abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:39:20 #201
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87760554
Aan de UU haal je 7,5 ECTS per vak en volg je er twee per blok. In blok 1 heb je geloof ik dan iets van 10 uur per week les - 3x2 voor taalverwerving en 2x2 voor een ander vak. Maar wat ik heb gehoord wilden ze dat omhoog schroeven, dus kan dat het intussen meer is.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_87812579
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Aan de UU haal je 7,5 ECTS per vak en volg je er twee per blok. In blok 1 heb je geloof ik dan iets van 10 uur per week les - 3x2 voor taalverwerving en 2x2 voor een ander vak. Maar wat ik heb gehoord wilden ze dat omhoog schroeven, dus kan dat het intussen meer is.
Zou best wel eens 6 uur voor elk vak kunnen zijn tegenwoordig. Van niveau 1 dan. Geloof ook dat een aantal vakken in blok 3 / 4 (Creative Writing, Journalism? Not sure) meer dan de 2x2 hadden.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_87838853
Ik heb nu 4x2 Written English (taalverwerving) en 3x2 Academic Reading, eerste blok, eerstejaars. Niet superveel dus.
pi_87927129
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 17:53 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb nu 4x2 Written English (taalverwerving) en 3x2 Academic Reading, eerste blok, eerstejaars. Niet superveel dus.
Studeer je ook aan de RUG? Hoeveel dagen in de week heb jij nu 'les'?

Ik heb zelf de HAVO gedaan en daarna 2,5 jaar de Lerarenopleiding Engels. Het niveau daar vond ik goed te doen, maar ik vind het moeilijk om in te schatten of ik het niveau op de universiteit aan zal kunnen. Zit er echt veel verschil in het niveau?
Life is what happens while you are busy making other plans ~ Mr. Lennon
pi_87927181
Shiny zit in Utrecht :+

en tsja, niveau... ik ken meerderen die van de lerarenopleiding Engels af komen. De helft is gestopt en de andere helft is er niet in geslaagd de P in één keer te halen. Het is, hoor ik, een stuk pittiger en droger, maar zelf vind ik het waard :+ heb dan zelf wel geen HBO lerarenopleiding gedaan, maar ook de droge shizzle zijn het waard, uiteindelijk O+

Ik zit nu een argumentative essay te schrijven... hij is bijna klaar én de docente had al gezegd dat ze m'n schrijfstijl zo fijn vond en dat 't allemaal wel goed ging komen, dus heb niet zoveel te vrezen. Over het tentamen van morgen maak ik me meer zorgen :')

18th Century British Literature. Super leuk vak opzich, maar 'we' weten niet zo goed wat we nou moeten verwachten op 't tentamen... :@
Ja doei.
pi_87952684
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:33 schreef Em-me het volgende:

[..]

Ik heb zelf de HAVO gedaan en daarna 2,5 jaar de Lerarenopleiding Engels. Het niveau daar vond ik goed te doen, maar ik vind het moeilijk om in te schatten of ik het niveau op de universiteit aan zal kunnen. Zit er echt veel verschil in het niveau?
Het hangt van de werkgroep af hoeveel dagen per week je college hebt. Je hebt in het eerste semester:

4 uur (2x2) proficiency 1
4 uur (3+1) introductie literatuur
4 uur (2+2) intro linguistics

Volgens mij is dat het... nouja, dat zijn 6 colleges, dus in theorie kun je 5 dagen per week college hebben. Maar de meeste groepen hebben maar 3 of 4 meestal.
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_87952730
Overigens, vanmorgen mijn bacheloruitreiking gehad, yay *O*
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:45:19 #208
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87955938
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:43 schreef Tangarine het volgende:
Overigens, vanmorgen mijn bacheloruitreiking gehad, yay *O*
Gefelie! *O*

Wat is het plan voor nu? 1-jarige Master, Onderzoeksmaster, werken, reizen..?
pi_87956704
Ik studeer de Erasmus Mundus master Euroculture in Groningen, volgend semester ergens anders in Europa, 3e semester stage of research (Stage hopelijk in Engeland ofzo, of anders research hopelijk in Amerika), en daarna een leuke baan :D
pi_88021879
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 09:33 schreef Em-me het volgende:

[..]

Utrecht dus ja. Zulke dingen verschillen per opleiding.

Ik kom van havo/vwo (heb wel 2 jaar hbo Journalistiek gedaan). Uni is niet perse moeilijker, maar anders vind ik. Op de hbo heb je soms 6 vakken per blok, waardoor je kennis best breed is maar je eigenlijk nergens echt de diepte in gaat. Dat vind ik nu dus veel fijner (en overzichtelijker :+).
pi_88046785
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 09:33 schreef Em-me het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer hetzelfde traject gevolgd, en ik vond het niveauverschil wel erg groot. Wel te doen overigens.

Hoe snel had je je P op de lero? Als je daar taalkundig sterk was denk ik dat het geen probleem zal zijn. De extra uitdaging kan ook motiverend werken, zeker als je meer diepgang zoekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boekenwurm op 29-10-2010 14:37:32 ]
pi_88544172
hoi! *schop*

inmiddels weer een tijdje bezig.. wat lekkere cijfers terug gehad O+ *O*

En dus naar York geweest om te kijken op de campus daar :)
Ja doei.
pi_88546621
Ik mis Engelse literatuur vakken... :'(

Gelukkig mag ik voor Euroculture wel dingen met literatuur doen, dus dan m'n scriptie enzo maar schrijven in connectie tot literatuur ;)
pi_88928685
Tvp. :@
Ben echt niet happy met mijn studie en ik wil dit waarschijnlijk gaan studeren.
pi_88933659
welkom! :W
Ja doei.
pi_88936152
Welkom Strawberry :)

Eerste blokje is voorbij, alles gehaald, toch wel fijn :)
TV1 lag me wel, essays schrijven gaat me wel goed af, het is alleen het Spoken gedeelte nu waar ik een beetje huiverig voor ben. Volgens mij gaat dat lang niet in een keer goed...
pi_88936285
Hey!
(pm gehad overigens ;) )

Ik heb op 1 ding na alles gehaald, en zelfs dat wat ik niet gehaald heb heb ik eigenlijk wel gehaald.
Lang verhaal, maar het gaat om een essay voor Writing, en blijkbaar hebben we dus al anderhalf jaar lang een dubbele MLA - standaard ofzo, want van de 90 man hebben maar 3 mensen dat essay gehaald..

Bij alle vakken lever ik mijn essays op dezelfde wijze in, zelfs die voor Writing in jaar 1 heb ik zo ingeleverd als ik dit essay heb gedaan, en daar had ik een 8 voor.. en nu is het dus ineens niet goed meer en hebben we allemaal een fail gehad, omdat ze 'streng moeten zijn', terwijl alle docenten dus iets anders goed vinden :') en de een let meer op de inhoud dan op de vorm, etc.

Dus nou ja, op inhoud had ik 'm ruim gehaald... op MLA dus niet, en daar baal ik van..

-O-
Ja doei.
pi_88936401
Ah wat kut Mo, dat is echt zuur.
Hoewel onze MLA standaard wel echt duidelijk is, ken ik wel het probleem van docenten die dus allemaal wat anders zeggen, en daar hebben meer mensen last van. Maar dat gaat meer om de inhoud...dat je failt op de stijl is echt kut, want onnodig.

Ik ben wel benieuwd, je hebt nu waarschijnlijk wel al je keuzevakken gekozen, of een minor? Ik ben er nu een klein beetje mee bezig, heb al wel ongeveer een idee van wat ik graag wil doen, of welke richting.

Wat voor keuzevak had jij vorig jaar voor blok 4 gekozen?
En wat houdt TV3 eigenlijk in?
pi_88936465
jullie hebben een hele andere indeling :) wij hadden in eerste jaar geen keuzevakken :)

en ik ga de minor "Multiculturalism in the America's and South-Africa" doen komend semester. Essays schrijven O+
Ja doei.
pi_88936648
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
jullie hebben een hele andere indeling :) wij hadden in eerste jaar geen keuzevakken :)

en ik ga de minor "Multiculturalism in the America's and South-Africa" doen komend semester. Essays schrijven O+
Ah ok, wist ik niet.

Ok klinkt goed! :)
pi_88938055
TV3 is meer van TV1 en 2, alleen iets anders ingedeeld. Houdt zich qua taalverwerving vooral bezig met collocations, of zo was het twee jaar terug iig.

TV2 = transcribing = :r . Het 'Spoken' gedeelte is niet héél erg op zich, maar je gaat jezelf veeeel horen. :P , trust me.

Ik had Irish als keuzevak.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_88938298
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:21 schreef shinydiscoball het volgende:
Welkom Strawberry :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 07:55 schreef motorbloempje het volgende:
welkom! :W
Dankje. :P
Ik moet nog wel uitvinden hoe het allemaal gaat met februari instromers. Je kan dan ook niet meer in aanmerking komen voor het honours college neem ik aan. En dan is er nog een heel gedoe met OV en stufi dat wordt stopgezet...
pi_88938337
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit niet meteen ben gaan studeren.
Misschien had ik toch het idee dat met een taal de carrierekansen niet erg groot zijn, vooral met een taal als Engels. Maar nu ik me er in heb verdiept zijn er nog best een hoop opties.
pi_88939994
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit niet meteen ben gaan studeren.
Misschien had ik toch het idee dat met een taal de carrierekansen niet erg groot zijn, vooral met een taal als Engels. Maar nu ik me er in heb verdiept zijn er nog best een hoop opties.
welkom in mijn wereld :+ het heeft me 6 jaar gekost om hier ( op de juiste plek ) terecht te komen :+
Ja doei.
pi_88943804
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:32 schreef Omentuva het volgende:
TV3 is meer van TV1 en 2, alleen iets anders ingedeeld. Houdt zich qua taalverwerving vooral bezig met collocations, of zo was het twee jaar terug iig.

TV2 = transcribing = :r . Het 'Spoken' gedeelte is niet héél erg op zich, maar je gaat jezelf veeeel horen. :P , trust me.

Ik had Irish als keuzevak.
Nouja het probleem is dat ik qua accent neig naar Amerikaans (door mijn Amsterdamse uitspraak heen :P). Ik zei dus laatst 'madder' ipv 'mattah' (matter) en ik werd er dus wel op gewezen dat dat anders moest. Ik wilde geen GA doen omdat ik Brits mooier vind, maar dat is voor mij dus wel even pittig. Maar ben nu iedere dag aan het oefenen ;)
pi_88944784
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:20 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Nouja het probleem is dat ik qua accent neig naar Amerikaans (door mijn Amsterdamse uitspraak heen :P). Ik zei dus laatst 'madder' ipv 'mattah' (matter) en ik werd er dus wel op gewezen dat dat anders moest. Ik wilde geen GA doen omdat ik Brits mooier vind, maar dat is voor mij dus wel even pittig. Maar ben nu iedere dag aan het oefenen ;)
Succes daarmee, volgens mij is het bijna onmogelijk. Ik woon al ruim 2 jaar in Engeland en ik mijn accent lijkt nogal op Amerikaans. Vooral inderdaad dingen als -er die ik op de verkeerde manier uitspreek. Bovendien kan ik ook geen echte Britse 'th' uitspreken. Maar veel succes :) . Ikzelf moet waarschijnlijk ook meer oefenen.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_88950375
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:56 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Succes daarmee, volgens mij is het bijna onmogelijk. Ik woon al ruim 2 jaar in Engeland en ik mijn accent lijkt nogal op Amerikaans. Vooral inderdaad dingen als -er die ik op de verkeerde manier uitspreek. Bovendien kan ik ook geen echte Britse 'th' uitspreken. Maar veel succes :) . Ikzelf moet waarschijnlijk ook meer oefenen.
Naja je hoeft niet als een native te klinken maar je moet wel proberen dingen anders uit te spreken. :) Klanken zoals /a/ ipv /e/ zijn best te oefenen. Het is moeilijk maar daar kun je best veel aan doen.

Ik merkte wel gelijk al welke docenten echt Brits waren, en welke Nederlands (en hoewel een hele mooie uitspraak, toch duidelijk niet Brits).
pi_88954483
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:44 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Naja je hoeft niet als een native te klinken maar je moet wel proberen dingen anders uit te spreken. :) Klanken zoals /a/ ipv /e/ zijn best te oefenen. Het is moeilijk maar daar kun je best veel aan doen.

Ik merkte wel gelijk al welke docenten echt Brits waren, en welke Nederlands (en hoewel een hele mooie uitspraak, toch duidelijk niet Brits).
Je kan ook gewoon naar de achternaam kijken voor wie er Nederlands is.
pi_88959049
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:35 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon naar de achternaam kijken voor wie er Nederlands is.
Slimme opmerking.
pi_88959277
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:44 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Slimme opmerking.
Niet zo serieus
pi_88967143
Vandaag maar 's aan de slag met Phonology, werkelijk het enige vak dit semester waar ik een grondige hekel aan heb. Derhalve heb ik er ook geen flikker aan gedaan (wat slecht.. ;( ) waardoor ik nu een hoop in moet halen..
Ja doei.
pi_88976720
:W

[ Bericht 85% gewijzigd door Netsplitter op 21-11-2010 15:43:07 ]
pi_88995952
Welkom Strawberry! Ik ben nu lekker bezig, eerste blok van tweede jaar Linguistics I met gemak gehaald.. het werd daar wel idioot makkelijk gemaakt om een voldoende te halen. Shakespeare's world helaas door ziekte tijdens tentamen en niet tijdig genoeg naar studieadviseur kunnen niet gehaald, dus ik mag volgend jaar weer :( Nu, na drie weken flink ziek zijn, waarschijnlijk eindelijk komende week beginnen met het nieuwe blok ( en dus TV2, zit ik bij jou, shiny! )
The good things come in small packages
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_88998769
Linguistics I is inderdaad gruwelijk makkelijk c.q. wordt je gruwelijk makkelijk gemaakt. Moet wel toegeven dat het niet mijn afdeling is... Ik vond Linguistics II makkelijker en nog relatief leuker ook. Raar genoeg gok ik wel dat 't een met 't ander te maken had. Werd wel een beetje gek van almaar die boomdiagrammen tekenen, maar dat kan.

7 voor m'n ene vak in blok 1, meh. Had een 6.9 voor tentamen moeten halen voor 7.5, had een 6.8, geheel in de lijn der verwachtingen. M'n andere vak, voor m'n minor, is blokoverschrijdend, dus nog geen resultaten.
pi_89139031
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
Hey!
(pm gehad overigens ;) )

Ik heb op 1 ding na alles gehaald, en zelfs dat wat ik niet gehaald heb heb ik eigenlijk wel gehaald.
Lang verhaal, maar het gaat om een essay voor Writing, en blijkbaar hebben we dus al anderhalf jaar lang een dubbele MLA - standaard ofzo, want van de 90 man hebben maar 3 mensen dat essay gehaald..

Bij alle vakken lever ik mijn essays op dezelfde wijze in, zelfs die voor Writing in jaar 1 heb ik zo ingeleverd als ik dit essay heb gedaan, en daar had ik een 8 voor.. en nu is het dus ineens niet goed meer en hebben we allemaal een fail gehad, omdat ze 'streng moeten zijn', terwijl alle docenten dus iets anders goed vinden :') en de een let meer op de inhoud dan op de vorm, etc.

Dus nou ja, op inhoud had ik 'm ruim gehaald... op MLA dus niet, en daar baal ik van..

-O-
@Mo: gaat t misschien om t gebruik van footnote references versus in parenthesis? dat verschilt in de MLA per soort paper (literatuur is footnotes doorgaans, taalkunde/sociolinguistiek/stylistiek is meestal met parenthesis)
Kwak
pi_89139159
nee, footnotes mogen we uberhaupt niet gebruiken.
Ja doei.
pi_89151375
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:06 schreef motorbloempje het volgende:
nee, footnotes mogen we uberhaupt niet gebruiken.
In MLA? Jawel hoor. Maar alleen als toelichting, niet als bronvermelding.
pi_89154126
Iemand hier die bij deze studie in februari is ingestroomd en ervaring wil delen?
pi_89154231
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:43 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

In MLA? Jawel hoor. Maar alleen als toelichting, niet als bronvermelding.
Ik heb het dan ook over bronvermelding. Sorry als dat niet duidelijk was.
Ja doei.
pi_89154357
Maargoed, het probleem is dus dat er geen lijn wordt getrokken, en dat ik bij Writing in jaar 1 dus iets met een 8 afrondt wat blijkbaar niet goed was, terwijl deze docent nu een van de personen is die zit te hameren dat 'het allemaal in orde moet zijn'... :{w
Ja doei.
pi_89185586
k heb zelf vier jaar Engels gestudeerd aan de universiteit van Nijmegen en het vier jaar na m'n zin gehad, sommige vakken zijn wel een beetje zinloos maar wel redelijk interessant: precies de oud engels. Ik loop nou stage in engeland en de engelsen zelf hebben nog en eens oud-engels gehad.
pi_89190163
Ben benieuwd wat nu de fout is, motorbloempje. Ik zit ze er onderhand van te verdenken dat ze verkeerd plaatsen van leestekens na een quote aan het bestraffen zijn. :')
pi_89191771
Nou ja, wat de fout is, is opzich wel duidelijk, wat oneerlijk is, is dat ze eerder foutieve zaken hebben goedgekeurd waardoor je dénkt dat je het goed doet.... -O-
Ja doei.
pi_92211008
o hai :)

Tweede semester is begonnen, leuke vakken O+

en op 1 vak na alles gehaald van semester 1 *)
Ja doei.
pi_92211716
Nog 1 punt, dan kan ik gaan beginnen aan mijn MA scriptie American Studies *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:01:28 #246
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_92213582
Ik ben nu 5000 woorden op weg met mijn MA scriptie oud Engels *O*
nog maar 12000 te gaan :Y :9
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_92213607
wat is je onderwerp? O+
Ja doei.
pi_92213637
Slechts 17.000 woorden? Dat zijn ongeveer 35 kantjes..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_92213682
het gaat om de kwalitieit, niet om de kwantiteit. Dat je niet moet aankomen met 10 A4tjes, double spaced, true, maar als je je punt kunt maken in 35 pagina's moet dat prima zijn ^O^
Ja doei.
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:16:11 #250
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_92214038
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
wat is je onderwerp? O+
Ik ga het hebben over the building of a national identity in Anglo-Saxon texts.

Kort gezegd: ik ga kijken naar the Anglo-Saxon Chronicle, Bede's Ecclesiastical History, Maldon, Brunanburh (en ook de andere gedichten uit de ASC), om te zien hoe daarin een nationale Britse identiteit gecreëerd wordt.

en 17000 woorden is het standaard aantal woorden voor een masterscriptie hier in Leiden.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_92214063
wat een tof onderwerp! O+
Ja doei.
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:20:01 #252
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_92214161
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
wat een tof onderwerp! O+
Het heeft lang geduurd voordat ik iets gevonden had, maar ik ben er nu ook echt blij mee. Je hoort vaak dat mensen hun afstudeeronderwerp helemaal zat raken, maar daar is bij mij nog geen sprake van, ik ontdek elke keer weer nieuwe dingen en leer zoveel bij dat ik me niet voor kan stellen dat ik dit beu raak.
pi_92214388
ik heb ook al ladingen ideeën voor mijn Bachelor en Masterscriptie :') en zoek het ook een beetje in die hoek (identiteit), maar dan geconcentreerd op (post)kolonialisme.
Ja doei.
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:58:07 #254
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_92215490
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb ook al ladingen ideeën voor mijn Bachelor en Masterscriptie :') en zoek het ook een beetje in die hoek (identiteit), maar dan geconcentreerd op (post)kolonialisme.
Ja, ook een interessante periode :)
Daar is ook genoeg literatuur over te vinden dus ik denk dat je daar zeker wel een mooie scriptie over kunt schrijven :Y
pi_92215727
Ga het hopelijk vanuit de UK beide schrijven, en daar is zoveel meer te vinden (als je al kijkt naar de vakken in de Bachelor aangeboden!) over dat tijdperk... een van de ideeën is om in de buurt te kijken: Wales en/of Schotland, wellicht Noord-Ierland.. maar ben nog aan het brainstormen, en heb daar ook wel tijd voor :P zit pasin het tweede jaar :)
Ja doei.
pi_92216392
Mogen jullie zelf jullie onderwerpen kiezen voor de scripties?
pi_92216425
waarom zou dat niet mogen?

of sterker: waarom zouden anderen dat voor je bepalen?
Ja doei.
pi_92216805
Ik vroeg het mij gewoon af, want bij mijn studie (rechtsgeleerdheid in leiden) moet je kiezen uit een lijst met onderwerpen voor de bachelorscriptie... ik vond het enigzins opmerkelijk. Je kan dus niet echt helemaal zelf je onderwerp verzinnen.
pi_92216848
edit
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:32:24 #260
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_92216907
Wij mogen het niet alleen, wij moeten het zelfs.
Natuurlijk kan je aan je begeleider vragen of hij je een stapje in de goede richting wil helpen, maar je zal wel echt zelf met een idee moeten komen.
pi_92216946
ik ben érg blij dat we't zelf moeten kiezen.. O+
Ja doei.
pi_92228222
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:42 schreef Alphamusic het volgende:
Welkom Strawberry! Ik ben nu lekker bezig, eerste blok van tweede jaar Linguistics I met gemak gehaald.. het werd daar wel idioot makkelijk gemaakt om een voldoende te halen. Shakespeare's world helaas door ziekte tijdens tentamen en niet tijdig genoeg naar studieadviseur kunnen niet gehaald, dus ik mag volgend jaar weer :( Nu, na drie weken flink ziek zijn, waarschijnlijk eindelijk komende week beginnen met het nieuwe blok ( en dus TV2, zit ik bij jou, shiny! )
Ben nu wel benieuwd wie je bent! Ik heb heel veel krullen, kans is groot dat je me wel gezien hebt.
pi_92228582
TV2 ging prima trouwens, ik had een re-sit verwacht voor dat enorme tentamen maar ik had een 7. Alle vakken zijn tot nu toe binnen, wel een lekker gevoel! Nu nog Accurate..
pi_92241908
Ik heb TV2 ook bijna gehaald! Moet alleen m'n essay nog terugkrijgen, zat over de woordlimiet heen :( Maar eeh, krullen ? Dat is niet heel specifiek he ? xD
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_92242995
als je shiny kent, zijn dát krullen, de rest wat door hoopt te gaan voor krullen is slechts namaak :P
Ja doei.
pi_92249710
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:42 schreef motorbloempje het volgende:
als je shiny kent, zijn dát krullen, de rest wat door hoopt te gaan voor krullen is slechts namaak :P
Haha aww (je hebt wel gelijk :+ )

Nee maar euh, ik heb een bruine huidskleur, volgens mij is het dan best makkelijk want er zitten maar twee donkere mensen in het eerste jaar, een meisje met een beetje gothic uiterlijk en ik. ;)
Maar jij zit dus in het tweede jaar heb ik begrepen. Had je met TV2 les van

...

Mijn essay zat ook over de limiet heen, 10 woorden teveel. Ik moest maandag voor 11 uur een verbeterde versie inleveren :P

[ Bericht 3% gewijzigd door shinydiscoball op 03-02-2011 12:52:44 (herkenbaarheid) ]
pi_92250771
tellen ze de woorden bij jullie? :') :o srsly?
Ja doei.
pi_92251857
Nou dat niet denk ik maar ik had 610 opgeschreven. Tsja ik heb er eerder nooit problemen mee gehad. Maar voortaan gewoon maar 590 ofzo opschrijven.
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:08:56 #269
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92253110
Ik moest een digi versie en een print inleveren bij de TV-vakken, juist omdat ze dan ook woorden konden tellen en de essays door een plagiaatprogramma heen konden halen ofzo :P Geen idee of ze dat ook daadwerkelijk deden! Bij andere vakken waren ze een stuk milder.
pi_92254764
Wanneer heb jij je BA eigenlijk gehaald Maria?
pi_92257812
Ze zijn redelijk... streng bij de TV vakken. Kan best lastig zijn af en toe. Ik had 598 en 595 voor de TV 1 en TV 2 essays, maar ook maar 910 voor TV 3 :P, so it evens out. Bij latere vakken zijn ze niet zo streng, maar een marge van 200 woorden (900 -1100) of meer is wat makkelijker dan de 100 woorden marge voor die ienieminie kleine essays voor TV 1 en 2.

TV 2 en dat tentamen is een bekende variant voor de herkansing. Zelf ook moeten doen: I R le suck met transcribing. Hoop op 't moment dat ik m'n tentamen niet heb verknald... Loop wel zwaar achter in schrijfwerk - 3000 woorden voor aankomende maandag niet gestart nog en ik schrijf volgend blok (da's dus blok 3) BA Scriptie... En ik heb nog niet eens een gedefinieerd onderwerp. There might be a delay in my future. :')

Ik geloof dat ik maar eens cola insla vrijdag.
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:09:56 #272
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92265542
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:42 schreef shinydiscoball het volgende:
Wanneer heb jij je BA eigenlijk gehaald Maria?
Ehhh 2008! Ja. 2005 begonnen met Litwet, 2006 Engels erbij genomen, 2008 klaar.

Hoezo? :Y)

Omentuva: ja ik werk ook altijd op cola :') :D succes!
pi_92265820
lichtpuntje: ze gaan proberen me op een Erasmuscontract naar York te krijgen *O*
Ja doei.
pi_92266083
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:16 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Haha aww (je hebt wel gelijk :+ )

Nee maar euh, ik heb een bruine huidskleur, volgens mij is het dan best makkelijk want er zitten maar twee donkere mensen in het eerste jaar, een meisje met een beetje gothic uiterlijk en ik. ;)
Maar jij zit dus in het tweede jaar heb ik begrepen. Had je met TV2 les van

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn essay zat ook over de limiet heen, 10 woorden teveel. Ik moest maandag voor 11 uur een verbeterde versie inleveren :P
Wij hadden een studiegenootje die helemaal weg was van je spoiler en ook vreemde blogs ging schrijven over dat ie der tegen een muur aanduwde enzo :D Geniaal _O-
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:42:49 #275
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92266511
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:29 schreef Inu het volgende:

[..]

Wij hadden een studiegenootje die helemaal weg was van je spoiler en ook vreemde blogs ging schrijven over dat ie der tegen een muur aanduwde enzo :D Geniaal _O-
Oh dat is een bekend verhaal ja :') Volgens mij wist de hele opleiding Engels dat, incluus de mensen die haar niet kenden :+ Daar was ie ook achter gekomen toch?
pi_92267076
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:42 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oh dat is een bekend verhaal ja :') Volgens mij wist de hele opleiding Engels dat, incluus de mensen die haar niet kenden :+ Daar was ie ook achter gekomen toch?
Oh echt? :D Geniaal :')

Ze staan trouwens nog steeds online :X

quote:
ik ga echt niks aan met een kerel als jij
dat is toch echt niks voor mij
even rustig, even kalm aan
niet zo hitsig schat

Haastig stapt hij door de smalle gangetjes in het bekende oude gebouw, zijn haar nonchalant wapperend, zijn gezicht vergezeld van een bezorgde, drukke blik. Tijdelijk weet ik me uit een groepsopdracht te sleuren en kijk ik vol bewondering naar zijn verschijning die zich al snel bij mij vandaan beweegt.
Een bijzondere man, perfect en ongrijpbaar, de meest gewilde combinatie. Onbewust voel ik hoe mijn lichaam opwarmt, net alsof hij echt van mij was, toen hij langs liep. Het is zo'n kort moment van verstandsverbijstering, van onlogische irrelevante electrische schokjes die door je hersenen zich voortplanten.
Dat alles om een man. Die heel veel te oud is. Die heel veel te getrouwd is. Die je misschien niet eens zou wíllen aanraken. Toch. Heel even realiseer je je dat je wellicht niet zo kil en onaantastbaar bent als je zou willen dat je bent. Terwijl je zo graag wil...
Alleen zijn? Of zoiets, als hij?
pi_92267889
:')
Ja doei.
pi_92267925
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:29 schreef Inu het volgende:

[..]

Haha je hij vertelde ook dat hij ieder jaar heel veel kaartjes en liefdesverklaringen krijgt voor Valentijnsdag. Hij leest ze nooit en gooit ze gewoon weg :D
pi_92267974
Kan je me die blog eens pm'en Inu? >:)
pi_92268003
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:09 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ehhh 2008! Ja. 2005 begonnen met Litwet, 2006 Engels erbij genomen, 2008 klaar.

Hoezo? :Y)

Omentuva: ja ik werk ook altijd op cola :') :D succes!
Oh gewoon, dat vroeg ik me af :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:29:53 #281
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92268143
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:23 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Haha je hij vertelde ook dat hij ieder jaar heel veel kaartjes en liefdesverklaringen krijgt voor Valentijnsdag. Hij leest ze nooit en gooit ze gewoon weg :D
Hehe wat een held!

Achjaaa ieder z'n ding he! :P Arme universiteitsbakvisjes ;(
pi_92268498
En zo leuk is hij toch ook niet? :X
pi_92268820
Nouja hij heeft humor en een Brits accent, misschien is dat het.
pi_92284858
Ik geloof dat 't principe 'droogkloot' van toepassing is daar. :+
pi_92387882
Whut. Ik had inderdaad les van je spoiler xD Maar hij had meerdere groepen, denk dat je dan niet bij mij zat :) Ik vind hem een geniale leraar, hij heeft me wel van m'n presentatieangst afgeholpen ! En hij is gewoon reuzegrappig. Zit nog steeds te wachten op dat verdomde essay trouwens.. Linguistics II nu officieel wel gehaald :D
  zaterdag 5 februari 2011 @ 22:47:09 #286
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_92389998
Guess who has earned himself some 30ECTS last semester!
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_92419911
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:47 schreef klaasdj het volgende:
Try six semesters in a row. :P

Congrats. :)
pi_92439543
Oh whoops, foutje.
pi_94038346
*schop*

*O* hoe gaat het met iedereen hier? :)
Ja doei.
pi_94038794
Ik doe dan wellicht geen master in Engels, ik kan wel fijn doen alsof met een essay over "`Trauma in Maus and Everything is Illuminated" :)
  zondag 13 maart 2011 @ 11:39:07 #291
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94038877
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:35 schreef Tangarine het volgende:
Ik doe dan wellicht geen master in Engels, ik kan wel fijn doen alsof met een essay over "`Trauma in Maus and Everything is Illuminated" :)
Maus! ^O^

Everything is Illuminated moet ik nog lezen, ik vond Extremely Loud and Incredibly Close wel al tof :Y
  zondag 13 maart 2011 @ 15:49:49 #292
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_94048880
Lol, ik heb het eerste hoofdstuk van mijn bachelorscriptie al af, ben er gelukkig erg enthousiast over.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_94049081
ik dacht dat ik nog ging studeren vandaag, maar heb besloten een laatste vakantiedagje te houden O+ :@

oh, en 'k heb dus een Hartingbeurs O+ Ga naar Hull volgend jaar 8-)
Ja doei.
pi_94057781
Feli! :)

Ik moet voor morgenavond nog een opdracht maken, een geannoteerde bibliografie voor een toekomstig essay in elkaar flansen, en een voorstel voor mijn masterscriptie schrijven...

feest!
pi_94089597
Gaat prima, ik probeer met alle macht ATW te halen zodat ik het volgend jaar niet hoeft te doen, maar tegelijkertijd probeer ik er ook zo weinig mogelijk aan te doen omdat ik het niet zo interessant vind :)

Mo: ^O^
  maandag 14 maart 2011 @ 13:03:05 #296
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94090046
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:48 schreef shinydiscoball het volgende:
Gaat prima, ik probeer met alle macht ATW te halen zodat ik het volgend jaar niet hoeft te doen, maar tegelijkertijd probeer ik er ook zo weinig mogelijk aan te doen omdat ik het niet zo interessant vind :)

ATW ;( Dat was mijn laagste cijfer op mn eindlijst :P Was blij dat er vanaf was!
  maandag 14 maart 2011 @ 15:36:12 #297
274366 Alphamusic
Being silly
pi_94096118
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:48 schreef shinydiscoball het volgende:

Lol Atw. Ben echt extreem blij dat ik dat in 1x haalde :P
[/quote]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:20:42 #298
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94142020
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:47 schreef klaasdj het volgende:
heuj heuj, als je een tijdsbepaling in je zin hebt gebruik je de simple past! (ik ben engels juf tegenwoordig :P )
Kwak
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:21:44 #299
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94142051
en ik O+ atw... ik ben echt een zwart schaapje hier :P

m'n proefschrift is trouwens hopelijk in april nog klaar :o
Kwak
pi_94142213
ik weet niet wat atw is, maar ik denk dat ik het ook niet leuk vind :')
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')