En in hoeverre is dat een reactie op hetgeen ik zeg?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik wil absoluut geen kind met down.
ik vind domme mensen al irriterend en eerlijk gezegd word ik van mongolen helemaal chagrijnig.
helaas is beeindiging van de relatie geen garantie dat je niet 18 jaar aan het dokken bent voor dat kindquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
verminking omdat je een te slappe zak bent om gewoon de relatie te beëindigen? waar woon je? saudi-arabië?
Je bent wel een beetje een Drama Queen niet?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
verminking omdat je een te slappe zak bent om gewoon de relatie te beëindigen? waar woon je? saudi-arabië?
nee, mijn ouderlijk huis stond op nog geen 100 meter van een verzorgingstehuis voor verstandelijk gehandicapten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zit jij niet gewoon te trollen hier?
niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
helaas is beeindiging van de relatie geen garantie dat je niet 18 jaar aan het dokken bent voor dat kind
afspraken of niet sommige situaties kun je zoveel afspraken maken als je wil maar dat wil niet zeggen dat er op dat moment ook werkelijk naar geleefd word. de situatie kun je schetsen wat je wil maar gevoelens komen ook bij kijken. een man schakelt ze uit maar het kind leeft wel in een vrouw haar lichaam.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:05 schreef teamlead het volgende:
[..]want vrouwen zijn per definitie volstrekt onbetrouwbaar en afspraken zijn niets waard?
Boris Becker.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.
om teamlead maar te quotenquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.
quote:want vrouwen zijn per definitie volstrekt onbetrouwbaar en afspraken zijn niets waard?
euh, ik zeg dingen gewoon regelrecht en eerlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Klaudias het volgende:
[..]
hoe ben jij godsnaam ooit door een vrouw sympathiek gevonden?
Ik hoop dat je het iets subtieler tegen je vrouw gezegd hebt!quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
mijn vrouw realiseerd zich gewoon niet de impact van haar keuze.
ik wil absoluut geen kind met down.
ik vind domme mensen al irriterend en eerlijk gezegd word ik van mongolen helemaal chagrijnig.
het was geen foutje...we hebben een kinderwens alleen niet dat het gehandicapt op de wereld komt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
maar waarom zou je voor dat leven kiezen als je nu de kans hebt dit te voorkomen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:47 schreef Jojogirl het volgende:
Vlokkentest is erg betrouwbaar, maar over het latere functioneren van iemand met Down is daarmee helaas niets te zeggen.
En ik ben zelf moeder van een dochter met Down (bijna 2 nu) en ik heb heus een leven. Ja, het staat in onze agenda wat voller met afspraken die om haar draaien, maar ik ben nog steeds een moeder die ook werkt en haar eigen hobbies heeft. En nee, het is niet makkelijk en ik had natuurlijk heel graag een "gewoon" kindje gewild, maar het is ook weer niet het einde van je leven. Zeker nu er qua begeleiding en gezondheid heel anders met kindjes met Down wordt omgegaan dan vroeger, ontwikkelen ze zich een stuk verder en zijn ze ook een stuk gezonder dan de Down kindjes van een aantal decennia geleden.
dat vraag ik me ook af.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Klaudias het volgende:
[..]
hoe ben jij godsnaam ooit door een vrouw sympathiek gevonden?
je man?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:50 schreef Popples het volgende:
je wilt niet weten wat er onder mijn plak knop zit
Precies, dat begrijp ik ook niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:49 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar waarom zou je voor dat leven kiezen als je nu de kans hebt dit te voorkomen?
Omdat niet iedereen een abortus wil ondergaan..quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:49 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar waarom zou je voor dat leven kiezen als je nu de kans hebt dit te voorkomen?
zij heeft zich wel laten testen en ze wist van te voren al dat er een grote kans was (anders doe je die test niet). en als dan puntje bij paaltje komt gaat alle rationaliteit overboord en veranderd de vrouw in een emotioneel wrak wat alleen maar 'haar kindje' wil (leuk altijd dat de man meteen buitenspel wordt gezet hierinquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:51 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen een abortus wil ondergaan..
Ik heb zelf overigens nooit laten testen, dus ook niet voor die keuze gestaan.
Geen reactie op wat ik schreef dus.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:46 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
euh, ik zeg dingen gewoon regelrecht en eerlijk.
en mijn standpunten wist zij.
alleen omdat het zich kan ontwikkelen tot een baby moet je de consequenties niet uit het oog verliezen.
