Succes daarmee, volgens mij is het bijna onmogelijk. Ik woon al ruim 2 jaar in Engeland en ik mijn accent lijkt nogal op Amerikaans. Vooral inderdaad dingen als -er die ik op de verkeerde manier uitspreek. Bovendien kan ik ook geen echte Britse 'th' uitspreken. Maar veel succesquote:Op zaterdag 20 november 2010 15:20 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Nouja het probleem is dat ik qua accent neig naar Amerikaans (door mijn Amsterdamse uitspraak heen). Ik zei dus laatst 'madder' ipv 'mattah' (matter) en ik werd er dus wel op gewezen dat dat anders moest. Ik wilde geen GA doen omdat ik Brits mooier vind, maar dat is voor mij dus wel even pittig. Maar ben nu iedere dag aan het oefenen
Naja je hoeft niet als een native te klinken maar je moet wel proberen dingen anders uit te spreken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:56 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Succes daarmee, volgens mij is het bijna onmogelijk. Ik woon al ruim 2 jaar in Engeland en ik mijn accent lijkt nogal op Amerikaans. Vooral inderdaad dingen als -er die ik op de verkeerde manier uitspreek. Bovendien kan ik ook geen echte Britse 'th' uitspreken. Maar veel succes. Ikzelf moet waarschijnlijk ook meer oefenen.
Je kan ook gewoon naar de achternaam kijken voor wie er Nederlands is.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:44 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Naja je hoeft niet als een native te klinken maar je moet wel proberen dingen anders uit te spreken.Klanken zoals /a/ ipv /e/ zijn best te oefenen. Het is moeilijk maar daar kun je best veel aan doen.
Ik merkte wel gelijk al welke docenten echt Brits waren, en welke Nederlands (en hoewel een hele mooie uitspraak, toch duidelijk niet Brits).
Slimme opmerking.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:35 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon naar de achternaam kijken voor wie er Nederlands is.
@Mo: gaat t misschien om t gebruik van footnote references versus in parenthesis? dat verschilt in de MLA per soort paper (literatuur is footnotes doorgaans, taalkunde/sociolinguistiek/stylistiek is meestal met parenthesis)quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
Hey!
(pm gehad overigens)
Ik heb op 1 ding na alles gehaald, en zelfs dat wat ik niet gehaald heb heb ik eigenlijk wel gehaald.
Lang verhaal, maar het gaat om een essay voor Writing, en blijkbaar hebben we dus al anderhalf jaar lang een dubbele MLA - standaard ofzo, want van de 90 man hebben maar 3 mensen dat essay gehaald..
Bij alle vakken lever ik mijn essays op dezelfde wijze in, zelfs die voor Writing in jaar 1 heb ik zo ingeleverd als ik dit essay heb gedaan, en daar had ik een 8 voor.. en nu is het dus ineens niet goed meer en hebben we allemaal een fail gehad, omdat ze 'streng moeten zijn', terwijl alle docenten dus iets anders goed vindenen de een let meer op de inhoud dan op de vorm, etc.
Dus nou ja, op inhoud had ik 'm ruim gehaald... op MLA dus niet, en daar baal ik van..
In MLA? Jawel hoor. Maar alleen als toelichting, niet als bronvermelding.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:06 schreef motorbloempje het volgende:
nee, footnotes mogen we uberhaupt niet gebruiken.
Ik heb het dan ook over bronvermelding. Sorry als dat niet duidelijk was.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:43 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
In MLA? Jawel hoor. Maar alleen als toelichting, niet als bronvermelding.
Ik ga het hebben over the building of a national identity in Anglo-Saxon texts.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |