abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 september 2010 @ 07:57:41 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86052925

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

Overzicht van Lyssa:

Rebag van Yarichu

tas van Muck

paddestoel van Trui

swapoverzicht van m@x

swapoverzicht van stefaniev

haakmapje van twisteddarling

swapoverzicht van -sabine-

deken van arual

swaplijstje

@arual, als je m natmaakt en opgespannen laat drogen dan trekt dat scheve bij

Ik zoek de olifanthint...

[ Bericht 53% gewijzigd door Ynske op 04-09-2010 15:14:23 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 4 september 2010 @ 08:20:33 #2
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86053047
Ik heb met veel plezier het vorige topic nagelezen. Wat een mooie en leuke dingen hebben jullie gemaakt voor het swapproject! :o O+

De deken van _arual_ vind ik mooi! O+
En wat het "scheve" betreft:
- Waarschijnlijk valt het anderen minderen op dan de maakster zelf, je bent zelf altijd kritischer.
- Je hebt kans dat het minder opvalt zodra-ie op de definitieve bestemming ligt.
- Hé, het is handwerk. Dat hoeft niet perfect te zijn. Perfect is saai!

Ik ben nog steeds niet begonnen aan mijn volgende project. Gisteren naar diverse boekenwinkels geweest voor een leuk patronen-boek, maar niets gevonden. Naar een wolwinkel geweest, die hadden ook niks. :{ :N

Dat ravelry.com, zetten jullie daar je projecten mét patronen op?
... ♥ ik mis je ♥
pi_86053216
Meestal zet ik erbij waar het patroon gevonden is en dat doen veel mensen, dus als je op patronen gaat zoeken kan je veel tags geven en dan is er meestal wel iets te vinden, want er staan veel patronen op of linkjes naar patronen.
pi_86053325
Thanx voor tips en geruststelling, ook nog in het staartje van het vorige topic. Ik durf het niet goed af te werken met lint. Ik kan niet naaien. En zulke reddingspogingen maken het bij mij vaak alleen maar erger. Dat natmaken en opspannen klinkt alsof er minder mis kan gaan.

En je ziet het in feite ook alleen maar als dat ding keurig netjes over de grond heen gedrapeerd is, niet als je jezelf als een mummie erin rolt.
pi_86054464
Arual, ik vind je deken juist prachtig, en wat Phluphy zegt, het is handwerk, dus perfect is (vrijwel) onmogelijk en juist ook saai!
Stel je gewoon iemand voor die lekker met dat dekentje met een kop thee op de bank zit op een druilerige zondagmiddag? Heerlijk toch!

Verder ben ik nu officieel ontmaskerd, Stefanie, jij was mijn swappartner! Ben blij dat je er blij mee bent, had er graag nog wat meer tijd in gestoken, dat was me helaas niet gegeven. Hoop dat de slippers goed passen!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_86054471
Ik vind juist vaak de patronen van mijn projecten op ravelry. En dan maak ik naar aanleiding van het bestaande patroon een pagina met mijn eigen project met dat patroon. Zo kan je ook kijken hoe hetzelfde patroon bij anderen gelukt is.
  zaterdag 4 september 2010 @ 12:11:06 #7
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86056242
Arual ik vind hem mooi je deken en het helemaal niet opvallen dat 'ie scheef is!!

Ow en die ei-poppetjes, ik was ze vergeten maar ze zijn echt schattig! :D Misschien dat ik daar iets van een speldenkussentje ofzo van ga maken, of als sleutelhanger ^^
pi_86056971
Ilske het is gewoon fantastisch! Volgende zomer ga ik gewoon unieke slippers hebben! En hier een mooie foto van het bubble leg monster! Straks een plaats in de auto geven :-)

pi_86059474
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 12:34 schreef StefanieV het volgende:
Ilske het is gewoon fantastisch! Volgende zomer ga ik gewoon unieke slippers hebben! En hier een mooie foto van het bubble leg monster! Straks een plaats in de auto geven :-)

[ afbeelding ]
Wat een gave kleurtjes! En het leuke bij het monster vind ik dat hij altijd bij iedereen er weer wat anders uit ziet en hij blijft altijd schattig O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 september 2010 @ 15:15:12 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86061525
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 08:20 schreef phluphy het volgende:
Ik heb met veel plezier het vorige topic nagelezen. Wat een mooie en leuke dingen hebben jullie gemaakt voor het swapproject! :o O+

De deken van _arual_ vind ik mooi! O+
En wat het "scheve" betreft:
- Waarschijnlijk valt het anderen minderen op dan de maakster zelf, je bent zelf altijd kritischer.
- Je hebt kans dat het minder opvalt zodra-ie op de definitieve bestemming ligt.
- Hé, het is handwerk. Dat hoeft niet perfect te zijn. Perfect is saai!

Ik ben nog steeds niet begonnen aan mijn volgende project. Gisteren naar diverse boekenwinkels geweest voor een leuk patronen-boek, maar niets gevonden. Naar een wolwinkel geweest, die hadden ook niks. :{ :N

Dat ravelry.com, zetten jullie daar je projecten mét patronen op?
ik heb een aantal patronen van raverlry, lyonbrand, maar ook uit duitse haakboekjes, en zelf in elkaar geflanste
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86062474
Van mij mogen alle swapsels wel in de op hoor. Hebben we een leuk overzicht *O*
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:06:56 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86062840
vind ik ook marjo! :)

en zijn er nog meer dingen bekend geworden? wie had die voor sabine gemaakt bijvoorbeeld? wie heeft er nou nog niks gehad en van wie? ;)

tot dusver heb ik:
in de haak.
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:07:36 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86062856
het monstertje is inderdaad superleuk gelukt! O+
in de haak.
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:21:12 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86063189
ik ben opnieuw zo'n bal aan 't maken (op verzoek dit keer). ik haak de bloemen nu wat strakker, met een wat dunnere naald. ook ga ik ze dit keer wel 'blocken' oftewel persen voor ik ze aan elkaar zet. hopelijk wordt ie dan wat netter.

w.i.p. fotootje:
in de haak.
pi_86063257
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:07 schreef trui het volgende:
het monstertje is inderdaad superleuk gelukt! O+
dank! *blush*
ik heb mijn pakketje nog niet,maar wel een berichtje van mijn secret swapper dat het vanwege technische problemen was en het deze week nog op de bus gaat. Goede test voor mijn geduld,ik wacht vol spanning af!
pi_86063297
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef trui het volgende:
ik ben opnieuw zo'n bal aan 't maken (op verzoek dit keer). ik haak de bloemen nu wat strakker, met een wat dunnere naald. ook ga ik ze dit keer wel 'blocken' oftewel persen voor ik ze aan elkaar zet. hopelijk wordt ie dan wat netter.

w.i.p. fotootje:
[ afbeelding ]
wow Trui,supergaaf! (heb je eerste bal al in m'n faves staan!)
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:36:24 #17
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86063522
Handig, dat Ravelry! :o

Ik durf eigenlijk nog niet veel verder te gaan dan mijn granny's, ik wil eerst wat meer routine krijgen.
Maar ik wil zó graag een poncho maken...

Et voila, vind ik dit plaatje:

Dat had ik ook zelf kunnen bedenken! ;) 8)7 :P

Nu een plan maken. *O*
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:37:46 #18
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86063556
quote:

w.i.p. fotootje:
[ afbeelding ]
wip-foto :D

Wat wordt-ie leuk, trui! :Y
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:44:02 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86063711
tnx! :) en zo'n poncho is inderdaad een leuk idee!

m'n andere w.i.p. moet nu even wachten:

ik heb ze inmiddels geperst en dat is me toch een verschil!! ze zijn ook meteen een stuk groter, dus ik vraag me af of 't al met al straks nog wel op de kussenhoes past die ik daarvoor in gedachten had. :o

[ Bericht 31% gewijzigd door trui op 05-09-2010 01:23:04 ]
in de haak.
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:44:05 #20
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86063715
waar haken jullie trouwens speelgoed van? zoals de bal van Trui bijvoorbeeld?
Moet natuurlijk wel flink stevig zijn,, en over de grond gesleept kunnen worden...
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:47:28 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86063805
ik gebruik nu een mengsel van katoen en acryl (balans). maar je zou ook best 100% acryl kunnen nemen voor zoiets.

voor de bal voor vicky heb ik diverse garens door elkaar gebruikt. ik heb wel garens gekozen die enigszins bij elkaar in de buurt kwamen qua dikte, maar toch heeft dat het ook wel iets rommeliger gemaakt. ik hoop dat de kleuren daarbij ook een beetje stand houden inderdaad. we zullen zien. :+
in de haak.
pi_86065038
Heb pijn in me handen van het schuren in ons nieuwe huis even geen gehaak...jammer jammer jammer maar ik vind alle swaps erg leuk !!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 september 2010 @ 17:43:13 #23
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86065200
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:52 schreef -Marjo- het volgende:
Van mij mogen alle swapsels wel in de op hoor. Hebben we een leuk overzicht *O*
is idd leuk, maar dan kan ik oa t topic niet meer laden -O- iets met mobiel internet
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86066764
Pff, ik vertelde toch al eens eerder over dit boek, en de fouten die ik in het eerste patroon dat ik wilde maken tegen kwam? Ben nu met een ander patroon begonnen, en wat denk je? Wéér fouten..
Vind dit echt zo slecht! Ik betaal toch niet voor een boek om zelf alle patronen na te gaan moeten lopen op fouten? :{

Een voorbeeld:

Je begint met een ring met 6 vasten,
Round 1: 2 dc into each st to the end of round (12sts) (tot zover klopt het nog)
Round 2: *1 dc into next st, 2 dc into foll. st; rep from * to end of round (15sts)

Zo'n fout in een boek kan toch gewoon niet?
Ben nu ook erg benieuwd hoe mijn konijntje eruit komt te zien. Ik vond via google een review van iemand die zich ook ergerde aan de fouten, en daarnaast ook aan hoe erg haar gehaakte knuffels niet op de foto's in het boek leken..
Heb niet erg veel zin om met dit patroon verder te haken, maar wil het aan de andere kant toch wel proberen.. De knuffels in het boek zijn zo schattig!
En op ravelry zien de konijntjes van een paar anderen er toch aardig goed gelukt uit..

Zo, genoeg gezeurd! :@
*O* voor alle nieuw binnengekomen swap pakketjes! Erg leuk en mooi allemaal! *O* En ook voor alle nieuwe, niet-swap gerelateerde projecten! Toch leuk dat we nu weer kunnen (laten) zien waar iedereen mee bezig is!

Oh Sabine, ben blij dat je dat zei, dat ik rustig aan moet doen met pannenlap nr. 2 :@ Ik heb het eigenlijk even gehad met GSjes, amigurumi's gaan me toch beter af :P (al vraag ik me af hoelang dat zo blijft nu ik met zo'n vervelend patroon bezig ben :P ).
En dat gelukspoppetje, ben blij dat je die ook leuk vind! O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 september 2010 @ 18:48:02 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86067054
@Yachiru ik zou een klacht erover meelen naar de uitgever, tis idd niet tof als er vanalles niet klopt...

zo moeten mn orchideeen uiteindelijk worden...

moet alleen wat aan t patroon aanpassen. aangezien de bovenste (de tweede laag blaadjes) volgens mij niet breed genoeg worden.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86067457
dat is wel mooi, die orchideeen! O+ je bent al lekker op weg :) waarmee maken ze de knoppen en de bloemkroontjes? en die bladeren onderaan, die ogen ook echt... :)

wat een leuke dingen heb ik weer allemaal gezien zeg! O+

weer verder gaat met het babydekentje... ben veel moe geweest de laatste week, dus heel veel heb ik de haaknaald (of wat voor naald dan ook) niet in m'n handen gehad...
pi_86067807
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:00 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik kan echt een ramp zijn met uitleggen. En ik heb het uit de losse pols gehaakt, dus ik kan ook geen patroon doorgeven.
Heel erg bedankt voor de uitleg. Het was zeker duidelijk, de foto's zeggen het ook al. Erg leuk bedacht!
Zoiets als sluiting voor een tas is inderdaad niks, daarvoor ben ik te ongeduldig.
  zaterdag 4 september 2010 @ 19:13:32 #28
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86067833
wat stom van dat boekje Yachiru!
Ik stond vorige week in de boekenwinkel, en was nog aan het overwegen om 'm te kopen, maar niet gedaan. Ben ik nu ook wel erg blij om!!

Orchideën zijn mooi!! :D
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:08:25 #29
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86069224
Niks "zeuren" Yachiru, een heel klein foutje kan natuurlijk iedereen gebeuren maar zo snel al meer fouten vinden in 1 boekje :(
pi_86070216
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:48 schreef Ynske het volgende:
@Yachiru ik zou een klacht erover meelen naar de uitgever, tis idd niet tof als er vanalles niet klopt...

zo moeten mn orchideeen uiteindelijk worden...
[ afbeelding ]
moet alleen wat aan t patroon aanpassen. aangezien de bovenste (de tweede laag blaadjes) volgens mij niet breed genoeg worden.
Ik vind ze prachtig :o Waar komt het patroon vandaan?
pi_86071022
Jullie posten echt veel te veel! Niet bij te houden zo. }:|

Hoothoot, zijn er al nieuwe berichten over de RE-BAG? O-) Erg leuk wel, dat we zo gekozen hebben voor het blauwe als kleurtje.

Die boekomslag is makkelijk te maken Caroline. ;) Ik moest natuurlijk wel iets zoeken dat niet zo moeilijk is. Haken vind ik ontzettend leuk, maar ik heb niet echt aangeboren talent zeg maar. Hij staat bij ravelry in de favorieten oid van mijsje, maar ik heb het zelf aangepast.

Dat tasje spiegelei, wat leuk! En die muzieknoot erbij is gewoon geniaal. O+

Zo'n schaal, wat leuk. O+

Lyssa, jij hebt ook al zoveel moois gehad. Vooral die tas, goed plan om ook zo te maken. *O* Wat goed dat je op sollicitatiegesprek mag komen.

Wat een ontzettend mooie tas Muck!

Leuk mapje TD en goed plan ook, om de kast van een notitieboekje te gebruiken. :)

Nette GS appelfan, zeker voor een eerste, daar deed ik een stuk langer over. :+

m@x ook al zoveel leuks, in de kleuren van je huis zelfs. :)

Arual, die deken is keigaaf! Echt mooi hoor en hoe vaak leg je zo'n ding nu perfect netjes recht? ;)

De envelop heb ik weggegooid. :'( En ik vond het nog wel zo grappig dat de postcode was doorgestreept. Dat was in de buurt, daardoor dacht ik aan Anitra. Maar die is het dus niet. Net even zitten denken en de enige waarvan ik weet dat de postcode kan kloppen, is Vicky. En zij kan ook weten dat we een kat hebben. Maar die is het dus ook niet. :'( En de hangers zijn zo gaaf en vandaag kon ik ze buiten gebruiken, want het was goed weer. *O*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_86071165
het wordt voor mijn lootje wel heel makkelijk raden :D
Ik denk dat zij de laatste is die wat krijgt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86071261
Ik heb de laatste paar haaktopics doorgelezen O+ O+ O+ en ik ben verliefd geworden op jullie haaksels O+ O+ O+ Ik wil dit ook leren! Wat voor tips geven jullie een beginnertje? Ik kan er helemaal nog niets van... :@ en ben nog nooit erg creatief bezig geweest..
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:38:50 #34
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86071754
YPPY, dank voor de tip over de boekomslag.

Ik heb er voor jou ook nog eentje!

2e aanwijzing voor als de enveloppe al weg is: kijk eens goed naar de kleuren van het muisje, die zijn niet zo lang geleden op een veeeeeeeel groter beestje langsgekomen ...
pi_86071858
Wat een sufhoofd ben ik toch ook. >:O Spiegelei, ontzettend bedankt voor de prachtige swapcadeautjes. O+ Echt knap hoe je dat kleine gefriemel hebt kunnen maken. O+

Swietje, mijn begin was het met boek 'Happy Hooker'. Op zich heb ik vroeger (wat ben ik oud) vaker gehaakt, maar ik wilde het nu rechtshandig leren, dus ben ik opnieuw begonnen. Het is fijn om te lezen en de tips en nuchterheid spraken mij erg aan. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:45:06 #36
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86071928
Swietje, welkom! Natuurlijk ben je welkom en je zult verbaasd zijn over hoe makkelijk en hoe snel je al heel leuke dingen kunt maken! Er staan veel instructie video's op youtube. Er staan ook een hoop handige links op bladzijde 1 van elk topic (bovenaan). Meld je in elk geval aan op ravelry en wordt daar ook lid van de Fok! groep.
Ja en dan moet je een haaknaald en iets van wol of katoen zien te vinden om echt te gaan oefenen.

En ergens in oktober komt er een haakmeet, ik geloof ergens centraal in Utrecht. Daar kun je natuurlijk ook komen, met je haakwerk, en dan worden alle vragen beantwoord. Voorgedaan. Wat dan ook. Geloof wel dat je van lekker eten moet houden trouwens ;)
(Ik ben er zelf nog niet bij geweest maar ik hoop dat nog eens een keertje mee te maken)
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:46:51 #37
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86071971
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:42 schreef YPPY het volgende:
Wat een sufhoofd ben ik toch ook. >:O Spiegelei, ontzettend bedankt voor de prachtige swapcadeautjes. O+ Echt knap hoe je dat kleine gefriemel hebt kunnen maken. O+
YPPY heeft er lang genoeg over gedaan :P maar uiteindelijk toch goed geraden *O* *O* *O*
pi_86072054
Bedankt voor het warme welkom :)

Mijn opa kan heel goed haken, dus ik ga sowieso bij hem in de leer. (Hij haakt ook dergelijke knuffels als ik in de OP vaak voorbij zie komen! :) Heb er nog een paar van vroeger O+ ). Maar ik wil eerst een basis hebben, anders voel ik me zo knullig :@ Bedankt voor de tips!

Ga mij aanmelden bij Raverly en zo'n meet klinkt ook heel leuk! *O* Haaknaald en wol hebben we nog wel ergens... eerst maar zachtjesaan op mijn omgeving inwerken want ik word vast uitgelachen :P :')
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:56:12 #39
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86072282
Oh, the talent runs in the family! Waarom zou je worden uitgelachen?
Kijk maar eens naar die leuke blog link in de OP (Opening Post, het eerste bericht bovenaan pagina 1) want als je dat leest ga je er misschien anders over denken.
En dat eerste gepruts doe je natuurlijk in een stil hoekje waar niemand het ziet :P
pi_86072432
Ik denk dat ik word uitgelachen omdat al mijn creatieve pogingen tot nu toe in een drama zijn uitgelopen... of gewoon niet verder gekomen zijn dan 10 minuten prutsen :') maar het creatieve gen zit zeker in de familie! Haken, breien, borduren, tekenen, schilderen, het gebeurt hier allemaal.. maar niet vanuit mijn handen :@ Maar na vandaag natuurlijk wel :Y
pi_86072547
:D dank je voor het compliment Yppy, maar kleine dingen en in het rond kan ik echt niet. Spiegelei super knap gedaan, is dat hetzelfde gedaan als met de knikkers op je tas?

Phluphy dat is een heel leuk idee voor een poncho, puzzelse!

Trui geweldig die kleurtjes en die bal is gewoon O+

Ynske wat een priegelwerk! Echt knap!

Swietje we zijn allemaal ooit eens begonnen en het is oefenen en dan komt het goed.

1 eipopje minder hier :'( mijn zoontje heeft haar ingepikt en haar mimi genoemd :D O+ hele verhalen verteld hij er aan O+
En puber komt niet ongemerkt meer binnen met het rammeltje aan dr foon :P
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:08:56 #42
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86072718
Oh jee Swietje, dat is lastig. Misschien probeerde je het wel te hard, om alles meteen perfect te doen?
En dat lukt natuurlijk niet meteen. Ik heb vroeger op school een beetje haken en breien geleerd, maar toen ik onlangs weer breinaalden en wol kocht moest ik toch ook op internet gaan opzoeken hoe je ook alweer steken opzette :@

Regel wat materiaal en kom naar de haakmeet en ze sturen je als een pas ontdekt wonderkind terug naar huis :)
pi_86073418
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:49 schreef Swietje het volgende:

Mijn opa kan heel goed haken, dus ik ga sowieso bij hem in de leer. (Hij haakt ook dergelijke knuffels als ik in de OP vaak voorbij zie komen! :) Heb er nog een paar van vroeger O+ ). Maar ik wil eerst een basis hebben, anders voel ik me zo knullig :@ Bedankt voor de tips!

Ga mij aanmelden bij Raverly en zo'n meet klinkt ook heel leuk! *O* Haaknaald en wol hebben we nog wel ergens... eerst maar zachtjesaan op mijn omgeving inwerken want ik word vast uitgelachen :P :')
Gewoon een paar proeflapjes maken met behulp van youtube! Zo heb ik het ook geleerd! En dan gewoon patroontjes gaan oefenen. Ik ben begonnen met een vrij simpel figuurtje Eggy. (Staat ook op ravelry!) En gewoon hier om hulp vragen!

SpiegelEi, waren dat de beestjes ook uit het boekje van Cristel Krukkert (oid ;))! Zo schattig O+

Haha, mimi O+
pi_86074146
Bedankt voor de bemoedigende woorden! Ik heb mij aangemeld op Raverly ^O^
pi_86074668
De portomoneetjes voor mijsje en m@x zijn klaar *O*
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
pi_86075636
*O* *O* *O* krijg ik ook post van Marjo!!! *O* *O* *O* leuk!!! :D ik ben benieuwd voor welke kleuren je nu uiteindelijk bent gegaan! :*
laat je even weten wat je van me krijgt? ;)
dank je wel! :)
pi_86077716
Heb je een turbo stand marjo? :o ben heel benieuwd, wel showen als jullie ze binnen hebben!
  zondag 5 september 2010 @ 02:16:49 #48
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86079774
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:42 schreef YPPY het volgende:

graag gedaan, ik vond het leuk om te doen, en het gefriemel viel wel mee. Trouwens je hebt zelf verteld dat je een kat hebt dus daarom wist ik het :D
klerkje
  zondag 5 september 2010 @ 02:19:58 #49
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86079839
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:03 schreef AnitraX het volgende:
:D dank je voor het compliment Yppy, maar kleine dingen en in het rond kan ik echt niet. Spiegelei super knap gedaan, is dat hetzelfde gedaan als met de knikkers op je tas?

Ja, ik heb het patroontje uit een hobbyblad, nog voordat wel de swap gingen doen.
De hoofdjes zijn om een grotere knikker (een bonk noemde wij dat vroeger, of heet dat niet overal zo?) gehaakt, dat maakt het zwaar. Het lijfje is alleen gevuld met vulspul.
klerkje
pi_86081446
quote:

w.i.p. fotootje:
[ afbeelding ]
zouden hele leuke coasters kunnen zijn ook! mocht je bal niet lukken
question everything
  zondag 5 september 2010 @ 08:38:21 #51
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_86081744
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 23:09 schreef -Marjo- het volgende:
De portomoneetjes voor mijsje en m@x zijn klaar *O*
*O* ik ga vanavond voor jou beginnen. Ben heel benieuwd!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 5 september 2010 @ 09:35:18 #52
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86082045
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:36 schreef phluphy het volgende:
Handig, dat Ravelry! :o

Ik durf eigenlijk nog niet veel verder te gaan dan mijn granny's, ik wil eerst wat meer routine krijgen.
Maar ik wil zó graag een poncho maken...

Et voila, vind ik dit plaatje:

[ afbeelding ]

Dat had ik ook zelf kunnen bedenken! ;) 8)7 :P

Nu een plan maken. *O*
Wat vind je van deze:http://www.garnstudio.com(...)nr=89&d_id=6&lang=us
Dit is dezelfde steek als een GS. Ook leuk! En je hoeft het niet aan elkaar te maken.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 5 september 2010 @ 09:48:44 #53
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86082150
quote:
Op zondag 5 september 2010 09:35 schreef mmascha het volgende:

[..]

Wat vind je van deze:http://www.garnstudio.com(...)nr=89&d_id=6&lang=us
Dit is dezelfde steek als een GS. Ook leuk! En je hoeft het niet aan elkaar te maken.
Die had ik ook gezien ja, maar ik kon er geen "patroon" voor vinden.
Voor jullie (de meesten dan) is dit gesneden koek, maar ik zou dus niet weten hoe/waar ik moet beginnen.

Het staat eronder. :')

Eens even goed gaan lezen, kijken of ik er wijs uit wordt!
... ♥ ik mis je ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 september 2010 @ 10:03:54 #54
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86082298
quote:
Op zondag 5 september 2010 09:48 schreef phluphy het volgende:

[..]

Die had ik ook gezien ja, maar ik kon er geen "patroon" voor vinden.
Voor jullie (de meesten dan) is dit gesneden koek, maar ik zou dus niet weten hoe/waar ik moet beginnen.

Het staat eronder. :')

Eens even goed gaan lezen, kijken of ik er wijs uit wordt!
die is heel goed te doen, dat was voor voor mij mijn eerste projectje nadat ik eat steken had geleerd.
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 5 september 2010 @ 10:04:07 #55
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86082300
Hm. Het is redelijk duidelijk, behalve:

quote:
The poncho is crocheted from the neck down. Ch 88-98-108(the chain should measure approx. 54-57-61 cm) and join into a ring with 1 sl st.
Het is me niet duidelijk wat ze met die 3 verschillend getallen bedoelen.

Na die eerste rij wordt het makkelijker denk ik, gewoon één hele grote GS. Toch? :)
... ♥ ik mis je ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 september 2010 @ 10:10:43 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86082369
quote:
Op zondag 5 september 2010 10:04 schreef phluphy het volgende:
Hm. Het is redelijk duidelijk, behalve:
[..]

Het is me niet duidelijk wat ze met die 3 verschillend getallen bedoelen.

Na die eerste rij wordt het makkelijker denk ik, gewoon één hele grote GS. Toch? :)
die getallen zijn de maat, er zijn 3 verschillende groottes. Alsvhij voor jezelf is even meten hoeveel cm het gat moet zijn voor he hoofd. Dan een rij losse maken die even lang is in cm. Als ring sluiten met een slipstitch. Dan idd als een granny de stokjes eraan gaan maken. Waarbij je even moet tellen hoeveen groepjes stokjes je nodig hebt tot aan de meerdering aan fe voor en achterkant
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 5 september 2010 @ 10:17:13 #57
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86082467
Dank je wel Ynske. Het is me deels duidelijk.

Je zegt: als een granny de stokjes gaan maken. Ook in de eerste rij? Want zoals ik het lees, moet je de eerste rij alleen maar (enkele) stokjes maken in elke losse van de ring.

En daarna: uitrekenen op welke steken de hoeken moeten komen?
... ♥ ik mis je ♥
pi_86082757
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:49 schreef Swietje het volgende:

Als je een opa hebt die kan haken _O_ , dan moet het voor jou toch zeker te overleven zijn.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 september 2010 @ 11:16:13 #59
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86083421
quote:
Op zondag 5 september 2010 10:17 schreef phluphy het volgende:
Dank je wel Ynske. Het is me deels duidelijk.

Je zegt: als een granny de stokjes gaan maken. Ook in de eerste rij? Want zoals ik het lees, moet je de eerste rij alleen maar (enkele) stokjes maken in elke losse van de ring.

En daarna: uitrekenen op welke steken de hoeken moeten komen?
ja eerst een grote ring losse maken, en aan die ringga je stokjes maken in groepjes van 3. Dan moet je dus op t midden van voor en achter tussen twee groepjes srokens 1 stokje meerderen
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 5 september 2010 @ 11:29:24 #60
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86083698
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:16 schreef Ynske het volgende:

[..]

ja eerst een grote ring losse maken, en aan die ringga je stokjes maken in groepjes van 3. Dan moet je dus op t midden van voor en achter tussen twee groepjes srokens 1 stokje meerderen
Aha, dus niet eerst 1 keer helemaal rond zoals in het betreffende patroon stond? Maar gewoon de groepjes van 3 stokjes in de ring (ipv in de losse steken)?

Sorry dat ik blijf vragen! :o
... ♥ ik mis je ♥
pi_86084084
In de ring idd
  zondag 5 september 2010 @ 11:55:45 #62
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86084293
O.k., dank je wel!
Pompen of verzuipen! Here we go! :P
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 5 september 2010 @ 11:56:42 #63
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_86084315
Succes fluf :D
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 5 september 2010 @ 12:00:31 #64
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86084416
@Swietje ik zag pas bij de Selexys (boekenwinkel) een haakboek in de aanbieding met alle begin steken en technieken enzo. Was minder dan 10 euro geloof ik en stond echt veel in. Misschien is dat iets? (weet niet waar je woont, ik zag 'm in Rotterdam maar dat is ook een HEELE GROTE Selexys :P). Al is het meeste ook op internet te vinden, maar basis steken gewoon in een boekje is wel fijn.
Maar natuurlijk helemaal fijn als je Opa je het kan leren :D Weet je gelijk of je het goed doet enzo.
pi_86085440
Ik haat 't dat 't zondag is... nou kan ik geen spulletjes gaan kopen...
Selexyz zit hier in mijn woonplaats ook dus daar ga ik ook eventjes kijken ^O^ en voor vandaag maar gewoon youtube filmpjes bestuderen en bekijken wat jullie voor moois hebben gemaakt :)
En als ik het een beetje kan ga ik bij m'n opa aankloppen.. hihi
pi_86088520
het zat me toch niet helemaal lekker, dat konijntje zonder oogjes... ik heb er uiteindelijk (nog steeds bedankt daarvoor Ilske) de oogjes van Charly the Seahorse voor gebruikt...
zo was het eerst dus:

en zo ziet het er nu uit... ik heb er ook een neusje bijgemaakt, was leuker bij de oogjes...

toch wel veel leuker nu om weg te geven :)
(woensdag ga ik op kraamvisite om dit te geven... het is een jongetje geworden, daar vind ik dit ook wel heel leuk voor... leuker dan voor een meisje bedacht ik me later... :D )
pi_86088723
Nog even pimpen met mijn haaksle van afgelopen zomer:

Het vestje uit Happy Hooker *O*

En met deze ben ik nu bezig:

Granny stripe blanket...
Woeiii - Blog
  zondag 5 september 2010 @ 14:26:00 #68
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86088765
Goede toevoeging de ogen! :D Maken hem veel liever :) en ook goede ogen voor een druk konijn :D

En leuk vestje Marjo! :D:D
En I love de kleuren van je deken in wording ^^
pi_86088868
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:18 schreef mijsje het volgende:
het zat me toch niet helemaal lekker, dat konijntje zonder oogjes... ik heb er uiteindelijk (nog steeds bedankt daarvoor Ilske) de oogjes van Charly the Seahorse voor gebruikt...
zo was het eerst dus:
[ afbeelding ]
en zo ziet het er nu uit... ik heb er ook een neusje bijgemaakt, was leuker bij de oogjes...
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
toch wel veel leuker nu om weg te geven :)
(woensdag ga ik op kraamvisite om dit te geven... het is een jongetje geworden, daar vind ik dit ook wel heel leuk voor... leuker dan voor een meisje bedacht ik me later... :D )
Leuk! Zijn ook echt stoere jongens kleuren...
Woeiii - Blog
pi_86088913
Mijsje, wat een lieverd! O+ Hoe lang ben je nou bezig om zoiets te maken? :)

En ik zag ook nog een heel leuk vestje voorbij komen! ^O^ Mooie kleur!
pi_86088962
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:24 schreef -Marjo- het volgende:
Nog even pimpen met mijn haaksle van afgelopen zomer:

[ afbeelding ]

Het vestje uit Happy Hooker *O*

En met deze ben ik nu bezig:
Ah, die heb ik ook. Past het vestje jou wel? Welke naald en garen heb je gebruikt?
  zondag 5 september 2010 @ 14:40:22 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86089153
ah wat een geweldig vestje marjo! O+ ik wil 't ook een keer maken, maar ga 'm wel wat ruimer proberen te maken want ik pas vast ook niet in die maat.

en mijsje, het konijn is veel leuker zo inderdaad!
in de haak.
pi_86089210
O+ bedankt, ik vond het ook zo lief geworden...
het konijntje, daar doe ik ongeveer 2 dagen over het haken van de onderdelen. op dag 3 zet ik het in elkaar, en meestal duurt het dan nog een paar dagen voor ik weet welke ogen er precies op moeten... :D in dit geval heeft dat dus een paar maanden geduurd, aangezien ik dit al in februari heb gehaakt... :+

ow, en dit kreeg ik in de vakantie van Yppy, m'n secret swapster, waardoor ik dacht dat ik het al per ongeluk gezien had wat ik ging krijgen...
O+ een pennenzakje met twee rode pennen om na te kijken en natuurlijk nog een heel lief kaartje erbij!
pi_86089382
Zo, ik heb net de Engelstalige Happy Hooker en Not Your Mama's Crochet besteld. Het wordt tijd voor een gedegen basis en naslag (en natuurlijk voor nieuwe patronen).

Ik vroeg me trouwens nog af, heeft iemand hier wel eens geprobeerd om met kralen of lovertjes te werken? Het lijkt me heel leuk, maar hoe moeilijk is het nou echt?
pi_86089428
2 dagen om al die onderdelen te haken... da's snel! Tenminste, voor mij ziet het er nog onmogelijk uit.. Ik vind 'm echt heel tof! O+ Ik hoop dat ik uiteindelijk ook zulke knuffels kan haken... :@
pi_86089689
als je vasten kunt haken en je doorhebt hoe je dat in het rond doet, dan kun je dit ook... het plaatje ziet er misschien lastig uit, maar probeer eerst wat vasten uit, en dan lukt dit vanzelf... :Y
en als ik zie hoe snel mensen in dit topic van helemaal niet kunnen haken naar de leukste dingen haken gaan, dan zie ik jou dit konijntje ook wel gauw gaan maken :) komt goed, maar heeft gewoon wat oefening nodig :)
pi_86092886
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:33 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ah, die heb ik ook. Past het vestje jou wel? Welke naald en garen heb je gebruikt?
Het valt wel iets kleiner dan ik dacht. Ik heb maat M gemaakt met Scheepjes Bamboo, naald 3.5 geloof ik maar weet ik niet zeker...
Woeiii - Blog
pi_86093089
Mijsje, ik hoop dat ik het geduld kan opbrengen om net zo lang te oefenen tot ik het ook kan... :)
pi_86093254
:) anders kom je sowieso naar die meet, dan zijn er genoeg mensen die je even verder kunnen helpen :Y (en is ook gewoon gezellig)

hadden we de meet nou vastgelegd op 9 oktober? wie durft er spijkers met koppen te slaan nu? datum + lokatie? Ik daag je uit... :+
pi_86093457
Zo'n meeting lijkt me heel leuk, maar ik weet niet of ik durf hoor :o
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 september 2010 @ 17:56:28 #81
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86094776
Hier weer eens in de trein aan t haken, komen er 3 oudere dames bij me zitten want ze vinden t zo leuk :D
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 5 september 2010 @ 20:01:04 #82
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86098612
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:56 schreef Ynske het volgende:
Hier weer eens in de trein aan t haken, komen er 3 oudere dames bij me zitten want ze vinden t zo leuk :D
ahhh ja, da's nostalgie natuurlijk! O+

_marjo_ wow, die's leuk! op verlanglijstje noteert

mijsje, ik ben blij dat 't konijn oogjes heeft, zonder oogjes was inderdaad vreemd! :D

Ik heb nog maar de 1e rand voor mijn poncho kunnen maken, daarna kwam er visite.
Het ging op zich aardig, alleen draaide het alle kanten op. :X Wat een gepruts! :P
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 5 september 2010 @ 20:28:49 #83
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_86099708
Ben ik weer...even wat vraagjes tussen door...

Ik ben begonnen met double crochet (zo heet dat toch) alleen bij het keren zegt iedereen op youtube wat anders, 3 steekjes los en dan tweede gaatje, 2 steekjes los en dan eerste gaatje...kortom ik loop daar een beetje vast !!

Mijn eerste rijtje heb ik opgezet met haaknaald nr. 4 en dan ben ik verder gegaan met haaknaald nr. 3 (tip van me moeder) maar toch blijft me onderste randje te strak in vergelijking met de tweede rij (snappen jullie hem nog)

Voor me eerste projectje heb ik deze uitgezocht, http://www.ravelry.com/pa(...)baby-blanket-81028ad
Nou begin ik gewoon met een vierkant proeflapje en als tie mooi genoeg is maak ik aan 1 van de punten een hoofdje, of is zo een hoofdje te moeilijk voor een beginneling ??

Pff ik haak weer verder !! Alvast bedankt !!
  zondag 5 september 2010 @ 20:45:03 #84
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86100639
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:28 schreef BuupWerk het volgende:
Mijn eerste rijtje heb ik opgezet met haaknaald nr. 4 en dan ben ik verder gegaan met haaknaald nr. 3 (tip van me moeder) maar toch blijft me onderste randje te strak in vergelijking met de tweede rij (snappen jullie hem nog)
Buupwerk, ik pik heel lui even een vraag er tussenuit die ik makkelijk kan beantwoorden.
Ja ik snap hem nl haha. Ik heb zelf ook de neiging om te strak te haken. De tip van je moeder om een grotere naald te nemen voor je eerste rijtje is een goed idee. Als hij nu nog te strak is. Ja dan moet je het dus gewoon uithalen en opnieuw beginnen. Heb ik zelf ook een paar keer moeten doen.

Ik ben nog steeds een deken aan het breien. Die eerste paar toeren zijn dus ook te strak, pas later kwam ik erachter dat ik de sierrand rondom extra los moet breien omdat hij anders kromtrekt. Nu jammer dan. Ik steek die hoek van de deken wel goed onder en dan is er niemand die het ziet. Ik had al 90 cm breed bij (even meten hahaha) ik denk zo'n 50-55 cm lang toen ik erachter kwam en toen had ik geen puf om weer overnieuw te beginnen.
Het goede nieuws, nu bij het meten viel dat omkrullen reuze mee. Denk dat het materiaal mee een beetje helpt (zuiver scheerwol). Maar goed als ik hem op een houten vloer of zo zou uitspreiden dan zou je het wel zien dat dat eerste stuk niet goed recht blijft liggen. (Deken wordt 180*240 dus ik moet nog een klein stukje doorbreien...)
pi_86100926
Zo'n hoofdje is niet moeilijk, maar bij dat dekentje haak je eerst het hoofdje en dan pas de rest er gelijk aan vast. Nu zul je het moeten vaststikken.

Voor een double crochet: stokje bij Amerikaans patroon, vaste bij Brits patroon.
Ik ga er nu vanuit dat het Amerikaans is, en dus een stokje. Dan maak je 3 lossen voor de kantsteek en maak je je stokje in het tweede gat.

Oh, en wat betreft het randje. Ja, dat is bij een beginneling altijd te strak.
Ook nu vind ik het lastig, maar ik weet wel dat het begin van mijn chain row wat losser mag dan het laatste stuk; bij mij worden namelijk bij de eerste rij vasten (wanneer ik dus over de chain row 'terughaak') de kettingsteken steeds strakker naarmate ik het einde nader.
Eventueel zou je ook de foundation chain row kunnen doen, dan haak je de lange chain row en je eerste toer vasten in 1 keer.

[ Bericht 39% gewijzigd door wyccie op 05-09-2010 20:55:17 ]
  zondag 5 september 2010 @ 21:14:51 #86
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_86102528
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:50 schreef wyccie het volgende:
Zo'n hoofdje is niet moeilijk, maar bij dat dekentje haak je eerst het hoofdje en dan pas de rest er gelijk aan vast. Nu zul je het moeten vaststikken.

Voor een double crochet: stokje bij Amerikaans patroon, vaste bij Brits patroon.
Ik ga er nu vanuit dat het Amerikaans is, en dus een stokje. Dan maak je 3 lossen voor de kantsteek en maak je je stokje in het tweede gat.

Oh, en wat betreft het randje. Ja, dat is bij een beginneling altijd te strak.
Ook nu vind ik het lastig, maar ik weet wel dat het begin van mijn chain row wat losser mag dan het laatste stuk; bij mij worden namelijk bij de eerste rij vasten (wanneer ik dus over de chain row 'terughaak') de kettingsteken steeds strakker naarmate ik het einde nader.
Eventueel zou je ook de foundation chain row kunnen doen, dan haak je de lange chain row en je eerste toer vasten in 1 keer.
- tweede gat...hmmm...uithalen maar weer...hmmm

- tweede stuk is een beetje te ingewikkeld voor mij...sorry
  zondag 5 september 2010 @ 21:22:49 #87
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_86103127
ow en das dus ook bij de eerste rij, eerst gewoon losse aan het eind drie losse tweede gaatje en terug ??

pff moeilijk uitleggen hoor...
  zondag 5 september 2010 @ 21:44:58 #88
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_86104771
Oeh, ik sta in de OP *O*

Ook ik ben met de bal bezig omdat ie zooooo leuk is:

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 5 september 2010 @ 22:34:37 #89
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86108100
Leuke kleuren voor je bal Muck! :D:D Vind 'm ook erg gaaf! :D Moet je je voorstellen als je klein bent en dan met zo'n hele grote hele zachte bal mag spelen ^^ Die gewoon binnen kan! :D

Was vandaag bij m'n zus en haar schoonmoeder begon zo van: jij haakt toch veel? wat vind je van een schattig mutsje voor je nichtje? :) ik heb pas eens zitten zoeken en....
goed, ik ben blijkbaar al berucht ofzo ;)

Oew en mijn aanstaande schoonzus begon dat ze deze schildpadjes:

wel heel lief vind (had ik hun laten zien, gaan in juni trouwen en broer heeft iets met schildpadden. En dat ze wel iets wou bedenken om ze te kunnen gebruiken op de bruidstaart! :D:D jeeej, dus toch maar het patroon kopen denk ik.
pi_86110058
Mooie kleuren voor de bal! :D

En wat een leuke padjes O+ EsseEi! Echt koddig! O+
  zondag 5 september 2010 @ 23:29:36 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86110723
oh leuk muck!!! :D *O* mooie kleurtjes inderdaad!

ik ga mijn 2e exemplaar morgen in elkaar zetten. 8-)
in de haak.
  zondag 5 september 2010 @ 23:33:42 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86110881
hier nog een tussenfotootje van alle onderdelen (al kloppen de kleuren van geen kanten, maar allez)

en de stapel draadjes, wat een rotklus dat afwerken! :O
in de haak.
  zondag 5 september 2010 @ 23:34:55 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86110923
Essei dat zijn inderdaad geinige schildpadjes!
in de haak.
  zondag 5 september 2010 @ 23:37:39 #94
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86111009
Ik wil ook zo'n bal maar EsseEi zegt dat ik daar te groot voor ben :'(
  zondag 5 september 2010 @ 23:42:34 #95
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86111180
neejoh, dat kan makkelijk! :) rammeltje erin en spelen maar! :+
in de haak.
  zondag 5 september 2010 @ 23:45:39 #96
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86111280
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:42 schreef trui het volgende:
neejoh, dat kan makkelijk! :) rammeltje erin en spelen maar! :+
_O_
pi_86111494
Hoihoi, zo, wat gaan deze topics gigantisch snel. Maar ik word er wel gemotiveerd van! Mijn tas vordert aardig; ben op driekwart ongeveer en het valt me alleszins mee, zo moeilijk is dat haken helemaal niet! :P Deze tas iig dan, haha. Als ie af is, zal ik eens kijken of ik ergens een fototoestel kan scoren en hem kan laten zien! Ookal is hij lang niet zo spannend als wat jullie hier ongeveer maken.

Maar nu zag ik in het vorige topic dit dingetje voorbij komen:

http://images4.ravelry.co(...)/90075ada_medium.jpg

Esse-ei, jij ging dat haken? En iemand anders had het ook al gemaakt? Kan ik aan dat patroon komen op het internet? Want ik vind hem ongelooflijk leuk en het nichtje van mijn vriend wordt binnenkort 1 jaar, dus ik denk dat het een heel leuk kadootje voor haar kan zijn!! (nee hoor, ik ben niet ambitieus of overmoedig, hoezo?)

En anders die bal misschien, want die vind ik ook vreselijk leuk. Is er nog een bepaald patroon voor het ding, of zuigt iedereen het maar uit z'n duim? Want het doet er natuurlijk niet echt toe hoe groot de lapjes zijn, als ze maar allemaal even groot zijn...
  zondag 5 september 2010 @ 23:59:31 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86111683
skochsela, zie hier voor de stapeltoren! :)

en als je een ravelry account hebt kun je ynskes variant ook zien.

hoe je zo'n bal kunt maken is hier te zien.

maar ik zag ook kleinere varianten, bijvoorbeeld bij theroyalsisters.

[ Bericht 16% gewijzigd door trui op 06-09-2010 00:18:44 ]
in de haak.
pi_86112216
Marjo leuk vestje! En je grannydeken O+ O+

Trui en Muck ik word er helemaal vrolijk van! O+ hij staat hier hoog op de lijst, mischien leuk om met de lucypack van rico creative te maken.

Mijsje knijn ziet er heel lief uit met die oogjes!

Ik ben druk bezig met de sjaal/omslagdoek voor puber want de wol uit duitsland is binnen. Maar was tussentijds begonnen met zelfde patroon (halve granny) naald dunner dan andere, zelfde soort draad maar andere kleuren en het worden toch behoorlijk verschillende omslagdoeken. De reserve, grijs/groen is mijn moeder helemaal weg van dus die heeft ook bestemming. Maar wat vreet het draad, ben bij beide al bezig aan de 3e 100gr bol :o morgen ff foto maken. Ben er wel super trots op
pi_86112474
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:59 schreef trui het volgende:
skochsela, zie hier voor de stapeltoren! :)

en als je een ravelry account hebt kun je ynskes variant ook zien.

hoe je zo'n bal kunt maken is hier te zien.

maar ik zag ook kleinere varianten, bijvoorbeeld bij theroyalsisters.
Ah dankjewel! En dan nog een vraag voor de ervaringsdeskundigen (zag dat sowieso best veel mensen hier dingen maken voor kinderen):
wat voor garen is hier nou voor geschikt? Katoen of een katoenmengsel? Kindje in kwestie stopt werkelijk alles in haar mond, dus het moet niet kapot gaan of pluizen bij kinderkwijl en kindertandjes :P
  maandag 6 september 2010 @ 00:28:29 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86112570
in de haak.
pi_86115810
mijsje, voor zover ik weet ligt meeting idd vast op 9 oktober en het was bij trui thuis dacht ik :-)
pi_86116112
9 oktober wordt voor mij een misschien, wnt misschien moet ik bij de hockey fluiten... (was een van de weinige data dat ik nog kon dus die zal het misschien wel worden).

Trui, die bal is echt te koel! Wordt mijn volgende project na de lavender bunny voor mijn collega. _O_

Die schildpadjes zijn wel heel cute zo... Leuk idee Essei!
pi_86116294
quote:
Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef trui het volgende:
zie mijn antwoord van gisteren. :P
Ah het nadeel van die snellopende topics, dan lees je er overheen :@
pi_86116948
Ik was dit weekend in Burgh-Haamstede en daar heb ik een klein wolwinkeltje gevonden en echt superleuke handvatten gekocht voor een tas O+ Donkerbruin hout met een plaatje van een meisje met een grote zonnenhoed erin gekerfd O+

En een bamboe haaknaald 12mm *O*

Verder eigenlijk het hele weekend een meisje van 9 geprobeerd te leren haken en ook nog iemand anders vanalles uitgelegd :D Ook alle oudtantes vonden het echt geweldig, dat haken :D
  maandag 6 september 2010 @ 09:35:08 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86117398
klinkt leuk inu! :D

quote:
Op maandag 6 september 2010 06:28 schreef StefanieV het volgende:
mijsje, voor zover ik weet ligt meeting idd vast op 9 oktober en het was bij trui thuis dacht ik :-)
OK, bij deze maar even officieel vaststellen dan? 8-) ik wil ook nog best informeren of dat park-theehuis een optie is maar ik vind 't ook prima als jullie hier komen. wie heeft nog eens dat linkje van dat agenda-systeem dat we ingevuld hadden? dan kan ik even zien wie er allemaal van plan waren te komen. evt. nieuwe gegadigden kunnen zich natuurlijk ook nog aanmelden. maar 't is wel handig om vooraf te weten of ik statafels moet gaan organiseren. ;)
in de haak.
pi_86117429
Ik ben op zoek naar een SIMPEL patroon om een mutsje te haken! Ik kan niet haken,maar ik wil het leren, Heb wol gekocht en haaknaalden, en rondbreinaalden (Lagen er toch en is handig om te hebben :P)
Waar (en hoe) vind ik zo'n patroon? ZOIETS DUS

Hoeft niet super uitgebreid, Gewoon simpel is al moeilijk genoeg :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 6 september 2010 @ 09:46:17 #108
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86117575
quote:
Op maandag 6 september 2010 09:37 schreef Tammymara het volgende:
Ik ben op zoek naar een SIMPEL patroon om een mutsje te haken! Ik kan niet haken,maar ik wil het leren, Heb wol gekocht en haaknaalden, en rondbreinaalden (Lagen er toch en is handig om te hebben :P)
Waar (en hoe) vind ik zo'n patroon? ZOIETS DUS

Hoeft niet super uitgebreid, Gewoon simpel is al moeilijk genoeg :D
kijk even op www.garnstudio.com daar staan makkelijke mutsjes op :)
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 6 september 2010 @ 10:23:06 #109
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86118428
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:33 schreef trui het volgende:
hier nog een tussenfotootje van alle onderdelen (al kloppen de kleuren van geen kanten, maar allez)

[ afbeelding ]

en de stapel draadjes, wat een rotklus dat afwerken! :O
[ afbeelding ]
Ik vind de kleuren best kloppen! Lekker vrolijk! Erg leuk idee ook. En een mooie uitvoering O+

Ik heb een nieuwe winterjas gekocht en daar moet ik nog een sjaal, muts en handschoenen voor hebben. Ik ga zo een paar daagjes naar Brugge. Ik neem mijn af te ronden projecten mee en dan kan ik, als ik terug ben, lekker aan wat nieuws beginnen! Ik kijk er nu al naar uit!
Vorige week hebben we een nieuwe bank en dressoir gekregen. Ik heb nog een soort poef op pootjes van Ikea. Daar wil ik graag een ronde GS omheen maken. Ow, wat een plannen weer! Ik heb me wel voorgenomen daar goed garen voor te kopen. Ik neem geen risico dat ik weer eens wat te kort kom en het dan nergens meer kan vinden.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 6 september 2010 @ 10:36:13 #110
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86118761
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:23 schreef mmascha het volgende:
Ik vind de kleuren best kloppen! Lekker vrolijk! Erg leuk idee ook. En een mooie uitvoering O+
ik bedoelde dat ze niet overeenkomen met de werkelijkheid. :o
in de haak.
  maandag 6 september 2010 @ 10:55:24 #111
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86119277
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:36 schreef trui het volgende:

[..]

Ziet er vast in het echt feller uit? Blijft leuk! ;)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 6 september 2010 @ 11:06:09 #112
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86119584
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:36 schreef trui het volgende:

[..]

De grote uitdaging van de 21e eeuw: kleuren precies te vangen met de camera!
pi_86119867
Hmm.. ik ga ook eens nadenken over die meeting.. als ik mag komen dan? Al durf ik niet enzo.. :@
pi_86120107
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:13 schreef Swietje het volgende:
Hmm.. ik ga ook eens nadenken over die meeting.. als ik mag komen dan? Al durf ik niet enzo.. :@
Tuurlijk mag je komen! Je bent ook niet de enige nieuweling hoor! Ik ken ook niemand 'in het echt'. ;) en waar kan je beter leren haken dan op een haakmeet! :D
  maandag 6 september 2010 @ 11:23:25 #115
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86120173
Voor het geval ik wel naar de meet kan, wat gaat er eigenlijk gebeuren op zo'n haakmeet?
Is het alleen gezellig geouwehoer of neemt iedereen ook haakspul mee? :+
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_86120204
Ik ben alleen wel de maandag na de meet jarig dus ik moet wel even kijken of het uitkomt... Hoe oud zijn jullie eigenlijk? :P Omdat ik alleen maar mensen ken van 60+ die haken _O-
  maandag 6 september 2010 @ 11:26:16 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86120259
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:23 schreef TwistedDarling het volgende:
Voor het geval ik wel naar de meet kan, wat gaat er eigenlijk gebeuren op zo'n haakmeet?
Is het alleen gezellig geouwehoer of neemt iedereen ook haakspul mee? :+
van allebei een beetje. :)
in de haak.
  maandag 6 september 2010 @ 11:26:45 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86120276
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:24 schreef Swietje het volgende:
Ik ben alleen wel de maandag na de meet jarig dus ik moet wel even kijken of het uitkomt... Hoe oud zijn jullie eigenlijk? :P Omdat ik alleen maar mensen ken van 60+ die haken _O-
ben jij dan 60-??? :o :o :o leuk, een jonkie erbij! :+
in de haak.
pi_86120296
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:26 schreef trui het volgende:

[..]

ben jij dan 60-??? :o :o :o leuk, een jonkie erbij! :+
Nouhouhou :6
  maandag 6 september 2010 @ 11:27:29 #120
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86120303
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:24 schreef Swietje het volgende:
25
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  maandag 6 september 2010 @ 11:27:45 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86120310
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:55 schreef mmascha het volgende:
Ziet er vast in het echt feller uit? Blijft leuk! ;)
op die eerdere tussenfoto zijn de kleuren wat beter vastgelegd.
in de haak.
  maandag 6 september 2010 @ 11:28:21 #122
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86120328
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:26 schreef trui het volgende:

[..]

van allebei een beetje. :)
Goed om te weten. Dat ik dan niet als enige zonder m'n haaknaalden zit. ;)
Leuk!
pi_86120366
Ik ben ook 25 :P
pi_86120414
Ik ben bijna 20 :')
  maandag 6 september 2010 @ 11:32:29 #125
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86120446
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:31 schreef Swietje het volgende:
Ik ben bijna 20 :')
Dat is wel heeeel jong. :P
pi_86120472
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:32 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Dat is wel heeeel jong. :P
Ja he :'( :P
pi_86120524
Ik ben 24, dus van alles wat :Y

Heb dit weekend zitten haken met een meisje van 9, dus ook 10--ers haken :P
  maandag 6 september 2010 @ 11:40:36 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86120704
ik ben tegenwoordig 't omgekeerde van inu. (ai)
in de haak.
pi_86120817
ik ben 28, hou zo het gemiddelde in balans geloof ik O-)

Ik ga ook mijn best doen voor de meet, mits ik binnenkort eens mijn rooster krijg }:|
pi_86120848
Dus echt 'n mengelmoesje van leeftijden :)

Ik heb in m'n hoofd gehaald dat ik voor Sinterklaas het amigurumi Sinterklaasje gehaakt wil hebben :')
pi_86120913
Voordat we het vergeten, de stand van zaken in de swap:

Hoe staat het met de nog te arriveren pakketjes? Hier is de brievenbus nog leeg (Vicky! }:| :{ :P ;) )
pi_86120916
Ik ben net 21.

Wordt er niet meer geraden voor de swap? Ik weet nog niet wie voor mij had :')

-edit: spuit 11
  maandag 6 september 2010 @ 11:53:17 #133
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86121081
Oh wat zijn jullie allemaal nog lekker jong! zei de oude sok van 46.
Maar goed dat ik de 9e verhinderd ben anders is dat slecht voor het gemiddelde O~)
pi_86121113
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:47 schreef Ilske het volgende:
Voordat we het vergeten, de stand van zaken in de swap:

[ afbeelding ]

Hoe staat het met de nog te arriveren pakketjes? Hier is de brievenbus nog leeg (Vicky! }:| :{ :P ;) )
jij bent niet met vakantie ;)
ik ben nog 23 maar in december word ik 33 en dan kan ik niet meer omkeren :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86122676
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:14 schreef YPPY het volgende:
Hoothoot, zijn er al nieuwe berichten over de RE-BAG? O-) Erg leuk wel, dat we zo gekozen hebben voor het blauwe als kleurtje.
Ik heb ze allemaal binnen, en m'n eigen is ook af. Het blauwe is erg leuk zo bij elkaar! Morgen en overmorgen alles in elkaar zetten. Label eraan maken en dan opsturen! Dus eind van de week is er een foto :)

En voor degene die het vroeg: ik ben 25.
pi_86122734
Waar is die meet eigenlijk? In welke stad bedoel ik dus. Ik heb geen ov meer (en nee ook geen fulltime werk dus al mijn loon gaat op aan die lullige dingen als eten en huisvesting), dus reiskosten zijn een beetje een probleem :P
pi_86124119
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:44 schreef Skochsela het volgende:
Waar is die meet eigenlijk? In welke stad bedoel ik dus. Ik heb geen ov meer (en nee ook geen fulltime werk dus al mijn loon gaat op aan die lullige dingen als eten en huisvesting), dus reiskosten zijn een beetje een probleem :P
Waar woon je? Misschien kan je met iemand meerijden?
  maandag 6 september 2010 @ 13:27:59 #138
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86124260
meet, *O* meet, *O* meet *O* (terwijl ik het stiekumpjes ook wel een beetje eng vind, ik ken ook niemand in het echie! :@ :') :P )

Oh ik ben 30.
Ik geloof dat Swietje vroeg wie die stapeltoren al hebben gemaakt.
Ynske heeft 'm inderdaad gemaakt en ik ook. Hij staat bij mijn projecten op ravelry (volgens mij had ik je daar ook al gespot!). Dan kan je meteen doorklikken naar het gratis patroontje. Als je vaste kunt maken en kunt meerderen en minderen en dat een beetje regelmatig (gewoon een paar keer doen, dan ga je vanzelf regelmatiger haken) dan ik het echt een makkelijk patroontje.

Ik heb hiervoor expres catania (katoen) gebruikt. zo'n stapeltoren is toch echt voor een baby en ja die propt ook vanalles in de mond. Daarom wilde ik geen pluizig spul. Ook heb ik geprobeerd een beetje strakker te haken zodat het vulspul er niet zomaar uitgeplukt kan worden.

Stefanie, kan jij ook de 9de (i.v.m. mogelijk meerijden... en pre-meeten :P )?
klerkje
pi_86124823
Als Stefanie niet kan moeten we verzetten! Anders lopen we die echte Belgische lekkernijen mis!! :P
pi_86125044
Volgens mij vroeg ik niets over de stapeltoren ;) maar maakt niet uit. Hij is wel leuk! ^O^
  maandag 6 september 2010 @ 13:56:22 #141
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86125439
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef Swietje het volgende:
Volgens mij vroeg ik niets over de stapeltoren ;) maar maakt niet uit. Hij is wel leuk! ^O^
Oh nee het was Skochsela (dat krijg je het met al die nieuwe mensen! :P )

Ilske, ik ben ook al ontmaskerd, ik heb de swap voor YPPY gemaakt.

En inderdaad Stefanie MOET komen, haha.
Dan kan ik wel Zeeuwse babbelaars of bolussen meenemen ;) .
klerkje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 6 september 2010 @ 14:05:50 #142
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86125756
hier nog altijd geen idee :@ sorry, moet ik die olifant koppelen aan een ava?
dat verklaard dat iig waarom ik geen idee heb, fokken met telefoon is zonder ava's
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86125789
Haha, wat een "discussie" over leeftijd... Ik ben 31, dus nog geen grijze ouwe sok hoor ;)
Catania vind ik ook wel handig voor baby's... lekker stevig, niet te pluizig, bovendien vind ik het gewoon heerlijk haken.
  maandag 6 september 2010 @ 14:45:29 #144
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_86127054
Ik heb gehaakt in de bus vannochtend !! Vond het wel HIP van mezelf :) een 27 jarig die haakt in de bus !!

zit alleen nog met dat naar boven gaan...3 losse tweede gaatje verhaal...
pi_86127432
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:27 schreef Spiegelei het volgende:
meet, *O* meet, *O* meet *O* (terwijl ik het stiekumpjes ook wel een beetje eng vind, ik ken ook niemand in het echie! :@ :') :P )

Oh ik ben 30.
Ik geloof dat Swietje vroeg wie die stapeltoren al hebben gemaakt.
Ynske heeft 'm inderdaad gemaakt en ik ook. Hij staat bij mijn projecten op ravelry (volgens mij had ik je daar ook al gespot!). Dan kan je meteen doorklikken naar het gratis patroontje. Als je vaste kunt maken en kunt meerderen en minderen en dat een beetje regelmatig (gewoon een paar keer doen, dan ga je vanzelf regelmatiger haken) dan ik het echt een makkelijk patroontje.

Ik heb hiervoor expres catania (katoen) gebruikt. zo'n stapeltoren is toch echt voor een baby en ja die propt ook vanalles in de mond. Daarom wilde ik geen pluizig spul. Ook heb ik geprobeerd een beetje strakker te haken zodat het vulspul er niet zomaar uitgeplukt kan worden.

Stefanie, kan jij ook de 9de (i.v.m. mogelijk meerijden... en pre-meeten :P )?
Ja dat was ik dus, en ik had 'm ook al gespot op Ravelry! Maar ik snap nog niet veel van die site, wat is nou de meerwaarde van Ravelry boven dit forum?

Ik kom uit Overijssel, trouwens, en ik ben 25. En ik kan vast niet komen meeten, sowieso, en het is wel eng op een forum waar ik nauwelijks kom :P maar jullie klinken allemaal zo gezellig!
pi_86127489
Poging gedaan om het uit te leggen, Buup. Als ik verkeerd zit hoor ik het graag :P Volgens mij moest je drie stokjes maken in elke vaste in je al bestaande rij, maar dat weet ik niet zeker meer.

Drie losse moet dat zijn, ik heb er maar twee getekend lol.
_O-

Edit: de meerwaarde van Ravelry voor mij is de immense verzameling patronen, het handige overzicht van je eigen en andermans projecten en leuke internationale contacten via andere groups :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Lyssa op 06-09-2010 15:06:10 ]
pi_86127568
Wat een jonkies zijn we met zijn allen. Ik ben 28 :)

En of het raar is, jah, misschien, maar ik ben sowieso een beetje raar. Ik luister hakend naar Rammstein. :D
pi_86127589
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:59 schreef _Arual_ het volgende:
Wat een jonkies zijn we met zijn allen. Ik ben 28 :)

En of het raar is, jah, misschien, maar ik ben sowieso een beetje raar. Ik luister hakend naar Rammstein. :D
Ik luister ook hakend naar Rammstein :P
pi_86127877
Dat had ik nou niet verwacht... Rammstein & haken... :P :D

Hm. Ik wilde vandaag spulletjes kopen voor 't haken.. maar heb eigenlijk geen tijd. Pas woensdag op z'n vroegst. :{
pi_86127928
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:00 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Echt waar? Ik voel me al gelijk een stuk normaler _O-
  maandag 6 september 2010 @ 15:13:23 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86127994
:W jeetje een half topic voorbij alweer!

Mijn beenwarmers zijn zo goed als af maar heb er nog geen foto's van kunnen maken. Misschien pimp ik ze ook nog eerst wel een beetje, ik vind ze wat saai :{
  maandag 6 september 2010 @ 15:14:21 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86128018
Ik ben trouwens 27 en haak graag in de trein met allerlei muziek erbij aan :D zo raar is het dus niet!
pi_86128442
Mijn knetterscheve dekentje:

Ziet er in opgevouwen toestand wel ok uit:

Alleen willen de kleuren op die foto weer niet.
  maandag 6 september 2010 @ 15:34:47 #154
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86128594
In opengevouwen toestand ziet het dekentje er ook prima uit hoor. :D
  maandag 6 september 2010 @ 15:39:15 #155
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86128738
Mooie fleurige deken, Arual! Alleen jammer dat je niet luisterde toen de winkeljuffrouw je waarschuwde dat die wol van ondeugende schapen kwam ;)
pi_86128811
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:39 schreef caroline88 het volgende:
Mooie fleurige deken, Arual! Alleen jammer dat je niet luisterde toen de winkeljuffrouw je waarschuwde dat die wol van ondeugende schapen kwam ;)
O+ prachtig!

Toch jammer dat je niet naar de meet kan, ik had je graag ontmoet!
pi_86129174
Arual, wat is 'ie mooi!!!
Mijn grannystripe moet steeds weer voorrang geven aan andere projecten, dus die ligt braaf te wachten...

Ik mag ook eindelijk babydingetjes gaan haken, er komt familie-uitbreiding aan (niet bij mij hoor). In februari pas, dus ik heb nog even om te bedenken wat ik ga maken.
  maandag 6 september 2010 @ 16:01:27 #158
112545 Muck
pi_86129520
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:00 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Op dit moment is het My Chemical Romance, maar Rammstein komt vaak genoeg voorbij hier :D
En ik ben 24 trouwens.
pi_86129919
Ik doe een combi van Jeff Buckley en Eliza Doolittle, in de trein dan :P
pi_86130266
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:01 schreef Muck het volgende:

[..]

Op dit moment is het My Chemical Romance, maar Rammstein komt vaak genoeg voorbij hier :D
En ik ben 24 trouwens.
Ik luister van alles :D maar ook Rammstein. Veel britpop, Indie en progressive dance :+
pi_86131003
Het minderwaardigheidscomplex waar mijn dekentje last van heeft verdwijnt al een beetje dankzij jullie. O+
  maandag 6 september 2010 @ 17:09:42 #162
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86131936
Arual ik zie de hele scheefheid niet eigenlijk :$

Ben 22 (dus mooi tussen Swietje en de 25+ers in ;)) en zit een beetje te overwegen om naar de meet te komen :P toen de discussie opkwam zat k hier net en dacht ik: wat moet ik daar :P maar misschien wel gezellig.
Maar misschien mag ik mee trouwjurken passen met schoonzusje ;) en dan gaat dat wel voor haha (ze gaat met haar en mijn moeder, maar ik wil stiekem mee :P)

oew vandaag met huisarts meegelopen en het was echt zo druk *ahum sarcasme allom* dus ik had een pauze van 2 uur, en zeeman geweest, wol gekocht voor stapeltoren en een muts! :D
En vroeg thuis, dus al beginnetje maken voor ik ga sporten :D
pi_86133266
Het lukt me niet :(

Dat rijtje haken wel,maar op het moment dat je rond gaat haken, het oppakken van die andere steken... GRRR,
pi_86134345
Arual O+ hij is helemaal leuk!

Ik ben 37 en 3x raden welke muziek ik leuk vind :P

Dan heb je het heel strak gehaakt tammymara of niet?
pi_86134436
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:17 schreef AnitraX het volgende:
Arual O+ hij is helemaal leuk!

Ik ben 37 en 3x raden welke muziek ik leuk vind :P

Dan heb je het heel strak gehaakt tammymara of niet?
Bruce *O*
  maandag 6 september 2010 @ 18:20:46 #166
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86134470
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:41 schreef Lyssa het volgende:

[..]

O+ prachtig!

Toch jammer dat je niet naar de meet kan, ik had je graag ontmoet!
Dubbel dank lieve Lyssa. Ik vrees dat je je sterk zult moeten maken voor nog een meet, een ander keertje ;)

SPOILER: huis
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86134554
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:20 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Dubbel dank lieve Lyssa. Ik vrees dat je je sterk zult moeten maken voor nog een meet, een ander keertje ;)

SPOILER: huis
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* *O* Gefeliciteerd *O* Wat een goed nieuws! Volgende keer doen we de meet gewoon bij jou, alle ruimte in het bos en dan als het frisser wordt gaan we bij de open haard zitten haken! *)
pi_86134737
Ik weet niet of het te strak is,Maar ik zie gewoon de lusjes niet die ik moet oppakken en ik snap al helemaal niet (youtube filmpje) wat ze daar aan het doen is :P Ik snap er echt helemaal niks van... Ik kan het wel, zo'n rondje haken maar de tweede "toer"gaat al mis omdat ik de hele tijd verkeerde lusjes oppak of de draad in tweeën splijt.
pi_86135902
Caroline, dat is echt geweldig nieuws! Ben heel blij voor je! *O*
Zo te horen ga jij het daar wel naar je zin krijgen!
Arual, je dekentje is mooi hoor O+ Ik zie niet eens dat 'ie scheef is, maar misschien ligt dat gewoon aan mij :@ Trui, je tweede bal in progress O+ Geweldige kleurtjes! En al die draadjes! Ik had al genoeg van het afwerken bij de pannenlap voor Sabine en m'n re-bag lapje! :') Jij hebt zo te zien wel een stuk of 10 keer meer draadjes af moeten hechten! :*
Leuke oogjes voor je konijn Mijsje, ziet er lief uit!
Hoop dat ik niemand vergeten ben nu :@
Welkom ook (alweer) nieuwe haaksters, gezellig dat er steeds meer en meer bij komen!
*O* voor de meet op 9 oktober! Heb er zin in! Lyssa, jij gaat toch ook? Misschien kunnen wij samen richting Utrecht treinen?
Ow, voor ik het vergeet, jullie hadden het over leeftijd :P Ik ben 24. Maar op de meet ben ik 25 :o
pi_86136459
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef Yachiru het volgende:
Caroline, dat is echt geweldig nieuws! Ben heel blij voor je! *O*
Zo te horen ga jij het daar wel naar je zin krijgen!
Arual, je dekentje is mooi hoor O+ Ik zie niet eens dat 'ie scheef is, maar misschien ligt dat gewoon aan mij :@ Trui, je tweede bal in progress O+ Geweldige kleurtjes! En al die draadjes! Ik had al genoeg van het afwerken bij de pannenlap voor Sabine en m'n re-bag lapje! :') Jij hebt zo te zien wel een stuk of 10 keer meer draadjes af moeten hechten! :*
Leuke oogjes voor je konijn Mijsje, ziet er lief uit!
Hoop dat ik niemand vergeten ben nu :@
Welkom ook (alweer) nieuwe haaksters, gezellig dat er steeds meer en meer bij komen!
*O* voor de meet op 9 oktober! Heb er zin in! Lyssa, jij gaat toch ook? Misschien kunnen wij samen richting Utrecht treinen?
Ow, voor ik het vergeet, jullie hadden het over leeftijd :P Ik ben 24. Maar op de meet ben ik 25 :o
Ik ga mogelijk lui zijn en met de auto :P Dan kan ik wel ergens oppikken ofzo! Misschien ga ik ook wel met de trein, moet ik nog even kijken. Anders moeten we ff info uitwisselen!
pi_86137225
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:13 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ik ga mogelijk lui zijn en met de auto :P Dan kan ik wel ergens oppikken ofzo! Misschien ga ik ook wel met de trein, moet ik nog even kijken. Anders moeten we ff info uitwisselen!
Oh, tegen een lift zeg ik geen nee hoor! :D Ik heb geen rijbewijs trouwens, anders had ik het ook wel aangeboden. Maar zonder rijbewijs lijkt me geen goed idee! :P
Maar is goed, we bespreken nog wel even hoe of wat dan! :)
pi_86137542
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:29 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Oh, tegen een lift zeg ik geen nee hoor! :D Ik heb geen rijbewijs trouwens, anders had ik het ook wel aangeboden. Maar zonder rijbewijs lijkt me geen goed idee! :P
Maar is goed, we bespreken nog wel even hoe of wat dan! :)
Als je het niet erg vind om in zo'n monster mee te rijden _O-

Als beloning vind ik zo'n gehaakte hoes voor om mn salto wel leuk :+
  maandag 6 september 2010 @ 19:41:06 #173
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86137688
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:37 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Als je het niet erg vind om in zo'n monster mee te rijden _O-

[ afbeelding ]

Als beloning vind ik zo'n gehaakte hoes voor om mn salto wel leuk :+
Zullen we daar een nieuw gezamelijk project van maken? Iedereen haakt een stukje voor Lyssa's autohoes? :D :P
pi_86137766
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:42 schreef Lyssa het volgende:
Als Stefanie niet kan moeten we verzetten! Anders lopen we die echte Belgische lekkernijen mis!! :P
Stefanie komt hoor op 9 oktober, staat al allemaal vast en heb een slaapplaats! Dus Spiegelei, de pre-meet kan doorgaan *O* (en de pralines komen mee, moet ik alleen er kunnen omgaan!)

trui: de link :-) http://www.doodle.com/dke5ryu5ese9q5pv?adminKey=&participantKey=

Oh ik ben 25 trouwens, wat een verschillende leeftijden zitten hier!

Caroline, wat zei ik je, het ging lukken en het is gelukt! Proficiat hoor *O*

TD: als Lyssa een hoes krijgt, wil ik ook een! Alleen heb ik een iets grotere auto (ok ok ok, ik heb niet echt een grotere auto, het is die van mijn mama :@ )

_O-
  maandag 6 september 2010 @ 19:45:29 #175
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86137854
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:27 schreef Tammymara het volgende:
Ik weet niet of het te strak is,Maar ik zie gewoon de lusjes niet die ik moet oppakken en ik snap al helemaal niet (youtube filmpje) wat ze daar aan het doen is :P Ik snap er echt helemaal niks van... Ik kan het wel, zo'n rondje haken maar de tweede "toer"gaat al mis omdat ik de hele tijd verkeerde lusjes oppak of de draad in tweeën splijt.
Werk je met een lichte kleur garen? Dan zijn de steken beter te zien dan met een donkere kleur.
Werk anders eens met een hele grote naald en grof garen, kan misschien ook helpen?
En als het you-tube filmpje niet duidelijk is, bekijk ook eens een paar andere? Er staan er genoeg!
En als dat alles nog niet werkt, dan moet je toch iemand bij je in de buurt zoeken die het je even voor kan doen of zo.
Veel succes! ^O^

@Caroline: *O* *O* *O* Zaterdag is al kei-snel joh! :o Heb je geen foto van het huisje? En waar staat het?
... ♥ ik mis je ♥
pi_86138147
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:41 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Zullen we daar een nieuw gezamelijk project van maken? Iedereen haakt een stukje voor Lyssa's autohoes? :D :P
Ja!! Dat is me toch een fantastisch idee! :P
pi_86138738
Of je moet gewoon getrokken worden door AnitraX en je dekentje in de auto leggen O+ Hij staat echt super bij mijn knalrode autootje O+

pi_86139981
Ik ben 29 :P

Heeft er hier wel eens iemand iets met kralen of lovertjes gehaakt? Ik wil het graag proberen, maar durf niet. Wat ze ermee maken vind ik heel mooi (ik zag zelfs al van zilverdraad gehaakte oorbellen, met een heel klein haaknaaldje!), maar het lijkt me zo moeilijk. Wie helpt me over de hobbel heen (en showt misschien een goed gelukt project?)
  maandag 6 september 2010 @ 20:44:15 #179
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_86140392
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:57 schreef Lyssa het volgende:
Poging gedaan om het uit te leggen, Buup. Als ik verkeerd zit hoor ik het graag :P Volgens mij moest je drie stokjes maken in elke vaste in je al bestaande rij, maar dat weet ik niet zeker meer.

[ afbeelding ]
Drie losse moet dat zijn, ik heb er maar twee getekend lol.
_O-
thank you thank you !! meer dan duidelijk !!
pi_86141745
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:34 schreef M-etje het volgende:
Heeft er hier wel eens iemand iets met kralen of lovertjes gehaakt? Ik wil het graag proberen, maar durf niet. Wat ze ermee maken vind ik heel mooi (ik zag zelfs al van zilverdraad gehaakte oorbellen, met een heel klein haaknaaldje!), maar het lijkt me zo moeilijk. Wie helpt me over de hobbel heen (en showt misschien een goed gelukt project?)
Je bedoelt kraaltjes meehaken in je garen of meer het sieraden haken? Heb het beide niet gedaan, maar ik denk dat het eerste niet heel moelijk is.
Probeer het gewoon uit en laat ons het resultaat zien. Wie weet worden wij wel geïnspireerd het ook te doen.
pi_86142736
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:44 schreef BuupWerk het volgende:

[..]

thank you thank you !! meer dan duidelijk !!
Bij je eerste stokje moet je trouwens maar 2 stokjes doen (want je hebt al die rij met 3 chains). Daarna overal 3 stokjes per vaste.
pi_86145189
:o wat zijn jullie allemaal oud zeg! ik ben 13!!! :+

oeh, kiek tan wat ik heb gekregen met de post vandaag!
met een maneki neko katje als rammeltje aan de rits O+ en de voering is van zeemeerminnetjes O+ Marjo, super bedankt! ik ben er heel erg blij mee!
* meteen in gebruik genomen heeft

*O* *O* *O* *O* Caroline, wat geweldig!!! *O* *O* *O* *O* gefeliciteerd met je huisje! klinkt heel knus en gezellig! :* had je wel verdiend!
  maandag 6 september 2010 @ 22:12:46 #183
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86145449
SPOILER: Dank en verhuisplanning
pi_86145586
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:08 schreef mijsje het volgende:

[ afbeelding ] met een maneki neko katje als rammeltje aan de rits O+ en de voering is van zeemeerminnetjes O+ Marjo, super bedankt! ik ben er heel erg blij mee!

*O* *O* *O* *O* Caroline, wat geweldig!!! *O* *O* *O* *O* gefeliciteerd met je huisje! klinkt heel knus en gezellig! :* had je wel verdiend!
Schattig he die voering O+
Woeiii - Blog
pi_86145957
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:12 schreef caroline88 het volgende:
SPOILER: Dank en verhuisplanning
ik weet al waar de volgende meet gehouden wordt :+

quote:
Op maandag 6 september 2010 22:14 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Schattig he die voering O+
:Y hij is echt geweldig!!! O+
pi_86147258
Pfff, in al mijn zooi ben ik echt de helft van mn naalden kwijt :{ En net nu ik een leuke tas wilde maken }:| Morgen maar even nieuwe kopen....
  maandag 6 september 2010 @ 22:43:59 #187
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86147411
He Inu wat vervelend voor je. Ik hoop dat je morgen snel slaagt met winkelen!
pi_86147709
Ik ga slapen! Duim morgen om 10.45 voor me, dan heb ik dat sollicitatie gesprek! O+
  maandag 6 september 2010 @ 23:01:29 #189
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86148316
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:08 schreef mijsje het volgende:

[ afbeelding ] met een maneki neko katje als rammeltje aan de rits O+ en de voering is van zeemeerminnetjes O+ Marjo, super bedankt! ik ben er heel erg blij mee!

Leuk O+

En Maneki Neko O+
  maandag 6 september 2010 @ 23:14:00 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86148918
ik dacht vanmiddag ook even handig 'nog snel even' naar Modilaine in Utrecht te gaan voor 1 bolletje geel dat ik nog miste. bleek die winkel op maandag niet open.... -O- 8)7 kortom: m'n middag verspild en die verzendkosten die ik zogenaamd uitspaarde zijn er ook al half aan opgegaan. buh!

leuk maneki(portemon)neetje mijsje! (en marjo)! O+

succes morgenochtend lyssa! zou geweldig zijn, als je die GZ opleiding kan gaan doen! (maar wel minder haaktijd! ;) )

inu da's erg balen ja, als je een (of meer) haaknaald(en) kwijt bent.. ik had 't laatst ook, kon een haaknaald (die ik uiteraard precies heel hard nodig had) ner-gens vinden, het hele huis omgekeerd maar niks hoor. ten langen leste maar een nieuwe gekocht, en prompt diezelfde dag vond ik 'm uiteraard terug he. ):O

caroline wat heerlijk dat je toch op het nippertje nog een huis hebt kunnen regelen. *O* heel hartelijk gefeliciteerd, dat je er maar veel gelukkige woontijd mag doorbrengen! en het begin klinkt wel erg hectisch, maar ach, even kamperen is vast ook wel te overkomen. succes met inpakken!

[ Bericht 18% gewijzigd door trui op 06-09-2010 23:20:26 ]
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 september 2010 @ 08:40:47 #191
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86154835
gister zag ik nog ietwat richting ergonomische naalden bij de lidl liggen.
ben naar huis gefietst, ben een naald terug gaan halen van mezelf en ernaast gehouden... ook deze kloppen niet qua verhouding, net als die vna de wibra
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86155753
Ben deze aan het maken O+ http://shortylamcrochet.b(...)dstrom-hobo-bag.html

Maar ik wil hem nog wat tapser, dus heb de eerste rijen met 5 gehaakt, wil nu weer een paar rijen met 4,5 en dan nog een paar met 4, maar kan mn 4 niet vinden :{ Net nog even goed gezocht, maar niks... Dalijk dus maar naar de Pipoos...
pi_86155783
Ynske, stom he dat die maat dan ineens heel anders is! Ik heb een enorme lading "oude" naalden via marktplaats gekocht, en een tijdje geleden zo'n Clover ergonomische haaknaald, maar ook die maten matchen net niet.... dan maar alle ergonomische versies kopen :P

Verder een beetje een baaldag, ik trek dit weer meestal maar matig, heb honderdduzend dingen die ik moet doen (presentatie maken, 2 "rapporten" schrijven, huis opruimen, rommel weg, glas naar de glasbak, bladiebla). :6 :( :{

En ik baal zelfs van mijn to-hook lijst, jullie worden bedankt! :o :P ;)
Ik wil nog een starling handbag, een african soccer ball, een haaknaaldenmapje, de flower pot, een nieuwe lavender bunny, een vlaggetjeslijn, en en en en.....

Iemand nog 24uur over om in mijn dag te proppen?

*lucht op*
pi_86155807
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:41 schreef Inu het volgende:
Ben deze aan het maken O+ http://shortylamcrochet.b(...)dstrom-hobo-bag.html

Maar ik wil hem nog wat tapser, dus heb de eerste rijen met 5 gehaakt, wil nu weer een paar rijen met 4,5 en dan nog een paar met 4, maar kan mn 4 niet vinden :{ Net nog even goed gezocht, maar niks... Dalijk dus maar naar de Pipoos...
Inu, wat doe je met mijn lijst! Hij is mooi!!! Foto's van work in progress?
pi_86156112
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:44 schreef Ilske het volgende:

[..]

Inu, wat doe je met mijn lijst! Hij is mooi!!! Foto's van work in progress?

Alleen ik heb twee losse handvatten, dus daar moet ik nog iets op verzinnen :)
pi_86156128
Heb mn naald trouwens gevonden :D Hij lag bij mn camera, dus bedankt Ilske :D
pi_86156178
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:58 schreef Inu het volgende:
Heb mn naald trouwens gevonden :D Hij lag bij mn camera, dus bedankt Ilske :D
Haha, zo ben ik in mijn iets mindere modus tóch nog ergens goed voor :D

Ziet er goed uit, heel mooi regelmatig, stoere kleur! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Wat voor handvatten heb je? Al ideeën hoe je het gaat doen?
pi_86156386
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:59 schreef Ilske het volgende:

[..]

Haha, zo ben ik in mijn iets mindere modus tóch nog ergens goed voor :D

Ziet er goed uit, heel mooi regelmatig, stoere kleur! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Wat voor handvatten heb je? Al ideeën hoe je het gaat doen?
Ik heb deze:

Dus ga het denk ik aan de zijkanten vastmaken met een paar steekjes ofzo....
pi_86156637
Volgens mij goed plan, zeker ook dat je schreef om de tas nog wat tapser toe te laten lopen, leuk hoor!

Swap-nieuws: nog geen pakketje hier, hoe zit het met de anderen?
  dinsdag 7 september 2010 @ 10:28:01 #200
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86156827
Ilske, hugs. Ik ben aan het verhuizen, wil je ruilen? :P

(Caroline racet de deur uit)
pi_86156912
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 10:28 schreef caroline88 het volgende:
Ilske, hugs. Ik ben aan het verhuizen, wil je ruilen? :P

(Caroline racet de deur uit)
Klinkt wel veel beter dan mijn worker's block :D Thanks!

Succes met verhuizen in dit sch**tweer, maar het doel is super!!! (lekker als je geïnstalleerd bent met een grote kop thee en een grannyblanket voor je open haard! O+ )
pi_86157272
Inu, wat een mooie kleur groen, zoiets zoek ik nog in acryl. Ik zie een label van de Zeeman, klopt dat? *zet op lijstje*

Ik was net bij Wibra en daar hadden ze zowaar 10 verschillende kleuren acryl!!! Meer dan er de afgelopen maanden ooit heeft gelegen, meestal hadden ze alleen wit, bruin, grijs...
pi_86157388
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 10:47 schreef Hoothoot het volgende:
Inu, wat een mooie kleur groen, zoiets zoek ik nog in acryl. Ik zie een label van de Zeeman, klopt dat? *zet op lijstje*

Ik was net bij Wibra en daar hadden ze zowaar 10 verschillende kleuren acryl!!! Meer dan er de afgelopen maanden ooit heeft gelegen, meestal hadden ze alleen wit, bruin, grijs...
Nee, hij is van Planet: http://www.wolmarkt.nl/ca(...)8951d3f47fbbccd5e844
pi_86157462
Ah, thx!
*krast Zeeman op lijstje door*
  dinsdag 7 september 2010 @ 10:58:30 #205
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_86157547
Buup snelle commentaar:

Ik ben blij dat meer mensen haaknaalden kwijt raken ik zoek me een ongeluk naar 3,5 !!

Vraagt zich af wat ergonomische haaknaalden zijn !!

Heeft nu 3 rijtjes zonder strak begin aan de onderkant en ziet nu wat foutjes...weer uithalen ?? zucht !!

Zit te twijfelen om dit stuk wat al 6x in en uit elkaar gezet/gehaald is weg te gooien en met een vers stukje draad opnieuw te beginnen, aangezien me witte draad grijzig gaat uitslaan van me zweethandjes, ik vaak door de draad steek omdat er al zoveel aan gepielt is of omdat het phildar is ??

En als laatste of de OP niet een beetje moet worden aangepast omdat alle beginners dezelfde vragen hebben...en ik zo een tekeningetje (weet niet zo snel meer van wie) echt heel handig vind !!

p.s. julllie maken echt HELE mooie dingen !!
pi_86158069
wat ben je aan het maken dan buup? maak evt een paar foto's, misschien kunnen we helpen. Na een aantal mislukte pogingen knip ik vaak wel een stuk af (draad is dan wat splijterig en krullerig). Welk Phildar-garen heb je?

Even mijn eigen foto's van wat ik voor de swap had gemaakt:

en mijn Blue Totoro:

dinsdag 7 september 2010 @ 11:21:23 #207
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86158123
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 10:18 schreef Ilske het volgende:
Swap-nieuws: nog geen pakketje hier, hoe zit het met de anderen?
-O- wat balen zeg. hoe kan dat nou? heb je wel een berichtje gehad van je swap-partner?

en haha die foto's, geweldig!!! :D :D _O_

leuke totoro ook! O+
in de haak.
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:25:09 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86158231
(ik lees weer es achterstevoren bij)

Inu, wat een mooie tas wordt dat! leuke kleur! en die 'hollyhobby' handvatten zijn snoezig! O+
in de haak.
pi_86158477
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:21 schreef trui het volgende:

[..]

-O- wat balen zeg. hoe kan dat nou? heb je wel een berichtje gehad van je swap-partner?

en haha die foto's, geweldig!!! :D :D _O_

leuke totoro ook! O+
Thanks! O+

Had al wel bericht gehad hoor van mijn swappartner, dus no problem, maar ik word zo vreselijk nieuwsgierig nu!!!
pi_86158906
Hoe gaat het met je nieuwe African ball Trui?

Lyssa, laat je even weten hoe je sollicitatie ging?
pi_86159602
Haha Lyssa, ik vind je auto er niet monsterlijk uit zien hoor, eerder cute! :P Dus dat durf ik wel aan!

Leuke foto's van je bubble leg monster Ilske! En je Totoro is echt geweldig mooi gelukt! O+
Vervelend dat je een baaldag hebt! :* Is nooit leuk!

Het portemonneetje van Marjo voor Mijsje is trouwens ook heel mooi O+ Leuke kleurtjes!
En maneki neko is altijd leuk natuurlijk!

Leuke kleur voor je tas Inu, en die handvaten zijn schattig!

Ik ben mijn haaknaalden eigenlijk nooit kwijt, in tegenstelling tot mijn andere spullen, haha 8)7
Heb zo'n handig houten pennenbakje van de Action, zo eentje met een schuifdekseltje en ik let er altijd extra goed op dat ik ze terug doe als ik stop met haken, om kwijt raken te voorkomen :P

Moest vanochtend trouwens even naar de plaatselijke handwerkwinkel. Had bruin Catania garen nodig, ik heb nog 2 halve bolletjes maar de partij nummers komen natuurlijk niet overeen en ik wist ook niet meer welk wikkel bij welke bol hoorde, hoe handig! :P
En natuurlijk kwam ik niet met 2 bolletjes donkerbruin Catania katoen thuis :@ Ze hadden een heleboel nieuw garen binnen.. O-)
Toevallig ook net het soort velours-achtig garen dat ik eigenlijk voor één van de dingetjes van mijn swap had willen gebruiken. Ze hadden het toen niet, en heb toen in plaats daarvan iets anders meegenomen, maar daar kon ik absoluut niet mee haken. Heb nu maar een bolletje meegenomen, dan kan ik het hier eens mee proberen :)
En nog 2 bolletjes van een heel leuk multi-kleur garen van heel apart spul, waar ik een sjaal van wil haken. Als ik eraan denk zal ik een foto maken :)
Pfft, ik wil nog zoveel haken! Ik zou ook wel 24 uur extra in een dag willen zoals Ilske al zei!

Ben nu eindelijk eens begonnen om Guusje de giraffe voor mijn moeder (ja, nog steeds niet af :@ ) in elkaar te zetten, en ik heb nog wat Drops Paris bij besteld om die eenhoorn te gaan haken (met Catania wordt 'ie te klein en heb van Drops Paris de helft van de kleurtjes al hier liggen) en ook wat Drops Muskat om eens te proberen, daar wil ik een Snertje het hertje van maken. Dan nog een konijntje (ander patroon dan het niet kloppende) en een tekkel voor m'n nichtje (daar was het bruin voor nodig), een muts voor mezelf en één voor een vriendin (op bestelling), en dus die sjaal, en en... :@
Gelukkig komt dit jullie vast bekend voor! Dus hoef me nu niet heel erg te gaan schamen toch? :P
Kan in ieder geval weer even vooruit met zo'n mega stash :@

Pfoe, beetje lang stukje geworden :@
  dinsdag 7 september 2010 @ 12:51:55 #212
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86160719
Hmm ik heb ook een beetje een workers block. Ik moet eigenlijk van alles uitzoeken voor m'n studie (ja de vakantie is weer voorbij .. snif) en dan naar de bieb en morgen eens lekker aan de lees.
Maar veel liever zet ik een DVD'tje op en ga ik haken of naaien (doe ik pas en vind ik ook al leuk ... :{ ).

Oh ik heb trouwens in de swaps (ik geloof die Lyssa heeft gemaakt) gezien dat er Fluffy garen van de Zeeman werd gebruikt. Ik heb nog een paar van die bollen liggen, maar ik kan er niet mee overweg. Als iemand interesse heeft (kleuren, zwart, wit, roze en gemêleerd roze, paars, bauw en een beetje wit) kan je de bolletje zo krijgen tegen verzendkosten (of ik neem ze mee naar de meet).

Ik gooi vandaag nog wel een fotootje online.
Trouwens zijn er nog creatievelingen die veel Fimoën? Ik doe het al een hele poos niet meer, maar ik heb nog wel veel nieuw liggen. Ach maak ik straks ook wel even een fotootje van

* Spiegeleinu toch maar aan de studie gaat
klerkje
pi_86161488
Het was inderdaad Fluffy, echt behoorlijk klote spul inderdaad, ik heb er ook een paar bolletjes van liggen. Zo'n randje in de vleugels van de vlinder werkte wel, maar heb nog niets anders geprobeerd ermee te maken.

Hier ook weer wat gekocht bij de Zeeman. Ik vond de blauw van mn swapsels zo leuk, dat is daar een bol van heb meegenomen. En wat nigar wat ik zo lekker zacht vind (al trek ik nog wel eens wat kapot) en een bolletje Multi, dat kende ik nog niet.

Sollicitatie ging goed! Weinig reacties voor werken met ouderen, dus hopelijk was ik de beste, heb alleen niet teveel ervaring met ambulant werken (dat de mensen nog thuis wonen en naar je toe komen) ik werk namelijk in een kliniek met langdurig opgenomen mensen. Volgende week hoor ik het goede of slechte nieuws!
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:39:59 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86164167
mooi dat 't zo goed ging lyssa!

ilske, gijsje belemmert me nogal in het werken aan de afrikaanse bloemenbal. telkens als ik alles netjes neergelegd heb zoals ik 't aan elkaar wil maken posteert ze zich daar pontificaal bovenop of gooit alles door elkaar. alles wordt nog steeds als potentieel speelgoed beschouwd door madame, behoorlijk vermoeiend af en toe. :D een los bolletje katoen is ook echt niet veilig om te laten slingeren, als ze er een te pakken heeft wordt ze helemaal wild. :o

foto ter illustratie:

ondertussen ben ik ook nog bezig geweest met 't aan elkaar zetten van de 'old vienna'-blokken tot een kussenhoes. over de achterkant beraad ik me nog.
in de haak.
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:44:10 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86164342
Ooooohhww die poes!!!! O+ O+ O+

Ik wil ook graag een kitten....... echt ultieme schattigheid!
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:56:07 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86164801
als je handen, armen en benen vol schrammen zitten van haar scherpe nageltjes spreek ik je nog wel. :+ ultieme kattigheid, zul je dan zeggen. ;) maar 't is inderdaad een liefie hoor! O+
in de haak.
pi_86165304
Die poes!!! O+ Doet die mee met de volgende swap? Dan haak ik er wel één om te ruilen O-)
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:12:50 #218
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86165456
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:56 schreef trui het volgende:
als je handen, armen en benen vol schrammen zitten van haar scherpe nageltjes spreek ik je nog wel. :+ ultieme kattigheid, zul je dan zeggen. ;) maar 't is inderdaad een liefie hoor! O+
Ze zijn de schrammen wel waard. O+
pi_86165678
Gijsje O+ !!!
pi_86165742
Nice Trui, zowel je vienna-blocks al de ball in wording! Vind jouw kleurencombi's altijd net zo geslaagd als Lucy!

Overigens kan ik me de moeilijkheid met zo'n kitty wel voorstellen, maar ze is wel heeeeeeeeel cute! Dat koppie ook, met een blik van: "hoezo ik zit op je haakwerk, na und?"
Misschien 1 bolletje wol aan haar opofferen? Of helpt dat niet?
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:20:44 #221
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86165806
OEEEEH DIE KAT!!!! O+ O+ O+ ik ben verliefd!!

HootHoot (geloof ik dat die het vroeg?) ze hebben nu bij de Zeeman ook groen, ongeveer die
kleur groen. Van Soft ofzo (acryl dus ook maar wel dun:))
Is zeker stoer voor die tas! :D:D

Vroeg vrij vandaag, dacht: kan ik even schoonmaken en dan nog wel wat haken. Maar nee moet weer opdrachten doen voor donderdag (morgen geen tijd). Naja eerst schoonmaken maar :P
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:35:12 #222
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86166410
Inu, Trui, Ilske, mooie kleuren (dat groen!) en mooie foto's.
Vooral die slippers zien er met dit fotomodel wel heel erg mooi uit O+
Heb hier ook een paar blauwe die roepen om opgeleukt te worden. Denk ook dat dat akelige plastic dan niet meer zo aan mijn voeten plakt. Ilske, tipje van de sluier?

Jullie hebben hard gewerkt en ik voel me schuldig want mijn nog af te haken tasje ligt dus in de opslag. Met alle bolletjes erbij. Maar zonder haaknaald. Hopelijk komt die nog tevoorschijn, verwacht eigenlijk van wel.
Misschien ga ik vanmiddag even een stukje breien want die halve deken is vanaf zaterdag mijn enige deken. En gewoon om lekker te ontspannen.

SPOILER: verhuizen
pi_86166758
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:19 schreef Ilske het volgende:
wat ben je aan het maken dan buup? maak evt een paar foto's, misschien kunnen we helpen. Na een aantal mislukte pogingen knip ik vaak wel een stuk af (draad is dan wat splijterig en krullerig). Welk Phildar-garen heb je?

Even mijn eigen foto's van wat ik voor de swap had gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en mijn Blue Totoro:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die foto met die slippers O+ echt geniaal!

Je totoro had ik ook al op Ravelry gezien. I love it :D *O*
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:01:01 #224
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_86167508
waar kun je zien welk garen je hebt ?? het heet phildar...wat moet ik nog meer over typen van de wikkel ??
pi_86167528
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:43 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Die foto met die slippers O+ echt geniaal!

Je totoro had ik ook al op Ravelry gezien. I love it :D *O*
:@

lief!

Tipje v/d sluier: zie mijn ravelry, daar staat de link van het patroon. Ik heb catania color gebruikt, waardoor om de zoveel "slagen" een ander kleurtje komt.

Goed Caroline, werk verzetten (en zeker als het voor jezelf is) geeft écht voldoening, top gedaan!
pi_86167567
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:01 schreef BuupWerk het volgende:
waar kun je zien welk garen je hebt ?? het heet phildar...wat moet ik nog meer over typen van de wikkel ??
dat staat meestal onder phildar, bijvoorbeeld bambou, coton 3, aviso etc etc
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:34:31 #227
112545 Muck
pi_86169134
Ik heb alle hexagonnetjes voor mijn bal af *O*
Nou ja, mijn bal... hij is voor het nichtje van mijn vriend :P

Nu nog 19 pentagonnetjes maken...
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:56:20 #228
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_86170219
Phil Coton 3, A l Aloe vera ??

hmm heb me stukje nog is bekeken en ik ga lekker verder...
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:59:20 #229
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86170367
Oow ik wou nog een Jeej voor Caroline posten maar was ik helemala vergeten dus: JEEEJ!!!! *O* *O*
En Lyssa, afwachten voor sollicitatiegesprek, ik duim voor je!

ow en ik had nog een suggestie voor de OP: deze link om haaknaalden te vergelijken! :)
pi_86170542
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:59 schreef EsseEi het volgende:
Oow ik wou nog een Jeej voor Caroline posten maar was ik helemala vergeten dus: JEEEJ!!!! *O* *O*
En Lyssa, afwachten voor sollicitatiegesprek, ik duim voor je!

ow en ik had nog een suggestie voor de OP: deze link om haaknaalden te vergelijken! :)
evt ook een optie voor naalden staat in Ravelry (je kan daar invoeren welke naalden je hebt en meteen zien welke letters daarbij horen etc.), maar linkje lijkt me prima!
  dinsdag 7 september 2010 @ 17:45:30 #231
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86171939
Dank, EsseEi :)

Ilske, ik zoek het op op Ravelry. Ga er wel vanuit dat 1 bolleke genoeg is voor het slippers project ;)
pi_86172635
Oh wat haken jullie hier allemaal superregelmatig, zeg! Mag ik weten hoe lang jullie al haken? Ben benieuwd wanneer het bij mij zo mooi eruit gaat zien!
pi_86172783
*O* voor de sollicitatie *O* En voor de verhuizing *O*

Mijn verhuizing is EINDULUK afgerond, sleutels vandaag ingeleverd *O* Wel jammer dat de nieuwe bewoonster gisteren ineens zei dat ze niks overnam en ik dus vandaag loeihard heb moeten klussen nog :{ Maar het is gelukt en nu woon ik echt in een andere stad :o
pi_86173799
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:11 schreef Inu het volgende:
*O* voor de sollicitatie *O* En voor de verhuizing *O*

Mijn verhuizing is EINDULUK afgerond, sleutels vandaag ingeleverd *O* Wel jammer dat de nieuwe bewoonster gisteren ineens zei dat ze niks overnam en ik dus vandaag loeihard heb moeten klussen nog :{ Maar het is gelukt en nu woon ik echt in een andere stad :o
Waar woon je nu dan? :o

quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:06 schreef Skochsela het volgende:
Oh wat haken jullie hier allemaal superregelmatig, zeg! Mag ik weten hoe lang jullie al haken? Ben benieuwd wanneer het bij mij zo mooi eruit gaat zien!
Sinds mei dit jaar :P Het gaat heel snel hoor. Gewoon lekker bezig gaan! :D
  dinsdag 7 september 2010 @ 18:56:52 #235
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86174417
Hier is het fluffygaren van de Zeeman. Ik kan er echt niet mee overweg, dus als iemand interesse heeft.
Van de bollen is bijna niets gebruikt, behalve van de roze, daar is wat meer in een onsuccesvol project gegaan:

Ik heb ook nog een soort fleeceachtige draad. De labels ben ik kwijt maar het was ook van de Zeeman of Wibra. Het voelt heel zacht aan (fleece-achtig) en er zich een heel fijn plastic flinstertje in voor wat bling-bling. Alle bollen zijn wel aangebroken, de zwarte bol is echt aanzienlijk kleiner dan de andere. Foto's :

En misschien dat er nog creatievelingen bij zijn die Fimo gebruiken. Ik gebruik het al zo lang niet dat ik het nu maar weg doe. Sommige kleurtjes zijn aangebroken, maar meer dan de helft is niet eens aangebroken. Fotootjes:

Alles mag weg tegen verzendkosten (of ik neem het mee naar de meet), ik gebruik het niet en het mag/moet dus weg.

Als je interesse hebt: let me know!

* Spiegelei in een opruim-modus is
klerkje
pi_86175060
Spiegelei haha, goed bezig met het opruimen :D

Mijn mama heeft trouwens niet 1pak wol gekocht, maar 4!!! Ik heb nu 16 bollen bij haha, ik kan een heeeeel grote tas maken met al die wol :D

Ik ga straks denk k nog wat haken. Heb nog zoveel dat ik wil, maar het ligt even wat stil maar ik moet maar even verder doen. Maar eerst Expeditie Robinson van gisterenavond zien :D
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:19:55 #237
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86175354
Inu, vervelend dat je op de valreep nog met een bult werk werd opgescheept maar je hebt het toch maar gedaan.
Gefeliciteerd en veel plezier in de nieuwe woning en nieuwe woonplaats *O*
pi_86175382
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:56 schreef Spiegelei het volgende:
Hier is het fluffygaren van de Zeeman. Ik kan er echt niet mee overweg, dus als iemand interesse heeft.
Van de bollen is bijna niets gebruikt, behalve van de roze, daar is wat meer in een onsuccesvol project gegaan:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik heb ook nog een soort fleeceachtige draad. De labels ben ik kwijt maar het was ook van de Zeeman of Wibra. Het voelt heel zacht aan (fleece-achtig) en er zich een heel fijn plastic flinstertje in voor wat bling-bling. Alle bollen zijn wel aangebroken, de zwarte bol is echt aanzienlijk kleiner dan de andere. Foto's :

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En misschien dat er nog creatievelingen bij zijn die Fimo gebruiken. Ik gebruik het al zo lang niet dat ik het nu maar weg doe. Sommige kleurtjes zijn aangebroken, maar meer dan de helft is niet eens aangebroken. Fotootjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Alles mag weg tegen verzendkosten (of ik neem het mee naar de meet), ik gebruik het niet en het mag/moet dus weg.

Als je interesse hebt: let me know!

* Spiegelei in een opruim-modus is
Ik wil wel wat! Die overloop fluffy vind ik wel gaaf. Maar de rest heb ik al :o De fleece is niet echt mijn ding.

De fimo heb ik wel interesse in, voor mn creepy cute crochet! :D Als je het meeneemt naar de meet, maak ik wat leuks voor je :D
pi_86175685
mag ik dan de rest van je wolletjes? de fluffy en de fleece? mag wel via de meet... ;)
de fimo heb ik dan weer niks aan... ;)
pi_86175768
*O* Inu verhuisd en *O* Caroline nu aan het verhuizen! *O*

Skochsela, ik ben ook niet echt een goed voorbeeld, ik haak op zich al vanaf m'n 7e... heel lang ook niet gedaan, maar als je dan weer begint, dan gaat het ook bijna meteen weer goed! :)
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:45:35 #241
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86176337
Lyssa, dat multi-garen van Zeeman heb ik ook. Ik vind het een beetje dik om er iets van te maken eigenlijk. Moet nog eens goed zoeken wel project ik daarvan kan maken.

Guusje is lief, trui! Lijkt mijn kat wel, gaat ook altijd overal op zitten. Met haar staart om haar pootjes.

Ik vond in Brugge het boekje van Cristel Krukkert. Dat zijn nog eens leuke dingen om tegenaan te lopen. En die glitterhaaknaaldenset van Prym! En hele mooie wol van bijna 600 meter op een bol, maar daar hadden ze niet voldoende van dezelfde kleur van. Beetje jammer als ik dan net te kort kom, dan moet ik weer helemaal terug naar Brugge. Al is dat absoluut geen straf!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:40:13 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86178781
als er nog fimo over is zou ik er ook wel wat van willen. daar kun je toch ook leuke kralen van maken, heb ik wel eens gelezen?

mmascha, guusje ken ik niet! :+
in de haak.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:43:54 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86179010
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:19 schreef Ilske het volgende:
Misschien 1 bolletje wol aan haar opofferen? Of helpt dat niet?
ik heb het overwogen maar wil haar juist eigenlijk leren dat een bolletje garen ECHT GEEN SPEELGOED is. vast tevergeefs :+ , maar toch ben ik bang dat haar nu 1 speelbolletje geven me verder dan ooit van dat doel afbrengt.

dank voor de complimenten!
in de haak.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:03:56 #244
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86180193
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:56 schreef trui het volgende:
Daar heb ik er al meerdere van O+ heb altijd katten gehad!

Mijn ervaring is ook dat ze *altijd* precies bovenop datgene waar je mee bezig bent gaan zitten _O-
Het voddebaaltje dat ik nu heb is dan weer geen last met haken, hij vindt bewegende touwtjes vaak maar eng :')
pi_86180289
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:40 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Waar woon je nu dan? :o
[..]

Sinds mei dit jaar :P Het gaat heel snel hoor. Gewoon lekker bezig gaan! :D
Dordrecht :)
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:41:14 #246
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86182317
Oew Fimoklei, dat is lang geleden :D! Maar ik was niet zo'n klei wonder :P (dus geen interesse)

Maar je kan er inderdaad mooie kralen van maken, gewoon 2 (of meer) kleurtjes bij elkaar en draaien maar ^^

Ben bezig met de onderkant van stapeltoren, en het wordt een perfecte hexagon terwijl het een rondje moet worden! Vreemd, heb ik echt nog nooit gehad! Misschien trekt het wel goed als ik omhoog ga (hoop ik, en anders is een hexagon ook leuk)

[ Bericht 23% gewijzigd door EsseEi op 07-09-2010 22:04:28 ]
pi_86186367
Dordrecht was ik vandaag nog voormn sollicitatie!

Hexagon krijg je doordat je meerdert op dezelfde plekken, bij mij trekt het idd weg als ik in de hoogte ga werken!

Ik heb niet alle kleuren fimo nodig, dus daar kunnen we vast een mooie verdeling voor verzinnen, als spiegelei het goed vindt ;)
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:08:52 #248
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_86186915
LYSSA jij haakt dus gewoon met wol...fijn om te weten dat, dat ook kan...of niet voor een beginner ??
pi_86187085
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:08 schreef BuupWerk het volgende:
LYSSA jij haakt dus gewoon met wol...fijn om te weten dat, dat ook kan...of niet voor een beginner ??
Ik noem al m'n haakgaren wol :@ maar met echte wol haken lukt prima hoor, het kan wat splijten, maar niet echt problematisch volgens mij. Ik haak met katoen, acryl, wol, mixjes van wol met mohair of acryl, polyacryl etc ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 01:33:06 #250
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86191999
@Lyssa, Mijsje & trui: Deal, ik neem alles wel mee naar de meet. Mijsje kwam jij nu ook? Zo niet dan stuur ik de bolletjes (behalve die overloop voor Lyssa) wel naar je, komt goed. Dan mogen trui en Lyssa het Fimo verdelen :D .

@ Buupwerk: ik haak ook met van alles hoor (behalve dat fluffy spul dus). Ik vond het in het begin het makkelijks om wat dikker garen (die bollen acryl van 100 gram van de Zeeman of Wibra) en dan met een grote haaknaald, dan kan je alles goed zien. Vooral in het begin als je nog loopt te zoeken naar je lusjes, gewoon heel losjes haken en dan de handigheid krijgen door het gewoon veel te doen.
In het begin zat ik steeds met mijn vingers de lusjes van mijn haaknaald af te halen omdat het met alleen met de naald niet lukte, dit tot groot ongenoegen van mijn moeder die me de steken heeft uitgelegd ("nee Spiegelei, niet met je vingers, afblijven, gewoon met de haak doen, kijk!).

Ik haak nu een jaar (jeej jubileum) en als ik naar mijn eerste "werkjes" kijk kan je echt zien dat je het al snel onder de knie krijgt hoor. Dat zie je hier echt met iedereen. Eerst wat onregelmatig, te los, te strak, scheef en maar dat gaat echt heel snel veel beter. Ik vind het leuk om amigurumi of knuffels te maken. Amigurumi zijn leuk omdat je snel resultaat hebt, en knuffels zijn (vind ik dan) leuk omdat ook daar je snel ziet wat je maakt.

Ik vind de GS-dekens, -tassen, -kussenhoezen en GS-stripe-dekentjes ook allemaal erg leuk en mooi, maar daar heb ik me nog niet echt (een paar GS'jes zonder doel) op gestort. Zo heeft iedereen z'n voorkeuren en specialiteiten. Echt je kan zoveel met haken.

Zo dat was mijn "haken is tof'- speech. Ik heb de 2e bigg ass bunny af, verder een gewone lavender bunny eindelijk z'n ogen goed vast gezet en nog een kat (simple cat) gemaakt. foto's volgen morgen ...of euhm ja vandaag maar dan nadat ik geslapen heb (heerlijk een weekje vrij en lekker lang opblijven, ik lijk wel een kind!)
klerkje
  woensdag 8 september 2010 @ 05:19:23 #251
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86192987
Ik dacht dat ik vroeger op school had leren haken maar nu ik Spiegelei's verhaal lees zit ik te twijfelen of dat wel zo is. Kan me ook niet herinneren wat ik toen gehaakt zou hebben.

Het eerst haakwerk dat ik me kan herinneren is een hesje van filethaken. Met heel erg dun glanskatoen. Het was heel erg mooi. Het werd iets kleiner dan de bedoeling was en feitelijk zat er een fout in het patroon. Het was een hemdmodel alleen dan met vrij brede schouder"bandjes". En het paste percies. Na de eerst wasbeurt paste het helemaal percies. Maar ik kreeg het niet meer aan of uit. Misschien dat ik het ooit nog eens maak maar dan de rug openlaat en daar met knoopjes of strikjes of zoiets verzin. (Dat DMC glanskatoen is dus helemaal niet elastisch maar wel heel mooi)
En ik heb dat niet op school gemaakt maar thuis in de zomervakantie. Ik denk dat mijn moeder toen aan het haken was en dat ik het van haar geleerd heb.

Wanneer ik naar de meet kom. Ik zeg dus geen "als" voor de minder opmerkzame lezer voeg ik dat maar even expliciet toe ;) Wanneer ik naar de meet kom en als ik dan al zover uitgesorteerd ben dat ik het heb teruggevonden, zal ik het patroonboekje meenemen.

Het breiwerk dat ik me van school nog herinner was gewoon een vierkant lapje dat we oprolden en vulden met kapok en ziedaar! je had een slang. Niet echt een knuffelig beest dus ik heb hem ook niet meer :+
  woensdag 8 september 2010 @ 07:02:59 #252
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86193210
Ik haak nu sinds ongeveer 1,5 jaar, maar eerst deed ik het verkeerd :pAlleen door de achterste lus en alle beestjes leken dus niet op het origineel. Dus toen heb ik het een tijd niet gedaan.
Van de winter een Shawl met Granny's ^^ En toen weer lang niks.
En toen zag ik ZULKE mooie kleuren acryl bij de Zeeman dat ik dacht: IK MOET IETS LEUKS MAKEN!!!
En toen had ik alsnog de verkeerde techniek, maar toen kwam ik op dit geweldige topic en ging iedereen het mij leren! :D:D
Dus volgens de goede techniek haak ik pas deze zomer haha :D En alle beestjes lijken opeens op het plaatje ^^
Maar maak vooral beestjes/knuffels. Ik vind die grannystripes en squares enzo heel vet, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet maken :D Dus het liefst gebruiksvoorwerpen, en knuffels kan ik altijd wel iemand voor vinden ;)
En via dit geweldige topic alweer kwam ik bij Ravelry dus onbeperkt toegang tot HEEEL VEEEL patronen! :D:D
Dat was ook een probleem daarvoor, ik kon met moeite een gratis patroon vinden en dan was het nog maar de vraag of het een beetje leuk was.
Dus kortom: jullie zijn geweldig! :D (goede speech om de dag mee te beginnen?;))
  woensdag 8 september 2010 @ 07:18:49 #253
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86193270
quote:
Op woensdag 8 september 2010 07:02 schreef EsseEi het volgende:

(knip) -inleiding-

Dus kortom: jullie zijn geweldig! :D (goede speech om de dag mee te beginnen?;))
Mee eens! Als ik hier niet mijn vragen had kunnen stellen was ik waarschijnlijk al lang afgehaakt.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 8 september 2010 @ 07:32:25 #254
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86193327
quote:
Op woensdag 8 september 2010 07:18 schreef phluphy het volgende:

[..]

Mee eens! Als ik hier niet mijn vragen had kunnen stellen was ik waarschijnlijk al lang afgehaakt.
^O^
pi_86193767
Ik heb zelf als kind leren haken, en later nog een paar keer een paar dingetjes, dus genoeg om de techniek onder de knie te krijgen maar niet om er heel ervaren in te worden. Maar dat moet dus wel snel gaan volgens jullie, leuk :P

Ik haak bij mijn tas trouwens expres door alleen de achterste lusjes, EsseEi, want dat geeft zo'n leuk lijntjespatroon! Maar bij knuffels is het misschien niet zo handig om die te zien, en sowieso minder stevig natuurlijk.
pi_86195119
Mn tas is af *O*

Hij is echt heel leuk O+ Dit weekend even vragen of mijn moeder hem voert, want naaien is nog wel een stap te ver :D Las wel ergens een handleiding hoe je voering maakt met lijm, dus dat is misschien ook nog wel een optie :s)
  woensdag 8 september 2010 @ 09:48:19 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86195254
ik haak nog geen jaar (nou ja, heb op de basisschool wel eens wat dingen gehaakt, maar dat stelde niet zoveel voor en ben eind vorig jaar pas echt begonnen) en vind 't ook leuk dat het iets is dat zo snel te leren is dat je er al snel van alles mee te kunnen maken. lang leve haken!

m'n 2e bloemenbal wordt wel een stuk kleiner dan de vorige. ik heb iets dunner garen gebruikt en een kleinere naald. dat scheelt echt meteen enorm! ik ga 'm vanmiddag/vanavond afmaken, maar eerst nog een sollicitatiebrief de deur uit zien te krijgen.
in de haak.
  woensdag 8 september 2010 @ 09:49:04 #258
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86195267
voering met lijm??? ik ben heel benieuwd inu! :D en naar de tas zelf natuurlijk. lekker snel! ^O^
in de haak.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:19:42 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86195948
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:48 schreef trui het volgende:
ik haak nog geen jaar (nou ja, heb op de basisschool wel eens wat dingen gehaakt, maar dat stelde niet zoveel voor en ben eind vorig jaar pas echt begonnen)
Dat is een grapje zeker??? :o :D 8)7

Nooit gedacht! Maargoed, ik ben ook nog niet zo lang bezig, anders had ik het uit dit topic waarschijnlijk wel geweten :) Eind vorig jaar (toen ik mn scriptie af had) heb ik het breien weer opgepakt, maar na een tijdje wist ik niet meer zo goed wat ik nou moest maken (na mutsen voor mn halve kennissenkring :') ) en toen heb ik het youtubefilmpje van de Knit Witch erbij gepakt en heb ik leren haken O+
pi_86196037
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:49 schreef trui het volgende:
voering met lijm??? ik ben heel benieuwd inu! :D en naar de tas zelf natuurlijk. lekker snel! ^O^
quote:
If you don't sew, don't worry! You, too, can line your bag for almost no money and without using a needle. Cut a few pieces of craft store felt (or make your own from that bottomless pit of scrap yarn you know you've been dying to use!) to the dimensions of your bag, plus about .25" for seam allowance along the sides and bottom. Glue them together with a strong epoxy along the .25" seam allowance (sides and bottom only). Once dry, turn inside out and then glue them to the inside of your bag. Yes, I said glue them. A strong enough epoxy that is approved for fabric will hold. Don't be ashamed. Glue can be your best friend!
  woensdag 8 september 2010 @ 10:24:54 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86196089
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:19 schreef LadyBlack het volgende:
Dat is een grapje zeker??? :o :D 8)7
nee echt, ik ben vorig jaar november begonnen hiermee. in 't kader van 'secret santa' (een wat uit de hand gelopen lootjes-trekking in OUD). degene die ik had getrokken hoopte dat ik spuuglokje of kleurdoos was omdat ze graag een gehaakt mutsje voor haar baby wilde. dus ik dacht 'hmm, dat kan ik natuurlijk ook zelf proberen!' en zo is 't gekomen. :+

wat een geweldig idee, inu! :D met de juiste lijm zou 't natuurlijk inderdaad best goed genoeg moeten kunnen blijven zitten!
in de haak.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:26:43 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86196137
Hahaha, wel een leuke reden om te gaan haken!

Babyspulletjes zijn ook wel een goed lokkertje natuurlijk O+ ik ben ook een beetje gezwicht door die slofjes O+
KD zou hier ook moeten posten trouwens, die haakte ook echt toffe dingen!
pi_86196261
Ik haak ook nog geen jaar.. Ben er in januari mee begonnen. Ik ben echter lang niet zo actief als jullie :D

MIJSJEEEEE, check je mail eens ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86196591
Het dekentje voor de collega is klaar *O*

Met zn 4en granny's gehaakt en uiteindelijk 1 collega een rand eromheen gemaakt en de laatste stukjes aan elkaar gezet. Hij is echt O+
pi_86196662
wat istie schattig Inu!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 8 september 2010 @ 10:49:53 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86196747
heel leuk, inu! O+ en wat leuk zoveel hakende collega's! ^O^ (heb jij ze aangestoken?) waar werk je, hebben jullie niet nog een nieuwe hakende collega nodig? *noteert netwerk-activiteit voor UWV* ;)
in de haak.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:55:01 #267
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86196876
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:44 schreef Inu het volgende:
Het dekentje voor de collega is klaar *O*

[ afbeelding ]

Met zn 4en granny's gehaakt en uiteindelijk 1 collega een rand eromheen gemaakt en de laatste stukjes aan elkaar gezet. Hij is echt O+
Oh wat leuk om met collega's te doen!

Ik wil ook collega's..... heb nu gesolliciteerd bij de fourniturenzaak hier, maar daar werken eigenlijk alleen maar behoorlijk oude mensen :') iets zegt me dat dat toch anders is.
pi_86196896
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:49 schreef trui het volgende:
heel leuk, inu! O+ en wat leuk zoveel hakende collega's! ^O^ (heb jij ze aangestoken?) waar werk je, hebben jullie niet nog een nieuwe hakende collega nodig? *noteert netwerk-activiteit voor UWV* ;)
Nee, meer andersom :D Maar uiteindelijk heb ik alles geleerd van mn schoonmoeder en youtube ;) Ook nog niet zo lang geleden, misschien een half jaartje ofzo?

We hebben een vacature stop nu :{ Anders was je wat mij betreft van harte welkom :D Volgens mij zoeken ze nog wel IT-ers, maar ik weet niet hoe goed je computerskills zijn? :P
  woensdag 8 september 2010 @ 10:56:35 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86196927
ik ben best handig met de computer, maar IT-er ben ik toch helaas echt niet.
in de haak.
pi_86197450
Lyssa en Speigelei bedankt voor de uitleg wat betreft draadjes !! Misschien voor in de OP ?!
Me moeder kan heel goed haken, alleen woon ik niet meer thuis dus die is niet altijd in de buurt...gelukkig zijn jullie er dan !!
Ik wilde eerst leren naaien op een naaimachine maar das toch echt moeilijker dan het lijkt (na een mislukte cursus) ben ik met de hand gaan naaien (hele leuke kerst dingen) maar ja dat wordt je ook weer zat...kortom toen kwam ik HIER !! I
pi_86198085
quote:
Op woensdag 8 september 2010 01:33 schreef Spiegelei het volgende:
@Lyssa, Mijsje & trui: Deal, ik neem alles wel mee naar de meet. Mijsje kwam jij nu ook? Zo niet dan stuur ik de bolletjes (behalve die overloop voor Lyssa) wel naar je, komt goed. Dan mogen trui en Lyssa het Fimo verdelen :D .
Ik had begrepen dat de datum nu op 9 oktober was gezet en bij Trui thuis... dan kan ik gewoon... in dat geval kom ik dus ook. :) en *O* bolletjes *O*
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:32 schreef Vicky het volgende:
Ik haak ook nog geen jaar.. Ben er in januari mee begonnen. Ik ben echter lang niet zo actief als jullie :D

MIJSJEEEEE, check je mail eens ;)
gecheckt en beantwoord :s)

ik ga vanmiddag op kraamvisite, waar ik het konijntje met de oh zo schattige oogjes ga geven... :D en het visje dat ik als proef had gemaakt, ga ik aan het broertje van de baby geven... :) altijd zo sneu als ze cadeautjes zien en ze helemaal niks krijgen...
pi_86198122
*O* Ik heb net een heel leuk boekje besteld op Bol.com *O*
Thnx voor de tip Mijsje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86198346
wat voor boekje ?? LINK !!
pi_86198383
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 8 september 2010 @ 12:01:13 #275
112545 Muck
pi_86199096
Wat een gepuzzel om die flower ball in elkaar te krijgen zeg :o _O-
pi_86199412
*O* *O* Vicky!!! *O* *O* leuk :D
pi_86199638
Even een vraagje voor EsseEi en degene die de wiebeltoren al gemaakt had (ik onthou alle namen nog niet zo :@ ): bij het patroon staat dat je van elke kleur een bol garen van 100 gram nodig hebt. Dus ik naar de wolwinkel, maar dan blijkt de prijs van alleen al de wol richting de 40 euro te gaan (2,10 en 2,50 euro per 50gram goeie katoen) :{

LLijkt me een beetje overdreven voor een babykadootje! Dus ik vroeg me af, je hebt vást niet daadwerkelijk 100 gram per kleur nodig, en er zijn vast mensen in dit topic die weten hoeveel je dan wél gebruikt. Kun je zo'n ring af met 50 gram? Het lijkt me dat je in ieder geval van het hardwit, roomwit en zwart(nja donkerbruin) maar erg weinig nodig hebt..?

Oh en als ik toch bezig ben, ik kan in het patroon niets vinden voor de basis, maar ik neem aan dat er iets zwaars in de wiebelbasis moet en een stokje ofzo in de kikker, anders kan ie helemaal niet wiebelen?
  woensdag 8 september 2010 @ 12:30:32 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86200104
er gaat echt geen hele bol op van elke kleur hoor skochsela, althans, dat kan ik me niet voorstellen. maar omdat je geen halve bollen kunt kopen staat het er denk ik zo.
in de haak.
  woensdag 8 september 2010 @ 12:36:36 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86200293
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:01 schreef Muck het volgende:
Wat een gepuzzel om die flower ball in elkaar te krijgen zeg :o _O-
ja he! succes! :) op vakantie heb ik gewoon maar wat gedaan. en 't ging in een keer goed. maar dit keer heb ik toch dat voorbeeld van die uitgeklapte voetbal er maar bijgenomen en dat eerst aan elkaar gemaakt. dan is de rest vervolgens makkelijker in elkaar te passen.
in de haak.
  woensdag 8 september 2010 @ 12:52:07 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86200733
Zo, wie heeft er een leuk creatief ideetje om deze beenwarmers nog wat te pimpen? :s)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 september 2010 @ 12:53:43 #281
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86200785
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:14 schreef Skochsela het volgende:
Even een vraagje voor EsseEi en degene die de wiebeltoren al gemaakt had (ik onthou alle namen nog niet zo :@ ): bij het patroon staat dat je van elke kleur een bol garen van 100 gram nodig hebt. Dus ik naar de wolwinkel, maar dan blijkt de prijs van alleen al de wol richting de 40 euro te gaan (2,10 en 2,50 euro per 50gram goeie katoen) :{

LLijkt me een beetje overdreven voor een babykadootje! Dus ik vroeg me af, je hebt vást niet daadwerkelijk 100 gram per kleur nodig, en er zijn vast mensen in dit topic die weten hoeveel je dan wél gebruikt. Kun je zo'n ring af met 50 gram? Het lijkt me dat je in ieder geval van het hardwit, roomwit en zwart(nja donkerbruin) maar erg weinig nodig hebt..?

Oh en als ik toch bezig ben, ik kan in het patroon niets vinden voor de basis, maar ik neem aan dat er iets zwaars in de wiebelbasis moet en een stokje ofzo in de kikker, anders kan ie helemaal niet wiebelen?
de stapeltoren bedoel je?
je hebt er geen 50 gram volledig voor nodig
basis van de toren, kikkergedeelte neemt t meeste in, maar nog geen half bolletje volgens mij, als ik t me goed herinner
een ring is volgens mij ook minder uit mijn geheugen dan 50 gram
dr hoeft niets in de basis om te verzwaren en ook geen stokje in de kikker.
hij wiebelt niet, maar is een stapeltoren ;)
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 8 september 2010 @ 13:34:15 #282
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86202171
Ja dat konijntje, Mijsje daar ga je ze blij mee maken!

Inu wat een prachtdekentje O+
  woensdag 8 september 2010 @ 13:40:09 #283
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86202366
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:40 schreef trui het volgende:
als er nog fimo over is zou ik er ook wel wat van willen. daar kun je toch ook leuke kralen van maken, heb ik wel eens gelezen?

mmascha, guusje ken ik niet! :+
Guusje? Gijsje! En ik vond het nog wel zo'n leuke naam(gijsje he, niet guusje) en dan schrijf ik het nog verkeerd.
Guusje is de giraf van Christle Krukkert, ik zat er helemaal in :P
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_86202507
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

de stapeltoren bedoel je?
je hebt er geen 50 gram volledig voor nodig
basis van de toren, kikkergedeelte neemt t meeste in, maar nog geen half bolletje volgens mij, als ik t me goed herinner
een ring is volgens mij ook minder uit mijn geheugen dan 50 gram
dr hoeft niets in de basis om te verzwaren en ook geen stokje in de kikker.
hij wiebelt niet, maar is een stapeltoren ;)
Ah echt niet, hmm misschien kan ik hem wel láten wiebelen? :D Maar blijft de basis van die kikker dan wel goed overeind staan, zonder versteviging?
Wel heel erg fijn dat het niet zoveel garen zal kosten, want dan wordt het garen niet duurder dan 20 euro totaal.
Pf, ik moet echt een basisvoorraad kweken zodat ik niet telkens zoveel geld kwijt ben :D

Waar kopen jullie trouwens vulspul?

Superschattig dekentje, trouwens, Inu!! Echt heel erg leuk. Bij de V&D zie ik ook allemaal leuke gehaakte sjaals liggen waarvan ik telkens denk, dat zou ik ook zelf kunnen maken, hihi.
  woensdag 8 september 2010 @ 13:45:26 #285
112545 Muck
pi_86202536
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:36 schreef trui het volgende:

[..]

ja he! succes! :) op vakantie heb ik gewoon maar wat gedaan. en 't ging in een keer goed. maar dit keer heb ik toch dat voorbeeld van die uitgeklapte voetbal er maar bijgenomen en dat eerst aan elkaar gemaakt. dan is de rest vervolgens makkelijker in elkaar te passen.
Oeh, dat voorbeeld was wel handig geweest ja :D
Ik heb hem inmiddels op 5 hexa- en 5 pentagonnetjes na helemaal in elkaar zitten, maar daar wacht ik even mee, aangezien ik de vulling nog moet halen :P
  woensdag 8 september 2010 @ 13:46:40 #286
112545 Muck
pi_86202583
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:44 schreef Skochsela het volgende:

[..]

Ah echt niet, hmm misschien kan ik hem wel láten wiebelen? :D Maar blijft de basis van die kikker dan wel goed overeind staan? Wel heel erg fijn want dan wordt het garen niet duurder dan 20 euro totaal.
Pf, ik moet echt een basisvoorraad kweken zodat ik niet telkens zoveel geld kwijt ben :D

Superschattig dekentje, trouwens, Inu!! Echt heel erg leuk. Bij de V&D zie ik ook allemaal leuke gehaakte sjaals liggen waarvan ik telkens denk, dat zou ik ook zelf kunnen maken, hihi.
Ze hebben bij Blokker kussenvulling voor ¤1,50 die ik lekker uit elkaar sloop. Veel goedkoper dan het spul uit de hobbywinkel, en het is voor de rest precies hetzelfde :)
  woensdag 8 september 2010 @ 13:50:22 #287
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86202734
quote:
:D Daar liep ik gister tegenaan. Is een heel leuk boekje! Zo eens even kijken welke kleuren ik in huis heb en welke ik daarvan kan maken.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 september 2010 @ 14:18:38 #288
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86203789
quote:

[..]

Ah echt niet, hmm misschien kan ik hem wel láten wiebelen? :D Maar blijft de basis van die kikker dan wel goed overeind staan, zonder versteviging?
Wel heel erg fijn dat het niet zoveel garen zal kosten, want dan wordt het garen niet duurder dan 20 euro totaal.

ja staat stevig doordat je de kikkerstaaf vast naait aan de basis. hierdoor word de basis aan de onderkant ietwat omhooggetrokken in t midden

vulspul een zak bij de hema doe ik al bijna n jaar mee voor 5 euro
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86203867
Trui, hoe heb je die bal gevuld? gewoon los van dat fiberfill erin? Of eerst dat in een "zak" en daarna de hexapentagonnetjes erom?
  woensdag 8 september 2010 @ 16:09:53 #290
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86207916
quote:

[..]

Dat doe ik dus gewoon! :@ O-) Ik ben begonnen met die driehoekige. Ik heb um wel iets anders gemaakt want ik vond um niet echt driehoekig. Van de dunne sokkenwol van de Lidl ga ik die "gewone"gs-sjaal maken.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  woensdag 8 september 2010 @ 16:14:54 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86208075
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:18 schreef Ynske het volgende:

[..]

ja staat stevig doordat je de kikkerstaaf vast naait aan de basis. hierdoor word de basis aan de onderkant ietwat omhooggetrokken in t midden

vulspul een zak bij de hema doe ik al bijna n jaar mee voor 5 euro
nou ik vind dat daar niet zoveel inzit, zeker als je zo'n bal maakt is ie zo leeg (ik heb in die van vicky bijna een volledige zak van die vulling gestopt. :o

en ja lijnloos, ik heb de bal dus gewoon zonder voering gevuld met fiberfill.
in de haak.
pi_86212585
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:50 schreef mmascha het volgende:

[..]

:D Daar liep ik gister tegenaan. Is een heel leuk boekje! Zo eens even kijken welke kleuren ik in huis heb en welke ik daarvan kan maken.
Ik zag op haar website dat het tweede boekje in oktober van dit jaar uit komt! O+
pi_86214045
Ik heb helaas geen tijd om hier actief mee te schrijven, jullie gaan zo snel! Ik heb alleen wel een vraagje... Weet iemand of je bij de Wibra donkerblauwe wol/acryl hebt? Bij de Zeeman en Action heb ik niets gevonden...
pi_86215313
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:10 schreef Draadjes het volgende:
Ik heb helaas geen tijd om hier actief mee te schrijven, jullie gaan zo snel! Ik heb alleen wel een vraagje... Weet iemand of je bij de Wibra donkerblauwe wol/acryl hebt? Bij de Zeeman en Action heb ik niets gevonden...
Zeeman heeft hier (arnhem) wel donkerblauwe wol :o
  woensdag 8 september 2010 @ 19:41:55 #295
112545 Muck
pi_86215370
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:40 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Zeeman heeft hier (arnhem) wel donkerblauwe wol :o
Die op Kronenburg sowieso ja :Y
pi_86218223
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:41 schreef Muck het volgende:

[..]

Die op Kronenburg sowieso ja :Y
Mmm, hier hadden ze alleen petrol en lichtblauw bij de Zeeman, ik zoek echt donkerblauw (marine). Misschien ook morgen bij een andere zeeman kijken.
pi_86218872
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:08 schreef StefanieV het volgende:
Hé wat een mooie swaps!!! Hier nog steeds niets :(

En mijn ontvangswapster heeft zich hier nog niet gemeld :D Zou ze geen zin hebben om het open te maken? hihi
Jawel hoor, had alleen even kleine crisis hier.

Hij is superleuk O+, woont in de boekenkast en is nog helemaal heel ondanks de zwaargedeukte doos *O*

pi_86219610
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:52 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, wie heeft er een leuk creatief ideetje om deze beenwarmers nog wat te pimpen? :s)
[ afbeelding ]
Een lintje zou leuk zijn, maar je hebt 'm dichtgehaakt of niet? Dacht dat de foto van de beenwarmers die je eerder postte meer opengewerkt was. Misschien wat kraaltjes eraan rijgen of een golfrandje eraan haken?
  woensdag 8 september 2010 @ 21:11:57 #299
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86219652
Oew stefanie hij is mooi geworden met je versteviging ^^ *stiekem een soort van hulp geboden maar kon niet helpen :P*

Ging er bij de stapeltoren vanuit dat ik aan 50g wel genoeg had, had het niet gelezen :$
Heb acryl van de zeeman :) Maar ik schiet echt heel erg niet op :P maar dat maakt niet uit, een keer ergens iets langer over doen is ook wel eens goed!

en gaaf de beenwarmers! :D vind ze zo ook wel leuk eigenlijk, of inderdaad alleen een lintje :)
  woensdag 8 september 2010 @ 21:13:20 #300
112545 Muck
pi_86219727
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:41 schreef Draadjes het volgende:

[..]

Mmm, hier hadden ze alleen petrol en lichtblauw bij de Zeeman, ik zoek echt donkerblauw (marine). Misschien ook morgen bij een andere zeeman kijken.
Hoeveel heb je nodig? Ik moet hier nog ergens een bol hebben liggen namelijk...
pi_86219771
Hihi Ophelia, leuk dat je hem leuk vindt (snap je wel hé :D ) Blij dat het toch nog heel is, ook al hebben ze er iets op gegooid! Was toch wel wat bang voor het potje maar het ziet er nog helemaal fijn uit! En nu genoeg water geven hé, zodat het niet verwelkt zoals bij mij :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')