abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86121938
pessie, je moet je niet druk maken of je voldoende melk hebt.. Echt het is zeer uitzonderlijk dat je niet genoeg melk maakt voor je kindje, tenzij je productie dipt door koorts, zwangerschap of ongesteldheid ofzo.

Dat je borsten leeg aanvoelen geeft echt geen indicatie over de hoeveelheid die je kleine bij je kan drinken.

Hou maar in je hoofd dat van alle vrouwen op de wereld er maar 2 % is die niet in voldoende mate kan voorzien in melk voor de kleine... En daar zitten de vrouwen ook bij die borstoperaties hebben gehad. Dus 98% van alle vrouwen kunnen gewoon hun kindje prima voorzien van melk. Dus de kans is veel groter dat je bij die 98% hoort.

Kom ook niet in de verleiding om een voeding op te sparen.. Er geldt altijd de regel hoe leger de borst, hoe harder je melkfabriek aan de slag gaat. Hoe leger ook de borst hoe vetter de melk is die dan gedronken wordt. En juist op die vette melk slapen kindjes heel lekker en groeien ze.

Ga je opsparen dan krijgt je fabriek een teken om te stoppen met melk maken, en dat wil je niet. Dus gewoon lekker de borst blijven geven, ookal denk je dat ie hartstikke leeg is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 6 september 2010 @ 12:30:22 #127
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86122301
Tico, ik weet dit in theorie wel, ik ben gewoon een beetje onzeker. Maar de fabriek is inderdaad mooi aan de slag geweest want hij had voldoende om lekker te slapen!

En ik heb melk in de vriezer omdat ik de boel moest leegkolven van de lactatiekundige. Ik zit even te bedenken op welk moment ik het beste kan nakolven, dit gedoe wil ik liever niet weer.
pi_86122378
Nu gewoon niet meer nakolven zodat vraag en aanbod weer optimaal op elkaar afgestemd raken. Als je weer een harde plek voelt ben je vroeg genoeg.
pi_86123249
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:30 schreef pessie het volgende:
Tico, ik weet dit in theorie wel, ik ben gewoon een beetje onzeker. Maar de fabriek is inderdaad mooi aan de slag geweest want hij had voldoende om lekker te slapen!

En ik heb melk in de vriezer omdat ik de boel moest leegkolven van de lactatiekundige. Ik zit even te bedenken op welk moment ik het beste kan nakolven, dit gedoe wil ik liever niet weer.
Niet onzeker zijn, je doet het super!

Nakolven, in de ochtend heb je het meeste melk.
pi_86127993
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:02 schreef DaviniaHR het volgende:
cantare, kan je de wittigheid wegvegen? dan zijn het wrs. melkresten. anders ben je idd ook de sjaak -O- je weet dat je dan alles moet wassen op 60oC en zo? en bij iedere voeding nwe zoogcompressen en na iedere voeding een klein beetje in elises mondje smeren en wat op je tepels.
't Was overduidelijk spruw, zag de huisarts. Ik had ook niet anders verwacht, haar mondje zieter precies zo uit:

Ik heb Nystatine gekregen en de wasmachine staat een hygienewas te draaien.
pi_86128148
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:17 schreef Ticootje het volgende:
pessie, je moet je niet druk maken of je voldoende melk hebt.. Echt het is zeer uitzonderlijk dat je niet genoeg melk maakt voor je kindje, tenzij je productie dipt door koorts, zwangerschap of ongesteldheid ofzo.

Dat je borsten leeg aanvoelen geeft echt geen indicatie over de hoeveelheid die je kleine bij je kan drinken.

Hou maar in je hoofd dat van alle vrouwen op de wereld er maar 2 % is die niet in voldoende mate kan voorzien in melk voor de kleine... En daar zitten de vrouwen ook bij die borstoperaties hebben gehad. Dus 98% van alle vrouwen kunnen gewoon hun kindje prima voorzien van melk. Dus de kans is veel groter dat je bij die 98% hoort.

Kom ook niet in de verleiding om een voeding op te sparen.. Er geldt altijd de regel hoe leger de borst, hoe harder je melkfabriek aan de slag gaat. Hoe leger ook de borst hoe vetter de melk is die dan gedronken wordt. En juist op die vette melk slapen kindjes heel lekker en groeien ze.

