abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86067457
dat is wel mooi, die orchideeen! O+ je bent al lekker op weg :) waarmee maken ze de knoppen en de bloemkroontjes? en die bladeren onderaan, die ogen ook echt... :)

wat een leuke dingen heb ik weer allemaal gezien zeg! O+

weer verder gaat met het babydekentje... ben veel moe geweest de laatste week, dus heel veel heb ik de haaknaald (of wat voor naald dan ook) niet in m'n handen gehad...
pi_86067807
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:00 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik kan echt een ramp zijn met uitleggen. En ik heb het uit de losse pols gehaakt, dus ik kan ook geen patroon doorgeven.
Heel erg bedankt voor de uitleg. Het was zeker duidelijk, de foto's zeggen het ook al. Erg leuk bedacht!
Zoiets als sluiting voor een tas is inderdaad niks, daarvoor ben ik te ongeduldig.
  zaterdag 4 september 2010 @ 19:13:32 #28
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86067833
wat stom van dat boekje Yachiru!
Ik stond vorige week in de boekenwinkel, en was nog aan het overwegen om 'm te kopen, maar niet gedaan. Ben ik nu ook wel erg blij om!!

Orchideën zijn mooi!! :D
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:08:25 #29
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86069224
Niks "zeuren" Yachiru, een heel klein foutje kan natuurlijk iedereen gebeuren maar zo snel al meer fouten vinden in 1 boekje :(
pi_86070216
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:48 schreef Ynske het volgende:
@Yachiru ik zou een klacht erover meelen naar de uitgever, tis idd niet tof als er vanalles niet klopt...

zo moeten mn orchideeen uiteindelijk worden...
[ afbeelding ]
moet alleen wat aan t patroon aanpassen. aangezien de bovenste (de tweede laag blaadjes) volgens mij niet breed genoeg worden.
Ik vind ze prachtig :o Waar komt het patroon vandaan?
pi_86071022
Jullie posten echt veel te veel! Niet bij te houden zo. }:|

Hoothoot, zijn er al nieuwe berichten over de RE-BAG? O-) Erg leuk wel, dat we zo gekozen hebben voor het blauwe als kleurtje.

Die boekomslag is makkelijk te maken Caroline. ;) Ik moest natuurlijk wel iets zoeken dat niet zo moeilijk is. Haken vind ik ontzettend leuk, maar ik heb niet echt aangeboren talent zeg maar. Hij staat bij ravelry in de favorieten oid van mijsje, maar ik heb het zelf aangepast.

Dat tasje spiegelei, wat leuk! En die muzieknoot erbij is gewoon geniaal. O+

Zo'n schaal, wat leuk. O+

Lyssa, jij hebt ook al zoveel moois gehad. Vooral die tas, goed plan om ook zo te maken. *O* Wat goed dat je op sollicitatiegesprek mag komen.

Wat een ontzettend mooie tas Muck!

Leuk mapje TD en goed plan ook, om de kast van een notitieboekje te gebruiken. :)

Nette GS appelfan, zeker voor een eerste, daar deed ik een stuk langer over. :+

m@x ook al zoveel leuks, in de kleuren van je huis zelfs. :)

Arual, die deken is keigaaf! Echt mooi hoor en hoe vaak leg je zo'n ding nu perfect netjes recht? ;)

De envelop heb ik weggegooid. :'( En ik vond het nog wel zo grappig dat de postcode was doorgestreept. Dat was in de buurt, daardoor dacht ik aan Anitra. Maar die is het dus niet. Net even zitten denken en de enige waarvan ik weet dat de postcode kan kloppen, is Vicky. En zij kan ook weten dat we een kat hebben. Maar die is het dus ook niet. :'( En de hangers zijn zo gaaf en vandaag kon ik ze buiten gebruiken, want het was goed weer. *O*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_86071165
het wordt voor mijn lootje wel heel makkelijk raden :D
Ik denk dat zij de laatste is die wat krijgt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86071261
Ik heb de laatste paar haaktopics doorgelezen O+ O+ O+ en ik ben verliefd geworden op jullie haaksels O+ O+ O+ Ik wil dit ook leren! Wat voor tips geven jullie een beginnertje? Ik kan er helemaal nog niets van... :@ en ben nog nooit erg creatief bezig geweest..
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:38:50 #34
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86071754
YPPY, dank voor de tip over de boekomslag.

Ik heb er voor jou ook nog eentje!

2e aanwijzing voor als de enveloppe al weg is: kijk eens goed naar de kleuren van het muisje, die zijn niet zo lang geleden op een veeeeeeeel groter beestje langsgekomen ...
pi_86071858
Wat een sufhoofd ben ik toch ook. >:O Spiegelei, ontzettend bedankt voor de prachtige swapcadeautjes. O+ Echt knap hoe je dat kleine gefriemel hebt kunnen maken. O+

Swietje, mijn begin was het met boek 'Happy Hooker'. Op zich heb ik vroeger (wat ben ik oud) vaker gehaakt, maar ik wilde het nu rechtshandig leren, dus ben ik opnieuw begonnen. Het is fijn om te lezen en de tips en nuchterheid spraken mij erg aan. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:45:06 #36
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86071928
Swietje, welkom! Natuurlijk ben je welkom en je zult verbaasd zijn over hoe makkelijk en hoe snel je al heel leuke dingen kunt maken! Er staan veel instructie video's op youtube. Er staan ook een hoop handige links op bladzijde 1 van elk topic (bovenaan). Meld je in elk geval aan op ravelry en wordt daar ook lid van de Fok! groep.
Ja en dan moet je een haaknaald en iets van wol of katoen zien te vinden om echt te gaan oefenen.

En ergens in oktober komt er een haakmeet, ik geloof ergens centraal in Utrecht. Daar kun je natuurlijk ook komen, met je haakwerk, en dan worden alle vragen beantwoord. Voorgedaan. Wat dan ook. Geloof wel dat je van lekker eten moet houden trouwens ;)
(Ik ben er zelf nog niet bij geweest maar ik hoop dat nog eens een keertje mee te maken)
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:46:51 #37
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86071971
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:42 schreef YPPY het volgende:
Wat een sufhoofd ben ik toch ook. >:O Spiegelei, ontzettend bedankt voor de prachtige swapcadeautjes. O+ Echt knap hoe je dat kleine gefriemel hebt kunnen maken. O+
YPPY heeft er lang genoeg over gedaan :P maar uiteindelijk toch goed geraden *O* *O* *O*
pi_86072054
Bedankt voor het warme welkom :)

Mijn opa kan heel goed haken, dus ik ga sowieso bij hem in de leer. (Hij haakt ook dergelijke knuffels als ik in de OP vaak voorbij zie komen! :) Heb er nog een paar van vroeger O+ ). Maar ik wil eerst een basis hebben, anders voel ik me zo knullig :@ Bedankt voor de tips!

Ga mij aanmelden bij Raverly en zo'n meet klinkt ook heel leuk! *O* Haaknaald en wol hebben we nog wel ergens... eerst maar zachtjesaan op mijn omgeving inwerken want ik word vast uitgelachen :P :')
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:56:12 #39
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86072282
Oh, the talent runs in the family! Waarom zou je worden uitgelachen?
Kijk maar eens naar die leuke blog link in de OP (Opening Post, het eerste bericht bovenaan pagina 1) want als je dat leest ga je er misschien anders over denken.
En dat eerste gepruts doe je natuurlijk in een stil hoekje waar niemand het ziet :P
pi_86072432
Ik denk dat ik word uitgelachen omdat al mijn creatieve pogingen tot nu toe in een drama zijn uitgelopen... of gewoon niet verder gekomen zijn dan 10 minuten prutsen :') maar het creatieve gen zit zeker in de familie! Haken, breien, borduren, tekenen, schilderen, het gebeurt hier allemaal.. maar niet vanuit mijn handen :@ Maar na vandaag natuurlijk wel :Y
pi_86072547
:D dank je voor het compliment Yppy, maar kleine dingen en in het rond kan ik echt niet. Spiegelei super knap gedaan, is dat hetzelfde gedaan als met de knikkers op je tas?

Phluphy dat is een heel leuk idee voor een poncho, puzzelse!

Trui geweldig die kleurtjes en die bal is gewoon O+

Ynske wat een priegelwerk! Echt knap!

Swietje we zijn allemaal ooit eens begonnen en het is oefenen en dan komt het goed.

1 eipopje minder hier :'( mijn zoontje heeft haar ingepikt en haar mimi genoemd :D O+ hele verhalen verteld hij er aan O+
En puber komt niet ongemerkt meer binnen met het rammeltje aan dr foon :P
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:08:56 #42
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86072718
Oh jee Swietje, dat is lastig. Misschien probeerde je het wel te hard, om alles meteen perfect te doen?
En dat lukt natuurlijk niet meteen. Ik heb vroeger op school een beetje haken en breien geleerd, maar toen ik onlangs weer breinaalden en wol kocht moest ik toch ook op internet gaan opzoeken hoe je ook alweer steken opzette :@

Regel wat materiaal en kom naar de haakmeet en ze sturen je als een pas ontdekt wonderkind terug naar huis :)
pi_86073418
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:49 schreef Swietje het volgende:
Bedankt voor het warme welkom :)

Mijn opa kan heel goed haken, dus ik ga sowieso bij hem in de leer. (Hij haakt ook dergelijke knuffels als ik in de OP vaak voorbij zie komen! :) Heb er nog een paar van vroeger O+ ). Maar ik wil eerst een basis hebben, anders voel ik me zo knullig :@ Bedankt voor de tips!

Ga mij aanmelden bij Raverly en zo'n meet klinkt ook heel leuk! *O* Haaknaald en wol hebben we nog wel ergens... eerst maar zachtjesaan op mijn omgeving inwerken want ik word vast uitgelachen :P :')
Gewoon een paar proeflapjes maken met behulp van youtube! Zo heb ik het ook geleerd! En dan gewoon patroontjes gaan oefenen. Ik ben begonnen met een vrij simpel figuurtje Eggy. (Staat ook op ravelry!) En gewoon hier om hulp vragen!

SpiegelEi, waren dat de beestjes ook uit het boekje van Cristel Krukkert (oid ;))! Zo schattig O+

Haha, mimi O+
pi_86074146
Bedankt voor de bemoedigende woorden! Ik heb mij aangemeld op Raverly ^O^
pi_86074668
De portomoneetjes voor mijsje en m@x zijn klaar *O*
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_86075636
*O* *O* *O* krijg ik ook post van Marjo!!! *O* *O* *O* leuk!!! :D ik ben benieuwd voor welke kleuren je nu uiteindelijk bent gegaan! :*
laat je even weten wat je van me krijgt? ;)
dank je wel! :)
pi_86077716
Heb je een turbo stand marjo? :o ben heel benieuwd, wel showen als jullie ze binnen hebben!
  zondag 5 september 2010 @ 02:16:49 #48
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86079774
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:42 schreef YPPY het volgende:

graag gedaan, ik vond het leuk om te doen, en het gefriemel viel wel mee. Trouwens je hebt zelf verteld dat je een kat hebt dus daarom wist ik het :D
klerkje
  zondag 5 september 2010 @ 02:19:58 #49
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86079839
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:03 schreef AnitraX het volgende:
:D dank je voor het compliment Yppy, maar kleine dingen en in het rond kan ik echt niet. Spiegelei super knap gedaan, is dat hetzelfde gedaan als met de knikkers op je tas?

Ja, ik heb het patroontje uit een hobbyblad, nog voordat wel de swap gingen doen.
De hoofdjes zijn om een grotere knikker (een bonk noemde wij dat vroeger, of heet dat niet overal zo?) gehaakt, dat maakt het zwaar. Het lijfje is alleen gevuld met vulspul.
klerkje
pi_86081446
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef trui het volgende:
ik ben opnieuw zo'n bal aan 't maken (op verzoek dit keer). ik haak de bloemen nu wat strakker, met een wat dunnere naald. ook ga ik ze dit keer wel 'blocken' oftewel persen voor ik ze aan elkaar zet. hopelijk wordt ie dan wat netter.

w.i.p. fotootje:
[ afbeelding ]
zouden hele leuke coasters kunnen zijn ook! mocht je bal niet lukken
question everything
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')