abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 16:58:44 #251
7074 moussy
kuttekop
pi_86028623
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:50 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

en ook zo weer gescheiden
dan hoef je het kind niet eens te erkennen, oftewel snel scheiden, iig voor de geboorte van het kind :s)

Zij mag van jou niet onder de afspraak uitkomen, maar toen jij trouwde maakte jij ook afspraken met haar, door iig een ambtenaar vastgelegd...
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 16:59:31 #252
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86028659
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:56 schreef Evie het volgende:

[..]

Dat is maar net hoe je het wilt zien...
Ik kijk het uit beide perspectieven. Ik gun het alleen niet een kind dat hij op de wereld gezet wordt waarvan de ouders wéten dat hij anders is en anders zal leven. Ik gun het een kind niet anders te zijn. Ik gun een kind een leven waar hij alle kansen en mogelijkheden kan hebben/krijgen. Tuurlijk kan een gezond kindje ook dit niet aannemen, prima.

Is het egoistisch om het beste te kunnen indien je dit ook kunt geven als ouder? Jij wilt toch het beste voor een kind? Een man wil dat net zo goed voor een kind ookal draagt hij dit niet. Althans, dat lijkt mij.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_86028682
TS, begrijp wel dat je vrouw het je nooit maar dan ook nooit zal vergeven als zij dit kind wil en als ze zich door jou laat chanteren om het toch weg te halen. Zal ze je echt nooit vergeven, dan is jullie relatie nog voordat er een volgend kind kan komen dood.

En als ze het kind wel houdt met tegenzin van jou vergeef jij haar dit nooit. En dan heb je toch een kind met down rondlopen.

Enige mogelijkheid nog is dat TS zijn vrouw met redelijke argumenten (of met tranen) kan overtuigen van zijn gelijk.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:00:19 #254
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86028687
En Evie, geef hier eens antwoord op dan:

Stel dat de situatie omgekeerd was. De afspraak was van te voren gemaakt, nu komen ze erachter dat het 'kind' down heeft en de man wil het houden, maar de vrouw wil het weg laten halen. Heeft de vrouw dan ook weer het laatste woord?
pi_86028708
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef aaipod het volgende:

Stel dat de situatie omgekeerd was. De afspraak was van te voren gemaakt, nu komen ze erachter dat het 'kind' down heeft en de man wil het houden, maar de vrouw wil het weg laten halen. Heeft de vrouw dan ook weer het laatste woord?
ook een goeie :Y
Ja doei.
pi_86028710
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kinderen verwekt binnen het huwelijk wordt automatisch de man als vader aangemerkt.
:N

Binnen het huwelijk geboren, dan wel. De verwekking is niet relevant. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:01:27 #257
30252 Soempie
Procreating
pi_86028733
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ik ga ervan uit dat ze kiest voor abortus want ze weet ook wel dat ze niet zonder me kan.

en alimentatie ga ik niet betalen wanneer ik het kind niet erken, ze kunnen me niet verplichten geld te betalen voor een kind dat ik niet wil
Als ik je vrouw was en ik had dit topic gelezen, dan had ik abortus laten plegen en ik was bij je weggegaan.

Man, wat ben jij een lompe hork. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_86028755
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:01 schreef Soempie het volgende:

[..]

Als ik je vrouw was en ik had dit topic gelezen, dan had ik abortus laten plegen en ik was bij je weggegaan.

Man, wat ben jij een lompe hork. :')
dat dan weer wel... met die redeneringen, maar de verdere discussie is wel interessant :)
Ja doei.
pi_86028756
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:48 schreef moussy het volgende:

[..]

:o
[..]

Je bent toch getrouwd?
:') En hier gaat de te grote bek van veel vrouwen indimmen in dit topic, met: Had je je sperma maar bij je moeten houden. :') Als je een man hebt die slinks genoeg is zal jij geen enkele cent van je vent zien. Mijn vader heeft destijds dat spel ook zo gespeeld, exact zoals TS zegt: Werkgever minimum loon laten uitbetalen en de rest in andere constructies over laten maken of emigreren. Zie dan maar wat als vrouw te krijgen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:02:39 #260
30252 Soempie
Procreating
pi_86028777
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat dan weer wel... met die redeneringen, maar de verdere discussie is wel interessant :)
Dat zeker. Niks mis met de discussie verder. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_86028785
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:57 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat dacht ik al na het lezen van de op.
het kan toch niet mogelijk zijn dat iemand zo is en daar nog zo trots op is, dat hij het wereldkundig maakt.

toch?
en dat gepraat over "dat hij het niet kan maken naar z'n baas", zijn "perfecte" leventje met "al zijn auto's, zijn mooie huis en succes" en dat "zij toch niet zonder hem kan"

:')
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86028791
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef aaipod het volgende:

Dat is een lastige kwestie, maar vanuit mijn standpunt zeg ik dat het meer gevolgen heeft voor de vrouw, en dat ze daarom iets meerwaarde behoort te hebben in het maken van die keuze..

Mensen moeten niet aan een relatie beginnen als ze elkaar niet kennen, geen respect hebben voor elkaar. Dat is mijn mening.
dus
pi_86028838
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:03 schreef Evie het volgende:

[..]

Dat is een lastige kwestie, maar vanuit mijn standpunt zeg ik dat het meer gevolgen heeft voor de vrouw, en dat ze daarom iets meerwaarde behoort te hebben in het maken van die keuze..

Mensen moeten niet aan een relatie beginnen als ze elkaar niet kennen, geen respect hebben voor elkaar. Dat is mijn mening.
TS dacht zijn vrouw te kennen, helaas blijkt ze een spel te hebben gespeeld en word hij keihard in zijn rug gestoken. Prima dat ze het wilt houden, maar Alimentatie lijkt mij dan niet gerechtvaardigd. Dat is net zoiets als iemand zijn auto lenen, in de prak rijden en vervolgens zeggen dat hij de kosten voor je whiplash mag betalen. :')
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 17:04:53 #264
5428 crew  miss_sly
pi_86028843
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
Het gaat altijd maar om 'je moet begrip hebben voor de vrouw', maar in een gezamenlijk besluit moet de man ook niet vergeten worden.

Die heeft zich ook verheugd op een kind, een gezond kind, waar ze samen voor gekozen hebben. De afspraak was: aborteren onder deze, deze en deze omstandigheden.

Partner wordt zwanger, grote vreugde O+ en dan ineens de klap van de test: moment supreme voor de afspraak: aborteren lijkt de logische stap.

Zoals ik eerder al aangaf ís het niet verstandig om zo'n beslissing op voorhand te maken, maar het is wel gebeurd, beide partijen hebben afgesproken onder deze omstandigheid over te gaan tot abortus.

Denk je dat 't voor de man dan altijd maar 'makkelijk' is? Gewoon het weggooien van dotje cellen en huppakee, door naar de volgende? Nee, het zit niet in zijn lichaam, maar het is wel gedeeltelijk ZIJN vrucht, zijn kind. Maar hij houdt zich aan de gemaakte afspraak, hoe moeilijk en zwaar het ook is geweest om die klap te boven te komen en te denken 'nee, dit wilden we niet, dus volgende stap ... '

Het is altijd vooral zielig voor de vrouw, maar de inbreng en gevolgen voor de man worden te vaak gebaggatelliseerd... uiteraard zijn er uitzonderingen op de regel, net zoals dat er vrouwen zijn die het geen flikker uit maakt, die abortus, maar er zijn in een beginnend gezin dat samen kiest voor kinderen twee partijen die lijden als er iets mis gaat, de een niet persé erger dan de ander...
Leuke post hoor, maar getuige de posts van TS totaal niet op hem van toepassing. Hij wil het kapotte pakketje weggooien en een nieuwe kopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 17:05:29 #265
5428 crew  miss_sly
pi_86028869
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ow ja, klopt. Nou ja, dan mag hij wel opschieten met een scheiding regelen.
pi_86028883
TS kan m.i. maar beter direct scheiden en emigreren en nooit meer iets van zich laten horen en de situatie gewoon vergeten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 17:06:28 #267
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86028900
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

of binnen 300 dagen na afloop van...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:06:30 #268
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86028904
quote:

[..]

Als je respect hebt voor elkaar dan kom je gewoon je afspraken na en ga je niet roepen dat het in jou zit en dat je daarom dus meer inspraak hebt en je op elk willekeurig moment terug kan komen op reeds gemaakte afspraken.

Mijn mening is trouwens dat het zelfs gerechtelijk afgedwongen moet kunnen worden dat de vrouw in dat geval het kind houdt. Voor deze situatie hoeft er niet tegen de wil van de vrouw aan haar lichaam 'gemorreld' te worden en moet ze dus maar de consequenties aanvaarden van haar daden/afspraken.
pi_86028939
Heet leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt. Maar heb op zn minst het verstand/gevoel/respect om te kunnen praten met de mensen omwie je behoort te geven.

En breng godverdomme eens wat respect op voor je partner oid! Waarom wil ze het niet weg laten halen @ ts? Heb je met haar daarover gesproken? Kan je haar enigszins begrijpen? Begrijpt ze jouw punt?

Ik begrijp dat het lastig is dat ze zich niet houdt aan een eerder gemaakte afspraak, maar als het over zwangerschap gaat is het in feite onmogelijk en misschien irreëel om dat van te voren af te spreken?
dus
pi_86028950
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Leuke post hoor, maar getuige de posts van TS totaal niet op hem van toepassing. Hij wil het kapotte pakketje weggooien en een nieuwe kopen.
Leuke post hoor, maar ik had het over 'in het algemeen' :) :* er worden hier namelijk op 't moment wel meer posts gedaan die gaan over 'in het algemeen' :)

Daarbij, hoe bot en cru ook, hij houdt zich aan de afspraak, zij niet :) en ja, ik had OOK al gezegd dat je daar m.i. beter geen afspraken over kúnt maken, maar het is nu eenmaal wel gebeurd :)
Ja doei.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 17:07:39 #271
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86028951
quote:

[..]

Kortzichtig... Je leeft wel erg veel op je roze wolk he? Voor hém is hij op het moment grijs en hij wil het er eens over hebben. Maar ik zou je dit willen vragen:
- Denk je dat het makkelijk is om hele dagen een gehandicapt kindje te moeten verzorgen? Hoe erg moet je je leven omzetten? Kijk eens naar je eigen gezin en bedenk daar over 9 maanden een gehandicapt kindje bij, leef je nog steeds zo makkelijk?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:09:15 #272
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86029001
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

of binnen 300 dagen na afloop van...
Of helemaal niet als de vorige partner minder dan 306 dagen eerder overleden is. :+
pi_86029006
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:06 schreef aaipod het volgende:

[..]

Als je respect hebt voor elkaar dan kom je gewoon je afspraken na en ga je niet roepen dat het in jou zit en dat je daarom dus meer inspraak hebt en je op elk willekeurig moment terug kan komen op reeds gemaakte afspraken.

Mijn mening is trouwens dat het zelfs gerechtelijk afgedwongen moet kunnen worden dat de vrouw in dat geval het kind houdt. Voor deze situatie hoeft er niet tegen de wil van de vrouw aan haar lichaam 'gemorreld' te worden en moet ze dus maar de consequenties aanvaarden van haar daden/afspraken.
Ik denk zelf dat het onmogelijk is daar van te voren afspraken over te maken als je er blijkbaar niet over nagedacht hebt dat alles ineens anders is voor de vrouw als ze een kind in zich draagt. Ik zou mevrouw in de casus van voorheen ook niet willen aborteren.. maar dat is bijzaak :P
dus
pi_86029027
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kortzichtig... Je leeft wel erg veel op je roze wolk he? Voor hém is hij op het moment grijs en hij wil het er eens over hebben.
TS lijkt me eerder nogal een zwart/wit figuur. :')

quote:
Maar ik zou je dit willen vragen:
- Denk je dat het makkelijk is om hele dagen een gehandicapt kindje te moeten verzorgen? Hoe erg moet je je leven omzetten? Kijk eens naar je eigen gezin en bedenk daar over 9 maanden een gehandicapt kindje bij, leef je nog steeds zo makkelijk?
daar kijkt iedereen nou eenmaal anders tegen aan, he ....
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:10:29 #275
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86029036
quote:

[..]

Het heeft juist meer gevolgen voor de man, want die moet ervoor betalen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86029095
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:10 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat je als vent betaalt voor je kind is niet meer dan normaal, je hóéft geen kinderen te verwekken bij een vrouw hoor, dat is nog steeds een vrije keuze. Maar sommige mensen hebben nogal moeite met het nemen van hun verantwoordelijkheid...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86029107
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:10 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

grapjas
dus
pi_86029141
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat je als vent betaalt voor je kind is niet meer dan normaal, je hóéft geen kinderen te verwekken bij een vrouw hoor, dat is nog steeds een vrije keuze. Maar sommige mensen hebben nogal moeite met het nemen van hun verantwoordelijkheid...
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wat een onzin:

als je samen er voor kiest om een kindje te willen, probeert zwanger te worden, afspraken hebt gemaakt zoals TS en zijn vriendin/vrouw hebben gedaan (abortus onder bepaalde omstandigheden), dan is dit verre van een juiste reactie wanneer één partij zich niet aan de afspraak houdt.

Ik vind het oneerlijk dat mannen als het er op aan komt geen énkele vorm van inspraak hebben over HUN kind/vrucht/embryo/hoe je het ook wilt noemen. Zij hebben samen de beslissing genomen voor een gezin met gezamenlijke 'voorwaarden'. Als een van beide die voorwaarden aan de laars lapt, in dit geval de vrouw, moet de man er maar in meegaan? Het is hún gezamenlijke vrucht/embryo/etc., zijn sperma, haar eitje, gezamenlijk.

Hoe bot en cru TS het ook zegt, ik kan hem helemaal begrijpen, óókal is het sowieso niet slim om dat soort afspraken te maken omdat je zelden kunt weten (vooral in combinatie met hormonen) wat je op het moment suprème zult beslissen. Maar als beide volwassenen die afspraak hebben gemaakt met elkaar, dan kan niet één (vrouw) zomaar beslissen dat het kind er MOET komen en dat vervolgens de man die het kind niet wil (en er van uit ging dat zijn partner het onder deze omstandigheden óók niet zou willen) er mee 'opgescheept' zit, of de relatie nu stuk loopt of niet..
het gaat om de gezamenlijke afspraak die je als partners maakt, als je bewust bezig bent om zwanger te worden, en niet om de gevolgen van een 'ongelukje' omdat beide niet aan anticonceptie hadden gedacht...
Ja doei.
pi_86029150
quote:

[..]

Een man hoeft niets, er zijn genoeg constructies te bedenken om ervoor te zorgen dat er nooit een rotcent zal worden betaald aan de vrouw.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:13:37 #280
30252 Soempie
Procreating
pi_86029151
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:04 schreef Aneurism het volgende:

[..]

TS dacht zijn vrouw te kennen, helaas blijkt ze een spel te hebben gespeeld en word hij keihard in zijn rug gestoken.
Een spel gespeeld. _O- Ja, ze heeft dit allemaal expres zo geregeld. :') Doe toch normaal, mensen kunnen van mening veranderen en bij zoiets groots is het helemaal niet gek dat ze gaat twijfelen of zelfs van mening verandert. Wat niet wil zeggen dat ze elkaar voor het blok moeten zetten, zoals nu gebeurt of dat het niet een rotsituatie is voor beide.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:14:04 #281
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86029169
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:09 schreef Evie het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat het onmogelijk is daar van te voren afspraken over te maken als je er blijkbaar niet over nagedacht hebt dat alles ineens anders is voor de vrouw als ze een kind in zich draagt. Ik zou mevrouw in de casus van voorheen ook niet willen aborteren.. maar dat is bijzaak :P
Blijkbaar was het toch mogelijk om die afspraken te maken. Daargelaten of het slim is om die afspraken te maken moet je die gewoon nakomen. De vader heeft wel op die voorwaarden onbeschermde sex met haar gehad! De moeder wist dat hij anders mogelijk niet eens een kind had willen proberen te verwekken
pi_86029188
om zes uur komt ze, voel me wel heel zenuwachtig nu.

toch een moment in je leven die heel veel beslist en gaat bepalen
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:15:07 #283
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86029205
quote:

[..]

Er was een afspraak geen gehandicapte kindertjes op de wereld te zetten. Die afspraak wordt geschonden door de vrouw.
pi_86029212
@ TS:
Heb je met je vrouw gesproken over waarom ze het niet weg wilt laten halen?
Heb je het met haar gehad over de gevolgen?

Sterkte!
dus
pi_86029231
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Verandert niks aan de feiten wel? Je weet als je geen enorme naïeve debiel bent dat dat soort afspraken geschonden kunnen worden.

Als je dan zegt als vent: ik wil niet betalen voor dat kind dan ben je gewoon een watje :)

Wat niet wegneemt dat de vrouw van TS gewoon een ongelooflijk teringwijf is natuurlijk, maar de TS is ook wel een 'tikkeltje' naief geweest. En wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86029257
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Evie het volgende:
@ TS:
Heb je met je vrouw gesproken over waarom ze het niet weg wilt laten halen?
Heb je het met haar gehad over de gevolgen?
de gevolgen zwakt ze heel erg af, ze zegt dat het wel mee zal vallen en dat we genoeg verdienen om alle zorg te kunnen betalen....

ze wil het houden omdat het in haar groeit en ze dus opeens moedergevoelens krijgt
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:16:53 #287
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86029259
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:12 schreef Evie het volgende:

[..]

grapjas
Vind je? Typische kinderlijke vrouwenreactie. Er altijd maar vanuit gaan dat anderen jouw keuzes wel betalen. Leer eens je eigen broek op te houden. Eigen keuze? Ook zelf betalen.
pi_86029267
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Verandert niks aan de feiten wel? Je weet als je geen enorme naïeve debiel bent dat dat soort afspraken geschonden kunnen worden.

Als je dan zegt als vent: ik wil niet betalen voor dat kind dan ben je gewoon een watje :)

Wat niet wegneemt dat de vrouw van TS gewoon een ongelooflijk teringwijf is natuurlijk, maar de TS is ook wel een 'tikkeltje' naief geweest. En wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten :)
dat laatste kun je ook tegen haar zeggen, want ook zij is volwassen én had kunnen bedenken dat zulke afspraken maken niet reëel is :)
Ja doei.
pi_86029271
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:14 schreef mijnnaamishans het volgende:
om zes uur komt ze, voel me wel heel zenuwachtig nu.

toch een moment in je leven die heel veel beslist en gaat bepalen
Succes man, zet het geheel wat je wilt zeggen op een rij en wees duidelijk.
pi_86029277
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er was een afspraak geen gehandicapte kindertjes op de wereld te zetten. Die afspraak wordt geschonden door de vrouw.
Goh, dat gebeurt nou nóóit :D

Hij heeft nog steeds een kind verwekt en daar zal hij gewoon zijn verantwoordelijkheid voor moeten dragen als vrouw'lief' besluit het te houden. Dat het geen gezellige relatie meer zal worden lijkt me duidelijk :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:17:19 #291
30252 Soempie
Procreating
pi_86029278
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:14 schreef aaipod het volgende:

[..]

Blijkbaar was het toch mogelijk om die afspraken te maken. Daargelaten of het slim is om die afspraken te maken moet je die gewoon nakomen. De vader heeft wel op die voorwaarden onbeschermde sex met haar gehad! De moeder wist dat hij anders mogelijk niet eens een kind had willen proberen te verwekken
TS had ook kunnen bedenken dat op voorhand zulke afspraken maken geen zin heeft. Dat er op het moment dat er iets blijkt te zijn er ook heel veel gevoelens meespelen en dat het te makkelijk is om vooraf te zeggen: ja, joh, dat laten we dan wel weghalen. Dat had z'n vrouw ook kunnen bedenken trouwens. Bij zoiets groots kun je elkaar niet op die manier aan een afspraak houden, vind ik. :N Dan moet je blijven praten, elkaar steunen en een beetje inlevingsvermogen tonen. Van beide kanten dus en uiteindelijk samen tot een beslissing komen.
pi_86029321
quote:

[..]

Daar is helemaal niets mis mee op zich. De eeuwige drang om alles wat in de natuur geen enkele kans zou krijgen maar geboren te laten worden.
Zo'n kind kan vast heel gelukkig worden, maar het heeft in ieder geval al één ouder die hem liever geaborteerd had.

Zeggen dat de vader in zo'n situatie egoïstisch is slaat sowieso nergens op. De moeder is even egoïstisch, laat zich compleet door haar emotionaliteit leiden, totaal niet door rationaliteit.

Daarnaast ben ik persoonlijk tegen alles maar een kans geven. De menselijke genenpoel gaat als een malle achteruit op deze manier.
Nu zal ik genoeg opmerkingen krijgen dat ik een vervuiling voor de genenpoel ben :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_86029322
Ik blijf erbij dat zowel de man als de vrouw evenveel zeggenschap moeten hebben.

Hoewel de vrouw een groter offer moet brengen om het krijgen/opvoeden van kinderen te realiseren is dit grotere offer a-priori bekend en weet de vrouw waar ze aan begint (of dat weten ze allebei niet, het schijnt 1 groot avontuur te zijn).

Zelfde idee, de 1 verdient 3x zoveel als de ander. Heeft diegene die 3x zoveel verdient dan opeens 3x meer zeggenschap?
pi_86029327
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat laatste kun je ook tegen haar zeggen, want ook zij is volwassen én had kunnen bedenken dat zulke afspraken maken niet reëel is :)
Klopt, alleen heeft zij geen 'last' van dat soort afspraken aangezien zij gewoon altijd kan bepalen om het kind wel of niet te houden. Als zij een kerngezonde vrucht had willen laten aborteren heb je er als man ook niks over te zeggen. En dat weet je vantevoren.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:18:53 #295
30252 Soempie
Procreating
pi_86029332
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Precies, niet reëel, daar zijn we het volgens mij allemaal over eens. Maar dan moet achteraf toch die afspraak nagekomen worden? Terwijl het niet reëel is om er überhaupt een afspraak over te maken?
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:19:16 #296
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86029350
Ik denk dat ik dit topic maar even laat voor wat het is trouwens. Ik geloof niet dat we eruit gaan komen. Voor verdere toelichting van mijn gedachten verwijs ik graag naar motorbloempje haar posts. Ik geloof dat wij geheel op één lijn zitten.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 17:19:33 #297
5428 crew  miss_sly
pi_86029361
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kortzichtig... Je leeft wel erg veel op je roze wolk he? Voor hém is hij op het moment grijs en hij wil het er eens over hebben. Maar ik zou je dit willen vragen:
Je hebt mijn posts denk ik niet gelezen, want als je dat had gedaan, had je gelezen dat ik TS op zich best begrijp. je hoeft mij niet te overtuigen en helemaal niet te beginnen over een roze wolk.
pi_86029466
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:16 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Vind je? Typische kinderlijke vrouwenreactie. Er altijd maar vanuit gaan dat anderen jouw keuzes wel betalen. Leer eens je eigen broek op te houden. Eigen keuze? Ook zelf betalen.
Doe ik al sinds mn 14e :P dus
dus
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 17:23:02 #299
5428 crew  miss_sly
pi_86029479
Al die mensen die er zo op hameren dat ze haar afspraak moet nakomen, zijn die ook tegen scheiden?
pi_86029526
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:16 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

de gevolgen zwakt ze heel erg af, ze zegt dat het wel mee zal vallen en dat we genoeg verdienen om alle zorg te kunnen betalen....

ze wil het houden omdat het in haar groeit en ze dus opeens moedergevoelens krijgt
Bespreek het, maar heb respect al is het behoorlijk ingrijpend voor jullie verdere leven!
Moedergevoelens zijn erg lastig, maar die kan je ook niet onder tafels of stoelen vegen.
Weeg alles af.. en maak de balans op.. Echt heel veel sterkte, het lijkt me namelijk behoorlijk lastig!
dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')