Ga je opsparen dan krijgt je fabriek een teken om te stoppen met melk maken, en dat wil je niet. Dus gewoon lekker de borst blijven geven, ookal denk je dat ie hartstikke leeg is.
Goed om even te lezen dit :)
Want omdat mijn borsten dus nooit echt vol aanvoelen (nou ja verschil voor en na drinken is wel voelbaar) ga je soms toch even twijfelen :)
Al denk ik dus meestal als ie tevreden is zal t wel goed zijn ;) En groeien doet ie ook...en slapen ook dus dat zit allemaal goed.

En stuwing, ik heb alleen op dag 3 een beetje stuwing gehad en de dag erna was t over...was bang voor de stuwing na alle horrorverhalen haha.
  maandag 6 september 2010 @ 16:37:37 #132
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86130742
Borsten zijn geen flesjes! De meeste melk wordt aangemaakt tijdens het drinken. :)

En succes met alle spruw -O-
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 6 september 2010 @ 16:46:16 #133
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_86131052
Wij kunnen morgen pas terecht bij de huisarts -O- , Wel moest ik vandaag bloed laten prikken op verdenking van ontsteking van hem, zodat hij morgen daar ook de uitslag van had.
Ook bij de apotheek langs geweest voor GV, maar die wilden dit niet meegeven omdat D nog niet boven de 3 kilo zit :( en ze het dan liever niet meegeven zonder dokters-advies, Kortom we blijven dus nog even afkolven om de 2/2,5 uur tot morgenochtend 9:20 ... Bah bah bah bah bah
Wel 'blij' om te zien dat we niet de enigste zijn met dit probleem, geeft de mens toch weer kracht.
En dat gevoel van leeg zijn klinkt wel bekend hoor :Y Maar zoals alle andere mama's hier al zeggen, blijven aanleggen en zolang je kindje groeit en genoeg natte luiers heeft zal het wel goed zitten :) bij twijfel kun je altijd een afspraak maken bij een lactatiekundige ofcourse.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_86132211
Kloven -O- en niet te zuinig ook! Ws na afgelopen weekend, op een terrasje gevoed, maar het lukt me gewoon niet goed zonder kussen... stom stom stom dus! Mijn lactatiekundige heeft net maar Mother Mates langsgebracht want auw! Voor de zekerheid ook maar 's morgens en 's avonds met miconazolnitraat smeren om te voorkomen dat er een schimmel opkomt...

-O-
pi_86132252
Ok... stuwing.. En zoveel dat Leyla het niet wegkrijgt. Ze drinkt zo super dat haar maagje helemaal van slag was van de grote hoeveelheid en het kwam er met een flinke stroom weer uit. ;(

Ik heb nu de druk eraf gekolfd, 200cc... Echt overschot dus.

ik heb alleen een handkolf en ik kan er dus niet goed mee kolven. Even snel opzoek naar een electrisch ding, desnoods huur ik een kolf.
pi_86132573
Ok PISA besteld.. Ff een hoop geld, maar nodig is nodig.
pi_86132732
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:46 schreef maffemuts het volgende:
Wij kunnen morgen pas terecht bij de huisarts -O- , Wel moest ik vandaag bloed laten prikken op verdenking van ontsteking van hem, zodat hij morgen daar ook de uitslag van had.
Ook bij de apotheek langs geweest voor GV, maar die wilden dit niet meegeven omdat D nog niet boven de 3 kilo zit :( en ze het dan liever niet meegeven zonder dokters-advies, Kortom we blijven dus nog even afkolven om de 2/2,5 uur tot morgenochtend 9:20 ... Bah bah bah bah bah
Wel 'blij' om te zien dat we niet de enigste zijn met dit probleem, geeft de mens toch weer kracht.
En dat gevoel van leeg zijn klinkt wel bekend hoor :Y Maar zoals alle andere mama's hier al zeggen, blijven aanleggen en zolang je kindje groeit en genoeg natte luiers heeft zal het wel goed zitten :) bij twijfel kun je altijd een afspraak maken bij een lactatiekundige ofcourse.
De verdunning die de apotheek maakt, is niet geschikt voor spruwbehandeling. Als je gentiaan violet wilt gebruiken, moet je die echt bij Eurolac bestellen. Hier kun je er meer over lezen.
quote:
Deze verdunning die de apotheker voor je klaarmaakt is, het klinkt misschien gek, niet geschikt om spruw te behandelen bij borstvoeding. Je moet namelijk de Gentiaan Violet regelmatig op je tepels en tepelhof doen, in het mondje van je baby aanbrengen, en eventueel ook je partner moet zich ermee behandelen. De verdunning van de apotheek is hiervoor ongeschikt omdat het te veel alcohol bevat. De slijmvliezen van het mondje van je baby kunnen hier echt niet tegen. Maar ook voor je tepels is deze sterke alcoholoplossing niet geschikt omdat je huid er van uitdroogt, stuk gaat en vatbaar wordt voor kloven. Bovendien bevat deze oplossing te veel Gentiaan Violet, veel meer dan noodzakelijk is, namelijk meer dan 1%.