Jezelf bedenken is niet gelijk aan "irrationeel" en "emotioneel"quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zij heeft zich wel laten testen en ze wist van te voren al dat er een grote kans was (anders doe je die test niet). en als dan puntje bij paaltje komt gaat alle rationaliteit overboord en veranderd de vrouw in een emotioneel wrak wat alleen maar 'haar kindje' wil (leuk altijd dat de man meteen buitenspel wordt gezet hierin)
In dit geval welquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:56 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Jezelf bedenken is niet gelijk aan "irrationeel" en "emotioneel"
Ik weet niet hoor, maar op de een of andere manier heb ik het idee dat dit echt nooit gaat werken...quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:58 schreef Hydrogeny het volgende:
Ten eerste: Sterkte!
Verder, pfff meerdere opties om haar te overtuigen. Bel de arts op van tevoren, vraag hem hoe hij er over denkt. Mocht hij zeggen, laat maar komen dat kind dan hoef je vanavond al niet op gesprek, bespaard je heel wat spanning. Indien hij al aangeeft dat het beter is om het niet te doen dan vaag hem om dit GOED duidelijk te maken.
Als laatste druppel kun je nog vertellen dat je haar verlaat, ze heeft gelogen en je bedrogen. Vertel haar dat ze ontoerekeningsvatbaar is door de hormonen en dat ze in je moet vertrouwen door het weg te laten halen zodat jullie samen weer opnieuw kunnen starten.
zeg jij. omdat het je beter uitkomt om haar "irrationeel" af te schilderenquote:
Er zal geen arts zijn die advies geeft over het wel of niet afbreken van de zwangerschap. Dat is jullie keuze.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:58 schreef Hydrogeny het volgende:
Ten eerste: Sterkte!
Verder, pfff meerdere opties om haar te overtuigen. Bel de arts op van tevoren, vraag hem hoe hij er over denkt. Mocht hij zeggen, laat maar komen dat kind dan hoef je vanavond al niet op gesprek, bespaard je heel wat spanning. Indien hij al aangeeft dat het beter is om het niet te doen dan vaag hem om dit GOED duidelijk te maken.
Als laatste druppel kun je nog vertellen dat je haar verlaat, ze heeft gelogen en je bedrogen. Vertel haar dat ze ontoerekeningsvatbaar is door de hormonen en dat ze in je moet vertrouwen door het weg te laten halen zodat jullie samen weer opnieuw kunnen starten.
Zeg jij, omdat het je beter uitkomt om haar rationeel af te schilderen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:59 schreef Klaudias het volgende:
[..]
zeg jij. omdat het je beter uitkomt om haar "irrationeel" af te schilderen
Dat van die grote kans slaat nergens op, tenzij het de erfelijke vorm is, maar dat komt echt heel weinig voor. (Bovendien zou het dan nu ook niet een kwestie van even een abortus en dan weer een nieuwe maken zijn, dus ik gok dat dat hier niet aan de orde is).quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zij heeft zich wel laten testen en ze wist van te voren al dat er een grote kans was (anders doe je die test niet). en als dan puntje bij paaltje komt gaat alle rationaliteit overboord en veranderd de vrouw in een emotioneel wrak wat alleen maar 'haar kindje' wil (leuk altijd dat de man meteen buitenspel wordt gezet hierin)
je verwijt haar dat ze een beslissing neemt zonder overleg, doe jij niet precies hetzelfde en dan nog een stapje verder?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:03 schreef mijnnaamishans het volgende:
ze mag vanavond gaan kiezen.
of er komt een abortus, ze neemt psychische hulp en we proberen het zo snel mogelijk weer.
of ze houdt het kind maar dan mag ze hem alleen opvoeden, een eigen huis gaan kopen en een man vinden die wel een kind met het down syndroom erbij wil hebben.
Kijk dat vind ik wel een goede reden. Wij als maatschappij hebben geen enkele keuze in deze kwestie, maar uiteindelijk betalen we er wel voor. Als het aan mij zou liggen zouden ouders die bewust kiezen voor een gehandicapt kind ook zelf de financiele consequenties moeten dragen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
zij kunnen er niks aan doen maar ik wil zelf niet een kind die zo is, ik trek dat gewoon niet en ik vind het een maatschappelijke belasting
Zij hadden voor de zwangerschap al besloten dat ze, als het kind 't syndroom van down zou hebben, dat ze een abortus zouden laten plegen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je verwijt haar dat ze een beslissing neemt zonder overleg, doe jij niet precies hetzelfde en dan nog een stapje verder?
we hebben voor de zwangerschap dit scenario besproken, toen beiden duidelijk de keuze gemaakt dat het dan abortus word.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je verwijt haar dat ze een beslissing neemt zonder overleg, doe jij niet precies hetzelfde en dan nog een stapje verder?
Tja, maar inmiddels zijn we 20 jaar verder. Toen en nu is een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik ben het eens met TS, ik zal het kind ook weg laten halen als blijkt dat hij/zij een syndroom heeft.
Maar eerlijk gezegd is er bij mij een dubbel gevoel. Als ik weet dat ik een kind heb met een grote kans op een syndroom of ziekte, zal ik het zekere voor het onzekere nemen.
Maaaar bij mij zeiden ze ook dat ik gehandicapt geboren zou worden, dat mijn benen niet goed waren volgroeid. And guess what; ik ben gezond, heb niks.
Klopt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:08 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Tja, maar inmiddels zijn we 20 jaar verder. Toen en nu is een heel ander verhaal.
Hoe langer de zwangerschap duurt, hoe moeilijker het is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:09 schreef Jojogirl het volgende:
Bij een abortus om medische redenen mag je volgensmij tot 20 weken zwangerschap wachten, dus je hebt nog best even de tijd om rustig na te denken hoor. En het klinkt alsof dat wel een goed idee is, als je je relatie nog wilt redden.
Ik hoop dat je na je scheiding heel gelukkig zult worden, dat je na je scheiding nog genoeg geld over hebt om lekker sociaal te kunnen blijven leven en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:03 schreef mijnnaamishans het volgende:
of ze houdt het kind maar dan mag ze hem alleen opvoeden, een eigen huis gaan kopen en een man vinden die wel een kind met het down syndroom erbij wil hebben.
Mijns inziens de enige juiste beslissing. Sterkte vanavond!.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:03 schreef mijnnaamishans het volgende:
ze mag vanavond gaan kiezen.
of er komt een abortus, ze neemt psychische hulp en we proberen het zo snel mogelijk weer.
Ach mens. Pers dan zelf zo'n kwijlende debiel eruit. Of beter, neem er twee , als je geluk hebt komt er ook nog een spast.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:10 schreef just me het volgende:
[..]
Ik hoop dat je na je scheiding heel gelukkig zult worden, dat je na je scheiding nog genoeg geld over hebt om lekker sociaal te kunnen blijven leven en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!
En dan moet je echt gaan bevallen, wordt het kindje geboren, leeft het misschien nog wel heel even. En het ergste is, er is dan nog niks van Down aan het kindje te zien.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:09 schreef Jojogirl het volgende:
Bij een abortus om medische redenen mag je volgensmij tot 20 weken zwangerschap wachten, dus je hebt nog best even de tijd om rustig na te denken hoor. En het klinkt alsof dat wel een goed idee is, als je je relatie nog wilt redden.
Als ik zou moeten kiezen: Samenleven met iemand die ik niet kan vertrouwen of alleen leven en dan maar alimentatie betalen. Keuze makkelijk te maken dan. Veel mensen kunnen niet meer gelukkig worden met iemand die je zo in de rug gestoken heeft.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:10 schreef just me het volgende:
[..]
Ik hoop dat je na je scheiding heel gelukkig zult worden, dat je na je scheiding nog genoeg geld over hebt om lekker sociaal te kunnen blijven leven en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:12 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ach mens. Pers dan zelf zo'n kwijlende debiel eruit. Of beter, neem er twee , als je geluk hebt komt er ook nog een spast.
Maar de kans dat hij op zijn 20ste naar zijn echte vader op zoek gaat is gelukkig een stuk kleinerquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:10 schreef just me het volgende:
en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!
Mag dat dan aub op eigen kosten. Ik wens niet te betalen voor iemand anders zijn domme keuzes.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:12 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ach mens. Pers dan zelf zo'n kwijlende debiel eruit. Of beter, neem er twee , als je geluk hebt komt er ook nog een spast.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:12 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:13 schreef beeer het volgende:
[..]
Maar de kans dat hij op zijn 20ste naar zijn echte vader op zoek gaat is gelukkig een stuk kleiner
Wel het hele verhaal lezen he.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat dus inhoudt dat TS zijn verhaal hier ook niet had mogen posten?quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:38 schreef -moppie- het volgende:
Afschuwelijk, dit is iets tussen jullie en heeft niemand anders zich mee te bemoeien.
Succes vanavond!
tja, Leitkulturquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:13 schreef Sachertorte het volgende:
Neem ook even mij dat in deze crisistijd de samenleving toch al moet bezuinigen. Dan gaat het niet aan om nog eens bewust extra kosten te veroorzaken.
dat klopt maar dan word het een abortus waarbij ze de vliezen doorprikken, al veel heftiger.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:09 schreef Jojogirl het volgende:
Hier krijg ik ook jeuk van.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mag dat dan aub op eigen kosten. Ik wens niet te betalen voor iemand anders zijn domme keuzes.
Natuurlijk wel, maar hij vraagt een mening. Zijn vriendin haalt er iemand bij die zelf een kind met het Down syndroom heeft en wellicht de familie tegen hem opstookt... das niet helemaal fair.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat dus inhoudt dat TS zijn verhaal hier ook niet had mogen posten?
Dit is anders dan commentaar van mensen die dicht bij je staan, zoals je schoonouders etc.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
misschien moet je over zulke gevoelige dingen ook niet zulke harde afspraken maken ....quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Wel het hele verhaal lezen he.
Er waren al afspraken gemaakt voor de zwangerschap. Als uit testen zou blijken dat de vrucht het downsyndroom zou hebben, zouden ze voor abortus gaan. Nu is dat moment gekomen en nu wil ze opeens niet meer voor een abortus gaan..
Ik zou persoonlijk helemaal gek worden.
Dat is anders en niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Hier krijg ik ook jeuk van.
God verhoede dat je ooit beide benen verliest, of hersensbeschadiging oploopt waardoor je de rest van je leven WAO mag trekken. Dan ben je ook blij met een sociaal zorgstelsel.
Hier vraagt hij om bemoeienis.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Vooraf is het wel makkelijk praten natuurlijk. Dan bekijk je het alleen heel rationeel, waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Zij hadden voor de zwangerschap al besloten dat ze, als het kind 't syndroom van down zou hebben, dat ze een abortus zouden laten plegen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Voor je zwanger bent kun je het allemaal zo goed weten..als je dan eenmaal zwanger bent denk je vaak toch ineens heel anders over dingen..omdat je hart nu meedenkt en niet alleen maar je verstand.
Jammer dat je je vrouw op deze manier zo voor het blok zet! Als je er vanaf de eerste minuut samen over gepraat had, had het zover niet hoeven komen.
Maar ach..tis beter dat ze er nu achter komt uit welk hout jij gesneden bent dan wanneer het kind er eenmaal is.
In situaties waarbij mensen niet te vertrouwen zijn, maar daar weet je kennelijk meer van.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:18 schreef Klaudias het volgende:
[..]
misschien moet je over zulke gevoelige dingen ook niet zulke harde afspraken maken ....
mensen kunnen zich nou eenmaal bedenken.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Aneurism het volgende:
[..]
In situaties waarbij mensen niet te vertrouwen zijn, maar daar weet je kennelijk meer van.
Ik zeg volgens mij duidelijk dat het geldt als het een bewuste keuze is. Ik ben voor een sociaal stelsel voor mensen die buiten hun schuld om in de problemen komen. Maar mensen die willens en wetens een gehandicapt kind op de wereld zetten mogen dat in mijn ogen zelf betalen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Hier krijg ik ook jeuk van.
God verhoede dat je ooit beide benen verliest, of hersensbeschadiging oploopt waardoor je de rest van je leven WAO mag trekken. Dan ben je ook blij met een sociaal zorgstelsel.
Geen enkel probleem om voor de minder bedeelden in deze wereld te betalen. Maar laten we ze vooral niet en masse gaan fokken. Dat is onnatuurlijk en in elk evolutionair opzicht hartstikke gestoord.
Morgen krijgen we ook nog een update.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar over een jaar ofzo. Kijken of TS is bijgedraaid. Het nieuws is behoorlijk vers en hij is (naar mijn mening redelijk terecht) over de rooie.
Emoties lopen hoog op enz.
Dus..over een jaar nog eens een update?
ach de helft van die familie kan me gestolen worden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar hij vraagt een mening. Zijn vriendin haalt er iemand bij die zelf een kind met het Down syndroom heeft en wellicht de familie tegen hem opstookt... das niet helemaal fair.
Tja, in mijn omgeving houden mensen zich aan hun woord of gaan daarvoor nog een discussie aan zonder ineens zich "te bedenken". Maar misschien heb ik het wel getroffen.quote:
ok, dan sturen we geen ambulance wanneer jij een keertje tijdens het autorijden vergeet te kijken wanneer er een vrachtwagen van rechts komtquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zeg volgens mij duidelijk dat het geldt als het een bewuste keuze is. Ik ben voor een sociaal stelsel voor mensen die buiten hun schuld om in de problemen komen. Maar mensen die willens en wetens een gehandicapt kind op de wereld zetten mogen dat in mijn ogen zelf betalen.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |