abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85648639
Ik ga eens proberen! Thnx!
Puckababy is definitief geen succes, dus even op pad voor een mini-slaapzakje! Ik ben benieuwd!
pi_85648807
Orea, je kunt met wat googelen ook veel tips vinden over hoe je een dag- en nachtritme om kan draaien. Een van de dingen die wij hebben gedaan en nog steeds doen is Ivan overdag in een lichte kamer laten slapen en 's avonds en 's nachts is het altijd donker. We verduisteren dus overdag niet. Bovendien zijn er overdag achtergrondgeluiden en is het 's nachts stil. Vaste rituelen kunnen ook helpen, al is het maar om jezelf het gevoel te geven dat je ermee bezig bent. :P Een van de dingen die wij hebben gedaan is overdag de tijd tussen slaapjes heel langzaam rekken (denk aan eerst 5 minuten, dat een paar dagen volhouden, dan nog eens 5 minuten erbij, et cetera).

Ook het overdag oefenen met in het eigen bedje slapen heeft wel bijgedragen aan 's nachts beter slapen, denk ik. Maar dat was hier een behoorlijke worsteling, hoor! We zijn pas na 4 weken ermee begonnen, geloof ik, en het heeft weken geduurd voor dat redelijk soepel ging. Misschien kun je eens beginnen met bij één slaapje wegleggen en gewoon eens te kijken wat voor jullie werkt. De ene baby is de andere niet. Werkt het om haar weg te leggen als ze nog niet in slaap is gevallen? Prima, doe je dat. Het kan ook zijn dat je nog een tijdje bij haar moet blijven om haar in slaap te krijgen. En anders leg je haar gewoon weg als ze wel al slaapt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85649123
Leia is morgen 4 weken, dus mooie tijd om te beginnen ;)
Denk dat ze het wel nodig heeft, meer structuur, vooral aangezien ze nu 2 dagen ook overdag amper geslapen heeft... (vandaag al iets meer)...

Overdag is het inderdaad gewoon licht :) hebben luxaflex in de slaapkamer die niet volledig verduisteren!
Morgen maar eens slaapzakje en babyfoon halen, en dan maar gaan oefenen.. :)
pi_85649223
Mijn hemel, is ze al 4 weken? :o

Het lijkt me een prima insteek om het als 'oefenen' te zien! Als ik hier zo lees dan verbaast het me hoe makkelijk de meeste baby's in hun wieg slapen! Ivan was een echte plakker; die sliep nergens zo lekker als op zijn moeder. *; Hij heeft zijn vroege avondslaapje nog tot hij 4 maanden oud was bij mij op schoot gedaan (maar dat was denk ik meer omdat ik er zelf maar moeilijk afscheid van kon nemen).
pi_85649320
Hier ook overdag licht in de slaapkamer en 's nachts pikdonker!
Nu is ze nogsteeds wakker hier, die heeft echt energie voor 10 haahha. Vanaf 13u al.
Die slaapt dus vannacht (en straks) als een roosje, exact zoals gister is verlopen. Heerlijk ja ;) hihi
pi_85649385
Ja :'( erg he? Mijn baby dendert al naar maat 56 (50 is nu echt te krap :D )
Leia is nu al een papa's kindje overigens ;) slaapt nergens het best als op papa :D ik volsta in elk geval genoeg als papa werken is, zoals nu ;)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:33:08 #157
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85649429
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:25 schreef Orea het volgende:
Leia is morgen 4 weken, dus mooie tijd om te beginnen ;)
Denk dat ze het wel nodig heeft, meer structuur, vooral aangezien ze nu 2 dagen ook overdag amper geslapen heeft... (vandaag al iets meer)...

Overdag is het inderdaad gewoon licht :) hebben luxaflex in de slaapkamer die niet volledig verduisteren!
Morgen maar eens slaapzakje en babyfoon halen, en dan maar gaan oefenen.. :)
Kleine slaapzakjes kun je volgens mij alleen kopen bij de prenatal, daar hebben ze maat 60. Maar ik weet niet hoe groot Leia nu al is, misschien past ze al in een normale slaapzak? Het gaat hier in ieder geval prima met slaapzakje, we doen em ook alleen 's nachts aan, overdag ligt hij zo in zn wieg, maar hier was vooral het probleem dat hij zichzelf onder zn deken vandaan trappelde en als dat overdag gebeurt is dat niet zo erg, maar 's nachts is het toch wel fijn als hij onder een dekentje ligt. Ik heb zelf wel het idee dat hij rustiger slaapt in een slaapzak, maar of dat klopt weet ik niet...
pi_85649558
Dat idee heb ik ook! En het helpt volgens mij in het 'slaap' ritueel, dat ze kan leren op termijn dat badderen, pyjama + slaapzak aan lang (= nacht) slapen is :)

Babydump heeft ook slaapzakjes maat 60! Groter heb ik ze wel in huis, maar verzuipt ze in.. Leia is nu een cm of 54/55 denk ik! Dus 60 is perfect.. Even kijken of meneer op tijd thuis is, die heeft de auto ;) en anders morgen maar met de bus!
pi_85649817
Ik krijg net een mailtje van mijn lactatiekundige, wat een schat is het ook! Ik heb echt mega veel aan haar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85650175
Dat klinkt als een heel fijne lactatiekundige, Orea! Ze denkt echt met je mee, en breder dan alleen de borstvoeding zelf.

Toen er iemand van het consultatiebureau op bezoek was in de tweede week (geloof ik) zei ze dat het beter was om Ivan overdag niet in de box te laten slapen vanwege de prikkels. Ik nam daar erg aanstoot aan; het ging prima, waar bemoeide ze zich mee? Een paar weken later merkte ik zomaar dat hij eraan toe was, meer structuur en meer rust in zijn directe omgeving. Ik denk dat jij dat zelf uitstekend aanvoelt!
pi_85650415
Het is echt een fijn mens! Kreeg deze nog nagemaild:

quote:
Als laatste: het was natuurlijk super prettig in jouw baarmoeder en daar kunnen kleine mensenkindjes (vooral 's-nachts) nog weleens heimwee naar hebben. Ik maak geen grapje: zo smeken ze om aandacht en weten niet dat jullie alleen maar even willen slapen, slapen en nog eens slapen!

Je merkt het wel: ik zit toevallig even uitgebreid achter de pc.
En dat denk ik ook! Op zich zal ze zich vanzelf gaan regelen... Als ze dan overdag maar ook slaapt, want ze raakt zo uitgeput (en als ze overdag toch nog slaapt kan ik ook even bijtanken ;))

Ze ligt nu na de voeding alweer te pitten! Ze had het dus echt even nodig.. Meneer komt al naar huis, Babydump heeft de slaapzak die we nodig hebben dus die gaan we halen.. das al stap 1 :)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:06:19 #162
259886 pessie
pi_85650896
Orea dat klinkt echt als een fijne lactatiekundige!
Fijn die tip, eerst 1 borst geven en na het badje de tweede borst. Zou dat ook 's ochtends mogen? Misschien dat ik dan es geen krijsend kind in bad heb (ik badder altijd voor de voeding, is geen succes).
Ik hoop in ieder geval dat een slaapzakje bij jullie ook een stuk helpt!

En Nathan slaapt nog steeds *O* . Hij is vandaag weer de vrolijke baby zoals hij normaal gesproken is! Ik heb zelfs het eten voor vanavond al voorbereid...
pi_85654864
Tuurlijk zou dat ook 's morgens mogen, het is een beetje proberen wat werkt toch?
We hebben een slaapzakje én babyfoon! Hoera, nu hopen dat het gaat werken :)

Straks eerst lekker douchen met mijn dochter *;
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:49:26 #164
259886 pessie
pi_85655113
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:43 schreef Orea het volgende:
Tuurlijk zou dat ook 's morgens mogen, het is een beetje proberen wat werkt toch?
We hebben een slaapzakje én babyfoon! Hoera, nu hopen dat het gaat werken :)

Straks eerst lekker douchen met mijn dochter *;
*O*

wat voor babyfoon is het geworden?
pi_85655520
Gewoon een simpele, niet te dure van de Babydump ;) 's nachts hebben we hem niet nodig omdat ze toch bij ons op de kamer slaapt.. En het overdag voor een paar keer maar is :) maar prima ding! (topcom ofzo issie van!)

Mevrouw is echt slaap aan het inhalen.. (als ze dan niet vannacht maar ligt te keten ;) eens kijken of we haar vanavond wakker kunnen houden....) van 12:30 tot 3 geslapen, gegeten en weer verder geslapen tot net.. weer gegeten en nu in comateuze toestand, wederom..
pi_85660537
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:06 schreef pessie het volgende:
Orea dat klinkt echt als een fijne lactatiekundige!
Fijn die tip, eerst 1 borst geven en na het badje de tweede borst. Zou dat ook 's ochtends mogen? Misschien dat ik dan es geen krijsend kind in bad heb (ik badder altijd voor de voeding, is geen succes).
Ik hoop in ieder geval dat een slaapzakje bij jullie ook een stuk helpt!
Of als het weer mag: samen badderen en dan de voeding geven. O+
pi_85661451
Sinds vorige week weer aan het werk en met 'n 40 urige werkweek blijft er dan niet veel tijd over om bij te lezen en te reageren en en en... Nu heb ik eindelijk 'n momentje gevonden.

Ik zag kindjes die niet goed slapen voorbij komen... Leia dacht ik. Orea, ik hoop dat je het een beetje vol kunt houden. Zeker nu je man aan het werk is, het is toch vermoeiend zo'n ukkie dat snachts niet slaapt. :*

Ik zag een tand voor kleine grote Mart! *O*

Simmu wat 'n mooie curve van Ravi! Je hoeft 'm nieteens meer te corrigeren! *O*

Daan die al naar de grote babies gaat verhuizen! Daag Daan, tot over een paar weekjes! *O*

Keshet, ben je hier nog of ben je verhuisd naar de grote babies? Hoe is het met Emma na haar operatie?

/egopost Met Lisa gaat alles goed. Ze gaat nu sinds vorige week 4 keer per week naar het KDV. Eigenlijk zou ze al gelijk 4 hele dagen gaan, maar omdat opa nog vrij is gaat ze nog halve dagen en 's middags is ze dan gezellig bij opa. Het gaat helemaal goed op het KDV en alle juffies zijn verliefd op haar. Ze ligt bijna de hele dag te lachen en ook de juffies hoeven haar zelden een speen te geven omdat ze huilt.
Slapen doet ze alleen niet veel overdag, echt maar zo'n 2 uurtjes, soms 3, maar dat is het echt wel. Gelukkig haalt ze het 's nachts lekker in en slaapt ze van 7uur/half8 tot de andere dag 7uur/half 8 (en nog veel langer als ik haar zou laten liggen, maar ze moet er nu eenmaal uit als mama gaat werken).
Wat wel zielig is.. Lisa is al een paar dagen verkouden. Hoesten en verstopte neus. Arm meiske, maargoed, ondanks dat blijft ze haar flessen goed leegdrinken en blijft ze mega vrolijk. Ik ben echt trots op m'n meisje.
Ik had verwacht dat het onwijs wennen zou zijn, werken en een baby, maar het is echt alsof we nooit anders gedaan hebben. *O* /egopost.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:58:46 #168
259886 pessie
pi_85665154
Nikki goed om te horen dat alles goed gaat bij jullie en dat het je meevalt om werk en zorg te combineren ^O^ .
Hoezo egopost? Is toch juist goed om van elkaar op de hoogte te blijven?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 00:53:20 #169
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85673544
Zo, ik kan het nog steeds niet echt bijhouden hier... Ik hoop toch wel ooit weer wat meer tijd voor mezelf te krijgen wat dat betreft ;)

Even kijken of ik het goed onthouden heb;

Daan een topic verhuist, stoere man! Tot over pak 'm beet 5,5 maanden...

Orea, naar dat je niet aan je rust toekomt. Lukt kolven goed? En is het dan wellicht een idee om een keer een nachtje over te slaan? Martijn heeft dit in het begin een keer gedaan, toen is hij samen met Willem op de kamer van Willem gaan liggen. De wereld zag er na zo'n hele nacht slaap voor mij al weer heel anders uit... (ik weet niet of je dit al geprobeerd had, zoals gezegd kom ik ook niet echt aan bijlezen toe :@ )

Nikki, fijn dat het zo goed gaat op het KDV. Is ook een hele geruststelling lijkt me...

Hier beginnen we een ritme te vinden, iets wat nog niet echt makkelijk gaat. Het blijft wennen aan elkaar en elkaars gewoonten wat dat betreft. Ik heb mezelf er inmiddels wel zo'n beetje bij neergelegd dat het waarschijnlijk een combi fles/BV gaat worden. Ik merk dat dit voor mij ook het meest relaxed is en de momenten dat Willem nu aan de borst ligt beginnen daardoor wat meer genietmomenten te worden ipv vecht/frustratie-momenten.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_85677015
Pfff slapen... Nanique slaapt 's nachts goed maar overdag bijna niet! Ze is zo moe maar op een of andere manier houd ze zichzelf zo wakker..
Ik leg er bij elk signaal van moeheid boven in haar wieg maar na vele malen troosten is mevrouw nog steeds niet in slaap!
Gister leek het even goed te gaan met madam! Ze was 2 a 3 uur achter elkaar vrolijk aan het lachen, geluidjes maken en hazenslaapjes aan het doen.. Helaas was het daarna weer ellende..

Vandaag naar het CB om tips vragen als die niks weten gaan we naar de Huisarts toe. Nanique krijgt haar 1e prikjes straks.. word huilen! :) Dus ze zal vandaag wel vermoeid zijn door de prikjes..
Altijd blijven lachen... :)
pi_85677623
goede morgen!

steeds als ik net bijgelezen ben wordt Mw hier wakker of wil aandacht, erg flauw
dus vandaar maar weer even een snel zinnetje dat ik echt nog wel met jullie meelezen en leef!

met ons gaat het redelijk, ik ben aangestoken door zieke manlief, en de kleine meid had even besloten om in een maand tijd krap 2oogr aan te komen, gelukkig van de week weer in een week 150 dus ik maak me geen zorgen meer
verder blijft ze zo tevreden en echt heel heel veel lachen en enorm goed haar speeltjes met 2 handjes pakken!
en vliegen, zwemmen en badderen da's allemaal toch wel het tofste!
pi_85678389
Mag ik stiekem even jompelen? *O*
Ik had er een hard hoofd in omdat ze gisteren overdag ineens zoveel sliep... Maar rond hal 10 gevoed, toen lekker in bad, daarna gemasseerd (ze heeft echt zo'n last van darmpjes ;( ) en na de massage was daar de poepluier :D in pyjama en slaapzak gehesen en toen op bed weer gevoed.. 22.45 en mevrouwtje sliep.. Lekker in de wieg gelegd, kwam wat gepruttel uit maar beetje genegeerd... 2 uur kwam ze weer (keurig na 3 uur :D) 10 minuten gegeten en toen sliep ze alweer :o dus weer teruggelegd..

Maar dat was natuurlijk niet genoeg voor een volle buik, dus om 2.50 kwam ze weer. had gisteren na de voeding rond 18:00 nog 100 cc afgekolfd (dit gaat dus prima) en dit gegeven... en toen kwam ze om 6 uur! Ze is dus ook 's nachts te moe om goed te drinken lijkt wel, krijgt te weinig, en is vroeg wakker..

Daarna nog geslapen tot 8 en dit alles in haar wieg! *O*

Slaapzak werkt want heb haar 2 keer zonder deken gevonden ;) ook was ze dit keer echt suf en half nog in slaap, wat het terugleggen makkelijker maakt :) ik ga ook een voorraadje melk opbouwen en dat 's nachts geven en dan tijdens het voeden ook maar kolven, want 1 voeding gemist vannacht en mijn tieten stonden op ploffen vanmorgen :D

's morgens leg ik haar even in haar ledikant zodat ik kan douchen (dan kan ik haar zien vanuit de douche) maar ze is echt nog te mini voor haar ledikant :D

En als je dan het licht aandoet en het rolgordijn open, dan krijg je deze 'heuj, wie deed dat licht aan? }:| ' blik :P
pi_85678408
Het is zo moeilijk om alles bij te houden nu ik weer aan het werk ben. En niet omdat ik zo gigantisch laat thuis kom, maar als ik thuis ben wil ik vooral genieten van de tijd dat Thomas nog wakker is, dan nog koken en keuken opruimen en tegen dan lig ik met mijn voetjes omhoog in de zetel.

Vandaag heb ik een dagje verlof. Alhoewel "dagje". Om 15u heb ik een vergadering op het werk waar ik niet onderuit kan, maar aangezien P. ook aan het werk is vandaag (en op die vergadering moet zijn) en we nog geen opvang hebben, ga ik straks met de trein naar het werk. Met Thomas mee :D Ik hoop dat alles goed zal meevallen. De meeste spullen zitten al in de auto en die staat al op het werk, dus Thomas moet in de draagzak. Het leek me op die manier makkelijker dan alleen sukkelen om een onderstel en maxi cosi in de trein te krijgen. We zullen zien wat het zal geven :D
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:56:15 #174
259886 pessie
pi_85678574
Draakje goed om te horen van je. Fijn dat ze nu weer goed aankomt! Wel echt balen dat je zelf nu ziek bent -O- .

Lies, vervelend prikjes -O- . Misschien is ze straks zo moe dat ze wel slaapt? Heb je geprobeerd haar in een doek te binden? Als Nathan echt helemaal 100% niet wil maar wel moe is wil dat hier nog wel eens helpen.

Fluugs, lekker relaxed met borstvoeding, het is ook een genietmoment tussen jullie 2en! Aan de andere kant begrijp ik het heel goed dat dat tot nu toe niet het geval was, bij mij begon het genieten van borstvoeding ook pas na een week toen alle stress langzamerhand verdween.

En hier een primeur: Nathan heeft voor de allereerste keer doorgeslapen *O* *O* *O* 4 weken oud en nu al doorslapen!!!!!!!! Voedingstijden: 22.15-5.00-8.15!!!! Hij sliep gisteravond ongeveer om 23.00 uur, en begon voor de vroege voeding om 4.45 langzaam wakker te worden (dat gaat hier altijd heeeeeel langzaam, meestal pakken we hem er na 10 a 15 minuten gewoon uit en verschonen we zn luier.)

En ik heb vanochtend eerst een kant gevoed, toen in bad gedaan en daarna de andere kant gevoed. Hij ging gelukkig in bad! Eindelijk geen krijsend badritueel!! En nu ligt hij alweer te slapen :D .

Ok, ik ben gelukkig...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:59:56 #175
259886 pessie
pi_85678660
Oeh Orea! Geweldig!!!! Je hebt dus nachtrust gehad!!! Fijn!
Ik was dus doorgelekt om 5 uur...

Leo, geniet lekker van je ventje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')