quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:03 schreef Saffier het volgende:
Dames ik word knap onzeker gemaakt hier. Ylana komt per 24 uur 11 keer voor een voeding. Compleet normaal voor een baby'tje van krap 2 weken toch? (er blijft nl iemand hameren hier in mijn omgeving dat het max om de 3 uur mag/moet zijn)
Soms laat ze 3 uur tussen 2 voedingen zitten, meestal 2 en af en toe anderhalf. Ik hou de tijden bij zodat ik binnen de 3 uur dezelfde borst aanbied.
Sinds vannacht wil ze een toetje, dwz dat ze ong 10 minuten de borst krijgt en na luier verschonen/10 minuutjes pauze nog 5-10 minuten dezelfde borst. Als ze loslaat heeft ze een mond vol melk
's Nachts bakeren we haar in anders slaapt niemand in huis, ze ligt bij ons op de slaapkamer en als ik haar pak bij de eerste kik die ze geeft neemt ze 2 slokken en valt ze weer in slaap. Als ik haar even door laat pruttelen en wacht tot ze verder wakker is eet ze wel 10 minuten. Op d'r handjes soppen doet ze niet zo snel, ze zet meestal meteen een keel op![]()
Laat maar horen, mijn gevoel zegt dat ik het goed doe zo en dat ze er vanzelf wel wat meer tijd tussen gaat laten. Nog tips? Commentaar van jullie?
quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:07 schreef Orea het volgende:
Als ik het zo zie een heel normaal patroon hoor SaffierOm de 2 a 3 uur is prima, soms om de 1,5 ook, kan zijn dat ze dan gewoon wat extra's nodig heeft... Is ze al gewogen? Als Ylana verder prima oogt
dan is er weinig aan de hand... Hier zit er (met ruim 4 weken) ook gemiddeld 3 uur tussen, soms 2 en inderdaad ook nog regelmatig dat ze om de 1,5 uur
mijn lactatiekundige vind dat heel normaal in elk geval!)
Qua tijd dat ze drinkt ook niks raars, doet Leia hier ook! Op soms een uitschieter dat ze ruim een uur aan de borst hangt en gulzig drinkt![]()
quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:15 schreef Saffier het volgende:
Ze is nog niet gewogen, zal morgen wel gebeuren als we het zh in moeten. Ze is helder en alert, steeds een beetje meer wakker, heeft minimaal 9 plasluiers en 7 poepluiers per dag ('s nachts sla ik wel eens een luierwisseling over als ik zelf heel graag wil slapen) En de anderhalf uur volgt meestal op een 3-uurs tussentijd (dus zeg 12.00 uur, 15.00 uur, 16.30, 18.30)
Gewoon niet zeggen hoe vaak je voedt. Of iets in de trant van: "als ze wil" of: "dat hou ik niet bij". Dat deed ik altijd. Ive en Fee hebben allebei de eerste 2 a 3 maanden minimaal 12 voedingen op een dag gehad.quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:30 schreef Saffier het volgende:
Zie je, ik weet het dus wel allemaal, nu nog een gladde rug kweken.
Dat is net zo waar als dat kinderen om de drie uur moeten komen voor een voeding, niet dus. Het verschilt echt per kindje op hoeveel voedingen ze zitten met 9 maanden, 3 is zelfs wel vrij weinig. Lieuwe dronk er zeker nog 5 op die leeftijd en hij at er al goed bij.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:07 schreef pessie het volgende:
En Asy, Harry is toch net een half jaar? Kun je toch prima blijven voeden? Ik kan me ook niet voorstellen te stoppen, maar Nathan is nog een stuk jonger. Ik denk zelf op dit moment dat ik doorga tot 9 maanden, daarna zijn er nog maar 3 voedingen per dag omdat een kindje dan zoveel eten krijgt, althans dat is wat ik heb begrepen. Maar goed, ik bekijk het allemaal wel wanneer Nathan 6 maanden oud is! Denk zelf alleen niet dat ik een langvoedster word.
Ohquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:10 schreef Jore het volgende:
[..]
Dat is net zo waar als dat kinderen om de drie uur moeten komen voor een voeding, niet dus. Het verschilt echt per kindje op hoeveel voedingen ze zitten met 9 maanden, 3 is zelfs wel vrij weinig. Lieuwe dronk er zeker nog 5 op die leeftijd en hij at er al goed bij.
Als Nathan het goed doet is het goed, de voedingen worden vaak vanzelf korter omdat kindjes effectiever gaan drinken naarmate ze ouder worden. Fijn dat het zo lekker loopt met de borstvoeding!quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:39 schreef pessie het volgende:
[..]
Oh. Ben ik toch gebrainwashed door Nutricia... Zal beter naar jullie luisteren.
Consultatiebureau arts vond trouwens dat ik te lang achter elkaar voedde, ze vroeg hoe lang ik voedde en ik gaf aan meestal wel 40 min bezig te zijn, volgens haar mocht dat niet en was 30 minuten het maximum. Trek me er niet zoveel van aan, Nathan weet zelf wel wat goed is. En hij doet het er goed op!
En Orea, ik leg Nathan gewoon aan wanneer hij weer wakker is en een beetje smakt, dan drinkt hij maar kort maar al met al krijgt hij dan voldoende binnen om wat meer te slapen (dat idee heb ik). 's avonds doet Nathan eigenlijk voornamelijk hazeslaapjes van maximaal 30 minuten en hij is veel wakker, tegen 22.30 a 23.00 raakt hij in coma-stand.
Ja dat bedoel ik. Ik noem ook niet alles voeding, soms noem ik het ook gewoon een slokje.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:59 schreef Ticootje het volgende:
Als Jen de kans kreeg bij 10 maanden dronk ze ook gewoon 10x... Als ik elk slok dan telde als voeding he? Gewoon op verzoek.
Topic voor liggend voedsters?quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:01 schreef Cantare het volgende:
Tnx voor de tips! Vandaag voelde het alweer een stukje iminder pijnlijk. De stuwing is ook zo goed als weg (HALLELUJA!!), dat maakte het aanhappen voor Elise namelijk nogal lastig en het drinken onrustig.
En ik heb vandaag voor 't eerst liggend gevoed. Wat een uitvinding, relaxed hoor.Ontziet de kloofjes een beetje, Elise hapt goed en houdt goed vast en ik kan lekker relaxen. Liggend voeden FTW
ik ook niet...quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:07 schreef pessie het volgende:
En Asy, Harry is toch net een half jaar? Kun je toch prima blijven voeden? Ik kan me ook niet voorstellen te stoppen, maar Nathan is nog een stuk jonger. Ik denk zelf op dit moment dat ik doorga tot 9 maanden, daarna zijn er nog maar 3 voedingen per dag omdat een kindje dan zoveel eten krijgt, althans dat is wat ik heb begrepen. Maar goed, ik bekijk het allemaal wel wanneer Nathan 6 maanden oud is! Denk zelf alleen niet dat ik een langvoedster word.
quote:Our patented design allows you to breastfeed anywhere without worrying about embarrassing leaks or uncomfortable nursing pads. Slim and portable, no one will even know you are wearing it. Best of all — it collects your leaking breast milk when you nurse, allowing you to store extra breast milk effortlessly.
Ik heb nog geen gv.. Jen heeft er nog steeds last van..quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:22 schreef WupWup het volgende:
Grappig product. Niks voor mij though, ik heb nooit zulke hoeveelheden gelekt dat het de moeite waard zou zijn om dat op te vangen. Ook geloof ik niet zo in dat 'onzichtbare', volgens mij is het een redelijk groot geval. Maar fijn dat er eens iets op de markt komt speciaal en alleen voor borstvoeding!
Tico, hoe gaat het met de spruw?
Ik krijg van gws.quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:27 schreef WupWup het volgende:
Heb je het besteld bij Eurolac?
Oh, weekend zat er natuurlijk tussen
Ja!quote:
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:00 schreef DaviniaHR het volgende:
nytar, niet kolven s nachts. dan hou je de boel in stand. ik zou zeggen, los shirtje aan, hydrofiel over de boezem en laat maar lekken. houdt vanzelf op.
duurt ff een weekje of zo, maar dan loop je vanzelf minder vol s nachts.
de psychiater belde net, en hij heeft rondgebeld naar verschillende instanties, zelf ook in de literatuur gekeken, en hij is nu ook van mening dat mijn medicatie veilig is icm bv!![]()
![]()
![]()
zat best te shaken tijdens het gesprek
oef, ben blij
hij zei ook dat hij later in hun handboek vond dat b werd afgeraden bij deze medicatie. Daar zou hij even wat van zeggen om dat aan te laten passen!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:35 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
En de volgende mamapatiente mag dus gewoon blijven voeden van deze psych! En met een beetje mazzel vertelt 'ie het ook aan z'n collega's. En duikt 'ie een volgende keer eerst de literatuur in voordat 'ie gelijk nee zegt. Goed gedaan Davinia! Schud ze maar wakker
Wattenstaafje eerst in water dopen, daarna in de GV. En iedere keer een nieuw tipje gebruiken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:26 schreef Ticootje het volgende:
Hoe moet ik gv gebruiken? Moet ik dat zelf ook verdunnen? Of met een wattenstaafje aanstippen?
quote:
quote:
* GreatWhiteSilenceziet nu de rest van het topic pas en wordt spontaan verlegen.quote:
jaquote:Op woensdag 1 september 2010 20:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
even een vraag...
diclofenac, mag dat met borstvoeding?
die medicijnlijst kan k niet openen op mijn telefoon, dus maar hier..als t niet mag heeft t toch geen zin naar de huisarts te gaan
Hoe oud is ze nu?quote:Op donderdag 2 september 2010 11:16 schreef Morretje het volgende:
Dat klinkt goed Sonnetje!
Ik heb ook weer eens een vraagje. Isabel sliep tot 3 dagen geleden prachtig 's nachts: van uiterlijk 22.30 tot minimaal 7.00 uur. Daar ben ik flink mee verwend. Sinds maandag is ze 's avonds extra lang en vaak aan het drinken, met als toppunt vannacht tot 01.00 uur, en om 7.00 uur alweer.. Overdag is er niets veranderd, het lijkt dus alsof ze meer honger heeft 's avonds en daarin niet goed voorzien wordt. Ik was al begonnen met wisselvoeden, maar dat lijkt nog niet het gewenste resultaat te geven. Moet ik langer doorzetten, of heeft iemand nog een briljant idee?
Misschien 's avonds vaker aanleggen op jouw verzoek?quote:Op donderdag 2 september 2010 11:33 schreef Morretje het volgende:
Ik weet het, maar ze maakte altijd veeel langere nachten, daar heeft ze me mee verwend..
Ze is nu 14,5 week.
Wat een volslagen onzin!! Peniciline/Amoxiciline/en zo goed als alle antibiotica zijn prima veilig tijdens zwangerschap en borstvoeding. Als je een pmmetje stuurt met de precieze naam en dosering van je anti-bioticum, dan stuur ik vanavond wel wat bewijs terug. En als je ook even de naam van de arts uit het Sophia pm't dan stuur ik hem/haar evt ook nog wel de info door. Zit vanvaond de hele avond op de verloskamers in het sophia.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:38 schreef Saffier het volgende:
Help. Korte versie; Ik slik penicilline en van het Sophia mag Ylana nu geen bv drinken bij me, ze krijgt nu alles wat er nog in de vriezer staat. Probleem is dat mijn productie achteruit HOLT. 2 dagen geleden nog 120-200 cc per kolfbeurt uit 2 borsten, inmiddels links krap 60, rechts 5 ccVaker aanleggen gaat niet op nu, vaker kolven dan elke 3 uur ben ik nog te ziek voor.
Ik heb net bij de HA een receptje voor domperidon gevraagd om de boel op te krikken maar nu mijn vraag;
wie heeft er een link of meer info over de werking van domperidon zodat ik die kan doorspelen aan de HA als hij erom vraagt???
Dit herken ik. En toch is het beter voor je als je dan niet door blijft voeden, de kans is groot dat je meer kloven krijgt of de kloven die je hebt verergeren (spreek uit ervaring). Hoe vervelend ook, opnieuw aanleggen, zodat het (na een paar seconden) geen pijn doet tijdens het voeden. Dan genezen de kloven vrij snel (en je oefent je in goed aanleggen).quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:48 schreef Cantare het volgende:
(..) dus als ze dan niet goed ligt kan ik me er bijna niet toe zetten haar wéér opnieuw te laten happen.(..)
En daarna insmeren met purelan van medela, werkte hier als een trein!quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:15 schreef Morretje het volgende:
Ai Cantare.. tepelkloven![]()
Ik legde haar trouwens nooit opnieuw aan, het aanhappen was het pijnlijkst. Opzien tegen de volgende voeding, ook herkenbaar. Smeer je je tepels in met een drupje moedermelk om ze daarna aan de lucht te laten drogen? Dat was bij mij dé tip.
compleet off topic hoor, maar hebben jullie ook zoveel aanwas uit het amc? ik heb het idee dat die daar al anderhalve week oooooovervol liggenquote:Op vrijdag 3 september 2010 11:33 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Wat een volslagen onzin!! Peniciline/Amoxiciline/en zo goed als alle antibiotica zijn prima veilig tijdens zwangerschap en borstvoeding. Als je een pmmetje stuurt met de precieze naam en dosering van je anti-bioticum, dan stuur ik vanavond wel wat bewijs terug. En als je ook even de naam van de arts uit het Sophia pm't dan stuur ik hem/haar evt ook nog wel de info door. Zit vanvaond de hele avond op de verloskamers in het sophia.
Ik vind een half jaar in de vriezer eigenlijk al heel lang. Ik ben nu van plan het volgende week vrijdag door manlief te laten gebruiken, kan ik naar een vrouwenavond hier in de buurt, mocht er te weinig melk zijn ben ik binnen 5 minuten thuis! Maar, moet ik dan kolven als ik weer thuis kom?quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over invriezen gesproken: Hergebruik ontdooide moedermelk.
Zo'n bericht doet me afvragen hoe lang moedermelk écht houdbaar is.Het zal me niets verbazen als het (veel?) langer is dan de termijnen die er nu voor staan.
Domperidon is geloof ik onder de naam Motilium verkrijgbaar, zonder recept. Denk ik, ik heb het nooit echt uitgezocht.
domperidon is zeker ook zonder recept te krijgen, maar hopelijk gaat Ylana met veel aanleggen ook snel je productie weer verhogen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef Saffier het volgende:
Piglet zit je de week van de 21e misschien op de poli kinderchirurgie?
hier geen aanwas uit het AMC hoor (in ieder geval niet op de zwangeren/verloskamers), wel van de meest zeldzame en vreemde dingen waar ik als co-assistent helemaal niets mee kan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:13 schreef WupWup het volgende:
[..]
compleet off topic hoor, maar hebben jullie ook zoveel aanwas uit het amc? ik heb het idee dat die daar al anderhalve week oooooovervol liggen
Haha! Foto voor de wbw-wedstrijdquote:Op donderdag 2 september 2010 16:45 schreef WupWup het volgende:
Wisten jullie dat je ook staand kunt drinken?
Goed plan! En naar aanleiding van je post, kijk ik natuurlijk gelijk weer even op de site en wie zie ik daar gelijk tussen zitten?! Heb je alleen ingestuurd voor 0-6 maanden?quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:10 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Haha! Foto voor de wbw-wedstrijd
geen idee; ik denk niet dat mijn werkgever daar moeilijk over gaat doen eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:24 schreef DaviniaHR het volgende:
BJ, morgen 9 maanden bv!![]()
Hoe ga je dat doen met kolven? Dan is je kolfrecht verlopen, toch?
tico, fijn dat de bv zo goed loopt!
aankleedkussen tussen jullie in?quote:Op zondag 5 september 2010 09:05 schreef Ticootje het volgende:
Oei... Dag en nacht ritme... Helemaal vergeten... Wat een nacht.. Ze heeft nu een klein kloofje gemaakt... Ik was zo moe, ik wilde echt niet meer opstaan... Dus toch blijven liggen....
En ze wilt niet worden weggelegd... Dus dan had ik haar in slaap, richting wieg.. hup wakker. Ik heb ik haar maar naast me laten liggen.. Niet zo veilig, maar zo heb ik in elk geval een 1,5 uur kunnen slapen.. Ff kijken hoe we dat veiliger kunnen doen, snuggle nestje wilt ze natuurlijk ook niet.
Ja denk dat dat het weer wordt ja... Ff een fijner kussen halen bij de prenatal om op te slapen.. Ik heb nu een kutding...quote:
Dat smakken komt wel bekend voor, maar het kan ook zijn dat ze niet goed aangelegd is. Heb je zelf ook steken in je borsten of misschien parelmoerachtig glanzende tepels?quote:Op zondag 5 september 2010 10:52 schreef Saffier het volgende:
Tico klinkt heerlijk herkenbaar. Het wordt beter!
Branderig gevoel tijdens het voeden, trekken aan de tepel, 'smakkend' geluid tijdens het voeden, maar geen witte vlekjes... toch gok ik op spruw.... Gok ik goed?
Klinkt als ja. Kan het natuurlijk niet bevestigen of uitsluiten, maar even gentiaan violet proberen?quote:Op zondag 5 september 2010 10:52 schreef Saffier het volgende:
Tico klinkt heerlijk herkenbaar. Het wordt beter!
Branderig gevoel tijdens het voeden, trekken aan de tepel, 'smakkend' geluid tijdens het voeden, een penicillinekuurtje maar geen witte vlekjes... toch gok ik op spruw.... Gok ik goed?
Maar het is wel dom als je voelt dat het eigenlijk niet goed zit, maar dat je te lui bent om ze er toch af te halen. Dat was meer mijn punt voor mezelf. Gewoon dat het mn eigen schuld is dat ik een minikloofje heb rechts... Maar ze hapt gewoon heel goed, ik heb er geen last van..quote:Op zondag 5 september 2010 14:57 schreef WupWup het volgende:
Ah jammer. Misschien heb je hier wat aan: http://www.babyfriendly.org.uk/pdfs/sharingbedleaflet.pdf In de eerste weken heeft Emma ook niet echt in d'r bedje gelegen hoor, maar gewoon in ons bed. Niet tussen ons in overigens, had een schotje aan de buitenkant vh bed gemaakt zodat ze niet kon vallen.
En och, dom/lui zou ik je niet willen noemen. Ik heb het Emma ook altijd zelf laten doen namelijk
Fijn pessie!
Ja echt! Ik kreeg zelfs een compliment dat ik het zo rustig en natuurlijk doe, maar het echte compliment is natuurlijk gewoon voor mn meisje die het gewoon super snapt.quote:Op zondag 5 september 2010 16:23 schreef lily het volgende:
wow, Tico, een natuurtalentje
Hier ook nog steeds aan de bv.
's morgens voor het opstaan, 's middag's bij de lunch en rond 19.00 nog een keer.
Ja, absoluut.quote:Op zondag 5 september 2010 16:24 schreef Ticootje het volgende:
Al weet je nog zo goed hoe het moet en al heb je ervaring, als je kindje gewoon niet goed snapt hoe het moet dan zit je gewoon hoor.
ja okee, die krijg je cadeau. maar zo fijn dat het goed gaat!quote:Op zondag 5 september 2010 16:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar het is wel dom als je voelt dat het eigenlijk niet goed zit, maar dat je te lui bent om ze er toch af te halen. Dat was meer mijn punt voor mezelf. Gewoon dat het mn eigen schuld is dat ik een minikloofje heb rechts... Maar ze hapt gewoon heel goed, ik heb er geen last van..
quote:Op zondag 5 september 2010 21:15 schreef pessie het volgende:
Mijn borsten zijn volledig leeg. Hoe moet dat nu? Moet ik Nathan vanavond een beetje uit de vriezer geven? Of erop vertrouwen dat er over een uurtje wel weer wat in zit, voldoende voor vannacht?
Wat ontzettend balen! En echt vervelend van de assistente. Heb hier alleen (gelukkig) nog geen ervaring mee dus geen tips, sorry.quote:Op zondag 5 september 2010 22:05 schreef maffemuts het volgende:
*klaagpost*
Vanaf het begin loopt hier de BV behoorlijk goed, nu sinds Donderdag Spruw in de tentde assistente van de huisarts wilde geen afspraak plannen vrijdag en moest maandag maar terug bellen
Gevolg : ben sinds gisterochtend aan het kolven geslagen omdat aanleggen way to pijnlijk is (gevoel 1000 spelden die door een veel te klein gaatje willen en de rest van de dag staan ze in de brand) en Diego ook boos word omdat ie niet goed kan aanhappen nu.
K wordt hier gewoon verdrietig van en eigenlijk wanhopig.. nog goede tips voor deze muts iemand ? morgen ga ik uiteraard de h.a weer bellen, alles wordt na gebruik uitgekookt atm, bh's op minimaal 60c en compressen na elke voeding/kolf foetsie)
Ik was zo blij dat de voeding nu wel goed ging in tegenststelling tot bijna 3 jaar trug
*einde klaagzang*
sorry dames moest t gewoon kwijt
voglens mij kan je dt bij de DA halen.quote:Op zondag 5 september 2010 22:51 schreef Ticootje het volgende:
Daktarin of miconazolcreme halen. Miconazolcreme is zonder recept en voor op je tepels. De orale daktarin weet ik niet of dat zonder recept is.
Ik leef met je mee (al ben ik hier nu gelukkig weer van de stuwing af).quote:Op maandag 6 september 2010 12:05 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben echt blij met mn flesje GV! Het werkt echt al een tierelier. Jen is er gewoon al vanaf.. Geen gemeut met plakkerige meuk en geen gillend kind omdat creme in de mond moet...
Oh en ik vind dat stuwing stom is... Mn borsten zitten echt goed vol... Nu al.. Ik hoop dat dit het is en niet dat het erger wordt.
Niet onzeker zijn, je doet het super!quote:Op maandag 6 september 2010 12:30 schreef pessie het volgende:
Tico, ik weet dit in theorie wel, ik ben gewoon een beetje onzeker. Maar de fabriek is inderdaad mooi aan de slag geweest want hij had voldoende om lekker te slapen!
En ik heb melk in de vriezer omdat ik de boel moest leegkolven van de lactatiekundige. Ik zit even te bedenken op welk moment ik het beste kan nakolven, dit gedoe wil ik liever niet weer.
't Was overduidelijk spruw, zag de huisarts. Ik had ook niet anders verwacht, haar mondje zieter precies zo uit:quote:Op maandag 6 september 2010 11:02 schreef DaviniaHR het volgende:
cantare, kan je de wittigheid wegvegen? dan zijn het wrs. melkresten. anders ben je idd ook de sjaakje weet dat je dan alles moet wassen op 60oC en zo? en bij iedere voeding nwe zoogcompressen en na iedere voeding een klein beetje in elises mondje smeren en wat op je tepels.
Goed om even te lezen ditquote:Op maandag 6 september 2010 12:17 schreef Ticootje het volgende:
pessie, je moet je niet druk maken of je voldoende melk hebt.. Echt het is zeer uitzonderlijk dat je niet genoeg melk maakt voor je kindje, tenzij je productie dipt door koorts, zwangerschap of ongesteldheid ofzo.
Dat je borsten leeg aanvoelen geeft echt geen indicatie over de hoeveelheid die je kleine bij je kan drinken.
Hou maar in je hoofd dat van alle vrouwen op de wereld er maar 2 % is die niet in voldoende mate kan voorzien in melk voor de kleine... En daar zitten de vrouwen ook bij die borstoperaties hebben gehad. Dus 98% van alle vrouwen kunnen gewoon hun kindje prima voorzien van melk. Dus de kans is veel groter dat je bij die 98% hoort.
Kom ook niet in de verleiding om een voeding op te sparen.. Er geldt altijd de regel hoe leger de borst, hoe harder je melkfabriek aan de slag gaat. Hoe leger ook de borst hoe vetter de melk is die dan gedronken wordt. En juist op die vette melk slapen kindjes heel lekker en groeien ze.
Ga je opsparen dan krijgt je fabriek een teken om te stoppen met melk maken, en dat wil je niet. Dus gewoon lekker de borst blijven geven, ookal denk je dat ie hartstikke leeg is.
De verdunning die de apotheek maakt, is niet geschikt voor spruwbehandeling. Als je gentiaan violet wilt gebruiken, moet je die echt bij Eurolac bestellen. Hier kun je er meer over lezen.quote:Op maandag 6 september 2010 16:46 schreef maffemuts het volgende:
Wij kunnen morgen pas terecht bij de huisarts, Wel moest ik vandaag bloed laten prikken op verdenking van ontsteking van hem, zodat hij morgen daar ook de uitslag van had.
Ook bij de apotheek langs geweest voor GV, maar die wilden dit niet meegeven omdat D nog niet boven de 3 kilo ziten ze het dan liever niet meegeven zonder dokters-advies, Kortom we blijven dus nog even afkolven om de 2/2,5 uur tot morgenochtend 9:20 ... Bah bah bah bah bah
Wel 'blij' om te zien dat we niet de enigste zijn met dit probleem, geeft de mens toch weer kracht.
En dat gevoel van leeg zijn klinkt wel bekend hoorMaar zoals alle andere mama's hier al zeggen, blijven aanleggen en zolang je kindje groeit en genoeg natte luiers heeft zal het wel goed zitten
bij twijfel kun je altijd een afspraak maken bij een lactatiekundige ofcourse.
quote:Deze verdunning die de apotheker voor je klaarmaakt is, het klinkt misschien gek, niet geschikt om spruw te behandelen bij borstvoeding. Je moet namelijk de Gentiaan Violet regelmatig op je tepels en tepelhof doen, in het mondje van je baby aanbrengen, en eventueel ook je partner moet zich ermee behandelen. De verdunning van de apotheek is hiervoor ongeschikt omdat het te veel alcohol bevat. De slijmvliezen van het mondje van je baby kunnen hier echt niet tegen. Maar ook voor je tepels is deze sterke alcoholoplossing niet geschikt omdat je huid er van uitdroogt, stuk gaat en vatbaar wordt voor kloven. Bovendien bevat deze oplossing te veel Gentiaan Violet, veel meer dan noodzakelijk is, namelijk meer dan 1%.
Ikzelf moest van de lactatiekundige leegkolven en daarna blokvoeden, maar ik ben ook nog maar een beginneling, er zijn vast meer ervaren moeders die dit beter weten.quote:Op maandag 6 september 2010 20:12 schreef Solagratia het volgende:
Ik lurk hier al een tijdje mee maar nu heb ik een vraagje.
Mijn dochter is 4 weken en heeft altijd goed gedronken. Alleen de laatste 2 dagen lijk ik ineens toch last te hebben van stuwing. Ik geef 2 borsten, maar ik heb het idee dat ze mijn borst niet leeg drinkt. Na afloop voelen ze nog pijnlijk en vol aan. Vooral de borst die ik als laatste geef en waar ze dus het kortste uit drinkt. Is dit nu overproductie en wat moet ik er mee? Kan ik het gewoon zo laten en gaat het vanzelf weer over of moet ik extra kolven om mijn borsten goed leeg te krijgen?
he bah wat een gedoe zegquote:Op maandag 6 september 2010 21:51 schreef DaviniaHR het volgende:
nope, geen bo's of abcessen of dat soort gebeurens meer gehad.
nu wel weer spruw... dus de raynauds vlamt weer wat op (was de grootste hint voor de spruw) en beetje kloofjes, maar tnt 3x daktarin erop gedaan, en tis al een stuk beter
denk je na 8 mnd zindelijk te zijn, moet je nog lopen hannessen met zoogcompressen en zulks
Vervelend dat je last hebt van stuwing. Het kan inderdaad een teken zijn van overproductie. Heb je nog andere klachten? En je dochter? Op zich is 'volle borsten' geen probleem waar je iets mee moet, pijn natuurlijk wel. Je kunt gaan blokvoeden om je productie wat sneller op de behoefte van je baby afgestemd te krijgen. Dat houdt in dat je de dag verdeelt in blokken van 3 of 4 uur en gedurende zo'n blok gewoon op verzoek voedt, maar alleen de linker óf de rechter borst aanbiedt. Na dat blok wissel je naar de andere borst. Ik zou zeker niet extra gaan kolven, want dat betekent extra vraag voor je borsten = extra aanbod = nog meer productiequote:Op maandag 6 september 2010 20:12 schreef Solagratia het volgende:
Ik lurk hier al een tijdje mee maar nu heb ik een vraagje.
Mijn dochter is 4 weken en heeft altijd goed gedronken. Alleen de laatste 2 dagen lijk ik ineens toch last te hebben van stuwing. Ik geef 2 borsten, maar ik heb het idee dat ze mijn borst niet leeg drinkt. Na afloop voelen ze nog pijnlijk en vol aan. Vooral de borst die ik als laatste geef en waar ze dus het kortste uit drinkt. Is dit nu overproductie en wat moet ik er mee? Kan ik het gewoon zo laten en gaat het vanzelf weer over of moet ik extra kolven om mijn borsten goed leeg te krijgen?
quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:36 schreef Ticootje het volgende:
Hier gaat het weer prima... Ik heb echt geluk met mn hongerlap die echt veel wilt en kan drinken. Ze kan de stuwing redelijk goed wegdrinken. Alleen vanmorgen even de harde plekken na de voeding weggekolfd en de rest van de dag steeds 1 bost per voeding, dan drinkt ze goed de plekken weg.
Ze drinkt wel echt megaveel! En ze komt ook niet meer om de 3 uur, maar zeg maar wat vaker, das niet raar omdat ze nu nog niet echt goed toe komt aan de vette melk. Dat komt wel weer als de productie zich wat beter heeft aangepast.
Ze weegt nu 3890... Dag 5.. Dat is al 190 boven haar geboortegewicht. Ze is alleen de eerste dag afgevallen en daarna had ik blijkbaar meteen melk en hield ik haar op minimaal 8 voedingen en kwam ze meteen aan.
Ik baalde gister flink van de stuwing en dat Leyla ervan ging spugen omdat ze helemaal vol zat.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:41 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je hebt mijn record verbroken. Hey maar jullie doen het goed man! Voelt het ook zo?
Gewoon roepen hoor Davinia, ik heb weer ervaring met die overproductie, dus misschien was ik zelf wel te snelEn stuwing zegt me daarentegen helemaal niks. Ja, in de kraamweek en toevallig afgelopen vrijdag in een drukke dienst toen ik 6 uur lang niet kon kolven
Maar verder dus niet.
Wow! Jij bent gemaakt voor borstvoeding!quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:07 schreef Ticootje het volgende:
Nee, ik vind mn kraam echt heel lief. Ze weet dat ik de kennis heb en we hebben het gewoon de hele dag over borstvoeding.
Net toch even de schijven weggekolfd omdat Leyla toch opeens ff langer blijft slapen.. 160ccGewoon mega... Alleen de druk eraf...
![]()
Nou ja, ik heb nu al een aardige voorraad in de vriezer. Mocht er iets gebeuren heb ik in elk geval een paar voedingen op voorraad.
Ik ben zo blij met mn hoedjequote:Op dinsdag 7 september 2010 20:10 schreef Ticootje het volgende:
Nee jen was gewoon geen talent. Ik heb haar boekje er nog eens bij gehad. Ik zat te klooien met hoedjes en tig voedingen maar jen kreeg amper wat binnen.
je vergeet je kwartetquote:Op woensdag 8 september 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Ok, volgens de vk moet ik minimaal 2 uur tussen een voeding laten. Ook als ze eerder wilt zuigen zou dat geen honger zijn. Wat is er nou zo moeilijk aan voeden op verzoek? Echt.
Dat was dus hier zo'n klok-klepelverhaal van m'n kraam. Ze heeft het zelfs in het zorgplan opgeschrevenquote:Op woensdag 8 september 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Ok, volgens de vk moet ik minimaal 2 uur tussen een voeding laten. Ook als ze eerder wilt zuigen zou dat geen honger zijn. Wat is er nou zo moeilijk aan voeden op verzoek? Echt.
Ja, een keer per dag. En na de voedingen kun je bij jezelf nog antischimmelcreme opsmeren. Hopelijk zijn jullie snel van die ellendige spruw verlost.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:00 schreef Saffier het volgende:
Ik heb de GV binnen, met een wattenstaafje Ylana d'r mondje doen en ook met een wattenstaafje mijn tepels insmeren?
edit; gevonden![]()
Oh, heel begrijpelijk maar wel erg jammer! Hoe lang moet je nog tot je je certificaat krijgt?quote:Op woensdag 8 september 2010 17:18 schreef owlet het volgende:
@Twinkly: ik wilde je PM'en dat ik toch niet naar de LLL dag ga maar je PMbox is vol![]()
Hoe veel zin ik er ook in heb, het is het enige weekend waarin mijn lieve tante allebei de meiden te logeren kan hebben dus daar ga ik even gebruik van maken![]()
Gelukkig zit ik al over het gewenste aantal scholingsdagen per jaar voor leidsters dus ik spijbel Zwolle
Ik las stuwingquote:Op donderdag 9 september 2010 13:26 schreef Orea het volgende:
Ik heb de swing en ben er ook nog steeds erg blij mee!
tegen het einde, maar ik hoor hem nog wel slikken dus hij heeft dan wel voeding in zn mond zitten.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:30 schreef Ticootje het volgende:
Pessie wanneer bijt hij? Begin, eind?
Ik denk dat hij dan toch een soort laat merken dat hij meer moeite moet doen voor de melk. Misschien is het aan jou om de tekenen vooraf gaande aan het bijten te herkennen en hem voor dat hij gaat bijten van de borst af te halen. En als hij bijt, gewoon afkoppelen.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:36 schreef pessie het volgende:
[..]
tegen het einde, maar ik hoor hem nog wel slikken dus hij heeft dan wel voeding in zn mond zitten.
Ik zal er even op letten bij de volgende voeding.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dan toch een soort laat merken dat hij meer moeite moet doen voor de melk. Misschien is het aan jou om de tekenen vooraf gaande aan het bijten te herkennen en hem voor dat hij gaat bijten van de borst af te halen. En als hij bijt, gewoon afkoppelen.
Als hij bijt, is hij dan nog wel echt effectief aan het drinken? Of is het meer sabbelen waar hij als bonus ook nog wat melk mee slikt? Hoor je hem echt regelmatig slikken?
Oh en wat betreft je post in het baietjes topic: Als Nathan ieder uur komt, is dat in de avond? Want je hebt best vaak dat kindjes in de avond willen clusteren. Dan hangen ze dus bijna alleen maar aan de borst en tanken ze zich gewoon vol voor de nacht. Leyla laat echt niet iedere keer 3 uur tussen een voeding. Ze komt ook wel eens een uurtje later nog eens voor een slok. Wat ik wel doe als ze zo snel komt, is de lege borst aanbieden. Dan krijgt ze dus de vette melk waar ze in principe langer op zou moeten teren.
6 weken 2 dagen?quote:
Voelt absoluut soepeler, en ongeveer na 10 minuutjes.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:17 schreef Ticootje het volgende:
Voelt je borst soepeler aan dan voor de voeding? Je koppelt hem toch niet na 2 minuten af?
Ik zou zeggen, dat gaat gewoon prima!quote:Op donderdag 9 september 2010 17:23 schreef pessie het volgende:
[..]
Voelt absoluut soepeler, en ongeveer na 10 minuutjes.
dat er de eerste dagen bijna niets komt met kolven is normaal Tessie hoor... ze waren in het ziekenhuis heel blij verrukt, toen ik bij de eerste keer kolven drie druppels kolfde... snapte ik toen ook helemaal niets van...quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:53 schreef tessie het volgende:
Hier wil de bv nog niet echt lukken helaas. Anna heeft geen zin om aan de borst te drinken, soms hapt ze wel aan, maar dan zuigt ze maar 1 keer en dan laat ze gelijk weer los. Ze heeft tot nu toe maar 2 keer een kwartier echt gedronken. Dus ik doe nu elke keer eerst even kolven om mijn tepels ook wat beter in vorm te krijgen, en dan probeer ik Anna aan te leggen. Maar meestal zonder succes helaas. Dus dan krijgt ze kunstvoeding, met een spuitje terwijl ze aan mijn vinger zuigt.
Word er wel erg onzeker van, er komen echt maar een paar druppeltjes uit als ik kolf, en het lijkt ook alleen maar minder te worden ipv meer
Gewoon doen! Ik was zoooooo blij met mijn lactatiekundige! Officieel is mn pakket nu afgelopenquote:Op vrijdag 10 september 2010 22:20 schreef tessie het volgende:
Thanx voor het linkje BJ.
Ik heb idd borstoperaties gehad Ticootje. Tot nu toe helpt de kraamverzorgster, maar zit erover te denken om toch een lactatiekundige te bellen. Helemaal omdat het nu toch ook minder lijkt te worden ipv meer.
Als je een Lactatiekundige inschakeld kun je misschien dit met haar/hem overleggen, Anna drinkt dan wel aan jouw borst maar krijgt dan tevens ook kv binnen (het is maar een idee he, weet niet of het voor jou een optie is, vandaar dat je dat dus met je LK moet overleggen) maar lijkt me fijner dan het vingervoedenquote:Op vrijdag 10 september 2010 21:53 schreef tessie het volgende:
Hier wil de bv nog niet echt lukken helaas. Anna heeft geen zin om aan de borst te drinken, soms hapt ze wel aan, maar dan zuigt ze maar 1 keer en dan laat ze gelijk weer los. Ze heeft tot nu toe maar 2 keer een kwartier echt gedronken. Dus ik doe nu elke keer eerst even kolven om mijn tepels ook wat beter in vorm te krijgen, en dan probeer ik Anna aan te leggen. Maar meestal zonder succes helaas. Dus dan krijgt ze kunstvoeding, met een spuitje terwijl ze aan mijn vinger zuigt.
Word er wel erg onzeker van, er komen echt maar een paar druppeltjes uit als ik kolf, en het lijkt ook alleen maar minder te worden ipv meer
een slabbetje voor 18,95quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:45 schreef WupWup het volgende:
Hebben jullie de nieuwe promowear al gezien van bv.com? Linkje Ik vind die 'mothersucker' , ' borstvoedingsmaffia' en 'jij wordt toch ook niet graag geflest' leuk. Kan m'n klikvinger nog wel beheersen
Geweldige site!quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:45 schreef WupWup het volgende:
Tessie, de tips zijn al gegeven, dus gefeliciteerd! en succes!
Hebben jullie de nieuwe promowear al gezien van bv.com? Linkje Ik vind die 'mothersucker' , ' borstvoedingsmaffia' en 'jij wordt toch ook niet graag geflest' leuk. Kan m'n klikvinger nog wel beheersen
mmm *gaat overwegen*quote:Op zaterdag 11 september 2010 11:32 schreef Twinkly het volgende:
GWS wat kun jij goed richten![]()
Ik kan, als ik een verstopt melkkanaaltje heb, dat wel leeg krijgen onder de douche, maar ik kan niet echt kolven.
Woaah coole shirtsHebbuhhh! Voor de wbw-dag moeten we er toch zeker wel een he Wup?
oeioeioei! dat klinkt akelig als Raynauds!quote:Op zondag 12 september 2010 16:02 schreef Orea het volgende:
Ik mocht (uiteindelijk) even wat uurtjes slaap pakken... 6 uurtjes en toen werd ik wakker met stuwing
250 cc uit 1 borst is lichtelijk overdreven (de andere borst die ze vlak voor het slapen had gehad, 100 cc.. das redelijk 'normaal') maar echt! Hij stond op ploffen en deed zeer!
Even nog de vraag; als mijn tepel wit uitslaat na de voeding en zeer doet ligt ze ook verkeerd aan hè? Alleen rechts heb ik dat en ze lijkt wel goed aan te happen....
Ik heb een foto van mij voedend in Weggis aan de Vierwaldstättersee, maar ik weet niet of er nog meer foto's zijn eigenlijk.quote:Op maandag 13 september 2010 05:47 schreef WupWup het volgende:
Volgens mij las ik in een ander topic dat Flugel inmiddels gestopt was met de bv.
Ssserpente, lekker verhaal weer![]()
Ik zal je tip onthouden...
Asy welkom terug! Nog mooie foto's gemaakt van het voeden op al die bijzondere plekken? Ik weet niet of je naar de Wereld BorstvoedingsWeek gaat in A'foort op 2 okt, maar dan kun je ook foto's insturen voor de wedstrijd.
Hier alles z'n gangetje. Merk wel dat de bijvoeding inmiddels een duidelijke plek inneemt, ik kolf steeds minder. Eerst haalde ik de 300cc in een werkdag (bij 7 maanden) en nu ben ik al blij met nog geen 200cc (bij 9,5 maand)
Het gaat goed hoor, Willem zit nog steeds aan de dubbeldrankquote:
Ik had het liever anders gezien, maar idd het is prima zo... Zoals gezegd ben ik het schuldgevoel van het begin wel kwijt wat dat betreft...quote:Op maandag 13 september 2010 10:44 schreef Ticootje het volgende:
Flugel, elke druppel is toch mooi meegenomen? Wat niet gaat, gaat niet. Je hebt er flink je best voor gedaan, dan is het toch prima zo?
Dat is inderdaad wel zo'n beetje hoe ik het ook voel, zo'n investering gedaan en dan is het lastig loslaten... De geruststelling dat ik weet dat hij in elk geval álles gehad heeft doet veel goeds...quote:Op maandag 13 september 2010 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn dat je het schuldgevoel kwijt bent, flugeltje. Alle melk die je hem hebt gegeven en nog steeds geeft is mooi meegenomen, wees daar maar blij mee en trots op.
Ik had me vantevoren zo voorgenomen om borstvoeding te zien als iets wat fijn voor iedereen zou moeten zijn, en toch had ik het er emotioneel moeilijk mee om er afscheid van te nemen. Rationeel was ik er veel eerder klaar mee en was ik ervan overtuigd dat flesvoeding een uitstekende tweede keuze was. Ik heb mijn vriend er vast op voorbereid dat hij de volgende keer niet een pragmatischere houding van me hoeft te verwachten; het is voor mij ondenkbaar om te beginnen zonder borstvoeding en als je er eenmaal energie in hebt gestoken dan is het niet eenvoudig die 'investering' los te laten. Kortom: we zijn voorbereid.
Zonder Martijn had ik het niet zo lang volgehouden, hij heeft me in alles gesteund. Hij had makkelijk kunnen zeggen dat het mijn tieten zijn en ik het dus maar op moet lossen, maar hij heeft hele voedingen naast me gezeten om mee te kijken en te helpen. Ook tijdens de kolfbeurten (als ik soms echt huilend met die dingen op m'n tepels zat) was hij er om me te troosten. Alleen jammer dat we nu op het laatste stukje wel wat 'onenigheid' kregen over het wel/niet stoppen of afbouwen... Ik had het er wel mee gehad en hij vond eigenlijk dat ik overdag ook maar moest blijven kolven. Gelukkig zijn we daar wel uitgekomen, met de grootste stem voor mij omdat het hoe dan ook mijn lichaam is en ik degene ben die er de frustratie steeds door oploopt...quote:Oh, en ik vind het zo fijn om te lezen dat je in de eerste persoon meervoud schrijft over de borstvoedingskeuzes, flugeltje. Zo ervaar ik die keuzes zelf ook. We proberen nu al onze verwachtingen op elkaar af te stemmen.
Ook ik heb gemerkt dat bv geven mede mogelijk wordt gemaakt door manlief. In mijn omgeving zitten ook mensen waarbij de man niet echt meehielp en dan is het toch vrij snel bekeken. Als ik een dag aan het voeden ben en het huis dus een puinzooi is zegt manlief gewoon dat dat normaal is, hetzelfde geld voor koken e.d. Gelukkig zit er langzamerhand wat regelmaat in en voed ik 's middags vaak tussen 4 en 5 ergens, dan kan ik toch weer iets doen.quote:Op maandag 13 september 2010 11:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel zo'n beetje hoe ik het ook voel, zo'n investering gedaan en dan is het lastig loslaten... De geruststelling dat ik weet dat hij in elk geval álles gehad heeft doet veel goeds...
[..]
Zonder Martijn had ik het niet zo lang volgehouden, hij heeft me in alles gesteund. Hij had makkelijk kunnen zeggen dat het mijn tieten zijn en ik het dus maar op moet lossen, maar hij heeft hele voedingen naast me gezeten om mee te kijken en te helpen. Ook tijdens de kolfbeurten (als ik soms echt huilend met die dingen op m'n tepels zat) was hij er om me te troosten. Alleen jammer dat we nu op het laatste stukje wel wat 'onenigheid' kregen over het wel/niet stoppen of afbouwen... Ik had het er wel mee gehad en hij vond eigenlijk dat ik overdag ook maar moest blijven kolven. Gelukkig zijn we daar wel uitgekomen, met de grootste stem voor mij omdat het hoe dan ook mijn lichaam is en ik degene ben die er de frustratie steeds door oploopt...
Aargh, dat doet Lente ook zeeer regelmatig de laatste tijd. Vooral in de auto naar en terug van Italie heeft ze het een paar keer gedaan. Probeer je discreet te voeden op een parkeerplaatst tussen de truckers, laat ze na tien slokjes los zodat je met ontblote borst melk tegen de vooruit zit te spuiten...quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:20 schreef Saffier het volgende:
Grmbl, loslaten tijdens een tsr en dan niet meer aan willen happenZe is in slaap gevallen
Is het nu slim om de druk er even vanaf te kolven?
Misschien heb ik nog 75F liggen, ik ga even checken...quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:57 schreef Ticootje het volgende:
Iemand die intresse heeft in 2 voedingsbh's maat 80F? Het afvallen gaat hier een beetje snel zeg maar, de omvang is mij echt te groot, ze kruipen dus omhoog.. Ze waren best prijzig, maar ik hoef er niet veel voor te hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] Deze heb ik in het roze.
Ik ben ook in voor een ruil voor als er iemand te kleine bh's heeft gekocht, ik heb maat 75F nodig.
quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:38 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Aargh, dat doet Lente ook zeeer regelmatig de laatste tijd. Vooral in de auto naar en terug van Italie heeft ze het een paar keer gedaan. Probeer je discreet te voeden op een parkeerplaatst tussen de truckers, laat ze na tien slokjes los zodat je met ontblote borst melk tegen de vooruit zit te spuiten...
Geen rare tepels, alleen pijnlijk bij het zuigen, maar dat komt omdat hij niet goed wil zuigen volgens mij. Ook geen witte stipjes in Nathan's mond. Ik zal vanmiddag even tikken op zn onderkaak, maar tandjes bij 7 weken, is dat niet erg vroeg?quote:Op woensdag 15 september 2010 11:09 schreef PhysicsRules het volgende:
Pessie, mijn eerste twee gedachtes zijn: spruw of tandjes.
Heb jij gevoeliger tepels? Roder dan normaal of een bijzondere glans erop? Mss steken in de borst? Of heeft Nathan witte stipjes in de mond die je niet kan wegvegen?
Je kan altijd ff voetschimmelcreme halen, en kijken of je met een dag verbetering merkt.
Qua tandjes: ff met een theelepeltje tikken op de onderkk, dan hoor je 'tik' in geval van tandje
Of hij had gewoon ff geen honger. Dat kan natuurlijk ook nog.
Of hij had geen zin in de tepelhoed? Onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit...
Asy, moie foto!
Dit is dus Davinia die te lui is om onder eigen naam in te loggen
Ik begin te vermoeden dat zijn honger misschien niet groot genoeg was (wat heel raar is als hij om 3 uur bijna niets drinkt, om 5 uur bijna niets drinkt en dan om half 9 nog steeds niet wil). Maar goed, op het cb wilde het wel weer en daarnet ook weer.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:13 schreef WupWup het volgende:
Ik zou ook het eerst aan spruw denken. Pessie, weet je zeker dat hij huilde vanwege honger? M.a.w., wílde hij wel aan de borst? Kan het zijn dat 'ie last had van darmkrampen, zuigen werkt op de darmen wat elkaar dus kan versterken. Maar moedermelk is ook weer pijnstillend voor die kleintjes, dus aanleggen is op zich nog wel slim.
Tandjes lijkt me ook niet bepaald waarschijnlijk bij 7 wekenenneh, tikken met een lepeltje? aiai, m'n tandzenuwen trekken spontaan krom als ik het alleen al lees
![]()
Kun je liggend voeden? Dat kan voor jullie beiden meer rust brengen, omdat jij Nathan niet hoeft vast te houden maar slechts één keer op de goede hoogte hoeft te leggen en je kunt je hele lichaam ontspannen. Dat werkt ook weer door op Nathan en je TSR komt sneller op gang.
Davinia, toch niet stiekem richting contactpersoon / leidster aan het denken?
Geweldig! Afgelopen zondag zat mn nichtje (4.5 jaar oud) te kijken naar hoe ik borstvoeding gaf aan Nathan:"waarom heb je plastic op je borst?". Zooo schattig. Aan de andere kant, haar moeder heeft haar broertjes vorig jaar nog de borst gegeven dus ze weet nog hoe het zit. Het levert ook grappige gesprekken op in de melkstal bij mn vader namelijk "opa haalt melk uit de borsten van de koeien"quote:Op woensdag 15 september 2010 14:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Gelukkig dat hij weer drinkt pessie. Een verstopte neus plus een geïrriteerde moeder zal zeker zijn effect hebben, vermoed ik. Hij snapt natuurlijk niet dat jij niet boos bent op hem, maar op papa. Heerlijk dat hij zo goed groeit!![]()
Hier trouwens een beetje een 'vuurdoop' wat in het openbaar voeden betreft: Annicka had na het zwemmen dorst en ik had haar nog even aangelegd. Er zijn op dat moment meestal nog een paar mensen die je ook al wat vaker hebt gezien, dus dan is het meestal wel rustig drinken. Komt opeens de examenklas zwemdiploma A en B binnenstormen.Toen was het niet rustig meer...
Maar geen haar op Annicka's hoofd die eraan dacht te stoppen met drinken.Hopelijk heb ik een goede indruk achtergelaten bij die kinderen, zodat ze misschien, als ooit de vraag 'borst- of flesvoeding?' gesteld wordt, ze zullen zeggen: Borstvoeding natuurlijk!
Je bent gewoon wel echt zwanger....quote:Op donderdag 16 september 2010 20:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nou zeg, nu heb ik ook een probleem: mijn tepels doen echt ontzettend veel pijn.Ik heb echter geen idee waarom. We hebben net een rondje spruw behandeld (terwijl alleen Annicka een laag op haar tong had, verder geen klachten), qua aanleggen is er ook niets veranderd. Zwanger kan ik volgens mij ook nog niet zijn, want volgens mij waren rond 11 september mijn vruchtbare dagen en ik heb al sinds die dag last.
Ik snap er niets van en zit stevig te balen...
quote:Op donderdag 16 september 2010 20:55 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Je bent gewoon wel echt zwanger....
Ik had ook al ver voor mijn NOD rare klachten en was 'gewoon' zwanger. Dus. Ja.
Dat zou ik echt heel fijn vinden (ondanks tepelgedoe.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:55 schreef Basboussa het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 september 2010 20:55 schreef Basboussa het volgende:
[..]
AUW bijten met tanden!quote:Op donderdag 16 september 2010 21:26 schreef WupWup het volgende:
Misschien scheelt het als ik met je mee leef? Emma bijt ineens sinds vannacht bij het aanhappen. Althans, het is niet echt bijten, maar ik voel haar tanden als ze aanhapt rechts. Echt een gemeen gevoel. Oh en net voor het slapen gaan had ze lol en blijkbaar geen honger meer toen ik de tweede borst aanbood, want toen was het wel écht bijten![]()
Kijk als ik het voor het zeggen had....quote:Op donderdag 16 september 2010 21:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat zou ik echt heel fijn vinden (ondanks tepelgedoe.)
Maar in dat geval zou ik wel een hele rare cyclus hebben, want dan heb ik op 6 september een eisprong gehad, dus toen ik net 8 dagen in mijn nieuwe cyclus zat. Is dat niet veel te kort voor een 'fatsoenlijke kans', als je begrijpt wat ik bedoel?
Dan weet je ook meteen wat je krijgt GWS, het is een weer een meisje....quote:Op donderdag 16 september 2010 22:05 schreef huuphuup het volgende:
Ik had dezelfde ervaring als Basboussa![]()
ruim voor NOD al enzo.
Ik wil er in principe ook niet aan, maar het lijkt alsof hij niet genoeg heeft aan de borst. Maarja, misschien huitl hij wel om een andere reden leek wel pijn ofzo.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik krijg echt kippenvel van dingen als pyjamapapje, maar dat ter zijde...
Amaranta, eerlijk.... Ik denk dat alleen in de ochtend voeden meer voor de vorm is dan dat je het echt een voeding kan noemen. Ik denk namelijk dat je productie wel degelijk terugloopt tot bijna niets.
Ik denk dat dat een goede mogelijkheid is.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik wil er in principe ook niet aan, maar het lijkt alsof hij niet genoeg heeft aan de borst. Maarja, misschien huitl hij wel om een andere reden leek wel pijn ofzo.
Kan het zijn dat mijn productie al aardig is teruggelopen omdat ik nog maar 2 keer voed? Voorheen lekte ik super veel tijdens het voeden en dat iis ook steeds minder. Misschien krijgt hij gewoon niet genoeg?
Dat doe fabian dus ook. Als ik voed en hij hoort zn zus (of de tv) dan draait hij even weg, met tepel en al in de mond.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:40 schreef DaviniaHR het volgende:
maar hoe zit dat dan met het stabiliseren van de productie met 9 mnd? tico, kan je dat dan nog ff goed uitleggen? betekent dat dat je productie niet meer wegzakt zomaar? of kan je ongestraft een paar dagen een voeding missen en dan toch op stoom blijven? hoeveel voedingen zijn er dan minimaal om je productie op gang te houden? wanneer is 2 voedingen (of 3) dan wel haalbaar met goede productie?
niet dat ik nu wil gaan afbouwen of zo, maar ik vraag het me wel af. aangezien het er op lijkt dat ik dat ga halen (![]()
![]()
) natuurlijk als aviva geen extra last krijgt van de medicatie...
en kan iemand me een schop onder mn kont geven dat ik beter moet opletten met aanleggen? dank u! (ben een beetje laks de laatste tijd...)
nu ik toch aan het vrage nben, aviva heeft nog wel eens de neiging om als ze aanligt haar hoofd om te draaienop zoek naar grote broer, en dan blijven drinken. moet ik haar dan maar gaan afkoppelen? of kan dit geen kwaad? tvoelt niet prettig, maar niet pijnlijk of zo (on the other hand, tepelvoeding deed ook geen pijn bij mij..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |