Nathan valt vaak in slaap aan de borst, dan leg ik hem slapend terug in zn bedje en slaapt ie rustig verderquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:38 schreef Orea het volgende:
We bakeren haar inderdaad inPuckababy leek goed te gaan maar uiteindelijk was ze daarmee teveel aan het vechten om haar handen meer omhoog te krijgen en sliep ze alsnog niet.. Nu dus met een doek goed inwikkelen en dan in haar bedje.. En haar lakentje er dan nog lekker stevig omheen instoppen..
Dan slaapt ze 10 minuten (en ik vaak ook net weer) en dan begint ze weer.. Blijft rommelen, leg haar dan nog maar een keer aan (ene keer drinkt ze wel, andere niet)... op mijn borst valt ze bijna meteen in slaap en kan dan bij wijze van uren doorslapen.. Maargoed, dat is ook niet helemaal de bedoeling
nee, en als ze aan jouw kant ligt? Kan ze dan uit bed vallen?ik slaap tegen een muur, dus bij mij ligt jen altijd aan mijn kant, eigenlijk nooit tussenin.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:11 schreef Orea het volgende:
Mijn vent ziet het niet zitten... Haar in bed tussen ons in... hij is oprecht bang om op haar te gaan liggen in zijn slaap (zelfs op aankleedkussen). Krijg ik hem ook niet vanaf, dus gaan we maar gewoon niet doen
Eventueel, mocht het zo blijven dat we toch een extra ledikant aanschaffen bij Ikea en er een echte co-sleeper van maken
Héél herkenbaar! In het ziekenhuis sliep hij alleen maar op me, maar thuis durfde ik dat niet meer zo goed. (Mijn vriend rookt en dat wordt in die situatie sterk afgeraden.) Ivan heeft wekenlang vrijwel alleen maar (met name overdag) goed geslapen als hij bij me lag. Dat werd zo rond de 6-8 weken ineens beter toen we overdag gingen oefenen met alleen in het eigen bedje slapen. Er is dus hoop.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:08 schreef Orea het volgende:
Grappige (nou ja grappige) is dat als ik haar dan weer uit bed haal als ze ligt te huilen en op mijn borst leg, je haar gelijk voelt ontspannen, armpjes om de boobies heen
en er komt dan nog net geen gesnurk uit! Alsof ze echt die behoefte aan mij nog even heeft dan. En dan kan ze wel slapen... (waarschijnlijk mijn warmte, geur en hartslag die haar rustig maakt?)
Het was voor mij echt een eye-opener om te beseffen dat (de meeste) baby's slapen gewoon moeten leren! Daar had ik nooit bij stilgestaan. Ik dacht dat dat het enige was waar ze juist uit zichzelf en geheel vanzelfsprekend goed in waren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:56 schreef Orea het volgende:
Sowieso die eerste maand hoef je natuurlijk nog niet zoveel te verwachten! (vind het al heel wat dat ze ervoor en erna wel lekker een uur of 3 tukt!!)
Wat liefquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het was voor mij echt een eye-opener om te beseffen dat (de meeste) baby's slapen gewoon moeten leren! Daar had ik nooit bij stilgestaan. Ik dacht dat dat het enige was waar ze juist uit zichzelf en geheel vanzelfsprekend goed in waren.
Ik vind je toch zo'n leuke en lieve moeder!En ik herken zoveel in je gelukzaligheid.
Ik zou het al niet eens meer precies weten. Ik weet nog wel dat het met vallen op opstaan ging. Eerst bleef ik bij hem tot hij sliep en ging daarna weg. Al gauw werd ik dat behoorlijk zat en zette ik de stofzuiger naast hem aan zodat hij zich veilig voelde.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:06 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Claudia, hoe heb jij de kleine dan leren slapen?! Want heb voor mezelf ook die instelling aangenomen maar het werkt nietNanique slaapt 's nachts goed maar overdag liever geen moment en dat is geen doen want ze is zoooo moe!
Had ik ook al aan zitten denken, gaan we ook voorleggen aan CB en lactatiedeskundige. Alles wat ik zo'n beetje kan vinden spreekt pas over veel later stoppen met de nachtvoeding, maar het gewicht ligt dan meestal wel rond dat van Willem nu al.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:55 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Flugeltje, misschien zeg ik iets heel stoms hoor maar mag Willem niet al doorslapen?! Dat je m de fles geeft als late voeding.. wij maakten Nanique ook wakker in de nacht maar dronk toen amper wou slapenSnap wel dat jullie m wakker maken doordat de BV nog niet echt wil maar het klinkt alsof hij nog langer wil slapen...
Maar goed wij ging met Shenaya al tegen sommige adviezen in dus ben niet een goed voorbeeld;)
Nou ja, ik snap het wel.. Je hoeft niet eerst ongesteld te worden om vruchtbaar te zijn.. En stel je eens voor dat je over een maand weer zwanger zou kunnen zijn... Sommigen zouden het misschien erg leuk vinden, maar ik denk dat ik toch echt zou beginnen met janken als ik 3 maanden na een bevalling alweer zwanger zou zijn. Het is gewoon niet het eerste waar je aan denkt..quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:56 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha cp
de mijne kan ook wel wat hebbengelukkig wel
gelukkig niet alle 56 is al te klein en kleine 62 zijn ook nog iets te groot gelukkig, maar moet echt wel dingen gaan uitzoeken ondertussen![]()
vandaag nacontrole bij de gyn gehad.stelde ook niet veel voor
maar hij vond het een fraai exemplaar zoals ie floris noemde
R snapt maar niet dat er elke keer gevraagd wordt over anticonceptie,hij zegt als ik nou 10 kinderen had oké
Ja maar ik denk dat je gek staat te kijken hoeveel vrouwen niet weten dat ze met 2 maanden ook gewoon weer vruchtbaar kunnen zijn, ondanks borstvoeding, ondanks niet ongesteld...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat zei ik ook al
dat wij er wel bij nadenken wil niet zeggen dat iedereen day doet zeg maar
Liggend voeden is zo handig!!! Ik was ook zwaar fan!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:36 schreef Orea het volgende:
Die van mij slaapt overdag ook echt maar max 3 uur!1 keer hadden we een nacht 1,5 week terug dat ze van 1 tot 5:30 had geslapen, maar dat was na de rit richting ziekenhuis met mijn ontsteking
en ze dus wakker gehouden werd...
Ik heb vandaag Cinababy gehaald, hopelijk werkt dat beter dan de Infacol.. We gaan het beleven vannacht.. Afgelopen nacht was het drama, 11 uur laatste voeding, half 2 kwam ze weer en daarna amper nog geslapen.. ben uiteindelijk liggend gaan voeden vanmorgen vroeg zodat ik nog kon dutten en dit is eigenlijk wel goed bevallen! Leia kon lekker drinken waar ze erg behoefte aan had en ik kon dutten/doezelen! Gaan we vaker doen dus
Ach, ze is pas net een week echt lekker aan het aankomen! Slapen kan altijd nog![]()
Eindgesprek... hmmmzz heb ik eigenlijk niks over gehoordvoor mij hoeft het ook niet, maar is het iets wat standaard gedaan wordt? Zou ik daar nog voor 'opgeroepen' worden, of als ik de behoefte heb, kan ik dat dan zelf aanvragen?
Ik vind dat ze dat wel op een andere manier kunnen brengen, bijvoorbeeld door te vragen: "Ben je je ervan bewust dat je alweer snel vruchtbaar kunt zijn na de bevalling?" Bij mij had de kraamhulp op haar afvinklijstje 'anticonceptie' staan en de verloskundige zei tegen me: "Zo, en nu moeten we het nog even over anticonceptie hebben." Ik had het idee in China te leven in plaats van in Nederland.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja maar ik denk dat je gek staat te kijken hoeveel vrouwen niet weten dat ze met 2 maanden ook gewoon weer vruchtbaar kunnen zijn, ondanks borstvoeding, ondanks niet ongesteld...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |