abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88944784
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:20 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Nouja het probleem is dat ik qua accent neig naar Amerikaans (door mijn Amsterdamse uitspraak heen :P). Ik zei dus laatst 'madder' ipv 'mattah' (matter) en ik werd er dus wel op gewezen dat dat anders moest. Ik wilde geen GA doen omdat ik Brits mooier vind, maar dat is voor mij dus wel even pittig. Maar ben nu iedere dag aan het oefenen ;)
Succes daarmee, volgens mij is het bijna onmogelijk. Ik woon al ruim 2 jaar in Engeland en ik mijn accent lijkt nogal op Amerikaans. Vooral inderdaad dingen als -er die ik op de verkeerde manier uitspreek. Bovendien kan ik ook geen echte Britse 'th' uitspreken. Maar veel succes :) . Ikzelf moet waarschijnlijk ook meer oefenen.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_88950375
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:56 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Succes daarmee, volgens mij is het bijna onmogelijk. Ik woon al ruim 2 jaar in Engeland en ik mijn accent lijkt nogal op Amerikaans. Vooral inderdaad dingen als -er die ik op de verkeerde manier uitspreek. Bovendien kan ik ook geen echte Britse 'th' uitspreken. Maar veel succes :) . Ikzelf moet waarschijnlijk ook meer oefenen.
Naja je hoeft niet als een native te klinken maar je moet wel proberen dingen anders uit te spreken. :) Klanken zoals /a/ ipv /e/ zijn best te oefenen. Het is moeilijk maar daar kun je best veel aan doen.

Ik merkte wel gelijk al welke docenten echt Brits waren, en welke Nederlands (en hoewel een hele mooie uitspraak, toch duidelijk niet Brits).
pi_88954483
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:44 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Naja je hoeft niet als een native te klinken maar je moet wel proberen dingen anders uit te spreken. :) Klanken zoals /a/ ipv /e/ zijn best te oefenen. Het is moeilijk maar daar kun je best veel aan doen.

Ik merkte wel gelijk al welke docenten echt Brits waren, en welke Nederlands (en hoewel een hele mooie uitspraak, toch duidelijk niet Brits).
Je kan ook gewoon naar de achternaam kijken voor wie er Nederlands is.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_88959049
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:35 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon naar de achternaam kijken voor wie er Nederlands is.
Slimme opmerking.
pi_88959277
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:44 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Slimme opmerking.
Niet zo serieus
pi_88967143
Vandaag maar 's aan de slag met Phonology, werkelijk het enige vak dit semester waar ik een grondige hekel aan heb. Derhalve heb ik er ook geen flikker aan gedaan (wat slecht.. ;( ) waardoor ik nu een hoop in moet halen..
Ja doei.
pi_88976720
:W

[ Bericht 85% gewijzigd door Netsplitter op 21-11-2010 15:43:07 ]
pi_88995952
Welkom Strawberry! Ik ben nu lekker bezig, eerste blok van tweede jaar Linguistics I met gemak gehaald.. het werd daar wel idioot makkelijk gemaakt om een voldoende te halen. Shakespeare's world helaas door ziekte tijdens tentamen en niet tijdig genoeg naar studieadviseur kunnen niet gehaald, dus ik mag volgend jaar weer :( Nu, na drie weken flink ziek zijn, waarschijnlijk eindelijk komende week beginnen met het nieuwe blok ( en dus TV2, zit ik bij jou, shiny! )
The good things come in small packages
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_88998769
Linguistics I is inderdaad gruwelijk makkelijk c.q. wordt je gruwelijk makkelijk gemaakt. Moet wel toegeven dat het niet mijn afdeling is... Ik vond Linguistics II makkelijker en nog relatief leuker ook. Raar genoeg gok ik wel dat 't een met 't ander te maken had. Werd wel een beetje gek van almaar die boomdiagrammen tekenen, maar dat kan.

7 voor m'n ene vak in blok 1, meh. Had een 6.9 voor tentamen moeten halen voor 7.5, had een 6.8, geheel in de lijn der verwachtingen. M'n andere vak, voor m'n minor, is blokoverschrijdend, dus nog geen resultaten.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_89139031
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
Hey!
(pm gehad overigens ;) )

Ik heb op 1 ding na alles gehaald, en zelfs dat wat ik niet gehaald heb heb ik eigenlijk wel gehaald.
Lang verhaal, maar het gaat om een essay voor Writing, en blijkbaar hebben we dus al anderhalf jaar lang een dubbele MLA - standaard ofzo, want van de 90 man hebben maar 3 mensen dat essay gehaald..

Bij alle vakken lever ik mijn essays op dezelfde wijze in, zelfs die voor Writing in jaar 1 heb ik zo ingeleverd als ik dit essay heb gedaan, en daar had ik een 8 voor.. en nu is het dus ineens niet goed meer en hebben we allemaal een fail gehad, omdat ze 'streng moeten zijn', terwijl alle docenten dus iets anders goed vinden :') en de een let meer op de inhoud dan op de vorm, etc.

Dus nou ja, op inhoud had ik 'm ruim gehaald... op MLA dus niet, en daar baal ik van..

-O-
@Mo: gaat t misschien om t gebruik van footnote references versus in parenthesis? dat verschilt in de MLA per soort paper (literatuur is footnotes doorgaans, taalkunde/sociolinguistiek/stylistiek is meestal met parenthesis)
Kwak
pi_89139159
nee, footnotes mogen we uberhaupt niet gebruiken.
Ja doei.
pi_89151375
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:06 schreef motorbloempje het volgende:
nee, footnotes mogen we uberhaupt niet gebruiken.
In MLA? Jawel hoor. Maar alleen als toelichting, niet als bronvermelding.
pi_89154126
Iemand hier die bij deze studie in februari is ingestroomd en ervaring wil delen?
pi_89154231
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:43 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

In MLA? Jawel hoor. Maar alleen als toelichting, niet als bronvermelding.
Ik heb het dan ook over bronvermelding. Sorry als dat niet duidelijk was.
Ja doei.
pi_89154357
Maargoed, het probleem is dus dat er geen lijn wordt getrokken, en dat ik bij Writing in jaar 1 dus iets met een 8 afrondt wat blijkbaar niet goed was, terwijl deze docent nu een van de personen is die zit te hameren dat 'het allemaal in orde moet zijn'... :{w
Ja doei.
pi_89185586
k heb zelf vier jaar Engels gestudeerd aan de universiteit van Nijmegen en het vier jaar na m'n zin gehad, sommige vakken zijn wel een beetje zinloos maar wel redelijk interessant: precies de oud engels. Ik loop nou stage in engeland en de engelsen zelf hebben nog en eens oud-engels gehad.
pi_89190163
Ben benieuwd wat nu de fout is, motorbloempje. Ik zit ze er onderhand van te verdenken dat ze verkeerd plaatsen van leestekens na een quote aan het bestraffen zijn. :')
pi_89191771
Nou ja, wat de fout is, is opzich wel duidelijk, wat oneerlijk is, is dat ze eerder foutieve zaken hebben goedgekeurd waardoor je dénkt dat je het goed doet.... -O-
Ja doei.
pi_92211008
o hai :)

Tweede semester is begonnen, leuke vakken O+

en op 1 vak na alles gehaald van semester 1 *)
Ja doei.
pi_92211716
Nog 1 punt, dan kan ik gaan beginnen aan mijn MA scriptie American Studies *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:01:28 #246
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_92213582
Ik ben nu 5000 woorden op weg met mijn MA scriptie oud Engels *O*
nog maar 12000 te gaan :Y :9
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_92213607
wat is je onderwerp? O+
Ja doei.
pi_92213637
Slechts 17.000 woorden? Dat zijn ongeveer 35 kantjes..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_92213682
het gaat om de kwalitieit, niet om de kwantiteit. Dat je niet moet aankomen met 10 A4tjes, double spaced, true, maar als je je punt kunt maken in 35 pagina's moet dat prima zijn ^O^
Ja doei.
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:16:11 #250
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_92214038
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
wat is je onderwerp? O+
Ik ga het hebben over the building of a national identity in Anglo-Saxon texts.

Kort gezegd: ik ga kijken naar the Anglo-Saxon Chronicle, Bede's Ecclesiastical History, Maldon, Brunanburh (en ook de andere gedichten uit de ASC), om te zien hoe daarin een nationale Britse identiteit gecreëerd wordt.

en 17000 woorden is het standaard aantal woorden voor een masterscriptie hier in Leiden.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')