abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 16:22:45 #151
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86027260
Gewoon een vraag:

Iedereen die de TS zo affikt: zijn jullie UBERHAUPT voor of tegen abortus?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:23:09 #152
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86027272
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dit dus.
:')

Ze is niet goed snik als ze zo'n kind op de wereld zet. Dat is overigens geheel haar eigen keus, alleen het vervelende is dat het Nederlandse rechtsstelsel daar wel de man voor laat opdraaien. Daar zit 'm de onrechtvaardigheid. Zo'n beslissing met zulke gevolgen zou niet eenzijdig genomen moeten mogen worden.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86027276
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:20 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je bent wel erg begaan met mijn posts he!
ik hang ze allemaal op een prikbord aan de muur, controlerend op inconsistenties.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86027287
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar hij vraagt een mening. Zijn vriendin haalt er iemand bij die zelf een kind met het Down syndroom heeft en wellicht de familie tegen hem opstookt... das niet helemaal fair.
Dat vind ik dus helemaal niet unfair of vreemd.
Als ik een baby met down in mijn buik had zou ik erg graag met mensen praten. Je schrikt je toch rot man? Je wilt je toch informeren? En al helemaal met mensen die er ervaring mee hebben.
pi_86027307
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:22 schreef Klaudias het volgende:

[..]

ok, dan sturen we geen ambulance wanneer jij een keertje tijdens het autorijden vergeet te kijken wanneer er een vrachtwagen van rechts komt

verder is het offtopic
Het zit je wel hoog he? Je leest niet eens meer normaal een post. Misschien even afkoelen en daarna weer meedoen? :*
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:23:52 #156
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_86027310
Als je een pizza margharita bestelt..en dan ineens toch liever een pizza shoarma wil..dan bedenk je je.
Als je er van uitgaat dat je een kind wel wet laat halen als er iets mis mee blijkt te zijn, maar als het eenmaal zo is wil je dat liever niet omdat hij uiteindelijk wel een kind is..dan laat je zien dat je een volwassen mens bent wat op beslissingen terug durft te komen.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_86027315
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:22 schreef Renesite het volgende:
Gewoon een vraag:

voor de keuze tot abortus.

maar zou het zelf alleen in uiterste gevallen doen.
pi_86027323
quote:

[..]

ok, dan sturen we geen ambulance wanneer jij een keertje tijdens het autorijden vergeet te kijken wanneer er een vrachtwagen van rechts komt

verder is het offtopic
Wat is dit nou weer voor een (achterlijke, offtopic) opmerking? :')
pi_86027329
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef lily het volgende:

[..]

Dat vind ik dus helemaal niet unfair of vreemd.
Als ik een baby met down in mijn buik had zou ik erg graag met mensen praten. Je schrikt je toch rot man? Je wilt je toch informeren? En al helemaal met mensen die er ervaring mee hebben.
Dan had ze het anders moeten aanpakken en dat mens moeten verbieden contact met hem op te nemen.
pi_86027335
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Het zit je wel hoog he? Je leest niet eens meer normaal een post. Misschien even afkoelen en daarna weer meedoen? :*
ik ben de rust zelve.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:24:53 #161
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86027342
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Klaudias het volgende:

[..]

ik hang ze allemaal op een prikbord aan de muur, controlerend op inconsistenties.
Moet je wel eerst schiften op trollposts en op serieuze posts.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:25:03 #162
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86027350
Ik ben het zo ontzettend eens met TS. Ik zou ook WOEDEND zijn. Vrouwen doen altijd alsof ze het alleenrecht hebben op zo'n kind omdat het in hun buik groeit, maar gaan compleet voorbij aan het feit dat het een zekere mate van samenwerking gevergd heeft om dat kind in de eerste instantie te verwekken. De situatie is vooraf besproken in dit geval en er is heel duidelijk afgesproken dat als het down heeft het weggehaald wordt. 11 weken is naar mijn weten een vroeg stadium om dit te ontdekken en het opeens bedenken is absoluut niet gerechtvaardigd hier!
pi_86027354
De een met downsyndroom is de ander niet. Naast de vele lichamelijke klachten zijn er soms een aantal die gewoon hun mavo of havo kunnen halen. Wie ben jij om te bepalen dat je dit kind niet wilt, omdat het niet perfect is?

Dat is het risico... Steun je vrouw in zo'n lastige situatie zou ik zeggen, en anders ben je een aarslog als je niet in kan zien dat het niet zo zwart wit is allemaal!
dus
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:25:36 #164
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86027376
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:20 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ach de helft van die familie kan me gestolen worden.
de ene kant is ook netjes en redelijk hoog opgeleid en aan de andere kant van haar familie zitten nogal veel henk en ingrid types.
zij mogen mij niet, en ik hen niet, weten we allemaal van elkaar
Je zit er nogal mee he, de mentale gesteldheid van je familie/medemens? De mensen die daar last van hebben zijn zelf meestal niet zo snugger....
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_86027382
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Maar mensen die willens en wetens een gehandicapt kind op de wereld zetten mogen dat in mijn ogen zelf betalen.
Maar hoe zit het dan met mensen die ervoor kiezen geen testen te doen, zoals ik bijvoorbeeld?
Ik zou het niet geweten hebben en er pas bij de geboorte achjter zijn gekomen.
pi_86027390
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:

[..]

niet je zaad in een vrouw ejaculeren is een garantie dat je geen alimentatie hoeft te betalen.
wat een onzin:

als je samen er voor kiest om een kindje te willen, probeert zwanger te worden, afspraken hebt gemaakt zoals TS en zijn vriendin/vrouw hebben gedaan (abortus onder bepaalde omstandigheden), dan is dit verre van een juiste reactie wanneer één partij zich niet aan de afspraak houdt.

Ik vind het oneerlijk dat mannen als het er op aan komt geen énkele vorm van inspraak hebben over HUN kind/vrucht/embryo/hoe je het ook wilt noemen. Zij hebben samen de beslissing genomen voor een gezin met gezamenlijke 'voorwaarden'. Als een van beide die voorwaarden aan de laars lapt, in dit geval de vrouw, moet de man er maar in meegaan? Het is hún gezamenlijke vrucht/embryo/etc., zijn sperma, haar eitje, gezamenlijk.

Hoe bot en cru TS het ook zegt, ik kan hem helemaal begrijpen, óókal is het sowieso niet slim om dat soort afspraken te maken omdat je zelden kunt weten (vooral in combinatie met hormonen) wat je op het moment suprème zult beslissen. Maar als beide volwassenen die afspraak hebben gemaakt met elkaar, dan kan niet één (vrouw) zomaar beslissen dat het kind er MOET komen en dat vervolgens de man die het kind niet wil (en er van uit ging dat zijn partner het onder deze omstandigheden óók niet zou willen) er mee 'opgescheept' zit, of de relatie nu stuk loopt of niet..
Ja doei.
pi_86027410
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef Evie het volgende:
De een met downsyndroom is de ander niet. Naast de vele lichamelijke klachten zijn er soms een aantal die gewoon hun mavo of havo kunnen halen. Wie ben jij om te bepalen dat je dit kind niet wilt, omdat het niet perfect is?

Dat is het risico... Steun je vrouw in zo'n lastige situatie zou ik zeggen, en anders ben je een aarslog als je niet in kan zien dat het niet zo zwart wit is allemaal!
Hij is degene die dat kan bepalen omdat hij 1 van de ouders is. Zouden meer mensen moeten doen. ;)
pi_86027426
quote:

[..]

verder is het offtopic
Het is helemaal niet zo off topic. TS en zijn vrouw hebben nog beide een keuze en een stem in deze kwestie. Wij als maatschappij hebben helemaal geen enkele keuze in zulke kwesties, maar uiteindelijk draaien we wel op voor hun eventuele keuzes.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:27:03 #169
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86027430
Ik begrijp TS absoluut...helaas hebben we hier toch maar weer een eenzijdig verhaal.
pi_86027434
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

:')

Ze is niet goed snik als ze zo'n kind op de wereld zet. Dat is overigens geheel haar eigen keus, alleen het vervelende is dat het Nederlandse rechtsstelsel daar wel de man voor laat opdraaien. Daar zit 'm de onrechtvaardigheid. Zo'n beslissing met zulke gevolgen zou niet eenzijdig genomen moeten mogen worden.
boehoehoe .... we willen graag aan haar lichaam peuteren tegen haar wil ... boehoe .. snik
pi_86027435
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:24 schreef Klaudias het volgende:

[..]

voor de keuze tot abortus.

maar zou het zelf alleen in uiterste gevallen doen.
en wat is het uiterste geval dan?
pi_86027450
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het is helemaal niet zo off topic. TS en zijn vrouw hebben nog beide een keuze en een stem in deze kwestie. Wij als maatschappij hebben helemaal geen enkele keuze in zulke kwesties, maar uiteindelijk draaien we wel op voor hun eventuele keuzes.
begin er een topic over,
pi_86027451
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef aaipod het volgende:
Ik ben het zo ontzettend eens met TS. Ik zou ook WOEDEND zijn. Vrouwen doen altijd alsof ze het alleenrecht hebben op zo'n kind omdat het in hun buik groeit, maar gaan compleet voorbij aan het feit dat het een zekere mate van samenwerking gevergd heeft om dat kind in de eerste instantie te verwekken. De situatie is vooraf besproken in dit geval en er is heel duidelijk afgesproken dat als het down heeft het weggehaald wordt. 11 weken is naar mijn weten een vroeg stadium om dit te ontdekken en het opeens bedenken is absoluut niet gerechtvaardigd hier!
Tenzij je een vrouw bent, en ooit zwanger bent geweest kan je hier denk ik vrij weinig over zeggen.
En ja als vrouw zit het 9 maanden in je lichaam en zit je er hoe dan ook aan vast, dus is het niet meer dan terecht dat jij wat meer hierover te zeggen hebt dan een kerel! Jij wordt er op aangekeken, jij dient het op te voeden als vrouw, en het is altijd jouw zorg.

Mannen in Nederland moeten eens goed nadenken wat voor gevolgen een abortus op de vrouw heeft wat betreft haar psychische gezondheid!
dus
pi_86027489
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:27 schreef -moppie- het volgende:

[..]

en wat is het uiterste geval dan?
maakt dat wat uit?

daar heb ik eerlijk gezegd nooit lang over na gedacht want ik wil geen kinderen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:28:48 #175
30252 Soempie
Procreating
pi_86027503
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:22 schreef Renesite het volgende:
Gewoon een vraag:

Ik ben voor abortus, maar ik kan me ook voorstellen dat er gevoelens bij komen kijken nu voor de vrouw van TS en dat het helemaal geen makkelijke beslissing is. Verder snap ik ook dat TS geen kindje wil met down en boos is als zijn vrouw hem voor het blok zet. Het enige wat je dan kunt doen in mijn ogen is: praten, praten, praten en van beide kanten je in proberen te leven. Anders komt het sowieso niet goed met de relatie. :N
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:29:35 #176
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_86027540
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wat een onzin:

als je samen er voor kiest om een kindje te willen, probeert zwanger te worden, afspraken hebt gemaakt zoals TS en zijn vriendin/vrouw hebben gedaan (abortus onder bepaalde omstandigheden), dan is dit verre van een juiste reactie wanneer één partij zich niet aan de afspraak houdt.

Ik vind het oneerlijk dat mannen als het er op aan komt geen énkele vorm van inspraak hebben over HUN kind/vrucht/embryo/hoe je het ook wilt noemen. Zij hebben samen de beslissing genomen voor een gezin met gezamenlijke 'voorwaarden'. Als een van beide die voorwaarden aan de laars lapt, in dit geval de vrouw, moet de man er maar in meegaan? Het is hún gezamenlijke vrucht/embryo/etc., zijn sperma, haar eitje, gezamenlijk.

Hoe bot en cru TS het ook zegt, ik kan hem helemaal begrijpen, óókal is het sowieso niet slim om dat soort afspraken te maken omdat je zelden kunt weten (vooral in combinatie met hormonen) wat je op het moment suprème zult beslissen. Maar als beide volwassenen die afspraak hebben gemaakt met elkaar, dan kan niet één (vrouw) zomaar beslissen dat het kind er MOET komen en dat vervolgens de man die het kind niet wil (en er van uit ging dat zijn partner het onder deze omstandigheden óók niet zou willen) er mee 'opgescheept' zit, of de relatie nu stuk loopt of niet..
Just close your eyes...Forget your name...Forget the world...Now go insaneee
pi_86027544
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef Evie het volgende:

idd een aantal, die met heel veel moeite en hulp een diploma halen omdat ze iets in hun kop kunnen stampen na harhalingen.
en het aantal op dat niveau is bijzonder klein...

en wie ben ik...euh de zaaddonor...
hans
pi_86027595
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:28 schreef Klaudias het volgende:

[..]

maakt dat wat uit?

daar heb ik eerlijk gezegd nooit lang over na gedacht want ik wil geen kinderen.
Ja want ik weet niet wat erger is dan het Down syndroom hebben en nooit voor jezelf kunnen zorgen, nooit alleen kunnen wonen, nooit 'normaal' kunnen werken etc
pi_86027606
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef kickert het volgende:
TS KIJK HIER MAAR NAAR!
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

In dezelfde categorie: http://puberruil.kro.nl/u(...)ke-en-alexandra.aspx

@TS: Sterkte, je wordt behoorlijk voor het blok gezet en beide kanten van het verhaal zijn te begrijpen. Probeer je óók in te leven in de kant van je vrouw, dat maakt een gesprek wel makkelijker.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_86027617
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
omdat je hart nu meedenkt en niet alleen maar je verstand.
Jammer dat je je vrouw op deze manier zo voor het blok zet!
Yeah right, want je hart kan denken... emoties noemen ze deze onzin. Duidelijk iets van niet sterk in je schoenen staan als je deze nu opeens niet meer de baas kunt.
pi_86027618
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
ah, mijn vrouw had haar peettante op bezoek gehad en daaraan het hele verhaal verteld.

nu belde haar peettante mij waar ik het lef vandaan haalde om te beweren dat een kind met down je leven verpest.
(haar downer is natuurlijk superlief en geweldig en ze had geen gezond kind gewild).
een hele stortvloed over hoe geweldig haar kind wel niet is en dat het een leuk leven is.

dus ik vroeg wanneer ze voor het laatst echt op vakantie zijn geweest, waarom haar man een paar maal een burn-out heeft gehad en nu een functie lager zit.
en hoe ze dat gaan doen als ze bejaard worden en of ze kleinkinderen willen.

was het ff stil, toen een stortvloed aan scheldwoorden en toen verbinding verbroken.

kon me ff niet inhouden, dat mens bemoeit zich overal mee, met de gehele familie en nu dus met ons probleem.
wat mijn vrouw dus ook niet had moeten zeggen in de eerste plaats....
nu kan ik er zeker van zijn dat haar hele familie het weet want haar peettante is nou niet bepaald iemand die je iets in vertrouwen kunt zeggen
Wat een lomp wijf.... :{
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:31:35 #182
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_86027629
@TS, als je reeël bent, dan gaat dit zeer waarschijnlijk je relatie kosten. Zelfs al zou je haar nu overtuigen, dan nog zal het tussen jullie in blijven staan. Als zij er wel voor kiest staat het ook tussen jullie in en kies jij ervoor om weg te gaan.

Als je op voorhand al weet dat het kind geen stabiel twee-ouder gezin heeft als het geboren wordt, dan is de basis al voor een groot deel verdwenen. Ik zou haar dus vertellen dat zij het in haar eentje moet gaan doen en ik zou ook juridisch advies inwinnen of er mogelijkheden zijn om onder een alimentatieverplichting uit te komen. Anders heb je dadelijk dubbele lasten en helemaal geen lusten meer.

Veel sterkte en wijsheid toegewenst...
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:31:58 #183
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86027643
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:27 schreef Evie het volgende:

[..]

Tenzij je een vrouw bent, en ooit zwanger bent geweest kan je hier denk ik vrij weinig over zeggen.
En ja als vrouw zit het 9 maanden in je lichaam en zit je er hoe dan ook aan vast, dus is het niet meer dan terecht dat jij wat meer hierover te zeggen hebt dan een kerel! Jij wordt er op aangekeken, jij dient het op te voeden als vrouw, en het is altijd jouw zorg.

Mannen in Nederland moeten eens goed nadenken wat voor gevolgen een abortus op de vrouw heeft wat betreft haar psychische gezondheid!
Echt typisch een vrouwenreactie. Echt hier kan ik niet over uit. Waarom dient de vrouw het op te voeden? De man is dat net zo goed verplicht! Het is net zo goed de zorg van de man, zowel financieel als praktisch. Dit bedoel ik dus met dat teveel vrouwen denken dat zij één of ander alleenrecht hebben op een kind omdat zij het dragen, jouw reactie is de meest stereotype die mijn uitspraak staaft, dank u zeer.
pi_86027667
quote:

[..]

en vrouwen hoeven geen rekening te houden met de gevoelens van vaders?
hans
pi_86027686
Ik ben voor baas in eigen buik, mits degene over wie het gaat de gevolgen in kan zien van het wel of niet aborteren! Dat betekend dat er wat mij betreft een week praten aan zo'n besluit vast zou moeten zitten.

Ik zou het zelf niet doen, maar vind dat iedereen dat voor zichzelf moet kunnen bepalen!
dus
pi_86027690
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef aaipod het volgende:

[..]

Echt typisch een vrouwenreactie. Echt hier kan ik niet over uit. Waarom dient de vrouw het op te voeden? De man is dat net zo goed verplicht! Het is net zo goed de zorg van de man, zowel financieel als praktisch. Dit bedoel ik dus met dat teveel vrouwen denken dat zij één of ander alleenrecht hebben op een kind omdat zij het dragen, jouw reactie is de meest stereotype die mijn uitspraak staaft, dank u zeer.
helemaal mee eens
Ja doei.
pi_86027714
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat een lomp wijf.... :{
nee TS reageert lekker in dat telefoongesprek :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:34:31 #188
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86027738
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:33 schreef Evie het volgende:
Ik ben voor baas in eigen buik, mits degene over wie het gaat de gevolgen in kan zien van het wel of niet aborteren! Dat betekend dat er wat mij betreft een week praten aan zo'n besluit vast zou moeten zitten.

Ik zou het zelf niet doen, maar vind dat iedereen dat voor zichzelf moet kunnen bepalen!
Shit zeg, dat is echt mega-naief :')

Wie gaat bepalen of zo'n persoon de gevolgen kan overzien? Een week praten? Ja hoor :') Gedwongen praten gaat zo goed.

Nee, jij moet even wakker worden.
pi_86027739
quote:

[..]

Kijk naar de maatschappij om je heen! Ik ben het er zeker mee eens dat mannen er ook verantwoordelijk voor zijn, ook voor de opvoeding en het besluit. Echter vindt ik dat het besluit van de vrouw meerwaarde heeft!
dus
pi_86027769
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef Coelho het volgende:
@TS, als je reeël bent, dan gaat dit zeer waarschijnlijk je relatie kosten. Zelfs al zou je haar nu overtuigen, dan nog zal het tussen jullie in blijven staan. Als zij er wel voor kiest staat het ook tussen jullie in en kies jij ervoor om weg te gaan.

Als je op voorhand al weet dat het kind geen stabiel twee-ouder gezin heeft als het geboren wordt, dan is de basis al voor een groot deel verdwenen. Ik zou haar dus vertellen dat zij het in haar eentje moet gaan doen en ik zou ook juridisch advies inwinnen of er mogelijkheden zijn om onder een alimentatieverplichting uit te komen. Anders heb je dadelijk dubbele lasten en helemaal geen lusten meer.

Veel sterkte en wijsheid toegewenst...
ik ga ervan uit dat ze kiest voor abortus want ze weet ook wel dat ze niet zonder me kan.
en alimentatie ga ik niet betalen wanneer ik het kind niet erken, ze kunnen me niet verplichten geld te betalen voor een kind dat ik niet wil
hans
pi_86027770
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:33 schreef Evie het volgende:

Dat is dan prima zolang ze dan ook geen Alimentatie van de man verwachten, en dat is juist het probleem!
pi_86027773
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef lily het volgende:

[..]

Maar hoe zit het dan met mensen die ervoor kiezen geen testen te doen, zoals ik bijvoorbeeld?
Ik zou het niet geweten hebben en er pas bij de geboorte achjter zijn gekomen.
Dat is toch niet aan de orde. Hier gaat het om een bewuste keuze.

Als het aan mij zou liggen zou een vlokkentest verplicht worden, dat scheelt uiteindelijk een boel ellende. Ik gun iedereen een normaal leven en als ik soms zwaar geestelijk gehandicapten in een rolstoel zie zitten vraag ik me serieus af of zij nou echt zoveel plezier in het leven hebben. Het is dat ze niet beter weten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86027774
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wat een onzin:

eens. ik kan mij idd voorstellen dat ts woedend is.

ze zet hem enorm voor het blok, zij beslist over hun leven op deze manier. alleen. alleen omdat zij zwanger is... Tis ook zijn kind maar blijkbaar telt dat ineens niet meer ..

afschuwelijke situatie.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86027784
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Dat is dan prima zolang ze dan ook geen Alimentatie van de man verwachten, en dat is juist het probleem!
Ja doei.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:35:30 #195
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86027786
quote:

[..]

Eens.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:35:36 #196
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86027789
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:27 schreef Klaudias het volgende:

[..]

boehoehoe .... we willen graag aan haar lichaam peuteren tegen haar wil ... boehoe .. snik
Dat staat er niet.

Ik zeg wel dat als ze het kind in zo'n situatie wil houden, ze daar volledig zelf voor zou moeten opdraaien als de man het niet wel. Helaas is dat niet de realiteit, en dat is verdomd onrechtvaardig.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:35:50 #197
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_86027799
Ik wil ook niet werken met mensen met Down (in de verst.gehandicaptenzorg), maar als ik een kindje met Down zou krijgen, zou dat MIJN kindje zijn. Dat zou voor mij het verschil maken.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_86027823
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Shit zeg, dat is echt mega-naief :')

Wie gaat bepalen of zo'n persoon de gevolgen kan overzien? Een week praten? Ja hoor :') Gedwongen praten gaat zo goed.

Nee, jij moet even wakker worden.
Jij hebt zeker niet gesproken met vrouwen die niet meer kunnen functioneren, omdat ze zonder er goed over na te denken een kind weg hebben laten halen? :P
Informeren is anders dan verplicht praten.. maar het is de enige manier om dat voor elkaar te krijgen.
dus
pi_86027826
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:34 schreef Evie het volgende:

[..]

Kijk naar de maatschappij om je heen! Ik ben het er zeker mee eens dat mannen er ook verantwoordelijk voor zijn, ook voor de opvoeding en het besluit. Echter vindt ik dat het besluit van de vrouw meerwaarde heeft!
als vrouwen dan zo goed kunnen beslissen dan moeten ze per direct alimentatie afschaffen
hans
pi_86027834
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Eens.
het gaat niet alleen om de vrouw, het gaat om allebei!

telt alles van de vrouw zwaarder ineens? wat een onzin!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 16:36:37 #201
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86027840
Een belangrijk punt: Je weet dus niet wat voor zwaarte het syndroom heeft. Straks heb je een hele erge vorm, onhandelbaar, niet mee om te gaan, na X jaren rijp voor een inrichting voor de rest van zijn leven.

Andere vorm: een erg pienter down kindje, ziet dat hij anders is dan anderen, wordt boos en snapt zichzelf niet, het wordt een ontevreden kindje.

Gun je een kindje met down een leven met down? Ben je eigenlijk niet hypocriet om er vanuit te gaan dat WIJ wel met het kindje kunnen omgaan? Kan het kindje wel met zichzelf omgaan?
pi_86027843
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef kickert het volgende:
TS KIJK HIER MAAR NAAR!
Helaas zijn lang niet alle mensen met Down syndroom zo 'normaal' (bij gebrek aan een beter woord).
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86027873
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef Naamah het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

In dezelfde categorie: http://puberruil.kro.nl/u(...)ke-en-alexandra.aspx

@TS: Sterkte, je wordt behoorlijk voor het blok gezet en beide kanten van het verhaal zijn te begrijpen. Probeer je óók in te leven in de kant van je vrouw, dat maakt een gesprek wel makkelijker.
Ik word nou niet vrolijk van dat filmpje, vooral als je je bedenkt dat dit de creme de la creme is van de 350.000 amerikaanse mongooltjes. Als ik dit zie: dan kan ik alleen maar denken: HELL NO
pi_86027917
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:36 schreef Renesite het volgende:
Ben je eigenlijk niet hypocriet om er vanuit te gaan dat WIJ wel met het kindje kunnen omgaan? Kan het kindje wel met zichzelf omgaan?
dat kun je van alle kinderen/mensen zeggen
pi_86027927
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:38 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Nee.
pi_86027932
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef Smikke het volgende:
Ik wil ook niet werken met mensen met Down (in de verst.gehandicaptenzorg), maar als ik een kindje met Down zou krijgen, zou dat MIJN kindje zijn. Dat zou voor mij het verschil maken.
dat zeg jij nu al, op voorhand :) jij zou het accepteren.

TS zijn partner had op voorhand aangegeven het NIET te accepteren en heeft samen met TS besloten om in zo'n geval abortus te plegen.

Nu puntje bij paaltje komt, laat zij die afspraak varen en moet TS zich maar bij het besluit en dus het kind leerleggen?

Dat jij dit vindt en wilt en accepteert, helemaal top en goed, maar TS en zijn partner hadden er SAMEN anders over besloten, en nu is TS terecht boos op zijn partner, omdat een gemaakte afspraak verbroken wordt..
Ja doei.
pi_86027933
kinderen krijgen is per definitie een egoistische daad natuurlijk.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86027945
quote:
Een belangrijk punt: Je weet dus niet wat voor zwaarte het syndroom heeft. Straks heb je een hele erge vorm, onhandelbaar, niet mee om te gaan, na X jaren rijp voor een inrichting voor de rest van zijn leven.

Andere vorm: een erg pienter down kindje, ziet dat hij anders is dan anderen, wordt boos en snapt zichzelf niet, het wordt een ontevreden kindje.

Gun je een kindje met down een leven met down? Ben je eigenlijk niet hypocriet om er vanuit te gaan dat WIJ wel met het kindje kunnen omgaan? Kan het kindje wel met zichzelf omgaan?
Wat je zegt is wel waar, maar wie zegt dat een kind met down niet gelukkig kan zijn?
Je weet het nooit van te voren, maar dat weet je eigenlijk ook niet als je een "gezond kind" baart. Misschien kunnen die ook wel niet omgaan met het leven etc etc...
dus
pi_86027958
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:39 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Nee.
ok, baas
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:39:45 #210
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86027959
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ik ga ervan uit dat ze kiest voor abortus want ze weet ook wel dat ze niet zonder me kan.
en alimentatie ga ik niet betalen wanneer ik het kind niet erken, ze kunnen me niet verplichten geld te betalen voor een kind dat ik niet wil
Oh jawel hoor. De rechter redeneert altijd in het belang van het kind. En geld is in het belang van het kind. Je zult moeten betalen.
pi_86027963
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is toch niet aan de orde. Hier gaat het om een bewuste keuze.

Als het aan mij zou liggen zou een vlokkentest verplicht worden, dat scheelt uiteindelijk een boel ellende. Ik gun iedereen een normaal leven en als ik soms zwaar geestelijk gehandicapten in een rolstoel zie zitten vraag ik me serieus af of zij nou echt zoveel plezier in het leven hebben. Het is dat ze niet beter weten.
nee, dat is hier niet aan de orde maar je beantwoord mijn vraag toch al, de verplichte vlokkentest...(dat is waar ik op doelde adhv jouw eerdere post)
pi_86027972
quote:

Dit dus. Het is heel naar om te zien hoe ouders er zelf aan ten onder gaan als ze een kind hebben met de ergste vormen, ik kan me maar moeilijk voorstellen hoe moeilijk dat voor die ouders moet zijn.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 16:40:12 #213
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86027973
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:38 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Ja, maar een kindje met een syndroom heeft denk ik meer moeite om zichzelf te accepteren en zichzelf te profileren op een manier wat mogelijk is, dan iemand die wel meer macht heeft om zichzelf te uiten.

Met alle respect.
pi_86027978
Dus TS, hopen dat het goed gaat, kunt eventueel voorstellen om "het" te begraven en een naam te geven als ze er nagedachtenis aan wil hebben. Alles eruit, beetje rust, vakantie eraan plakken en lekker vertroetelen, vergeet ze misschien makkelijker.
pi_86027993
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:39 schreef DarkElf het volgende:
kinderen krijgen is per definitie een egoistische daad natuurlijk.
Kinderen krijg je, die neem je niet.
En ja het is enorm egoistisch om deze maatschappij op te zadelen met mensen die later onze luiers kunnen verschonen en in onze oude dag voorziening kunnen voorzien. Erg onverantwoord :P
dus
pi_86028008
quote:

[..]

Dit dus.

Daarnaast nog het feit dat mensen hier beginnen over "9 maanden rondlopen met je kind". Het is 11 weken, niet 9 maanden. Dat is een groot verschil.

Ik vind het sowieso belachelijk dat de vrouw het alleenrecht in de beslissing heeft. Vooral omdat de man zich maar moet schikken erin.
Desnoods moet het maar mogelijk zijn dat de man in dit geval mag kiezen tussen wel/geen alimentatie betalen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_86028009
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:40 schreef Evie het volgende:

[..]

dat staat er toch?
Ja doei.
pi_86028032
quote:

[..]

En ja het is enorm egoistisch om deze maatschappij op te zadelen met mensen die later onze luiers kunnen verschonen en in onze oude dag voorziening kunnen voorzien. Erg onverantwoord :P
zeg ik ergens dat het een onverantwoorde keuze is?

Nee. maar kinderen krijgen (zoals je kon lezen zei ik ook al eerder krijgen, dus kap maar met dat nemen verhaal meteen) doe je voor jezelf. Dat is gewoon zo.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86028063
Met alle respect. Gezien de manier waarop de TS redeneert en zijn verantwoordelijkheden wenst te nemen, lijkt het me niet meer dan verstandig dat de keuze bij de vrouw ligt!
dus
pi_86028099
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:42 schreef Evie het volgende:
Met alle respect. Gezien de manier waarop de TS redeneert en zijn verantwoordelijkheden wenst te nemen, lijkt het me niet meer dan verstandig dat de keuze bij de vrouw ligt!
kom op zeg :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86028100
quote:
En waar neemt zij haar verantwoordelijkheden jegens de belofte naar haar partner? :?
Ja doei.
pi_86028107
quote:
Wat is dit nou weer voor onzin :D
pi_86028126
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat staat er toch?
Ik bedoel hiermee te zeggen dat het krijgen van iets niet egoistisch is. Het nemen is denk ik egoistischer.. excuses :)
dus
pi_86028127
en laat dat 'met alle respect' maar weg :')!
Ja doei.
pi_86028170
quote:

[..]

kinderen neem je...tenminste de mensen die er over nadenken, helaas krijgen teveel mensen kinderen...

en je snapt niet de uitspraak, voortplanting is een egoistische daad an sich omdat je wilt dat je verder leeft.
als je kinderen hebt ga je niet dood
hans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')