abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85483409
Vorige deel: Het kleine babietjes topic (0 tot 6 maanden) deel 57

De kleine babietjes :

19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _Nikki_
17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 7% gewijzigd door leonieke op 19-08-2010 20:09:37 ]
pi_85483425
Met mijn laatste post:

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:45 schreef Orea het volgende:
Ja het beviel me echt goed! Telkens helemaal rechtop gaan zitten, alle kussens weer recht doen enzo... (en helemaal nadat het nu een paar keer is geweest dat ze klaar leek.. ik haar terug legde en ze doodleuk weer begon te sabbelen en te doen :D en ik dus weer het hele circus kon opbouwen! )

Liggend voeden it is 's nachts! _O_
En 's ochtends is het trouwens ook wel O+ hoor. Kun je zelf rustig wakker worden ;)
pi_85483783
orea hier was het nagesprek op initiatief van de gyn.die zei dat voordat we naar huis gingen na zijn geboorte.
ik denk dat dat hier in het ziekenhuis standaard is.
ach altijd leuk kind showen :)
pi_85483903
ik vind liggend voeden niets trouwens.
hoewel in het begin deed ik dat ook wel s zit ik me nu te bedenken.inderdaad als floris niet wilde slapen s ochtends en ik wel :)
zelfde situatie als orea dus
pi_85486259
Liggend voeden vond ik ook wel relaxed maar dat was kort lol met de reflux van Daan, toen moest het wel anders.

Hier vandaag een kinderstoel gekocht en het is een regelrechte hit. Daan vindt 't prachtig bij ons aan tafel te zitten en met het geven van het eten is het ook een stuk prettiger. Morgen kan ook gewoon de broodkorst op het blad en dan kan hij zelf pielen.
pi_85491195
zijn er nu eigenlijk 'zekere' tekenen van een (verborgen) reflux? ik verdenk ravi er nl wel van, zijn adem ruikt een tijdje na voeden soms zo zurig. maar hij heeft oprecht nergens last van. spuugt echt zelden, is eigenlijk (oh god, niet jinxen!) algeheel gewoon heel blij. we hebben geregeld gewoon huilloze dagen (op een enkel jo! joehoe! bedeining nu! huiltje na). zelfs met slechte dagen huilt hij 1, hooguit 2 uur.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85491509
Orea wat je schrijft is heel herkenbaar. Misschien heb je hier nog wat aan? :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_85491598
Simmu, bij ons was het een combinatie van 'tekenen', heel onrustig slapen, heel hard krijsen, vieze bekken trekken maar vooral het geluid dat hij maakte (echt alsof hij stikte). Hij spuugde inderdaad niet of nauwelijks maar daarom was het ook de verborgen variant. Sinds de medicijnen (al bijna afgebouwd trouwens) en jpbm hier ook meestal (zo goed als) huilloze dagen en een heel blij mannetje.

Een beetje zurige adem kan natuurlijk door wat opkomende melk zijn, maar dat is niet abnormaal. Als de slokdarm pijn doet, merk je dat echt wel duidelijk. Als ik het zo hoor, heeft Ravi geen last van verborgen reflux. Overigens hebben zo goed als alle babietjes een nog niet geheel gesloten klepje tussen maag en slokdarm dus een lichte mate van reflux maar meestal is dat niet erg of belemmerend voor de baby.
pi_85491764
Hier is het de hele dag al melk opvegen want Nanique spuugt alles er voorzichtig weer uit.. Morgen een machine vol spuugdoekjes en slabbertjes dus.. ;)
Hopelijk gaat het morgen weer beter want ze heeft nu elke keer na het vele spugen weer honger!
Altijd blijven lachen... :)
pi_85491933
tis dat je nanique typte en niet floris anders had ik het kunnen schrijven liesz
hier ook veel spugen vandaag
pi_85501294
Mart pakte zojuist iets op met duim en wijsvinger. Ik zie gewoon dat mijn kleine ventje steeds meer dingen kan :)
Zo trots....
pi_85502087
O+ Ymme!

Sonnetje, hoop dat het bij jou vandaag ook beter gaat! Hier weet ik het nog niet omdat ze slaapt met fles op.. Lijkt met deze fles goed te gaan!
Altijd blijven lachen... :)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:09:08 #13
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85503458
Ymme trotse mama O+

Nathan spuugt sinds deze week af en toe. Volgens mij heeft hij dan gewoon te veel gedronken. Wel heeft hij sinds deze week af en toe wat last van zn darmpjes. Heeft dat te maken met wel of niet boeren na de voeding? Ik krijg zeer zelden een boertje uit hem...

Wat betreft anticonceptie, vooruitziend als ik ben had ik dat voor de bevalling al besproken met manlief, maar toen de kraamverzorgster er over begon had ik nog zoiets van "ik kan me niet voorstellen daar beneden ooit nog iets te gaan doen".

Wat betreft na-controle, ik wil wel graag op na-controle. Ik wil graag met de verloskundige nog wat dingen doorspreken omdat ik soms nog best verbaasd sta over de snelheid van de bevalling en het geboortegewicht van Nathan. Ook wil ik laten zien hoe Nathan gegroeid is ^O^ . Pronken met je kind he son ;) .
pi_85503610
En om het af te maken vandaag: Hij rolde 2 keer van rug naar buik :D
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:37:45 #15
259886 pessie
pi_85504119
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 10:15 schreef ymme het volgende:
En om het af te maken vandaag: Hij rolde 2 keer van rug naar buik :D
^O^

Zag dat ik nog niet had gereageerd op het liggend voeden. Dit doe ik al vanaf het begin, aan het einde van de kraamweek heb ik nog geleerd zittend te voeden. Ik kon de eerste dagen niet eens zitten.
pi_85506145
Hee dank je Twinkly! :) heel erg interessant!
Vannacht een erg goede nacht gehad eigenlijk! :o (moet ook wel na een paar gebroken nachten :D)
Om 12 uur heeft mijn meneer nog een fles afgekolfte melk gegeven zodat ik kon slapen, ik viel echt om! Ze is gaan slapen en om 4 uur kwam ze pas voor een voeding :D heb haar gevoed en toen wilde ze uiteraard niet in haar wiegje, dus lekker bij me genomen en samen liggen dutten.. OM half 7 kwam ze weer en ben liggend gaan voeden en zo hebben we al voedend en slapend O+ tot 10 uur op bed gelegen! Meneer kwam ons wekken en toen ik me uitrekte deed Leia dat synchroon met mij, incl. dezelfde kreuntjes :D O+ te cute! *;

Ook had ze de afgelopen nachten echt mega krampjes, en heb nu gisteren Cinababy gehaald ipv de Infacol die we hadden en het lijkt te werken :o geen hysterische krijsjes meer! Zo fijn!!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:38:01 #17
259886 pessie
pi_85507923
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:42 schreef Orea het volgende:
Hee dank je Twinkly! :) heel erg interessant!
Vannacht een erg goede nacht gehad eigenlijk! :o (moet ook wel na een paar gebroken nachten :D)
Om 12 uur heeft mijn meneer nog een fles afgekolfte melk gegeven zodat ik kon slapen, ik viel echt om! Ze is gaan slapen en om 4 uur kwam ze pas voor een voeding :D heb haar gevoed en toen wilde ze uiteraard niet in haar wiegje, dus lekker bij me genomen en samen liggen dutten.. OM half 7 kwam ze weer en ben liggend gaan voeden en zo hebben we al voedend en slapend O+ tot 10 uur op bed gelegen! Meneer kwam ons wekken en toen ik me uitrekte deed Leia dat synchroon met mij, incl. dezelfde kreuntjes :D O+ te cute! *;

Ook had ze de afgelopen nachten echt mega krampjes, en heb nu gisteren Cinababy gehaald ipv de Infacol die we hadden en het lijkt te werken :o geen hysterische krijsjes meer! Zo fijn!!
Dat doen wij dus dagelijks O-)
pi_85508144
Nou heerlijk :D echt! In het begin vond ik liggend voeden lastig, want ik heb echt mega borsten.. Maar het begint te wennen...

Net even mijn baby opgemeten :o (ze sliep dus lag zo lekker gestrekt O+) 53 cm al :o (bij geboorte 3 weken terug 49 cm) *shock* het gaat me allemaal veel te snel :@ hihi
pi_85508415
Wij gaan afscheid nemen hier en verhuizen naar het grote baby topic :D

Geboren op 18-02-2010

Het resultaat:

22 minuten oud

3 Maanden

Half jaar

Mama's en Papa's nog veel plezier hier en tot in het andere topic. :W
pi_85508654
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:44 schreef Orea het volgende:
Nou heerlijk :D echt! In het begin vond ik liggend voeden lastig, want ik heb echt mega borsten.. Maar het begint te wennen...

Net even mijn baby opgemeten :o (ze sliep dus lag zo lekker gestrekt O+) 53 cm al :o (bij geboorte 3 weken terug 49 cm) *shock* het gaat me allemaal veel te snel :@ hihi
wat ik vervelend vind aan liggend voeden is dat ik dan niet lekker lig..
maar goed scheelt hier ook dat Floris eigenlijk heel goed in zijn wieg slaapt. En de momenten 's nachts dat ie niet wil slapen in zijn wieg, dan is ie ook gewoon echt wakker en wil hij ook niet drinken :)
In de kraamweek voedde ik wel s liggend, midden in de nacht als ie niet wilde slapen en ik wel :')

en snel gaat t idd met die kleintjes :( Heb geen idee wat ie was bij geboorte, maar vorige week was ie 54 cm.
En in gewicht natuurlijk ook onwijs gegroeid.
T wiegje begint al wat klein te worden :o
En hij is alweer bijna 6 weken oud :( 6 weken geleden was ik t zo zat en wilde ik dat ie kwam. En nu mag t allemaal wat langzamer gaan...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:45:51 #21
259886 pessie
pi_85510584
:W Cool, veel plezier bij de grote baby's!

Son, het gaat inderdaad snel he! Ons ventje was ieniemienie en kon vastgehouden worden op 1 hand, nu is hij pas 3.5 weken en vind ik hem al echt groot! Hij krijgt ook echt een bolle toet! Ik belde mn vader vanochtend even op in het ziekenhuis (hij wordt vanmiddag geopereerd aan een hernia en een verkalking in de rug) en hij had foto's gezien die mn moeder had meegenomen. Hij vond Nathan er al echt bol uitzien *O* .

Orea, liggend voeden is met grote borsten inderdaad misschien wat lastiger omdat je het dan niet kan zien. Maar ik hoef het tegenwoordig niet meer allemaal te zien, ik merk aan mezelf dat ik wel kan voelen hoe Nathan ligt. Verder kan ik lekker mn arm om Nathan heenslaan of gezellig zn bolletje aaien. Daarnaast valt Nathan dus aan de borst in slaap en kan ik dan rustig opstaan voordat ik Nathan pak om hem in zn bedje te leggen. Kortom: liggend voeden rules ('s nachts).! *O*
pi_85515135
Zit iedereen lekker in de tuin ofzo ;)
Wij wel. Speelkleed neer gelegt. Maar meneer zit nu lekker in de wipstoel onder de parasol :)
Heerlijk dit. Eindelijk is onze tuin zo goed als klaar. En kan ik lekker met de kleine man buiten ziten.Want buitenlucht is zo goed voor die kleintjes :)
pi_85515290
I wish... nee, ik zit op m'n werk... maar ik ben (er) wel klaar (mee) voor vandaag; alleen nog even wachten tot de klok ook aangeeft dat ik mag gaan. Lars is vandaag op het kinderdagverblijf, en ik verwacht dat ze daar ook wel met z'n allen buiten zijn. Zometeen mag ik 'm gaan halen.. lekker met de wandelwagen een extra ommetje maken... O+

En dan weekend! Met mooi weer!!
pi_85515410
ik ben af en aan de peuter op de gang aan het sturen en ondertussen ravi aan het kalmeren die takkeonrustig wordt van het peutergekrijs :(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85515494
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:55 schreef simmu het volgende:
ik ben af en aan de peuter op de gang aan het sturen en ondertussen ravi aan het kalmeren die takkeonrustig wordt van het peutergekrijs :(
En nu is het afgelopen peuter o|O :D
Misschien helpt het als je haar dit laat lezen ;)

Maar niet leuk nee...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')