abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85284075

Ja, in het Slank topic in LIF zitten inmiddels al 5 of 6 mensen die Engelse Taal en Cultuur gestudeerd hebben, er minoren gevolgd hebben of weetikveelwat niet meer je er mee te maken kan hebben en af en toe is het wel eens om dol van te worden.

Al gaat het in dát topic al over meer dan alleen slank en gezond leven, soms is het écht wel heel erg, al die studiesores, minoren, masters, buitenlandopties en ander gezever over scripties, uitspraak, syntax en ga zo maar door.

Dus daarom bij deze, in SES, waar 't hoort, een topic voor iedereen die Engelse Taal en Cultuur studeert!

-----------------------------------------------------------------------

De studie Engelse Taal en Cultuur wordt gegeven op de volgende universiteiten:
(Klik op de linkjes om naar de pagina van de opleiding aan die universiteit te gaan)

Amsterdam - Universiteit van Amsterdam
Amsterdam - Vrije Universiteit
Groningen - Rijksuniversiteit Groningen
Leiden - Universiteit van Leiden
Nijmegen - Radboud Universiteit Nijmegen
Utrecht - Universiteit van Utrecht

Omschrijving:
De bacheloropleiding Engelse Taal en Cultuur is gericht op de taal, literatuur en cultuur van Engelstalige gebieden, vooral Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Je bestudeert onder meer de politieke en sociaal-economische ontwikkeling van de Engelstalige gebieden, het hedendaagse taalgebruik, de theoretische taalkunde (woordvolgorde, uitspraak, klanksysteem), de ontwikkeling van de Engelstalige literatuur (van de Beowulf en Shakespeare tot Virginia Woolf en Philip Roth) en de Engelse taal vanaf de achtste eeuw tot heden. Daarnaast leer je vloeiend Engels spreken en schrijven. Na deze opleiding kun je aan de slag op de arbeidsmarkt of kies je voor een masteropleiding.

Je kunt bij de meeste opleidingen kiezen tussen Britse en Amerikaanse uitspraak en bijbehorend interessegebied.

Links:

Kiesjestudie.nl - Engelse Taal en Cultuur

Goedkope boeken zoeker

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 19-08-2010 21:24:38 ]
Ja doei.
pi_85284226
TS begint:

Studeer nu een jaar Engelse Taal en Cultuur in Nijmegen na áárdig wat omzwervingen en keren dat ik dacht écht gevonden te hebben wat ik wilde.

Mijn laatste studie hiervoor was Informatiekunde, en ondanks dat ik dat écht leuk vond, was het te technisch voor mij. Eerst met pijn in mijn hart overgestapt, maar sindsdien nog nooit gelukkiger geweest!

Heb dit jaar in één keer mijn propedeuse gehaald met een 7 gemiddeld (trots!) en ga dus nu het tweede jaar in.

Minor die ik zeker ga kiezen is Engelstalige Letterkunde (doe ook de Britse richting, niet Amerikanistiek) en daarnaast zijn er nog kanshebbers als Politieke Geschiedenis, Sociale en economische geschiedenis van Noord-Amerika, Journalistiek, Buitenland minor, Stage minor en een Vrije Minor.

Master wil ik als het kan in het buitenland doen, en ben nu aan het kijken naar de mogelijkheid tot een master in York, Master in Cultures of Empire, Resistance and Postcoloniality.

Dus :+
Ja doei.
pi_85287539
Ja hoi!

*meldt

ik heb Engels gedaan in Leiden, van 2001 tot 2006, en daarna van 2006 tot 2010 (tot afgelopen vrijdag) een PhD/promotietraject. Daarbij heb ik dus ook wat colleges/werkgroepen gegeven (en eerder ook als student-assistent al)

Proefschrift is nog niet af, maar ik ga nu Engels geven op een middelbare school in Amsterdam en mijn lesbevoegdheid halen.

Verder ben ik best goed in mensen op weg helpen met essays/opbouw enzo, al zeg ik het zelf :P

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 14-08-2010 20:47:45 ]
Kwak
pi_85287783
Studeer Engelse Taal en Cultuur aan de UvA. Veel heb ik er nog niet over te zeggen, wel dat ik aanstaand jaar mijn bachelor ga afmaken. Zit nu op een punt dat het me allemaal te lang duurt. Ik wil een papiertje hebben. :)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:06:27 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85290056
*meldt ook*

BA Engels behaald in Utrecht! :Y Nu RMA in Literary Studies, nog wel op gebied van Engelse (voornamelijk postkoloniale) literatuur. En in september ga ik als het goed is een semester in Leeds studeren!

*postkoloniale literatuur-boks met Mo* *;

Tevens, for all ye Engels-nerds: Shakespearean cookies!

http://farm5.static.flickr.com/4096/4888434611_a167c6ff64_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4115/4889030346_c9a376bec7_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4075/4888434913_5373fe9b79_b.jpg

Hier gevonden! Falstaff is awesome :')

[ Bericht 30% gewijzigd door MariaEtcetera op 14-08-2010 22:14:19 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_85291027
ja! _O_ voor kwak en het op weg helpen met essays O+ van een 5.6 naar een 8 gemiddeld gegaan :9 :P

en Postcolonialisme O+ *; ik zag de master en ik was verkocht :@ Wilde graag naar Edinburgh of anders York, want die twee steden vind ik echt heel fijn... :) van beide ook universiteitsterreinen bezocht en dat voelde echt als thuis! En ik houd wel van oude shizzle :+

Heb in de vakantie overigens Extremely loud and Incredibly close gelezen van Safran Foer, stond op de boekenlijst.. wow.. ben er nog van ondersteboven... wat een mooi boek! _O_

Ga nu door met Beloved van Toni Morrison :)
Ja doei.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:58:05 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85291422
Extremely Loud and Incredibly Close vond ik ook tof ja! :Y Oscar O+

Beloved vond ik wat zwaar, en ik had het idee dat ik er veel niet van begreep, ondanks dat het niet moeilijk leek, zeg maar.

Ik hou ook van oude meuk trouwens! Maar in geval van postkolonialisme hou ik het graag actueel, omdat ik vind dat het nog issues van deze tijd zijn en ik dan om me heen kan kijken en herkennen.

Ik lees nu voor een tutorial over migrant literature de volgende boeken, of heb ze nu pasgeleden hiervoor uitgelezen:
Meena Alexander - Fault Lines (erg zware kost, erg poëtisch, wel indrukwekkend, over trauma e.d.).
Salman Rushdie - The Satanic Verses (leuk, interessant wel, maar ik hou ook van zijn stijl)
Julia Alvarez - How the Garcia Girls Lost Their Accents (mja wel okee, niet echt awesome)
Tim Parks - Judge Savage (ik vroeg mezelf voortdurend af wat het punt was :+ )
Hanif Kureishi - The Buddha of Suburbia (leuk wel!)
T. Coraghessan Boyle - The Tortilla Curtain (aanrader!! over Mexicaanse immigranten naar Amerika.)
Misschien nog Zadie Smith - On Beauty of White Teeth, weet ik nog niet of ik die nodig ga hebben.

Theorie wordt o.a. Paul Gilroy en Seyla Benhabib, Homi Bhabha, etc. Ik heb er best zin an, maar ik kom er niet zo toe om echt aan het schrijven te beginnen :+
pi_85294521
quote:
T. Coraghessan Boyle - The Tortilla Curtain (aanrader!! over Mexicaanse immigranten naar Amerika.)
Mijn lievelingsboek! Het gaat niet alleen daarover, het is een zowat compleet beeld van een tijdgeest over de (voor)oordelen van immigranten die naar in dit geval LA e.d. plaatsen komen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 00:36:50 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85294768
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:29 schreef Bostonian het volgende:

[..]

Mijn lievelingsboek! Het gaat niet alleen daarover, het is een zowat compleet beeld van een tijdgeest over de (voor)oordelen van immigranten die naar in dit geval LA e.d. plaatsen komen.
Tof!

Ja dat inderdaad, ik was natuurlijk veel korter door de bocht dan dit boek verdient. Ik vond het einde ook echt geweldig, ik was echt een beetje flabbergasted oO<

(Voor)oordelen van/over migranten, visie van zowel de mainstream goedbedoelende Amerikaan als die van de in wanhoop verzandende Mexicaanse immigranten. Heel boeiend vond ik, en ook wel een beetje confronterend soms. Ik bedoel, als ik een viezige verdwaasde man zie lopen in vodden dan zou ik er ook waarschijnlijk met een boogje omheen lopen, terwijl ik toen ik het boek aan het lezen was niks liever wou dan ze helpen :')
pi_85295438
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:36 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Tof!

Ja dat inderdaad, ik was natuurlijk veel korter door de bocht dan dit boek verdient. Ik vond het einde ook echt geweldig, ik was echt een beetje flabbergasted oO<

(Voor)oordelen van/over migranten, visie van zowel de mainstream goedbedoelende Amerikaan als die van de in wanhoop verzandende Mexicaanse immigranten. Heel boeiend vond ik, en ook wel een beetje confronterend soms. Ik bedoel, als ik een viezige verdwaasde man zie lopen in vodden dan zou ik er ook waarschijnlijk met een boogje omheen lopen, terwijl ik toen ik het boek aan het lezen was niks liever wou dan ze helpen :')
Ik vond het juist een heel typerend boek, heel herkenbaar van beide kanten. Indrukwekkend hoe Boyle zo precies de omgeving beschrijft en het ligt niet ver van de werkelijkheid af.

Trouwens hebben jullie al vakken gehad wat hoort bij historische taalkunde? Ik vind dat zo moeilijk. Aankomende semester ga ik daar een vak van doen voor de derde keer :@. Misschien hebben jullie tips, het gaat voornamelijk om Oud Engels.
pi_85297063
*3e jaars Vanaf September dan, ja meldt.

Eigenlijk had ik cohort 2007 moeten zijn, maar ja, zakken voor eindexamen gooide roet in het eten. In de herhaling wel VWO gehaald, doorgegaan naar uni en nooit meer omgekeken naar een andere studie. Love it en het gaat me iets té makkelijk af. 120 ECTS, goede cijfers en de hele boel. Er staat 40 uur per week voor, maar ik geloof niet dat ik dat haal. (8>

Doe de educatieve minor erbij en ik wil op zich ook wel door met het onderwijs. Weet nog niet of ik dat via een educatieve master van 2 jaar of een lerarenopleiding van 1 jaar doe... Zou in het tweede geval, of in het geval dat ik het onderwijs laat vallen, misschien de Language Acquisition Master in Leiden gaan doen, maar ik ben er nog niet uit. :+ Heb een beetje hetzelfde probleem met m'n vakken voor de bachelor. Er zijn té veel leuke dingen. :+ Linguistiek lijkt me op zich ook wel interessant, maar weet niet of ik daar nu compleet voor ben weggelegd.

Oh, en ik heb nog boekenbonnen liggen, dus ik denk dat ik maar eens een paar van die aanradertjes van eerder in het topic ga halen. Zolang het beter is dan Hemingway* vind ik alles prima.

*Veel te droog, kon 't niet uitstaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Omentuva op 15-08-2010 02:07:42 ]
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  zondag 15 augustus 2010 @ 11:35:44 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85302914
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:59 schreef Bostonian het volgende:

[..]

Ik vond het juist een heel typerend boek, heel herkenbaar van beide kanten. Indrukwekkend hoe Boyle zo precies de omgeving beschrijft en het ligt niet ver van de werkelijkheid af.

Trouwens hebben jullie al vakken gehad wat hoort bij historische taalkunde? Ik vind dat zo moeilijk. Aankomende semester ga ik daar een vak van doen voor de derde keer :@. Misschien hebben jullie tips, het gaat voornamelijk om Oud Engels.
Ik heb ook een vak Old English gehad :Y Vond het wel leuk, maar dat was misschien voornamelijk omdat er weinig echte taalkunde bij kwam kijken. Het was vertalen, maar dan wel een 'softe' versie, met ook stukken hardop lezen ("Hwaet!" :P) erbij _O-

Oh en teveel leuks klinkt ook bekend :') Ik heb uiteindelijk 2 BA's gedaan, met een minor Middeleeuwen, om uiteindelijk toch uit te komen bij postcolonial literature :') En achteraf leek een minor vertalen me ook wel handig, maar okee :+
pi_85303778
O+ Hwaet O+
Ja doei.
pi_85303786
swa hwam swa swa O+

[ Bericht 5% gewijzigd door motorbloempje op 18-08-2010 08:59:28 ]
Ja doei.
pi_85304034
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:43 schreef motorbloempje het volgende:
ja! _O_ voor kwak en het op weg helpen met essays O+ van een 5.6 naar een 8 gemiddeld gegaan :9 :P

en Postcolonialisme O+ *; ik zag de master en ik was verkocht :@ Wilde graag naar Edinburgh of anders York, want die twee steden vind ik echt heel fijn... :) van beide ook universiteitsterreinen bezocht en dat voelde echt als thuis! En ik houd wel van oude shizzle :+

Heb in de vakantie overigens Extremely loud and Incredibly close gelezen van Safran Foer, stond op de boekenlijst.. wow.. ben er nog van ondersteboven... wat een mooi boek! _O_

Ga nu door met Beloved van Toni Morrison :)
:o heeft t echt zo goed geholpen? je hebt t heus zelf gedaan, ik heb je alleen geholpen je ideeen te ordenen op een manier zoals de docent dat verwacht, denk ik, meer focus enzo...

ik heb dus niks met literatuur verder :@

mijn richting is filologie, maar dan late modern english (18e eeuw)
Kwak
pi_85304052
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:59 schreef Bostonian het volgende:

[..]

historische taalkunde is O+ al had ik ook wel moeite met oud engels. welk vak is het precies? en bij wie?

heb zelf filo 6 gegeven, intro late modern english.

taalverandering vind ik hee interessant, vertalen vind ik niks aan en kan t ook niet goed
Kwak
pi_85304112
@omentuva: ik ga komend jaar de postdoctorale master doen, van 1 jaar, met een halve baan erbij.

studeer je nu in leiden? misshcien heb ik je wel les gegeven :P
Kwak
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:24:11 #18
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_85304219
* teirnon meldt zich.

Engels gestudeerd aan de UvA.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_85304631
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:20 schreef kwakz0r het volgende:
@omentuva: ik ga komend jaar de postdoctorale master doen, van 1 jaar, met een halve baan erbij.

studeer je nu in leiden? misshcien heb ik je wel les gegeven :P
Nee, zit in Utrecht. :)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_85311077
Amerikanistiek in Nijmegen!!
Begon in 2007 met Russisch aan de UvA, maar Engels was toch echt mijn passie. Toen ik zag hoeveel lol de Engels mensen hadden, was ik over.
Ben later toch maar overgestapt naar Amerikanistiek, aangezien Engels alleen maar droge taalvakken aanbood.
Op maandag 27 februari 2012 13:47 schreef Sinosappel het volgende:
Hoezo? Je kan het toch gewoon zeggen als je iemand wil klaarzuigen?
pi_85321018
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

historische taalkunde is O+ al had ik ook wel moeite met oud engels. welk vak is het precies? en bij wie?

heb zelf filo 6 gegeven, intro late modern english.

taalverandering vind ik hee interessant, vertalen vind ik niks aan en kan t ook niet goed
Zit op de UvA en het heet From Alfred to Joyce. Boek dat we gebruiken is The English Language: A Linguistic History van Brinton & Arnovick.
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:36:47 #22
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_85321207
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:33 schreef Bostonian het volgende:

[..]

Zit op de UvA en het heet From Alfred to Joyce. Boek dat we gebruiken is The English Language: A Linguistic History van Brinton & Arnovick.
Is From Alfred to Joyce nog steeds met Olga? Heb gehoord dat ze na mijn jaar de presentaties maar afgeschaft hebben. Bijna alle informatie moest in presentaties door studenten gegeven worden, waardoor ik eigenlijk niks leerde (de meeste mensen kunnen geen boeiende/goede presentaties houden).

Oud Engels was tof. :Y
pi_85321736
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:36 schreef teirnon het volgende:

[..]

