he bah wat een gedoe zegquote:Op maandag 6 september 2010 21:51 schreef DaviniaHR het volgende:
nope, geen bo's of abcessen of dat soort gebeurens meer gehad.
nu wel weer spruw... dus de raynauds vlamt weer wat op (was de grootste hint voor de spruw) en beetje kloofjes, maar tnt 3x daktarin erop gedaan, en tis al een stuk beter
denk je na 8 mnd zindelijk te zijn, moet je nog lopen hannessen met zoogcompressen en zulks
Vervelend dat je last hebt van stuwing. Het kan inderdaad een teken zijn van overproductie. Heb je nog andere klachten? En je dochter? Op zich is 'volle borsten' geen probleem waar je iets mee moet, pijn natuurlijk wel. Je kunt gaan blokvoeden om je productie wat sneller op de behoefte van je baby afgestemd te krijgen. Dat houdt in dat je de dag verdeelt in blokken van 3 of 4 uur en gedurende zo'n blok gewoon op verzoek voedt, maar alleen de linker óf de rechter borst aanbiedt. Na dat blok wissel je naar de andere borst. Ik zou zeker niet extra gaan kolven, want dat betekent extra vraag voor je borsten = extra aanbod = nog meer productiequote:Op maandag 6 september 2010 20:12 schreef Solagratia het volgende:
Ik lurk hier al een tijdje mee maar nu heb ik een vraagje.
Mijn dochter is 4 weken en heeft altijd goed gedronken. Alleen de laatste 2 dagen lijk ik ineens toch last te hebben van stuwing. Ik geef 2 borsten, maar ik heb het idee dat ze mijn borst niet leeg drinkt. Na afloop voelen ze nog pijnlijk en vol aan. Vooral de borst die ik als laatste geef en waar ze dus het kortste uit drinkt. Is dit nu overproductie en wat moet ik er mee? Kan ik het gewoon zo laten en gaat het vanzelf weer over of moet ik extra kolven om mijn borsten goed leeg te krijgen?
quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:36 schreef Ticootje het volgende:
Hier gaat het weer prima... Ik heb echt geluk met mn hongerlap die echt veel wilt en kan drinken. Ze kan de stuwing redelijk goed wegdrinken. Alleen vanmorgen even de harde plekken na de voeding weggekolfd en de rest van de dag steeds 1 bost per voeding, dan drinkt ze goed de plekken weg.
Ze drinkt wel echt megaveel! En ze komt ook niet meer om de 3 uur, maar zeg maar wat vaker, das niet raar omdat ze nu nog niet echt goed toe komt aan de vette melk. Dat komt wel weer als de productie zich wat beter heeft aangepast.
Ze weegt nu 3890... Dag 5.. Dat is al 190 boven haar geboortegewicht. Ze is alleen de eerste dag afgevallen en daarna had ik blijkbaar meteen melk en hield ik haar op minimaal 8 voedingen en kwam ze meteen aan.
Ik baalde gister flink van de stuwing en dat Leyla ervan ging spugen omdat ze helemaal vol zat.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:41 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je hebt mijn record verbroken. Hey maar jullie doen het goed man! Voelt het ook zo?
Gewoon roepen hoor Davinia, ik heb weer ervaring met die overproductie, dus misschien was ik zelf wel te snelEn stuwing zegt me daarentegen helemaal niks. Ja, in de kraamweek en toevallig afgelopen vrijdag in een drukke dienst toen ik 6 uur lang niet kon kolven
Maar verder dus niet.
Wow! Jij bent gemaakt voor borstvoeding!quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:07 schreef Ticootje het volgende:
Nee, ik vind mn kraam echt heel lief. Ze weet dat ik de kennis heb en we hebben het gewoon de hele dag over borstvoeding.
Net toch even de schijven weggekolfd omdat Leyla toch opeens ff langer blijft slapen.. 160ccGewoon mega... Alleen de druk eraf...
![]()
Nou ja, ik heb nu al een aardige voorraad in de vriezer. Mocht er iets gebeuren heb ik in elk geval een paar voedingen op voorraad.
Ik ben zo blij met mn hoedjequote:Op dinsdag 7 september 2010 20:10 schreef Ticootje het volgende:
Nee jen was gewoon geen talent. Ik heb haar boekje er nog eens bij gehad. Ik zat te klooien met hoedjes en tig voedingen maar jen kreeg amper wat binnen.
je vergeet je kwartetquote:Op woensdag 8 september 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Ok, volgens de vk moet ik minimaal 2 uur tussen een voeding laten. Ook als ze eerder wilt zuigen zou dat geen honger zijn. Wat is er nou zo moeilijk aan voeden op verzoek? Echt.
Dat was dus hier zo'n klok-klepelverhaal van m'n kraam. Ze heeft het zelfs in het zorgplan opgeschrevenquote:Op woensdag 8 september 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Ok, volgens de vk moet ik minimaal 2 uur tussen een voeding laten. Ook als ze eerder wilt zuigen zou dat geen honger zijn. Wat is er nou zo moeilijk aan voeden op verzoek? Echt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |