abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86089689
als je vasten kunt haken en je doorhebt hoe je dat in het rond doet, dan kun je dit ook... het plaatje ziet er misschien lastig uit, maar probeer eerst wat vasten uit, en dan lukt dit vanzelf... :Y
en als ik zie hoe snel mensen in dit topic van helemaal niet kunnen haken naar de leukste dingen haken gaan, dan zie ik jou dit konijntje ook wel gauw gaan maken :) komt goed, maar heeft gewoon wat oefening nodig :)
pi_86092886
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:33 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ah, die heb ik ook. Past het vestje jou wel? Welke naald en garen heb je gebruikt?
Het valt wel iets kleiner dan ik dacht. Ik heb maat M gemaakt met Scheepjes Bamboo, naald 3.5 geloof ik maar weet ik niet zeker...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_86093089
Mijsje, ik hoop dat ik het geduld kan opbrengen om net zo lang te oefenen tot ik het ook kan... :)
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_86093254
:) anders kom je sowieso naar die meet, dan zijn er genoeg mensen die je even verder kunnen helpen :Y (en is ook gewoon gezellig)

hadden we de meet nou vastgelegd op 9 oktober? wie durft er spijkers met koppen te slaan nu? datum + lokatie? Ik daag je uit... :+
pi_86093457
Zo'n meeting lijkt me heel leuk, maar ik weet niet of ik durf hoor :o
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 september 2010 @ 17:56:28 #81
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86094776
Hier weer eens in de trein aan t haken, komen er 3 oudere dames bij me zitten want ze vinden t zo leuk :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 5 september 2010 @ 20:01:04 #82
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86098612
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:56 schreef Ynske het volgende:
Hier weer eens in de trein aan t haken, komen er 3 oudere dames bij me zitten want ze vinden t zo leuk :D
ahhh ja, da's nostalgie natuurlijk! O+

_marjo_ wow, die's leuk! op verlanglijstje noteert

mijsje, ik ben blij dat 't konijn oogjes heeft, zonder oogjes was inderdaad vreemd! :D

Ik heb nog maar de 1e rand voor mijn poncho kunnen maken, daarna kwam er visite.
Het ging op zich aardig, alleen draaide het alle kanten op. :X Wat een gepruts! :P
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 5 september 2010 @ 20:28:49 #83
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_86099708
Ben ik weer...even wat vraagjes tussen door...

Ik ben begonnen met double crochet (zo heet dat toch) alleen bij het keren zegt iedereen op youtube wat anders, 3 steekjes los en dan tweede gaatje, 2 steekjes los en dan eerste gaatje...kortom ik loop daar een beetje vast !!

Mijn eerste rijtje heb ik opgezet met haaknaald nr. 4 en dan ben ik verder gegaan met haaknaald nr. 3 (tip van me moeder) maar toch blijft me onderste randje te strak in vergelijking met de tweede rij (snappen jullie hem nog)

Voor me eerste projectje heb ik deze uitgezocht, http://www.ravelry.com/pa(...)baby-blanket-81028ad
Nou begin ik gewoon met een vierkant proeflapje en als tie mooi genoeg is maak ik aan 1 van de punten een hoofdje, of is zo een hoofdje te moeilijk voor een beginneling ??

Pff ik haak weer verder !! Alvast bedankt !!
  zondag 5 september 2010 @ 20:45:03 #84
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86100639
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:28 schreef BuupWerk het volgende:
Mijn eerste rijtje heb ik opgezet met haaknaald nr. 4 en dan ben ik verder gegaan met haaknaald nr. 3 (tip van me moeder) maar toch blijft me onderste randje te strak in vergelijking met de tweede rij (snappen jullie hem nog)
Buupwerk, ik pik heel lui even een vraag er tussenuit die ik makkelijk kan beantwoorden.
Ja ik snap hem nl haha. Ik heb zelf ook de neiging om te strak te haken. De tip van je moeder om een grotere naald te nemen voor je eerste rijtje is een goed idee. Als hij nu nog te strak is. Ja dan moet je het dus gewoon uithalen en opnieuw beginnen. Heb ik zelf ook een paar keer moeten doen.

Ik ben nog steeds een deken aan het breien. Die eerste paar toeren zijn dus ook te strak, pas later kwam ik erachter dat ik de sierrand rondom extra los moet breien omdat hij anders kromtrekt. Nu jammer dan. Ik steek die hoek van de deken wel goed onder en dan is er niemand die het ziet. Ik had al 90 cm breed bij (even meten hahaha) ik denk zo'n 50-55 cm lang toen ik erachter kwam en toen had ik geen puf om weer overnieuw te beginnen.
Het goede nieuws, nu bij het meten viel dat omkrullen reuze mee. Denk dat het materiaal mee een beetje helpt (zuiver scheerwol). Maar goed als ik hem op een houten vloer of zo zou uitspreiden dan zou je het wel zien dat dat eerste stuk niet goed recht blijft liggen. (Deken wordt 180*240 dus ik moet nog een klein stukje doorbreien...)
pi_86100926
Zo'n hoofdje is niet moeilijk, maar bij dat dekentje haak je eerst het hoofdje en dan pas de rest er gelijk aan vast. Nu zul je het moeten vaststikken.

Voor een double crochet: stokje bij Amerikaans patroon, vaste bij Brits patroon.
Ik ga er nu vanuit dat het Amerikaans is, en dus een stokje. Dan maak je 3 lossen voor de kantsteek en maak je je stokje in het tweede gat.

Oh, en wat betreft het randje. Ja, dat is bij een beginneling altijd te strak.
Ook nu vind ik het lastig, maar ik weet wel dat het begin van mijn chain row wat losser mag dan het laatste stuk; bij mij worden namelijk bij de eerste rij vasten (wanneer ik dus over de chain row 'terughaak') de kettingsteken steeds strakker naarmate ik het einde nader.
Eventueel zou je ook de foundation chain row kunnen doen, dan haak je de lange chain row en je eerste toer vasten in 1 keer.

[ Bericht 39% gewijzigd door wyccie op 05-09-2010 20:55:17 ]
  zondag 5 september 2010 @ 21:14:51 #86
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_86102528
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:50 schreef wyccie het volgende:
Zo'n hoofdje is niet moeilijk, maar bij dat dekentje haak je eerst het hoofdje en dan pas de rest er gelijk aan vast. Nu zul je het moeten vaststikken.

Voor een double crochet: stokje bij Amerikaans patroon, vaste bij Brits patroon.
Ik ga er nu vanuit dat het Amerikaans is, en dus een stokje. Dan maak je 3 lossen voor de kantsteek en maak je je stokje in het tweede gat.

Oh, en wat betreft het randje. Ja, dat is bij een beginneling altijd te strak.
Ook nu vind ik het lastig, maar ik weet wel dat het begin van mijn chain row wat losser mag dan het laatste stuk; bij mij worden namelijk bij de eerste rij vasten (wanneer ik dus over de chain row 'terughaak') de kettingsteken steeds strakker naarmate ik het einde nader.
Eventueel zou je ook de foundation chain row kunnen doen, dan haak je de lange chain row en je eerste toer vasten in 1 keer.
- tweede gat...hmmm...uithalen maar weer...hmmm

- tweede stuk is een beetje te ingewikkeld voor mij...sorry
  zondag 5 september 2010 @ 21:22:49 #87
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_86103127
ow en das dus ook bij de eerste rij, eerst gewoon losse aan het eind drie losse tweede gaatje en terug ??

pff moeilijk uitleggen hoor...
  zondag 5 september 2010 @ 21:44:58 #88
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_86104771
Oeh, ik sta in de OP *O*

Ook ik ben met de bal bezig omdat ie zooooo leuk is:

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 5 september 2010 @ 22:34:37 #89
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86108100
Leuke kleuren voor je bal Muck! :D:D Vind 'm ook erg gaaf! :D Moet je je voorstellen als je klein bent en dan met zo'n hele grote hele zachte bal mag spelen ^^ Die gewoon binnen kan! :D

Was vandaag bij m'n zus en haar schoonmoeder begon zo van: jij haakt toch veel? wat vind je van een schattig mutsje voor je nichtje? :) ik heb pas eens zitten zoeken en....
goed, ik ben blijkbaar al berucht ofzo ;)

Oew en mijn aanstaande schoonzus begon dat ze deze schildpadjes:

wel heel lief vind (had ik hun laten zien, gaan in juni trouwen en broer heeft iets met schildpadden. En dat ze wel iets wou bedenken om ze te kunnen gebruiken op de bruidstaart! :D:D jeeej, dus toch maar het patroon kopen denk ik.
pi_86110058
Mooie kleuren voor de bal! :D

En wat een leuke padjes O+ EsseEi! Echt koddig! O+
  zondag 5 september 2010 @ 23:29:36 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86110723
oh leuk muck!!! :D *O* mooie kleurtjes inderdaad!

ik ga mijn 2e exemplaar morgen in elkaar zetten. 8-)
in de haak.
  zondag 5 september 2010 @ 23:33:42 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86110881
hier nog een tussenfotootje van alle onderdelen (al kloppen de kleuren van geen kanten, maar allez)

en de stapel draadjes, wat een rotklus dat afwerken! :O
in de haak.
  zondag 5 september 2010 @ 23:34:55 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86110923
Essei dat zijn inderdaad geinige schildpadjes!
in de haak.
  zondag 5 september 2010 @ 23:37:39 #94
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86111009
Ik wil ook zo'n bal maar EsseEi zegt dat ik daar te groot voor ben :'(
  zondag 5 september 2010 @ 23:42:34 #95
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86111180
neejoh, dat kan makkelijk! :) rammeltje erin en spelen maar! :+
in de haak.
  zondag 5 september 2010 @ 23:45:39 #96
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86111280
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:42 schreef trui het volgende:
neejoh, dat kan makkelijk! :) rammeltje erin en spelen maar! :+
_O_
pi_86111494
Hoihoi, zo, wat gaan deze topics gigantisch snel. Maar ik word er wel gemotiveerd van! Mijn tas vordert aardig; ben op driekwart ongeveer en het valt me alleszins mee, zo moeilijk is dat haken helemaal niet! :P Deze tas iig dan, haha. Als ie af is, zal ik eens kijken of ik ergens een fototoestel kan scoren en hem kan laten zien! Ookal is hij lang niet zo spannend als wat jullie hier ongeveer maken.

Maar nu zag ik in het vorige topic dit dingetje voorbij komen:

http://images4.ravelry.co(...)/90075ada_medium.jpg

Esse-ei, jij ging dat haken? En iemand anders had het ook al gemaakt? Kan ik aan dat patroon komen op het internet? Want ik vind hem ongelooflijk leuk en het nichtje van mijn vriend wordt binnenkort 1 jaar, dus ik denk dat het een heel leuk kadootje voor haar kan zijn!! (nee hoor, ik ben niet ambitieus of overmoedig, hoezo?)

En anders die bal misschien, want die vind ik ook vreselijk leuk. Is er nog een bepaald patroon voor het ding, of zuigt iedereen het maar uit z'n duim? Want het doet er natuurlijk niet echt toe hoe groot de lapjes zijn, als ze maar allemaal even groot zijn...
  zondag 5 september 2010 @ 23:59:31 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86111683
skochsela, zie hier voor de stapeltoren! :)

en als je een ravelry account hebt kun je ynskes variant ook zien.

hoe je zo'n bal kunt maken is hier te zien.

maar ik zag ook kleinere varianten, bijvoorbeeld bij theroyalsisters.

[ Bericht 16% gewijzigd door trui op 06-09-2010 00:18:44 ]
in de haak.
pi_86112216
Marjo leuk vestje! En je grannydeken O+ O+

Trui en Muck ik word er helemaal vrolijk van! O+ hij staat hier hoog op de lijst, mischien leuk om met de lucypack van rico creative te maken.

Mijsje knijn ziet er heel lief uit met die oogjes!

Ik ben druk bezig met de sjaal/omslagdoek voor puber want de wol uit duitsland is binnen. Maar was tussentijds begonnen met zelfde patroon (halve granny) naald dunner dan andere, zelfde soort draad maar andere kleuren en het worden toch behoorlijk verschillende omslagdoeken. De reserve, grijs/groen is mijn moeder helemaal weg van dus die heeft ook bestemming. Maar wat vreet het draad, ben bij beide al bezig aan de 3e 100gr bol :o morgen ff foto maken. Ben er wel super trots op
pi_86112474
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:59 schreef trui het volgende:
skochsela, zie hier voor de stapeltoren! :)

en als je een ravelry account hebt kun je ynskes variant ook zien.

hoe je zo'n bal kunt maken is hier te zien.

maar ik zag ook kleinere varianten, bijvoorbeeld bij theroyalsisters.
Ah dankjewel! En dan nog een vraag voor de ervaringsdeskundigen (zag dat sowieso best veel mensen hier dingen maken voor kinderen):
wat voor garen is hier nou voor geschikt? Katoen of een katoenmengsel? Kindje in kwestie stopt werkelijk alles in haar mond, dus het moet niet kapot gaan of pluizen bij kinderkwijl en kindertandjes :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')