abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:27:15 #1
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_86022360
Deel 1: Vrucht met down syndroom

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
Hallo allen,

we zitten hier met een probleem, of beter gezegd, mijn vrouw zit met een probleem.

Mijn vrouw is nu 11 weken zwanger en vorige week hebben we een vlokkentest laten uitvoeren.
helaas kwam uit deze test dat onze vrucht het down syndroom heeft.

Mijn vrouw en ik hebben het hier vroeger al uitvoerig over gehad wat we zouden doen als ons dat zou gebeuren maar nu ligt het voor haar dus anders.

we waren vroeger allebei voor abortus maar nu wil ze dat dus niet meer en wil dus een kind met down opvoeden.
ik ben ontzettend furieus geworden aangezien ze die beslissing dus al zonder mij heeft gemaakt en haar en onze eerdere beloftes heeft verbroken.

wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand maar nu wil ze ons leven verknallen door zo'n kind op de wereld te zetten die nooit voor zichzelf kan zorgen en waar je nooit echt plezier van hebt en altijd zorg blijft vragen.

ik woon nu tijdelijk bij mijn broer omdat de situatie samen niet meer houdbaar was maar vanavond willen we alles nog een keer bespreken samen met een bevriende arts erbij.

iemand nog tips om haar over te halen?
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_86022460
Behalve dat TS het nogal bot (understatement) verwoord en er mee omgaat kan ik wel begrip opbrengen voor zijn situatie.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86022566
TS reageert bot maar wel rationeel. Ik zou het in ieder geval ook laten weghalen.
pi_86022683
ah, mijn vrouw had haar peettante op bezoek gehad en daaraan het hele verhaal verteld.

nu belde haar peettante mij waar ik het lef vandaan haalde om te beweren dat een kind met down je leven verpest.
(haar downer is natuurlijk superlief en geweldig en ze had geen gezond kind gewild).
een hele stortvloed over hoe geweldig haar kind wel niet is en dat het een leuk leven is.

dus ik vroeg wanneer ze voor het laatst echt op vakantie zijn geweest, waarom haar man een paar maal een burn-out heeft gehad en nu een functie lager zit.
en hoe ze dat gaan doen als ze bejaard worden en of ze kleinkinderen willen.

was het ff stil, toen een stortvloed aan scheldwoorden en toen verbinding verbroken.

kon me ff niet inhouden, dat mens bemoeit zich overal mee, met de gehele familie en nu dus met ons probleem.
wat mijn vrouw dus ook niet had moeten zeggen in de eerste plaats....
nu kan ik er zeker van zijn dat haar hele familie het weet want haar peettante is nou niet bepaald iemand die je iets in vertrouwen kunt zeggen
hans
pi_86022783
Afschuwelijk, dit is iets tussen jullie en heeft niemand anders zich mee te bemoeien.
Succes vanavond!
pi_86022829
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
ah, mijn vrouw had haar peettante op bezoek gehad en daaraan het hele verhaal verteld.

nu belde haar peettante mij waar ik het lef vandaan haalde om te beweren dat een kind met down je leven verpest.
(haar downer is natuurlijk superlief en geweldig en ze had geen gezond kind gewild).
een hele stortvloed over hoe geweldig haar kind wel niet is en dat het een leuk leven is.

dus ik vroeg wanneer ze voor het laatst echt op vakantie zijn geweest, waarom haar man een paar maal een burn-out heeft gehad en nu een functie lager zit.

was het ff stil, toen een stortvloed aan scheldwoorden en toen verbinding verbroken.

kon me ff niet inhouden, dat mens bemoeit zich overal mee, met de gehele familie en nu dus met ons probleem.
nu kan ik er zeker van zijn dat haar hele familie het weet want haar peettante is nou niet bepaald iemand die je iets in vertrouwen kunt zeggen
Zijn er geen praktijkvoorbeelden te vinden van mensen die het er enorm zwaar mee hebben? (Als in fora e.d.)
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 14:40:41 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_86022852
Het is aan je vrouw of ze iets wel of niet verteld, net zoals jij het op inet zet. Dat die peettante zich er mee gaat bemoeien is natuurlijk not done, maar ach, wij doen dat ook :P
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_86022882
Tsja, ik ben het met TS eens. Ik zou het zelfs nog voor hem opnemen mocht 'ie z'n vrouw verlaten en haar dat kind in d'r eentje laten opvoeden.
pi_86022883
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:40 schreef Stali het volgende:

[..]

Zijn er geen praktijkvoorbeelden te vinden van mensen die het er enorm zwaar mee hebben? (Als in fora e.d.)
Het probleem is dat je dat niet 'mag' zeggen....., anders word je door een woedende meute gevierendeeld en met pek en veren door het forum gejaagd.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_86022902
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:40 schreef moussy het volgende:
Het is aan je vrouw of ze iets wel of niet verteld, net zoals jij het op inet zet. Dat die peettante zich er mee gaat bemoeien is natuurlijk not done, maar ach, wij doen dat ook :P
Maar wij als onbekenden en vooral geen familie zijn natuurlijk wel even heel iets anders.
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:42:14 #11
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86022908
quote:
ze had geen gezond kind gewild)
:o
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_86022973
Echt niet elk kind met Down is superlief helaas, je hebt gradaties. Een goede vriend werkt in de zorg voor verstandelijk gehandicapte kinderen en zo zie en hoor ik ook wel eens wat.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 14:43:55 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_86022977
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:40 schreef Stali het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn die er, maar vraag me af of ze die wil horen/lezen/geloven.

Mijn man heeft een broer met down en uit de verhalen die hij en zijn moeder vertellen én wat ik zelf meemaak begrijp ik dat het echt niet makkelijk is (geweest) om het gezin 'normaal' draaiende te hebben en houden.
pi_86022993
we moeten begin deze week ook doorgeven wat onze beslissing is omdat daarna de abortus veel ingrijpender word, nu kan alles nog simpel worden weg gehaald
hans
pi_86023013
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:43 schreef Cerbie het volgende:
Echt niet elk kind met Down is superlief helaas, je hebt gradaties. Een goede vriend werkt in de zorg voor verstandelijk gehandicapte kinderen en zo zie en hoor ik ook wel eens wat.
M'n schoonzus (Z-verpleegkundige) komt geregeld bont en blauw thuis.... ( ze zijn zo leuk, he? )
pi_86023074
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:42 schreef Salamando het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin en dat zal ze ws. ook niet zo gezegd of bedoeld hebben. Indien wel, vind ik dat een nogal rare uitspraak.

Wat ik me kan voorstellen als je kind er eenmaal is, dat je DIT kind niet kwijt wil. Ook al is het een zorgenkindje en wordt je leven er niet gemakkelijker op en vergt het veel van je.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_86023144
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
we moeten begin deze week ook doorgeven wat onze beslissing is omdat daarna de abortus veel ingrijpender word, nu kan alles nog simpel worden weg gehaald
Zeg dit niet zo tegen je vriendin. Voor haar is het niet "simpel weggehaald worden". Het zal medisch en lichamelijk gezien inderdaad een eenvoudige ingreep zijn, maar voor haar wordt haar kind weggehaald, nu of over een aantal weken met een minder eenvoudige medische ingreep. Ik kan me voorstellen dat ze dit ook geen argument vindt om nu maar even snel te beslissen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:49:31 #18
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86023211
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin en dat zal ze ws. ook niet zo gezegd of bedoeld hebben. Indien wel, vind ik dat een nogal rare uitspraak.

Wat ik me kan voorstellen als je kind er eenmaal is, dat je DIT kind niet kwijt wil. Ook al is het een zorgenkindje en wordt je leven er niet gemakkelijker op en vergt het veel van je.
Bedoelde ook dat het er zo raar stond :{
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:50:01 #19
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_86023234
Ik zou als vrouw zijnde ook een ongezond kindje weg laten halen.
Hoewel mijn moederinstinct en emoties misschien van nee zeggen, zou mijn rationele ik het wel doen.
Het is simpelweg de rest van je leven zorgen voor je kind, die nooit voor zichzelf zou kunnen zorgen.
Ik zou een kind willen die een mooie kans op een normaal leven hebt, en een mooi, wijs en zelfstandig persoon wordt.
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:50:22 #20
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86023250
Vooraf afspraken maken in dit soort situaties lijkt me heel lastig, zoals wel blijkt.

Je kunt van te voren wel mooi zeggen : "Down?, aborteren dan maar!" Maar als er een kindje op komst is dan lijkt me dat voor de vrouw toch iets gevoeliger (drager) dan voor de man (toch meer afstand tijdens de zwangerschap)

Ikzelf zou de keus niet durven maken. Neefje van me heeft een lichte vorm van Down-syndroom en die kan redelijk meekomen sociaal gezien. Maar als het een ergere vorm was geweest .... Dat kun je niet vooraf zien lijkt me (of wel?)

Van beide kanten valt er wat te zeggen
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:52:18 #21
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86023319
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Net zo goed als dat je voordat je zwanger was niet kan overzien wat de impact zou zijn van daadwerkelijk aborteren denk ik ook dat je niet kan overzien wat de gevolgen zijn van een gehandicapt kind in je gezin.
En natuurlijk kan er van alles met je kind gebeuren(ijdens de bavalling of in het leven zelf), dat is nou eenmaal part of the deal, het risico dat iedereen neemt op het moment dat je een kind krijgt. alleen hier is het al heel vroeg bekend (aanlegstoornis) én vantevoren over nagedacht.
Misschien samen een bezoek brengen aan een instelling waar ze mensen met het syndroom van Down verplegen?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86023358
Persoonlijk zou ik het laten weg halen (mijn vrouw gaat hier 100% in mee). We hebben de keuze, we hebben de mogelijkheid.

Wij zijn in overeenstemming gekomen dat het geen enkel zin heeft om een down kind ter wereld te zetten, ook al zouden we het goed bedoelen.

[ultra lomp modus aan]
Down kinderen zijn net als huisdieren, je zal er best van kunnen houden, maar ze dragen niets bij
Geen kleinkinderen (eerder ook al genoemd)
Vaak complicaties
Korte levens verwachting, met later een lage kwaliteit
Extra onnodige kostten
als je een "lagere" down treft, dan kan het IQ onder zelfbewustheid liggen
"Het is zo blij", nee, echt niet allemaal, en dan nog zonder volle bewust zijn. Een koe kan ook blij zijn, en die staan op ons menu!

We hebben al huisdieren, en een kind wil je het beste kunnen gunnen. Dit is niet alleen een slechte start, het is gelijk ook het eind station. Ik ben dan ook van mening dat de meeste mensen down kinderen houden onder of verkeerde voorwendselen, danwel egoistme.
[/Ultra lomp modus]

Mijn vraag aan jou is: wat heeft jou vrouw doen besluiten om toch door te gaan met deze ellende? Moeilijkheden met conceptie o.i.d?

Mvg,
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:54:14 #23
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86023394
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:24 schreef Sapstengel het volgende:
Als je vrouw toch niet overstag gaat, pak een kleerhanger erbij en ga creatief aan de slag wanneer ze slaapt.
Nee, dat is bevorderlijk voor je relatie....
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:55:19 #24
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_86023446
Hoe betrouwbaar is zo'n test en in hoeverre is er vooraf iets te roepen over de mate van down eigenlijk?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_86023467
tja er zijn twee opties, aborteren of houden.

en ik heb geen inspraakrecht meer, ook haar ouders en mijn ouders niet.
haar ouders weten dus van familie hoe zwaar het is en mijn ouders steunen mijn keuze ook.

ik wil geen mongooltje, ik wil zelf ook nog een normaal leven hebben.
we leven maar 1x, hebben alles perfect voor elkaar en waarom dat voor iets wat nog geen bewustzijn heeft de rest van ons leven verpesten.

maar aangezien zij haar beloftes intrekt en mijn inspraak rest me niks anders dan haar te chanteren
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:56:52 #26
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86023502
Tsja ik kan me de woede/frustratie en irritaties van TS prima voorstellen, je stelt samen vast wat de voorwaarden zijn dat je voor een abortus gaat en als puntje bij paaltje komt kom je daar ineens op terug.
Leuk bij minder belangrijke zaken, maar bij het krijgen van een kind ... jesus, ik zou ik er ook pissig om worden.
Probleem is natuurlijk wel dat je haar niet kunt verplichten om het weg te halen en dat moet je niet willen.

Bijzonder lastige situatie, een zwangere vrouw raakt natuurlijk nog wat extra verbonden met het kindje dan je als vader in spe kan zijn (lijkt me) en het is nogal wat en dan heb ik het niet over de ingreep an sic natuurlijk.
Kan je alleen maar sterkte wensen met de situatie.
pi_86023507
Ik snap best dat het moeilijk is... maar voor jouw vriendin is het haar kìnd, met of zonder Down. Op het moment dat een vrouw zwanger is, wil zij alles doen voor haar kindje, gezond of zorgenkindje. Een abortus is ook niet niks! Toch snap ik wel dat het ook voor jou erg moeilijk moet zijn, alleen zou je misschien wel iets meer respectvoller over jouw vriendin en ook jouw kindje kunnen praten... 't komt nu zo hard over.

Sterkte in ieder geval met de situatie...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 14:57:36 #28
7074 moussy
kuttekop
pi_86023534
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:55 schreef mijnnaamishans het volgende:

maar aangezien zij haar beloftes intrekt en mijn inspraak rest me niks anders dan haar te chanteren
Ja, dat is ook heel goed voor je relatie, dan ben je net zo fout bezig als dat zij een afspraak niet nakomt.
pi_86023554
Wat moet hij dan, zich bij haar keuze neerleggen en zien wat er van komt?
pi_86023584
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:57 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja, dat is ook heel goed voor je relatie, dan ben je net zo fout bezig als dat zij een afspraak niet nakomt.
welke keuze heb ik dan?
hans
pi_86023657
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:58 schreef -moppie- het volgende:
Wat moet hij dan, zich bij haar keuze neerleggen en zien wat er van komt?
hij kan haar moeilijk dwingen he.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:01:02 #32
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_86023663
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:56 schreef Jose81 het volgende:
Ik snap best dat het moeilijk is... maar voor jouw vriendin is het haar kìnd, met of zonder Down. <knip>
En voor TS is het zíjn kindje :{w . Wat een volslagen onzin dat zijn vrouw nu in haar eentje zou mogen beslissen. In deel 1 zij iemand al " sperma is geen kadootje waarmee de vrouw vervolgens mag doen wat ze wil"
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:01:14 #33
314094 kickert
kwak kwok kwik
pi_86023672
duw er van de trap, grote kans dat het vruchtje niet uitkomt
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:01:32 #34
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86023688
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:30 schreef moussy het volgende:

[..]

Dat is met een 'gezond' kind niet anders.
Dat is op een gegeven moment volledig zelfstandig....
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:02:03 #35
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_86023711
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:00 schreef Klaudias het volgende:

[..]

hij kan haar moeilijk dwingen he.
Zij hem wel blijkbaar
pi_86023755
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:58 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

welke keuze heb ik dan?
Ik zou gaan voor praten, praten, praten.
informatie zoeken, maatschappelijk werk, een instelling/school/opvang voor kinderen met Down bezoeken.

Bekijk samen de rationele consequenties van haar keuze, maar ben er tegelijkertijd om haar emotioneel te steunen.

Op deze manier krijg je misschien je zin als je je voldoende als hork opstelt, maar wat is die overwinning waard, als je vriendin zich daar later doodongelukkig onder voelt en wellicht je relatie beeindigt? Is het niet beter om te proberen samen tot een beslissing te komen waar je beiden achter staat? Op een EERLIJKE manier.
pi_86023760
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:02 schreef teamlead het volgende:

[..]

Zij hem wel blijkbaar
hij kan altijd nog bij haar weg.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:03:25 #38
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86023770
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:55 schreef mijnnaamishans het volgende:
tja er zijn twee opties, aborteren of houden.

en ik heb geen inspraakrecht meer, ook haar ouders en mijn ouders niet.
haar ouders weten dus van familie hoe zwaar het is en mijn ouders steunen mijn keuze ook.

ik wil geen mongooltje, ik wil zelf ook nog een normaal leven hebben.
we leven maar 1x, hebben alles perfect voor elkaar en waarom dat voor iets wat nog geen bewustzijn heeft de rest van ons leven verpesten.

Blijkbaar niet, anders was deze discussie er nooit geweest.

En wat dan nog, als er ooit een barstje in het " perfecte leventje" komt???

Kneus
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 15:03:26 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86023771
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:55 schreef teamlead het volgende:
Hoe betrouwbaar is zo'n test en in hoeverre is er vooraf iets te roepen over de mate van down eigenlijk?
Betrouwbaarheid van de vlokkentest
De betrouwbaarheid van de vlokkentest is hoog te noemen.
In ongeveer 2% van de gevallen is de uitslag onduidelijk of is de kwaliteit van de chromosomen onvoldoende om kleine structurele afwijkingen van de chromosomen op te sporen. Een aanvullend vruchtwateronderzoek kan dan nodig zijn.
Ook kan het naar aanleiding van de uitslag nodig zijn chromosoomonderzoek te verrichten bij beide ouders.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86023796
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:01 schreef teamlead het volgende:

[..]

En voor TS is het zíjn kindje :{w . Wat een volslagen onzin dat zijn vrouw nu in haar eentje zou mogen beslissen. In deel 1 zij iemand al " sperma is geen kadootje waarmee de vrouw vervolgens mag doen wat ze wil"
Nee, voor TS is het een vrucht die hij niet wil.

Voor zijn vrouw is het haar kindje dat in haar groeit.

Het gaat hier even over de gevoelswaarde; bij TS is die afwezig, bij zijn vrouw dus duidelijk niet.
pi_86023806
hij had zijn zaad maar bij zich moeten houden. was er ook niks aan de hand geweest.
mama van 3 kids!
pi_86023817
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:02 schreef teamlead het volgende:

[..]

Zij hem wel blijkbaar
TS is hoe dan ook het haasje.
- Abortus; ik vraag me af of de relatie nog goed komt na dit conflict.
- Geen abortus; hij blijft bij haar of verlaat haar en mag de komende 21 jaar alimentatie gaan betalen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:04:46 #43
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_86023821
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:03 schreef Klaudias het volgende:

[..]

hij kan altijd nog bij haar weg.
Dus zijn keuze is einde relatei of een kind dat hij niet wil en waarven hij én zijn vrouw hadden afgesproken dat het er niet zou komen?
Beetje scheef toch?
pi_86023858
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:04 schreef teamlead het volgende:

[..]

Dus zijn keuze is einde relatei of een kind dat hij niet wil en waarven hij én zijn vrouw hadden afgesproken dat het er niet zou komen?
Beetje scheef toch?
Nee.

Mensen kunnen zich nou eenmaal bedenken.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:05:42 #45
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_86023863
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:04 schreef Popples het volgende:
hij had zijn zaad maar bij zich moeten houden. was er ook niks aan de hand geweest.
_O- want vrouwen zijn per definitie volstrekt onbetrouwbaar en afspraken zijn niets waard?
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:07:16 #46
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86023929
quote:
Zij had ook de pil kunnen slikken of nee kunnen zeggen..
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:07:20 #47
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_86023935
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:05 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Nee.

Mensen kunnen zich nou eenmaal bedenken.
En TS is de lul, emotioneel en financieel, omdat mevrouw zich bedenkt. Lekker dan...
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:08:51 #48
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86023998
quote:
Wat een onzin, je bespreekt juist van te voren dit soort mogelijkheden om te kijken of je hetzelfde denkt over dit soort complicaties.
Als dan blijkt dat je volledig op 1 lijn zit wat betreft een eventuele abortus bij een down syndroom kindje en zij komt daar later ineens op terug en vergeet de rationeel gemaakte afspraken, dan is dat natuurlijk niet de fout van de man in kwestie.
Van de vrouw in kwestie ook niet geheel, want je weet van te voren natuurlijk niet wat een impact het geeft om zwanger te zijn, met dit soort morele issues te zitten.
Ik zou niet graag in haar schoenen staan zal ik maar zeggen.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 15:09:37 #49
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86024031
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:07 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Zij had ook de pil kunnen slikken of nee kunnen zeggen..
Dat is allemaal achteraf geklets...
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:11:29 #50
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86024116
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:09 schreef just me het volgende:

[..]

Dat is allemaal achteraf geklets...
true

Wil alleen maar zeggen dat je sex met 2 personen hebt, en dus 2 kijven, 2 schuld
pi_86024140
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:07 schreef teamlead het volgende:

[..]

En TS is de lul, emotioneel en financieel, omdat mevrouw zich bedenkt. Lekker dan...
Tja. Dat was een fout van haar. Maar om nu dan tegen je zin een abortus uit te gaan voeren ...
pi_86024249
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:12 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Tja. Dat was een fout van haar. Maar om nu dan tegen je zin een abortus uit te gaan voeren ...
Dus door een fout van haar is TS nu de lul.
Mensen zouden eens wat beter na moeten denken voordat ze iets doen. Straks maakt ze nu weer een fout, zet ze het kindje op de wereld en beseft ze na verloop van tijd dat hij misschien toch wel gelijk had....
pi_86024285
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:12 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Cmon het is nou niet dat er tegenwoordig een roestige naald in je gebracht, volgens mij word in deze periode gewoon het geheel vrij onschuldig weggehaald, die periode komt wel dat het invloed heeft. Maar nu zal het niet meer zijn dan een simpele medische ingreep.
pi_86024360
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:14 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Cmon het is nou niet dat er tegenwoordig een roestige naald in je gebracht, volgens mij word in deze periode gewoon het geheel vrij onschuldig weggehaald, die periode komt wel dat het invloed heeft. Maar nu zal het niet meer zijn dan een simpele medische ingreep.
tuurlijk ^O^
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_86024430
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:14 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Dus door een fout van haar is TS nu de lul.
Mensen zouden eens wat beter na moeten denken voordat ze iets doen. Straks maakt ze nu weer een fout, zet ze het kindje op de wereld en beseft ze na verloop van tijd dat hij misschien toch wel gelijk had....
je kunt vooraf niet voorspellen hoe je je voelt als je zwanger bent.

mevrouw heeft slecht gecommuniceerd, dat had een hoop ruzie gescheeld
pi_86024449
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:14 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Kan zijn. Maar ze wil het niet.
pi_86024488
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

je kunt vooraf niet voorspellen hoe je je voelt als je zwanger bent.

mevrouw heeft slecht gecommuniceerd, dat had een hoop ruzie gescheeld
Nee dat klopt maar als je voordat je zwanger bent zegt dit, en als je zwanger bent dat...
achter welke keuze sta je dan 100%. Ze hebben niet voor niets die testen laten doen
pi_86024510
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

tuurlijk ^O^
Ik denk het wel, de meeste schade zal psychisch zijn....
pi_86024595
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:19 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Ik denk het wel, de meeste schade zal psychisch zijn....
en dat is geen schade?
pi_86024612
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

tuurlijk ^O^
bron:
http://www.kindjeopkomstf(...)49c77801eefa60ea14da

quote:
Ik heb maart dit jaar ook een miskraam gehad en ben hierom ook gecurreteerd. Curretage stelt (vind ik) niet zo veel voor. Bij mij ging het onder algehele narcose. Ik weet er ook het fijne niet van maar volgens mij word je baarmoeder schoon geschraapt. Ik heb er verder geen pijn van gehad (behalve dan de pijn in mijn hart om het verlies van mijn baby). Ik ben 3 maart gecurreteerd, 10 april was ik weer ongesteld en 12 mei mijn laatste menstruatie.
pi_86024655
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:21 schreef Klaudias het volgende:

[..]

en dat is geen schade?
Niet zodanig dat je er dood door gaat of ziek door wordt. In de praktijk gaan mensen met een normaal stel hersens daarna door als ze gewoon weer kinderen kunnen krijgen.
pi_86024909
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:22 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Niet zodanig dat je er dood door gaat of ziek door wordt. In de praktijk gaan mensen met een normaal stel hersens daarna door als ze gewoon weer kinderen kunnen krijgen.
Ik denk dat je je daarin best wel eens sterk kunt vergissen.

Rationeel gezien is het idd een eenvoudige medische ingreep, maar dat is het emotioneel niet voor haar. Daar kun je wel heel gemakkelijk overheen stappen, maar ik denk dat TS er veel meer aan heeft om het wat subtieler aan te pakken en er, met erkenning van haar gevoelens, over praten en kijken of ze dan die moeilijke beslissing toch wil nemen. Bagatelliseren maakt het namelijk niet minder pijnlijk voor haar, emotioneel.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:27:57 #63
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_86024927
Een curretage na een miskraam is toch echt een tikje anders dan het bewust weg laten halen van een waarschijnlijk uiteindelijk levensvatbaar kind.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_86024934
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:22 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Omdat ze het niet wil.
pi_86025283
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou gaan voor praten, praten, praten.
informatie zoeken, maatschappelijk werk, een instelling/school/opvang voor kinderen met Down bezoeken.

Bekijk samen de rationele consequenties van haar keuze, maar ben er tegelijkertijd om haar emotioneel te steunen.

Op deze manier krijg je misschien je zin als je je voldoende als hork opstelt, maar wat is die overwinning waard, als je vriendin zich daar later doodongelukkig onder voelt en wellicht je relatie beeindigt? Is het niet beter om te proberen samen tot een beslissing te komen waar je beiden achter staat? Op een EERLIJKE manier.
ik wil absoluut geen kind met down.
ik vind domme mensen al irriterend en eerlijk gezegd word ik van mongolen helemaal chagrijnig.
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:35:45 #66
314094 kickert
kwak kwok kwik
pi_86025294

[ Bericht 98% gewijzigd door kickert op 03-09-2010 15:38:31 ]
pi_86025296
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:58 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

welke keuze heb ik dan?
Voet bij stuk houden. Het is ook jouw leven, en als je vooraf afspraken hierover gemaakt hebt, dan kunnen die niet eenzijdig worden opgezegd.
Verder hulde dat je zo rationeel blijft bij een moeilijke keuze, zouden veel mensen iets van kunnen leren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:37:11 #68
314094 kickert
kwak kwok kwik
pi_86025361

Wijnruit - Ruta graveolens

Dit kruid is helemaal uit den boze tijdens de zwangerschap, het heeft namelijk sterke vruchtafdrijvende eigenschappen. Zelfs kleine hoeveelheden zijn totaal af te raden.

Smeerwortel - Symphytum officinale

Deze plant bevat pyrrolizidine alkaloïden* en veel looistoffen, gebruik tijdens en de zwangerschap is niet aan te raden.

*Van pyrrolizidine alkaloïden is bekend dat ze in relatief hoge dosissen leverbeschadigingen kunnen veroorzaken

Bijvoet - Artemisia vulgaris

Eén van de belangrijkste eigenschappen van Bijvoet is dat het de menstruatie helpt op te wekken en het werkt eveneens regulerend bij een onregelmatige menstruatie. Gebruik tijdens de zwangerschap is dus af te rade

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:37:52 #69
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86025394
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ik vind domme mensen al irriterend en eerlijk gezegd word ik van mongolen helemaal chagrijnig.
Mag ik vragen hoe oud je bent?
pi_86025425
mijn vrouw realiseerd zich gewoon niet de impact van haar keuze.

leuk en aardig dat, maar het is een kind in mij maar het is niet levensvatbaar en zo groot als een mini garnaal..

ze houdt ontzettend veel van haar werk, socializen met vriendinnen, haar sport, haar vorstelijke levensstijl.

ze heeft echt het idee dat we dat dat gewoon kan doorgaan 8)7
hans
pi_86025504
quote:

[..]

Zit jij niet gewoon te trollen hier?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86025525
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:37 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe oud je bent?
28
hans
pi_86025539
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:37 schreef kickert het volgende:

Wijnruit - Ruta graveolens

Dit kruid is helemaal uit den boze tijdens de zwangerschap, het heeft namelijk sterke vruchtafdrijvende eigenschappen. Zelfs kleine hoeveelheden zijn totaal af te raden.

Smeerwortel - Symphytum officinale

Deze plant bevat pyrrolizidine alkaloïden* en veel looistoffen, gebruik tijdens en de zwangerschap is niet aan te raden.

*Van pyrrolizidine alkaloïden is bekend dat ze in relatief hoge dosissen leverbeschadigingen kunnen veroorzaken

Bijvoet - Artemisia vulgaris

Eén van de belangrijkste eigenschappen van Bijvoet is dat het de menstruatie helpt op te wekken en het werkt eveneens regulerend bij een onregelmatige menstruatie. Gebruik tijdens de zwangerschap is dus af te rade

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aan dat soort dingen zou ik ook gaan denken :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_86025544
quote:

[..]

hoe ben jij godsnaam ooit door een vrouw sympathiek gevonden?
pi_86025584
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

aan dat soort dingen zou ik ook gaan denken :Y
verminking omdat je een te slappe zak bent om gewoon de relatie te beëindigen? waar woon je? saudi-arabië?
pi_86025588
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Klaudias het volgende:

[..]

ze is gevallen voor zijn eerlijkheid

zouden meer mensen moeten doen: eerlijk zijn en niet zo moraalridderig meelullen met anderen
pi_86025620
quote:

[..]

En in hoeverre is dat een reactie op hetgeen ik zeg?
pi_86025621
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

verminking omdat je een te slappe zak bent om gewoon de relatie te beëindigen? waar woon je? saudi-arabië?
helaas is beeindiging van de relatie geen garantie dat je niet 18 jaar aan het dokken bent voor dat kind
pi_86025656
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Je bent wel een beetje een Drama Queen niet?
pi_86025680
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zit jij niet gewoon te trollen hier?
nee, mijn ouderlijk huis stond op nog geen 100 meter van een verzorgingstehuis voor verstandelijk gehandicapten.
ik ben er dus mee opgegroeit en ik weet dus ook dat je verschillende gradaties hebt.
van mongolen die vingerverven met hun eigen uitwerpselen tot die die je bij een supermarkt als vakkenvuller ziet.

maar als ik naar het gemiddelde kijk dan word je daar niet vrolijk van.
ik werd zo moe van die lui hier in de buurt, altijd lachen en zwaaien met de mond open, dag in dag uit.
de domste vragen en opmerkingen en gedragingen.
zij kunnen er niks aan doen maar ik wil zelf niet een kind die zo is, ik trek dat gewoon niet en ik vind het een maatschappelijke belasting
hans
pi_86025681
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

helaas is beeindiging van de relatie geen garantie dat je niet 18 jaar aan het dokken bent voor dat kind
niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.
pi_86025682
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:05 schreef teamlead het volgende:

[..]

_O- want vrouwen zijn per definitie volstrekt onbetrouwbaar en afspraken zijn niets waard?
afspraken of niet sommige situaties kun je zoveel afspraken maken als je wil maar dat wil niet zeggen dat er op dat moment ook werkelijk naar geleefd word. de situatie kun je schetsen wat je wil maar gevoelens komen ook bij kijken. een man schakelt ze uit maar het kind leeft wel in een vrouw haar lichaam.

als je zwanger wil worden of samen kinderen wilt hebben, weet je wat er kan gebeuren. dit is een van de dingen die gebeuren.
mama van 3 kids!
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:44:58 #83
314094 kickert
kwak kwok kwik
pi_86025720
TS KIJK HIER MAAR NAAR!
pi_86025735
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:

[..]

niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.
Boris Becker.
pi_86025739
quote:

[..]

om teamlead maar te quoten
quote:
want vrouwen zijn per definitie volstrekt onbetrouwbaar en afspraken zijn niets waard?
:')
pi_86025764
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:45 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

om teamlead maar te quoten
[..]

mensen wel ja.
pi_86025771
quote:

[..]

euh, ik zeg dingen gewoon regelrecht en eerlijk.
en mijn standpunten wist zij.

alleen omdat het zich kan ontwikkelen tot een baby moet je de consequenties niet uit het oog verliezen.
hans
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 15:46:41 #88
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86025790
quote:

mijn vrouw realiseerd zich gewoon niet de impact van haar keuze.

Ik hoop dat je het iets subtieler tegen je vrouw gezegd hebt!

en volgens mij is het realiseert met een t op het eind :)
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_86025835
quote:

[..]

het was geen foutje...we hebben een kinderwens alleen niet dat het gehandicapt op de wereld komt.
en we hadden vooraf afspraken gemaakt...
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:47:44 #90
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_86025838
Vlokkentest is erg betrouwbaar, maar over het latere functioneren van iemand met Down is daarmee helaas niets te zeggen.

En ik ben zelf moeder van een dochter met Down (bijna 2 nu) en ik heb heus een leven. Ja, het staat in onze agenda wat voller met afspraken die om haar draaien, maar ik ben nog steeds een moeder die ook werkt en haar eigen hobbies heeft. En nee, het is niet makkelijk en ik had natuurlijk heel graag een "gewoon" kindje gewild, maar het is ook weer niet het einde van je leven. Zeker nu er qua begeleiding en gezondheid heel anders met kindjes met Down wordt omgegaan dan vroeger, ontwikkelen ze zich een stuk verder en zijn ze ook een stuk gezonder dan de Down kindjes van een aantal decennia geleden.
pi_86025889
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:47 schreef Jojogirl het volgende:
Vlokkentest is erg betrouwbaar, maar over het latere functioneren van iemand met Down is daarmee helaas niets te zeggen.

En ik ben zelf moeder van een dochter met Down (bijna 2 nu) en ik heb heus een leven. Ja, het staat in onze agenda wat voller met afspraken die om haar draaien, maar ik ben nog steeds een moeder die ook werkt en haar eigen hobbies heeft. En nee, het is niet makkelijk en ik had natuurlijk heel graag een "gewoon" kindje gewild, maar het is ook weer niet het einde van je leven. Zeker nu er qua begeleiding en gezondheid heel anders met kindjes met Down wordt omgegaan dan vroeger, ontwikkelen ze zich een stuk verder en zijn ze ook een stuk gezonder dan de Down kindjes van een aantal decennia geleden.
maar waarom zou je voor dat leven kiezen als je nu de kans hebt dit te voorkomen?
pi_86025920
quote:

[..]

dat vraag ik me ook af.
je wilt niet weten wat er onder mijn plak knop zit :X
mama van 3 kids!
pi_86025962
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:50 schreef Popples het volgende:

je wilt niet weten wat er onder mijn plak knop zit :X
je man?
pi_86025971
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:49 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

maar waarom zou je voor dat leven kiezen als je nu de kans hebt dit te voorkomen?
Precies, dat begrijp ik ook niet.

Ik snap TS heel erg goed. Ik zou ook voor abortus willen gaan zolang het nog kan.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:51:44 #95
4177 Jojogirl
pi_86025988
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:49 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen een abortus wil ondergaan..

Ik heb zelf overigens nooit laten testen, dus ook niet voor die keuze gestaan.
pi_86026072
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:51 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen een abortus wil ondergaan..

Ik heb zelf overigens nooit laten testen, dus ook niet voor die keuze gestaan.
zij heeft zich wel laten testen en ze wist van te voren al dat er een grote kans was (anders doe je die test niet). en als dan puntje bij paaltje komt gaat alle rationaliteit overboord en veranderd de vrouw in een emotioneel wrak wat alleen maar 'haar kindje' wil (leuk altijd dat de man meteen buitenspel wordt gezet hierin :') )
pi_86026123
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:46 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

euh, ik zeg dingen gewoon regelrecht en eerlijk.
en mijn standpunten wist zij.

alleen omdat het zich kan ontwikkelen tot een baby moet je de consequenties niet uit het oog verliezen.
Geen reactie op wat ik schreef dus.

Maar volgens mij heb je geen enkele behoefte om je vrouw emotioneel bij te staan, zo kom je tenminste niet over. Ik vrees dat het dan een heel moeilijk verhaal wordt, want als jij haar niet kunt steunen hierin, lijkt me de kans dat ze van gedachten verandert, niet erg groot. Met dwang, chantage, overhalen, ga je het niet redden, denk ik.
pi_86026165
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

zij heeft zich wel laten testen en ze wist van te voren al dat er een grote kans was (anders doe je die test niet). en als dan puntje bij paaltje komt gaat alle rationaliteit overboord en veranderd de vrouw in een emotioneel wrak wat alleen maar 'haar kindje' wil (leuk altijd dat de man meteen buitenspel wordt gezet hierin :') )
Jezelf bedenken is niet gelijk aan "irrationeel" en "emotioneel"
pi_86026207
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Jezelf bedenken is niet gelijk aan "irrationeel" en "emotioneel"
In dit geval wel
pi_86026230
denken dat het leven met een mongolen kind leuk en fantastisch is kan ik niet rationeel noemen :')
pi_86026247
Ten eerste: Sterkte!
Verder, pfff meerdere opties om haar te overtuigen. Bel de arts op van tevoren, vraag hem hoe hij er over denkt. Mocht hij zeggen, laat maar komen dat kind dan hoef je vanavond al niet op gesprek, bespaard je heel wat spanning. Indien hij al aangeeft dat het beter is om het niet te doen dan vaag hem om dit GOED duidelijk te maken.

Als laatste druppel kun je nog vertellen dat je haar verlaat, ze heeft gelogen en je bedrogen. Vertel haar dat ze ontoerekeningsvatbaar is door de hormonen en dat ze in je moet vertrouwen door het weg te laten halen zodat jullie samen weer opnieuw kunnen starten.

(ook wij zijn het eens hierover maar mij gebeurt dit niet, tekenen!)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 15:59:25 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86026297
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:58 schreef Hydrogeny het volgende:
Verder, pfff meerdere opties om haar te overtuigen. Bel de arts op van tevoren, vraag hem hoe hij er over denkt. Mocht hij zeggen, laat maar komen dat kind dan hoef je vanavond al niet op gesprek, bespaard je heel wat spanning. Indien hij al aangeeft dat het beter is om het niet te doen dan vaag hem om dit GOED duidelijk te maken.

Als laatste druppel kun je nog vertellen dat je haar verlaat, ze heeft gelogen en je bedrogen. Vertel haar dat ze ontoerekeningsvatbaar is door de hormonen en dat ze in je moet vertrouwen door het weg te laten halen zodat jullie samen weer opnieuw kunnen starten.
Ik weet niet hoor, maar op de een of andere manier heb ik het idee dat dit echt nooit gaat werken...
pi_86026304
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:57 schreef Aneurism het volgende:

[..]

In dit geval wel
zeg jij. omdat het je beter uitkomt om haar "irrationeel" af te schilderen
pi_86026319
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:58 schreef Hydrogeny het volgende:

Er zal geen arts zijn die advies geeft over het wel of niet afbreken van de zwangerschap. Dat is jullie keuze.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_86026326
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:59 schreef Klaudias het volgende:

[..]

zeg jij. omdat het je beter uitkomt om haar "irrationeel" af te schilderen
Zeg jij, omdat het je beter uitkomt om haar rationeel af te schilderen.
pi_86026342
Ik ben het eens met TS, ik zal het kind ook weg laten halen als blijkt dat hij/zij een syndroom heeft.

Maar eerlijk gezegd is er bij mij een dubbel gevoel. Als ik weet dat ik een kind heb met een grote kans op een syndroom of ziekte, zal ik het zekere voor het onzekere nemen.

Maaaar bij mij zeiden ze ook dat ik gehandicapt geboren zou worden, dat mijn benen niet goed waren volgroeid. And guess what; ik ben gezond, heb niks.
pi_86026487
ze mag vanavond gaan kiezen.

of er komt een abortus, ze neemt psychische hulp en we proberen het zo snel mogelijk weer.

of ze houdt het kind maar dan mag ze hem alleen opvoeden, een eigen huis gaan kopen en een man vinden die wel een kind met het down syndroom erbij wil hebben.
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:03:42 #108
4177 Jojogirl
pi_86026491
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Dat van die grote kans slaat nergens op, tenzij het de erfelijke vorm is, maar dat komt echt heel weinig voor. (Bovendien zou het dan nu ook niet een kwestie van even een abortus en dan weer een nieuwe maken zijn, dus ik gok dat dat hier niet aan de orde is).

En ik vind het naief om zo'n afspraak te maken omdat je in dit soort kwesties van leven en dood gewoon nooit weet wat je zal doen als je echt voor zo'n feit komt te staan.
pi_86026549
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:03 schreef mijnnaamishans het volgende:

of er komt een abortus, ze neemt psychische hulp en we proberen het zo snel mogelijk weer.

of ze houdt het kind maar dan mag ze hem alleen opvoeden, een eigen huis gaan kopen en een man vinden die wel een kind met het down syndroom erbij wil hebben.
je verwijt haar dat ze een beslissing neemt zonder overleg, doe jij niet precies hetzelfde en dan nog een stapje verder?
pi_86026589
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef mijnnaamishans het volgende:

zij kunnen er niks aan doen maar ik wil zelf niet een kind die zo is, ik trek dat gewoon niet en ik vind het een maatschappelijke belasting
Kijk dat vind ik wel een goede reden. Wij als maatschappij hebben geen enkele keuze in deze kwestie, maar uiteindelijk betalen we er wel voor. Als het aan mij zou liggen zouden ouders die bewust kiezen voor een gehandicapt kind ook zelf de financiele consequenties moeten dragen.
pi_86026607
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

je verwijt haar dat ze een beslissing neemt zonder overleg, doe jij niet precies hetzelfde en dan nog een stapje verder?
Zij hadden voor de zwangerschap al besloten dat ze, als het kind 't syndroom van down zou hebben, dat ze een abortus zouden laten plegen.
pi_86026625
quote:

[..]

we hebben voor de zwangerschap dit scenario besproken, toen beiden duidelijk de keuze gemaakt dat het dan abortus word.

we weten het nu dus een paar dagen, een beslissing moet genomen worden anders hoeft het niet meer...
dit is geen beslissing waar je ff weken over kunt denken.
hans
pi_86026693
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik ben het eens met TS, ik zal het kind ook weg laten halen als blijkt dat hij/zij een syndroom heeft.

Maar eerlijk gezegd is er bij mij een dubbel gevoel. Als ik weet dat ik een kind heb met een grote kans op een syndroom of ziekte, zal ik het zekere voor het onzekere nemen.

Maaaar bij mij zeiden ze ook dat ik gehandicapt geboren zou worden, dat mijn benen niet goed waren volgroeid. And guess what; ik ben gezond, heb niks.
Tja, maar inmiddels zijn we 20 jaar verder. Toen en nu is een heel ander verhaal.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:09:04 #114
4177 Jojogirl
pi_86026718
Bij een abortus om medische redenen mag je volgensmij tot 20 weken zwangerschap wachten, dus je hebt nog best even de tijd om rustig na te denken hoor. En het klinkt alsof dat wel een goed idee is, als je je relatie nog wilt redden.
pi_86026729
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:08 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Tja, maar inmiddels zijn we 20 jaar verder. Toen en nu is een heel ander verhaal.
Klopt.

ze zeiden ook dat ik een jongen was, dus ja.. :+ Ze zaten behoorlijk fout met alles.
pi_86026749
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:09 schreef Jojogirl het volgende:
Bij een abortus om medische redenen mag je volgensmij tot 20 weken zwangerschap wachten, dus je hebt nog best even de tijd om rustig na te denken hoor. En het klinkt alsof dat wel een goed idee is, als je je relatie nog wilt redden.
Hoe langer de zwangerschap duurt, hoe moeilijker het is.
pi_86026796
Ik vind het echt heftig allemaal hoor.
En hoop dan ook, dat jullie tot een oplossing komen.

Je vrouw hierom verlaten vind ik wel heel erg zwaar. Maar goed, zo denk ik en ts niet.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 16:10:49 #118
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86026803
quote:

Ik hoop dat je na je scheiding heel gelukkig zult worden, dat je na je scheiding nog genoeg geld over hebt om lekker sociaal te kunnen blijven leven en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_86026829
quote:

Mijns inziens de enige juiste beslissing. Sterkte vanavond!.
pi_86026873
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:10 schreef just me het volgende:

[..]

Ik hoop dat je na je scheiding heel gelukkig zult worden, dat je na je scheiding nog genoeg geld over hebt om lekker sociaal te kunnen blijven leven en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!
Ach mens. Pers dan zelf zo'n kwijlende debiel eruit. Of beter, neem er twee , als je geluk hebt komt er ook nog een spast.
pi_86026895
quote:
En dan moet je echt gaan bevallen, wordt het kindje geboren, leeft het misschien nog wel heel even. En het ergste is, er is dan nog niks van Down aan het kindje te zien.
Dus wachten is geen goed idee!
pi_86026909
quote:

[..]

Als ik zou moeten kiezen: Samenleven met iemand die ik niet kan vertrouwen of alleen leven en dan maar alimentatie betalen. Keuze makkelijk te maken dan. Veel mensen kunnen niet meer gelukkig worden met iemand die je zo in de rug gestoken heeft.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 16:13:13 #123
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86026918
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:12 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ach mens. Pers dan zelf zo'n kwijlende debiel eruit. Of beter, neem er twee , als je geluk hebt komt er ook nog een spast.
_O- _O- kan niet meer _O- _O- _O-
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_86026921
quote:
en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!
Maar de kans dat hij op zijn 20ste naar zijn echte vader op zoek gaat is gelukkig een stuk kleiner
pi_86026933
quote:

[..]

Mag dat dan aub op eigen kosten. Ik wens niet te betalen voor iemand anders zijn domme keuzes.
pi_86026936
quote:

[..]

_O- :X
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:13:47 #127
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86026937
Neem ook even mij dat in deze crisistijd de samenleving toch al moet bezuinigen. Dan gaat het niet aan om nog eens bewust extra kosten te veroorzaken.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86026943
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:13 schreef beeer het volgende:

[..]

Maar de kans dat hij op zijn 20ste naar zijn echte vader op zoek gaat is gelukkig een stuk kleiner

:D
pi_86026963
quote:

[..]

Wel het hele verhaal lezen he.
Er waren al afspraken gemaakt voor de zwangerschap. Als uit testen zou blijken dat de vrucht het downsyndroom zou hebben, zouden ze voor abortus gaan. Nu is dat moment gekomen en nu wil ze opeens niet meer voor een abortus gaan..

Ik zou persoonlijk helemaal gek worden.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:14:33 #130
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86026975
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:38 schreef -moppie- het volgende:
Afschuwelijk, dit is iets tussen jullie en heeft niemand anders zich mee te bemoeien.
Succes vanavond!
Wat dus inhoudt dat TS zijn verhaal hier ook niet had mogen posten?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_86027038
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:13 schreef Sachertorte het volgende:
Neem ook even mij dat in deze crisistijd de samenleving toch al moet bezuinigen. Dan gaat het niet aan om nog eens bewust extra kosten te veroorzaken.
tja, Leitkultur
pi_86027052
quote:
dat klopt maar dan word het een abortus waarbij ze de vliezen doorprikken, al veel heftiger.
nu kan het weg gezogen worden
hans
pi_86027056
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:13 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Mag dat dan aub op eigen kosten. Ik wens niet te betalen voor iemand anders zijn domme keuzes.
Hier krijg ik ook jeuk van.
God verhoede dat je ooit beide benen verliest, of hersensbeschadiging oploopt waardoor je de rest van je leven WAO mag trekken. Dan ben je ook blij met een sociaal zorgstelsel.

Geen enkel probleem om voor de minder bedeelden in deze wereld te betalen. Maar laten we ze vooral niet en masse gaan fokken. Dat is onnatuurlijk en in elk evolutionair opzicht hartstikke gestoord.
pi_86027089
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar hij vraagt een mening. Zijn vriendin haalt er iemand bij die zelf een kind met het Down syndroom heeft en wellicht de familie tegen hem opstookt... das niet helemaal fair.
pi_86027091
quote:

[..]

Dit is anders dan commentaar van mensen die dicht bij je staan, zoals je schoonouders etc.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:17:49 #136
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_86027102
Voor je zwanger bent kun je het allemaal zo goed weten..als je dan eenmaal zwanger bent denk je vaak toch ineens heel anders over dingen..omdat je hart nu meedenkt en niet alleen maar je verstand.
Jammer dat je je vrouw op deze manier zo voor het blok zet! Als je er vanaf de eerste minuut samen over gepraat had, had het zover niet hoeven komen.
Maar ach..tis beter dat ze er nu achter komt uit welk hout jij gesneden bent dan wanneer het kind er eenmaal is.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_86027108
Baas in eigen buik geldt voor de vrouw. Dit omdat je er als vrouw altijd aan vast zit en het in jouw buik gebeurd.
Praat met je vrouw, en laat dr geen beslissing nemen waar ze echt spijt van krijgt. Als ze er niet mee kan leven het weg te laten halen, laat haar dan in dr waarde! Of wil je straks een vrouw die door het veelvuldig schuldige huilen niet meer kan functioneren?... oid..?
dus
pi_86027110
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Wel het hele verhaal lezen he.
Er waren al afspraken gemaakt voor de zwangerschap. Als uit testen zou blijken dat de vrucht het downsyndroom zou hebben, zouden ze voor abortus gaan. Nu is dat moment gekomen en nu wil ze opeens niet meer voor een abortus gaan..

Ik zou persoonlijk helemaal gek worden.
misschien moet je over zulke gevoelige dingen ook niet zulke harde afspraken maken ....

mensen kunnen zich nou eenmaal bedenken.
pi_86027118
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

God verhoede dat je ooit beide benen verliest, of hersensbeschadiging oploopt waardoor je de rest van je leven WAO mag trekken. Dan ben je ook blij met een sociaal zorgstelsel.
Dat is anders en niet vergelijkbaar. :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:18:16 #140
30252 Soempie
Procreating
pi_86027125
quote:

[..]

Hier vraagt hij om bemoeienis. :+

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Zij hadden voor de zwangerschap al besloten dat ze, als het kind 't syndroom van down zou hebben, dat ze een abortus zouden laten plegen.
Vooraf is het wel makkelijk praten natuurlijk. Dan bekijk je het alleen heel rationeel, waarschijnlijk.

Ik denk dat door de opstelling van TS het zo uit de hand loopt. Als hij wat minder hard was geweest en iets meer inlevingsvermogen had getoond, dan was er vast wel beter over te praten. Miss_sly zegt verstandige dingen hier in dit topic. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:19:01 #141
30252 Soempie
Procreating
pi_86027143
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Voor je zwanger bent kun je het allemaal zo goed weten..als je dan eenmaal zwanger bent denk je vaak toch ineens heel anders over dingen..omdat je hart nu meedenkt en niet alleen maar je verstand.
Jammer dat je je vrouw op deze manier zo voor het blok zet! Als je er vanaf de eerste minuut samen over gepraat had, had het zover niet hoeven komen.
Maar ach..tis beter dat ze er nu achter komt uit welk hout jij gesneden bent dan wanneer het kind er eenmaal is.
Dit dus.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:19:18 #142
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86027149
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar over een jaar ofzo. Kijken of TS is bijgedraaid. Het nieuws is behoorlijk vers en hij is (naar mijn mening redelijk terecht) over de rooie.

Emoties lopen hoog op enz.

Dus..over een jaar nog eens een update?
pi_86027155
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:18 schreef Klaudias het volgende:

[..]

misschien moet je over zulke gevoelige dingen ook niet zulke harde afspraken maken ....

mensen kunnen zich nou eenmaal bedenken.
In situaties waarbij mensen niet te vertrouwen zijn, maar daar weet je kennelijk meer van.
pi_86027162
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Aneurism het volgende:

[..]

In situaties waarbij mensen niet te vertrouwen zijn, maar daar weet je kennelijk meer van.
:?
pi_86027168
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Geen enkel probleem om voor de minder bedeelden in deze wereld te betalen. Maar laten we ze vooral niet en masse gaan fokken. Dat is onnatuurlijk en in elk evolutionair opzicht hartstikke gestoord.
Ik zeg volgens mij duidelijk dat het geldt als het een bewuste keuze is. Ik ben voor een sociaal stelsel voor mensen die buiten hun schuld om in de problemen komen. Maar mensen die willens en wetens een gehandicapt kind op de wereld zetten mogen dat in mijn ogen zelf betalen.
pi_86027171
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar over een jaar ofzo. Kijken of TS is bijgedraaid. Het nieuws is behoorlijk vers en hij is (naar mijn mening redelijk terecht) over de rooie.

Emoties lopen hoog op enz.

Dus..over een jaar nog eens een update?
Morgen krijgen we ook nog een update. :9
pi_86027174
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar hij vraagt een mening. Zijn vriendin haalt er iemand bij die zelf een kind met het Down syndroom heeft en wellicht de familie tegen hem opstookt... das niet helemaal fair.
ach de helft van die familie kan me gestolen worden.
de ene kant is ook netjes en redelijk hoog opgeleid en aan de andere kant van haar familie zitten nogal veel henk en ingrid types.
zij mogen mij niet, en ik hen niet, weten we allemaal van elkaar
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:20:29 #148
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86027188
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef Klaudias het volgende:

[..]

tja, Leitkultur
Je bent wel erg begaan met mijn posts he!
pi_86027203
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Klaudias het volgende:

[..]

:?
Tja, in mijn omgeving houden mensen zich aan hun woord of gaan daarvoor nog een discussie aan zonder ineens zich "te bedenken". Maar misschien heb ik het wel getroffen.
pi_86027256
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik zeg volgens mij duidelijk dat het geldt als het een bewuste keuze is. Ik ben voor een sociaal stelsel voor mensen die buiten hun schuld om in de problemen komen. Maar mensen die willens en wetens een gehandicapt kind op de wereld zetten mogen dat in mijn ogen zelf betalen.
ok, dan sturen we geen ambulance wanneer jij een keertje tijdens het autorijden vergeet te kijken wanneer er een vrachtwagen van rechts komt

verder is het offtopic
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 16:22:45 #151
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86027260
Gewoon een vraag:

Iedereen die de TS zo affikt: zijn jullie UBERHAUPT voor of tegen abortus?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:23:09 #152
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86027272
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dit dus.

Ze is niet goed snik als ze zo'n kind op de wereld zet. Dat is overigens geheel haar eigen keus, alleen het vervelende is dat het Nederlandse rechtsstelsel daar wel de man voor laat opdraaien. Daar zit 'm de onrechtvaardigheid. Zo'n beslissing met zulke gevolgen zou niet eenzijdig genomen moeten mogen worden.
pi_86027276
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:20 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je bent wel erg begaan met mijn posts he!
ik hang ze allemaal op een prikbord aan de muur, controlerend op inconsistenties.
pi_86027287
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Dat vind ik dus helemaal niet unfair of vreemd.
Als ik een baby met down in mijn buik had zou ik erg graag met mensen praten. Je schrikt je toch rot man? Je wilt je toch informeren? En al helemaal met mensen die er ervaring mee hebben.
pi_86027307
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:22 schreef Klaudias het volgende:

[..]

ok, dan sturen we geen ambulance wanneer jij een keertje tijdens het autorijden vergeet te kijken wanneer er een vrachtwagen van rechts komt

verder is het offtopic
Het zit je wel hoog he? Je leest niet eens meer normaal een post. Misschien even afkoelen en daarna weer meedoen? :*
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:23:52 #156
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_86027310
Als je een pizza margharita bestelt..en dan ineens toch liever een pizza shoarma wil..dan bedenk je je.
Als je er van uitgaat dat je een kind wel wet laat halen als er iets mis mee blijkt te zijn, maar als het eenmaal zo is wil je dat liever niet omdat hij uiteindelijk wel een kind is..dan laat je zien dat je een volwassen mens bent wat op beslissingen terug durft te komen.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_86027315
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:22 schreef Renesite het volgende:
Gewoon een vraag:

voor de keuze tot abortus.

maar zou het zelf alleen in uiterste gevallen doen.
pi_86027323
quote:

[..]

verder is het offtopic
Wat is dit nou weer voor een (achterlijke, offtopic) opmerking? :')
pi_86027329
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef lily het volgende:

[..]

Dat vind ik dus helemaal niet unfair of vreemd.
Als ik een baby met down in mijn buik had zou ik erg graag met mensen praten. Je schrikt je toch rot man? Je wilt je toch informeren? En al helemaal met mensen die er ervaring mee hebben.
Dan had ze het anders moeten aanpakken en dat mens moeten verbieden contact met hem op te nemen.
pi_86027335
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Het zit je wel hoog he? Je leest niet eens meer normaal een post. Misschien even afkoelen en daarna weer meedoen? :*
ik ben de rust zelve.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:24:53 #161
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86027342
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Klaudias het volgende:

[..]

ik hang ze allemaal op een prikbord aan de muur, controlerend op inconsistenties.
Moet je wel eerst schiften op trollposts en op serieuze posts.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:25:03 #162
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86027350
Ik ben het zo ontzettend eens met TS. Ik zou ook WOEDEND zijn. Vrouwen doen altijd alsof ze het alleenrecht hebben op zo'n kind omdat het in hun buik groeit, maar gaan compleet voorbij aan het feit dat het een zekere mate van samenwerking gevergd heeft om dat kind in de eerste instantie te verwekken. De situatie is vooraf besproken in dit geval en er is heel duidelijk afgesproken dat als het down heeft het weggehaald wordt. 11 weken is naar mijn weten een vroeg stadium om dit te ontdekken en het opeens bedenken is absoluut niet gerechtvaardigd hier!
pi_86027354
De een met downsyndroom is de ander niet. Naast de vele lichamelijke klachten zijn er soms een aantal die gewoon hun mavo of havo kunnen halen. Wie ben jij om te bepalen dat je dit kind niet wilt, omdat het niet perfect is?

Dat is het risico... Steun je vrouw in zo'n lastige situatie zou ik zeggen, en anders ben je een aarslog als je niet in kan zien dat het niet zo zwart wit is allemaal!
dus
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:25:36 #164
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86027376
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:20 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ach de helft van die familie kan me gestolen worden.
de ene kant is ook netjes en redelijk hoog opgeleid en aan de andere kant van haar familie zitten nogal veel henk en ingrid types.
zij mogen mij niet, en ik hen niet, weten we allemaal van elkaar
Je zit er nogal mee he, de mentale gesteldheid van je familie/medemens? De mensen die daar last van hebben zijn zelf meestal niet zo snugger....
pi_86027382
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Maar mensen die willens en wetens een gehandicapt kind op de wereld zetten mogen dat in mijn ogen zelf betalen.
Maar hoe zit het dan met mensen die ervoor kiezen geen testen te doen, zoals ik bijvoorbeeld?
Ik zou het niet geweten hebben en er pas bij de geboorte achjter zijn gekomen.
pi_86027390
quote:

[..]

wat een onzin:

als je samen er voor kiest om een kindje te willen, probeert zwanger te worden, afspraken hebt gemaakt zoals TS en zijn vriendin/vrouw hebben gedaan (abortus onder bepaalde omstandigheden), dan is dit verre van een juiste reactie wanneer één partij zich niet aan de afspraak houdt.

Ik vind het oneerlijk dat mannen als het er op aan komt geen énkele vorm van inspraak hebben over HUN kind/vrucht/embryo/hoe je het ook wilt noemen. Zij hebben samen de beslissing genomen voor een gezin met gezamenlijke 'voorwaarden'. Als een van beide die voorwaarden aan de laars lapt, in dit geval de vrouw, moet de man er maar in meegaan? Het is hún gezamenlijke vrucht/embryo/etc., zijn sperma, haar eitje, gezamenlijk.

Hoe bot en cru TS het ook zegt, ik kan hem helemaal begrijpen, óókal is het sowieso niet slim om dat soort afspraken te maken omdat je zelden kunt weten (vooral in combinatie met hormonen) wat je op het moment suprème zult beslissen. Maar als beide volwassenen die afspraak hebben gemaakt met elkaar, dan kan niet één (vrouw) zomaar beslissen dat het kind er MOET komen en dat vervolgens de man die het kind niet wil (en er van uit ging dat zijn partner het onder deze omstandigheden óók niet zou willen) er mee 'opgescheept' zit, of de relatie nu stuk loopt of niet..
Ja doei.
pi_86027410
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef Evie het volgende:
De een met downsyndroom is de ander niet. Naast de vele lichamelijke klachten zijn er soms een aantal die gewoon hun mavo of havo kunnen halen. Wie ben jij om te bepalen dat je dit kind niet wilt, omdat het niet perfect is?

Dat is het risico... Steun je vrouw in zo'n lastige situatie zou ik zeggen, en anders ben je een aarslog als je niet in kan zien dat het niet zo zwart wit is allemaal!
Hij is degene die dat kan bepalen omdat hij 1 van de ouders is. Zouden meer mensen moeten doen. ;)
pi_86027426
quote:

[..]

verder is het offtopic
Het is helemaal niet zo off topic. TS en zijn vrouw hebben nog beide een keuze en een stem in deze kwestie. Wij als maatschappij hebben helemaal geen enkele keuze in zulke kwesties, maar uiteindelijk draaien we wel op voor hun eventuele keuzes.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:27:03 #169
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86027430
Ik begrijp TS absoluut...helaas hebben we hier toch maar weer een eenzijdig verhaal.
pi_86027434
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ze is niet goed snik als ze zo'n kind op de wereld zet. Dat is overigens geheel haar eigen keus, alleen het vervelende is dat het Nederlandse rechtsstelsel daar wel de man voor laat opdraaien. Daar zit 'm de onrechtvaardigheid. Zo'n beslissing met zulke gevolgen zou niet eenzijdig genomen moeten mogen worden.
boehoehoe .... we willen graag aan haar lichaam peuteren tegen haar wil ... boehoe .. snik
pi_86027435
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:24 schreef Klaudias het volgende:

[..]

voor de keuze tot abortus.

maar zou het zelf alleen in uiterste gevallen doen.
en wat is het uiterste geval dan?
pi_86027450
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het is helemaal niet zo off topic. TS en zijn vrouw hebben nog beide een keuze en een stem in deze kwestie. Wij als maatschappij hebben helemaal geen enkele keuze in zulke kwesties, maar uiteindelijk draaien we wel op voor hun eventuele keuzes.
begin er een topic over,
pi_86027451
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef aaipod het volgende:
Ik ben het zo ontzettend eens met TS. Ik zou ook WOEDEND zijn. Vrouwen doen altijd alsof ze het alleenrecht hebben op zo'n kind omdat het in hun buik groeit, maar gaan compleet voorbij aan het feit dat het een zekere mate van samenwerking gevergd heeft om dat kind in de eerste instantie te verwekken. De situatie is vooraf besproken in dit geval en er is heel duidelijk afgesproken dat als het down heeft het weggehaald wordt. 11 weken is naar mijn weten een vroeg stadium om dit te ontdekken en het opeens bedenken is absoluut niet gerechtvaardigd hier!
Tenzij je een vrouw bent, en ooit zwanger bent geweest kan je hier denk ik vrij weinig over zeggen.
En ja als vrouw zit het 9 maanden in je lichaam en zit je er hoe dan ook aan vast, dus is het niet meer dan terecht dat jij wat meer hierover te zeggen hebt dan een kerel! Jij wordt er op aangekeken, jij dient het op te voeden als vrouw, en het is altijd jouw zorg.

Mannen in Nederland moeten eens goed nadenken wat voor gevolgen een abortus op de vrouw heeft wat betreft haar psychische gezondheid!
dus
pi_86027489
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:27 schreef -moppie- het volgende:

[..]

en wat is het uiterste geval dan?
maakt dat wat uit?

daar heb ik eerlijk gezegd nooit lang over na gedacht want ik wil geen kinderen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:28:48 #175
30252 Soempie
Procreating
pi_86027503
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:22 schreef Renesite het volgende:
Gewoon een vraag:

Ik ben voor abortus, maar ik kan me ook voorstellen dat er gevoelens bij komen kijken nu voor de vrouw van TS en dat het helemaal geen makkelijke beslissing is. Verder snap ik ook dat TS geen kindje wil met down en boos is als zijn vrouw hem voor het blok zet. Het enige wat je dan kunt doen in mijn ogen is: praten, praten, praten en van beide kanten je in proberen te leven. Anders komt het sowieso niet goed met de relatie. :N
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:29:35 #176
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_86027540
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wat een onzin:

als je samen er voor kiest om een kindje te willen, probeert zwanger te worden, afspraken hebt gemaakt zoals TS en zijn vriendin/vrouw hebben gedaan (abortus onder bepaalde omstandigheden), dan is dit verre van een juiste reactie wanneer één partij zich niet aan de afspraak houdt.

Ik vind het oneerlijk dat mannen als het er op aan komt geen énkele vorm van inspraak hebben over HUN kind/vrucht/embryo/hoe je het ook wilt noemen. Zij hebben samen de beslissing genomen voor een gezin met gezamenlijke 'voorwaarden'. Als een van beide die voorwaarden aan de laars lapt, in dit geval de vrouw, moet de man er maar in meegaan? Het is hún gezamenlijke vrucht/embryo/etc., zijn sperma, haar eitje, gezamenlijk.

Hoe bot en cru TS het ook zegt, ik kan hem helemaal begrijpen, óókal is het sowieso niet slim om dat soort afspraken te maken omdat je zelden kunt weten (vooral in combinatie met hormonen) wat je op het moment suprème zult beslissen. Maar als beide volwassenen die afspraak hebben gemaakt met elkaar, dan kan niet één (vrouw) zomaar beslissen dat het kind er MOET komen en dat vervolgens de man die het kind niet wil (en er van uit ging dat zijn partner het onder deze omstandigheden óók niet zou willen) er mee 'opgescheept' zit, of de relatie nu stuk loopt of niet..
Just close your eyes...Forget your name...Forget the world...Now go insaneee
pi_86027544
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef Evie het volgende:

idd een aantal, die met heel veel moeite en hulp een diploma halen omdat ze iets in hun kop kunnen stampen na harhalingen.
en het aantal op dat niveau is bijzonder klein...

en wie ben ik...euh de zaaddonor...
hans
pi_86027595
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:28 schreef Klaudias het volgende:

[..]

maakt dat wat uit?

daar heb ik eerlijk gezegd nooit lang over na gedacht want ik wil geen kinderen.
Ja want ik weet niet wat erger is dan het Down syndroom hebben en nooit voor jezelf kunnen zorgen, nooit alleen kunnen wonen, nooit 'normaal' kunnen werken etc
pi_86027606
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef kickert het volgende:
TS KIJK HIER MAAR NAAR!
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

In dezelfde categorie: http://puberruil.kro.nl/u(...)ke-en-alexandra.aspx

@TS: Sterkte, je wordt behoorlijk voor het blok gezet en beide kanten van het verhaal zijn te begrijpen. Probeer je óók in te leven in de kant van je vrouw, dat maakt een gesprek wel makkelijker.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_86027617
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
omdat je hart nu meedenkt en niet alleen maar je verstand.
Jammer dat je je vrouw op deze manier zo voor het blok zet!
Yeah right, want je hart kan denken... emoties noemen ze deze onzin. Duidelijk iets van niet sterk in je schoenen staan als je deze nu opeens niet meer de baas kunt.
pi_86027618
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:36 schreef mijnnaamishans het volgende:

Wat een lomp wijf.... :{
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:31:35 #182
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_86027629
@TS, als je reeël bent, dan gaat dit zeer waarschijnlijk je relatie kosten. Zelfs al zou je haar nu overtuigen, dan nog zal het tussen jullie in blijven staan. Als zij er wel voor kiest staat het ook tussen jullie in en kies jij ervoor om weg te gaan.

Als je op voorhand al weet dat het kind geen stabiel twee-ouder gezin heeft als het geboren wordt, dan is de basis al voor een groot deel verdwenen. Ik zou haar dus vertellen dat zij het in haar eentje moet gaan doen en ik zou ook juridisch advies inwinnen of er mogelijkheden zijn om onder een alimentatieverplichting uit te komen. Anders heb je dadelijk dubbele lasten en helemaal geen lusten meer.

Veel sterkte en wijsheid toegewenst...
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:31:58 #183
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86027643
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:27 schreef Evie het volgende:

[..]

Tenzij je een vrouw bent, en ooit zwanger bent geweest kan je hier denk ik vrij weinig over zeggen.
En ja als vrouw zit het 9 maanden in je lichaam en zit je er hoe dan ook aan vast, dus is het niet meer dan terecht dat jij wat meer hierover te zeggen hebt dan een kerel! Jij wordt er op aangekeken, jij dient het op te voeden als vrouw, en het is altijd jouw zorg.

Mannen in Nederland moeten eens goed nadenken wat voor gevolgen een abortus op de vrouw heeft wat betreft haar psychische gezondheid!
Echt typisch een vrouwenreactie. Echt hier kan ik niet over uit. Waarom dient de vrouw het op te voeden? De man is dat net zo goed verplicht! Het is net zo goed de zorg van de man, zowel financieel als praktisch. Dit bedoel ik dus met dat teveel vrouwen denken dat zij één of ander alleenrecht hebben op een kind omdat zij het dragen, jouw reactie is de meest stereotype die mijn uitspraak staaft, dank u zeer.
pi_86027667
quote:

[..]

en vrouwen hoeven geen rekening te houden met de gevoelens van vaders?
hans
pi_86027686
Ik ben voor baas in eigen buik, mits degene over wie het gaat de gevolgen in kan zien van het wel of niet aborteren! Dat betekend dat er wat mij betreft een week praten aan zo'n besluit vast zou moeten zitten.

Ik zou het zelf niet doen, maar vind dat iedereen dat voor zichzelf moet kunnen bepalen!
dus
pi_86027690
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef aaipod het volgende:

[..]

Echt typisch een vrouwenreactie. Echt hier kan ik niet over uit. Waarom dient de vrouw het op te voeden? De man is dat net zo goed verplicht! Het is net zo goed de zorg van de man, zowel financieel als praktisch. Dit bedoel ik dus met dat teveel vrouwen denken dat zij één of ander alleenrecht hebben op een kind omdat zij het dragen, jouw reactie is de meest stereotype die mijn uitspraak staaft, dank u zeer.
helemaal mee eens
Ja doei.
pi_86027714
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat een lomp wijf.... :{
nee TS reageert lekker in dat telefoongesprek :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:34:31 #188
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86027738
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:33 schreef Evie het volgende:
Ik ben voor baas in eigen buik, mits degene over wie het gaat de gevolgen in kan zien van het wel of niet aborteren! Dat betekend dat er wat mij betreft een week praten aan zo'n besluit vast zou moeten zitten.

Ik zou het zelf niet doen, maar vind dat iedereen dat voor zichzelf moet kunnen bepalen!
Shit zeg, dat is echt mega-naief :')

Wie gaat bepalen of zo'n persoon de gevolgen kan overzien? Een week praten? Ja hoor :') Gedwongen praten gaat zo goed.

Nee, jij moet even wakker worden.
pi_86027739
quote:

[..]

Kijk naar de maatschappij om je heen! Ik ben het er zeker mee eens dat mannen er ook verantwoordelijk voor zijn, ook voor de opvoeding en het besluit. Echter vindt ik dat het besluit van de vrouw meerwaarde heeft!
dus
pi_86027769
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef Coelho het volgende:
@TS, als je reeël bent, dan gaat dit zeer waarschijnlijk je relatie kosten. Zelfs al zou je haar nu overtuigen, dan nog zal het tussen jullie in blijven staan. Als zij er wel voor kiest staat het ook tussen jullie in en kies jij ervoor om weg te gaan.

Als je op voorhand al weet dat het kind geen stabiel twee-ouder gezin heeft als het geboren wordt, dan is de basis al voor een groot deel verdwenen. Ik zou haar dus vertellen dat zij het in haar eentje moet gaan doen en ik zou ook juridisch advies inwinnen of er mogelijkheden zijn om onder een alimentatieverplichting uit te komen. Anders heb je dadelijk dubbele lasten en helemaal geen lusten meer.

Veel sterkte en wijsheid toegewenst...
ik ga ervan uit dat ze kiest voor abortus want ze weet ook wel dat ze niet zonder me kan.
en alimentatie ga ik niet betalen wanneer ik het kind niet erken, ze kunnen me niet verplichten geld te betalen voor een kind dat ik niet wil
hans
pi_86027770
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:33 schreef Evie het volgende:

Dat is dan prima zolang ze dan ook geen Alimentatie van de man verwachten, en dat is juist het probleem!
pi_86027773
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef lily het volgende:

[..]

Maar hoe zit het dan met mensen die ervoor kiezen geen testen te doen, zoals ik bijvoorbeeld?
Ik zou het niet geweten hebben en er pas bij de geboorte achjter zijn gekomen.
Dat is toch niet aan de orde. Hier gaat het om een bewuste keuze.

Als het aan mij zou liggen zou een vlokkentest verplicht worden, dat scheelt uiteindelijk een boel ellende. Ik gun iedereen een normaal leven en als ik soms zwaar geestelijk gehandicapten in een rolstoel zie zitten vraag ik me serieus af of zij nou echt zoveel plezier in het leven hebben. Het is dat ze niet beter weten.
pi_86027774
quote:

[..]

wat een onzin:

eens. ik kan mij idd voorstellen dat ts woedend is.

ze zet hem enorm voor het blok, zij beslist over hun leven op deze manier. alleen. alleen omdat zij zwanger is... Tis ook zijn kind maar blijkbaar telt dat ineens niet meer ..

afschuwelijke situatie.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86027784
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Dat is dan prima zolang ze dan ook geen Alimentatie van de man verwachten, en dat is juist het probleem!
Ja doei.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:35:30 #195
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86027786
quote:

[..]

Eens.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:35:36 #196
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86027789
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:27 schreef Klaudias het volgende:

[..]

boehoehoe .... we willen graag aan haar lichaam peuteren tegen haar wil ... boehoe .. snik
Dat staat er niet.

Ik zeg wel dat als ze het kind in zo'n situatie wil houden, ze daar volledig zelf voor zou moeten opdraaien als de man het niet wel. Helaas is dat niet de realiteit, en dat is verdomd onrechtvaardig.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:35:50 #197
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_86027799
Ik wil ook niet werken met mensen met Down (in de verst.gehandicaptenzorg), maar als ik een kindje met Down zou krijgen, zou dat MIJN kindje zijn. Dat zou voor mij het verschil maken.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_86027823
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Shit zeg, dat is echt mega-naief :')

Wie gaat bepalen of zo'n persoon de gevolgen kan overzien? Een week praten? Ja hoor :') Gedwongen praten gaat zo goed.

Nee, jij moet even wakker worden.
Jij hebt zeker niet gesproken met vrouwen die niet meer kunnen functioneren, omdat ze zonder er goed over na te denken een kind weg hebben laten halen? :P
Informeren is anders dan verplicht praten.. maar het is de enige manier om dat voor elkaar te krijgen.
dus
pi_86027826
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:34 schreef Evie het volgende:

[..]

Kijk naar de maatschappij om je heen! Ik ben het er zeker mee eens dat mannen er ook verantwoordelijk voor zijn, ook voor de opvoeding en het besluit. Echter vindt ik dat het besluit van de vrouw meerwaarde heeft!
als vrouwen dan zo goed kunnen beslissen dan moeten ze per direct alimentatie afschaffen
hans
pi_86027834
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Eens.
het gaat niet alleen om de vrouw, het gaat om allebei!

telt alles van de vrouw zwaarder ineens? wat een onzin!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 16:36:37 #201
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86027840
Een belangrijk punt: Je weet dus niet wat voor zwaarte het syndroom heeft. Straks heb je een hele erge vorm, onhandelbaar, niet mee om te gaan, na X jaren rijp voor een inrichting voor de rest van zijn leven.

Andere vorm: een erg pienter down kindje, ziet dat hij anders is dan anderen, wordt boos en snapt zichzelf niet, het wordt een ontevreden kindje.

Gun je een kindje met down een leven met down? Ben je eigenlijk niet hypocriet om er vanuit te gaan dat WIJ wel met het kindje kunnen omgaan? Kan het kindje wel met zichzelf omgaan?
pi_86027843
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef kickert het volgende:
TS KIJK HIER MAAR NAAR!
Helaas zijn lang niet alle mensen met Down syndroom zo 'normaal' (bij gebrek aan een beter woord).
pi_86027873
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef Naamah het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

In dezelfde categorie: http://puberruil.kro.nl/u(...)ke-en-alexandra.aspx

@TS: Sterkte, je wordt behoorlijk voor het blok gezet en beide kanten van het verhaal zijn te begrijpen. Probeer je óók in te leven in de kant van je vrouw, dat maakt een gesprek wel makkelijker.
Ik word nou niet vrolijk van dat filmpje, vooral als je je bedenkt dat dit de creme de la creme is van de 350.000 amerikaanse mongooltjes. Als ik dit zie: dan kan ik alleen maar denken: HELL NO
pi_86027917
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:36 schreef Renesite het volgende:
Ben je eigenlijk niet hypocriet om er vanuit te gaan dat WIJ wel met het kindje kunnen omgaan? Kan het kindje wel met zichzelf omgaan?
dat kun je van alle kinderen/mensen zeggen
pi_86027927
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:38 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Nee.
pi_86027932
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef Smikke het volgende:
Ik wil ook niet werken met mensen met Down (in de verst.gehandicaptenzorg), maar als ik een kindje met Down zou krijgen, zou dat MIJN kindje zijn. Dat zou voor mij het verschil maken.
dat zeg jij nu al, op voorhand :) jij zou het accepteren.

TS zijn partner had op voorhand aangegeven het NIET te accepteren en heeft samen met TS besloten om in zo'n geval abortus te plegen.

Nu puntje bij paaltje komt, laat zij die afspraak varen en moet TS zich maar bij het besluit en dus het kind leerleggen?

Dat jij dit vindt en wilt en accepteert, helemaal top en goed, maar TS en zijn partner hadden er SAMEN anders over besloten, en nu is TS terecht boos op zijn partner, omdat een gemaakte afspraak verbroken wordt..
Ja doei.
pi_86027933
kinderen krijgen is per definitie een egoistische daad natuurlijk.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86027945
quote:
Een belangrijk punt: Je weet dus niet wat voor zwaarte het syndroom heeft. Straks heb je een hele erge vorm, onhandelbaar, niet mee om te gaan, na X jaren rijp voor een inrichting voor de rest van zijn leven.

Andere vorm: een erg pienter down kindje, ziet dat hij anders is dan anderen, wordt boos en snapt zichzelf niet, het wordt een ontevreden kindje.

Gun je een kindje met down een leven met down? Ben je eigenlijk niet hypocriet om er vanuit te gaan dat WIJ wel met het kindje kunnen omgaan? Kan het kindje wel met zichzelf omgaan?
Wat je zegt is wel waar, maar wie zegt dat een kind met down niet gelukkig kan zijn?
Je weet het nooit van te voren, maar dat weet je eigenlijk ook niet als je een "gezond kind" baart. Misschien kunnen die ook wel niet omgaan met het leven etc etc...
dus
pi_86027958
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:39 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Nee.
ok, baas
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:39:45 #210
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86027959
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ik ga ervan uit dat ze kiest voor abortus want ze weet ook wel dat ze niet zonder me kan.
en alimentatie ga ik niet betalen wanneer ik het kind niet erken, ze kunnen me niet verplichten geld te betalen voor een kind dat ik niet wil
Oh jawel hoor. De rechter redeneert altijd in het belang van het kind. En geld is in het belang van het kind. Je zult moeten betalen.
pi_86027963
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is toch niet aan de orde. Hier gaat het om een bewuste keuze.

Als het aan mij zou liggen zou een vlokkentest verplicht worden, dat scheelt uiteindelijk een boel ellende. Ik gun iedereen een normaal leven en als ik soms zwaar geestelijk gehandicapten in een rolstoel zie zitten vraag ik me serieus af of zij nou echt zoveel plezier in het leven hebben. Het is dat ze niet beter weten.
nee, dat is hier niet aan de orde maar je beantwoord mijn vraag toch al, de verplichte vlokkentest...(dat is waar ik op doelde adhv jouw eerdere post)
pi_86027972
quote:

Dit dus. Het is heel naar om te zien hoe ouders er zelf aan ten onder gaan als ze een kind hebben met de ergste vormen, ik kan me maar moeilijk voorstellen hoe moeilijk dat voor die ouders moet zijn.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 16:40:12 #213
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86027973
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:38 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Ja, maar een kindje met een syndroom heeft denk ik meer moeite om zichzelf te accepteren en zichzelf te profileren op een manier wat mogelijk is, dan iemand die wel meer macht heeft om zichzelf te uiten.

Met alle respect.
pi_86027978
Dus TS, hopen dat het goed gaat, kunt eventueel voorstellen om "het" te begraven en een naam te geven als ze er nagedachtenis aan wil hebben. Alles eruit, beetje rust, vakantie eraan plakken en lekker vertroetelen, vergeet ze misschien makkelijker.
pi_86027993
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:39 schreef DarkElf het volgende:
kinderen krijgen is per definitie een egoistische daad natuurlijk.
Kinderen krijg je, die neem je niet.
En ja het is enorm egoistisch om deze maatschappij op te zadelen met mensen die later onze luiers kunnen verschonen en in onze oude dag voorziening kunnen voorzien. Erg onverantwoord :P
dus
pi_86028008
quote:

[..]

Dit dus.

Daarnaast nog het feit dat mensen hier beginnen over "9 maanden rondlopen met je kind". Het is 11 weken, niet 9 maanden. Dat is een groot verschil.

Ik vind het sowieso belachelijk dat de vrouw het alleenrecht in de beslissing heeft. Vooral omdat de man zich maar moet schikken erin.
Desnoods moet het maar mogelijk zijn dat de man in dit geval mag kiezen tussen wel/geen alimentatie betalen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_86028009
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:40 schreef Evie het volgende:

[..]

dat staat er toch?
Ja doei.
pi_86028032
quote:

[..]

En ja het is enorm egoistisch om deze maatschappij op te zadelen met mensen die later onze luiers kunnen verschonen en in onze oude dag voorziening kunnen voorzien. Erg onverantwoord :P
zeg ik ergens dat het een onverantwoorde keuze is?

Nee. maar kinderen krijgen (zoals je kon lezen zei ik ook al eerder krijgen, dus kap maar met dat nemen verhaal meteen) doe je voor jezelf. Dat is gewoon zo.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86028063
Met alle respect. Gezien de manier waarop de TS redeneert en zijn verantwoordelijkheden wenst te nemen, lijkt het me niet meer dan verstandig dat de keuze bij de vrouw ligt!
dus
pi_86028099
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:42 schreef Evie het volgende:
Met alle respect. Gezien de manier waarop de TS redeneert en zijn verantwoordelijkheden wenst te nemen, lijkt het me niet meer dan verstandig dat de keuze bij de vrouw ligt!
kom op zeg :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86028100
quote:
En waar neemt zij haar verantwoordelijkheden jegens de belofte naar haar partner? :?
Ja doei.
pi_86028107
quote:
Wat is dit nou weer voor onzin :D
pi_86028126
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat staat er toch?
Ik bedoel hiermee te zeggen dat het krijgen van iets niet egoistisch is. Het nemen is denk ik egoistischer.. excuses :)
dus
pi_86028127
en laat dat 'met alle respect' maar weg :')!
Ja doei.
pi_86028170
quote:

[..]

kinderen neem je...tenminste de mensen die er over nadenken, helaas krijgen teveel mensen kinderen...

en je snapt niet de uitspraak, voortplanting is een egoistische daad an sich omdat je wilt dat je verder leeft.
als je kinderen hebt ga je niet dood
hans
pi_86028176
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:44 schreef Evie het volgende:

[..]

Ik bedoel hiermee te zeggen dat het krijgen van iets niet egoistisch is. Het nemen is denk ik egoistischer.. excuses :)
Met krijgen bedoel je onbevlekte ontvangenis ofzo?
Je krijgt ze echt niet zomaar, je zult er iets voor moeten doen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:45:46 #227
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_86028187
quote:

[..]

Wie is hier nu de mongool :')

Oh en lieverd, ze kan een vaderschapstest etc. allemaal gerechterlijk afdwingen :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 16:45:56 #228
5428 crew  miss_sly
pi_86028191
motorbloempje alweer in OUD.

Anyway, als het dan gaat over het terugkomen op afspraken waar eenieder hier zo over valt, want dat mag niet, dat kan niet, dat is schandalig, zeker niet eenzijdig: het verbreken van een relatie door een van beide partijen is ook zoiets. Dat doen we geen van allen, want we houden van deze persoon voor de rest vna ons leven...tot het niet meer zo is. Dat kan gebeuren, het leven en de mens zijn veranderlijk.

Ik denk dat als TS idd vanavond zijn vrouw zo voor het blok zet, het een gelopen race is. De relatie is dan nu of in de nabije toekomst voorbij. Het fijne, vorstelijke, luxe leventje dat TS nu zo aan het beschermen is, zal dan ook ophouden te bestaan.

Ik kan TS zeker wel begrijpen, maar ik mis enig begrip van zijn kant voor zijn vrouw. Op deze manier gaat het gewoon niets worden. Om alleen al de relatie te redden zal hij toch echt wat meer empathie aan de dag moeten leggen. Om dan samen tot een juiste beslissing te komen (welke dan ook) zouden hele avonden, nachten van praten, praten en praten dienen te komen. Jullie mogen geen van beide de ander dwingen tot een beslissing/consequenties van een beslissing.
pi_86028202
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:45 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

kinderen neem je...tenminste de mensen die er over nadenken, helaas krijgen teveel mensen kinderen...

en je snapt niet de uitspraak, voortplanting is een egoistische daad an sich omdat je wilt dat je verder leeft.
niet helemaal mee eens, want genoeg mensen die graag kinderen zouden willen maar niet zwanger kunnen worden... het is niet vanzelfsprekend dus, dat je kinderen 'neemt', maar soit, daar ging deze discussie niet over.. :)
Ja doei.
pi_86028212
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En waar neemt zij haar verantwoordelijkheden jegens de belofte naar haar partner? :?
Dat is ook niet netjes. Maar het zou netter van hem zijn als hij met haar zou spreken hierover, IPV met dreigementen op de proppen te komen als in: ik betaal geen alimentatie.
Ik denk dat ze het al lastig genoeg heeft zonder dergelijke volledig niet opbouwende dreigementen.
dus
pi_86028217
.

[ Bericht 99% gewijzigd door ibaneX op 03-09-2010 16:50:36 ]
pi_86028224
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:45 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

zoals jij en je vrouw.

quote:
jawel hoor. dan ga je ook dood.
pi_86028253
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:45 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Wie is hier nu de mongool :')

Oh en lieverd, ze kan een vaderschapstest etc. allemaal gerechterlijk afdwingen :*
ik hoef geen dna af te staan.
daarnaast zijn onze standpunten bij veel mensen bekend.
en dan kan ik nog in het buitenland gaan wonen en werken of ik maak een dergelijke constructie met mijn baas dat ik nauwelijks loon verdien ...

maar goed, ik ga er niet vanuit dat het zover komt, zoals gezegd, ze kan niet zonder mij en nu ze 2 dagen alleen is trekt ze het al niet meer
hans
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 16:48:02 #234
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86028261
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:45 schreef miss_sly het volgende:

Anyway, als het dan gaat over het terugkomen op afspraken waar eenieder hier zo over valt, want dat mag niet, dat kan niet, dat is schandalig, zeker niet eenzijdig: het verbreken van een relatie door een van beide partijen is ook zoiets. Dat doen we geen van allen, want we houden van deze persoon voor de rest vna ons leven...tot het niet meer zo is. Dat kan gebeuren, het leven en de mens zijn veranderlijk.

Ik denk dat als TS idd vanavond zijn vrouw zo voor het blok zet, het een gelopen race is. De relatie is dan nu of in de nabije toekomst voorbij. Het fijne, vorstelijke, luxe leventje dat TS nu zo aan het beschermen is, zal dan ook ophouden te bestaan.

Ik kan TS zeker wel begrijpen, maar ik mis enig begrip van zijn kant voor zijn vrouw. Op deze manier gaat het gewoon niets worden. Om alleen al de relatie te redden zal hij toch echt wat meer empathie aan de dag moeten leggen. Om dan samen tot een juiste beslissing te komen (welke dan ook) zouden hele avonden, nachten van praten, praten en praten dienen te komen. Jullie mogen geen van beide de ander dwingen tot een beslissing/consequenties van een beslissing.
Ja, TS kan beter een paar weken wachten waarna abortus niet meer mogelijk is. Consequenties afwegen etc etc etc. Dat heet manipulatie en is ook geen goede basis van een relatie.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 16:48:38 #235
7074 moussy
kuttekop
pi_86028278
quote:

[..]

quote:
Je bent toch getrouwd?
pi_86028290
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:45 schreef miss_sly het volgende:

hoi! :*
Ja doei.
pi_86028306
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:47 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ik hoef geen dna af te staan.
daarnaast zijn onze standpunten bij veel mensen bekend.
en dan kan ik nog in het buitenland gaan wonen en werken of ik maak een dergelijke constructie met mijn baas dat ik nauwelijks loon verdien ...

maar goed, ik ga er niet vanuit dat het zover komt, zoals gezegd, ze kan niet zonder mij en nu ze 2 dagen alleen is trekt ze het al niet meer
jij bent gewoon een troll, kan niet anders
pi_86028330
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:48 schreef moussy het volgende:

[..]

[..]

Je bent toch getrouwd?
en ook zo weer gescheiden
hans
pi_86028342
.
pi_86028357
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:46 schreef ibaneX het volgende:

[..]

Waarom? De man is ook de Vader van het kind, het is niet alleen het kind van de vrouw. Samen voed je je kind op dus dat gelul van baas in buik.....

Ook had je het over 9 maanden bij je dragen. Dit is 'pas' 11week nu is weg laten zuigen nog simpeler dan later. Nu is het ook nog niet ontwikkeld. Ik zou het wel weten, kies voor een goed leven voor mezelf, mn partner want je levenlang kromliggen voor een kind waar je alleen met verdriet naar kijken kan is ook niet de bedoeling dacht ik.
Als vrouw heeft het meer gevolgen voor je leven over het algemeen dan voor de man. Het is jouw gezondheid jouw lichaam, en als de man het niet erkent ook volledig jouw verantwoordelijkheid als vrouw, dus denk ik dat je als vrouw meerwaarde moet hebben bij het maken van de keuze.

Wie zegt dat je je leven lang verdriet zal hebben van een kind met down? Het leven is niet eerlijk, het leven is kommer en kwel voor iedereen. Dat is wellicht ook wel zo met een "gezond"kind! Het is alleen de manier waar mensen er mee omgaan, wat het verschil maakt tussen verdriet en geen verdriet.
dus
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:51:20 #241
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86028369
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:36 schreef Evie het volgende:

[..]

Jij hebt zeker niet gesproken met vrouwen die niet meer kunnen functioneren, omdat ze zonder er goed over na te denken een kind weg hebben laten halen? :P
Daar gaat het niet om. Wie bepaalt en hoe bepaalt die persoon nou of iemand de gevolgen begrijpt? Ik denk namelijk dat niemand de gevolgen van tevoren kan begrijpen.

Maar laten we even aannemen dat jij het allemaal zo goed weet. Jij gaat bepalen voor vrouw X dat of ze al dan niet een abortus moet ondergaan. Wat zijn de criteria? Want jij hebt er blijkbaar over nagedacht.

quote:
Informeren is anders dan verplicht praten.. maar het is de enige manier om dat voor elkaar te krijgen.
Als je informeren bedoelt, dan moet je informeren zeggen. Niet "praten".
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 16:53:21 #242
5428 crew  miss_sly
pi_86028433
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:48 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, TS kan beter een paar weken wachten waarna abortus niet meer mogelijk is. Consequenties afwegen etc etc etc. Dat heet manipulatie en is ook geen goede basis van een relatie.
Abortus is zeker nog wel enkele weken mogelijk, tot een week of 20 minstens. Dat is dus nog 9 weken. En nee, ik zou niet aanraden om die voleldige 9 weken ervoor te benutten, maar het vanavond afdwingen, dus een beslissing binnen 3 dagen, lijkt me ook wat te veel van het goede.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 16:53:48 #243
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86028442
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:51 schreef Evie het volgende:

[..]

Als vrouw heeft het meer gevolgen voor je leven over het algemeen dan voor de man. Het is jouw gezondheid jouw lichaam, en als de man het niet erkent ook volledig jouw verantwoordelijkheid als vrouw, dus denk ik dat je als vrouw meerwaarde moet hebben bij het maken van de keuze.

Wie zegt dat je je leven lang verdriet zal hebben van een kind met down? Het leven is niet eerlijk, het leven is kommer en kwel voor iedereen. Dat is wellicht ook wel zo met een "gezond"kind! Het is alleen de manier waar mensen er mee omgaan, wat het verschil maakt tussen verdriet en geen verdriet.
En je wilt het leven voor jezelf makkelijker maken. Egoistisch he? Maar door het kindje niet een leven te 'gunnen/geven' met down maakt je zelfs nog meer egoistischer?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 16:53:49 #244
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86028444
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:50 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

Je bent niet echt bekend met nederlands recht...
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 16:54:16 #245
5428 crew  miss_sly
pi_86028454
quote:

[..]

Kinderen verwekt binnen het huwelijk wordt automatisch de man als vader aangemerkt.
pi_86028485
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Wie bepaalt en hoe bepaalt die persoon nou of iemand de gevolgen begrijpt? Ik denk namelijk dat niemand de gevolgen van tevoren kan begrijpen.

Maar laten we even aannemen dat jij het allemaal zo goed weet. Jij gaat bepalen voor vrouw X dat of ze al dan niet een abortus moet ondergaan. Wat zijn de criteria? Want jij hebt er blijkbaar over nagedacht.
[..]

Als je informeren bedoelt, dan moet je informeren zeggen. Niet "praten".
Ik kan zeker niet voor mevrouw bepalen wat zij moet doen, dat is namelijk haar keuze. De volledige gevolgen begrijpen doet niemand, maar het is handig als mensen er al over hebben nagedacht en op kunnen anticiperen.

Bij informeren moet je ook praten, om te verifiëren of de ander begrijpt wat je zegt. Dat is dus ook een interactieve weerwerking...
dus
pi_86028531
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:53 schreef Renesite het volgende:

[..]

En je wilt het leven voor jezelf makkelijker maken. Egoistisch he? Maar door het kindje niet een leven te 'gunnen/geven' met down maakt je zelfs nog meer egoistischer?
Dat is maar net hoe je het wilt zien...
dus
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:56:19 #248
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86028533
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:34 schreef Evie het volgende:

[..]

Ja dat begreep ik al uit je reactie, dat je vindt dat aan de wens van de vrouw meer waarde gehecht moet worden. Dat vind ik dus pertinente nonsens, maar op één of andere manier zit dat er bij jou blijkbaar zo ingeroest dat elk rationeel argument meteen doodgestampt wordt door jouw emotionele onderbewustzijn. Helaas.

Ik ben het er wel mee eens dat het een ontzettend moeilijk dilemma is, niet omdat ik het met je eens ben dat er op één of andere manier meer gewicht hangt aan de wens van de vrouw, want de man zijn mening telt hier mijns inziens net zo zwaar. Het dilemma zit hem erin dat als je zo'n afspraak als TS heeft gemaakt niet af kan dwingen zonder het recht van onaantastbaarheid van het lichaam van de vrouw te schenden. Ik ben ook van mening dat dat recht enorm zwaar weegt en dat je niet tegen de wil van een (geestelijk gezonde) vrouw een kind kan aborteren. Het alternatief om de man te laten kiezen of hij dan alimentatie betaalt is een begin maar lang niet voldoende.

Ik denk niet dat er een passende oplossing is als die vrouw het kind/de vrucht echt niet wil laten weghalen. Maar laat er geen misverstand over bestaan dat ik het moreel gezien absoluut verwerpelijk vind waar deze vrouw mee bezig is. Afspraak is afspraak en ze zal naar mijn mening door de zure appel heen moeten bijten en dat kind weg laten halen.
pi_86028548
Het gaat altijd maar om 'je moet begrip hebben voor de vrouw', maar in een gezamenlijk besluit moet de man ook niet vergeten worden.

Die heeft zich ook verheugd op een kind, een gezond kind, waar ze samen voor gekozen hebben. De afspraak was: aborteren onder deze, deze en deze omstandigheden.

Partner wordt zwanger, grote vreugde O+ en dan ineens de klap van de test: moment supreme voor de afspraak: aborteren lijkt de logische stap.

Zoals ik eerder al aangaf ís het niet verstandig om zo'n beslissing op voorhand te maken, maar het is wel gebeurd, beide partijen hebben afgesproken onder deze omstandigheid over te gaan tot abortus.

Denk je dat 't voor de man dan altijd maar 'makkelijk' is? Gewoon het weggooien van dotje cellen en huppakee, door naar de volgende? Nee, het zit niet in zijn lichaam, maar het is wel gedeeltelijk ZIJN vrucht, zijn kind. Maar hij houdt zich aan de gemaakte afspraak, hoe moeilijk en zwaar het ook is geweest om die klap te boven te komen en te denken 'nee, dit wilden we niet, dus volgende stap ... '

Het is altijd vooral zielig voor de vrouw, maar de inbreng en gevolgen voor de man worden te vaak gebaggatelliseerd... uiteraard zijn er uitzonderingen op de regel, net zoals dat er vrouwen zijn die het geen flikker uit maakt, die abortus, maar er zijn in een beginnend gezin dat samen kiest voor kinderen twee partijen die lijden als er iets mis gaat, de een niet persé erger dan de ander...
Ja doei.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 16:57:21 #250
37843 lady-wrb
kortaf
pi_86028569
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:49 schreef Klaudias het volgende:

[..]

jij bent gewoon een troll, kan niet anders
dat dacht ik al na het lezen van de op.
het kan toch niet mogelijk zijn dat iemand zo is en daar nog zo trots op is, dat hij het wereldkundig maakt.

toch?
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 16:58:44 #251
7074 moussy
kuttekop
pi_86028623
quote:

[..]

dan hoef je het kind niet eens te erkennen, oftewel snel scheiden, iig voor de geboorte van het kind :s)

Zij mag van jou niet onder de afspraak uitkomen, maar toen jij trouwde maakte jij ook afspraken met haar, door iig een ambtenaar vastgelegd...
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 16:59:31 #252
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86028659
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:56 schreef Evie het volgende:

[..]

Dat is maar net hoe je het wilt zien...
Ik kijk het uit beide perspectieven. Ik gun het alleen niet een kind dat hij op de wereld gezet wordt waarvan de ouders wéten dat hij anders is en anders zal leven. Ik gun het een kind niet anders te zijn. Ik gun een kind een leven waar hij alle kansen en mogelijkheden kan hebben/krijgen. Tuurlijk kan een gezond kindje ook dit niet aannemen, prima.

Is het egoistisch om het beste te kunnen indien je dit ook kunt geven als ouder? Jij wilt toch het beste voor een kind? Een man wil dat net zo goed voor een kind ookal draagt hij dit niet. Althans, dat lijkt mij.
pi_86028682
TS, begrijp wel dat je vrouw het je nooit maar dan ook nooit zal vergeven als zij dit kind wil en als ze zich door jou laat chanteren om het toch weg te halen. Zal ze je echt nooit vergeven, dan is jullie relatie nog voordat er een volgend kind kan komen dood.

En als ze het kind wel houdt met tegenzin van jou vergeef jij haar dit nooit. En dan heb je toch een kind met down rondlopen.

Enige mogelijkheid nog is dat TS zijn vrouw met redelijke argumenten (of met tranen) kan overtuigen van zijn gelijk.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:00:19 #254
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86028687
En Evie, geef hier eens antwoord op dan:

Stel dat de situatie omgekeerd was. De afspraak was van te voren gemaakt, nu komen ze erachter dat het 'kind' down heeft en de man wil het houden, maar de vrouw wil het weg laten halen. Heeft de vrouw dan ook weer het laatste woord?
pi_86028708
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef aaipod het volgende:

Stel dat de situatie omgekeerd was. De afspraak was van te voren gemaakt, nu komen ze erachter dat het 'kind' down heeft en de man wil het houden, maar de vrouw wil het weg laten halen. Heeft de vrouw dan ook weer het laatste woord?
ook een goeie :Y
Ja doei.
pi_86028710
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kinderen verwekt binnen het huwelijk wordt automatisch de man als vader aangemerkt.
:N

Binnen het huwelijk geboren, dan wel. De verwekking is niet relevant. :)
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:01:27 #257
30252 Soempie
Procreating
pi_86028733
quote:

[..]

Als ik je vrouw was en ik had dit topic gelezen, dan had ik abortus laten plegen en ik was bij je weggegaan.

Man, wat ben jij een lompe hork. :')
pi_86028755
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:01 schreef Soempie het volgende:

[..]

Als ik je vrouw was en ik had dit topic gelezen, dan had ik abortus laten plegen en ik was bij je weggegaan.

Man, wat ben jij een lompe hork. :')
dat dan weer wel... met die redeneringen, maar de verdere discussie is wel interessant :)
Ja doei.
pi_86028756
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:48 schreef moussy het volgende:

[..]

[..]

Je bent toch getrouwd?
:') En hier gaat de te grote bek van veel vrouwen indimmen in dit topic, met: Had je je sperma maar bij je moeten houden. :') Als je een man hebt die slinks genoeg is zal jij geen enkele cent van je vent zien. Mijn vader heeft destijds dat spel ook zo gespeeld, exact zoals TS zegt: Werkgever minimum loon laten uitbetalen en de rest in andere constructies over laten maken of emigreren. Zie dan maar wat als vrouw te krijgen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:02:39 #260
30252 Soempie
Procreating
pi_86028777
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat dan weer wel... met die redeneringen, maar de verdere discussie is wel interessant :)
Dat zeker. Niks mis met de discussie verder. :)
pi_86028785
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:57 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat dacht ik al na het lezen van de op.
het kan toch niet mogelijk zijn dat iemand zo is en daar nog zo trots op is, dat hij het wereldkundig maakt.

toch?
en dat gepraat over "dat hij het niet kan maken naar z'n baas", zijn "perfecte" leventje met "al zijn auto's, zijn mooie huis en succes" en dat "zij toch niet zonder hem kan"

pi_86028791
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef aaipod het volgende:

Dat is een lastige kwestie, maar vanuit mijn standpunt zeg ik dat het meer gevolgen heeft voor de vrouw, en dat ze daarom iets meerwaarde behoort te hebben in het maken van die keuze..

Mensen moeten niet aan een relatie beginnen als ze elkaar niet kennen, geen respect hebben voor elkaar. Dat is mijn mening.
dus
pi_86028838
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:03 schreef Evie het volgende:

[..]

Dat is een lastige kwestie, maar vanuit mijn standpunt zeg ik dat het meer gevolgen heeft voor de vrouw, en dat ze daarom iets meerwaarde behoort te hebben in het maken van die keuze..

Mensen moeten niet aan een relatie beginnen als ze elkaar niet kennen, geen respect hebben voor elkaar. Dat is mijn mening.
TS dacht zijn vrouw te kennen, helaas blijkt ze een spel te hebben gespeeld en word hij keihard in zijn rug gestoken. Prima dat ze het wilt houden, maar Alimentatie lijkt mij dan niet gerechtvaardigd. Dat is net zoiets als iemand zijn auto lenen, in de prak rijden en vervolgens zeggen dat hij de kosten voor je whiplash mag betalen. :')
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 17:04:53 #264
5428 crew  miss_sly
pi_86028843
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
Het gaat altijd maar om 'je moet begrip hebben voor de vrouw', maar in een gezamenlijk besluit moet de man ook niet vergeten worden.

Die heeft zich ook verheugd op een kind, een gezond kind, waar ze samen voor gekozen hebben. De afspraak was: aborteren onder deze, deze en deze omstandigheden.

Partner wordt zwanger, grote vreugde O+ en dan ineens de klap van de test: moment supreme voor de afspraak: aborteren lijkt de logische stap.

Zoals ik eerder al aangaf ís het niet verstandig om zo'n beslissing op voorhand te maken, maar het is wel gebeurd, beide partijen hebben afgesproken onder deze omstandigheid over te gaan tot abortus.

Denk je dat 't voor de man dan altijd maar 'makkelijk' is? Gewoon het weggooien van dotje cellen en huppakee, door naar de volgende? Nee, het zit niet in zijn lichaam, maar het is wel gedeeltelijk ZIJN vrucht, zijn kind. Maar hij houdt zich aan de gemaakte afspraak, hoe moeilijk en zwaar het ook is geweest om die klap te boven te komen en te denken 'nee, dit wilden we niet, dus volgende stap ... '

Het is altijd vooral zielig voor de vrouw, maar de inbreng en gevolgen voor de man worden te vaak gebaggatelliseerd... uiteraard zijn er uitzonderingen op de regel, net zoals dat er vrouwen zijn die het geen flikker uit maakt, die abortus, maar er zijn in een beginnend gezin dat samen kiest voor kinderen twee partijen die lijden als er iets mis gaat, de een niet persé erger dan de ander...
Leuke post hoor, maar getuige de posts van TS totaal niet op hem van toepassing. Hij wil het kapotte pakketje weggooien en een nieuwe kopen.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 17:05:29 #265
5428 crew  miss_sly
pi_86028869
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ow ja, klopt. Nou ja, dan mag hij wel opschieten met een scheiding regelen.
pi_86028883
TS kan m.i. maar beter direct scheiden en emigreren en nooit meer iets van zich laten horen en de situatie gewoon vergeten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 17:06:28 #267
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86028900
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

of binnen 300 dagen na afloop van...
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:06:30 #268
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86028904
quote:

[..]

Als je respect hebt voor elkaar dan kom je gewoon je afspraken na en ga je niet roepen dat het in jou zit en dat je daarom dus meer inspraak hebt en je op elk willekeurig moment terug kan komen op reeds gemaakte afspraken.

Mijn mening is trouwens dat het zelfs gerechtelijk afgedwongen moet kunnen worden dat de vrouw in dat geval het kind houdt. Voor deze situatie hoeft er niet tegen de wil van de vrouw aan haar lichaam 'gemorreld' te worden en moet ze dus maar de consequenties aanvaarden van haar daden/afspraken.
pi_86028939
Heet leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt. Maar heb op zn minst het verstand/gevoel/respect om te kunnen praten met de mensen omwie je behoort te geven.

En breng godverdomme eens wat respect op voor je partner oid! Waarom wil ze het niet weg laten halen @ ts? Heb je met haar daarover gesproken? Kan je haar enigszins begrijpen? Begrijpt ze jouw punt?

Ik begrijp dat het lastig is dat ze zich niet houdt aan een eerder gemaakte afspraak, maar als het over zwangerschap gaat is het in feite onmogelijk en misschien irreëel om dat van te voren af te spreken?
dus
pi_86028950
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Leuke post hoor, maar getuige de posts van TS totaal niet op hem van toepassing. Hij wil het kapotte pakketje weggooien en een nieuwe kopen.
Leuke post hoor, maar ik had het over 'in het algemeen' :) :* er worden hier namelijk op 't moment wel meer posts gedaan die gaan over 'in het algemeen' :)

Daarbij, hoe bot en cru ook, hij houdt zich aan de afspraak, zij niet :) en ja, ik had OOK al gezegd dat je daar m.i. beter geen afspraken over kúnt maken, maar het is nu eenmaal wel gebeurd :)
Ja doei.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 17:07:39 #271
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86028951
quote:

[..]

Kortzichtig... Je leeft wel erg veel op je roze wolk he? Voor hém is hij op het moment grijs en hij wil het er eens over hebben. Maar ik zou je dit willen vragen:
- Denk je dat het makkelijk is om hele dagen een gehandicapt kindje te moeten verzorgen? Hoe erg moet je je leven omzetten? Kijk eens naar je eigen gezin en bedenk daar over 9 maanden een gehandicapt kindje bij, leef je nog steeds zo makkelijk?
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:09:15 #272
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86029001
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

of binnen 300 dagen na afloop van...
Of helemaal niet als de vorige partner minder dan 306 dagen eerder overleden is. :+
pi_86029006
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:06 schreef aaipod het volgende:

[..]

Als je respect hebt voor elkaar dan kom je gewoon je afspraken na en ga je niet roepen dat het in jou zit en dat je daarom dus meer inspraak hebt en je op elk willekeurig moment terug kan komen op reeds gemaakte afspraken.

Mijn mening is trouwens dat het zelfs gerechtelijk afgedwongen moet kunnen worden dat de vrouw in dat geval het kind houdt. Voor deze situatie hoeft er niet tegen de wil van de vrouw aan haar lichaam 'gemorreld' te worden en moet ze dus maar de consequenties aanvaarden van haar daden/afspraken.
Ik denk zelf dat het onmogelijk is daar van te voren afspraken over te maken als je er blijkbaar niet over nagedacht hebt dat alles ineens anders is voor de vrouw als ze een kind in zich draagt. Ik zou mevrouw in de casus van voorheen ook niet willen aborteren.. maar dat is bijzaak :P
dus
pi_86029027
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kortzichtig... Je leeft wel erg veel op je roze wolk he? Voor hém is hij op het moment grijs en hij wil het er eens over hebben.
TS lijkt me eerder nogal een zwart/wit figuur. :')

quote:
Maar ik zou je dit willen vragen:
- Denk je dat het makkelijk is om hele dagen een gehandicapt kindje te moeten verzorgen? Hoe erg moet je je leven omzetten? Kijk eens naar je eigen gezin en bedenk daar over 9 maanden een gehandicapt kindje bij, leef je nog steeds zo makkelijk?
daar kijkt iedereen nou eenmaal anders tegen aan, he ....
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:10:29 #275
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86029036
quote:

[..]

Het heeft juist meer gevolgen voor de man, want die moet ervoor betalen.
pi_86029095
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:10 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat je als vent betaalt voor je kind is niet meer dan normaal, je hóéft geen kinderen te verwekken bij een vrouw hoor, dat is nog steeds een vrije keuze. Maar sommige mensen hebben nogal moeite met het nemen van hun verantwoordelijkheid...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86029107
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:10 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

grapjas
dus
pi_86029141
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat je als vent betaalt voor je kind is niet meer dan normaal, je hóéft geen kinderen te verwekken bij een vrouw hoor, dat is nog steeds een vrije keuze. Maar sommige mensen hebben nogal moeite met het nemen van hun verantwoordelijkheid...
quote:

[..]

wat een onzin:

het gaat om de gezamenlijke afspraak die je als partners maakt, als je bewust bezig bent om zwanger te worden, en niet om de gevolgen van een 'ongelukje' omdat beide niet aan anticonceptie hadden gedacht...
Ja doei.
pi_86029150
quote:

[..]

Een man hoeft niets, er zijn genoeg constructies te bedenken om ervoor te zorgen dat er nooit een rotcent zal worden betaald aan de vrouw.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:13:37 #280
30252 Soempie
Procreating
pi_86029151
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef Aneurism het volgende:

[..]

TS dacht zijn vrouw te kennen, helaas blijkt ze een spel te hebben gespeeld en word hij keihard in zijn rug gestoken.
Een spel gespeeld. _O- Ja, ze heeft dit allemaal expres zo geregeld. :') Doe toch normaal, mensen kunnen van mening veranderen en bij zoiets groots is het helemaal niet gek dat ze gaat twijfelen of zelfs van mening verandert. Wat niet wil zeggen dat ze elkaar voor het blok moeten zetten, zoals nu gebeurt of dat het niet een rotsituatie is voor beide.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:14:04 #281
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86029169
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:09 schreef Evie het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat het onmogelijk is daar van te voren afspraken over te maken als je er blijkbaar niet over nagedacht hebt dat alles ineens anders is voor de vrouw als ze een kind in zich draagt. Ik zou mevrouw in de casus van voorheen ook niet willen aborteren.. maar dat is bijzaak :P
Blijkbaar was het toch mogelijk om die afspraken te maken. Daargelaten of het slim is om die afspraken te maken moet je die gewoon nakomen. De vader heeft wel op die voorwaarden onbeschermde sex met haar gehad! De moeder wist dat hij anders mogelijk niet eens een kind had willen proberen te verwekken
pi_86029188
om zes uur komt ze, voel me wel heel zenuwachtig nu.

toch een moment in je leven die heel veel beslist en gaat bepalen
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:15:07 #283
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86029205
quote:

[..]

Er was een afspraak geen gehandicapte kindertjes op de wereld te zetten. Die afspraak wordt geschonden door de vrouw.
pi_86029212
@ TS:
Heb je met je vrouw gesproken over waarom ze het niet weg wilt laten halen?
Heb je het met haar gehad over de gevolgen?

Sterkte!
dus
pi_86029231
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Verandert niks aan de feiten wel? Je weet als je geen enorme naïeve debiel bent dat dat soort afspraken geschonden kunnen worden.

Als je dan zegt als vent: ik wil niet betalen voor dat kind dan ben je gewoon een watje :)

Wat niet wegneemt dat de vrouw van TS gewoon een ongelooflijk teringwijf is natuurlijk, maar de TS is ook wel een 'tikkeltje' naief geweest. En wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten :)
pi_86029257
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Evie het volgende:
@ TS:
Heb je met je vrouw gesproken over waarom ze het niet weg wilt laten halen?
Heb je het met haar gehad over de gevolgen?
de gevolgen zwakt ze heel erg af, ze zegt dat het wel mee zal vallen en dat we genoeg verdienen om alle zorg te kunnen betalen....

ze wil het houden omdat het in haar groeit en ze dus opeens moedergevoelens krijgt
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:16:53 #287
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86029259
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:12 schreef Evie het volgende:

[..]

grapjas
Vind je? Typische kinderlijke vrouwenreactie. Er altijd maar vanuit gaan dat anderen jouw keuzes wel betalen. Leer eens je eigen broek op te houden. Eigen keuze? Ook zelf betalen.
pi_86029267
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Verandert niks aan de feiten wel? Je weet als je geen enorme naïeve debiel bent dat dat soort afspraken geschonden kunnen worden.

Als je dan zegt als vent: ik wil niet betalen voor dat kind dan ben je gewoon een watje :)

Wat niet wegneemt dat de vrouw van TS gewoon een ongelooflijk teringwijf is natuurlijk, maar de TS is ook wel een 'tikkeltje' naief geweest. En wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten :)
dat laatste kun je ook tegen haar zeggen, want ook zij is volwassen én had kunnen bedenken dat zulke afspraken maken niet reëel is :)
Ja doei.
pi_86029271
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:14 schreef mijnnaamishans het volgende:
om zes uur komt ze, voel me wel heel zenuwachtig nu.

toch een moment in je leven die heel veel beslist en gaat bepalen
Succes man, zet het geheel wat je wilt zeggen op een rij en wees duidelijk.
pi_86029277
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er was een afspraak geen gehandicapte kindertjes op de wereld te zetten. Die afspraak wordt geschonden door de vrouw.
Goh, dat gebeurt nou nóóit :D

Hij heeft nog steeds een kind verwekt en daar zal hij gewoon zijn verantwoordelijkheid voor moeten dragen als vrouw'lief' besluit het te houden. Dat het geen gezellige relatie meer zal worden lijkt me duidelijk :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:17:19 #291
30252 Soempie
Procreating
pi_86029278
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:14 schreef aaipod het volgende:

[..]

Blijkbaar was het toch mogelijk om die afspraken te maken. Daargelaten of het slim is om die afspraken te maken moet je die gewoon nakomen. De vader heeft wel op die voorwaarden onbeschermde sex met haar gehad! De moeder wist dat hij anders mogelijk niet eens een kind had willen proberen te verwekken
TS had ook kunnen bedenken dat op voorhand zulke afspraken maken geen zin heeft. Dat er op het moment dat er iets blijkt te zijn er ook heel veel gevoelens meespelen en dat het te makkelijk is om vooraf te zeggen: ja, joh, dat laten we dan wel weghalen. Dat had z'n vrouw ook kunnen bedenken trouwens. Bij zoiets groots kun je elkaar niet op die manier aan een afspraak houden, vind ik. :N Dan moet je blijven praten, elkaar steunen en een beetje inlevingsvermogen tonen. Van beide kanten dus en uiteindelijk samen tot een beslissing komen.
pi_86029321
quote:

[..]

Daar is helemaal niets mis mee op zich. De eeuwige drang om alles wat in de natuur geen enkele kans zou krijgen maar geboren te laten worden.
Zo'n kind kan vast heel gelukkig worden, maar het heeft in ieder geval al één ouder die hem liever geaborteerd had.

Zeggen dat de vader in zo'n situatie egoïstisch is slaat sowieso nergens op. De moeder is even egoïstisch, laat zich compleet door haar emotionaliteit leiden, totaal niet door rationaliteit.

Daarnaast ben ik persoonlijk tegen alles maar een kans geven. De menselijke genenpoel gaat als een malle achteruit op deze manier.
Nu zal ik genoeg opmerkingen krijgen dat ik een vervuiling voor de genenpoel ben :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_86029322
Ik blijf erbij dat zowel de man als de vrouw evenveel zeggenschap moeten hebben.

Hoewel de vrouw een groter offer moet brengen om het krijgen/opvoeden van kinderen te realiseren is dit grotere offer a-priori bekend en weet de vrouw waar ze aan begint (of dat weten ze allebei niet, het schijnt 1 groot avontuur te zijn).

Zelfde idee, de 1 verdient 3x zoveel als de ander. Heeft diegene die 3x zoveel verdient dan opeens 3x meer zeggenschap?
pi_86029327
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat laatste kun je ook tegen haar zeggen, want ook zij is volwassen én had kunnen bedenken dat zulke afspraken maken niet reëel is :)
Klopt, alleen heeft zij geen 'last' van dat soort afspraken aangezien zij gewoon altijd kan bepalen om het kind wel of niet te houden. Als zij een kerngezonde vrucht had willen laten aborteren heb je er als man ook niks over te zeggen. En dat weet je vantevoren.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:18:53 #295
30252 Soempie
Procreating
pi_86029332
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Precies, niet reëel, daar zijn we het volgens mij allemaal over eens. Maar dan moet achteraf toch die afspraak nagekomen worden? Terwijl het niet reëel is om er überhaupt een afspraak over te maken?
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:19:16 #296
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86029350
Ik denk dat ik dit topic maar even laat voor wat het is trouwens. Ik geloof niet dat we eruit gaan komen. Voor verdere toelichting van mijn gedachten verwijs ik graag naar motorbloempje haar posts. Ik geloof dat wij geheel op één lijn zitten.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 17:19:33 #297
5428 crew  miss_sly
pi_86029361
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kortzichtig... Je leeft wel erg veel op je roze wolk he? Voor hém is hij op het moment grijs en hij wil het er eens over hebben. Maar ik zou je dit willen vragen:
Je hebt mijn posts denk ik niet gelezen, want als je dat had gedaan, had je gelezen dat ik TS op zich best begrijp. je hoeft mij niet te overtuigen en helemaal niet te beginnen over een roze wolk.
pi_86029466
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:16 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Vind je? Typische kinderlijke vrouwenreactie. Er altijd maar vanuit gaan dat anderen jouw keuzes wel betalen. Leer eens je eigen broek op te houden. Eigen keuze? Ook zelf betalen.
Doe ik al sinds mn 14e :P dus
dus
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 17:23:02 #299
5428 crew  miss_sly
pi_86029479
Al die mensen die er zo op hameren dat ze haar afspraak moet nakomen, zijn die ook tegen scheiden?
pi_86029526
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:16 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

de gevolgen zwakt ze heel erg af, ze zegt dat het wel mee zal vallen en dat we genoeg verdienen om alle zorg te kunnen betalen....

ze wil het houden omdat het in haar groeit en ze dus opeens moedergevoelens krijgt
Bespreek het, maar heb respect al is het behoorlijk ingrijpend voor jullie verdere leven!
Moedergevoelens zijn erg lastig, maar die kan je ook niet onder tafels of stoelen vegen.
Weeg alles af.. en maak de balans op.. Echt heel veel sterkte, het lijkt me namelijk behoorlijk lastig!
dus
pi_86029539
Volgens mij is het grootste probleem niet dat extra chromosoompje van de vrucht maar de manier van omgaan met elkaar. Dat wens je ook geen enkel kind toe zeg, gezond of niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_86029546
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef Soempie het volgende:

[..]

TS had ook kunnen bedenken dat op voorhand zulke afspraken maken geen zin heeft. Dat er op het moment dat er iets blijkt te zijn er ook heel veel gevoelens meespelen en dat het te makkelijk is om vooraf te zeggen: ja, joh, dat laten we dan wel weghalen. Dat had z'n vrouw ook kunnen bedenken trouwens. Bij zoiets groots kun je elkaar niet op die manier aan een afspraak houden, vind ik. :N Dan moet je blijven praten, elkaar steunen en een beetje inlevingsvermogen tonen. Van beide kanten dus en uiteindelijk samen tot een beslissing komen.
juist, niet alleen hij had kunnen bedenken dat zo'n belofte niet gemaakt kan worden op voorhand.

Ook ík ben wat ouder en volwassener geworden, en ik wil nog steeds zo op 't eerste gezicht ook geen kinderen, maar heb inmiddels tegen mijn partner gezegd: ik kan je niets garanderen.

Dus mocht hij de hoop hebben op wél ooit een kind en dat ik 'wel bij zou draaien', dan kan ik niet garanderen dat ik ooit van gedachten verander, evenals andersom. We laten het open, met beide nu de 99% op nee, maar de 1% naar ja open. Mochten ik onverhoopt zwanger raken (waar we niet van uitgaan ivm zeer zorgvuldige anticonceptie :+ ) dan zien we dan wel weer hoe dat zo gaat lopen en hoe we dat aanpakken. Maar op het moment zijn we nog zó bezig met het NIET krijgen van kinderen, dat dat wel los zal lopen. Afspraken maken doen we niet; we lossen dingen op als ze op ons pad komen en niet op voorhand, omdat je pas weet wat je doet als je 't meemaakt :) Problemen op voorhand creëren is niet ons ding ;)
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 17:28:23 #303
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86029654
psttt, jullie posten door het slotje :P
pi_86029681
alleen ik :+ maar was zo lang bezig met m'n post, dat ik 't niet doorhad :+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')