
A grand adventure has begun.
  dinsdag 21 september 2010 @ 11:58:44 #220
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86669203
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:34 schreef freecell het volgende:
Waarschijnlijk een virusje en hij was er ook wel flink ziek van (verkouden, suf en flinke koorts voor zo'n kleintje) maar tegen virussen doen ze niet zoveel :)
Alleen ze laten je ook niet naar huis gaan.
Ik krijg altijd een beetje de kriebels van 'waarschijnlijk' Wil dit soort dingen eigenlijk altijd zeker weten... Al zal 'waarschijnlijk' wel het hoogst haalbare zijn bij babies die zelf nog niet kunnen vertellen wat ze voelen...
  dinsdag 21 september 2010 @ 13:32:46 #221
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86672153
Wij zijn thuis!

Lijkt een virale infectie aan de bovenste luchtwegen te zijn geweest, we krijgen nog een brief met de laatste uitslagen maar Nathan voelt zich weer een heel stuk beter! *O*
Het was gisteravond nog even eng voor mij, hij had een ingetrokken fontanel en diarree, maar het is allemaal weer bijgetrokken en de kinderarts heeft hem goed verklaard! Nu alleen nog wat neusverkouden maar daar heb ik zoutoplossing voor meegekregen.

Ga even naar buiten, geef daarna wel even een verhaaltje over hoe en wat.
pi_86673278
Fijn dat Nathan weer thuis is en het weer wat beter gaat :) Hoe was het in het ziekenhuis, lag je op een kamer met meerdere kindjes?

Balen van de borstweigering flugeltje. Ik dacht ook het gevoel te hebben dat ik ongesteld moest worden maar dat was niet zo. Vandaag spiraaltje gezet en ze hebben nog even naar mijn eierstokken gekeken met de echo maar er was nog niets te zien :D

Het gaat prima met Femke trouwens, goed slapen, drinken, ben helemaal tevreden, geen verkoudheid hier gelukkig :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:35:44 #223
259886 pessie
pi_86678442
Zo even een kop thee en een paar minuten voor mij.

Zaterdag sliep Nathan opeens wel heel veel, ik maakte me zorgen en besloot toch even te temperaturen: 38.1, vond ik toch te hoog voor een kindje van deze leefijd dus meteen de HAP gebeld. De huisarts wilde Nathan wel graag even zien. Dus wij naar de HAP, arts heeft bijna 15 minuten met Nathan op schoot gezeten, heeft gekeken of hij aangelegd wilde worden en wilde drinken en toen besloten om ons met paracetamol naar huis te sturen. Als er iets veranderde of als ik me zorgen maakte meteen weer bellen. Temperatuur ging met de paracetamol niet echt om laag, 's nachts om 2 uur weer gemeten en toen was het 39.0!! Meteen HAP gebeld, Nathan in pyjama in de maxi cosi en meteen heen. Huisarts maakte zich zorgen en stuurde ons direct door naar de kinderarts in het UMCG. Hoop onderzoeken (lijntje prikken wat een keer misging, ik zat erbij te huilen) het leek geen bacterie maar we moesten toch even blijven. Dus wij uiteindelijk om kwart over 5 naar de afdeling in het kinderziekenhuis, waar de verpleegster begon met "hij ligt hier goed, ga maar naar huis ik geef hem straks wel een flesje :'( . Ze stond nogal aan te dringen dat ik thuis moest gaan slapen, ik had het idee dat ze wel ik weet niet wat ging uitspoken met mijn kind dus ben absoluut gebleven. De kinderarts die zondagochtend langskwam maakte zich toch wat zorgen dus wilde voor de zekerheid een lumbaal punctie doen (om hersenvliesontsteking uit te sluiten), ik mocht er niet bij aanwezig zijn, het schijnt nogal moeilijk te zijn voor moeders om daarbij aanwezig te zijn. Maar daar kwam ook niets uit. Ze wilden hem gewoon houden voor observatie. Hij heeft heel veel geslapen in het ziekenhuis en moest echt uitzieken. Af en toe kon ik echt aan hem horen dat hij pijn had en dat hij zich niet lekker voelde, en hij heeft in het ziekenhuis nog een paar keer paracetamol gehad. Maar gelukkig dronk hij wel steeds goed, en had hij goede natte luiers. Gisteren aan het einde van de middag had hij echt diarree en 's avonds was zn fontanel helemaal ingetrokken dus toen maakte ik me wel weer bezorgd maar vanochtend zag alles er goed uit en heeft de echte kinderarts (dus niet de co of de assistent) hem nog even goed bekeken en die vond dat hij wel naar huis kon!

Verder raad ik iedereen aan die een klein kindje in het ziekenhuis moet laten er absoluut bij te blijven. Zondagavond moesten we echt even eten, al met al max 20 minuten weg geweest en vantevoren hadden we aangegeven dat we weg moesten en of ze er even wat beter op wilden letten en ons laten weten als hij huilde. Hij was volledig overstuur toen we terugkwamen dus daarna durfde ik hem ook niet langer dan 5 minuten alleen te laten. Ik snap alleen wel dat ze het gewoon echt druk hebben, alleen de combinatie hiervan met de opmerking van die ochtend dat ik maar lekker thuis moest slapen, geeft mij niet het gevoel dat ik ooit zo'n klein kindje alleen achter zou kunnen laten in een ziekenhuis. Ze zijn trouwens niet echt van de borstvoeding heb ik het idee, iedereen kwam met de vraag "heeft hij zn flesje net gehad?" terwijl duidelijk bekend was dat ik bv geef op verzoek. Maar ik kan het verkeerd geïnterpreteerd hebben.
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:37:43 #224
259886 pessie
pi_86678525
Oh ja, we kregen een eigen kamer :D inclusief luchtsluis :D . Dus ik heb echt net zo goed geslapen daar als thuis ^O^ . En vannacht deed Nathan zelfs een uur langer dan normaal 's nachts :o :P *O*
pi_86678853
jeetje wat een gedoe allemaal bij zo'n kleintje.
en wees blij dat je bij die lumbaal punctie er niet bij mocht zijn. bij een (onbekende) volwassene is t al geen prettig gezicht, laat staan bij je baby.

wel fijn dat ie goed onderzocht is
pi_86678906
Wat een schrik pessie... Ik weet nog goed dat ik met Jen naar het ziekenhuis ging toen ze nog geen 6 maanden was... Als moeder voel je toch dat er iets niet helemaal pluis is.
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:52:02 #227
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86679184
Voor jou ook intensieve dagen dus pessie, gelukkig dat het wat beter gaat nu...
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:13:48 #228
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86680060
Jeetje Pessie wat een schrik! Joop is hier 'gewoon' verkouden en dat is al vreselijk, laat staan een ziekenhuis opname en zoveel onzekerhied. Bah!

Flugeltje, klinkt echt alsof je ongesteld moet worden. Borst blijven aanbieden en als hij helemaal niet wil drinken uit de borst wat kolven om je productie stabiel te houden. Hoop dat het snel beter gaat!

Joop is lief! Maar wel een saaie baby hoor. Hij heeft al een heus ritme. Wakker van 8 tot 10, slapen van 10 tot 17 en tussendoor 2/3 keer drinken (dwz hij ad een borst binnen 5 minuten en slaapt dan door) van 17 tot 19 uur wakker en dan weer slapen tot 8 en om de 3/4 uur drinken.

Saai!

Jullie mogen mij quoten als de happy days over zijn en meneer niet meer wil slapen en ik wanhopig ben :')

Ik ga zowaar nip/tuck af kijken!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_86680675
Normaal is het niet goed als je als matras wordt gezien, maar voor Leyla maak ik een uitzondering.. :D
pi_86680957
Oh Leyla ruikt dat er eten wordt gekookt, baby is opeens klaarwakker. :')
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:51:54 #231
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86685747
Pessie wat fijn dat jullie weer thuis zijn maar wat vervelend dat je geen vertrouwen had in de verpleging. Ik heb zo'n totaal tegenovergestelde ervaring gelukkig met het EMC.

Floria geniet er van :D

Lekkere timing is dat Ticoo :')

Wij moesten vandaag op controle bij de chirurg voor Ylana. Ze nam uitgebreid de tijd voor ons, vind het zo'n prettige arts! De pathaloog anatoom had niets raars gevonden in het weefsel wat ze hebben weggenomen *O* goed nieuws dus.
Hechtingen zien er keurig uit. Ze hadden tijdens de operatie op haar linker eierstok wat kleine cystes zien zitten en daar krijgen we, puur voor de zekerheid, over een paar weken nog een echo voor. Puur om te kijken of ze geslonken zijn en of ze uberhaubt nog wel zichtbaar zijn.
Ik heb meteen een receptje regen de spruw meegekregen, ze kon bij Ylana niets zien maar mijn klachten waren voldoende voor een receptje.
Ze is nu alleen volledig van slag, arm wurm ;(
Nog 1 keertje terug naar het Sophia dus als het goed is en dan zijn we daar gewoon klaar :o
Ylana
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:43:05 #232
259886 pessie
pi_86693508
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:51 schreef Saffier het volgende:
Pessie wat fijn dat jullie weer thuis zijn maar wat vervelend dat je geen vertrouwen had in de verpleging. Ik heb zo'n totaal tegenovergestelde ervaring gelukkig met het EMC.
Ik stond met jou in gedachten dus steeds te wachten op die geweldige zuster... Maar die van gisteren overdag was heel lief, vergat alleen alles, en die van vandaag was ook wel goed! De eerste heeft het alleen een beetje onhandig aangepakt, al bedoelde ze het waarschijnlijk goed, het schoot bij mij een beetje in het verkeerde keelgat na een bijna slapeloze nacht...

Morgen reageer ik wel even op iedereen, mannetje en ik moeten lekker slapen in onze eigen bedjes *O*
pi_86694928
ZE LACHTTE NAAR ME! O+ O+ O+

ik twijfelde al een paar dagen maar nu weet ik het zeker O+ O+ O+
pi_86694957
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:43 schreef pessie het volgende:

Morgen reageer ik wel even op iedereen, mannetje en ik moeten lekker slapen in onze eigen bedjes *O*
fijn dat Nathan weer thuis is, slaap lekker!
pi_86700136
Fijn dat Nathan weer thuis is Pessie!
Cantare O+

Mijn sneutje heeft oke geslapen vannacht maar loopt steeds weer vol... Net spuugde ze 2 keer gigantisch en gaf me daarna haar mooiste glimlach.. Zat goed dwars dus... Zo temp nog maar eens opnemen.. Ik vind dit zo zielig!
pi_86700178
En het beetje wat ze er net in had zitten kwam er ook in een mega spuugbui uit... Arm ding
pi_86700190
zielig zieke kindjes ;(

vandaag ga k een rustdag inlassen. bluh,ben moe...
ik ga s proberen of floris vandaag wel gaat slapen overdag ipv zn hazenslaapjes overal behalve in zn bed.
hij is de laatste dagen niet op zn gezelligst...lastig
pi_86700856
Lastig is dat hè? Buiten dat ze niet lekker is, wilde ze de afgelopen dagen overdag steeds niet slapen.. En overdag slecht slapen is 's nachts nog slechter slapen!

De ruk die we gisteren hebben gemaakt (van 8 in de ochtend tot half 2 in de middag, met alleen een slapende, liggende pitstop om half 11) heeft veel goed gemaakt! Vannacht was het 10 uur tot 1.50 en 2.10 tot half 6 én in haar eigen wiegje naast ons bed! Daarna nog 2 uurtjes bij mij op mijn borst, want ze liep echt weer vol met snot.. denk dat het extreme spugen komt omdat ze een paar keer flink wat snot naar binnen snoof ;(

Ik legde haar net even in haar ledikant, zodat ik haar badje klaar kon maken (ze ligt daar altijd 's morgens te keten met haar Micky Mouse als ik douche enzo :D), en ze slaapt :o uit zichzelf, eerste keer ledikant :o en ik zit nu beneden! Voor het eerst dat zij boven slaapt en ik beneden ben, raar! Maar dat geeft wel aan dat ze echt niet lekker is (of ze krijgt het ineens door ;))
pi_86701304
Uitslapen schopt kont! Ik ga zo maar eens opstaan.
  woensdag 22 september 2010 @ 10:07:26 #240
259886 pessie
pi_86702492
Wat sneu ik las net dat bijna alle kindjes ziek waren -O-

Hoe is het met Diego?

Orea, als dit zo blijft regelmatig temperaturen en zodra je boven de 38 zit meteen aan de bel trekken! Er waart kennelijk echt een virus rond ergens.

En Nathan heeft geslapen! Van 22.45 tot 8.15 :o ! Ik dacht echt dat er iets ontzettend mis was, laat ie zn moeder slapen als hij net uit het ziekenhuis is gekomen... Slaapt trouwens weer.
In het ziekenhuis heeft hij ook heel goed geslapen 's nachts, de laatste nacht vertelde de zuster bij de nachtvoeding dat ze al 2 keer bij mn bed had gestaan en dat ik niet wakker werd en of ik dan wel wakker wordt als Nathan wakker wordt. Oh ja hoor, ik word echt wel wakker als mn zoon honger heeft.

Sonnetje, kun je liggend voeden? Als ik merk dat Nathan moe is en ik ben zelf ook moe ga ik met hem in bed liggen, meestal valt hij dan na 5 slokken in slaap, daarna laat ik hem lekker liggen en slaapt ie zo een tijd.

Ik zag een aantal posts staan over weggaan zonder kind, ik ben nog niet eens toe aan een paar uurtjes weggaan met man naar de bios ofzo. Wel ga ik op zaterdag in mn eentje naar de markt en eventjes de stad in, en gisteravond ben ik even een uurtje bij free aan de thee geweest. Maar dan ben ik wel rustig omdat ik weet dat manlief thuis is en heel goed voor Nathan zorgt.
pi_86703765
liggend voeden heb k weer s geprobeerd, maar vind t niets. ik kan zelf niet lekker liggen. plus dat k bang ben dat als k in slaap val hij onder 1van mijn kussens komt.
of onder het dekbed.

maar goed ben nu zelf ook weer wat uitgeslapen, dus zie t allemaal wat positiever in.
oh ja en toen sliep hij en ik. werd de container geleegd, das recht naast ons huis. hij wakker en ik ook. R zn bed uit, drie keer wiegen en hij sliep.

oh ja en nachtvoedingen ben k niet gewend. dus als hij al laat slaapt en na 4uur weer komt en dan na 3uur ben k moe. hehe, was al moe trouwens.
maar mag eigenlijk niet klagen hoor.
vaak hoe weinig ie overdag slaapt, hoe huilerig hij s avonds is, s nachts slaapt ie gewoon
pi_86704442
Oh over weggaan zonder kind.. Leia is 3 weken geleden 2 uur bij mijn schoonzus geweest, zodat manlief en ik samen een stukje op onze motoren weg konden :D eerste uur was het heerlijk! Weer even ik... 2e uur wist ik niet hoe snel ik weer naar huis moest komen, kreeg het op mijn heupen ;)

Jemig, jullie beebs slapen echt lang! Leia redt dat echt niet.. Nu 3,5 uur! Maar daarna slaapt ze zo weer in tegenwoordig :) ik vind het wel knus eigenlijk!

Oh de puckababy werkte voor Leia niet, omdat ze haar handen eruit kon wurmen, dus nu heb ik een Pacco te leen (zelfde idee maar dan wel met de armpjes tegen het lichaam aan) en ze valt nu uit zichzelf in slaap! :o Kan haar wakker wegleggen en even later slaapt ze! O+ nog niet lang, wordt nog veel wakker.. Maar het begin is er!
  woensdag 22 september 2010 @ 11:13:11 #243
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86704447
Saffier wat een goed nieuws *O* Dat zal vast een enorme opluchting zijn geweest voor je :*

Pessie, fijn dat Nathan weer thuis is... Nu maar weer verder met genieten van je knulletje...

@Orea, vreemd he als je kindje boven zit en jij beneden... Wij leggen Willem tegenwoordig 's avonds na het eten in z'n bedje boven omdat hij beneden niet kon slapen 's avonds met de tv en ons geblaat :P De eerste keer heb ik de hele tijd met de beeldbabyfoon in m'n handen gezeten :D Maar hij doet het haske goed :Y

En wat vervelend dat je meisje zo spuugt... Hoop dat de verkoudheid snel voorbij is...

Sonnetje, doe maar rustig aan inderdaad. Even voor de tv hangen rust je ook van uit en anders ga lekker samen met hem op bed liggen, wie weet pak je zelf ook nog slaap mee...
pi_86704568
Dat gaan we ook proberen inderdaad...

Nu eerst met de Pacco 's nachts -> dat gaat echt prima! Kan haar gewoon wakker wegleggen.. Omdat ze vanmorgen zo liep te spugen (ze heeft overigens geen verhoging, anders gaat ze niet in het ding) heb ik haar nu even in de box.. Maar als dat goed gaat, wil ik vanaf vanmiddag haar proberen in haar ledikant op eigen kamer te doen! En dat een paar dagen overdag volhouden, slaapje 's morgens en 's middags gewoon lekker op haar eigen kamer! En dan na het eten, als ze moe is (vaak wel, dan valt ze bij M. op zijn arm in slaap O+) vast in haar wieg..

En als dat een tijdje goed gaat en ze 's nachts echt nog maar 1 keer komt (of in elk geval op vaste tijden) dan wil ik proberen haar in haar eigen kamertje te doen, ook 's nachts..

Het werkt voor haar echt heel goed (tot nu toe ;)) want ze mept/draait/rekt zichzelf echt wakker zonder! Zelfs als ze even wakker wordt, ligt ze gewoon heel relaxed om zich heen te kijken O+
  woensdag 22 september 2010 @ 11:22:14 #245
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86704750
Overigens slaapt Willem ook nog geen hele nachten hoor Orea, hij gaat rond half tien naar bed en komt dan rond een/twee uur voor eten (heeft ie ook echt honger, gaat in een moordend tempo dan) En daarna komt ie rond 5/6 weer voor voeding, gaat dan ook nog redelijk snel. En dan mag ik weer doorslapen tot 9/10 uur... Werkt prima voor nu, vraag me alleen af of ik die uurtjes tussen 6 en 9 niet heel erg ga missen als ik straks weer moet gaan werken, binnenkort starten met alvast wennen aan vroeg opstaan dan maar :P

Ik geloof dat ik wel een beetje raar ben dus dat ik al wel behoefte heb aan even tijd met z'n tweetjes... Heb ook zin om weer te gaan werken. Ik ben dol op m'n zoon, maar ik ben er echt aan toe om weer eens iets anders te zijn dan alleen maar 'mama' Al zit de kans er natuurlijk dik in dat ik net als Orea na een paar uur niet kan wachten om weer terug thuis te zijn...
pi_86704939
Waarom raar Flugel? De een vind het lekker om alleen maar met haar beeb bezig te zijn en de ander wil dat graag afwisselen met wat tijd voor zichzelf :) is gewoon prima, toch? Ik moet er nog niet aan denken alweer aan het werk te gaan, maar hoef dan ook pas in januari weer ;) verwacht dat ik er dan wel weer aan toe ben :)

Hier ongeveer dat zelfde ritme :Y van half 10/10 tot half 2/2 en dan tot 5/6 en daarna wil ze graag ook nog even doorslapen :P
pi_86704993
Heerlijk Pessie dat je even lekker hebt kunnen slapen. Wat bijzonder is dat toch dat je vanzelf wakker wordt als je kleintje dorst begint te krijgen, laatst werd ik wel wakker van gesnurk naast me van mijn vriend, maar een por die kant op en het was weer stil :D

Flugeltje hier ga ik ook maar eens proberen om haar na het eten naar haar wiegje te brengen, heb ook het idee dat ze in de box wordt afgeleid door de geluidjes.

Het is hier een beetje een vreemde week vanwege de verbouwing van het huis. Femke is nu bij mijn moeder en ik help hier mee. Ze woont vlakbij dus ga er heen om borstvoeding te geven. Probleem gister alleen was dat ze al teveel kunstvoeding had gedronken dat ze nauwelijks nog dorst had :{ nu belt ze me als ze honger heeft en dan sprint ik die kant op want anders gaat het ten koste van de borstvoedingproductie.

Orea las ik nou dat je druppels borstvoeding in het neusje kunt doen zodat ze minder verstopt raken?
pi_86705113
Mereltje :Y werkt echt heel erg goed! Je kunt het ook bij de oogjes gebruiken als die wat ontstoken zijn, werkt als een tiet :D (leuke uitspraak zo!)

Ik heb een spuitje van 1 ml (had ik toevallig nog over van mijn ivf, was met fingerfeeden de eerste week ook erg handig!) en die opening past goed in haar neusje.. Beetje melk opzuigen en dan een paar druppels haar neusje in.. Doe ik meestal voor een voeding, zodat ze tijdens de voeding de druppels goed inademt haar neusholtes in :) maar met een pipetje kan ook, of rechtstreeks haar neus in doen vanaf de borst. Maar dat kan ik niet, dus ik doe het afgekolfd :)
pi_86705175
Gaan we dat eens proberen, heb ook nog wel een spuitje over. Tis wat met al die verkouden kindjes :P
  woensdag 22 september 2010 @ 11:48:35 #250
259886 pessie
pi_86705631
Flugel en Orea, dat ritme hadden wij hier ook, binnen anderhalve week werd het 22.30-3.30/4.00-7.30/8.00. Het komt helemaal goed!

Orea wat fijn dat de Pacco werkt!

En ik geniet met volle teugen van weer samen thuis zijn! Ik heb helemaal niet het idee dat ik alleen maar mama ben. Daarnaast ben ik in de eerste plaats echtgenote, ik ben een vriendin, ik ben huisvrouw. Ook al ben ik de meeste tijd met Nathan, ik doe nog veel meer. Ook vind ik het heerlijk om op zaterdag even een uurtje naar de markt te gaan en zoals gisteravond even een uurtje bij een vriendin thee te gaan drinken (en daar de was in de droger te gooien :+ )
pi_86706162
rechtstreeks spuiten kan ik ook niet haha
heb in de kraamweek geprobeerd een druppel bv in zn oog te spuiten ivm vieze oogjes. tis me 1keer gelukt :')
dat was met de andere borst omdat die ging lekken. zou nu dus niet meer kunnen haha
pi_86707567
Ik spuit gewoon een meter ver met een goed tsr. Onder de douche, Leyla aan de ene kant drinken en ik drukte net even op de andere borst... Huppa tegen de douchewand.
pi_86708156
hahaik heb niet zulke sterke tsr's
  woensdag 22 september 2010 @ 13:27:22 #254
259886 pessie
pi_86708573
Bij mij zorgt een tsr voor druppelen, ook als ik een beetje duw, dan wordt de druppel alleen een beetje groter. Soms merk ik aan Nathan dat er een sterkere tsr is, dan verslikt ie zich :@ .

Nathan ligt weer even lekker te slapen *O*
pi_86708661
ja das bij mij ook zo pessie
dat verslikken heeft floris niet meer gedaan sinds de kraamweek. toen ging t wel s te snel allemaal, maar nu niet meer
pi_86710108
Ik heb gewoon een straal of 4/5 met 8 bar erachter.

We zijn gezakt voor de gehoortest..
  woensdag 22 september 2010 @ 14:16:53 #257
259886 pessie
pi_86710305
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gewoon een straal of 4/5 met 8 bar erachter.

We zijn gezakt voor de gehoortest..
-O-

En nu?
pi_86710397
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:16 schreef pessie het volgende:

[..]

-O-

En nu?
Gewoon volgende week terug. We hadden vanmorgen gedoucht, waarschijnlijk water in dr oren gekomen.
pi_86710429
hier hadden we met de gehoortest geluk dat hij lag te slapen.
volgens mij was hij anders nooit stil geweest. hij haat het als je aan zn hoofd zit :)
pi_86710431
Doof is ze niet, want ik heb haar al eens wakker zien schrikken van mn stem.
pi_86710464
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
hier hadden we met de gehoortest geluk dat hij lag te slapen.
volgens mij was hij anders nooit stil geweest. hij haat het als je aan zn hoofd zit :)
Ja ze sliep ook, eerst... Maar na 5 minuten pielen aan dr oren vond ze het toch niet tof meer. Drinken bij mama maakte een hoop goed, maar het ding gaf geen response.
pi_86710512
wij moesten idd wachten met badderen tot na de gehoortest
maarwat heb je m pas laat tico

of komen ze bij jullie niet langs? (hier is t gelijk met de hielprik)
pi_86710568
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ze sliep ook, eerst... Maar na 5 minuten pielen aan dr oren vond ze het toch niet tof meer. Drinken bij mama maakte een hoop goed, maar het ding gaf geen response.
nee das ook niet leuk nee :)
las later je post over t douchen
pi_86710638
Ja maar ze kotste vanmorgen alles weer eens onder... Dus gewoon onder de douche ermee.
pi_86710709
ja das logisch!
pi_86710742
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:27 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja das logisch!
Ik zat er ook helemaal onder -O- .. Heerlijke start van de ochtend... Ik had nog niet eens gegeten :')
pi_86711561
Zonder helemaal bij te lezen, ik lees hier over spruw.

Dat had ons meisje ook heel erg. De nystatine hielp helemaal niets.
Wat wel hielp was een druppeltje citroensap verdund met water (ongeveer 1 op 7 verhouding).
Met een gaasje om mijn pink heb ik daarmee iedere dag de binnenkant van haar mondje afgedaan.
Binnen een weekje was ze ervan verlost.
Als je borstvoeding geeft, moet je natuurlijk wel ook daar eerst aan denken, anders blijf je elkaar opnieuw besmetten!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_86713224
Ik heb echt een boef hoor!

Ligt lekker in de wipstoel naast me.. ik zit mee te zingen met de radio, en doe dat kennelijk zo vals :') dat ze bijna schatert :D O+ met haar breedste lach.... zucht...!

Inmiddels zijn haar ogen weer dicht gezakt... slaapkopje O+
  woensdag 22 september 2010 @ 16:12:06 #270
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86714553
En de eerste echte CB afspraak...

5565 gram (afgelopen week dus wéér 300 gram erbij :o ) en 58cm Ze was hartstikke tevreden :Y

Verder zit ie helemaal goed in elkaar en vond ze hem al wel heel erg alert en vrolijk... Hij bleef maar babbelen en lachen tegen haar :D Wij natuurlijk meteen heel erg trotse ouders *)

Tico hopelijk inderdaad gewoon wat water ofzo en volgende week wel een sticker...
pi_86725204
wow willem is gewoon groter dan floris :o
inlengte dan, gewicht wint floris ;)
fijn dat ie goedgekeurd is!

floris slaapt nu, op mij. wilde m gaan badderen, maar daar wacht k maar even mee. zoveel heeft ie niet geslapen vandaag :')
pi_86725287
Leyla heeft heel veel geslapen vandaag... raad eens wie er nu wakker is.
pi_86725634
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:31 schreef Ticootje het volgende:
Leyla heeft heel veel geslapen vandaag... raad eens wie er nu wakker is.
jij en Leyla en Tess...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86725674
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:38 schreef Vicky het volgende:

[..]

jij en Leyla en Tess...
Je vergeet er nog 1... :')

Zo fijn als ik weer eens alleen ben.
pi_86725715
quote:
Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1528142/3/99#86725674]woensdag 22 september 2010 20:39[/u]rl] schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je vergeet er nog 1... :')

Zo fijn als ik weer eens alleen ben.
Cil ongetwijfeld, en ik gok een 2 jarige smurf?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 22 september 2010 @ 20:54:43 #276
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86726459
.... en Ylana met krampjes :{

Wij hebben de gehoortest gemist omdat Ylana toen in het zh lag. Afspraak verzetten gaf zo'n gedoe (we moesten middenin de stad zijn ervoor op onmogelijk tijden die niet te combineren waren met Tobias' school) dat we het hebben gelaten voor wat het is. Ik weet dat ze hoort, het was wel even goed zo.
Ik ben wat decibellen kwijt vandaag door het huilen :P
Ylana
pi_86728130
krampjes zijn stom! Die moeten verboden worden!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86728297
Elise is moe maar wil _niet_ slapen. Ze is zo nieuwsgierig en alert dat ze niet tot rust komt. Lang leve de draagdoek. :Y
pi_86728445
Femke ligt vanaf 19 uur al in haar wiegje in de slaapkamer te slapen ipv de box in de kamer met tv aan. Ze zal zo wel wakker worden en dan hoop ik dat ze de nacht weer doorslaapt, ben heel benieuwd of het gaat lukken..
pi_86733063
zo even een klaagt/spuipost
ik ben de bv even zo zat. nou ja vooral t feit dat floris alleen in slaap wil vallen aan de borst. ik kan nooit even denken ik ga nu slapen, R neem jij t even over.
Plus dat ie de afgelopen dagen amper wil slapen overdag. En s avonds slaapt ie dus pas rond half elf. En af en toe een hazenslaapje op schoot. Ook alleen bij mij, geef k m aan R is ie weer klaarwakker en huilen, tot ie weer drie slokken drinkt en weer in slaap valt.
Aan de andere kant voel ik me zo'n zeurpiet. Want wat loop ik te klagen, de bv loopt goed, hij groeit goed. Ik zou zowat willen dat er wel problemen waren, maakt t makkelijker om te stoppen :@
Voelt soort van als falen als ik stop...gewoon omdat het goed gaat met voeden. En ik vind ook echt niets mis met flesvoeding. Alleen voor mezelf nu voelt t van hop we kiezen voor de makkelijke oplossing.

Sorry voor t zeurverhaal. Geen idee wat ik ermee wil bereiken. Iig fijn om t van me af te schrijven :)
Zit al een tijdje in mn hoofd, alleen nu wat erger dan andere momenten..
pi_86733271
Oh nee das geen zeuren! Ik herken het gevoel nog wel met jen. Ik voelde me heel erg geclaimt, en ik had het gevoel dat alles alleen om dat kind draaide, ik kon niets voor mezelf doen omdat ik niet weg kon.

Pakt Floris geen flesje? Laat r dan lekker een flesje geven in de avond, kun jij kolven en naar bed en dan zoeken ze het ff lekker uit met z'n 2en.
pi_86733786
flesje pakt ie op zich wel (niet echt van harte en alleen als t goed op temperatuur is :'))
en wat jij schrijft is precies mijn gevoel idd, alleen beter omschreven haha.

en even kijken of ro morgen niet ziek meer is, dan kan k t wel even proberen of hij dat wil (floris dan he ;))

ga morgen iig overdag even vragen of floris bij mijn zus en moeder mag zijn (vast wel.vinden ze alleen maar leuk), want dan kan k overdag even schoonmaken. kom daar de afgelopen dagen dus niet aan toe, omdat ie dus niet wil slapen overdag.
pi_86734130
Son, zal je zien dat als hij bij je mam is een gat in de dag slaapt. Dat deed jen in elk geval. Jeetje en ik wandelde soms wel een uur met dr zodat ze dan eindelijk sliep. In de wagen laten liggen omdat ze anders wakker werd. En m'n mam legde haar op bed en madam sliep een uur of 3.

Met leyla ben ik denk ik wat harder. Nu is ze nog een minibaby, maar ik vertik het de trukendoos open te trekken die ik met jen heb gehad. Als ze een schone luier heeft en een volle maag en lekker is geknuffelt mag ze best even huilen. Ik heb immers nog een kind dat aandacht wilt, het komende jaar kan gewoon niet alleen om leyla draaien.
pi_86734384
Oh en net als vanavond, dan ben ik alleen. Leyla onrustig en ik hoor jen om mij roepen. Maar dan kan ik gewoon geen aandacht aan jen geven omdat ik leyla niet weg kan leggen. En dan voel ik me dus kut, puur omdat ik dus moet kiezen tussen m'n 2 draken en dat jen dat op dit moment nooit wint. Raar dan dat ze jaloers wordt...
pi_86734430
nou ik ben dus wel zo dat k m laat huilen, alleen hij heeft doorzettingsvermogen...hij huilt gerust een uur en dan slaapt ie nog niet..
pi_86734461
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:34 schreef Ticootje het volgende:
Oh en net als vanavond, dan ben ik alleen. Leyla onrustig en ik hoor jen om mij roepen. Maar dan kan ik gewoon geen aandacht aan jen geven omdat ik leyla niet weg kan leggen. En dan voel ik me dus kut, puur omdat ik dus moet kiezen tussen m'n 2 draken en dat jen dat op dit moment nooit wint. Raar dan dat ze jaloers wordt...
dat lijkt me helemaal lastig ja
pi_86734624
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
nou ik ben dus wel zo dat k m laat huilen, alleen hij heeft doorzettingsvermogen...hij huilt gerust een uur en dan slaapt ie nog niet..
ja grote kindjes hebben flink uithoudingsvermogen.
Ik ben er geen fan van maar heb je het boekje van Rita of Ria blom wel eens doorgenomen? Rust en regelmaat heet het volgens mij, ik heb er met jen veel aan gehad. Je hoeft niet alles over te nemen maar regelmaat deed hier de truuk.
pi_86734667
Sonnetje, je bent helemaal geen zeurpiet. Het is toch ook gewoon zwaar en ook rot dat jij de enige bent die hem dan weer in slaap en stil kan krijgen. Maar ik kan me je gevoel helemaal voorstellen hoor. :*

Wij zijn vandaag naar het CB geweest om te wegen, en Anna weegt nu 3644gram, dus bijna 300gram meer dan een week geleden *O*
Verder is Anna nog steeds heel rustig en slaapt ze bijna de hele dag. Vanmiddag was ze eindelijk een tijdje echt even wakker aan het rondkijken, zo lief! O+
En volgende week komt de CB mevrouw nog ff bij ons thuis om het nog ff te hebben over het fingerfeeden enzo, en hoe we eventueel over kunnen stappen op een flesje zno. Ben benieuwd.

Het aandacht verdelen tussen 2 kindjes vind ik ook wel lastig hoor! Zeker omdat ik nu elke keer zo lang bezig ben met voeden/kolven. Ik vind dat ook weer zo oneerlijk naar Graeme toe... -O-
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_86734829
jullie zijn lief :*
ik vind mezelf af en toe gewoon een zeur omdat ik echt zo'n lief en schattig kind heb en dat het gewoon dingen zijn die erbij horen en waar we zelf voor gekozen hebben.
en tico ik ken t boek niet (nou ja kwa naam). wel een idee om t door te kijken.
pi_86734872
Ja tessie, voordat leyla er was stond ik 24 uur per dag tot jen's beschikking en nu moet ze of wachten of naar haar vader als ze iets wilt.
pi_86735319
Snapt Jen het wel al een beetje allemaal?
Grae is nog zo klein, ik kan hem niet uitleggen dat hij soms nu gewoon even moet wachten. Of dat ie even in de box moet spelen omdat hij anders het hele huis sloopt terwijl ik aan het voeden ben ofzo. Want dat heeft ie dan wel door, dat ik hem niet zo snel tegen kan houden als ik aan het voeden ben.
Ik vind het wel lastig hoor, ik wil heel graag bv geven voor Anna, omdat dat dat goed voor haar is, maar tegelijkertijd denk ik, is dit wel goed voor Graeme.
Morgen maar proberen om hem vroeg wakker te maken, voordat ik moet voeden. Zodat hij niet weer precies wakker wordt als ik begin, want dat was geen succes vanmorgen :')
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_86737808
Jen gaat gewoon naar het kdv, daar kan ze gewoon haar gang gaan. Ze snapt prima dat ze nu nummer 2 is, vandaar de driftbuien.
pi_86737934
Ik herken je gevoel ook, Sonnetje. Wat ik nog toe kan voegen aan de adviezen die al zijn gegeven is dat er bij ons verandering in kwam op het moment dat de rolverdeling veranderde. Ik was vanzelfsprekend tijdens mijn verlof hoofdverantwoordelijke voor Ivan. Toen mijn vriend begreep dat hij net zo verantwoordelijk was en ik begreep dat ik hem de ruimte moest geven om zijn eigen manieren te vinden om met Ivan om te gaan vond de omslag plaats.

Als je borstvoeding geeft heb je natuurlijk al bij voorbaat een ongelijke verdeling. Dat neemt niet weg dat je vriend ook flesjes kan geven en manieren kan zoeken om Floris te troosten of in slaap te krijgen. Je weet wat werkt, namelijk aan de borst troosten, maar er zijn ongetwijfeld ook andere manieren die niet verkend worden omdat borstvoeding nu eenmaal de makkelijke oplossing is. Je zou ze eens een avondje alleen kunnen laten, dat werkt misschien heel verhelderend!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86738021
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:06 schreef tessie het volgende:
Snapt Jen het wel al een beetje allemaal?
Grae is nog zo klein, ik kan hem niet uitleggen dat hij soms nu gewoon even moet wachten. Of dat ie even in de box moet spelen omdat hij anders het hele huis sloopt terwijl ik aan het voeden ben ofzo. Want dat heeft ie dan wel door, dat ik hem niet zo snel tegen kan houden als ik aan het voeden ben.
Ik vind het wel lastig hoor, ik wil heel graag bv geven voor Anna, omdat dat dat goed voor haar is, maar tegelijkertijd denk ik, is dit wel goed voor Graeme.
Morgen maar proberen om hem vroeg wakker te maken, voordat ik moet voeden. Zodat hij niet weer precies wakker wordt als ik begin, want dat was geen succes vanmorgen :')
Dat lijkt me ook heel lastig, tessie, vooral omdat Graeme nog zo klein is! Heb je tevoren geprobeerd om jezelf of hem erop voor te bereiden, bijvoorbeeld door hem regelmatig in de box te zetten?

Weet je wat het is: bij die eerste gaat een intensieve borstvoedingsperiode meestal alleen ten koste van jezelf, hooguit ook ten koste van je relatie. Dat klinkt wel heel negatief, maar wat ik ermee bedoel is dat je je meer opofferingen kunt getroosten als ze maar in het belang van de baby zijn en je partner heeft dat te accepteren. Als er al een kindje is bereik je veel eerder een grens, lijkt me. Ik bereid me mentaal voor op een intensieve eerste periode, maar ik ben niet bereid om net zoveel met bijvoorbeeld kolven bezig te zijn als ik bij Ivan was.

Maar houd moed, hoor! De bedoeling is dat het energie kost om de boel goed op gang te krijgen, maar het zou niet altijd zoveel werk moeten blijven!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 23 september 2010 @ 08:30:51 #295
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86738271
Sonnetje :* Ik kan er mezelf alles bij voorstellen hoor... De oplossing van Tico klinkt in elk geval goed, gewoon een keer een dagje met gekolfde melk bij oma parkeren en dan even een momentje voor jezelf. Zelfs 'makkelijke' kindjes zijn intensief trouwens, enige verschil ik dat je dan als moeder het gevoel hebt dat je niet 'mag' klagen... En dat mag best af en toe :Y
pi_86738975
iedereen bedankt! :*
wat is het toch fijn zo'n forum O+ waar je kan spuien en dat je dan gewoon niet de enige ben. en om te lezen hoe andere het doen/gedaan hebben.

we gaan gewoon even proberen met afkolven en flesjes geven hoe dat gaat.
en vandaag gaat ie naar tante en oma, en dan ga ik het huis doen.
pi_86739560
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
zo even een klaagt/spuipost
ik ben de bv even zo zat. nou ja vooral t feit dat floris alleen in slaap wil vallen aan de borst. ik kan nooit even denken ik ga nu slapen, R neem jij t even over.
Plus dat ie de afgelopen dagen amper wil slapen overdag. En s avonds slaapt ie dus pas rond half elf. En af en toe een hazenslaapje op schoot. Ook alleen bij mij, geef k m aan R is ie weer klaarwakker en huilen, tot ie weer drie slokken drinkt en weer in slaap valt.
Ik kan me je frustratie goed voorstellen. Maar buiten dat het zwaar is dat het door de bv op jou neerkomt, vraag ik me af of er niet iets aan het slapen is te doen. Als je baby niet zelf in slaap kan vallen én per saldo te weinig slaapt (dat denk ik omdat een baby van Floris' leeftijd echt nog veel moet slapen) dan kom je in een negatieve spiraal terecht. Wat hebben jullie al geprobeerd om hem te laten slapen behalve op schoot houden en laten huilen?

Hier ben ik gisteren toch weer met inbakeren begonnen en het is voor Elise echt een uitkomst. Ze slaapt snel in en ook langer door (vannacht weer een uur of 7!) Ze lijkt vaak erg alert en wakker, maar dat is schijn want het kind is echt wel moe. Op mijn arm, in de doek of in de auto valt ze namelijk wél zo in slaap. Dus de geborgenhed van de doek gewoon het zetje dat ze nodig heeft en zo leert ze toch alleen in haar bedje te liggen en zelf in slaap te komen. Ik ben tevreden! *O*

Verder is de kloof rechts genezen en links grotendeels, dus ik kan gewoon bijna pijnloos voeden :o wat heerlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')