abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86513692
Misschien scheelt het als ik met je mee leef? Emma bijt ineens sinds vannacht bij het aanhappen. Althans, het is niet echt bijten, maar ik voel haar tanden als ze aanhapt rechts. Echt een gemeen gevoel. Oh en net voor het slapen gaan had ze lol en blijkbaar geen honger meer toen ik de tweede borst aanbood, want toen was het wel écht bijten :X }:|
  donderdag 16 september 2010 @ 21:38:27 #277
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86514307
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:26 schreef WupWup het volgende:
Misschien scheelt het als ik met je mee leef? Emma bijt ineens sinds vannacht bij het aanhappen. Althans, het is niet echt bijten, maar ik voel haar tanden als ze aanhapt rechts. Echt een gemeen gevoel. Oh en net voor het slapen gaan had ze lol en blijkbaar geen honger meer toen ik de tweede borst aanbood, want toen was het wel écht bijten :X }:|
AUW bijten met tanden! :N Nathan beet zonder tanden en dat vond ik al pijnlijk! Gaat nu wel weer heel goed trouwens.
  donderdag 16 september 2010 @ 21:42:16 #278
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86514549
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dat zou ik echt heel fijn vinden (ondanks tepelgedoe. :P )

Maar in dat geval zou ik wel een hele rare cyclus hebben, want dan heb ik op 6 september een eisprong gehad, dus toen ik net 8 dagen in mijn nieuwe cyclus zat. Is dat niet veel te kort voor een 'fatsoenlijke kans' :? , als je begrijpt wat ik bedoel? :@
Kijk als ik het voor het zeggen had.... ;)

Maar begrijp je punt, maar volgens mij kun je dat niet altijd overrationaliseren. Mijn cyclus klopte ook voor mijn gevoel totaal niet, en het voelde ook een beetje tegenstrijdig... Maar goed, we wachten af :D Hoop het zo voor je!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  donderdag 16 september 2010 @ 21:45:49 #279
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86514813
Ik heb zojuist besloten dat ik 2 okt ook naar de wbw ontmoetingsdag ga!
Dan ga ik ook meeten met Twinkly en Niels O+
pi_86514977
De genomineerden voor de borstvoedingsprijs zijn bekend en er kan gestemd worden! http://www.borstvoedingblijft.nl/stemmen.html
pi_86514998
Leuk Asy, wij zijn er ook bij!
  donderdag 16 september 2010 @ 21:55:46 #282
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_86515386
Spruw kan ik mij ook niet echt voorstellen, juist omdat ik ben gaan behandelen alleen maar omdat Annicka een 'vieze' tong had (die nu trouwens weer mooi schoon is). Geen van ons twee had er daadwerkelijk last van. Als Tico niet naar die GV gevraagd had, had ik het niet eens behandeld. Het zou ironisch zijn als ik opeens wél last krijg van spruw, net nadat ik behandeld heb... }:|

Basboussa: Ik hoop het ook voor mijzelf. O-) En ik ben nogal van de ratio, het heeft mij vele malen geholpen. Maar nu laat de ratio mij in de steek... ;(

Zouden het nog doorkomende kiezen kunnen zijn ofzo? Ze heeft nog steeds vier kiezen tegoed namelijk...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 16 september 2010 @ 21:58:22 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86515538
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:48 schreef WupWup het volgende:
Leuk Asy, wij zijn er ook bij!
Tof! *O*
Ik was trouwen net te laat met het insturen van foto's -O-
pi_86515744
Kan GWS, daar kunnen ze scherp speeksel van krijgen wat zere tepels veroorzaakt. Overigens kun je ook zere tepels krijgen door ovulatie / menstruatie...
pi_86515933
Ik had dezelfde ervaring als Basboussa :Y)
ruim voor NOD al enzo.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 16 september 2010 @ 22:08:36 #286
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86516137
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:05 schreef huuphuup het volgende:
Ik had dezelfde ervaring als Basboussa :Y)
ruim voor NOD al enzo.
Dan weet je ook meteen wat je krijgt GWS, het is een weer een meisje....

w/
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  donderdag 16 september 2010 @ 22:12:29 #287
12913 GreatWhiteSilence
pi_86516355
Dat zou balen zijn als het ineens door ovulatie/menstruatie komt, daar heb ik namelijk nog nooit last van gehad op die manier... -O-

En ik voel momenteel nog niets als ik naar kiezen voel, als ze me niet bijt als ik een kies probeer te vinden dan... :')
Ik hoop maar dat het geen kiezen zijn, anders duurt het nog eventjes, ben ik bang... :X Als ik zwanger ben zal het ook nog wel eventjes duren, maar dat is voor een goed doel waar ik ook nog 'nut' van heb... O-)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 16 september 2010 @ 22:14:50 #288
12913 GreatWhiteSilence
pi_86516493
Nog een meisje zou leuk zijn: mijn man heeft het soms (zonder erbij na te denken) ook al over 'de meiden' als we het over de verre toekomst hebben. :D
pi_86533727
Ik heb even advies nodig.
Fabian krijgt nog 2 voedingen (borst) per dag. Ochtend en Avond. Die avond voeding zit rond een uur 8.
Nou lijkt het erop dat Fabian een kindje is dat veel eet en veel eten nodig heeft.
Normaliter gaat hij na de laatste voeding goed naar bed en slaapt hij tot morgen vroeg. Maar nu is het al meer dan een keer voogekomen dat hij rond 22.30/23.30 wakker wordt, en dus honger heeft. Gisteren dachten wij aan pijn, maar na een lekkere slok bj mama heeft hij weer als een roosje geslapen.

Mijn man vindt dat wij/ik hem om acht uur geen borst meer moeten geven, maar een pyjamapapje. Ik wil echter die voeding niet meteen opgeven, maar ik wil ook niet elke avond om half twaalf nog voeden.

Dus, mijn vraag. Stel ik bouw die avond voeding toch af, en ik laat hem alleen 's ochtends drinken. Loopt mijn melk prodcutie dan niet enorm terug, of kan dat wel? Volgens mij deed ik het bij Eva ook zo, maar ik herinnner me het niet meer.

Ik ga het vanavond nog eens een kans geven, kijken of hij toch doorslaapt of weer wakker wordt rond elven.
pi_86533921
Ik krijg echt kippenvel van dingen als pyjamapapje, maar dat ter zijde...

Amaranta, eerlijk.... Ik denk dat alleen in de ochtend voeden meer voor de vorm is dan dat je het echt een voeding kan noemen. Ik denk namelijk dat je productie wel degelijk terugloopt tot bijna niets.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86534049
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik krijg echt kippenvel van dingen als pyjamapapje, maar dat ter zijde...

Amaranta, eerlijk.... Ik denk dat alleen in de ochtend voeden meer voor de vorm is dan dat je het echt een voeding kan noemen. Ik denk namelijk dat je productie wel degelijk terugloopt tot bijna niets.
Ik wil er in principe ook niet aan, maar het lijkt alsof hij niet genoeg heeft aan de borst. Maarja, misschien huitl hij wel om een andere reden leek wel pijn ofzo.

Kan het zijn dat mijn productie al aardig is teruggelopen omdat ik nog maar 2 keer voed? Voorheen lekte ik super veel tijdens het voeden en dat iis ook steeds minder. Misschien krijgt hij gewoon niet genoeg?
:'(
pi_86534108
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik wil er in principe ook niet aan, maar het lijkt alsof hij niet genoeg heeft aan de borst. Maarja, misschien huitl hij wel om een andere reden leek wel pijn ofzo.

Kan het zijn dat mijn productie al aardig is teruggelopen omdat ik nog maar 2 keer voed? Voorheen lekte ik super veel tijdens het voeden en dat iis ook steeds minder. Misschien krijgt hij gewoon niet genoeg?
:'(
Ik denk dat dat een goede mogelijkheid is.
pi_86534217
Wat eet hij qua avondeten? En hoelaat?

Jen krijgt vanaf 1 jaar geen borst meer, die at vrij goed in de avond, in elk geval genoeg om een nacht op te teren. En is het misschien een soort gewoonte geworden voor hem om wakker te worden rond die tijd om lekker bij mama te hangen? Denk ook dat sabbelen gewoon lekker is voor een kleine.
pi_86534295
Hij krijgt gewoon avondeten, dat varieert, soms met de pot mee, en als wij wat 'zwaars' eten krijgt hij heel gemakzuchtig een potje. Meestal krijgt hij iets van zuivel na.
Het avondeten is tussen 5 en 6 en dan de laatste voeding aan de borst rond achten dus. Normaal trok hij dus tot de ochtend....
  vrijdag 17 september 2010 @ 13:40:03 #295
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86534877
maar hoe zit dat dan met het stabiliseren van de productie met 9 mnd? tico, kan je dat dan nog ff goed uitleggen? betekent dat dat je productie niet meer wegzakt zomaar? of kan je ongestraft een paar dagen een voeding missen en dan toch op stoom blijven? hoeveel voedingen zijn er dan minimaal om je productie op gang te houden? wanneer is 2 voedingen (of 3) dan wel haalbaar met goede productie?
niet dat ik nu wil gaan afbouwen of zo, maar ik vraag het me wel af. aangezien het er op lijkt dat ik dat ga halen ( :o *O* O+ ) natuurlijk als aviva geen extra last krijgt van de medicatie...

en kan iemand me een schop onder mn kont geven dat ik beter moet opletten met aanleggen? dank u! (ben een beetje laks de laatste tijd...)

nu ik toch aan het vrage nben, aviva heeft nog wel eens de neiging om als ze aanligt haar hoofd om te draaienop zoek naar grote broer, en dan blijven drinken. moet ik haar dan maar gaan afkoppelen? of kan dit geen kwaad? tvoelt niet prettig, maar niet pijnlijk of zo (on the other hand, tepelvoeding deed ook geen pijn bij mij..)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_86536002
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:40 schreef DaviniaHR het volgende:
maar hoe zit dat dan met het stabiliseren van de productie met 9 mnd? tico, kan je dat dan nog ff goed uitleggen? betekent dat dat je productie niet meer wegzakt zomaar? of kan je ongestraft een paar dagen een voeding missen en dan toch op stoom blijven? hoeveel voedingen zijn er dan minimaal om je productie op gang te houden? wanneer is 2 voedingen (of 3) dan wel haalbaar met goede productie?
niet dat ik nu wil gaan afbouwen of zo, maar ik vraag het me wel af. aangezien het er op lijkt dat ik dat ga halen ( :o *O* O+ ) natuurlijk als aviva geen extra last krijgt van de medicatie...

en kan iemand me een schop onder mn kont geven dat ik beter moet opletten met aanleggen? dank u! (ben een beetje laks de laatste tijd...)

nu ik toch aan het vrage nben, aviva heeft nog wel eens de neiging om als ze aanligt haar hoofd om te draaienop zoek naar grote broer, en dan blijven drinken. moet ik haar dan maar gaan afkoppelen? of kan dit geen kwaad? tvoelt niet prettig, maar niet pijnlijk of zo (on the other hand, tepelvoeding deed ook geen pijn bij mij..)
Dat doe fabian dus ook. Als ik voed en hij hoort zn zus (of de tv) dan draait hij even weg, met tepel en al in de mond.

Btw, Fabian is al negen maanden.
  vrijdag 17 september 2010 @ 14:24:49 #297
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86536603
Dames ik kan geen enkel zinnig antwoord geven op jullie vragen. Ik lees braaf mee en sla de info voor mezelf op.

Ik ben net even gaan wegen met Ylana, gewoon voor de nieuwsgierigheid. De jongedame is in 1 week tijd 295 gram gegroeid *O* ze weegt nu 3625 gram *O* Slagroom :9

Oh en een leuke fabel gehoord op het cb :') om de 2 uur voeden mag écht niet en bv kan je ook te veel geven. Maar goed dat ik beter weet. Als die eikel er volgende keer weer is (was invaller) vertel ik hem gewoon niets meer 8-)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:34:02 #298
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86539405
Ik heb ongeveer een jaar lang alleen nog maar 's ochtends voeding gegeven. Dat was echt wel meer dan 'bijna niks'. Marlien lag dan 15-20 minuten te drinken.
En nu ik gestopt ben merk ik duidelijk verschil in mijn lijf. Ik geloof dat de hormonen toch wel een flinke invloed hebben op mij. Ik ben nu echt duidelijk fitter en optimistischer. En ik kom eindelijk niet meer aan (ik val zelfs wat af, 4 kg. sinds ik gestopt ben, 2 mnd. geleden, nog 10-15 kg. te gaan...) Eigenlijk wil(de) ik niet zo geloven dat het aan de borstvoeding lag, maar bij Judith ben ik ook pas afgevallen toen ik gestopt was met voeden. Maar het ligt natuurlijk ook niet aan de borstvoeding (ik geef de hormonen de schuld ;)).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:43:45 #299
12913 GreatWhiteSilence
pi_86539766
Ik ben zelf juist spontaan 3 kilo extra kwijtgeraakt. Ik ging voor de gein weer eens op de weegschaal staan en ik was drie kilo lichter dan verwacht. :o
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:49:12 #300
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86540006
Ja, die verhalen over afvallen van borstvoeding ken ik ook. Helaas alleen van anderen...

O ja, davinia, ik koppelde wel altijd direct af als ze rond ging kijken tijdens het drinken (maar ik voelde het dan wel direct en had dan vrij gemakkelijk een kloofje of blaar te pakken).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')