Het valt wel iets kleiner dan ik dacht. Ik heb maat M gemaakt met Scheepjes Bamboo, naald 3.5 geloof ik maar weet ik niet zeker...quote:Op zondag 5 september 2010 14:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ah, die heb ik ook. Past het vestje jou wel? Welke naald en garen heb je gebruikt?
ahhh ja, da's nostalgie natuurlijk!quote:Op zondag 5 september 2010 17:56 schreef Ynske het volgende:
Hier weer eens in de trein aan t haken, komen er 3 oudere dames bij me zitten want ze vinden t zo leuk
Buupwerk, ik pik heel lui even een vraag er tussenuit die ik makkelijk kan beantwoorden.quote:Op zondag 5 september 2010 20:28 schreef BuupWerk het volgende:
Mijn eerste rijtje heb ik opgezet met haaknaald nr. 4 en dan ben ik verder gegaan met haaknaald nr. 3 (tip van me moeder) maar toch blijft me onderste randje te strak in vergelijking met de tweede rij (snappen jullie hem nog)
- tweede gat...hmmm...uithalen maar weer...hmmmquote:Op zondag 5 september 2010 20:50 schreef wyccie het volgende:
Zo'n hoofdje is niet moeilijk, maar bij dat dekentje haak je eerst het hoofdje en dan pas de rest er gelijk aan vast. Nu zul je het moeten vaststikken.
Voor een double crochet: stokje bij Amerikaans patroon, vaste bij Brits patroon.
Ik ga er nu vanuit dat het Amerikaans is, en dus een stokje. Dan maak je 3 lossen voor de kantsteek en maak je je stokje in het tweede gat.
Oh, en wat betreft het randje. Ja, dat is bij een beginneling altijd te strak.
Ook nu vind ik het lastig, maar ik weet wel dat het begin van mijn chain row wat losser mag dan het laatste stuk; bij mij worden namelijk bij de eerste rij vasten (wanneer ik dus over de chain row 'terughaak') de kettingsteken steeds strakker naarmate ik het einde nader.
Eventueel zou je ook de foundation chain row kunnen doen, dan haak je de lange chain row en je eerste toer vasten in 1 keer.
quote:Op zondag 5 september 2010 23:42 schreef trui het volgende:
neejoh, dat kan makkelijk!rammeltje erin en spelen maar!
Ah dankjewel! En dan nog een vraag voor de ervaringsdeskundigen (zag dat sowieso best veel mensen hier dingen maken voor kinderen):quote:Op zondag 5 september 2010 23:59 schreef trui het volgende:
skochsela, zie hier voor de stapeltoren!
en als je een ravelry account hebt kun je ynskes variant ook zien.
hoe je zo'n bal kunt maken is hier te zien.
maar ik zag ook kleinere varianten, bijvoorbeeld bij theroyalsisters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |