abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85436238
We bakeren haar inderdaad in :) Puckababy leek goed te gaan maar uiteindelijk was ze daarmee teveel aan het vechten om haar handen meer omhoog te krijgen en sliep ze alsnog niet.. Nu dus met een doek goed inwikkelen en dan in haar bedje.. En haar lakentje er dan nog lekker stevig omheen instoppen..

Dan slaapt ze 10 minuten (en ik vaak ook net weer :')) en dan begint ze weer.. Blijft rommelen, leg haar dan nog maar een keer aan (ene keer drinkt ze wel, andere niet)... op mijn borst valt ze bijna meteen in slaap en kan dan bij wijze van uren doorslapen.. Maargoed, dat is ook niet helemaal de bedoeling ;)
pi_85436413
Jen vond dat ook heerlijk, lekker stevig onder de lakens.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:50:56 #253
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85436755
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:38 schreef Orea het volgende:
We bakeren haar inderdaad in :) Puckababy leek goed te gaan maar uiteindelijk was ze daarmee teveel aan het vechten om haar handen meer omhoog te krijgen en sliep ze alsnog niet.. Nu dus met een doek goed inwikkelen en dan in haar bedje.. En haar lakentje er dan nog lekker stevig omheen instoppen..

Dan slaapt ze 10 minuten (en ik vaak ook net weer :')) en dan begint ze weer.. Blijft rommelen, leg haar dan nog maar een keer aan (ene keer drinkt ze wel, andere niet)... op mijn borst valt ze bijna meteen in slaap en kan dan bij wijze van uren doorslapen.. Maargoed, dat is ook niet helemaal de bedoeling ;)
Nathan valt vaak in slaap aan de borst, dan leg ik hem slapend terug in zn bedje en slaapt ie rustig verder :@ .
En dat rommelen dat was hier een heel stuk voorbij toen we Nathan uiteindelijk een speen hebben gegeven. Verder wil hier praten nog wel eens helpen. Ik leg dan gedurende 5 minuten uit waarom papa's en mama's slapen 's nachts en dat ook van hun kind verwachten, kennelijk heel saai want meestal slaapt hij dan wel weer na 5 minuten.

Daarnaast hebben wij sinds maandag een slaapzakje voor Nathan, hij trappelt zichzelf altijd helemaal omhoog.

En als Nathan om 6 uur gevoed is en onrustig slaapt leg ik hem met een dekentje tussen de kussens bij ons in bed. Als ik hem dan in zn bed wil leggen wordt hij weer wakker.
pi_85439225
Ja een beetje geluid maken wil wel helpen hoor pessie. In je buik was het nooit stil.
pi_85440817
Ik had met Ivan hetzelfde probleem, Orea. De nachtelijke voedingen gingen heel netjes, hij soezelde lekker weg aan de borst, ik hield zijn wiegje warm met een kruik en stopte hem na de voeding snel maar lekker in, en dan na een paar minuten lag hij alweer wakker te mopperen en wilde hij niet slapen. Heel vermoeiend, want als je baby om de 3-4 uur voor een voeding komt en 45 minuten over een voeding doet is het héél fijn als je niet ook nog eens een uur kwijt bent aan in slaap helpen. Anyway, voor mij was dat hét moment om op een co-sleeper over te stappen. Hij sliep er zelf niet echt beter door, maar het werd voor mij makkelijker om hem te troosten en zelf ook rust te krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85446333
Ze slaapt in een wieg die tegen mijn kant van het bed staat :) dus op zich het idee van een co-sleeper. De wieg is wel iets lager.

Het is inderdaad heel typisch want ze ligt dan in coma aan de borst (al losgelaten) en inderdaad ook kruik in bed om hem iets te verwarmen en de overgang niet te groot te maken van aan de warme borst, naar koude bed...

Grappige (nou ja grappige ;)) is dat als ik haar dan weer uit bed haal als ze ligt te huilen en op mijn borst leg, je haar gelijk voelt ontspannen, armpjes om de boobies heen ;) en er komt dan nog net geen gesnurk uit! Alsof ze echt die behoefte aan mij nog even heeft dan. En dan kan ze wel slapen... (waarschijnlijk mijn warmte, geur en hartslag die haar rustig maakt?)

Na de voeding van middernacht krijg ik haar overigens prima in haar bedje en dan slaapt ze dus ook tot half 4 ongeveer... Dan vanaf dat tijdstip pruttelen en rond 6 krijg ik haar meestal wel weer haar wiegje in (wel weer eerst gevoed dan) (soms zijn we dan een uurtje samen weggedut als ze op mijn borst ligt en ik praktisch rechtop zit :') maargoed, dan slaap ik nog een beetje ;)) en dan slaapt ze geregeld nog tot 9 uur (soms zelfs 10)...

Nou ja, we gaan maar zien hoe het de komende tijd ontwikkelt :) ze is natuurlijk ook nog super jong! Ik ben tot januari thuis dus alle tijd om straks weer bij te slapen ;)

3 weken vandaag O+
pi_85446390
Ik legde jen gewoon op een aankleedkussen naast me. Nu heb ik een snuggle nest voor de nieuwe baby.
pi_85446436
Mijn vent ziet het niet zitten... Haar in bed tussen ons in... hij is oprecht bang om op haar te gaan liggen in zijn slaap (zelfs op aankleedkussen). Krijg ik hem ook niet vanaf, dus gaan we maar gewoon niet doen :)

Eventueel, mocht het zo blijven dat we toch een extra ledikant aanschaffen bij Ikea en er een echte co-sleeper van maken :)
pi_85446691
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:11 schreef Orea het volgende:
Mijn vent ziet het niet zitten... Haar in bed tussen ons in... hij is oprecht bang om op haar te gaan liggen in zijn slaap (zelfs op aankleedkussen). Krijg ik hem ook niet vanaf, dus gaan we maar gewoon niet doen :)

Eventueel, mocht het zo blijven dat we toch een extra ledikant aanschaffen bij Ikea en er een echte co-sleeper van maken :)
nee, en als ze aan jouw kant ligt? Kan ze dan uit bed vallen?ik slaap tegen een muur, dus bij mij ligt jen altijd aan mijn kant, eigenlijk nooit tussenin.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:26:37 #260
259886 pessie
pi_85446947
Orea probeer vannacht anders eens tegen haar te praten en met je vinger over haar wangetje te aaien. Vaak net datgene wat nodig is. Ze wil gewoon weten (voelen) dat je er voor haar bent denk ik.
pi_85447398
Meestal ligt Femke rond 6 uur in de ochtend weer te slapen en als ze dan wakker wordt rond 8/9 uur leggen we haar altijd nog even gezellig tussen ons in O+ , kunnen we het nog een uurtje rekken voordat we zelf uit bed gaan, heerlijk :)

Hebben jullie ook van die kwijlplekjes op jullie kleren? :D draai elke dag wel een wasje, dat was voor de komst van de baby wel anders.
pi_85447562
Nee, beide onze kanten liggen niet tegen een muur, bed staat in midden van de kamer. Kan ook niet aan een muur gezet worden Tico. Anders was dat de oplossing wel geweest :)

Pessie, ik praat constant met/tegen haar (juist ook 's nachts! Begin er al mee als ik merk dat ze bijna klaar is met eten en tijdens overigens ook al :)) en met een vinger 'aaien' of het stukje tussen haar ogen/boven neus wrijven wordt ze overdag ook lekker relaxed van, maar werkt dan helaas ook niet... Maarja, misschien is het net haar wakker 'uurtje'... Ben allang blij dat ze daarna nog een paar uurtjes pakt, en daarvoor ook. Knap ik zelf ook van op!
pi_85447856
Mereltje: hier wordt er idd ook meer gewassen. Ik moet gewoon nog een kaboutertje vinden die 's nachts ook even wil strijken (ik heb verdorie weeral 2 manden vol, het droogrek vol en nog een machine die nu aan het draaien is :X -O- )

Orea, ik vrees dat ik jou niet gelukkig ga maken, maar hier ging het precies hetzelfde. Hoe de nachtelijke slapeloosheid na een voeding dan is gestopt? Toen Thomas is beginnen doorslapen :@ Elke keer als hij nu nog eens wakker wordt, krijgen we hem ook moeilijk in slaap. Geen idee hoe het eigenlijk komt, maar we hebben er dus nog geen oplossing voor gevonden. Al hoop ik wel dat jullie wel de truc vinden en dat je die hier dan eventjes komt delen ;)
pi_85447982
Och ik moet zeggen, ik trek het redelijk goed hoor! Het is nog geen drama, maar vroeg me af of het echt specifiek iets voor Leia was ;) of algemeen bekend.. Sowieso die eerste maand hoef je natuurlijk nog niet zoveel te verwachten! (vind het al heel wat dat ze ervoor en erna wel lekker een uur of 3 tukt!!)

Grappige is dat ze in mijn buik 's nachts juist wel heerlijk sliep :D ze was tot een uur of 12 druk, dan sliep ze tot ik opstond... soms werd ze pas rond 9 uur 's morgens wakker :D had stiekem de hoop dat dat zo zou doorzetten... :P
pi_85448581
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:08 schreef Orea het volgende:
Grappige (nou ja grappige ;)) is dat als ik haar dan weer uit bed haal als ze ligt te huilen en op mijn borst leg, je haar gelijk voelt ontspannen, armpjes om de boobies heen ;) en er komt dan nog net geen gesnurk uit! Alsof ze echt die behoefte aan mij nog even heeft dan. En dan kan ze wel slapen... (waarschijnlijk mijn warmte, geur en hartslag die haar rustig maakt?)
Héél herkenbaar! In het ziekenhuis sliep hij alleen maar op me, maar thuis durfde ik dat niet meer zo goed. (Mijn vriend rookt en dat wordt in die situatie sterk afgeraden.) Ivan heeft wekenlang vrijwel alleen maar (met name overdag) goed geslapen als hij bij me lag. Dat werd zo rond de 6-8 weken ineens beter toen we overdag gingen oefenen met alleen in het eigen bedje slapen. Er is dus hoop. :P (Het werkelijke omslagpunt was toen we hem naar zijn eigen kamer verhuisden, maar het heeft een tijdje geduurd voor ik daar klaar voor was.)

Dat praten en met een vinger aaien hielp wel, hoor.... na een uur... :X Maar weet je, ik kijk er nu op terug als een zware maar toch ook heel fijne en intieme periode. Op een bepaald moment ging ik het zelfs missen, die afhankelijkheid. Daarom is het nu ook zo fijn als hij bij me in slaap valt in de draagdoek. O+
pi_85448673
Hehe, Thomas heeft Ivan-trekjes O+ In het ziekenhuis sliep hij 's nachts alleen bij mij in bed (overdag lag hij probleemloos in zijn bedje te slapen, maar 's nachts was drama), thuis sliep hij overdag enkel op mij of op P. maar niet in zijn bedje. Een week voor ik weer moest gaan werken, kon hij opeens ook in zijn bedje slapen. Er is dus effectief hoop :Y
pi_85448822
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:56 schreef Orea het volgende:
Sowieso die eerste maand hoef je natuurlijk nog niet zoveel te verwachten! (vind het al heel wat dat ze ervoor en erna wel lekker een uur of 3 tukt!!)
Het was voor mij echt een eye-opener om te beseffen dat (de meeste) baby's slapen gewoon moeten leren! Daar had ik nooit bij stilgestaan. Ik dacht dat dat het enige was waar ze juist uit zichzelf en geheel vanzelfsprekend goed in waren. :+

Ik vind je toch zo'n leuke en lieve moeder! O+ En ik herken zoveel in je gelukzaligheid.
pi_85449397
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het was voor mij echt een eye-opener om te beseffen dat (de meeste) baby's slapen gewoon moeten leren! Daar had ik nooit bij stilgestaan. Ik dacht dat dat het enige was waar ze juist uit zichzelf en geheel vanzelfsprekend goed in waren. :+

Ik vind je toch zo'n leuke en lieve moeder! O+ En ik herken zoveel in je gelukzaligheid.
Wat lief :@
pi_85449927

O+
pi_85449952
O+!
pi_85450958
Claudia, hoe heb jij de kleine dan leren slapen?! Want heb voor mezelf ook die instelling aangenomen maar het werkt niet ;) Nanique slaapt 's nachts goed maar overdag liever geen moment en dat is geen doen want ze is zoooo moe!