Is From Alfred to Joyce nog steeds met Olga? Heb gehoord dat ze na mijn jaar de presentaties maar afgeschaft hebben. Bijna alle informatie moest in presentaties door studenten gegeven worden, waardoor ik eigenlijk niks leerde (de meeste mensen kunnen geen boeiende/goede presentaties houden).

Oud Engels was tof. :Y
Ja, nog steeds met Olga. Maar al 2x het vak bij haar niet gehaald. We hebben geen presentaties bij het vak, ik wist ook niet dat dat ooit eens zo was. Aankomend semester volg ik het bij een andere docent, hopelijk pik ik het dan wel op. ;(
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:58:27 #24
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_85322352
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:46 schreef Bostonian het volgende:

[..]

Ja, nog steeds met Olga. Maar al 2x het vak bij haar niet gehaald. We hebben geen presentaties bij het vak, ik wist ook niet dat dat ooit eens zo was. Aankomend semester volg ik het bij een andere docent, hopelijk pik ik het dan wel op. ;(
Wat vind je het lastigste? Het Oud Engels of die nieuwere onderwerpen?

Die presentaties waren echt een hel. Ik kon mijn aandacht er echt niet bij houden, want de meeste studenten kunnen een presentatie gewoon niet boeiend houden. De Powerpoints werden wel op internet gezet, maar daar stond lang niet alles op. Gelukkig had ik mijn Oud Engels tentamen goed gemaakt dus daarmee compenseerde ik het tweede tentamen. :P
pi_85323898
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:58 schreef teirnon het volgende:

[..]

Wat vind je het lastigste? Het Oud Engels of die nieuwere onderwerpen?

Die presentaties waren echt een hel. Ik kon mijn aandacht er echt niet bij houden, want de meeste studenten kunnen een presentatie gewoon niet boeiend houden. De Powerpoints werden wel op internet gezet, maar daar stond lang niet alles op. Gelukkig had ik mijn Oud Engels tentamen goed gemaakt dus daarmee compenseerde ik het tweede tentamen. :P
Ik vind alles lastig. :') En ik heb er echt wel mijn best voor gedaan, maar taalkunde ligt mij sowieso niet. Andere vakken in die richting maar net gehaald enzovoort. Ik hoop dat de docent die ik nu ga krijgen het beter uitlegt...

Klopt, wat betreft presentaties. Ik weet niet of je les van Moore hebt gehad, maar die wilt nog steeds dat er presentaties over Faulkner e.d. worden gehouden. Dat gaat echt helemaal nergens over.
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:36:13 #26
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_85327835
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:26 schreef Bostonian het volgende:

[..]

Ik vind alles lastig. :') En ik heb er echt wel mijn best voor gedaan, maar taalkunde ligt mij sowieso niet. Andere vakken in die richting maar net gehaald enzovoort. Ik hoop dat de docent die ik nu ga krijgen het beter uitlegt...

Klopt, wat betreft presentaties. Ik weet niet of je les van Moore hebt gehad, maar die wilt nog steeds dat er presentaties over Faulkner e.d. worden gehouden. Dat gaat echt helemaal nergens over.
Ah ja, dan zal het inderdaad wel lastig zijn. :P Sommige taalkundevakken waren inderdaad niets aan (ik noem een Discourse, weet niet of ze dat nog geven) maar anderen waren wel leuk (Structure of English Sentences, heerlijk die boomdiagrammen).

Moore was mijn bachelor scriptiebegeleider dus die ken ik wel. Bij hem heb ik in de masterfase een vak Conrad gevolgd, was wel leuk. Presentaties waren inderdaad nutteloos, maar gelukkig was er geen algemeen tentamen en dus maakte het niet uit of je niet oplette. :Z

Weet je trouwens al waar je je scriptie over gaat schrijven?
pi_85338702
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:o heeft t echt zo goed geholpen? je hebt t heus zelf gedaan, ik heb je alleen geholpen je ideeen te ordenen op een manier zoals de docent dat verwacht, denk ik, meer focus enzo...

ik heb dus niks met literatuur verder :@

mijn richting is filologie, maar dan late modern english (18e eeuw)
ja!

Heb gewoon niet meer onder de 7,5 gehaald voor essays :') zelfs maar één 7,5, de rest 8 en 8,5-en enzo... :o Werkt voor mezelf ook veel fijner nu... heb er gewoon ook weer zin in :@

Zit nu ook echt af te wachten 'tot we weer mogen' :X hoe ernstig is dát...

Ben wel echt een literatuur-mens. Dat hele taalgebeuren vind ik niet vervelend of oninteressant, maar 't is gewoon niet mijn ding.
Ja doei.
pi_85371730
Oeh een anglistenforum <3 Ik ga me hier wel thuis voelen ^^
The good things come in small packages
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:06:01 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85371893
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:02 schreef Alphamusic het volgende:
Oeh een anglistenforum <3 Ik ga me hier wel thuis voelen ^^
Een anglistentopic. No way dat jullie heel Fok! gaan overnemen! :{w ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_85372059
Aaaah. Jammer. :P
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:20:11 #31
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85372684
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Een anglistentopic. No way dat jullie heel Fok! gaan overnemen! :{w ;).
Hoezo niet? Zelfs de forum-neerlandica post hier al!

One language to rule them all! </imperialisme> :')
pi_85378064
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
In the land of England, where tea is drunk?
pi_85383922
Ik heb een minor Amerikanistiek gevolgd. Ik hoop voor jullie dat die minor niet representatief is voor het niveau van de rest van de studie.
pi_85384299
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:20 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Hoezo niet? Zelfs de forum-neerlandica post hier al!

mwhuhahahahahaha >:)

[/evil]

Gisteren eens brutaal langsgelopen bij 'Internationalisering' en wat handige tips gekregen om eerst bínnen de opleiding eens even te informeren naar de mogelijkheden om naar 't buitenland te gaan (dus bij eigen docenten en zulks) en ook even gevraagd wanneer de afsprakenmevrouw van die afdeling er weer is, dus vandeweek of volgende week eens even kijken naar de mogelijkheden en naar de eisen waar ik aan moet voldoen, zodat ik daar keihard aan kan gaan werken mocht 't nodig zijn 8-)
Ja doei.
pi_85385513
*meldt*

Ik heb deze zomer m'n bachelor gehaald in Groningen, waarbij ik me vooral gericht heb op (moderne) literatuur :) Owja, ook veel vakken bij American Studies gedaan ;)
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_85385589
:W

Hier gaan er veel Amerikanistiek doen na 't eerste jaar -O- omdat ze geen zin hebben in al die taalkundige vakken en 'oubollige literatuur'.

Me O+ oubollige literatuur, maar ook nieuwe hoor! :+

Ik vind Amerikanistiek wel 'grappig' en interessant, maar de twee vakken uit 't eerste jaar waren best easy (toetsing was essay's schrijven, geen tentamens ofzo) en had niet het idee dat ik er, behalve het essays schrijven, veel van leerde: kon dit ook uit eigen interesse Wikipedia-en.. en daar wil ik niet graag een studie aan spenderen zeg maar :@
Ja doei.
pi_85386004
Dan heb je een goede keuze gemaakt; de andere vakken van Amerikanistiek stellen ook erg weinig voor. Altijd handig, gratis studiepunten (American popular culture!), maar uitdagend en motiverend is het allerminst.
pi_85386116
:@ ik snap ook niet waarom je je studie 'makkelijk' zou willen maken, zeg maar :@

zit nu naar minoren te kijken, en als ik zou willen zou ik met 10 vingers in mn neus dat kunnen halen:

Eerst een Oudheidkunde master: 10 punten voor voorbereidingswerk, 30 punten voor een 'excursie/studiereis' naar Noord-Engeland om Hadrians Wall te bekijken

Daarna Klassieke Talen intro: Latijn I en II (basis latijn) en Oud Grieks I en II.. heb Gymnasium gedaan en die basiskennis is écht nog wel redelijk blijven hangen

Vervolgens een vrije minor met vakken die ik al gehaald heb bij mijn vorige studie..

:z

ja.. nee... daar ben ik niet voor gaan studeren :X
Ja doei.
pi_85386354
Voor mensen van buiten de geschiedenisopleiding is de minor OHK nog niet zo gemakkelijk hoor (moeilijk ook niet, maar het heeft toch wel voldoende niveau). De excursie is inderdaad gemakkelijk, maar ook heel leerzaam. Daarnaast verdien je die studiepunten ook gewoon, want je bent een week lang meer dan fulltime bezig met het onderwerp.
pi_85386404
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:44 schreef Sloggi het volgende:
Voor mensen van buiten de geschiedenisopleiding is de minor OHK nog niet zo gemakkelijk hoor (moeilijk ook niet, maar het heeft toch wel voldoende niveau). De excursie is inderdaad gemakkelijk, maar ook heel leerzaam. Daarnaast verdien je die studiepunten ook gewoon, want je bent een week lang meer dan fulltime bezig met het onderwerp.
bedoel ook niet dat 't persé helemaal makkelijk is, máár wel dat je zoiets met de inzet die voortkomt uit 't leuk vinden prima te halen is :Y Weet zeker dat ik daar helemaal voor zou gaan en de week van mn leven zou hebben :+ maar kies toch liever wat vakken waar ik voor mijn gevoel ook vérder nog iets aan heb :+
Ja doei.
pi_85401712
hoi, twee dagen lerarenmaster intro erop zitten en ik ben dood-op... bwah.... t is interessant enzo en tegelijk kan ik wel janken... t is zó veel -O-
Kwak
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:16:18 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85403034
Is het zoveel zwaarder dan je al gewend was, Kwak? :o Of vertelden ze nu vast wat je het hele jaar moet gaan doen?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:43:30 #43
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_85406712
Minoren en keuzevakken. O+

Mens- en wereldbeeld in de geschiedenis. Lastig maar ontzettend boeiend.
Noors als mijn minor, wilde eigenlijk Oud Noors doen als keuzevak omdat ik Oud Engels zo leuk vond, maar dat mocht alleen als je een propedeuse in Scandinavische talen had.
Latijn I en II. Heb ook Gymnasium gedaan maar Latijn in de 3e laten vallen, vond het leuk om toch nog Latijn op VWO-niveau te doen.

Engelse vakken blijven het leukst maar de vakken daarbuiten waren ook niet mis. Ook omdat je dan niet 4/5 jaar lang tegen dezelfde koppen hoeft aan te kijken. :P
pi_85425201
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:37 schreef kwakz0r het volgende:
hoi, twee dagen lerarenmaster intro erop zitten en ik ben dood-op... bwah.... t is interessant enzo en tegelijk kan ik wel janken... t is zó veel -O-
Moet je in de intro echt al allemaal dingen doen? :o is 't niet gewoon gare kennismakingsdingen doen op masterniveau? :@

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:43 schreef teirnon het volgende:
Minoren en keuzevakken. O+

Mens- en wereldbeeld in de geschiedenis. Lastig maar ontzettend boeiend.
Noors als mijn minor, wilde eigenlijk Oud Noors doen als keuzevak omdat ik Oud Engels zo leuk vond, maar dat mocht alleen als je een propedeuse in Scandinavische talen had.
Latijn I en II. Heb ook Gymnasium gedaan maar Latijn in de 3e laten vallen, vond het leuk om toch nog Latijn op VWO-niveau te doen.

Engelse vakken blijven het leukst maar de vakken daarbuiten waren ook niet mis. Ook omdat je dan niet 4/5 jaar lang tegen dezelfde koppen hoeft aan te kijken. :P
Oud Engels! O+ swa hwam swa swa O+

Ik kies meer de dingen die ik hopelijk in mn master ook waardevol ga vinden, wat politieke zut en hopelijk een stage gecombineerd met zowel bachelor als master: ga kijken of ik beide in York kan doen :@
Ja doei.
pi_85430939
Afstuderend Amerikanist hier.
pi_85441489
Ik ga Engels overigens komend jaar wel missen... ik ga de Erasmus Mundus master Euroculture doen,omdat ik iets teveel mensen ken die moeite hebben een leuke baan te vinden na hun studie... ;)
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_85442783
Waar komen afgestudeerden van deze opleiding allemaal terecht? Iemand geïnteresseerd om zijn ervaringen te delen? (Ik was namelijk ooit ook hierin geinteresseerd, maar het lijkt alsof je meestal in het middelbare schoolonderwijs terecht komt, wat mij niet heel erg aansprak.)

[ Bericht 41% gewijzigd door Warren op 18-08-2010 17:23:26 ]
pi_85445823
Mijn man heeft engelse taal en cultuur aan de UU begonnen 13 jaar geleden maar vond het maar niks. Ik ga in September TCS in Utrecht studeren en heb een paar vakken die hij vroeger heeft gehad! wel grappig opzich...written english en spoken english heb ik in het eerste half jaar!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_85451861
Hee bitterend, dan kom ik bij je in de klas ;) Ik heb ook Spoken, want dat heb ik vorig jaar niet gehaald :P Ik doe Engels aan de UU, nu dus tweedejaars.
pi_85452339
klas, klas, 'in het jaar' ;) jullie gaan niet naar school eyz ;)

maar leuk! :)
Ja doei.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:50:51 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85452594
Ik hoop dan dat jullie in dezelfde werkgroep / practicumgroep zitten, want die spoken HC groepen zijn best wel erg groot, probeer dan maar es erachter te komen wie nou Alphamusic / bitterend is :D

Succes overigens, beide! Ik vond de TV-vakken best heavy.
pi_85452734
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik hoop dan dat jullie in dezelfde werkgroep / practicumgroep zitten, want die spoken HC groepen zijn best wel erg groot, probeer dan maar es erachter te komen wie nou Alphamusic / bitterend is :D

een rode roos in 't haar/borstzakje op de eerste dag O+
Ja doei.
pi_85452861
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:50 schreef MariaEtcetera het volgende:

Opmerkelijk, de TV vakken aan de UvA zijn zo makkelijk. En we krijgen niet eens iets van Spoken English... Ja, we moesten voor TV1 een keer een verhaaltje voorlezen en je werd verbeterd en dat was het dan. :')
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:58:29 #54
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85452886
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

een rode roos in 't haar/borstzakje op de eerste dag O+
Eauuuu, schetig!

Een rrrrrromance in de schooluniversiteits-banken *;

Op de bruiloft: "We zagen elkaar bij het plagiaat-angst-inboezem-college voor Anglisten, de vonk sloeg over en voor we het wisten stonden we allebei in de hens O+ ".
pi_85453232
Hihi xD Dat klinkt inderdaad heel schattig. Maar eh, ik heb TV1 en TV3 wel gewoon gehaald, maar ik had 1 presentatie van TV2 niet gehaald en ik was ziek in de herkansingsweek. En dan is het gewoon pech gehad.
pi_85455112
In september begin ik aan het schakeltraject deeltijd om daarna mijn master Engelse taal en cultuur in Leiden te gaan doen. Ben wel heel erg benieuwd wat ze allemaal voor me in petto hebben komende jaren :)
;)
pi_85456893
Ik vond TV2 vreselijk, maar ik ben dan ook niet bijster goed in fonetiek en transcriberen. Enige vak dat ik moest gaan herkansen, met dank aan de alles-moet-voldoende regel. :')
pi_85463249
ik ben niet briljant in phonetics, maar transcriberen kan ik dan weer wel :')!
Ja doei.
pi_85463400
Lol! idd heel schattig! ben makkelijk te herkenen tussen al de jonkies!
Alphamusic : gezellig! vond je die vak moeilijk?

Trouwens wat zijn TV1 enzo? ben een groentje!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_85463430
ik wist 't ook eerst niet ;) wij hebben 't niet zo ingedeeld namelijk, maar TV = Taalvaaardigheid :)
Ja doei.
pi_85463791
Ja, het is anders per Universiteit. Op de UvA is TV ook taalvaardigheid maar phonetics krijgen wij in een apart vak en dat heet dan weer Phonology (1e jaars vak). TV1 is grammatica en vertalen, TV2 is woordenschat en ook grammatica, TV3 is debatteren, schrijven en paar presentaties doen, TV4 is een voorbereidend vak voor het maken van je scriptie.
pi_85463964
Wij hebben in het eerste jaar:

Oral Communication Skills voor al het praat- en uitspreekwerk en woordenschat
Phonetics voor ja, phonetics en transcriptie enzo
Writing English voor essays en scripties schrijven
Grammar and Translation voor grammatica en vertalen (duh!)

en dan ook verder nog:

Introduction to American Studies I
Introduction to American Studies II
English from Old to New
Reading English: Prose and Poetry
19th and 20th Century Literature in Context (British)
British Culture and History
Van Woord tot Zin (Syntax)
Inleiding Literatuurwetenschappen
Ja doei.
pi_85464280
Zal ik het even voor Groningen vertellen? ;)

Eerste jaar:

Proficiency 1: Algemene intro proficiency
Intro English Linguistics
The Pleasures of the Text: Intro Literature
Proficiency 2: Writing & grammar (ofzo ;) )
Sociolinguistics
Intro Medieval Masterpieces
Literature in Context

En 10 punten vrije ruimte/minor ruimte
pi_85464300
in het eerste jaar al minor? :o
Ja doei.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 10:09:49 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85464370
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:28 schreef Alphamusic het volgende:
Hee bitterend, dan kom ik bij je in de klas ;) Ik heb ook Spoken, want dat heb ik vorig jaar niet gehaald :P Ik doe Engels aan de UU, nu dus tweedejaars.
En welke juf of meester hebben jullie dan? O+.

*pest pest*.
Niet meer actief op Fok!
pi_85464385
foei, ksjt!!!!!!!
Ja doei.
pi_85464409
Bij ons hebben alle TV vakken een uitspraakgedeelte. :) UU eerste jaar is:

TV 1 (Written English) - Argumentatie, woordenschat, beetje culturele kennis.
Academic Reading - Take a guess.
TV 2 (Spoken English) - Fonetiek, transcriberen en de hele zut.
Old and Middle English - Beowulf, Chaucer en al dat soort dingen.
TV 3 (Accurate English) - Taalgebruik, collocations en dat soort dingen.
Inleiding Taalwetenschappen
[Één keuzevak]

En dan in jaar 2 maak je het verplichte gedeelte af met:

Shakespeare's World
Linguistics 1 - Phonology, nog wat phonetics, morphology komt ook erin voor.
Linguistics 2 - Syntax
pi_85464580
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
in het eerste jaar al minor? :o
Ja, in het tweede semester, onder het mom van "flexibele bachelor" :') Niemand wil het, de afdeling vindt het ook kut, maar het is opgelegd door de faculteit :{
pi_85464628
Ah ok!

Dus ik heb TV1 en Tv2 in het eerste half jaar, vonden jullie ze moeilijk? ik spreek wel goed engels dus hopelijk valt het wel mee!

Ik weet nog niks van de vakken die op de 3rde en 4rde blok komen...
pi_85464648
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
Wij hebben in het eerste jaar:

Oral Communication Skills voor al het praat- en uitspreekwerk en woordenschat
Phonetics voor ja, phonetics en transcriptie enzo
Writing English voor essays en scripties schrijven
Grammar and Translation voor grammatica en vertalen (duh!)

en dan ook verder nog:

Introduction to American Studies I
Introduction to American Studies II
English from Old to New
Reading English: Prose and Poetry
19th and 20th Century Literature in Context (British)
British Culture and History
Van Woord tot Zin (Syntax)
Memories :D
pi_85464754
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:19 schreef bitterend het volgende:
ik spreek wel goed engels dus hopelijk valt het wel mee!

:@ ik wil je niet afkraken of bang maken, maar veel mensen spreken slechter Engels Engels dan ze denken als ze aan de opleiding beginnen...

naar de complimentjes in de UK ("WOW, your English is great!") moet je ook niet teveel luisteren :@
Ja doei.
pi_85464821
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:19 schreef bitterend het volgende:
Ah ok!

Dus ik heb TV1 en Tv2 in het eerste half jaar, vonden jullie ze moeilijk?
Mja, TV1 was veel rote memorisation op een gegeven moment, maar niet bijster moeilijk. TV 2 heb ik hierboven ergens al verteld.
quote:
ik spreek wel goed engels dus hopelijk valt het wel mee!
Het kan altijd beter.
pi_85464838
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:20 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Memories :D
voor mij inmiddels ook! :+ O-)
Ja doei.
pi_85465054
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:@ ik wil je niet afkraken of bang maken, maar veel mensen spreken slechter Engels Engels dan ze denken als ze aan de opleiding beginnen...

naar de complimentjes in de UK ("WOW, your English is great!") moet je ook niet teveel luisteren :@
tja...ik werk in de klanten service voor de UK markt :p en dus spreek engels de hele dag al een paar jaar.....daarom dacht ik dat het wel mee zal vallen! maar idd je weet het maar nooit!
pi_85465273
ik zeg ook niet dat 't slecht zal zijn, maar zelfs de mensen met Britse ouders of familie die dachten dat 't wel goed zat moeten nog aardig werken aan verbetering ^O^
Ja doei.
pi_85465314
owh, en er zijn ook mensen die niet te redden zijn :+ een ervan uit ons groepje is al gestopt en de ander heeft gewoon geaccepteerd dat zijn uitspraak nooit zal zijn wat 't moet zijn :P
Ja doei.
pi_85465400
Verbetering kan inderdaad altijd! als ik dacht dat ik alles al wist en perfect kon spreken had ik voor een andere taal gekozen :)
pi_85465603
och ja, punt is dat ze verbetering zien door de jaren heen.

Wij moeten elk jaar 'The King of the Birds' voorlezen/inspreken en worden daar ook op beoordeeld :+

Dat stuk, een willekeurig nieuw stukje tekst en wat open vragen vormen het 'Pronunciation exam' :)
Ja doei.
pi_85504923
Wij deden dat met "Arthur the Rat", ah the memories :').

En ook hoi :W van 2003-2006 BA Engels in Groningen gedaan, 2006-2008 Educatieve Master / IVLOS aan de UU gedaan. En nu docent HAVO/VWO Engels.
pi_85505473
:W Razz!

Ik ben net begonnen in The Monk van Matthew Lewis! Begin vind ik veelbelovend! Ga straks lekker op balkon in 't zonnetje zitten 8-)
Ja doei.
pi_85514006
Grmbl, Tortilla Curtain uitverkocht bij Selexyz Utrecht. :')
pi_85514126
I can wait. :P Heb aantal andere boeken gekocht. :+ Puur achterkantshoppen. :+
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:24:39 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85514314
Selexyz vind ik trouwens vaak wel duur, vergeleken met andere boek-verkopers!
pi_85514374
ja, ik ook. Koop er echt nooit boeken :X :@
Ja doei.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:32:45 #86
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85514553
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
ja, ik ook. Koop er echt nooit boeken :X :@
Ik heel soms, als ik iets snel moet / wil hebben :P
pi_85514595
ok, ik heb er 1 keer een penguin pocket gehaald :') :+
Ja doei.
pi_85514955
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Selexyz vind ik trouwens vaak wel duur, vergeleken met andere boek-verkopers!
Is ie ook, maar geen zin om nu naar Amsterdam te gaan voor ABC.
pi_85514963
Ja hoi!

Engels gestudeerd aan de UU en erna een master Middeleeuwse Studies gedaan. Heb nu leuk werk, maar zit eraan te denken om aan het einde van mn tijdelijke contract toch nog mn lesbevoegdheid te gaan halen om zo als educatief medewerker ergens aan de slag te kunnen *O*

Wat doen de afgestudeerden eigenlijk allemaal behalve de docenten die ik al heb gelezen?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:47:54 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85515123
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:44 schreef Inu het volgende:
Ja hoi!

Engels gestudeerd aan de UU en erna een master Middeleeuwse Studies gedaan. Heb nu leuk werk, maar zit eraan te denken om aan het einde van mn tijdelijke contract toch nog mn lesbevoegdheid te gaan halen om zo als educatief medewerker ergens aan de slag te kunnen *O*

Wat doen de afgestudeerden eigenlijk allemaal behalve de docenten die ik al heb gelezen?
Wat voor werk doe jij dan? Iets wat aansluit bij je studie of niet?

En wat bedoel je met 'educatief medewerker'? Gewoon docent toch? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_85515313
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat voor werk doe jij dan? Iets wat aansluit bij je studie of niet?

En wat bedoel je met 'educatief medewerker'? Gewoon docent toch? :P.
Ik werk bij de Koni nklijke Bibliot heek in een Europees project. Ik heb tijdens mn master een stage gedaan als catalograaf Oude Drukken en ben een beetje verder gerold :)

Nee, ik bedoel meer in een museum of culturele instelling :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Inu op 20-08-2010 15:58:14 ]
pi_85520419
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:52 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik werk bij de Koni nklijke Bibliot heek in een Europees project. Ik heb tijdens mn master een stage gedaan als catalograaf Oude Drukken en ben een beetje verder gerold :)

Nee, ik bedoel meer in een museum of culturele instelling :)
oeh, leuk werk!! *zwaait met haaknaald naar Inu
Kwak
pi_85520461
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Is het zoveel zwaarder dan je al gewend was, Kwak? :o Of vertelden ze nu vast wat je het hele jaar moet gaan doen?
het is de klaarstoomweek omdat iedereen bijna al voor de klas staat vanaf aankomende week, ik 1 week later. dus hoorcolleges en intensieve werkgroepen regie, vakdidactiek en algemeen begeleiding. met veel hiswerk wat pas de avond tevoren bekend wordt (uit je map). bleek dat wij bij moderne vreemde talen geen moment hebben gehad om aan ons lesplan voor de miniles te werken, en sommige andere groepen kregen drie uur! ik heb uren huiswerk zitten maken en zitten voorbereiden -O-

maar: m'n minilesje schopte ernstig kont!! hoera! ik kán het!

vandaag had ik vrij en ben ik fijn met vriendje naar scheveningen geweest (maar heel even want we hebben heel lang uitgeslapen :@ )
Kwak
pi_85537568
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

oeh, leuk werk!! *zwaait met haaknaald naar Inu
Ja he :P *zwaait terug :W
pi_85574855
Ik heb er serieus over nagedacht om Engels te studeren, maar het is iets totaal anders geworden, maar wel in Engeland! Doordat ik alleen maar Engels spreek hier is mijn Engels zoveel vooruit gegaan, ik weet niet of ik dit niveau gehaald zou hebben als ik in Nederland was gebleven :) . Toen ik in Engeland kwam had ik totaal geen moeite met geschreven teksten, maar door de accenten van de Engelsen hier kon ik ze amper verstaan! Nu heb ik er helemaal geen moeite meer mee en gaat het vanzelf. Ik ben zo blij dat ik deze keuze heb gemaakt in plaats van Engels in Nederland studeren. Succes iedereen hier met de studie :) .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  zondag 22 augustus 2010 @ 17:31:40 #96
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_85575347
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 08:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oud Engels! O+ swa hwam swa swa O+

Ik kies meer de dingen die ik hopelijk in mn master ook waardevol ga vinden, wat politieke zut en hopelijk een stage gecombineerd met zowel bachelor als master: ga kijken of ik beide in York kan doen :@
ð æ þ O+

Ik heb maar gekozen wat ik leuk vond, wist anders bij god niet wat ik moest doen. Zelfde in mijn master gedaan, heb alle literatuurvakken gekozen. De linguistiekvakken vond ik niks aan en ik had nog geen idee wat ik na de opleiding wilde gaan doen. Ben gelukkig wel goed terechtgekomen...

quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:13 schreef Warren het volgende:
Waar komen afgestudeerden van deze opleiding allemaal terecht? Iemand geïnteresseerd om zijn ervaringen te delen? (Ik was namelijk ooit ook hierin geinteresseerd, maar het lijkt alsof je meestal in het middelbare schoolonderwijs terecht komt, wat mij niet heel erg aansprak.)
Ik werk bij een vertaalbureau als corrector. Heb er stage gelopen tijdens mijn master en toen ik stopte daar zeiden ze dat ik weer mocht bellen als ik mijn diploma had. Dat heb ik dus gedaan en ik werk daar nu al meer dan een jaar. Doel is om in de toekomst nog een gespecialiseerde vertaalopleiding te volgen (waarschijnlijk juridisch vertalen) en dan ook vertaler te worden.
pi_85581005
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:31 schreef teirnon het volgende:

[..]

ð æ þ O+

Ik heb maar gekozen wat ik leuk vond, wist anders bij god niet wat ik moest doen. Zelfde in mijn master gedaan, heb alle literatuurvakken gekozen. De linguistiekvakken vond ik niks aan en ik had nog geen idee wat ik na de opleiding wilde gaan doen. Ben gelukkig wel goed terechtgekomen...
[..]

Ik werk bij een vertaalbureau als corrector. Heb er stage gelopen tijdens mijn master en toen ik stopte daar zeiden ze dat ik weer mocht bellen als ik mijn diploma had. Dat heb ik dus gedaan en ik werk daar nu al meer dan een jaar. Doel is om in de toekomst nog een gespecialiseerde vertaalopleiding te volgen (waarschijnlijk juridisch vertalen) en dan ook vertaler te worden.
Ik heb nog een semester in IJslands gestudeerd en uiteindelijk afgestudeerd op de Oud-Noorse versie van Tristan en Isolde, erg leuk :Y

Voor de andere IJslands/Oud-Noors-liefhebbers hier, de universiteiten van IJsland en Kopenhagen organiseren elke zomer een summer school in Manuscript Studies met Oud-Noorse handschriften. Ik heb hem vorig jaar in Reykjavik gedaan en was erg leuk! Je hoeft er ook geen Oud-Noors voor te kunnen, maar het helpt wel bij transcriberen enzo :)
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:53:22 #98
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_85620651
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:28 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik heb nog een semester in IJslands gestudeerd en uiteindelijk afgestudeerd op de Oud-Noorse versie van Tristan en Isolde, erg leuk :Y

Voor de andere IJslands/Oud-Noors-liefhebbers hier, de universiteiten van IJsland en Kopenhagen organiseren elke zomer een summer school in Manuscript Studies met Oud-Noorse handschriften. Ik heb hem vorig jaar in Reykjavik gedaan en was erg leuk! Je hoeft er ook geen Oud-Noors voor te kunnen, maar het helpt wel bij transcriberen enzo :)
Ik ben in mei/juni naar IJsland geweest. *O* Niet om te studeren hoor, gewoon voor de leuk (en leuk was het!).

Oud-Noorse versie van Tristan en Isolde...*jaloers*
pi_85719935
huuu ;(

een van mn favoriete docenten die ik ook dit jaar zou hebben moet de lessen laten schieten omdat ze (echt cool voor haar, dát wel ;) ) een grote onderzoeksmogelijkheid voor 5 jaar heeft gekregen, en dus 't lesgeven op een lager pitje moet zetten.... (M. Corporaal).

Nu hebben ze dus een vervanger gevonden, die nog niet aan de Radboud heeft gewerkt, en beginnen de colleges pas in de tweede week :')

Kent iemand hier Dr. Jan Veenstra? Kan niets over 'm vinden :')! :P
Ja doei.
pi_85720390
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:02 schreef motorbloempje het volgende:

Kent iemand hier Dr. Jan Veenstra? Kan niets over 'm vinden :')! :P
Wat wil je over hem weten? ;)
pi_85720415
Wat voor onderzoek hij doet/gedaan heeft, specialisme, dat soort ongein :+ vind ik altijd wel leuk om te weten 8-)
Ja doei.
pi_85720603
Ik heb de vakken Shakespeare & Early Modern Literature, en The Long Nineteenth Century of Emglish Literature van hem gehad in Groningen. Het werk waar hij eigenlijk elk college wel aan heeft gerefereerd is Dante's Inferno ;) Verder is hij geloof ik geinteresseerd in mysticisme (Nederlands? O-) ) in texten. Wat echt zijn specialisatie is weet ik zo niet. Ik kan je nog meer dingen vertellen in PM als je wilt ;)
pi_85768251
Nouja, weet niet of er veel meer is dat ik 'moet' weten? Zijn z'n colleges leuk?
Ja doei.
pi_85777526
wat leuk voor marguérite!
Kwak
pi_85777595
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:12 schreef kwakz0r het volgende:
wat leuk voor marguérite!
ja, zo stoer :Y
Ja doei.
pi_85777667
ga wel kijken of ik haar nog 's lastig kan vallen over (post)koloniale meuk en zulks.. wil er ook iets in m'n bachelorscriptie mee doen zoals 't er nu naar uit ziet.. :)
Ja doei.
pi_85816630
tvp
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:34:03 #108
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_85817042
Masterstudent Engelse taal & Cultuur uit Leiden reporting!

Alle vakken afgerond, enkel nog scriptie schrijven komende half jaar en daarna door naar de Lerarenmaster.
Ik hoop dat ik nu wel snel een goed idee krijg voor mijn scriptie i.t.t mijn halfbakken poging en ditto idee van vorig jaar :X

De mastervakken die ik heb gevolgd zijn:
Beowulf (Old English O+)
Old English Riddle poetry _O_
King Arthur (Middle English)
Horrorliteratuur

Literatuur en filologie waren vanaf jaar 1 al mijn favoriete vakken, en dat is altijd zo gebleven :)
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:56:01 #109
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85817825
Leuk topic!

Wat was jullie motivatie om deze studie te doen en wat wil/kan je ermee?

Wat voor deel van de studie zit je ook echt in UK/US?

Ik 'studeer' Londen alweer 10 jaar, maar dan niet voor een diploma haha ;)
reset
pi_85882381
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:56 schreef Individual het volgende:
Leuk topic!

Wat was jullie motivatie om deze studie te doen en wat wil/kan je ermee?

Wat voor deel van de studie zit je ook echt in UK/US?

Ik 'studeer' Londen alweer 10 jaar, maar dan niet voor een diploma haha ;)
ik heb even geen puf voor de lamnge antwoorden op je eerste vraag (kom net thuis van lerarenopleiding en ben behoorlijk gaar) maar, ik heb niet in de UK/US gezeten. wordt wel aangeraden maar in de praktijk komt het vaak of slecht uit (de wens komt vaak later dan het ideale tijdstip om te gaan). lang niet iedereen gaat naar het buitenland.
Kwak
pi_85895242
Ik ben vandaag begonnen met Engelse Taal en Cultuur in Nijmegen!
Ik ga het waarschijnlijkmaar 1 jaartje doen, maar toch ;)
pi_85895745
Na een jaar wil je niet anders meer!
Wel actief lid worden bij GAG hoor! *O* gezellig :Y

en @ Individual: lange antwoord komt idd nog wel, en ik ga proberen in de masterfase naar de UK te gaan :)
Ja doei.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:42:14 #113
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85896825
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:16 schreef kwakz0r het volgende:

lang niet iedereen gaat naar het buitenland.
Dat zou ik als eis stellen aan de studie! :o

Misschien begrijp ik het idee achter de studie niet?
reset
pi_85899757
-O- nog steeds geen college :') donderdag pas.. maar vandaag alvast maar m'n leeswerk en opdrachten voorbereiden.. kan 't maar gedaan hebben...

Ben nu bezig ook in Joseph Andrews, da's even anders lezen zeg! :o
Ja doei.
pi_85900778
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik wil ook wel heel graag ja, maar heb sowieso al heel lang de wens om in de UK te wonen.

Bijna eerstejaars in Utrecht hier trouwens, moet alleen nog een toelatingstest doen morgen.
Iemand ervaringen met Albion hier?
pi_85901446
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Je kunt toch niet als eis stellen dat alle studenten een semester in het buitenland gaan studeren :D Dat is én heel erg duur, er moet maar net plek zijn en het moet ook kunnen als student.

Ik ben een semester in IJsland geweest, ook niks te maken met Engels, maar wel veel geleerd daar :Y Ondertussen kom ik ongeveer een keer of 5,6 in Londen en is mijn voertaal Engels op het werk, wat zeker helpt, maar verwachten dat mensen perse naar Engeland of de US gaan :N Ik zou niet eens in de UK of US willen studeren :X

Bij researchmasters is het trouwens wel verplicht om een semester op een andere universiteit te studeren, maar dat is ook een hele specifieke tak van sport.
pi_85902959
@shinydiscoball
Wat wil je weten ? :P
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:07:05 #118
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85903988
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:36 schreef Inu het volgende:

Bij researchmasters is het trouwens wel verplicht om een semester op een andere universiteit te studeren, maar dat is ook een hele specifieke tak van sport.
:Y :Y)

En 15 september komt steeds dichterbij :o :X *O* -O- oO<
pi_85904515
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:33 schreef Alphamusic het volgende:
@shinydiscoball
Wat wil je weten ? :P
Of het leuk is, echt van toegevoegde waarde aan de studietijd, ofzoiets. Het lijkt me namelijk leuk maar ik weet niet hoeveel tijd erin gaat zitten en mijn eerste prioriteit is de studie natuurlijk, en daarnaast dan nog werk.
pi_85904532
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Aai em eksijtet for joe! O+
pi_85904565
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Jej :) Wat ga je doen?

Heb jij trouwens ooit nog dat boekje gehad van Frank waar onze namen in zouden staan?
pi_85904634
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:02 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ik wil ook wel heel graag ja, maar heb sowieso al heel lang de wens om in de UK te wonen.

Bijna eerstejaars in Utrecht hier trouwens, moet alleen nog een toelatingstest doen morgen.
Iemand ervaringen met Albion hier?
Ik studeer geen Engels, maar vanuit mijn bestuursjaar heb ik wel wat ervaring met Albion. Het is volgens mij een vrij kleine vereniging, maar wel eentje met regelmatig activiteiten :) (borrels, symposium, studiereis, uitstapjes, lezingen, feesten) Sinds een paar jaar zijn de studieverenigingen die iets met taal doen ook verenigd in het Samenwerkingsverband Moderne Talen (sv MT)

Wat betekent dat voor jou? In feite zorgt dit ervoor dat je, naast borrels en activiteiten van Albion, ook kan gaan naar borrels met mensen die Frans, of Portugees studeren. Ook zorgt het samenwerkingsverband ervoor dat er af en toe uitstapjes of symposia worden georganiseerd die leuk zijn voor alle X taal en cultuur-studenten.
pi_85904667
Wil je een actieve rol gaan spelen? Hangt er van af wát je doet maar meestal gaat er niet superveel tijd in zitten, en het is best gezellig. Vorig jaar was de opkomst nogal wat magertjes, maar met die grote lading eerstejaars die we nu weer krijgen weet je het nooit natuurlijk:)
pi_85904732
Cherrylips heeft volgens mij ook in het bestuur gezeten van Albion...

Ik ben nooit lid geweest, gewoon nooit van gekomen ivm studentenvereniging...
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:41:12 #125
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85904986
Shinyface *; Ik ben trouwens ook nooit lid geweest van Albion - begon pas met Engels erbij in mn 2e jaar, dus heb al die intro-dingen enzo gemist. Bovendien woon ik niet in Utrecht, dus dat was met al die feestjes enzo toch onhandig :+

Inu: 2,5 maand in Leeds de student uithangen! :Y Voor mn RMA :P
En nee! :o Nu je het zegt. Ik ben nog regelmatig bij de uni dus zal het hem eens vragen als ik hem zie (mede namens jou dan!) :Y
pi_85905049
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Shinyface *; Ik ben trouwens ook nooit lid geweest van Albion - begon pas met Engels erbij in mn 2e jaar, dus heb al die intro-dingen enzo gemist. Bovendien woon ik niet in Utrecht, dus dat was met al die feestjes enzo toch onhandig :+

Inu: 2,5 maand in Leeds de student uithangen! :Y Voor mn RMA :P
En nee! :o Nu je het zegt. Ik ben nog regelmatig bij de uni dus zal het hem eens vragen als ik hem zie (mede namens jou dan!) :Y
Welke RMA bedoelde ik :D Of doe je hem al?

In het buitenland studeren is echt O+ Ik mis IJsland nog steeds en alle mensen ;(

Graag! Lijkt me wel leuk, nog een boekje met mn naam erin O+
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:47:28 #127
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85905158
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:43 schreef Inu het volgende:

[..]

Welke RMA bedoelde ik :D Of doe je hem al?

In het buitenland studeren is echt O+ Ik mis IJsland nog steeds en alle mensen ;(

Graag! Lijkt me wel leuk, nog een boekje met mn naam erin O+
Ja vorig jaar begonnen, hence de verwarring denk ik! :P Ik doe Literary Studies, focus op postkoloniaal / migrantenliteratuur :Y

Ik hoop zo dat het leuk is! O+ Ik wil veel leuke mensen leren kennen enzo! Meestal niet zo'n groot probleem, maar je weet maar nooit :P

Ja, vraag me af of het iets is voor op je CV :D
pi_85905286
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja vorig jaar begonnen, hence de verwarring denk ik! :P Ik doe Literary Studies, focus op postkoloniaal / migrantenliteratuur :Y

Ik hoop zo dat het leuk is! O+ Ik wil veel leuke mensen leren kennen enzo! Meestal niet zo'n groot probleem, maar je weet maar nooit :P

Ja, vraag me af of het iets is voor op je CV :D
Ik was een maand eerder gegaan om nog een taalcursus te volgen die werd aangeboden en daar heb ik heel veel mensen leren kennen :Y En later lid geworden van ESN waar ik nog meer mensen heb leren kennen, waaronder ook IJslanders :) En de uni had ook een buddy-systeem, waarbij exchange students werden gekoppeld aan gewone studenten, ook erg leuk!

Mensen leren kennen lukt vaak wel snel dus :D
pi_85905998
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:28 schreef Giraffe het volgende:

[..]

Ik studeer geen Engels, maar vanuit mijn bestuursjaar heb ik wel wat ervaring met Albion. Het is volgens mij een vrij kleine vereniging, maar wel eentje met regelmatig activiteiten :) (borrels, symposium, studiereis, uitstapjes, lezingen, feesten) Sinds een paar jaar zijn de studieverenigingen die iets met taal doen ook verenigd in het Samenwerkingsverband Moderne Talen (sv MT)

Wat betekent dat voor jou? In feite zorgt dit ervoor dat je, naast borrels en activiteiten van Albion, ook kan gaan naar borrels met mensen die Frans, of Portugees studeren. Ook zorgt het samenwerkingsverband ervoor dat er af en toe uitstapjes of symposia worden georganiseerd die leuk zijn voor alle X taal en cultuur-studenten.
Ok, thanks!

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:29 schreef Alphamusic het volgende:
Wil je een actieve rol gaan spelen? Hangt er van af wát je doet maar meestal gaat er niet superveel tijd in zitten, en het is best gezellig. Vorig jaar was de opkomst nogal wat magertjes, maar met die grote lading eerstejaars die we nu weer krijgen weet je het nooit natuurlijk:)
Nee ik zie mezelf in ieder geval nu nog niet een actieve rol spelen. Maar ik kijk wel even na de intro. :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:18:44 #130
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85914497
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:36 schreef Inu het volgende:

[..]

Je kunt toch niet als eis stellen dat alle studenten een semester in het buitenland gaan studeren :D Dat is én heel erg duur, er moet maar net plek zijn en het moet ook kunnen als student.

Ik ben een semester in IJsland geweest, ook niks te maken met Engels, maar wel veel geleerd daar :Y Ondertussen kom ik ongeveer een keer of 5,6 in Londen en is mijn voertaal Engels op het werk, wat zeker helpt, maar verwachten dat mensen perse naar Engeland of de US gaan :N Ik zou niet eens in de UK of US willen studeren :X

Het is geen aanval of verwijt; ik probeer het te begrijpen. ;)

Uitwisseling, stage, werkreis.. Hoe kan je afstuderen in de cultuur van een land zonder het ooit echt te hebben ervaren? :{

Ik heb in de VS gewoond en woon nu al lange tijd in het VK en in beide heb ik erg veel praktische culturele kennis opgedaan die je niet zomaar uit boeken leert.. Waar word je voor klaargestoomd?

Enlighten me! :P
reset
pi_85918699
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:18 schreef Individual het volgende:

[..]

Het is geen aanval of verwijt; ik probeer het te begrijpen. ;)

Uitwisseling, stage, werkreis.. Hoe kan je afstuderen in de cultuur van een land zonder het ooit echt te hebben ervaren? :{

Ik heb in de VS gewoond en woon nu al lange tijd in het VK en in beide heb ik erg veel praktische culturele kennis opgedaan die je niet zomaar uit boeken leert.. Waar word je voor klaargestoomd?

Enlighten me! :P
een studie Engels is heel wat meer (en anders) dan "de cultuur van een land". cultuurkunde is een inimini onderdeel, de facto hadden ze beter de oude naam "engelse taal- en leytterkunde" kunnen houden, maar dat spreekt middelbare scholieren volgens mij minder aan :X

bij de studie Engels doe je wel wat aan taalvaardigheid (grammatica en idioom, leren schrijven, leren presenteren, spreekvaardigheid) maar het meeste daarvan is zelfstandig en sowieso vooral in t begin van je studie, en allemaal vooral ten bate van je academische vaardigheden in de vreemde taal

de kern is letterkunde (literatuur in context) en taalkunde (historisch en modern) waarbij je leert op academisch niveau in deze gebieden je te verdiepen en te schrijven.

dat kun je ook in emngeland doen, en dat kan je taalvaaridgheid wel vergroten, maar dat is zeker niet "waar de studie om draait".

je word klaargestoomd om als specialist op het gebied van de engelse taal en letterkunde allerlei werk te doen waarvoor academisch denkniveau vereist is (beleid, management, uitgeverij) niet persé op het gebied van engels. je kunt ook verdergaan met ontwikkelen van je didactische vaardigheden en er leraar mee worden.
Kwak
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:20:30 #132
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85919475
Ahh letterkunde. Het is duidelijk. Ik trek me weer terug. ;)
reset
pi_85953323
hooray voor shiny *O* ze kan beginnen! *O*
Ja doei.
  woensdag 1 september 2010 @ 16:48:00 #134
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85953900
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
hooray voor shiny *O* ze kan beginnen! *O*
Ik kwam hier om hetzelfde te be-cheeren :D

*O*
pi_85953915
gmta *;
Ja doei.
pi_85954098
Aaawww
Jullie zijn liev O+ *;
pi_85954110
*)
Ja doei.
pi_85956617
jeej voor shiny!

in t beginnende docenten topic staat mijn verslag van dag 1 op school als docent. hier even crosspost in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_85975120
dag 1 van het nieuwe jaar en ik ben zo ziek als een hond ;( great :')
Ja doei.
pi_85976385
Ik heb het Ivlos gemaild of ik mee mag doen met het tweede deel van de minor waarmee je je 2e graads lesbevoegdheid krijgt. Het eerste deel heb ik al in mn eigen minor gedaan namelijk :s)
  donderdag 2 september 2010 @ 12:34:00 #141
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85981648
Eerstejaars Amerikanist meldt.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_85981677
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:34 schreef klaasdj het volgende:
Eerstejaars Amerikanist meldt.
Aan welke universiteit? :)
Ja doei.
  donderdag 2 september 2010 @ 12:51:14 #143
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85982111
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:34 schreef klaasdj het volgende:
-------------------------------------------------------------------------------------
Canada, the promised land!!!
American Studies RuG
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
pi_85982188
ah, ik lees signatures nooit :') :P
Ja doei.
  donderdag 2 september 2010 @ 12:54:05 #145
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85982217
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:53 schreef motorbloempje het volgende:
ah, ik lees signatures nooit :') :P
Nee, is ook niet verplicht, maar nu lees je 'm wel. ;)
Washington, DC, Chicago.
  donderdag 2 september 2010 @ 12:55:26 #146
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85982258
Zijn er hier trouwens mensen die ervaringen hebben met een tweede studie naast Engels/Amerikanistiek?Ervaringen tweede studie (kiezen).
Washington, DC, Chicago.
pi_85982294
Ik heb wel 32 uur gewerkt naast het 2e deel van mijn master en dat was net vol te houden :')

Hoef je niet te werken naast je studie?
  donderdag 2 september 2010 @ 12:58:41 #148
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85982355
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:57 schreef Inu het volgende:
Ik heb wel 32 uur gewerkt naast het 2e deel van mijn master en dat was net vol te houden :')

Hoef je niet te werken naast je studie?
In de weekenden ja. Maar ik doe een bachelor, dus ik denk niet dat het goed vergelijkbaar is.
Washington, DC, Chicago.
pi_85982543
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:58 schreef klaasdj het volgende:

[..]

In de weekenden ja. Maar ik doe een bachelor, dus ik denk niet dat het goed vergelijkbaar is.
Nja, je kunt het natuurlijk een beetje berekenen he. In Utrecht had ik meestal 6x per week 2 uur college tijdens mn bachelor en dat is dan dubbel als je 2 studies doet, dus ben je al 3 volledige werkdagen kwijt aan college (hopende dat er geen twee op hetzelfde tijdstip vallen) en daarnaast moet je nog alles lezen en papers schrijven en leren voor tentamens.... Best krap als je dan ook werkt in het weekend lijkt me :)

Misschien ook een plan om elk blok 1 vak erbij te nemen van de tweede studie en na het behalen van je eerste bachelor de rest van de vakken van de tweede doen :)
pi_85984307
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:20 schreef Individual het volgende:
Ahh letterkunde. Het is duidelijk. Ik trek me weer terug. ;)
Het ligt er inderdaad aan wat je doet. Voor veel zaken is het belangrijk dat je het land zelf ervaren hebt, maar voor zaken als letterkunde en geschiedenis is dat niet per se nodig. Hoogstens voor bronnen die je hier niet kunt vinden, maar dat komt met het digitale tijdperk steeds minder vaak voor.

Ik vind het wel raar dat ik ook laatstejaars Amerikanisten ken die nog nooit in het land zijn geweest, niet eens als toerist. Een half jaar uitwisseling is niet voor iedereen praktisch of haalbaar, dat snap ik ook, maar als je een passie hebt voor een land lijkt me toch dat je er graag heen reist voor een vakantie ofzo.
  donderdag 2 september 2010 @ 14:15:38 #151
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85984796
Klaasdj: ik heb twee bachelors gedaan, Engels en literatuurwetenschap aan de UU :) Was erg goed te doen, mede omdat het beide binnen letteren valt - in Utrecht kun je dan vakken in de vrije ruimte van de andere studie laten meetellen en een aantal verplichte vakken waren voor beide studies verplicht.

In Utrecht is het normaal om 2 vakken per blok te doen - in de praktijk deed ik er 3 per blok, bij uitzondering 4. 3 was goed te doen, 4 was (voor mij, mede omdat ik vrij ver van Utrecht af woon en ook werkte) nogal stressvol :P

Al gok ik dat het veel zwaarder is als je bijv. rechten of wiskunde erbij doet - da's ook meteen heel andere koek, en een heel andere mindset.
pi_86013121
vooral vanaf 't tweede jaar is 't goed te doen, heb hier maar 13 contacturen :)

ik doe dan wel geen tweede studie :+ ik probeer een baan te vinden :+
Ja doei.
pi_86062434
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:09 schreef motorbloempje het volgende:
Na een jaar wil je niet anders meer!
Wel actief lid worden bij GAG hoor! *O* gezellig :Y
Ik zat er wel over te denken, maar ik was niet bij de intro dus heb helemaal niet meegekregen of het wel een beetje een leuke vereniging is, maar de moeite waard dus? :)
pi_86083710
zeker de moeite waard! Ik heb vorig jaar ook de intro niet meegedaan omdat ik mentor was bij mijn oude studie, maar de mensen van GAG zijn echt helemaal niet moeilijk daarin! Kom vooral woensdag naar de Wissel ALV en Commissievergadering!

Mocht je geïnteresseerd zijn in studieactiviteiten: ik word als 't goed is voorzitter van de Educatieve Activiteiten Commissie: symposium en excursies organiseren!
Ja doei.
  zondag 5 september 2010 @ 12:27:58 #155
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_86085172
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Klaasdj: ik heb twee bachelors gedaan, Engels en literatuurwetenschap aan de UU :) Was erg goed te doen, mede omdat het beide binnen letteren valt - in Utrecht kun je dan vakken in de vrije ruimte van de andere studie laten meetellen en een aantal verplichte vakken waren voor beide studies verplicht.

In Utrecht is het normaal om 2 vakken per blok te doen - in de praktijk deed ik er 3 per blok, bij uitzondering 4. 3 was goed te doen, 4 was (voor mij, mede omdat ik vrij ver van Utrecht af woon en ook werkte) nogal stressvol :P

Al gok ik dat het veel zwaarder is als je bijv. rechten of wiskunde erbij doet - da's ook meteen heel andere koek, en een heel andere mindset.
Ik ga het overwegen en dan eventueel in Februari beginnen, maar het is geen noodzaak natuurlijk.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:57 schreef motorbloempje het volgende:
vooral vanaf 't tweede jaar is 't goed te doen, heb hier maar 13 contacturen :)

ik doe dan wel geen tweede studie :+ ik probeer een baan te vinden :+
Als ik een serieuze baan kan vinden gaat dat voor, want dat heeft zo z'n voordelen. :P

Thanks! ;)
Washington, DC, Chicago.
pi_86527663
hoi!

even een vraagje aan de mensen uit andere steden dan Nijmegen O-)

ik zit nu bij de studievereniging in de Formele Activiteiten Commissie en aangezien het de eerste keer is dat de vereniging zoiets heeft, kan ik niet kijken naar voorgaande jaren.

Wat ik wil doen is/zijn:

symposium
excursie (binnen- of buitenland) van een dag of 2
lunchlezing(en) van een bedrijf of iets in die richting
andere studiegerelateerde activiteiten

Wat doen jullie verenigingen daar aan? En hoe wordt dat daar betaald? :P
Ja doei.
pi_86545954
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
hoi!

even een vraagje aan de mensen uit andere steden dan Nijmegen O-)

ik zit nu bij de studievereniging in de Formele Activiteiten Commissie en aangezien het de eerste keer is dat de vereniging zoiets heeft, kan ik niet kijken naar voorgaande jaren.

Wat ik wil doen is/zijn:

symposium
lunchlezing(en) van een bedrijf of iets in die richting
andere studiegerelateerde activiteiten

Wat doen jullie verenigingen daar aan? En hoe wordt dat daar betaald? :P
(Ik spreek vanuit mijn rol als oud-bestuurder van een andere studie, maar sommige dingen zijn universeel toepasbaar. Helaas kan ik dus geen specifieke data bieden voor toffe excursies, want die vallen niet in hetzelfde interessegebied)

Symposium en excursie kan je voor schrijven naar fondsen van de universiteit en daarbuiten.

Organisatie van een sympo:

De meeste studieverenigingen hebben wel een symposium. Dit kan in principe met een kleine commissie, van 5+ mensen. Meer is altijd beter natuurlijk ;)

Als je niet verwacht dat er genoeg mensen naar het symposium komen, of wanneer je de kosten niet denkt te kunnen dragen, kun je twee dingen doen: samenwerken met andere verenigingen, of samenwerken met een organisatie binnen de universiteit.

Samenwerken met andere verenigingen (andere moderne talen, cultuurstudies etc) heeft als gevolg dat het symposium wel wat algemener wordt, maar je hebt wel een groter publiek. Kosten kunnen ook gedeeld worden, voor zover niet vergoed door subsidies.

Samenwerken met een organisatie: in Utrecht organiseert de universiteit het hele jaar door openbare lezingen onder de naam "Studium Generale", met als doel de band tussen de samenleving en de universiteit te versterken en de afstand te verkleinen. Die mensen hebben vaak de kennis en de middelen om meer promotie te maken en ook wat te sponsoren. Ook heb je dan de naam verbonden aan jouw sympo, waardoor er ook meer mensen komen. Voordeel is dat je redelijk specifieke onderwerpen kan kiezen (je hoeft geen rekening te houden met andere studierichtingen), maar een nadeel is wel dat het wat laagdrempeliger is. (het moet immers toegankelijk zijn voor het grote publiek)

Ik heb ooit eens meegeholpen met de organisatie van een tripje naar Duitsland (Osnabrück, lekker dichtby :)). Daar verbleven we in een hostel en hadden we met de universiteit geregeld dat een paar onderzoekers een praatje zouden geven, en we kregen een rondleiding. (mijn studie is iets toegepaster)
Als je de afdeling waar je interesse in hebt enthousiast mailt dat je graag met een groep studenten kennis wil maken met hun onderzoek, zijn er meestal wel genoeg enthousiaste docenten te vinden. Gratis. Soms is het wel zo dat de universiteit een korte presentatie wil geven over hun studiemogelijkheden (zodat mensen in jullie groep wellicht daar hun master willen gaan doen). Afhankelijk van het programma kan je voor zo'n excursie naar het buitenland ergens rond de 30-50 euro vragen.

lunchlezing(en) van een bedrijf of iets in die richting & andere studiegerelateerde activiteiten
Bij ons zijn we sinds kort begonnen met middagpraatjes van mensen die net hun bachelor of master hebben afgerond. Dit gebeurt dan 4-6 keer per jaar, en er wordt een zelfgemaakte snack bij geserveerd. Brownies/Sushi/Cake/Taart/etc. De locatie hebben we gratis kunnen regelen, want die is bij ons op de faculteit zelf. Kosten voor de vereniging: minder dan 10 euro oid voor de snacks.

's avonds hebben we ook cafélezingen, zo'n 4 à 5 x per jaar. Soms van een bedrijf, vaak van kerndocenten en af en toe van een externe spreker. Dat kan je meestal regelen met de eigenaar, dat je een zaaltje mag gebruiken op een avond wanneer dat anders toch niet gebeurt, en dat iedereen in ruil daarvoor genoeg drinkt. (dat kan je grotendeels garanderen met consumptiebonnen als lokkertje voor studenten ) Kerndocenten vinden het erg leuk om ook eens buiten de colleges om te spreken over hun grote interesses. Zeker omdat zij zelf het onderwerp mogen bepalen. Achteraf naborrelen met docenten is ook leuk ^O^ Kosten voor de vereniging: flesje wijn voor de spreker + evt consumptiebonnen.

Wat mij ook tof lijkt om te doen met zo'n opleiding is de eigenaar van een pub vragen of jullie kunnen bijdragen aan de pubquiz, of een spellingswedstrijd of andere rare evenementen mogen organiseren :D Als dat plaatsvindt op avonden wanneer het toch niet zo heel erg druk is, en het slaat aan, dan is dat echt supertof voor beide partijen.

Voor zover mijn bijdrage. Als ik meer tips bedenk, post/pm ik die wel :)
pi_86546161
dank

maar ben nu voorzitter van een andere studievereniging, dus ik heb wel ervaring (en heb dus niet alles gelezen).

Heb dit jaar ook zelf een symposium georganiseerd, lunchlezingen, inhousedagen en zulks.

geen probleem, wil alleen weten hoe het vanuit Engels gaat, omdat daar niet zoveel directe baanperspectieven te vinden zijn op vertaler, onderzoek en onderwijs na.

Oh, en Pubquizzes hebben we al elke maand :)

Gaat dus om Engels specifiek, zoals ik in mijn vraag al stelde, in dit topic, voor mensen die Engels studeren ^O^
Ja doei.
pi_86546379
o|O Ik ga wel weer lurken
pi_86547005
ja sorry, leest nu wat botter dan ik het bedoelde :') (ben ook verre van vrolijk op 't moment), maar anders had ik wel een 'algemeen topic' geopend :@

sorry :)
Ja doei.
pi_86819625
Hoi :)

Even een update, ik ben inmiddels begonnen *O*
Ga mijn derde week in en vind het tot nu toe geweldig O+

Enige puntje waar ik wel eens over zeur is Argumention maar daar had ik waarschijnlijk meer geduld voir gehad als dat niet als eerste hoorcollege was ingepland op maandag :+
Het is namelijk wel een handig vak.

En verder vind ik het lezen gewoon geweldig, leuke docent ook die er zichtbaar plezier in heeft. En gewoon een leuke omgeving om in te studeren, plus studiegenootjes waarmee ik het erg goed kan vinden :)
Dus mijn eerste indrukken zijn goed ^O^
pi_86822179
fijn om te horen O+
Ja doei.
pi_86893049
hej shiny, heb je ook les van mevrouw Auer?
Kwak
pi_86895290
Nope, wat geeft ze?
pi_86895565
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:16 schreef shinydiscoball het volgende:
Nope, wat geeft ze?
euh ik denk iets van filologie (taalhistorie, taalverandering, of oudere vormen van Engels)

is mijn oud-collega, echt een superleuke vrouw!
Kwak
  maandag 27 september 2010 @ 12:40:25 #166
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_86896070
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

euh ik denk iets van filologie (taalhistorie, taalverandering, of oudere vormen van Engels)

Klopt.
Ik heb in mijn tweede jaar nog college van haar gehad. Ik meen dat ze daarna getrouwd is, toen ging ze naar Oostenrijk op huwelijksreis (dacht ik), ik weet echter niet of ze weer terug is gekomen. Ik heb iig geen colleges meer van haar gehad.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_86910534
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:40 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Klopt.
Ik heb in mijn tweede jaar nog college van haar gehad. Ik meen dat ze daarna getrouwd is, toen ging ze naar Oostenrijk op huwelijksreis (dacht ik), ik weet echter niet of ze weer terug is gekomen. Ik heb iig geen colleges meer van haar gehad.
ze heeft een tweeling gekregen (ik ben nog op de bruiloft geweest, die in nederland ;) ) dus misshcien werkt ze nu minder, alleen onderzoek ofzo...
Kwak
pi_86926711
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ze heeft een tweeling gekregen (ik ben nog op de bruiloft geweest, die in nederland ;) ) dus misshcien werkt ze nu minder, alleen onderzoek ofzo...
Oooh ja zij! Er waren toevallig 2 docentes die een tweeling hadden gekregen en zij was er idd een van. De naam kwam me al wel bekend voor. Ze was er even tijdens de intro, hoorde dat ze erg leuk was :)
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:02:01 #169
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86927094
Ahaa ik had haar als tweede lezer voor een thesisding wat ik wegens omstandigheden een beetje afgeraffeld heb dus volgens mij was ze niet laaiend enthousiast en heb ik haar leukigheid niet zo meegekregen :+
pi_86935098
shiny, ze geeft je het tweede blok Old to Middle English. Ik vind haar persoonlijk erg tof maar dat is natuurlijk persoonlijk ;) Hoe bevalt je eerste blok tot nu toe ?
pi_86941707
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:22 schreef Alphamusic het volgende:
shiny, ze geeft je het tweede blok Old to Middle English. Ik vind haar persoonlijk erg tof maar dat is natuurlijk persoonlijk ;) Hoe bevalt je eerste blok tot nu toe ?
Ja goed! Ben fan van Paul Franssen en vind Rosalinde ook wel geinig :). Vakken zijn leuk, alleen ben ik een beetje onzeker of ik het wel allemaal goed bij hou, tot nu toe wel redelijk denk ik, het is veel maar echt te doen. Ben echt benieuwd naar het tweede blok! :Y
pi_86941782
Rosalinde is lief he! Paul Franssen is ook heel aardig idd! En is Bert er nog voor fonetiek? Hij was mijn tutor, leuke man!
pi_86942431
Dit is Bert z'n laatste jaar helaas :( Hij moet met pensioen. Ik ben zelf ook gek op Rosalinde, superlief mens^^ Persoonlijk inmiddels ook fan van Tom Hoenselaar omdat hij gewoon ontzettend grappig is.
pi_86942951
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:00 schreef Alphamusic het volgende:
Dit is Bert z'n laatste jaar helaas :( Hij moet met pensioen. Ik ben zelf ook gek op Rosalinde, superlief mens^^ Persoonlijk inmiddels ook fan van Tom Hoenselaar omdat hij gewoon ontzettend grappig is.
Ik vond alleen zn poem-grapje altijd een beetje flauw...

En ik heb een rothekel aan 17e en 18e eeuwse literatuur, dus alleen verplichte vakken gedaan :) Ik had de laatste jaren van Thea en Erik, erg fijn allebei :Y

Ik heb in mn eerste jaar een beetje een aanvaring gehad met Rias, dus die heb ik vermeden daarna. Bill vond ik vooral erg lui in zn lesgeven. Wim Zonneveld weet erg veel, maar kan ook wat grof uit de hoek komen vond ik... vooral als je iets niet zo goed had gedaan of begreep :{
pi_86944446
Oh ik dacht dat het Paul was die met pensioen ging. Hoop dat ie nog even blijft dan. Ik heb Bert nog niet, wel Rias. En normaal ook Simon maar die lag laatst in het ziekenhuis en is er pas weer over een paar weken. Eerst dus Syreetha gehad en nu Greetje (weet even haar achternaam niet).

Het zure is dat ik een thesis statement had bedacht, Syreetha die heeft veranderd incl grammar die in haar ogen fout was, en de week daarop werd juist dat weer door Greetje veranderd met de mededeling dat ik op mijn grammar moest letten. 8)7 Daar heb ik zo'n schijthekel aan, twee docenten die elkaar tegenspreken. Dat heb ik eerder gehad en daar komt niet veel goeds van :N

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 20-11-2010 11:24:49 ]
pi_86944556
quote:
1.gif Op dinsdag 28 september 2010 15:56 schreef shinydiscoball het volgende:
Oh ik dacht dat het Paul was die met pensioen ging. Hoop dat ie nog even blijft dan. Ik heb Bert nog niet, wel Rias. En normaal ook Simon maar die lag laatst in het ziekenhuis en is er pas weer over een paar weken. Eerst dus Syreetha gehad en nu Greetje (weet even haar achternaam niet).

Het zure is dat ik een thesis statement had bedacht, Syreetha die heeft veranderd incl grammar die in haar ogen fout was, en de week daarop werd juist dat weer door Greetje veranderd met de mededeling dat ik op mijn grammar moest letten. 8)7 Daar heb ik zo'n schijthekel aan, twee docenten die elkaar tegenspreken. Dat heb ik eerder gehad en daar komt niet veel goeds van :N
Syreetha heeft met mij gestudeerd, leuk dat ze nu studentassistent is :) Greetje ken ik ook niet :N Volgens mij is er nog een studiegenoot nu docent op de UU, maar dan voor middeleeuwen...

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 20-11-2010 11:25:06 ]
pi_86944800
Ik vind het zo apart dat jullie de docenten bij de voornaam noemen... ik ken de voornamen omdat ik collega ben geweest, maar in Leiden is het echt not done om docenten bij de voornaam te noemen, zelf vind ik het ook heel onprettig om dat te doen, eerlijk gezegd. Een beetje formaliteit kan wat mij betreft geen kwaad.
Kwak
pi_86945022
Veel docenten vragen daarom hoor. Het is niet zo dat we automatisch de voornamen zeggen ;) Maar de meeste docenten vinden dat prettiger.
pi_86945091
Van Bert moet het :D

De meeste docenten noem ik ook bij voornaam zodat het niet omhoog komt bij Google ;) Maar aangezien ik de meeste docenten toch wel erg jaar een paar vakken had en aan het einde we echt in groepjes van 4 of 5 zaten ga je ze vanzelf bij hun voornaam noemen...
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:42:02 #180
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86946175
Inu: ze is zelfs docent, gaaf he! :D

Leuk als mensen uit 'jouw' jaren ineens zulke gave posities hebben!
pi_86946864
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:13 schreef Inu het volgende:
Van Bert moet het :D

De meeste docenten noem ik ook bij voornaam zodat het niet omhoog komt bij Google ;) Maar aangezien ik de meeste docenten toch wel erg jaar een paar vakken had en aan het einde we echt in groepjes van 4 of 5 zaten ga je ze vanzelf bij hun voornaam noemen...
Ja, in de hogere jaren noemden we sommige docenten idd wel bij de voornaam. en het google argument is wel nuttig ja.
Kwak
pi_86951103
Ik heb Rias maandag middag en Rosalinde maandag ochtend, Rosalinde vind ik zelf prettiger ze maakt grammatica beetje leuk :)
pi_86955242
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:06 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind het zo apart dat jullie de docenten bij de voornaam noemen... ik ken de voornamen omdat ik collega ben geweest, maar in Leiden is het echt not done om docenten bij de voornaam te noemen, zelf vind ik het ook heel onprettig om dat te doen, eerlijk gezegd. Een beetje formaliteit kan wat mij betreft geen kwaad.
Ik zou uit mezelf ook meneer of mevrouw huppeldepup zeggen, maar sommigen willen idd echt bij voornaam genoemd worden.

Bitterend, dan zit ik bij jou in college :P
pi_86957806
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:00 schreef Alphamusic het volgende:
Persoonlijk inmiddels ook fan van Tom Hoenselaar omdat hij gewoon ontzettend grappig is.
En ik kan daar juist weer niet tegen, maar dat komt omdat ik ook geen van ben Hamlet met uitstapjes naar modern-day Paris via Venetie in Shakespeare's tijd en nog -tig steden. :+
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:03:20 #185
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86963516
<insiders-ding>
"Kos det is wat wie want toe knoo!"

</insiders-ding>
pi_86988332
help! ik snap er allemaal niet zoveel van!

waarvan?

'naar het buitenland gaan'

ik wil dus 'naar het buitenland', naar York. Daar heb ik een geweldige master gezien die ik wil doen, en wil eigenlijk, omdat mijn man mee verhuist, daar een aardige tijd doorbrengen zodat hij makkelijker aan werk kan komen.

Dus, nu kun je via Harting naar de UK, er is echter maar 1 plaats voor York, dus de kans dat ik die krijg is echt heel klein (ga 't wel proberen, dát wel, ookal doe ik niets met Mediëvistiek, de reden van de master erna schijnt volgens de coördinator wel goed te zijn!), dus moet ik ook zelf op zoek naar mogelijkheden en beurzen.

Maar voordat ik aan beurzen ga denken, moet ik eerst maar 's kijken hoe of wat.
Idee is dat ik in het derde jaar ga.
In dat derde jaar moet ik: 40 minor ECTS doen, 10 ECTS uit major vakken (Shakespeare en Advanced Writing en 10 ECTS bachelorthesis.

10 punten uit vakken zijn al opgelost: aan elke universiteit wordt Shakespeare gegeven, dus dat kan ik daar doen. Advanced Writing kan ik op afstand volgen.

De 40 minor ECTS zijn denk ik ook wel te doen. Veel modules daar met 10 punten (de meeste zelfs) waardoor ik in de herfst 2 modules moet volgen en in de lente 2 modules moet volgen om aan de 40 punten te komen.

Dan blijft de bachelor thesis over. Daar moet ik over gaan vragen, hoe of wat.

Máár, stel ik krijg geen beurs via Harting, hoe dan? "zelf uitzoeken" is het idee, maar ik moet ergens beginnen en zit wat vast, moet even opgestart worden :P
Kan ik zomaar die toko mailen en zeggen "ik kom 4 special modules + de Shakespeare module bij jullie volgen, wat moet ik opsturen?"

whalp!
Ja doei.
pi_87017029
oh, en m'n man vindt 't opzich niet erg om 2 jaar te gaan O+
nu alleen nog uitzoeken wat onze opties zijn als we dan dus over precies een jaar al weg zouden gaan :o
Ja doei.
  donderdag 30 september 2010 @ 16:10:56 #188
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87024888
Mo: ik ben ook zonder beurs / programma gegaan. Het is dan wel ERG belangrijk dat de universiteit communicatief goed is met studenten van buitenaf. Ik heb een paar uni's gemaild die gewoon niks lieten horen, en dan mailde ik naar de adressen die op de site vermeld stonden voor international students. Eén van de aantrekkingskrachten van Leeds was dus ook dat die wél snel terug mailden e.d. ;)

Als je de boel zelf regelt moet je namelijk een vraagbaak hebben. Hoor je niks / weinig, dan is dit bron van veel zorgen en frustratie. Handig beginpunt voor mij was het secretariaat van de opleiding, maar kan me voorstellen dat dat bij andere uni's een soort international office moet wezen. Vraag sowieso studenten die er al geweest zijn, om te kijken welke paden je het beste kan nemen voor de beste informatie :)

Voor mij ging het geloof ik ongeveer zo: overleg met eigen tutor over vakken/uni, info vragen via docent daar en secretariaat daar, application doen met alle bijlagen, toegelaten worden, accommodatie regelen, cursussen opgeven die ik wil doen (ik kreeg na toelating een module choice form thuis), bij de UU toestemming vragen die vakken voor mn rma te laten tellen (had ik dus al informeel via tutor, maar moest bij ons ook formeel), bij aankomst registreren, fees betalen (kan soms van tevoren).
pi_87052327
Ga anders gewoon even langs het International Office :Y Zit op de Uithof en die kunnen je echt overal bij helpen!

Ik ben zonder Harting gegaan, maar met Erasmus beurs en dat ging prima!

Ik heb me ook nog ingeschreven en geaccepteerd voor een Engelse master, maar toen die uiteindelijk iets van 15.000 pond bleek te zijn omdat ik al een master opleiding had gedaan is dat toen niet doorgegaan... Dat was Nottingham, die waren ook erg behulpzaam en goed bereikbaar :)
pi_87102569
Uithof? Ik studeer niet in Utrecht hè? :) maar wij hebben er ook een en ik ga er binnenkort even heen, wellicht dinsdag al :)

en ik ga York mailen of ik langs mag komen voor een afspraak zodat ik wat vragen kan stellen en iemand me de boel kan laten zien :@ zouden ze dat doen? :)
Ja doei.
pi_87563182
York gemailed, we gaan 27 oktober die kant op!

Alleen is de universiteit weer lekker bureaucratisch bezig :r
Ja doei.
  zondag 17 oktober 2010 @ 02:01:00 #192
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87623249
Wauw dan ga ik drie weken achter mekaar naar York! _O- Vandaag was ik er in de avond om te helpen bij een afstudeer-optreden van een vriendin van een vriendin, volgend weekend waarschijnlijk voor verjaardag van die vriendin, en dan een paar dagen later om jullie (Mo&MrMo) te meeten :D

Gelukkig is York hartstikke leuk O+ En is het niet al te ver weg :')

Bureaucratie... It is teh British wai :P Heb ook al wat dingen gehoord over Yorks accommodatiebureau enzo... Huu.
pi_87625219
Nou, 't is meer de Radboud Universiteit die aan het eikelen is..... echt.. bah! Maar ga eerst wel naar York, daarna m'n brief schrijven voor Harting (vast wel mensen die 'm hier willen controleren O-) ) en daarna zorgen dat de rest ook gebeurt :')
Ja doei.
pi_87755764

Toekomstig (hopelijk) student Engelse taal en cultuur (bij de RUG) meldt zich! Ik ben van plan om of in februari in te stromen of te wachten tot september. Ik vind het erg lastig in te schatten of instromen in februari te doen is. Wat denken jullie..?

Ik heb hiervoor 2,5 jaar aan de Lerarenopleiding Engels gestudeerd en ook 8 maanden in Engeland gewoond, dus ik heb wel in ieder geval een redelijke basis.

Ik ben ook heel erg benieuwd naar jullie roosters. Ik hoor altijd van iedereen dat er zo weinig contacturen zijn op de uni. Hoeveel dagen/uren per week zitten/zaten jullie ook daadwerkelijk op 'school' (in het eerste jaar)?

Alvast bedankt! :)
Life is what happens while you are busy making other plans ~ Mr. Lennon
pi_87756669
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:40 schreef Em-me het volgende:

Toekomstig (hopelijk) student Engelse taal en cultuur (bij de RUG) meldt zich! Ik ben van plan om of in februari in te stromen of te wachten tot september. Ik vind het erg lastig in te schatten of instromen in februari te doen is. Wat denken jullie..?

Ik heb hiervoor 2,5 jaar aan de Lerarenopleiding Engels gestudeerd en ook 8 maanden in Engeland gewoond, dus ik heb wel in ieder geval een redelijke basis.

Ik ben ook heel erg benieuwd naar jullie roosters. Ik hoor altijd van iedereen dat er zo weinig contacturen zijn op de uni. Hoeveel dagen/uren per week zitten/zaten jullie ook daadwerkelijk op 'school' (in het eerste jaar)?

Alvast bedankt! :)
Ik ken best veel mensen die aan de RuG bij Engels pas in februari zijn ingestroomd. Je moet er wel rekening mee houden dat de kans best groot is dat je daardoor waarschijnlijk sowieso een jaar vertraging oploopt, afhankelijk van hoe de vaken vallen en hoe snel je vakken bij literatuur en linguistics oppakt, aangezien je daar wel de introductievakken in eerste instantie van hebt gemist. Iig is het huidige eerste jaar best wel wel leuk, iig waren de mensen die mee waren op introkamp erg gezellig ;)

Qua rooster: je zult denk ik 2-3 uur college hebben voor Medieval Masterpieces, 2-4 uur voor proficiency 2, 2 uur ofzo voor Literature in Context, en 3-4 uur voor Sociolinguistics. Dus tja, zo'n 12 uur college per week schat ik ;)
pi_87756864
wat weinig! :o

Wij hadden

2 uur American Studies
3 uur English from Old to New
3 uur 19th/20th Century British Literature in Context
3 uur Communication Skills
4 uur Inleiding Literatuurwetenschap
4 uur Syntax
Ja doei.
pi_87758737
Bedankt! Qua uren kan het dus nogal verschillen, zie ik!

Ik heb een gesprek gehad met de studie adviseur. Hij vertelde me dat het probleem is dat de RUG met ingang van dit schooljaar het 'bindend negatief studieadvies' kent. Dit betekend dat wanneer ik in het tweede semester geen 20 punten haal, ik niet door mag met de studie. Er zit dus wel een risico aan. Vandaar dat ik ook graag jullie mening/reactie wil horen over de zwaarte van de opleiding en de hoeveelheid contacturen. :)
pi_87759427
20 studiepunten moet makkelijk te doen zijn....

Ik vergat nog te zeggen dat je ook 10 punten minor hebt in het tweede semester. Dus:

Proficiency 2 -5 ects
Sociolinguistics - 5 ects
Lit in context - 5 ects
Medieval masterpieces - 5 ects
minor - 10 ects

Makkelijk te doen ;) Je kunt dus twee vakken of je minor niet halen om door te mogen... Als je dat niet kunt, zit je inderdaad bij de verkeerde opleiding :P

Oja, en Hans maakt nu iedereen bang met het BSA, niet te veel van aantrekken :)
pi_87759462
hier is het BSA wel echt aan de orde :)
Ja doei.
pi_87759612
Nouja, hier ook wel natuurlijk, maar goed, een beetje student kan heus wel 40 studiepunten in een jaar halen (mits geen aparte omstandigheden uiteraard). Als je dat niet kunt, dan is het zeker wel terecht dat je weggestuurd wordt :)

Maar goed, Engels heeft bijna het beste rendement van de letterenopleidingen in Groningen, dus het zal wel meevallen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:39:20 #201
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87760554
Aan de UU haal je 7,5 ECTS per vak en volg je er twee per blok. In blok 1 heb je geloof ik dan iets van 10 uur per week les - 3x2 voor taalverwerving en 2x2 voor een ander vak. Maar wat ik heb gehoord wilden ze dat omhoog schroeven, dus kan dat het intussen meer is.
pi_87812579
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Aan de UU haal je 7,5 ECTS per vak en volg je er twee per blok. In blok 1 heb je geloof ik dan iets van 10 uur per week les - 3x2 voor taalverwerving en 2x2 voor een ander vak. Maar wat ik heb gehoord wilden ze dat omhoog schroeven, dus kan dat het intussen meer is.
Zou best wel eens 6 uur voor elk vak kunnen zijn tegenwoordig. Van niveau 1 dan. Geloof ook dat een aantal vakken in blok 3 / 4 (Creative Writing, Journalism? Not sure) meer dan de 2x2 hadden.
pi_87838853
Ik heb nu 4x2 Written English (taalverwerving) en 3x2 Academic Reading, eerste blok, eerstejaars. Niet superveel dus.
pi_87927129
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 17:53 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb nu 4x2 Written English (taalverwerving) en 3x2 Academic Reading, eerste blok, eerstejaars. Niet superveel dus.
Studeer je ook aan de RUG? Hoeveel dagen in de week heb jij nu 'les'?

Ik heb zelf de HAVO gedaan en daarna 2,5 jaar de Lerarenopleiding Engels. Het niveau daar vond ik goed te doen, maar ik vind het moeilijk om in te schatten of ik het niveau op de universiteit aan zal kunnen. Zit er echt veel verschil in het niveau?
pi_87927181
Shiny zit in Utrecht :+

en tsja, niveau... ik ken meerderen die van de lerarenopleiding Engels af komen. De helft is gestopt en de andere helft is er niet in geslaagd de P in één keer te halen. Het is, hoor ik, een stuk pittiger en droger, maar zelf vind ik het waard :+ heb dan zelf wel geen HBO lerarenopleiding gedaan, maar ook de droge shizzle zijn het waard, uiteindelijk O+

Ik zit nu een argumentative essay te schrijven... hij is bijna klaar én de docente had al gezegd dat ze m'n schrijfstijl zo fijn vond en dat 't allemaal wel goed ging komen, dus heb niet zoveel te vrezen. Over het tentamen van morgen maak ik me meer zorgen :')

18th Century British Literature. Super leuk vak opzich, maar 'we' weten niet zo goed wat we nou moeten verwachten op 't tentamen... :@
Ja doei.
pi_87952684
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:33 schreef Em-me het volgende:

[..]

Ik heb zelf de HAVO gedaan en daarna 2,5 jaar de Lerarenopleiding Engels. Het niveau daar vond ik goed te doen, maar ik vind het moeilijk om in te schatten of ik het niveau op de universiteit aan zal kunnen. Zit er echt veel verschil in het niveau?
Het hangt van de werkgroep af hoeveel dagen per week je college hebt. Je hebt in het eerste semester:

4 uur (2x2) proficiency 1
4 uur (3+1) introductie literatuur
4 uur (2+2) intro linguistics

Volgens mij is dat het... nouja, dat zijn 6 colleges, dus in theorie kun je 5 dagen per week college hebben. Maar de meeste groepen hebben maar 3 of 4 meestal.
pi_87952730
Overigens, vanmorgen mijn bacheloruitreiking gehad, yay *O*
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:45:19 #208
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87955938
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:43 schreef Tangarine het volgende:
Overigens, vanmorgen mijn bacheloruitreiking gehad, yay *O*
Gefelie! *O*

Wat is het plan voor nu? 1-jarige Master, Onderzoeksmaster, werken, reizen..?
pi_87956704
Ik studeer de Erasmus Mundus master Euroculture in Groningen, volgend semester ergens anders in Europa, 3e semester stage of research (Stage hopelijk in Engeland ofzo, of anders research hopelijk in Amerika), en daarna een leuke baan :D
pi_88021879
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 09:33 schreef Em-me het volgende:

[..]

Utrecht dus ja. Zulke dingen verschillen per opleiding.

Ik kom van havo/vwo (heb wel 2 jaar hbo Journalistiek gedaan). Uni is niet perse moeilijker, maar anders vind ik. Op de hbo heb je soms 6 vakken per blok, waardoor je kennis best breed is maar je eigenlijk nergens echt de diepte in gaat. Dat vind ik nu dus veel fijner (en overzichtelijker :+).
pi_88046785
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 09:33 schreef Em-me het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer hetzelfde traject gevolgd, en ik vond het niveauverschil wel erg groot. Wel te doen overigens.

Hoe snel had je je P op de lero? Als je daar taalkundig sterk was denk ik dat het geen probleem zal zijn. De extra uitdaging kan ook motiverend werken, zeker als je meer diepgang zoekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boekenwurm op 29-10-2010 14:37:32 ]
pi_88544172
hoi! *schop*

inmiddels weer een tijdje bezig.. wat lekkere cijfers terug gehad O+ *O*

En dus naar York geweest om te kijken op de campus daar :)
Ja doei.
pi_88546621
Ik mis Engelse literatuur vakken... :'(

Gelukkig mag ik voor Euroculture wel dingen met literatuur doen, dus dan m'n scriptie enzo maar schrijven in connectie tot literatuur ;)
pi_88928685
Tvp. :@
Ben echt niet happy met mijn studie en ik wil dit waarschijnlijk gaan studeren.
pi_88933659
welkom! :W
Ja doei.
pi_88936152
Welkom Strawberry :)

Eerste blokje is voorbij, alles gehaald, toch wel fijn :)
TV1 lag me wel, essays schrijven gaat me wel goed af, het is alleen het Spoken gedeelte nu waar ik een beetje huiverig voor ben. Volgens mij gaat dat lang niet in een keer goed...
pi_88936285
Hey!
(pm gehad overigens ;) )

Ik heb op 1 ding na alles gehaald, en zelfs dat wat ik niet gehaald heb heb ik eigenlijk wel gehaald.
Lang verhaal, maar het gaat om een essay voor Writing, en blijkbaar hebben we dus al anderhalf jaar lang een dubbele MLA - standaard ofzo, want van de 90 man hebben maar 3 mensen dat essay gehaald..

Bij alle vakken lever ik mijn essays op dezelfde wijze in, zelfs die voor Writing in jaar 1 heb ik zo ingeleverd als ik dit essay heb gedaan, en daar had ik een 8 voor.. en nu is het dus ineens niet goed meer en hebben we allemaal een fail gehad, omdat ze 'streng moeten zijn', terwijl alle docenten dus iets anders goed vinden :') en de een let meer op de inhoud dan op de vorm, etc.

Dus nou ja, op inhoud had ik 'm ruim gehaald... op MLA dus niet, en daar baal ik van..

-O-
Ja doei.
pi_88936401
Ah wat kut Mo, dat is echt zuur.
Hoewel onze MLA standaard wel echt duidelijk is, ken ik wel het probleem van docenten die dus allemaal wat anders zeggen, en daar hebben meer mensen last van. Maar dat gaat meer om de inhoud...dat je failt op de stijl is echt kut, want onnodig.

Ik ben wel benieuwd, je hebt nu waarschijnlijk wel al je keuzevakken gekozen, of een minor? Ik ben er nu een klein beetje mee bezig, heb al wel ongeveer een idee van wat ik graag wil doen, of welke richting.

Wat voor keuzevak had jij vorig jaar voor blok 4 gekozen?
En wat houdt TV3 eigenlijk in?
pi_88936465
jullie hebben een hele andere indeling :) wij hadden in eerste jaar geen keuzevakken :)

en ik ga de minor "Multiculturalism in the America's and South-Africa" doen komend semester. Essays schrijven O+
Ja doei.
pi_88936648
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
jullie hebben een hele andere indeling :) wij hadden in eerste jaar geen keuzevakken :)

en ik ga de minor "Multiculturalism in the America's and South-Africa" doen komend semester. Essays schrijven O+
Ah ok, wist ik niet.

Ok klinkt goed! :)
pi_88938055
TV3 is meer van TV1 en 2, alleen iets anders ingedeeld. Houdt zich qua taalverwerving vooral bezig met collocations, of zo was het twee jaar terug iig.

TV2 = transcribing = :r . Het 'Spoken' gedeelte is niet héél erg op zich, maar je gaat jezelf veeeel horen. :P , trust me.

Ik had Irish als keuzevak.
pi_88938298
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:21 schreef shinydiscoball het volgende:
Welkom Strawberry :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 07:55 schreef motorbloempje het volgende:
welkom! :W
Dankje. :P
Ik moet nog wel uitvinden hoe het allemaal gaat met februari instromers. Je kan dan ook niet meer in aanmerking komen voor het honours college neem ik aan. En dan is er nog een heel gedoe met OV en stufi dat wordt stopgezet...
pi_88938337
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit niet meteen ben gaan studeren.
Misschien had ik toch het idee dat met een taal de carrierekansen niet erg groot zijn, vooral met een taal als Engels. Maar nu ik me er in heb verdiept zijn er nog best een hoop opties.
pi_88939994
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit niet meteen ben gaan studeren.
Misschien had ik toch het idee dat met een taal de carrierekansen niet erg groot zijn, vooral met een taal als Engels. Maar nu ik me er in heb verdiept zijn er nog best een hoop opties.
welkom in mijn wereld :+ het heeft me 6 jaar gekost om hier ( op de juiste plek ) terecht te komen :+
Ja doei.
pi_88943804
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:32 schreef Omentuva het volgende:
TV3 is meer van TV1 en 2, alleen iets anders ingedeeld. Houdt zich qua taalverwerving vooral bezig met collocations, of zo was het twee jaar terug iig.

TV2 = transcribing = :r . Het 'Spoken' gedeelte is niet héél erg op zich, maar je gaat jezelf veeeel horen. :P , trust me.

Ik had Irish als keuzevak.
Nouja het probleem is dat ik qua accent neig naar Amerikaans (door mijn Amsterdamse uitspraak heen :P). Ik zei dus laatst 'madder' ipv 'mattah' (matter) en ik werd er dus wel op gewezen dat dat anders moest. Ik wilde geen GA doen omdat ik Brits mooier vind, maar dat is voor mij dus wel even pittig. Maar ben nu iedere dag aan het oefenen ;)
pi_88944784
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:20 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Nouja het probleem is dat ik qua accent neig naar Amerikaans (door mijn Amsterdamse uitspraak heen :P). Ik zei dus laatst 'madder' ipv 'mattah' (matter) en ik werd er dus wel op gewezen dat dat anders moest. Ik wilde geen GA doen omdat ik Brits mooier vind, maar dat is voor mij dus wel even pittig. Maar ben nu iedere dag aan het oefenen ;)
Succes daarmee, volgens mij is het bijna onmogelijk. Ik woon al ruim 2 jaar in Engeland en ik mijn accent lijkt nogal op Amerikaans. Vooral inderdaad dingen als -er die ik op de verkeerde manier uitspreek. Bovendien kan ik ook geen echte Britse 'th' uitspreken. Maar veel succes :) . Ikzelf moet waarschijnlijk ook meer oefenen.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_88950375
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:56 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Succes daarmee, volgens mij is het bijna onmogelijk. Ik woon al ruim 2 jaar in Engeland en ik mijn accent lijkt nogal op Amerikaans. Vooral inderdaad dingen als -er die ik op de verkeerde manier uitspreek. Bovendien kan ik ook geen echte Britse 'th' uitspreken. Maar veel succes :) . Ikzelf moet waarschijnlijk ook meer oefenen.
Naja je hoeft niet als een native te klinken maar je moet wel proberen dingen anders uit te spreken. :) Klanken zoals /a/ ipv /e/ zijn best te oefenen. Het is moeilijk maar daar kun je best veel aan doen.

Ik merkte wel gelijk al welke docenten echt Brits waren, en welke Nederlands (en hoewel een hele mooie uitspraak, toch duidelijk niet Brits).
pi_88954483
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:44 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Naja je hoeft niet als een native te klinken maar je moet wel proberen dingen anders uit te spreken. :) Klanken zoals /a/ ipv /e/ zijn best te oefenen. Het is moeilijk maar daar kun je best veel aan doen.

Ik merkte wel gelijk al welke docenten echt Brits waren, en welke Nederlands (en hoewel een hele mooie uitspraak, toch duidelijk niet Brits).
Je kan ook gewoon naar de achternaam kijken voor wie er Nederlands is.
pi_88959049
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:35 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon naar de achternaam kijken voor wie er Nederlands is.
Slimme opmerking.
pi_88959277
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:44 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Slimme opmerking.
Niet zo serieus
pi_88967143
Vandaag maar 's aan de slag met Phonology, werkelijk het enige vak dit semester waar ik een grondige hekel aan heb. Derhalve heb ik er ook geen flikker aan gedaan (wat slecht.. ;( ) waardoor ik nu een hoop in moet halen..
Ja doei.
pi_88976720

[ Bericht 85% gewijzigd door Netsplitter op 21-11-2010 15:43:07 ]
pi_88995952
Welkom Strawberry! Ik ben nu lekker bezig, eerste blok van tweede jaar Linguistics I met gemak gehaald.. het werd daar wel idioot makkelijk gemaakt om een voldoende te halen. Shakespeare's world helaas door ziekte tijdens tentamen en niet tijdig genoeg naar studieadviseur kunnen niet gehaald, dus ik mag volgend jaar weer :( Nu, na drie weken flink ziek zijn, waarschijnlijk eindelijk komende week beginnen met het nieuwe blok ( en dus TV2, zit ik bij jou, shiny! )
pi_88998769
Linguistics I is inderdaad gruwelijk makkelijk c.q. wordt je gruwelijk makkelijk gemaakt. Moet wel toegeven dat het niet mijn afdeling is... Ik vond Linguistics II makkelijker en nog relatief leuker ook. Raar genoeg gok ik wel dat 't een met 't ander te maken had. Werd wel een beetje gek van almaar die boomdiagrammen tekenen, maar dat kan.

7 voor m'n ene vak in blok 1, meh. Had een 6.9 voor tentamen moeten halen voor 7.5, had een 6.8, geheel in de lijn der verwachtingen. M'n andere vak, voor m'n minor, is blokoverschrijdend, dus nog geen resultaten.
pi_89139031
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
Hey!
(pm gehad overigens ;) )

Ik heb op 1 ding na alles gehaald, en zelfs dat wat ik niet gehaald heb heb ik eigenlijk wel gehaald.
Lang verhaal, maar het gaat om een essay voor Writing, en blijkbaar hebben we dus al anderhalf jaar lang een dubbele MLA - standaard ofzo, want van de 90 man hebben maar 3 mensen dat essay gehaald..

Bij alle vakken lever ik mijn essays op dezelfde wijze in, zelfs die voor Writing in jaar 1 heb ik zo ingeleverd als ik dit essay heb gedaan, en daar had ik een 8 voor.. en nu is het dus ineens niet goed meer en hebben we allemaal een fail gehad, omdat ze 'streng moeten zijn', terwijl alle docenten dus iets anders goed vinden :') en de een let meer op de inhoud dan op de vorm, etc.

Dus nou ja, op inhoud had ik 'm ruim gehaald... op MLA dus niet, en daar baal ik van..

-O-
@Mo: gaat t misschien om t gebruik van footnote references versus in parenthesis? dat verschilt in de MLA per soort paper (literatuur is footnotes doorgaans, taalkunde/sociolinguistiek/stylistiek is meestal met parenthesis)
Kwak
pi_89139159
nee, footnotes mogen we uberhaupt niet gebruiken.
Ja doei.
pi_89151375
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:06 schreef motorbloempje het volgende:
nee, footnotes mogen we uberhaupt niet gebruiken.
In MLA? Jawel hoor. Maar alleen als toelichting, niet als bronvermelding.
pi_89154126
Iemand hier die bij deze studie in februari is ingestroomd en ervaring wil delen?
pi_89154231
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:43 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

In MLA? Jawel hoor. Maar alleen als toelichting, niet als bronvermelding.
Ik heb het dan ook over bronvermelding. Sorry als dat niet duidelijk was.
Ja doei.
pi_89154357
Maargoed, het probleem is dus dat er geen lijn wordt getrokken, en dat ik bij Writing in jaar 1 dus iets met een 8 afrondt wat blijkbaar niet goed was, terwijl deze docent nu een van de personen is die zit te hameren dat 'het allemaal in orde moet zijn'... :{w
Ja doei.
pi_89185586
k heb zelf vier jaar Engels gestudeerd aan de universiteit van Nijmegen en het vier jaar na m'n zin gehad, sommige vakken zijn wel een beetje zinloos maar wel redelijk interessant: precies de oud engels. Ik loop nou stage in engeland en de engelsen zelf hebben nog en eens oud-engels gehad.
pi_89190163
Ben benieuwd wat nu de fout is, motorbloempje. Ik zit ze er onderhand van te verdenken dat ze verkeerd plaatsen van leestekens na een quote aan het bestraffen zijn. :')
pi_89191771
Nou ja, wat de fout is, is opzich wel duidelijk, wat oneerlijk is, is dat ze eerder foutieve zaken hebben goedgekeurd waardoor je dénkt dat je het goed doet.... -O-
Ja doei.
pi_92211008
o hai :)

Tweede semester is begonnen, leuke vakken O+

en op 1 vak na alles gehaald van semester 1 *)
Ja doei.
pi_92211716
Nog 1 punt, dan kan ik gaan beginnen aan mijn MA scriptie American Studies *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:01:28 #246
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_92213582
Ik ben nu 5000 woorden op weg met mijn MA scriptie oud Engels *O*
nog maar 12000 te gaan :Y :9
pi_92213607
wat is je onderwerp? O+
Ja doei.
pi_92213637
Slechts 17.000 woorden? Dat zijn ongeveer 35 kantjes..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_92213682
het gaat om de kwalitieit, niet om de kwantiteit. Dat je niet moet aankomen met 10 A4tjes, double spaced, true, maar als je je punt kunt maken in 35 pagina's moet dat prima zijn ^O^
Ja doei.
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:16:11 #250
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_92214038
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
wat is je onderwerp? O+
Ik ga het hebben over the building of a national identity in Anglo-Saxon texts.

Kort gezegd: ik ga kijken naar the Anglo-Saxon Chronicle, Bede's Ecclesiastical History, Maldon, Brunanburh (en ook de andere gedichten uit de ASC), om te zien hoe daarin een nationale Britse identiteit gecreëerd wordt.

en 17000 woorden is het standaard aantal woorden voor een masterscriptie hier in Leiden.
pi_92214063
wat een tof onderwerp! O+
Ja doei.
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:20:01 #252
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_92214161
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
wat een tof onderwerp! O+
Het heeft lang geduurd voordat ik iets gevonden had, maar ik ben er nu ook echt blij mee. Je hoort vaak dat mensen hun afstudeeronderwerp helemaal zat raken, maar daar is bij mij nog geen sprake van, ik ontdek elke keer weer nieuwe dingen en leer zoveel bij dat ik me niet voor kan stellen dat ik dit beu raak.
pi_92214388
ik heb ook al ladingen ideeën voor mijn Bachelor en Masterscriptie :') en zoek het ook een beetje in die hoek (identiteit), maar dan geconcentreerd op (post)kolonialisme.
Ja doei.
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:58:07 #254
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_92215490
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb ook al ladingen ideeën voor mijn Bachelor en Masterscriptie :') en zoek het ook een beetje in die hoek (identiteit), maar dan geconcentreerd op (post)kolonialisme.
Ja, ook een interessante periode :)
Daar is ook genoeg literatuur over te vinden dus ik denk dat je daar zeker wel een mooie scriptie over kunt schrijven :Y
pi_92215727
Ga het hopelijk vanuit de UK beide schrijven, en daar is zoveel meer te vinden (als je al kijkt naar de vakken in de Bachelor aangeboden!) over dat tijdperk... een van de ideeën is om in de buurt te kijken: Wales en/of Schotland, wellicht Noord-Ierland.. maar ben nog aan het brainstormen, en heb daar ook wel tijd voor :P zit pasin het tweede jaar :)
Ja doei.
pi_92216392
Mogen jullie zelf jullie onderwerpen kiezen voor de scripties?
pi_92216425
waarom zou dat niet mogen?

of sterker: waarom zouden anderen dat voor je bepalen?
Ja doei.
pi_92216805
Ik vroeg het mij gewoon af, want bij mijn studie (rechtsgeleerdheid in leiden) moet je kiezen uit een lijst met onderwerpen voor de bachelorscriptie... ik vond het enigzins opmerkelijk. Je kan dus niet echt helemaal zelf je onderwerp verzinnen.
pi_92216848
edit
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:32:24 #260
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_92216907
Wij mogen het niet alleen, wij moeten het zelfs.
Natuurlijk kan je aan je begeleider vragen of hij je een stapje in de goede richting wil helpen, maar je zal wel echt zelf met een idee moeten komen.
pi_92216946
ik ben érg blij dat we't zelf moeten kiezen.. O+
Ja doei.
pi_92228222
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:42 schreef Alphamusic het volgende:
Welkom Strawberry! Ik ben nu lekker bezig, eerste blok van tweede jaar Linguistics I met gemak gehaald.. het werd daar wel idioot makkelijk gemaakt om een voldoende te halen. Shakespeare's world helaas door ziekte tijdens tentamen en niet tijdig genoeg naar studieadviseur kunnen niet gehaald, dus ik mag volgend jaar weer :( Nu, na drie weken flink ziek zijn, waarschijnlijk eindelijk komende week beginnen met het nieuwe blok ( en dus TV2, zit ik bij jou, shiny! )
Ben nu wel benieuwd wie je bent! Ik heb heel veel krullen, kans is groot dat je me wel gezien hebt.
pi_92228582
TV2 ging prima trouwens, ik had een re-sit verwacht voor dat enorme tentamen maar ik had een 7. Alle vakken zijn tot nu toe binnen, wel een lekker gevoel! Nu nog Accurate..
pi_92241908
Ik heb TV2 ook bijna gehaald! Moet alleen m'n essay nog terugkrijgen, zat over de woordlimiet heen :( Maar eeh, krullen ? Dat is niet heel specifiek he ? xD
pi_92242995
als je shiny kent, zijn dát krullen, de rest wat door hoopt te gaan voor krullen is slechts namaak :P
Ja doei.
pi_92249710
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:42 schreef motorbloempje het volgende:
als je shiny kent, zijn dát krullen, de rest wat door hoopt te gaan voor krullen is slechts namaak :P
Haha aww (je hebt wel gelijk :+ )

Nee maar euh, ik heb een bruine huidskleur, volgens mij is het dan best makkelijk want er zitten maar twee donkere mensen in het eerste jaar, een meisje met een beetje gothic uiterlijk en ik. ;)
Maar jij zit dus in het tweede jaar heb ik begrepen. Had je met TV2 les van

...

Mijn essay zat ook over de limiet heen, 10 woorden teveel. Ik moest maandag voor 11 uur een verbeterde versie inleveren :P

[ Bericht 3% gewijzigd door shinydiscoball op 03-02-2011 12:52:44 (herkenbaarheid) ]
pi_92250771
tellen ze de woorden bij jullie? :') :o srsly?
Ja doei.
pi_92251857
Nou dat niet denk ik maar ik had 610 opgeschreven. Tsja ik heb er eerder nooit problemen mee gehad. Maar voortaan gewoon maar 590 ofzo opschrijven.
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:08:56 #269
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92253110
Ik moest een digi versie en een print inleveren bij de TV-vakken, juist omdat ze dan ook woorden konden tellen en de essays door een plagiaatprogramma heen konden halen ofzo :P Geen idee of ze dat ook daadwerkelijk deden! Bij andere vakken waren ze een stuk milder.
pi_92254764
Wanneer heb jij je BA eigenlijk gehaald Maria?
pi_92257812
Ze zijn redelijk... streng bij de TV vakken. Kan best lastig zijn af en toe. Ik had 598 en 595 voor de TV 1 en TV 2 essays, maar ook maar 910 voor TV 3 :P, so it evens out. Bij latere vakken zijn ze niet zo streng, maar een marge van 200 woorden (900 -1100) of meer is wat makkelijker dan de 100 woorden marge voor die ienieminie kleine essays voor TV 1 en 2.

TV 2 en dat tentamen is een bekende variant voor de herkansing. Zelf ook moeten doen: I R le suck met transcribing. Hoop op 't moment dat ik m'n tentamen niet heb verknald... Loop wel zwaar achter in schrijfwerk - 3000 woorden voor aankomende maandag niet gestart nog en ik schrijf volgend blok (da's dus blok 3) BA Scriptie... En ik heb nog niet eens een gedefinieerd onderwerp. There might be a delay in my future. :')

Ik geloof dat ik maar eens cola insla vrijdag.
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:09:56 #272
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92265542
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:42 schreef shinydiscoball het volgende:
Wanneer heb jij je BA eigenlijk gehaald Maria?
Ehhh 2008! Ja. 2005 begonnen met Litwet, 2006 Engels erbij genomen, 2008 klaar.

Hoezo? :Y)

Omentuva: ja ik werk ook altijd op cola :') :D succes!
pi_92265820
lichtpuntje: ze gaan proberen me op een Erasmuscontract naar York te krijgen *O*
Ja doei.
pi_92266083
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:16 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Haha aww (je hebt wel gelijk :+ )

Nee maar euh, ik heb een bruine huidskleur, volgens mij is het dan best makkelijk want er zitten maar twee donkere mensen in het eerste jaar, een meisje met een beetje gothic uiterlijk en ik. ;)
Maar jij zit dus in het tweede jaar heb ik begrepen. Had je met TV2 les van

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn essay zat ook over de limiet heen, 10 woorden teveel. Ik moest maandag voor 11 uur een verbeterde versie inleveren :P
Wij hadden een studiegenootje die helemaal weg was van je spoiler en ook vreemde blogs ging schrijven over dat ie der tegen een muur aanduwde enzo :D Geniaal _O-
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:42:49 #275
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92266511
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:29 schreef Inu het volgende:

[..]

Wij hadden een studiegenootje die helemaal weg was van je spoiler en ook vreemde blogs ging schrijven over dat ie der tegen een muur aanduwde enzo :D Geniaal _O-
Oh dat is een bekend verhaal ja :') Volgens mij wist de hele opleiding Engels dat, incluus de mensen die haar niet kenden :+ Daar was ie ook achter gekomen toch?
pi_92267076
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:42 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oh dat is een bekend verhaal ja :') Volgens mij wist de hele opleiding Engels dat, incluus de mensen die haar niet kenden :+ Daar was ie ook achter gekomen toch?
Oh echt? :D Geniaal :')

Ze staan trouwens nog steeds online :X

quote:
ik ga echt niks aan met een kerel als jij
dat is toch echt niks voor mij
even rustig, even kalm aan
niet zo hitsig schat

Haastig stapt hij door de smalle gangetjes in het bekende oude gebouw, zijn haar nonchalant wapperend, zijn gezicht vergezeld van een bezorgde, drukke blik. Tijdelijk weet ik me uit een groepsopdracht te sleuren en kijk ik vol bewondering naar zijn verschijning die zich al snel bij mij vandaan beweegt.
Een bijzondere man, perfect en ongrijpbaar, de meest gewilde combinatie. Onbewust voel ik hoe mijn lichaam opwarmt, net alsof hij echt van mij was, toen hij langs liep. Het is zo'n kort moment van verstandsverbijstering, van onlogische irrelevante electrische schokjes die door je hersenen zich voortplanten.
Dat alles om een man. Die heel veel te oud is. Die heel veel te getrouwd is. Die je misschien niet eens zou wíllen aanraken. Toch. Heel even realiseer je je dat je wellicht niet zo kil en onaantastbaar bent als je zou willen dat je bent. Terwijl je zo graag wil...
Alleen zijn? Of zoiets, als hij?
pi_92267889
:')
Ja doei.
pi_92267925
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:29 schreef Inu het volgende:

[..]

Haha je hij vertelde ook dat hij ieder jaar heel veel kaartjes en liefdesverklaringen krijgt voor Valentijnsdag. Hij leest ze nooit en gooit ze gewoon weg :D
pi_92267974
Kan je me die blog eens pm'en Inu? >:)
pi_92268003
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:09 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ehhh 2008! Ja. 2005 begonnen met Litwet, 2006 Engels erbij genomen, 2008 klaar.

Hoezo? :Y)

Omentuva: ja ik werk ook altijd op cola :') :D succes!
Oh gewoon, dat vroeg ik me af :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:29:53 #281
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92268143
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:23 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Haha je hij vertelde ook dat hij ieder jaar heel veel kaartjes en liefdesverklaringen krijgt voor Valentijnsdag. Hij leest ze nooit en gooit ze gewoon weg :D
Hehe wat een held!

Achjaaa ieder z'n ding he! :P Arme universiteitsbakvisjes ;(
pi_92268498
En zo leuk is hij toch ook niet? :X
pi_92268820
Nouja hij heeft humor en een Brits accent, misschien is dat het.
pi_92284858
Ik geloof dat 't principe 'droogkloot' van toepassing is daar. :+
pi_92387882
Whut. Ik had inderdaad les van je spoiler xD Maar hij had meerdere groepen, denk dat je dan niet bij mij zat :) Ik vind hem een geniale leraar, hij heeft me wel van m'n presentatieangst afgeholpen ! En hij is gewoon reuzegrappig. Zit nog steeds te wachten op dat verdomde essay trouwens.. Linguistics II nu officieel wel gehaald :D
  zaterdag 5 februari 2011 @ 22:47:09 #286
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_92389998
Guess who has earned himself some 30ECTS last semester!
Washington, DC, Chicago.
pi_92419911
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:47 schreef klaasdj het volgende:
Try six semesters in a row. :P

Congrats. :)
pi_92439543
Oh whoops, foutje.
pi_94038346
*schop*

*O* hoe gaat het met iedereen hier? :)
Ja doei.
pi_94038794
Ik doe dan wellicht geen master in Engels, ik kan wel fijn doen alsof met een essay over "`Trauma in Maus and Everything is Illuminated" :)
  zondag 13 maart 2011 @ 11:39:07 #291
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94038877
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:35 schreef Tangarine het volgende:
Ik doe dan wellicht geen master in Engels, ik kan wel fijn doen alsof met een essay over "`Trauma in Maus and Everything is Illuminated" :)
Maus! ^O^

Everything is Illuminated moet ik nog lezen, ik vond Extremely Loud and Incredibly Close wel al tof :Y
  zondag 13 maart 2011 @ 15:49:49 #292
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_94048880
Lol, ik heb het eerste hoofdstuk van mijn bachelorscriptie al af, ben er gelukkig erg enthousiast over.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_94049081
ik dacht dat ik nog ging studeren vandaag, maar heb besloten een laatste vakantiedagje te houden O+ :@

oh, en 'k heb dus een Hartingbeurs O+ Ga naar Hull volgend jaar 8-)
Ja doei.
pi_94057781
Feli! :)

Ik moet voor morgenavond nog een opdracht maken, een geannoteerde bibliografie voor een toekomstig essay in elkaar flansen, en een voorstel voor mijn masterscriptie schrijven...

feest!
pi_94089597
Gaat prima, ik probeer met alle macht ATW te halen zodat ik het volgend jaar niet hoeft te doen, maar tegelijkertijd probeer ik er ook zo weinig mogelijk aan te doen omdat ik het niet zo interessant vind :)

Mo: ^O^
  maandag 14 maart 2011 @ 13:03:05 #296
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94090046
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:48 schreef shinydiscoball het volgende:
Gaat prima, ik probeer met alle macht ATW te halen zodat ik het volgend jaar niet hoeft te doen, maar tegelijkertijd probeer ik er ook zo weinig mogelijk aan te doen omdat ik het niet zo interessant vind :)

ATW ;( Dat was mijn laagste cijfer op mn eindlijst :P Was blij dat er vanaf was!
  maandag 14 maart 2011 @ 15:36:12 #297
274366 Alphamusic
Being silly
pi_94096118
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:48 schreef shinydiscoball het volgende:

Lol Atw. Ben echt extreem blij dat ik dat in 1x haalde :P
[/quote]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:20:42 #298
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94142020
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:47 schreef klaasdj het volgende:
heuj heuj, als je een tijdsbepaling in je zin hebt gebruik je de simple past! (ik ben engels juf tegenwoordig :P )
Kwak
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:21:44 #299
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94142051
en ik O+ atw... ik ben echt een zwart schaapje hier :P

m'n proefschrift is trouwens hopelijk in april nog klaar :o
Kwak
pi_94142213
ik weet niet wat atw is, maar ik denk dat ik het ook niet leuk vind :')
Ja doei.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:29:55 #301
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94144562
ik ben momenteel overigens hard bezig mijn 0 studiepunten die ik nu nog heb voor de lerarenopleiding master om te zetten in 19 punten voor mn vakken en 15 voor de praktijk (die krijg ik volgens mij pas aan het einde van de opleiding, met 2x 15 in één keer...). ik mis in elk geval uiteindelijk ws. maar 1 vak van 5 punten, dat ik in augustus kan doen....

even knallen met mn dossier, ik ben helemaal uitgereflecteerd. blegh.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')