abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85961342
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
even een vraag...
diclofenac, mag dat met borstvoeding?
die medicijnlijst kan k niet openen op mijn telefoon, dus maar hier..als t niet mag heeft t toch geen zin naar de huisarts te gaan :)
ja

Borstvoeding
U kunt veilig borstvoeding geven als u Diclofenac inde normale dosering gebruikt. Het komt in kleine hoeveelheden in de moedermelk terecht. Diclofenac wordt echter al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85961506
dank je vicky!
weet k dat ook weer. morgen maar even de huisarts bellen. wil nu wel s van die stomme pijn in mijn pols af...is ook wat handiger met een baby :')
pi_85961971
Mag inderdaad. Is vrij verkrijgbaar overigens onder de naam Voltaren. Scheelt weer een huisarts ;)
pi_85962474
kijk das helemaal mooi :)
ga k morgen maar s op zoek :)
wist niet dat je t vrij kan verkrijgen.
en idd, geen trip huisarts *O* ben daar in mn zwangerschap al genoeg geweest...
pi_85979277
Dat klinkt goed Sonnetje!

Ik heb ook weer eens een vraagje. Isabel sliep tot 3 dagen geleden prachtig 's nachts: van uiterlijk 22.30 tot minimaal 7.00 uur. Daar ben ik flink mee verwend. Sinds maandag is ze 's avonds extra lang en vaak aan het drinken, met als toppunt vannacht tot 01.00 uur, en om 7.00 uur alweer.. Overdag is er niets veranderd, het lijkt dus alsof ze meer honger heeft 's avonds en daarin niet goed voorzien wordt. Ik was al begonnen met wisselvoeden, maar dat lijkt nog niet het gewenste resultaat te geven. Moet ik langer doorzetten, of heeft iemand nog een briljant idee?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_85979785
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:16 schreef Morretje het volgende:
Dat klinkt goed Sonnetje!

Ik heb ook weer eens een vraagje. Isabel sliep tot 3 dagen geleden prachtig 's nachts: van uiterlijk 22.30 tot minimaal 7.00 uur. Daar ben ik flink mee verwend. Sinds maandag is ze 's avonds extra lang en vaak aan het drinken, met als toppunt vannacht tot 01.00 uur, en om 7.00 uur alweer.. Overdag is er niets veranderd, het lijkt dus alsof ze meer honger heeft 's avonds en daarin niet goed voorzien wordt. Ik was al begonnen met wisselvoeden, maar dat lijkt nog niet het gewenste resultaat te geven. Moet ik langer doorzetten, of heeft iemand nog een briljant idee?
Hoe oud is ze nu?

En van 1 tot 7 vind ik eigenlijk al heel luxe voor een babietje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85979817
Ik weet het, maar ze maakte altijd veeel langere nachten, daar heeft ze me mee verwend..
Ze is nu 14,5 week.
pi_85979846
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:33 schreef Morretje het volgende:
Ik weet het, maar ze maakte altijd veeel langere nachten, daar heeft ze me mee verwend..
Ze is nu 14,5 week.
Misschien 's avonds vaker aanleggen op jouw verzoek?

Dat is eigenlijk het enige wat in mij opkomt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85988779
Mevrouwtje heeft een paar dagen flink geclusterd 's avonds.. resultaat: ze lag net heerlijk te slapen en eigenlijk was het tijd voor de linkerborst.. maar ik was ook even lekker in slaap gesukkeld.. word ik wakker: alles zeiknat :') heb wasbare zoog compressen van Avent, maar zelfs die waren doorweekt :') shirt, bh, bank :P

Maar even wat afgekolfd, want ze kwam pas een half uur later...
pi_85989817
Wisten jullie dat je ook staand kunt drinken? :')
pi_85989958
Die wasbare zoogcompressen zijn niet altijd even handig inderdaad Orea :)
Ik vond het persoonlijk ondingen, veel te snel nat. Lilypadz werkten hier ook niet, wel de gewone zoogcompressen
pi_85991994
Op zich werken ze prima maar mijn borst stroomde gewoon zo over dat niets had kunnen helpen :D

Oh Wup! Even snel tussendoor? :D
pi_85993761
heftig orea :o
heb k nog nooit gehad gelukkig :)
zelfs na een nacht lekken ze amper, maar overdag voelen ze ook niet heel vol aan
  donderdag 2 september 2010 @ 19:58:02 #64
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85996142
Ik hoef alleen nog rechts een zoogkompres :D . Links weet zich te gedragen :Y
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:38:11 #65
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86014084
Help. Korte versie; Ik slik penicilline en van het Sophia mag Ylana nu geen bv drinken bij me, ze krijgt nu alles wat er nog in de vriezer staat. Probleem is dat mijn productie achteruit HOLT. 2 dagen geleden nog 120-200 cc per kolfbeurt uit 2 borsten, inmiddels links krap 60, rechts 5 cc :{ Vaker aanleggen gaat niet op nu, vaker kolven dan elke 3 uur ben ik nog te ziek voor.
Ik heb net bij de HA een receptje voor domperidon gevraagd om de boel op te krikken maar nu mijn vraag;
wie heeft er een link of meer info over de werking van domperidon zodat ik die kan doorspelen aan de HA als hij erom vraagt???
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 3 september 2010 @ 11:04:32 #66
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86014792
saffier, mijn eerste gedachte is: mag die penicilline echt niet icm bv (maar dat komt door mijn ervaring...)
mijn tweede gedachte is: kijk ff op borstvoeding.com bij het kopje medicatie
mijn derde gedachte: ssserpente slikt nu domperidon voor haar productie. en keshet heeft het ook even gehad. die zullen vast meer weten.

heb nu geen tijd, moet echt weg. sorry :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_86015610
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:38 schreef Saffier het volgende:
Help. Korte versie; Ik slik penicilline en van het Sophia mag Ylana nu geen bv drinken bij me, ze krijgt nu alles wat er nog in de vriezer staat. Probleem is dat mijn productie achteruit HOLT. 2 dagen geleden nog 120-200 cc per kolfbeurt uit 2 borsten, inmiddels links krap 60, rechts 5 cc :{ Vaker aanleggen gaat niet op nu, vaker kolven dan elke 3 uur ben ik nog te ziek voor.
Ik heb net bij de HA een receptje voor domperidon gevraagd om de boel op te krikken maar nu mijn vraag;
wie heeft er een link of meer info over de werking van domperidon zodat ik die kan doorspelen aan de HA als hij erom vraagt???
Wat een volslagen onzin!! Peniciline/Amoxiciline/en zo goed als alle antibiotica zijn prima veilig tijdens zwangerschap en borstvoeding. Als je een pmmetje stuurt met de precieze naam en dosering van je anti-bioticum, dan stuur ik vanavond wel wat bewijs terug. En als je ook even de naam van de arts uit het Sophia pm't dan stuur ik hem/haar evt ook nog wel de info door. Zit vanvaond de hele avond op de verloskamers in het sophia.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:19:32 #68
259886 pessie
pi_86024515
Hm, Ylana is net geopereerd dus misschien mag het daarom niet?

Verder, ik mag gaan blokvoeden :O . Ik heb de lactatiekundige gebeld, ik had al een aantal dagen bulten in mn borsten, Nathan deed raar en hij had opeens minder poepluiers. Nu blijkt dat hij waarschijnlijk teveel voormelk kreeg. Ik heb net mn borsten volledig leeggekolfd en nu dus blokvoeden. Ik hoop dat Nathan nu weer wat gelukkiger wordt.
Trouwens ik heb 100 cc gekolfd :o . Ziet er heel raar uit in de koelkast, een flesje met mijn melk.

Vraagje, hoe kan ik dat het beste invriezen?
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:17:37 #69
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86027096
Dankje Piglet.

Ik heb het net nagevraagd bij mijn man. Het verplegend personeel had hem aangeraden om Ylana zo lang mogelijk bv zonder penicilline te geven om haar zo niet eventueel resistent te maken ervoor. Het was niet door een arts dus. Mijn man wilde alleen het beste voor zijn dochter O+
De eerstvolgende voeding krijgt ze dus weer live bij mij nu en de bv die ik net gekolfd had heb ik in de koelkast gezet. Ik hoop heel hard dat er geen tepel/speen-verwarring is straks.

Ik krijg helaas geen domperidon van de huisarts -O- volgens zijn literatuur krijgen baby's daar krampen van. Van alles wat ik inmiddels had gevonden stond dát er in elk geval níet tussen :{
Maar volgens mij is domperidon ook zonder recept te verkrijgen....

Piglet zit je de week van de 21e misschien op de poli kinderchirurgie?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_86027896
krampen en domperidon ook nog nooit van gehoord :? -O-

Ik heb een avent handkolf gekocht was in de aanbieding met 50%korting *O*

En invriezen deed ik in ijsklontjes zakjes (hartvormige O+ )
pi_86030507
Bweuh, Elise doet het prima op mijn melk maar die tepelkloven doen zo verschrikkelijk veel pijn. En links lijkt het eerder slechter dan beter te worden. Na de ene voeding zie ik alweer tegen de andere op. ;( Ik let echt op het goed aanleggen (en vaak doet ze het ook echt goed), maar door de schrik voor de pijn gaat dat ook niet makkelijk. Ik ben al blij als de ergste pijn is weggetrokken, dus als ze dan niet goed ligt kan ik me er bijna niet toe zetten haar wéér opnieuw te laten happen. Dus ik ga NU voor een kolf zorgen zodat de boel kan genezen en daarna een nieuwe start maken en alleen maar goed aanleggen. Ik baal erg, maarja, dit is ook niet leuk meer.
pi_86031732
Ai Cantare.. tepelkloven :X
Ik legde haar trouwens nooit opnieuw aan, het aanhappen was het pijnlijkst. Opzien tegen de volgende voeding, ook herkenbaar. Smeer je je tepels in met een drupje moedermelk om ze daarna aan de lucht te laten drogen? Dat was bij mij dé tip.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:33:32 #73
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86032535
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:48 schreef Cantare het volgende:
(..) dus als ze dan niet goed ligt kan ik me er bijna niet toe zetten haar wéér opnieuw te laten happen.(..)
Dit herken ik. En toch is het beter voor je als je dan niet door blijft voeden, de kans is groot dat je meer kloven krijgt of de kloven die je hebt verergeren (spreek uit ervaring). Hoe vervelend ook, opnieuw aanleggen, zodat het (na een paar seconden) geen pijn doet tijdens het voeden. Dan genezen de kloven vrij snel (en je oefent je in goed aanleggen).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:47:04 #74
259886 pessie
pi_86033157
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:15 schreef Morretje het volgende:
Ai Cantare.. tepelkloven :X
Ik legde haar trouwens nooit opnieuw aan, het aanhappen was het pijnlijkst. Opzien tegen de volgende voeding, ook herkenbaar. Smeer je je tepels in met een drupje moedermelk om ze daarna aan de lucht te laten drogen? Dat was bij mij dé tip.
En daarna insmeren met purelan van medela, werkte hier als een trein!
pi_86036954
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:33 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Wat een volslagen onzin!! Peniciline/Amoxiciline/en zo goed als alle antibiotica zijn prima veilig tijdens zwangerschap en borstvoeding. Als je een pmmetje stuurt met de precieze naam en dosering van je anti-bioticum, dan stuur ik vanavond wel wat bewijs terug. En als je ook even de naam van de arts uit het Sophia pm't dan stuur ik hem/haar evt ook nog wel de info door. Zit vanvaond de hele avond op de verloskamers in het sophia.
compleet off topic hoor, maar hebben jullie ook zoveel aanwas uit het amc? ik heb het idee dat die daar al anderhalve week oooooovervol liggen

Cantare, auauauau :X Probeer je er toch toe te zetten om opnieuw aan te leggen, want anders ga je in een cirkeltje...

Pessie je kunt de melk gewoon invriezen in het flesje (zonder speen dan, met afdekdop) of in een Aventbekertje, of in een ijsklontjesbakje (zodat je kleine porties kunt ontdooien) of in een tupperwarebakje... Eigenlijk alles waar het in blijft zitten, wat tegen vriestemperatuur kan en wat goed schoon is! Melk kun je overigens bewaren achterin, onderin de koelkast gedurende 5 dagen (alhoewel recent onderzoek 8 dagen zou uitwijzen) of binnen 24 uur invriezen. Bij -5 is het 3 maanden houdbaar en bij -20 6 maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')