Orea, O+ wat een lekker ding!

Hier is Nanique sinds ik haar uit bed heb gehaald vanmiddag (na heel heel veel huilen, troosten, terug leggen enz) niet in haar hum.. Dunne poep, veel spugen, ze lijkt koortsig(heb nog niet gemeten..) en viel in slaap in hele vreemde houdingen.. Nu is ze wakker en klaagt vreselijk maar er zit iig een fles in!
Vind het zo eng zo'n jong babytje wat ziekerig lijkt!
Altijd blijven lachen... :)
pi_85452944
Orea, wat een schatje O+

Hier eigenlijk nooit echt slaapproblemen gehad met Daan 's nachts. Wel herkenbaar dat hij na het drinken in slaap viel en als je 'm dan weg wilt leggen, dat hij dan weer wakker wordt. Gelukkig viel hij snel daarna wel gewoon weer in slaap. Speentje hielp daar wel bij overigens. Nu nog steeds met speen in bed en dan na een tijdje spuugt hij 'm zelf uit.

Vandaag, toch wel succesvol mag ik zeggen, wortel geintroduceert bij Daan. :+
pi_85453270
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:06 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Claudia, hoe heb jij de kleine dan leren slapen?! Want heb voor mezelf ook die instelling aangenomen maar het werkt niet ;) Nanique slaapt 's nachts goed maar overdag liever geen moment en dat is geen doen want ze is zoooo moe!
Ik zou het al niet eens meer precies weten. Ik weet nog wel dat het met vallen op opstaan ging. Eerst bleef ik bij hem tot hij sliep en ging daarna weg. Al gauw werd ik dat behoorlijk zat en zette ik de stofzuiger naast hem aan zodat hij zich veilig voelde. :') De puckababy heeft eraan bijgedragen. Toen mijn vriend eens 'dienst' had en te lui was om bij hem te blijven tot hij in slaap viel ontdekten we dat hij zomaar ineens zelf in slaap viel! Toen gingen we dus juist meteen weg. Maar al gauw bleek het nodig dat we toch tussendoor teruggingen om weer even te troosten. Niet alle slaapjes gingen bovendien even makkelijk. Het heeft het langst geduurd om hem het vroege avondslaapje zelfstandig in te laten slapen. En toen we de puckababy af moesten bouwen begon het verhaal eigenlijk weer van voor af aan. Ik merk bovendien dat hij nog steeds periodes heeft waarin het beter en slechter gaat om overdag te slapen; 's nachts gaat wel vrij stabiel goed.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 08:49:20 #274
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85462672
Daan O+

Orea, je plaatje doet het niet hier...

Hier gaan de nachten eigenlijk wel okay, Willem krijgt rond twaalf z'n laatste voeding. (duurt tot uurtje of 1) en rond 5 moeten we 'm dan wakker maken voor z'n flesje. Dan gaat er met hangen en wurgen wat eten in en vervolgens slaapt hij weer verder. Z'n huiluurtje heeft hij 's avonds als hij vanaf een uurtje of 9 tot de laatste voeding zo'n beetje aan het jengelen is. (én wakker!)

Lactatiedeskundige komt vrijdagochtend, vakantieperiode helaas en maar 1 deskundige voor zowat heel Brabant beschikbaar. Aangezien Willem toch al bijvoeding krijgt de afspraak dus wat later, kindjes die het wat lastiger hebben gingen even voor... Komt op zich ook wel goed uit, vanmiddag is het weeguurtje op het CB, gaan we even naartoe. Hebben we meteen ook een goed startgewicht voor als we met de voeding gaan werken. (zal vast wel verschil zitten tussen CB-weegschaal en die van de kraam) De Lactatiedeskundige zag het aan de telefoon eigenlijk nog heel positief in en was ervan overtuigd dat het wel in orde zou komen, ben dus erg benieuwd...

Verder begint nu eindelijk zo'n beetje het besef te komen dat ze 'm niet meer op komen halen, maar hij gewoon bij ons mag blijven :P Hij doet het ook eigenlijk gewoon helemaal prima en soms hou ik mezelf voor dat het stuipje een échte lach is ;) We hebben een leuk kind in elkaar geknutseld!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_85462727
Happy! Leuk filmpje :D

Claudia, thanks voor je verhaal! Wij zijn hier ook druk ermee en proberen door te zetten.. Heb van een vriendin de puckababy geleend maar dat word m ook nog niet echt.. Las het hier ook van iemand maar Nanique blijft worstelen met haar armen om die bij haar koppie te krijgen dus slaapt ze alsnog niet. Inbakeren hebben we geprobeert maar het is echt niks voor ons..
We blijven gewoon doorzetten ondanks dat het soms veel zuchten en tranen kost.. Ik rommel meestal even met de was bij haar en ga dan weg.. Na 10/15 minuten (afhankelijk van het huiltje) ga ik weer even terug om te troosten.. De ene keer valt ze dan al in slaap, de andere keer moet ik nog 4 of 5 keer gaan. Ze is anders gewoon echt te veel wakker en de hele dag bij Mama op schoot werkt gewoon echt niet want moet meer doen..

Wat een rust hier in huize Draaijer.. De 2 kleine dames slapen! Wat de oudste gedaan heeft vannacht dat ze nu nog slaapt weet ik niet haha ;) Nanique viel na een fles weer lekker in slaap!
En het lijkt een beetje mooi weer te worden want hier schijnt de zon!!

Komende Zaterdag hebben we open huis in ons appartement wat te koop staat.. Vind het wel spannend hoor om zelf mensen rond te leiden.. Hopelijk zit er een koper tussen want wil m eigenlijk wel heel erg graag kwijt! Twee huizen hebben is niet alles.. Gelukkig redden we ons elke maand op de cent af net..
In November kunnen we weer even ademhalen als we eind Oktober voor 2 kids de kinderbijslag krijgen :)

Morgen mogen manlief en ik naar de huisarts toe.. Ik voor anti conceptie en manlief om te informeren naar sterelliseren.. Hij wil nog niet echt maar moet van mij iig informatie vragen..Misschien ben ik te hard door te zeggen dat ik al 2 keer zwaar werk heb verricht en hij nu aan de beurt is?!
We willen nog graag meer kindjes maar door een bacterie en mijn lichaam gaat dat gewoon niet meer...
pi_85462799
Flugeltje, misschien zeg ik iets heel stoms hoor maar mag Willem niet al doorslapen?! Dat je m de fles geeft als late voeding.. wij maakten Nanique ook wakker in de nacht maar dronk toen amper wou slapen ;) Snap wel dat jullie m wakker maken doordat de BV nog niet echt wil maar het klinkt alsof hij nog langer wil slapen...

Maar goed wij ging met Shenaya al tegen sommige adviezen in dus ben niet een goed voorbeeld :P;)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:07:42 #277
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85462962
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 08:55 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Flugeltje, misschien zeg ik iets heel stoms hoor maar mag Willem niet al doorslapen?! Dat je m de fles geeft als late voeding.. wij maakten Nanique ook wakker in de nacht maar dronk toen amper wou slapen ;) Snap wel dat jullie m wakker maken doordat de BV nog niet echt wil maar het klinkt alsof hij nog langer wil slapen...

Maar goed wij ging met Shenaya al tegen sommige adviezen in dus ben niet een goed voorbeeld :P;)
Had ik ook al aan zitten denken, gaan we ook voorleggen aan CB en lactatiedeskundige. Alles wat ik zo'n beetje kan vinden spreekt pas over veel later stoppen met de nachtvoeding, maar het gewicht ligt dan meestal wel rond dat van Willem nu al.

En nee, ik vind het niet hard om te zeggen dat hij nu eens aan de beurt is voor gefrot in de geslachtsdelen. Jij hebt ook je portie wel gehad lijkt me...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_85463232
Wij hebben nooit naar het gewicht gekeken van onze kids met doorslapen volgens mij zijn ze er op een bepaald moment gewoon aan toe!
Nanique heeft wel haar gewicht ervoor trouwens maar Shenaya bleef veel langer klein en licht en sliep na 2 weken al door!
pi_85465097
Goeiemorgen :W

Weten jullie nog dat ik vorige week gekeken had wanneer ik nog eens verlof ging nemen en dat dat op 25 augustus ging zijn? Ik heb er maar de 19e van gemaakt :+ :D
En dat heeft ook al iets opgebracht *O* Bij Thomas is vannacht tand nr 2 doorgebroken *O* Hopelijk zijn we er nu eventjes van verlost en kunnen die twee tandjes rustig groeien.

En voor de rest moet ik me eens heel dringend bijlezen want nu ik weer aan het werk ben, kan ik het allemaal niet meer zo goed volgen en bijhouden.
pi_85465223
*O* Thomas nog een tandje!!
pi_85465674
Thomas al 2 tandjes. de snelle jongen ;)
En alweer bijna verlof. Je had beter thuis kunnen blijven :P Leuk hoor.
Lekker genieten van je zoon!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:33:47 #282
259886 pessie
pi_85466826
Leo je klinkt zo gelukkig O+

Fluugs, Willem nu al doorslapen? Nathan gilt 's nachts maximaal 5 uur na zn voeding (soms 4 uur) de hele flat bij elkaar omdat hij vind dat hij niet snel genoeg te eten krijgt. En happen als hij in de buurt van de tepel komt! Er is natuurlijk wel een verschil in gewicht. Aan de andere kant eet een wakkere baby echt veel beter dan een slaperige. Ik zat op een gegeven moment bij elke 3 uur voeden, ook 's nachts, ook al gauw een uur tot anderhalf met Nathan omdat hij na 3 uur niet wakker genoeg was. En als ik dan dacht dat hij klaar was met drinken en hem weer in zn bed legde werd hij echt wakker en wilde hij echt eten. Toen zijn we overgestapt op elke 4 uur 's nachts, hij was meteen een stuk wakkerder. Nu hij een speen heeft drinkt hij ook veel effectiever en ben ik per voeding meestal nog maar 40 minuten bezig (inclusief de pauze tussen de linker- en de rechterkant).

En ik heb een dikkopje O+
pi_85467145
Jeuj, snelle Thomas al 2 tandjes *O* Geniet van je verlof Leo!
pi_85468239
grrr had ik een heel verhaal getypt, valt mn telefoon uit. nog maar een keer dan...
ik durf nu wel te zeggen dat floris echt door gaat slapen.vannacht van half 12 tot half 7.en ik heb ook aan één stuk doorgeslapen.heerlijk!
straks naar de gyn voor nacontrole.ben benieuwd wat me te wachten staat.

over steriliseren, R wil dat niet dus prima hoor.ik vind het een beetje raar om te zeggen ik heb al gedoe aan mijn lichaam gehad dus nu ben jij.je bent samen bij het hele zwangerschapsgebeuren geweest. vind ik hoor...

pessie een dikkopje O+
hier nog zo één, we moeten langzamerhand naar maat 62.56 wordt een beetje kort bij sommige shirts ;(

2tandjes voor thomas *O*
pi_85468905
Flugeltje, gefeliciteerd (nog) met de geboorte van Willem! *O* O+ Superleuke naam! Geniet heel erg van 'm! :*

Saffier en Lautie, ik deed het op twitter al, maar hier ook even: van harte gefeliciteerd en alle geluk van de wereld gewenst met jullie prachtige dochter! :* *O* :*
pi_85469187
Was hier even aan het lezen hoe het met alle nieuwe kindjes gaat, echt heel leuk om te lezen!!
Tot snel!
pi_85475702
Leonieke, you go girl! 8-)
Fijn verlof :* :D

pessie, MP sliep ook al vrij snel door. Ach, de ene baby is de andere niet he, en elk voordeel heb ze nadeel ((bijna)niet slapen overdag is niet altijd even praktisch voor moeder de vrouw ;) )

Sonnetje, hier is 56 al lang te kort, maar in de breedte gaat het nog. En sommige dingen doe ik d'r gewoon aan, want ik vind het zonde het zo weinig aangetrokken te hebben anders :')

Ik heb een dikke, pijnlijke plek op/in m'n linkertet. Hopelijk alleen een verstopt melkkanaaltje. Flink masseren (auwauw :( ) en goed leeg laten drinken of leegkolven. Hopelijk morgen weer over :)
pi_85475940
ik dacht prematuur ff bij de grote baby's te posten, maar ik zie nu dat we er ook psies vandaag ook naartoe mogen!

ah well; zoals gezegd: voorlopig post ik in allebei net waar het uitkomt :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:57:40 #289
259886 pessie
pi_85477175
Simmu gefeliciteerd met de halfjaardag van Ravi! Maar blijf vooral lekker plakken.

CP, ik vind het al heel luxe dat Nathan 1× per dag, en dat dan ook nog 's nachts 5 uur tussen 2 voedingen laat. Als ik terugdenk aan 12 voedingen op een dag :X . Ik merk alleen wel dat mn hormonen aan het veranderen zijn, had ik eerst geen probleem met bijna niet slapen, nu heb ik echt niet meer genoeg aan 6 uur slaap met onderbreking... Wat dat betreft kijk ik uit naar het moment dat Nathan slaapt van 11 tot 6, ik heb alleen een echt hongerlapje dus vraag me af wanneer dat zal zijn (hij is niet voor niets verandert van vast te houden op 1 hand in 3 weken tijd naar dikkopje).

En ik ben naar het winkelcentrum gewandeld :D . Merk het wel echt aan mn rug, maar volgens mij moet ik nu gewoon mn spieren weer gebruiken, die hebben ook weinig gedaan doordat ik last had van mn bekken.
pi_85477731
we zijn met ravi pas sinds een maand van de nachtvoedingen af. toen waren we er een paar keer per ongeluk doorheen geslapen en conculdeerden we dattie het dan blijkbaar niet nodig heeft. idem met de late voeding trouwens! ravi is op zo'n 3 weken tijd van 6 naar 4 flesjes gegaan achteraf. die zagen we toen ook niet aankomen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85479044
Gefeliciteerd simmu *O*
En tegelijk denk ik ook sterkte? -O- :*

Voor jou en pessie geldt natuurlijk dat jullie hele kleintjes hadden/hebben. Ik heb zo'n monsterlijk groot kind. Die kan wel wat hebben :P
pi_85479858
haha cp
de mijne kan ook wel wat hebben :) gelukkig wel
gelukkig niet alle 56 is al te klein en kleine 62 zijn ook nog iets te groot gelukkig, maar moet echt wel dingen gaan uitzoeken ondertussen ;(

vandaag nacontrole bij de gyn gehad.stelde ook niet veel voor
maar hij vond het een fraai exemplaar zoals ie floris noemde :)
R snapt maar niet dat er elke keer gevraagd wordt over anticonceptie,hij zegt als ik nou 10 kinderen had oké :)
pi_85480033
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:56 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha cp
de mijne kan ook wel wat hebben :) gelukkig wel
gelukkig niet alle 56 is al te klein en kleine 62 zijn ook nog iets te groot gelukkig, maar moet echt wel dingen gaan uitzoeken ondertussen ;(

vandaag nacontrole bij de gyn gehad.stelde ook niet veel voor
maar hij vond het een fraai exemplaar zoals ie floris noemde :)
R snapt maar niet dat er elke keer gevraagd wordt over anticonceptie,hij zegt als ik nou 10 kinderen had oké :)
Nou ja, ik snap het wel.. Je hoeft niet eerst ongesteld te worden om vruchtbaar te zijn.. En stel je eens voor dat je over een maand weer zwanger zou kunnen zijn... Sommigen zouden het misschien erg leuk vinden, maar ik denk dat ik toch echt zou beginnen met janken als ik 3 maanden na een bevalling alweer zwanger zou zijn. Het is gewoon niet het eerste waar je aan denkt..
pi_85480151
dat zei ik ook al
dat wij er wel bij nadenken wil niet zeggen dat iedereen day doet zeg maar
pi_85480252
Jammer aan de ene kant he dat ze zo snel groeien :') heb je sommige kleertjes maar 1 keer aangehad..

Ik heb nog eindgesprek met VK, moet alleen nog een afspraak maken. Vind het eigelijk niet zo nodig..

Goede aanbieding gehad bij de Etos :) 4 pak luiers voor 35 euro met een Fisher Price speelte en hoefde maar 15 euro te betalen omdat ik nog 2 bonnen had van de zwangerschaps en babydoos :)
en eindelijk weer eens geshopt voor mezelf, kleren en ook nog in de uitverkoop *)
pi_85481408
Die van mij slaapt overdag ook echt maar max 3 uur! :D 1 keer hadden we een nacht 1,5 week terug dat ze van 1 tot 5:30 had geslapen, maar dat was na de rit richting ziekenhuis met mijn ontsteking ;) en ze dus wakker gehouden werd...

Ik heb vandaag Cinababy gehaald, hopelijk werkt dat beter dan de Infacol.. We gaan het beleven vannacht.. Afgelopen nacht was het drama, 11 uur laatste voeding, half 2 kwam ze weer en daarna amper nog geslapen.. ben uiteindelijk liggend gaan voeden vanmorgen vroeg zodat ik nog kon dutten en dit is eigenlijk wel goed bevallen! Leia kon lekker drinken waar ze erg behoefte aan had en ik kon dutten/doezelen! Gaan we vaker doen dus :)

Ach, ze is pas net een week echt lekker aan het aankomen! Slapen kan altijd nog 8-)

Eindgesprek... hmmmzz heb ik eigenlijk niks over gehoord :? voor mij hoeft het ook niet, maar is het iets wat standaard gedaan wordt? Zou ik daar nog voor 'opgeroepen' worden, of als ik de behoefte heb, kan ik dat dan zelf aanvragen?
pi_85481526
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat zei ik ook al
dat wij er wel bij nadenken wil niet zeggen dat iedereen day doet zeg maar
Ja maar ik denk dat je gek staat te kijken hoeveel vrouwen niet weten dat ze met 2 maanden ook gewoon weer vruchtbaar kunnen zijn, ondanks borstvoeding, ondanks niet ongesteld...
pi_85481556
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:36 schreef Orea het volgende:
Die van mij slaapt overdag ook echt maar max 3 uur! :D 1 keer hadden we een nacht 1,5 week terug dat ze van 1 tot 5:30 had geslapen, maar dat was na de rit richting ziekenhuis met mijn ontsteking ;) en ze dus wakker gehouden werd...

Ik heb vandaag Cinababy gehaald, hopelijk werkt dat beter dan de Infacol.. We gaan het beleven vannacht.. Afgelopen nacht was het drama, 11 uur laatste voeding, half 2 kwam ze weer en daarna amper nog geslapen.. ben uiteindelijk liggend gaan voeden vanmorgen vroeg zodat ik nog kon dutten en dit is eigenlijk wel goed bevallen! Leia kon lekker drinken waar ze erg behoefte aan had en ik kon dutten/doezelen! Gaan we vaker doen dus :)

Ach, ze is pas net een week echt lekker aan het aankomen! Slapen kan altijd nog 8-)

Eindgesprek... hmmmzz heb ik eigenlijk niks over gehoord :? voor mij hoeft het ook niet, maar is het iets wat standaard gedaan wordt? Zou ik daar nog voor 'opgeroepen' worden, of als ik de behoefte heb, kan ik dat dan zelf aanvragen?
Liggend voeden is zo handig!!! Ik was ook zwaar fan!
pi_85481697
Ja het beviel me echt goed! Telkens helemaal rechtop gaan zitten, alle kussens weer recht doen enzo... (en helemaal nadat het nu een paar keer is geweest dat ze klaar leek.. ik haar terug legde en ze doodleuk weer begon te sabbelen en te doen :D en ik dus weer het hele circus kon opbouwen! )

Liggend voeden it is 's nachts! _O_
pi_85481887
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja maar ik denk dat je gek staat te kijken hoeveel vrouwen niet weten dat ze met 2 maanden ook gewoon weer vruchtbaar kunnen zijn, ondanks borstvoeding, ondanks niet ongesteld...
Ik vind dat ze dat wel op een andere manier kunnen brengen, bijvoorbeeld door te vragen: "Ben je je ervan bewust dat je alweer snel vruchtbaar kunt zijn na de bevalling?" Bij mij had de kraamhulp op haar afvinklijstje 'anticonceptie' staan en de verloskundige zei tegen me: "Zo, en nu moeten we het nog even over anticonceptie hebben." Ik had het idee in China te leven in plaats van in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')