quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
Hallo allen,
we zitten hier met een probleem, of beter gezegd, mijn vrouw zit met een probleem.
Mijn vrouw is nu 11 weken zwanger en vorige week hebben we een vlokkentest laten uitvoeren.
helaas kwam uit deze test dat onze vrucht het down syndroom heeft.
Mijn vrouw en ik hebben het hier vroeger al uitvoerig over gehad wat we zouden doen als ons dat zou gebeuren maar nu ligt het voor haar dus anders.
we waren vroeger allebei voor abortus maar nu wil ze dat dus niet meer en wil dus een kind met down opvoeden.
ik ben ontzettend furieus geworden aangezien ze die beslissing dus al zonder mij heeft gemaakt en haar en onze eerdere beloftes heeft verbroken.
wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand maar nu wil ze ons leven verknallen door zo'n kind op de wereld te zetten die nooit voor zichzelf kan zorgen en waar je nooit echt plezier van hebt en altijd zorg blijft vragen.
ik woon nu tijdelijk bij mijn broer omdat de situatie samen niet meer houdbaar was maar vanavond willen we alles nog een keer bespreken samen met een bevriende arts erbij.
iemand nog tips om haar over te halen?
Zijn er geen praktijkvoorbeelden te vinden van mensen die het er enorm zwaar mee hebben? (Als in fora e.d.)quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
ah, mijn vrouw had haar peettante op bezoek gehad en daaraan het hele verhaal verteld.
nu belde haar peettante mij waar ik het lef vandaan haalde om te beweren dat een kind met down je leven verpest.
(haar downer is natuurlijk superlief en geweldig en ze had geen gezond kind gewild).
een hele stortvloed over hoe geweldig haar kind wel niet is en dat het een leuk leven is.
dus ik vroeg wanneer ze voor het laatst echt op vakantie zijn geweest, waarom haar man een paar maal een burn-out heeft gehad en nu een functie lager zit.
en hoe ze dat gaan doen als ze bejaard worden en of ze kleinkinderen willen.
was het ff stil, toen een stortvloed aan scheldwoorden en toen verbinding verbroken.
kon me ff niet inhouden, dat mens bemoeit zich overal mee, met de gehele familie en nu dus met ons probleem.
wat mijn vrouw dus ook niet had moeten zeggen in de eerste plaats....
nu kan ik er zeker van zijn dat haar hele familie het weet want haar peettante is nou niet bepaald iemand die je iets in vertrouwen kunt zeggen
Het probleem is dat je dat niet 'mag' zeggen....., anders word je door een woedende meute gevierendeeld en met pek en veren door het forum gejaagd.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Zijn er geen praktijkvoorbeelden te vinden van mensen die het er enorm zwaar mee hebben? (Als in fora e.d.)
Maar wij als onbekenden en vooral geen familie zijn natuurlijk wel even heel iets anders.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:40 schreef moussy het volgende:
Het is aan je vrouw of ze iets wel of niet verteld, net zoals jij het op inet zet. Dat die peettante zich er mee gaat bemoeien is natuurlijk not done, maar ach, wij doen dat ook
quote:ze had geen gezond kind gewild)
Tuurlijk zijn die er, maar vraag me af of ze die wil horen/lezen/geloven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Zijn er geen praktijkvoorbeelden te vinden van mensen die het er enorm zwaar mee hebben? (Als in fora e.d.)
M'n schoonzus (Z-verpleegkundige) komt geregeld bont en blauw thuis.... ( ze zijn zo leuk, he? )quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:43 schreef Cerbie het volgende:
Echt niet elk kind met Down is superlief helaas, je hebt gradaties. Een goede vriend werkt in de zorg voor verstandelijk gehandicapte kinderen en zo zie en hoor ik ook wel eens wat.
Dat is natuurlijk onzin en dat zal ze ws. ook niet zo gezegd of bedoeld hebben. Indien wel, vind ik dat een nogal rare uitspraak.quote:
Zeg dit niet zo tegen je vriendin. Voor haar is het niet "simpel weggehaald worden". Het zal medisch en lichamelijk gezien inderdaad een eenvoudige ingreep zijn, maar voor haar wordt haar kind weggehaald, nu of over een aantal weken met een minder eenvoudige medische ingreep. Ik kan me voorstellen dat ze dit ook geen argument vindt om nu maar even snel te beslissen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
we moeten begin deze week ook doorgeven wat onze beslissing is omdat daarna de abortus veel ingrijpender word, nu kan alles nog simpel worden weg gehaald
Bedoelde ook dat het er zo raar stondquote:Op vrijdag 3 september 2010 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin en dat zal ze ws. ook niet zo gezegd of bedoeld hebben. Indien wel, vind ik dat een nogal rare uitspraak.
Wat ik me kan voorstellen als je kind er eenmaal is, dat je DIT kind niet kwijt wil. Ook al is het een zorgenkindje en wordt je leven er niet gemakkelijker op en vergt het veel van je.
Net zo goed als dat je voordat je zwanger was niet kan overzien wat de impact zou zijn van daadwerkelijk aborteren denk ik ook dat je niet kan overzien wat de gevolgen zijn van een gehandicapt kind in je gezin.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin en dat zal ze ws. ook niet zo gezegd of bedoeld hebben. Indien wel, vind ik dat een nogal rare uitspraak.
Wat ik me kan voorstellen als je kind er eenmaal is, dat je DIT kind niet kwijt wil. Ook al is het een zorgenkindje en wordt je leven er niet gemakkelijker op en vergt het veel van je.
Nee, dat is bevorderlijk voor je relatie....quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:24 schreef Sapstengel het volgende:
Als je vrouw toch niet overstag gaat, pak een kleerhanger erbij en ga creatief aan de slag wanneer ze slaapt.
Ja, dat is ook heel goed voor je relatie, dan ben je net zo fout bezig als dat zij een afspraak niet nakomt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:55 schreef mijnnaamishans het volgende:
maar aangezien zij haar beloftes intrekt en mijn inspraak rest me niks anders dan haar te chanteren
welke keuze heb ik dan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:57 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja, dat is ook heel goed voor je relatie, dan ben je net zo fout bezig als dat zij een afspraak niet nakomt.
hij kan haar moeilijk dwingen he.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:58 schreef -moppie- het volgende:
Wat moet hij dan, zich bij haar keuze neerleggen en zien wat er van komt?
En voor TS is het zíjn kindjequote:Op vrijdag 3 september 2010 14:56 schreef Jose81 het volgende:
Ik snap best dat het moeilijk is... maar voor jouw vriendin is het haar kìnd, met of zonder Down. <knip>
Dat is op een gegeven moment volledig zelfstandig....quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:30 schreef moussy het volgende:
[..]
Dat is met een 'gezond' kind niet anders.
Zij hem wel blijkbaarquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:00 schreef Klaudias het volgende:
[..]
hij kan haar moeilijk dwingen he.
Ik zou gaan voor praten, praten, praten.quote:
Blijkbaar niet, anders was deze discussie er nooit geweest.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:55 schreef mijnnaamishans het volgende:
tja er zijn twee opties, aborteren of houden.
en ik heb geen inspraakrecht meer, ook haar ouders en mijn ouders niet.
haar ouders weten dus van familie hoe zwaar het is en mijn ouders steunen mijn keuze ook.
ik wil geen mongooltje, ik wil zelf ook nog een normaal leven hebben.
we leven maar 1x, hebben alles perfect voor elkaar en waarom dat voor iets wat nog geen bewustzijn heeft de rest van ons leven verpesten.
maar aangezien zij haar beloftes intrekt en mijn inspraak rest me niks anders dan haar te chanteren
Betrouwbaarheid van de vlokkentestquote:Op vrijdag 3 september 2010 14:55 schreef teamlead het volgende:
Hoe betrouwbaar is zo'n test en in hoeverre is er vooraf iets te roepen over de mate van down eigenlijk?
Nee, voor TS is het een vrucht die hij niet wil.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:01 schreef teamlead het volgende:
[..]
En voor TS is het zíjn kindje. Wat een volslagen onzin dat zijn vrouw nu in haar eentje zou mogen beslissen. In deel 1 zij iemand al " sperma is geen kadootje waarmee de vrouw vervolgens mag doen wat ze wil"
TS is hoe dan ook het haasje.quote:
Dus zijn keuze is einde relatei of een kind dat hij niet wil en waarven hij én zijn vrouw hadden afgesproken dat het er niet zou komen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:03 schreef Klaudias het volgende:
[..]
hij kan altijd nog bij haar weg.
Nee.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dus zijn keuze is einde relatei of een kind dat hij niet wil en waarven hij én zijn vrouw hadden afgesproken dat het er niet zou komen?
Beetje scheef toch?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:04 schreef Popples het volgende:
hij had zijn zaad maar bij zich moeten houden. was er ook niks aan de hand geweest.
Zij had ook de pil kunnen slikken of nee kunnen zeggen..quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:04 schreef Popples het volgende:
hij had zijn zaad maar bij zich moeten houden. was er ook niks aan de hand geweest.
En TS is de lul, emotioneel en financieel, omdat mevrouw zich bedenkt. Lekker dan...quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:05 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Nee.
Mensen kunnen zich nou eenmaal bedenken.
Wat een onzin, je bespreekt juist van te voren dit soort mogelijkheden om te kijken of je hetzelfde denkt over dit soort complicaties.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:04 schreef Popples het volgende:
Dat is allemaal achteraf geklets...quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:07 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Zij had ook de pil kunnen slikken of nee kunnen zeggen..
truequote:Op vrijdag 3 september 2010 15:09 schreef just me het volgende:
[..]
Dat is allemaal achteraf geklets...
Tja. Dat was een fout van haar. Maar om nu dan tegen je zin een abortus uit te gaan voeren ...quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
En TS is de lul, emotioneel en financieel, omdat mevrouw zich bedenkt. Lekker dan...
Dus door een fout van haar is TS nu de lul.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:12 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Tja. Dat was een fout van haar. Maar om nu dan tegen je zin een abortus uit te gaan voeren ...