pi_86132782
Arme Leyla, hoop dat het geen darmkrampen oplevert. En blokvoeden ftw tico
pi_86132912
Ja wup? Nu al? Ik zat eraan te denken... kolf ik de andere borst dan alleen de druk eraf?
  maandag 6 september 2010 @ 17:38:53 #140
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86133015
tico, wil jen niet bij je drinken?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_86133037
Waarom niet? Ze komt iedere 3 uur schreef je, ze heeft gele poep, je hebt een overproductie, dus lijkt mij niks mis mee.
pi_86133859
Ja ze komt iedere 3 uur.. Blokken van 6 uur doen dan maar?

Jen wilt niet drinken, net geprobeerd.. "Vies" :(

Ze heeft net gedronken.. Een flink stuk rustiger dan de vorige voeding. Borst is lekker soepel nu.
pi_86134476
Nee zou het bij 3-4 uur houden. Anders loop je kans op aanmaak van de prolactine inhibiting factor
pi_86134521
Schrap dat laatste, je voedt natuurlijk niet niet gedurende 6 uur. Maar toch, je wilt de productie niet afremmen, maar afstemmen.
pi_86138085
Nee klopt, ik ga beginnen met gewoon 1 borst per voeding. Dus borst geven, verschonen en vervolgens zelfde borst. Dan zit er 3 uur tussen en dan de volgende borst. Dat zou al moeten remmen.
pi_86139002
Ik lurk hier al een tijdje mee maar nu heb ik een vraagje.

Mijn dochter is 4 weken en heeft altijd goed gedronken. Alleen de laatste 2 dagen lijk ik ineens toch last te hebben van stuwing. Ik geef 2 borsten, maar ik heb het idee dat ze mijn borst niet leeg drinkt. Na afloop voelen ze nog pijnlijk en vol aan. Vooral de borst die ik als laatste geef en waar ze dus het kortste uit drinkt. Is dit nu overproductie en wat moet ik er mee? Kan ik het gewoon zo laten en gaat het vanzelf weer over of moet ik extra kolven om mijn borsten goed leeg te krijgen?
  maandag 6 september 2010 @ 21:14:15 #147
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86142029
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:12 schreef Solagratia het volgende:
Ik lurk hier al een tijdje mee maar nu heb ik een vraagje.

Mijn dochter is 4 weken en heeft altijd goed gedronken. Alleen de laatste 2 dagen lijk ik ineens toch last te hebben van stuwing. Ik geef 2 borsten, maar ik heb het idee dat ze mijn borst niet leeg drinkt. Na afloop voelen ze nog pijnlijk en vol aan. Vooral de borst die ik als laatste geef en waar ze dus het kortste uit drinkt. Is dit nu overproductie en wat moet ik er mee? Kan ik het gewoon zo laten en gaat het vanzelf weer over of moet ik extra kolven om mijn borsten goed leeg te krijgen?
Ikzelf moest van de lactatiekundige leegkolven en daarna blokvoeden, maar ik ben ook nog maar een beginneling, er zijn vast meer ervaren moeders die dit beter weten.
  maandag 6 september 2010 @ 21:29:27 #148
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_86142834
ik weet het ook niet zeker; maar ik zou niet gaan kolven; want als je je borsten nu gaat legen; omdat ze zo vol zijn; bereik je mijn inziens het tegenovergestelde:
borsten leeg; dus gaan flink produceren, is nog meer productie; en nog voller?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 6 september 2010 @ 21:32:29 #149
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86143002
BJ, je hoort wel vaker van even 1x helemaal leegkolven, om te resetten.
maar is het mss een optie om maar 1 borst te geven? en dan de andere borst alleen de druk eraf kolven? of dat niet eens?

en hoe komt het dat je ineens stuwing krijgt?

oh, BJ, fijn dat je kan blijven kolven op je werk! :) ik zat nog te denken, dat zou nog wat zijn! jij bv geven ZONDER te kolven! :o
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 6 september 2010 @ 21:39:31 #150
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_86143390
ja he? On-ge-lo-fe-lijk!
en had al helemaal niet verwacht nu nog BV te geven, en dat het zo makkelijk zou gaan uiteindelijk!
O+

hoe gaat het bij jou? geen BO meer gehad?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')