abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:06:57 #76
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_86039249
Over invriezen gesproken: Hergebruik ontdooide moedermelk.

Zo'n bericht doet me afvragen hoe lang moedermelk écht houdbaar is. :o Het zal me niets verbazen als het (veel?) langer is dan de termijnen die er nu voor staan.

Domperidon is geloof ik onder de naam Motilium verkrijgbaar, zonder recept. Denk ik, ik heb het nooit echt uitgezocht.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:20:45 #77
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86039917
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over invriezen gesproken: Hergebruik ontdooide moedermelk.

Zo'n bericht doet me afvragen hoe lang moedermelk écht houdbaar is. :o Het zal me niets verbazen als het (veel?) langer is dan de termijnen die er nu voor staan.

Domperidon is geloof ik onder de naam Motilium verkrijgbaar, zonder recept. Denk ik, ik heb het nooit echt uitgezocht.
Ik vind een half jaar in de vriezer eigenlijk al heel lang. Ik ben nu van plan het volgende week vrijdag door manlief te laten gebruiken, kan ik naar een vrouwenavond hier in de buurt, mocht er te weinig melk zijn ben ik binnen 5 minuten thuis! Maar, moet ik dan kolven als ik weer thuis kom?
pi_86040714
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef Saffier het volgende:

Piglet zit je de week van de 21e misschien op de poli kinderchirurgie?
domperidon is zeker ook zonder recept te krijgen, maar hopelijk gaat Ylana met veel aanleggen ook snel je productie weer verhogen.
Helaas niet op de poli kinderchirurgie binnenkort. Ik heb nu gynaecologie co-schap, en daarvan volgende week nog 1 week polikliniek, daarna VAKANTIE!!!! (en daarna coschappen als dermatologie, KNO, oogheelkunde, dus niet meer in het EMC/sophia)

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:13 schreef WupWup het volgende:

[..]

compleet off topic hoor, maar hebben jullie ook zoveel aanwas uit het amc? ik heb het idee dat die daar al anderhalve week oooooovervol liggen

hier geen aanwas uit het AMC hoor (in ieder geval niet op de zwangeren/verloskamers), wel van de meest zeldzame en vreemde dingen waar ik als co-assistent helemaal niets mee kan.
pi_86053888
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:45 schreef WupWup het volgende:
Wisten jullie dat je ook staand kunt drinken? :')
Haha! Foto voor de wbw-wedstrijd :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_86055464
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 10:10 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Haha! Foto voor de wbw-wedstrijd :D
Goed plan! En naar aanleiding van je post, kijk ik natuurlijk gelijk weer even op de site en wie zie ik daar gelijk tussen zitten?! Heb je alleen ingestuurd voor 0-6 maanden?
Ik heb inmiddels ook bevestiging terug voor de LLL-dag *O* , moet nog even aangeven naar welke praatjes ik wil. En wanneer kun je je aanmelden voor de WBW? Weet iemand dat?

Ticooooootje hoe gaat het met jou en Leyla? En zijn Jen en jij al van de spruw af?
pi_86057511
Voor het weekend gaven ze aan dat dit weekend ergens de aanmelding voor de WBW online komt. Ik ben benieuwd!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_86058142
WBW? wasda?

en Evie is inderdaad ook de vreemdste capriolen aan het uithalen aan de borst; op de knieen, zitten, liggen, staan (dwz gestrekte benen maar hoofd naar beneden)...ongelofelijk...

en mag ik ff jompelen voor mezelf: 9 maanden morgen *O* *O* *O*

Cantare;;; auuuwww tepelkloven zijn echt niet leuk! wat de dames hierboven ook al noemen; wel opnieuw aanleggen hoor! ik had op een gegeven moment ook echt kraters in mijn tepels, au au au...
:'(
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_86062676
Jen is zo goed als spruw vrij. Priscil niet :').

Leyla is een natuurtalent en een hongerlap. Vannacht 1 ruk van 5 uur, verder om de 3 uur. Is ze niet wakker na 3 uur dan maak ik haar wakker.
Ze hapt supergoed. Beetje gevoelig bij aanleggen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86065623
wat fijn tico!
gaat dus beter dan bij jen in t begin!
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:35:56 #85
259886 pessie
pi_86066672
Tico mooi zo!
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:24:40 #86
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86069606
BJ, morgen 9 maanden bv! *O* *O*
Hoe ga je dat doen met kolven? Dan is je kolfrecht verlopen, toch?

tico, fijn dat de bv zo goed loopt! :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_86069771
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:24 schreef DaviniaHR het volgende:
BJ, morgen 9 maanden bv! *O* *O*
Hoe ga je dat doen met kolven? Dan is je kolfrecht verlopen, toch?

tico, fijn dat de bv zo goed loopt! :)
geen idee; ik denk niet dat mijn werkgever daar moeilijk over gaat doen eigenlijk.
Ik kolf maar 1 keer per dienst.
wil eigenlijk in elk geval nog doorgaan tot Evie een jaar is.
Inmiddels geef ik thuis als ik vrij ben fulltime BV, en kolf ik ook niet meer savonds.
gaat prima dus.
*O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:32:30 #88
259886 pessie
pi_86069812
Ik heb vandaag 150 cc uit mn linkerborst gehaald en dat heb ik in een ijsblokzakje gegoten welke nu in de vriezer ligt in te vriezen *O* . Heb alleen nu alweer bulten in mn linkerborst...
pi_86077967
Pfff, de melk is nog niet echt op gang en ik denk dat ze wel trek heeft. Resultaat: drinken, drinken, drinken. Pfff ik dacht ik ga er gewoon bij liggen, maar natuurlijk dom om te denken dat een kindje van nog geen dag oud zelf de tepel wel goed pakt en te lui/moe om opnieuw aan te leggen. Dus 2 zeer gevoelige tepels nu, bijna kapot. Even gewoon iets meer aandacht voor aanleggen en toch maar gewoon zittend. Domme ik!
pi_86081895
Oei... Dag en nacht ritme... Helemaal vergeten... Wat een nacht.. Ze heeft nu een klein kloofje gemaakt... Ik was zo moe, ik wilde echt niet meer opstaan... Dus toch blijven liggen....

En ze wilt niet worden weggelegd... Dus dan had ik haar in slaap, richting wieg.. hup wakker. Ik heb ik haar maar naast me laten liggen.. Niet zo veilig, maar zo heb ik in elk geval een 1,5 uur kunnen slapen.. Ff kijken hoe we dat veiliger kunnen doen, snuggle nestje wilt ze natuurlijk ook niet.
pi_86081981
quote:
Op zondag 5 september 2010 09:05 schreef Ticootje het volgende:
Oei... Dag en nacht ritme... Helemaal vergeten... Wat een nacht.. Ze heeft nu een klein kloofje gemaakt... Ik was zo moe, ik wilde echt niet meer opstaan... Dus toch blijven liggen....

En ze wilt niet worden weggelegd... Dus dan had ik haar in slaap, richting wieg.. hup wakker. Ik heb ik haar maar naast me laten liggen.. Niet zo veilig, maar zo heb ik in elk geval een 1,5 uur kunnen slapen.. Ff kijken hoe we dat veiliger kunnen doen, snuggle nestje wilt ze natuurlijk ook niet.
aankleedkussen tussen jullie in?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86081994
quote:
Op zondag 5 september 2010 09:25 schreef Vicky het volgende:

[..]

aankleedkussen tussen jullie in?
Ja denk dat dat het weer wordt ja... Ff een fijner kussen halen bij de prenatal om op te slapen.. Ik heb nu een kutding...
pi_86082814
Tico misschien is zoiets iets, dan kun je half liggend voeden en kan zij op je borst slapen? Ik vond het erg fijn!!

hihi let niet op dat het op deze site voor ouderen is, ik kreeg het sowieso te leen van de thuiszorgwinkel toen ik ging bevallen, tegelijk met de bedklossen.
Ik vind een aankleedkussen niet zo prettig klinken, het is van plastic wat geen lucht doorlaat. En dan is een snugglenest toch vrijwel gelijk qua vorm? Wat denken jullie eigenlijk van een co-sleeper?

Wupwup we staan in de categorieën van "eerste uur" tot "6-12 mnd", ik heb helemaal geen spannende foto's, alleen hele normale kiekjes. Ik heb wel op "gekke" plekken gevoed, maar daar zijn geen foto's van. (bovenop de Grebbeberg, tijdens het Bevrijdingsfestival, in de dierentuin eigenlijk overal waar hij op dat moment honger heeft). Waar staan jullie? :@ :@
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 5 september 2010 @ 10:52:58 #94
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86082995
Tico klinkt heerlijk herkenbaar. Het wordt beter! :*

Branderig gevoel tijdens het voeden, trekken aan de tepel, 'smakkend' geluid tijdens het voeden, een penicillinekuurtje maar geen witte vlekjes... toch gok ik op spruw.... Gok ik goed?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_86083020
quote:
Op zondag 5 september 2010 10:52 schreef Saffier het volgende:

Branderig gevoel tijdens het voeden, trekken aan de tepel, 'smakkend' geluid tijdens het voeden, maar geen witte vlekjes... toch gok ik op spruw.... Gok ik goed?
Dat smakken komt wel bekend voor, maar het kan ook zijn dat ze niet goed aangelegd is. Heb je zelf ook steken in je borsten of misschien parelmoerachtig glanzende tepels?
  zondag 5 september 2010 @ 10:58:10 #96
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86083078
Geen steken, het brand tijdens het voeden. Ik heb het idee dat ze wel goed is aangelegd. Even kijken of ik die glans kan ontdekken...

edit, ik zie geen parelmoerglans...

[ Bericht 15% gewijzigd door Saffier op 05-09-2010 11:24:29 ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_86084003
Is de hap groot genoeg?
Ze moet het grootste deel van je tepelhof in dr mond hebben.
Geluid maken tijdens het voeden klinkt bekend... Maar ja, een timmerman ziet ook overal een hamer in...
Vorm je de borst goed voor? Je vingers niet te sterk gebogen, vingers op de rand van je tepelhof en evenwijdig aan Ylana's mond?

Oh, wacht. Dit is de account van PR. Naja, tis Davinia, dus :P
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_86085159
quote:
Op zondag 5 september 2010 10:52 schreef Saffier het volgende:

Branderig gevoel tijdens het voeden, trekken aan de tepel, 'smakkend' geluid tijdens het voeden, een penicillinekuurtje maar geen witte vlekjes... toch gok ik op spruw.... Gok ik goed?
Klinkt als ja. Kan het natuurlijk niet bevestigen of uitsluiten, maar even gentiaan violet proberen?

PR wat ben je goed op de hoogte! ;)

Tico even kort door de bocht want kind op schoot: ik heb een cosleeper te koop staan.
pi_86086538
Co sleeper past niet. Echt niet, anders had ik die er bij voorbaat al bij gezet.
Onze kamer is 2 meter 40, mijn bed 2 meter 20 :D
  zondag 5 september 2010 @ 14:34:22 #100
259886 pessie
pi_86088986
de borstvoeding loop weer goed en Nathan is weer een gelukkig baby!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')