quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:03 schreef Saffier het volgende:
Dames ik word knap onzeker gemaakt hier. Ylana komt per 24 uur 11 keer voor een voeding. Compleet normaal voor een baby'tje van krap 2 weken toch? (er blijft nl iemand hameren hier in mijn omgeving dat het max om de 3 uur mag/moet zijn)
Soms laat ze 3 uur tussen 2 voedingen zitten, meestal 2 en af en toe anderhalf. Ik hou de tijden bij zodat ik binnen de 3 uur dezelfde borst aanbied.
Sinds vannacht wil ze een toetje, dwz dat ze ong 10 minuten de borst krijgt en na luier verschonen/10 minuutjes pauze nog 5-10 minuten dezelfde borst. Als ze loslaat heeft ze een mond vol melk
's Nachts bakeren we haar in anders slaapt niemand in huis, ze ligt bij ons op de slaapkamer en als ik haar pak bij de eerste kik die ze geeft neemt ze 2 slokken en valt ze weer in slaap. Als ik haar even door laat pruttelen en wacht tot ze verder wakker is eet ze wel 10 minuten. Op d'r handjes soppen doet ze niet zo snel, ze zet meestal meteen een keel op![]()
Laat maar horen, mijn gevoel zegt dat ik het goed doe zo en dat ze er vanzelf wel wat meer tijd tussen gaat laten. Nog tips? Commentaar van jullie?
quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:07 schreef Orea het volgende:
Als ik het zo zie een heel normaal patroon hoor SaffierOm de 2 a 3 uur is prima, soms om de 1,5 ook, kan zijn dat ze dan gewoon wat extra's nodig heeft... Is ze al gewogen? Als Ylana verder prima oogt
dan is er weinig aan de hand... Hier zit er (met ruim 4 weken) ook gemiddeld 3 uur tussen, soms 2 en inderdaad ook nog regelmatig dat ze om de 1,5 uur
mijn lactatiekundige vind dat heel normaal in elk geval!)
Qua tijd dat ze drinkt ook niks raars, doet Leia hier ook! Op soms een uitschieter dat ze ruim een uur aan de borst hangt en gulzig drinkt![]()
quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:15 schreef Saffier het volgende:
Ze is nog niet gewogen, zal morgen wel gebeuren als we het zh in moeten. Ze is helder en alert, steeds een beetje meer wakker, heeft minimaal 9 plasluiers en 7 poepluiers per dag ('s nachts sla ik wel eens een luierwisseling over als ik zelf heel graag wil slapen) En de anderhalf uur volgt meestal op een 3-uurs tussentijd (dus zeg 12.00 uur, 15.00 uur, 16.30, 18.30)
Gewoon niet zeggen hoe vaak je voedt. Of iets in de trant van: "als ze wil" of: "dat hou ik niet bij". Dat deed ik altijd. Ive en Fee hebben allebei de eerste 2 a 3 maanden minimaal 12 voedingen op een dag gehad.quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:30 schreef Saffier het volgende:
Zie je, ik weet het dus wel allemaal, nu nog een gladde rug kweken.
Dat is net zo waar als dat kinderen om de drie uur moeten komen voor een voeding, niet dus. Het verschilt echt per kindje op hoeveel voedingen ze zitten met 9 maanden, 3 is zelfs wel vrij weinig. Lieuwe dronk er zeker nog 5 op die leeftijd en hij at er al goed bij.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:07 schreef pessie het volgende:
En Asy, Harry is toch net een half jaar? Kun je toch prima blijven voeden? Ik kan me ook niet voorstellen te stoppen, maar Nathan is nog een stuk jonger. Ik denk zelf op dit moment dat ik doorga tot 9 maanden, daarna zijn er nog maar 3 voedingen per dag omdat een kindje dan zoveel eten krijgt, althans dat is wat ik heb begrepen. Maar goed, ik bekijk het allemaal wel wanneer Nathan 6 maanden oud is! Denk zelf alleen niet dat ik een langvoedster word.
Ohquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:10 schreef Jore het volgende:
[..]
Dat is net zo waar als dat kinderen om de drie uur moeten komen voor een voeding, niet dus. Het verschilt echt per kindje op hoeveel voedingen ze zitten met 9 maanden, 3 is zelfs wel vrij weinig. Lieuwe dronk er zeker nog 5 op die leeftijd en hij at er al goed bij.
Als Nathan het goed doet is het goed, de voedingen worden vaak vanzelf korter omdat kindjes effectiever gaan drinken naarmate ze ouder worden. Fijn dat het zo lekker loopt met de borstvoeding!quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:39 schreef pessie het volgende:
[..]
Oh. Ben ik toch gebrainwashed door Nutricia... Zal beter naar jullie luisteren.
Consultatiebureau arts vond trouwens dat ik te lang achter elkaar voedde, ze vroeg hoe lang ik voedde en ik gaf aan meestal wel 40 min bezig te zijn, volgens haar mocht dat niet en was 30 minuten het maximum. Trek me er niet zoveel van aan, Nathan weet zelf wel wat goed is. En hij doet het er goed op!
En Orea, ik leg Nathan gewoon aan wanneer hij weer wakker is en een beetje smakt, dan drinkt hij maar kort maar al met al krijgt hij dan voldoende binnen om wat meer te slapen (dat idee heb ik). 's avonds doet Nathan eigenlijk voornamelijk hazeslaapjes van maximaal 30 minuten en hij is veel wakker, tegen 22.30 a 23.00 raakt hij in coma-stand.
Ja dat bedoel ik. Ik noem ook niet alles voeding, soms noem ik het ook gewoon een slokje.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:59 schreef Ticootje het volgende:
Als Jen de kans kreeg bij 10 maanden dronk ze ook gewoon 10x... Als ik elk slok dan telde als voeding he? Gewoon op verzoek.
Topic voor liggend voedsters?quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:01 schreef Cantare het volgende:
Tnx voor de tips! Vandaag voelde het alweer een stukje iminder pijnlijk. De stuwing is ook zo goed als weg (HALLELUJA!!), dat maakte het aanhappen voor Elise namelijk nogal lastig en het drinken onrustig.
En ik heb vandaag voor 't eerst liggend gevoed. Wat een uitvinding, relaxed hoor.Ontziet de kloofjes een beetje, Elise hapt goed en houdt goed vast en ik kan lekker relaxen. Liggend voeden FTW
ik ook niet...quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:07 schreef pessie het volgende:
En Asy, Harry is toch net een half jaar? Kun je toch prima blijven voeden? Ik kan me ook niet voorstellen te stoppen, maar Nathan is nog een stuk jonger. Ik denk zelf op dit moment dat ik doorga tot 9 maanden, daarna zijn er nog maar 3 voedingen per dag omdat een kindje dan zoveel eten krijgt, althans dat is wat ik heb begrepen. Maar goed, ik bekijk het allemaal wel wanneer Nathan 6 maanden oud is! Denk zelf alleen niet dat ik een langvoedster word.
quote:Our patented design allows you to breastfeed anywhere without worrying about embarrassing leaks or uncomfortable nursing pads. Slim and portable, no one will even know you are wearing it. Best of all — it collects your leaking breast milk when you nurse, allowing you to store extra breast milk effortlessly.
Ik heb nog geen gv.. Jen heeft er nog steeds last van..quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:22 schreef WupWup het volgende:
Grappig product. Niks voor mij though, ik heb nooit zulke hoeveelheden gelekt dat het de moeite waard zou zijn om dat op te vangen. Ook geloof ik niet zo in dat 'onzichtbare', volgens mij is het een redelijk groot geval. Maar fijn dat er eens iets op de markt komt speciaal en alleen voor borstvoeding!
Tico, hoe gaat het met de spruw?
Ik krijg van gws.quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:27 schreef WupWup het volgende:
Heb je het besteld bij Eurolac?
Oh, weekend zat er natuurlijk tussen
Ja!quote:
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:00 schreef DaviniaHR het volgende:
nytar, niet kolven s nachts. dan hou je de boel in stand. ik zou zeggen, los shirtje aan, hydrofiel over de boezem en laat maar lekken. houdt vanzelf op.
duurt ff een weekje of zo, maar dan loop je vanzelf minder vol s nachts.
de psychiater belde net, en hij heeft rondgebeld naar verschillende instanties, zelf ook in de literatuur gekeken, en hij is nu ook van mening dat mijn medicatie veilig is icm bv!![]()
![]()
![]()
zat best te shaken tijdens het gesprek
oef, ben blij
hij zei ook dat hij later in hun handboek vond dat b werd afgeraden bij deze medicatie. Daar zou hij even wat van zeggen om dat aan te laten passen!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:35 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
En de volgende mamapatiente mag dus gewoon blijven voeden van deze psych! En met een beetje mazzel vertelt 'ie het ook aan z'n collega's. En duikt 'ie een volgende keer eerst de literatuur in voordat 'ie gelijk nee zegt. Goed gedaan Davinia! Schud ze maar wakker
Wattenstaafje eerst in water dopen, daarna in de GV. En iedere keer een nieuw tipje gebruiken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:26 schreef Ticootje het volgende:
Hoe moet ik gv gebruiken? Moet ik dat zelf ook verdunnen? Of met een wattenstaafje aanstippen?
quote:
quote:
* GreatWhiteSilenceziet nu de rest van het topic pas en wordt spontaan verlegen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |