abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85483409
Vorige deel: Het kleine babietjes topic (0 tot 6 maanden) deel 57

De kleine babietjes :

19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _Nikki_
17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 7% gewijzigd door leonieke op 19-08-2010 20:09:37 ]
pi_85483425
Met mijn laatste post:

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:45 schreef Orea het volgende:
Ja het beviel me echt goed! Telkens helemaal rechtop gaan zitten, alle kussens weer recht doen enzo... (en helemaal nadat het nu een paar keer is geweest dat ze klaar leek.. ik haar terug legde en ze doodleuk weer begon te sabbelen en te doen :D en ik dus weer het hele circus kon opbouwen! )

Liggend voeden it is 's nachts! _O_
En 's ochtends is het trouwens ook wel O+ hoor. Kun je zelf rustig wakker worden ;)
pi_85483783
orea hier was het nagesprek op initiatief van de gyn.die zei dat voordat we naar huis gingen na zijn geboorte.
ik denk dat dat hier in het ziekenhuis standaard is.
ach altijd leuk kind showen :)
pi_85483903
ik vind liggend voeden niets trouwens.
hoewel in het begin deed ik dat ook wel s zit ik me nu te bedenken.inderdaad als floris niet wilde slapen s ochtends en ik wel :)
zelfde situatie als orea dus
pi_85486259
Liggend voeden vond ik ook wel relaxed maar dat was kort lol met de reflux van Daan, toen moest het wel anders.

Hier vandaag een kinderstoel gekocht en het is een regelrechte hit. Daan vindt 't prachtig bij ons aan tafel te zitten en met het geven van het eten is het ook een stuk prettiger. Morgen kan ook gewoon de broodkorst op het blad en dan kan hij zelf pielen.
pi_85491195
zijn er nu eigenlijk 'zekere' tekenen van een (verborgen) reflux? ik verdenk ravi er nl wel van, zijn adem ruikt een tijdje na voeden soms zo zurig. maar hij heeft oprecht nergens last van. spuugt echt zelden, is eigenlijk (oh god, niet jinxen!) algeheel gewoon heel blij. we hebben geregeld gewoon huilloze dagen (op een enkel jo! joehoe! bedeining nu! huiltje na). zelfs met slechte dagen huilt hij 1, hooguit 2 uur.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85491509
Orea wat je schrijft is heel herkenbaar. Misschien heb je hier nog wat aan? :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_85491598
Simmu, bij ons was het een combinatie van 'tekenen', heel onrustig slapen, heel hard krijsen, vieze bekken trekken maar vooral het geluid dat hij maakte (echt alsof hij stikte). Hij spuugde inderdaad niet of nauwelijks maar daarom was het ook de verborgen variant. Sinds de medicijnen (al bijna afgebouwd trouwens) en jpbm hier ook meestal (zo goed als) huilloze dagen en een heel blij mannetje.

Een beetje zurige adem kan natuurlijk door wat opkomende melk zijn, maar dat is niet abnormaal. Als de slokdarm pijn doet, merk je dat echt wel duidelijk. Als ik het zo hoor, heeft Ravi geen last van verborgen reflux. Overigens hebben zo goed als alle babietjes een nog niet geheel gesloten klepje tussen maag en slokdarm dus een lichte mate van reflux maar meestal is dat niet erg of belemmerend voor de baby.
pi_85491764
Hier is het de hele dag al melk opvegen want Nanique spuugt alles er voorzichtig weer uit.. Morgen een machine vol spuugdoekjes en slabbertjes dus.. ;)
Hopelijk gaat het morgen weer beter want ze heeft nu elke keer na het vele spugen weer honger!
Altijd blijven lachen... :)
pi_85491933
tis dat je nanique typte en niet floris anders had ik het kunnen schrijven liesz
hier ook veel spugen vandaag
pi_85501294
Mart pakte zojuist iets op met duim en wijsvinger. Ik zie gewoon dat mijn kleine ventje steeds meer dingen kan :)
Zo trots....
pi_85502087
O+ Ymme!

Sonnetje, hoop dat het bij jou vandaag ook beter gaat! Hier weet ik het nog niet omdat ze slaapt met fles op.. Lijkt met deze fles goed te gaan!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:09:08 #13
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85503458
Ymme trotse mama O+

Nathan spuugt sinds deze week af en toe. Volgens mij heeft hij dan gewoon te veel gedronken. Wel heeft hij sinds deze week af en toe wat last van zn darmpjes. Heeft dat te maken met wel of niet boeren na de voeding? Ik krijg zeer zelden een boertje uit hem...

Wat betreft anticonceptie, vooruitziend als ik ben had ik dat voor de bevalling al besproken met manlief, maar toen de kraamverzorgster er over begon had ik nog zoiets van "ik kan me niet voorstellen daar beneden ooit nog iets te gaan doen".

Wat betreft na-controle, ik wil wel graag op na-controle. Ik wil graag met de verloskundige nog wat dingen doorspreken omdat ik soms nog best verbaasd sta over de snelheid van de bevalling en het geboortegewicht van Nathan. Ook wil ik laten zien hoe Nathan gegroeid is ^O^ . Pronken met je kind he son ;) .
pi_85503610
En om het af te maken vandaag: Hij rolde 2 keer van rug naar buik :D
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:37:45 #15
259886 pessie
pi_85504119
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 10:15 schreef ymme het volgende:
En om het af te maken vandaag: Hij rolde 2 keer van rug naar buik :D
^O^

Zag dat ik nog niet had gereageerd op het liggend voeden. Dit doe ik al vanaf het begin, aan het einde van de kraamweek heb ik nog geleerd zittend te voeden. Ik kon de eerste dagen niet eens zitten.
pi_85506145
Hee dank je Twinkly! :) heel erg interessant!
Vannacht een erg goede nacht gehad eigenlijk! :o (moet ook wel na een paar gebroken nachten :D)
Om 12 uur heeft mijn meneer nog een fles afgekolfte melk gegeven zodat ik kon slapen, ik viel echt om! Ze is gaan slapen en om 4 uur kwam ze pas voor een voeding :D heb haar gevoed en toen wilde ze uiteraard niet in haar wiegje, dus lekker bij me genomen en samen liggen dutten.. OM half 7 kwam ze weer en ben liggend gaan voeden en zo hebben we al voedend en slapend O+ tot 10 uur op bed gelegen! Meneer kwam ons wekken en toen ik me uitrekte deed Leia dat synchroon met mij, incl. dezelfde kreuntjes :D O+ te cute! *;

Ook had ze de afgelopen nachten echt mega krampjes, en heb nu gisteren Cinababy gehaald ipv de Infacol die we hadden en het lijkt te werken :o geen hysterische krijsjes meer! Zo fijn!!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:38:01 #17
259886 pessie
pi_85507923
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:42 schreef Orea het volgende:
Hee dank je Twinkly! :) heel erg interessant!
Vannacht een erg goede nacht gehad eigenlijk! :o (moet ook wel na een paar gebroken nachten :D)
Om 12 uur heeft mijn meneer nog een fles afgekolfte melk gegeven zodat ik kon slapen, ik viel echt om! Ze is gaan slapen en om 4 uur kwam ze pas voor een voeding :D heb haar gevoed en toen wilde ze uiteraard niet in haar wiegje, dus lekker bij me genomen en samen liggen dutten.. OM half 7 kwam ze weer en ben liggend gaan voeden en zo hebben we al voedend en slapend O+ tot 10 uur op bed gelegen! Meneer kwam ons wekken en toen ik me uitrekte deed Leia dat synchroon met mij, incl. dezelfde kreuntjes :D O+ te cute! *;

Ook had ze de afgelopen nachten echt mega krampjes, en heb nu gisteren Cinababy gehaald ipv de Infacol die we hadden en het lijkt te werken :o geen hysterische krijsjes meer! Zo fijn!!
Dat doen wij dus dagelijks O-)
pi_85508144
Nou heerlijk :D echt! In het begin vond ik liggend voeden lastig, want ik heb echt mega borsten.. Maar het begint te wennen...

Net even mijn baby opgemeten :o (ze sliep dus lag zo lekker gestrekt O+) 53 cm al :o (bij geboorte 3 weken terug 49 cm) *shock* het gaat me allemaal veel te snel :@ hihi
pi_85508415
Wij gaan afscheid nemen hier en verhuizen naar het grote baby topic :D

Geboren op 18-02-2010

Het resultaat:

22 minuten oud

3 Maanden

Half jaar

Mama's en Papa's nog veel plezier hier en tot in het andere topic. :W
pi_85508654
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:44 schreef Orea het volgende:
Nou heerlijk :D echt! In het begin vond ik liggend voeden lastig, want ik heb echt mega borsten.. Maar het begint te wennen...

Net even mijn baby opgemeten :o (ze sliep dus lag zo lekker gestrekt O+) 53 cm al :o (bij geboorte 3 weken terug 49 cm) *shock* het gaat me allemaal veel te snel :@ hihi
wat ik vervelend vind aan liggend voeden is dat ik dan niet lekker lig..
maar goed scheelt hier ook dat Floris eigenlijk heel goed in zijn wieg slaapt. En de momenten 's nachts dat ie niet wil slapen in zijn wieg, dan is ie ook gewoon echt wakker en wil hij ook niet drinken :)
In de kraamweek voedde ik wel s liggend, midden in de nacht als ie niet wilde slapen en ik wel :')

en snel gaat t idd met die kleintjes :( Heb geen idee wat ie was bij geboorte, maar vorige week was ie 54 cm.
En in gewicht natuurlijk ook onwijs gegroeid.
T wiegje begint al wat klein te worden :o
En hij is alweer bijna 6 weken oud :( 6 weken geleden was ik t zo zat en wilde ik dat ie kwam. En nu mag t allemaal wat langzamer gaan...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:45:51 #21
259886 pessie
pi_85510584
:W Cool, veel plezier bij de grote baby's!

Son, het gaat inderdaad snel he! Ons ventje was ieniemienie en kon vastgehouden worden op 1 hand, nu is hij pas 3.5 weken en vind ik hem al echt groot! Hij krijgt ook echt een bolle toet! Ik belde mn vader vanochtend even op in het ziekenhuis (hij wordt vanmiddag geopereerd aan een hernia en een verkalking in de rug) en hij had foto's gezien die mn moeder had meegenomen. Hij vond Nathan er al echt bol uitzien *O* .

Orea, liggend voeden is met grote borsten inderdaad misschien wat lastiger omdat je het dan niet kan zien. Maar ik hoef het tegenwoordig niet meer allemaal te zien, ik merk aan mezelf dat ik wel kan voelen hoe Nathan ligt. Verder kan ik lekker mn arm om Nathan heenslaan of gezellig zn bolletje aaien. Daarnaast valt Nathan dus aan de borst in slaap en kan ik dan rustig opstaan voordat ik Nathan pak om hem in zn bedje te leggen. Kortom: liggend voeden rules ('s nachts).! *O*
pi_85515135
Zit iedereen lekker in de tuin ofzo ;)
Wij wel. Speelkleed neer gelegt. Maar meneer zit nu lekker in de wipstoel onder de parasol :)
Heerlijk dit. Eindelijk is onze tuin zo goed als klaar. En kan ik lekker met de kleine man buiten ziten.Want buitenlucht is zo goed voor die kleintjes :)
pi_85515290
I wish... nee, ik zit op m'n werk... maar ik ben (er) wel klaar (mee) voor vandaag; alleen nog even wachten tot de klok ook aangeeft dat ik mag gaan. Lars is vandaag op het kinderdagverblijf, en ik verwacht dat ze daar ook wel met z'n allen buiten zijn. Zometeen mag ik 'm gaan halen.. lekker met de wandelwagen een extra ommetje maken... O+

En dan weekend! Met mooi weer!!
pi_85515410
ik ben af en aan de peuter op de gang aan het sturen en ondertussen ravi aan het kalmeren die takkeonrustig wordt van het peutergekrijs :(
pi_85515494
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:55 schreef simmu het volgende:
ik ben af en aan de peuter op de gang aan het sturen en ondertussen ravi aan het kalmeren die takkeonrustig wordt van het peutergekrijs :(
En nu is het afgelopen peuter o|O :D
Misschien helpt het als je haar dit laat lezen ;)

Maar niet leuk nee...
pi_85515604
de hulptroepen komen vandaag wat vroeger naar huis ;)
best kans dat de hele bende dan (weer) om 6 uur oid naar bed geschopt wordt (om in free's woorden te spreken: met een ferm boogje!)
pi_85515657
ik heb net even een wandelingetje naar de apotheek gemaakt.tis opeens warm :o
floris ligt nu lekker te slapen in de wagen

haha pessie hoe blij je kan zijn met een bol kind ;)
pi_85515807
Ik heb geen meetlint ofzo in huis. En wil slofjes bestellen voor Mart.
Nu heeft meneer wel grote voeten. En heeft sokken aan in maat 80 of van vanaf 12 maanden :D

Welke maat zou dit zijn? 18?
pi_85515946
google op baby schoenmaat levert oa dit op: http://www.bobux.nl/html/maat.html

hebbie een printer?
pi_85516082
Nope. Ja een kapotte. En daar heb ik nu niets aan :D
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:14:55 #31
259886 pessie
pi_85518541
Simmu hulptroepen rulen. Peuterpubertijd.....?

Pizza-avond :Y)
pi_85522635
Weten jullie wat nodig is om een paspoort/id kaart voor je beeb aan te vragen? Pasfoto... en wat nog meer? Brief met BSN nummer van je beeb enzo?
pi_85523280
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:46 schreef Orea het volgende:
Weten jullie wat nodig is om een paspoort/id kaart voor je beeb aan te vragen? Pasfoto... en wat nog meer? Brief met BSN nummer van je beeb enzo?
pasfoto en je baby. Kijk ff op de site van je gemeente!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85523633
oh dat moet ik ook nog doen
voordat we op vakantie gaan..ik ben zooooo toe aan vakantie...laatste echte vakantie was januari 2009, naar thailand...maar goed tis maar de vraag of we voor november nog weggaan -O-
leuk joh vent met eigen bedrijf... (ben in zeikmodus vanavond..sorry)
pi_85523667
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:14 schreef pessie het volgende:
Simmu hulptroepen rulen. Peuterpubertijd.....?

Pizza-avond :Y)
juh, ppt combineer dat met pms em je krijgt een lvnb

ravi vond het gelukkig allemaal niet erg. die mocht vanochtend mee in de mei tai boodschapjes doen en vlak voor eten weer (mama besloot mojito's te willen vanaaf, let dus niet op de spelling enzo svp ;) )

ik had de mei tai 2 weken terug al geprobeerd, maar sinds deze week is de mei tai volgens ravi de bom! altijd iets te sabbelen daar (handje, mouwtje, mama) en doorgaans sukkelt hij binnen 5 minuten in soezenmodus. niet echt slapen, maar ook niet heel wakker en vooral heel happy
pi_85524480
enfin. ik ging dus net ff kijken bij ravi, we zaten echt zo van "huilt hij nou, of wat is dit :? ". nou, het speelt. en oefent zijn stemmetje blijkbaar. luid. het klinkt vagig als huilen, pas als je echt de babyfoon hard zit hoor je dattie niet huilt (het is hier zo gehorig dat ik horendol werd van dat ding)
pi_85525059
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:46 schreef Orea het volgende:
geduld :X
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_85525183
:D gelukkig heb ik nog even... maar is het zo erg hier? Kon zo snel niet vinden of ik M. zijn toestemming nodig heb of dat dat alleen was bij bijschrijven?
pi_85525321
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:05 schreef Orea het volgende:
:D gelukkig heb ik nog even... maar is het zo erg hier? Kon zo snel niet vinden of ik M. zijn toestemming nodig heb of dat dat alleen was bij bijschrijven?
Ja, hij moet meegaan of hij moet een formulier ondertekend hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85525493
Inderdaad moet hij iets ondertekend hebben. Ik ging in juni en dat is niet zo handig, vooral niet als je vergeten bent de kinderwagen mee te nemen. Zoiets moet je in februari doen als niet de rest van nederland ook een nieuw paspoort wil.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_85525637
Orea, je kan de formulieren (van de website) thuis invullen en ik zou zeker een afspraak maken. Dan is het zo gepiept :)
Wij dachten ook 'even' een id-kaart te gaan halen voor Hannah, maar de wachtrij was zo'n 3 uur lang :')
pi_85525700
Wij hebben ook uren moeten wachten.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:20:39 #43
259886 pessie
pi_85528088
Las over de ID-kaart en dacht meteen, oeps moeten we wel regelen voordat we naar mn ouders gaan. Vanaf wanneer kan het? We weten namelijk niet hoe het precies met mn vader gaat maar als het allemaal niet goed blijkt te gaan willen we wel op zeer korte termijn even heen. Of gewoon met kind zonder ID de grens over? Is wel EU...
(Neurochirurg dacht meer te zien...)
pi_85530672
Pessie, ik zou het bijschrijven meteen ff regelen.
pi_85530888
eigen id kaart is goedkoper, althans hier :') (ipv bijschrijven in bestaand paspoort)
maar ik zou het ook gewoon regelen heb je het maar
ik heb mijn kind wel illegaal de grens over gesmokkeld toen hij twee weken was :P
ach was toen nog de enige met het gezag over hem ;)
pi_85537065
Ow, dat is een goeie zeg... Wij willen met Lars in oktober een weekje naar België voor vakantie; maar dan moeten we dus eigenlijk ook een soort van paspoort/ID voor hem hebben...

Hier is het al voor de derde dag op rij 'feest' 's ochtends: rompers volgepoept tot in z'n nek! En meneer ligt me met een stralende glimlach op te wachten. "Kijk eens wat ik kan?!" Dat-ie er toch niet huilend wakker van wordt zeg.. dat kan toch niet fijn zijn?
Ik ga maar snel een flinke was draaien, want nu zijn we toch echt door de schone slaapzakjes en beddegoed heen...

Waar blijft de zon trouwens? Ik dacht dat het zulk mooi weer ging worden vandaag...
pi_85537449
Bijschrijven zou ik niet meer doen maar meteen paspoort/id kaart... vanaf volgend jaar geloof ik is bijschrijven niet meer mogelijk en moet je hem alsnog omzetten naar id kaart/paspoort...

Poepochtend :D Leia had ook haar eerste tot in haar nek, door de romper, over het voedingskussen... en die blik toen ze het kwijt was, helemaal gelukzalig O+ :D

Hier is het goed zonnig... we gaan zo eens naar opa en oma ;) even lekker eruit!
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:06:58 #48
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85537732
Ik vraag mezelf wel af hoe ze zo'n baby op de pasfoto willen krijgen... Willem moet er ook heel snel eentje, omdat dat we door België moeten om bij de familie van Martijn in Zeeuws Vlaanderen te komen. Van de week maar eens gaan regelen dus... Net zoals het ouderlijk gezag, die papieren liggen hier ook nog steeds.

Hier nog geen echte spuitluiers gelukkig, hij kan behoorlijk goed kleien, maar het blijft nog binnen de luier.. :P

Nou, lactatiedeskundige is gisteren geweest en die is ervan overtuigd dat het nog helemaal goed gaat komen hier. Vooralsnog maken we er gewoon een lekker relax-moment van. Zo vaak mogelijk aanleggen en dan kijken hoe hij het doet. Als we de productie niet omhoog krijgen is dat gewoon jammer en blijven we bijvoeden. Willem hapt goed en ik geef goed, probleem is dus alleen de productie en die gaan we stimuleren door heel erg relaxed te blijven. Als het aanleggen/doordrinken wat lastig gaat, bijvoeding en zelf kolven. En nu maar hopen dat we de boel daarmee op gang gaan krijgen. Ik lek inmiddels al aardig, dus wie weet...

We mogen trouwens de nachtvoeding laten vervallen als hij niet zelf komt :o Gevolg is dat we vannacht geslapen hebben van 1 tot 7, Willem heeft toen wat aan de borst gehangen terwijl wij verder soezelden, in recordtempo ook nog een flesje naar binnen gewerkt en daarna hebben we allemaal weer tot 9 doorgeslapen. Briljant!! :D
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_85537912
Wat fijn flugel dat die deskundige er vertrouwen in heeft!

Jasmijn wilde gisteren avond slecht slapen. Ze sliep "pas" om half 12 ofzo. Gelukkig sliep ze tot half 9 uit, dus dat was voor mij ook wel lekker. Jammer voor manlief dat hij vandaag nog moest werken en om 6 uur op moest (sommige zullen 6 uur slaap ook nog een luxe vinden, maar wij worden door Jasmijn erg verwend met de nachten).

Woensdag ging ze voor het "echt" naar het kdv, en blijkbaar merkte ze dat, want ik werd 's middags gebeld door de leidster dat ze helemaal niet dronk. Ze ging alleen maar huilen als ze de fles kreeg. Gelukkig is het uiteindelijk wel goed gekomen, maar toch wel sneu voor d'r.

Enneh.. zit ik hier in m'n rokje op de bank, waar is dat mooie weer nou?
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_85538008
flugel, voor het ouderlijk gezag, let goed op dat je handtekening heel erg lijkt op die op je id/paspoort
anders kan je alsnog naar het paleis van justitie, ja ik spreek uit ervaring :')

orea ik vertel je nooit meer over floris nachten :P
vannacht om drie uur haha.maar goedhet verwacht na zijn geplak gisteravond :)
pi_85538122
_O- och arme Son... hihi! Leia houdt stug vast aan haar ritme! 12 uur pitten, tussen 3 en 4 komen voor voeding... Daarna weer proberen de wieg in, lukt niet... dus lekker naast me in bed, boobie erin duwen :Y) en toen was het zomaar 8 uur! Kan ik voorlopig mee leven :)

Flugel lekker hoor zo'n nachtje doortrekken.. en heel fijn dat de lactatiekundige er hoop in heeft!

Ik ga nu de 5e (!!!!) volle luier (in 2 uur) van mijn dametje verschonen.. Die gaat helemaal leeg :o arm ding.. ze wordt wel per luier relaxter... lucht ongetwijfeld op!
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:51:54 #52
259886 pessie
pi_85538381
Fluus, lekker geslapen dus! Fijn dat de lactatiekundige er vertrouwen in heeft!

Hier ook uitslaapochtend ^O^ . Voedingsschema: 22.30-3.00-7.30 : Ik ben gelukkig! Daarna nog met z'n drieën heerlijk naast elkaar geslapen tot 9.15!!!! Toen was ik wakker (de rest niet, en Nathan is pas wakker sinds 10.30).

En de operatie van mn vader is goed gegaan *O* . Hij begint weer gevoel in zn been/voet te krijgen, dat is echt een opluchting! Maar inderdaad, binnenkort maar even een ID regelen voor Nathan.
pi_85538477
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 10:06 schreef flugeltje het volgende:
Ik vraag mezelf wel af hoe ze zo'n baby op de pasfoto willen krijgen...
De fotograaf zette Ivan in een bumbo seat, maar het lijkt me dat Willem daar nog te jong voor is. Dan zal hij wel gewoon bij je op schoot zitten. De fotograaf waar ik naartoe ging was echt een ramp. Hij ging als een idioot zwaaien met een rammelaar, ik mocht me nergens mee bemoeien en Ivan begon héél hard te snikken. Net daarvoor wist de fotograaf nog deze foto te maken:

:{

quote:
Als we de productie niet omhoog krijgen is dat gewoon jammer en blijven we bijvoeden.
Kolf je bij elke voeding die Willem krijgt, bijvoorbeeld de nachtvoeding? Of vind je dat te belastend? Het is al eerder gezegd in het borstvoedingstopic, maar het is wel een goede manier om je productie op te krikken.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:17:18 #54
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85538848
Wat grappig zo'n paspoort met een foto van zo'n klein babytje :)
Maar het nut ervan ontgaat me een beetje: het paspoort is 5jr geldig en er hoort een gelijkende foto op te zitten. Maar ja... deze kindjes veranderen erg snel... Maar ik weet dat het verplicht is als je naar het buitenland wil, maar is een ID kaart niet goedkoper?

Siebe was vanmorgen in de box en draaide ineens een kwartslag! En hij huilt met traantjes & begint wat geluidjes te maken. Sweet! :D

12 juni is aan de OP te zien een productieve dag geweest! :)
Fijn pessie dat je lekker geslapen hebt! Daar knap je vast wat van op!
kloep kloep
pi_85538890
Eigenlijk belachelijk dat eigen paspoort.... Als ik aankomend jaar voor Jen en de baby een paspoort ga halen dan is die ook gewoon 5 jaar geldig... Maar over 5 jaar lijken ze toch helemaal niet meer op de foto? En bij volwassene mag je blij zijn als door gods gratie je foto wordt goedgekeurd voor het paspoort... Grote dikke onzin vind ik het.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:40:06 #56
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85539269
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 10:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De fotograaf zette Ivan in een bumbo seat, maar het lijkt me dat Willem daar nog te jong voor is. Dan zal hij wel gewoon bij je op schoot zitten. De fotograaf waar ik naartoe ging was echt een ramp. Hij ging als een idioot zwaaien met een rammelaar, ik mocht me nergens mee bemoeien en Ivan begon héél hard te snikken. Net daarvoor wist de fotograaf nog deze foto te maken:

[ afbeelding ]

:{
[..]

Kolf je bij elke voeding die Willem krijgt, bijvoorbeeld de nachtvoeding? Of vind je dat te belastend? Het is al eerder gezegd in het borstvoedingstopic, maar het is wel een goede manier om je productie op te krikken.
Ik loop hier van de week wel effe naar de fotograaf, zit bij ons achter. Ik geloof dat die wel vaker kleine kinderen op de foto zet, ben benieuwd...

En, goeie Son! Ga meteen m'n handtekening oefenen :P

In het begin kolfde ik iedere voeding na, maar ik werd daar helemaal gestoord van. Het voeden kost ons nu al een uur tot anderhalf uur, laat staan als ik er dan ook nog bij moet kolven... Als Willem goed gedronken heeft hoef ik dus niet na te kolven, wel help ik handmatig een handje. Volgens de lactatiedeskundige is dat ook beter dan met een 'stofzuiger-kolf' (haar woorden ;) ) De nachtvoeding heb ik niet gekolft, daar hebben we gewoon een afweging gemaakt tussen mijn rust/gemoedstoestand en de opbrengst. Nu Willem die voeding ook over mag slaan lijkt mij dat ik niet voor mezelf alleen de wekker moet gaan zetten ;) Verder is er om de drie uur stimulatie, zou voldoende moeten zijn volgens haar.... Zoals gezegd, het moet een relaxmoment zijn, mooi om te doen, blije mama, blije baby. Hier is het nu al 2 weken heel erg hard werken en die frustratie helpt de productie ook niet echt op gang natuurlijk.
pi_85539951
Paspoort of ID maken, is dat verplicht voor de baby :? voorlopig gaan we toch Nederland nog niet uit dus vind ik het onzin om dat nu al te maken.

Hier weer een record! Femke sliep om 23 uur en was om 7.30 uur wakker. Mijn borst was goed vol dus lekker liggend gevoed (zonder extra fles
KV) en madam ligt nog steeds te slapen. Moet ik er wel bijzeggen dat ze gisteren de hele dag praktisch wakker is geweest ;) Vind het zelf dan wel lastig om goed te slapen door de geluidjes die ze toch wel maakt in de nacht..
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:29:19 #58
259886 pessie
pi_85540293
Fluugs, oververmoeidheid helpt je productie ook om zeep, aldus mijn lk. Maar ik ben blij dat jullie nu een goed plan van aanpak hebben besproken en dat jullie er blij me zijn ^O^ .

Als bijschrijven vanaf volgend jaar niet meer geldig is laat ik liever direct een ID-kaart maken. Daarnaast is bijschrijven bijna net zo duur als een eigen ID. Maar inderdaad, een baby en een kleuterfoto: daar kan behoorlijk verschil in zitten.

Nathan is echt wakker O+ . Logisch, hij heeft vet lang geslapen!
pi_85547361
Zo dan moet ik hier maar eens komen meekletsen, hihi.
Gister was onze Yinthe alweer 2 weken oud, wow!! Wat gaat het hard.
Hoop nu wat meer tijd (en zin?) te krijgen in wat computeren, heb hier op het forum toch heel wat gekletst.
Maar zo die eerste 2 weekjes, beetje erbij ingeschoten (en m'n beroep is nog wel webdesigner) ;)
pi_85554347
Oh ja een pasfoto laten maken, dat was hier ook zo'n ramp. Hebben wij gedaan toen Graeme geloof ik 2 maanden was. En hij moest dus gewoon op het normale krukje gaan zitten he. Hij mocht niet op schoot, want je mag op de foto niks van jouw lichaam zien. Dus wij moesten op onze knieen op de grond schuin achter het krukje gaan zitten, met onze handen onder het shirtje van Graeme en proberen om hem zo maar proberen te laten zitten en zijn hoofd recht te laten houden enzo :') Was echt een ramp. En toen zag je ook weer net een stukje duim van 1 van ons op de foto, dus moest het weer over. Graeme brullen. Was een feest hoor *O*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 22 augustus 2010 @ 09:30:06 #61
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_85563822
Wat jammer zeg van die vervelende fotograaf Claudia!
  zondag 22 augustus 2010 @ 09:58:58 #62
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_85563981
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:42 schreef Orea het volgende:

Maandag hier ook maar Cinababy halen, denk dat hier ook iemand last heeft van krampjes. Gisterochtend en avond al een fles uitgespuugd (een uur na het voeden), dus ze heeft ergens last van.

Vandaag heeft ze om 8;00 uur een fles gehad en ligt nu nog steeds bij me omdat ze erg onrustig is, plots begint met huilen, ontroostbaar lijkt en zichzelf duidelijk in de weg ligt. Ze is heel warm en na een huilbij kan ik het zweet van haar hoofdje vegen.

Verder houdt ze zicht totaal niet aan schema's, soms komt ze om de 4 uur, soms om de 3 uur. 's nachts kwam ze ook wel eens om de 2 uur... :O We proberen om de 3,5/4 uur een fles, maar het lukt nog niet altijd.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_85564094
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:40 schreef flugeltje het volgende:
Zoals gezegd, het moet een relaxmoment zijn, mooi om te doen, blije mama, blije baby. Hier is het nu al 2 weken heel erg hard werken en die frustratie helpt de productie ook niet echt op gang natuurlijk.
Groot gelijk, hoor! Je moet het ook absoluut niet zien als een aanval, want ik kan me je overweginen uitstekend voorstellen. (Ivan is heel groot aan het worden op flesvoeding. 8-) ) Het is alleen iets om bij stil te staan dat als Willem bijvoorbeeld wel een keer komt en je die voeding niet zelf geeft of afkolft dat het dan lastig is voor je lichaam om een op hem aangepaste productie te krijgen.

Heeft je lactatiekundige eigenlijk nog iets over regelen gezegd? Waarschijnlijk gaat hij dat niet doen omdat hij bijvoeding krijgt en daarmee in zijn behoefte wordt voldaan? Het lijkt mij in zo'n geval lastig voor je borsten om op een punt te komen dat ze genoeg produceren. Denk je dat je daar vrede mee hebt, dat je bijvoorbeeld een combinatie van borstvoeding en flesvoeding blijft geven?
pi_85564117
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:29 schreef pessie het volgende:

Als bijschrijven vanaf volgend jaar niet meer geldig is laat ik liever direct een ID-kaart maken. Daarnaast is bijschrijven bijna net zo duur als een eigen ID. Maar inderdaad, een baby en een kleuterfoto: daar kan behoorlijk verschil in zitten.
Waarom niet meteen een paspoort? Dat is in meer landen geldig en ik meen me te herinneren dat het prijsverschil niet zo groot is.

Volgens de vrouw bij de gemeente die wij spraken zijn er in elk gezicht karakteristieken aanwezig die niet veranderen, zoals de (relatieve) afstand tussen de ogen. Daarom hoef je niet om de haverklap een nieuwe foto te laten maken.

Ik moet er zo om lachen dat in het paspoort staat: 'Niet in staat tot ondertekening.' En bij de lengte: 0,70 m.
pi_85564160
Identiteitskaart voor kinderen tot en met 13 jaar ¤ 8,95
Paspoort ¤ 50,90

We hebben een id-kaart genomen voor Hannah :Y
pi_85564904
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 10:24 schreef octopussy het volgende:
Paspoort ¤ 50,90

Zo mijn hemel wat een verschil!
pi_85565851
quote:
Paspoort ¤ 50,90

Tess heeft ook een eigen ID, kostte ook 8,95

Mereltje, wij zijn met Amber in Frankrijk, Belgir en Duitsland geweest zonder dat ze bijgeschreven was/eigen ID had.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85566011
quote:
Paspoort ¤ 50,90

Mijn hemel! :o En verdomd, ook hier in de gemeente Amsterdam kost een identiteitskaart voor kinderen tot 12 jaar maar 8,95 euro. Waarschijnlijk hebben wij er een paspoort van gemaakt omdat er sprake van was dat we naar Canada zouden gaan.
pi_85566232
Sja, als je een uurtje eerder op bed ligt dan normaal, om 2 uur komt voor een voeding en daarna wakker bent *O* echt wakker! Niet meer slapen, want 's nachts slapen is voor watjes 8-)

En streng door je moeder wordt toegesproken dat je toch echt moet gaan slapen, dan... dan geef je gewoon dit gezicht en alles is vergeven en je ouders krijgen de slappe lach. Mission accomplished.

Ik heb een vreselijke boef op de wereld gezet!
pi_85566305
Ja, da's echt een boefje! En wat kijkt ze wijs!
pi_85566406
Erg hè? O+ :D
pi_85566771
Het is héél herkenbaar! En het onvoorstelbare is dat die verwondering niet weggaat maar groter en groter wordt. Ivan kun nu bijvoorbeeld écht plagen en grapjes maken en ik vind het fantastisch! Mijn kind! Mijn flauwe humor! Dat is nu waarom ik een gezinnetje wilde. *;
pi_85566869
Oh klein boefje die Leia.. dat wordt wat als ze 2 is })
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85567339
Ik hou mijn hart vast inderdaad :D
  zondag 22 augustus 2010 @ 13:08:05 #75
259886 pessie
pi_85567518
Oh Leia O+ . Nathan kan ook zo'n gezicht trekken O+ .

Ook bij ons is de ID-kaart ¤8.90. Ik ben sowieso niet van plan de komende 5 jaar Europa uit te gaan (zo geweldig vond ik vliegen nou ook weer niet).
Bijschrijven in het paspoort is ¤20!!!!!!

Edit: Claudia, Nathan heeft vrij veel bijvoeding gehad maar ook hij ging regelen, dus het kan wel. Op een gegeven moment was ik het regelen zo moe, toen hebben we er wat bijvoeding in gegooid, gevolg: volgende dagen steeds regelen. Op een gegeven moment gewoon een avond gezeten en toen was het klaar.

Voedingsschema vannacht: 22.45-4.30-8.30 *O* *O* *O*
Ik sta er echt versteld van! Ik had echt niet verwacht dat hij dit nu al zou doen! *O*
pi_85567833
Dat gezicht van Leia :D Kleine boef! (en herkenbaar je verhaal :'))
(en echt ik vertel je nooit meer wat over t slaappatroon, ja nog een keer extra...hoewel vannacht op zich meeviel, om half 5 ofzo kwam ie, maar die hele nachten doet ie niet meer :') maar goed komt wel weer :))
Floris en Nathan volgen elkaar geloof ik (dat waren hier ongeveer ook de tijden :)) en de nacht ervoor was ook al hetzelfde.
pi_85568444
:D arme jullie... Maar half 5 is ook mooi! Hier blijft het max 3 uur slaap achter elkaar ;) gisteren kwam ze om 22.15 voor de late voeding, uurtje vroeger dan normaal en werd ze om 1.15 wakker :') om niet meer te gaan slapen!

Uiteindelijk heb ik haar naast me neer gelegd (manlief een paar keer extra laten weten dat ze er lag en hij is inderdaad niet op haar gaan liggen :P was ie bang voor!) en mevrouw lag bijna direct in coma :') zelf dus ook nog wel wat kunnen dutten..

Ik ga vanavond de puckababy maar weer eens proberen... ik vind het niet erg dat ze om de 3 uur komt (bedoel ze is 3.5 week!) maar dat ze na het komen 's nachts niet meer wil slapen/ in haar wieg wil is wel erg vervelend.. morgen gaat mijn meneer ook weer werken... (die heeft haar nu vanmorgen na de ochtendvoeding mee naar beneden genomen en mij lekker laten slapen tot 12 O+ had ik echt even nodig!)

En overdag is het allemaal geen probleem, ze ligt nu ook alweer even flink te knorren! Ga eens kijken of het werkt om haar overdag iets vaker wakker te maken/houden...
pi_85568628
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 12:20 schreef Orea het volgende:
Sja, als je een uurtje eerder op bed ligt dan normaal, om 2 uur komt voor een voeding en daarna wakker bent *O* echt wakker! Niet meer slapen, want 's nachts slapen is voor watjes 8-)

En streng door je moeder wordt toegesproken dat je toch echt moet gaan slapen, dan... dan geef je gewoon dit gezicht en alles is vergeven en je ouders krijgen de slappe lach. Mission accomplished.

[ afbeelding ]

Ik heb een vreselijke boef op de wereld gezet!
ghehe dat wordt nog wat :D O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_85568716
Ja het is prima te doen hoor :) ben allang blij dat ie gelijk weer ging slapen (want hij had zijn ogen weer open toen ik m neerlegde) maar toen viel hij dus wel in slaap.
Lijkt me lastiger wat Leia doet! Heeft Floris in het begin ook gehad, maar hij ging ook niet slapen als ie tussen ons in lag...schoot ook niet op dus :') Maar dat heeft ie niet meer. Dat was slopender vond ik. Floris is ook pas 6 weken vind sowieso dat ie t heel goed doet.
Maar vond t wel grappig dat ik jou verteld had over hoe en wat en prompt is ie 's nachts weer wakker :D
pi_85568719
Ze lijkt geloof ik wat dat betreft wel erg op mij, eigenwijs :{w
vond het zo leuk dat jij en je meneer hier waren van de week Progje O+ jullie zijn echt een leuk setje! :Y /offtopic
  zondag 22 augustus 2010 @ 15:06:47 #81
259886 pessie
pi_85571109
Orea als het je lukt Leia wakker te houden is dat het zeker waard! Nathan is overdag altijd wel een uur tot anderhalf achter elkaar wakker, en dat meerdere keren per dag, gevolg is dus dat hij moe genoeg is om 's nachts te slapen.
Floris en Nathan volgen elkaar O+ . Ik stond echt verbaasd vanochtend! Gevolg was wel dat hij om 11 uur weer wilde eten en om 13 uur weer. Ach ja, wat hij 's nachts door te slapen minder binnenkrijgt krijgt hij op deze manier overdag wel!

Even een foto spammen van mn tevreden ventje in de box

pi_85572795
Hij ligt inderdaad lekker tevreden te liggen Pessie :Y

Hoe ik haar wakker ga houden, geen idee nog :') misschien wat extra aanleggen in de avond... net heeft ze wel even haar gepruts van vannacht :P ingehaald, want ze heeft zowaar 2 borsten leeggedronken :o 2 x 20 minuten echt goed drinken (dus niet steeds loslaten of in slaap donderen :P)

En nu ligt ze scheetjes te laten :D O+
pi_85578145
Ik ga even de blije moeder uithangen hier *O*

Mijn (onze ;) ) baby heeft een tandje *O* *O* Vanmiddag was het nog een beetje rood en zojuist was er echt een hoekje door *O*

O+ O+ Maar ook ;( mijn kleine baby wordt groot.
  zondag 22 augustus 2010 @ 19:10:56 #84
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_85578426
Gefeliciteerd Ymme en baby :)
Heeft ie er last van?
pi_85578619
dus toch ymme :)
pi_85578749
Echt last niet volgens mij. Wel flinke luiers vol, die hij zelf niet aangeeft. Die moeten we echt ontdekken met onze neus of handen :D

Wie heeft mijn kleine baby meegenomen. En wat ben ik een emo-muts sinds het ouderschap. :)
pi_85579857
Dus toch een tand, ymme!

Wacht maar tot 'ie gaat kruipen en staan, dan ben je écht je baby kwijt.
pi_85580059
wat ligt ie rustig in debox pessie
floris vind het echt niets :')

ymme, mart een tandje, kleine baby's worden groot :)

floris opa en oma waren hier net en hij heeft ze helemaal ingepakt.was naar ze aan het lachen en geluidjes maken O+
wisten jullie al dat ik de allerliefste en -leukste baby ter wereld heb ;)
pi_85580114
Yeah, Mart heeft een tandje! Gefeliciteerd Ymme!

Daan zit, beweegt de hele kamer door, lult de oren van m'n kop, maar nog geen tandje te bekennen. Hij lijkt er wel last van te hebben (over zijn gezicht wrijven, koude bijtring bijna kapot raggen) maar we zien nog niets.

De vakantie is hier weer voorbij. Morgen weer aan het werk en Daan weer naar het KDV. Ze herkennen 'm daar niet meer terug denk ik, zoveel als hij heeft bijgeleerd de afgeloppen 3 weken. Ik ga het wel missen hoor, zo de hele dag Daan om me heen, maar ja, werken is toch ook wel weer lekker dus we gaan het weer fijn combineren.
pi_85581407
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat ligt ie rustig in debox pessie
floris vind het echt niets :')

Volgens mij zitten die 2 van ons, ons te pesten :D héél herkenbaar! Leia ligt soms (als ze echt even goedgehumeurd is) 10 minuten in de box maar das wel de max hoor! Ze vind het (nog) helemaal niks :D

Morgen gaat mijn meneer weer aan het werk :'( en ondanks dat ik weet dat het helemaal goed gaat komen met mijn mupke, zie ik er toch een klein beetje tegenop... :@ we zijn zo'n goed team, zo samen! Het zal wel helemaal goedkomen, maar het zal even wennen zijn :)
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:06:32 #91
259886 pessie
pi_85582512
Ýmme dus toch een tand! Gefeliciteerd!

En een Daan die de hele kamer doorkruipt O+

Orea, Nathan vind de box ook gedurende 10 a 15 minuten leuk, dan wil hij ook wel wat anders. Maar ik vind dat al best lang voor een klein kindje. We zijn hem nu ook aan de wipstoel laten wennen *O* . Nathan vind dat soort dingen niet leuk van nature, de eerste keer box vond hij ook stom, langzamerhand heb ik hem een beetje laten wennen, vandaag zat hij 5 minuten lekker in de wipstoel, morgen misschien weer iets langer *O* .
En je red het wel zonder man! Al ben ik blij wanneer manlief thuis komt 's avonds, gewoon om weer samen gezin te zijn (al stopt dat natuurlijk niet wanneer hij op zn werk zit).

En Floris palmt zn opa en oma in ^O^

M'n vader is vandaag alweer thuisgekomen uit het ziekenhuis! Hij voelt zich al veel beter! Echt een opluchting dat alles goed gaat met hem!
pi_85582604
ik heb net animatieteam sonja gespeeld :')
mijn repertoire moet ik nog wat uitbreiden, kom niet veel verder dan in de maneschijn, op een grote paddestoel, zo gaat het damespaard, drakendans en klap s in je handjes, maar mijn zoon vind het leuk haha.
dus ik ook ;)

en 10 min in de box is hier ook de max. en dst is ook omdat ik de mobile aanzet :)
ach af en toe proberen.

en orea komt vast goed!
zelfs mij lukt het met floris, tenminste hij leeft nog en vind mij ook nog leuk :P
pi_85582700
wipstoel vind floris ook niets :') althans niet lang haha
we hebben ook een schommelstoeltje, vind ie alleen even leuk als ie voor de schuifpui zit, kan hij naar buiten kijken :)
eigenlijk is bij mama zitten het leukst O+
pi_85585106
In het bos, in een klein stationnetje, goedenavond speelman, slaap kindje slaap, dodo kindje do, heb je al gehoord van de zeven, altijd is kortjakje ziek... het zijn maar een paar ideetjes Sonnetje ;)

En de tand is er Ymme *O* En misschien binnen een paar dagen nummer 2 :D

Hier doet Thomas vreemd. Hij slaapt al bijna de hele dag. Alhoewel, ik zou liegen, hij heeft al dingen gedaan: melk gedronken, geslapen, geweend om te gaan slapen en een poepluier in elkaar gebokst. Voor de rest eigenlijk niets. Ik vraag me echt af aan wat het kan liggen.
pi_85585330
ik ken van die liedjes alleen op een klein stationnetje, altijd is kortjakje ziek en slaap kindje slaap :)
maar die kunnen er erbij zetten
voorlezen vind ie nog niet leuk trouwens ;)
pi_85585539
In het bos daar staat een huisje, keek eens even door het raam...? Nee, is nochtans fijn met de gebaren erbij :Y

Goedenavond speelman is hier HET liedje voor als we hem in zijn bed leggen: goedenavond speelman, mijn vader laat vragen of je 's avonds spelen kan, voor de kleine poppedeine en de grote bim bam.
pi_85596479
Vanacht om 00u00 Mart huilend wakker.
Schone luier, zetpil nog wat te drinken gegeven. En toen is meneer weer heerlijk gaan slapen tot 8u10.
Hopelijk heeft hij niet al te veel last van de tand. Nu hij aan het doorbreken is.

Hoe heette dat spul ook al weer, wat je er op kunt smeren om het licht te verdoven?
Ga ik dat vanmiddag voor alle zekerheid in huis halen. Hij lijkt nu geen last te hebben.
pi_85596577
Dentinox.
pi_85596620
Tandjes voor Mart. Grote baby *O*

Ik heb 2 nachten bij mijn ouders geslapen terwijl mijn man weg was. MP sliep naast me in het campingbedje en dat ging allemaal prima. Wel heel vreemd om zo naast haar te slapen (ze slaapt normaal op haar eigen kamer). Paar keer wakker geweest van geluidjes die ze maakte en daar dan vervolgens helemaal van smelten. M'n hormonen zijn los de laatste tijd. Word emo van de meest belachelijke dingen die ik lees of op tv zie _O-
pi_85596667
er is ook een homeopathische versie trouwens, die vond selene fijner dan dentinox. geen idee meer alleen hoe die heet
  maandag 23 augustus 2010 @ 09:47:31 #101
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85597422
Oewww!! Wat kan Siebe al lief lachen! O+
Vannacht een soortement record: om 23.30 laatste flesje en dan hoorden we hem weer om 7.45! Hij sliep in de nacht al zo'n 6 uur achter elkaar, maar dit is toch wel heel lang. Zijn wij ook weer helemaal bijgeslapen.

Het is nu alleen wel wachten op de waterpokken. Wij waren 2 weken geleden op bezoek bij een kleine tweeling en een dag later kreeg een van hen de waterpokken. Dikke kans dat Siebe het ook gaat krijgen.... :{

Orea: zet 'm op! Het is vast even wennen maar het gaat gewoon goed.
Mart gefeliciteerd met je eerste tandje! *O*
Pessie:fijn dat het goed gaat met je vader! :)
kloep kloep
pi_85597719
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 08:59 schreef Claudia_x het volgende:
Dentinox.
En waar is dat te verkrijgen?
pi_85597786
Kom ff snel buurten ben namelijk helemaal kapot!

Nanique heeft een slecht weekend gehad.. veel wakker, veel spugen en heel erg veel huilen!!
We mogen Woensdag naar het CB maar als ze vandaag weer zo is en doet dan gaan we morgen toch maar even naar de huisarts toe! Vertrouw het gewoon niet helemaal en de hele dag met Nanique op schoot wil echt niet!
In de draagdoek of zak vind ze helemaal niks want ze wil graag bewegen enzo.. maar in de box en wipstoel is ook weer niks..
Als ze dan even momenten niet huilt en vrolijk is lacht ze als een gek en maakt hele lieve geluidjes O+ dat dan weer wel!

Zit er zelf ook even helemaal doorheen en zou op dit moment het liefst even weglopen van alles!
Helaas is manlief nu niet de beste hulp doordat hij angststoornissen heeft, hij heeft er medicijnen voor maar omdat hij Vrijdag wat heeft is die stoornis nu aardig aanwezig..
Kan hij helaas weinig aan doen!
pi_85597797
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:00 schreef ymme het volgende:

[..]

Vaak gewoon bij Drogist en Apotheek.. Sommige supermarkten hebben het zelfs!
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:12:56 #105
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85597940
Lieszdraaijer: misschien heb ik wat gemist. Wat is er aan de hand met Nanique dan denken jullie? Verveleld dat ze zoveel huilt, moet erg zwaar zijn.
Siebe en Nanique zijn trouwens precies even oud :D
kloep kloep
pi_85597997
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:00 schreef ymme het volgende:

[..]

apotheek, kruidvat, etos, andere drogisten.

Je hebt ook nog chamodent en gengigel.
Bij ons werkt Dentinox het beste.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85599080
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:03 schreef leonieke het volgende:
In het bos daar staat een huisje, keek eens even door het raam...? Nee, is nochtans fijn met de gebaren erbij :Y

Goedenavond speelman is hier HET liedje voor als we hem in zijn bed leggen: goedenavond speelman, mijn vader laat vragen of je 's avonds spelen kan, voor de kleine poppedeine en de grote bim bam.
zegt me niets :)
Deze zing ik altijd voor m :P met muziekale ondersteuning, want ik denk dat ie dat leuker vind aangezien mijn zwangkwaliteiten niet geweldig zijn ;)
Met alle gebaren erbij _O- Leuk joh een sprookjesboomverslaafd nichtje, kom je nog s wat nieuws tegen :P

maandag 23 augustus 2010 @ 11:51:45 #108
259886 pessie
pi_85600923
Siebe lacht dus ook lief! Hier nog zo'n ventje!

Lies, vervelend! Heeft ze misschien last van haar darmen? Of toch een virusje? Echt naar zeg!

Hier vannacht helaas geen voortzetting van voorgaande nachten :O . om 1 uur en om 5 uur gevoed. Ach ja, hoort erbij he. Vond 1 nachtvoeding alleen wel echt heel fijn dus hoop dat hij dat komende nacht weer gaat doen.
pi_85601347
Lies, wat vervelend! Vooral dat gehuil kan je zo opbreken.. Ik hoop dat de huisarts er snel achter is wat eraan scheelt en dat ze snel weer helemaal haar vrolijk zelf is!

Hier een bagger nacht! Om 12 uur klaar met voeden, Leia in de puckababy gedaan, ging heeeeerlijk slapen O+
Om vervolgens om 1.45 wakker te worden en niet meer te willen gaan slapen! Uiteindelijk rond 4 uur wel in haar wieg gekregen waar ze ging liggen geluidjes maken en vooral heel wakker om zich heen ging liggen kijken.. En das op zich goed, maar slapen doe ik dan niet, want zoals ik al verwachte begon ze na een half uur toch wel te bléren om aandacht! (en als ik dan ga slapen word ik net weer wakker gerukt uit mijn net slaap..)

En overdag echt nul moeite met slapen hè! Ik ga dus maar mee met haar slaapjes doen vandaag... maar ipv hetzelfde of beter wordt het hier 's nachts alleen maar dramatischer... Ze heeft een totaal omgekeerd ritme ineens... En vooral dat niet meer willen slapen na het wakker worden 's nachts is gewoon vervelend...
pi_85602004
Herkenbare verhalen hier, althans een beetje...... ;)

Gister laatste voeding om 00:30 gehad, lief om 01:15 gaan slapen.
Wakker om 05u, flesje en om half 6 weer slapen.
Daar kwam ze alweer om 07:45 om vervolgens te blijven 'vragen' en huilen tot 09:30. Toen pas gaan slapen.
Papa sinds vandaag weer aan het werk, ritme is gelijk weg!! Ze heeft het door ;)

Ook redelijk wat gespuugt vanochtend in de lange 'wakker periode'.
Ze had even haar ochtend niet geloof ik.....
pi_85603190
Boriz, 12 Juni was een mooie datum :) Die van mij moest alleen 8 Juli pas komen..

Wat heeft Nanique geen idee..Vrijdag kwamen alle flessen er zowat volledig weer uit.. Zaterdag had ze ineens koorts maar trok ook weer weg.. Gister was echt niks goed en heeft ze alleen maar gehuilt.. Het 1e tandje zit ook te drukken om helemaal door te komen maar of alles daarmee te maken heeft..
Twijfel aan een voeding switch..
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:05:48 #112
259886 pessie
pi_85606391
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:51 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Boriz, 12 Juni was een mooie datum :) Die van mij moest alleen 8 Juli pas komen..

Wat heeft Nanique geen idee..Vrijdag kwamen alle flessen er zowat volledig weer uit.. Zaterdag had ze ineens koorts maar trok ook weer weg.. Gister was echt niks goed en heeft ze alleen maar gehuilt.. Het 1e tandje zit ook te drukken om helemaal door te komen maar of alles daarmee te maken heeft..
Twijfel aan een voeding switch..
Nanique nu al een tandje? Dat zou wel vroeg zijn.
Wat voor voeding gebruik je? Misschien hypoallergeen proberen?

Zo, van 11 tot net een krijsend kind gehad dat af en toe een hazenslaapje van 2 minuten deed. Was dus ontzettend moe, ik heb hem uiteindelijk in bed gelegd en gelaten en de papa opgebeld dat ik het ook niet meer wist. Kennelijk voelde hij het aan want hij werd eindelijk rustig en nu ligt hij eindelijk te slapen.

Orea, misschien vaker voeden overdag?
pi_85608086
Haar eerste tandje is al deels door sinds ze 7 weken is.. zeker vroeg maar het is echt duidelijk een tandje. Komt steeds iets verder door!! Maar het verklaard voor mij niet het spugen en al het gehuil.. We denken om misschien gewoon en comfort voeding te gaan mengen..
We hebben nog veelste veel gewone voeding dus wil niet meteen over op wat anders.. We hebben inflacol (of hoe schrijf je dat..) maar dat spuugt ze gewoon direct weer uit..
pi_85608142
Pessie ik weet wat je voelt met het huilen en hazeslaapjes.. Nanique doet niet anders!
Heb Nanique nu ook op bed gegooid en zit even in de negeerstand!
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:31:03 #115
259886 pessie
pi_85610198
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:46 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Pessie ik weet wat je voelt met het huilen en hazeslaapjes.. Nanique doet niet anders!
Heb Nanique nu ook op bed gegooid en zit even in de negeerstand!
Ik ben dus naar de keuken gegaan waar ik de theekoker heb aangezet om een kruik te maken. Voelde me echt een rotmoeder maar hij werd wel rustiger. Ik ben nu bang dat hij rustig is geworden omdat hij zich verlaten voelde -O- . Aan de andere kant stond ik naast zn bed toen ik met manlief belde en sliep hij toen pas in, dus misschien heeft hij mn stem nog even gehoord.
De kruik lijkt hij ook wel fijn te vinden, normaal geven we alleen een kruik mee 's nachts maar misschien toch ook weer een kruik meegeven overdag.
pi_85623633
Onze Marylou van 8 weken slaapt sinds 3 weken door (van een uurtje of 09:00 's avonds tot 07:00 uur 's ochtends). Dik relaxed, had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Overdag is ze wel veel wakker, maar dan ligt ze vaak lief te brabbelen in haar box of wipstoeltje...
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:08:15 #117
259886 pessie
pi_85623787
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:04 schreef Nielsch het volgende:
Onze Marylou van 8 weken slaapt sinds 3 weken door (van een uurtje of 09:00 's avonds tot 07:00 uur 's ochtends). Dik relaxed, had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Overdag is ze wel veel wakker, maar dan ligt ze vaak lief te brabbelen in haar box of wipstoeltje...
*O*
pi_85623841
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:45 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Haar eerste tandje is al deels door sinds ze 7 weken is.. zeker vroeg maar het is echt duidelijk een tandje. Komt steeds iets verder door!! Maar het verklaard voor mij niet het spugen en al het gehuil.. We denken om misschien gewoon en comfort voeding te gaan mengen..
We hebben nog veelste veel gewone voeding dus wil niet meteen over op wat anders.. We hebben inflacol (of hoe schrijf je dat..) maar dat spuugt ze gewoon direct weer uit..
Klinkt mij erg als reflux, Daan was ook erg onrustig, veel huilen en spugen is ook een symptoom van reflux. Misschien een idee om de flessen iets te verdikken met Johannesbroodpitmeel (Nutriton van Nutrilon) waardoor het minder makkelijk weer omhoog komt. En na de voeding goed rechtop houden en laten boeren.
pi_85624504
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:31 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik ben dus naar de keuken gegaan waar ik de theekoker heb aangezet om een kruik te maken. Voelde me echt een rotmoeder maar hij werd wel rustiger. Ik ben nu bang dat hij rustig is geworden omdat hij zich verlaten voelde -O- . Aan de andere kant stond ik naast zn bed toen ik met manlief belde en sliep hij toen pas in, dus misschien heeft hij mn stem nog even gehoord.
De kruik lijkt hij ook wel fijn te vinden, normaal geven we alleen een kruik mee 's nachts maar misschien toch ook weer een kruik meegeven overdag.
Ik denk echt niet dat een kind rustiger wordt als hij zich verlaten voelt. Dus niet te veel zorgen maken, zou ik zeggen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:52:56 #120
259886 pessie
pi_85625627
Ventje is weer gelukkig! Hij is datgene wat hem dwars zat in ieder geval kwijt!

Vanaf wanneer beginnen jullie met pyamaatjes? Althans, Nathan heeft nog steeds zachte pasgeborenen kleren aan en daar slaapt hij dus ook in. Wel heeft hij een slaapzak die hij elke avond aankrijgt. En als een kind een pyama heeft, kan een kindje dan 2 dagen hetzelfde aan (als het niet is ondergespuugd ofzo)?
pi_85625693
Pessie, zodra ik een avondritueel had met jen hoorde daar ook een pyjama bij. En ze krijgt elke dag een schone aan, doe ik zelf ook.
pi_85625738
Daan heeft vanaf zijn geboorte een pyama aangehad. En die doe ik best meerdere dagen aan hoor, de romper verschoon ik wel iedere dag. Bij spugen uiteraard wel verschonen, maar verder kan het best wat langer mee. Maar ieder doet dat denk ik op zijn eigen manier.
pi_85626050
Ik heb er eigenlijk niet bij stilgestaan dat een pyjama niet kon :@ Dus Thomas sliep al vrij direct in een pyjama. En die draagt hij ook wel meerdere dagen na elkaar :Y
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:54:46 #124
259886 pessie
pi_85628575
Ok goed om te weten! En de kleren van overdag? Kunnen die eventueel ook 2 dagen achter elkaar aan? En uiteraard elke dag romper verschonen, maar ik verschoon zelf ook dagelijks mn ondergoed.
Stomme vragen he, weet alleen echt niet wat nou wel en niet kan op dit gebied :@ dus dan maar vragen hoe jullie dat doen!
pi_85629141
broekjes doe ik wel vaker aan (mits schoon), maar doe ik zelf ook
shirts iedere dag een schone, maar hij spuugt altijd wel iets erop en vind t ook leuker.als iew iets heel erg onder spuugt en ik trek m wat schoons aan gaat t tweede shirt nog een dag mee.maar meestal zit et ook wel iets van spuug op.en mijn kind mag niet zuur ruiken vind ik :)
pyama's zouden wel langer meekunnen dan 1 nacht maar meestal zit er ook wat spuug op (hij geeft gewoon mondjes terug hoor, niets ernstigs maar vind t niets als ie zuur ruikt dan gaat het dewas in)
romper iedere dag een schone.
hij slaapt trouwens ook regelmatig in romper, soms korte mouw, soms lange mouw (lange mouw ipv pyama) anders is t te warm vind ik.hij ligt onder een dekentje zonder slaapzak.
pi_85629209
ik doe met floris zijn kleren eigenlijk hetzelfde als met mijn eigen kleren.
t enige dat anders is kwa persoonlijke hygiëne bij hem is dat hij niet iedere dag in bad gaat.was wel altijd zijn gezicht, handjes en billen
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:48:44 #127
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85632696
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 10:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Groot gelijk, hoor! Je moet het ook absoluut niet zien als een aanval, want ik kan me je overweginen uitstekend voorstellen. (Ivan is heel groot aan het worden op flesvoeding. 8-) ) Het is alleen iets om bij stil te staan dat als Willem bijvoorbeeld wel een keer komt en je die voeding niet zelf geeft of afkolft dat het dan lastig is voor je lichaam om een op hem aangepaste productie te krijgen.

Heeft je lactatiekundige eigenlijk nog iets over regelen gezegd? Waarschijnlijk gaat hij dat niet doen omdat hij bijvoeding krijgt en daarmee in zijn behoefte wordt voldaan? Het lijkt mij in zo'n geval lastig voor je borsten om op een punt te komen dat ze genoeg produceren. Denk je dat je daar vrede mee hebt, dat je bijvoorbeeld een combinatie van borstvoeding en flesvoeding blijft geven?
Ik zag het ook niet als aanval hoor ;) Ik krijg alleen zoveel goedbedoelde adviezen op het moment dat ik het af en toe gewoon niet meer weet. Ik hou dus m'n lactatiedeskundige maar aan en die propagandeert rust en relaxatie in de verwachting dat ik over een tijdje wellicht alsnog volledig op borstvoeding over kan stappen. En als dat niet lukt geven we gewoon wat ik wel heb en voeden we bij. Niet het ideaal wat ik voor ogen had, maar 'as ut niet kan zoals het moet, dan moet ut maar zoals ut kan'...

Hier zijn we zondagochtend richting Zeeland vertrokken en net weer thuisgekomen. We hebben voor het eerst gelogeerd met Willem erbij en dat ging prima *O* We zijn zelfs even een uurtje met z'n tweetjes op pad geweest terwijl de moeder van Martijn oppaste, was eigenlijk wel even lekker...
pi_85635364
Hier na de eerste week met pyjama begonnen :) in principe om de dag een schone tenzij vies, dan eerder uiteraard ;) romper wel elke dag schonen... bad ook niet elke dag maar wel elke dag wassen :)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 07:43:08 #129
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85635621
Willem slaapt ook in pyama, weet niet meer precies wanneer we ermee begonnen zijn. Ook hier om de dag een schone tenzij vies, zo ook met z'n broekjes overdag. Shirtje en romper wel iedere dag een schone, het shirt is dan meestal ook wel ondergekwijld :P

Verder gaat hij om de dag met 1 van ons mee in de douche, de andere dag wassen we voorzichtig. Hij heeft nogal een droge huid, insmeren doen we dan ook wel elke dag...
pi_85637295
Kleren worden vervangen als ze vuil zijn. T-shirtjes e.d. dus elke dag gezien zijn kwijlgedrag. Maar een broekje draagt hij soms meerdere keren (daarom niet per se meerdere dagen na elkaar aangezien ik graag verander, maar ze worden dus niet na één dag gewassen).
pi_85637519
Pessie, maak je niet druk om het verlaten hoor.. sommige kindjes moeten ook gewoon even huilen om al die vele indrukken achter zich te laten!!
En over de kleding en pyjama's.. Nanique slaapt ook nog in haar kleding omdat ze nog van die pakjes aan heeft die ook als pyjama door kunnen.. 's Ochtends verschoon ik haar kleding. Soms doe ik een romper gewoon nog een dag aan als ie schoon is.. Shirt moet ik ook elke dag verschonen inderdaad en het broekje gaat nog weleens een dag aan! Pyjama ben ik bij de oudste mee begonnen toen de late voeding langzaam eraf ging en we een ritme daarin wouden hebben.. Na het eten ging de pyjama aan nog even op de bank zitten met Papa en hup naar bed! Denk dat we met Nanique ook zoiets gaan doen..

Heb besloten om met Nanique morgen bij het CB alles even goed aan te geven.. Gister begonnen weer met de inflacol en ze wou het nu wel!!! Moet zeggen dat ze gister vele scheetjes en boertjes heeft gelaten mee ze leek wel opgelucht!!! Ook veel poepbroeken in een keer! Maar toch maak me zorgen.. Raar misschien maar Shenaya was zo makkelijk en Nanique lijkt dat ook maar er zit haar gewoon iets dwars.. Morgen dus naar het CB en eens zien wat ze zeggen! Anders gaan we naar de huisarts toe. (Bij Shenaya ging ik alleen nog maar voor de prikken naar het CB maar nu we verhuist zijn ben ik blijer met het CB ;))

Een heel verhaal.. ;)
pi_85637554
Mart slaapt ook in pyjama. Deze gaat meestal z'n 3 á 4 dagen mee.
Tenzij hij gespuugd heeft ofzo.

Maar met het benauwde weer, slaapt hij alleen in een romper en slaapzak. En dan nog heeft ie het warm. Hitte kindje. :D Romper elke dag verschonen. Kleding, truitjes ook elke dag schoon. Broek kan vaak wel 2 dagen mee. Tenzij vies ofzo, dan niet.
pi_85637580
En over één week hoor ik hier, niet meer thuis.
Vind de overstap wel lastig. Ben hier toch een half jaar geweest!
Mag ik hier niet blijven :D
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:08:46 #134
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85637816
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:59 schreef ymme het volgende:

Mag ik hier niet blijven :D
Natuurlijk wel! :P

Siebe slaapt altijd in de puckababy. Maar dan alleen met de grote slaapjes. Dus in de nacht en in het tweede deel van de middag. Voor de rest slaapt Siebe waar het hem uitkomt: wippertje, box of bij voorkeur in de draagzak op mijn buik.
kloep kloep
pi_85639677
en een megacrosspost :) denk dat we binnenkort toch definitief naar het grote baby topic verhuizend, want kiek eens:

groeicurve:

lengtecurve:

en alles nog eens maar dan gecorrigeerd:

opvolgmelk mag wanneer meneer minder dan 500 cc per dag krijgt en we mogen starten met bijvoeding. ik moest gewoon maar doorgaan met whatever ik doe, want alles gaat gewoon goed :)
pi_85640687
Hallo lieve mensen,

Ongelofelijk dat het al weer zo ver is, maar onze kleine man is een grote baby. O+ *O* O+

Zo begon het allemaal, precies 6 maanden geleden:

En zo kwam mijn lieve man het melden

Inmiddels kan onze man zitten. Ook heeft hij een (zeer efficiënte kan ik wel zeggen) manier gevonden om zich voort te bewegen op handen en knietjes en dus is niets meer veilig in huis. Hij heeft een pittig karaktertje, weet goed wat hij wil (en ook niet wil :)) maar kan zich al prima een tijd zelf vermaken in de box of op het speelkleed. De eerste hapjes heeft hij met smaak verorberd dus daar gaan we de komende tijd lekker mee experimenteren.

Vandaag is onze man een half jaar!!

Daan en ik vertrekken naar het volgende topic waar Daan verder de wereld kan gaan ontdekken en ik volg ‘m op de voet en geniet van zijn ontwikkeling.

Wij gaan jullie gedag zeggen lieve mama's en papa's. Geniet van jullie kleine babietjes tot snel in bij de grote babietjes!

:W :W
pi_85640954
Happy en Daan. Tot snel. :)
En daan wat een knappe vent ben je toch ;) Ik moet ook maar eens een dochter op de wereld gaan zetten :D
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:56:08 #138
259886 pessie
pi_85641027
Ravi groeit goed Simmu! ^O^

Daan al een grote baby, wat gaat het snel!

Fluugs, groot gelijk dat je aanhoud wat de lactatiekundige zegt!

Ik doe Nathan ook om de dag in bad. En nu hij begint met een beetje teruggeven en soms een beetje spugen moet ik ook maar eens beginnen met de andere dag een beetje wassen. Aangezien we nu voor de late voeding zn slaapzak aandoen kunnen we dan in principe ook een pyama bij hem aandoen, even overleggen met manlief wat hij ervan denkt. Fijn dat ik weet hoe jullie dat doen, dat wassen heb ik dus uit mezelf niet om gedacht terwijl ik mezelf wel elke ochtend was.

En een vriendin was hier op bezoek met haar kereltje van 5 maanden, wat een verschil zeg! En Nathan slaapt in de wieg! Ging wel even huilen maar die vriendin heeft me er even 2 minuten doorheen geloodst, toen ben ik naar hem toe gegaan, even over zn wang geaaid en meneer sliep :o .

Vannacht voedingsschema: 22.00-2.00-6.30 nog niet weer zo relaxed als afgelopen weekend maar op zich ook best prima, vooral omdat we na de voeding van 6.30 nog heerlijk met zn tweeën in het grote bed hebben geslapen. Hij wil trouwens echt niet in de wieg als de kruik niet heet genoeg is, vind hij dus kennelijk te koud.
pi_85642144
floris heeft nog nooit een kruik gehad :)
hij was altijd eerder te warm dan te koud
in het ziekenhuis was hij de enige baby op de zaal zonder kruik
mijn kruik ligt dus ongebruikt te zijn in zijn kamer

en slaaptijden,floris wil niet meer doorslapen :')
maar goed 12 uur, 5uur,9uur is ook prima :)

daan een half jaar *O*

simmu fijn dat ravi zo goed groeit!
pi_85642269
Simmu, jij ook gefeliciteerd met die mooie curves van Ravi trouwens. Kom inderdaad maar gezellig mee naar de grote babietjes, want daar hoort Ravi inmiddels wel.
pi_85642387
Simmu wat is Ravi gegroeid.
Happy veel plezier in het grote babietjestopic.
Flugeltje jammer dat je niet 100% borstvoeding kunt geven, we zitten volgens mij beiden in hetzelfde schuitje. Ik geef ook nog steeds een combinatie, heb wel het idee dat er meer melk uitkomt nu.. heb me er wel bij neergelegd en vind het prima zo. Een lactatiedeskundige heb ik hier 1 keer gehad, maar heb er nou niet veel aan gehad eigelijk.

Vannacht was het hier 22.15-04.45-9.30 uur voeden :) Nu ligt ze weer te slapen, kan ik snel effe naar de tandarts. Mijn vriend is thuis aan het klussen, met babyfoon.
Hier doen we haar ook om de dag in bad. Pyamaatje doen we af en toe en gaat ook naar 1 keer dragen niet in de was. Verder overdag wel elke keer nieuwe kleertjes.
pi_85643745
Hier was het 21:00, 00:00 en 02:00 en toen niet meer slapen *O*

Voor het eerst in 2 dagen slaapt ze nu langer dan 1,5 uur.. Moest boodschappen hebben dus kind in de kinderwagen gegooid en ze ligt flink te snurken nu! Had ze nodig, want ze was duidelijk oververmoeid (overdag dus ook niet langer dan 1.5 uur slaap de afgelopen dagen en extreem veel wakker..)

We gaan vanaf nu wat meer regelmaat inbrengen, dus niet meer 's morgens in bad, maar 's avonds, dan pyjama aan, dan voeden, dan knuffelen en dan bed... en dat eens volhouden, kijken of dat werkt.. 's morgens hebben we dat ritme wel (niet op een vaste tijd, maar dat hoeft ook niet).. dan is het wakker worden (als ze geslapen heeft that is :')) voeden, knuffelen, in haar ledikant (daar ligt ze dan heerlijk rond te kijken) dan kan ik douchen + aankleden, dan is zij aan de beurt... dan naar beneden waar ze lekker even 10 minuten in de box ligt en dan vaak nog even voeden...

Ben benieuwd of het werkt! En toch maar eens op pad voor een babyfoon, misschien soms overdag, als ze goed slaapt even in haar wieg leggen, weg van alle indrukken...
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:45:58 #143
259886 pessie
pi_85644796
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:20 schreef Orea het volgende:
Hier was het 21:00, 00:00 en 02:00 en toen niet meer slapen *O*
-O- Dan zal ze nu wel moe zijn zeg! En jij ook!

Mereltje jammer dat ook jij niet 100% zelf kunt voeden, maar fijn dat ze goed groeit met bijvoeding! Hoe weet je hoeveel bijvoeding ze moet hebben?

Oh ja, mijn zoon is vandaag 4 weken oud! *O* . Ik heb alleen vandaag geen momenten zoals sonnetje (dat je je herinnerde dat je niets voelde ed), hij was er om 0.28, dus die momenten had ik gisteren moeten hebben, gemist!
pi_85645367
nathan ook alweer 4 weken oud!

orea ik leg floris overdag eigenlijk altijd in zijn bed om te slapen. tegenwoordig overdag in zijn ledikant en 's nachts ligt ie in de wieg.
misschien helpt dat inderdaad voor Leia! ik hoop het voor je!

mereltje fijn dat femke het zo goed doet op de combi van voeding. das toch het allerbelangrijkste! en krijgt ze toch ook nog de voordelen van bv, is ook mooi meegenomen
pi_85646988
Pessie ik geef haar gewoon eerst borstvoeding (20 minuten tot half uur) en dan nog wat kunstvoeding totdat ze niet meer wil. Nathan alweer 4 weken oud, betekent dat je binnenkort voor het eerst naar het CB moet voor algehele check?

Orea volgens mij is een ritme wel prettig. Wij doen ook haar s'avonds in bad, lavendelbad schijnt ontspannend te werken. Slapen doet ze eigelijk ook alleen in het wiegje. Zingen doe ik alleen als ik haar in de wieg leg om te gaan slapen.

Lieszdraaijer ga je nog naar de huisarts met Nanique, gaat het al wat beter?

Kruikje gebruiken wij eigelijk ook niet alleen de eerste dagen.

Femke slaapt nog. Straks weer even met de wandelwagen op pad als ze wakker is. Heb er nu een doorzichtige doek overheen zodat ze niet te veel indrukken krijgt en de wind en zon tegenhoudt, gaat ze hopelijk niet te snel huilen.

Herkennen jullie de 5 huiltjes al http://www.dokterdokter.n(...)egrijp-jij-babytaal? ik eigelijk alleen de huil van 'Ik wil eten :( '
pi_85647393
Leggen jullie je beebs overdag dan op vaste momenten weg, of wanneer je beeb al in slaap gevallen is bijv?

Morgen maar even op pad voor babyfoon... Ze heeft nu 2,5 uur goed geslapen... en ligt nu aan de borst alweer bijna te pitten ;) Lavendel is een goed idee, heb van Zwitsal die goedenacht badzeep met lavendel en ook olie om te masseren... vanavond maar eens proberen!
pi_85647685
ik leg m in bed als ie moe is,dus gapen,dam gaat ie ook wat meer staren of als ie in slaap is gevallen ns het drinken.
pi_85647959
Ik leg haar eigelijk overdag weg als ze begint te gapen, te knipperen/draaien met haar ogen. In het wiegje gaat ze dan wel standaard huilen, maar dat is tegenwoordig snel weer over en dan slaapt ze binnen 5-10 minuten. In de nacht slaapt ze na het drinken eigelijk direct en dan is het makkelijk ;)
pi_85648140
Hier een wakker dame'tje, wow! Die wil echt nog maar weinig slapen (overdag).
Gister om 00:00 in bed na de laatste voeding. Om 04:00 voeding en pas om 09:30 weer. Heerlijk!! (ze is nu 2.5 week).

Overdag, dan wil ze lekker rondkijken en gieren en gek doen. Lekker wakker zijn.
Om 13:30 flesje gehad en nu is ze nogsteeds wakker.
Als ze slaperig is leg ik haar boven in haar wiegje, altijd boven slapen op haar kamertje!
Als ze niet slapen wil is dat beneden wel goed te horen :p haha
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:08:25 #150
259886 pessie
pi_85648372
Chilla dat is inderdaad heerlijk!

Merel ik mag vrijdag met Nathan naar het consultatiebureau voor een echte check up. Ik ben al 2 keer geweest om te wegen en te meten.

Nathan slaapt standaard in zn wiegje, we wonen in een appartement en de slaapkamer grenst aan de woonkamer dus als hij moet slapen leg ik hem in zn wieg. Morgen komt onze babyfoon binnen dus dan kan ik gaan experimenteren met hem in zn eigen kamer laten slapen overdag. Ik leg hem vaak in zn wieg als hij al slaapt al ben ik nu ook aan het proberen hem in zn wieg te leggen als hij moe is (gapen, oogjes af en toe half dicht laten vallen voor hij ze weer openspert om te laten zien dat hij helemaaaaaal niet moet is) en dan in bed in slaap te laten vallen, dat is dus gelukt om half 12, maar om half 2 is hij op mij in slaap gevallen, wat ook prima is.
pi_85648639
Ik ga eens proberen! Thnx!
Puckababy is definitief geen succes, dus even op pad voor een mini-slaapzakje! Ik ben benieuwd!
pi_85648807
Orea, je kunt met wat googelen ook veel tips vinden over hoe je een dag- en nachtritme om kan draaien. Een van de dingen die wij hebben gedaan en nog steeds doen is Ivan overdag in een lichte kamer laten slapen en 's avonds en 's nachts is het altijd donker. We verduisteren dus overdag niet. Bovendien zijn er overdag achtergrondgeluiden en is het 's nachts stil. Vaste rituelen kunnen ook helpen, al is het maar om jezelf het gevoel te geven dat je ermee bezig bent. :P Een van de dingen die wij hebben gedaan is overdag de tijd tussen slaapjes heel langzaam rekken (denk aan eerst 5 minuten, dat een paar dagen volhouden, dan nog eens 5 minuten erbij, et cetera).

Ook het overdag oefenen met in het eigen bedje slapen heeft wel bijgedragen aan 's nachts beter slapen, denk ik. Maar dat was hier een behoorlijke worsteling, hoor! We zijn pas na 4 weken ermee begonnen, geloof ik, en het heeft weken geduurd voor dat redelijk soepel ging. Misschien kun je eens beginnen met bij één slaapje wegleggen en gewoon eens te kijken wat voor jullie werkt. De ene baby is de andere niet. Werkt het om haar weg te leggen als ze nog niet in slaap is gevallen? Prima, doe je dat. Het kan ook zijn dat je nog een tijdje bij haar moet blijven om haar in slaap te krijgen. En anders leg je haar gewoon weg als ze wel al slaapt.
pi_85649123
Leia is morgen 4 weken, dus mooie tijd om te beginnen ;)
Denk dat ze het wel nodig heeft, meer structuur, vooral aangezien ze nu 2 dagen ook overdag amper geslapen heeft... (vandaag al iets meer)...

Overdag is het inderdaad gewoon licht :) hebben luxaflex in de slaapkamer die niet volledig verduisteren!
Morgen maar eens slaapzakje en babyfoon halen, en dan maar gaan oefenen.. :)
pi_85649223
Mijn hemel, is ze al 4 weken? :o

Het lijkt me een prima insteek om het als 'oefenen' te zien! Als ik hier zo lees dan verbaast het me hoe makkelijk de meeste baby's in hun wieg slapen! Ivan was een echte plakker; die sliep nergens zo lekker als op zijn moeder. *; Hij heeft zijn vroege avondslaapje nog tot hij 4 maanden oud was bij mij op schoot gedaan (maar dat was denk ik meer omdat ik er zelf maar moeilijk afscheid van kon nemen).
pi_85649320
Hier ook overdag licht in de slaapkamer en 's nachts pikdonker!
Nu is ze nogsteeds wakker hier, die heeft echt energie voor 10 haahha. Vanaf 13u al.
Die slaapt dus vannacht (en straks) als een roosje, exact zoals gister is verlopen. Heerlijk ja ;) hihi
pi_85649385
Ja :'( erg he? Mijn baby dendert al naar maat 56 (50 is nu echt te krap :D )
Leia is nu al een papa's kindje overigens ;) slaapt nergens het best als op papa :D ik volsta in elk geval genoeg als papa werken is, zoals nu ;)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:33:08 #157
259886 pessie
pi_85649429
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:25 schreef Orea het volgende:
Leia is morgen 4 weken, dus mooie tijd om te beginnen ;)
Denk dat ze het wel nodig heeft, meer structuur, vooral aangezien ze nu 2 dagen ook overdag amper geslapen heeft... (vandaag al iets meer)...

Overdag is het inderdaad gewoon licht :) hebben luxaflex in de slaapkamer die niet volledig verduisteren!
Morgen maar eens slaapzakje en babyfoon halen, en dan maar gaan oefenen.. :)
Kleine slaapzakjes kun je volgens mij alleen kopen bij de prenatal, daar hebben ze maat 60. Maar ik weet niet hoe groot Leia nu al is, misschien past ze al in een normale slaapzak? Het gaat hier in ieder geval prima met slaapzakje, we doen em ook alleen 's nachts aan, overdag ligt hij zo in zn wieg, maar hier was vooral het probleem dat hij zichzelf onder zn deken vandaan trappelde en als dat overdag gebeurt is dat niet zo erg, maar 's nachts is het toch wel fijn als hij onder een dekentje ligt. Ik heb zelf wel het idee dat hij rustiger slaapt in een slaapzak, maar of dat klopt weet ik niet...
pi_85649558
Dat idee heb ik ook! En het helpt volgens mij in het 'slaap' ritueel, dat ze kan leren op termijn dat badderen, pyjama + slaapzak aan lang (= nacht) slapen is :)

Babydump heeft ook slaapzakjes maat 60! Groter heb ik ze wel in huis, maar verzuipt ze in.. Leia is nu een cm of 54/55 denk ik! Dus 60 is perfect.. Even kijken of meneer op tijd thuis is, die heeft de auto ;) en anders morgen maar met de bus!
pi_85649817
Ik krijg net een mailtje van mijn lactatiekundige, wat een schat is het ook! Ik heb echt mega veel aan haar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85650175
Dat klinkt als een heel fijne lactatiekundige, Orea! Ze denkt echt met je mee, en breder dan alleen de borstvoeding zelf.

Toen er iemand van het consultatiebureau op bezoek was in de tweede week (geloof ik) zei ze dat het beter was om Ivan overdag niet in de box te laten slapen vanwege de prikkels. Ik nam daar erg aanstoot aan; het ging prima, waar bemoeide ze zich mee? Een paar weken later merkte ik zomaar dat hij eraan toe was, meer structuur en meer rust in zijn directe omgeving. Ik denk dat jij dat zelf uitstekend aanvoelt!
pi_85650415
Het is echt een fijn mens! Kreeg deze nog nagemaild:

quote:
Als laatste: het was natuurlijk super prettig in jouw baarmoeder en daar kunnen kleine mensenkindjes (vooral 's-nachts) nog weleens heimwee naar hebben. Ik maak geen grapje: zo smeken ze om aandacht en weten niet dat jullie alleen maar even willen slapen, slapen en nog eens slapen!

Je merkt het wel: ik zit toevallig even uitgebreid achter de pc.
En dat denk ik ook! Op zich zal ze zich vanzelf gaan regelen... Als ze dan overdag maar ook slaapt, want ze raakt zo uitgeput (en als ze overdag toch nog slaapt kan ik ook even bijtanken ;))

Ze ligt nu na de voeding alweer te pitten! Ze had het dus echt even nodig.. Meneer komt al naar huis, Babydump heeft de slaapzak die we nodig hebben dus die gaan we halen.. das al stap 1 :)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:06:19 #162
259886 pessie
pi_85650896
Orea dat klinkt echt als een fijne lactatiekundige!
Fijn die tip, eerst 1 borst geven en na het badje de tweede borst. Zou dat ook 's ochtends mogen? Misschien dat ik dan es geen krijsend kind in bad heb (ik badder altijd voor de voeding, is geen succes).
Ik hoop in ieder geval dat een slaapzakje bij jullie ook een stuk helpt!

En Nathan slaapt nog steeds *O* . Hij is vandaag weer de vrolijke baby zoals hij normaal gesproken is! Ik heb zelfs het eten voor vanavond al voorbereid...
pi_85654864
Tuurlijk zou dat ook 's morgens mogen, het is een beetje proberen wat werkt toch?
We hebben een slaapzakje én babyfoon! Hoera, nu hopen dat het gaat werken :)

Straks eerst lekker douchen met mijn dochter *;
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:49:26 #164
259886 pessie
pi_85655113
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:43 schreef Orea het volgende:
Tuurlijk zou dat ook 's morgens mogen, het is een beetje proberen wat werkt toch?
We hebben een slaapzakje én babyfoon! Hoera, nu hopen dat het gaat werken :)

Straks eerst lekker douchen met mijn dochter *;
*O*

wat voor babyfoon is het geworden?
pi_85655520
Gewoon een simpele, niet te dure van de Babydump ;) 's nachts hebben we hem niet nodig omdat ze toch bij ons op de kamer slaapt.. En het overdag voor een paar keer maar is :) maar prima ding! (topcom ofzo issie van!)

Mevrouw is echt slaap aan het inhalen.. (als ze dan niet vannacht maar ligt te keten ;) eens kijken of we haar vanavond wakker kunnen houden....) van 12:30 tot 3 geslapen, gegeten en weer verder geslapen tot net.. weer gegeten en nu in comateuze toestand, wederom..
pi_85660537
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:06 schreef pessie het volgende:
Orea dat klinkt echt als een fijne lactatiekundige!
Fijn die tip, eerst 1 borst geven en na het badje de tweede borst. Zou dat ook 's ochtends mogen? Misschien dat ik dan es geen krijsend kind in bad heb (ik badder altijd voor de voeding, is geen succes).
Ik hoop in ieder geval dat een slaapzakje bij jullie ook een stuk helpt!
Of als het weer mag: samen badderen en dan de voeding geven. O+
pi_85661451
Sinds vorige week weer aan het werk en met 'n 40 urige werkweek blijft er dan niet veel tijd over om bij te lezen en te reageren en en en... Nu heb ik eindelijk 'n momentje gevonden.

Ik zag kindjes die niet goed slapen voorbij komen... Leia dacht ik. Orea, ik hoop dat je het een beetje vol kunt houden. Zeker nu je man aan het werk is, het is toch vermoeiend zo'n ukkie dat snachts niet slaapt. :*

Ik zag een tand voor kleine grote Mart! *O*

Simmu wat 'n mooie curve van Ravi! Je hoeft 'm nieteens meer te corrigeren! *O*

Daan die al naar de grote babies gaat verhuizen! Daag Daan, tot over een paar weekjes! *O*

Keshet, ben je hier nog of ben je verhuisd naar de grote babies? Hoe is het met Emma na haar operatie?

/egopost Met Lisa gaat alles goed. Ze gaat nu sinds vorige week 4 keer per week naar het KDV. Eigenlijk zou ze al gelijk 4 hele dagen gaan, maar omdat opa nog vrij is gaat ze nog halve dagen en 's middags is ze dan gezellig bij opa. Het gaat helemaal goed op het KDV en alle juffies zijn verliefd op haar. Ze ligt bijna de hele dag te lachen en ook de juffies hoeven haar zelden een speen te geven omdat ze huilt.
Slapen doet ze alleen niet veel overdag, echt maar zo'n 2 uurtjes, soms 3, maar dat is het echt wel. Gelukkig haalt ze het 's nachts lekker in en slaapt ze van 7uur/half8 tot de andere dag 7uur/half 8 (en nog veel langer als ik haar zou laten liggen, maar ze moet er nu eenmaal uit als mama gaat werken).
Wat wel zielig is.. Lisa is al een paar dagen verkouden. Hoesten en verstopte neus. Arm meiske, maargoed, ondanks dat blijft ze haar flessen goed leegdrinken en blijft ze mega vrolijk. Ik ben echt trots op m'n meisje.
Ik had verwacht dat het onwijs wennen zou zijn, werken en een baby, maar het is echt alsof we nooit anders gedaan hebben. *O* /egopost.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:58:46 #168
259886 pessie
pi_85665154
Nikki goed om te horen dat alles goed gaat bij jullie en dat het je meevalt om werk en zorg te combineren ^O^ .
Hoezo egopost? Is toch juist goed om van elkaar op de hoogte te blijven?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 00:53:20 #169
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85673544
Zo, ik kan het nog steeds niet echt bijhouden hier... Ik hoop toch wel ooit weer wat meer tijd voor mezelf te krijgen wat dat betreft ;)

Even kijken of ik het goed onthouden heb;

Daan een topic verhuist, stoere man! Tot over pak 'm beet 5,5 maanden...

Orea, naar dat je niet aan je rust toekomt. Lukt kolven goed? En is het dan wellicht een idee om een keer een nachtje over te slaan? Martijn heeft dit in het begin een keer gedaan, toen is hij samen met Willem op de kamer van Willem gaan liggen. De wereld zag er na zo'n hele nacht slaap voor mij al weer heel anders uit... (ik weet niet of je dit al geprobeerd had, zoals gezegd kom ik ook niet echt aan bijlezen toe :@ )

Nikki, fijn dat het zo goed gaat op het KDV. Is ook een hele geruststelling lijkt me...

Hier beginnen we een ritme te vinden, iets wat nog niet echt makkelijk gaat. Het blijft wennen aan elkaar en elkaars gewoonten wat dat betreft. Ik heb mezelf er inmiddels wel zo'n beetje bij neergelegd dat het waarschijnlijk een combi fles/BV gaat worden. Ik merk dat dit voor mij ook het meest relaxed is en de momenten dat Willem nu aan de borst ligt beginnen daardoor wat meer genietmomenten te worden ipv vecht/frustratie-momenten.
pi_85677015
Pfff slapen... Nanique slaapt 's nachts goed maar overdag bijna niet! Ze is zo moe maar op een of andere manier houd ze zichzelf zo wakker..
Ik leg er bij elk signaal van moeheid boven in haar wieg maar na vele malen troosten is mevrouw nog steeds niet in slaap!
Gister leek het even goed te gaan met madam! Ze was 2 a 3 uur achter elkaar vrolijk aan het lachen, geluidjes maken en hazenslaapjes aan het doen.. Helaas was het daarna weer ellende..

Vandaag naar het CB om tips vragen als die niks weten gaan we naar de Huisarts toe. Nanique krijgt haar 1e prikjes straks.. word huilen! :) Dus ze zal vandaag wel vermoeid zijn door de prikjes..
pi_85677623
goede morgen!

steeds als ik net bijgelezen ben wordt Mw hier wakker of wil aandacht, erg flauw
dus vandaar maar weer even een snel zinnetje dat ik echt nog wel met jullie meelezen en leef!

met ons gaat het redelijk, ik ben aangestoken door zieke manlief, en de kleine meid had even besloten om in een maand tijd krap 2oogr aan te komen, gelukkig van de week weer in een week 150 dus ik maak me geen zorgen meer
verder blijft ze zo tevreden en echt heel heel veel lachen en enorm goed haar speeltjes met 2 handjes pakken!
en vliegen, zwemmen en badderen da's allemaal toch wel het tofste!
pi_85678389
Mag ik stiekem even jompelen? *O*
Ik had er een hard hoofd in omdat ze gisteren overdag ineens zoveel sliep... Maar rond hal 10 gevoed, toen lekker in bad, daarna gemasseerd (ze heeft echt zo'n last van darmpjes ;( ) en na de massage was daar de poepluier :D in pyjama en slaapzak gehesen en toen op bed weer gevoed.. 22.45 en mevrouwtje sliep.. Lekker in de wieg gelegd, kwam wat gepruttel uit maar beetje genegeerd... 2 uur kwam ze weer (keurig na 3 uur :D) 10 minuten gegeten en toen sliep ze alweer :o dus weer teruggelegd..

Maar dat was natuurlijk niet genoeg voor een volle buik, dus om 2.50 kwam ze weer. had gisteren na de voeding rond 18:00 nog 100 cc afgekolfd (dit gaat dus prima) en dit gegeven... en toen kwam ze om 6 uur! Ze is dus ook 's nachts te moe om goed te drinken lijkt wel, krijgt te weinig, en is vroeg wakker..

Daarna nog geslapen tot 8 en dit alles in haar wieg! *O*

Slaapzak werkt want heb haar 2 keer zonder deken gevonden ;) ook was ze dit keer echt suf en half nog in slaap, wat het terugleggen makkelijker maakt :) ik ga ook een voorraadje melk opbouwen en dat 's nachts geven en dan tijdens het voeden ook maar kolven, want 1 voeding gemist vannacht en mijn tieten stonden op ploffen vanmorgen :D

's morgens leg ik haar even in haar ledikant zodat ik kan douchen (dan kan ik haar zien vanuit de douche) maar ze is echt nog te mini voor haar ledikant :D

En als je dan het licht aandoet en het rolgordijn open, dan krijg je deze 'heuj, wie deed dat licht aan? }:| ' blik :P
pi_85678408
Het is zo moeilijk om alles bij te houden nu ik weer aan het werk ben. En niet omdat ik zo gigantisch laat thuis kom, maar als ik thuis ben wil ik vooral genieten van de tijd dat Thomas nog wakker is, dan nog koken en keuken opruimen en tegen dan lig ik met mijn voetjes omhoog in de zetel.

Vandaag heb ik een dagje verlof. Alhoewel "dagje". Om 15u heb ik een vergadering op het werk waar ik niet onderuit kan, maar aangezien P. ook aan het werk is vandaag (en op die vergadering moet zijn) en we nog geen opvang hebben, ga ik straks met de trein naar het werk. Met Thomas mee :D Ik hoop dat alles goed zal meevallen. De meeste spullen zitten al in de auto en die staat al op het werk, dus Thomas moet in de draagzak. Het leek me op die manier makkelijker dan alleen sukkelen om een onderstel en maxi cosi in de trein te krijgen. We zullen zien wat het zal geven :D
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:56:15 #174
259886 pessie
pi_85678574
Draakje goed om te horen van je. Fijn dat ze nu weer goed aankomt! Wel echt balen dat je zelf nu ziek bent -O- .

Lies, vervelend prikjes -O- . Misschien is ze straks zo moe dat ze wel slaapt? Heb je geprobeerd haar in een doek te binden? Als Nathan echt helemaal 100% niet wil maar wel moe is wil dat hier nog wel eens helpen.

Fluugs, lekker relaxed met borstvoeding, het is ook een genietmoment tussen jullie 2en! Aan de andere kant begrijp ik het heel goed dat dat tot nu toe niet het geval was, bij mij begon het genieten van borstvoeding ook pas na een week toen alle stress langzamerhand verdween.

En hier een primeur: Nathan heeft voor de allereerste keer doorgeslapen *O* *O* *O* 4 weken oud en nu al doorslapen!!!!!!!! Voedingstijden: 22.15-5.00-8.15!!!! Hij sliep gisteravond ongeveer om 23.00 uur, en begon voor de vroege voeding om 4.45 langzaam wakker te worden (dat gaat hier altijd heeeeeel langzaam, meestal pakken we hem er na 10 a 15 minuten gewoon uit en verschonen we zn luier.)

En ik heb vanochtend eerst een kant gevoed, toen in bad gedaan en daarna de andere kant gevoed. Hij ging gelukkig in bad! Eindelijk geen krijsend badritueel!! En nu ligt hij alweer te slapen :D .

Ok, ik ben gelukkig...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:59:56 #175
259886 pessie
pi_85678660
Oeh Orea! Geweldig!!!! Je hebt dus nachtrust gehad!!! Fijn!
Ik was dus doorgelekt om 5 uur...

Leo, geniet lekker van je ventje!
pi_85679208
Ja :D en echt fijn ook dat ze in de wieg sliep ipv op mij de hele nacht ;)
En nu ligt ze weer knocked out na de voeding.. kan ik mooi even kolven (tis teveel voor haar om te drinken ;))

En wat fijn dat het zo badderen werkte :Y

Leo succes met je wereldreis :D

Dracu, wat vervelend dat je ziek bent, beterschap :*

Lies en een stuk met haar wandelen? Valt ze dan misschien in slaap door het gewieg? Succes met de prikjes straks!

Nikki, wat fijn te lezen dat het werken in combi met Lisa zo lekker gaat :Y
pi_85682361
heerlijke verhalen pessie en orea daar wordt een mens beter van!
pi_85682821
Idd Pessie en Orea. Zo kun je nog meer genieten.
En dat doen jullie vollop zo te lezen! Fijn dat de nachten beter gaan nu. :)
pi_85684274
Goed om te lezen dat het wat beter gaat!!
Hier gaan de nachten echt prima maar overdag????
Ze krijgt echt steeds meer zoiets van ' Slapen, why should i ???? '

Nacht ging oke;
ze kwam om half 3, half 4 weer slapen
en om half 7, tot half 8.
Geslapen tot 10:30 en wakker geweest tot net....
Ze ligt nu in haar wiegje, net een propvolle luier en ben benieuwd of ze nu eindelijk in slaap valt!!
Ik moet nu zelf eerst eten en en en, slechte timing!! :P
pi_85684404
Orea wat fijn dat het al wat beter gaat nu :) Dat masseren doe je dat met speciale massageolie? misschien is dat hier ook wel handig omdat ze soms echt moeite heeft met poepen.
Ik zie de foto's niet Orea :{

Pessie mooi dat Nathan lekker heeft doorgeslapen vannacht.
Leonie spannend hoor in de trein met Thomas.

draculettetje balen dat je niet lekker bent, maar gelukiig gaat het met je kleintje wel goed :)

Femke begint ook meer geluidjes te maken 'huhuhu' en elke dag even oefenen op haar buik om haar hoofdje te draaien en omhoog te houden maar dat gaat nog niet echt goed tot grote frustratie van haar.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:36:03 #181
259886 pessie
pi_85686588
Merel wat schattig dat Femke geluidjes maakt O+

Chilla, vorige week had Nathan ook dat hij heel veel wakker was en dat ik het ook niet meer wist. Totdat ik er beter op ging letten en hem wel zag gapen. Nu zie ik wanneer hij moe is, leg ik hem in zn bedje en zing een paar liedjes terwijl ik over zn wangetje of zn neusje aai. Als hij moe is gaat hij dan wel slapen.

Merel, volgens mij had jij die link gepost met de Dunstin methode? Mijn kind heeft dus vaak boertjes dwarszitten kwam ik achter, het duurt alleen een tijdje bij hem voordat het boertje eruit komt, het zijn alleen wel regelmatig flinke boeren. Ik dacht dus dat mijn kind gewoon niet hoefde te boeren. Ik hoop dat hij nu ook wat minder vaak de hik heeft.
pi_85687265
Wauw! Nanique is al 5180 Gram en 59 Cm! Waar is me kleine premature babytje gebleven?! :)
pi_85689170
Mereltje, ik heb olie van zwitsal.. slaap zacht olie met lavendel en gewone massage olie.. dan na het badje lekker met de klok mee haar buikje masseren.. even wachten en voila ;)

Hier de foto's nog een keer :)

pi_85689453
ChillyD fijn dat het s'nachts goed gaat. Soms worden ze wakker wanneer het net niet uitkomt he :D bij ons gisteren net toen ons avondeten klaar was. Hebben wij snel gegeten met Femke naast ons in de kinderwagen die we nog net met een vinger van papa en speen rustig kunnen houden :D

Orea wat schattig zo'n klein popje in een groot ledikant :) ga zo ook nog maar even massageolie kopen, ruikt vast ook heerlijk :)

Lieszdraaijer wat fijn dat Nanique zo goed is gegroeid. Heb je nog wat tips meegekregen over het huilen?
pi_85690005
Die massage olie hebben wij ook :D

Was het hier gister ochtend/overdag nog chaos, nu is ze vandaag zo makkelijk!
Ze is toch lekker nogsteeds aan het slapen, inhalen van gister zeker :z
Ze had wellicht gister gewoon even een huildag tussendoor als je het mij vraagt... nu gaat het zo lekker.
Een wereld van verschil. Ben benieuwd wat deze middag en avond gaat brengen.

Ik kan zingen tot ik een ons weeg als ze in haar wiegje ligt.
Ze blijft zo hard huilen, als ik haar pak is ze meteen meer tevreden. (en dan ook zingen, vind ze wel fijn!!)
Als ik haar half slapend/nog net niet dus/ in haar wiegje leg nou, bel de krant als het lukt haha ('s nachts wel als ze écht moe is).
Heb 1x tot bijna 30min. gewacht maar kon het gehuil toen niet meer aanhoren..... Hield ook niet op.
Toch maar op de arm/op mijn schouder in slaap laten vallen en zachtjes in de wieg leggen volhouden....
Althans, dat zegt mijn gevoel nu.

Maar wieweet, af en toe een huildagje tussendoor vind ik niet zo erg.
Dagen zoals deze tot nu toe mogen wel vaker ;)
pi_85717924
Nou, ik ben blij geloof ik! 11, 2.45, 5.45, 8! Leia heeft haar ritme terug en wij onze slaap geloof ik :)

En ze is nog niet helemaal wakker dus ik geloof dat we ons nog even omdraaien :D heerlijk!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:30:59 #187
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85718053
Oh wat fijn Orea dat er nu een ritme in zit! Wat kan wat slaap toch heerlijk zijn he?!
ChilllayD: Ik denk dat we allemaal wel van dat soort momenten hebben. Huildagen afgewisseld met slaapdagen. Siebe doet dat ook wel eens.

Onze Siebe ligt nu in de box te kijken naar buiten en is aan het luisteren naar alle geluiden om hem heen.

Wat is Nanique al groot zeg! Van de zelfde dag als Siebe maar al een stuk zwaarder :D Wat geef je haar wel niet te eten??
kloep kloep
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:24:45 #188
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85718935
Willem sliep vannacht van 01:00 tot 07:30 :o

Nu is hij wel gisteravond de hele avond aan het spoken geweest omdat hij darmkrampjes had, maar toch... Vanmiddag weeguurtje, ben benieuwd!

@Orea, fijn dat er weer wat ritme in lijkt te komen. Hangen de wallen inmiddels niet op je knieën? Neem jezelf gewoon voor om alle doorwaakte nachten nu te wreken als ze in de puberleeftijd is en je haar gewoon een zelfde aantal ochtenden niet uit te laten slapen :P

Draakje; beterschap :*

Pessie, fijn dat het goed gaat. Daar kun je echt gelukkig van worden he?

Liesz, wow liesz, groeit goed zo! Hoe reageerde ze op de prikjes?

Leo, was het goed gegaan in de trein? En hield Thomas zich rustig tijdens de vergadering? ;)

@Chillay, herkenbaar. Willem slaapt 's nachts ook goed, maar heeft er af en toe overdag flink wat moeite mee om in slaap te komen. Gelukkig hebben martijn en ik allebei een heerlijke sabbelvinger en kunnen we hem daarmee redelijk stilhouden. We hopen dan ook dat hij snel z'n duim gaat vinden.

Mereltje, wat tof dat ze al aan het 'praten' is...
pi_85719350
Hoe vaak wordt er niet gezegt. Laat je kind niet alleen op het grote bed liggen. :(
En wie gaat er toch even snel naar de wc als de kleine naast haar ligt. IK :(

En je raad vast hoe het afgelopen is. Stom stom.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:05:09 #190
259886 pessie
pi_85720011
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:41 schreef ymme het volgende:
Hoe vaak wordt er niet gezegt. Laat je kind niet alleen op het grote bed liggen. :(
En wie gaat er toch even snel naar de wc als de kleine naast haar ligt. IK :(

En je raad vast hoe het afgelopen is. Stom stom.
-O- Niet handig nee. Ik laat Nathan wel alleen in het grote bed liggen, maar dan heb ik aan beide kanten van hem kussens liggen. Voordeel bij hem is wel dat hij niet rolt of kruipt.

Lies, Nanique is inderdaad goed gegroeid zeg!!!

Fluugs, wij zijn op een gegeven moment toch overgestapt op een speen, hij weigerde consequent onze vingers. Hij dronk toen wel meteen veel beter. En een doorgeslapen Willem ^O^

Orea weer nachtrust ^O^

Hier vannacht net niet doorgeslapen volgens mij. Gevoed om 22.15-3.45-7.30. Hij heeft dus die eerste keer geslapen van 11 tot 3.45, dat is net geen 5 uur achter elkaar.
pi_85720996
Ik had er dus ook kussens naast liggen.
Maar ook dat is niet genoeg meer voor onze bewegelijke adhd'er.
Niet meer alleen ergens laten liggen, waar hij uit of vanaf kan vallen.

Dit is een zeer goede les!
pi_85721910
@Flugel, nee :D dit is prima qua tijden zo krijg ik steeds ongeveer 3 uur slaap en dat is echt prima :Y
Langer red ze gewoon nog niet.. 's nachts krijg ik er zo nog 100cc afgekolfte melk in en zelfs dan slaapt ze max. 3 a 3.5 uur :) maar zo is het goed uit te houden... wakker worden, luier, voeden (meestal kwartier) en dan slapen we zo weer :) zijn normale tijden dit :)

Maar jemig, Willem zolang geslapen!!!
pi_85721949
En ze slaapt tenminste in tegenstelling tot het nachtelijke gekeet van van de week, dat is slopend ;)
pi_85722279
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:00 schreef Orea het volgende:
@Flugel, nee :D dit is prima qua tijden zo krijg ik steeds ongeveer 3 uur slaap en dat is echt prima :Y
Langer red ze gewoon nog niet.. 's nachts krijg ik er zo nog 100cc afgekolfte melk in en zelfs dan slaapt ze max. 3 a 3.5 uur :) maar zo is het goed uit te houden... wakker worden, luier, voeden (meestal kwartier) en dan slapen we zo weer :) zijn normale tijden dit :)

Maar jemig, Willem zolang geslapen!!!
dat heeft floris ook zo gedaan. en langzamerhand wtf de tijd tussen de avondvoeding en eerste nachtvoeding steeds langer. meestal slaapt ie dan 5uur.

vannacht weer goed geslapen. de nacht hiervoor niet dus was gisteren moe. was echt niet uitgerust.
vannacht kreeg ie om 21.30 de laatste voeding en om half 6 werd ie wakker. en daarna om half 10. en hij heeft net in de box gelegen en dat vond ie langer dan 5min leuk. straks even badderen en ikzelf ook douchen. maar goed heeft geen haast, tis toch rotweer
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:35:20 #195
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85723233
Ai ymme, dat is niet erg slim nee... Heeft ie zichzelf heel erg bezeerd?

@Orea fijn dat je zo toch je uurtjes kunt maken. Duurt voeden maar een kwartier bij jou? :o Bij mij tussen de 3 kwartier en een uur, daarom ben ik ook zo blij dat hij nu min of meer aan het doorslapen gaat :P

En idd son, het is behoorlijk k*weer momenteel. Eigenlijk prima weer om in huis aan de gang te gaan, maar ik kan daar nog geen goed ritme in vinden... Willem is overdag nogal wakker en vraagt dan ook veel aandacht (of eigenlijk wil ik die dan geven nu ik zo verliefd op m'n mannetje ben ;) )
Hoe ik dan het huishouden goed kan laten lopen is nog even zoeken en uitproberen. Martijn is nu samen met z'n oom het onderstel van de kinderwagen aan het afwerken (jaja, ein-de-lijk) dus ik kan hem ook niet inzetten. Ach ja, ik kan m'n was toch niet buiten drogen nu, dus eigenlijk kán ik de was niet eens doen O-)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:49:58 #196
259886 pessie
pi_85723771
Orea dat klinkt inderdaad kort! Een kwartier voeden! Fijn! Hier ben ik meestal 's nachts 40 a 50 minuten bezig, dus ook ik ben erg blij wanneer Nathan meer dan 4 uur tussen 2 voedingen laat 's nachts, dan slaap ik 3 uur achter elkaar. Orea, je hebt gewoon een slokopje gebaard :P .

Nathan ligt enigzins tevreden in de box, er komen wel geluidjes uit maar niet van het kaliber "ik wil iets anders". Vannacht niet heel veel geslapen. Weet eigenlijk niet meer waarom maar ik denk dat ik er straks met Nathan nog weer even in duik.
Ah hij is de box zat.
pi_85724486
Floris drinkt ook maar een kwartier/20 minuten.

En Flugel in huis dingen doen doe ik een beetje tussendoor. Dus af en toe een was erin mikken, die eruit halen als Floris slaapt. En het rek afhalen dat duurt vaak wat langer.
De enige keer dat ie echt even pech heeft is rond etenstijd :P Hij weet altijd goed te timen dat ie precies wakker wordt als k eten aan t maken ben of als we aan het eten zijn.

Mereltje Femke ook al een beetje aan t kletsen :) Hier komt er af en toe ook opeens geluid uit haha. Hij probeert t wel, zie je dat tongetje gaan, maar geluid erbij dat moet ie nog leren O+
pi_85724593
Oh Ymme, Jen slaapt al 2,5 jaar in mijn bed, denk je dat die nooit eens uit bed gedonderd is? Echt wel hoor..

En nu staat mn bed zelfs op klossen en moet ze via een trapje erop en eraf... Is gewoon wachten tot ze weer eens te wild van bed af wilt en eraf kukelt...
pi_85725037
Overdag wil ze nog wel eens langer drinken, of 2 borsten...(en dan ben ik dus regelmatig ook een uur bezig :)) 's nachts drinkt ze er echt maar 1.. gisterenavond legde ik haar aan en verslikte ze zich :@ beetje heftige tsr en toestroom van melk... dus als ze goed aangelegd ligt dan klokt ze alles flink naar binnen en dan krijg ik haar na die 15/20 minuten echt niet meer aangelegd :)

Qua huishouden valt het me allemaal nog mee.. 's morgens als Leia even in haar ledikant ligt en ik kan douchen, dan doe ik gelijk een wasje in de machine... na de voeding beneden als ze slaapt hang ik die op, en de volgende ochtend vouw ik hem als ik er weer een nieuwe was ingooi... gaat vanzelf eigenlijk allemaal! Mijn meneer kookt altijd, dus die stress heb ik niet :) Meestal komt Leia rond 5 uur/ half 6 dus mijn meneer plant het eten meestal vlak daarna!

Als ze straks veel meer wakker gaat blijven overdag en ik haar ga moeten entertainen, dan zal het wel lastiger gaan, maar voor nu gaat het nog prima!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:44:22 #200
259886 pessie
pi_85725792
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:14 schreef Ticootje het volgende:
Oh Ymme, Jen slaapt al 2,5 jaar in mijn bed, denk je dat die nooit eens uit bed gedonderd is? Echt wel hoor..

En nu staat mn bed zelfs op klossen en moet ze via een trapje erop en eraf... Is gewoon wachten tot ze weer eens te wild van bed af wilt en eraf kukelt...
Sorry, mag ik even?
_O- _O- _O-

Wat betreft huishouden, het is hier voornamelijk de was dat lukt om bij te houden. Het eten probeer ik wel zo vaak mogelijk voor te bereiden zodat manlief het alleen nog in de pan hoeft te gooien. Echt koken vind ik lastig als Nathan wakker is (en dat is hij standaard op dat tijdstip). Maar soms kook ik en dan entertaint manlief Nathan.
pi_85725917
Stsofzuigen gaat hier ook erg makkelijk :P als Leia ligt te jammeren en niet wil slapen (terwijl ze wel oververmoeid is) dan kan ik het beste de stofzuiger pakken en gaan stofzuigen, dan slaapt ze binnen een minuut :')

(misschien het enige positieve overgehouden aan mijn extreme nesteldrang in de zwangerschap :P )
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:53:30 #202
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85726214
:D 's nachts de stofzuiger aan dus Orea...

Willem reageert ook vrij weinig op geluid, maar ik vind het lastig hem alleen te laten als hij overdag wakker is. En dat is hij nogal eens... Ach ja, ik heb nog ruim de tijd om in een ritme te komen :P Martijn is in principe nog thuis, dus ik kan normaal gesproken dingen wel aan hem overlaten even...
pi_85727000
Ja altijd is het maar weer fijn om te lezen dat er meer zijn met soortgelijke 'problemen'. Logisch ook!
Het sloopt zo, je komt zelf in huis bijna nergens aan toe, zoveel aandacht dat deze kleine overdag vraagt. Wow.

Althans, zo gaat het hier deze ochtend. Ze ligt nu sinds hallf 10 voor de 2e keer in bed.
Eerst schone luier om 10u, voeding, knuffelen, even in de box half uurtje (zonder huilen, vond ik al heel wat). Toen naar bed, oogjes begonnen dicht te zakken. Nou na 15min was het stil dus ik dacht hoera... maar helaas. 30min later weer huilen!!
Ik even troosten, aai over haar hoofdje en nog een speen aangeboden. Wou ze niet. Muziekje was zeker ook lelijk, hihi.
Weer huilen toen ik weg ging, Heb nog een kleine 15min. gewacht. heel hard huilen!
Schone luier en maar weer mee naar beneden genomen. Weer gegeten! Was inmiddels ook zowat 3 uur later....
Ze leek even stil, ze ligt er nu weer 15 minuutjes in en weer keihard huilen!!
Zo zijn we dus al bezig deze ochtend tot nu. En gister ging zo goed :{

Gisterochtend om 07:30 na voeding slapen tot 10:30
Slapen van 12:15 tot 16:00.
17:30 weer slapen, tot 19:30, 2 korte uurtjes maar oke.
Ze is toen zeker wakker geweest (eten tussendoor, 2 etappes)tot 21:45
Toen eindelijk in slaap gevallen tot 01:00 en vanochtend kwam ze weer om 06:15 !!

'S nachts gaat nogsteeds goed hier vind ik! Da's geen probleem en dan slaapt ze ook heel snel weer in.

Toch even een nieuwe strategie hier aan het proberen :P voor overdag.
Is ze wakker en vraagt ze, schone luier en voeding en spelen in de box!
Knuffelen met mij, even onze tijd samen tot haar oogleden beginnen te hangen ;)
Dan breng ik haar naar haar bedje en hoop dat ze gaat slapen. Na 15min. huilen even troosten....
Als dat niet helpt, bij me nemen (eerder alleen maar tegen haar praten).
Nou, vandaag gaat dat dus ff mis tot nu toe, ze ligt nu nog wel en is stil maar denk dat ze zo weer begint.
Zo niet (wat ik hoop) kan ik eindelijk even douchen en de was doen en de keuken opruimen :P
pi_85727103
Heb je geen draagdoek Chillay? Zo te horen heeft je meisje behoorlijke mama honger overdag... je zou haar in de draagdoek kunnen doen, zo is ze dicht bij je en kun jij eventueel toch nog wat dingen in huis doen :)
pi_85727228
Ja heb ik ook al aan zitten denken
(en ti's en blijft natuurlijk een meid he, altijd nieuwsgierig en aandacht willen) :P
Dat zeggen ze en klopt hier dus wel, haha.

Al heb ik me niet goed verdiept in draagdoeken, ik vind het ook wel wat engs hebben!
En krijg je dan niet een baby die juist altijd daarin wil, dicht bij mama? Ja, grote twijfels dus nog :P
pi_85727446
Ik zou maar eens mee gaan lezen in het draagdoektopic ;) en je kan je kleintje nu nog niet verwennen ;) Ze heeft al die tijd in je buik gezeten, dichter bij mama kan niet.. maar natuurlijk mist ze dat nu... ze is nog zo klein!
pi_85728446
Zal het topic eens gaan opzoeken, thanks !! (doe m'n best van alles bij te houden haha).
Zie sowieso maar weinig pc, huis gaat in de tussentijd even voor hihi.

Verwennen nee oke, dat kan nu niet en logisch dat ze bij me wil zijn. Ik ook bij haar :D

Gaat mij er nu even om dat ze niet te moe is om te slapen.
Ze blijft zichzelf wakker houden met huilen, is dan uitgeput en huilt daar weer om.
Moet ook leren in haar bedje te slapen via het 'ik lig in bed, dus ik moet gaan slapen' idee.
Anders krijg je meer zoiets van 'ik ga in slaap vallen op papa of mama en beland dan vanzelf in bed'.
Dat heb ik de eerste 2 weken zo gedaan, ze viel bij ons in slaap en dan pas het bedje in.
Ze ligt nu dan ook alweer ruim een half uur te slapen :D

Het is ook een enorm 'vreetzakje'.
Ze ligt echt te huilen om voeding. Na 110cc ruim, wil ze na een uur zeker nog 30 extra.
Slapen voor die voeding doet ze echt niet. (en ik doe al voeden op verzoek).
Ze moet echt haar buikje vol-vol hebben wil ze gaan slapen.....
pi_85728677
Maar 's nachts doet ze dat toch al prima? Dat slapen in haar bedje?
Ik denk niet dat je meisje nu al denkt; zo als ik maar hard genoeg blér mag ik op mama in slaap vallen... huilen is nu het enige wat ze kan om te communiceren he? Dus niet alleen bij honger/slaap of vieze broek, ook om lekker dicht bij je te zijn kan ze huilen..

Misschien heeft ze juist het geluid van je hartslag nodig om rustig te worden overdag.. en met een doek kan dat prima en heb jij je handen vrij...
pi_85729250
Ze is 's ochtends zo lang wakker en huilt dan aardig wat af.
Na de eerste voeding gaat het voor een half uurtje wel goed, lekker bij mij, lekker even in de box. Lekker knuffelen. Toch gaat ze daarna erg huilen! Niet omdat ik haar niet bij me neem. Als ik haar 2 uur bij me heb blijft ze ook klaarwakker en gaat ze niet slapen, ze vind het veelste gezellig. Soms is ze 3 uur lang wakker, in de box, in een stoeltje, op mijn armen. Ze vind dat allemaal prachtig!

Ze is morgen pas 3 weken en dan overdag al zoveel wakker.... als ze dan uiteindelijk weggezakt is en je legt haar in bed begint ze dus vaak te huilen. Om voeding! (eerder wil ze die nog niet) Als ik haar dan weer geef, dan pas gaat ze slapen. In de tussentijd kan ik haar niet in haar bedje leggen, dan wil ze bij mij zijn en op het laatst dus eten. Duidelijker kan ik het ff niet uitleggen .....

(ik bedoel er dus niet mee dat ze huilt om aandacht....)
Ze is gewoon een wakker type in de ochtend. Alleen zo lang wakker voor zo'n kleintje?
In mijn ogen is ze dan uiteindelijk (zeker na 3 uur wakker zijn) te moe van alle indrukken en het huilen om te gaan slapen, wat ze dus in die 3 uur niet wil.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:27:54 #210
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85730472
Willem is ook heel erg graag bij mama en kan echt uren wakker zijn overdag... Maar net is er een mini-wondertje gebeurd... Ik had via marktplaats zo'n lodger shelter gekocht en die kwam net binnen, ik hang dat ding in de box waar Willem wat lag te jengelen. Ik parkeer Willem ín de lodger en hij doet z'n ogen dicht en valt in slaap :D

En net tijdens het weeguurtje ook mooi nieuws, Willem weegt nu 4510 gram! Dat is dus 320 gram meer dan vorige week :') Nu kan ik komende week gaan spelen met Borstvoeding en bijvoeding en dan volgende week weer wegen om te zien wat het effect daarvan is....
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:50:34 #211
259886 pessie
pi_85731492
Fluugs geweldig nieuws!!!

Chilla heb je het idee dat ze ergens last van heeft? bv reflux? Omdat ze specifiek huilt wanneer ze plat in bed ligt, misschien heeft ze daar wat last van en wil ze eten als troost?
Verder, Nathan was eerst ook heel veel wakker, en eigenlijk nog steeds wel overdag. Het grote voordeel is dus dat hij 's nachts slaapt. Nathan is ook wel regelmatig wakker tussen 2 voedingen, tsja als hij wakker wil zijn wil hij wakker zijn, hij valt uiteindelijk vanzelf ergens in slaap (of dat nou in zn bed is, wat tegenwoordig steeds vaker het geval is *O* , op mij, in de box of in de kinderwagen...).
Verder, kindjes moeten ook leren slapen vertelde Claudia laatst, en eigenlijk heeft ze daar wel gelijk in.
Laatste, ik heb de site van merel opgezocht babytaal en ik luister nu heel goed, ik onderscheid nu echt wanneer Nathan een boer moet laten of wanneer hij drinken wil. Ik dacht eerst echt dat Nathan niet wilde boeren, maar het zit hem toch dwars en door langer te kloppen komen er meestal flinke boeren boven. Misschien heeft jouw meisje dat ook?
pi_85731817
Zo lekkere vent al dus Flugel!

Ik heb dinsdag afspraak bij CB, ben ook wel benieuwd wat Leia nu weegt :) ze zou zeker over de 4 kg moeten zijn nu!
pi_85732069
Ik dacht, kom laat ik eens kijken hoeveel ze hier op mijn weegschaal weegt.. dus even gewogen.. zit ze op 4300 hier (en misschien hoger, maar mijn weegschaal meet maar 1 cijfer achter de komma!)

:o :o
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:18:53 #214
259886 pessie
pi_85732594
Orea :o slagroom O+

Wij mogen morgen naar het cb, ben benieuwd. Aangezien Nathan een enorme berg poepluiers produceert elke dag weer denk ik dat het wel goed zit.
pi_85732666
@ Flugeltje
Heerlijk zeg, doet dat lodger ding (ik ga eens ff koekeloeren) goed werk :D

@ Pessie
Nou als ze dus eenmaal écht moe is slaapt ze ook meteen als een roos!! (lekker in haar wiegje).
Hier zie ik er ook zeker wel voordeel in hoor, 's nachts slaapt ze dus inderdaad als een roosje :D
Thanks voor de link, ik ga straks ff op 't gemak kijken. Leren slapen moeten ze inderdaad, had ik gelezen.
Daarbij las ik dus ook dat ze echt moeten gaan leren slapen in hun eigen bedje (ongeacht welke leeftijd).
Ze moeten zelf ontdekken dat het bedje om te slapen is.
Ja tuurlijk mag ze lekker overal slapen waar ze wil nu, zo streng ben ik nou ook weer niet (voor het geval dat zo lijkt) :P
Ynthe boert als een échte kerel, hahaha. Mega boeren uit m'n kleine meisje.
Ik doe meestal na 50cc tussendoor ook even boertje laten. Gaat allemaal goed hier wat dat betreft.

Ik gooi het er maar op dat ik een wakker typje heb, hihi.
Dan maar lekker wakker zijn en jengelen en pas slapen als zij daar zin in heeft
(wat ze nu overigens nogsteds doet) *O* vanaf 13u.

Ik ga vanavond ook ff poging doen tot wegen van haar, haha ben wel benieuwd.
pi_85732887
Ja dat is echt een lekkere boost na het onzekere gedoe in het begin... dat ze zoveel afviel en pas vorige week (met 3 weken) weer op geboortegewicht zat... (net iets erboven...) 1,5 week geleden zat ze op 3695... en dan zal mijn weegschaal wel wat afwijken van die van CB dus denk dat ze wel iets lichter is... Maar dan nog O+

Chillay, het kan ook weer omdraaien hoor ;) dus dat ze ineens wel weer overdag genoeg gaat slapen :)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:30:21 #217
259886 pessie
pi_85735237
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:26 schreef Orea het volgende:
Ja dat is echt een lekkere boost na het onzekere gedoe in het begin... dat ze zoveel afviel en pas vorige week (met 3 weken) weer op geboortegewicht zat... (net iets erboven...) 1,5 week geleden zat ze op 3695... en dan zal mijn weegschaal wel wat afwijken van die van CB dus denk dat ze wel iets lichter is... Maar dan nog O+

Chillay, het kan ook weer omdraaien hoor ;) dus dat ze ineens wel weer overdag genoeg gaat slapen :)
Dat heeft Nathan 1 keer gedaan, daarna hebben we hem gewoon wakker gehouden, wij vonden 1 doorwaakte nacht na de kraamweek voldoende. En Nathan is dus enigzins wakker te houden, wat wel makkelijk is.
Chilla het kan best zijn dat ze volgende week wel weer meer slaapt overdag.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:01:04 #218
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85736399
Goedemiddag :W
Ik kom me melden met Ylana O+
Doorwaakte nachten in de kraamweek :X mijn hemel. Na 5 dagen had ik in totaal 's nachts 10 uur slaap gehad, ik kón niet meer. De kraamhulp adviseerde toen om het badje 's avonds te doen vrij kort na een voeding, na badje nog een toetje én in te bakeren. Sinds we inbakeren slaapt ze tenminste 's nachts. Ja oké, ze komt 3-4 keer voor een voeding, maar tussen de voedingen in sláápt ze. En ik dus ook. Het badje hebben we gister om te proberen eens overgeslagen, het is echt het inbakeren wat hier de truc doet.
Hier ook een sneldrinkster O+ met ongeveer 10 minuten is ze klaar en kan ik haar zo weer terug in haar wiegje leggen. Met een kwartier kan het licht dus weer uit en soms met 20 minuten.

Het huishouden daar ben ik nog niet zo toe in staat :@ Als ik langer dan 3 minuten stilsta doet mijn kruis zo zeer en lijkt het weer op mijn enkels te hangen :X Gelukkig is manlief thuis die het lekker van me overneemt.

egopost/
Ik kreeg net post van het Sophia. Ylana moet als ze 3 weken oud is geopereerd worden aan een cyste in haar buikje, en in de brief stond de operatiedatum; aanstaande dinsdag al :o :'( Dan is ze helemaal nog geen 3 weken, dan is ze 2 weken oud :'( . Maandag opname en dinsdag operatie. Voordeel is dat M. dan nog vakantie heeft en er dus gewoon kan zijn voor Tobias. Maar ik had die 3 weken zo in mijn hoofd zitten dat de 2 weken nu wel wat rauw op mijn dak kwam vallen :{ .
/einde egopost/ zal eens kijken of het meelezen gaat lukken nu ;)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85736835
Heftig hoor Saffier!!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:16:47 #220
259886 pessie
pi_85736991
Saffier dat is inderdaad een beetje schrikken lijkt mij! Blijf je bij haar in het ziekenhuis?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:22:39 #221
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85737206
Ja ik blijf bij haar. Anders is mijn bv ook meteen om zeep.
Heftig Tico, ja idd het goede woord.
Ylana
pi_85737336
orea fijn dat ze zo goed groeit! kan je nagaan als de bv gelijk goed was gelopen, dan had ze denk ik net zo goed gegroeid als floris in 1maand.
geen idee wat hij nu weegt. wil t niet weten :') ik ben in ontkenning dat mijn baby groeit.
hij zal iig over de 5kg zitten...

saffier dinsdag al :o das snel!
fijn dat verder alles goed gaat!
pi_85737483
Ik vrees dat ze dan inderdaad ook al ruim 5 kilo had gewogen nu inderdaad! :D

Saffier welkom! En jemig, dinsdag al... dat zal inderdaad even schrikken zijn geweest! Fijn dat je man er nog is voor Tobias.. Sowieso fijn dat hij vrij is (ik had niet geweten wat ik had moeten doen als mijn man alleen de eerste 2 dagen had gekregen ;) ik had hem echt wel nodig zeg maar ;)) En natuurlijk fijn dat de rest zo goed gaat!!
pi_85737577
hij was in precies een maand 1250 gram gegroeid
pi_85737700
Nou als ik nu kijk, de laatste keer officieel wegen was ze 250 gram gegroeid in 4 dagen :X en nu zou het neerkomen (als die 4300 klopt hè.. denk eerder (gevoelsmatig ofzo) dat ze rond de 4100 zit nu) op 600 gram in 1,5 week, wat op zich wel kan als je ook die 250 aanhoudt!

Speklap O+
pi_85739123
lekker toch :D
ik ben ook blij dat floris t zo goed doet op de bv

zo ik heb net even gauw t halve huis opgeruimd. kreeg t op mn heupen hehe. we gaan een weekendje weg dus alles MOEST schoon. floris sliep dus dat was makkelijk.
nu nog bedenken wat er allemaal mee moet dit weekend
pi_85739159
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
lekker toch :D
ik ben ook blij dat floris t zo goed doet op de bv

zo ik heb net even gauw t halve huis opgeruimd. kreeg t op mn heupen hehe. we gaan een weekendje weg dus alles MOEST schoon. floris sliep dus dat was makkelijk.
nu nog bedenken wat er allemaal mee moet dit weekend
Verlate nesteldrang ofzo?
pi_85739709
dat zal het zijn
ach ja beter laat dan nooit toch :)
moet wel zeggen dat ik t nu wel veel belangrijker vind dan vroeger. ik hou t allemaal wat meer bij
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:14:39 #229
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85740882
Jeetje saffier, wat tico zegt; heftig allemaal.... Laten we hopen dat het allemaal voorspoedig gaat en jullie snel weer lekker thuis kunnen zijn... :*

Zo Orea, ze groeit idd goed zeg.

Sonnetje, gek is dat he. Ik ben ook veel minder relaxed dan vroeger wat het huishouden betreft. Bij mij is het zo'n beetje tijdens de zwangerschap begonnen... Zeker nu ik met de kraamvisite zit heb ik heel erg de neiging om alles spic en span te willen houden...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:23:30 #230
259886 pessie
pi_85741215
Orea, ik had ook niet geweten wat ik zonder manlief had moeten doen.
Speklap O+

Son, jouw zoon is ook hard gegroeid!!! Ik ben erg benieuwd wat Nathan morgen weegt, ik denk wel dat hij een kilo is aangekomen in een maand maar geen 1200 gram.

En hier nog steeds geen nesteldrang :N
pi_85743702
nou voor kraamvisite maakt t me niet zoveel uit, meer gewoon voor floris. tis ook niet zo dat t steriel is, maar de tafels en t aanrecht liggen minder vol bijvoorbeeld :)

pessie, floris zat op 17 juli al 130gram boven zijn gevoortegewicht. dus 6dagen na zijn geboorte.
maar goed borstvoeding liep hier gelijk goed. geen rare dingen gehad hier ;)
hij is wel 2keer bijgevoed, maar dat had met zijn hoofdpijn te maken. daardoor kon ie s nachts niet goed drinken. kostte m teveel moeite. was alleen de eerste en tweede nacht.
pi_85766712
Ik heb net wendagen op de opvang afgesproken... :'( 3 en 4 januari wennen, en 10 januari moet ik weer aan de slag.... :'( duurt gelukkig nog heel lang want ben er nog echt niet aan toe... :'( Maar gelukkig gaat ze naar een super opvang dus het komt wel goed... En tegen die tijd ben ik vast wel weer aan werken toe!
pi_85766923
Dat lijkt me ook spannend hoor voor het eerst naar de kdv. Femke gaat half oktober al 2 dagen in de week, moet er nog niet aan denken.
pi_85767032
wat dat betreft ben ik wel een beetje blij dat ik geen werk nog heb :@
maar goed in oktober weer beginnen met solliciteren.
en hij hoeft niet maar kdv, hoe we t allemaal haan regelen moeten we nog even bekijken :)
pi_85767454
'Gelukkig' hoeft Leia maar 2 dagen naar de opvang.. En ach ze is dan bijna 6 maanden dus ben al heel blij dat ik het eerste half jaar thuis kan zijn :)
pi_85767715
Mijn kleine gaat per 1 dec naar het kdv. Even kijken hoe en wat, maar M. heeft aangegeven toch een hele dag vrij te willen zijn per week, en dan zouden Jen en de kleine nog maar 3 dagen naar het kdv gaan..

Ik moet zo langzamerhand zelfs BSO gaan regelen voor Jen, die gaat over anderhalf jaar alweer naar de basisschool..
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:51:18 #237
259886 pessie
pi_85767823
Orea, wendagen, heftig! Ik ben erg blij dat Nathan niet naar een kdv hoeft.

We zijn naar het consultatie bureau geweest.
Een maand geleden zag Nathan het levenslicht met 2520 gram en 45 cm. Vandaag was dat al 3810 gram en 54 cm. Ik heb gegild van verbazing. Mijn kleine ventje is een beer!
pi_85767873
Wow!!! Dat heb je goed gedaan met Nathan zeg!!! En een maand alweer! Leia is morgen alweer een maand :o
pi_85768471
Wat gaat het hard met de kleintjes :o hihi.
Yinthe vandaag ook alweer 3 weken!!
Ze ligt heerlijk te slapen nu, wat ziet dat er toch ontzettend lief uit.

Ik werk thuis, eigen webdesign bedrijfje. heeeeerlijk!!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:22:21 #240
259886 pessie
pi_85768925
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:09 schreef ChilllayD het volgende:
Wat gaat het hard met de kleintjes :o hihi.
Yinthe vandaag ook alweer 3 weken!!
Ze ligt heerlijk te slapen nu, wat ziet dat er toch ontzettend lief uit.

Ik werk thuis, eigen webdesign bedrijfje. heeeeerlijk!!
Yes! *O*

Fijn dat je thuis kunt werken ^O^

En wat betreft Nathan's groei, ik snap het echt niet. Ik heb het zo somber ingezien met de borstvoeding vantevoren maar hij groeit gewoon enorm goed op deze voeding! Ik sta echt perplex van mn lichaam.
pi_85768976
Lars is morgen alweer 4 maanden... jee wat gaat dat allemaal snel zeg. Hij gaat al bijna twee maanden elke week twee dagen naar een kinderdagverblijf. En gelukkig gaat dat heel goed. Soms ben ik wel eens bang dat ik hem niet meer meekrijg omdat ze hem daar allemaal zo ontzettend leuk vinden ;) Het is wel fijn om te weten dat dat allemaal goed gaat; dat maakt het werken meteen weer een stuk leuker.
(Al heb ik het nu voor deze week wel weer gehad... waar blijft dat weekend nou?!)
pi_85769113
Pessie wat goed zeg, flink gegroeid.

Gisteravond even weg geweest zonder Femke naar een festival hier (Noorderzon), was wel even lekker :) Merkte dat mijn borst op knappen stonden toen ik terugkwam (geef maar met 1 borst bv en combineer met kv). Kon Femke niet wakker maken want mijn vriend had haar flink melk gegeven en was van 17-21 uur met haar bezig geweest. Daarom maar gekolfd, was lang geleden. Heb een kolf die gigantisch herrie maakt :{ Laatste keer dat ik kolfde kwam er maar 30 ml uit en nu kreeg ik er 65 ml, dat betekent dat de productie omhoog is gegaan :)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:47:10 #243
259886 pessie
pi_85769854
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:27 schreef Mereltje het volgende:
Pessie wat goed zeg, flink gegroeid.

Gisteravond even weg geweest zonder Femke naar een festival hier (Noorderzon), was wel even lekker :) Merkte dat mijn borst op knappen stonden toen ik terugkwam (geef maar met 1 borst bv en combineer met kv). Kon Femke niet wakker maken want mijn vriend had haar flink melk gegeven en was van 17-21 uur met haar bezig geweest. Daarom maar gekolfd, was lang geleden. Heb een kolf die gigantisch herrie maakt :{ Laatste keer dat ik kolfde kwam er maar 30 ml uit en nu kreeg ik er 65 ml, dat betekent dat de productie omhoog is gegaan :)
Wij waren zondag al geweest, vroeg in de avond en Nathan meegenomen :D .
Wat haal jij er veel uit! Je zou kunnen overwegen de bijvoeding te minderen/stoppen en 2 borsten te geven.
pi_85770189
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:47 schreef pessie het volgende:

[..]

Wij waren zondag al geweest, vroeg in de avond en Nathan meegenomen :D .
Wat haal jij er veel uit! Je zou kunnen overwegen de bijvoeding te minderen/stoppen en 2 borsten te geven.
Ik ga haar wel weer proberen nog vaker aan te leggen. Mijn linkerborst komt echt nauwelijks wat uit, maar misschien moet ik het toch maar weer eens proberen. Vandaag begonnen om maar weer eens bij te houden hoeveel kv ze nu precies in 24 uur krijgt.

Gezellig he Noorderzon, ben al 3 keer met Femke geweest, lekker babyshowen, kom daar zoveel bekenden tegen. Helaas steeds maar van korte duur, na een half uur gaat ze huilen en ja dan is dat showen toch wat minder :D
pi_85776637
Wow Mereltje, wat goed! En das inderdaad een flinke hoeveelheid! Dat is wat ik er nu ook zo ongeveer uit krijg per borst (tussen de 50 en 100 cc als ie op knappen staat.. na een voeding vaak maar 10 - 30 cc :)) maar dat is echt veel joh! (ik haalde er toen met de overproductie meer dan 150 ml uit per borst in nog geen 8 minuten kolven, das ook niet leuk...)

Dus deze hoeveelheid is echt super hoor!!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:15:30 #246
259886 pessie
pi_85777608
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:54 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Gezellig he Noorderzon, ben al 3 keer met Femke geweest, lekker babyshowen, kom daar zoveel bekenden tegen. Helaas steeds maar van korte duur, na een half uur gaat ze huilen en ja dan is dat showen toch wat minder :D
:Y
Nathan vind het wel prima in de wagen dus we hebben heerlijk even rondgesjouwd.
pi_85790873
Ik kom me melden met mijn dochter! Elise is op dinsdagavond 24 augustus om 23.39 uur geboren. Ze woog toen 3700 gram en was 50 centimeter. Sinds gisteravond zijn we thuis. Het gaat met ons allebei prima. De eerste dagen waren rommelig en onrustig, want op zo'n kraamafdeling is het best druk, maar nu kunnen we ons ritme gaan vinden. De borstvoeding begint goed op gang te komen (helaas nog erg pijnlijk met aanleggen) en tussen de voedingen door slaapt ze als een roosje. Ik voel me zelf boven verwachting goed, dus kan lekker van haar genieten. O+ :9

Dit is ze:

pi_85791250
hey pessie, dan is nathan meer gegroeid dan floris in 1maand!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:22:59 #249
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_85791562
Cantere,van harte gefeliciteerd met jullie mooie meid.Geniet van d'r!

Onze vent word morgen al weer 2mnd en is al een hele knul.Afgelopen week op het cb 61cm en 6185gram.En het word gewoon steeds allemaal veel leuker O+

28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_85801454
Welkom Cantare! Wat een dotje, die Elise...

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:22 schreef Guess. het volgende:
Onze vent word morgen al weer 2mnd en is al een hele knul.Afgelopen week op het cb 61cm en 6185gram.En het word gewoon steeds allemaal veel leuker O+
Jeetje, Guess. Inderdaad een hele knul! Lars is (vandaag precies) 4 maanden; en hij woog afgelopen donderdag bij het CB 6010gram.... Da's gewoon minder dan jouw ventje! Of heb ik nu al zo'n iel mannetje dat op z'n vader lijkt (60kg bij ~1m90)?
pi_85804553
Cantare wat een mooi meisje, welkom :)

Guess die armpjes van je kleintje zo lief over elkaar ahh :)

We zitten hier de laatste dagen weer in een vreemd ritme. Ze slaapt nu van 23 tot 6 dan gaat ze weer slapen van 7-10 en slaapt ze van 13 tot 17 uur en daarna is ze eigenlijk wakker tot 23 uur en drinkt ze veel. Kan ik in de middag lekker wat doen in het huis.
pi_85808665
Wat een heerlijke berichten over groeiende kinderen :Y

Welkom Cantare. Wat een schatje is het geworden O+
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:25:30 #253
259886 pessie
pi_85810055
Cantare welkom en gefeliciteerd met je dochter! *O*

Guess, jullie vent is ook super goed gegroeid! En die van Shandaly ook al! Goed groeiende kindjes in dit topic ^O^ .

Hier een vermoeiende nacht. Ik weet niet goed waarom. Na de vroege voeding ging Nathan niet meer rustig slapen, deed hij gisteren ook al niet. Uiteindelijk is zn papa er met hem uit gegaan zodat ik nog een uurtje kon slapen.

En geprobeerd wat kleding voor mezelf te kopen waarmee ik borstvoeding kan geven. Wat een ramp. Bij de esprit wel een heel leuk borstvoedingsgeschikt shirt gevonden met lange mouwen. Verder ben ik misvormd na de zwangerschap, vraag me af of het ooit nog weer goed komt, zwangerschapskleding kopen was wel echt stukken makkelijker dan normale kleding kopen ooit voor mij is geweest.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:10:13 #254
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_85821171
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:25 schreef pessie het volgende:
Cantare welkom en gefeliciteerd met je dochter! *O*

Guess, jullie vent is ook super goed gegroeid! En die van Shandaly ook al! Goed groeiende kindjes in dit topic ^O^ .

Hier een vermoeiende nacht. Ik weet niet goed waarom. Na de vroege voeding ging Nathan niet meer rustig slapen, deed hij gisteren ook al niet. Uiteindelijk is zn papa er met hem uit gegaan zodat ik nog een uurtje kon slapen.

En geprobeerd wat kleding voor mezelf te kopen waarmee ik borstvoeding kan geven. Wat een ramp. Bij de esprit wel een heel leuk borstvoedingsgeschikt shirt gevonden met lange mouwen. Verder ben ik misvormd na de zwangerschap, vraag me af of het ooit nog weer goed komt, zwangerschapskleding kopen was wel echt stukken makkelijker dan normale kleding kopen ooit voor mij is geweest.
Ow erg he,ik heb van mezelf al een maatje(of wat)meer.Voor de zwangerschap was het allemaal wel redelijk stevig,toen ik net bevallen was voelde het allemal zo los zeg maar,het is niet helemaal hetzelfe meer maar moet eerlijk zeggen dat op die gekke snee in m'n buik het bijna weer als vanouds is(en nog 6 kilo lichter ook!)

quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:23 schreef Shandaly het volgende:
Welkom Cantare! Wat een dotje, die Elise...
[..]

Jeetje, Guess. Inderdaad een hele knul! Lars is (vandaag precies) 4 maanden; en hij woog afgelopen donderdag bij het CB 6010gram.... Da's gewoon minder dan jouw ventje! Of heb ik nu al zo'n iel mannetje dat op z'n vader lijkt (60kg bij ~1m90)?
Papa van Syl is 203cm en 95 kilo.Jou man is wel slank maar wel lang.Denk dat het allemaal niet zo veel zegt.Onze vent is gewoon al groot geboren!
  zondag 29 augustus 2010 @ 08:56:34 #255
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85825461
Chantare, van harte welkom en gefeliciteerd met Elise! :)
Wat vervelend pessie, is de afgelopen nacht wel goed gegaan?

Als onze Siebe in de ochtend niet meer wil slapen gaat hij eerst even in de box 'spelen' en daarna mag hij in de draagzak. De meneer valt dan vaak als een blok in slaap en hij ligt dan een uur of wat lekker warm tegen mijn buik O+

Met Siebe gaat het allemaal heel goed, hij slaapt nog steeds door, drinkt hartstikke veel en kan ontzettend lief lachen. Hij is nu 57cm en 4370gram. Maar woensdag over een week moet hij weer naar het CB voor de prikjes... :'( En vanaf dan moet ik weer gaan werken. Een hele overgang en de zorg afstaan is toch ook een hele overgang.... :{
kloep kloep
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:18:52 #256
259886 pessie
pi_85829937
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 08:56 schreef Borizzz het volgende:
Chantare, van harte welkom en gefeliciteerd met Elise! :)
Wat vervelend pessie, is de afgelopen nacht wel goed gegaan?

Als onze Siebe in de ochtend niet meer wil slapen gaat hij eerst even in de box 'spelen' en daarna mag hij in de draagzak. De meneer valt dan vaak als een blok in slaap en hij ligt dan een uur of wat lekker warm tegen mijn buik O+

Met Siebe gaat het allemaal heel goed, hij slaapt nog steeds door, drinkt hartstikke veel en kan ontzettend lief lachen. Hij is nu 57cm en 4370gram. Maar woensdag over een week moet hij weer naar het CB voor de prikjes... :'( En vanaf dan moet ik weer gaan werken. Een hele overgang en de zorg afstaan is toch ook een hele overgang.... :{
Borizz, fijn dat alles zo goed gaat! Hij groeit prachtig! En weer aan het werk -O- . Gaat Siebe naar het KDV?

Guess, jouw man is inderdaad lang, dus je kleine vent ook!

Afgelopen nacht ging weer veel beter: de oplossing blijkt te zijn meer voeden 's avonds! Prima, geen zuigbehoefte meer dus meer drinkbehoefte, hij sliep vannacht weer heerlijk door! Hij lag om 22.30 te slapen en volgens mij kwam hij pas om 4.00 weer en daarna om 7.45! Perfect! *O* .
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:52:22 #257
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85835100
Ik moet de ziekenhuistassen voor Ylana en mij nog inpakken maar ik heb er echt geen zin in. Ziekenhuisontwijkend gedrag is dat he ;)
Ah zo te horen heeft ze honger, daarna dus aan die tassen beginnen...
Ylana
pi_85848930
Succes komende dagen Saffier! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85855424
Succes morgen in het ziekenhuis Saffier :*

Vandaag is Femke voor het eerst een paar uur naar mijn moeder gegaan en mijn vriend en ik hebben heerlijk met z'n tweeen gegeten in een restaurant :Y) alles is goed gegaan, ze is de hele avond wakker geweest dus ze heeft lekker met haar getutteld, mijn moeder is zelfs gaan blokfluiten :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 08:41:03 #260
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85861853
Heel veel succes Saffier :* , morgen wordt Ylana geholpen toch? Hoe laat moeten jullie binnen zijn?

Mereltje wat lekker dat je er even uitgeweest bent! En dat blokfluiten zou hier ook nog wel eens een keer kunnen met de moeder van Tijn :D Die is ook ineens verdacht vaak 'in de buurt' vanuit Zeeuws Vlaanderen, ze is de afgelopen weken al vaker op visite geweest dan in de 3 jaar hiervoor :')

Siebe groeit ook goed zie ik ^O^ Hopelijk vallen de prikjes mee volgende week...

Oei Pessie, dat doorslapen ziet er goed uit. Nu de voeding van 4 uur er nog af en je hebt weer ouderwets lekkere nachten.

@Guess, hier ook een maatje meer en ik ben heel erg bang dat die hangbuik die ik nu heb (het is echt een soort van 'flapje' nooit meer goed gaat komen. Met een correctiebroekje kan ik de boel redelijk vormen, maar tof is anders... -O-

Zometeen met Willem naar de dokter, hij heeft slijmerig bloed in de ontlasting. Begon vorige week al met af en toe een 'fliebeltje'. Toen met CB besproken en die gaven aan dat 'af en toe' niet direct iets was om je zorgen over te maken. Bovendien doet Willem het nog steeds haske goed, is alert, huilt bijna niet, eet prima en op wat darmkrampjes na geeft hij ook niet direct pijnklachten. Dit weekend echter is de hoeveelheid bloed wel toegenomen dus nu maar naar de huisarts... (de huisartsenpost dit weekend vond het geen spoed) Zelf vermoed ik dat het slijmvlies van z'n darmpjes geirriteerd is ergens door, kom op internet veel tegen over koemelkeiwitallergie, maar Willem krijgt borstvoeding en de bijvoeding is hyperallergeen, juist om een koemelkallergie te voorkomen... Ben wel benieuwd wat de dokter ervan gaat zeggen.

edit: Cantare, wat een bjoetie!! O+
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:26:18 #261
259886 pessie
pi_85865648
Saffier veel succes in het ziekenhuis!

Fluugs veel succes bij de huisarts.

Verder voor de goede berichten ^O^

Nathan heeft vannacht weer doorgeslapen. Helaas had hij daarna veel last van krampjes, ik weet niet zo goed waardoor, ik heb volgens mij gisteren niets geks gegeten. Gelukkig is het nu over, hij is alleen een beetje hangerig vandaag.
pi_85866254
Hypoallegeen is geen geschikte voeding als het echt KMA is flugel.
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:46:38 #263
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_85866383
Saffier wat sneu en heftig nog zo klein, jij maar net kraamweek af.
Ik denk aan jullie :* sterkte
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_85866640
Vanmorgen waren Leia en ik nog even lekker blijven liggen... wat geprut op bed, heerlijk! Tijd om aan te kleden en te verschonen... en ze had de afgelopen week wat last met haar ontlasting... Maar toen ik net haar luier open deed! Mijn hemel :D van voor naar achter! Tot bijna onder haar oksels :D en gewoon geen kick geven hè? Nee ze keek alleen wat gelukzalig O+

En ze lacht!! Mijn dochter lacht naar me! Geen stuipjes, nee echt lachen... wát een geweldig gevoel is dat zeg!!
Ze slaapt ook weer 's nachts, komt keurig om de 3 uur :) Wel hebben we de kinderwagenbak in de wieg gezet en ligt ze daarin. De wieg is toch nog te groot en te koud voor haar.. Maar dit ging prima! Tis zo'n heerlijk kind *;

Jemig Flugel, dat is ook schrikken. Hoop dat het meevalt en verder wat Ticoo zegt!

Pessie, ook zonder dat jij iets gegeten hebt wat het kan triggeren kan Nathan krampjes hebben hoor. Zijn darmpjes zijn nog volop in ontwikkeling!

Mereltje :D blokfluiten! Geweldig O+ gisteren lag Leia weer in de box op het randje van slapen maar het lukte niet.. Dus ik ben weer gaan stofzuigen en hoppa, weg was ze :D komisch!

Cantare! Welkom met je prachtige dochter!! Wat fijn dat alles zo goed gaat O+

Saffierke, heel veel succes voor morgen en de dagen erna! Denk aan jullie :*
pi_85868978
Flugel, wou ook al zeggen dat hypoallergene voeding niet KMvrij is! Sommige pakken staat het niet duidelijk op maar weet dat het merk van Kruidvat hypo dus niet KMvrij is!

Heb niet heel erg bijgelzen.. sorry hoor!
We zijn druk met Nanique, andere voeding en proberen om een ritme achtig iets te creeeren en het lijkt wat te helpen! Ook slaapt ze sinds gister op haar eigen kamer.. Wou mijn kamer wel weer terug en ze kon zichzelf in de wieg wakker houden, niet normaal! Nu dus in ledikant op haar eigen kamertje! en dat ging erg goed afgelopen nacht an 22.30 uur tot 08.00 uur :D
Nu slaapt ze weer op bed!!!! Heerlijk even de handen vrij ga zo even wat leuks doen met de oudste!
  maandag 30 augustus 2010 @ 13:34:01 #266
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85869991
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Hypoallegeen is geen geschikte voeding als het echt KMA is flugel.
Typisch, de kraamhulp zei juist dat deze voeding juist bedoeld is om KM allergie te voorkomen, het zit er wel in, maar dan gemodificeerd of zoiets... Kun je dus ook niet meer blind op varen...

Enfin; De huisarts was nog niet heel erg onder de indruk van ons verhaal. Natuurlijk had Willem net voor vertrek een luier waar voor het eerst sinds een paar dagen geen bloed inzat en was z'n nieuwe pamper nog haske schoon toen we bij de huisarts waren :') Ik kon dus niets laten zien, maar ze was zoals gezegd nog niet direct in paniek. Ze heeft z'n buik bevoeld en beluisterd en de tip gegeven om de bijvoeding iets meer te verdunnen de komende week en deze ook aan te maken met rooibosthee ipv alleen water. Als Willem dan vrijdag nog steeds bloedverlies heeft moeten we terugkomen...

Heerlijk he Orea, zo'n lach O+ Willem kan af en toe ook al een hele brede geven, dan lacht z'n hele gezicht mee :D

Lekker pessie dat doorslapen... Wat Orea zegt, krampjes kunnen sowieso voorkomen. Hoef jij niet iets raars voor gegeten te hebben.

@Liesz, fijn dat ze goed slaapt in haar eigen bedje. Ritme creëren kan ook wel heel goed zijn ja. Ik probeer dat ook al een beetje voor elkaar te krijgen, maar ik denk dat Willem er nu nog net iets te jong voor is nog....
  maandag 30 augustus 2010 @ 13:41:08 #267
259886 pessie
pi_85870231
Fluugs, wat een grappig advies, rooibosthee. Heb ik echt nog nooit gehoord. Ik hoop dat het helpt.

Volgens mij hebben we een regeldag vandaag :O . Heeft iemand een oei ik groei om het te checken? Nathan is morgen 5 weken.
pi_85877119
Leuk he dat lachen Orea O+
Floris was ook al heel vroeg hoor! Met 2,5 week, maar toen geloofde niemand me :P
En met 3 weken was ie aan t lachen op de verjaardag van mijn zwager naar een wildvreemde...Dus toen kon niemand meer zeggen dat t geen echt lachje was :')

Flugel, hopelijk is t geen kma!

Mereltje, fijn dat t goed gegaan is bij je moeder. En blokfluiten :D zo leuk die opa's en oma's :D (mijn vader speelt tegenwoordig met de barbies samen met mijn nichtje haha)

Cantare welkom met Elise!

Zo hier weer terug van een weekendje weg. Is allemaal hartstikke goed gegaan met Floris O+
Hij heeft vannacht zelfs tot 8 uur geslapen (vanaf half 12), dus helemaal goed :D
Zijn gisteravond samen in bad geweest (heb k thuis niet, dus ik moest en zou met m in bad *lol*). Vond ie helemaal leuk, was helemaal aan t relaxen. En ik denk dat ie zwemmer gaat worden, wat een kracht zit er al in die beentjes. Moest echt moeite doen om m vast te houden als ie ging afzetten. Heb niet zulke lange armen :P
Daarna lekker gedronken en ik legde m in bed terwijl die weer wakker aan t worden was en hop weg was meneer. O+
Echt ik heb zo'n leuk kind :D
pi_85877810
Pessie je kunt je ook aanmelden op de Oei ik groei website. Krijg je elke keer als er een sprongetje aankomt een mailtje. Vandaag kreeg ik weer een mailtje dat er een sprong aankomt, ze gaan uit van de uitgerekende datum, vraag me niet waarom.

Flugeltje je kunt misschien ook nog even bellen met het CB, zij maken het misschien vaker mee..

Sonnetje lekker hoor even er uit. Ik train de beentjes ook al wat. In haar badje tegen de kant afzetten of tegen mijn buik afzetten. Hier lacht Femke met name als ze op het aankleedkussen ligt :D

Slikken jullie nog extra vitaminen? Heb vandaag dat Etos vitaminen voor jonge moeders gehaald. Vandaag de hele commode leeg gehaald met de kleertjes 50/56. We gaan nu de kleertjes 62-68 maar eens aandoen.
pi_85878280
ik heb gravitamon (die had mijn zus nog helemaal nieuw dus overgenomen. "moest" van de verloskundige, ivm de borstvoeding, of iig vitamine D en extra vitamines kunnen bij mij nooit kwaad ;))

Femke groeit dan ook hard! Floris zit nu ook wel echt meer in 62 dan 56. Moet nu ook de rompertjes eruit gaan filteren, want sommige 50/56 zit echt niet meer goed.
En ik train niets, doet ie allemaal zelf... ;( ;)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:00:06 #271
259886 pessie
pi_85900737
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik heb gravitamon (die had mijn zus nog helemaal nieuw dus overgenomen. "moest" van de verloskundige, ivm de borstvoeding, of iig vitamine D en extra vitamines kunnen bij mij nooit kwaad ;))

Femke groeit dan ook hard! Floris zit nu ook wel echt meer in 62 dan 56. Moet nu ook de rompertjes eruit gaan filteren, want sommige 50/56 zit echt niet meer goed.
En ik train niets, doet ie allemaal zelf... ;( ;)
Nathan moet ook naar 56, heb de kleertjes echt 50 al uit de commode gehaald. Heb nu wel echt heel veel kleertjes liggen die hij aan kan, wat wel heel leuk is!

Vannacht was niet heel relaxed, Nathan begon om 2 uur al te kreunen, toen hoorde ik hem zn luier volspuiten, na 3 kwartier maar wakker gemaakt voor voeding, ik was het wachten een beetje moe. En na de voeding vond meneer zichzelf wakker en zat heel vrolijk om zich heen te kijken en te lachen -O- en ik was al zo moe. Manlief is er even met hem uitgegaan, ik heb weer geslapen van 4 tot 8! Hoorde van manlief dat Nathan om 5 uur sliep.

En Nathan is vandaag al 5 weken oud *O* .
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:03:10 #272
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85902105
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:57 schreef Mereltje het volgende:

Flugeltje je kunt misschien ook nog even bellen met het CB, zij maken het misschien vaker mee..

Die vonden het zoals gezegd ook nog niet heel erg spannend, ik ga donderdag sowieso weer naar het weeguurtje, dus dan ga ik het weer voorleggen als het nodig is... Hij heeft inmiddels al wel een paar 'schone' luiers gehad, dus wat het ook was lijkt wel af te nemen...

Nathan 5 weken *O*

Hier worden zowel maat 50 als maat 56 gedragen, ligt er een beetje aan hoe het valt allemaal. Broekjes heeft ie overigens sowieso 56/62 nodig omdat hij zulke lange benen heeft.
pi_85906896
Nou alle onzekerheden zijn hier weg... Leia is met 3675 geboren, in de week erna afgevallen naar 3370 en zat 2 weken geleden op 3695... en vandaag bij het CB: 4470 :o O+ hoe bedoel je inhaalslag! Qua lente.. bij geboorte ongeveer 49 cm (niet officieel gemeten) en nu, met 5 weken: 52.5!

Speklapje O+
pi_85907044
Oh en 5 oktober krijgt ze haar eerste prikjes :'(
pi_85907075
Wat goed Orea! Ze wordt weer echt een speklapje! O+
Die prikjes nog lekker niet aan denken. En ter geruststelling, hier vielen die eerste prikjes echt heeeel erg mee, komt goed.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:58:19 #276
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85907342
Wow, gaat lekker Orea :D

Ik ben hier ook wel benieuwd hoe het met de prikjes gaat, al gaf hij geen kik met het hielprikje dus misschien valt het wel mee...
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:00:47 #277
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85907430
Flugel, hier viel t prikken zelf niet mee, dat deed mijn boys echt wel even gemeen pijn, met name de tweede prik, die vloeistof is een beetje dikker. Maar: na de prik weinig last gehad, dat dan weer wel! Misschien kan je iets meenemen om te troosten? Speentje oid?

En, vervelend joh van dat bloed, ik las t net. Hopelijk is t snel over en is t niets bijzonders....
pi_85907530
Ik denk dat ik met haar in de draagdoek ga :) kan ze daarna lekker veilig tegen me aangeplakt zitten O+
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:04:49 #279
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85907563
Idd Orea, van die kleine dingetjes waarvan jij weet dat ze het fijn vindt, kan je haar lekker tegen je aanhouden na die nare prik }) O+ O+
pi_85908839
Ook maar ff hier:
Ik ben net gebeld door Lautie, de man van Saffier. Ylana is vanmorgen geopereerd. De operatie heeft uiteindelijk 3 uur geduurd. De cyste zat op d'r eierstok. Het was behoorlijk lastig om de eierstok te verwijderen.
Ylana lag nu op de uitslaapkamer. De operatie is verder goed verlopen. De cyste wordt nog wel onderzocht
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:45:06 #281
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85909010
Pfft, fijn dat de operatie goed verlopen is. 3 uur gefrut aan dat kleine meiske ;(

Ylana, Saffier en Lautie. Heel veel sterkte en beterschap :*
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:35:44 #282
259886 pessie
pi_85910894
Fijn dat de operatie goed verlopen is saffier.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:14:54 #283
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_85912275
Fijn dat de operatie geslaagd is en vooral dat 't mupje weer wakker is! Jeumig, drie uur is lang genoeg zeg. Wat zullen jullie het moeilijk gehad hebben Lautie en Saffier. :*
Hopelijk heeft Ylana nauwelijks last van de operatie en de narcose en mag ze snel weer mee naar huis!

Nog een extra :* voor jullie!
A grand adventure has begun.
pi_85913303
Ylana en familie: heel veel sterkte! dat jullie allemaal maar snel op mogen knappen!
pi_85921994
Saffier en Ylana, heel veel sterkte! Ik hoop dat jullie snel weer lekker thuis zijn! :*
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:36:27 #286
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_85922463
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:00 schreef mikoxx het volgende:
Flugel, hier viel t prikken zelf niet mee, dat deed mijn boys echt wel even gemeen pijn, met name de tweede prik, die vloeistof is een beetje dikker. Maar: na de prik weinig last gehad, dat dan weer wel! Misschien kan je iets meenemen om te troosten? Speentje oid?

En, vervelend joh van dat bloed, ik las t net. Hopelijk is t snel over en is t niets bijzonders....
Hier precies hetzelfde,met de hielprik en suiker prikken gaf ie geen kick maar met de ineentigen was het echt gillen(en mama zat te huilen :'( ) vooral de 2e spuit.Geen last daarna...nou ja hij sliep wat meer maar dat is niet echt last hebben.

Fijn dat de operatie goed verlopen is saffier.

Sylvester is nu 9wkn en weegt 6,5kilo en 62cm,ik vraag me serieus af of ie niet binnenkort de kinderwagenbak uitgroeid,het lijkt me nou niet echt wat om em met 3/4 maanden al rechtop te gaan zetten :?
  woensdag 1 september 2010 @ 07:45:02 #287
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_85938063
Saffier, hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? :*
A grand adventure has begun.
  woensdag 1 september 2010 @ 09:31:20 #288
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85939335
Lautie en Saffier: heel veel sterkte! En wat fijn dat de operatie goed gegaan is. Maar drie uur is wel heel erg zwaar voor zo'n kleintje. Ik hoop dat jullie snel weer lekker thuis zijn met zijn drietjes. Hoe is de eerste nacht gegaan?
kloep kloep
  woensdag 1 september 2010 @ 10:14:32 #289
259886 pessie
pi_85940235
Guess, Sylvester groeit goed zo te horen! En er zijn inderdaad baby's die met 4/5 maanden al uit de kinderwagenbak zijn gegroeid, daarom kunnen de meeste kinderwagens tegenwoordig behoorlijk plat volgens mij. Ik ken maar weinig kinderwagenbakken waarin kinderen echt 9 maanden kunnen liggen.

Vannacht weer een goede nacht *O* . Nathan ging zoals de afgelopen week gewoonte is geworden voor 11 uur slapen, werd wakker om 3 uur en om 7.30 en viel vannacht gelukkig wel weer meteen in slaap. Heb daarna nog een tijd met hem in bed gelegen waar hij nu alleen ligt te slapen.
Ik wilde eigenlijk even kijken bij het borstvoedingscafe maar dat sluit om half 12 dus ik ben benieuwd of hij daarvoor nog wakker wordt.
  woensdag 1 september 2010 @ 11:07:10 #290
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85941720
Wow Guess, Sylvester gaat prima... Wel lastig idd met die kinderwagenbak. We hebben ook van die grote mannen; Willem kan ook nog maar een cm of 5 in de wieg :P De kinderwagen gaat hier geen probleem worden, wij hebben zo'n jaren 50/60 ding en die zijn sowieso al een stuk groter...

Ah pessie, fijn dat Nathan het zo goed doet in de nachten. Als je overdag een beetje uitgerust bent gaat alles gewoon lekkerder...

Geloof het of niet, maar de rooibosthee lijkt gewoon te werken hier :o Het bloed is bijna weg, alleen af en toe nog een zweempje en hij heeft veel vollere luiers nu. De krampjes zijn er nog wel, maar lijken minder lang te duren. Grootmoedersmiddeltjes roeleren *O*
pi_85942001
guess, mijn neefje is 4maanden en zit in de wandelwagen nu, omdat de bak een beetje krap werd.en eigenlijk ligt ie er gewoon in.

hij was met 4maanden dus 65 cm en 6700 gram

floris maakt echt lange nachten nu. van 21:30 tot 6.30 vandaag :o lekker hoor :D
  woensdag 1 september 2010 @ 13:02:11 #292
259886 pessie
pi_85945753
Sonnetje wat heerlijk, geen gebroken nacht!

Fluugs, wow dat rooibosthee dus zo goed helpt!!! Toen je het vertelde had ikzelf echt zoiets :? "daar heb ik nog nooit van gehoord" maar super dat het werkt zeg! *O*
Vind je rooibosthee eigenlijk wel lekker?

Ik ben erg blij dat Nathan vannacht weer gewoon ging slapen. Gisteren was hij dus echt wakker na de nachtvoeding.
  woensdag 1 september 2010 @ 13:04:18 #293
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85945806
ik ben benieuwd hoe 't nu met Ylana is!
in de haak.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:34:27 #294
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85949301
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:04 schreef trui het volgende:
ik ben benieuwd hoe 't nu met Ylana is!
Ik ook... Hoop dat de kleine meid de nacht goed is doorgekomen...

@pessie Ik hoef de rooibos zelf niet te drinken (maar doe ik wel, want lekker) Ik maak de flessen bijvoeding aan met rooibosthee. De flessen krijgen er een beetje een poepkleur door, maar Willem vind het goed te drinken :Y
  woensdag 1 september 2010 @ 15:14:33 #295
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85950708
Ik heb trouwens nog een vraagje; Willem slaapt altijd met z'n armen omhoog, naast z'n hoofd zo ongeveer dus en daardoor heeft hij 's ochtends echt enorm koude handjes... Kan dit eigenlijk kwaad?
pi_85950836
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:14 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje; Willem slaapt altijd met z'n armen omhoog, naast z'n hoofd zo ongeveer dus en daardoor heeft hij 's ochtends echt enorm koude handjes... Kan dit eigenlijk kwaad?
zijn er ook kindjes die dat niet doen? ;)
pi_85950937
Flugeltje, hier precies hetzelfde, wilde het hier ook al vragen. Je zou ze bijna handschoentjes aandoen. Bij het voeden s'nachts maak ik ze weer warm, maar ze kunnen echt koud aanvoelen.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:32:07 #298
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85951315
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

zijn er ook kindjes die dat niet doen? ;)
Blijkbaar niet :P

Maar wat Mereltje zegt; je zou ze bijna wantjes aandoen. Al vermoed ik dat m'n zoon dat iets minder tof vind nu hij nét z'n duim aan het vinden is...
  woensdag 1 september 2010 @ 16:06:50 #299
259886 pessie
pi_85952494
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:32 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Blijkbaar niet :P

Maar wat Mereltje zegt; je zou ze bijna wantjes aandoen. Al vermoed ik dat m'n zoon dat iets minder tof vind nu hij nét z'n duim aan het vinden is...
De uiteinden van kindjes horen toch altijd niet al te warm te zijn? Als de uiteinden warm zijn vraag ik me altijd af of Nathan te warm is.
En Nathan slaapt ook zo, sterker nog die slaapt met zn bovenlichaam boven de dekens, ondanks de slaapzak weet hij dat nog voor elkaar te krijgen, moet je nagaan waar hij zonder slaapzak belandt 8)7 .

Wat ik me wel afvraag, hoe lang is het verstandig de kruik nog bij Nathan in bed te doen? Het is niet dat Nathan oververhit raakt met kruik maar nu Nathan 5 weken oud is, kan het dan zonder? We doen trouwens altijd alleen 's nachts een kruik.

En ook hier nieuwsgierig naar Ylana...
  woensdag 1 september 2010 @ 17:07:05 #300
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85954606
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:14 schreef flugeltje het volgende:
Dit doet Siebe ook structureel :D Meer baby's hebben dat volgens mij. Ook doet hij vaak tijdens de fles zijn armpjes omhoog. Waarschijnlijk komt dat door de darmpjes die dan aan het werk gaan.

@pessie: wij deden de eerste paar weken ook een kruik en dan alleen als de temperatuur lager dan 36.5 was. Dus of een kruik nodig is of niet kun je het beste nagaan door het kindje even te temperaturen voordat hij 's nachts gaat slapen.
kloep kloep
  woensdag 1 september 2010 @ 17:46:20 #301
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85955823
Sorry meiden dat ik nog niets van me had laten horen. Ik ben hondsberoerd en te ziek om op mijn benen te staan.
Maar dan nu de update;
De operatie is geslaagd, dat hadden jullie al van Vicky gehoord. Het was wel wat lastiger dan verwacht omdat de cyste zo groot was. 1 sneetje in haar buik is dan ook groter geworden dan verwacht, maar dat maakt me niet zo uit. De eierstok was niet meer als zodanig te herkennen zo 'slecht' zag het eruit. De linkereierstok was in orde, bevat ook wel cystes, maar niets om ons zorgen over te maken voor nu of voor in haar toekomst.
De operatie heeft 3 uur geduurd, arm ding. om 13.30 mocht ik erbijop de verkoeverruimte zodat ze mij kon zien zodra ze wakker werd. Om 15 uur heb ik M. laten komen met kolfspullen ( :X ) en hebben we gewisseld. Daarna stortte ik in en heeft de verpleging me maar in een bed gestopt en me laten slapen. Maandag ging het ook al 'niet zo best met me' (lees na een volledig slapeloze nacht stortte ik ook al in) en op aanraden van de verpleging ben ik daarom thuis gaan slapen.
Rond 15.45 was Ylana goed wakker en merkte M. dat ze pijn had. :'( Ze had op dat moment al een ruggeprik tegen de pijn en paracetamol. Ze mocht pas morfine als ze goed wakker was omdat je daar suf van wordt en dan wisten ze niet of ze nog suf was van de narcose of van de morfine.
Goed, morfine gekregen dus en nog op de verkoever en daar langer gebleven om haar in de gaten te houden. Ze heeft daar nog wat extra morfine gekregen ook. Om 17.15 mocht ze naar de high care afdeling toe en een kwartiertje later is M. me wakker komen maken zodat ik ook naar Ylana toe kon.
Het van pijn vertrokken gezichtje vergeet ik nooit meer :'(
We konden toen niets meer voor haar doen, verpleging hield haar goed in de gaten en we zijn naar huis gegaan. Ze had het wel koud op dat moment dus hebben ze haar nog onder de warmtelamp gelegd.
Om 0.00 uur heb ik de afdeling gebeld, de warmtelamp was weer weg en de morfine was gehalveerd omdat ze te suf werd en d'r zuurstof zakte. Toen de morfine was verlaagd trok dat snel weer bij.
Eten wilde ze nog niet echt, ze had wat suikerwater op en een vochtinfuus/glucose-infuus en tegen 5 uur 's ochtends at ze zonder enthousiasme 55cc borstvoeding.

Vanmorgen om 10.00 uur is M. alleen naar Ylana toegegaan, ik heb verplichte bedrust ;( en die smste me al snel dat ze 70 cc bv uit een flesje bij hem had gedronken, dat de morfine eraf was en dat de verpleging dacht dat ze geen pijn had *O*
Om 15.30 was de bedoeling dat ze van de high care afdeling af zou gaan. Op dat moment was er alleen geen plek op de low care afdeling dus lag ze om 14.30 :X al zonder monitoren en zonder toeters en bellen nog op de high care afdeling.
Uurtje later hadden ze een plekje voor haar en is ze alsnog verhuisd.

En net krijg ik een smsje van mijn man dat.... als alles goed blijft gaan en er niets meer tussenkomt... ze morgen gaan bekijken of ze morgen naar huis mag *O*
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')