abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86024140
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:07 schreef teamlead het volgende:

[..]

En TS is de lul, emotioneel en financieel, omdat mevrouw zich bedenkt. Lekker dan...
Tja. Dat was een fout van haar. Maar om nu dan tegen je zin een abortus uit te gaan voeren ...
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86024249
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:12 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Tja. Dat was een fout van haar. Maar om nu dan tegen je zin een abortus uit te gaan voeren ...
Dus door een fout van haar is TS nu de lul.
Mensen zouden eens wat beter na moeten denken voordat ze iets doen. Straks maakt ze nu weer een fout, zet ze het kindje op de wereld en beseft ze na verloop van tijd dat hij misschien toch wel gelijk had....
pi_86024285
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:12 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Cmon het is nou niet dat er tegenwoordig een roestige naald in je gebracht, volgens mij word in deze periode gewoon het geheel vrij onschuldig weggehaald, die periode komt wel dat het invloed heeft. Maar nu zal het niet meer zijn dan een simpele medische ingreep.
pi_86024360
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:14 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Cmon het is nou niet dat er tegenwoordig een roestige naald in je gebracht, volgens mij word in deze periode gewoon het geheel vrij onschuldig weggehaald, die periode komt wel dat het invloed heeft. Maar nu zal het niet meer zijn dan een simpele medische ingreep.
tuurlijk ^O^
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_86024430
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:14 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Dus door een fout van haar is TS nu de lul.
Mensen zouden eens wat beter na moeten denken voordat ze iets doen. Straks maakt ze nu weer een fout, zet ze het kindje op de wereld en beseft ze na verloop van tijd dat hij misschien toch wel gelijk had....
je kunt vooraf niet voorspellen hoe je je voelt als je zwanger bent.

mevrouw heeft slecht gecommuniceerd, dat had een hoop ruzie gescheeld
pi_86024449
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:14 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Kan zijn. Maar ze wil het niet.
pi_86024488
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

je kunt vooraf niet voorspellen hoe je je voelt als je zwanger bent.

mevrouw heeft slecht gecommuniceerd, dat had een hoop ruzie gescheeld
Nee dat klopt maar als je voordat je zwanger bent zegt dit, en als je zwanger bent dat...
achter welke keuze sta je dan 100%. Ze hebben niet voor niets die testen laten doen
pi_86024510
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

tuurlijk ^O^
Ik denk het wel, de meeste schade zal psychisch zijn....
pi_86024595
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:19 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Ik denk het wel, de meeste schade zal psychisch zijn....
en dat is geen schade?
pi_86024612
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

tuurlijk ^O^
bron:
http://www.kindjeopkomstf(...)49c77801eefa60ea14da

quote:
Ik heb maart dit jaar ook een miskraam gehad en ben hierom ook gecurreteerd. Curretage stelt (vind ik) niet zo veel voor. Bij mij ging het onder algehele narcose. Ik weet er ook het fijne niet van maar volgens mij word je baarmoeder schoon geschraapt. Ik heb er verder geen pijn van gehad (behalve dan de pijn in mijn hart om het verlies van mijn baby). Ik ben 3 maart gecurreteerd, 10 april was ik weer ongesteld en 12 mei mijn laatste menstruatie.
pi_86024655
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:21 schreef Klaudias het volgende:

[..]

en dat is geen schade?
Niet zodanig dat je er dood door gaat of ziek door wordt. In de praktijk gaan mensen met een normaal stel hersens daarna door als ze gewoon weer kinderen kunnen krijgen.
pi_86024909
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:22 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Niet zodanig dat je er dood door gaat of ziek door wordt. In de praktijk gaan mensen met een normaal stel hersens daarna door als ze gewoon weer kinderen kunnen krijgen.
Ik denk dat je je daarin best wel eens sterk kunt vergissen.

