Wat een gave kleurtjes! En het leuke bij het monster vind ik dat hij altijd bij iedereen er weer wat anders uit ziet en hij blijft altijd schattigquote:Op zaterdag 4 september 2010 12:34 schreef StefanieV het volgende:
Ilske het is gewoon fantastisch! Volgende zomer ga ik gewoon unieke slippers hebben! En hier een mooie foto van het bubble leg monster! Straks een plaats in de auto geven :-)
[ afbeelding ]
ik heb een aantal patronen van raverlry, lyonbrand, maar ook uit duitse haakboekjes, en zelf in elkaar geflanstequote:Op zaterdag 4 september 2010 08:20 schreef phluphy het volgende:
Ik heb met veel plezier het vorige topic nagelezen. Wat een mooie en leuke dingen hebben jullie gemaakt voor het swapproject!![]()
![]()
De deken van _arual_ vind ik mooi!![]()
En wat het "scheve" betreft:
- Waarschijnlijk valt het anderen minderen op dan de maakster zelf, je bent zelf altijd kritischer.
- Je hebt kans dat het minder opvalt zodra-ie op de definitieve bestemming ligt.
- Hé, het is handwerk. Dat hoeft niet perfect te zijn. Perfect is saai!
Ik ben nog steeds niet begonnen aan mijn volgende project. Gisteren naar diverse boekenwinkels geweest voor een leuk patronen-boek, maar niets gevonden. Naar een wolwinkel geweest, die hadden ook niks.![]()
![]()
Dat ravelry.com, zetten jullie daar je projecten mét patronen op?
dank! *blush*quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:07 schreef trui het volgende:
het monstertje is inderdaad superleuk gelukt!
wow Trui,supergaaf! (heb je eerste bal al in m'n faves staan!)quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef trui het volgende:
ik ben opnieuw zo'n bal aan 't maken (op verzoek dit keer). ik haak de bloemen nu wat strakker, met een wat dunnere naald. ook ga ik ze dit keer wel 'blocken' oftewel persen voor ik ze aan elkaar zet. hopelijk wordt ie dan wat netter.
w.i.p. fotootje:
[ afbeelding ]
wip-fotoquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef trui het volgende:
ik ben opnieuw zo'n bal aan 't maken (op verzoek dit keer). ik haak de bloemen nu wat strakker, met een wat dunnere naald. ook ga ik ze dit keer wel 'blocken' oftewel persen voor ik ze aan elkaar zet. hopelijk wordt ie dan wat netter.
w.i.p. fotootje:
[ afbeelding ]
is idd leuk, maar dan kan ik oa t topic niet meer ladenquote:Op zaterdag 4 september 2010 15:52 schreef -Marjo- het volgende:
Van mij mogen alle swapsels wel in de op hoor. Hebben we een leuk overzicht
Heel erg bedankt voor de uitleg. Het was zeker duidelijk, de foto's zeggen het ook al. Erg leuk bedacht!quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:00 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik kan echt een ramp zijn met uitleggen. En ik heb het uit de losse pols gehaakt, dus ik kan ook geen patroon doorgeven.
Ik vind ze prachtigquote:Op zaterdag 4 september 2010 18:48 schreef Ynske het volgende:
@Yachiru ik zou een klacht erover meelen naar de uitgever, tis idd niet tof als er vanalles niet klopt...
zo moeten mn orchideeen uiteindelijk worden...
[ afbeelding ]
moet alleen wat aan t patroon aanpassen. aangezien de bovenste (de tweede laag blaadjes) volgens mij niet breed genoeg worden.
YPPY heeft er lang genoeg over gedaanquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:42 schreef YPPY het volgende:
Wat een sufhoofd ben ik toch ook.Spiegelei, ontzettend bedankt voor de prachtige swapcadeautjes.
Echt knap hoe je dat kleine gefriemel hebt kunnen maken.
![]()
Gewoon een paar proeflapjes maken met behulp van youtube! Zo heb ik het ook geleerd! En dan gewoon patroontjes gaan oefenen. Ik ben begonnen met een vrij simpel figuurtje Eggy. (Staat ook op ravelry!) En gewoon hier om hulp vragen!quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:49 schreef Swietje het volgende:
Bedankt voor het warme welkom![]()
Mijn opa kan heel goed haken, dus ik ga sowieso bij hem in de leer. (Hij haakt ook dergelijke knuffels als ik in de OP vaak voorbij zie komen!Heb er nog een paar van vroeger
). Maar ik wil eerst een basis hebben, anders voel ik me zo knullig
Bedankt voor de tips!
Ga mij aanmelden bij Raverly en zo'n meet klinkt ook heel leuk!Haaknaald en wol hebben we nog wel ergens... eerst maar zachtjesaan op mijn omgeving inwerken want ik word vast uitgelachen
![]()
graag gedaan, ik vond het leuk om te doen, en het gefriemel viel wel mee. Trouwens je hebt zelf verteld dat je een kat hebt dus daarom wist ik hetquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:42 schreef YPPY het volgende:
Wat een sufhoofd ben ik toch ook.Spiegelei, ontzettend bedankt voor de prachtige swapcadeautjes.
Echt knap hoe je dat kleine gefriemel hebt kunnen maken.
![]()
Ja, ik heb het patroontje uit een hobbyblad, nog voordat wel de swap gingen doen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:03 schreef AnitraX het volgende:dank je voor het compliment Yppy, maar kleine dingen en in het rond kan ik echt niet. Spiegelei super knap gedaan, is dat hetzelfde gedaan als met de knikkers op je tas?
zouden hele leuke coasters kunnen zijn ook! mocht je bal niet lukkenquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef trui het volgende:
w.i.p. fotootje:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:09 schreef -Marjo- het volgende:
De portomoneetjes voor mijsje en m@x zijn klaar
Wat vind je van deze:http://www.garnstudio.com(...)nr=89&d_id=6&lang=usquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:36 schreef phluphy het volgende:
Handig, dat Ravelry!![]()
Ik durf eigenlijk nog niet veel verder te gaan dan mijn granny's, ik wil eerst wat meer routine krijgen.
Maar ik wil zó graag een poncho maken...
Et voila, vind ik dit plaatje:
[ afbeelding ]
Dat had ik ook zelf kunnen bedenken!![]()
![]()
![]()
Nu een plan maken.
Die had ik ook gezien ja, maar ik kon er geen "patroon" voor vinden.quote:Op zondag 5 september 2010 09:35 schreef mmascha het volgende:
[..]
Wat vind je van deze:http://www.garnstudio.com(...)nr=89&d_id=6&lang=us
Dit is dezelfde steek als een GS. Ook leuk! En je hoeft het niet aan elkaar te maken.
die is heel goed te doen, dat was voor voor mij mijn eerste projectje nadat ik eat steken had geleerd.quote:Op zondag 5 september 2010 09:48 schreef phluphy het volgende:
[..]
Die had ik ook gezien ja, maar ik kon er geen "patroon" voor vinden.
Voor jullie (de meesten dan) is dit gesneden koek, maar ik zou dus niet weten hoe/waar ik moet beginnen.
Het staat eronder.![]()
Eens even goed gaan lezen, kijken of ik er wijs uit wordt!
Het is me niet duidelijk wat ze met die 3 verschillend getallen bedoelen.quote:The poncho is crocheted from the neck down. Ch 88-98-108(the chain should measure approx. 54-57-61 cm) and join into a ring with 1 sl st.
die getallen zijn de maat, er zijn 3 verschillende groottes. Alsvhij voor jezelf is even meten hoeveel cm het gat moet zijn voor he hoofd. Dan een rij losse maken die even lang is in cm. Als ring sluiten met een slipstitch. Dan idd als een granny de stokjes eraan gaan maken. Waarbij je even moet tellen hoeveen groepjes stokjes je nodig hebt tot aan de meerdering aan fe voor en achterkantquote:Op zondag 5 september 2010 10:04 schreef phluphy het volgende:
Hm. Het is redelijk duidelijk, behalve:
[..]
Het is me niet duidelijk wat ze met die 3 verschillend getallen bedoelen.
Na die eerste rij wordt het makkelijker denk ik, gewoon één hele grote GS. Toch?
Als je een opa hebt die kan hakenquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:49 schreef Swietje het volgende:
Bedankt voor het warme welkom![]()
Mijn opa kan heel goed haken, dus ik ga sowieso bij hem in de leer. (Hij haakt ook dergelijke knuffels als ik in de OP vaak voorbij zie komen!Heb er nog een paar van vroeger
). Maar ik wil eerst een basis hebben, anders voel ik me zo knullig
Bedankt voor de tips!
Ga mij aanmelden bij Raverly en zo'n meet klinkt ook heel leuk!Haaknaald en wol hebben we nog wel ergens... eerst maar zachtjesaan op mijn omgeving inwerken want ik word vast uitgelachen
![]()
ja eerst een grote ring losse maken, en aan die ringga je stokjes maken in groepjes van 3. Dan moet je dus op t midden van voor en achter tussen twee groepjes srokens 1 stokje meerderenquote:Op zondag 5 september 2010 10:17 schreef phluphy het volgende:
Dank je wel Ynske. Het is me deels duidelijk.
Je zegt: als een granny de stokjes gaan maken. Ook in de eerste rij? Want zoals ik het lees, moet je de eerste rij alleen maar (enkele) stokjes maken in elke losse van de ring.
En daarna: uitrekenen op welke steken de hoeken moeten komen?
Aha, dus niet eerst 1 keer helemaal rond zoals in het betreffende patroon stond? Maar gewoon de groepjes van 3 stokjes in de ring (ipv in de losse steken)?quote:Op zondag 5 september 2010 11:16 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja eerst een grote ring losse maken, en aan die ringga je stokjes maken in groepjes van 3. Dan moet je dus op t midden van voor en achter tussen twee groepjes srokens 1 stokje meerderen
Leuk! Zijn ook echt stoere jongens kleuren...quote:Op zondag 5 september 2010 14:18 schreef mijsje het volgende:
het zat me toch niet helemaal lekker, dat konijntje zonder oogjes... ik heb er uiteindelijk (nog steeds bedankt daarvoor Ilske) de oogjes van Charly the Seahorse voor gebruikt...
zo was het eerst dus:
[ afbeelding ]
en zo ziet het er nu uit... ik heb er ook een neusje bijgemaakt, was leuker bij de oogjes...
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
toch wel veel leuker nu om weg te geven![]()
(woensdag ga ik op kraamvisite om dit te geven... het is een jongetje geworden, daar vind ik dit ook wel heel leuk voor... leuker dan voor een meisje bedacht ik me later...)
Ah, die heb ik ook. Past het vestje jou wel? Welke naald en garen heb je gebruikt?quote:Op zondag 5 september 2010 14:24 schreef -Marjo- het volgende:
Nog even pimpen met mijn haaksle van afgelopen zomer:
[ afbeelding ]
Het vestje uit Happy Hooker![]()
En met deze ben ik nu bezig:
Het valt wel iets kleiner dan ik dacht. Ik heb maat M gemaakt met Scheepjes Bamboo, naald 3.5 geloof ik maar weet ik niet zeker...quote:Op zondag 5 september 2010 14:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ah, die heb ik ook. Past het vestje jou wel? Welke naald en garen heb je gebruikt?
ahhh ja, da's nostalgie natuurlijk!quote:Op zondag 5 september 2010 17:56 schreef Ynske het volgende:
Hier weer eens in de trein aan t haken, komen er 3 oudere dames bij me zitten want ze vinden t zo leuk
Buupwerk, ik pik heel lui even een vraag er tussenuit die ik makkelijk kan beantwoorden.quote:Op zondag 5 september 2010 20:28 schreef BuupWerk het volgende:
Mijn eerste rijtje heb ik opgezet met haaknaald nr. 4 en dan ben ik verder gegaan met haaknaald nr. 3 (tip van me moeder) maar toch blijft me onderste randje te strak in vergelijking met de tweede rij (snappen jullie hem nog)
- tweede gat...hmmm...uithalen maar weer...hmmmquote:Op zondag 5 september 2010 20:50 schreef wyccie het volgende:
Zo'n hoofdje is niet moeilijk, maar bij dat dekentje haak je eerst het hoofdje en dan pas de rest er gelijk aan vast. Nu zul je het moeten vaststikken.
Voor een double crochet: stokje bij Amerikaans patroon, vaste bij Brits patroon.
Ik ga er nu vanuit dat het Amerikaans is, en dus een stokje. Dan maak je 3 lossen voor de kantsteek en maak je je stokje in het tweede gat.
Oh, en wat betreft het randje. Ja, dat is bij een beginneling altijd te strak.
Ook nu vind ik het lastig, maar ik weet wel dat het begin van mijn chain row wat losser mag dan het laatste stuk; bij mij worden namelijk bij de eerste rij vasten (wanneer ik dus over de chain row 'terughaak') de kettingsteken steeds strakker naarmate ik het einde nader.
Eventueel zou je ook de foundation chain row kunnen doen, dan haak je de lange chain row en je eerste toer vasten in 1 keer.
quote:Op zondag 5 september 2010 23:42 schreef trui het volgende:
neejoh, dat kan makkelijk!rammeltje erin en spelen maar!
Ah dankjewel! En dan nog een vraag voor de ervaringsdeskundigen (zag dat sowieso best veel mensen hier dingen maken voor kinderen):quote:Op zondag 5 september 2010 23:59 schreef trui het volgende:
skochsela, zie hier voor de stapeltoren!
en als je een ravelry account hebt kun je ynskes variant ook zien.
hoe je zo'n bal kunt maken is hier te zien.
maar ik zag ook kleinere varianten, bijvoorbeeld bij theroyalsisters.
OK, bij deze maar even officieel vaststellen dan?quote:Op maandag 6 september 2010 06:28 schreef StefanieV het volgende:
mijsje, voor zover ik weet ligt meeting idd vast op 9 oktober en het was bij trui thuis dacht ik :-)
kijk even op www.garnstudio.com daar staan makkelijke mutsjes opquote:Op maandag 6 september 2010 09:37 schreef Tammymara het volgende:
Ik ben op zoek naar een SIMPEL patroon om een mutsje te haken! Ik kan niet haken,maar ik wil het leren, Heb wol gekocht en haaknaalden, en rondbreinaalden (Lagen er toch en is handig om te hebben)
Waar (en hoe) vind ik zo'n patroon? ZOIETS DUS
Hoeft niet super uitgebreid, Gewoon simpel is al moeilijk genoeg
Ik vind de kleuren best kloppen! Lekker vrolijk! Erg leuk idee ook. En een mooie uitvoeringquote:Op zondag 5 september 2010 23:33 schreef trui het volgende:
hier nog een tussenfotootje van alle onderdelen (al kloppen de kleuren van geen kanten, maar allez)
[ afbeelding ]
en de stapel draadjes, wat een rotklus dat afwerken!
[ afbeelding ]
ik bedoelde dat ze niet overeenkomen met de werkelijkheid.quote:Op maandag 6 september 2010 10:23 schreef mmascha het volgende:
Ik vind de kleuren best kloppen! Lekker vrolijk! Erg leuk idee ook. En een mooie uitvoering![]()
Ziet er vast in het echt feller uit? Blijft leuk!quote:Op maandag 6 september 2010 10:36 schreef trui het volgende:
[..]
ik bedoelde dat ze niet overeenkomen met de werkelijkheid.
De grote uitdaging van de 21e eeuw: kleuren precies te vangen met de camera!quote:Op maandag 6 september 2010 10:36 schreef trui het volgende:
[..]
ik bedoelde dat ze niet overeenkomen met de werkelijkheid.
Tuurlijk mag je komen! Je bent ook niet de enige nieuweling hoor! Ik ken ook niemand 'in het echt'.quote:Op maandag 6 september 2010 11:13 schreef Swietje het volgende:
Hmm.. ik ga ook eens nadenken over die meeting.. als ik mag komen dan? Al durf ik niet enzo..![]()
van allebei een beetje.quote:Op maandag 6 september 2010 11:23 schreef TwistedDarling het volgende:
Voor het geval ik wel naar de meet kan, wat gaat er eigenlijk gebeuren op zo'n haakmeet?
Is het alleen gezellig geouwehoer of neemt iedereen ook haakspul mee?
ben jij dan 60-???quote:Op maandag 6 september 2010 11:24 schreef Swietje het volgende:
Ik ben alleen wel de maandag na de meet jarig dus ik moet wel even kijken of het uitkomt... Hoe oud zijn jullie eigenlijk?Omdat ik alleen maar mensen ken van 60+ die haken
Nouhouhouquote:Op maandag 6 september 2010 11:26 schreef trui het volgende:
[..]
ben jij dan 60-???![]()
![]()
leuk, een jonkie erbij!
25quote:Op maandag 6 september 2010 11:24 schreef Swietje het volgende:
Ik ben alleen wel de maandag na de meet jarig dus ik moet wel even kijken of het uitkomt... Hoe oud zijn jullie eigenlijk?Omdat ik alleen maar mensen ken van 60+ die haken
op die eerdere tussenfoto zijn de kleuren wat beter vastgelegd.quote:Op maandag 6 september 2010 10:55 schreef mmascha het volgende:
Ziet er vast in het echt feller uit? Blijft leuk!
Goed om te weten. Dat ik dan niet als enige zonder m'n haaknaalden zit.quote:
Dat is wel heeeel jong.quote:
jij bent niet met vakantiequote:Op maandag 6 september 2010 11:47 schreef Ilske het volgende:
Voordat we het vergeten, de stand van zaken in de swap:
[ afbeelding ]
Hoe staat het met de nog te arriveren pakketjes? Hier is de brievenbus nog leeg (Vicky!![]()
![]()
![]()
)
Ik heb ze allemaal binnen, en m'n eigen is ook af. Het blauwe is erg leuk zo bij elkaar! Morgen en overmorgen alles in elkaar zetten. Label eraan maken en dan opsturen! Dus eind van de week is er een fotoquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:14 schreef YPPY het volgende:
Hoothoot, zijn er al nieuwe berichten over de RE-BAG?Erg leuk wel, dat we zo gekozen hebben voor het blauwe als kleurtje.
Waar woon je? Misschien kan je met iemand meerijden?quote:Op maandag 6 september 2010 12:44 schreef Skochsela het volgende:
Waar is die meet eigenlijk? In welke stad bedoel ik dus. Ik heb geen ov meer (en nee ook geen fulltime werk dus al mijn loon gaat op aan die lullige dingen als eten en huisvesting), dus reiskosten zijn een beetje een probleem
Oh nee het was Skochsela (dat krijg je het met al die nieuwe mensen!quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef Swietje het volgende:
Volgens mij vroeg ik niets over de stapeltorenmaar maakt niet uit. Hij is wel leuk!
Ja dat was ik dus, en ik had 'm ook al gespot op Ravelry! Maar ik snap nog niet veel van die site, wat is nou de meerwaarde van Ravelry boven dit forum?quote:Op maandag 6 september 2010 13:27 schreef Spiegelei het volgende:
meet,meet,
meet
(terwijl ik het stiekumpjes ook wel een beetje eng vind, ik ken ook niemand in het echie!
![]()
![]()
)
Oh ik ben 30.
Ik geloof dat Swietje vroeg wie die stapeltoren al hebben gemaakt.
Ynske heeft 'm inderdaad gemaakt en ik ook. Hij staat bij mijn projecten op ravelry (volgens mij had ik je daar ook al gespot!). Dan kan je meteen doorklikken naar het gratis patroontje. Als je vaste kunt maken en kunt meerderen en minderen en dat een beetje regelmatig (gewoon een paar keer doen, dan ga je vanzelf regelmatiger haken) dan ik het echt een makkelijk patroontje.
Ik heb hiervoor expres catania (katoen) gebruikt. zo'n stapeltoren is toch echt voor een baby en ja die propt ook vanalles in de mond. Daarom wilde ik geen pluizig spul. Ook heb ik geprobeerd een beetje strakker te haken zodat het vulspul er niet zomaar uitgeplukt kan worden.
Stefanie, kan jij ook de 9de (i.v.m. mogelijk meerijden... en pre-meeten)?
Ik luister ook hakend naar Rammsteinquote:Op maandag 6 september 2010 14:59 schreef _Arual_ het volgende:
Wat een jonkies zijn we met zijn allen. Ik ben 28![]()
En of het raar is, jah, misschien, maar ik ben sowieso een beetje raar. Ik luister hakend naar Rammstein.
Echt waar? Ik voel me al gelijk een stuk normalerquote:Op maandag 6 september 2010 15:00 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik luister ook hakend naar Rammstein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |