Niet onzeker zijn, je doet het super!quote:Op maandag 6 september 2010 12:30 schreef pessie het volgende:
Tico, ik weet dit in theorie wel, ik ben gewoon een beetje onzeker. Maar de fabriek is inderdaad mooi aan de slag geweest want hij had voldoende om lekker te slapen!
En ik heb melk in de vriezer omdat ik de boel moest leegkolven van de lactatiekundige. Ik zit even te bedenken op welk moment ik het beste kan nakolven, dit gedoe wil ik liever niet weer.
't Was overduidelijk spruw, zag de huisarts. Ik had ook niet anders verwacht, haar mondje zieter precies zo uit:quote:Op maandag 6 september 2010 11:02 schreef DaviniaHR het volgende:
cantare, kan je de wittigheid wegvegen? dan zijn het wrs. melkresten. anders ben je idd ook de sjaakje weet dat je dan alles moet wassen op 60oC en zo? en bij iedere voeding nwe zoogcompressen en na iedere voeding een klein beetje in elises mondje smeren en wat op je tepels.
Goed om even te lezen ditquote:Op maandag 6 september 2010 12:17 schreef Ticootje het volgende:
pessie, je moet je niet druk maken of je voldoende melk hebt.. Echt het is zeer uitzonderlijk dat je niet genoeg melk maakt voor je kindje, tenzij je productie dipt door koorts, zwangerschap of ongesteldheid ofzo.
Dat je borsten leeg aanvoelen geeft echt geen indicatie over de hoeveelheid die je kleine bij je kan drinken.
Hou maar in je hoofd dat van alle vrouwen op de wereld er maar 2 % is die niet in voldoende mate kan voorzien in melk voor de kleine... En daar zitten de vrouwen ook bij die borstoperaties hebben gehad. Dus 98% van alle vrouwen kunnen gewoon hun kindje prima voorzien van melk. Dus de kans is veel groter dat je bij die 98% hoort.
Kom ook niet in de verleiding om een voeding op te sparen.. Er geldt altijd de regel hoe leger de borst, hoe harder je melkfabriek aan de slag gaat. Hoe leger ook de borst hoe vetter de melk is die dan gedronken wordt. En juist op die vette melk slapen kindjes heel lekker en groeien ze.
Ga je opsparen dan krijgt je fabriek een teken om te stoppen met melk maken, en dat wil je niet. Dus gewoon lekker de borst blijven geven, ookal denk je dat ie hartstikke leeg is.
De verdunning die de apotheek maakt, is niet geschikt voor spruwbehandeling. Als je gentiaan violet wilt gebruiken, moet je die echt bij Eurolac bestellen. Hier kun je er meer over lezen.quote:Op maandag 6 september 2010 16:46 schreef maffemuts het volgende:
Wij kunnen morgen pas terecht bij de huisarts, Wel moest ik vandaag bloed laten prikken op verdenking van ontsteking van hem, zodat hij morgen daar ook de uitslag van had.
Ook bij de apotheek langs geweest voor GV, maar die wilden dit niet meegeven omdat D nog niet boven de 3 kilo ziten ze het dan liever niet meegeven zonder dokters-advies, Kortom we blijven dus nog even afkolven om de 2/2,5 uur tot morgenochtend 9:20 ... Bah bah bah bah bah
Wel 'blij' om te zien dat we niet de enigste zijn met dit probleem, geeft de mens toch weer kracht.
En dat gevoel van leeg zijn klinkt wel bekend hoorMaar zoals alle andere mama's hier al zeggen, blijven aanleggen en zolang je kindje groeit en genoeg natte luiers heeft zal het wel goed zitten
bij twijfel kun je altijd een afspraak maken bij een lactatiekundige ofcourse.
quote:Deze verdunning die de apotheker voor je klaarmaakt is, het klinkt misschien gek, niet geschikt om spruw te behandelen bij borstvoeding. Je moet namelijk de Gentiaan Violet regelmatig op je tepels en tepelhof doen, in het mondje van je baby aanbrengen, en eventueel ook je partner moet zich ermee behandelen. De verdunning van de apotheek is hiervoor ongeschikt omdat het te veel alcohol bevat. De slijmvliezen van het mondje van je baby kunnen hier echt niet tegen. Maar ook voor je tepels is deze sterke alcoholoplossing niet geschikt omdat je huid er van uitdroogt, stuk gaat en vatbaar wordt voor kloven. Bovendien bevat deze oplossing te veel Gentiaan Violet, veel meer dan noodzakelijk is, namelijk meer dan 1%.
Ikzelf moest van de lactatiekundige leegkolven en daarna blokvoeden, maar ik ben ook nog maar een beginneling, er zijn vast meer ervaren moeders die dit beter weten.quote:Op maandag 6 september 2010 20:12 schreef Solagratia het volgende:
Ik lurk hier al een tijdje mee maar nu heb ik een vraagje.
Mijn dochter is 4 weken en heeft altijd goed gedronken. Alleen de laatste 2 dagen lijk ik ineens toch last te hebben van stuwing. Ik geef 2 borsten, maar ik heb het idee dat ze mijn borst niet leeg drinkt. Na afloop voelen ze nog pijnlijk en vol aan. Vooral de borst die ik als laatste geef en waar ze dus het kortste uit drinkt. Is dit nu overproductie en wat moet ik er mee? Kan ik het gewoon zo laten en gaat het vanzelf weer over of moet ik extra kolven om mijn borsten goed leeg te krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |