abonnement Unibet Coolblue
pi_86357689


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: Roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende Fok!ers roeien!

- Aegir - Groningen:
Daan89 (TJZ)
Nappeklapperapper (licht)

- Argo - Wageningen:
Acheron89 (TJL)

- Asopos de Vliet - Leiden:
pikhoofd

- Boreas - Zwolle:
C.est_Bon (dames)
Fiekie (dames)
huilend_komeetje

- Daventria - Deventer:
ewieee (jeugdwedstrijdroeister)

- Euros - Enschede

ocf81 (Barlid tegen wil en dank [blessure])
virmes (coach barlid)
SeanFerdi (bestuurt)
Thrawn (al lang geen coach meer)
Orionis (coach)

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
Boomrups

- Laga - Delft
SFRje
wvdwest (Coach)

- Nereus - Amsterdam:
Staal_
the_goeie_roeier

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie (Razende Reporter, NLroei reporter, Coach EJL '10)
BlauweBal (licht)
Rookert (compor)

- Okeanos - Amstelveen
Dark_Angelus (Zwaar) [Roeit momenteel bij Skøll]

- Orca - Utrecht:
Bellah (clubroeister)

- Phocas - Nijmegen
De_Brok (coach EJD '10)
Delnooz (ex-lid)
Dodona (coach EJD '10)
Sjobber (toerroeier)
BABarackus

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)
Kjerring

- Salland - Gramsbergen:
Pluizel

- Skøll - Amsterdam:
Leso_Varen (Zwaar)
De_Ananas (clubroeier)
Pullup (betere coach)
SkollZwaar09 (MGZ)

- Thêta - Eindhoven:
Mafrap (stuur)

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (coach)
AHappelstroop (licht)
Lucas0 (EJL 2010)
La_Tramposa (EJD 2010)

- Willem III - Amsterdam:
jw3

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

Ons rijke verleden:
Roeien en Ergometeren #40: De post-uittraining dip!
Roeien & Ergometeren #39 Nog maar een paar weken..
Roeien & Ergometeren #38 Herstel is de sleutel tot de winst!
Roeien en Ergometeren #37 Met mooie weken voor de boeg hihi
Roeien en Ergometeren deel 36: De spanning stijgt in Houten
Roeien en Ergometeren 35: De zon luidt het 2k-seizoen in!
Roeien en Ergometeren 34: Waar Tufte naar de HB komt
Roeien en Ergometeren 33: Roeiers zijn de beste ijsbrekers
Roeien en Ergometeren XXXII: Clubroeien hoogh!
Roeien en Ergometeren XXXI: Het eerste vaarverbod
Roeien en Ergometeren XXX - Op naar de NKIR
Roeien en Ergometeren XXIX - Lang en hard
Roeien & Ergometeren XXVIII - Van Zomer8en naar November4en
Roeien en Ergometeren XXVII: Zon, Sjaars & Krachtsinspanning
Roeien en Ergometeren XXVI: Alweer bijna selectietijd!
Roeien en Ergometeren XXV: Summertime! lekker roeien :)
Roeien en Ergometeren XXIV: Waar het Slot nadert.
Roeien en Ergometeren XXIII: World Cup I komt eraan
Roeien en Ergometeren XXII: Roeieren totdat de zon ondergaat
Roeien en Ergometeren XXI: Blikken of blozen?
Roeien en Ergometeren XX: Op naar de boord aan boord races
Roeien en Ergometeren XIX: Triton wint de varsity
Roeien en Ergometeren XVIII: Drukte op de Amstel!
Roeien en Ergometeren XVII: Waar de bosbaan weer ijsvrij is!
Roeien en Ergometeren XVI: Schaatsen, niet roeien
Roeien en Ergometeren XV: Nieuw seizoen, nieuwe kansen
Roeien en ergometeren deel XIV : Vakantie-editie
Roeien en Ergometeren Deel XIII
Roeien en Ergometeren Deel XII
Roeien en Ergometeren Deel XI - Selectie Tijd!
Roeien en ergometeren deel X - Fris begin na de zomer!
Roeien en ergometeren deel IX - Licht vs zwaar ready..fight!
Roeien en Ergometeren - Deel VIII - Roadtrip to Linz anyone?
Roeien en Ergometeren - Deel VII - Waar 2k maar 5:59 duurt
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren
Roeien & Ergometeren #39 Nog maar een paar weken..


Belangrijke sites:

Foto's:

www.nlroei.nl - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
www.jan-edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto\\\'s zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
www.roeien.net - Iets amateuristischer, maar desalniettemin de moeite waard. Meestal alleen nieuws, soms ook wat fotomateriaal.
www.roeifoto.eu - Vrij Aegir-gekleurd roeifotoboek, maar Lies en Gabe trachten ook de rest van roeiend Nederland (bij vlagen) te vereeuwigen op de digitale camera. Het zoeken waard!
http://www.afotos.nl/
http://www.merijnsoeters.nl

Algemeen

www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.knsrb.nl - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
www.worldrowing.com - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
www.rowingone.com - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud Eeke Thomée is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
www.roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
www.toprow.nl - Toprow biedt u roeicursussen aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg en Rotterdam. We verwachten in de loop van het jaar ook in andere steden in het land een roeicentrum te beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 21:11:27 ]
pi_86359322
Minerva-acht coachen is trouwens leuk maar vermoeiend. Hele weekend is elke keer weg :'(
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_86359806
Wat was er trouwens op de bosbaan te doen vandaag? Ik zag op de bosbaancam allemaal Motorbootjes en mensen op het vlot enzo.
pi_86360021
Geen idee. Wij trainen op Nereus / de Amstel.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_86365717
Ouderejaars coachen is inderdaad killing voor je weekenden...
pi_86366595
Wan ben jij van die "Nereus" acht met SRFje als stuur?
pi_86368288
Dat was lang geleden, maar eindelijk gewoon weer een keer naar Nes kunnen fietsen.
pi_86370033
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:14 schreef De_Brok het volgende:
Ouderejaars coachen is inderdaad killing voor je weekenden...
Ach, als je in Enschede studeert heeft het bij eerstejaars coachen meestal ook niet al te veel zin om naar huis te gaan hoor.
pi_86371255
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:40 schreef Leso_Varen het volgende:
Wat was er trouwens op de bosbaan te doen vandaag? Ik zag op de bosbaancam allemaal Motorbootjes en mensen op het vlot enzo.
Ik zag het ook dus ff opgezocht, dat waren de padvinders met hun roei en wrikwedstrijden.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_86372989
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:14 schreef De_Brok het volgende:
Ouderejaars coachen is inderdaad killing voor je weekenden...
Als ze echt oudere jaars zijn dan stuur je ze gewoon met een opdracht op pad voor de tweede training ;)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 13 september 2010 @ 11:38:51 #11
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86376603
Roeien *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86376720
Jaaa het is weer begonnen allemaal! Voorlopig zit ik nog lekker aan de biertjes, hamburgers en pizza's, maar dan wel op de gepaste avonden ;) Ik heb een mooie start, skiffen gaat prima en 1x per week zitten we een beetje aan te kloten in een zware lichte 4x. Wel grappig want tegenwoordig scullt iedereen in Nederlands volgens mij.
Ergometeren is ook weer rustig aan begonnen, maar goed ook want m'n conditie is nog het enige wat mij erg tegenvalt. Vorig jaar startte ik daar beter mee.
Hoe gaat de start bij iedereen? Al lang bezig? Mooie doelen dit jaar en gaan er nog leuke ploegen gevormd worden?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_86377144
Eerst maar eens heel worden voor ik weer ga roeien :( :( :( (De irritatie zit met echt tot over mijn hoofd)
pi_86379353
tvp!

Wij beginnen vanavond weer, met KT! dat is wel leuk :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 13 september 2010 @ 13:53:43 #15
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_86380479
nog 2 weken, en dan begin ik ook weer. zinnin!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_86383281


Die pakjes, ze worden steeds lelijker :') Lijkt net of ze Aquafresh hebben gemorst op een Azurri ofzo.
pi_86394554
Wij gaan ook weer beginnen. Ik heb er zin in, joh! Gewoon weer lekker trainen. Beetje een nadeel dat ik zo veel naar school moet... Bah!
pi_86395982
Ik vind het jammer dat de pakjes niet meer oranje zijn. Je kan zeggen wat je wil over lelijkheid, maar het is wél uniek. Nu lijken het inderdaad net mislukte Italianen ofzo.

En ik ben ook begonnen! Dit weekend al een wedstrijd, gaat leuk worden...
  maandag 13 september 2010 @ 22:54:38 #19
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_86403944
Oranje pakjes zijn per definitie niet lelijk
pi_86409849
Ze zijn dan ook niet oranje, daarom zijn ze lelijk. :P

Ik vond het schokkendste eigenlijk nog dat op de foto die op NLroei staat dat lichte meisje zo'n dom 'balans' polsbandje om heeft. Dat verwacht je toch ook niet van iemand waarvan ik aanneem dat ze minimaal hbo doet. :X En bij Skadi ook nog durft rond te lopen met zo'n ding.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_86412031
Die armbandjes verdwijnen vanzelf weer, als iemand heeft uitgevonden dat het echt (ja geen grap) helpt als je een stripje aluminiumfolie over de lengte van de riem plakt, daarmee kan je de aardstralen goed opvangen en extra energie naar je aura dirigeren.

m.a.w. natuurlijk werkt het niet, maar het is iets waar mensen op terug kunnen vallen als ze aan zichzelf of de wereld gaan twijfelen.
pi_86412345
Het heeft sowieso weinig met opleidingsniveau te maken, bijgeloof is gewoon iets wat sporters eigen is :) en als je er in gelooft, waarom niet?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_86412372
Wellicht overbodig uit het nieuws van gisteren :D http://nos.nl/artikel/184(...)nje-werken-niet.html
Er waren overigens wel meer mensen uit de equipe die die dingen om hadden deze zomer. Maar goed, ik heb wel vreemdere mascottes gezien.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86412890
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:36 schreef pullup het volgende:
Wellicht overbodig uit het nieuws van gisteren :D http://nos.nl/artikel/184(...)nje-werken-niet.html
Er waren overigens wel meer mensen uit de equipe die die dingen om hadden deze zomer. Maar goed, ik heb wel vreemdere mascottes gezien.
Namen!!!
pi_86413994
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:04 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Namen!!!
Dit welpie ging altijd mee met de vrouwenacht op het OKT te Poznan. dat gelijk met het EK voetbal was.

Tijdens de race niet op die plek overigens.

Marit en Kirsten lieten Josy altijd met een paar pluche beertjes rondlopen, die op een gegeven moment voorzien werden van oranje pakjes en bijbehorende medailles.


En het aantal geluksonderbroeken dat voor bepaalde races uit de tas gehaald worden is ook best groot.
Er is er wat dat betreft zelfs een die sterke gelijkenis heeft met de vlag van friesland.
Geen pics of namen :P
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86426741
Zo ik heb even het een en ander doorgelezen op de verschillende roei topics, jullie zijn allemaal super enthousiast, echt gaaf!

Zelf had ik even een vraagje. Ik fitness nu 2 jaar en altijd best intensief aan krachttraining gedaan en cardio. Ben 1.96 en 105 kilo. Het gewicht ligt 10 kilo boven mijn normale gewicht omdat ik afgelopen 8 maanden out was vanwege blessures en school en nu wil ik dus gaan roeien om weer conditie op te bouwen.

Nu lijkt het me eigenlijk wel super vet om te gaan wedstrijdroeien, maar ik heb er nog niet genoeg over gehoord om te weten hoe het er aan toe gaat. Ik zit nu in de intro periode bij Skoll bij 4 coaches in het bootje die vorig jaar eerstje jaars zwaar wedstrijd roeiden. Nu gaat het bij mij toch wel een beetje kriebelen en wil ik nu super graag selectie doen en natuurlijk ook de selectie doorkomen. Echter je moet er wel het een en ander voor opgeven. Roken ben ik al mee gestopt, maar ik vind op stap gaan super gaaf.

Iemand ervaringen ?
pi_86427066
Whehe ik heb bij de introavond dan denk ik naast je gestaan. En 1 coach van je zit hier ook _O-
pi_86427109
Ja. Ik was het jaar daarvoor lid van de EJZ van Skoll.
Wat wil je weten?

Overigens is een van je coaches dan Leso, ook actief in dit topic.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 september 2010 @ 16:42:52 #29
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86427119
En wij lezen natuurlijk gewoon mee met je vorderingen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 september 2010 @ 16:43:20 #30
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86427142
Skoll aanval.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86427203
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
Skoll aanval.
Whehe, je noemt jezelf al Skollie?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 september 2010 @ 16:44:54 #32
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86427231
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:44 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Whehe, je noemt jezelf al Skollie?
Neuh ik ben een mixje :') :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86427315
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:42 schreef De_Ananas het volgende:
Whehe ik heb bij de introavond dan denk ik naast je gestaan. En 1 coach van je zit hier ook _O-
Kan me niet snel meer voor de geest halen :P ben ook niet goed met namen, maar met de introavond stond ik titanic te doen met oa 'rooie' (naam kwijt) haha

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:42 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ja. Ik was het jaar daarvoor lid van de EJZ van Skoll.
Wat wil je weten?

Overigens is een van je coaches dan Leso, ook actief in dit topic.
Ik wil gewoon ervaringen weten, wat ik zoal kan verwachten en waar ik op moet letten.
:D
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 september 2010 @ 16:48:07 #34
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86427365
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:47 schreef Thomasg het volgende:

[..]

Kan me niet snel meer voor de geest halen :P ben ook niet goed met namen, maar met de introavond stond ik titanic te doen met oa 'rooie' (naam kwijt) haha
[..]

Ik wil gewoon ervaringen weten, wat ik zoal kan verwachten en waar ik op moet letten.
:D
Inzet tonen, ergo tijden, motivatie, coachbaar zijn m.b.t. roeien. Ohja en eerst blikken dan blaten :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86427460
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:48 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Inzet tonen, ergo tijden, motivatie, coachbaar zijn m.b.t. roeien. Ohja en eerst blikken dan blaten :Y
Daar hebben sommige roeiers van EJZ nogal eens problemen mee.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 september 2010 @ 16:50:39 #36
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86427479
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:50 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Daar hebben sommige roeiers van EJZ nogal eens problemen mee.
Het grote eerste jaars probleem.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86427789
Overigens vandaag weer in mijn ''eigen'' vertrouwde bootje geroeid, voetenboord werkt goed *O*
pi_86429331
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:50 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Het grote eerste jaars probleem.
Gelul, dat viel vorig jaar bij alle sjaars van Skøll best mee.
Maar inderdaad, ik ben dus een van jouw coaches Thomas. Morgen hebben we dus de eerste training, en dan zullen we het ook uitgebreid over wedstrijdroeien gaan hebben.

Maar goed dat je al zo gemotiveerd bent. Ook goed dat je al gestopt bent met roken! Joeri (die met z'n halflange blonde haar die ook in het coachteam zit) was vorig jaar ook heel erg van het stappen/roken. Maar hij heeft een erg goede tijd gehad afgelopen jaar. Je geeft er wel wat voor op, maar je krijgt er een supermooi jaar voor terug! Nieuwe vrienden, mooie feesten, leuke ervaringen. En het is natuurlijk supergoed voor je!

Maar we zullen het er tijdens komende trainingen dus nog wel overhebben! Maar selectie lopen is altijd goed, en aan jou te zien kan je wel aardig hard beuken op een ergometer, dus dat zit ook wel goed!
pi_86430352
hmm het regent, ben blij dat er vandaag ijzer tillen op de planning staat. Maar eens zien hoe dat er op de Amsteldijk aan toe gaat.
pi_86446368
Ik ben er overigens niet direct van overtuigd dat het bandje van Rianne zo'n balansding is.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_86449338
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:44 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik ben er overigens niet direct van overtuigd dat het bandje van Rianne zo'n balansding is.
Bij kritisch bestuderen bestaat de kans dat het een heel apart horloge is, ja. Pullup, jij coacht haar toch, kun jij er iets over zeggen?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_86450018
quote:
Op woensdag 15 september 2010 02:24 schreef Virmes het volgende:

[..]

Bij kritisch bestuderen bestaat de kans dat het een heel apart horloge is, ja. Pullup, jij coacht haar toch, kun jij er iets over zeggen?
Ik houd me vanaf februari niet meer met die twee bezig dus ik moet ook op basis van die foto raden . :)
Als ze er happy mee is boeit het ook niet echt. Minder blij was ik met hoe ze presteerden daar in Portugal.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86451172
Ik zou als coach ook niet blij zijn als ik Rotterdammers moest coachen.
  woensdag 15 september 2010 @ 12:14:41 #44
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_86456022
Wij zijn ondertussen ook al weer een week begonnen met de selecties voor MGL en het valt vies tegen hoe erg mijn conditie er aan toe is na drie maanden niks doen. Vrijdag nul-test, dan zal ik het mee maken hoe erg het gesteld is... :{

Ben ook maar voorzichtig begonnen met de vakantie vetjes te verbranden! -O-
'Triton de Edelste'
pi_86464245
2- met deze wind is iets minder..

Maakte een halve snoek door een balletje en we hadden meteen de halve bosbaan in onze boot.
Niet. Cool.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_86471129
Ik heb net even getraind, maar er was een vaarverbod vanwege de wind dus zaten we op de ergometer te kutten. Opzich ging het wel prima voor een eerste keer, maar moet echt aan techniek werken :P Daarna nog even 250 meter gedaan en toen was het ook alweer over. waren maar 2 andere mensen uit me bootje, drama opkomst, maar het was wel ok.
pi_86475787
de eerste 3x20 van het jaar zit er ook weer op :9
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 september 2010 @ 21:52:27 #48
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86477799
Even in de skiff gezeten vanmiddag :Y Het waaide grafhard ;(

Morgen maar weer KT'en
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86485666
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:05 schreef SkollZwaar09 het volgende:
2- met deze wind is iets minder..

Maakte een halve snoek door een balletje en we hadden meteen de halve bosbaan in onze boot.
Niet. Cool.
Gebruik dan ook een scheehouten wherrie om voor het hoogtepunt van het jaar te trainen!
pi_86488502
quote:
Op donderdag 16 september 2010 01:59 schreef jw3 het volgende:

[..]

Gebruik dan ook een scheehouten wherrie om voor het hoogtepunt van het jaar te trainen!
Als je het niet heel erg vind sla ik dat hoogtepunt dit jaar een keertje over..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_86490233
SkollZwaar09 is een mietje :')

IK HEB EEN COACH IK HEB EEN COACH IK HEB EEN COACH *O*
pi_86493365
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:41 schreef De_Ananas het volgende:
SkollZwaar09 is een mietje :')

IK HEB EEN COACH IK HEB EEN COACH IK HEB EEN COACH *O*
Ik ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke resultaten.
Ik neem aan dat je een beetje een strenge hebt uitgezocht. ~O>
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86494219
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:10 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke resultaten.
Ik neem aan dat je een beetje een strenge hebt uitgezocht. ~O>
Met of zonder coach, van jou win ik wel tijdens de Abcoude :7

Maar het is Joep, streng genoeg denk ik *O*
pi_86512542
Ben mijn titel kwijtgeraakt :'(
pi_86519232
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:00 schreef De_Ananas het volgende:
Ben mijn titel kwijtgeraakt :'(
Dat zal dan wel de schuld van Joep zijn geweest....
pi_86522775
Zo..

Ik ben gaan voetballen..

Kutroeien :D :'( :D
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_86522812
Maar kom nog regelmatig kijken denk ik, kan het niet laten ;)

Dikke, ben je alweer wat kilo'tjes aan het aftrainen?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_86524782
Voetbal _O_ _O_ _O_

En nee, Joep begint zaterdag pas :P
pi_86528054
Welke titel hebben we het nu over? Koning frikandellen stouwen?
pi_86533037
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:22 schreef ocf81 het volgende:
Welke titel hebben we het nu over? Koning frikandellen stouwen?
Skiffen met bakriemen (met van die gaten erin)
En ik heb verdomme van Ananas verloren :')
pi_86533160
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:22 schreef ocf81 het volgende:
Welke titel hebben we het nu over? Koning frikandellen stouwen?
Bakken is belangrijker dan stouwen _O_

Een man achter de frituur is een leven zonder zuur O+

En verder, Leso_Varen _O-
pi_86543215
Hoe werkt dat dan, je legt twee skiffs met bakriemen naast elkaar en dan ga je kijken wie het verst komt alvorens om te slaan?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_86544353
Wedstrijdje van 150 meter ofzo :P Zijn van die houten grote riemen, als je het water raakt krijg je hem er niet meer uit :') Maar niemand was omgeslagen *O*

Vind het nog steeds kut dat ik mijn titel kwijt ben :r

Morgen eerste training met m'n coach *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 september 2010 @ 19:55:37 #64
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86548288
2x30 *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86555668
ik had net KT en toen ik een deadlift wilde doen (met vrij weinig gewicht) begon ineens mijn vinger helemaal op te zwellen en roodpaars te worden en pijn te doen.. Dus toen kon ik daarna niks meer doen waarmee ik aan mijn vingers moest hangen.. maar wel superraar, er was niet een verkeerde tilbeweging of zo die het veroorzaakte. ik zou bijna denken dat het misschien ooit gekneusd is geweest of zo en dat het daarom zo reageerde als ik er gewicht aan ging hangen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_86566426
Had je een ring om die vinger?
Wel naar!

Komende 3 weken zit ik op slag in een viertje, wat is dat wennen zeg! Normaal zit ik altijd op drie, relaxed volgen.
Na die drie weken mag ik met Leso drie weken in de 2-, zin in!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_86568502
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_86569088
Hmm, stadsmensen zijn ook zulke idioten als het om dieren gaat. Natuurlijk staan die dingen in hun eigen mest. Daarom moet een stal ook worden uitgemest van tijd tot tijd!
* ocf81 is eigenlijk wel benieuwd wat precies de bedoeling was van die geitjes.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 18 september 2010 @ 13:43:01 #69
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86569114
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:41 schreef ocf81 het volgende:
Hmm, stadsmensen zijn ook zulke idioten als het om dieren gaat. Natuurlijk staan die dingen in hun eigen mest. Daarom moet een stal ook worden uitgemest van tijd tot tijd!
* ocf81 is eigenlijk wel benieuwd wat precies de bedoeling was van die geitjes.
Ramadan is net af hè, lijkt me logisch :Y)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86569228
Rituele slachting? Dat lijkt me toch meer iets voor de mensen bij Okeanos o|O (of was het daarom dat je het idee opperde? ;) )

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2010 13:48:39 ]
pi_86569274
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:47 schreef ocf81 het volgende:
Rituele slachting? Dat lijkt me toch meer iets voor de mensen bij Okeanos o|O (of was het daarom dat je het idee opperde? ;) )
Shoarmapizza?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 18 september 2010 @ 13:50:29 #72
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86569282
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:50 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Shoarmapizza?
_O- :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86570032
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:41 schreef ocf81 het volgende:
* ocf81 is eigenlijk wel benieuwd wat precies de bedoeling was van die geitjes.
Ik zou ze frituren.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 18 september 2010 @ 14:23:20 #74
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86570045
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 14:22 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik zou ze frituren.
Met paneermeel er omheen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86570281
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 14:23 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Met paneermeel er omheen.
Zonder, gewoon zo erin gooien (eerst ontharen uiteraard).
pi_86571158
http://www.msrvsaurus.nl/(...)/Uitleg_over_geitjes

Ik geloof dat dit flink aangedikt is, op de FP hebben ze er helemaal een mooi verhaal van gemaakt :')
Studenten binden geitjes vast in uitwerpselen
pi_86572423
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:41 schreef ocf81 het volgende:
Hmm, stadsmensen zijn ook zulke idioten als het om dieren gaat.
Bij Saurus hebben ze een boze buurman die alle mogelijkheden om de club te naaien met 2 handen aangrijpt, dus die zal hier ook wel weer achter zitten.

Aan de andere kant zouden studentenverenigingen ondertussen door moeten hebben dat de combinatie studenten en vee in de meeste gevallen negatieve publiciteit oplevert.
pi_86574903
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:01 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Had je een ring om die vinger?
Wel naar!

Komende 3 weken zit ik op slag in een viertje, wat is dat wennen zeg! Normaal zit ik altijd op drie, relaxed volgen.
Na die drie weken mag ik met Leso drie weken in de 2-, zin in!
Nee, wel een tapeje om een blaar, maar dat zat niet heel strak. Zou dat het kunnen zijn? Wat een onzin over die geiten trouwens, op Triton woont een konijn, komen ze die nu ook weghalen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_86577699
Dat konijn heeft mn vriendin ondertussen in huis genomen.. Ben je mooi klaar mee.. :{
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_86592219
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:05 schreef Kluupkluup het volgende:
Dat konijn heeft mn vriendin ondertussen in huis genomen.. Ben je mooi klaar mee.. :{
Ik vroeg me al af waar die was gebleven!
Introkamp was leuk! Ze zijn nog een dagje bezig maar ik ben zojuist thuis gekomen en ga lekker mijn bed in.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_86595769
Haha, iedereen weet nu hoe je in de auto van Vincent Muda in moet breken: http://demudas.nl/
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_86598044
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:05 schreef Kluupkluup het volgende:
Dat konijn heeft mn vriendin ondertussen in huis genomen.. Ben je mooi klaar mee.. :{
Die dikke? :P
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_86602294
Vreemd vingerverhaal.

Ik ben er dus ook weer
pi_86614602
Ik *haat* de komkommertijd. Er liggen wel stukjes in de pijpleiding, maar NLroei is veel te leeg :'(
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_86614945
Schrijf een stukje over clubroeiend Nederland O~)
pi_86623011
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:18 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik *haat* de komkommertijd. Er liggen wel stukjes in de pijpleiding, maar NLroei is veel te leeg :'(
Dit weekend was er zover ik weet:

- Army regatta Breda
- Erasmus sprints in Rotterdam
- 125 jarig bestaan van het Spaarne met de doop van een acht door Commissaris van de koninging Remkes
pi_86626357
quote:
Op maandag 20 september 2010 00:27 schreef jw3 het volgende:

[..]

Dit weekend was er zover ik weet:

- Army regatta Breda
- Erasmus sprints in Rotterdam
- 125 jarig bestaan van het Spaarne met de doop van een acht door Commissaris van de koninging Remkes
Er zit wel wat in om ook aan dit soort evenementen aandacht aan te besteden inderdaad.
Ik heb helaas deze keer de Erasmus sprint gemist, meestal is dat wel een aardig social event om het jaar op te starten.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  maandag 20 september 2010 @ 10:56:37 #88
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_86629317
quote:
Op zondag 19 september 2010 04:42 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af waar die was gebleven!
Introkamp was leuk! Ze zijn nog een dagje bezig maar ik ben zojuist thuis gekomen en ga lekker mijn bed in.
Introkamp was idd leuk! Maar zit er nu wel een beetje doorheen.. :{

Vrijdag dus nul-test gehad, ging redelijk goed. Op de tiende precies mijn NKIR tijd getrapt :)
En Bus ik hou je aan die weddenschap!

Starten hier eigenlijk nog mensen de Triton lustrum wedstrijden?
'Triton de Edelste'
pi_86630149
We waren nog even aan het overwegen of we U8 of Triton lustrum zouden starten, maar nu staan er al wel wat inschrijvingen in de 8 bij U8 dus gaan we daar naartoe. Erg benieuwd!
pi_86633645
Ik wil ook veel voor-de-lol wedstrijden starten, maar moet eerst kijken hoe het fysiek gaat :p
pi_86635963
Erasmus Sprints was, in tegenstelling tot vorig jaar, een doffe bedoening. Het Spaarne heb ik helaas gemist, maar is inderdaad een stukje waardig.

Helaas kan ik niet alles in de gaten houden, noch overal naar toe gaan, dus het helpt in dezen als mensen ook suggesties doen. Dank, jw.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_86639637
Heeft er iemand al op die nieuwe ergometer gezeten?

En gaan er nog mensen naar de 2ejaars roeidag?

Wij doen met de 8 van vorig jaar mee aan de lustrumwedstrijden (DO8+), we zoeken alleen nog 1 invaller..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_86640883
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:27 schreef WanEnOonlie het volgende:
Erasmus Sprints was, in tegenstelling tot vorig jaar, een doffe bedoening. Het Spaarne heb ik helaas gemist, maar is inderdaad een stukje waardig.

Helaas kan ik niet alles in de gaten houden, noch overal naar toe gaan, dus het helpt in dezen als mensen ook suggesties doen. Dank, jw.
Suggesties voor komend weekend, mocht je nog ergens om verlegen zitten:
- U8'en (waarschijnlijk ook een duffe bedoening....)
- Triton lustrum
- Voorbeschouwing op de ledenbijeenkomsten van de KNRB over aanpassing tuchtreglement
pi_86642596
Ik ga naar de tweedejaars roeidag!

We zijn begonnen met trainen. 'We' zijn de lichte heren van vorig jaar en ik. Er is niet één dame van vorig jaar die ook doorgaat (behalve c'est bon maar die zit voorlopig in Engeland en wil licht roeien). Dus ik ben benieuwd hoe mijn seizoen eruit gaat zien. Ik wil graag in een 2- roeien. Dat zou betekenen dat ik een dame van een andere vereniging moet zoeken die samen wil roeien. Skiffen zie ik niet zo zitten. Ik vind scullen minder leuk en ik wil graag in een ploeg roeien. Als er op een vereniging nog een dame in de rondte loopt zonder ploeg, let me know! :D

La_Tramposa, ik wil wel meeroeien, als jullie dat willen! Lijkt me leuk!
pi_86644482
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:40 schreef jw3 het volgende:

[..]

Suggesties voor komend weekend, mocht je nog ergens om verlegen zitten:
- U8'en (waarschijnlijk ook een duffe bedoening....)
- Triton lustrum
- Voorbeschouwing op de ledenbijeenkomsten van de KNRB over aanpassing tuchtreglement
Een voorbeschouwing :o Wat moet ik me daar bij voorstellen ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86644560
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:17 schreef Fiekie het volgende:
Ik ga naar de tweedejaars roeidag!

We zijn begonnen met trainen. 'We' zijn de lichte heren van vorig jaar en ik. Er is niet één dame van vorig jaar die ook doorgaat (behalve c'est bon maar die zit voorlopig in Engeland en wil licht roeien). Dus ik ben benieuwd hoe mijn seizoen eruit gaat zien. Ik wil graag in een 2- roeien. Dat zou betekenen dat ik een dame van een andere vereniging moet zoeken die samen wil roeien. Skiffen zie ik niet zo zitten. Ik vind scullen minder leuk en ik wil graag in een ploeg roeien. Als er op een vereniging nog een dame in de rondte loopt zonder ploeg, let me know! :D

La_Tramposa, ik wil wel meeroeien, als jullie dat willen! Lijkt me leuk!
Ik hoop voor je dat je ergens een leuke en goede ploeg of maatje kan vinden :) Het gaat waarschijnlijk wel inhouden dat je veel in de skiff te vinden zal zijn de komende tijd denk ik.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86645285
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:11 schreef pullup het volgende:

[..]

Een voorbeschouwing :o Wat moet ik me daar bij voorstellen ?


''SMS nu A B of C naar 9090''
pi_86647169
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft er iemand al op die nieuwe ergometer gezeten?

En gaan er nog mensen naar de 2ejaars roeidag?

Wij doen met de 8 van vorig jaar mee aan de lustrumwedstrijden (DO8+), we zoeken alleen nog 1 invaller..
Welke nieuwe ergometer? Bedoel je Concept 2 model E, die is al een paar jaar oud. :?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_86647486
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:17 schreef Virmes het volgende:

[..]

Welke nieuwe ergometer? Bedoel je Concept 2 model E, die is al een paar jaar oud. :?
Deze: http://www.roei.tv/index.php?item=play&pid=18475&
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86648459
quote:
Het roeien op zo'n ding is denk ik vergelijkbaar met roeien op slides. (Lijkt me toch?)
pi_86650382
Hoe vergelijkt het ergometeren op zo'n model F zich eigenlijk met het ergometeren een RowPerfect?
pi_86651796
Leuk, heb ik net een coach gevonden en wil ik eindelijk fatsoenlijk gaan roeien heb ik last van m'n rug :') Moet nu 3 dagen rust houden ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand die iets over van die bewegende riggers ofzo weet? Hadden we het met de botenman van Berlagebrug over.
pi_86653215
Het systeem in een notendop:

Een vergelijkbaar systeem, maar iets lomper uitgevoerd, en daardoor beter zichtbaar hoe het werkt:



[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2010 21:24:14 ]
pi_86654170
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:21 schreef ocf81 het volgende:
Het systeem in een notendop:

Een vergelijkbaar systeem, maar iets lomper uitgevoerd, en daardoor beter zichtbaar hoe het werkt:

Lijkt me lastig als je moet strijken! :9

En wat is daar het voordeel van?

@ Fiekie, we hebben net een invaller gevonden, helaas!
Er heeft zich ook nog een jeugdroeister van de Maas aangemeld bij onze MGD selectie, dus we zijn weer met eentje meer dat is wel fijn..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_86655470
Je riggers bewegen, maar jij zit stul, verder schijnt het bijna zoals gewoon roeien zijn. alleen het klapjes en kleine haaltjes zoals je die wellicht nodig hebt voor het preciezere aanlegwerk zal wellicht wel wat anders verlopen.
pi_86656560
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Lijkt me lastig als je moet strijken! :9

En wat is daar het voordeel van?

@ Fiekie, we hebben net een invaller gevonden, helaas!
Er heeft zich ook nog een jeugdroeister van de Maas aangemeld bij onze MGD selectie, dus we zijn weer met eentje meer dat is wel fijn..
Wat de botenman zei is dat je minder energie erdoor verspeelt omdat er minder bewegingen zijn. Schijnt dat ze er in de jaren '80 mee op WK's en wereldbekers hebben geroeid maar de techniek was niet voldoende om het efficient te maken. Ze zijn schijnbaar weer begonnen omdat de techniek nu verder is, misschien dat we iets er over horen dan :o
pi_86657101
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:13 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je ergens een leuke en goede ploeg of maatje kan vinden :) Het gaat waarschijnlijk wel inhouden dat je veel in de skiff te vinden zal zijn de komende tijd denk ik.
Dat vrees ik ook. Maar dat vind ik niet erg. Als ik er maar wat van leer. En daarvoor is o.a. een coach een vereiste. Ik hoop dat dat snel komt.

@La_Tramposa: Jammer! Mocht er nog iemand uitvallen.... ;)
pi_86657839
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:24 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Wat de botenman zei is dat je minder energie erdoor verspeelt omdat er minder bewegingen zijn. Schijnt dat ze er in de jaren '80 mee op WK's en wereldbekers hebben geroeid maar de techniek was niet voldoende om het efficient te maken. Ze zijn schijnbaar weer begonnen omdat de techniek nu verder is, misschien dat we iets er over horen dan :o
Volgens mij was die techniek verboden door de fisa? of zit ik dan verkeerd..

Pullup, JW3 en Wan weten er vast meer over...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_86657885
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:24 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Wat de botenman zei is dat je minder energie erdoor verspeelt omdat er minder bewegingen zijn. Schijnt dat ze er in de jaren '80 mee op WK's en wereldbekers hebben geroeid maar de techniek was niet voldoende om het efficient te maken. Ze zijn schijnbaar weer begonnen omdat de techniek nu verder is, misschien dat we iets er over horen dan :o
Bijna goed ;), wereldbekers bestonden toen nog niet maar er zijn zelfs beelden van de WK skiff-finale met deze riggers: :9 De techniek was er dus wel en het ging beduidend harder dan de normale boten. Ik geloof zelfs dat Kolbe de skiffhead eens met deze boot heeft gewonnen in een gigantisch baanrecord. Wellicht weet Wan hier meer van.

Het is effectiever omdat er veel minder gewichts verplaatsing is gedurende de haal, de boot dompt dus nauwelijks en dat is veel energie-efficiënter.

Er is meen ik besloten om deze soort riggers niet meer te gebruiken omdat men de sport competitief wou houden en geen materiaal race waardoor de kosten uit de klauwen zouden gaan lopen. Heel mondiaal is roeien toch al niet en men vreesde dat landen buiten de westerse wereld in het geval van een materiaal wedloop zouden moeten afhaken.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86658204
[quote]Op maandag 20 september 2010 22:24 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Pulp was me net voor.

Is inderdaad verboden door de FISA voor WK's na 1982 omdat het systeem niet wereldwijd makkelijk beschikbaar was. Rond 1992 heeft hetzelfde verhaal gespeeld met koolstof riemen echter doordat die toen door de bouwers aan iedereen beschikbaar werden gesteld wereldwijd is die innovatie er wel doorheen gekomen.
pi_86658254
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:58 schreef jw3 het volgende:

[..]

Iets beter je feiten uitzoeken, het ging harder echter omdat de boten niet wereldwijd beschikbaar waren is die constructie door de FISA uiteindelijk verboden om bij WK's te gebruiken. De boot waar in 1982 op de WK goud werd gewonnen hangt momenteel bij Empacher.

Whehe, jij hebt zeker eerst het filmpje uitgekeken :P
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86659091
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:59 schreef pullup het volgende:

[..]

Whehe, jij hebt zeker eerst het filmpje uitgekeken :P
Inderdaad, blijft leuk dat soort oude beelden
pi_86660703
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:50 schreef pullup het volgende:

[..]

Bijna goed ;), wereldbekers bestonden toen nog niet maar er zijn zelfs beelden van de WK skiff-finale met deze riggers: :9 De techniek was er dus wel en het ging beduidend harder dan de normale boten. Ik geloof zelfs dat Kolbe de skiffhead eens met deze boot heeft gewonnen in een gigantisch baanrecord. Wellicht weet Wan hier meer van.

Het is effectiever omdat er veel minder gewichts verplaatsing is gedurende de haal, de boot dompt dus nauwelijks en dat is veel energie-efficiënter.

Er is meen ik besloten om deze soort riggers niet meer te gebruiken omdat men de sport competitief wou houden en geen materiaal race waardoor de kosten uit de klauwen zouden gaan lopen. Heel mondiaal is roeien toch al niet en men vreesde dat landen buiten de westerse wereld in het geval van een materiaal wedloop zouden moeten afhaken.
Hij zei dat ze er nu weer mee bezig zijn, dat zou dan toch raar zijn als het verboden is :o

En zouden zulke riggers nou zoveel duurder zijn? Een 8 kost je nu al 50.000 ofzo :')
pi_86661223
Ik heb nooit op slides geroeid, wel op een Row Perfect, en me dunkt dat hij daar erg op lijkt, qua haal. Rowperfect roeit op zich wel prettig, je kan tenminste voorin druk pakken, net zoals in een skiff. Je hebt dus wat minder dat rare, drukloze gevoel voorin.

Edit: dit ging dus over de nieuwe C2 ergometer, had de nieuwe pagina gemist.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_86664978
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:10 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Hij zei dat ze er nu weer mee bezig zijn, dat zou dan toch raar zijn als het verboden is :o

En zouden zulke riggers nou zoveel duurder zijn? Een 8 kost je nu al 50.000 ofzo :')
Er zullen best verhitte discussies geweest zijn :D vooral omdat andere innovaties het wel halen, maar goed zoals JW al terecht opmerkte de beslissing zal voornamelijk gebaseerd zijn op het nog niet algemeen beschikbaar zijn van het materiaal voor iedereen.

Zo te zien heeft iedereen in die finale al een skiff met sliding riggers weten te bemachtigen terwijl als ik me goed herinner Kolbe pas het jaar daarvoor voor het eerst zo'n ding introduceerde.

Je kan je voorstellen dat de botenbouwers op dat moment als een gek aan het experimenteren waren om het systeem ook voor andere boottypen te perfectioneren en wie weet in welk soort vaartuigen men op dit moment had gezeten als men er de vrije hand in had gegeven.

Ook voor tijdritten bij het wielrennen heeft men nu een boel regels ontworpen over waar een fiets aan moet voldoen om het wielrennen te laten blijven.
Ik ben voor innovaties zoals ik eerder al eens heb uiteengezet maar kan me voorstellen dat je enigszins het karakter van de sport wil behouden.

Ik weet ook niet wie de 'ze' zijn die er mee bezig zijn geweest. Hacker heeft een tijdje in zo'n boot getraind, ik meen om een bepaald deel van zijn techniek te verbeteren. Als ik naar die video kijk valt op, behalve wat techniekverschillen met het roeien van nu, dat de beentrap erg goed uitgevoerd kan worden maar dat kan ook aan de kwaliteit van de atleten liggen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86668943
Allemaal klare taal. Om nog wat meer duidelijkheid te verschaffen:

- Kolbe had door zijn goede band met (volgens mij Empacher) beschikking over een van de eerste modellen roll-rigger skiffs. Daarin ging hij veel harder dan in een normale boot. Waarom? Omdat Kolbe een techniek-roeier pür sang is. Hij is nooit in de buurt gekomen van zijn PR met een gewone skiff. Saillant detail is dat Karppinen ook in een gewone skiff al harder ging.
- Kunststof riemen bestonden al ruim voor 1992 (werden namelijk in de jaren '80 al vaak genoeg gebruikt).
- Het is inderdaad onzin dat het niet efficiënter was. Het vereist alleen een andere techniek. Vergelijk bijvoorbeeld het ergometeren op slides met het normale ergometeren. Dat is niet hetzelfde. Bij roeien is dat nog een factor x anders.
- Vergeet niet dat er los van rigger-design ook genoeg andere regels zijn die de 'vooruitgang' van de roeisport inperken. Minimum-bootgewicht, rompvorm, etc.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_86673845
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:50 schreef WanEnOonlie het volgende:
Allemaal klare taal. Om nog wat meer duidelijkheid te verschaffen:

- Kolbe had door zijn goede band met (volgens mij Empacher) beschikking over een van de eerste modellen roll-rigger skiffs. Daarin ging hij veel harder dan in een normale boot. Waarom? Omdat Kolbe een techniek-roeier pür sang is. Hij is nooit in de buurt gekomen van zijn PR met een gewone skiff. Saillant detail is dat Karppinen ook in een gewone skiff al harder ging.
- Kunststof riemen bestonden al ruim voor 1992 (werden namelijk in de jaren '80 al vaak genoeg gebruikt).
- Het is inderdaad onzin dat het niet efficiënter was. Het vereist alleen een andere techniek. Vergelijk bijvoorbeeld het ergometeren op slides met het normale ergometeren. Dat is niet hetzelfde. Bij roeien is dat nog een factor x anders.
- Vergeet niet dat er los van rigger-design ook genoeg andere regels zijn die de 'vooruitgang' van de roeisport inperken. Minimum-bootgewicht, rompvorm, etc.
Ik ken regels voor minimum gewicht maar niet voor bootvorm, welke regels over bootvorm bedoel je? Dingens als rolriggers zijn inderdaad uitgesloten, maar dat heeft geen betrekking op de rompvorm lijkt mij.
pi_86674168
Vraag me af waar de botenman het over had dan als ze verboden zijn :P Als ik morgen tijd heb ga ik het even vragen.
pi_86678030
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:37 schreef De_Ananas het volgende:
Vraag me af waar de botenman het over had dan als ze verboden zijn :P Als ik morgen tijd heb ga ik het even vragen.
Verboden voor fisa toernooien, en ook de knrb schrijft er geen wedstrijden voor uit. Voor toerroeien zou het gewoon mogen. Zelfs op W3 ligt nog een of andere surfboot met een rolrigger systeem die ooit van Concept is gekocht.
pi_86679631
Ik dacht dat er ook een regel was voor daadwerkelijke rompvorm, maar dat is niet het geval (volgens de officiële FISA-documenten). Het zal dan wel een verhaal zijn geweest dat met efficiëntie te maken had (hoe smaller, hoe instabieler e.d.).

De enige regel die in de buurt komt is de minimumlengte van een roeiboot, de minimum breedte van de stuurplek, en (niet qua boot, maar wel qua onbekende regels) de minimum dikte van het blad (aantal mm).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_86684675
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:01 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik dacht dat er ook een regel was voor daadwerkelijke rompvorm, maar dat is niet het geval (volgens de officiële FISA-documenten). Het zal dan wel een verhaal zijn geweest dat met efficiëntie te maken had (hoe smaller, hoe instabieler e.d.).

De enige regel die in de buurt komt is de minimumlengte van een roeiboot, de minimum breedte van de stuurplek, en (niet qua boot, maar wel qua onbekende regels) de minimum dikte van het blad (aantal mm).
Het zit nog net een fractie ingewikkelder:
- Voor de "wedstrijdboten" is er inderdaad geen rompvorm of lengte beschrijving, Wel een minimale breedte van de stuurplek.
- Bladdikte en boegbal zijn ook regels voor de veiligheid

- Bij C- materiaal en wherries worden breedte op waterlijn, lengte en dat soort dingen wel beschreven. De lengte van een C2 is in NL trouwens jarenlang anders geweest dan de omringende landen. Bij wherries die aan wedstrijden meedoen moet zelfs een bepaalde inhoud in de boot aanwezig zijn waaronder een pikhaak. Er is ooit een skifhead jaar geweest waarop bijna het hele veld strafseconden heeft gehad door gebrek van een pikhaak in de boot.
pi_86687890
Wat is een pikhaak? Het klinkt eng, weet niet of ik nog wel durf te starten ;(
pi_86689230
Een prins Albert.
pi_86694108
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:01 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik dacht dat er ook een regel was voor daadwerkelijke rompvorm, maar dat is niet het geval (volgens de officiële FISA-documenten). Het zal dan wel een verhaal zijn geweest dat met efficiëntie te maken had (hoe smaller, hoe instabieler e.d.).

De enige regel die in de buurt komt is de minimumlengte van een roeiboot, de minimum breedte van de stuurplek, en (niet qua boot, maar wel qua onbekende regels) de minimum dikte van het blad (aantal mm).
Art. 15 lid. 2 RvR stelt het volgende:

quote:
Het gebruik van stoffen, materialen en structuren op de huid die tijdens de
wedstrijd de natuurlijke staat van het water of het wateroppervlak
veranderen, is verboden.
Dit houdt onder meer in dat het aanbrengen van draagvleugelconstructies verboden is. Tevens is het niet toegestaan om een romp van golfbalmateriaal te maken, waardoor de het zog aanzienlijk verminderd wordt. Ook is het hiermee uitgesloten dat er coatings aangebracht worden die de weerstand verminderen.

Al met al zit hiermee een hoop technologische vooruitgang dichtgetimmerd. Jammer, want het is iets waarmee we als Nederland een hoop voorsprong kunnen pakken.
pi_86695662
Een acht door DSM gemaakt net als bij het bobsleeen zou wel stoer zijn ja ;(
pi_86696848
Over achten gesproken.

Ik heb vernomen dat onze vereniging zo een dure bagger banaan heeft aangeschaft. Was zelf niet op de ALV dus heb er ook geen zeg in gehad.

Maar was het eigenlijk niet beter geweest om even een jaartje te wachten met een acht, en dan een splinternieuwe quantum/wintech 8 te kopen voor wat minder pegels en een stuk meer kwaliteit?
Er van uitgaande dat quantum zijn naam hooghoudt...
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_86698765
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:55 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Art. 15 lid. 2 RvR stelt het volgende:
Het gebruik van stoffen, materialen en structuren op de huid die tijdens de wedstrijd de natuurlijke staat van het water of het wateroppervlak veranderen, is verboden.
quote:
Dit houdt onder meer in dat het aanbrengen van draagvleugelconstructies verboden is. Tevens is het niet toegestaan om een romp van golfbalmateriaal te maken, waardoor de het zog aanzienlijk verminderd wordt. Ook is het hiermee uitgesloten dat er coatings aangebracht worden die de weerstand verminderen.

Al met al zit hiermee een hoop technologische vooruitgang dichtgetimmerd. Jammer, want het is iets waarmee we als Nederland een hoop voorsprong kunnen pakken.
Waar haal je vandaan dat draagvleugels verboden zijn? Dit verbiedt inderdaad het aanbrengen van speciale materialen op de huid. Hiermee wordt volgens mij vooral gedoeld op tefloncoatings, en ze hebben geintjes met je boot licht opschuren getracht te verbieden. Maar die regel rammelt natuurlijk als een koeienbel, omdat ze geen verplichtingen mbt materialen in datzelfde regelement zetten.

Sjobber: Je bedoelt dat je blind wil aannemen dat Chinees materiaal wel beter moet zijn dan Duits materiaal? Ook op de termijn waarop zo'n acht afgeschreven moet worden over een periode van ~25 jaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Virmes op 22-09-2010 15:43:38 ]
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_86700309
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:42 schreef De_Ananas het volgende:
Wat is een pikhaak? Het klinkt eng, weet niet of ik nog wel durf te starten ;(
http://lmgtfy.com/?q=pikhaak

Ofwel een stok met een haak en een puntje. Het ding lijkt in sommige gevallen een beetje op middeleeuws wapentuig.

BTW:

alles wat verboden is in één:


[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2010 08:20:26 ]
pi_86700526
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:18 schreef ocf81 het volgende:

[..]

http://lmgtfy.com/?q=pikhaak

Ofwel een stok met een haak en een puntje. Het ding lijkt in sommige gevallen een beetje op middeleeuws wapentuig.

BTW:

alles wat verboden is in één:
Dat Hydrofoilen lijkt me trouwens nog knap kut als er veel hoge golven zijn.
pi_86704746
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:07 schreef Sjobber het volgende:
Over achten gesproken.

Ik heb vernomen dat onze vereniging zo een dure bagger banaan heeft aangeschaft. Was zelf niet op de ALV dus heb er ook geen zeg in gehad.

Maar was het eigenlijk niet beter geweest om even een jaartje te wachten met een acht, en dan een splinternieuwe quantum/wintech 8 te kopen voor wat minder pegels en een stuk meer kwaliteit?
Er van uitgaande dat quantum zijn naam hooghoudt...
Mooie zeur ben je ook. Die "dure bagger banaan" van je, is gewoon een Filippi. In de regel niet aangeduid met banaan. Daarnaast een wk-bootje dus aanzienlijk goedkoper dan normaal. Wintech kan dan met skiffjes wel aardig bezig zijn, maar geen enkele garantie dat de 8 van hen ook goed wordt. We kennen in heel Nederland nog wel de fijne Janousekjes die nu als kauwgom over het water deinen...
pi_86709619
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:32 schreef Virmes het volgende:
blaat
Een draagvleugel valt zeer zeker onder een "structuur".
pi_86726825
Vraagje die de aanwezige coaches vast kunnen beantwoorden.
Hoe werkt die 'Camel push' van Simon eigenlijk?
We zijn nu bezig met de haal onder water, en ben benieuwd hoe hij dat nou eigenlijk doet..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_86736337
Ik hoorde dat het om een splinternieuwe Empacher 8 zou gaan? (maar ik hoor het ook slechts via via).

Maar dan nog leek het mij beter om even te wachten op de Quantum achten. Welke overigens niet uit China komen. Ik verwacht er in ieder geval veel van (ook gezien Graeme weer involved is).
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_86743577
Nope. Filippi is het geworden. Er komt waarschijnlijk wel een splinternieuwe zware 4- van Empacher, die moet op de November ALV er nog doorheen.
pi_86743643
Die camel push is zo,n geheime procedure dat ik ook geen idee heb wat dat nu in zou houden. :?

En als ik google op quantum rowing of iets dergelijks krijg ik dezelfde links als een tijd geleden en ze maken me nu niet bepaald happig maken om er eens daadwerkelijk op zoek naar te gaan.
Eerst maar eens daadwerkelijk een boot produceren en dan als de wiedeweerga je wereldwijde ondersteuning op orde krijgen is mijn devies en ik schat in dat Phocas ondertussen wel weer aan een nieuwe acht toe is.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86748766
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:50 schreef pullup het volgende:
Die camel push is zo,n geheime procedure dat ik ook geen idee heb wat dat nu in zou houden. :?

En als ik google op quantum rowing of iets dergelijks krijg ik dezelfde links als een tijd geleden en ze maken me nu niet bepaald happig maken om er eens daadwerkelijk op zoek naar te gaan.
Eerst maar eens daadwerkelijk een boot produceren en dan als de wiedeweerga je wereldwijde ondersteuning op orde krijgen is mijn devies en ik schat in dat Phocas ondertussen wel weer aan een nieuwe acht toe is.
Misschien moet je je google filter aanzetten _O-
pi_86766800
roeien om het onweer voor te blijven!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 september 2010 @ 21:32:36 #138
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86766978
De frikandel, wat een topcoach
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86776092
Ik moest vanmiddag Dark_angelus leren roeien.
pi_86799644
Voor de Tritoners, wanneer is de Triton Bumping?
pi_86815320
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:07 schreef Sjobber het volgende:
Over achten gesproken.

Ik heb vernomen dat onze vereniging zo een dure bagger banaan heeft aangeschaft. Was zelf niet op de ALV dus heb er ook geen zeg in gehad.

Maar was het eigenlijk niet beter geweest om even een jaartje te wachten met een acht, en dan een splinternieuwe quantum/wintech 8 te kopen voor wat minder pegels en een stuk meer kwaliteit?
Er van uitgaande dat quantum zijn naam hooghoudt...
Wintech/Quantum meer kwaliteit dan Empacher/Filippi? Wat een raar verhaal.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_86829645
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 18:49 schreef De_Ananas het volgende:
Voor de Tritoners, wanneer is de Triton Bumping?
Geen flauw idee, de sub-Universiteit-websites liggen plat; aldus ook de Triton webzijde..
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_86864766
Verander mij in de volgende OP maar naar coach EJD'11...

En konings.
pi_86868424
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:46 schreef Bellah het volgende:
Verander mij in de volgende OP maar naar coach EJD'11...

En konings.
Oeh, EJD coach, nice! Wel een flinke erfenis van afgelopen jaar wordt dat :P

En dat was een lekkere FOKtraining. Drie FOKkers in de acht en Pullup (Wat vond je er eigenlijk van?) langs de kant.
pi_86872858
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:46 schreef Bellah het volgende:
Verander mij in de volgende OP maar naar coach EJD'11...

En konings.
Gefeliciteerd *O*

Morgen zonder coach roeien, ben bang :'(
pi_86876794
Over FOKtrainingen gesproken. Ik heb vandaag voor de tweede keer met Ewieee in de 2- gezeten. We zijn iig van plan om de Hel samen te starten. En het gaat eigenlijk heel erg goed! Dus ik ben helemaal blij en gelukkig! En nu hard trainen en hopen dat we het goed gaan doen!
pi_86882153
Hey vet! Ideale combinatie inderdaad, vanuit zwolle is dat de dichtstbijzijnde combinatiepartner vermoed ik. :)

Ook een beetje perspectief op coaching en een boot?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_86889695
Het is zeker vet! En zo dicht bij mogelijk, inderdaad. Maar alsnog best eh... ver weg. Maar ja, dat overleven we wel!
Over bootjes en coaches weet ik het fijne niet, maar ik geloof dat ze daar vandaag mee bezig gaan. Dus we zullen zien. Ik heb er veel zin in in ieder geval!
pi_86934231
Zo iedereen! Er komen een boel stukjes aan de komende tijd! :)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_86961487
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:24 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*

Morgen zonder coach roeien, ben bang :'(
Probeer je nu echt aan een wedstrijd mee te gaan doen zonder zelf even op te roeien ~O> . Gelukkig dat je coach op tijd ingreep 8-)
pi_86970130
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:26 schreef jw3 het volgende:

[..]

Probeer je nu echt aan een wedstrijd mee te gaan doen zonder zelf even op te roeien ~O> . Gelukkig dat je coach op tijd ingreep 8-)
Nee nee nee, het werd verkeerd begrepen ;(
pi_86976804
Pullup waarom blijf je aan de Skollkant van de Amstel fietsen tijdens het coachen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86979692
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:57 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup waarom blijf je aan de Skollkant van de Amstel fietsen tijdens het coachen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie het van die kant ook prima.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86990272
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:13 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik zie het van die kant ook prima.
ik dacht dat het was omdat je anders nerdhuiscoaches tegen kwam
pi_86990936
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:40 schreef jw3 het volgende:

[..]

ik dacht dat het was omdat je anders nerdhuiscoaches tegen kwam
Die hoor ik van die kant af ook prima
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86997703
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:40 schreef jw3 het volgende:

[..]

ik dacht dat het was omdat je anders nerdhuiscoaches tegen kwam
Zoals die ouwe kale met een overhemd en sneakers aan?
pi_87091882
Gaan we dit jaar nog Novembervieren met Peter en Steven, JW? :)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_87093922
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:09 schreef AHappelstroop het volgende:
Gaan we dit jaar nog Novembervieren met Peter en Steven, JW? :)
Zal het met de heren overleggen
pi_87131114
Wat een heerlijk nazomers roeiweertje vandaag :)
pi_87141103
Het waait anders wel hard! Ben vanmiddag zowat uit de boot gewaaid...
pi_87263606
Lachen, samen met Skollzwaar09 de Tromp starten in de 2- over 1,5 week. Gaat al best lekker na 2 trainingen.

En dit weekend de Abcoude Amsterdam beulen in de C4 met m'n ploeg van vorig jaar, supermooi seizoen, nu al! *O*
pi_87320645
Vanavond Triton gala! Super mooi; en morgen brak! ;)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_87323304
Mijn eerste corporale gala! :9
En het roeien leek donderdag eindelijk weer eens op roeien! Hoewel ik nog steeds niet inzie hoe wij de tromp moeten gaan starten, aangezien we vooral geergometerd en krachtgetraind hebben, en elke (zeldzame) boottraining met andere mensen in de boot zaten :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87328182
Ojee.. Moet ik mijn rokkostuum weer uit de kast halen.. Al 5 gala's mee gedaan en telkens weer netjes (nat) in de kast terug gehangen.. Ben benieuwd..

[edit] ah, geen schimmel, dat scheelt :')
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_87328471
Al kan ik me ook prima vermaken op knorren-feestjes hoor :D

Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_87331584
Er ontbreekt iemand op die foto...
pi_87383438


Je kan wel zien wie er die ochtend nog wel gekrachttraind had!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87390376
Wat een drama was het zeg, tering :')
pi_87415009
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:19 schreef De_Ananas het volgende:
Wat een drama was het zeg, tering :')
_O-
Ben je die marmot op je kin ondertussen al eens kwijt?

Oh, en feli Pullup! (Al zal je het misschien niet lezen vanuit Nieuw Zeeland)
pi_87418203
Oh, en uit WanEnOnlie's artikel gejat van NLRoei:
Stoer filmpje!
pi_87419641
ik weet niet.. ik vond het filmpje niet echt de intensiteit van een echte roeiwedstrijd benaderen. De roeiers zitten ook veel te chill in de boot naar mijn idee.. Alleen de laatste paar halen zie je enkele vertrokken koppen..

en @bellah, goed gezien, er miste inderdaad een roeier van onze originele sjaarsacht ;) :p

zijn er trouwens nog meer forumleden op de tromp aanwezig?

edit: zie trouwens 70!! inschrijvingen bij de heren-skiff. aardig veel!

[ Bericht 7% gewijzigd door SkollZwaar09 op 11-10-2010 15:22:36 ]
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_87423272
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:14 schreef SkollZwaar09 het volgende:


en @bellah, goed gezien, er miste inderdaad een roeier van onze originele sjaarsacht ;) :p

O+ Ik hoor dus bij jullie originele sjaarsacht?

Filmpje vind ik wel erg mooi gedaan trouwens.. Erg professioneel..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_87432495
Oef, wat zeg ik nu...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_87441254
Ik heb in een deuk gelegen om het filmpje, je ziet inderdaad dat ze niet hard roeien, en die kerels lijken ook niet echt op bondsroeiers. _O-
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_87447787
Ik doe mee aan de tromp! Ook al 17 inschrijvingen voor D4+
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:10:42 #176
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_87456157
Ik start de tromp ook! Inderdaad veel inschrijvingen, 32 al in het H4+ veld! :)
Heb er wel weer zin in een wedstrijdje!
'Triton de Edelste'
pi_87456871
Mijn roeisters starten in de D1x en D4+. Daarnaast ga ik mijn oud pupil aanmoedingen. Die start nu voor Triton in de D1x en is dus meteen concurrentie van mijn eigen dames. Ze staat ook nog ingeschreven in de D4+. En tot slot nog als coach betrokken bij een M16 1x van de Laak. Kortom lang dagje.
pi_87462101
ja joanneke roeit met ons mee :D leuk leuk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87468164
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:56 schreef La_Tramposa het volgende:
ja joanneke roeit met ons mee :D leuk leuk!
Gaaf, waar zit jij in de boot? Kan ik ook jou aanmoedigen ;-) Ik zie dat ook Merel bij jullie in de boot zit, dus op basis van ervaring moet het hard gaan :-P
pi_87473813
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:43 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Gaaf, waar zit jij in de boot? Kan ik ook jou aanmoedigen ;-) Ik zie dat ook Merel bij jullie in de boot zit, dus op basis van ervaring moet het hard gaan :-P
Ik zit op slag!

En ik denk eerlijk gezegd niet dat het nou zo heel hard zal gaan, want we hebben pas 2x met deze mensen in de boot gezeten en hoog tempo varen lukt nog niet echt :9 Maar het is wel leuk om te doen, soort van training in wedstrijdvorm ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87479649
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:14 schreef SkollZwaar09 het volgende:
zijn er trouwens nog meer forumleden op de tromp aanwezig?
edit: zie trouwens 70!! inschrijvingen bij de heren-skiff. aardig veel!
Ik baal van mijn huidige conditie. Had er weer graag aan de start willen liggen, vind het wel een mooie wedstrijd!
Maar op dit moment is zelfs 1km cruisen al een aanslag op mijn lichaam ;( Zag dat Seekfam ook meedeed in het skiff veld (klopt toch?) :)
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_87481909
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 23:19 schreef Virmes het volgende:
Ik heb in een deuk gelegen om het filmpje, je ziet inderdaad dat ze niet hard roeien, en die kerels lijken ook niet echt op bondsroeiers. _O-
Die van the social network? Bondsroeier of niet, leuk zijn ze O+
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:54:44 #183
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_87488536
Ha, ik ga Nov4en weer sturen 8-) Ik hoop wel dat het niet weer zo pleurishard regent als vorig jaar, want dat was geen pretje.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_87492498
Ik had de Tromp eigenlijk best in een c1 willen starten :'(
pi_87507014
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zit op slag!

En ik denk eerlijk gezegd niet dat het nou zo heel hard zal gaan, want we hebben pas 2x met deze mensen in de boot gezeten en hoog tempo varen lukt nog niet echt :9 Maar het is wel leuk om te doen, soort van training in wedstrijdvorm ;)
We gaan het zien. Ik ben erg benieuwd. Met wie zit je normaal in de boot dan en waarom nu niet?
pi_87511540
Leuke loting. Mijn beide dames in de skiff starten achter elkaar. En de 4+ heel dicht bij elkaar met daartussen de boot van La_Tramposa en mijn ex pupil. Kan ik mooi iedereen zien roeien!
pi_87513764
Net even het parcours doorgenomen.. Bochten en bruggen, en dat terwijl ik op de bosbaan al moeite heb om in een baan te blijven! Ben benieuwd..
Zag trouwens dat onze preselectie heren ook start in de 4+, leuk!
Ben benieuwd hoe ze het er van af brengen..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 13 oktober 2010 @ 22:08:12 #188
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87513904
Wij gaan maar gewoon uitkijken naar de apesop.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_87515854
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:06 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Net even het parcours doorgenomen.. Bochten en bruggen, en dat terwijl ik op de bosbaan al moeite heb om in een baan te blijven! Ben benieuwd..
Zag trouwens dat onze preselectie heren ook start in de 4+, leuk!
Ben benieuwd hoe ze het er van af brengen..
Komt er alweer geen B8+ bij Skøll? :o
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 13 oktober 2010 @ 22:43:44 #190
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87515958
Wel een D8+ :~
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_87516559
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:41 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Komt er alweer geen B8+ bij Skøll? :o
Pre-selectie gaat prima voor zover ik weet. Een 8 zal er waarschijnlijk wel komen.
pi_87518936
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:58 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Pre-selectie gaat prima voor zover ik weet. Een 8 zal er waarschijnlijk wel komen.
Gelukkig maar.. Niks mooiers dan een vol Ej8-veld.. :)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_87520201
De intro bij Euros was een Ramp en de selecte schijnt ook niet al te best gevuld te zijn, maar echte getallen van na het feest heb ik nog niet gehoord.
(men fluister(t/de) 4 mannen en 1 vrouw als sjaars wedstrijdroeier)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2010 11:12:59 ]
pi_87522550
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:52 schreef wvdwest het volgende:

[..]

We gaan het zien. Ik ben erg benieuwd. Met wie zit je normaal in de boot dan en waarom nu niet?
Onze MGD selectie is nogal aan verandering onderhevig.. we hebben nu nog een 2- die al een tijdje in vaste opstelling traint, maar door blessures en mensen die gestopt zijn is onze 4 niet meer compleet en trainen we elke training met invallers of moet ik skiffen of ergometeren :s
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87524462
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:41 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Komt er alweer geen B8+ bij Skøll? :o
Nee, ze hebben maar zeven man en zoeken nog een klein donkerblauw opdondertje om op boeg mee te liften.
Aangezien je dit twee jaar geleden goed lukte, interesse? ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:13:15 #196
321577 randamie
Orca's zwaar 2010, tjl 20
pi_87524953
Hey allemaal,

tijd voor een eerste post voor mij hier, nadat ik dit het afgelopen jaar regelmatig gevolgd heb. Altijd leuk om na een wedstrijd nog even iets hierover te lezen, maar ook leuk om deel uit te maken van discussies/gesprekken.
Ik wilde met deze post vooral vragen of er mensen hier zijn die op de tromp in het H4+ veld gaan starten,
aangezien een extra wedstrijdje qua tijden hier natuurlijk altijd leuk is ;)
pi_87526311
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:34 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Ik baal van mijn huidige conditie. Had er weer graag aan de start willen liggen, vind het wel een mooie wedstrijd!
Maar op dit moment is zelfs 1km cruisen al een aanslag op mijn lichaam ;( Zag dat Seekfam ook meedeed in het skiff veld (klopt toch?) :)
Ik praat met je mee Sjobber, alleen heb ik wel de ballen om gewoon te starten ;) Nee grapje, het is 'maar' een wedstrijdje, ik start alleen maar met het doel om weer even op langebaan niveau te starten.
Ik heb het trouwens nu al opgegeven; ik start als allerlaatst van mijn blok; eerst 45 ploegen voordat de H1x komt, dan nog 74 skiffjes voor laten gaan en DAN PAS mag ik..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_87526545
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:04 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Ik praat met je mee Sjobber, alleen heb ik wel de ballen om gewoon te starten ;) Nee grapje, het is 'maar' een wedstrijdje, ik start alleen maar met het doel om weer even op langebaan niveau te starten.
Ik heb het trouwens nu al opgegeven; ik start als allerlaatst van mijn blok; eerst 45 ploegen voordat de H1x komt, dan nog 74 skiffjes voor laten gaan en DAN PAS mag ik..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is toch de ultieme uitdaging? om er zo snel mogelijk een te pakken zodat je iemand hebt op van weg te trappen.
De TBR is wel een van de leukere wedstrijden op de lange baan denk ik. Erg gezellige sfeer en een mooie omgeving om doorheen te roeien, alleen moet je wel blijven uitkijken of je nog in de baan ligt en niet in de struiken, want er is daar niet overal een duidelijke wal.
pi_87526872
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:12 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Dat is toch de ultieme uitdaging? om er zo snel mogelijk een te pakken zodat je iemand hebt op van weg te trappen.
De TBR is wel een van de leukere wedstrijden op de lange baan denk ik. Erg gezellige sfeer en een mooie omgeving om doorheen te roeien, alleen moet je wel blijven uitkijken of je nog in de baan ligt en niet in de struiken, want er is daar niet overal een duidelijke wal.
I know; het is voor mij thuiswater :)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_87532096
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 00:49 schreef ocf81 het volgende:
De intro bij Euros was een Ramp en de selecte schijnt ook niet al te best gevuld te zijn, maar echte getallen van na het feest heb ik nog niet gehoord.
(men fluister(t/de) 4 mannen en 1 vrouw als sjaars wedstrijdroeier)
Dronken? _O-
pi_87533244
Ik heb wel zin in de Tromp. Mooie trainingswedstrijd om te kijken of ik nog een beetje hard kan varen :P
pi_87533246
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:03 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Dronken? _O-
Nah, 15 bier in ca. 4 uur, da's nog wel te behappen. En het was alweer een tijdje geleden (een week)

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2010 14:39:45 ]
pi_87535565
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 00:49 schreef ocf81 het volgende:
De intro bij Euros was een Ramp en de selecte schijnt ook niet al te best gevuld te zijn, maar echte getallen van na het feest heb ik nog niet gehoord.
(men fluister(t/de) 4 mannen en 1 vrouw als sjaars wedstrijdroeier)
Ik denk dat mensen harder moeten gaan fluisteren als jij in de buurt bent, want het zijn er wel meer. exacte getallen heb ik trouwens ook niet.
pi_87535587
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:03 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Dronken? _O-
Vorige week donderdag was iedereen wasted. Was een mooi feestje ;)
pi_87536124
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:39 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen harder moeten gaan fluisteren als jij in de buurt bent, want het zijn er wel meer. exacte getallen heb ik trouwens ook niet.
Je ik kom ook niet zo vaak meer op Euros op dinsdagen en donderdagen, dus ik vang ook minder op.
pi_87547365
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:13 schreef randamie het volgende:
Hey allemaal,

tijd voor een eerste post voor mij hier, nadat ik dit het afgelopen jaar regelmatig gevolgd heb. Altijd leuk om na een wedstrijd nog even iets hierover te lezen, maar ook leuk om deel uit te maken van discussies/gesprekken.
Ik wilde met deze post vooral vragen of er mensen hier zijn die op de tromp in het H4+ veld gaan starten,
aangezien een extra wedstrijdje qua tijden hier natuurlijk altijd leuk is ;)
Ha, dan weet ik wel wie je ben! Lucas (van triton mgl) start in ieder geval in het H4+ veld! En ook nog 2 zware viertjes van triton.


En ik heb net voor de 2e keer sinds een jaar of zo geskifft en het ging best wel goed! :D Echt leuk!
Wel een beetje jammer dat ik deze week maar 1x in de 4 heb kunnen roeien, en voor de rest alleen maar ergo, skiff en 2-..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 14 oktober 2010 @ 20:44:13 #207
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87547487
Volgens mij wordt het voor mij een creatief weekend _O-

Zat ochtend 4-, middags 2-, zondag 8+ :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_87553782
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Ha, dan weet ik wel wie je ben! Lucas (van triton mgl) start in ieder geval in het H4+ veld! En ook nog 2 zware viertjes van triton.
Haha ook ontmaskerd wat mij betreft...

Iedereen succes dit weekend :*
pi_87559162
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:41 schreef La_Tramposa het volgende:
En ook nog 2 zware viertjes van triton.
Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat :).

Voor FOK; ik heb vorig jaar Licht geroeid met Lucas in de acht. Dit jaar heb ik mijn zinnen gezet op een iets andere rol binnen het roeien, namelijk sturen. Ik ga dan ook één van onze zware viertjes sturen op de Tromp en verder kijken tijdens de selectie wat ik precies in het seizoen wil sturen.

Is weer eens iets anders ;).
pi_87559450
UKut volgens mij heb ik toegezegd om volgened jaar ede abcoude in esingle wherry met vaste bank te roeien,
pi_87559828
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 04:01 schreef De_Ananas het volgende:
UKut volgens mij heb ik toegezegd om volgened jaar ede abcoude in esingle wherry met vaste bank te roeien,
Was de biercantus leuk? :')
pi_87559839
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 04:01 schreef De_Ananas het volgende:
UKut volgens mij heb ik toegezegd om volgened jaar ede abcoude in esingle wherry met vaste bank te roeien,
LOLz. Ik wacht met spanning op de afloop. Ik hoop voor je dat je het overleeft.
Tegen wie ga je het doen dan?
pi_87563188
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 04:01 schreef De_Ananas het volgende:
UKut volgens mij heb ik toegezegd om volgened jaar ede abcoude in esingle wherry met vaste bank te roeien,
Mooi tijdstip voor dit soort openbaringen. Geeft icm de spelling weer wat meer info over je toestand :)
pi_87564405
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 07:34 schreef ocf81 het volgende:

[..]

LOLz. Ik wacht met spanning op de afloop. Ik hoop voor je dat je het overleeft.
Tegen wie ga je het doen dan?
Arie en Volker, Volker had een tijd gezet van 1.08 op de Abcoude in single wherry, gaat echt helemaal nergens over :') :') :')

Krijg ik weer een pak op m'n broek :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87568297
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 11:20 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Arie en Volker, Volker had een tijd gezet van 1.08 op de Abcoude in single wherry, gaat echt helemaal nergens over :') :') :')

Krijg ik weer een pak op m'n broek :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach joh, je hebt nog een jaar om vol je armen/rug te gaan trainen bij de sportschool! Dat je klein en dik bent maakt met vaste banken toch minder uit :P
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:50:30 #216
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87569675
Zo dat was weer 2x30 :Y)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:06:37 #217
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_87570318
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ha, dan weet ik wel wie je ben! Lucas (van triton mgl) start in ieder geval in het H4+ veld! En ook nog 2 zware viertjes van triton.


En ik heb net voor de 2e keer sinds een jaar of zo geskifft en het ging best wel goed! :D Echt leuk!
Wel een beetje jammer dat ik deze week maar 1x in de 4 heb kunnen roeien, en voor de rest alleen maar ergo, skiff en 2-..
Volgens mij heb ik iets gemist. Geen idee wie je bent.. Van welke vereniging ben je? En welke ploeg start je, kan ik even checken of ik je kan bumpen ;)

Ik zit in Triton 3!

Laatste paar trainingen gingen erg goed, heb er zin in morgen! Jammer alleen dat het weer wat minder word..
'Triton de Edelste'
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:46:19 #218
321577 randamie
Orca's zwaar 2010, tjl 20
pi_87574274
Ik start als allereerste in je blok, net voor triton, als orca 2. Je kunt me dus bumpen als je... een aantal minuten goedmaakt ;)
pi_87576837
Bah, regen.
Jammer dat een najaarswedstrijd ook meestal betekent dat je met najaarsweer te maken hebt..
En voor degenen die daar aanwezig zijn; wij zijn het enige herentweetje dat skoll op het water legt!
Leso op een, ik op twee.

Hopen dat t eind van de middag een klein beetje droog blijft...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:19:14 #220
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_87579793
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:52 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Bah, regen.
Jammer dat een najaarswedstrijd ook meestal betekent dat je met najaarsweer te maken hebt..
En voor degenen die daar aanwezig zijn; wij zijn het enige herentweetje dat skoll op het water legt!
Leso op een, ik op twee.

Hopen dat t eind van de middag een klein beetje droog blijft...
ik zie er meer bij de loting?
2x 2- en 1x 2x
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:20:41 #221
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87579838
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:19 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

[..]

ik zie er meer bij de loting?
Eentje heeft zich teruggetrokken na de loting.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:22:47 #222
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_87579901
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:20 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Eentje heeft zich teruggetrokken na de loting.
shit, iets te langzaam aangepast
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_87580671
boordtwee, that is :)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_87582144
iemand hier trouwens tips tegen schuivende slidings? tijdens de training moet ik ze elke 2k weer recht zetten omdat ik niet meer kan uittrappen. dat zou morgen niet zo handig zijn tijdens de tromp...
pi_87583187
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:46 schreef randamie het volgende:
Ik start als allereerste in je blok, net voor triton, als orca 2. Je kunt me dus bumpen als je... een aantal minuten goedmaakt ;)
Dan kom ik achter je aan ;).Van mij geen grote woorden zoals Lucas, eerst maar zien of we onze goede haal te pakken krijgen. Dan kan het wel leuk worden.
pi_87583921
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:31 schreef Leso_Varen het volgende:
iemand hier trouwens tips tegen schuivende slidings? tijdens de training moet ik ze elke 2k weer recht zetten omdat ik niet meer kan uittrappen. dat zou morgen niet zo handig zijn tijdens de tromp...
De vleugelmoertjes beter aandraaien? Ik had er ook en lange tjjd last van in een bepaalde boot, tot ik die dingen beter ging aandraaien. Wellicht de ringetjes en/of moertjes vervangen?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:37:04 #227
321577 randamie
Orca's zwaar 2010, tjl 20
pi_87584681
Hebben jullie bumpings gedaan op tijd als voorbereiding? wel interessant...
Ik kan je iig morgen een volle 20 minuten vol aan kijken (ga ik vanuit natuurlijk),
je ziet me uit slag namelijk ;)
pi_87616770
Ik vond het heel leuk! Had echt nooit verwacht dat het zo goed ging :D
We zijn 2e geworden, alleen dik verslagen door een Orca boot, maar daar zitten ook meisjes in die veel te veel blikken hebben om dit jaar onze tegenstanders te worden :9
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87620090
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 21:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vond het heel leuk! Had echt nooit verwacht dat het zo goed ging :D
We zijn 2e geworden, alleen dik verslagen door een Orca boot, maar daar zitten ook meisjes in die veel te veel blikken hebben om dit jaar onze tegenstanders te worden :9
Gefeliciteerd. Zag er goed uit. Mijn ene ploeg is toch nog 7de geworden. Was ik ook niet ontevreden over.
  zondag 17 oktober 2010 @ 09:32:15 #230
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_87625120
Leuke wedstrijd gevaren gister! Vier boten gebumped en uiteindelijk negende van de dertig geworden, best netjes dacht ik zo als Lichte ploeg. Ook gezien het weer met af en toe volle bak wind (schuin)tegen :{

Hoe ging de wedstrijd bij de rest?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Triton de Edelste'
pi_87634086
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 09:32 schreef Lucas0 het volgende:
Leuke wedstrijd gevaren gister! Vier boten gebumped en uiteindelijk negende van de dertig geworden, best netjes dacht ik zo als Lichte ploeg. Ook gezien het weer met af en toe volle bak wind (schuin)tegen :{

Hoe ging de wedstrijd bij de rest?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
H1x 7e overall; 2e in LH1x (waarvan 0.33sec achter Joris Pijs (winnaar LH1x)....)
Balen was het dus zeker ja..

[ Bericht 0% gewijzigd door AHappelstroop op 17-10-2010 15:37:57 ]
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_87635603
Je mag zeker trots zijn hoor, hoe netjes.. Maar toch zuur.

Ik moest echt heel hard lachen om die Take That video.. :')
pi_87645283
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 09:32 schreef Lucas0 het volgende:
Leuke wedstrijd gevaren gister! Vier boten gebumped en uiteindelijk negende van de dertig geworden, best netjes dacht ik zo als Lichte ploeg. Ook gezien het weer met af en toe volle bak wind (schuin)tegen :{

Hoe ging de wedstrijd bij de rest?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5e in het H4+ veld. Randamie uiteindelijk niet heel lang in de ogen kunnen kijken maar op een gegeven moment werd het wel een beetje close. Eerste race als stuur is in ieder geval binnen :P.
pi_87681233
Laatste in de 2-.
Wel goed dat we m gestart zijn, anders waren we misschien op dezelfde wijze door gegaan.
Mooi leermomentje.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_87683519
Hmm, ik heb nog nooit de rode lantaarn in handen gehad, m.u.v. de Hel in '06 vanwege pech onderweg, wat ik dan ook niet echt vind tellen. (Rigger stuk gegaan)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2010 19:15:54 ]
pi_87683521
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:15 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Laatste in de 2-.
Wel goed dat we m gestart zijn, anders waren we misschien op dezelfde wijze door gegaan.
Mooi leermomentje.
Heb je in ieder geval wel het optimale uit je inschrijfgeld weten te halen, lekker lang in de baan... O~)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 18 oktober 2010 @ 19:27:56 #237
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87684129
En het 8+'en de dag daarna was weer briljant dus gewoon een offday die 2- ;)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_87689604
Zo, onze MGD is bekend. Helaas is er nog iemand gestopt dus we zijn nu teruggeselecteerd naar een 2- (waar ik in zit) en een skiff (ex jeugdroeister/junioren wk meisje). Misschien gaan we nog kijken of we iemand van een andere vereniging erbij zoeken voor een 4, of anders gaan we gewoon als 2tje door en dan kunnen we misschien later in het seizoen nog combineren.
Het was een beetje een raar moment maar ik vind het wel heel leuk om in de 2- te zitten met Katja en ik denk ook wel dat we hard kunnen gaan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87703007
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:14 schreef ocf81 het volgende:
Hmm, ik heb nog nooit de rode lantaarn in handen gehad, m.u.v. de Hel in '06 vanwege pech onderweg, wat ik dan ook niet echt vind tellen. (Rigger stuk gegaan)
We lagen dan ook vaker in de kant dan op de baan. Die wind en 3x van te voren trainen terwijl ik niet echt geniaal ben met sturen is denk ik niet zo'n goede combi..
In ieder geval voldoende om aan te werken.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_87704076
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, onze MGD is bekend. Helaas is er nog iemand gestopt dus we zijn nu teruggeselecteerd naar een 2- (waar ik in zit) en een skiff (ex jeugdroeister/junioren wk meisje). Misschien gaan we nog kijken of we iemand van een andere vereniging erbij zoeken voor een 4, of anders gaan we gewoon als 2tje door en dan kunnen we misschien later in het seizoen nog combineren.
Het was een beetje een raar moment maar ik vind het wel heel leuk om in de 2- te zitten met Katja en ik denk ook wel dat we hard kunnen gaan..
Dan zijn er nog een hoop afgevallen. Jullie hadden toch een 2- en een 4 op de TBR? Ik begreep van Joanneke dat ze in de 4 ging maar nu zit ze dus weer in de skiff? En zijn Monica en Merel gestopt?
pi_87704954
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:12 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Dan zijn er nog een hoop afgevallen. Jullie hadden toch een 2- en een 4 op de TBR? Ik begreep van Joanneke dat ze in de 4 ging maar nu zit ze dus weer in de skiff? En zijn Monica en Merel gestopt?
Ja dat wou ik ook vragen; Monica en (vooral) Merel waren toch wel enthousiast (dacht ik..)?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_87705040
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:44 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Ja dat wou ik ook vragen; Monica en (vooral) Merel waren toch wel enthousiast (dacht ik..)?
Monica deed vanaf het begin al niet mee aan de selectie, die viel alleen in omdat we met te weinig waren. Merel is gestopt omdat ze het te druk vindt met haar eerste studiejaar en uit huis gaan en zo. En verder zat er in de 2- van de Tromp nog een meisje dat al besloten had om te stoppen, en er is nog 1 meisje uitgeselecteerd. Wel heel jammer ja, maar we hebben nu wel boten die hard kunnen gaan denk ik. En Joanneke is nu voorlopig"gedwongen" om te skiffen ja, maar ons doel is wel om alsnog in een 4- te kunnen starten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87729423
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:12 schreef ocf81 het volgende:
De TBR is wel een van de leukere wedstrijden op de lange baan denk ik. Erg gezellige sfeer en een mooie omgeving om doorheen te roeien, alleen moet je wel blijven uitkijken of je nog in de baan ligt en niet in de struiken, want er is daar niet overal een duidelijke wal.
Zeer waar!!!! Maar ik krijg het maar niet gecommuniceerd.
Twee keer in de kant roeien dat kan toch niet bij de Tromp, awel het kan.
pi_87729491
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Monica deed vanaf het begin al niet mee
Niet monica manios neem ik aan.
pi_87752631
Ik doe weer mee met de Triton Bumping *O*
pi_87761263
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:08 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Niet monica manios neem ik aan.
Ehh nee, geen idee wie dat is :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87772888
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:25 schreef De_Ananas het volgende:
Ik doe weer mee met de Triton Bumping *O*
Wanneer is die?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_87777229
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:04 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Wanneer is die?
21 november. Heb je nog een maand om te trainen voor onze titanenstrijd B-)
pi_87785593
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:34 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

21 november. Heb je nog een maand om te trainen voor onze titanenstrijd B-)
Lijkt me meer een strijd van David tegen Goliath..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_87785643
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:55 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Lijkt me meer een strijd van David tegen Goliath..
Je weet wie d'r won hé?
pi_87788660
Ik neem aan dat jij geen katapult/slinger meeneemt in je skiff.
Oh, en roeien gisteren ging al weer een stuk beter dan om de TBR! (mag natuurlijk ook wel..)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_87791789
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:37 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ik neem aan dat jij geen katapult/slinger meeneemt in je skiff.
Oh, en roeien gisteren ging al weer een stuk beter dan om de TBR! (mag natuurlijk ook wel..)
Het is jammer als je eigenlijk nog op elkaar aan het inspelen bent en je aanpassingsdip precies op de wedstrijd komt.
pi_87795191
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:00 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Het is jammer als je eigenlijk nog op elkaar aan het inspelen bent en je aanpassingsdip precies op de wedstrijd komt.
Dat gebruik ik ook altijd als reden waarom ik laatste word.
pi_87846659
Je bent nog op jezelf aan het inspelen?
pi_87868349
Vandaag 2 trainingen gehad in de 2-, en echt veel vooruitgang! Echt superleuk :D
Morgen stukken hard gaan.. ben benieuwd!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87868589
Vandaag lekker geskiffd, morgen weer even skiffen, wel eens een leuke afwisseling! :)
Alleen jammer van het weer...
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 oktober 2010 @ 17:59:15 #257
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87904798






Ging niet helemaal goed dit weekend :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_87906638
Gelukkig geen Skoll boot.
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:37:56 #259
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_87907593
Oef, D_A wat is daar gebeurd?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 oktober 2010 @ 19:45:26 #260
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87907867
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 19:37 schreef Pikhoofd het volgende:
Oef, D_A wat is daar gebeurd?
Het was op de BB, netjes in baan 0 gevaren en ronden na de 100M lijn. Onze commando dude had even achterom gekeken en niets in baan 1,2 dus wij netjes paar halen maken richting baan 7 om weer terug te gaan. Kwam er opeens in baan 3 een Vidar skiff aan (Baan 3, waar je dus al niet mag varen en waar hij dus ook niet omkeek toen hij onder de 100M door kwam), werd dus helaas te laat gezien en ramde met een noodvaart onze boeg / punt. Dwars er doorheen. Dus eerst lastig om de boten los te halen aangezien de boel bleef hangen achter nummerhoudertje. Dus wij gauw naar het vlot bij de start, boot leeggestort en terug lopen..
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_87907901
Ehm, dat is de nieuwste zware 4- van Skoll. net twee jaartjes oud..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 oktober 2010 @ 19:48:08 #262
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87907961
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 19:46 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ehm, dat is de nieuwste zware 4- van Skoll. net twee jaartjes oud..
Ahjoh, dat weet die compo ook niet.

Hij is ruim 2,5 jaar oud trouwens.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_87913301
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ging niet helemaal goed dit weekend :')
Aaah wat erg :{ Die is echt niet meer te maken of wel?
Het doet echt gewoon pijn om zo'n toegetakelde boot te zien!

Michiel, hoe heeft de Minerva acht het gedaan! Ik ben erg benieuwd!

Wij gingen vandaag voor het eerst stukken hogere tempi (24-26) varen, ik vond het best moeilijk en eng om zoveel om te kijken in hoog tempo.. en er zijn nogal veel bruggen op ons kanaal!
Maar verder verlopen de trainingen best soepel! Helaas heeft onze coach besloten dat we harder ergo en krachttrainingen nodig hebben dan roeitrainingen dus dat daar de komende tijd de focus op ligt :S
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87914279
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:48 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ahjoh, dat weet die compo ook niet.

Hij is ruim 2,5 jaar oud trouwens.
Maar er is maar twee seizoenen in geroeid.

Gelukkig is het verzekeringswerk en kan de neus van de boot vervangen worden. Duurt wel even helaas...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_87919185
Minerva is trouwens 18e geworden: http://www.hocr-timing.org/results/results/23014.htm

Flink gaatje in die boot, zou je ook niet verwachten dat een skiff zulke gaten kan maken. Verder geen lichamelijke beschadigingen, hoop ik?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_87920155
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ging niet helemaal goed dit weekend :')
OMG dit zijn niet de soort foto's die ik graag te zien krijg als ik een keertje inlog :(
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 oktober 2010 @ 23:45:13 #267
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87920616
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:32 schreef pullup het volgende:

[..]

OMG dit zijn niet de soort foto's die ik graag te zien krijg als ik een keertje inlog :(
Dan adviseer ik om niet meer in te loggen

:7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_87921601
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:45 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Dan adviseer ik om niet meer in te loggen

:7
Ik zat er eerder aan te denken het probleem wat dichter bij de wortel aan te pakken :6

Maar serieus, dit ziet er vrij beroerd uit, is het een 'totaaltje' ? ik hoop dat er niemand zelf geraakt is door die skiff want daar heb ik ook wel eens lelijke beelden van gezien
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_87926240
Waarom trainen jullie eigenlijk op de Bosbaan nu?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87927987
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 00:11 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik zat er eerder aan te denken het probleem wat dichter bij de wortel aan te pakken :6

Maar serieus, dit ziet er vrij beroerd uit, is het een 'totaaltje' ? ik hoop dat er niemand zelf geraakt is door die skiff want daar heb ik ook wel eens lelijke beelden van gezien
Nee, de neus wordt vervangen, gelukkig hebben we een ontzettend goede materiaalcommissaris, dus komt helemaal in orde..
Niemand was geraakt geloof ik..
Hoe verloopt het daar in N-Z trouwens?

@ tramposa, omdat je met een 4- moeilijk over de bochtige amstel kan varen. Jullie kanaal in utrecht is tamelijk recht, helaas hebben wij dat geluk niet..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_87928028
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 08:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Waarom trainen jullie eigenlijk op de Bosbaan nu?
bij sommige roeiers is de Varsity de wedstrijd van het jaar, bij anderen de Asopos...
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_87930833
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 10:10 schreef SkollZwaar09 het volgende:

@ tramposa, omdat je met een 4- moeilijk over de bochtige amstel kan varen. Jullie kanaal in utrecht is tamelijk recht, helaas gelukkig hebben wij dat geluk niet..
pi_87940905
Begint al een beetje te kriebelen! !
Ik ben vooral benieuwd naar de herenskiff, de lichte vier en de damesacht!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_87941386
Vet! w/
pi_87941588
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:10 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Nee, de neus wordt vervangen, gelukkig hebben we een ontzettend goede materiaalcommissaris, dus komt helemaal in orde..
Niemand was geraakt geloof ik..
Hoe verloopt het daar in N-Z trouwens?

@ tramposa, omdat je met een 4- moeilijk over de bochtige amstel kan varen. Jullie kanaal in utrecht is tamelijk recht, helaas hebben wij dat geluk niet..
Ik denk dat je met ongestuurde nummer een stuk beter af bent op de Amstel dan op het Merwedekanaal..
Al leer je natuurlijk wel goed sturen met alle woonboten en bruggen :{
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_87944237
Rechterpols in een brace en moet er 2 dagen niks mee doen, als de pijn dan nog niet over is moet ik foto's laten maken, idioot die ik ben :')
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 25 oktober 2010 @ 17:39:28 #277
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87944450
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 00:11 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik zat er eerder aan te denken het probleem wat dichter bij de wortel aan te pakken :6

Maar serieus, dit ziet er vrij beroerd uit, is het een 'totaaltje' ? ik hoop dat er niemand zelf geraakt is door die skiff want daar heb ik ook wel eens lelijke beelden van gezien
NIemand geraakt gelukkig, gast in zijn skiff kon zelfs gewoon doorvaren.

quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 08:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Waarom trainen jullie eigenlijk op de Bosbaan nu?
Waarom niet?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_87945272
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:19 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Begint al een beetje te kriebelen! !
Ik ben vooral benieuwd naar de herenskiff, de lichte vier en de damesacht!
Wat een cool filmpje! Zijn jullie ook zo dichtgetikt en dachten jullie bij de 5.59 aan het begin meteen aan een 2ktijd? :P Volgens mij hebben ze dat expres gedaan..

En idd, het merwedekanaal is verre van makkelijk sturen.. Maarja als je van plan bent geen langebaanwedstrijden te starten kun je misschien wel net zo goed nu al op de bosbaan gaan trainen :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87946517
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
NIemand geraakt gelukkig, gast in zijn skiff kon zelfs gewoon doorvaren.
Niks aan de hand met die skiff? Bijna oneerlijk...
pi_87947023
eitje tik effect ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_87951288
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:39 schreef Bellah het volgende:

[..]

Niks aan de hand met die skiff? Bijna oneerlijk...
Jawel, het boegballetje lag er af...


En nee, ik dacht aan de paar keer dat ik de vijf op de klok zag. Meestal zijn dat toch de lekkerste trainingen...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_87963437
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:33 schreef De_Ananas het volgende:
Rechterpols in een brace en moet er 2 dagen niks mee doen, als de pijn dan nog niet over is moet ik foto's laten maken, idioot die ik ben :')
Heb ik iets gemist?

Skøllies kennende ben je óf van je fiets geflikkerd óf over een molshoop gevallen.. :')
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_87964740
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 00:20 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist?

Skøllies kennende ben je óf van je fiets geflikkerd óf over een molshoop gevallen.. :')
Zat donderdag na de training naar een boot te kijken die er aan kwam en kwam toen met mijn voet tussen de vlotten en viel om, moet er heel grappig hebben uitgezien :') Niet veel last van behalve als ik druk zet of de wc doorspoel ofzo.
pi_87966160
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:10 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Nee, de neus wordt vervangen, gelukkig hebben we een ontzettend goede materiaalcommissaris, dus komt helemaal in orde..
Niemand was geraakt geloof ik..
Hoe verloopt het daar in N-Z trouwens?

@ tramposa, omdat je met een 4- moeilijk over de bochtige amstel kan varen. Jullie kanaal in utrecht is tamelijk recht, helaas hebben wij dat geluk niet..
Zelfs met een briljante materiaalcommie hoop ik dat ze dit uitbesteden maar het is fijn dat hij zoveel vertrouwen heeft. Ik denk ook dat we er dit jaar een goede aan hebben.
Hier in nz alles in orde en ik denk dat de damesploegen iig goed bezig zijn. Er is een ding minder en dat is mijn eigen gezondheid, ik heb al een paar dagen een lelijk virusje te pakken en ben langzaam herstellende, irritant zo vlak voor de wk terwijl ik eigenlijk nooit echt ziek ben.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_87971426
Je bent 50 en gelijk ziek.

Moet je maar weer eens zelfgemaakte fritten uit zwart vet eten om weerstand op te bouwen :Y

Ben wel benieuwd naar de 4- w/
pi_87977951
quote:
14.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 02:03 schreef pullup het volgende:

[..]

Zelfs met een briljante materiaalcommie hoop ik dat ze dit uitbesteden maar het is fijn dat hij zoveel vertrouwen heeft. Ik denk ook dat we er dit jaar een goede aan hebben.
Hier in nz alles in orde en ik denk dat de damesploegen iig goed bezig zijn. Er is een ding minder en dat is mijn eigen gezondheid, ik heb al een paar dagen een lelijk virusje te pakken en ben langzaam herstellende, irritant zo vlak voor de wk terwijl ik eigenlijk nooit echt ziek ben.
Dit wordt vrij zeker weten wel uitbesteed. 't Is volgens mij alleen nog de vraag of 'ie helemaal naar Empacher gaat of ergens anders heen.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:22:56 #287
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87978055
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:21 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Dit wordt vrij zeker weten wel uitbesteed. 't Is volgens mij alleen nog de vraag of 'ie helemaal naar Empacher gaat of ergens anders heen.
Dat dus, anders is ie tot Februari weg oid.

Uitbesteden kan ook hier prima in NL maar moet er wel plek zijn natuurlijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_87980321
Benieuwd wat Mahe gaat presteren..

http://www.marketground.c(...)e=&BringToFront=true
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_87984474
Kan iemand zich nog een internationale race herinneren in een 2- (volgens mij), waarin de 2 heren in de boot zich vergissen met de afstand die ze gevaren hebben en beginnen veel te vroeg hun eindsprint. Ze gaan er als een malle vandoor en winnen het nog maar net (door uitputting komen ze zeer ongelukkig de finish over en winnen het maar net van de nummers 2 en 3 die hun race wél goed hebben ingedeeld).
Ik wil dat filmpje graag nog eens terugzien :) Fantastische race is dat, en ik kan mij herinneren dat de Britten toen het commentaar deden en zich ook totaal verbazen wat er gebeurt.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:02:02 #291
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87985910
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 16:55 schreef Bellah het volgende:
Briljant inderdaad :D
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_87996705
Jaaa dankje!!
(ik snap geen drol van de nieuwe lay-out, ik kan geen reet en kan zelf niet 'reageren'..)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_87997817
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_87998164
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:34 schreef AHappelstroop het volgende:
Kan iemand zich nog een internationale race herinneren in een 2- (volgens mij), waarin de 2 heren in de boot zich vergissen met de afstand die ze gevaren hebben en beginnen veel te vroeg hun eindsprint. Ze gaan er als een malle vandoor en winnen het nog maar net (door uitputting komen ze zeer ongelukkig de finish over en winnen het maar net van de nummers 2 en 3 die hun race wél goed hebben ingedeeld).
Ik wil dat filmpje graag nog eens terugzien :) Fantastische race is dat, en ik kan mij herinneren dat de Britten toen het commentaar deden en zich ook totaal verbazen wat er gebeurt.
Ah dat is inderdaad een briljant filmpje! Heb die ook in mijn favorieten staan, keek m vorig jaar soms de avond voor een wedstrijd :D
Heb net even twee maanden aan topics teruggelezen, erg leuk! Zoals vanouds zijn er weer veel blessures en blijft Ananas hopeloze uitdagingen aangaan, goed om te weten. Die kapotte empacher was wel schrikken!
Ik loop stage op een kostschool in Engeland en fok! wordt daar geblokt gehe. :9 Roeien doe ik helaas maar een keer in de week, ik zit zo afgelegen dat ik alleen op mijn vrije zondag tijd heb voor de barre fietstocht naar de dichtsbijzijnde roeivereniging. Dan maar lekker veel krachttrainen en hardlopen.

Tof dat iedereen er nog is, deze week heb ik ivrij nternet en de volgende keer daarna dat ik weer fok! kan lezen is de kerstvakantie, ben benieuwd wat er dan allemaal gebeurd is!
Ciao! w/
pi_87998397
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:15 schreef WanEnOonlie het volgende:
http://www.nlroei.nl/displayarticle-2582.html

Nieuw artikel!
(eindelijk)
Leuk verhaal! Alleen valt me op dat je in de laatste alinea (volgens mij) niet de eindklassering van de Minerva acht noemt. Alleen dat ze ergens tussen 12e en 19e zijn gefinisht.
pi_88001225
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 16:34 schreef AHappelstroop het volgende:
Kan iemand zich nog een internationale race herinneren in een 2- (volgens mij), waarin de 2 heren in de boot zich vergissen met de afstand die ze gevaren hebben en beginnen veel te vroeg hun eindsprint. Ze gaan er als een malle vandoor en winnen het nog maar net (door uitputting komen ze zeer ongelukkig de finish over en winnen het maar net van de nummers 2 en 3 die hun race wél goed hebben ingedeeld).
Ik wil dat filmpje graag nog eens terugzien :) Fantastische race is dat, en ik kan mij herinneren dat de Britten toen het commentaar deden en zich ook totaal verbazen wat er gebeurt.
Volgens een interview wat ik ergens gelezen heb (zal nog eens kijken of ik het kan vinden) was dat geen verkeerde inschatting, maar zeer zeker de bedoeling omdat ze anders de Engelsen niet zouden kunnen pakken. Die 2 zaten de namen van hun kinderen naar elkaar te schreeuwen om zich op te fokken :)
pi_88004328
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:10 schreef Thrawn het volgende:

[..]



Volgens een interview wat ik ergens gelezen heb (zal nog eens kijken of ik het kan vinden) was dat geen verkeerde inschatting, maar zeer zeker de bedoeling omdat ze anders de Engelsen niet zouden kunnen pakken. Die 2 zaten de namen van hun kinderen naar elkaar te schreeuwen om zich op te fokken :)
Vorig jaar was dit onze inspiratiebron voor een tussensprint als het echt nodig was. Ons stuurtje leerde ons dit als 'la poush'. Prachtig staaltje sprinten is dat zeg, heerlijk!
pi_88007032
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:10 schreef Thrawn het volgende:
Die 2 zaten de namen van hun kinderen naar elkaar te schreeuwen om zich op te fokken :)
Het zijn zulke kut kinderen? _O-
pi_88013519
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:26 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Leuk verhaal! Alleen valt me op dat je in de laatste alinea (volgens mij) niet de eindklassering van de Minerva acht noemt. Alleen dat ze ergens tussen 12e en 19e zijn gefinisht.
Waarschijnlijk zelfbescherming. Ik coachte immers die ploeg en als ik dan teveel over ze ga lopen opscheppen krijg ik daar ongetwijfeld weer opmerkingen over. Ondanks het feit dat het een goede prestatie is. Is in ieder geval aangepast!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_88013524
Oja: vanavond naar Nieuw-Zeeland! :)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_88023367
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:10 schreef Thrawn het volgende:

[..]



Volgens een interview wat ik ergens gelezen heb (zal nog eens kijken of ik het kan vinden) was dat geen verkeerde inschatting, maar zeer zeker de bedoeling omdat ze anders de Engelsen niet zouden kunnen pakken. Die 2 zaten de namen van hun kinderen naar elkaar te schreeuwen om zich op te fokken :)
Als ik zo dat filmpje bekijk is het inderdaad geen vergissing.. Gewoon een tactische zet aangezien het veld zé dicht bij elkaar zat..

Doet me denken aan de blikrace van de jongens die ik vorig jaar coachte.. Vanaf de start 2 bootlengtes pakken (ik wilde dat ze de eerste 500 meter met afstand zouden winnen en daarna was het overleven)..
En dan zie je dat beginnelingen ineens nog veel meer in zich hebben dan dat ze zelf denken. Na de finish hadden ze 0,2 seconden over.

Maar dat je zoiets durft tijdens een (zeer ervaren) olympische finale is echt bewonderenswaardig.. Zie je maar dat roeien ook een psychologisch spelletje is..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')