quote:Zou best wel eens 6 uur voor elk vak kunnen zijn tegenwoordig. Van niveau 1 dan. Geloof ook dat een aantal vakken in blok 3 / 4 (Creative Writing, Journalism? Not sure) meer dan de 2x2 hadden.Op woensdag 20 oktober 2010 17:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Aan de UU haal je 7,5 ECTS per vak en volg je er twee per blok. In blok 1 heb je geloof ik dan iets van 10 uur per week les - 3x2 voor taalverwerving en 2x2 voor een ander vak. Maar wat ik heb gehoord wilden ze dat omhoog schroeven, dus kan dat het intussen meer is.
quote:Studeer je ook aan de RUG? Hoeveel dagen in de week heb jij nu 'les'?Op vrijdag 22 oktober 2010 17:53 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb nu 4x2 Written English (taalverwerving) en 3x2 Academic Reading, eerste blok, eerstejaars. Niet superveel dus.
quote:Het hangt van de werkgroep af hoeveel dagen per week je college hebt. Je hebt in het eerste semester:Op maandag 25 oktober 2010 09:33 schreef Em-me het volgende:
[..]
Studeer je ook aan de RUG? Hoeveel dagen in de week heb jij nu 'les'?
Ik heb zelf de HAVO gedaan en daarna 2,5 jaar de Lerarenopleiding Engels. Het niveau daar vond ik goed te doen, maar ik vind het moeilijk om in te schatten of ik het niveau op de universiteit aan zal kunnen. Zit er echt veel verschil in het niveau?
quote:Gefelie!Op maandag 25 oktober 2010 20:43 schreef Tangarine het volgende:
Overigens, vanmorgen mijn bacheloruitreiking gehad, yay
quote:Utrecht dus ja. Zulke dingen verschillen per opleiding.Op maandag 25 oktober 2010 09:33 schreef Em-me het volgende:
[..]
Ik heb zelf de HAVO gedaan en daarna 2,5 jaar de Lerarenopleiding Engels. Het niveau daar vond ik goed te doen, maar ik vind het moeilijk om in te schatten of ik het niveau op de universiteit aan zal kunnen. Zit er echt veel verschil in het niveau?
quote:Ik heb ongeveer hetzelfde traject gevolgd, en ik vond het niveauverschil wel erg groot. Wel te doen overigens.Op maandag 25 oktober 2010 09:33 schreef Em-me het volgende:
[..]
Ah ok, wist ik niet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
jullie hebben een hele andere indelingwij hadden in eerste jaar geen keuzevakken
en ik ga de minor "Multiculturalism in the America's and South-Africa" doen komend semester. Essays schrijven
quote:
Dankje.quote:
welkom in mijn wereldquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit niet meteen ben gaan studeren.
Misschien had ik toch het idee dat met een taal de carrierekansen niet erg groot zijn, vooral met een taal als Engels. Maar nu ik me er in heb verdiept zijn er nog best een hoop opties.
Nouja het probleem is dat ik qua accent neig naar Amerikaans (door mijn Amsterdamse uitspraak heenquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:32 schreef Omentuva het volgende:
TV3 is meer van TV1 en 2, alleen iets anders ingedeeld. Houdt zich qua taalverwerving vooral bezig met collocations, of zo was het twee jaar terug iig.
TV2 = transcribing =. Het 'Spoken' gedeelte is niet héél erg op zich, maar je gaat jezelf veeeel horen.
, trust me.
Ik had Irish als keuzevak.
Succes daarmee, volgens mij is het bijna onmogelijk. Ik woon al ruim 2 jaar in Engeland en ik mijn accent lijkt nogal op Amerikaans. Vooral inderdaad dingen als -er die ik op de verkeerde manier uitspreek. Bovendien kan ik ook geen echte Britse 'th' uitspreken. Maar veel succesquote:Op zaterdag 20 november 2010 15:20 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Nouja het probleem is dat ik qua accent neig naar Amerikaans (door mijn Amsterdamse uitspraak heen). Ik zei dus laatst 'madder' ipv 'mattah' (matter) en ik werd er dus wel op gewezen dat dat anders moest. Ik wilde geen GA doen omdat ik Brits mooier vind, maar dat is voor mij dus wel even pittig. Maar ben nu iedere dag aan het oefenen
Naja je hoeft niet als een native te klinken maar je moet wel proberen dingen anders uit te spreken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:56 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Succes daarmee, volgens mij is het bijna onmogelijk. Ik woon al ruim 2 jaar in Engeland en ik mijn accent lijkt nogal op Amerikaans. Vooral inderdaad dingen als -er die ik op de verkeerde manier uitspreek. Bovendien kan ik ook geen echte Britse 'th' uitspreken. Maar veel succes. Ikzelf moet waarschijnlijk ook meer oefenen.
Je kan ook gewoon naar de achternaam kijken voor wie er Nederlands is.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:44 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Naja je hoeft niet als een native te klinken maar je moet wel proberen dingen anders uit te spreken.Klanken zoals /a/ ipv /e/ zijn best te oefenen. Het is moeilijk maar daar kun je best veel aan doen.
Ik merkte wel gelijk al welke docenten echt Brits waren, en welke Nederlands (en hoewel een hele mooie uitspraak, toch duidelijk niet Brits).
Slimme opmerking.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:35 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon naar de achternaam kijken voor wie er Nederlands is.
@Mo: gaat t misschien om t gebruik van footnote references versus in parenthesis? dat verschilt in de MLA per soort paper (literatuur is footnotes doorgaans, taalkunde/sociolinguistiek/stylistiek is meestal met parenthesis)quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
Hey!
(pm gehad overigens)
Ik heb op 1 ding na alles gehaald, en zelfs dat wat ik niet gehaald heb heb ik eigenlijk wel gehaald.
Lang verhaal, maar het gaat om een essay voor Writing, en blijkbaar hebben we dus al anderhalf jaar lang een dubbele MLA - standaard ofzo, want van de 90 man hebben maar 3 mensen dat essay gehaald..
Bij alle vakken lever ik mijn essays op dezelfde wijze in, zelfs die voor Writing in jaar 1 heb ik zo ingeleverd als ik dit essay heb gedaan, en daar had ik een 8 voor.. en nu is het dus ineens niet goed meer en hebben we allemaal een fail gehad, omdat ze 'streng moeten zijn', terwijl alle docenten dus iets anders goed vindenen de een let meer op de inhoud dan op de vorm, etc.
Dus nou ja, op inhoud had ik 'm ruim gehaald... op MLA dus niet, en daar baal ik van..
In MLA? Jawel hoor. Maar alleen als toelichting, niet als bronvermelding.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:06 schreef motorbloempje het volgende:
nee, footnotes mogen we uberhaupt niet gebruiken.
Ik heb het dan ook over bronvermelding. Sorry als dat niet duidelijk was.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:43 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
In MLA? Jawel hoor. Maar alleen als toelichting, niet als bronvermelding.
Ik ga het hebben over the building of a national identity in Anglo-Saxon texts.quote:
Het heeft lang geduurd voordat ik iets gevonden had, maar ik ben er nu ook echt blij mee. Je hoort vaak dat mensen hun afstudeeronderwerp helemaal zat raken, maar daar is bij mij nog geen sprake van, ik ontdek elke keer weer nieuwe dingen en leer zoveel bij dat ik me niet voor kan stellen dat ik dit beu raak.quote:
Ja, ook een interessante periodequote:Op woensdag 2 februari 2011 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb ook al ladingen ideeën voor mijn Bachelor en Masterscriptieen zoek het ook een beetje in die hoek (identiteit), maar dan geconcentreerd op (post)kolonialisme.
Ben nu wel benieuwd wie je bent! Ik heb heel veel krullen, kans is groot dat je me wel gezien hebt.quote:Op zondag 21 november 2010 22:42 schreef Alphamusic het volgende:
Welkom Strawberry! Ik ben nu lekker bezig, eerste blok van tweede jaar Linguistics I met gemak gehaald.. het werd daar wel idioot makkelijk gemaakt om een voldoende te halen. Shakespeare's world helaas door ziekte tijdens tentamen en niet tijdig genoeg naar studieadviseur kunnen niet gehaald, dus ik mag volgend jaar weerNu, na drie weken flink ziek zijn, waarschijnlijk eindelijk komende week beginnen met het nieuwe blok ( en dus TV2, zit ik bij jou, shiny! )
Haha aww (je hebt wel gelijkquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:42 schreef motorbloempje het volgende:
als je shiny kent, zijn dát krullen, de rest wat door hoopt te gaan voor krullen is slechts namaak
Ehhh 2008! Ja. 2005 begonnen met Litwet, 2006 Engels erbij genomen, 2008 klaar.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:42 schreef shinydiscoball het volgende:
Wanneer heb jij je BA eigenlijk gehaald Maria?
quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:16 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Haha aww (je hebt wel gelijk)
Nee maar euh, ik heb een bruine huidskleur, volgens mij is het dan best makkelijk want er zitten maar twee donkere mensen in het eerste jaar, een meisje met een beetje gothic uiterlijk en ik.![]()
Maar jij zit dus in het tweede jaar heb ik begrepen. Had je met TV2 les vanWij hadden een studiegenootje die helemaal weg was van je spoiler en ook vreemde blogs ging schrijven over dat ie der tegen een muur aanduwde enzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn essay zat ook over de limiet heen, 10 woorden teveel. Ik moest maandag voor 11 uur een verbeterde versie inleverenGeniaal
![]()
Oh dat is een bekend verhaal jaquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:29 schreef Inu het volgende:
[..]
Wij hadden een studiegenootje die helemaal weg was van je spoiler en ook vreemde blogs ging schrijven over dat ie der tegen een muur aanduwde enzoGeniaal
Oh echt?quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh dat is een bekend verhaal jaVolgens mij wist de hele opleiding Engels dat, incluus de mensen die haar niet kenden
Daar was ie ook achter gekomen toch?
quote:ik ga echt niks aan met een kerel als jij
dat is toch echt niks voor mij
even rustig, even kalm aan
niet zo hitsig schat
Haastig stapt hij door de smalle gangetjes in het bekende oude gebouw, zijn haar nonchalant wapperend, zijn gezicht vergezeld van een bezorgde, drukke blik. Tijdelijk weet ik me uit een groepsopdracht te sleuren en kijk ik vol bewondering naar zijn verschijning die zich al snel bij mij vandaan beweegt.
Een bijzondere man, perfect en ongrijpbaar, de meest gewilde combinatie. Onbewust voel ik hoe mijn lichaam opwarmt, net alsof hij echt van mij was, toen hij langs liep. Het is zo'n kort moment van verstandsverbijstering, van onlogische irrelevante electrische schokjes die door je hersenen zich voortplanten.
Dat alles om een man. Die heel veel te oud is. Die heel veel te getrouwd is. Die je misschien niet eens zou wíllen aanraken. Toch. Heel even realiseer je je dat je wellicht niet zo kil en onaantastbaar bent als je zou willen dat je bent. Terwijl je zo graag wil...
Alleen zijn? Of zoiets, als hij?
Haha je hij vertelde ook dat hij ieder jaar heel veel kaartjes en liefdesverklaringen krijgt voor Valentijnsdag. Hij leest ze nooit en gooit ze gewoon wegquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:29 schreef Inu het volgende:
[..]
Wij hadden een studiegenootje die helemaal weg was van je spoiler en ook vreemde blogs ging schrijven over dat ie der tegen een muur aanduwde enzoGeniaal
Oh gewoon, dat vroeg ik me afquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ehhh 2008! Ja. 2005 begonnen met Litwet, 2006 Engels erbij genomen, 2008 klaar.
Hoezo?![]()
Omentuva: ja ik werk ook altijd op cola![]()
succes!
Hehe wat een held!quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:23 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Haha je hij vertelde ook dat hij ieder jaar heel veel kaartjes en liefdesverklaringen krijgt voor Valentijnsdag. Hij leest ze nooit en gooit ze gewoon weg
Try six semesters in a row.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:47 schreef klaasdj het volgende:
Guess who has earned himself some 30ECTS last semester!
Maus!quote:Op zondag 13 maart 2011 11:35 schreef Tangarine het volgende:
Ik doe dan wellicht geen master in Engels, ik kan wel fijn doen alsof met een essay over "`Trauma in Maus and Everything is Illuminated"
ATWquote:Op maandag 14 maart 2011 12:48 schreef shinydiscoball het volgende:
Gaat prima, ik probeer met alle macht ATW te halen zodat ik het volgend jaar niet hoeft te doen, maar tegelijkertijd probeer ik er ook zo weinig mogelijk aan te doen omdat ik het niet zo interessant vind
Mo:
Lol Atw. Ben echt extreem blij dat ik dat in 1x haaldequote:Op maandag 14 maart 2011 12:48 schreef shinydiscoball het volgende:
Gaat prima, ik probeer met alle macht ATW te halen zodat ik het volgend jaar niet hoeft te doen, maar tegelijkertijd probeer ik er ook zo weinig mogelijk aan te doen omdat ik het niet zo interessant vind
Mo:
heuj heuj, als je een tijdsbepaling in je zin hebt gebruik je de simple past! (ik ben engels juf tegenwoordigquote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:47 schreef klaasdj het volgende:
Guess who has earned himself some 30ECTS last semester!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |