abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:39:20 #201
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87760554
Aan de UU haal je 7,5 ECTS per vak en volg je er twee per blok. In blok 1 heb je geloof ik dan iets van 10 uur per week les - 3x2 voor taalverwerving en 2x2 voor een ander vak. Maar wat ik heb gehoord wilden ze dat omhoog schroeven, dus kan dat het intussen meer is.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_87812579
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Aan de UU haal je 7,5 ECTS per vak en volg je er twee per blok. In blok 1 heb je geloof ik dan iets van 10 uur per week les - 3x2 voor taalverwerving en 2x2 voor een ander vak. Maar wat ik heb gehoord wilden ze dat omhoog schroeven, dus kan dat het intussen meer is.
Zou best wel eens 6 uur voor elk vak kunnen zijn tegenwoordig. Van niveau 1 dan. Geloof ook dat een aantal vakken in blok 3 / 4 (Creative Writing, Journalism? Not sure) meer dan de 2x2 hadden.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_87838853
Ik heb nu 4x2 Written English (taalverwerving) en 3x2 Academic Reading, eerste blok, eerstejaars. Niet superveel dus.
pi_87927129
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 17:53 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb nu 4x2 Written English (taalverwerving) en 3x2 Academic Reading, eerste blok, eerstejaars. Niet superveel dus.
Studeer je ook aan de RUG? Hoeveel dagen in de week heb jij nu 'les'?

Ik heb zelf de HAVO gedaan en daarna 2,5 jaar de Lerarenopleiding Engels. Het niveau daar vond ik goed te doen, maar ik vind het moeilijk om in te schatten of ik het niveau op de universiteit aan zal kunnen. Zit er echt veel verschil in het niveau?
Life is what happens while you are busy making other plans ~ Mr. Lennon
pi_87927181
Shiny zit in Utrecht :+

en tsja, niveau... ik ken meerderen die van de lerarenopleiding Engels af komen. De helft is gestopt en de andere helft is er niet in geslaagd de P in één keer te halen. Het is, hoor ik, een stuk pittiger en droger, maar zelf vind ik het waard :+ heb dan zelf wel geen HBO lerarenopleiding gedaan, maar ook de droge shizzle zijn het waard, uiteindelijk O+

Ik zit nu een argumentative essay te schrijven... hij is bijna klaar én de docente had al gezegd dat ze m'n schrijfstijl zo fijn vond en dat 't allemaal wel goed ging komen, dus heb niet zoveel te vrezen. Over het tentamen van morgen maak ik me meer zorgen :')

18th Century British Literature. Super leuk vak opzich, maar 'we' weten niet zo goed wat we nou moeten verwachten op 't tentamen... :@
Ja doei.
pi_87952684
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:33 schreef Em-me het volgende:

[..]

Ik heb zelf de HAVO gedaan en daarna 2,5 jaar de Lerarenopleiding Engels. Het niveau daar vond ik goed te doen, maar ik vind het moeilijk om in te schatten of ik het niveau op de universiteit aan zal kunnen. Zit er echt veel verschil in het niveau?
Het hangt van de werkgroep af hoeveel dagen per week je college hebt. Je hebt in het eerste semester:

4 uur (2x2) proficiency 1
4 uur (3+1) introductie literatuur
4 uur (2+2) intro linguistics

Volgens mij is dat het... nouja, dat zijn 6 colleges, dus in theorie kun je 5 dagen per week college hebben. Maar de meeste groepen hebben maar 3 of 4 meestal.
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_87952730
Overigens, vanmorgen mijn bacheloruitreiking gehad, yay *O*
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:45:19 #208
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87955938
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:43 schreef Tangarine het volgende:
Overigens, vanmorgen mijn bacheloruitreiking gehad, yay *O*
Gefelie! *O*

Wat is het plan voor nu? 1-jarige Master, Onderzoeksmaster, werken, reizen..?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_87956704
Ik studeer de Erasmus Mundus master Euroculture in Groningen, volgend semester ergens anders in Europa, 3e semester stage of research (Stage hopelijk in Engeland ofzo, of anders research hopelijk in Amerika), en daarna een leuke baan :D
pi_88021879
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 09:33 schreef Em-me het volgende:

[..]

Utrecht dus ja. Zulke dingen verschillen per opleiding.

Ik kom van havo/vwo (heb wel 2 jaar hbo Journalistiek gedaan). Uni is niet perse moeilijker, maar anders vind ik. Op de hbo heb je soms 6 vakken per blok, waardoor je kennis best breed is maar je eigenlijk nergens echt de diepte in gaat. Dat vind ik nu dus veel fijner (en overzichtelijker :+).
pi_88046785
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 09:33 schreef Em-me het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer hetzelfde traject gevolgd, en ik vond het niveauverschil wel erg groot. Wel te doen overigens.

Hoe snel had je je P op de lero? Als je daar taalkundig sterk was denk ik dat het geen probleem zal zijn. De extra uitdaging kan ook motiverend werken, zeker als je meer diepgang zoekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boekenwurm op 29-10-2010 14:37:32 ]
pi_88544172
hoi! *schop*

inmiddels weer een tijdje bezig.. wat lekkere cijfers terug gehad O+ *O*

En dus naar York geweest om te kijken op de campus daar :)
Ja doei.
pi_88546621
Ik mis Engelse literatuur vakken... :'(

Gelukkig mag ik voor Euroculture wel dingen met literatuur doen, dus dan m'n scriptie enzo maar schrijven in connectie tot literatuur ;)
pi_88928685
Tvp. :@
Ben echt niet happy met mijn studie en ik wil dit waarschijnlijk gaan studeren.
pi_88933659
welkom! :W
Ja doei.
pi_88936152
Welkom Strawberry :)

Eerste blokje is voorbij, alles gehaald, toch wel fijn :)
TV1 lag me wel, essays schrijven gaat me wel goed af, het is alleen het Spoken gedeelte nu waar ik een beetje huiverig voor ben. Volgens mij gaat dat lang niet in een keer goed...
pi_88936285
Hey!
(pm gehad overigens ;) )

Ik heb op 1 ding na alles gehaald, en zelfs dat wat ik niet gehaald heb heb ik eigenlijk wel gehaald.
Lang verhaal, maar het gaat om een essay voor Writing, en blijkbaar hebben we dus al anderhalf jaar lang een dubbele MLA - standaard ofzo, want van de 90 man hebben maar 3 mensen dat essay gehaald..

Bij alle vakken lever ik mijn essays op dezelfde wijze in, zelfs die voor Writing in jaar 1 heb ik zo ingeleverd als ik dit essay heb gedaan, en daar had ik een 8 voor.. en nu is het dus ineens niet goed meer en hebben we allemaal een fail gehad, omdat ze 'streng moeten zijn', terwijl alle docenten dus iets anders goed vinden :') en de een let meer op de inhoud dan op de vorm, etc.

Dus nou ja, op inhoud had ik 'm ruim gehaald... op MLA dus niet, en daar baal ik van..

-O-
Ja doei.
pi_88936401
Ah wat kut Mo, dat is echt zuur.
Hoewel onze MLA standaard wel echt duidelijk is, ken ik wel het probleem van docenten die dus allemaal wat anders zeggen, en daar hebben meer mensen last van. Maar dat gaat meer om de inhoud...dat je failt op de stijl is echt kut, want onnodig.

Ik ben wel benieuwd, je hebt nu waarschijnlijk wel al je keuzevakken gekozen, of een minor? Ik ben er nu een klein beetje mee bezig, heb al wel ongeveer een idee van wat ik graag wil doen, of welke richting.

Wat voor keuzevak had jij vorig jaar voor blok 4 gekozen?
En wat houdt TV3 eigenlijk in?
pi_88936465
jullie hebben een hele andere indeling :) wij hadden in eerste jaar geen keuzevakken :)

en ik ga de minor "Multiculturalism in the America's and South-Africa" doen komend semester. Essays schrijven O+
Ja doei.
pi_88936648
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
jullie hebben een hele andere indeling :) wij hadden in eerste jaar geen keuzevakken :)

en ik ga de minor "Multiculturalism in the America's and South-Africa" doen komend semester. Essays schrijven O+
Ah ok, wist ik niet.

Ok klinkt goed! :)
pi_88938055
TV3 is meer van TV1 en 2, alleen iets anders ingedeeld. Houdt zich qua taalverwerving vooral bezig met collocations, of zo was het twee jaar terug iig.

TV2 = transcribing = :r . Het 'Spoken' gedeelte is niet héél erg op zich, maar je gaat jezelf veeeel horen. :P , trust me.

Ik had Irish als keuzevak.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_88938298
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:21 schreef shinydiscoball het volgende:
Welkom Strawberry :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 07:55 schreef motorbloempje het volgende:
welkom! :W
Dankje. :P
Ik moet nog wel uitvinden hoe het allemaal gaat met februari instromers. Je kan dan ook niet meer in aanmerking komen voor het honours college neem ik aan. En dan is er nog een heel gedoe met OV en stufi dat wordt stopgezet...
pi_88938337
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit niet meteen ben gaan studeren.
Misschien had ik toch het idee dat met een taal de carrierekansen niet erg groot zijn, vooral met een taal als Engels. Maar nu ik me er in heb verdiept zijn er nog best een hoop opties.
pi_88939994
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit niet meteen ben gaan studeren.
Misschien had ik toch het idee dat met een taal de carrierekansen niet erg groot zijn, vooral met een taal als Engels. Maar nu ik me er in heb verdiept zijn er nog best een hoop opties.
welkom in mijn wereld :+ het heeft me 6 jaar gekost om hier ( op de juiste plek ) terecht te komen :+
Ja doei.
pi_88943804
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:32 schreef Omentuva het volgende:
TV3 is meer van TV1 en 2, alleen iets anders ingedeeld. Houdt zich qua taalverwerving vooral bezig met collocations, of zo was het twee jaar terug iig.

TV2 = transcribing = :r . Het 'Spoken' gedeelte is niet héél erg op zich, maar je gaat jezelf veeeel horen. :P , trust me.

Ik had Irish als keuzevak.
Nouja het probleem is dat ik qua accent neig naar Amerikaans (door mijn Amsterdamse uitspraak heen :P). Ik zei dus laatst 'madder' ipv 'mattah' (matter) en ik werd er dus wel op gewezen dat dat anders moest. Ik wilde geen GA doen omdat ik Brits mooier vind, maar dat is voor mij dus wel even pittig. Maar ben nu iedere dag aan het oefenen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')