Vaak gewoon bij Drogist en Apotheek.. Sommige supermarkten hebben het zelfs!quote:
apotheek, kruidvat, etos, andere drogisten.quote:
zegt me nietsquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:03 schreef leonieke het volgende:
In het bos daar staat een huisje, keek eens even door het raam...? Nee, is nochtans fijn met de gebaren erbij![]()
Goedenavond speelman is hier HET liedje voor als we hem in zijn bed leggen: goedenavond speelman, mijn vader laat vragen of je 's avonds spelen kan, voor de kleine poppedeine en de grote bim bam.
Nanique nu al een tandje? Dat zou wel vroeg zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:51 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Boriz, 12 Juni was een mooie datumDie van mij moest alleen 8 Juli pas komen..
Wat heeft Nanique geen idee..Vrijdag kwamen alle flessen er zowat volledig weer uit.. Zaterdag had ze ineens koorts maar trok ook weer weg.. Gister was echt niks goed en heeft ze alleen maar gehuilt.. Het 1e tandje zit ook te drukken om helemaal door te komen maar of alles daarmee te maken heeft..
Twijfel aan een voeding switch..
Ik ben dus naar de keuken gegaan waar ik de theekoker heb aangezet om een kruik te maken. Voelde me echt een rotmoeder maar hij werd wel rustiger. Ik ben nu bang dat hij rustig is geworden omdat hij zich verlaten voeldequote:Op maandag 23 augustus 2010 14:46 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Pessie ik weet wat je voelt met het huilen en hazeslaapjes.. Nanique doet niet anders!
Heb Nanique nu ook op bed gegooid en zit even in de negeerstand!
quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:04 schreef Nielsch het volgende:
Onze Marylou van 8 weken slaapt sinds 3 weken door (van een uurtje of 09:00 's avonds tot 07:00 uur 's ochtends). Dik relaxed, had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Overdag is ze wel veel wakker, maar dan ligt ze vaak lief te brabbelen in haar box of wipstoeltje...
Klinkt mij erg als reflux, Daan was ook erg onrustig, veel huilen en spugen is ook een symptoom van reflux. Misschien een idee om de flessen iets te verdikken met Johannesbroodpitmeel (Nutriton van Nutrilon) waardoor het minder makkelijk weer omhoog komt. En na de voeding goed rechtop houden en laten boeren.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:45 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Haar eerste tandje is al deels door sinds ze 7 weken is.. zeker vroeg maar het is echt duidelijk een tandje. Komt steeds iets verder door!! Maar het verklaard voor mij niet het spugen en al het gehuil.. We denken om misschien gewoon en comfort voeding te gaan mengen..
We hebben nog veelste veel gewone voeding dus wil niet meteen over op wat anders.. We hebben inflacol (of hoe schrijf je dat..) maar dat spuugt ze gewoon direct weer uit..
Ik denk echt niet dat een kind rustiger wordt als hij zich verlaten voelt. Dus niet te veel zorgen maken, zou ik zeggen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:31 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik ben dus naar de keuken gegaan waar ik de theekoker heb aangezet om een kruik te maken. Voelde me echt een rotmoeder maar hij werd wel rustiger. Ik ben nu bang dat hij rustig is geworden omdat hij zich verlaten voelde. Aan de andere kant stond ik naast zn bed toen ik met manlief belde en sliep hij toen pas in, dus misschien heeft hij mn stem nog even gehoord.
De kruik lijkt hij ook wel fijn te vinden, normaal geven we alleen een kruik mee 's nachts maar misschien toch ook weer een kruik meegeven overdag.
Ik zag het ook niet als aanval hoorquote:Op zondag 22 augustus 2010 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Groot gelijk, hoor! Je moet het ook absoluut niet zien als een aanval, want ik kan me je overweginen uitstekend voorstellen. (Ivan is heel groot aan het worden op flesvoeding.) Het is alleen iets om bij stil te staan dat als Willem bijvoorbeeld wel een keer komt en je die voeding niet zelf geeft of afkolft dat het dan lastig is voor je lichaam om een op hem aangepaste productie te krijgen.
Heeft je lactatiekundige eigenlijk nog iets over regelen gezegd? Waarschijnlijk gaat hij dat niet doen omdat hij bijvoeding krijgt en daarmee in zijn behoefte wordt voldaan? Het lijkt mij in zo'n geval lastig voor je borsten om op een punt te komen dat ze genoeg produceren. Denk je dat je daar vrede mee hebt, dat je bijvoorbeeld een combinatie van borstvoeding en flesvoeding blijft geven?
Natuurlijk wel!quote:
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:20 schreef Orea het volgende:
Hier was het 21:00, 00:00 en 02:00 en toen niet meer slapen
Kleine slaapzakjes kun je volgens mij alleen kopen bij de prenatal, daar hebben ze maat 60. Maar ik weet niet hoe groot Leia nu al is, misschien past ze al in een normale slaapzak? Het gaat hier in ieder geval prima met slaapzakje, we doen em ook alleen 's nachts aan, overdag ligt hij zo in zn wieg, maar hier was vooral het probleem dat hij zichzelf onder zn deken vandaan trappelde en als dat overdag gebeurt is dat niet zo erg, maar 's nachts is het toch wel fijn als hij onder een dekentje ligt. Ik heb zelf wel het idee dat hij rustiger slaapt in een slaapzak, maar of dat klopt weet ik niet...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:25 schreef Orea het volgende:
Leia is morgen 4 weken, dus mooie tijd om te beginnen
Denk dat ze het wel nodig heeft, meer structuur, vooral aangezien ze nu 2 dagen ook overdag amper geslapen heeft... (vandaag al iets meer)...
Overdag is het inderdaad gewoon lichthebben luxaflex in de slaapkamer die niet volledig verduisteren!
Morgen maar eens slaapzakje en babyfoon halen, en dan maar gaan oefenen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat denk ik ook! Op zich zal ze zich vanzelf gaan regelen... Als ze dan overdag maar ook slaapt, want ze raakt zo uitgeput (en als ze overdag toch nog slaapt kan ik ook even bijtankenquote:Als laatste: het was natuurlijk super prettig in jouw baarmoeder en daar kunnen kleine mensenkindjes (vooral 's-nachts) nog weleens heimwee naar hebben. Ik maak geen grapje: zo smeken ze om aandacht en weten niet dat jullie alleen maar even willen slapen, slapen en nog eens slapen!
Je merkt het wel: ik zit toevallig even uitgebreid achter de pc.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:43 schreef Orea het volgende:
Tuurlijk zou dat ook 's morgens mogen, het is een beetje proberen wat werkt toch?
We hebben een slaapzakje én babyfoon! Hoera, nu hopen dat het gaat werken
Straks eerst lekker douchen met mijn dochter
Of als het weer mag: samen badderen en dan de voeding geven.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:06 schreef pessie het volgende:
Orea dat klinkt echt als een fijne lactatiekundige!
Fijn die tip, eerst 1 borst geven en na het badje de tweede borst. Zou dat ook 's ochtends mogen? Misschien dat ik dan es geen krijsend kind in bad heb (ik badder altijd voor de voeding, is geen succes).
Ik hoop in ieder geval dat een slaapzakje bij jullie ook een stuk helpt!
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:41 schreef ymme het volgende:
Hoe vaak wordt er niet gezegt. Laat je kind niet alleen op het grote bed liggen.
En wie gaat er toch even snel naar de wc als de kleine naast haar ligt. IK
En je raad vast hoe het afgelopen is. Stom stom.
dat heeft floris ook zo gedaan. en langzamerhand wtf de tijd tussen de avondvoeding en eerste nachtvoeding steeds langer. meestal slaapt ie dan 5uur.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:00 schreef Orea het volgende:
@Flugel, needit is prima qua tijden zo krijg ik steeds ongeveer 3 uur slaap en dat is echt prima
Langer red ze gewoon nog niet.. 's nachts krijg ik er zo nog 100cc afgekolfte melk in en zelfs dan slaapt ze max. 3 a 3.5 uurmaar zo is het goed uit te houden... wakker worden, luier, voeden (meestal kwartier) en dan slapen we zo weer
zijn normale tijden dit
Maar jemig, Willem zolang geslapen!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |