abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 september 2010 @ 17:51:12 #1
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85955975
Vorige deel Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 58

De kleine babietjes :

19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _Nikki_
17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Saffier op 01-09-2010 18:02:04 ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 1 september 2010 @ 17:52:35 #2
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85956018
Met mijn update;

Sorry meiden dat ik nog niets van me had laten horen. Ik ben hondsberoerd en te ziek om op mijn benen te staan.
Maar dan nu de update;
De operatie is geslaagd, dat hadden jullie al van Vicky gehoord. Het was wel wat lastiger dan verwacht omdat de cyste zo groot was. 1 sneetje in haar buik is dan ook groter geworden dan verwacht, maar dat maakt me niet zo uit. De eierstok was niet meer als zodanig te herkennen zo 'slecht' zag het eruit. De linkereierstok was in orde, bevat ook wel cystes, maar niets om ons zorgen over te maken voor nu of voor in haar toekomst.
De operatie heeft 3 uur geduurd, arm ding. om 13.30 mocht ik erbijop de verkoeverruimte zodat ze mij kon zien zodra ze wakker werd. Om 15 uur heb ik M. laten komen met kolfspullen ( :X ) en hebben we gewisseld. Daarna stortte ik in en heeft de verpleging me maar in een bed gestopt en me laten slapen. Maandag ging het ook al 'niet zo best met me' (lees na een volledig slapeloze nacht stortte ik ook al in) en op aanraden van de verpleging ben ik daarom thuis gaan slapen.
Rond 15.45 was Ylana goed wakker en merkte M. dat ze pijn had. :'( Ze had op dat moment al een ruggeprik tegen de pijn en paracetamol. Ze mocht pas morfine als ze goed wakker was omdat je daar suf van wordt en dan wisten ze niet of ze nog suf was van de narcose of van de morfine.
Goed, morfine gekregen dus en nog op de verkoever en daar langer gebleven om haar in de gaten te houden. Ze heeft daar nog wat extra morfine gekregen ook. Om 17.15 mocht ze naar de high care afdeling toe en een kwartiertje later is M. me wakker komen maken zodat ik ook naar Ylana toe kon.
Het van pijn vertrokken gezichtje vergeet ik nooit meer :'(
We konden toen niets meer voor haar doen, verpleging hield haar goed in de gaten en we zijn naar huis gegaan. Ze had het wel koud op dat moment dus hebben ze haar nog onder de warmtelamp gelegd.
Om 0.00 uur heb ik de afdeling gebeld, de warmtelamp was weer weg en de morfine was gehalveerd omdat ze te suf werd en d'r zuurstof zakte. Toen de morfine was verlaagd trok dat snel weer bij.
Eten wilde ze nog niet echt, ze had wat suikerwater op en een vochtinfuus/glucose-infuus en tegen 5 uur 's ochtends at ze zonder enthousiasme 55cc borstvoeding.

Vanmorgen om 10.00 uur is M. alleen naar Ylana toegegaan, ik heb verplichte bedrust ;( en die smste me al snel dat ze 70 cc bv uit een flesje bij hem had gedronken, dat de morfine eraf was en dat de verpleging dacht dat ze geen pijn had *O*
Om 15.30 was de bedoeling dat ze van de high care afdeling af zou gaan. Op dat moment was er alleen geen plek op de low care afdeling dus lag ze om 14.30 :X al zonder monitoren en zonder toeters en bellen nog op de high care afdeling.
Uurtje later hadden ze een plekje voor haar en is ze alsnog verhuisd.

En net krijg ik een smsje van mijn man dat.... als alles goed blijft gaan en er niets meer tussenkomt... ze morgen gaan bekijken of ze morgen naar huis mag *O*
Ylana
pi_85956170
Mag Elise ook in de OP? Van 24 augustus is ze. :)

Zo, dat was een enerverend weekje. De kraamzorg is weg dus nu kunnen we lekker onze eigen gang gaan.

Elise doet het super, het is een heerlijk kind. Ze is al ruim boven haar geboortegewicht (gisteren 3900 gram, ze begon op 3700) dus dat het wordt een lekker speklapje. Ze huilt eigenlijk bijna niet, en als ze huilt is ze makkelijk te troosten. Gevolg is wel dat je dan een hele tijd je pink kwijt bent en dat typt een beetje lastig. :s)

Ik voel me goed, zowel lichamelijk als psychisch. Heb wel een paar dagen gehad dat ik minder in mijn vel zat, maar dat gaat nu ook weer beter. Gisteren zijn we voor het eerst naar buiten geweest en dat deed me wel goed; weer terug in de normale wereld!

Moeder-zijn vind ik wel wennen. Voor Elise zorgen is heel vanzelfsprekend, maar dat het áltijd doorgaat vind ik soms even slikken. Maar goed, ze is ook pas een week oud en volgens mij zijn zulke gedachten ook nogal nachtrustafhankelijk. Hoewel ik écht niet mag klagen: gisteren 22.00 - 02.45 (wtf?) - 06.30. :)

Nog een foto van de kleine in een door oma gebreide trui:

pi_85956277
Pfff, heftig hoor Saffier! :{ :* Gelukkig is het achter de rug en is het goed gegaan. Super dat Ylana morgen misschien al naar huis mag! En dan heel snel opknappen met z'n allen.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:03:47 #5
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85956325
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:57 schreef Cantare het volgende:
Mag Elise ook in de OP? Van 24 augustus is ze. :)

Done.

Fijn dat het zo goed gaat met Elise en dat ze zo goed groeit. Wat slaapt ze lekker!! :o
Ylana
  woensdag 1 september 2010 @ 18:05:45 #6
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85956378
Ik heb net een penicillinekuurtje gekregen van de huisarts voor de zekerheid. Kan best zijn dat ik een virus heb en dan helpt het niet, maar als het een infectie is wel en zijn we dat voor met Ylana.
Ylana
pi_85956434
fijn saffier dat ze morgen misschien naar huis mag!
vervelend dat t met jou minder gaat! hopelijk knap je snel op!
en wat een heftige operatie voor zo'n klein muppie!

quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:14 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje; Willem slaapt altijd met z'n armen omhoog, naast z'n hoofd zo ongeveer dus en daardoor heeft hij 's ochtends echt enorm koude handjes... Kan dit eigenlijk kwaad?
ik reageerde hier nog op in t vorige topic.
floris slaapt ook zo en ik denk altijd maar als ie er last can heeft merk k t wel..
maar misschien ben k wel makkelijk daarin. ik zie altijd baby's die veel warmer ingepakt zijn dan floris, ook toen hij kleiner was...

pessie, ik heb geen verstand van kruiken, maar k zou t doen zoals borizzz het zegt. zo zei de kraam het namelijk ook
volgensmij hebben ze geen kruik nodig als ze zichzelf op temperatuur kunnen houden.
maar goed heb om die reden ook nog nooit een kruik gebruikt...
maar goed heb dus om die
  woensdag 1 september 2010 @ 18:30:28 #8
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85957017
Saffier dat is wel heftig! Wel fijn dat ze morgen gaan kijken of ze dan al naar huis mag!
Beterschap.

Cantare, uiteraard is het wennen met een baby :* , neem rustig de tijd.

Ik zal vanavond even kijken hoe we het gaan doen met/zonder kruik.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:32:27 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85957071
Oh ja, ik had Nathan laatst te warm ingepakt, toen kreeg hij hitte uitslag :o . Ik moet er dus om denken dat ik hem niet te warm in pak. Zit nog steeds in mn hoofd "dat Nathan zo klein is", maar dat is hij echt al lang niet meer. Beer van 4 kilo!
pi_85959312
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:32 schreef pessie het volgende:
Oh ja, ik had Nathan laatst te warm ingepakt, toen kreeg hij hitte uitslag :o . Ik moet er dus om denken dat ik hem niet te warm in pak. Zit nog steeds in mn hoofd "dat Nathan zo klein is", maar dat is hij echt al lang niet meer. Beer van 4 kilo!
In het nekje voelen of ze het warm of koud hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85959434
wat een fijn nieuws saffier! kom lekker rustig bij van alles :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85966293
:* Saffier! Zal fijn zijn als ze lekker naar huis toe mag!!

Ben even niet zo actief hier want ben druk met ritme inbouwen hier in huis.. Over 2 weken en 2 dagen moet ik weer werken dus dat is wel handig als we dan heel misschien wel een ritme hebben.
Ze krijgt nu dieetvoeding en dat scheelt enorm.. We hebben een leuke baby en ze kan heel goed geluidjes maken en heel veel lachen..
De middag komt er langzaamaan een langer middagslaapje en de nacht gaat super.. Gister heeft ze van 8 tot 8 geslapen!!! :z

Morgen op kraamvisite!! De baby is bijna een maand jonger maar lijkt wel 2x zo groot :D
Altijd blijven lachen... :)
pi_85967037
Ik heb even vlug terug gelezen en hoop dat ik het meeste dus meegepikt heb ;)

Saffier wat een verhaal. Hopelijk hebben jullie jullie kleine meid vlug terug thuis en gaat het met jou vlug een pak beter :*

Thomas slaapt ook vaak met zijn handjes in de lucht. Dat schijnt zelfs goed te zijn (maar vraag me niet waarom ;) ). En dan zijn zijn handjes ook altijd vrij koud. Zolang het nekje warm genoeg aanvoelt, moesten we ons geen zorgen maken (al warmde ik ze wel op toen hij nog een nachtvoeding kreeg door er mijn handen rond te houden :D ).

Een kruik hebben wij hier nooit gebruikt :N

Vandaag hebben we de eerste dag bij de onthaalmoeder achter de rug, althans Thomas heeft die achter de rug. En het is blijkbaar allemaal goed gegaan *O* : goed gegeten (meer dan thuis, zowel groente- als fruitpap), vlotjes geslapen, veel rondgekeken met drie kindjes om zich heen, maar hij drinkt opeens wel veel minder.
Morgen is hij nog een dagje bij papa (op donderdag gaat hij niet naar de onthaalmoeder) en dan gaat het hopelijk vrijdag weer vlot :)
pi_85967945
leonieke fijn dat thomas t zo goed gedaan heeft! is wel een geruststelling zeker?!

ik heb een moederskindje geschapen, tis echt heel erg..ik ging net mijn tandenpoetsen dus k geef floris aan zn vader, hij lag te slapen..wordt ie dus wakker en huilen. en papa kan m dan niet troosten. pas bij mij is t goed..tot zover t nadeel van borstvoeding :')
vind t wel lullig voor R. die voelt zich dan ook zo moedeloos, want hij kan niets doen dan...maar verder vindt ie zn vader wel heel leuk hoor O+
hopelijk wordt t vanzelf minder...

cantare, fijn dat Elise t zo goed doet! wordt net zo'n speklapje als floris...O+
pi_85976211
Een drukke tijd achter de rug.
Met Mart gaat alles super. Gaat met sprongen vooruit. Word echt al een grote man.
Mama heeft een nieuwe gave baan. Eindelijk weer eens iets wat ik wilde.

En morgen gaan we vertrekken naar het grote babietjes topic. Wat is het allemaal toch snel gegaan.
Ik heb me zelf even een BB telefoon cadeau gedaan, zodat ik straks in de trein kan bijlezen enzo.
pi_85976227
Oh, hier ook altijd koude handen hoor. :)
  donderdag 2 september 2010 @ 09:22:54 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85976562
saffier, wat fijn dat ylana misschien vandaag al naar huis mag. ik hoop dat haar herstel zich in deze mooie stijgende lijn voortzet. maar 't is niet niks zeg, zo'n operatie bij zo'n kleintje. 3 uur lang! en ook best griezelig, dat cyste-verhaal. hopelijk wordt haar andere eierstok daar niet door beďnvloed. maar gelukkig is dit in elk geval goed gegaan. heel veel beterschap voor jouzelf ook, naar zeg dat je zo ziek bent/ was. :*
in de haak.
  donderdag 2 september 2010 @ 10:01:10 #18
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85977368
Ik voel me nog zo ontzettend beroerd, hele nacht lopen hoesten, heb geen oog dichtgedaan, dat ik stiekum een beetje hoop dat ze haar nog een dagje en een nachtje houden :@ :{
Ylana
pi_85977416
Saffier, wat een heftigheid allemaal! Wat fijn dat het erop zit en ik hoop dat Ylana vandaag mee naar huis mag! En laat jij ook goed voor jezelf zorgen? :*

Cantare!! Met je mooie beeb! En wat fijn dat je je helemaal goed voelt! Dat is zo veel waard! :Y

Koude handjes, check! Die worden door de dame zelf altijd zeer zorgvuldig in mijn decolleté gepropt tijdens de nachtvoeding :D

We zijn er trouwens achter gekomen dat mevrouw een buikslaper is! :o alleen hoe ik dit 's nachts moet gaan doen, ik vind het wel een eng idee.. maar als dat inhoud dat ze goede nachten gaat maken en uitgeruster is.. Vannacht had ze een oké nachtje, kon haar na de voeding zo weer haar bedje indoen.. Kwam om de 3 uur, kwartiertje voeden en hoppa er weer in. En dat ging goed! Super vrolijk is ze vandaag (al ligt ze nu alweer in coma!)
pi_85977661
He ff een vraagje: 's nachts laat ik Elise zo lang slapen als ze wil en dat is dan 2 x 4-4,5 uur. Overdag maak ik haar - indien nodig - na 3 á 3,5 uur wakker om te eten. Maar als ze uit zichzelf langer blijft liggen, moet ik dat dan wel blijven doen?

Saffier, beterschap! Kan me dat wel voorstellen, als ze thuis is moet je toch weer hard aan de slag... maar je man is wel thuis toch, of moet die alweer hele dagen werken?
pi_85977716
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:03 schreef Orea het volgende:

We zijn er trouwens achter gekomen dat mevrouw een buikslaper is! :o alleen hoe ik dit 's nachts moet gaan doen, ik vind het wel een eng idee.. maar als dat inhoud dat ze goede nachten gaat maken en uitgeruster is.. Vannacht had ze een oké nachtje, kon haar na de voeding zo weer haar bedje indoen.. Kwam om de 3 uur, kwartiertje voeden en hoppa er weer in. En dat ging goed! Super vrolijk is ze vandaag (al ligt ze nu alweer in coma!)
Ik lees toevallig dit berichtje. Wij kwamen er na 6 wk ook achter dat Fabian een buikslaper is. En wij hebben hem ook 's nachts zo wegggelegd. Nacht 1 en nacht 2 ben ik een paar keer gaan kijken, maar daarna heb iker gewoon vertrouwen in gehad dat hij het kon. Hij legde zelf zijn hoofdje opzij etc.
Hij slaapt nu nog op zn buik en dat gaat elke nacht goed. Op het CB vonden het ze goed. Ik heb het daar aangekaart.
pi_85977803
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:03 schreef Orea het volgende:
Vannacht had ze een oké nachtje, kon haar na de voeding zo weer haar bedje indoen.. Kwam om de 3 uur, kwartiertje voeden en hoppa er weer in. En dat ging goed!
Dat klinkt goed zeg! Vooral dat kwartiertje voeden ook, hier duurt dat heel wat langer. Maar ja, ze schelen natuurlijk ook 3 weken. :o En ik kan Elise meestal niet zomaar te slapen leggen. Ik was 't niet van plan, maar na de nachtvoeding houd ik haar daarom maar bij me in bed, dan kan kan ik haar makkelijker helpen in slaap te komen.
pi_85977815
Saffier, hopelijk mag je meisje vandaag naar huis. Wat heftig allemaal zeg.

Cantare, bijj Fabian heb ik hem altijd om de 3 uur gewekt.En bij Eva liet ik haar altijd slapen tot ze zelf wakker werd. Dus wat het beste is weet ik niet....
pi_85978037
Ah Amaranta! Dank! Ze is inderdaad al heel sterk in haar nekje en vanmorgen, toen ik haar naast me in bed legde op haar buik, draaide ze keurig haar hoofdje en heeft zo 2,5 uur liggen tukken :o

Ook heeft ze overdag moeite met zelf in slaap komen.. ze lag net al te pruttelen, dus heb haar even in de box gelegd (naar de wc moet je ook wel eens :D) met speentje en aai over bol.. en ze slaapt :o O+

Cantare, dat hoefde ik eerst ook niet te doen! Heb al wat nachten met haar op mijn borst, of aan de borst liggend tussen meneer en mij in :P gehad.. Wat ik nu probeer te doen is 's nachts niet praten.. niks zeggen.. dus echt pakken voor voeding, dan is ze nog best in diepe rust.. Na de voeding op mijn borst even boeren en dan slaapt ze nog wat dieper weer in, en dan leg ik haar in de wieg naast me. Ging 2 keer goed vannacht O+

Alleen na de voeding van half 4 niet :') ik was weer in slaap gevallen toen ze op mijn borst lag en werd om 5,45 wakker! Toen legde ik haar terug, en 10 minuten daarna was het bléren, maar toen was het ook ongeveer weer etenstijd, dus niet gek dat ze niet lekker verder sliep :D

En in het begin voedde ik ook veel langer hoor! Toen ze begon met maar 15 minuten drinken 's nachts probeerde ik haar weer wakker te krijgen, want ze had vast niet genoeg gehad! Maar toen toch maar losgelaten (anders heb je weer een wakker kind :P) en ze slaapt er prima op! Komt vanzelf :Y Maar ik moet zeggen, ze drinkt hier ook maar 1 borst per keer :)

En qua wakker maken, ik durf het niet te zeggen. Leia sliep in het hele begin ook wel lang, maar was ook veel afgevallen.. dus die moest ik echt wakker maken! Als je haar overdag 1 keer laat liggen, na hoeveel tijd komt ze dan? Ook 4 uur?
pi_85978181
En als je dan een goede nacht hebt gehad, dat heb je wat moeite met je ogen open te doen :O

Moguh :z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')