Tja. Dat was een fout van haar. Maar om nu dan tegen je zin een abortus uit te gaan voeren ...quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
En TS is de lul, emotioneel en financieel, omdat mevrouw zich bedenkt. Lekker dan...
Dus door een fout van haar is TS nu de lul.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:12 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Tja. Dat was een fout van haar. Maar om nu dan tegen je zin een abortus uit te gaan voeren ...
Cmon het is nou niet dat er tegenwoordig een roestige naald in je gebracht, volgens mij word in deze periode gewoon het geheel vrij onschuldig weggehaald, die periode komt wel dat het invloed heeft. Maar nu zal het niet meer zijn dan een simpele medische ingreep.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:12 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Tja. Dat was een fout van haar. Maar om nu dan tegen je zin een abortus uit te gaan voeren ...
tuurlijkquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:14 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Cmon het is nou niet dat er tegenwoordig een roestige naald in je gebracht, volgens mij word in deze periode gewoon het geheel vrij onschuldig weggehaald, die periode komt wel dat het invloed heeft. Maar nu zal het niet meer zijn dan een simpele medische ingreep.
je kunt vooraf niet voorspellen hoe je je voelt als je zwanger bent.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:14 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Dus door een fout van haar is TS nu de lul.
Mensen zouden eens wat beter na moeten denken voordat ze iets doen. Straks maakt ze nu weer een fout, zet ze het kindje op de wereld en beseft ze na verloop van tijd dat hij misschien toch wel gelijk had....
Kan zijn. Maar ze wil het niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:14 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Cmon het is nou niet dat er tegenwoordig een roestige naald in je gebracht, volgens mij word in deze periode gewoon het geheel vrij onschuldig weggehaald, die periode komt wel dat het invloed heeft. Maar nu zal het niet meer zijn dan een simpele medische ingreep.
Nee dat klopt maar als je voordat je zwanger bent zegt dit, en als je zwanger bent dat...quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je kunt vooraf niet voorspellen hoe je je voelt als je zwanger bent.
mevrouw heeft slecht gecommuniceerd, dat had een hoop ruzie gescheeld
en dat is geen schade?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:19 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ik denk het wel, de meeste schade zal psychisch zijn....
bron:quote:
quote:Ik heb maart dit jaar ook een miskraam gehad en ben hierom ook gecurreteerd. Curretage stelt (vind ik) niet zo veel voor. Bij mij ging het onder algehele narcose. Ik weet er ook het fijne niet van maar volgens mij word je baarmoeder schoon geschraapt. Ik heb er verder geen pijn van gehad (behalve dan de pijn in mijn hart om het verlies van mijn baby). Ik ben 3 maart gecurreteerd, 10 april was ik weer ongesteld en 12 mei mijn laatste menstruatie.
Niet zodanig dat je er dood door gaat of ziek door wordt. In de praktijk gaan mensen met een normaal stel hersens daarna door als ze gewoon weer kinderen kunnen krijgen.quote:
Ik denk dat je je daarin best wel eens sterk kunt vergissen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:22 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Niet zodanig dat je er dood door gaat of ziek door wordt. In de praktijk gaan mensen met een normaal stel hersens daarna door als ze gewoon weer kinderen kunnen krijgen.
Dat denk ik niet. Omdat ze het niet wil.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:22 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Niet zodanig dat je er dood door gaat of ziek door wordt. In de praktijk gaan mensen met een normaal stel hersens daarna door als ze gewoon weer kinderen kunnen krijgen.
ik wil absoluut geen kind met down.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor praten, praten, praten.
informatie zoeken, maatschappelijk werk, een instelling/school/opvang voor kinderen met Down bezoeken.
Bekijk samen de rationele consequenties van haar keuze, maar ben er tegelijkertijd om haar emotioneel te steunen.
Op deze manier krijg je misschien je zin als je je voldoende als hork opstelt, maar wat is die overwinning waard, als je vriendin zich daar later doodongelukkig onder voelt en wellicht je relatie beeindigt? Is het niet beter om te proberen samen tot een beslissing te komen waar je beiden achter staat? Op een EERLIJKE manier.
Voet bij stuk houden. Het is ook jouw leven, en als je vooraf afspraken hierover gemaakt hebt, dan kunnen die niet eenzijdig worden opgezegd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag ik vragen hoe oud je bent?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik wil absoluut geen kind met down.
ik vind domme mensen al irriterend en eerlijk gezegd word ik van mongolen helemaal chagrijnig.
Zit jij niet gewoon te trollen hier?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik vind domme mensen al irriterend en eerlijk gezegd word ik van mongolen helemaal chagrijnig.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:37 schreef kickert het volgende:
Wijnruit - Ruta graveolens
Dit kruid is helemaal uit den boze tijdens de zwangerschap, het heeft namelijk sterke vruchtafdrijvende eigenschappen. Zelfs kleine hoeveelheden zijn totaal af te raden.
Smeerwortel - Symphytum officinale
Deze plant bevat pyrrolizidine alkaloïden* en veel looistoffen, gebruik tijdens en de zwangerschap is niet aan te raden.
*Van pyrrolizidine alkaloïden is bekend dat ze in relatief hoge dosissen leverbeschadigingen kunnen veroorzaken
Bijvoet - Artemisia vulgaris
Eén van de belangrijkste eigenschappen van Bijvoet is dat het de menstruatie helpt op te wekken en het werkt eveneens regulerend bij een onregelmatige menstruatie. Gebruik tijdens de zwangerschap is dus af te radeaan dat soort dingen zou ik ook gaan denkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
hoe ben jij godsnaam ooit door een vrouw sympathiek gevonden?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
verminking omdat je een te slappe zak bent om gewoon de relatie te beëindigen? waar woon je? saudi-arabië?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
aan dat soort dingen zou ik ook gaan denken
ze is gevallen voor zijn eerlijkheidquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Klaudias het volgende:
[..]
hoe ben jij godsnaam ooit door een vrouw sympathiek gevonden?
En in hoeverre is dat een reactie op hetgeen ik zeg?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
helaas is beeindiging van de relatie geen garantie dat je niet 18 jaar aan het dokken bent voor dat kindquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
verminking omdat je een te slappe zak bent om gewoon de relatie te beëindigen? waar woon je? saudi-arabië?
Je bent wel een beetje een Drama Queen niet?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
verminking omdat je een te slappe zak bent om gewoon de relatie te beëindigen? waar woon je? saudi-arabië?
nee, mijn ouderlijk huis stond op nog geen 100 meter van een verzorgingstehuis voor verstandelijk gehandicapten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zit jij niet gewoon te trollen hier?
niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
helaas is beeindiging van de relatie geen garantie dat je niet 18 jaar aan het dokken bent voor dat kind
afspraken of niet sommige situaties kun je zoveel afspraken maken als je wil maar dat wil niet zeggen dat er op dat moment ook werkelijk naar geleefd word. de situatie kun je schetsen wat je wil maar gevoelens komen ook bij kijken. een man schakelt ze uit maar het kind leeft wel in een vrouw haar lichaam.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:05 schreef teamlead het volgende:
[..]want vrouwen zijn per definitie volstrekt onbetrouwbaar en afspraken zijn niets waard?
Boris Becker.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.
om teamlead maar te quotenquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.
quote:want vrouwen zijn per definitie volstrekt onbetrouwbaar en afspraken zijn niets waard?
euh, ik zeg dingen gewoon regelrecht en eerlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het iets subtieler tegen je vrouw gezegd hebt!quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
mijn vrouw realiseerd zich gewoon niet de impact van haar keuze.
het was geen foutje...we hebben een kinderwens alleen niet dat het gehandicapt op de wereld komt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
maar waarom zou je voor dat leven kiezen als je nu de kans hebt dit te voorkomen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:47 schreef Jojogirl het volgende:
Vlokkentest is erg betrouwbaar, maar over het latere functioneren van iemand met Down is daarmee helaas niets te zeggen.
En ik ben zelf moeder van een dochter met Down (bijna 2 nu) en ik heb heus een leven. Ja, het staat in onze agenda wat voller met afspraken die om haar draaien, maar ik ben nog steeds een moeder die ook werkt en haar eigen hobbies heeft. En nee, het is niet makkelijk en ik had natuurlijk heel graag een "gewoon" kindje gewild, maar het is ook weer niet het einde van je leven. Zeker nu er qua begeleiding en gezondheid heel anders met kindjes met Down wordt omgegaan dan vroeger, ontwikkelen ze zich een stuk verder en zijn ze ook een stuk gezonder dan de Down kindjes van een aantal decennia geleden.
dat vraag ik me ook af.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Klaudias het volgende:
[..]
je man?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:50 schreef Popples het volgende:
je wilt niet weten wat er onder mijn plak knop zit
Precies, dat begrijp ik ook niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:49 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar waarom zou je voor dat leven kiezen als je nu de kans hebt dit te voorkomen?
Omdat niet iedereen een abortus wil ondergaan..quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:49 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar waarom zou je voor dat leven kiezen als je nu de kans hebt dit te voorkomen?
zij heeft zich wel laten testen en ze wist van te voren al dat er een grote kans was (anders doe je die test niet). en als dan puntje bij paaltje komt gaat alle rationaliteit overboord en veranderd de vrouw in een emotioneel wrak wat alleen maar 'haar kindje' wil (leuk altijd dat de man meteen buitenspel wordt gezet hierinquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:51 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen een abortus wil ondergaan..
Ik heb zelf overigens nooit laten testen, dus ook niet voor die keuze gestaan.
Geen reactie op wat ik schreef dus.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:46 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
euh, ik zeg dingen gewoon regelrecht en eerlijk.
en mijn standpunten wist zij.
alleen omdat het zich kan ontwikkelen tot een baby moet je de consequenties niet uit het oog verliezen.
Jezelf bedenken is niet gelijk aan "irrationeel" en "emotioneel"quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zij heeft zich wel laten testen en ze wist van te voren al dat er een grote kans was (anders doe je die test niet). en als dan puntje bij paaltje komt gaat alle rationaliteit overboord en veranderd de vrouw in een emotioneel wrak wat alleen maar 'haar kindje' wil (leuk altijd dat de man meteen buitenspel wordt gezet hierin)
In dit geval welquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:56 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Jezelf bedenken is niet gelijk aan "irrationeel" en "emotioneel"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |