abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 september 2010 @ 05:19:23 #251
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86192987
Ik dacht dat ik vroeger op school had leren haken maar nu ik Spiegelei's verhaal lees zit ik te twijfelen of dat wel zo is. Kan me ook niet herinneren wat ik toen gehaakt zou hebben.

Het eerst haakwerk dat ik me kan herinneren is een hesje van filethaken. Met heel erg dun glanskatoen. Het was heel erg mooi. Het werd iets kleiner dan de bedoeling was en feitelijk zat er een fout in het patroon. Het was een hemdmodel alleen dan met vrij brede schouder"bandjes". En het paste percies. Na de eerst wasbeurt paste het helemaal percies. Maar ik kreeg het niet meer aan of uit. Misschien dat ik het ooit nog eens maak maar dan de rug openlaat en daar met knoopjes of strikjes of zoiets verzin. (Dat DMC glanskatoen is dus helemaal niet elastisch maar wel heel mooi)
En ik heb dat niet op school gemaakt maar thuis in de zomervakantie. Ik denk dat mijn moeder toen aan het haken was en dat ik het van haar geleerd heb.

Wanneer ik naar de meet kom. Ik zeg dus geen "als" voor de minder opmerkzame lezer voeg ik dat maar even expliciet toe ;) Wanneer ik naar de meet kom en als ik dan al zover uitgesorteerd ben dat ik het heb teruggevonden, zal ik het patroonboekje meenemen.

Het breiwerk dat ik me van school nog herinner was gewoon een vierkant lapje dat we oprolden en vulden met kapok en ziedaar! je had een slang. Niet echt een knuffelig beest dus ik heb hem ook niet meer :+
  woensdag 8 september 2010 @ 07:02:59 #252
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86193210
Ik haak nu sinds ongeveer 1,5 jaar, maar eerst deed ik het verkeerd :pAlleen door de achterste lus en alle beestjes leken dus niet op het origineel. Dus toen heb ik het een tijd niet gedaan.
Van de winter een Shawl met Granny's ^^ En toen weer lang niks.
En toen zag ik ZULKE mooie kleuren acryl bij de Zeeman dat ik dacht: IK MOET IETS LEUKS MAKEN!!!
En toen had ik alsnog de verkeerde techniek, maar toen kwam ik op dit geweldige topic en ging iedereen het mij leren! :D:D
Dus volgens de goede techniek haak ik pas deze zomer haha :D En alle beestjes lijken opeens op het plaatje ^^
Maar maak vooral beestjes/knuffels. Ik vind die grannystripes en squares enzo heel vet, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet maken :D Dus het liefst gebruiksvoorwerpen, en knuffels kan ik altijd wel iemand voor vinden ;)
En via dit geweldige topic alweer kwam ik bij Ravelry dus onbeperkt toegang tot HEEEL VEEEL patronen! :D:D
Dat was ook een probleem daarvoor, ik kon met moeite een gratis patroon vinden en dan was het nog maar de vraag of het een beetje leuk was.
Dus kortom: jullie zijn geweldig! :D (goede speech om de dag mee te beginnen?;))
  woensdag 8 september 2010 @ 07:18:49 #253
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86193270
quote:
Op woensdag 8 september 2010 07:02 schreef EsseEi het volgende:

(knip) -inleiding-

Dus kortom: jullie zijn geweldig! :D (goede speech om de dag mee te beginnen?;))
Mee eens! Als ik hier niet mijn vragen had kunnen stellen was ik waarschijnlijk al lang afgehaakt.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 8 september 2010 @ 07:32:25 #254
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86193327
quote:
Op woensdag 8 september 2010 07:18 schreef phluphy het volgende:

[..]

Mee eens! Als ik hier niet mijn vragen had kunnen stellen was ik waarschijnlijk al lang afgehaakt.
^O^
pi_86193767
Ik heb zelf als kind leren haken, en later nog een paar keer een paar dingetjes, dus genoeg om de techniek onder de knie te krijgen maar niet om er heel ervaren in te worden. Maar dat moet dus wel snel gaan volgens jullie, leuk :P

Ik haak bij mijn tas trouwens expres door alleen de achterste lusjes, EsseEi, want dat geeft zo'n leuk lijntjespatroon! Maar bij knuffels is het misschien niet zo handig om die te zien, en sowieso minder stevig natuurlijk.
pi_86195119
Mn tas is af *O*

Hij is echt heel leuk O+ Dit weekend even vragen of mijn moeder hem voert, want naaien is nog wel een stap te ver :D Las wel ergens een handleiding hoe je voering maakt met lijm, dus dat is misschien ook nog wel een optie :s)
  woensdag 8 september 2010 @ 09:48:19 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86195254
ik haak nog geen jaar (nou ja, heb op de basisschool wel eens wat dingen gehaakt, maar dat stelde niet zoveel voor en ben eind vorig jaar pas echt begonnen) en vind 't ook leuk dat het iets is dat zo snel te leren is dat je er al snel van alles mee te kunnen maken. lang leve haken!

m'n 2e bloemenbal wordt wel een stuk kleiner dan de vorige. ik heb iets dunner garen gebruikt en een kleinere naald. dat scheelt echt meteen enorm! ik ga 'm vanmiddag/vanavond afmaken, maar eerst nog een sollicitatiebrief de deur uit zien te krijgen.
in de haak.
  woensdag 8 september 2010 @ 09:49:04 #258
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86195267
voering met lijm??? ik ben heel benieuwd inu! :D en naar de tas zelf natuurlijk. lekker snel! ^O^
in de haak.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:19:42 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86195948
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:48 schreef trui het volgende:
ik haak nog geen jaar (nou ja, heb op de basisschool wel eens wat dingen gehaakt, maar dat stelde niet zoveel voor en ben eind vorig jaar pas echt begonnen)
Dat is een grapje zeker??? :o :D 8)7

Nooit gedacht! Maargoed, ik ben ook nog niet zo lang bezig, anders had ik het uit dit topic waarschijnlijk wel geweten :) Eind vorig jaar (toen ik mn scriptie af had) heb ik het breien weer opgepakt, maar na een tijdje wist ik niet meer zo goed wat ik nou moest maken (na mutsen voor mn halve kennissenkring :') ) en toen heb ik het youtubefilmpje van de Knit Witch erbij gepakt en heb ik leren haken O+
pi_86196037
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:49 schreef trui het volgende:
voering met lijm??? ik ben heel benieuwd inu! :D en naar de tas zelf natuurlijk. lekker snel! ^O^
quote:
If you don't sew, don't worry! You, too, can line your bag for almost no money and without using a needle. Cut a few pieces of craft store felt (or make your own from that bottomless pit of scrap yarn you know you've been dying to use!) to the dimensions of your bag, plus about .25" for seam allowance along the sides and bottom. Glue them together with a strong epoxy along the .25" seam allowance (sides and bottom only). Once dry, turn inside out and then glue them to the inside of your bag. Yes, I said glue them. A strong enough epoxy that is approved for fabric will hold. Don't be ashamed. Glue can be your best friend!
  woensdag 8 september 2010 @ 10:24:54 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86196089
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:19 schreef LadyBlack het volgende:
Dat is een grapje zeker??? :o :D 8)7
nee echt, ik ben vorig jaar november begonnen hiermee. in 't kader van 'secret santa' (een wat uit de hand gelopen lootjes-trekking in OUD). degene die ik had getrokken hoopte dat ik spuuglokje of kleurdoos was omdat ze graag een gehaakt mutsje voor haar baby wilde. dus ik dacht 'hmm, dat kan ik natuurlijk ook zelf proberen!' en zo is 't gekomen. :+

wat een geweldig idee, inu! :D met de juiste lijm zou 't natuurlijk inderdaad best goed genoeg moeten kunnen blijven zitten!
in de haak.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:26:43 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86196137
Hahaha, wel een leuke reden om te gaan haken!

Babyspulletjes zijn ook wel een goed lokkertje natuurlijk O+ ik ben ook een beetje gezwicht door die slofjes O+
KD zou hier ook moeten posten trouwens, die haakte ook echt toffe dingen!
pi_86196261
Ik haak ook nog geen jaar.. Ben er in januari mee begonnen. Ik ben echter lang niet zo actief als jullie :D

MIJSJEEEEE, check je mail eens ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86196591
Het dekentje voor de collega is klaar *O*

Met zn 4en granny's gehaakt en uiteindelijk 1 collega een rand eromheen gemaakt en de laatste stukjes aan elkaar gezet. Hij is echt O+
pi_86196662
wat istie schattig Inu!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:49:53 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86196747
heel leuk, inu! O+ en wat leuk zoveel hakende collega's! ^O^ (heb jij ze aangestoken?) waar werk je, hebben jullie niet nog een nieuwe hakende collega nodig? *noteert netwerk-activiteit voor UWV* ;)
in de haak.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:55:01 #267
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86196876
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:44 schreef Inu het volgende:
Het dekentje voor de collega is klaar *O*

[ afbeelding ]

Met zn 4en granny's gehaakt en uiteindelijk 1 collega een rand eromheen gemaakt en de laatste stukjes aan elkaar gezet. Hij is echt O+
Oh wat leuk om met collega's te doen!

Ik wil ook collega's..... heb nu gesolliciteerd bij de fourniturenzaak hier, maar daar werken eigenlijk alleen maar behoorlijk oude mensen :') iets zegt me dat dat toch anders is.
pi_86196896
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:49 schreef trui het volgende:
heel leuk, inu! O+ en wat leuk zoveel hakende collega's! ^O^ (heb jij ze aangestoken?) waar werk je, hebben jullie niet nog een nieuwe hakende collega nodig? *noteert netwerk-activiteit voor UWV* ;)
Nee, meer andersom :D Maar uiteindelijk heb ik alles geleerd van mn schoonmoeder en youtube ;) Ook nog niet zo lang geleden, misschien een half jaartje ofzo?

We hebben een vacature stop nu :{ Anders was je wat mij betreft van harte welkom :D Volgens mij zoeken ze nog wel IT-ers, maar ik weet niet hoe goed je computerskills zijn? :P
  woensdag 8 september 2010 @ 10:56:35 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86196927
ik ben best handig met de computer, maar IT-er ben ik toch helaas echt niet.
in de haak.
pi_86197450
Lyssa en Speigelei bedankt voor de uitleg wat betreft draadjes !! Misschien voor in de OP ?!
Me moeder kan heel goed haken, alleen woon ik niet meer thuis dus die is niet altijd in de buurt...gelukkig zijn jullie er dan !!
Ik wilde eerst leren naaien op een naaimachine maar das toch echt moeilijker dan het lijkt (na een mislukte cursus) ben ik met de hand gaan naaien (hele leuke kerst dingen) maar ja dat wordt je ook weer zat...kortom toen kwam ik HIER !! I
pi_86198085
quote:
Op woensdag 8 september 2010 01:33 schreef Spiegelei het volgende:
@Lyssa, Mijsje & trui: Deal, ik neem alles wel mee naar de meet. Mijsje kwam jij nu ook? Zo niet dan stuur ik de bolletjes (behalve die overloop voor Lyssa) wel naar je, komt goed. Dan mogen trui en Lyssa het Fimo verdelen :D .
Ik had begrepen dat de datum nu op 9 oktober was gezet en bij Trui thuis... dan kan ik gewoon... in dat geval kom ik dus ook. :) en *O* bolletjes *O*
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:32 schreef Vicky het volgende:
Ik haak ook nog geen jaar.. Ben er in januari mee begonnen. Ik ben echter lang niet zo actief als jullie :D

MIJSJEEEEE, check je mail eens ;)
gecheckt en beantwoord :s)

ik ga vanmiddag op kraamvisite, waar ik het konijntje met de oh zo schattige oogjes ga geven... :D en het visje dat ik als proef had gemaakt, ga ik aan het broertje van de baby geven... :) altijd zo sneu als ze cadeautjes zien en ze helemaal niks krijgen...
pi_86198122
*O* Ik heb net een heel leuk boekje besteld op Bol.com *O*
Thnx voor de tip Mijsje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86198346
wat voor boekje ?? LINK !!
pi_86198383
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 8 september 2010 @ 12:01:13 #275
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_86199096
Wat een gepuzzel om die flower ball in elkaar te krijgen zeg :o _O-
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')