abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 augustus 2010 @ 12:16:29 #1
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85828280
OP mede mogelijk gemaakt door Mijsje 8-)

101 redenen om borstvoeding te geven :)

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3

De laatste posts;

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 12:03 schreef Saffier het volgende:
Dames ik word knap onzeker gemaakt hier. Ylana komt per 24 uur 11 keer voor een voeding. Compleet normaal voor een baby'tje van krap 2 weken toch? (er blijft nl iemand hameren hier in mijn omgeving dat het max om de 3 uur mag/moet zijn)
Soms laat ze 3 uur tussen 2 voedingen zitten, meestal 2 en af en toe anderhalf. Ik hou de tijden bij zodat ik binnen de 3 uur dezelfde borst aanbied.
Sinds vannacht wil ze een toetje, dwz dat ze ong 10 minuten de borst krijgt en na luier verschonen/10 minuutjes pauze nog 5-10 minuten dezelfde borst. Als ze loslaat heeft ze een mond vol melk O+
's Nachts bakeren we haar in anders slaapt niemand in huis, ze ligt bij ons op de slaapkamer en als ik haar pak bij de eerste kik die ze geeft neemt ze 2 slokken en valt ze weer in slaap. Als ik haar even door laat pruttelen en wacht tot ze verder wakker is eet ze wel 10 minuten. Op d'r handjes soppen doet ze niet zo snel, ze zet meestal meteen een keel op :Y)
Laat maar horen, mijn gevoel zegt dat ik het goed doe zo en dat ze er vanzelf wel wat meer tijd tussen gaat laten. Nog tips? Commentaar van jullie?
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 12:07 schreef Orea het volgende:
Als ik het zo zie een heel normaal patroon hoor Saffier :Y Om de 2 a 3 uur is prima, soms om de 1,5 ook, kan zijn dat ze dan gewoon wat extra's nodig heeft... Is ze al gewogen? Als Ylana verder prima oogt O+ dan is er weinig aan de hand... Hier zit er (met ruim 4 weken) ook gemiddeld 3 uur tussen, soms 2 en inderdaad ook nog regelmatig dat ze om de 1,5 uur :Y mijn lactatiekundige vind dat heel normaal in elk geval!)

Qua tijd dat ze drinkt ook niks raars, doet Leia hier ook! Op soms een uitschieter dat ze ruim een uur aan de borst hangt en gulzig drinkt :Y)
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 12:15 schreef Saffier het volgende:
Ze is nog niet gewogen, zal morgen wel gebeuren als we het zh in moeten. Ze is helder en alert, steeds een beetje meer wakker, heeft minimaal 9 plasluiers en 7 poepluiers per dag ('s nachts sla ik wel eens een luierwisseling over als ik zelf heel graag wil slapen :@ ) En de anderhalf uur volgt meestal op een 3-uurs tussentijd (dus zeg 12.00 uur, 15.00 uur, 16.30, 18.30)

[ Bericht 55% gewijzigd door Saffier op 29-08-2010 13:56:45 ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85828328
Saffier 11x is gewoon normaal. Het moet minimaal 8x per dag zijn, al komt ze 24 keer voor een slok.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85828338
Oh maar dit is helemaal goed :Y volgens mij lactatiekundige is je productie het laagst zo tussen 17:00 en 20:00 in de avond! Dus is het heel normaal dat ze dan wat vaker komt! Je ziet ook vaak dat kindjes rond die tijd het meest 'clusteren'.. om de productie dan weer wat meer omhoog te krijgen :)

Met die hoeveelheid plas- en poepluiers, helder en alert: ik zou me absoluut geen zorgen maken! Voeden op verzoek is voeden op verzoek, en juist in het begin is belangrijk dat je haar echt aan blijft leggen als ze erom vraagt.. dat ze max om de 3 uur moet komen is puur voor haar bloedsuikerspiegel, als je haar langer laat slapen kan die te laag worden. Maar alles daarbinnen is gewoon prima!

Je doet het dus super!! :Y O+
  zondag 29 augustus 2010 @ 12:25:20 #4
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85828488
Wie kan mij een spoedcurcus linkjes in de OP plaatsen geven? }:|

Thanks dames! Het ging er dus om (staat er zo onduidelijk zie ik) dat er gevonden wordt dat ik te vaak voedt. Ik moet 'r maar laten gaan en zorgen dat er gewoon 3 uur tussen zit. Maar daar ben ik het dus niet echt mee eens en jullie zo te zien ook niet ;)
Ylana
pi_85828577
Mensen vinden volgens mij al snel dat je te vaak voedt. Als je kijkt naar kindjes die de fles krijgen zitten die inderdaad vaker op een schema van om de 3 uur. Hebben ze eerder honger is dat pech. Ook zit je dan met een max hoeveelheid melk die je mag geven.
Bij borstvoeding is het anders, je mag zovaak, zolang en zoveel geven als je kindje wilt.
  zondag 29 augustus 2010 @ 12:30:33 #6
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85828615
Zie je, ik weet het dus wel allemaal, nu nog een gladde rug kweken. :Y)
Ylana
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 12:43:04 #7
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_85828962
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:03:28 #8
108648 cattie
lieve moeder
pi_85829480
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 12:30 schreef Saffier het volgende:
Zie je, ik weet het dus wel allemaal, nu nog een gladde rug kweken. :Y)
Gewoon niet zeggen hoe vaak je voedt. Of iets in de trant van: "als ze wil" of: "dat hou ik niet bij". Dat deed ik altijd. Ive en Fee hebben allebei de eerste 2 a 3 maanden minimaal 12 voedingen op een dag gehad.
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:07:29 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85829605
Saffier je doet et prima! ^O^

Hier een schoonmoeder die zich ermee bemoeit, heb nu wel door dat Nathan doorslaapt (dus 5 uur achter elkaar slapen) als ik hem 's avonds elk uur voed en niet doorslaapt als ik er 3 uur tussen laat, zij vond dus dat hij alleen zuigebehoefte heeft, gelukkig ben ik er nu achter en heb ik vannacht weer heerlijk (bij)geslapen! Niet zoals afgelopen nachten dus. Hij heeft trouwens wel weer minder zuigbehoefte, zelfs 's nachts vind hij de speen onzin :?

En Asy, Harry is toch net een half jaar? Kun je toch prima blijven voeden? Ik kan me ook niet voorstellen te stoppen, maar Nathan is nog een stuk jonger. Ik denk zelf op dit moment dat ik doorga tot 9 maanden, daarna zijn er nog maar 3 voedingen per dag omdat een kindje dan zoveel eten krijgt, althans dat is wat ik heb begrepen. Maar goed, ik bekijk het allemaal wel wanneer Nathan 6 maanden oud is! Denk zelf alleen niet dat ik een langvoedster word.
pi_85831075
Maar leg jij hem dan elk uur zelf aan, of geeft Nathan zelf aan dat ie behoefte heeft?
Leia slaapt 's avonds namelijk best vaak en best vast.. Ze komt dan keurig om de 3 uur exact (handig zo'n wekker :P ) maar tussendoor kan ik doen wat ik wil maar krijg ik haar niet aan de borst!

Ik hoop de 2 jaar te gaan halen :) 1 jaar is sowieso mijn streven.. wellicht dat er rond die tijd wel weer een zwangerschap is en dan is het maar kijken wat dat met mijn productie doet.. Maar als ze na een jaar nog een ochtend & avondvoeding bij me wil, graag :Y
pi_85831134
:D Saffier! :D
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:58:44 #12
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85831182
;)
Ylana
pi_85831588
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:07 schreef pessie het volgende:

En Asy, Harry is toch net een half jaar? Kun je toch prima blijven voeden? Ik kan me ook niet voorstellen te stoppen, maar Nathan is nog een stuk jonger. Ik denk zelf op dit moment dat ik doorga tot 9 maanden, daarna zijn er nog maar 3 voedingen per dag omdat een kindje dan zoveel eten krijgt, althans dat is wat ik heb begrepen. Maar goed, ik bekijk het allemaal wel wanneer Nathan 6 maanden oud is! Denk zelf alleen niet dat ik een langvoedster word.
Dat is net zo waar als dat kinderen om de drie uur moeten komen voor een voeding, niet dus. Het verschilt echt per kindje op hoeveel voedingen ze zitten met 9 maanden, 3 is zelfs wel vrij weinig. Lieuwe dronk er zeker nog 5 op die leeftijd en hij at er al goed bij.

Saffier, fijn dat het goed gaat *O* . En ene oor in, andere oor uit.
  zondag 29 augustus 2010 @ 14:10:25 #14
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85831589
Prima bezig toch Saffier?

Harry drinkt ongeveer elke 3-4 uur (inclusief 's nachts) bij mij. Soms laat hij er langer tussen, soms korter. Op CB doen ze er niet moeilijk over. Die vragen alleen of ik het nog volhou/oke vind.
Ik vind het ook gewoon gezellig O+

Vanmiddag heeft hij om 12:30 60cc dunne pap op en een fles bv van onmgeveer 60cc en nu net bedelt hij toch nog om een slokje bij mij (wat hij dan ook gewoon krijgt)
  zondag 29 augustus 2010 @ 14:39:01 #15
259886 pessie
pi_85832496
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:10 schreef Jore het volgende:

[..]

Dat is net zo waar als dat kinderen om de drie uur moeten komen voor een voeding, niet dus. Het verschilt echt per kindje op hoeveel voedingen ze zitten met 9 maanden, 3 is zelfs wel vrij weinig. Lieuwe dronk er zeker nog 5 op die leeftijd en hij at er al goed bij.

Oh -O- . Ben ik toch gebrainwashed door Nutricia... Zal beter naar jullie luisteren.

Consultatiebureau arts vond trouwens dat ik te lang achter elkaar voedde, ze vroeg hoe lang ik voedde en ik gaf aan meestal wel 40 min bezig te zijn, volgens haar mocht dat niet en was 30 minuten het maximum. Trek me er niet zoveel van aan, Nathan weet zelf wel wat goed is. En hij doet het er goed op!

En Orea, ik leg Nathan gewoon aan wanneer hij weer wakker is en een beetje smakt, dan drinkt hij maar kort maar al met al krijgt hij dan voldoende binnen om wat meer te slapen (dat idee heb ik). 's avonds doet Nathan eigenlijk voornamelijk hazeslaapjes van maximaal 30 minuten en hij is veel wakker, tegen 22.30 a 23.00 raakt hij in coma-stand.
pi_85832805
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:39 schreef pessie het volgende:

[..]

Oh -O- . Ben ik toch gebrainwashed door Nutricia... Zal beter naar jullie luisteren.

Consultatiebureau arts vond trouwens dat ik te lang achter elkaar voedde, ze vroeg hoe lang ik voedde en ik gaf aan meestal wel 40 min bezig te zijn, volgens haar mocht dat niet en was 30 minuten het maximum. Trek me er niet zoveel van aan, Nathan weet zelf wel wat goed is. En hij doet het er goed op!

En Orea, ik leg Nathan gewoon aan wanneer hij weer wakker is en een beetje smakt, dan drinkt hij maar kort maar al met al krijgt hij dan voldoende binnen om wat meer te slapen (dat idee heb ik). 's avonds doet Nathan eigenlijk voornamelijk hazeslaapjes van maximaal 30 minuten en hij is veel wakker, tegen 22.30 a 23.00 raakt hij in coma-stand.
Als Nathan het goed doet is het goed, de voedingen worden vaak vanzelf korter omdat kindjes effectiever gaan drinken naarmate ze ouder worden. Fijn dat het zo lekker loopt met de borstvoeding! *O*

Door jullie pasgeborenbabyvoedverhalen (mooi hč? *) ) kan ik bijna niet meer wachten. Ik hoop op clusteravonden op de bank weer, en zo'n laveloze baby met een mond vol melk O+ , en nachtvoedingen met alleen een klein lampje aan.
pi_85833228
Als Jen de kans kreeg bij 10 maanden dronk ze ook gewoon 10x... Als ik elk slok dan telde als voeding he? Gewoon op verzoek.
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:48:11 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85834930
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:59 schreef Ticootje het volgende:
Als Jen de kans kreeg bij 10 maanden dronk ze ook gewoon 10x... Als ik elk slok dan telde als voeding he? Gewoon op verzoek.
Ja dat bedoel ik. Ik noem ook niet alles voeding, soms noem ik het ook gewoon een slokje.
Ik ben er zelf ook heel makkelijk in.
pi_85835503
3 keer :')

Saffier en Pessie, jullie doen het gewoon goed! Niet luisteren naar schoonmoeders, tantes, buurvrouwen en consultatiebureau-artsen of -verpleegkundigen. Baby's weten het veel beter! En onze taak om dáárnaar te luisteren :Y
pi_85840650
Het werkt! De borstvoeding komt goed op gang. Elise woog vandaag 100 gram meer dan eergisteren en zit nu alweer boven haar geboortewicht. *O* Ze drinkt best lang per voeding (meestal in 3 gangen) en komt om de 3-4 uur.

Helaas is er de eerste 2 dagen in het ziekenhuis maar heel weinig aandacht voor de borstvoeding geweest. Ik wist zelf wel waar ik op moest letten, maar weten en kunnen zijn 2 dingen. Zeker met een hongerig, happend en spartelend baby'tje. Daardoor heb ik helaas kloofjes. :{ Het lijkt wel iets beter te gaan nu het aanleggen wel goed gaat, maar men wat doet dat píjn! Iemand nog tips om het z.s.m. te laten genezen?
pi_85841139
Wat fijn dat het zo goed loopt Cantare!! *O*

deze dingen hebben mij mega goed geholpen mijn tepels met kloven te laten genezen :)
pi_85841262
Wat fijn dat het zo goed gaat, Cantare!
De beste remedie tegen kloofjes is goed aanleggen. Als dat verder oké loopt en je hebt het idee dat het alleen nog maar moet genezen dan kan je aan het volgende denken:

-lanoline (zo te koop bij apotheek, prenatal of thuiszorgwinkel. Merkloos of van bijv. Lansinoh of Purelan. Lanoline is wolvet, dat is fijner voor je tepels dan vaseline of bepanthen. De huid soepel houden is in ieder geval fijn want dan gaat het niet "scheuren"

-mothermates (linkje naar de groothandel, de gewone winkel van prettymum verkoopt ze normaal gesproken ook en met even googlen zijn er ook vast andere winkels te vinden. Het zorgt er voor dat de tepels vochtig blijven, niet uitdrogen en daardoor soepel blijven en sneller genezen.

Edit: dat wat Orea zegt dus :)

-beetje moedermelk smeren en aan de lucht laten drogen.
pi_85875266
Tnx voor de tips! Vandaag voelde het alweer een stukje iminder pijnlijk. De stuwing is ook zo goed als weg (HALLELUJA!!), dat maakte het aanhappen voor Elise namelijk nogal lastig en het drinken onrustig.

En ik heb vandaag voor 't eerst liggend gevoed. Wat een uitvinding, relaxed hoor. :Y Ontziet de kloofjes een beetje, Elise hapt goed en houdt goed vast en ik kan lekker relaxen. Liggend voeden FTW *O*
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:22:01 #24
259886 pessie
pi_85876165
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:01 schreef Cantare het volgende:
Tnx voor de tips! Vandaag voelde het alweer een stukje iminder pijnlijk. De stuwing is ook zo goed als weg (HALLELUJA!!), dat maakte het aanhappen voor Elise namelijk nogal lastig en het drinken onrustig.

En ik heb vandaag voor 't eerst liggend gevoed. Wat een uitvinding, relaxed hoor. :Y Ontziet de kloofjes een beetje, Elise hapt goed en houdt goed vast en ik kan lekker relaxen. Liggend voeden FTW *O*
Topic voor liggend voedsters? ;) :P
Liggend voeden rules *O* vooral 's nachts *)
pi_85876493
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:07 schreef pessie het volgende:

ik ook niet...
Ik heb t streven een half jaar bv en daarna zie ik t wel, maar denk niet dat dat veel langer wordt...

Floris komt om de 3 uur overdag, soms zit er 4 uur tussen en 's nachts wordt t steeds langer :D
Ik vind dat wel fijn, ik vind t een lekker ritme :) 's Avonds heeft ie eigenlijk altijd zijn cluster momenten, nou ja prima. Lekker op de bank met de tv aan en ik vermaak me wel :')

Oh ja en pessie, ik ben nog steeds geen fan van liggend voeden hoor :P
(ik lig dan gewoon niet lekker haha)

Cantare fijn dat Elise t zo goed doet O+=
  maandag 30 augustus 2010 @ 18:58:56 #26
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85881780
Voor de dames die doorlekken tijdens het voeden: de MILK-SAVER.

quote:
Our patented design allows you to breastfeed anywhere without worrying about embarrassing leaks or uncomfortable nursing pads. Slim and portable, no one will even know you are wearing it. Best of all — it collects your leaking breast milk when you nurse, allowing you to store extra breast milk effortlessly.

Meer info hier
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_85884827
Grappig product. Niks voor mij though, ik heb nooit zulke hoeveelheden gelekt dat het de moeite waard zou zijn om dat op te vangen. Ook geloof ik niet zo in dat 'onzichtbare', volgens mij is het een redelijk groot geval. Maar fijn dat er eens iets op de markt komt speciaal en alleen voor borstvoeding!

Tico, hoe gaat het met de spruw?
pi_85884921
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:22 schreef WupWup het volgende:
Grappig product. Niks voor mij though, ik heb nooit zulke hoeveelheden gelekt dat het de moeite waard zou zijn om dat op te vangen. Ook geloof ik niet zo in dat 'onzichtbare', volgens mij is het een redelijk groot geval. Maar fijn dat er eens iets op de markt komt speciaal en alleen voor borstvoeding!

Tico, hoe gaat het met de spruw?
Ik heb nog geen gv.. Jen heeft er nog steeds last van..
pi_85885013
Heb je het besteld bij Eurolac?
Oh, weekend zat er natuurlijk tussen
pi_85885084
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:27 schreef WupWup het volgende:
Heb je het besteld bij Eurolac?
Oh, weekend zat er natuurlijk tussen
Ik krijg van gws.
pi_85885217
lief!
pi_85885271
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:32 schreef WupWup het volgende:
lief!
Ja!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:01:39 #33
259886 pessie
pi_85900765
Basbous, interessant object, ik lek alleen niet zoveel tijdens het voeden. Daarbij lek ik gek genoeg alleen aan de rechterkant en bijna nooit aan de linkerkant.
pi_85904505
Ha Pessie, grappig, hier net zo. Alleen aan de rechterkant incontinent :P

Ik denk dat ik mijn productie wat omhoog moet schroeven, voor het eerst in weken kwam mevrouw weer om half 5 vannacht, en 's avonds is ze regelmatig erg ongelukkig. M'n borsten voelen ook gedurende de dag nooit meer echt vol, alleen 's ochtends nog..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_85904535
Hoe moet ik gv gebruiken? Moet ik dat zelf ook verdunnen? Of met een wattenstaafje aanstippen?
pi_85904579
Oh ik heb de shirts van de H&M besteld, kwamen net binnen, en ze zijn precies wat ik zocht *O* dus bedankt voor de tip (weet niet meer wie hem gegeven had, Tico? :P ) met een L bedekt het zowaar de happies :') en aan de onderkant te openen, super handig! :Y (die van de Hema, leuk geprobeerd met die zijkant openingen maar dan moet ik alsnog de gevaartes er helemaal uitdoen om te voeden...)

Blij ei is! *O*
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:34:03 #37
258612 nytar
boys boys boys
pi_85904830
haye! Even bijna 2 maanden niet gereageerd op Fok! maar nu weer present. Jonas krijgt ook BV en het gaat echt prima hier. Wel last van incontinente tieten, maar daar plak ik overdag lilypads op (niemand die het ziet door je shirt heen en het werkt prima!) 's avonds lek ik op een doekje.
's Nachts heb ik alleen nu regelmatig dat ik in de melk wakker wordt omdat het mannetje besluit om langer te slapen en ik nog altijd volloop...ik snap niet waarom ik 's nachts nog altijd zoveel aanmaak terwijl hij al 2 weken minder drinkt. Soms moet ik gewoon gaan zitten kolven midden in de nacht omdat het zeer doet!
Iemand tips?!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:00:52 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85905606
nytar, niet kolven s nachts. dan hou je de boel in stand. ik zou zeggen, los shirtje aan, hydrofiel over de boezem en laat maar lekken. houdt vanzelf op. :)
duurt ff een weekje of zo, maar dan loop je vanzelf minder vol s nachts.

de psychiater belde net, en hij heeft rondgebeld naar verschillende instanties, zelf ook in de literatuur gekeken, en hij is nu ook van mening dat mijn medicatie veilig is icm bv! :o *O* *O* *O* zat best te shaken tijdens het gesprek :')

oef, ben blij :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85906636
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:00 schreef DaviniaHR het volgende:
nytar, niet kolven s nachts. dan hou je de boel in stand. ik zou zeggen, los shirtje aan, hydrofiel over de boezem en laat maar lekken. houdt vanzelf op. :)
duurt ff een weekje of zo, maar dan loop je vanzelf minder vol s nachts.

de psychiater belde net, en hij heeft rondgebeld naar verschillende instanties, zelf ook in de literatuur gekeken, en hij is nu ook van mening dat mijn medicatie veilig is icm bv! :o *O* *O* *O* zat best te shaken tijdens het gesprek :')

oef, ben blij :)
*O* *O* *O*
En de volgende mamapatiente mag dus gewoon blijven voeden van deze psych! En met een beetje mazzel vertelt 'ie het ook aan z'n collega's. En duikt 'ie een volgende keer eerst de literatuur in voordat 'ie gelijk nee zegt. Goed gedaan Davinia! Schud ze maar wakker ;)
pi_85906920
Oh wat goed Davinia! En idd, wat wupwup zegt: mooie kettingreactie wordt dat waarschijnlijk! ^O^

Orea, wat voor shirts zijn dat van H&M? Kan ze niet vinden op de site.. O-)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:48:19 #41
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85906997
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:35 schreef WupWup het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
En de volgende mamapatiente mag dus gewoon blijven voeden van deze psych! En met een beetje mazzel vertelt 'ie het ook aan z'n collega's. En duikt 'ie een volgende keer eerst de literatuur in voordat 'ie gelijk nee zegt. Goed gedaan Davinia! Schud ze maar wakker ;)
hij zei ook dat hij later in hun handboek vond dat b werd afgeraden bij deze medicatie. Daar zou hij even wat van zeggen om dat aan te laten passen! :)
held!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85907011
Mor, bij de mama artikelen en dan pagina 3, set van 2 shirts :)

Davinia, wat goed!!! *O* you go girl!
pi_85913424
die zijn echt fijn idd :)
Ik had ook een L ervan *O* (lang leve de zwangerschap, wanneer mag ik weer, nog meer kilo's eraf :P)

Davinia wat fijn zeg dat je gewoon kan doorvoeden!!
pi_85919489
Ik heb er 2 gescoord bij de h&m in de opruiming, voor 5 euro!! Echt belachelijk goedkoop. En ik doe een m.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:33:18 #45
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85924582
Davinia, wat fijn! *O*

Wat ik zo storend vind aan de shirts van de Hema is dat je meteen een decolleté tot aan je navel hebt. Mijn bh zag je gewoon zitten en als ik bukte dan keek je van voor tot achter er doorheen :D
pi_85925216
Paarse tong!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:13:01 #47
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85932272
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:26 schreef Ticootje het volgende:
Hoe moet ik gv gebruiken? Moet ik dat zelf ook verdunnen? Of met een wattenstaafje aanstippen?
Wattenstaafje eerst in water dopen, daarna in de GV. En iedere keer een nieuw tipje gebruiken.

Het flesje is dus heelhuids aangekomen? *O* Ik was even bang dat het in gruzelementen aan zou komen ofzo... :@

Ik geef het wattenstaafje gewoon en dan kan Annicka er gewoon even op sabbelen, net alsof het een lolly is. Volgens mij heeft ze ook spruw namelijk, gezien de dikke plak op haar tong. En ik heb nu ook weer een paarse voorgevel. :+

[ Bericht 14% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 31-08-2010 23:19:39 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:23:49 #48
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85932734
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik krijg van gws.
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:32 schreef WupWup het volgende:
lief!
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja!
* GreatWhiteSilenceziet nu de rest van het topic pas en wordt spontaan verlegen. :@

Gelukkig is het nog redelijk op tijd. Vervelend dat het weekend er nog tussen zat en ik had geen bubbeltjesenveloppen meer, dus moest die ook nog kopen. :(
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 1 september 2010 @ 10:21:50 #49
259886 pessie
pi_85940399
Davinia wat fijn!

Nytar, ik slaap gewoon met BH en zoogkompressen, anders lek ik op bed en kan ik dagelijks mn bed verschonen.

Orea, ik heb die shirts gepast in de h en m zaterdag en vond ze niet fijn, ik heb de voedingshemdjes gekocht en heb daar een vestje overheen. Heb nu 4 van die hemdjes :D (ben gisteren met Nathan de stad in geweest omdat ik iets terug moest brengen naar de H en M, toen nog maar een setje meegenomen :P ).
pi_85960864
even een vraag...
diclofenac, mag dat met borstvoeding?
die medicijnlijst kan k niet openen op mijn telefoon, dus maar hier..als t niet mag heeft t toch geen zin naar de huisarts te gaan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')