dan hoef je het kind niet eens te erkennen, oftewel snel scheiden, iig voor de geboorte van het kindquote:
Ik kijk het uit beide perspectieven. Ik gun het alleen niet een kind dat hij op de wereld gezet wordt waarvan de ouders wéten dat hij anders is en anders zal leven. Ik gun het een kind niet anders te zijn. Ik gun een kind een leven waar hij alle kansen en mogelijkheden kan hebben/krijgen. Tuurlijk kan een gezond kindje ook dit niet aannemen, prima.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:56 schreef Evie het volgende:
[..]
Dat is maar net hoe je het wilt zien...
ook een goeiequote:Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef aaipod het volgende:
En Evie, geef hier eens antwoord op dan:
Stel dat de situatie omgekeerd was. De afspraak was van te voren gemaakt, nu komen ze erachter dat het 'kind' down heeft en de man wil het houden, maar de vrouw wil het weg laten halen. Heeft de vrouw dan ook weer het laatste woord?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kinderen verwekt binnen het huwelijk wordt automatisch de man als vader aangemerkt.
Als ik je vrouw was en ik had dit topic gelezen, dan had ik abortus laten plegen en ik was bij je weggegaan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik ga ervan uit dat ze kiest voor abortus want ze weet ook wel dat ze niet zonder me kan.
en alimentatie ga ik niet betalen wanneer ik het kind niet erken, ze kunnen me niet verplichten geld te betalen voor een kind dat ik niet wil
dat dan weer wel... met die redeneringen, maar de verdere discussie is wel interessantquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:01 schreef Soempie het volgende:
[..]
Als ik je vrouw was en ik had dit topic gelezen, dan had ik abortus laten plegen en ik was bij je weggegaan.
Man, wat ben jij een lompe hork.
quote:
Dat zeker. Niks mis met de discussie verder.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat dan weer wel... met die redeneringen, maar de verdere discussie is wel interessant
en dat gepraat over "dat hij het niet kan maken naar z'n baas", zijn "perfecte" leventje met "al zijn auto's, zijn mooie huis en succes" en dat "zij toch niet zonder hem kan"quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:57 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat dacht ik al na het lezen van de op.
het kan toch niet mogelijk zijn dat iemand zo is en daar nog zo trots op is, dat hij het wereldkundig maakt.
toch?
Dat is een lastige kwestie, maar vanuit mijn standpunt zeg ik dat het meer gevolgen heeft voor de vrouw, en dat ze daarom iets meerwaarde behoort te hebben in het maken van die keuze..quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef aaipod het volgende:
En Evie, geef hier eens antwoord op dan:
Stel dat de situatie omgekeerd was. De afspraak was van te voren gemaakt, nu komen ze erachter dat het 'kind' down heeft en de man wil het houden, maar de vrouw wil het weg laten halen. Heeft de vrouw dan ook weer het laatste woord?
TS dacht zijn vrouw te kennen, helaas blijkt ze een spel te hebben gespeeld en word hij keihard in zijn rug gestoken. Prima dat ze het wilt houden, maar Alimentatie lijkt mij dan niet gerechtvaardigd. Dat is net zoiets als iemand zijn auto lenen, in de prak rijden en vervolgens zeggen dat hij de kosten voor je whiplash mag betalen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:03 schreef Evie het volgende:
[..]
Dat is een lastige kwestie, maar vanuit mijn standpunt zeg ik dat het meer gevolgen heeft voor de vrouw, en dat ze daarom iets meerwaarde behoort te hebben in het maken van die keuze..
Mensen moeten niet aan een relatie beginnen als ze elkaar niet kennen, geen respect hebben voor elkaar. Dat is mijn mening.
Leuke post hoor, maar getuige de posts van TS totaal niet op hem van toepassing. Hij wil het kapotte pakketje weggooien en een nieuwe kopen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
Het gaat altijd maar om 'je moet begrip hebben voor de vrouw', maar in een gezamenlijk besluit moet de man ook niet vergeten worden.
Die heeft zich ook verheugd op een kind, een gezond kind, waar ze samen voor gekozen hebben. De afspraak was: aborteren onder deze, deze en deze omstandigheden.
Partner wordt zwanger, grote vreugdeen dan ineens de klap van de test: moment supreme voor de afspraak: aborteren lijkt de logische stap.
Zoals ik eerder al aangaf ís het niet verstandig om zo'n beslissing op voorhand te maken, maar het is wel gebeurd, beide partijen hebben afgesproken onder deze omstandigheid over te gaan tot abortus.
Denk je dat 't voor de man dan altijd maar 'makkelijk' is? Gewoon het weggooien van dotje cellen en huppakee, door naar de volgende? Nee, het zit niet in zijn lichaam, maar het is wel gedeeltelijk ZIJN vrucht, zijn kind. Maar hij houdt zich aan de gemaakte afspraak, hoe moeilijk en zwaar het ook is geweest om die klap te boven te komen en te denken 'nee, dit wilden we niet, dus volgende stap ... '
Het is altijd vooral zielig voor de vrouw, maar de inbreng en gevolgen voor de man worden te vaak gebaggatelliseerd... uiteraard zijn er uitzonderingen op de regel, net zoals dat er vrouwen zijn die het geen flikker uit maakt, die abortus, maar er zijn in een beginnend gezin dat samen kiest voor kinderen twee partijen die lijden als er iets mis gaat, de een niet persé erger dan de ander...
Ow ja, klopt. Nou ja, dan mag hij wel opschieten met een scheiding regelen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Binnen het huwelijk geboren, dan wel. De verwekking is niet relevant.
of binnen 300 dagen na afloop van...quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Binnen het huwelijk geboren, dan wel. De verwekking is niet relevant.
Als je respect hebt voor elkaar dan kom je gewoon je afspraken na en ga je niet roepen dat het in jou zit en dat je daarom dus meer inspraak hebt en je op elk willekeurig moment terug kan komen op reeds gemaakte afspraken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:03 schreef Evie het volgende:
[..]
Dat is een lastige kwestie, maar vanuit mijn standpunt zeg ik dat het meer gevolgen heeft voor de vrouw, en dat ze daarom iets meerwaarde behoort te hebben in het maken van die keuze..
Mensen moeten niet aan een relatie beginnen als ze elkaar niet kennen, geen respect hebben voor elkaar. Dat is mijn mening.
Leuke post hoor, maar ik had het over 'in het algemeen'quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leuke post hoor, maar getuige de posts van TS totaal niet op hem van toepassing. Hij wil het kapotte pakketje weggooien en een nieuwe kopen.
Kortzichtig... Je leeft wel erg veel op je roze wolk he? Voor hém is hij op het moment grijs en hij wil het er eens over hebben. Maar ik zou je dit willen vragen:quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leuke post hoor, maar getuige de posts van TS totaal niet op hem van toepassing. Hij wil het kapotte pakketje weggooien en een nieuwe kopen.
Of helemaal niet als de vorige partner minder dan 306 dagen eerder overleden is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
of binnen 300 dagen na afloop van...
Ik denk zelf dat het onmogelijk is daar van te voren afspraken over te maken als je er blijkbaar niet over nagedacht hebt dat alles ineens anders is voor de vrouw als ze een kind in zich draagt. Ik zou mevrouw in de casus van voorheen ook niet willen aborteren.. maar dat is bijzaakquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:06 schreef aaipod het volgende:
[..]
Als je respect hebt voor elkaar dan kom je gewoon je afspraken na en ga je niet roepen dat het in jou zit en dat je daarom dus meer inspraak hebt en je op elk willekeurig moment terug kan komen op reeds gemaakte afspraken.
Mijn mening is trouwens dat het zelfs gerechtelijk afgedwongen moet kunnen worden dat de vrouw in dat geval het kind houdt. Voor deze situatie hoeft er niet tegen de wil van de vrouw aan haar lichaam 'gemorreld' te worden en moet ze dus maar de consequenties aanvaarden van haar daden/afspraken.
TS lijkt me eerder nogal een zwart/wit figuur.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kortzichtig... Je leeft wel erg veel op je roze wolk he? Voor hém is hij op het moment grijs en hij wil het er eens over hebben.
daar kijkt iedereen nou eenmaal anders tegen aan, he ....quote:Maar ik zou je dit willen vragen:
- Denk je dat het makkelijk is om hele dagen een gehandicapt kindje te moeten verzorgen? Hoe erg moet je je leven omzetten? Kijk eens naar je eigen gezin en bedenk daar over 9 maanden een gehandicapt kindje bij, leef je nog steeds zo makkelijk?
Het heeft juist meer gevolgen voor de man, want die moet ervoor betalen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:03 schreef Evie het volgende:
[..]
Dat je als vent betaalt voor je kind is niet meer dan normaal, je hóéft geen kinderen te verwekken bij een vrouw hoor, dat is nog steeds een vrije keuze. Maar sommige mensen hebben nogal moeite met het nemen van hun verantwoordelijkheid...quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:10 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het heeft juist meer gevolgen voor de man, want die moet ervoor betalen.
grapjasquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:10 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het heeft juist meer gevolgen voor de man, want die moet ervoor betalen.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat je als vent betaalt voor je kind is niet meer dan normaal, je hóéft geen kinderen te verwekken bij een vrouw hoor, dat is nog steeds een vrije keuze. Maar sommige mensen hebben nogal moeite met het nemen van hun verantwoordelijkheid...
het gaat om de gezamenlijke afspraak die je als partners maakt, als je bewust bezig bent om zwanger te worden, en niet om de gevolgen van een 'ongelukje' omdat beide niet aan anticonceptie hadden gedacht...quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat een onzin:
als je samen er voor kiest om een kindje te willen, probeert zwanger te worden, afspraken hebt gemaakt zoals TS en zijn vriendin/vrouw hebben gedaan (abortus onder bepaalde omstandigheden), dan is dit verre van een juiste reactie wanneer één partij zich niet aan de afspraak houdt.
Ik vind het oneerlijk dat mannen als het er op aan komt geen énkele vorm van inspraak hebben over HUN kind/vrucht/embryo/hoe je het ook wilt noemen. Zij hebben samen de beslissing genomen voor een gezin met gezamenlijke 'voorwaarden'. Als een van beide die voorwaarden aan de laars lapt, in dit geval de vrouw, moet de man er maar in meegaan? Het is hún gezamenlijke vrucht/embryo/etc., zijn sperma, haar eitje, gezamenlijk.
Hoe bot en cru TS het ook zegt, ik kan hem helemaal begrijpen, óókal is het sowieso niet slim om dat soort afspraken te maken omdat je zelden kunt weten (vooral in combinatie met hormonen) wat je op het moment suprème zult beslissen. Maar als beide volwassenen die afspraak hebben gemaakt met elkaar, dan kan niet één (vrouw) zomaar beslissen dat het kind er MOET komen en dat vervolgens de man die het kind niet wil (en er van uit ging dat zijn partner het onder deze omstandigheden óók niet zou willen) er mee 'opgescheept' zit, of de relatie nu stuk loopt of niet..
Een man hoeft niets, er zijn genoeg constructies te bedenken om ervoor te zorgen dat er nooit een rotcent zal worden betaald aan de vrouw.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat je als vent betaalt voor je kind is niet meer dan normaal, je hóéft geen kinderen te verwekken bij een vrouw hoor, dat is nog steeds een vrije keuze. Maar sommige mensen hebben nogal moeite met het nemen van hun verantwoordelijkheid...
Een spel gespeeld.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef Aneurism het volgende:
[..]
TS dacht zijn vrouw te kennen, helaas blijkt ze een spel te hebben gespeeld en word hij keihard in zijn rug gestoken.
Blijkbaar was het toch mogelijk om die afspraken te maken. Daargelaten of het slim is om die afspraken te maken moet je die gewoon nakomen. De vader heeft wel op die voorwaarden onbeschermde sex met haar gehad! De moeder wist dat hij anders mogelijk niet eens een kind had willen proberen te verwekkenquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:09 schreef Evie het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het onmogelijk is daar van te voren afspraken over te maken als je er blijkbaar niet over nagedacht hebt dat alles ineens anders is voor de vrouw als ze een kind in zich draagt. Ik zou mevrouw in de casus van voorheen ook niet willen aborteren.. maar dat is bijzaak
Er was een afspraak geen gehandicapte kindertjes op de wereld te zetten. Die afspraak wordt geschonden door de vrouw.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Verandert niks aan de feiten wel? Je weet als je geen enorme naïeve debiel bent dat dat soort afspraken geschonden kunnen worden.quote:
de gevolgen zwakt ze heel erg af, ze zegt dat het wel mee zal vallen en dat we genoeg verdienen om alle zorg te kunnen betalen....quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Evie het volgende:
@ TS:
Heb je met je vrouw gesproken over waarom ze het niet weg wilt laten halen?
Heb je het met haar gehad over de gevolgen?
Vind je? Typische kinderlijke vrouwenreactie. Er altijd maar vanuit gaan dat anderen jouw keuzes wel betalen. Leer eens je eigen broek op te houden. Eigen keuze? Ook zelf betalen.quote:
dat laatste kun je ook tegen haar zeggen, want ook zij is volwassen én had kunnen bedenken dat zulke afspraken maken niet reëel isquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Verandert niks aan de feiten wel? Je weet als je geen enorme naïeve debiel bent dat dat soort afspraken geschonden kunnen worden.
Als je dan zegt als vent: ik wil niet betalen voor dat kind dan ben je gewoon een watje
Wat niet wegneemt dat de vrouw van TS gewoon een ongelooflijk teringwijf is natuurlijk, maar de TS is ook wel een 'tikkeltje' naief geweest. En wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten
Succes man, zet het geheel wat je wilt zeggen op een rij en wees duidelijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:14 schreef mijnnaamishans het volgende:
om zes uur komt ze, voel me wel heel zenuwachtig nu.
toch een moment in je leven die heel veel beslist en gaat bepalen
Goh, dat gebeurt nou nóóitquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Er was een afspraak geen gehandicapte kindertjes op de wereld te zetten. Die afspraak wordt geschonden door de vrouw.
TS had ook kunnen bedenken dat op voorhand zulke afspraken maken geen zin heeft. Dat er op het moment dat er iets blijkt te zijn er ook heel veel gevoelens meespelen en dat het te makkelijk is om vooraf te zeggen: ja, joh, dat laten we dan wel weghalen. Dat had z'n vrouw ook kunnen bedenken trouwens. Bij zoiets groots kun je elkaar niet op die manier aan een afspraak houden, vind ik.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:14 schreef aaipod het volgende:
[..]
Blijkbaar was het toch mogelijk om die afspraken te maken. Daargelaten of het slim is om die afspraken te maken moet je die gewoon nakomen. De vader heeft wel op die voorwaarden onbeschermde sex met haar gehad! De moeder wist dat hij anders mogelijk niet eens een kind had willen proberen te verwekken
Daar is helemaal niets mis mee op zich. De eeuwige drang om alles wat in de natuur geen enkele kans zou krijgen maar geboren te laten worden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, alleen heeft zij geen 'last' van dat soort afspraken aangezien zij gewoon altijd kan bepalen om het kind wel of niet te houden. Als zij een kerngezonde vrucht had willen laten aborteren heb je er als man ook niks over te zeggen. En dat weet je vantevoren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat laatste kun je ook tegen haar zeggen, want ook zij is volwassen én had kunnen bedenken dat zulke afspraken maken niet reëel is
Precies, niet reëel, daar zijn we het volgens mij allemaal over eens. Maar dan moet achteraf toch die afspraak nagekomen worden? Terwijl het niet reëel is om er überhaupt een afspraak over te maken?quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat laatste kun je ook tegen haar zeggen, want ook zij is volwassen én had kunnen bedenken dat zulke afspraken maken niet reëel is
Je hebt mijn posts denk ik niet gelezen, want als je dat had gedaan, had je gelezen dat ik TS op zich best begrijp. je hoeft mij niet te overtuigen en helemaal niet te beginnen over een roze wolk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kortzichtig... Je leeft wel erg veel op je roze wolk he? Voor hém is hij op het moment grijs en hij wil het er eens over hebben. Maar ik zou je dit willen vragen:
- Denk je dat het makkelijk is om hele dagen een gehandicapt kindje te moeten verzorgen? Hoe erg moet je je leven omzetten? Kijk eens naar je eigen gezin en bedenk daar over 9 maanden een gehandicapt kindje bij, leef je nog steeds zo makkelijk?
Doe ik al sinds mn 14equote:Op vrijdag 3 september 2010 17:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Vind je? Typische kinderlijke vrouwenreactie. Er altijd maar vanuit gaan dat anderen jouw keuzes wel betalen. Leer eens je eigen broek op te houden. Eigen keuze? Ook zelf betalen.
Bespreek het, maar heb respect al is het behoorlijk ingrijpend voor jullie verdere leven!quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:16 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
de gevolgen zwakt ze heel erg af, ze zegt dat het wel mee zal vallen en dat we genoeg verdienen om alle zorg te kunnen betalen....
ze wil het houden omdat het in haar groeit en ze dus opeens moedergevoelens krijgt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |