abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 september 2010 @ 21:51:36 #151
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86144030
nope, geen bo's of abcessen of dat soort gebeurens meer gehad. *O*
nu wel weer spruw... dus de raynauds vlamt weer wat op (was de grootste hint voor de spruw) en beetje kloofjes, maar tnt 3x daktarin erop gedaan, en tis al een stuk beter :)

denk je na 8 mnd zindelijk te zijn, moet je nog lopen hannessen met zoogcompressen en zulks :')
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 6 september 2010 @ 21:55:18 #152
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_86144252
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:51 schreef DaviniaHR het volgende:
nope, geen bo's of abcessen of dat soort gebeurens meer gehad. *O*
nu wel weer spruw... dus de raynauds vlamt weer wat op (was de grootste hint voor de spruw) en beetje kloofjes, maar tnt 3x daktarin erop gedaan, en tis al een stuk beter :)

denk je na 8 mnd zindelijk te zijn, moet je nog lopen hannessen met zoogcompressen en zulks :')
he bah wat een gedoe zeg :*
ik had een maand geleden een beginnende BO, maar een kuurtje AB did the trick. :Y en zoogcompressen ben ik ook al maanden geleden mee gestopt..

hoe kom je aan die kloofjes? bijt je meisje? Evie soms; en ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet; ik zeg dan AU! mag niet, kijk dr aan en koppel ff af....
weet alleen niet of ze dat al snapt?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_86146062
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:12 schreef Solagratia het volgende:
Ik lurk hier al een tijdje mee maar nu heb ik een vraagje.

Mijn dochter is 4 weken en heeft altijd goed gedronken. Alleen de laatste 2 dagen lijk ik ineens toch last te hebben van stuwing. Ik geef 2 borsten, maar ik heb het idee dat ze mijn borst niet leeg drinkt. Na afloop voelen ze nog pijnlijk en vol aan. Vooral de borst die ik als laatste geef en waar ze dus het kortste uit drinkt. Is dit nu overproductie en wat moet ik er mee? Kan ik het gewoon zo laten en gaat het vanzelf weer over of moet ik extra kolven om mijn borsten goed leeg te krijgen?
Vervelend dat je last hebt van stuwing. Het kan inderdaad een teken zijn van overproductie. Heb je nog andere klachten? En je dochter? Op zich is 'volle borsten' geen probleem waar je iets mee moet, pijn natuurlijk wel. Je kunt gaan blokvoeden om je productie wat sneller op de behoefte van je baby afgestemd te krijgen. Dat houdt in dat je de dag verdeelt in blokken van 3 of 4 uur en gedurende zo'n blok gewoon op verzoek voedt, maar alleen de linker óf de rechter borst aanbiedt. Na dat blok wissel je naar de andere borst. Ik zou zeker niet extra gaan kolven, want dat betekent extra vraag voor je borsten = extra aanbod = nog meer productie ;) Als je echt vreselijk last hebt van de stuwing kun je wel 1x per dag ('s ochtends, want dan het meeste melk) je borsten helemaal leegkolven, als een soort reset. Maar dit hoeft dus niet.
Succes en als je er niet uitkomt, neem dan ook contact op met een lactatiekundige!
pi_86146223
Oh en wees bedacht op een borstontsteking! Pijnlijke, harde, rode plekken zijn daar een teken van. In dat geval is prioriteit 1: borsten legen, harde plekken wegkrijgen! Warmte, massage, baby laten drinken, desnoods kolven.
pi_86161178
Bedankt voor de reacties, ik lees ze nu pas want ik lag gister lekker vroeg op bed.
Ik heb geen andere klachten, dochter verslikt zich wel vaak als ze drinkt aan de borst.

Ik heb gisteravond haar aangelegd met haar kinnetje naar de zere plek en volgens mij heeft ze hem goed leeggedronken, want daarna was de borst helemaal weer soepel en zacht. Soepeler dan er voor en de harde plek was weg en is weggebleven. Vandaag doen mijn borsten minder zeer en zijn minder gespannen. Dus misschien dat het zich nu goed afstemt?
Ik was wel even bang voor een borstontsteking, maar volgens man had ik geen rode plekken op borst en nu voelen ze weer goed aan, dus het gevaar is geweken.

Kan ik nu gewoon zo doorgaan met 2 borsten per voeding? Of is het verstandig om toch te gaan blokvoeden?

Ik weet ook niet waarom ik nu ineens stuwing kreeg, misschien omdat ze een avond heel vaak kwam of iets dergelijks?
pi_86161528
Met deze info lijkt het meer alsof je last hebt gehad van een al dan niet dreigende BO dan een overproductie. Hier informatie over overproductie: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/hyperlactatie.html#meer Als je jezelf in de symptomen herkent, dan zou ik gaan blokvoeden. Zo niet, gewoon doorgaan met 2 borsten per voeding. Op verzoek, zo lang baby wilt ;)
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:02:45 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86162871
BJ, de kloofjes komen door de spruw. :)

wup, ik zat ook te denken, stuwing uit het niks, bij mij was het een dag later rode tiet. maar ja, je wil niet alles op jezelf betrekken, natuurlijk ;)

sola, als je het de volgende keer hebt, zou ik je aanraden om voor het voeden je borst goed warm te maken. danwel onder de douche en meteen aanleggen, of iets van een kruik erop. dan stroomt de boel beter door. en dan bij het voeden ook borstcompressie doen op de gevoelige plek. dat helpt meestal een hoop. :)
pi_86164028
Hier gaat het weer prima... Ik heb echt geluk met mn hongerlap die echt veel wilt en kan drinken. Ze kan de stuwing redelijk goed wegdrinken. Alleen vanmorgen even de harde plekken na de voeding weggekolfd en de rest van de dag steeds 1 bost per voeding, dan drinkt ze goed de plekken weg.

Ze drinkt wel echt megaveel! En ze komt ook niet meer om de 3 uur, maar zeg maar wat vaker, das niet raar omdat ze nu nog niet echt goed toe komt aan de vette melk. Dat komt wel weer als de productie zich wat beter heeft aangepast.

Ze weegt nu 3890... Dag 5.. Dat is al 190 boven haar geboortegewicht. Ze is alleen de eerste dag afgevallen en daarna had ik blijkbaar meteen melk en hield ik haar op minimaal 8 voedingen en kwam ze meteen aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86166672
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:36 schreef Ticootje het volgende:
Hier gaat het weer prima... Ik heb echt geluk met mn hongerlap die echt veel wilt en kan drinken. Ze kan de stuwing redelijk goed wegdrinken. Alleen vanmorgen even de harde plekken na de voeding weggekolfd en de rest van de dag steeds 1 bost per voeding, dan drinkt ze goed de plekken weg.

Ze drinkt wel echt megaveel! En ze komt ook niet meer om de 3 uur, maar zeg maar wat vaker, das niet raar omdat ze nu nog niet echt goed toe komt aan de vette melk. Dat komt wel weer als de productie zich wat beter heeft aangepast.

Ze weegt nu 3890... Dag 5.. Dat is al 190 boven haar geboortegewicht. Ze is alleen de eerste dag afgevallen en daarna had ik blijkbaar meteen melk en hield ik haar op minimaal 8 voedingen en kwam ze meteen aan.
}:| Je hebt mijn record verbroken. Hey maar jullie doen het goed man! Voelt het ook zo?

Gewoon roepen hoor Davinia, ik heb weer ervaring met die overproductie, dus misschien was ik zelf wel te snel ;) En stuwing zegt me daarentegen helemaal niks. Ja, in de kraamweek en toevallig afgelopen vrijdag in een drukke dienst toen ik 6 uur lang niet kon kolven :X Maar verder dus niet.
pi_86166830
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:41 schreef WupWup het volgende:

[..]

}:| Je hebt mijn record verbroken. Hey maar jullie doen het goed man! Voelt het ook zo?

Gewoon roepen hoor Davinia, ik heb weer ervaring met die overproductie, dus misschien was ik zelf wel te snel ;) En stuwing zegt me daarentegen helemaal niks. Ja, in de kraamweek en toevallig afgelopen vrijdag in een drukke dienst toen ik 6 uur lang niet kon kolven :X Maar verder dus niet.
Ik baalde gister flink van de stuwing en dat Leyla ervan ging spugen omdat ze helemaal vol zat.

Nu vind ik het gewoon vervelend dat mn borsten wat zeer doen. Maar ik weet dat het gewoon over een dag of 3 - 4 wel weer goed zit. Het is gewoon iets waar je ff doorheen moet.
pi_86166930
Klopt. Best handig hè, die kennis in je kraambed. Werkt de kraamverzorgster ook een beetje mee? Ik had er zo eentje die haar eigen voedingsbeleid erdoorheen probeerde te rammen, inclusief klok-klepel verhaal zeg maar :')
pi_86167836
Nee, ik vind mn kraam echt heel lief. Ze weet dat ik de kennis heb en we hebben het gewoon de hele dag over borstvoeding :D .

Net toch even de schijven weggekolfd omdat Leyla toch opeens ff langer blijft slapen.. 160cc :') Gewoon mega... Alleen de druk eraf... :')

Nou ja, ik heb nu al een aardige voorraad in de vriezer. Mocht er iets gebeuren heb ik in elk geval een paar voedingen op voorraad.
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:15:05 #163
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86168177
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:07 schreef Ticootje het volgende:
Nee, ik vind mn kraam echt heel lief. Ze weet dat ik de kennis heb en we hebben het gewoon de hele dag over borstvoeding :D .

Net toch even de schijven weggekolfd omdat Leyla toch opeens ff langer blijft slapen.. 160cc :') Gewoon mega... Alleen de druk eraf... :')

Nou ja, ik heb nu al een aardige voorraad in de vriezer. Mocht er iets gebeuren heb ik in elk geval een paar voedingen op voorraad.
Wow! Jij bent gemaakt voor borstvoeding! ^O^
pi_86175082
Is het eigenlijk zo dat je bij een 2e de boel sneller op gang hebt, omdat de boel al een keer geactiveerd is?
pi_86177313
Nee jen was gewoon geen talent. Ik heb haar boekje er nog eens bij gehad. Ik zat te klooien met hoedjes en tig voedingen maar jen kreeg amper wat binnen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:39:14 #166
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86178723
klein vraagje, kan mn kolf gewoon in de vaatwasser, of moet ik hem echt ff uitkoken in kokend water?

ihkv spruw en zo ;)
de rest van de tijd mik ik hem wel in de vaatwasser, maar nu wil ik ff zeker zijn.
pi_86178869
Gewoon in de vaatwasser.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:42:08 #168
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86178901
ok. thx!
  woensdag 8 september 2010 @ 10:29:01 #169
259886 pessie
pi_86196197
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:10 schreef Ticootje het volgende:
Nee jen was gewoon geen talent. Ik heb haar boekje er nog eens bij gehad. Ik zat te klooien met hoedjes en tig voedingen maar jen kreeg amper wat binnen.
Ik ben zo blij met mn hoedje :@ . Nathan drinkt nog steeds uitsluitend met hoedje, het is nog niet gelukt hem eraf te krijgen. En nu is hij verkouden dus ga ook niet oefenen.
pi_86198196
Nee, maar Jen kon met hoedje ook niet goed drinken. Ze kreeg de melk er gewoon niet goed uit en moest heel hard werken om melk te krijgen enzo.
Nathan was heel klein, in jouw geval is een hoedje misschien wel je redding geweest.
pi_86198450
Oh en de eerste 80cc is al door de gootsteen... Ik moest vanmorgen Jen wegbrengen en ik had een beetje in een flesje gedaan voor Cil mocht mevrouw de hongerlap toch besluiten te willen drinken. Nou ze wilde geen flesje maar ze had het al warm gemaakt... Niet erg, er staat nu bijna een liter in de vriezer.

Stuwing is heel goed onder controle nu. Geen schijven meer *O* .
pi_86201026
Ok, volgens de vk moet ik minimaal 2 uur tussen een voeding laten. Ook als ze eerder wilt zuigen zou dat geen honger zijn. Wat is er nou zo moeilijk aan voeden op verzoek? Echt.
  woensdag 8 september 2010 @ 13:14:34 #173
259886 pessie
pi_86201495
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Ok, volgens de vk moet ik minimaal 2 uur tussen een voeding laten. Ook als ze eerder wilt zuigen zou dat geen honger zijn. Wat is er nou zo moeilijk aan voeden op verzoek? Echt.
je vergeet je kwartet :P

Bij jou is het de vk :o hier was het schoonmama :') .
pi_86201575
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:
Dat was dus hier zo'n klok-klepelverhaal van m'n kraam. Ze heeft het zelfs in het zorgplan opgeschreven :') Heb je d'r even bijgeschoold?
  woensdag 8 september 2010 @ 14:57:07 #175
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86205093
tico, eet jen pap oid? tis zo zonde om je overschot weg te gooien -O-
ik heb eli al best een paar keer pap met moedermelk (avivamelk) gegeven.

en ook een keer een glas melk. gedaan alsof het koemelk was, en met een stalen gezicht 'alsjeblieft!'
hij keek er ff raar bij, maar dronk het daarna smakelijk op.
aviva was toen in de buurt, dus dan wil hij geen avivamelk drinken. dan wordt het bij haar over dr shirt gegoten ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')