abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 september 2010 @ 14:15:38 #151
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85984796
Klaasdj: ik heb twee bachelors gedaan, Engels en literatuurwetenschap aan de UU :) Was erg goed te doen, mede omdat het beide binnen letteren valt - in Utrecht kun je dan vakken in de vrije ruimte van de andere studie laten meetellen en een aantal verplichte vakken waren voor beide studies verplicht.

In Utrecht is het normaal om 2 vakken per blok te doen - in de praktijk deed ik er 3 per blok, bij uitzondering 4. 3 was goed te doen, 4 was (voor mij, mede omdat ik vrij ver van Utrecht af woon en ook werkte) nogal stressvol :P

Al gok ik dat het veel zwaarder is als je bijv. rechten of wiskunde erbij doet - da's ook meteen heel andere koek, en een heel andere mindset.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_86013121
vooral vanaf 't tweede jaar is 't goed te doen, heb hier maar 13 contacturen :)

ik doe dan wel geen tweede studie :+ ik probeer een baan te vinden :+
Ja doei.
pi_86062434
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:09 schreef motorbloempje het volgende:
Na een jaar wil je niet anders meer!
Wel actief lid worden bij GAG hoor! *O* gezellig :Y
Ik zat er wel over te denken, maar ik was niet bij de intro dus heb helemaal niet meegekregen of het wel een beetje een leuke vereniging is, maar de moeite waard dus? :)
pi_86083710
zeker de moeite waard! Ik heb vorig jaar ook de intro niet meegedaan omdat ik mentor was bij mijn oude studie, maar de mensen van GAG zijn echt helemaal niet moeilijk daarin! Kom vooral woensdag naar de Wissel ALV en Commissievergadering!

Mocht je geïnteresseerd zijn in studieactiviteiten: ik word als 't goed is voorzitter van de Educatieve Activiteiten Commissie: symposium en excursies organiseren!
Ja doei.
  zondag 5 september 2010 @ 12:27:58 #155
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_86085172
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Klaasdj: ik heb twee bachelors gedaan, Engels en literatuurwetenschap aan de UU :) Was erg goed te doen, mede omdat het beide binnen letteren valt - in Utrecht kun je dan vakken in de vrije ruimte van de andere studie laten meetellen en een aantal verplichte vakken waren voor beide studies verplicht.

In Utrecht is het normaal om 2 vakken per blok te doen - in de praktijk deed ik er 3 per blok, bij uitzondering 4. 3 was goed te doen, 4 was (voor mij, mede omdat ik vrij ver van Utrecht af woon en ook werkte) nogal stressvol :P

Al gok ik dat het veel zwaarder is als je bijv. rechten of wiskunde erbij doet - da's ook meteen heel andere koek, en een heel andere mindset.
Ik ga het overwegen en dan eventueel in Februari beginnen, maar het is geen noodzaak natuurlijk.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:57 schreef motorbloempje het volgende:
vooral vanaf 't tweede jaar is 't goed te doen, heb hier maar 13 contacturen :)

ik doe dan wel geen tweede studie :+ ik probeer een baan te vinden :+
Als ik een serieuze baan kan vinden gaat dat voor, want dat heeft zo z'n voordelen. :P

Thanks! ;)
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_86527663
hoi!

even een vraagje aan de mensen uit andere steden dan Nijmegen O-)

ik zit nu bij de studievereniging in de Formele Activiteiten Commissie en aangezien het de eerste keer is dat de vereniging zoiets heeft, kan ik niet kijken naar voorgaande jaren.

Wat ik wil doen is/zijn:

symposium
excursie (binnen- of buitenland) van een dag of 2
lunchlezing(en) van een bedrijf of iets in die richting
andere studiegerelateerde activiteiten

Wat doen jullie verenigingen daar aan? En hoe wordt dat daar betaald? :P
Ja doei.
pi_86545954
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
hoi!

even een vraagje aan de mensen uit andere steden dan Nijmegen O-)

ik zit nu bij de studievereniging in de Formele Activiteiten Commissie en aangezien het de eerste keer is dat de vereniging zoiets heeft, kan ik niet kijken naar voorgaande jaren.

Wat ik wil doen is/zijn:

symposium
lunchlezing(en) van een bedrijf of iets in die richting
andere studiegerelateerde activiteiten

Wat doen jullie verenigingen daar aan? En hoe wordt dat daar betaald? :P
(Ik spreek vanuit mijn rol als oud-bestuurder van een andere studie, maar sommige dingen zijn universeel toepasbaar. Helaas kan ik dus geen specifieke data bieden voor toffe excursies, want die vallen niet in hetzelfde interessegebied)

Symposium en excursie kan je voor schrijven naar fondsen van de universiteit en daarbuiten.

Organisatie van een sympo:

De meeste studieverenigingen hebben wel een symposium. Dit kan in principe met een kleine commissie, van 5+ mensen. Meer is altijd beter natuurlijk ;)

Als je niet verwacht dat er genoeg mensen naar het symposium komen, of wanneer je de kosten niet denkt te kunnen dragen, kun je twee dingen doen: samenwerken met andere verenigingen, of samenwerken met een organisatie binnen de universiteit.

Samenwerken met andere verenigingen (andere moderne talen, cultuurstudies etc) heeft als gevolg dat het symposium wel wat algemener wordt, maar je hebt wel een groter publiek. Kosten kunnen ook gedeeld worden, voor zover niet vergoed door subsidies.

Samenwerken met een organisatie: in Utrecht organiseert de universiteit het hele jaar door openbare lezingen onder de naam "Studium Generale", met als doel de band tussen de samenleving en de universiteit te versterken en de afstand te verkleinen. Die mensen hebben vaak de kennis en de middelen om meer promotie te maken en ook wat te sponsoren. Ook heb je dan de naam verbonden aan jouw sympo, waardoor er ook meer mensen komen. Voordeel is dat je redelijk specifieke onderwerpen kan kiezen (je hoeft geen rekening te houden met andere studierichtingen), maar een nadeel is wel dat het wat laagdrempeliger is. (het moet immers toegankelijk zijn voor het grote publiek)

Ik heb ooit eens meegeholpen met de organisatie van een tripje naar Duitsland (Osnabrück, lekker dichtby :)). Daar verbleven we in een hostel en hadden we met de universiteit geregeld dat een paar onderzoekers een praatje zouden geven, en we kregen een rondleiding. (mijn studie is iets toegepaster)
Als je de afdeling waar je interesse in hebt enthousiast mailt dat je graag met een groep studenten kennis wil maken met hun onderzoek, zijn er meestal wel genoeg enthousiaste docenten te vinden. Gratis. Soms is het wel zo dat de universiteit een korte presentatie wil geven over hun studiemogelijkheden (zodat mensen in jullie groep wellicht daar hun master willen gaan doen). Afhankelijk van het programma kan je voor zo'n excursie naar het buitenland ergens rond de 30-50 euro vragen.

lunchlezing(en) van een bedrijf of iets in die richting & andere studiegerelateerde activiteiten
Bij ons zijn we sinds kort begonnen met middagpraatjes van mensen die net hun bachelor of master hebben afgerond. Dit gebeurt dan 4-6 keer per jaar, en er wordt een zelfgemaakte snack bij geserveerd. Brownies/Sushi/Cake/Taart/etc. De locatie hebben we gratis kunnen regelen, want die is bij ons op de faculteit zelf. Kosten voor de vereniging: minder dan 10 euro oid voor de snacks.

's avonds hebben we ook cafélezingen, zo'n 4 à 5 x per jaar. Soms van een bedrijf, vaak van kerndocenten en af en toe van een externe spreker. Dat kan je meestal regelen met de eigenaar, dat je een zaaltje mag gebruiken op een avond wanneer dat anders toch niet gebeurt, en dat iedereen in ruil daarvoor genoeg drinkt. (dat kan je grotendeels garanderen met consumptiebonnen als lokkertje voor studenten ) Kerndocenten vinden het erg leuk om ook eens buiten de colleges om te spreken over hun grote interesses. Zeker omdat zij zelf het onderwerp mogen bepalen. Achteraf naborrelen met docenten is ook leuk ^O^ Kosten voor de vereniging: flesje wijn voor de spreker + evt consumptiebonnen.

Wat mij ook tof lijkt om te doen met zo'n opleiding is de eigenaar van een pub vragen of jullie kunnen bijdragen aan de pubquiz, of een spellingswedstrijd of andere rare evenementen mogen organiseren :D Als dat plaatsvindt op avonden wanneer het toch niet zo heel erg druk is, en het slaat aan, dan is dat echt supertof voor beide partijen.

Voor zover mijn bijdrage. Als ik meer tips bedenk, post/pm ik die wel :)
pi_86546161
dank

maar ben nu voorzitter van een andere studievereniging, dus ik heb wel ervaring (en heb dus niet alles gelezen).

Heb dit jaar ook zelf een symposium georganiseerd, lunchlezingen, inhousedagen en zulks.

geen probleem, wil alleen weten hoe het vanuit Engels gaat, omdat daar niet zoveel directe baanperspectieven te vinden zijn op vertaler, onderzoek en onderwijs na.

Oh, en Pubquizzes hebben we al elke maand :)

Gaat dus om Engels specifiek, zoals ik in mijn vraag al stelde, in dit topic, voor mensen die Engels studeren ^O^
Ja doei.
pi_86546379
o|O Ik ga wel weer lurken
pi_86547005
ja sorry, leest nu wat botter dan ik het bedoelde :') (ben ook verre van vrolijk op 't moment), maar anders had ik wel een 'algemeen topic' geopend :@

sorry :)
Ja doei.
pi_86819625
Hoi :)

Even een update, ik ben inmiddels begonnen *O*
Ga mijn derde week in en vind het tot nu toe geweldig O+

Enige puntje waar ik wel eens over zeur is Argumention maar daar had ik waarschijnlijk meer geduld voir gehad als dat niet als eerste hoorcollege was ingepland op maandag :+
Het is namelijk wel een handig vak.

En verder vind ik het lezen gewoon geweldig, leuke docent ook die er zichtbaar plezier in heeft. En gewoon een leuke omgeving om in te studeren, plus studiegenootjes waarmee ik het erg goed kan vinden :)
Dus mijn eerste indrukken zijn goed ^O^
pi_86822179
fijn om te horen O+
Ja doei.
pi_86893049
hej shiny, heb je ook les van mevrouw Auer?
Kwak
pi_86895290
Nope, wat geeft ze?
pi_86895565
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:16 schreef shinydiscoball het volgende:
Nope, wat geeft ze?
euh ik denk iets van filologie (taalhistorie, taalverandering, of oudere vormen van Engels)

is mijn oud-collega, echt een superleuke vrouw!
Kwak
  maandag 27 september 2010 @ 12:40:25 #166
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_86896070
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

euh ik denk iets van filologie (taalhistorie, taalverandering, of oudere vormen van Engels)

Klopt.
Ik heb in mijn tweede jaar nog college van haar gehad. Ik meen dat ze daarna getrouwd is, toen ging ze naar Oostenrijk op huwelijksreis (dacht ik), ik weet echter niet of ze weer terug is gekomen. Ik heb iig geen colleges meer van haar gehad.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_86910534
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:40 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Klopt.
Ik heb in mijn tweede jaar nog college van haar gehad. Ik meen dat ze daarna getrouwd is, toen ging ze naar Oostenrijk op huwelijksreis (dacht ik), ik weet echter niet of ze weer terug is gekomen. Ik heb iig geen colleges meer van haar gehad.
ze heeft een tweeling gekregen (ik ben nog op de bruiloft geweest, die in nederland ;) ) dus misshcien werkt ze nu minder, alleen onderzoek ofzo...
Kwak
pi_86926711
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ze heeft een tweeling gekregen (ik ben nog op de bruiloft geweest, die in nederland ;) ) dus misshcien werkt ze nu minder, alleen onderzoek ofzo...
Oooh ja zij! Er waren toevallig 2 docentes die een tweeling hadden gekregen en zij was er idd een van. De naam kwam me al wel bekend voor. Ze was er even tijdens de intro, hoorde dat ze erg leuk was :)
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:02:01 #169
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86927094
Ahaa ik had haar als tweede lezer voor een thesisding wat ik wegens omstandigheden een beetje afgeraffeld heb dus volgens mij was ze niet laaiend enthousiast en heb ik haar leukigheid niet zo meegekregen :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_86935098
shiny, ze geeft je het tweede blok Old to Middle English. Ik vind haar persoonlijk erg tof maar dat is natuurlijk persoonlijk ;) Hoe bevalt je eerste blok tot nu toe ?
The good things come in small packages
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_86941707
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:22 schreef Alphamusic het volgende:
shiny, ze geeft je het tweede blok Old to Middle English. Ik vind haar persoonlijk erg tof maar dat is natuurlijk persoonlijk ;) Hoe bevalt je eerste blok tot nu toe ?
Ja goed! Ben fan van Paul Franssen en vind Rosalinde ook wel geinig :). Vakken zijn leuk, alleen ben ik een beetje onzeker of ik het wel allemaal goed bij hou, tot nu toe wel redelijk denk ik, het is veel maar echt te doen. Ben echt benieuwd naar het tweede blok! :Y
pi_86941782
Rosalinde is lief he! Paul Franssen is ook heel aardig idd! En is Bert er nog voor fonetiek? Hij was mijn tutor, leuke man!
pi_86942431
Dit is Bert z'n laatste jaar helaas :( Hij moet met pensioen. Ik ben zelf ook gek op Rosalinde, superlief mens^^ Persoonlijk inmiddels ook fan van Tom Hoenselaar omdat hij gewoon ontzettend grappig is.
The good things come in small packages
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_86942951
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:00 schreef Alphamusic het volgende:
Dit is Bert z'n laatste jaar helaas :( Hij moet met pensioen. Ik ben zelf ook gek op Rosalinde, superlief mens^^ Persoonlijk inmiddels ook fan van Tom Hoenselaar omdat hij gewoon ontzettend grappig is.
Ik vond alleen zn poem-grapje altijd een beetje flauw...

En ik heb een rothekel aan 17e en 18e eeuwse literatuur, dus alleen verplichte vakken gedaan :) Ik had de laatste jaren van Thea en Erik, erg fijn allebei :Y

Ik heb in mn eerste jaar een beetje een aanvaring gehad met Rias, dus die heb ik vermeden daarna. Bill vond ik vooral erg lui in zn lesgeven. Wim Zonneveld weet erg veel, maar kan ook wat grof uit de hoek komen vond ik... vooral als je iets niet zo goed had gedaan of begreep :{
pi_86944446
Oh ik dacht dat het Paul was die met pensioen ging. Hoop dat ie nog even blijft dan. Ik heb Bert nog niet, wel Rias. En normaal ook Simon maar die lag laatst in het ziekenhuis en is er pas weer over een paar weken. Eerst dus Syreetha gehad en nu Greetje (weet even haar achternaam niet).

Het zure is dat ik een thesis statement had bedacht, Syreetha die heeft veranderd incl grammar die in haar ogen fout was, en de week daarop werd juist dat weer door Greetje veranderd met de mededeling dat ik op mijn grammar moest letten. 8)7 Daar heb ik zo'n schijthekel aan, twee docenten die elkaar tegenspreken. Dat heb ik eerder gehad en daar komt niet veel goeds van :N

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 20-11-2010 11:24:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')