abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85596667
er is ook een homeopathische versie trouwens, die vond selene fijner dan dentinox. geen idee meer alleen hoe die heet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 23 augustus 2010 @ 09:47:31 #101
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85597422
Oewww!! Wat kan Siebe al lief lachen! O+
Vannacht een soortement record: om 23.30 laatste flesje en dan hoorden we hem weer om 7.45! Hij sliep in de nacht al zo'n 6 uur achter elkaar, maar dit is toch wel heel lang. Zijn wij ook weer helemaal bijgeslapen.

Het is nu alleen wel wachten op de waterpokken. Wij waren 2 weken geleden op bezoek bij een kleine tweeling en een dag later kreeg een van hen de waterpokken. Dikke kans dat Siebe het ook gaat krijgen.... :{

Orea: zet 'm op! Het is vast even wennen maar het gaat gewoon goed.
Mart gefeliciteerd met je eerste tandje! *O*
Pessie:fijn dat het goed gaat met je vader! :)
kloep kloep
pi_85597719
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 08:59 schreef Claudia_x het volgende:
Dentinox.
En waar is dat te verkrijgen?
pi_85597786
Kom ff snel buurten ben namelijk helemaal kapot!

Nanique heeft een slecht weekend gehad.. veel wakker, veel spugen en heel erg veel huilen!!
We mogen Woensdag naar het CB maar als ze vandaag weer zo is en doet dan gaan we morgen toch maar even naar de huisarts toe! Vertrouw het gewoon niet helemaal en de hele dag met Nanique op schoot wil echt niet!
In de draagdoek of zak vind ze helemaal niks want ze wil graag bewegen enzo.. maar in de box en wipstoel is ook weer niks..
Als ze dan even momenten niet huilt en vrolijk is lacht ze als een gek en maakt hele lieve geluidjes O+ dat dan weer wel!

Zit er zelf ook even helemaal doorheen en zou op dit moment het liefst even weglopen van alles!
Helaas is manlief nu niet de beste hulp doordat hij angststoornissen heeft, hij heeft er medicijnen voor maar omdat hij Vrijdag wat heeft is die stoornis nu aardig aanwezig..
Kan hij helaas weinig aan doen!
Altijd blijven lachen... :)
pi_85597797
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:00 schreef ymme het volgende:

[..]

Vaak gewoon bij Drogist en Apotheek.. Sommige supermarkten hebben het zelfs!
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:12:56 #105
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85597940
Lieszdraaijer: misschien heb ik wat gemist. Wat is er aan de hand met Nanique dan denken jullie? Verveleld dat ze zoveel huilt, moet erg zwaar zijn.
Siebe en Nanique zijn trouwens precies even oud :D
kloep kloep
pi_85597997
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:00 schreef ymme het volgende:

[..]

apotheek, kruidvat, etos, andere drogisten.

Je hebt ook nog chamodent en gengigel.
Bij ons werkt Dentinox het beste.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85599080
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:03 schreef leonieke het volgende:
In het bos daar staat een huisje, keek eens even door het raam...? Nee, is nochtans fijn met de gebaren erbij :Y

Goedenavond speelman is hier HET liedje voor als we hem in zijn bed leggen: goedenavond speelman, mijn vader laat vragen of je 's avonds spelen kan, voor de kleine poppedeine en de grote bim bam.
zegt me niets :)
Deze zing ik altijd voor m :P met muziekale ondersteuning, want ik denk dat ie dat leuker vind aangezien mijn zwangkwaliteiten niet geweldig zijn ;)
Met alle gebaren erbij _O- Leuk joh een sprookjesboomverslaafd nichtje, kom je nog s wat nieuws tegen :P

maandag 23 augustus 2010 @ 11:51:45 #108
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85600923
Siebe lacht dus ook lief! Hier nog zo'n ventje!

Lies, vervelend! Heeft ze misschien last van haar darmen? Of toch een virusje? Echt naar zeg!

Hier vannacht helaas geen voortzetting van voorgaande nachten :O . om 1 uur en om 5 uur gevoed. Ach ja, hoort erbij he. Vond 1 nachtvoeding alleen wel echt heel fijn dus hoop dat hij dat komende nacht weer gaat doen.
pi_85601347
Lies, wat vervelend! Vooral dat gehuil kan je zo opbreken.. Ik hoop dat de huisarts er snel achter is wat eraan scheelt en dat ze snel weer helemaal haar vrolijk zelf is!

Hier een bagger nacht! Om 12 uur klaar met voeden, Leia in de puckababy gedaan, ging heeeeerlijk slapen O+
Om vervolgens om 1.45 wakker te worden en niet meer te willen gaan slapen! Uiteindelijk rond 4 uur wel in haar wieg gekregen waar ze ging liggen geluidjes maken en vooral heel wakker om zich heen ging liggen kijken.. En das op zich goed, maar slapen doe ik dan niet, want zoals ik al verwachte begon ze na een half uur toch wel te bléren om aandacht! (en als ik dan ga slapen word ik net weer wakker gerukt uit mijn net slaap..)

En overdag echt nul moeite met slapen hè! Ik ga dus maar mee met haar slaapjes doen vandaag... maar ipv hetzelfde of beter wordt het hier 's nachts alleen maar dramatischer... Ze heeft een totaal omgekeerd ritme ineens... En vooral dat niet meer willen slapen na het wakker worden 's nachts is gewoon vervelend...
pi_85602004
Herkenbare verhalen hier, althans een beetje...... ;)

Gister laatste voeding om 00:30 gehad, lief om 01:15 gaan slapen.
Wakker om 05u, flesje en om half 6 weer slapen.
Daar kwam ze alweer om 07:45 om vervolgens te blijven 'vragen' en huilen tot 09:30. Toen pas gaan slapen.
Papa sinds vandaag weer aan het werk, ritme is gelijk weg!! Ze heeft het door ;)

Ook redelijk wat gespuugt vanochtend in de lange 'wakker periode'.
Ze had even haar ochtend niet geloof ik.....
pi_85603190
Boriz, 12 Juni was een mooie datum :) Die van mij moest alleen 8 Juli pas komen..

Wat heeft Nanique geen idee..Vrijdag kwamen alle flessen er zowat volledig weer uit.. Zaterdag had ze ineens koorts maar trok ook weer weg.. Gister was echt niks goed en heeft ze alleen maar gehuilt.. Het 1e tandje zit ook te drukken om helemaal door te komen maar of alles daarmee te maken heeft..
Twijfel aan een voeding switch..
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:05:48 #112
259886 pessie
pi_85606391
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:51 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Boriz, 12 Juni was een mooie datum :) Die van mij moest alleen 8 Juli pas komen..

Wat heeft Nanique geen idee..Vrijdag kwamen alle flessen er zowat volledig weer uit.. Zaterdag had ze ineens koorts maar trok ook weer weg.. Gister was echt niks goed en heeft ze alleen maar gehuilt.. Het 1e tandje zit ook te drukken om helemaal door te komen maar of alles daarmee te maken heeft..
Twijfel aan een voeding switch..
Nanique nu al een tandje? Dat zou wel vroeg zijn.
Wat voor voeding gebruik je? Misschien hypoallergeen proberen?

Zo, van 11 tot net een krijsend kind gehad dat af en toe een hazenslaapje van 2 minuten deed. Was dus ontzettend moe, ik heb hem uiteindelijk in bed gelegd en gelaten en de papa opgebeld dat ik het ook niet meer wist. Kennelijk voelde hij het aan want hij werd eindelijk rustig en nu ligt hij eindelijk te slapen.

Orea, misschien vaker voeden overdag?
pi_85608086
Haar eerste tandje is al deels door sinds ze 7 weken is.. zeker vroeg maar het is echt duidelijk een tandje. Komt steeds iets verder door!! Maar het verklaard voor mij niet het spugen en al het gehuil.. We denken om misschien gewoon en comfort voeding te gaan mengen..
We hebben nog veelste veel gewone voeding dus wil niet meteen over op wat anders.. We hebben inflacol (of hoe schrijf je dat..) maar dat spuugt ze gewoon direct weer uit..
pi_85608142
Pessie ik weet wat je voelt met het huilen en hazeslaapjes.. Nanique doet niet anders!
Heb Nanique nu ook op bed gegooid en zit even in de negeerstand!
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:31:03 #115
259886 pessie
pi_85610198
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:46 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Pessie ik weet wat je voelt met het huilen en hazeslaapjes.. Nanique doet niet anders!
Heb Nanique nu ook op bed gegooid en zit even in de negeerstand!
Ik ben dus naar de keuken gegaan waar ik de theekoker heb aangezet om een kruik te maken. Voelde me echt een rotmoeder maar hij werd wel rustiger. Ik ben nu bang dat hij rustig is geworden omdat hij zich verlaten voelde -O- . Aan de andere kant stond ik naast zn bed toen ik met manlief belde en sliep hij toen pas in, dus misschien heeft hij mn stem nog even gehoord.
De kruik lijkt hij ook wel fijn te vinden, normaal geven we alleen een kruik mee 's nachts maar misschien toch ook weer een kruik meegeven overdag.
pi_85623633
Onze Marylou van 8 weken slaapt sinds 3 weken door (van een uurtje of 09:00 's avonds tot 07:00 uur 's ochtends). Dik relaxed, had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Overdag is ze wel veel wakker, maar dan ligt ze vaak lief te brabbelen in haar box of wipstoeltje...
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:08:15 #117
259886 pessie
pi_85623787
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:04 schreef Nielsch het volgende:
Onze Marylou van 8 weken slaapt sinds 3 weken door (van een uurtje of 09:00 's avonds tot 07:00 uur 's ochtends). Dik relaxed, had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Overdag is ze wel veel wakker, maar dan ligt ze vaak lief te brabbelen in haar box of wipstoeltje...
*O*
pi_85623841
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:45 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Haar eerste tandje is al deels door sinds ze 7 weken is.. zeker vroeg maar het is echt duidelijk een tandje. Komt steeds iets verder door!! Maar het verklaard voor mij niet het spugen en al het gehuil.. We denken om misschien gewoon en comfort voeding te gaan mengen..
We hebben nog veelste veel gewone voeding dus wil niet meteen over op wat anders.. We hebben inflacol (of hoe schrijf je dat..) maar dat spuugt ze gewoon direct weer uit..
Klinkt mij erg als reflux, Daan was ook erg onrustig, veel huilen en spugen is ook een symptoom van reflux. Misschien een idee om de flessen iets te verdikken met Johannesbroodpitmeel (Nutriton van Nutrilon) waardoor het minder makkelijk weer omhoog komt. En na de voeding goed rechtop houden en laten boeren.
pi_85624504
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:31 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik ben dus naar de keuken gegaan waar ik de theekoker heb aangezet om een kruik te maken. Voelde me echt een rotmoeder maar hij werd wel rustiger. Ik ben nu bang dat hij rustig is geworden omdat hij zich verlaten voelde -O- . Aan de andere kant stond ik naast zn bed toen ik met manlief belde en sliep hij toen pas in, dus misschien heeft hij mn stem nog even gehoord.
De kruik lijkt hij ook wel fijn te vinden, normaal geven we alleen een kruik mee 's nachts maar misschien toch ook weer een kruik meegeven overdag.
Ik denk echt niet dat een kind rustiger wordt als hij zich verlaten voelt. Dus niet te veel zorgen maken, zou ik zeggen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:52:56 #120
259886 pessie
pi_85625627
Ventje is weer gelukkig! Hij is datgene wat hem dwars zat in ieder geval kwijt!

Vanaf wanneer beginnen jullie met pyamaatjes? Althans, Nathan heeft nog steeds zachte pasgeborenen kleren aan en daar slaapt hij dus ook in. Wel heeft hij een slaapzak die hij elke avond aankrijgt. En als een kind een pyama heeft, kan een kindje dan 2 dagen hetzelfde aan (als het niet is ondergespuugd ofzo)?
pi_85625693
Pessie, zodra ik een avondritueel had met jen hoorde daar ook een pyjama bij. En ze krijgt elke dag een schone aan, doe ik zelf ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85625738
Daan heeft vanaf zijn geboorte een pyama aangehad. En die doe ik best meerdere dagen aan hoor, de romper verschoon ik wel iedere dag. Bij spugen uiteraard wel verschonen, maar verder kan het best wat langer mee. Maar ieder doet dat denk ik op zijn eigen manier.
pi_85626050
Ik heb er eigenlijk niet bij stilgestaan dat een pyjama niet kon :@ Dus Thomas sliep al vrij direct in een pyjama. En die draagt hij ook wel meerdere dagen na elkaar :Y
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:54:46 #124
259886 pessie
pi_85628575
Ok goed om te weten! En de kleren van overdag? Kunnen die eventueel ook 2 dagen achter elkaar aan? En uiteraard elke dag romper verschonen, maar ik verschoon zelf ook dagelijks mn ondergoed.
Stomme vragen he, weet alleen echt niet wat nou wel en niet kan op dit gebied :@ dus dan maar vragen hoe jullie dat doen!
pi_85629141
broekjes doe ik wel vaker aan (mits schoon), maar doe ik zelf ook
shirts iedere dag een schone, maar hij spuugt altijd wel iets erop en vind t ook leuker.als iew iets heel erg onder spuugt en ik trek m wat schoons aan gaat t tweede shirt nog een dag mee.maar meestal zit et ook wel iets van spuug op.en mijn kind mag niet zuur ruiken vind ik :)
pyama's zouden wel langer meekunnen dan 1 nacht maar meestal zit er ook wat spuug op (hij geeft gewoon mondjes terug hoor, niets ernstigs maar vind t niets als ie zuur ruikt dan gaat het dewas in)
romper iedere dag een schone.
hij slaapt trouwens ook regelmatig in romper, soms korte mouw, soms lange mouw (lange mouw ipv pyama) anders is t te warm vind ik.hij ligt onder een dekentje zonder slaapzak.
pi_85629209
ik doe met floris zijn kleren eigenlijk hetzelfde als met mijn eigen kleren.
t enige dat anders is kwa persoonlijke hygiëne bij hem is dat hij niet iedere dag in bad gaat.was wel altijd zijn gezicht, handjes en billen
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:48:44 #127
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85632696
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 10:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Groot gelijk, hoor! Je moet het ook absoluut niet zien als een aanval, want ik kan me je overweginen uitstekend voorstellen. (Ivan is heel groot aan het worden op flesvoeding. 8-) ) Het is alleen iets om bij stil te staan dat als Willem bijvoorbeeld wel een keer komt en je die voeding niet zelf geeft of afkolft dat het dan lastig is voor je lichaam om een op hem aangepaste productie te krijgen.

Heeft je lactatiekundige eigenlijk nog iets over regelen gezegd? Waarschijnlijk gaat hij dat niet doen omdat hij bijvoeding krijgt en daarmee in zijn behoefte wordt voldaan? Het lijkt mij in zo'n geval lastig voor je borsten om op een punt te komen dat ze genoeg produceren. Denk je dat je daar vrede mee hebt, dat je bijvoorbeeld een combinatie van borstvoeding en flesvoeding blijft geven?
Ik zag het ook niet als aanval hoor ;) Ik krijg alleen zoveel goedbedoelde adviezen op het moment dat ik het af en toe gewoon niet meer weet. Ik hou dus m'n lactatiedeskundige maar aan en die propagandeert rust en relaxatie in de verwachting dat ik over een tijdje wellicht alsnog volledig op borstvoeding over kan stappen. En als dat niet lukt geven we gewoon wat ik wel heb en voeden we bij. Niet het ideaal wat ik voor ogen had, maar 'as ut niet kan zoals het moet, dan moet ut maar zoals ut kan'...

Hier zijn we zondagochtend richting Zeeland vertrokken en net weer thuisgekomen. We hebben voor het eerst gelogeerd met Willem erbij en dat ging prima *O* We zijn zelfs even een uurtje met z'n tweetjes op pad geweest terwijl de moeder van Martijn oppaste, was eigenlijk wel even lekker...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_85635364
Hier na de eerste week met pyjama begonnen :) in principe om de dag een schone tenzij vies, dan eerder uiteraard ;) romper wel elke dag schonen... bad ook niet elke dag maar wel elke dag wassen :)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 07:43:08 #129
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85635621
Willem slaapt ook in pyama, weet niet meer precies wanneer we ermee begonnen zijn. Ook hier om de dag een schone tenzij vies, zo ook met z'n broekjes overdag. Shirtje en romper wel iedere dag een schone, het shirt is dan meestal ook wel ondergekwijld :P

Verder gaat hij om de dag met 1 van ons mee in de douche, de andere dag wassen we voorzichtig. Hij heeft nogal een droge huid, insmeren doen we dan ook wel elke dag...
pi_85637295
Kleren worden vervangen als ze vuil zijn. T-shirtjes e.d. dus elke dag gezien zijn kwijlgedrag. Maar een broekje draagt hij soms meerdere keren (daarom niet per se meerdere dagen na elkaar aangezien ik graag verander, maar ze worden dus niet na één dag gewassen).
pi_85637519
Pessie, maak je niet druk om het verlaten hoor.. sommige kindjes moeten ook gewoon even huilen om al die vele indrukken achter zich te laten!!
En over de kleding en pyjama's.. Nanique slaapt ook nog in haar kleding omdat ze nog van die pakjes aan heeft die ook als pyjama door kunnen.. 's Ochtends verschoon ik haar kleding. Soms doe ik een romper gewoon nog een dag aan als ie schoon is.. Shirt moet ik ook elke dag verschonen inderdaad en het broekje gaat nog weleens een dag aan! Pyjama ben ik bij de oudste mee begonnen toen de late voeding langzaam eraf ging en we een ritme daarin wouden hebben.. Na het eten ging de pyjama aan nog even op de bank zitten met Papa en hup naar bed! Denk dat we met Nanique ook zoiets gaan doen..

Heb besloten om met Nanique morgen bij het CB alles even goed aan te geven.. Gister begonnen weer met de inflacol en ze wou het nu wel!!! Moet zeggen dat ze gister vele scheetjes en boertjes heeft gelaten mee ze leek wel opgelucht!!! Ook veel poepbroeken in een keer! Maar toch maak me zorgen.. Raar misschien maar Shenaya was zo makkelijk en Nanique lijkt dat ook maar er zit haar gewoon iets dwars.. Morgen dus naar het CB en eens zien wat ze zeggen! Anders gaan we naar de huisarts toe. (Bij Shenaya ging ik alleen nog maar voor de prikken naar het CB maar nu we verhuist zijn ben ik blijer met het CB ;))

Een heel verhaal.. ;)
pi_85637554
Mart slaapt ook in pyjama. Deze gaat meestal z'n 3 á 4 dagen mee.
Tenzij hij gespuugd heeft ofzo.

Maar met het benauwde weer, slaapt hij alleen in een romper en slaapzak. En dan nog heeft ie het warm. Hitte kindje. :D Romper elke dag verschonen. Kleding, truitjes ook elke dag schoon. Broek kan vaak wel 2 dagen mee. Tenzij vies ofzo, dan niet.
pi_85637580
En over één week hoor ik hier, niet meer thuis.
Vind de overstap wel lastig. Ben hier toch een half jaar geweest!
Mag ik hier niet blijven :D
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:08:46 #134
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85637816
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:59 schreef ymme het volgende:

Mag ik hier niet blijven :D
Natuurlijk wel! :P

Siebe slaapt altijd in de puckababy. Maar dan alleen met de grote slaapjes. Dus in de nacht en in het tweede deel van de middag. Voor de rest slaapt Siebe waar het hem uitkomt: wippertje, box of bij voorkeur in de draagzak op mijn buik.
kloep kloep
pi_85639677
en een megacrosspost :) denk dat we binnenkort toch definitief naar het grote baby topic verhuizend, want kiek eens:

groeicurve:

lengtecurve:

en alles nog eens maar dan gecorrigeerd:

opvolgmelk mag wanneer meneer minder dan 500 cc per dag krijgt en we mogen starten met bijvoeding. ik moest gewoon maar doorgaan met whatever ik doe, want alles gaat gewoon goed :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85640687
Hallo lieve mensen,

Ongelofelijk dat het al weer zo ver is, maar onze kleine man is een grote baby. O+ *O* O+

Zo begon het allemaal, precies 6 maanden geleden:

En zo kwam mijn lieve man het melden

Inmiddels kan onze man zitten. Ook heeft hij een (zeer efficiënte kan ik wel zeggen) manier gevonden om zich voort te bewegen op handen en knietjes en dus is niets meer veilig in huis. Hij heeft een pittig karaktertje, weet goed wat hij wil (en ook niet wil :)) maar kan zich al prima een tijd zelf vermaken in de box of op het speelkleed. De eerste hapjes heeft hij met smaak verorberd dus daar gaan we de komende tijd lekker mee experimenteren.

Vandaag is onze man een half jaar!!

Daan en ik vertrekken naar het volgende topic waar Daan verder de wereld kan gaan ontdekken en ik volg ‘m op de voet en geniet van zijn ontwikkeling.

Wij gaan jullie gedag zeggen lieve mama's en papa's. Geniet van jullie kleine babietjes tot snel in bij de grote babietjes!

:W :W
pi_85640954
Happy en Daan. Tot snel. :)
En daan wat een knappe vent ben je toch ;) Ik moet ook maar eens een dochter op de wereld gaan zetten :D
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:56:08 #138
259886 pessie
pi_85641027
Ravi groeit goed Simmu! ^O^

Daan al een grote baby, wat gaat het snel!

Fluugs, groot gelijk dat je aanhoud wat de lactatiekundige zegt!

Ik doe Nathan ook om de dag in bad. En nu hij begint met een beetje teruggeven en soms een beetje spugen moet ik ook maar eens beginnen met de andere dag een beetje wassen. Aangezien we nu voor de late voeding zn slaapzak aandoen kunnen we dan in principe ook een pyama bij hem aandoen, even overleggen met manlief wat hij ervan denkt. Fijn dat ik weet hoe jullie dat doen, dat wassen heb ik dus uit mezelf niet om gedacht terwijl ik mezelf wel elke ochtend was.

En een vriendin was hier op bezoek met haar kereltje van 5 maanden, wat een verschil zeg! En Nathan slaapt in de wieg! Ging wel even huilen maar die vriendin heeft me er even 2 minuten doorheen geloodst, toen ben ik naar hem toe gegaan, even over zn wang geaaid en meneer sliep :o .

Vannacht voedingsschema: 22.00-2.00-6.30 nog niet weer zo relaxed als afgelopen weekend maar op zich ook best prima, vooral omdat we na de voeding van 6.30 nog heerlijk met zn tweeën in het grote bed hebben geslapen. Hij wil trouwens echt niet in de wieg als de kruik niet heet genoeg is, vind hij dus kennelijk te koud.
pi_85642144
floris heeft nog nooit een kruik gehad :)
hij was altijd eerder te warm dan te koud
in het ziekenhuis was hij de enige baby op de zaal zonder kruik
mijn kruik ligt dus ongebruikt te zijn in zijn kamer

en slaaptijden,floris wil niet meer doorslapen :')
maar goed 12 uur, 5uur,9uur is ook prima :)

daan een half jaar *O*

simmu fijn dat ravi zo goed groeit!
pi_85642269
Simmu, jij ook gefeliciteerd met die mooie curves van Ravi trouwens. Kom inderdaad maar gezellig mee naar de grote babietjes, want daar hoort Ravi inmiddels wel.
pi_85642387
Simmu wat is Ravi gegroeid.
Happy veel plezier in het grote babietjestopic.
Flugeltje jammer dat je niet 100% borstvoeding kunt geven, we zitten volgens mij beiden in hetzelfde schuitje. Ik geef ook nog steeds een combinatie, heb wel het idee dat er meer melk uitkomt nu.. heb me er wel bij neergelegd en vind het prima zo. Een lactatiedeskundige heb ik hier 1 keer gehad, maar heb er nou niet veel aan gehad eigelijk.

Vannacht was het hier 22.15-04.45-9.30 uur voeden :) Nu ligt ze weer te slapen, kan ik snel effe naar de tandarts. Mijn vriend is thuis aan het klussen, met babyfoon.
Hier doen we haar ook om de dag in bad. Pyamaatje doen we af en toe en gaat ook naar 1 keer dragen niet in de was. Verder overdag wel elke keer nieuwe kleertjes.
pi_85643745
Hier was het 21:00, 00:00 en 02:00 en toen niet meer slapen *O*

Voor het eerst in 2 dagen slaapt ze nu langer dan 1,5 uur.. Moest boodschappen hebben dus kind in de kinderwagen gegooid en ze ligt flink te snurken nu! Had ze nodig, want ze was duidelijk oververmoeid (overdag dus ook niet langer dan 1.5 uur slaap de afgelopen dagen en extreem veel wakker..)

We gaan vanaf nu wat meer regelmaat inbrengen, dus niet meer 's morgens in bad, maar 's avonds, dan pyjama aan, dan voeden, dan knuffelen en dan bed... en dat eens volhouden, kijken of dat werkt.. 's morgens hebben we dat ritme wel (niet op een vaste tijd, maar dat hoeft ook niet).. dan is het wakker worden (als ze geslapen heeft that is :')) voeden, knuffelen, in haar ledikant (daar ligt ze dan heerlijk rond te kijken) dan kan ik douchen + aankleden, dan is zij aan de beurt... dan naar beneden waar ze lekker even 10 minuten in de box ligt en dan vaak nog even voeden...

Ben benieuwd of het werkt! En toch maar eens op pad voor een babyfoon, misschien soms overdag, als ze goed slaapt even in haar wieg leggen, weg van alle indrukken...
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:45:58 #143
259886 pessie
pi_85644796
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:20 schreef Orea het volgende:
Hier was het 21:00, 00:00 en 02:00 en toen niet meer slapen *O*
-O- Dan zal ze nu wel moe zijn zeg! En jij ook!

Mereltje jammer dat ook jij niet 100% zelf kunt voeden, maar fijn dat ze goed groeit met bijvoeding! Hoe weet je hoeveel bijvoeding ze moet hebben?

Oh ja, mijn zoon is vandaag 4 weken oud! *O* . Ik heb alleen vandaag geen momenten zoals sonnetje (dat je je herinnerde dat je niets voelde ed), hij was er om 0.28, dus die momenten had ik gisteren moeten hebben, gemist!
pi_85645367
nathan ook alweer 4 weken oud!

orea ik leg floris overdag eigenlijk altijd in zijn bed om te slapen. tegenwoordig overdag in zijn ledikant en 's nachts ligt ie in de wieg.
misschien helpt dat inderdaad voor Leia! ik hoop het voor je!

mereltje fijn dat femke het zo goed doet op de combi van voeding. das toch het allerbelangrijkste! en krijgt ze toch ook nog de voordelen van bv, is ook mooi meegenomen
pi_85646988
Pessie ik geef haar gewoon eerst borstvoeding (20 minuten tot half uur) en dan nog wat kunstvoeding totdat ze niet meer wil. Nathan alweer 4 weken oud, betekent dat je binnenkort voor het eerst naar het CB moet voor algehele check?

Orea volgens mij is een ritme wel prettig. Wij doen ook haar s'avonds in bad, lavendelbad schijnt ontspannend te werken. Slapen doet ze eigelijk ook alleen in het wiegje. Zingen doe ik alleen als ik haar in de wieg leg om te gaan slapen.

Lieszdraaijer ga je nog naar de huisarts met Nanique, gaat het al wat beter?

Kruikje gebruiken wij eigelijk ook niet alleen de eerste dagen.

Femke slaapt nog. Straks weer even met de wandelwagen op pad als ze wakker is. Heb er nu een doorzichtige doek overheen zodat ze niet te veel indrukken krijgt en de wind en zon tegenhoudt, gaat ze hopelijk niet te snel huilen.

Herkennen jullie de 5 huiltjes al http://www.dokterdokter.n(...)egrijp-jij-babytaal? ik eigelijk alleen de huil van 'Ik wil eten :( '
pi_85647393
Leggen jullie je beebs overdag dan op vaste momenten weg, of wanneer je beeb al in slaap gevallen is bijv?

Morgen maar even op pad voor babyfoon... Ze heeft nu 2,5 uur goed geslapen... en ligt nu aan de borst alweer bijna te pitten ;) Lavendel is een goed idee, heb van Zwitsal die goedenacht badzeep met lavendel en ook olie om te masseren... vanavond maar eens proberen!
pi_85647685
ik leg m in bed als ie moe is,dus gapen,dam gaat ie ook wat meer staren of als ie in slaap is gevallen ns het drinken.
pi_85647959
Ik leg haar eigelijk overdag weg als ze begint te gapen, te knipperen/draaien met haar ogen. In het wiegje gaat ze dan wel standaard huilen, maar dat is tegenwoordig snel weer over en dan slaapt ze binnen 5-10 minuten. In de nacht slaapt ze na het drinken eigelijk direct en dan is het makkelijk ;)
pi_85648140
Hier een wakker dame'tje, wow! Die wil echt nog maar weinig slapen (overdag).
Gister om 00:00 in bed na de laatste voeding. Om 04:00 voeding en pas om 09:30 weer. Heerlijk!! (ze is nu 2.5 week).

Overdag, dan wil ze lekker rondkijken en gieren en gek doen. Lekker wakker zijn.
Om 13:30 flesje gehad en nu is ze nogsteeds wakker.
Als ze slaperig is leg ik haar boven in haar wiegje, altijd boven slapen op haar kamertje!
Als ze niet slapen wil is dat beneden wel goed te horen :p haha
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:08:25 #150
259886 pessie
pi_85648372
Chilla dat is inderdaad heerlijk!

Merel ik mag vrijdag met Nathan naar het consultatiebureau voor een echte check up. Ik ben al 2 keer geweest om te wegen en te meten.

Nathan slaapt standaard in zn wiegje, we wonen in een appartement en de slaapkamer grenst aan de woonkamer dus als hij moet slapen leg ik hem in zn wieg. Morgen komt onze babyfoon binnen dus dan kan ik gaan experimenteren met hem in zn eigen kamer laten slapen overdag. Ik leg hem vaak in zn wieg als hij al slaapt al ben ik nu ook aan het proberen hem in zn wieg te leggen als hij moe is (gapen, oogjes af en toe half dicht laten vallen voor hij ze weer openspert om te laten zien dat hij helemaaaaaal niet moet is) en dan in bed in slaap te laten vallen, dat is dus gelukt om half 12, maar om half 2 is hij op mij in slaap gevallen, wat ook prima is.
pi_85648639
Ik ga eens proberen! Thnx!
Puckababy is definitief geen succes, dus even op pad voor een mini-slaapzakje! Ik ben benieuwd!
pi_85648807
Orea, je kunt met wat googelen ook veel tips vinden over hoe je een dag- en nachtritme om kan draaien. Een van de dingen die wij hebben gedaan en nog steeds doen is Ivan overdag in een lichte kamer laten slapen en 's avonds en 's nachts is het altijd donker. We verduisteren dus overdag niet. Bovendien zijn er overdag achtergrondgeluiden en is het 's nachts stil. Vaste rituelen kunnen ook helpen, al is het maar om jezelf het gevoel te geven dat je ermee bezig bent. :P Een van de dingen die wij hebben gedaan is overdag de tijd tussen slaapjes heel langzaam rekken (denk aan eerst 5 minuten, dat een paar dagen volhouden, dan nog eens 5 minuten erbij, et cetera).

Ook het overdag oefenen met in het eigen bedje slapen heeft wel bijgedragen aan 's nachts beter slapen, denk ik. Maar dat was hier een behoorlijke worsteling, hoor! We zijn pas na 4 weken ermee begonnen, geloof ik, en het heeft weken geduurd voor dat redelijk soepel ging. Misschien kun je eens beginnen met bij één slaapje wegleggen en gewoon eens te kijken wat voor jullie werkt. De ene baby is de andere niet. Werkt het om haar weg te leggen als ze nog niet in slaap is gevallen? Prima, doe je dat. Het kan ook zijn dat je nog een tijdje bij haar moet blijven om haar in slaap te krijgen. En anders leg je haar gewoon weg als ze wel al slaapt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85649123
Leia is morgen 4 weken, dus mooie tijd om te beginnen ;)
Denk dat ze het wel nodig heeft, meer structuur, vooral aangezien ze nu 2 dagen ook overdag amper geslapen heeft... (vandaag al iets meer)...

Overdag is het inderdaad gewoon licht :) hebben luxaflex in de slaapkamer die niet volledig verduisteren!
Morgen maar eens slaapzakje en babyfoon halen, en dan maar gaan oefenen.. :)
pi_85649223
Mijn hemel, is ze al 4 weken? :o

Het lijkt me een prima insteek om het als 'oefenen' te zien! Als ik hier zo lees dan verbaast het me hoe makkelijk de meeste baby's in hun wieg slapen! Ivan was een echte plakker; die sliep nergens zo lekker als op zijn moeder. *; Hij heeft zijn vroege avondslaapje nog tot hij 4 maanden oud was bij mij op schoot gedaan (maar dat was denk ik meer omdat ik er zelf maar moeilijk afscheid van kon nemen).
pi_85649320
Hier ook overdag licht in de slaapkamer en 's nachts pikdonker!
Nu is ze nogsteeds wakker hier, die heeft echt energie voor 10 haahha. Vanaf 13u al.
Die slaapt dus vannacht (en straks) als een roosje, exact zoals gister is verlopen. Heerlijk ja ;) hihi
pi_85649385
Ja :'( erg he? Mijn baby dendert al naar maat 56 (50 is nu echt te krap :D )
Leia is nu al een papa's kindje overigens ;) slaapt nergens het best als op papa :D ik volsta in elk geval genoeg als papa werken is, zoals nu ;)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:33:08 #157
259886 pessie
pi_85649429
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:25 schreef Orea het volgende:
Leia is morgen 4 weken, dus mooie tijd om te beginnen ;)
Denk dat ze het wel nodig heeft, meer structuur, vooral aangezien ze nu 2 dagen ook overdag amper geslapen heeft... (vandaag al iets meer)...

Overdag is het inderdaad gewoon licht :) hebben luxaflex in de slaapkamer die niet volledig verduisteren!
Morgen maar eens slaapzakje en babyfoon halen, en dan maar gaan oefenen.. :)
Kleine slaapzakjes kun je volgens mij alleen kopen bij de prenatal, daar hebben ze maat 60. Maar ik weet niet hoe groot Leia nu al is, misschien past ze al in een normale slaapzak? Het gaat hier in ieder geval prima met slaapzakje, we doen em ook alleen 's nachts aan, overdag ligt hij zo in zn wieg, maar hier was vooral het probleem dat hij zichzelf onder zn deken vandaan trappelde en als dat overdag gebeurt is dat niet zo erg, maar 's nachts is het toch wel fijn als hij onder een dekentje ligt. Ik heb zelf wel het idee dat hij rustiger slaapt in een slaapzak, maar of dat klopt weet ik niet...
pi_85649558
Dat idee heb ik ook! En het helpt volgens mij in het 'slaap' ritueel, dat ze kan leren op termijn dat badderen, pyjama + slaapzak aan lang (= nacht) slapen is :)

Babydump heeft ook slaapzakjes maat 60! Groter heb ik ze wel in huis, maar verzuipt ze in.. Leia is nu een cm of 54/55 denk ik! Dus 60 is perfect.. Even kijken of meneer op tijd thuis is, die heeft de auto ;) en anders morgen maar met de bus!
pi_85649817
Ik krijg net een mailtje van mijn lactatiekundige, wat een schat is het ook! Ik heb echt mega veel aan haar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85650175
Dat klinkt als een heel fijne lactatiekundige, Orea! Ze denkt echt met je mee, en breder dan alleen de borstvoeding zelf.

Toen er iemand van het consultatiebureau op bezoek was in de tweede week (geloof ik) zei ze dat het beter was om Ivan overdag niet in de box te laten slapen vanwege de prikkels. Ik nam daar erg aanstoot aan; het ging prima, waar bemoeide ze zich mee? Een paar weken later merkte ik zomaar dat hij eraan toe was, meer structuur en meer rust in zijn directe omgeving. Ik denk dat jij dat zelf uitstekend aanvoelt!
pi_85650415
Het is echt een fijn mens! Kreeg deze nog nagemaild:

quote:
Als laatste: het was natuurlijk super prettig in jouw baarmoeder en daar kunnen kleine mensenkindjes (vooral 's-nachts) nog weleens heimwee naar hebben. Ik maak geen grapje: zo smeken ze om aandacht en weten niet dat jullie alleen maar even willen slapen, slapen en nog eens slapen!

Je merkt het wel: ik zit toevallig even uitgebreid achter de pc.
En dat denk ik ook! Op zich zal ze zich vanzelf gaan regelen... Als ze dan overdag maar ook slaapt, want ze raakt zo uitgeput (en als ze overdag toch nog slaapt kan ik ook even bijtanken ;))

Ze ligt nu na de voeding alweer te pitten! Ze had het dus echt even nodig.. Meneer komt al naar huis, Babydump heeft de slaapzak die we nodig hebben dus die gaan we halen.. das al stap 1 :)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:06:19 #162
259886 pessie
pi_85650896
Orea dat klinkt echt als een fijne lactatiekundige!
Fijn die tip, eerst 1 borst geven en na het badje de tweede borst. Zou dat ook 's ochtends mogen? Misschien dat ik dan es geen krijsend kind in bad heb (ik badder altijd voor de voeding, is geen succes).
Ik hoop in ieder geval dat een slaapzakje bij jullie ook een stuk helpt!

En Nathan slaapt nog steeds *O* . Hij is vandaag weer de vrolijke baby zoals hij normaal gesproken is! Ik heb zelfs het eten voor vanavond al voorbereid...
pi_85654864
Tuurlijk zou dat ook 's morgens mogen, het is een beetje proberen wat werkt toch?
We hebben een slaapzakje én babyfoon! Hoera, nu hopen dat het gaat werken :)

Straks eerst lekker douchen met mijn dochter *;
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:49:26 #164
259886 pessie
pi_85655113
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:43 schreef Orea het volgende:
Tuurlijk zou dat ook 's morgens mogen, het is een beetje proberen wat werkt toch?
We hebben een slaapzakje én babyfoon! Hoera, nu hopen dat het gaat werken :)

Straks eerst lekker douchen met mijn dochter *;
*O*

wat voor babyfoon is het geworden?
pi_85655520
Gewoon een simpele, niet te dure van de Babydump ;) 's nachts hebben we hem niet nodig omdat ze toch bij ons op de kamer slaapt.. En het overdag voor een paar keer maar is :) maar prima ding! (topcom ofzo issie van!)

Mevrouw is echt slaap aan het inhalen.. (als ze dan niet vannacht maar ligt te keten ;) eens kijken of we haar vanavond wakker kunnen houden....) van 12:30 tot 3 geslapen, gegeten en weer verder geslapen tot net.. weer gegeten en nu in comateuze toestand, wederom..
pi_85660537
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:06 schreef pessie het volgende:
Orea dat klinkt echt als een fijne lactatiekundige!
Fijn die tip, eerst 1 borst geven en na het badje de tweede borst. Zou dat ook 's ochtends mogen? Misschien dat ik dan es geen krijsend kind in bad heb (ik badder altijd voor de voeding, is geen succes).
Ik hoop in ieder geval dat een slaapzakje bij jullie ook een stuk helpt!
Of als het weer mag: samen badderen en dan de voeding geven. O+
pi_85661451
Sinds vorige week weer aan het werk en met 'n 40 urige werkweek blijft er dan niet veel tijd over om bij te lezen en te reageren en en en... Nu heb ik eindelijk 'n momentje gevonden.

Ik zag kindjes die niet goed slapen voorbij komen... Leia dacht ik. Orea, ik hoop dat je het een beetje vol kunt houden. Zeker nu je man aan het werk is, het is toch vermoeiend zo'n ukkie dat snachts niet slaapt. :*

Ik zag een tand voor kleine grote Mart! *O*

Simmu wat 'n mooie curve van Ravi! Je hoeft 'm nieteens meer te corrigeren! *O*

Daan die al naar de grote babies gaat verhuizen! Daag Daan, tot over een paar weekjes! *O*

Keshet, ben je hier nog of ben je verhuisd naar de grote babies? Hoe is het met Emma na haar operatie?

/egopost Met Lisa gaat alles goed. Ze gaat nu sinds vorige week 4 keer per week naar het KDV. Eigenlijk zou ze al gelijk 4 hele dagen gaan, maar omdat opa nog vrij is gaat ze nog halve dagen en 's middags is ze dan gezellig bij opa. Het gaat helemaal goed op het KDV en alle juffies zijn verliefd op haar. Ze ligt bijna de hele dag te lachen en ook de juffies hoeven haar zelden een speen te geven omdat ze huilt.
Slapen doet ze alleen niet veel overdag, echt maar zo'n 2 uurtjes, soms 3, maar dat is het echt wel. Gelukkig haalt ze het 's nachts lekker in en slaapt ze van 7uur/half8 tot de andere dag 7uur/half 8 (en nog veel langer als ik haar zou laten liggen, maar ze moet er nu eenmaal uit als mama gaat werken).
Wat wel zielig is.. Lisa is al een paar dagen verkouden. Hoesten en verstopte neus. Arm meiske, maargoed, ondanks dat blijft ze haar flessen goed leegdrinken en blijft ze mega vrolijk. Ik ben echt trots op m'n meisje.
Ik had verwacht dat het onwijs wennen zou zijn, werken en een baby, maar het is echt alsof we nooit anders gedaan hebben. *O* /egopost.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:58:46 #168
259886 pessie
pi_85665154
Nikki goed om te horen dat alles goed gaat bij jullie en dat het je meevalt om werk en zorg te combineren ^O^ .
Hoezo egopost? Is toch juist goed om van elkaar op de hoogte te blijven?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 00:53:20 #169
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85673544
Zo, ik kan het nog steeds niet echt bijhouden hier... Ik hoop toch wel ooit weer wat meer tijd voor mezelf te krijgen wat dat betreft ;)

Even kijken of ik het goed onthouden heb;

Daan een topic verhuist, stoere man! Tot over pak 'm beet 5,5 maanden...

Orea, naar dat je niet aan je rust toekomt. Lukt kolven goed? En is het dan wellicht een idee om een keer een nachtje over te slaan? Martijn heeft dit in het begin een keer gedaan, toen is hij samen met Willem op de kamer van Willem gaan liggen. De wereld zag er na zo'n hele nacht slaap voor mij al weer heel anders uit... (ik weet niet of je dit al geprobeerd had, zoals gezegd kom ik ook niet echt aan bijlezen toe :@ )

Nikki, fijn dat het zo goed gaat op het KDV. Is ook een hele geruststelling lijkt me...

Hier beginnen we een ritme te vinden, iets wat nog niet echt makkelijk gaat. Het blijft wennen aan elkaar en elkaars gewoonten wat dat betreft. Ik heb mezelf er inmiddels wel zo'n beetje bij neergelegd dat het waarschijnlijk een combi fles/BV gaat worden. Ik merk dat dit voor mij ook het meest relaxed is en de momenten dat Willem nu aan de borst ligt beginnen daardoor wat meer genietmomenten te worden ipv vecht/frustratie-momenten.
pi_85677015
Pfff slapen... Nanique slaapt 's nachts goed maar overdag bijna niet! Ze is zo moe maar op een of andere manier houd ze zichzelf zo wakker..
Ik leg er bij elk signaal van moeheid boven in haar wieg maar na vele malen troosten is mevrouw nog steeds niet in slaap!
Gister leek het even goed te gaan met madam! Ze was 2 a 3 uur achter elkaar vrolijk aan het lachen, geluidjes maken en hazenslaapjes aan het doen.. Helaas was het daarna weer ellende..

Vandaag naar het CB om tips vragen als die niks weten gaan we naar de Huisarts toe. Nanique krijgt haar 1e prikjes straks.. word huilen! :) Dus ze zal vandaag wel vermoeid zijn door de prikjes..
pi_85677623
goede morgen!

steeds als ik net bijgelezen ben wordt Mw hier wakker of wil aandacht, erg flauw
dus vandaar maar weer even een snel zinnetje dat ik echt nog wel met jullie meelezen en leef!

met ons gaat het redelijk, ik ben aangestoken door zieke manlief, en de kleine meid had even besloten om in een maand tijd krap 2oogr aan te komen, gelukkig van de week weer in een week 150 dus ik maak me geen zorgen meer
verder blijft ze zo tevreden en echt heel heel veel lachen en enorm goed haar speeltjes met 2 handjes pakken!
en vliegen, zwemmen en badderen da's allemaal toch wel het tofste!
pi_85678389
Mag ik stiekem even jompelen? *O*
Ik had er een hard hoofd in omdat ze gisteren overdag ineens zoveel sliep... Maar rond hal 10 gevoed, toen lekker in bad, daarna gemasseerd (ze heeft echt zo'n last van darmpjes ;( ) en na de massage was daar de poepluier :D in pyjama en slaapzak gehesen en toen op bed weer gevoed.. 22.45 en mevrouwtje sliep.. Lekker in de wieg gelegd, kwam wat gepruttel uit maar beetje genegeerd... 2 uur kwam ze weer (keurig na 3 uur :D) 10 minuten gegeten en toen sliep ze alweer :o dus weer teruggelegd..

Maar dat was natuurlijk niet genoeg voor een volle buik, dus om 2.50 kwam ze weer. had gisteren na de voeding rond 18:00 nog 100 cc afgekolfd (dit gaat dus prima) en dit gegeven... en toen kwam ze om 6 uur! Ze is dus ook 's nachts te moe om goed te drinken lijkt wel, krijgt te weinig, en is vroeg wakker..

Daarna nog geslapen tot 8 en dit alles in haar wieg! *O*

Slaapzak werkt want heb haar 2 keer zonder deken gevonden ;) ook was ze dit keer echt suf en half nog in slaap, wat het terugleggen makkelijker maakt :) ik ga ook een voorraadje melk opbouwen en dat 's nachts geven en dan tijdens het voeden ook maar kolven, want 1 voeding gemist vannacht en mijn tieten stonden op ploffen vanmorgen :D

's morgens leg ik haar even in haar ledikant zodat ik kan douchen (dan kan ik haar zien vanuit de douche) maar ze is echt nog te mini voor haar ledikant :D

En als je dan het licht aandoet en het rolgordijn open, dan krijg je deze 'heuj, wie deed dat licht aan? }:| ' blik :P
pi_85678408
Het is zo moeilijk om alles bij te houden nu ik weer aan het werk ben. En niet omdat ik zo gigantisch laat thuis kom, maar als ik thuis ben wil ik vooral genieten van de tijd dat Thomas nog wakker is, dan nog koken en keuken opruimen en tegen dan lig ik met mijn voetjes omhoog in de zetel.

Vandaag heb ik een dagje verlof. Alhoewel "dagje". Om 15u heb ik een vergadering op het werk waar ik niet onderuit kan, maar aangezien P. ook aan het werk is vandaag (en op die vergadering moet zijn) en we nog geen opvang hebben, ga ik straks met de trein naar het werk. Met Thomas mee :D Ik hoop dat alles goed zal meevallen. De meeste spullen zitten al in de auto en die staat al op het werk, dus Thomas moet in de draagzak. Het leek me op die manier makkelijker dan alleen sukkelen om een onderstel en maxi cosi in de trein te krijgen. We zullen zien wat het zal geven :D
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:56:15 #174
259886 pessie
pi_85678574
Draakje goed om te horen van je. Fijn dat ze nu weer goed aankomt! Wel echt balen dat je zelf nu ziek bent -O- .

Lies, vervelend prikjes -O- . Misschien is ze straks zo moe dat ze wel slaapt? Heb je geprobeerd haar in een doek te binden? Als Nathan echt helemaal 100% niet wil maar wel moe is wil dat hier nog wel eens helpen.

Fluugs, lekker relaxed met borstvoeding, het is ook een genietmoment tussen jullie 2en! Aan de andere kant begrijp ik het heel goed dat dat tot nu toe niet het geval was, bij mij begon het genieten van borstvoeding ook pas na een week toen alle stress langzamerhand verdween.

En hier een primeur: Nathan heeft voor de allereerste keer doorgeslapen *O* *O* *O* 4 weken oud en nu al doorslapen!!!!!!!! Voedingstijden: 22.15-5.00-8.15!!!! Hij sliep gisteravond ongeveer om 23.00 uur, en begon voor de vroege voeding om 4.45 langzaam wakker te worden (dat gaat hier altijd heeeeeel langzaam, meestal pakken we hem er na 10 a 15 minuten gewoon uit en verschonen we zn luier.)

En ik heb vanochtend eerst een kant gevoed, toen in bad gedaan en daarna de andere kant gevoed. Hij ging gelukkig in bad! Eindelijk geen krijsend badritueel!! En nu ligt hij alweer te slapen :D .

Ok, ik ben gelukkig...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:59:56 #175
259886 pessie
pi_85678660
Oeh Orea! Geweldig!!!! Je hebt dus nachtrust gehad!!! Fijn!
Ik was dus doorgelekt om 5 uur...

Leo, geniet lekker van je ventje!
pi_85679208
Ja :D en echt fijn ook dat ze in de wieg sliep ipv op mij de hele nacht ;)
En nu ligt ze weer knocked out na de voeding.. kan ik mooi even kolven (tis teveel voor haar om te drinken ;))

En wat fijn dat het zo badderen werkte :Y

Leo succes met je wereldreis :D

Dracu, wat vervelend dat je ziek bent, beterschap :*

Lies en een stuk met haar wandelen? Valt ze dan misschien in slaap door het gewieg? Succes met de prikjes straks!

Nikki, wat fijn te lezen dat het werken in combi met Lisa zo lekker gaat :Y
pi_85682361
heerlijke verhalen pessie en orea daar wordt een mens beter van!
pi_85682821
Idd Pessie en Orea. Zo kun je nog meer genieten.
En dat doen jullie vollop zo te lezen! Fijn dat de nachten beter gaan nu. :)
pi_85684274
Goed om te lezen dat het wat beter gaat!!
Hier gaan de nachten echt prima maar overdag????
Ze krijgt echt steeds meer zoiets van ' Slapen, why should i ???? '

Nacht ging oke;
ze kwam om half 3, half 4 weer slapen
en om half 7, tot half 8.
Geslapen tot 10:30 en wakker geweest tot net....
Ze ligt nu in haar wiegje, net een propvolle luier en ben benieuwd of ze nu eindelijk in slaap valt!!
Ik moet nu zelf eerst eten en en en, slechte timing!! :P
pi_85684404
Orea wat fijn dat het al wat beter gaat nu :) Dat masseren doe je dat met speciale massageolie? misschien is dat hier ook wel handig omdat ze soms echt moeite heeft met poepen.
Ik zie de foto's niet Orea :{

Pessie mooi dat Nathan lekker heeft doorgeslapen vannacht.
Leonie spannend hoor in de trein met Thomas.

draculettetje balen dat je niet lekker bent, maar gelukiig gaat het met je kleintje wel goed :)

Femke begint ook meer geluidjes te maken 'huhuhu' en elke dag even oefenen op haar buik om haar hoofdje te draaien en omhoog te houden maar dat gaat nog niet echt goed tot grote frustratie van haar.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:36:03 #181
259886 pessie
pi_85686588
Merel wat schattig dat Femke geluidjes maakt O+

Chilla, vorige week had Nathan ook dat hij heel veel wakker was en dat ik het ook niet meer wist. Totdat ik er beter op ging letten en hem wel zag gapen. Nu zie ik wanneer hij moe is, leg ik hem in zn bedje en zing een paar liedjes terwijl ik over zn wangetje of zn neusje aai. Als hij moe is gaat hij dan wel slapen.

Merel, volgens mij had jij die link gepost met de Dunstin methode? Mijn kind heeft dus vaak boertjes dwarszitten kwam ik achter, het duurt alleen een tijdje bij hem voordat het boertje eruit komt, het zijn alleen wel regelmatig flinke boeren. Ik dacht dus dat mijn kind gewoon niet hoefde te boeren. Ik hoop dat hij nu ook wat minder vaak de hik heeft.
pi_85687265
Wauw! Nanique is al 5180 Gram en 59 Cm! Waar is me kleine premature babytje gebleven?! :)
pi_85689170
Mereltje, ik heb olie van zwitsal.. slaap zacht olie met lavendel en gewone massage olie.. dan na het badje lekker met de klok mee haar buikje masseren.. even wachten en voila ;)

Hier de foto's nog een keer :)

pi_85689453
ChillyD fijn dat het s'nachts goed gaat. Soms worden ze wakker wanneer het net niet uitkomt he :D bij ons gisteren net toen ons avondeten klaar was. Hebben wij snel gegeten met Femke naast ons in de kinderwagen die we nog net met een vinger van papa en speen rustig kunnen houden :D

Orea wat schattig zo'n klein popje in een groot ledikant :) ga zo ook nog maar even massageolie kopen, ruikt vast ook heerlijk :)

Lieszdraaijer wat fijn dat Nanique zo goed is gegroeid. Heb je nog wat tips meegekregen over het huilen?
pi_85690005
Die massage olie hebben wij ook :D

Was het hier gister ochtend/overdag nog chaos, nu is ze vandaag zo makkelijk!
Ze is toch lekker nogsteeds aan het slapen, inhalen van gister zeker :z
Ze had wellicht gister gewoon even een huildag tussendoor als je het mij vraagt... nu gaat het zo lekker.
Een wereld van verschil. Ben benieuwd wat deze middag en avond gaat brengen.

Ik kan zingen tot ik een ons weeg als ze in haar wiegje ligt.
Ze blijft zo hard huilen, als ik haar pak is ze meteen meer tevreden. (en dan ook zingen, vind ze wel fijn!!)
Als ik haar half slapend/nog net niet dus/ in haar wiegje leg nou, bel de krant als het lukt haha ('s nachts wel als ze écht moe is).
Heb 1x tot bijna 30min. gewacht maar kon het gehuil toen niet meer aanhoren..... Hield ook niet op.
Toch maar op de arm/op mijn schouder in slaap laten vallen en zachtjes in de wieg leggen volhouden....
Althans, dat zegt mijn gevoel nu.

Maar wieweet, af en toe een huildagje tussendoor vind ik niet zo erg.
Dagen zoals deze tot nu toe mogen wel vaker ;)
pi_85717924
Nou, ik ben blij geloof ik! 11, 2.45, 5.45, 8! Leia heeft haar ritme terug en wij onze slaap geloof ik :)

En ze is nog niet helemaal wakker dus ik geloof dat we ons nog even omdraaien :D heerlijk!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:30:59 #187
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85718053
Oh wat fijn Orea dat er nu een ritme in zit! Wat kan wat slaap toch heerlijk zijn he?!
ChilllayD: Ik denk dat we allemaal wel van dat soort momenten hebben. Huildagen afgewisseld met slaapdagen. Siebe doet dat ook wel eens.

Onze Siebe ligt nu in de box te kijken naar buiten en is aan het luisteren naar alle geluiden om hem heen.

Wat is Nanique al groot zeg! Van de zelfde dag als Siebe maar al een stuk zwaarder :D Wat geef je haar wel niet te eten??
kloep kloep
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:24:45 #188
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85718935
Willem sliep vannacht van 01:00 tot 07:30 :o

Nu is hij wel gisteravond de hele avond aan het spoken geweest omdat hij darmkrampjes had, maar toch... Vanmiddag weeguurtje, ben benieuwd!

@Orea, fijn dat er weer wat ritme in lijkt te komen. Hangen de wallen inmiddels niet op je knieën? Neem jezelf gewoon voor om alle doorwaakte nachten nu te wreken als ze in de puberleeftijd is en je haar gewoon een zelfde aantal ochtenden niet uit te laten slapen :P

Draakje; beterschap :*

Pessie, fijn dat het goed gaat. Daar kun je echt gelukkig van worden he?

Liesz, wow liesz, groeit goed zo! Hoe reageerde ze op de prikjes?

Leo, was het goed gegaan in de trein? En hield Thomas zich rustig tijdens de vergadering? ;)

@Chillay, herkenbaar. Willem slaapt 's nachts ook goed, maar heeft er af en toe overdag flink wat moeite mee om in slaap te komen. Gelukkig hebben martijn en ik allebei een heerlijke sabbelvinger en kunnen we hem daarmee redelijk stilhouden. We hopen dan ook dat hij snel z'n duim gaat vinden.

Mereltje, wat tof dat ze al aan het 'praten' is...
pi_85719350
Hoe vaak wordt er niet gezegt. Laat je kind niet alleen op het grote bed liggen. :(
En wie gaat er toch even snel naar de wc als de kleine naast haar ligt. IK :(

En je raad vast hoe het afgelopen is. Stom stom.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:05:09 #190
259886 pessie
pi_85720011
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:41 schreef ymme het volgende:
Hoe vaak wordt er niet gezegt. Laat je kind niet alleen op het grote bed liggen. :(
En wie gaat er toch even snel naar de wc als de kleine naast haar ligt. IK :(

En je raad vast hoe het afgelopen is. Stom stom.
-O- Niet handig nee. Ik laat Nathan wel alleen in het grote bed liggen, maar dan heb ik aan beide kanten van hem kussens liggen. Voordeel bij hem is wel dat hij niet rolt of kruipt.

Lies, Nanique is inderdaad goed gegroeid zeg!!!

Fluugs, wij zijn op een gegeven moment toch overgestapt op een speen, hij weigerde consequent onze vingers. Hij dronk toen wel meteen veel beter. En een doorgeslapen Willem ^O^

Orea weer nachtrust ^O^

Hier vannacht net niet doorgeslapen volgens mij. Gevoed om 22.15-3.45-7.30. Hij heeft dus die eerste keer geslapen van 11 tot 3.45, dat is net geen 5 uur achter elkaar.
pi_85720996
Ik had er dus ook kussens naast liggen.
Maar ook dat is niet genoeg meer voor onze bewegelijke adhd'er.
Niet meer alleen ergens laten liggen, waar hij uit of vanaf kan vallen.

Dit is een zeer goede les!
pi_85721910
@Flugel, nee :D dit is prima qua tijden zo krijg ik steeds ongeveer 3 uur slaap en dat is echt prima :Y
Langer red ze gewoon nog niet.. 's nachts krijg ik er zo nog 100cc afgekolfte melk in en zelfs dan slaapt ze max. 3 a 3.5 uur :) maar zo is het goed uit te houden... wakker worden, luier, voeden (meestal kwartier) en dan slapen we zo weer :) zijn normale tijden dit :)

Maar jemig, Willem zolang geslapen!!!
pi_85721949
En ze slaapt tenminste in tegenstelling tot het nachtelijke gekeet van van de week, dat is slopend ;)
pi_85722279
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:00 schreef Orea het volgende:
@Flugel, nee :D dit is prima qua tijden zo krijg ik steeds ongeveer 3 uur slaap en dat is echt prima :Y
Langer red ze gewoon nog niet.. 's nachts krijg ik er zo nog 100cc afgekolfte melk in en zelfs dan slaapt ze max. 3 a 3.5 uur :) maar zo is het goed uit te houden... wakker worden, luier, voeden (meestal kwartier) en dan slapen we zo weer :) zijn normale tijden dit :)

Maar jemig, Willem zolang geslapen!!!
dat heeft floris ook zo gedaan. en langzamerhand wtf de tijd tussen de avondvoeding en eerste nachtvoeding steeds langer. meestal slaapt ie dan 5uur.

vannacht weer goed geslapen. de nacht hiervoor niet dus was gisteren moe. was echt niet uitgerust.
vannacht kreeg ie om 21.30 de laatste voeding en om half 6 werd ie wakker. en daarna om half 10. en hij heeft net in de box gelegen en dat vond ie langer dan 5min leuk. straks even badderen en ikzelf ook douchen. maar goed heeft geen haast, tis toch rotweer
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:35:20 #195
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85723233
Ai ymme, dat is niet erg slim nee... Heeft ie zichzelf heel erg bezeerd?

@Orea fijn dat je zo toch je uurtjes kunt maken. Duurt voeden maar een kwartier bij jou? :o Bij mij tussen de 3 kwartier en een uur, daarom ben ik ook zo blij dat hij nu min of meer aan het doorslapen gaat :P

En idd son, het is behoorlijk k*weer momenteel. Eigenlijk prima weer om in huis aan de gang te gaan, maar ik kan daar nog geen goed ritme in vinden... Willem is overdag nogal wakker en vraagt dan ook veel aandacht (of eigenlijk wil ik die dan geven nu ik zo verliefd op m'n mannetje ben ;) )
Hoe ik dan het huishouden goed kan laten lopen is nog even zoeken en uitproberen. Martijn is nu samen met z'n oom het onderstel van de kinderwagen aan het afwerken (jaja, ein-de-lijk) dus ik kan hem ook niet inzetten. Ach ja, ik kan m'n was toch niet buiten drogen nu, dus eigenlijk kán ik de was niet eens doen O-)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:49:58 #196
259886 pessie
pi_85723771
Orea dat klinkt inderdaad kort! Een kwartier voeden! Fijn! Hier ben ik meestal 's nachts 40 a 50 minuten bezig, dus ook ik ben erg blij wanneer Nathan meer dan 4 uur tussen 2 voedingen laat 's nachts, dan slaap ik 3 uur achter elkaar. Orea, je hebt gewoon een slokopje gebaard :P .

Nathan ligt enigzins tevreden in de box, er komen wel geluidjes uit maar niet van het kaliber "ik wil iets anders". Vannacht niet heel veel geslapen. Weet eigenlijk niet meer waarom maar ik denk dat ik er straks met Nathan nog weer even in duik.
Ah hij is de box zat.
pi_85724486
Floris drinkt ook maar een kwartier/20 minuten.

En Flugel in huis dingen doen doe ik een beetje tussendoor. Dus af en toe een was erin mikken, die eruit halen als Floris slaapt. En het rek afhalen dat duurt vaak wat langer.
De enige keer dat ie echt even pech heeft is rond etenstijd :P Hij weet altijd goed te timen dat ie precies wakker wordt als k eten aan t maken ben of als we aan het eten zijn.

Mereltje Femke ook al een beetje aan t kletsen :) Hier komt er af en toe ook opeens geluid uit haha. Hij probeert t wel, zie je dat tongetje gaan, maar geluid erbij dat moet ie nog leren O+
pi_85724593
Oh Ymme, Jen slaapt al 2,5 jaar in mijn bed, denk je dat die nooit eens uit bed gedonderd is? Echt wel hoor..

En nu staat mn bed zelfs op klossen en moet ze via een trapje erop en eraf... Is gewoon wachten tot ze weer eens te wild van bed af wilt en eraf kukelt...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')