abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86029095
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:10 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het heeft juist meer gevolgen voor de man, want die moet ervoor betalen.
Dat je als vent betaalt voor je kind is niet meer dan normaal, je hóéft geen kinderen te verwekken bij een vrouw hoor, dat is nog steeds een vrije keuze. Maar sommige mensen hebben nogal moeite met het nemen van hun verantwoordelijkheid...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86029107
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:10 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het heeft juist meer gevolgen voor de man, want die moet ervoor betalen.
grapjas
dus
pi_86029141
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat je als vent betaalt voor je kind is niet meer dan normaal, je hóéft geen kinderen te verwekken bij een vrouw hoor, dat is nog steeds een vrije keuze. Maar sommige mensen hebben nogal moeite met het nemen van hun verantwoordelijkheid...
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wat een onzin:

als je samen er voor kiest om een kindje te willen, probeert zwanger te worden, afspraken hebt gemaakt zoals TS en zijn vriendin/vrouw hebben gedaan (abortus onder bepaalde omstandigheden), dan is dit verre van een juiste reactie wanneer één partij zich niet aan de afspraak houdt.

Ik vind het oneerlijk dat mannen als het er op aan komt geen énkele vorm van inspraak hebben over HUN kind/vrucht/embryo/hoe je het ook wilt noemen. Zij hebben samen de beslissing genomen voor een gezin met gezamenlijke 'voorwaarden'. Als een van beide die voorwaarden aan de laars lapt, in dit geval de vrouw, moet de man er maar in meegaan? Het is hún gezamenlijke vrucht/embryo/etc., zijn sperma, haar eitje, gezamenlijk.

Hoe bot en cru TS het ook zegt, ik kan hem helemaal begrijpen, óókal is het sowieso niet slim om dat soort afspraken te maken omdat je zelden kunt weten (vooral in combinatie met hormonen) wat je op het moment suprème zult beslissen. Maar als beide volwassenen die afspraak hebben gemaakt met elkaar, dan kan niet één (vrouw) zomaar beslissen dat het kind er MOET komen en dat vervolgens de man die het kind niet wil (en er van uit ging dat zijn partner het onder deze omstandigheden óók niet zou willen) er mee 'opgescheept' zit, of de relatie nu stuk loopt of niet..
het gaat om de gezamenlijke afspraak die je als partners maakt, als je bewust bezig bent om zwanger te worden, en niet om de gevolgen van een 'ongelukje' omdat beide niet aan anticonceptie hadden gedacht...
Ja doei.
pi_86029150
quote:

[..]

Een man hoeft niets, er zijn genoeg constructies te bedenken om ervoor te zorgen dat er nooit een rotcent zal worden betaald aan de vrouw.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:13:37 #280
30252 Soempie
Procreating
pi_86029151
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef Aneurism het volgende:

[..]

TS dacht zijn vrouw te kennen, helaas blijkt ze een spel te hebben gespeeld en word hij keihard in zijn rug gestoken.
Een spel gespeeld. _O- Ja, ze heeft dit allemaal expres zo geregeld. :') Doe toch normaal, mensen kunnen van mening veranderen en bij zoiets groots is het helemaal niet gek dat ze gaat twijfelen of zelfs van mening verandert. Wat niet wil zeggen dat ze elkaar voor het blok moeten zetten, zoals nu gebeurt of dat het niet een rotsituatie is voor beide.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:14:04 #281
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86029169
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:09 schreef Evie het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat het onmogelijk is daar van te voren afspraken over te maken als je er blijkbaar niet over nagedacht hebt dat alles ineens anders is voor de vrouw als ze een kind in zich draagt. Ik zou mevrouw in de casus van voorheen ook niet willen aborteren.. maar dat is bijzaak :P
Blijkbaar was het toch mogelijk om die afspraken te maken. Daargelaten of het slim is om die afspraken te maken moet je die gewoon nakomen. De vader heeft wel op die voorwaarden onbeschermde sex met haar gehad! De moeder wist dat hij anders mogelijk niet eens een kind had willen proberen te verwekken
pi_86029188
om zes uur komt ze, voel me wel heel zenuwachtig nu.

toch een moment in je leven die heel veel beslist en gaat bepalen
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:15:07 #283
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86029205
quote:

[..]

Er was een afspraak geen gehandicapte kindertjes op de wereld te zetten. Die afspraak wordt geschonden door de vrouw.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86029212
@ TS:
Heb je met je vrouw gesproken over waarom ze het niet weg wilt laten halen?
Heb je het met haar gehad over de gevolgen?

Sterkte!
dus
pi_86029231
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Verandert niks aan de feiten wel? Je weet als je geen enorme naïeve debiel bent dat dat soort afspraken geschonden kunnen worden.

Als je dan zegt als vent: ik wil niet betalen voor dat kind dan ben je gewoon een watje :)

Wat niet wegneemt dat de vrouw van TS gewoon een ongelooflijk teringwijf is natuurlijk, maar de TS is ook wel een 'tikkeltje' naief geweest. En wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86029257
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Evie het volgende:
@ TS:
Heb je met je vrouw gesproken over waarom ze het niet weg wilt laten halen?
Heb je het met haar gehad over de gevolgen?
de gevolgen zwakt ze heel erg af, ze zegt dat het wel mee zal vallen en dat we genoeg verdienen om alle zorg te kunnen betalen....

ze wil het houden omdat het in haar groeit en ze dus opeens moedergevoelens krijgt
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:16:53 #287
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86029259
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:12 schreef Evie het volgende:

[..]

grapjas
Vind je? Typische kinderlijke vrouwenreactie. Er altijd maar vanuit gaan dat anderen jouw keuzes wel betalen. Leer eens je eigen broek op te houden. Eigen keuze? Ook zelf betalen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86029267
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Verandert niks aan de feiten wel? Je weet als je geen enorme naïeve debiel bent dat dat soort afspraken geschonden kunnen worden.

Als je dan zegt als vent: ik wil niet betalen voor dat kind dan ben je gewoon een watje :)

Wat niet wegneemt dat de vrouw van TS gewoon een ongelooflijk teringwijf is natuurlijk, maar de TS is ook wel een 'tikkeltje' naief geweest. En wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten :)
dat laatste kun je ook tegen haar zeggen, want ook zij is volwassen én had kunnen bedenken dat zulke afspraken maken niet reëel is :)
Ja doei.
pi_86029271
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:14 schreef mijnnaamishans het volgende:
om zes uur komt ze, voel me wel heel zenuwachtig nu.

toch een moment in je leven die heel veel beslist en gaat bepalen
Succes man, zet het geheel wat je wilt zeggen op een rij en wees duidelijk.
pi_86029277
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er was een afspraak geen gehandicapte kindertjes op de wereld te zetten. Die afspraak wordt geschonden door de vrouw.
Goh, dat gebeurt nou nóóit :D

Hij heeft nog steeds een kind verwekt en daar zal hij gewoon zijn verantwoordelijkheid voor moeten dragen als vrouw'lief' besluit het te houden. Dat het geen gezellige relatie meer zal worden lijkt me duidelijk :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:17:19 #291
30252 Soempie
Procreating
pi_86029278
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:14 schreef aaipod het volgende:

[..]

Blijkbaar was het toch mogelijk om die afspraken te maken. Daargelaten of het slim is om die afspraken te maken moet je die gewoon nakomen. De vader heeft wel op die voorwaarden onbeschermde sex met haar gehad! De moeder wist dat hij anders mogelijk niet eens een kind had willen proberen te verwekken
TS had ook kunnen bedenken dat op voorhand zulke afspraken maken geen zin heeft. Dat er op het moment dat er iets blijkt te zijn er ook heel veel gevoelens meespelen en dat het te makkelijk is om vooraf te zeggen: ja, joh, dat laten we dan wel weghalen. Dat had z'n vrouw ook kunnen bedenken trouwens. Bij zoiets groots kun je elkaar niet op die manier aan een afspraak houden, vind ik. :N Dan moet je blijven praten, elkaar steunen en een beetje inlevingsvermogen tonen. Van beide kanten dus en uiteindelijk samen tot een beslissing komen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_86029321
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Leuke post hoor, maar getuige de posts van TS totaal niet op hem van toepassing. Hij wil het kapotte pakketje weggooien en een nieuwe kopen.
Daar is helemaal niets mis mee op zich. De eeuwige drang om alles wat in de natuur geen enkele kans zou krijgen maar geboren te laten worden.
Zo'n kind kan vast heel gelukkig worden, maar het heeft in ieder geval al één ouder die hem liever geaborteerd had.

Zeggen dat de vader in zo'n situatie egoïstisch is slaat sowieso nergens op. De moeder is even egoïstisch, laat zich compleet door haar emotionaliteit leiden, totaal niet door rationaliteit.

Daarnaast ben ik persoonlijk tegen alles maar een kans geven. De menselijke genenpoel gaat als een malle achteruit op deze manier.
Nu zal ik genoeg opmerkingen krijgen dat ik een vervuiling voor de genenpoel ben :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_86029322
Ik blijf erbij dat zowel de man als de vrouw evenveel zeggenschap moeten hebben.

Hoewel de vrouw een groter offer moet brengen om het krijgen/opvoeden van kinderen te realiseren is dit grotere offer a-priori bekend en weet de vrouw waar ze aan begint (of dat weten ze allebei niet, het schijnt 1 groot avontuur te zijn).

Zelfde idee, de 1 verdient 3x zoveel als de ander. Heeft diegene die 3x zoveel verdient dan opeens 3x meer zeggenschap?
pi_86029327
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat laatste kun je ook tegen haar zeggen, want ook zij is volwassen én had kunnen bedenken dat zulke afspraken maken niet reëel is :)
Klopt, alleen heeft zij geen 'last' van dat soort afspraken aangezien zij gewoon altijd kan bepalen om het kind wel of niet te houden. Als zij een kerngezonde vrucht had willen laten aborteren heb je er als man ook niks over te zeggen. En dat weet je vantevoren.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:18:53 #295
30252 Soempie
Procreating
pi_86029332
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Precies, niet reëel, daar zijn we het volgens mij allemaal over eens. Maar dan moet achteraf toch die afspraak nagekomen worden? Terwijl het niet reëel is om er überhaupt een afspraak over te maken?
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:19:16 #296
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86029350
Ik denk dat ik dit topic maar even laat voor wat het is trouwens. Ik geloof niet dat we eruit gaan komen. Voor verdere toelichting van mijn gedachten verwijs ik graag naar motorbloempje haar posts. Ik geloof dat wij geheel op één lijn zitten.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 17:19:33 #297
5428 crew  miss_sly
pi_86029361
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kortzichtig... Je leeft wel erg veel op je roze wolk he? Voor hém is hij op het moment grijs en hij wil het er eens over hebben. Maar ik zou je dit willen vragen:
- Denk je dat het makkelijk is om hele dagen een gehandicapt kindje te moeten verzorgen? Hoe erg moet je je leven omzetten? Kijk eens naar je eigen gezin en bedenk daar over 9 maanden een gehandicapt kindje bij, leef je nog steeds zo makkelijk?
Je hebt mijn posts denk ik niet gelezen, want als je dat had gedaan, had je gelezen dat ik TS op zich best begrijp. je hoeft mij niet te overtuigen en helemaal niet te beginnen over een roze wolk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_86029466
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:16 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Vind je? Typische kinderlijke vrouwenreactie. Er altijd maar vanuit gaan dat anderen jouw keuzes wel betalen. Leer eens je eigen broek op te houden. Eigen keuze? Ook zelf betalen.
Doe ik al sinds mn 14e :P dus
dus
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 17:23:02 #299
5428 crew  miss_sly
pi_86029479
Al die mensen die er zo op hameren dat ze haar afspraak moet nakomen, zijn die ook tegen scheiden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_86029526
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:16 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

de gevolgen zwakt ze heel erg af, ze zegt dat het wel mee zal vallen en dat we genoeg verdienen om alle zorg te kunnen betalen....

ze wil het houden omdat het in haar groeit en ze dus opeens moedergevoelens krijgt
Bespreek het, maar heb respect al is het behoorlijk ingrijpend voor jullie verdere leven!
Moedergevoelens zijn erg lastig, maar die kan je ook niet onder tafels of stoelen vegen.
Weeg alles af.. en maak de balans op.. Echt heel veel sterkte, het lijkt me namelijk behoorlijk lastig!
dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')