Rationeel gezien is het idd een eenvoudige medische ingreep, maar dat is het emotioneel niet voor haar. Daar kun je wel heel gemakkelijk overheen stappen, maar ik denk dat TS er veel meer aan heeft om het wat subtieler aan te pakken en er, met erkenning van haar gevoelens, over praten en kijken of ze dan die moeilijke beslissing toch wil nemen. Bagatelliseren maakt het namelijk niet minder pijnlijk voor haar, emotioneel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:27:57 #63
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_86024927
Een curretage na een miskraam is toch echt een tikje anders dan het bewust weg laten halen van een waarschijnlijk uiteindelijk levensvatbaar kind.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_86024934
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:22 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Omdat ze het niet wil.
pi_86025283
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou gaan voor praten, praten, praten.
informatie zoeken, maatschappelijk werk, een instelling/school/opvang voor kinderen met Down bezoeken.

Bekijk samen de rationele consequenties van haar keuze, maar ben er tegelijkertijd om haar emotioneel te steunen.

Op deze manier krijg je misschien je zin als je je voldoende als hork opstelt, maar wat is die overwinning waard, als je vriendin zich daar later doodongelukkig onder voelt en wellicht je relatie beeindigt? Is het niet beter om te proberen samen tot een beslissing te komen waar je beiden achter staat? Op een EERLIJKE manier.
ik wil absoluut geen kind met down.
ik vind domme mensen al irriterend en eerlijk gezegd word ik van mongolen helemaal chagrijnig.
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:35:45 #66
314094 kickert
kwak kwok kwik
pi_86025294

[ Bericht 98% gewijzigd door kickert op 03-09-2010 15:38:31 ]
pi_86025296
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:58 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

welke keuze heb ik dan?
Voet bij stuk houden. Het is ook jouw leven, en als je vooraf afspraken hierover gemaakt hebt, dan kunnen die niet eenzijdig worden opgezegd.
Verder hulde dat je zo rationeel blijft bij een moeilijke keuze, zouden veel mensen iets van kunnen leren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:37:11 #68
314094 kickert
kwak kwok kwik
pi_86025361

Wijnruit - Ruta graveolens

Dit kruid is helemaal uit den boze tijdens de zwangerschap, het heeft namelijk sterke vruchtafdrijvende eigenschappen. Zelfs kleine hoeveelheden zijn totaal af te raden.

Smeerwortel - Symphytum officinale

Deze plant bevat pyrrolizidine alkaloïden* en veel looistoffen, gebruik tijdens en de zwangerschap is niet aan te raden.

*Van pyrrolizidine alkaloïden is bekend dat ze in relatief hoge dosissen leverbeschadigingen kunnen veroorzaken

Bijvoet - Artemisia vulgaris

Eén van de belangrijkste eigenschappen van Bijvoet is dat het de menstruatie helpt op te wekken en het werkt eveneens regulerend bij een onregelmatige menstruatie. Gebruik tijdens de zwangerschap is dus af te rade

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:37:52 #69
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86025394
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ik vind domme mensen al irriterend en eerlijk gezegd word ik van mongolen helemaal chagrijnig.
Mag ik vragen hoe oud je bent?
pi_86025425
mijn vrouw realiseerd zich gewoon niet de impact van haar keuze.

leuk en aardig dat, maar het is een kind in mij maar het is niet levensvatbaar en zo groot als een mini garnaal..

ze houdt ontzettend veel van haar werk, socializen met vriendinnen, haar sport, haar vorstelijke levensstijl.

ze heeft echt het idee dat we dat dat gewoon kan doorgaan 8)7
hans
pi_86025504
quote:

[..]

Zit jij niet gewoon te trollen hier?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86025525
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:37 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe oud je bent?
28
hans
pi_86025539
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:37 schreef kickert het volgende:

Wijnruit - Ruta graveolens

Dit kruid is helemaal uit den boze tijdens de zwangerschap, het heeft namelijk sterke vruchtafdrijvende eigenschappen. Zelfs kleine hoeveelheden zijn totaal af te raden.

Smeerwortel - Symphytum officinale

Deze plant bevat pyrrolizidine alkaloïden* en veel looistoffen, gebruik tijdens en de zwangerschap is niet aan te raden.

*Van pyrrolizidine alkaloïden is bekend dat ze in relatief hoge dosissen leverbeschadigingen kunnen veroorzaken

Bijvoet - Artemisia vulgaris

Eén van de belangrijkste eigenschappen van Bijvoet is dat het de menstruatie helpt op te wekken en het werkt eveneens regulerend bij een onregelmatige menstruatie. Gebruik tijdens de zwangerschap is dus af te rade

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aan dat soort dingen zou ik ook gaan denken :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_86025544
quote:

[..]

hoe ben jij godsnaam ooit door een vrouw sympathiek gevonden?
pi_86025584
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

aan dat soort dingen zou ik ook gaan denken :Y
verminking omdat je een te slappe zak bent om gewoon de relatie te beëindigen? waar woon je? saudi-arabië?
pi_86025588
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:41 schreef Klaudias het volgende:

[..]

ze is gevallen voor zijn eerlijkheid

zouden meer mensen moeten doen: eerlijk zijn en niet zo moraalridderig meelullen met anderen
pi_86025620
quote:

[..]

En in hoeverre is dat een reactie op hetgeen ik zeg?
pi_86025621
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

verminking omdat je een te slappe zak bent om gewoon de relatie te beëindigen? waar woon je? saudi-arabië?
helaas is beeindiging van de relatie geen garantie dat je niet 18 jaar aan het dokken bent voor dat kind
pi_86025656
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Je bent wel een beetje een Drama Queen niet?
pi_86025680
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zit jij niet gewoon te trollen hier?
nee, mijn ouderlijk huis stond op nog geen 100 meter van een verzorgingstehuis voor verstandelijk gehandicapten.
ik ben er dus mee opgegroeit en ik weet dus ook dat je verschillende gradaties hebt.
van mongolen die vingerverven met hun eigen uitwerpselen tot die die je bij een supermarkt als vakkenvuller ziet.

maar als ik naar het gemiddelde kijk dan word je daar niet vrolijk van.
ik werd zo moe van die lui hier in de buurt, altijd lachen en zwaaien met de mond open, dag in dag uit.
de domste vragen en opmerkingen en gedragingen.
zij kunnen er niks aan doen maar ik wil zelf niet een kind die zo is, ik trek dat gewoon niet en ik vind het een maatschappelijke belasting
hans
pi_86025681
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:42 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

helaas is beeindiging van de relatie geen garantie dat je niet 18 jaar aan het dokken bent voor dat kind
niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.
pi_86025682
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:05 schreef teamlead het volgende:

[..]

_O- want vrouwen zijn per definitie volstrekt onbetrouwbaar en afspraken zijn niets waard?
afspraken of niet sommige situaties kun je zoveel afspraken maken als je wil maar dat wil niet zeggen dat er op dat moment ook werkelijk naar geleefd word. de situatie kun je schetsen wat je wil maar gevoelens komen ook bij kijken. een man schakelt ze uit maar het kind leeft wel in een vrouw haar lichaam.

als je zwanger wil worden of samen kinderen wilt hebben, weet je wat er kan gebeuren. dit is een van de dingen die gebeuren.
mama van 3 kids!
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:44:58 #83
314094 kickert
kwak kwok kwik
pi_86025720
TS KIJK HIER MAAR NAAR!
pi_86025735
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:

[..]

niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.
Boris Becker.
pi_86025739
quote:

[..]

om teamlead maar te quoten
quote:
want vrouwen zijn per definitie volstrekt onbetrouwbaar en afspraken zijn niets waard?
:')
pi_86025764
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:45 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

om teamlead maar te quoten
[..]

:')
mensen wel ja.
pi_86025771
quote:

[..]

euh, ik zeg dingen gewoon regelrecht en eerlijk.
en mijn standpunten wist zij.

alleen omdat het zich kan ontwikkelen tot een baby moet je de consequenties niet uit het oog verliezen.
hans
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 15:46:41 #88
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86025790
quote:

mijn vrouw realiseerd zich gewoon niet de impact van haar keuze.

Ik hoop dat je het iets subtieler tegen je vrouw gezegd hebt!

en volgens mij is het realiseert met een t op het eind :)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_86025835
quote:

[..]

het was geen foutje...we hebben een kinderwens alleen niet dat het gehandicapt op de wereld komt.
en we hadden vooraf afspraken gemaakt...
hans
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:47:44 #90
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_86025838
Vlokkentest is erg betrouwbaar, maar over het latere functioneren van iemand met Down is daarmee helaas niets te zeggen.

En ik ben zelf moeder van een dochter met Down (bijna 2 nu) en ik heb heus een leven. Ja, het staat in onze agenda wat voller met afspraken die om haar draaien, maar ik ben nog steeds een moeder die ook werkt en haar eigen hobbies heeft. En nee, het is niet makkelijk en ik had natuurlijk heel graag een "gewoon" kindje gewild, maar het is ook weer niet het einde van je leven. Zeker nu er qua begeleiding en gezondheid heel anders met kindjes met Down wordt omgegaan dan vroeger, ontwikkelen ze zich een stuk verder en zijn ze ook een stuk gezonder dan de Down kindjes van een aantal decennia geleden.
pi_86025889
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:47 schreef Jojogirl het volgende:
Vlokkentest is erg betrouwbaar, maar over het latere functioneren van iemand met Down is daarmee helaas niets te zeggen.

En ik ben zelf moeder van een dochter met Down (bijna 2 nu) en ik heb heus een leven. Ja, het staat in onze agenda wat voller met afspraken die om haar draaien, maar ik ben nog steeds een moeder die ook werkt en haar eigen hobbies heeft. En nee, het is niet makkelijk en ik had natuurlijk heel graag een "gewoon" kindje gewild, maar het is ook weer niet het einde van je leven. Zeker nu er qua begeleiding en gezondheid heel anders met kindjes met Down wordt omgegaan dan vroeger, ontwikkelen ze zich een stuk verder en zijn ze ook een stuk gezonder dan de Down kindjes van een aantal decennia geleden.
maar waarom zou je voor dat leven kiezen als je nu de kans hebt dit te voorkomen?
pi_86025920
quote:

[..]

dat vraag ik me ook af.
je wilt niet weten wat er onder mijn plak knop zit :X
mama van 3 kids!
pi_86025962
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:50 schreef Popples het volgende:

je wilt niet weten wat er onder mijn plak knop zit :X
je man?
pi_86025971
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:49 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

maar waarom zou je voor dat leven kiezen als je nu de kans hebt dit te voorkomen?
Precies, dat begrijp ik ook niet.

Ik snap TS heel erg goed. Ik zou ook voor abortus willen gaan zolang het nog kan.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:51:44 #95
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_86025988
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:49 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen een abortus wil ondergaan..

Ik heb zelf overigens nooit laten testen, dus ook niet voor die keuze gestaan.
pi_86026072
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:51 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen een abortus wil ondergaan..

Ik heb zelf overigens nooit laten testen, dus ook niet voor die keuze gestaan.
zij heeft zich wel laten testen en ze wist van te voren al dat er een grote kans was (anders doe je die test niet). en als dan puntje bij paaltje komt gaat alle rationaliteit overboord en veranderd de vrouw in een emotioneel wrak wat alleen maar 'haar kindje' wil (leuk altijd dat de man meteen buitenspel wordt gezet hierin :') )
pi_86026123
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:46 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

euh, ik zeg dingen gewoon regelrecht en eerlijk.
en mijn standpunten wist zij.

alleen omdat het zich kan ontwikkelen tot een baby moet je de consequenties niet uit het oog verliezen.
Geen reactie op wat ik schreef dus.

Maar volgens mij heb je geen enkele behoefte om je vrouw emotioneel bij te staan, zo kom je tenminste niet over. Ik vrees dat het dan een heel moeilijk verhaal wordt, want als jij haar niet kunt steunen hierin, lijkt me de kans dat ze van gedachten verandert, niet erg groot. Met dwang, chantage, overhalen, ga je het niet redden, denk ik.
pi_86026165
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

zij heeft zich wel laten testen en ze wist van te voren al dat er een grote kans was (anders doe je die test niet). en als dan puntje bij paaltje komt gaat alle rationaliteit overboord en veranderd de vrouw in een emotioneel wrak wat alleen maar 'haar kindje' wil (leuk altijd dat de man meteen buitenspel wordt gezet hierin :') )
Jezelf bedenken is niet gelijk aan "irrationeel" en "emotioneel"
pi_86026207
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Jezelf bedenken is niet gelijk aan "irrationeel" en "emotioneel"
In dit geval wel
pi_86026230
denken dat het leven met een mongolen kind leuk en fantastisch is kan ik niet rationeel noemen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')