Cmon het is nou niet dat er tegenwoordig een roestige naald in je gebracht, volgens mij word in deze periode gewoon het geheel vrij onschuldig weggehaald, die periode komt wel dat het invloed heeft. Maar nu zal het niet meer zijn dan een simpele medische ingreep.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:12 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Tja. Dat was een fout van haar. Maar om nu dan tegen je zin een abortus uit te gaan voeren ...
tuurlijkquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:14 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Cmon het is nou niet dat er tegenwoordig een roestige naald in je gebracht, volgens mij word in deze periode gewoon het geheel vrij onschuldig weggehaald, die periode komt wel dat het invloed heeft. Maar nu zal het niet meer zijn dan een simpele medische ingreep.
je kunt vooraf niet voorspellen hoe je je voelt als je zwanger bent.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:14 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Dus door een fout van haar is TS nu de lul.
Mensen zouden eens wat beter na moeten denken voordat ze iets doen. Straks maakt ze nu weer een fout, zet ze het kindje op de wereld en beseft ze na verloop van tijd dat hij misschien toch wel gelijk had....
Kan zijn. Maar ze wil het niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:14 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Cmon het is nou niet dat er tegenwoordig een roestige naald in je gebracht, volgens mij word in deze periode gewoon het geheel vrij onschuldig weggehaald, die periode komt wel dat het invloed heeft. Maar nu zal het niet meer zijn dan een simpele medische ingreep.
Nee dat klopt maar als je voordat je zwanger bent zegt dit, en als je zwanger bent dat...quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je kunt vooraf niet voorspellen hoe je je voelt als je zwanger bent.
mevrouw heeft slecht gecommuniceerd, dat had een hoop ruzie gescheeld
en dat is geen schade?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:19 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ik denk het wel, de meeste schade zal psychisch zijn....
bron:quote:
quote:Ik heb maart dit jaar ook een miskraam gehad en ben hierom ook gecurreteerd. Curretage stelt (vind ik) niet zo veel voor. Bij mij ging het onder algehele narcose. Ik weet er ook het fijne niet van maar volgens mij word je baarmoeder schoon geschraapt. Ik heb er verder geen pijn van gehad (behalve dan de pijn in mijn hart om het verlies van mijn baby). Ik ben 3 maart gecurreteerd, 10 april was ik weer ongesteld en 12 mei mijn laatste menstruatie.
Niet zodanig dat je er dood door gaat of ziek door wordt. In de praktijk gaan mensen met een normaal stel hersens daarna door als ze gewoon weer kinderen kunnen krijgen.quote:
Ik denk dat je je daarin best wel eens sterk kunt vergissen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:22 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Niet zodanig dat je er dood door gaat of ziek door wordt. In de praktijk gaan mensen met een normaal stel hersens daarna door als ze gewoon weer kinderen kunnen krijgen.
Dat denk ik niet. Omdat ze het niet wil.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:22 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Niet zodanig dat je er dood door gaat of ziek door wordt. In de praktijk gaan mensen met een normaal stel hersens daarna door als ze gewoon weer kinderen kunnen krijgen.
ik wil absoluut geen kind met down.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor praten, praten, praten.
informatie zoeken, maatschappelijk werk, een instelling/school/opvang voor kinderen met Down bezoeken.
Bekijk samen de rationele consequenties van haar keuze, maar ben er tegelijkertijd om haar emotioneel te steunen.
Op deze manier krijg je misschien je zin als je je voldoende als hork opstelt, maar wat is die overwinning waard, als je vriendin zich daar later doodongelukkig onder voelt en wellicht je relatie beeindigt? Is het niet beter om te proberen samen tot een beslissing te komen waar je beiden achter staat? Op een EERLIJKE manier.
Voet bij stuk houden. Het is ook jouw leven, en als je vooraf afspraken hierover gemaakt hebt, dan kunnen die niet eenzijdig worden opgezegd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag ik vragen hoe oud je bent?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik wil absoluut geen kind met down.
ik vind domme mensen al irriterend en eerlijk gezegd word ik van mongolen helemaal chagrijnig.
Zit jij niet gewoon te trollen hier?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik vind domme mensen al irriterend en eerlijk gezegd word ik van mongolen helemaal chagrijnig.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:37 schreef kickert het volgende:
Wijnruit - Ruta graveolens
Dit kruid is helemaal uit den boze tijdens de zwangerschap, het heeft namelijk sterke vruchtafdrijvende eigenschappen. Zelfs kleine hoeveelheden zijn totaal af te raden.
Smeerwortel - Symphytum officinale
Deze plant bevat pyrrolizidine alkaloïden* en veel looistoffen, gebruik tijdens en de zwangerschap is niet aan te raden.
*Van pyrrolizidine alkaloïden is bekend dat ze in relatief hoge dosissen leverbeschadigingen kunnen veroorzaken
Bijvoet - Artemisia vulgaris
Eén van de belangrijkste eigenschappen van Bijvoet is dat het de menstruatie helpt op te wekken en het werkt eveneens regulerend bij een onregelmatige menstruatie. Gebruik tijdens de zwangerschap is dus af te radeaan dat soort dingen zou ik ook gaan denkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
hoe ben jij godsnaam ooit door een vrouw sympathiek gevonden?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
verminking omdat je een te slappe zak bent om gewoon de relatie te beëindigen? waar woon je? saudi-arabië?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
aan dat soort dingen zou ik ook gaan denken
ze is gevallen voor zijn eerlijkheidquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Klaudias het volgende:
[..]
hoe ben jij godsnaam ooit door een vrouw sympathiek gevonden?
En in hoeverre is dat een reactie op hetgeen ik zeg?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
helaas is beeindiging van de relatie geen garantie dat je niet 18 jaar aan het dokken bent voor dat kindquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
verminking omdat je een te slappe zak bent om gewoon de relatie te beëindigen? waar woon je? saudi-arabië?
Je bent wel een beetje een Drama Queen niet?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
verminking omdat je een te slappe zak bent om gewoon de relatie te beëindigen? waar woon je? saudi-arabië?
nee, mijn ouderlijk huis stond op nog geen 100 meter van een verzorgingstehuis voor verstandelijk gehandicapten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zit jij niet gewoon te trollen hier?
niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
helaas is beeindiging van de relatie geen garantie dat je niet 18 jaar aan het dokken bent voor dat kind
afspraken of niet sommige situaties kun je zoveel afspraken maken als je wil maar dat wil niet zeggen dat er op dat moment ook werkelijk naar geleefd word. de situatie kun je schetsen wat je wil maar gevoelens komen ook bij kijken. een man schakelt ze uit maar het kind leeft wel in een vrouw haar lichaam.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:05 schreef teamlead het volgende:
[..]want vrouwen zijn per definitie volstrekt onbetrouwbaar en afspraken zijn niets waard?
Boris Becker.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.
om teamlead maar te quotenquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.
quote:want vrouwen zijn per definitie volstrekt onbetrouwbaar en afspraken zijn niets waard?
euh, ik zeg dingen gewoon regelrecht en eerlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het iets subtieler tegen je vrouw gezegd hebt!quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
mijn vrouw realiseerd zich gewoon niet de impact van haar keuze.
het was geen foutje...we hebben een kinderwens alleen niet dat het gehandicapt op de wereld komt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
maar waarom zou je voor dat leven kiezen als je nu de kans hebt dit te voorkomen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:47 schreef Jojogirl het volgende:
Vlokkentest is erg betrouwbaar, maar over het latere functioneren van iemand met Down is daarmee helaas niets te zeggen.
En ik ben zelf moeder van een dochter met Down (bijna 2 nu) en ik heb heus een leven. Ja, het staat in onze agenda wat voller met afspraken die om haar draaien, maar ik ben nog steeds een moeder die ook werkt en haar eigen hobbies heeft. En nee, het is niet makkelijk en ik had natuurlijk heel graag een "gewoon" kindje gewild, maar het is ook weer niet het einde van je leven. Zeker nu er qua begeleiding en gezondheid heel anders met kindjes met Down wordt omgegaan dan vroeger, ontwikkelen ze zich een stuk verder en zijn ze ook een stuk gezonder dan de Down kindjes van een aantal decennia geleden.
dat vraag ik me ook af.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Klaudias het volgende:
[..]
je man?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:50 schreef Popples het volgende:
je wilt niet weten wat er onder mijn plak knop zit
Precies, dat begrijp ik ook niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:49 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar waarom zou je voor dat leven kiezen als je nu de kans hebt dit te voorkomen?
Omdat niet iedereen een abortus wil ondergaan..quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:49 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar waarom zou je voor dat leven kiezen als je nu de kans hebt dit te voorkomen?
zij heeft zich wel laten testen en ze wist van te voren al dat er een grote kans was (anders doe je die test niet). en als dan puntje bij paaltje komt gaat alle rationaliteit overboord en veranderd de vrouw in een emotioneel wrak wat alleen maar 'haar kindje' wil (leuk altijd dat de man meteen buitenspel wordt gezet hierinquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:51 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen een abortus wil ondergaan..
Ik heb zelf overigens nooit laten testen, dus ook niet voor die keuze gestaan.
Geen reactie op wat ik schreef dus.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:46 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
euh, ik zeg dingen gewoon regelrecht en eerlijk.
en mijn standpunten wist zij.
alleen omdat het zich kan ontwikkelen tot een baby moet je de consequenties niet uit het oog verliezen.
Jezelf bedenken is niet gelijk aan "irrationeel" en "emotioneel"quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zij heeft zich wel laten testen en ze wist van te voren al dat er een grote kans was (anders doe je die test niet). en als dan puntje bij paaltje komt gaat alle rationaliteit overboord en veranderd de vrouw in een emotioneel wrak wat alleen maar 'haar kindje' wil (leuk altijd dat de man meteen buitenspel wordt gezet hierin)
In dit geval welquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:56 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Jezelf bedenken is niet gelijk aan "irrationeel" en "emotioneel"
Ik weet niet hoor, maar op de een of andere manier heb ik het idee dat dit echt nooit gaat werken...quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:58 schreef Hydrogeny het volgende:
Ten eerste: Sterkte!
Verder, pfff meerdere opties om haar te overtuigen. Bel de arts op van tevoren, vraag hem hoe hij er over denkt. Mocht hij zeggen, laat maar komen dat kind dan hoef je vanavond al niet op gesprek, bespaard je heel wat spanning. Indien hij al aangeeft dat het beter is om het niet te doen dan vaag hem om dit GOED duidelijk te maken.
Als laatste druppel kun je nog vertellen dat je haar verlaat, ze heeft gelogen en je bedrogen. Vertel haar dat ze ontoerekeningsvatbaar is door de hormonen en dat ze in je moet vertrouwen door het weg te laten halen zodat jullie samen weer opnieuw kunnen starten.
zeg jij. omdat het je beter uitkomt om haar "irrationeel" af te schilderenquote:
Er zal geen arts zijn die advies geeft over het wel of niet afbreken van de zwangerschap. Dat is jullie keuze.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:58 schreef Hydrogeny het volgende:
Ten eerste: Sterkte!
Verder, pfff meerdere opties om haar te overtuigen. Bel de arts op van tevoren, vraag hem hoe hij er over denkt. Mocht hij zeggen, laat maar komen dat kind dan hoef je vanavond al niet op gesprek, bespaard je heel wat spanning. Indien hij al aangeeft dat het beter is om het niet te doen dan vaag hem om dit GOED duidelijk te maken.
Als laatste druppel kun je nog vertellen dat je haar verlaat, ze heeft gelogen en je bedrogen. Vertel haar dat ze ontoerekeningsvatbaar is door de hormonen en dat ze in je moet vertrouwen door het weg te laten halen zodat jullie samen weer opnieuw kunnen starten.
Zeg jij, omdat het je beter uitkomt om haar rationeel af te schilderen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:59 schreef Klaudias het volgende:
[..]
zeg jij. omdat het je beter uitkomt om haar "irrationeel" af te schilderen
Dat van die grote kans slaat nergens op, tenzij het de erfelijke vorm is, maar dat komt echt heel weinig voor. (Bovendien zou het dan nu ook niet een kwestie van even een abortus en dan weer een nieuwe maken zijn, dus ik gok dat dat hier niet aan de orde is).quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zij heeft zich wel laten testen en ze wist van te voren al dat er een grote kans was (anders doe je die test niet). en als dan puntje bij paaltje komt gaat alle rationaliteit overboord en veranderd de vrouw in een emotioneel wrak wat alleen maar 'haar kindje' wil (leuk altijd dat de man meteen buitenspel wordt gezet hierin)
je verwijt haar dat ze een beslissing neemt zonder overleg, doe jij niet precies hetzelfde en dan nog een stapje verder?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:03 schreef mijnnaamishans het volgende:
ze mag vanavond gaan kiezen.
of er komt een abortus, ze neemt psychische hulp en we proberen het zo snel mogelijk weer.
of ze houdt het kind maar dan mag ze hem alleen opvoeden, een eigen huis gaan kopen en een man vinden die wel een kind met het down syndroom erbij wil hebben.
Kijk dat vind ik wel een goede reden. Wij als maatschappij hebben geen enkele keuze in deze kwestie, maar uiteindelijk betalen we er wel voor. Als het aan mij zou liggen zouden ouders die bewust kiezen voor een gehandicapt kind ook zelf de financiele consequenties moeten dragen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
zij kunnen er niks aan doen maar ik wil zelf niet een kind die zo is, ik trek dat gewoon niet en ik vind het een maatschappelijke belasting
Zij hadden voor de zwangerschap al besloten dat ze, als het kind 't syndroom van down zou hebben, dat ze een abortus zouden laten plegen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je verwijt haar dat ze een beslissing neemt zonder overleg, doe jij niet precies hetzelfde en dan nog een stapje verder?
we hebben voor de zwangerschap dit scenario besproken, toen beiden duidelijk de keuze gemaakt dat het dan abortus word.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je verwijt haar dat ze een beslissing neemt zonder overleg, doe jij niet precies hetzelfde en dan nog een stapje verder?
Tja, maar inmiddels zijn we 20 jaar verder. Toen en nu is een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik ben het eens met TS, ik zal het kind ook weg laten halen als blijkt dat hij/zij een syndroom heeft.
Maar eerlijk gezegd is er bij mij een dubbel gevoel. Als ik weet dat ik een kind heb met een grote kans op een syndroom of ziekte, zal ik het zekere voor het onzekere nemen.
Maaaar bij mij zeiden ze ook dat ik gehandicapt geboren zou worden, dat mijn benen niet goed waren volgroeid. And guess what; ik ben gezond, heb niks.
Klopt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:08 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Tja, maar inmiddels zijn we 20 jaar verder. Toen en nu is een heel ander verhaal.
Hoe langer de zwangerschap duurt, hoe moeilijker het is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:09 schreef Jojogirl het volgende:
Bij een abortus om medische redenen mag je volgensmij tot 20 weken zwangerschap wachten, dus je hebt nog best even de tijd om rustig na te denken hoor. En het klinkt alsof dat wel een goed idee is, als je je relatie nog wilt redden.
Ik hoop dat je na je scheiding heel gelukkig zult worden, dat je na je scheiding nog genoeg geld over hebt om lekker sociaal te kunnen blijven leven en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:03 schreef mijnnaamishans het volgende:
of ze houdt het kind maar dan mag ze hem alleen opvoeden, een eigen huis gaan kopen en een man vinden die wel een kind met het down syndroom erbij wil hebben.
Mijns inziens de enige juiste beslissing. Sterkte vanavond!.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:03 schreef mijnnaamishans het volgende:
ze mag vanavond gaan kiezen.
of er komt een abortus, ze neemt psychische hulp en we proberen het zo snel mogelijk weer.
Ach mens. Pers dan zelf zo'n kwijlende debiel eruit. Of beter, neem er twee , als je geluk hebt komt er ook nog een spast.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:10 schreef just me het volgende:
[..]
Ik hoop dat je na je scheiding heel gelukkig zult worden, dat je na je scheiding nog genoeg geld over hebt om lekker sociaal te kunnen blijven leven en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!
En dan moet je echt gaan bevallen, wordt het kindje geboren, leeft het misschien nog wel heel even. En het ergste is, er is dan nog niks van Down aan het kindje te zien.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:09 schreef Jojogirl het volgende:
Bij een abortus om medische redenen mag je volgensmij tot 20 weken zwangerschap wachten, dus je hebt nog best even de tijd om rustig na te denken hoor. En het klinkt alsof dat wel een goed idee is, als je je relatie nog wilt redden.
Als ik zou moeten kiezen: Samenleven met iemand die ik niet kan vertrouwen of alleen leven en dan maar alimentatie betalen. Keuze makkelijk te maken dan. Veel mensen kunnen niet meer gelukkig worden met iemand die je zo in de rug gestoken heeft.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:10 schreef just me het volgende:
[..]
Ik hoop dat je na je scheiding heel gelukkig zult worden, dat je na je scheiding nog genoeg geld over hebt om lekker sociaal te kunnen blijven leven en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:12 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ach mens. Pers dan zelf zo'n kwijlende debiel eruit. Of beter, neem er twee , als je geluk hebt komt er ook nog een spast.
Maar de kans dat hij op zijn 20ste naar zijn echte vader op zoek gaat is gelukkig een stuk kleinerquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:10 schreef just me het volgende:
en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!
Mag dat dan aub op eigen kosten. Ik wens niet te betalen voor iemand anders zijn domme keuzes.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:12 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ach mens. Pers dan zelf zo'n kwijlende debiel eruit. Of beter, neem er twee , als je geluk hebt komt er ook nog een spast.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:12 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:13 schreef beeer het volgende:
[..]
Maar de kans dat hij op zijn 20ste naar zijn echte vader op zoek gaat is gelukkig een stuk kleiner
Wel het hele verhaal lezen he.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat dus inhoudt dat TS zijn verhaal hier ook niet had mogen posten?quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:38 schreef -moppie- het volgende:
Afschuwelijk, dit is iets tussen jullie en heeft niemand anders zich mee te bemoeien.
Succes vanavond!
tja, Leitkulturquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:13 schreef Sachertorte het volgende:
Neem ook even mij dat in deze crisistijd de samenleving toch al moet bezuinigen. Dan gaat het niet aan om nog eens bewust extra kosten te veroorzaken.
dat klopt maar dan word het een abortus waarbij ze de vliezen doorprikken, al veel heftiger.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:09 schreef Jojogirl het volgende:
Hier krijg ik ook jeuk van.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mag dat dan aub op eigen kosten. Ik wens niet te betalen voor iemand anders zijn domme keuzes.
Natuurlijk wel, maar hij vraagt een mening. Zijn vriendin haalt er iemand bij die zelf een kind met het Down syndroom heeft en wellicht de familie tegen hem opstookt... das niet helemaal fair.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat dus inhoudt dat TS zijn verhaal hier ook niet had mogen posten?
Dit is anders dan commentaar van mensen die dicht bij je staan, zoals je schoonouders etc.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
misschien moet je over zulke gevoelige dingen ook niet zulke harde afspraken maken ....quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Wel het hele verhaal lezen he.
Er waren al afspraken gemaakt voor de zwangerschap. Als uit testen zou blijken dat de vrucht het downsyndroom zou hebben, zouden ze voor abortus gaan. Nu is dat moment gekomen en nu wil ze opeens niet meer voor een abortus gaan..
Ik zou persoonlijk helemaal gek worden.
Dat is anders en niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Hier krijg ik ook jeuk van.
God verhoede dat je ooit beide benen verliest, of hersensbeschadiging oploopt waardoor je de rest van je leven WAO mag trekken. Dan ben je ook blij met een sociaal zorgstelsel.
Hier vraagt hij om bemoeienis.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Vooraf is het wel makkelijk praten natuurlijk. Dan bekijk je het alleen heel rationeel, waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Zij hadden voor de zwangerschap al besloten dat ze, als het kind 't syndroom van down zou hebben, dat ze een abortus zouden laten plegen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Voor je zwanger bent kun je het allemaal zo goed weten..als je dan eenmaal zwanger bent denk je vaak toch ineens heel anders over dingen..omdat je hart nu meedenkt en niet alleen maar je verstand.
Jammer dat je je vrouw op deze manier zo voor het blok zet! Als je er vanaf de eerste minuut samen over gepraat had, had het zover niet hoeven komen.
Maar ach..tis beter dat ze er nu achter komt uit welk hout jij gesneden bent dan wanneer het kind er eenmaal is.
In situaties waarbij mensen niet te vertrouwen zijn, maar daar weet je kennelijk meer van.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:18 schreef Klaudias het volgende:
[..]
misschien moet je over zulke gevoelige dingen ook niet zulke harde afspraken maken ....
mensen kunnen zich nou eenmaal bedenken.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Aneurism het volgende:
[..]
In situaties waarbij mensen niet te vertrouwen zijn, maar daar weet je kennelijk meer van.
Ik zeg volgens mij duidelijk dat het geldt als het een bewuste keuze is. Ik ben voor een sociaal stelsel voor mensen die buiten hun schuld om in de problemen komen. Maar mensen die willens en wetens een gehandicapt kind op de wereld zetten mogen dat in mijn ogen zelf betalen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Hier krijg ik ook jeuk van.
God verhoede dat je ooit beide benen verliest, of hersensbeschadiging oploopt waardoor je de rest van je leven WAO mag trekken. Dan ben je ook blij met een sociaal zorgstelsel.
Geen enkel probleem om voor de minder bedeelden in deze wereld te betalen. Maar laten we ze vooral niet en masse gaan fokken. Dat is onnatuurlijk en in elk evolutionair opzicht hartstikke gestoord.
Morgen krijgen we ook nog een update.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar over een jaar ofzo. Kijken of TS is bijgedraaid. Het nieuws is behoorlijk vers en hij is (naar mijn mening redelijk terecht) over de rooie.
Emoties lopen hoog op enz.
Dus..over een jaar nog eens een update?
ach de helft van die familie kan me gestolen worden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar hij vraagt een mening. Zijn vriendin haalt er iemand bij die zelf een kind met het Down syndroom heeft en wellicht de familie tegen hem opstookt... das niet helemaal fair.
Tja, in mijn omgeving houden mensen zich aan hun woord of gaan daarvoor nog een discussie aan zonder ineens zich "te bedenken". Maar misschien heb ik het wel getroffen.quote:
ok, dan sturen we geen ambulance wanneer jij een keertje tijdens het autorijden vergeet te kijken wanneer er een vrachtwagen van rechts komtquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zeg volgens mij duidelijk dat het geldt als het een bewuste keuze is. Ik ben voor een sociaal stelsel voor mensen die buiten hun schuld om in de problemen komen. Maar mensen die willens en wetens een gehandicapt kind op de wereld zetten mogen dat in mijn ogen zelf betalen.
quote:
ik hang ze allemaal op een prikbord aan de muur, controlerend op inconsistenties.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je bent wel erg begaan met mijn posts he!
Dat vind ik dus helemaal niet unfair of vreemd.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar hij vraagt een mening. Zijn vriendin haalt er iemand bij die zelf een kind met het Down syndroom heeft en wellicht de familie tegen hem opstookt... das niet helemaal fair.
Het zit je wel hoog he? Je leest niet eens meer normaal een post. Misschien even afkoelen en daarna weer meedoen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:22 schreef Klaudias het volgende:
[..]
ok, dan sturen we geen ambulance wanneer jij een keertje tijdens het autorijden vergeet te kijken wanneer er een vrachtwagen van rechts komt
verder is het offtopic
voor de keuze tot abortus.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:22 schreef Renesite het volgende:
Gewoon een vraag:
Iedereen die de TS zo affikt: zijn jullie UBERHAUPT voor of tegen abortus?
Wat is dit nou weer voor een (achterlijke, offtopic) opmerking?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:22 schreef Klaudias het volgende:
[..]
ok, dan sturen we geen ambulance wanneer jij een keertje tijdens het autorijden vergeet te kijken wanneer er een vrachtwagen van rechts komt
verder is het offtopic
Dan had ze het anders moeten aanpakken en dat mens moeten verbieden contact met hem op te nemen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef lily het volgende:
[..]
Dat vind ik dus helemaal niet unfair of vreemd.
Als ik een baby met down in mijn buik had zou ik erg graag met mensen praten. Je schrikt je toch rot man? Je wilt je toch informeren? En al helemaal met mensen die er ervaring mee hebben.
ik ben de rust zelve.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Het zit je wel hoog he? Je leest niet eens meer normaal een post. Misschien even afkoelen en daarna weer meedoen?
Moet je wel eerst schiften op trollposts en op serieuze posts.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Klaudias het volgende:
[..]
ik hang ze allemaal op een prikbord aan de muur, controlerend op inconsistenties.
Je zit er nogal mee he, de mentale gesteldheid van je familie/medemens? De mensen die daar last van hebben zijn zelf meestal niet zo snugger....quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:20 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ach de helft van die familie kan me gestolen worden.
de ene kant is ook netjes en redelijk hoog opgeleid en aan de andere kant van haar familie zitten nogal veel henk en ingrid types.
zij mogen mij niet, en ik hen niet, weten we allemaal van elkaar
Maar hoe zit het dan met mensen die ervoor kiezen geen testen te doen, zoals ik bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Maar mensen die willens en wetens een gehandicapt kind op de wereld zetten mogen dat in mijn ogen zelf betalen.
wat een onzin:quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Hij is degene die dat kan bepalen omdat hij 1 van de ouders is. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef Evie het volgende:
De een met downsyndroom is de ander niet. Naast de vele lichamelijke klachten zijn er soms een aantal die gewoon hun mavo of havo kunnen halen. Wie ben jij om te bepalen dat je dit kind niet wilt, omdat het niet perfect is?
Dat is het risico... Steun je vrouw in zo'n lastige situatie zou ik zeggen, en anders ben je een aarslog als je niet in kan zien dat het niet zo zwart wit is allemaal!
Het is helemaal niet zo off topic. TS en zijn vrouw hebben nog beide een keuze en een stem in deze kwestie. Wij als maatschappij hebben helemaal geen enkele keuze in zulke kwesties, maar uiteindelijk draaien we wel op voor hun eventuele keuzes.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:22 schreef Klaudias het volgende:
[..]
verder is het offtopic
boehoehoe .... we willen graag aan haar lichaam peuteren tegen haar wil ... boehoe .. snikquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Ze is niet goed snik als ze zo'n kind op de wereld zet. Dat is overigens geheel haar eigen keus, alleen het vervelende is dat het Nederlandse rechtsstelsel daar wel de man voor laat opdraaien. Daar zit 'm de onrechtvaardigheid. Zo'n beslissing met zulke gevolgen zou niet eenzijdig genomen moeten mogen worden.
en wat is het uiterste geval dan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:24 schreef Klaudias het volgende:
[..]
voor de keuze tot abortus.
maar zou het zelf alleen in uiterste gevallen doen.
begin er een topic over,quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zo off topic. TS en zijn vrouw hebben nog beide een keuze en een stem in deze kwestie. Wij als maatschappij hebben helemaal geen enkele keuze in zulke kwesties, maar uiteindelijk draaien we wel op voor hun eventuele keuzes.
Tenzij je een vrouw bent, en ooit zwanger bent geweest kan je hier denk ik vrij weinig over zeggen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef aaipod het volgende:
Ik ben het zo ontzettend eens met TS. Ik zou ook WOEDEND zijn. Vrouwen doen altijd alsof ze het alleenrecht hebben op zo'n kind omdat het in hun buik groeit, maar gaan compleet voorbij aan het feit dat het een zekere mate van samenwerking gevergd heeft om dat kind in de eerste instantie te verwekken. De situatie is vooraf besproken in dit geval en er is heel duidelijk afgesproken dat als het down heeft het weggehaald wordt. 11 weken is naar mijn weten een vroeg stadium om dit te ontdekken en het opeens bedenken is absoluut niet gerechtvaardigd hier!
maakt dat wat uit?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:27 schreef -moppie- het volgende:
[..]
en wat is het uiterste geval dan?
Ik ben voor abortus, maar ik kan me ook voorstellen dat er gevoelens bij komen kijken nu voor de vrouw van TS en dat het helemaal geen makkelijke beslissing is. Verder snap ik ook dat TS geen kindje wil met down en boos is als zijn vrouw hem voor het blok zet. Het enige wat je dan kunt doen in mijn ogen is: praten, praten, praten en van beide kanten je in proberen te leven. Anders komt het sowieso niet goed met de relatie.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:22 schreef Renesite het volgende:
Gewoon een vraag:
Iedereen die de TS zo affikt: zijn jullie UBERHAUPT voor of tegen abortus?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat een onzin:
als je samen er voor kiest om een kindje te willen, probeert zwanger te worden, afspraken hebt gemaakt zoals TS en zijn vriendin/vrouw hebben gedaan (abortus onder bepaalde omstandigheden), dan is dit verre van een juiste reactie wanneer één partij zich niet aan de afspraak houdt.
Ik vind het oneerlijk dat mannen als het er op aan komt geen énkele vorm van inspraak hebben over HUN kind/vrucht/embryo/hoe je het ook wilt noemen. Zij hebben samen de beslissing genomen voor een gezin met gezamenlijke 'voorwaarden'. Als een van beide die voorwaarden aan de laars lapt, in dit geval de vrouw, moet de man er maar in meegaan? Het is hún gezamenlijke vrucht/embryo/etc., zijn sperma, haar eitje, gezamenlijk.
Hoe bot en cru TS het ook zegt, ik kan hem helemaal begrijpen, óókal is het sowieso niet slim om dat soort afspraken te maken omdat je zelden kunt weten (vooral in combinatie met hormonen) wat je op het moment suprème zult beslissen. Maar als beide volwassenen die afspraak hebben gemaakt met elkaar, dan kan niet één (vrouw) zomaar beslissen dat het kind er MOET komen en dat vervolgens de man die het kind niet wil (en er van uit ging dat zijn partner het onder deze omstandigheden óók niet zou willen) er mee 'opgescheept' zit, of de relatie nu stuk loopt of niet..
idd een aantal, die met heel veel moeite en hulp een diploma halen omdat ze iets in hun kop kunnen stampen na harhalingen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef Evie het volgende:
De een met downsyndroom is de ander niet. Naast de vele lichamelijke klachten zijn er soms een aantal die gewoon hun mavo of havo kunnen halen. Wie ben jij om te bepalen dat je dit kind niet wilt, omdat het niet perfect is?
Dat is het risico... Steun je vrouw in zo'n lastige situatie zou ik zeggen, en anders ben je een aarslog als je niet in kan zien dat het niet zo zwart wit is allemaal!
Ja want ik weet niet wat erger is dan het Down syndroom hebben en nooit voor jezelf kunnen zorgen, nooit alleen kunnen wonen, nooit 'normaal' kunnen werken etcquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:28 schreef Klaudias het volgende:
[..]
maakt dat wat uit?
daar heb ik eerlijk gezegd nooit lang over na gedacht want ik wil geen kinderen.
quote:
Yeah right, want je hart kan denken... emoties noemen ze deze onzin. Duidelijk iets van niet sterk in je schoenen staan als je deze nu opeens niet meer de baas kunt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
omdat je hart nu meedenkt en niet alleen maar je verstand.
Jammer dat je je vrouw op deze manier zo voor het blok zet!
Wat een lomp wijf....quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
ah, mijn vrouw had haar peettante op bezoek gehad en daaraan het hele verhaal verteld.
nu belde haar peettante mij waar ik het lef vandaan haalde om te beweren dat een kind met down je leven verpest.
(haar downer is natuurlijk superlief en geweldig en ze had geen gezond kind gewild).
een hele stortvloed over hoe geweldig haar kind wel niet is en dat het een leuk leven is.
dus ik vroeg wanneer ze voor het laatst echt op vakantie zijn geweest, waarom haar man een paar maal een burn-out heeft gehad en nu een functie lager zit.
en hoe ze dat gaan doen als ze bejaard worden en of ze kleinkinderen willen.
was het ff stil, toen een stortvloed aan scheldwoorden en toen verbinding verbroken.
kon me ff niet inhouden, dat mens bemoeit zich overal mee, met de gehele familie en nu dus met ons probleem.
wat mijn vrouw dus ook niet had moeten zeggen in de eerste plaats....
nu kan ik er zeker van zijn dat haar hele familie het weet want haar peettante is nou niet bepaald iemand die je iets in vertrouwen kunt zeggen
Echt typisch een vrouwenreactie. Echt hier kan ik niet over uit. Waarom dient de vrouw het op te voeden? De man is dat net zo goed verplicht! Het is net zo goed de zorg van de man, zowel financieel als praktisch. Dit bedoel ik dus met dat teveel vrouwen denken dat zij één of ander alleenrecht hebben op een kind omdat zij het dragen, jouw reactie is de meest stereotype die mijn uitspraak staaft, dank u zeer.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:27 schreef Evie het volgende:
[..]
Tenzij je een vrouw bent, en ooit zwanger bent geweest kan je hier denk ik vrij weinig over zeggen.
En ja als vrouw zit het 9 maanden in je lichaam en zit je er hoe dan ook aan vast, dus is het niet meer dan terecht dat jij wat meer hierover te zeggen hebt dan een kerel! Jij wordt er op aangekeken, jij dient het op te voeden als vrouw, en het is altijd jouw zorg.
Mannen in Nederland moeten eens goed nadenken wat voor gevolgen een abortus op de vrouw heeft wat betreft haar psychische gezondheid!
en vrouwen hoeven geen rekening te houden met de gevoelens van vaders?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:27 schreef Evie het volgende:
[..]
Tenzij je een vrouw bent, en ooit zwanger bent geweest kan je hier denk ik vrij weinig over zeggen.
En ja als vrouw zit het 9 maanden in je lichaam en zit je er hoe dan ook aan vast, dus is het niet meer dan terecht dat jij wat meer hierover te zeggen hebt dan een kerel! Jij wordt er op aangekeken, jij dient het op te voeden als vrouw, en het is altijd jouw zorg.
Mannen in Nederland moeten eens goed nadenken wat voor gevolgen een abortus op de vrouw heeft wat betreft haar psychische gezondheid!
helemaal mee eensquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef aaipod het volgende:
[..]
Echt typisch een vrouwenreactie. Echt hier kan ik niet over uit. Waarom dient de vrouw het op te voeden? De man is dat net zo goed verplicht! Het is net zo goed de zorg van de man, zowel financieel als praktisch. Dit bedoel ik dus met dat teveel vrouwen denken dat zij één of ander alleenrecht hebben op een kind omdat zij het dragen, jouw reactie is de meest stereotype die mijn uitspraak staaft, dank u zeer.
Shit zeg, dat is echt mega-naiefquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:33 schreef Evie het volgende:
Ik ben voor baas in eigen buik, mits degene over wie het gaat de gevolgen in kan zien van het wel of niet aborteren! Dat betekend dat er wat mij betreft een week praten aan zo'n besluit vast zou moeten zitten.
Ik zou het zelf niet doen, maar vind dat iedereen dat voor zichzelf moet kunnen bepalen!
Kijk naar de maatschappij om je heen! Ik ben het er zeker mee eens dat mannen er ook verantwoordelijk voor zijn, ook voor de opvoeding en het besluit. Echter vindt ik dat het besluit van de vrouw meerwaarde heeft!quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef aaipod het volgende:
[..]
Echt typisch een vrouwenreactie. Echt hier kan ik niet over uit. Waarom dient de vrouw het op te voeden? De man is dat net zo goed verplicht! Het is net zo goed de zorg van de man, zowel financieel als praktisch. Dit bedoel ik dus met dat teveel vrouwen denken dat zij één of ander alleenrecht hebben op een kind omdat zij het dragen, jouw reactie is de meest stereotype die mijn uitspraak staaft, dank u zeer.
ik ga ervan uit dat ze kiest voor abortus want ze weet ook wel dat ze niet zonder me kan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef Coelho het volgende:
@TS, als je reeël bent, dan gaat dit zeer waarschijnlijk je relatie kosten. Zelfs al zou je haar nu overtuigen, dan nog zal het tussen jullie in blijven staan. Als zij er wel voor kiest staat het ook tussen jullie in en kies jij ervoor om weg te gaan.
Als je op voorhand al weet dat het kind geen stabiel twee-ouder gezin heeft als het geboren wordt, dan is de basis al voor een groot deel verdwenen. Ik zou haar dus vertellen dat zij het in haar eentje moet gaan doen en ik zou ook juridisch advies inwinnen of er mogelijkheden zijn om onder een alimentatieverplichting uit te komen. Anders heb je dadelijk dubbele lasten en helemaal geen lusten meer.
Veel sterkte en wijsheid toegewenst...
Dat is dan prima zolang ze dan ook geen Alimentatie van de man verwachten, en dat is juist het probleem!quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:33 schreef Evie het volgende:
Ik ben voor baas in eigen buik, mits degene over wie het gaat de gevolgen in kan zien van het wel of niet aborteren! Dat betekend dat er wat mij betreft een week praten aan zo'n besluit vast zou moeten zitten.
Ik zou het zelf niet doen, maar vind dat iedereen dat voor zichzelf moet kunnen bepalen!
Dat is toch niet aan de orde. Hier gaat het om een bewuste keuze.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef lily het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met mensen die ervoor kiezen geen testen te doen, zoals ik bijvoorbeeld?
Ik zou het niet geweten hebben en er pas bij de geboorte achjter zijn gekomen.
eens. ik kan mij idd voorstellen dat ts woedend is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat een onzin:
als je samen er voor kiest om een kindje te willen, probeert zwanger te worden, afspraken hebt gemaakt zoals TS en zijn vriendin/vrouw hebben gedaan (abortus onder bepaalde omstandigheden), dan is dit verre van een juiste reactie wanneer één partij zich niet aan de afspraak houdt.
Ik vind het oneerlijk dat mannen als het er op aan komt geen énkele vorm van inspraak hebben over HUN kind/vrucht/embryo/hoe je het ook wilt noemen. Zij hebben samen de beslissing genomen voor een gezin met gezamenlijke 'voorwaarden'. Als een van beide die voorwaarden aan de laars lapt, in dit geval de vrouw, moet de man er maar in meegaan? Het is hún gezamenlijke vrucht/embryo/etc., zijn sperma, haar eitje, gezamenlijk.
Hoe bot en cru TS het ook zegt, ik kan hem helemaal begrijpen, óókal is het sowieso niet slim om dat soort afspraken te maken omdat je zelden kunt weten (vooral in combinatie met hormonen) wat je op het moment suprème zult beslissen. Maar als beide volwassenen die afspraak hebben gemaakt met elkaar, dan kan niet één (vrouw) zomaar beslissen dat het kind er MOET komen en dat vervolgens de man die het kind niet wil (en er van uit ging dat zijn partner het onder deze omstandigheden óók niet zou willen) er mee 'opgescheept' zit, of de relatie nu stuk loopt of niet..
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Dat is dan prima zolang ze dan ook geen Alimentatie van de man verwachten, en dat is juist het probleem!
Eens.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:27 schreef Evie het volgende:
[..]
Dat staat er niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:27 schreef Klaudias het volgende:
[..]
boehoehoe .... we willen graag aan haar lichaam peuteren tegen haar wil ... boehoe .. snik
Jij hebt zeker niet gesproken met vrouwen die niet meer kunnen functioneren, omdat ze zonder er goed over na te denken een kind weg hebben laten halen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Shit zeg, dat is echt mega-naief
Wie gaat bepalen of zo'n persoon de gevolgen kan overzien? Een week praten? Ja hoorGedwongen praten gaat zo goed.
Nee, jij moet even wakker worden.
als vrouwen dan zo goed kunnen beslissen dan moeten ze per direct alimentatie afschaffenquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:34 schreef Evie het volgende:
[..]
Kijk naar de maatschappij om je heen! Ik ben het er zeker mee eens dat mannen er ook verantwoordelijk voor zijn, ook voor de opvoeding en het besluit. Echter vindt ik dat het besluit van de vrouw meerwaarde heeft!
het gaat niet alleen om de vrouw, het gaat om allebei!quote:
Helaas zijn lang niet alle mensen met Down syndroom zo 'normaal' (bij gebrek aan een beter woord).quote:
Ik word nou niet vrolijk van dat filmpje, vooral als je je bedenkt dat dit de creme de la creme is van de 350.000 amerikaanse mongooltjes. Als ik dit zie: dan kan ik alleen maar denken: HELL NOquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef Naamah het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In dezelfde categorie: http://puberruil.kro.nl/u(...)ke-en-alexandra.aspx
@TS: Sterkte, je wordt behoorlijk voor het blok gezet en beide kanten van het verhaal zijn te begrijpen. Probeer je óók in te leven in de kant van je vrouw, dat maakt een gesprek wel makkelijker.
dat kun je van alle kinderen/mensen zeggenquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:36 schreef Renesite het volgende:
Ben je eigenlijk niet hypocriet om er vanuit te gaan dat WIJ wel met het kindje kunnen omgaan? Kan het kindje wel met zichzelf omgaan?
Nee.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:38 schreef Klaudias het volgende:
[..]
dat kun je van alle kinderen/mensen zeggen
dat zeg jij nu al, op voorhandquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef Smikke het volgende:
Ik wil ook niet werken met mensen met Down (in de verst.gehandicaptenzorg), maar als ik een kindje met Down zou krijgen, zou dat MIJN kindje zijn. Dat zou voor mij het verschil maken.
Wat je zegt is wel waar, maar wie zegt dat een kind met down niet gelukkig kan zijn?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:36 schreef Renesite het volgende:
Een belangrijk punt: Je weet dus niet wat voor zwaarte het syndroom heeft. Straks heb je een hele erge vorm, onhandelbaar, niet mee om te gaan, na X jaren rijp voor een inrichting voor de rest van zijn leven.
Andere vorm: een erg pienter down kindje, ziet dat hij anders is dan anderen, wordt boos en snapt zichzelf niet, het wordt een ontevreden kindje.
Gun je een kindje met down een leven met down? Ben je eigenlijk niet hypocriet om er vanuit te gaan dat WIJ wel met het kindje kunnen omgaan? Kan het kindje wel met zichzelf omgaan?
Oh jawel hoor. De rechter redeneert altijd in het belang van het kind. En geld is in het belang van het kind. Je zult moeten betalen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik ga ervan uit dat ze kiest voor abortus want ze weet ook wel dat ze niet zonder me kan.
en alimentatie ga ik niet betalen wanneer ik het kind niet erken, ze kunnen me niet verplichten geld te betalen voor een kind dat ik niet wil
nee, dat is hier niet aan de orde maar je beantwoord mijn vraag toch al, de verplichte vlokkentest...(dat is waar ik op doelde adhv jouw eerdere post)quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat is toch niet aan de orde. Hier gaat het om een bewuste keuze.
Als het aan mij zou liggen zou een vlokkentest verplicht worden, dat scheelt uiteindelijk een boel ellende. Ik gun iedereen een normaal leven en als ik soms zwaar geestelijk gehandicapten in een rolstoel zie zitten vraag ik me serieus af of zij nou echt zoveel plezier in het leven hebben. Het is dat ze niet beter weten.
Dit dus. Het is heel naar om te zien hoe ouders er zelf aan ten onder gaan als ze een kind hebben met de ergste vormen, ik kan me maar moeilijk voorstellen hoe moeilijk dat voor die ouders moet zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:36 schreef Renesite het volgende:
Een belangrijk punt: Je weet dus niet wat voor zwaarte het syndroom heeft. Straks heb je een hele erge vorm, onhandelbaar, niet mee om te gaan, na X jaren rijp voor een inrichting voor de rest van zijn leven.
Andere vorm: een erg pienter down kindje, ziet dat hij anders is dan anderen, wordt boos en snapt zichzelf niet, het wordt een ontevreden kindje.
Gun je een kindje met down een leven met down? Ben je eigenlijk niet hypocriet om er vanuit te gaan dat WIJ wel met het kindje kunnen omgaan? Kan het kindje wel met zichzelf omgaan?
Ja, maar een kindje met een syndroom heeft denk ik meer moeite om zichzelf te accepteren en zichzelf te profileren op een manier wat mogelijk is, dan iemand die wel meer macht heeft om zichzelf te uiten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:38 schreef Klaudias het volgende:
[..]
dat kun je van alle kinderen/mensen zeggen
Kinderen krijg je, die neem je niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:39 schreef DarkElf het volgende:
kinderen krijgen is per definitie een egoistische daad natuurlijk.
Dit dus.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef aaipod het volgende:
[..]
dat staat er toch?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:40 schreef Evie het volgende:
[..]
Kinderen krijg je, die neem je niet.
zeg ik ergens dat het een onverantwoorde keuze is?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:40 schreef Evie het volgende:
[..]
En ja het is enorm egoistisch om deze maatschappij op te zadelen met mensen die later onze luiers kunnen verschonen en in onze oude dag voorziening kunnen voorzien. Erg onverantwoord
kom op zegquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:42 schreef Evie het volgende:
Met alle respect. Gezien de manier waarop de TS redeneert en zijn verantwoordelijkheden wenst te nemen, lijkt het me niet meer dan verstandig dat de keuze bij de vrouw ligt!
En waar neemt zij haar verantwoordelijkheden jegens de belofte naar haar partner?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:42 schreef Evie het volgende:
Met alle respect. Gezien de manier waarop de TS redeneert en zijn verantwoordelijkheden wenst te nemen, lijkt het me niet meer dan verstandig dat de keuze bij de vrouw ligt!
Wat is dit nou weer voor onzinquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:42 schreef Evie het volgende:
Ik bedoel hiermee te zeggen dat het krijgen van iets niet egoistisch is. Het nemen is denk ik egoistischer.. excusesquote:
kinderen neem je...tenminste de mensen die er over nadenken, helaas krijgen teveel mensen kinderen...quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:40 schreef Evie het volgende:
[..]
En ja het is enorm egoistisch om deze maatschappij op te zadelen met mensen die later onze luiers kunnen verschonen en in onze oude dag voorziening kunnen voorzien. Erg onverantwoord
Met krijgen bedoel je onbevlekte ontvangenis ofzo?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:44 schreef Evie het volgende:
[..]
Ik bedoel hiermee te zeggen dat het krijgen van iets niet egoistisch is. Het nemen is denk ik egoistischer.. excuses
Wie is hier nu de mongoolquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik ga ervan uit dat ze kiest voor abortus want ze weet ook wel dat ze niet zonder me kan.
en alimentatie ga ik niet betalen wanneer ik het kind niet erken, ze kunnen me niet verplichten geld te betalen voor een kind dat ik niet wil
niet helemaal mee eens, want genoeg mensen die graag kinderen zouden willen maar niet zwanger kunnen worden... het is niet vanzelfsprekend dus, dat je kinderen 'neemt', maar soit, daar ging deze discussie niet over..quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:45 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
kinderen neem je...tenminste de mensen die er over nadenken, helaas krijgen teveel mensen kinderen...
en je snapt niet de uitspraak, voortplanting is een egoistische daad an sich omdat je wilt dat je verder leeft.
als je kinderen hebt ga je niet dood
Dat is ook niet netjes. Maar het zou netter van hem zijn als hij met haar zou spreken hierover, IPV met dreigementen op de proppen te komen als in: ik betaal geen alimentatie.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En waar neemt zij haar verantwoordelijkheden jegens de belofte naar haar partner?
zoals jij en je vrouw.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:45 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
kinderen neem je...tenminste de mensen die er over nadenken, helaas krijgen teveel mensen kinderen...
jawel hoor. dan ga je ook dood.quote:en je snapt niet de uitspraak, voortplanting is een egoistische daad an sich omdat je wilt dat je verder leeft.
als je kinderen hebt ga je niet dood
ik hoef geen dna af te staan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:45 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Wie is hier nu de mongool![]()
Oh en lieverd, ze kan een vaderschapstest etc. allemaal gerechterlijk afdwingen
Ja, TS kan beter een paar weken wachten waarna abortus niet meer mogelijk is. Consequenties afwegen etc etc etc. Dat heet manipulatie en is ook geen goede basis van een relatie.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:45 schreef miss_sly het volgende:
motorbloempje alweer in OUD.
Anyway, als het dan gaat over het terugkomen op afspraken waar eenieder hier zo over valt, want dat mag niet, dat kan niet, dat is schandalig, zeker niet eenzijdig: het verbreken van een relatie door een van beide partijen is ook zoiets. Dat doen we geen van allen, want we houden van deze persoon voor de rest vna ons leven...tot het niet meer zo is. Dat kan gebeuren, het leven en de mens zijn veranderlijk.
Ik denk dat als TS idd vanavond zijn vrouw zo voor het blok zet, het een gelopen race is. De relatie is dan nu of in de nabije toekomst voorbij. Het fijne, vorstelijke, luxe leventje dat TS nu zo aan het beschermen is, zal dan ook ophouden te bestaan.
Ik kan TS zeker wel begrijpen, maar ik mis enig begrip van zijn kant voor zijn vrouw. Op deze manier gaat het gewoon niets worden. Om alleen al de relatie te redden zal hij toch echt wat meer empathie aan de dag moeten leggen. Om dan samen tot een juiste beslissing te komen (welke dan ook) zouden hele avonden, nachten van praten, praten en praten dienen te komen. Jullie mogen geen van beide de ander dwingen tot een beslissing/consequenties van een beslissing.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Je bent toch getrouwd?quote:en alimentatie ga ik niet betalen wanneer ik het kind niet erken, ze kunnen me niet verplichten geld te betalen voor een kind dat ik niet wil
jij bent gewoon een troll, kan niet andersquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:47 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik hoef geen dna af te staan.
daarnaast zijn onze standpunten bij veel mensen bekend.
en dan kan ik nog in het buitenland gaan wonen en werken of ik maak een dergelijke constructie met mijn baas dat ik nauwelijks loon verdien ...
maar goed, ik ga er niet vanuit dat het zover komt, zoals gezegd, ze kan niet zonder mij en nu ze 2 dagen alleen is trekt ze het al niet meer
Als vrouw heeft het meer gevolgen voor je leven over het algemeen dan voor de man. Het is jouw gezondheid jouw lichaam, en als de man het niet erkent ook volledig jouw verantwoordelijkheid als vrouw, dus denk ik dat je als vrouw meerwaarde moet hebben bij het maken van de keuze.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:46 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Waarom? De man is ook de Vader van het kind, het is niet alleen het kind van de vrouw. Samen voed je je kind op dus dat gelul van baas in buik.....
Ook had je het over 9 maanden bij je dragen. Dit is 'pas' 11week nu is weg laten zuigen nog simpeler dan later. Nu is het ook nog niet ontwikkeld. Ik zou het wel weten, kies voor een goed leven voor mezelf, mn partner want je levenlang kromliggen voor een kind waar je alleen met verdriet naar kijken kan is ook niet de bedoeling dacht ik.
Daar gaat het niet om. Wie bepaalt en hoe bepaalt die persoon nou of iemand de gevolgen begrijpt? Ik denk namelijk dat niemand de gevolgen van tevoren kan begrijpen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:36 schreef Evie het volgende:
[..]
Jij hebt zeker niet gesproken met vrouwen die niet meer kunnen functioneren, omdat ze zonder er goed over na te denken een kind weg hebben laten halen?
Als je informeren bedoelt, dan moet je informeren zeggen. Niet "praten".quote:Informeren is anders dan verplicht praten.. maar het is de enige manier om dat voor elkaar te krijgen.
Abortus is zeker nog wel enkele weken mogelijk, tot een week of 20 minstens. Dat is dus nog 9 weken. En nee, ik zou niet aanraden om die voleldige 9 weken ervoor te benutten, maar het vanavond afdwingen, dus een beslissing binnen 3 dagen, lijkt me ook wat te veel van het goede.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:48 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, TS kan beter een paar weken wachten waarna abortus niet meer mogelijk is. Consequenties afwegen etc etc etc. Dat heet manipulatie en is ook geen goede basis van een relatie.
En je wilt het leven voor jezelf makkelijker maken. Egoistisch he? Maar door het kindje niet een leven te 'gunnen/geven' met down maakt je zelfs nog meer egoistischer?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:51 schreef Evie het volgende:
[..]
Als vrouw heeft het meer gevolgen voor je leven over het algemeen dan voor de man. Het is jouw gezondheid jouw lichaam, en als de man het niet erkent ook volledig jouw verantwoordelijkheid als vrouw, dus denk ik dat je als vrouw meerwaarde moet hebben bij het maken van de keuze.
Wie zegt dat je je leven lang verdriet zal hebben van een kind met down? Het leven is niet eerlijk, het leven is kommer en kwel voor iedereen. Dat is wellicht ook wel zo met een "gezond"kind! Het is alleen de manier waar mensen er mee omgaan, wat het verschil maakt tussen verdriet en geen verdriet.
Je bent niet echt bekend met nederlands recht...quote:
Kinderen verwekt binnen het huwelijk wordt automatisch de man als vader aangemerkt.quote:
Ik kan zeker niet voor mevrouw bepalen wat zij moet doen, dat is namelijk haar keuze. De volledige gevolgen begrijpen doet niemand, maar het is handig als mensen er al over hebben nagedacht en op kunnen anticiperen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Wie bepaalt en hoe bepaalt die persoon nou of iemand de gevolgen begrijpt? Ik denk namelijk dat niemand de gevolgen van tevoren kan begrijpen.
Maar laten we even aannemen dat jij het allemaal zo goed weet. Jij gaat bepalen voor vrouw X dat of ze al dan niet een abortus moet ondergaan. Wat zijn de criteria? Want jij hebt er blijkbaar over nagedacht.
[..]
Als je informeren bedoelt, dan moet je informeren zeggen. Niet "praten".
Dat is maar net hoe je het wilt zien...quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
En je wilt het leven voor jezelf makkelijker maken. Egoistisch he? Maar door het kindje niet een leven te 'gunnen/geven' met down maakt je zelfs nog meer egoistischer?
Ja dat begreep ik al uit je reactie, dat je vindt dat aan de wens van de vrouw meer waarde gehecht moet worden. Dat vind ik dus pertinente nonsens, maar op één of andere manier zit dat er bij jou blijkbaar zo ingeroest dat elk rationeel argument meteen doodgestampt wordt door jouw emotionele onderbewustzijn. Helaas.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:34 schreef Evie het volgende:
[..]
Kijk naar de maatschappij om je heen! Ik ben het er zeker mee eens dat mannen er ook verantwoordelijk voor zijn, ook voor de opvoeding en het besluit. Echter vindt ik dat het besluit van de vrouw meerwaarde heeft!
dat dacht ik al na het lezen van de op.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:49 schreef Klaudias het volgende:
[..]
jij bent gewoon een troll, kan niet anders
dan hoef je het kind niet eens te erkennen, oftewel snel scheiden, iig voor de geboorte van het kindquote:
Ik kijk het uit beide perspectieven. Ik gun het alleen niet een kind dat hij op de wereld gezet wordt waarvan de ouders wéten dat hij anders is en anders zal leven. Ik gun het een kind niet anders te zijn. Ik gun een kind een leven waar hij alle kansen en mogelijkheden kan hebben/krijgen. Tuurlijk kan een gezond kindje ook dit niet aannemen, prima.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:56 schreef Evie het volgende:
[..]
Dat is maar net hoe je het wilt zien...
ook een goeiequote:Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef aaipod het volgende:
En Evie, geef hier eens antwoord op dan:
Stel dat de situatie omgekeerd was. De afspraak was van te voren gemaakt, nu komen ze erachter dat het 'kind' down heeft en de man wil het houden, maar de vrouw wil het weg laten halen. Heeft de vrouw dan ook weer het laatste woord?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kinderen verwekt binnen het huwelijk wordt automatisch de man als vader aangemerkt.
Als ik je vrouw was en ik had dit topic gelezen, dan had ik abortus laten plegen en ik was bij je weggegaan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
dat dan weer wel... met die redeneringen, maar de verdere discussie is wel interessantquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:01 schreef Soempie het volgende:
[..]
Als ik je vrouw was en ik had dit topic gelezen, dan had ik abortus laten plegen en ik was bij je weggegaan.
Man, wat ben jij een lompe hork.
quote:
Dat zeker. Niks mis met de discussie verder.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat dan weer wel... met die redeneringen, maar de verdere discussie is wel interessant
en dat gepraat over "dat hij het niet kan maken naar z'n baas", zijn "perfecte" leventje met "al zijn auto's, zijn mooie huis en succes" en dat "zij toch niet zonder hem kan"quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:57 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat dacht ik al na het lezen van de op.
het kan toch niet mogelijk zijn dat iemand zo is en daar nog zo trots op is, dat hij het wereldkundig maakt.
toch?
Dat is een lastige kwestie, maar vanuit mijn standpunt zeg ik dat het meer gevolgen heeft voor de vrouw, en dat ze daarom iets meerwaarde behoort te hebben in het maken van die keuze..quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef aaipod het volgende:
En Evie, geef hier eens antwoord op dan:
Stel dat de situatie omgekeerd was. De afspraak was van te voren gemaakt, nu komen ze erachter dat het 'kind' down heeft en de man wil het houden, maar de vrouw wil het weg laten halen. Heeft de vrouw dan ook weer het laatste woord?
TS dacht zijn vrouw te kennen, helaas blijkt ze een spel te hebben gespeeld en word hij keihard in zijn rug gestoken. Prima dat ze het wilt houden, maar Alimentatie lijkt mij dan niet gerechtvaardigd. Dat is net zoiets als iemand zijn auto lenen, in de prak rijden en vervolgens zeggen dat hij de kosten voor je whiplash mag betalen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:03 schreef Evie het volgende:
[..]
Dat is een lastige kwestie, maar vanuit mijn standpunt zeg ik dat het meer gevolgen heeft voor de vrouw, en dat ze daarom iets meerwaarde behoort te hebben in het maken van die keuze..
Mensen moeten niet aan een relatie beginnen als ze elkaar niet kennen, geen respect hebben voor elkaar. Dat is mijn mening.
Leuke post hoor, maar getuige de posts van TS totaal niet op hem van toepassing. Hij wil het kapotte pakketje weggooien en een nieuwe kopen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
Het gaat altijd maar om 'je moet begrip hebben voor de vrouw', maar in een gezamenlijk besluit moet de man ook niet vergeten worden.
Die heeft zich ook verheugd op een kind, een gezond kind, waar ze samen voor gekozen hebben. De afspraak was: aborteren onder deze, deze en deze omstandigheden.
Partner wordt zwanger, grote vreugdeen dan ineens de klap van de test: moment supreme voor de afspraak: aborteren lijkt de logische stap.
Zoals ik eerder al aangaf ís het niet verstandig om zo'n beslissing op voorhand te maken, maar het is wel gebeurd, beide partijen hebben afgesproken onder deze omstandigheid over te gaan tot abortus.
Denk je dat 't voor de man dan altijd maar 'makkelijk' is? Gewoon het weggooien van dotje cellen en huppakee, door naar de volgende? Nee, het zit niet in zijn lichaam, maar het is wel gedeeltelijk ZIJN vrucht, zijn kind. Maar hij houdt zich aan de gemaakte afspraak, hoe moeilijk en zwaar het ook is geweest om die klap te boven te komen en te denken 'nee, dit wilden we niet, dus volgende stap ... '
Het is altijd vooral zielig voor de vrouw, maar de inbreng en gevolgen voor de man worden te vaak gebaggatelliseerd... uiteraard zijn er uitzonderingen op de regel, net zoals dat er vrouwen zijn die het geen flikker uit maakt, die abortus, maar er zijn in een beginnend gezin dat samen kiest voor kinderen twee partijen die lijden als er iets mis gaat, de een niet persé erger dan de ander...
Ow ja, klopt. Nou ja, dan mag hij wel opschieten met een scheiding regelen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Binnen het huwelijk geboren, dan wel. De verwekking is niet relevant.
of binnen 300 dagen na afloop van...quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Binnen het huwelijk geboren, dan wel. De verwekking is niet relevant.
Als je respect hebt voor elkaar dan kom je gewoon je afspraken na en ga je niet roepen dat het in jou zit en dat je daarom dus meer inspraak hebt en je op elk willekeurig moment terug kan komen op reeds gemaakte afspraken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:03 schreef Evie het volgende:
[..]
Dat is een lastige kwestie, maar vanuit mijn standpunt zeg ik dat het meer gevolgen heeft voor de vrouw, en dat ze daarom iets meerwaarde behoort te hebben in het maken van die keuze..
Mensen moeten niet aan een relatie beginnen als ze elkaar niet kennen, geen respect hebben voor elkaar. Dat is mijn mening.
Leuke post hoor, maar ik had het over 'in het algemeen'quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leuke post hoor, maar getuige de posts van TS totaal niet op hem van toepassing. Hij wil het kapotte pakketje weggooien en een nieuwe kopen.
Kortzichtig... Je leeft wel erg veel op je roze wolk he? Voor hém is hij op het moment grijs en hij wil het er eens over hebben. Maar ik zou je dit willen vragen:quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leuke post hoor, maar getuige de posts van TS totaal niet op hem van toepassing. Hij wil het kapotte pakketje weggooien en een nieuwe kopen.
Of helemaal niet als de vorige partner minder dan 306 dagen eerder overleden is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
of binnen 300 dagen na afloop van...
Ik denk zelf dat het onmogelijk is daar van te voren afspraken over te maken als je er blijkbaar niet over nagedacht hebt dat alles ineens anders is voor de vrouw als ze een kind in zich draagt. Ik zou mevrouw in de casus van voorheen ook niet willen aborteren.. maar dat is bijzaakquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:06 schreef aaipod het volgende:
[..]
Als je respect hebt voor elkaar dan kom je gewoon je afspraken na en ga je niet roepen dat het in jou zit en dat je daarom dus meer inspraak hebt en je op elk willekeurig moment terug kan komen op reeds gemaakte afspraken.
Mijn mening is trouwens dat het zelfs gerechtelijk afgedwongen moet kunnen worden dat de vrouw in dat geval het kind houdt. Voor deze situatie hoeft er niet tegen de wil van de vrouw aan haar lichaam 'gemorreld' te worden en moet ze dus maar de consequenties aanvaarden van haar daden/afspraken.
TS lijkt me eerder nogal een zwart/wit figuur.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kortzichtig... Je leeft wel erg veel op je roze wolk he? Voor hém is hij op het moment grijs en hij wil het er eens over hebben.
daar kijkt iedereen nou eenmaal anders tegen aan, he ....quote:Maar ik zou je dit willen vragen:
- Denk je dat het makkelijk is om hele dagen een gehandicapt kindje te moeten verzorgen? Hoe erg moet je je leven omzetten? Kijk eens naar je eigen gezin en bedenk daar over 9 maanden een gehandicapt kindje bij, leef je nog steeds zo makkelijk?
Het heeft juist meer gevolgen voor de man, want die moet ervoor betalen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:03 schreef Evie het volgende:
[..]
Dat je als vent betaalt voor je kind is niet meer dan normaal, je hóéft geen kinderen te verwekken bij een vrouw hoor, dat is nog steeds een vrije keuze. Maar sommige mensen hebben nogal moeite met het nemen van hun verantwoordelijkheid...quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:10 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het heeft juist meer gevolgen voor de man, want die moet ervoor betalen.
grapjasquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:10 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het heeft juist meer gevolgen voor de man, want die moet ervoor betalen.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat je als vent betaalt voor je kind is niet meer dan normaal, je hóéft geen kinderen te verwekken bij een vrouw hoor, dat is nog steeds een vrije keuze. Maar sommige mensen hebben nogal moeite met het nemen van hun verantwoordelijkheid...
het gaat om de gezamenlijke afspraak die je als partners maakt, als je bewust bezig bent om zwanger te worden, en niet om de gevolgen van een 'ongelukje' omdat beide niet aan anticonceptie hadden gedacht...quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat een onzin:
Een man hoeft niets, er zijn genoeg constructies te bedenken om ervoor te zorgen dat er nooit een rotcent zal worden betaald aan de vrouw.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat je als vent betaalt voor je kind is niet meer dan normaal, je hóéft geen kinderen te verwekken bij een vrouw hoor, dat is nog steeds een vrije keuze. Maar sommige mensen hebben nogal moeite met het nemen van hun verantwoordelijkheid...
Een spel gespeeld.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef Aneurism het volgende:
[..]
TS dacht zijn vrouw te kennen, helaas blijkt ze een spel te hebben gespeeld en word hij keihard in zijn rug gestoken.
Blijkbaar was het toch mogelijk om die afspraken te maken. Daargelaten of het slim is om die afspraken te maken moet je die gewoon nakomen. De vader heeft wel op die voorwaarden onbeschermde sex met haar gehad! De moeder wist dat hij anders mogelijk niet eens een kind had willen proberen te verwekkenquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:09 schreef Evie het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het onmogelijk is daar van te voren afspraken over te maken als je er blijkbaar niet over nagedacht hebt dat alles ineens anders is voor de vrouw als ze een kind in zich draagt. Ik zou mevrouw in de casus van voorheen ook niet willen aborteren.. maar dat is bijzaak
Er was een afspraak geen gehandicapte kindertjes op de wereld te zetten. Die afspraak wordt geschonden door de vrouw.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Verandert niks aan de feiten wel? Je weet als je geen enorme naïeve debiel bent dat dat soort afspraken geschonden kunnen worden.quote:
de gevolgen zwakt ze heel erg af, ze zegt dat het wel mee zal vallen en dat we genoeg verdienen om alle zorg te kunnen betalen....quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Evie het volgende:
@ TS:
Heb je met je vrouw gesproken over waarom ze het niet weg wilt laten halen?
Heb je het met haar gehad over de gevolgen?
Vind je? Typische kinderlijke vrouwenreactie. Er altijd maar vanuit gaan dat anderen jouw keuzes wel betalen. Leer eens je eigen broek op te houden. Eigen keuze? Ook zelf betalen.quote:
dat laatste kun je ook tegen haar zeggen, want ook zij is volwassen én had kunnen bedenken dat zulke afspraken maken niet reëel isquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Verandert niks aan de feiten wel? Je weet als je geen enorme naïeve debiel bent dat dat soort afspraken geschonden kunnen worden.
Als je dan zegt als vent: ik wil niet betalen voor dat kind dan ben je gewoon een watje
Wat niet wegneemt dat de vrouw van TS gewoon een ongelooflijk teringwijf is natuurlijk, maar de TS is ook wel een 'tikkeltje' naief geweest. En wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten
Succes man, zet het geheel wat je wilt zeggen op een rij en wees duidelijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:14 schreef mijnnaamishans het volgende:
om zes uur komt ze, voel me wel heel zenuwachtig nu.
toch een moment in je leven die heel veel beslist en gaat bepalen
Goh, dat gebeurt nou nóóitquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Er was een afspraak geen gehandicapte kindertjes op de wereld te zetten. Die afspraak wordt geschonden door de vrouw.
TS had ook kunnen bedenken dat op voorhand zulke afspraken maken geen zin heeft. Dat er op het moment dat er iets blijkt te zijn er ook heel veel gevoelens meespelen en dat het te makkelijk is om vooraf te zeggen: ja, joh, dat laten we dan wel weghalen. Dat had z'n vrouw ook kunnen bedenken trouwens. Bij zoiets groots kun je elkaar niet op die manier aan een afspraak houden, vind ik.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:14 schreef aaipod het volgende:
[..]
Blijkbaar was het toch mogelijk om die afspraken te maken. Daargelaten of het slim is om die afspraken te maken moet je die gewoon nakomen. De vader heeft wel op die voorwaarden onbeschermde sex met haar gehad! De moeder wist dat hij anders mogelijk niet eens een kind had willen proberen te verwekken
Daar is helemaal niets mis mee op zich. De eeuwige drang om alles wat in de natuur geen enkele kans zou krijgen maar geboren te laten worden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, alleen heeft zij geen 'last' van dat soort afspraken aangezien zij gewoon altijd kan bepalen om het kind wel of niet te houden. Als zij een kerngezonde vrucht had willen laten aborteren heb je er als man ook niks over te zeggen. En dat weet je vantevoren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat laatste kun je ook tegen haar zeggen, want ook zij is volwassen én had kunnen bedenken dat zulke afspraken maken niet reëel is
Precies, niet reëel, daar zijn we het volgens mij allemaal over eens. Maar dan moet achteraf toch die afspraak nagekomen worden? Terwijl het niet reëel is om er überhaupt een afspraak over te maken?quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat laatste kun je ook tegen haar zeggen, want ook zij is volwassen én had kunnen bedenken dat zulke afspraken maken niet reëel is
Je hebt mijn posts denk ik niet gelezen, want als je dat had gedaan, had je gelezen dat ik TS op zich best begrijp. je hoeft mij niet te overtuigen en helemaal niet te beginnen over een roze wolk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kortzichtig... Je leeft wel erg veel op je roze wolk he? Voor hém is hij op het moment grijs en hij wil het er eens over hebben. Maar ik zou je dit willen vragen:
- Denk je dat het makkelijk is om hele dagen een gehandicapt kindje te moeten verzorgen? Hoe erg moet je je leven omzetten? Kijk eens naar je eigen gezin en bedenk daar over 9 maanden een gehandicapt kindje bij, leef je nog steeds zo makkelijk?
Doe ik al sinds mn 14equote:Op vrijdag 3 september 2010 17:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Vind je? Typische kinderlijke vrouwenreactie. Er altijd maar vanuit gaan dat anderen jouw keuzes wel betalen. Leer eens je eigen broek op te houden. Eigen keuze? Ook zelf betalen.
Bespreek het, maar heb respect al is het behoorlijk ingrijpend voor jullie verdere leven!quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:16 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
de gevolgen zwakt ze heel erg af, ze zegt dat het wel mee zal vallen en dat we genoeg verdienen om alle zorg te kunnen betalen....
ze wil het houden omdat het in haar groeit en ze dus opeens moedergevoelens krijgt
juist, niet alleen hij had kunnen bedenken dat zo'n belofte niet gemaakt kan worden op voorhand.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef Soempie het volgende:
[..]
TS had ook kunnen bedenken dat op voorhand zulke afspraken maken geen zin heeft. Dat er op het moment dat er iets blijkt te zijn er ook heel veel gevoelens meespelen en dat het te makkelijk is om vooraf te zeggen: ja, joh, dat laten we dan wel weghalen. Dat had z'n vrouw ook kunnen bedenken trouwens. Bij zoiets groots kun je elkaar niet op die manier aan een afspraak houden, vind ik.Dan moet je blijven praten, elkaar steunen en een beetje inlevingsvermogen tonen. Van beide kanten dus en uiteindelijk samen tot een beslissing komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |