abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129359240
Geen idee.
Ja doei.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:59:59 #177
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129359379
Nou, feest :')
Ja doei.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 10:08:53 #179
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129359750
Welk accent ik ook heb, het is absoluut niet Yorkshire. :P Klinkt amusant, though.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_129359935
All we need is Yorkshire Tea and beer! :9 :P
Ja doei.
pi_129888022
Ben begonnen aan Midnight's Children, en het is erg pittig! Wel enorm interessant, heb ook wikiresearch gedaan naar de achtergrond van dat hele India/Pakistan gedoe. Vind het alsnog een verrassend boek om een aankomend eerstejaarsstudent te laten lezen!

On another note: Een vriendin en ik hebben besloten om volgend jaar in de zomer door Groot-Brittannië te reizen. We hebben dit jaar met wat andere meiden geinterrailed door Oost-Europa, wat erg leuk was, maar toen kregen we dus het idee hiervoor! Je kunt namelijk ook een one country-pass kopen waarmee je voor een vast bedrag een aantal keer kunt reizen in dat land. We moeten alleen nog kijken of het niet voordeliger is om gewoon zelf treinkaartjes enzo te kopen, maar dat kunnen we pas vaststellen als we de steden weten waar we heengaan.

Dus: Welke steden MOETEN we nou bezoeken? De one country-pass geldt niet in (Noord-)Ierland, maar als we die pass niet kopen, kunnen we daar wel heen.

We willen ook naar een muziekfestival. Ik zou heel graag naar Glastonbury willen, maar ik vrees dat ik dan nog school heb, dus het wordt waarschijnlijk T in The Park (ook heel awesome), maar als iemand iets anders kan aanraden, zal ik daar zeker naar kijken!
“I hope you read some fine books and kiss someone who thinks you’re wonderful, and don’t forget to make some art — write or draw or build or sing or live as only you can.”
-Neil Gaiman
pi_129888051
Heb ook mijn boekenpakket binnen, en werd er heel enthousiast van. Word vooral heel blij van die Nortons, haha.
“I hope you read some fine books and kiss someone who thinks you’re wonderful, and don’t forget to make some art — write or draw or build or sing or live as only you can.”
-Neil Gaiman
pi_129892538
Barnsley :P
Ja doei.
pi_131507825
Hoe kan je het beste phonetics oefenen? Enige vak waar ik nogal moeite heb.
pi_131509327
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:42 schreef Donnis het volgende:
Hoe kan je het beste phonetics oefenen? Enige vak waar ik nogal moeite heb.
Bedoel je de theorie of de praktijk? :)
Ja doei.
pi_131517896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Bedoel je de theorie of de praktijk? :)
Theorie. Weet je misschien een handige manier om dat te oefenen?

Misschien herinner je me nog van een topic waar je ook posts had van paar maanden geleden trouwens. Twijfelde of ik moest overstappen van mijn hbo naar Amerikanistiek. Uiteindelijk dus gedaan en het bevalt enorm! :)
pi_131526216
Nou, ik kan je zeggen dat Midnight's Children van Rushdie niet mijn cup of tea is. Ik vind het zeker interessant, en weet dat het een goed boek is, maar ik vond het zelf gewoon niet fijn om te lezen. Het is gewoon een schrijfstijl die je moet liggen. Ik denk dat ik het over een paar jaar weer ga proberen, misschien kijk ik er dan anders tegenaan.

Verder kan ik zeggen dat dit echt mijn studie is! Ik vind het heel leuk, heb echt een klik met mijn studiegenoten (bijna iedereen is een grote nerd en dat is geweldig) en de stof is zeer interessant. Het enige wat mij minder ligt is dat gedoe met wat er gebeurt in je keel en je stembanden als je bepaalde klanken maakt, maar ach, je kunt niet alles leuk vinden xD
-Neil Gaiman
pi_131532091
Waar zijn jullie beide gaan studeren?

En zal morgen even kijken of ik wat over phonetics op kan schrijven. Nu moet ik bier drinken om te vieren dat ik m'n masterscriptie heb ingeleverd :+
Ja doei.
pi_131534978
Utreggggg. En gefeliciteerd! :)
-Neil Gaiman
pi_131535796
Nijmegen. Gefeliciteerd inderdaad! Ben benieuwd.
pi_131548420
O+ _O_ O+ Nijmegen

En phonetics. Ja, dat is vooral gewoon oefenen, oefenen, oefenen. De Pr0nlist is de meest herkanste toets van de gehele opleiding, en het komt uiteindelijk neer op oefenen.
De theorie verder.. ook dat is een kwestie van proberen doormiddel van DOEN door te krijgen hoe het zit. Dus als je je oefeningen maakt en de theorievragen probeert te beantwoorden, doe mee met je mond/stem zodat je echt wéét waar je het over hebt. Dat heeft mij in elk geval geholpen!
Ja doei.
pi_135544531
Hai,

Ik heb ook een vraag over het curriculum van Engelse Taal en Cultuur: hoe gaat het lezen van bv. Chaucer en Shakespeare zo'n beetje in z'n werk? Je krijgt een anthologie met annotaties hopelijk? En hoe wordt de moeilijkheid ervaren/is het een beetje te doen?

Het lijkt me niet geheel oninteressant, maar zou er wel een beetje tegenop zien, daar mijn interesse toch ergens anders ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')