Wat een gave kleurtjes! En het leuke bij het monster vind ik dat hij altijd bij iedereen er weer wat anders uit ziet en hij blijft altijd schattigquote:Op zaterdag 4 september 2010 12:34 schreef StefanieV het volgende:
Ilske het is gewoon fantastisch! Volgende zomer ga ik gewoon unieke slippers hebben! En hier een mooie foto van het bubble leg monster! Straks een plaats in de auto geven :-)
[ afbeelding ]
ik heb een aantal patronen van raverlry, lyonbrand, maar ook uit duitse haakboekjes, en zelf in elkaar geflanstequote:Op zaterdag 4 september 2010 08:20 schreef phluphy het volgende:
Ik heb met veel plezier het vorige topic nagelezen. Wat een mooie en leuke dingen hebben jullie gemaakt voor het swapproject!![]()
![]()
De deken van _arual_ vind ik mooi!![]()
En wat het "scheve" betreft:
- Waarschijnlijk valt het anderen minderen op dan de maakster zelf, je bent zelf altijd kritischer.
- Je hebt kans dat het minder opvalt zodra-ie op de definitieve bestemming ligt.
- Hé, het is handwerk. Dat hoeft niet perfect te zijn. Perfect is saai!
Ik ben nog steeds niet begonnen aan mijn volgende project. Gisteren naar diverse boekenwinkels geweest voor een leuk patronen-boek, maar niets gevonden. Naar een wolwinkel geweest, die hadden ook niks.![]()
![]()
Dat ravelry.com, zetten jullie daar je projecten mét patronen op?
dank! *blush*quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:07 schreef trui het volgende:
het monstertje is inderdaad superleuk gelukt!
wow Trui,supergaaf! (heb je eerste bal al in m'n faves staan!)quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef trui het volgende:
ik ben opnieuw zo'n bal aan 't maken (op verzoek dit keer). ik haak de bloemen nu wat strakker, met een wat dunnere naald. ook ga ik ze dit keer wel 'blocken' oftewel persen voor ik ze aan elkaar zet. hopelijk wordt ie dan wat netter.
w.i.p. fotootje:
[ afbeelding ]
wip-fotoquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef trui het volgende:
ik ben opnieuw zo'n bal aan 't maken (op verzoek dit keer). ik haak de bloemen nu wat strakker, met een wat dunnere naald. ook ga ik ze dit keer wel 'blocken' oftewel persen voor ik ze aan elkaar zet. hopelijk wordt ie dan wat netter.
w.i.p. fotootje:
[ afbeelding ]
is idd leuk, maar dan kan ik oa t topic niet meer ladenquote:Op zaterdag 4 september 2010 15:52 schreef -Marjo- het volgende:
Van mij mogen alle swapsels wel in de op hoor. Hebben we een leuk overzicht
Heel erg bedankt voor de uitleg. Het was zeker duidelijk, de foto's zeggen het ook al. Erg leuk bedacht!quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:00 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik kan echt een ramp zijn met uitleggen. En ik heb het uit de losse pols gehaakt, dus ik kan ook geen patroon doorgeven.
Ik vind ze prachtigquote:Op zaterdag 4 september 2010 18:48 schreef Ynske het volgende:
@Yachiru ik zou een klacht erover meelen naar de uitgever, tis idd niet tof als er vanalles niet klopt...
zo moeten mn orchideeen uiteindelijk worden...
[ afbeelding ]
moet alleen wat aan t patroon aanpassen. aangezien de bovenste (de tweede laag blaadjes) volgens mij niet breed genoeg worden.
YPPY heeft er lang genoeg over gedaanquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:42 schreef YPPY het volgende:
Wat een sufhoofd ben ik toch ook.Spiegelei, ontzettend bedankt voor de prachtige swapcadeautjes.
Echt knap hoe je dat kleine gefriemel hebt kunnen maken.
![]()
Gewoon een paar proeflapjes maken met behulp van youtube! Zo heb ik het ook geleerd! En dan gewoon patroontjes gaan oefenen. Ik ben begonnen met een vrij simpel figuurtje Eggy. (Staat ook op ravelry!) En gewoon hier om hulp vragen!quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:49 schreef Swietje het volgende:
Bedankt voor het warme welkom![]()
Mijn opa kan heel goed haken, dus ik ga sowieso bij hem in de leer. (Hij haakt ook dergelijke knuffels als ik in de OP vaak voorbij zie komen!Heb er nog een paar van vroeger
). Maar ik wil eerst een basis hebben, anders voel ik me zo knullig
Bedankt voor de tips!
Ga mij aanmelden bij Raverly en zo'n meet klinkt ook heel leuk!Haaknaald en wol hebben we nog wel ergens... eerst maar zachtjesaan op mijn omgeving inwerken want ik word vast uitgelachen
![]()
graag gedaan, ik vond het leuk om te doen, en het gefriemel viel wel mee. Trouwens je hebt zelf verteld dat je een kat hebt dus daarom wist ik hetquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:42 schreef YPPY het volgende:
Wat een sufhoofd ben ik toch ook.Spiegelei, ontzettend bedankt voor de prachtige swapcadeautjes.
Echt knap hoe je dat kleine gefriemel hebt kunnen maken.
![]()
Ja, ik heb het patroontje uit een hobbyblad, nog voordat wel de swap gingen doen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:03 schreef AnitraX het volgende:dank je voor het compliment Yppy, maar kleine dingen en in het rond kan ik echt niet. Spiegelei super knap gedaan, is dat hetzelfde gedaan als met de knikkers op je tas?
zouden hele leuke coasters kunnen zijn ook! mocht je bal niet lukkenquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef trui het volgende:
w.i.p. fotootje:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:09 schreef -Marjo- het volgende:
De portomoneetjes voor mijsje en m@x zijn klaar
Wat vind je van deze:http://www.garnstudio.com(...)nr=89&d_id=6&lang=usquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:36 schreef phluphy het volgende:
Handig, dat Ravelry!![]()
Ik durf eigenlijk nog niet veel verder te gaan dan mijn granny's, ik wil eerst wat meer routine krijgen.
Maar ik wil zó graag een poncho maken...
Et voila, vind ik dit plaatje:
[ afbeelding ]
Dat had ik ook zelf kunnen bedenken!![]()
![]()
![]()
Nu een plan maken.
Die had ik ook gezien ja, maar ik kon er geen "patroon" voor vinden.quote:Op zondag 5 september 2010 09:35 schreef mmascha het volgende:
[..]
Wat vind je van deze:http://www.garnstudio.com(...)nr=89&d_id=6&lang=us
Dit is dezelfde steek als een GS. Ook leuk! En je hoeft het niet aan elkaar te maken.
die is heel goed te doen, dat was voor voor mij mijn eerste projectje nadat ik eat steken had geleerd.quote:Op zondag 5 september 2010 09:48 schreef phluphy het volgende:
[..]
Die had ik ook gezien ja, maar ik kon er geen "patroon" voor vinden.
Voor jullie (de meesten dan) is dit gesneden koek, maar ik zou dus niet weten hoe/waar ik moet beginnen.
Het staat eronder.![]()
Eens even goed gaan lezen, kijken of ik er wijs uit wordt!
Het is me niet duidelijk wat ze met die 3 verschillend getallen bedoelen.quote:The poncho is crocheted from the neck down. Ch 88-98-108(the chain should measure approx. 54-57-61 cm) and join into a ring with 1 sl st.
die getallen zijn de maat, er zijn 3 verschillende groottes. Alsvhij voor jezelf is even meten hoeveel cm het gat moet zijn voor he hoofd. Dan een rij losse maken die even lang is in cm. Als ring sluiten met een slipstitch. Dan idd als een granny de stokjes eraan gaan maken. Waarbij je even moet tellen hoeveen groepjes stokjes je nodig hebt tot aan de meerdering aan fe voor en achterkantquote:Op zondag 5 september 2010 10:04 schreef phluphy het volgende:
Hm. Het is redelijk duidelijk, behalve:
[..]
Het is me niet duidelijk wat ze met die 3 verschillend getallen bedoelen.
Na die eerste rij wordt het makkelijker denk ik, gewoon één hele grote GS. Toch?
Als je een opa hebt die kan hakenquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:49 schreef Swietje het volgende:
Bedankt voor het warme welkom![]()
Mijn opa kan heel goed haken, dus ik ga sowieso bij hem in de leer. (Hij haakt ook dergelijke knuffels als ik in de OP vaak voorbij zie komen!Heb er nog een paar van vroeger
). Maar ik wil eerst een basis hebben, anders voel ik me zo knullig
Bedankt voor de tips!
Ga mij aanmelden bij Raverly en zo'n meet klinkt ook heel leuk!Haaknaald en wol hebben we nog wel ergens... eerst maar zachtjesaan op mijn omgeving inwerken want ik word vast uitgelachen
![]()
ja eerst een grote ring losse maken, en aan die ringga je stokjes maken in groepjes van 3. Dan moet je dus op t midden van voor en achter tussen twee groepjes srokens 1 stokje meerderenquote:Op zondag 5 september 2010 10:17 schreef phluphy het volgende:
Dank je wel Ynske. Het is me deels duidelijk.
Je zegt: als een granny de stokjes gaan maken. Ook in de eerste rij? Want zoals ik het lees, moet je de eerste rij alleen maar (enkele) stokjes maken in elke losse van de ring.
En daarna: uitrekenen op welke steken de hoeken moeten komen?
Aha, dus niet eerst 1 keer helemaal rond zoals in het betreffende patroon stond? Maar gewoon de groepjes van 3 stokjes in de ring (ipv in de losse steken)?quote:Op zondag 5 september 2010 11:16 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja eerst een grote ring losse maken, en aan die ringga je stokjes maken in groepjes van 3. Dan moet je dus op t midden van voor en achter tussen twee groepjes srokens 1 stokje meerderen
Leuk! Zijn ook echt stoere jongens kleuren...quote:Op zondag 5 september 2010 14:18 schreef mijsje het volgende:
het zat me toch niet helemaal lekker, dat konijntje zonder oogjes... ik heb er uiteindelijk (nog steeds bedankt daarvoor Ilske) de oogjes van Charly the Seahorse voor gebruikt...
zo was het eerst dus:
[ afbeelding ]
en zo ziet het er nu uit... ik heb er ook een neusje bijgemaakt, was leuker bij de oogjes...
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
toch wel veel leuker nu om weg te geven![]()
(woensdag ga ik op kraamvisite om dit te geven... het is een jongetje geworden, daar vind ik dit ook wel heel leuk voor... leuker dan voor een meisje bedacht ik me later...)
Ah, die heb ik ook. Past het vestje jou wel? Welke naald en garen heb je gebruikt?quote:Op zondag 5 september 2010 14:24 schreef -Marjo- het volgende:
Nog even pimpen met mijn haaksle van afgelopen zomer:
[ afbeelding ]
Het vestje uit Happy Hooker![]()
En met deze ben ik nu bezig:
Het valt wel iets kleiner dan ik dacht. Ik heb maat M gemaakt met Scheepjes Bamboo, naald 3.5 geloof ik maar weet ik niet zeker...quote:Op zondag 5 september 2010 14:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ah, die heb ik ook. Past het vestje jou wel? Welke naald en garen heb je gebruikt?
ahhh ja, da's nostalgie natuurlijk!quote:Op zondag 5 september 2010 17:56 schreef Ynske het volgende:
Hier weer eens in de trein aan t haken, komen er 3 oudere dames bij me zitten want ze vinden t zo leuk
Buupwerk, ik pik heel lui even een vraag er tussenuit die ik makkelijk kan beantwoorden.quote:Op zondag 5 september 2010 20:28 schreef BuupWerk het volgende:
Mijn eerste rijtje heb ik opgezet met haaknaald nr. 4 en dan ben ik verder gegaan met haaknaald nr. 3 (tip van me moeder) maar toch blijft me onderste randje te strak in vergelijking met de tweede rij (snappen jullie hem nog)
- tweede gat...hmmm...uithalen maar weer...hmmmquote:Op zondag 5 september 2010 20:50 schreef wyccie het volgende:
Zo'n hoofdje is niet moeilijk, maar bij dat dekentje haak je eerst het hoofdje en dan pas de rest er gelijk aan vast. Nu zul je het moeten vaststikken.
Voor een double crochet: stokje bij Amerikaans patroon, vaste bij Brits patroon.
Ik ga er nu vanuit dat het Amerikaans is, en dus een stokje. Dan maak je 3 lossen voor de kantsteek en maak je je stokje in het tweede gat.
Oh, en wat betreft het randje. Ja, dat is bij een beginneling altijd te strak.
Ook nu vind ik het lastig, maar ik weet wel dat het begin van mijn chain row wat losser mag dan het laatste stuk; bij mij worden namelijk bij de eerste rij vasten (wanneer ik dus over de chain row 'terughaak') de kettingsteken steeds strakker naarmate ik het einde nader.
Eventueel zou je ook de foundation chain row kunnen doen, dan haak je de lange chain row en je eerste toer vasten in 1 keer.
quote:Op zondag 5 september 2010 23:42 schreef trui het volgende:
neejoh, dat kan makkelijk!rammeltje erin en spelen maar!
Ah dankjewel! En dan nog een vraag voor de ervaringsdeskundigen (zag dat sowieso best veel mensen hier dingen maken voor kinderen):quote:Op zondag 5 september 2010 23:59 schreef trui het volgende:
skochsela, zie hier voor de stapeltoren!
en als je een ravelry account hebt kun je ynskes variant ook zien.
hoe je zo'n bal kunt maken is hier te zien.
maar ik zag ook kleinere varianten, bijvoorbeeld bij theroyalsisters.
OK, bij deze maar even officieel vaststellen dan?quote:Op maandag 6 september 2010 06:28 schreef StefanieV het volgende:
mijsje, voor zover ik weet ligt meeting idd vast op 9 oktober en het was bij trui thuis dacht ik :-)
kijk even op www.garnstudio.com daar staan makkelijke mutsjes opquote:Op maandag 6 september 2010 09:37 schreef Tammymara het volgende:
Ik ben op zoek naar een SIMPEL patroon om een mutsje te haken! Ik kan niet haken,maar ik wil het leren, Heb wol gekocht en haaknaalden, en rondbreinaalden (Lagen er toch en is handig om te hebben)
Waar (en hoe) vind ik zo'n patroon? ZOIETS DUS
Hoeft niet super uitgebreid, Gewoon simpel is al moeilijk genoeg
Ik vind de kleuren best kloppen! Lekker vrolijk! Erg leuk idee ook. En een mooie uitvoeringquote:Op zondag 5 september 2010 23:33 schreef trui het volgende:
hier nog een tussenfotootje van alle onderdelen (al kloppen de kleuren van geen kanten, maar allez)
[ afbeelding ]
en de stapel draadjes, wat een rotklus dat afwerken!
[ afbeelding ]
ik bedoelde dat ze niet overeenkomen met de werkelijkheid.quote:Op maandag 6 september 2010 10:23 schreef mmascha het volgende:
Ik vind de kleuren best kloppen! Lekker vrolijk! Erg leuk idee ook. En een mooie uitvoering![]()
Ziet er vast in het echt feller uit? Blijft leuk!quote:Op maandag 6 september 2010 10:36 schreef trui het volgende:
[..]
ik bedoelde dat ze niet overeenkomen met de werkelijkheid.
De grote uitdaging van de 21e eeuw: kleuren precies te vangen met de camera!quote:Op maandag 6 september 2010 10:36 schreef trui het volgende:
[..]
ik bedoelde dat ze niet overeenkomen met de werkelijkheid.
Tuurlijk mag je komen! Je bent ook niet de enige nieuweling hoor! Ik ken ook niemand 'in het echt'.quote:Op maandag 6 september 2010 11:13 schreef Swietje het volgende:
Hmm.. ik ga ook eens nadenken over die meeting.. als ik mag komen dan? Al durf ik niet enzo..![]()
van allebei een beetje.quote:Op maandag 6 september 2010 11:23 schreef TwistedDarling het volgende:
Voor het geval ik wel naar de meet kan, wat gaat er eigenlijk gebeuren op zo'n haakmeet?
Is het alleen gezellig geouwehoer of neemt iedereen ook haakspul mee?
ben jij dan 60-???quote:Op maandag 6 september 2010 11:24 schreef Swietje het volgende:
Ik ben alleen wel de maandag na de meet jarig dus ik moet wel even kijken of het uitkomt... Hoe oud zijn jullie eigenlijk?Omdat ik alleen maar mensen ken van 60+ die haken
Nouhouhouquote:Op maandag 6 september 2010 11:26 schreef trui het volgende:
[..]
ben jij dan 60-???![]()
![]()
leuk, een jonkie erbij!
25quote:Op maandag 6 september 2010 11:24 schreef Swietje het volgende:
Ik ben alleen wel de maandag na de meet jarig dus ik moet wel even kijken of het uitkomt... Hoe oud zijn jullie eigenlijk?Omdat ik alleen maar mensen ken van 60+ die haken
op die eerdere tussenfoto zijn de kleuren wat beter vastgelegd.quote:Op maandag 6 september 2010 10:55 schreef mmascha het volgende:
Ziet er vast in het echt feller uit? Blijft leuk!
Goed om te weten. Dat ik dan niet als enige zonder m'n haaknaalden zit.quote:
Dat is wel heeeel jong.quote:
jij bent niet met vakantiequote:Op maandag 6 september 2010 11:47 schreef Ilske het volgende:
Voordat we het vergeten, de stand van zaken in de swap:
[ afbeelding ]
Hoe staat het met de nog te arriveren pakketjes? Hier is de brievenbus nog leeg (Vicky!![]()
![]()
![]()
)
Ik heb ze allemaal binnen, en m'n eigen is ook af. Het blauwe is erg leuk zo bij elkaar! Morgen en overmorgen alles in elkaar zetten. Label eraan maken en dan opsturen! Dus eind van de week is er een fotoquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:14 schreef YPPY het volgende:
Hoothoot, zijn er al nieuwe berichten over de RE-BAG?Erg leuk wel, dat we zo gekozen hebben voor het blauwe als kleurtje.
Waar woon je? Misschien kan je met iemand meerijden?quote:Op maandag 6 september 2010 12:44 schreef Skochsela het volgende:
Waar is die meet eigenlijk? In welke stad bedoel ik dus. Ik heb geen ov meer (en nee ook geen fulltime werk dus al mijn loon gaat op aan die lullige dingen als eten en huisvesting), dus reiskosten zijn een beetje een probleem
Oh nee het was Skochsela (dat krijg je het met al die nieuwe mensen!quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef Swietje het volgende:
Volgens mij vroeg ik niets over de stapeltorenmaar maakt niet uit. Hij is wel leuk!
Ja dat was ik dus, en ik had 'm ook al gespot op Ravelry! Maar ik snap nog niet veel van die site, wat is nou de meerwaarde van Ravelry boven dit forum?quote:Op maandag 6 september 2010 13:27 schreef Spiegelei het volgende:
meet,meet,
meet
(terwijl ik het stiekumpjes ook wel een beetje eng vind, ik ken ook niemand in het echie!
![]()
![]()
)
Oh ik ben 30.
Ik geloof dat Swietje vroeg wie die stapeltoren al hebben gemaakt.
Ynske heeft 'm inderdaad gemaakt en ik ook. Hij staat bij mijn projecten op ravelry (volgens mij had ik je daar ook al gespot!). Dan kan je meteen doorklikken naar het gratis patroontje. Als je vaste kunt maken en kunt meerderen en minderen en dat een beetje regelmatig (gewoon een paar keer doen, dan ga je vanzelf regelmatiger haken) dan ik het echt een makkelijk patroontje.
Ik heb hiervoor expres catania (katoen) gebruikt. zo'n stapeltoren is toch echt voor een baby en ja die propt ook vanalles in de mond. Daarom wilde ik geen pluizig spul. Ook heb ik geprobeerd een beetje strakker te haken zodat het vulspul er niet zomaar uitgeplukt kan worden.
Stefanie, kan jij ook de 9de (i.v.m. mogelijk meerijden... en pre-meeten)?
Ik luister ook hakend naar Rammsteinquote:Op maandag 6 september 2010 14:59 schreef _Arual_ het volgende:
Wat een jonkies zijn we met zijn allen. Ik ben 28![]()
En of het raar is, jah, misschien, maar ik ben sowieso een beetje raar. Ik luister hakend naar Rammstein.
Echt waar? Ik voel me al gelijk een stuk normalerquote:Op maandag 6 september 2010 15:00 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik luister ook hakend naar Rammstein
quote:Op maandag 6 september 2010 15:39 schreef caroline88 het volgende:
Mooie fleurige deken, Arual! Alleen jammer dat je niet luisterde toen de winkeljuffrouw je waarschuwde dat die wol van ondeugende schapen kwam
Op dit moment is het My Chemical Romance, maar Rammstein komt vaak genoeg voorbij hierquote:Op maandag 6 september 2010 15:00 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik luister ook hakend naar Rammstein
Ik luister van allesquote:Op maandag 6 september 2010 16:01 schreef Muck het volgende:
[..]
Op dit moment is het My Chemical Romance, maar Rammstein komt vaak genoeg voorbij hier
En ik ben 24 trouwens.
Brucequote:Op maandag 6 september 2010 18:17 schreef AnitraX het volgende:
Arualhij is helemaal leuk!
Ik ben 37 en 3x raden welke muziek ik leuk vind![]()
Dan heb je het heel strak gehaakt tammymara of niet?
Dubbel dank lieve Lyssa. Ik vrees dat je je sterk zult moeten maken voor nog een meet, een ander keertjequote:Op maandag 6 september 2010 15:41 schreef Lyssa het volgende:
[..]prachtig!
Toch jammer dat je niet naar de meet kan, ik had je graag ontmoet!
SPOILER: huisOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 6 september 2010 18:20 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Dubbel dank lieve Lyssa. Ik vrees dat je je sterk zult moeten maken voor nog een meet, een ander keertjeSPOILER: huisOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gefeliciteerd
Wat een goed nieuws! Volgende keer doen we de meet gewoon bij jou, alle ruimte in het bos en dan als het frisser wordt gaan we bij de open haard zitten haken!
![]()
Ik ga mogelijk lui zijn en met de autoquote:Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef Yachiru het volgende:
Caroline, dat is echt geweldig nieuws! Ben heel blij voor je!![]()
Zo te horen ga jij het daar wel naar je zin krijgen!
Arual, je dekentje is mooi hoorIk zie niet eens dat 'ie scheef is, maar misschien ligt dat gewoon aan mij
Trui, je tweede bal in progress
Geweldige kleurtjes! En al die draadjes! Ik had al genoeg van het afwerken bij de pannenlap voor Sabine en m'n re-bag lapje!
Jij hebt zo te zien wel een stuk of 10 keer meer draadjes af moeten hechten!
![]()
Leuke oogjes voor je konijn Mijsje, ziet er lief uit!
Hoop dat ik niemand vergeten ben nu![]()
Welkom ook (alweer) nieuwe haaksters, gezellig dat er steeds meer en meer bij komen!voor de meet op 9 oktober! Heb er zin in! Lyssa, jij gaat toch ook? Misschien kunnen wij samen richting Utrecht treinen?
Ow, voor ik het vergeet, jullie hadden het over leeftijdIk ben 24. Maar op de meet ben ik 25
Oh, tegen een lift zeg ik geen nee hoor!quote:Op maandag 6 september 2010 19:13 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik ga mogelijk lui zijn en met de autoDan kan ik wel ergens oppikken ofzo! Misschien ga ik ook wel met de trein, moet ik nog even kijken. Anders moeten we ff info uitwisselen!
Als je het niet erg vind om in zo'n monster mee te rijdenquote:Op maandag 6 september 2010 19:29 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Oh, tegen een lift zeg ik geen nee hoor!Ik heb geen rijbewijs trouwens, anders had ik het ook wel aangeboden. Maar zonder rijbewijs lijkt me geen goed idee!
Maar is goed, we bespreken nog wel even hoe of wat dan!
Zullen we daar een nieuw gezamelijk project van maken? Iedereen haakt een stukje voor Lyssa's autohoes?quote:Op maandag 6 september 2010 19:37 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Als je het niet erg vind om in zo'n monster mee te rijden
[ afbeelding ]
Als beloning vind ik zo'n gehaakte hoes voor om mn salto wel leuk
Stefanie komt hoor op 9 oktober, staat al allemaal vast en heb een slaapplaats! Dus Spiegelei, de pre-meet kan doorgaanquote:Op maandag 6 september 2010 13:42 schreef Lyssa het volgende:
Als Stefanie niet kan moeten we verzetten! Anders lopen we die echte Belgische lekkernijen mis!!
Werk je met een lichte kleur garen? Dan zijn de steken beter te zien dan met een donkere kleur.quote:Op maandag 6 september 2010 18:27 schreef Tammymara het volgende:
Ik weet niet of het te strak is,Maar ik zie gewoon de lusjes niet die ik moet oppakken en ik snap al helemaal niet (youtube filmpje) wat ze daar aan het doen isIk snap er echt helemaal niks van... Ik kan het wel, zo'n rondje haken maar de tweede "toer"gaat al mis omdat ik de hele tijd verkeerde lusjes oppak of de draad in tweeën splijt.
Ja!! Dat is me toch een fantastisch idee!quote:Op maandag 6 september 2010 19:41 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Zullen we daar een nieuw gezamelijk project van maken? Iedereen haakt een stukje voor Lyssa's autohoes?![]()
thank you thank you !! meer dan duidelijk !!quote:Op maandag 6 september 2010 14:57 schreef Lyssa het volgende:
Poging gedaan om het uit te leggen, Buup. Als ik verkeerd zit hoor ik het graagVolgens mij moest je drie stokjes maken in elke vaste in je al bestaande rij, maar dat weet ik niet zeker meer.
[ afbeelding ]
Drie losse moet dat zijn, ik heb er maar twee getekend lol.
Je bedoelt kraaltjes meehaken in je garen of meer het sieraden haken? Heb het beide niet gedaan, maar ik denk dat het eerste niet heel moelijk is.quote:Op maandag 6 september 2010 20:34 schreef M-etje het volgende:
Heeft er hier wel eens iemand iets met kralen of lovertjes gehaakt? Ik wil het graag proberen, maar durf niet. Wat ze ermee maken vind ik heel mooi (ik zag zelfs al van zilverdraad gehaakte oorbellen, met een heel klein haaknaaldje!), maar het lijkt me zo moeilijk. Wie helpt me over de hobbel heen (en showt misschien een goed gelukt project?)
Bij je eerste stokje moet je trouwens maar 2 stokjes doen (want je hebt al die rij met 3 chains). Daarna overal 3 stokjes per vaste.quote:Op maandag 6 september 2010 20:44 schreef BuupWerk het volgende:
[..]
thank you thank you !! meer dan duidelijk !!
SPOILER: Dank en verhuisplanningOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schattig he die voeringquote:Op maandag 6 september 2010 22:08 schreef mijsje het volgende:
wat zijn jullie allemaal oud zeg! ik ben 13!!!
![]()
oeh, kiek tan wat ik heb gekregen met de post vandaag!
[ afbeelding ] met een maneki neko katje als rammeltje aan de ritsen de voering is van zeemeerminnetjes
Marjo, super bedankt! ik ben er heel erg blij mee!
* meteen in gebruik genomen heeft![]()
![]()
![]()
Caroline, wat geweldig!!!
![]()
![]()
![]()
gefeliciteerd met je huisje! klinkt heel knus en gezellig!
had je wel verdiend!
quote:Op maandag 6 september 2010 22:12 schreef caroline88 het volgende:
ik weet al waar de volgende meet gehouden wordtSPOILER: Dank en verhuisplanningOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:hij is echt geweldig!!!
![]()
Leukquote:Op maandag 6 september 2010 22:08 schreef mijsje het volgende:
wat zijn jullie allemaal oud zeg! ik ben 13!!!
![]()
oeh, kiek tan wat ik heb gekregen met de post vandaag!
[ afbeelding ] met een maneki neko katje als rammeltje aan de ritsen de voering is van zeemeerminnetjes
Marjo, super bedankt! ik ben er heel erg blij mee!
* meteen in gebruik genomen heeft![]()
![]()
![]()
Caroline, wat geweldig!!!
![]()
![]()
![]()
gefeliciteerd met je huisje! klinkt heel knus en gezellig!
had je wel verdiend!
Inu, wat doe je met mijn lijst! Hij is mooi!!! Foto's van work in progress?quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:41 schreef Inu het volgende:
Ben deze aan het makenhttp://shortylamcrochet.b(...)dstrom-hobo-bag.html
Maar ik wil hem nog wat tapser, dus heb de eerste rijen met 5 gehaakt, wil nu weer een paar rijen met 4,5 en dan nog een paar met 4, maar kan mn 4 niet vindenNet nog even goed gezocht, maar niks... Dalijk dus maar naar de Pipoos...
quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:44 schreef Ilske het volgende:
[..]
Inu, wat doe je met mijn lijst! Hij is mooi!!! Foto's van work in progress?
Haha, zo ben ik in mijn iets mindere modus tóch nog ergens goed voorquote:Op dinsdag 7 september 2010 09:58 schreef Inu het volgende:
Heb mn naald trouwens gevondenHij lag bij mn camera, dus bedankt Ilske
Ik heb deze:quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:59 schreef Ilske het volgende:
[..]
Haha, zo ben ik in mijn iets mindere modus tóch nog ergens goed voor![]()
Ziet er goed uit, heel mooi regelmatig, stoere kleur! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Wat voor handvatten heb je? Al ideeën hoe je het gaat doen?
Klinkt wel veel beter dan mijn worker's blockquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:28 schreef caroline88 het volgende:
Ilske, hugs. Ik ben aan het verhuizen, wil je ruilen?![]()
(Caroline racet de deur uit)
Nee, hij is van Planet: http://www.wolmarkt.nl/ca(...)8951d3f47fbbccd5e844quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:47 schreef Hoothoot het volgende:
Inu, wat een mooie kleur groen, zoiets zoek ik nog in acryl. Ik zie een label van de Zeeman, klopt dat? *zet op lijstje*
Ik was net bij Wibra en daar hadden ze zowaar 10 verschillende kleuren acryl!!! Meer dan er de afgelopen maanden ooit heeft gelegen, meestal hadden ze alleen wit, bruin, grijs...
quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:18 schreef Ilske het volgende:
Swap-nieuws: nog geen pakketje hier, hoe zit het met de anderen?
Thanks!quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:21 schreef trui het volgende:
[..]wat balen zeg. hoe kan dat nou? heb je wel een berichtje gehad van je swap-partner?
en haha die foto's, geweldig!!!![]()
![]()
leuke totoro ook!![]()
Ze zijn de schrammen wel waard.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:56 schreef trui het volgende:
als je handen, armen en benen vol schrammen zitten van haar scherpe nageltjes spreek ik je nog wel.ultieme kattigheid, zul je dan zeggen.
maar 't is inderdaad een liefie hoor!
SPOILER: verhuizenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die foto met die slippersquote:Op dinsdag 7 september 2010 11:19 schreef Ilske het volgende:
wat ben je aan het maken dan buup? maak evt een paar foto's, misschien kunnen we helpen. Na een aantal mislukte pogingen knip ik vaak wel een stuk af (draad is dan wat splijterig en krullerig). Welk Phildar-garen heb je?
Even mijn eigen foto's van wat ik voor de swap had gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en mijn Blue Totoro:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:43 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Die foto met die slippersecht geniaal!
Je totoro had ik ook al op Ravelry gezien. I love it![]()
dat staat meestal onder phildar, bijvoorbeeld bambou, coton 3, aviso etc etcquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:01 schreef BuupWerk het volgende:
waar kun je zien welk garen je hebt ?? het heet phildar...wat moet ik nog meer over typen van de wikkel ??
evt ook een optie voor naalden staat in Ravelry (je kan daar invoeren welke naalden je hebt en meteen zien welke letters daarbij horen etc.), maar linkje lijkt me prima!quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:59 schreef EsseEi het volgende:
Oow ik wou nog een Jeej voor Caroline posten maar was ik helemala vergeten dus: JEEEJ!!!!![]()
![]()
En Lyssa, afwachten voor sollicitatiegesprek, ik duim voor je!
ow en ik had nog een suggestie voor de OP: deze link om haaknaalden te vergelijken!
Waar woon je nu dan?quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:11 schreef Inu het volgende:voor de sollicitatie
En voor de verhuizing
Mijn verhuizing is EINDULUK afgerond, sleutels vandaag ingeleverdWel jammer dat de nieuwe bewoonster gisteren ineens zei dat ze niks overnam en ik dus vandaag loeihard heb moeten klussen nog
Maar het is gelukt en nu woon ik echt in een andere stad
Sinds mei dit jaarquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:06 schreef Skochsela het volgende:
Oh wat haken jullie hier allemaal superregelmatig, zeg! Mag ik weten hoe lang jullie al haken? Ben benieuwd wanneer het bij mij zo mooi eruit gaat zien!
Ik wil wel wat! Die overloop fluffy vind ik wel gaaf. Maar de rest heb ik alquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:56 schreef Spiegelei het volgende:
Hier is het fluffygaren van de Zeeman. Ik kan er echt niet mee overweg, dus als iemand interesse heeft.
Van de bollen is bijna niets gebruikt, behalve van de roze, daar is wat meer in een onsuccesvol project gegaan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb ook nog een soort fleeceachtige draad. De labels ben ik kwijt maar het was ook van de Zeeman of Wibra. Het voelt heel zacht aan (fleece-achtig) en er zich een heel fijn plastic flinstertje in voor wat bling-bling. Alle bollen zijn wel aangebroken, de zwarte bol is echt aanzienlijk kleiner dan de andere. Foto's :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En misschien dat er nog creatievelingen bij zijn die Fimo gebruiken. Ik gebruik het al zo lang niet dat ik het nu maar weg doe. Sommige kleurtjes zijn aangebroken, maar meer dan de helft is niet eens aangebroken. Fotootjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alles mag weg tegen verzendkosten (of ik neem het mee naar de meet), ik gebruik het niet en het mag/moet dus weg.
Als je interesse hebt: let me know!
* Spiegelei in een opruim-modus is
ik heb het overwogen maar wil haar juist eigenlijk leren dat een bolletje garen ECHT GEEN SPEELGOED is. vast tevergeefsquote:Op dinsdag 7 september 2010 15:19 schreef Ilske het volgende:
Misschien 1 bolletje wol aan haar opofferen? Of helpt dat niet?
Daar heb ik er al meerdere vanquote:Op dinsdag 7 september 2010 14:56 schreef trui het volgende:
als je handen, armen en benen vol schrammen zitten van haar scherpe nageltjes spreek ik je nog wel.ultieme kattigheid, zul je dan zeggen.
maar 't is inderdaad een liefie hoor!
Dordrechtquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:40 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Waar woon je nu dan?
[..]
Sinds mei dit jaarHet gaat heel snel hoor. Gewoon lekker bezig gaan!
Ik noem al m'n haakgaren wolquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:08 schreef BuupWerk het volgende:
LYSSA jij haakt dus gewoon met wol...fijn om te weten dat, dat ook kan...of niet voor een beginner ??
Mee eens! Als ik hier niet mijn vragen had kunnen stellen was ik waarschijnlijk al lang afgehaakt.quote:Op woensdag 8 september 2010 07:02 schreef EsseEi het volgende:
(knip) -inleiding-
Dus kortom: jullie zijn geweldig!(goede speech om de dag mee te beginnen?;))
quote:Op woensdag 8 september 2010 07:18 schreef phluphy het volgende:
[..]
Mee eens! Als ik hier niet mijn vragen had kunnen stellen was ik waarschijnlijk al lang afgehaakt.
Dat is een grapje zeker???quote:Op woensdag 8 september 2010 09:48 schreef trui het volgende:
ik haak nog geen jaar (nou ja, heb op de basisschool wel eens wat dingen gehaakt, maar dat stelde niet zoveel voor en ben eind vorig jaar pas echt begonnen)
quote:Op woensdag 8 september 2010 09:49 schreef trui het volgende:
voering met lijm??? ik ben heel benieuwd inu!en naar de tas zelf natuurlijk. lekker snel!
quote:If you don't sew, don't worry! You, too, can line your bag for almost no money and without using a needle. Cut a few pieces of craft store felt (or make your own from that bottomless pit of scrap yarn you know you've been dying to use!) to the dimensions of your bag, plus about .25" for seam allowance along the sides and bottom. Glue them together with a strong epoxy along the .25" seam allowance (sides and bottom only). Once dry, turn inside out and then glue them to the inside of your bag. Yes, I said glue them. A strong enough epoxy that is approved for fabric will hold. Don't be ashamed. Glue can be your best friend!
nee echt, ik ben vorig jaar november begonnen hiermee. in 't kader van 'secret santa' (een wat uit de hand gelopen lootjes-trekking in OUD). degene die ik had getrokken hoopte dat ik spuuglokje of kleurdoos was omdat ze graag een gehaakt mutsje voor haar baby wilde. dus ik dacht 'hmm, dat kan ik natuurlijk ook zelf proberen!' en zo is 't gekomen.quote:
Oh wat leuk om met collega's te doen!quote:Op woensdag 8 september 2010 10:44 schreef Inu het volgende:
Het dekentje voor de collega is klaar
[ afbeelding ]
Met zn 4en granny's gehaakt en uiteindelijk 1 collega een rand eromheen gemaakt en de laatste stukjes aan elkaar gezet. Hij is echt
Nee, meer andersomquote:Op woensdag 8 september 2010 10:49 schreef trui het volgende:
heel leuk, inu!en wat leuk zoveel hakende collega's!
(heb jij ze aangestoken?) waar werk je, hebben jullie niet nog een nieuwe hakende collega nodig? *noteert netwerk-activiteit voor UWV*
![]()
Ik had begrepen dat de datum nu op 9 oktober was gezet en bij Trui thuis... dan kan ik gewoon... in dat geval kom ik dus ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 01:33 schreef Spiegelei het volgende:
@Lyssa, Mijsje & trui: Deal, ik neem alles wel mee naar de meet. Mijsje kwam jij nu ook? Zo niet dan stuur ik de bolletjes (behalve die overloop voor Lyssa) wel naar je, komt goed. Dan mogen trui en Lyssa het Fimo verdelen.
gecheckt en beantwoordquote:Op woensdag 8 september 2010 10:32 schreef Vicky het volgende:
Ik haak ook nog geen jaar.. Ben er in januari mee begonnen. Ik ben echter lang niet zo actief als jullie
MIJSJEEEEE, check je mail eens
ja he! succes!quote:Op woensdag 8 september 2010 12:01 schreef Muck het volgende:
Wat een gepuzzel om die flower ball in elkaar te krijgen zeg![]()
de stapeltoren bedoel je?quote:Op woensdag 8 september 2010 12:14 schreef Skochsela het volgende:
Even een vraagje voor EsseEi en degene die de wiebeltoren al gemaakt had (ik onthou alle namen nog niet zo): bij het patroon staat dat je van elke kleur een bol garen van 100 gram nodig hebt. Dus ik naar de wolwinkel, maar dan blijkt de prijs van alleen al de wol richting de 40 euro te gaan (2,10 en 2,50 euro per 50gram goeie katoen)
LLijkt me een beetje overdreven voor een babykadootje! Dus ik vroeg me af, je hebt vást niet daadwerkelijk 100 gram per kleur nodig, en er zijn vast mensen in dit topic die weten hoeveel je dan wél gebruikt. Kun je zo'n ring af met 50 gram? Het lijkt me dat je in ieder geval van het hardwit, roomwit en zwart(nja donkerbruin) maar erg weinig nodig hebt..?
Oh en als ik toch bezig ben, ik kan in het patroon niets vinden voor de basis, maar ik neem aan dat er iets zwaars in de wiebelbasis moet en een stokje ofzo in de kikker, anders kan ie helemaal niet wiebelen?
Guusje? Gijsje! En ik vond het nog wel zo'n leuke naam(gijsje he, niet guusje) en dan schrijf ik het nog verkeerd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:40 schreef trui het volgende:
als er nog fimo over is zou ik er ook wel wat van willen. daar kun je toch ook leuke kralen van maken, heb ik wel eens gelezen?
mmascha, guusje ken ik niet!
Ah echt niet, hmm misschien kan ik hem wel láten wiebelen?quote:Op woensdag 8 september 2010 12:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
de stapeltoren bedoel je?
je hebt er geen 50 gram volledig voor nodig
basis van de toren, kikkergedeelte neemt t meeste in, maar nog geen half bolletje volgens mij, als ik t me goed herinner
een ring is volgens mij ook minder uit mijn geheugen dan 50 gram
dr hoeft niets in de basis om te verzwaren en ook geen stokje in de kikker.
hij wiebelt niet, maar is een stapeltoren
Oeh, dat voorbeeld was wel handig geweest jaquote:Op woensdag 8 september 2010 12:36 schreef trui het volgende:
[..]
ja he! succes!op vakantie heb ik gewoon maar wat gedaan. en 't ging in een keer goed. maar dit keer heb ik toch dat voorbeeld van die uitgeklapte voetbal er maar bijgenomen en dat eerst aan elkaar gemaakt. dan is de rest vervolgens makkelijker in elkaar te passen.
Ze hebben bij Blokker kussenvulling voor ¤1,50 die ik lekker uit elkaar sloop. Veel goedkoper dan het spul uit de hobbywinkel, en het is voor de rest precies hetzelfdequote:Op woensdag 8 september 2010 13:44 schreef Skochsela het volgende:
[..]
Ah echt niet, hmm misschien kan ik hem wel láten wiebelen?Maar blijft de basis van die kikker dan wel goed overeind staan? Wel heel erg fijn want dan wordt het garen niet duurder dan 20 euro totaal.
Pf, ik moet echt een basisvoorraad kweken zodat ik niet telkens zoveel geld kwijt ben
Waar kopen jullie trouwens vulspul?
Superschattig dekentje, trouwens, Inu!! Echt heel erg leuk. Bij de V&D zie ik ook allemaal leuke gehaakte sjaals liggen waarvan ik telkens denk, dat zou ik ook zelf kunnen maken, hihi.
quote:Op woensdag 8 september 2010 11:40 schreef Vicky het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/n(...).html#product_images
ja staat stevig doordat je de kikkerstaaf vast naait aan de basis. hierdoor word de basis aan de onderkant ietwat omhooggetrokken in t middenquote:Op woensdag 8 september 2010 13:44 schreef Skochsela het volgende:
[..]
Ah echt niet, hmm misschien kan ik hem wel láten wiebelen?Maar blijft de basis van die kikker dan wel goed overeind staan, zonder versteviging?
Wel heel erg fijn dat het niet zoveel garen zal kosten, want dan wordt het garen niet duurder dan 20 euro totaal.
Pf, ik moet echt een basisvoorraad kweken zodat ik niet telkens zoveel geld kwijt ben
Superschattig dekentje, trouwens, Inu!! Echt heel erg leuk. Bij de V&D zie ik ook allemaal leuke gehaakte sjaals liggen waarvan ik telkens denk, dat zou ik ook zelf kunnen maken, hihi.
Dat doe ik dus gewoon!quote:Op woensdag 8 september 2010 13:44 schreef Skochsela het volgende:
[..]
Ah echt niet, hmm misschien kan ik hem wel láten wiebelen?Maar blijft de basis van die kikker dan wel goed overeind staan, zonder versteviging?
Wel heel erg fijn dat het niet zoveel garen zal kosten, want dan wordt het garen niet duurder dan 20 euro totaal.
nou ik vind dat daar niet zoveel inzit, zeker als je zo'n bal maakt is ie zo leeg (ik heb in die van vicky bijna een volledige zak van die vulling gestopt.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja staat stevig doordat je de kikkerstaaf vast naait aan de basis. hierdoor word de basis aan de onderkant ietwat omhooggetrokken in t midden
vulspul een zak bij de hema doe ik al bijna n jaar mee voor 5 euro
Ik zag op haar website dat het tweede boekje in oktober van dit jaar uit komt!quote:Op woensdag 8 september 2010 13:50 schreef mmascha het volgende:
[..]
Daar liep ik gister tegenaan. Is een heel leuk boekje! Zo eens even kijken welke kleuren ik in huis heb en welke ik daarvan kan maken.
Zeeman heeft hier (arnhem) wel donkerblauwe wolquote:Op woensdag 8 september 2010 19:10 schreef Draadjes het volgende:
Ik heb helaas geen tijd om hier actief mee te schrijven, jullie gaan zo snel! Ik heb alleen wel een vraagje... Weet iemand of je bij de Wibra donkerblauwe wol/acryl hebt? Bij de Zeeman en Action heb ik niets gevonden...
Die op Kronenburg sowieso jaquote:Op woensdag 8 september 2010 19:40 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Zeeman heeft hier (arnhem) wel donkerblauwe wol
Mmm, hier hadden ze alleen petrol en lichtblauw bij de Zeeman, ik zoek echt donkerblauw (marine). Misschien ook morgen bij een andere zeeman kijken.quote:
Jawel hoor, had alleen even kleine crisis hier.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:08 schreef StefanieV het volgende:
Hé wat een mooie swaps!!! Hier nog steeds niets
En mijn ontvangswapster heeft zich hier nog niet gemeldZou ze geen zin hebben om het open te maken? hihi
Een lintje zou leuk zijn, maar je hebt 'm dichtgehaakt of niet? Dacht dat de foto van de beenwarmers die je eerder postte meer opengewerkt was. Misschien wat kraaltjes eraan rijgen of een golfrandje eraan haken?quote:Op woensdag 8 september 2010 12:52 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, wie heeft er een leuk creatief ideetje om deze beenwarmers nog wat te pimpen?
[ afbeelding ]
Hoeveel heb je nodig? Ik moet hier nog ergens een bol hebben liggen namelijk...quote:Op woensdag 8 september 2010 20:41 schreef Draadjes het volgende:
[..]
Mmm, hier hadden ze alleen petrol en lichtblauw bij de Zeeman, ik zoek echt donkerblauw (marine). Misschien ook morgen bij een andere zeeman kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |