abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:36:13 #26
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_85327835
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:26 schreef Bostonian het volgende:

[..]

Ik vind alles lastig. :') En ik heb er echt wel mijn best voor gedaan, maar taalkunde ligt mij sowieso niet. Andere vakken in die richting maar net gehaald enzovoort. Ik hoop dat de docent die ik nu ga krijgen het beter uitlegt...

Klopt, wat betreft presentaties. Ik weet niet of je les van Moore hebt gehad, maar die wilt nog steeds dat er presentaties over Faulkner e.d. worden gehouden. Dat gaat echt helemaal nergens over.
Ah ja, dan zal het inderdaad wel lastig zijn. :P Sommige taalkundevakken waren inderdaad niets aan (ik noem een Discourse, weet niet of ze dat nog geven) maar anderen waren wel leuk (Structure of English Sentences, heerlijk die boomdiagrammen).

Moore was mijn bachelor scriptiebegeleider dus die ken ik wel. Bij hem heb ik in de masterfase een vak Conrad gevolgd, was wel leuk. Presentaties waren inderdaad nutteloos, maar gelukkig was er geen algemeen tentamen en dus maakte het niet uit of je niet oplette. :Z

Weet je trouwens al waar je je scriptie over gaat schrijven?
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_85338702
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:o heeft t echt zo goed geholpen? je hebt t heus zelf gedaan, ik heb je alleen geholpen je ideeen te ordenen op een manier zoals de docent dat verwacht, denk ik, meer focus enzo...

ik heb dus niks met literatuur verder :@

mijn richting is filologie, maar dan late modern english (18e eeuw)
ja!

Heb gewoon niet meer onder de 7,5 gehaald voor essays :') zelfs maar één 7,5, de rest 8 en 8,5-en enzo... :o Werkt voor mezelf ook veel fijner nu... heb er gewoon ook weer zin in :@

Zit nu ook echt af te wachten 'tot we weer mogen' :X hoe ernstig is dát...

Ben wel echt een literatuur-mens. Dat hele taalgebeuren vind ik niet vervelend of oninteressant, maar 't is gewoon niet mijn ding.
Ja doei.
pi_85371730
Oeh een anglistenforum <3 Ik ga me hier wel thuis voelen ^^
The good things come in small packages
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:06:01 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85371893
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:02 schreef Alphamusic het volgende:
Oeh een anglistenforum <3 Ik ga me hier wel thuis voelen ^^
Een anglistentopic. No way dat jullie heel Fok! gaan overnemen! :{w ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_85372059
Aaaah. Jammer. :P
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:20:11 #31
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85372684
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Een anglistentopic. No way dat jullie heel Fok! gaan overnemen! :{w ;).
Hoezo niet? Zelfs de forum-neerlandica post hier al!

One language to rule them all! </imperialisme> :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_85378064
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
In the land of England, where tea is drunk?
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_85383922
Ik heb een minor Amerikanistiek gevolgd. Ik hoop voor jullie dat die minor niet representatief is voor het niveau van de rest van de studie.
pi_85384299
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:20 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Hoezo niet? Zelfs de forum-neerlandica post hier al!

mwhuhahahahahaha >:)

[/evil]

Gisteren eens brutaal langsgelopen bij 'Internationalisering' en wat handige tips gekregen om eerst bínnen de opleiding eens even te informeren naar de mogelijkheden om naar 't buitenland te gaan (dus bij eigen docenten en zulks) en ook even gevraagd wanneer de afsprakenmevrouw van die afdeling er weer is, dus vandeweek of volgende week eens even kijken naar de mogelijkheden en naar de eisen waar ik aan moet voldoen, zodat ik daar keihard aan kan gaan werken mocht 't nodig zijn 8-)
Ja doei.
pi_85385513
*meldt*

Ik heb deze zomer m'n bachelor gehaald in Groningen, waarbij ik me vooral gericht heb op (moderne) literatuur :) Owja, ook veel vakken bij American Studies gedaan ;)
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_85385589
:W

Hier gaan er veel Amerikanistiek doen na 't eerste jaar -O- omdat ze geen zin hebben in al die taalkundige vakken en 'oubollige literatuur'.

Me O+ oubollige literatuur, maar ook nieuwe hoor! :+

Ik vind Amerikanistiek wel 'grappig' en interessant, maar de twee vakken uit 't eerste jaar waren best easy (toetsing was essay's schrijven, geen tentamens ofzo) en had niet het idee dat ik er, behalve het essays schrijven, veel van leerde: kon dit ook uit eigen interesse Wikipedia-en.. en daar wil ik niet graag een studie aan spenderen zeg maar :@
Ja doei.
pi_85386004
Dan heb je een goede keuze gemaakt; de andere vakken van Amerikanistiek stellen ook erg weinig voor. Altijd handig, gratis studiepunten (American popular culture!), maar uitdagend en motiverend is het allerminst.
pi_85386116
:@ ik snap ook niet waarom je je studie 'makkelijk' zou willen maken, zeg maar :@

zit nu naar minoren te kijken, en als ik zou willen zou ik met 10 vingers in mn neus dat kunnen halen:

Eerst een Oudheidkunde master: 10 punten voor voorbereidingswerk, 30 punten voor een 'excursie/studiereis' naar Noord-Engeland om Hadrians Wall te bekijken

Daarna Klassieke Talen intro: Latijn I en II (basis latijn) en Oud Grieks I en II.. heb Gymnasium gedaan en die basiskennis is écht nog wel redelijk blijven hangen

Vervolgens een vrije minor met vakken die ik al gehaald heb bij mijn vorige studie..

:z

ja.. nee... daar ben ik niet voor gaan studeren :X
Ja doei.
pi_85386354
Voor mensen van buiten de geschiedenisopleiding is de minor OHK nog niet zo gemakkelijk hoor (moeilijk ook niet, maar het heeft toch wel voldoende niveau). De excursie is inderdaad gemakkelijk, maar ook heel leerzaam. Daarnaast verdien je die studiepunten ook gewoon, want je bent een week lang meer dan fulltime bezig met het onderwerp.
pi_85386404
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:44 schreef Sloggi het volgende:
Voor mensen van buiten de geschiedenisopleiding is de minor OHK nog niet zo gemakkelijk hoor (moeilijk ook niet, maar het heeft toch wel voldoende niveau). De excursie is inderdaad gemakkelijk, maar ook heel leerzaam. Daarnaast verdien je die studiepunten ook gewoon, want je bent een week lang meer dan fulltime bezig met het onderwerp.
bedoel ook niet dat 't persé helemaal makkelijk is, máár wel dat je zoiets met de inzet die voortkomt uit 't leuk vinden prima te halen is :Y Weet zeker dat ik daar helemaal voor zou gaan en de week van mn leven zou hebben :+ maar kies toch liever wat vakken waar ik voor mijn gevoel ook vérder nog iets aan heb :+
Ja doei.
pi_85401712
hoi, twee dagen lerarenmaster intro erop zitten en ik ben dood-op... bwah.... t is interessant enzo en tegelijk kan ik wel janken... t is zó veel -O-
Kwak
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:16:18 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85403034
Is het zoveel zwaarder dan je al gewend was, Kwak? :o Of vertelden ze nu vast wat je het hele jaar moet gaan doen?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:43:30 #43
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_85406712
Minoren en keuzevakken. O+

Mens- en wereldbeeld in de geschiedenis. Lastig maar ontzettend boeiend.
Noors als mijn minor, wilde eigenlijk Oud Noors doen als keuzevak omdat ik Oud Engels zo leuk vond, maar dat mocht alleen als je een propedeuse in Scandinavische talen had.
Latijn I en II. Heb ook Gymnasium gedaan maar Latijn in de 3e laten vallen, vond het leuk om toch nog Latijn op VWO-niveau te doen.

Engelse vakken blijven het leukst maar de vakken daarbuiten waren ook niet mis. Ook omdat je dan niet 4/5 jaar lang tegen dezelfde koppen hoeft aan te kijken. :P
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_85425201
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:37 schreef kwakz0r het volgende:
hoi, twee dagen lerarenmaster intro erop zitten en ik ben dood-op... bwah.... t is interessant enzo en tegelijk kan ik wel janken... t is zó veel -O-
Moet je in de intro echt al allemaal dingen doen? :o is 't niet gewoon gare kennismakingsdingen doen op masterniveau? :@

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:43 schreef teirnon het volgende:
Minoren en keuzevakken. O+

Mens- en wereldbeeld in de geschiedenis. Lastig maar ontzettend boeiend.
Noors als mijn minor, wilde eigenlijk Oud Noors doen als keuzevak omdat ik Oud Engels zo leuk vond, maar dat mocht alleen als je een propedeuse in Scandinavische talen had.
Latijn I en II. Heb ook Gymnasium gedaan maar Latijn in de 3e laten vallen, vond het leuk om toch nog Latijn op VWO-niveau te doen.

Engelse vakken blijven het leukst maar de vakken daarbuiten waren ook niet mis. Ook omdat je dan niet 4/5 jaar lang tegen dezelfde koppen hoeft aan te kijken. :P
Oud Engels! O+ swa hwam swa swa O+

Ik kies meer de dingen die ik hopelijk in mn master ook waardevol ga vinden, wat politieke zut en hopelijk een stage gecombineerd met zowel bachelor als master: ga kijken of ik beide in York kan doen :@
Ja doei.
pi_85430939
Afstuderend Amerikanist hier.
pi_85441489
Ik ga Engels overigens komend jaar wel missen... ik ga de Erasmus Mundus master Euroculture doen,omdat ik iets teveel mensen ken die moeite hebben een leuke baan te vinden na hun studie... ;)
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_85442783
Waar komen afgestudeerden van deze opleiding allemaal terecht? Iemand geïnteresseerd om zijn ervaringen te delen? (Ik was namelijk ooit ook hierin geinteresseerd, maar het lijkt alsof je meestal in het middelbare schoolonderwijs terecht komt, wat mij niet heel erg aansprak.)

[ Bericht 41% gewijzigd door Warren op 18-08-2010 17:23:26 ]
pi_85445823
Mijn man heeft engelse taal en cultuur aan de UU begonnen 13 jaar geleden maar vond het maar niks. Ik ga in September TCS in Utrecht studeren en heb een paar vakken die hij vroeger heeft gehad! wel grappig opzich...written english en spoken english heb ik in het eerste half jaar!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_85451861
Hee bitterend, dan kom ik bij je in de klas ;) Ik heb ook Spoken, want dat heb ik vorig jaar niet gehaald :P Ik doe Engels aan de UU, nu dus tweedejaars.
pi_85452339
klas, klas, 'in het jaar' ;) jullie gaan niet naar school eyz ;)

maar leuk! :)
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')