Ik weet niet hoor, maar op de een of andere manier heb ik het idee dat dit echt nooit gaat werken...quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:58 schreef Hydrogeny het volgende:
Ten eerste: Sterkte!
Verder, pfff meerdere opties om haar te overtuigen. Bel de arts op van tevoren, vraag hem hoe hij er over denkt. Mocht hij zeggen, laat maar komen dat kind dan hoef je vanavond al niet op gesprek, bespaard je heel wat spanning. Indien hij al aangeeft dat het beter is om het niet te doen dan vaag hem om dit GOED duidelijk te maken.
Als laatste druppel kun je nog vertellen dat je haar verlaat, ze heeft gelogen en je bedrogen. Vertel haar dat ze ontoerekeningsvatbaar is door de hormonen en dat ze in je moet vertrouwen door het weg te laten halen zodat jullie samen weer opnieuw kunnen starten.
zeg jij. omdat het je beter uitkomt om haar "irrationeel" af te schilderenquote:
Er zal geen arts zijn die advies geeft over het wel of niet afbreken van de zwangerschap. Dat is jullie keuze.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:58 schreef Hydrogeny het volgende:
Ten eerste: Sterkte!
Verder, pfff meerdere opties om haar te overtuigen. Bel de arts op van tevoren, vraag hem hoe hij er over denkt. Mocht hij zeggen, laat maar komen dat kind dan hoef je vanavond al niet op gesprek, bespaard je heel wat spanning. Indien hij al aangeeft dat het beter is om het niet te doen dan vaag hem om dit GOED duidelijk te maken.
Als laatste druppel kun je nog vertellen dat je haar verlaat, ze heeft gelogen en je bedrogen. Vertel haar dat ze ontoerekeningsvatbaar is door de hormonen en dat ze in je moet vertrouwen door het weg te laten halen zodat jullie samen weer opnieuw kunnen starten.
Zeg jij, omdat het je beter uitkomt om haar rationeel af te schilderen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:59 schreef Klaudias het volgende:
[..]
zeg jij. omdat het je beter uitkomt om haar "irrationeel" af te schilderen
Dat van die grote kans slaat nergens op, tenzij het de erfelijke vorm is, maar dat komt echt heel weinig voor. (Bovendien zou het dan nu ook niet een kwestie van even een abortus en dan weer een nieuwe maken zijn, dus ik gok dat dat hier niet aan de orde is).quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zij heeft zich wel laten testen en ze wist van te voren al dat er een grote kans was (anders doe je die test niet). en als dan puntje bij paaltje komt gaat alle rationaliteit overboord en veranderd de vrouw in een emotioneel wrak wat alleen maar 'haar kindje' wil (leuk altijd dat de man meteen buitenspel wordt gezet hierin)
je verwijt haar dat ze een beslissing neemt zonder overleg, doe jij niet precies hetzelfde en dan nog een stapje verder?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:03 schreef mijnnaamishans het volgende:
ze mag vanavond gaan kiezen.
of er komt een abortus, ze neemt psychische hulp en we proberen het zo snel mogelijk weer.
of ze houdt het kind maar dan mag ze hem alleen opvoeden, een eigen huis gaan kopen en een man vinden die wel een kind met het down syndroom erbij wil hebben.
Kijk dat vind ik wel een goede reden. Wij als maatschappij hebben geen enkele keuze in deze kwestie, maar uiteindelijk betalen we er wel voor. Als het aan mij zou liggen zouden ouders die bewust kiezen voor een gehandicapt kind ook zelf de financiele consequenties moeten dragen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
zij kunnen er niks aan doen maar ik wil zelf niet een kind die zo is, ik trek dat gewoon niet en ik vind het een maatschappelijke belasting
Zij hadden voor de zwangerschap al besloten dat ze, als het kind 't syndroom van down zou hebben, dat ze een abortus zouden laten plegen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je verwijt haar dat ze een beslissing neemt zonder overleg, doe jij niet precies hetzelfde en dan nog een stapje verder?
we hebben voor de zwangerschap dit scenario besproken, toen beiden duidelijk de keuze gemaakt dat het dan abortus word.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je verwijt haar dat ze een beslissing neemt zonder overleg, doe jij niet precies hetzelfde en dan nog een stapje verder?
Tja, maar inmiddels zijn we 20 jaar verder. Toen en nu is een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik ben het eens met TS, ik zal het kind ook weg laten halen als blijkt dat hij/zij een syndroom heeft.
Maar eerlijk gezegd is er bij mij een dubbel gevoel. Als ik weet dat ik een kind heb met een grote kans op een syndroom of ziekte, zal ik het zekere voor het onzekere nemen.
Maaaar bij mij zeiden ze ook dat ik gehandicapt geboren zou worden, dat mijn benen niet goed waren volgroeid. And guess what; ik ben gezond, heb niks.
Klopt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:08 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Tja, maar inmiddels zijn we 20 jaar verder. Toen en nu is een heel ander verhaal.
Hoe langer de zwangerschap duurt, hoe moeilijker het is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:09 schreef Jojogirl het volgende:
Bij een abortus om medische redenen mag je volgensmij tot 20 weken zwangerschap wachten, dus je hebt nog best even de tijd om rustig na te denken hoor. En het klinkt alsof dat wel een goed idee is, als je je relatie nog wilt redden.
Ik hoop dat je na je scheiding heel gelukkig zult worden, dat je na je scheiding nog genoeg geld over hebt om lekker sociaal te kunnen blijven leven en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:03 schreef mijnnaamishans het volgende:
of ze houdt het kind maar dan mag ze hem alleen opvoeden, een eigen huis gaan kopen en een man vinden die wel een kind met het down syndroom erbij wil hebben.
Mijns inziens de enige juiste beslissing. Sterkte vanavond!.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:03 schreef mijnnaamishans het volgende:
ze mag vanavond gaan kiezen.
of er komt een abortus, ze neemt psychische hulp en we proberen het zo snel mogelijk weer.
Ach mens. Pers dan zelf zo'n kwijlende debiel eruit. Of beter, neem er twee , als je geluk hebt komt er ook nog een spast.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:10 schreef just me het volgende:
[..]
Ik hoop dat je na je scheiding heel gelukkig zult worden, dat je na je scheiding nog genoeg geld over hebt om lekker sociaal te kunnen blijven leven en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!
En dan moet je echt gaan bevallen, wordt het kindje geboren, leeft het misschien nog wel heel even. En het ergste is, er is dan nog niks van Down aan het kindje te zien.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:09 schreef Jojogirl het volgende:
Bij een abortus om medische redenen mag je volgensmij tot 20 weken zwangerschap wachten, dus je hebt nog best even de tijd om rustig na te denken hoor. En het klinkt alsof dat wel een goed idee is, als je je relatie nog wilt redden.
Als ik zou moeten kiezen: Samenleven met iemand die ik niet kan vertrouwen of alleen leven en dan maar alimentatie betalen. Keuze makkelijk te maken dan. Veel mensen kunnen niet meer gelukkig worden met iemand die je zo in de rug gestoken heeft.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:10 schreef just me het volgende:
[..]
Ik hoop dat je na je scheiding heel gelukkig zult worden, dat je na je scheiding nog genoeg geld over hebt om lekker sociaal te kunnen blijven leven en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:12 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ach mens. Pers dan zelf zo'n kwijlende debiel eruit. Of beter, neem er twee , als je geluk hebt komt er ook nog een spast.
Maar de kans dat hij op zijn 20ste naar zijn echte vader op zoek gaat is gelukkig een stuk kleinerquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:10 schreef just me het volgende:
en vergeet niet... vader blijf je altijd ook van een kindje met Down syndroom!
Mag dat dan aub op eigen kosten. Ik wens niet te betalen voor iemand anders zijn domme keuzes.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:12 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ach mens. Pers dan zelf zo'n kwijlende debiel eruit. Of beter, neem er twee , als je geluk hebt komt er ook nog een spast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |