abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94144684

Ja, in het Slank topic in LIF zitten inmiddels al 5 of 6 mensen die Engelse Taal en Cultuur gestudeerd hebben, er minoren gevolgd hebben of weetikveelwat niet meer je er mee te maken kan hebben en af en toe is het wel eens om dol van te worden.

Al gaat het in dát topic al over meer dan alleen slank en gezond leven, soms is het écht wel heel erg, al die studiesores, minoren, masters, buitenlandopties en ander gezever over scripties, uitspraak, syntax en ga zo maar door.

Dus daarom bij deze, in SES, waar 't hoort, een topic voor iedereen die Engelse Taal en Cultuur studeert!

-----------------------------------------------------------------------

De studie Engelse Taal en Cultuur wordt gegeven op de volgende universiteiten:
(Klik op de linkjes om naar de pagina van de opleiding aan die universiteit te gaan)

Amsterdam - Universiteit van Amsterdam
Amsterdam - Vrije Universiteit
Groningen - Rijksuniversiteit Groningen
Leiden - Universiteit van Leiden
Nijmegen - Radboud Universiteit Nijmegen
Utrecht - Universiteit van Utrecht

Omschrijving:
De bacheloropleiding Engelse Taal en Cultuur is gericht op de taal, literatuur en cultuur van Engelstalige gebieden, vooral Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Je bestudeert onder meer de politieke en sociaal-economische ontwikkeling van de Engelstalige gebieden, het hedendaagse taalgebruik, de theoretische taalkunde (woordvolgorde, uitspraak, klanksysteem), de ontwikkeling van de Engelstalige literatuur (van de Beowulf en Shakespeare tot Virginia Woolf en Philip Roth) en de Engelse taal vanaf de achtste eeuw tot heden. Daarnaast leer je vloeiend Engels spreken en schrijven. Na deze opleiding kun je aan de slag op de arbeidsmarkt of kies je voor een masteropleiding.

Je kunt bij de meeste opleidingen kiezen tussen Britse en Amerikaanse uitspraak en bijbehorend interessegebied.

Links:

Kiesjestudie.nl - Engelse Taal en Cultuur

Goedkope boeken zoeker

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 08-01-2012 21:36:12 ]
Ja doei.
pi_94144726
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben momenteel overigens hard bezig mijn 0 studiepunten die ik nu nog heb voor de lerarenopleiding master om te zetten in 19 punten voor mn vakken en 15 voor de praktijk (die krijg ik volgens mij pas aan het einde van de opleiding, met 2x 15 in één keer...). ik mis in elk geval uiteindelijk ws. maar 1 vak van 5 punten, dat ik in augustus kan doen....

even knallen met mn dossier, ik ben helemaal uitgereflecteerd. blegh.
Ja doei.
pi_94144770
Ik zat te kijken of ik nog mn lesbevoegdheid kan halen, maar dat is nog best een gedoe :{ Moet eerst nog mn Master Engels doen (heb Middeleeuwse Studies gedaan, wat niet goed genoeg is...) en dan pas IVLOS...

Of HBO, maar dan is het tweedegraads... en dan duurt het alsnog een vol jaar...
pi_94144918
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:34 schreef Inu het volgende:
Ik zat te kijken of ik nog mn lesbevoegdheid kan halen, maar dat is nog best een gedoe :{ Moet eerst nog mn Master Engels doen (heb Middeleeuwse Studies gedaan, wat niet goed genoeg is...) en dan pas IVLOS...

Of HBO, maar dan is het tweedegraads... en dan duurt het alsnog een vol jaar...
kun je niet met tekortvakken het aanvullen, geen hele master maar 30 ects ofzo? dat je middeleeuwse studies als keuzeruimte benut zeg maar... dan zou je t in anderhalf jaar kunnen doen.
Kwak
pi_94144923
oh, en bedankt voor t openen!
Kwak
pi_94144948
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

kun je niet met tekortvakken het aanvullen, geen hele master maar 30 ects ofzo? dat je middeleeuwse studies als keuzeruimte benut zeg maar... dan zou je t in anderhalf jaar kunnen doen.
Ja, maar dan heb je nog wel 2 scripties nodig :')
pi_94145166
oh, en hier ook nog even:

*O* ik ga gewoon een jaar naar Hull *O*
Ja doei.
pi_94145500
ja, echt supergaaf mo! en ook fijn dat mr mo ws. kan blijven werken daar enzo!
Kwak
pi_94145685
ja O+ kreeg vandaag weer 'n mailtje met 'proficiat' enzo O+ en dat ze binnenkort contact opnemen van Harting! Ik word gewoon een échte Harting Scholar, net als héél veel van m'n docenten :o
Ja doei.
pi_94184098
Mijn genial volg topic knop doet het niet, dus hier een oldskool TVP.
The good things come in small packages
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_94185863
Ik zou trouwens nog niet echt weten wat ik et deze studie zou willen. Ik ben deze studie gaan doen omdat ik kan schrijven en ik ben opgegroeid met Engels en daar dus verder mee wilde. Na 1 jaar Journalistiek weet ik dat ik dat in ieder geval niet wil.

Communicatie lijkt me erg leuk en past ook wel bij me. Of misschien toch een research master...

Wat doen jullie met deze studie, welke masters etc?
pi_94380206
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, in het Slank topic in LIF zitten inmiddels al 5 of 6 mensen die Engelse Taal en Cultuur gestudeerd hebben.
De cultuurcomponent van hun studie zal voor die mensen ongetwijfeld een eitje zijn.
  zondag 20 maart 2011 @ 16:43:14 #13
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94380237
quote:
12s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:42 schreef thabit het volgende:

[..]

De cultuurcomponent van hun studie zal voor die mensen ongetwijfeld een eitje zijn.
waar slaat dat nou weer op? iets met engels en ongezond eten ofzo? :{w
Kwak
pi_94380768
ik denk dat ik de grap ook even mis, maargoed..
Ja doei.
pi_94384657
Wel ja, laten we zeggen dat wat we in Nederland 'een eitje' noemen, in het Engels 'a piece of cake' heet. :+.
pi_94384885
nou, laten we zeggen dat je dan duidelijk die reeks niet kent :')
Ja doei.
pi_94533511
Ik moet eens beter opletten... Helemaal gemist dat we al bij het volgende topique aan waren beland.

Educatieve Master wss, by the way.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  maandag 28 maart 2011 @ 22:33:00 #18
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_94740284
Is het "either you've got it or you don't" of "either you've got it or you haven't"?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 28 maart 2011 @ 22:40:41 #19
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_94740756
Ik gok: kan allebei :)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_94741581
Duidelijk de eerste. Tweede klinkt niet :P . Nu nog een bron.
pi_94742225
Tja, is het nu "elk voordeel heb z'n nadeel" of "elk voordeel heeft z'n nadeel"?
pi_94742427
Het is idd slang lijkt me. Maar er moet toch ook wel een reden ergens staan waarom voor algemenere zinnen zoals deze ;( . Hoe kan ik dan ooit gelijk krijgen ;).
pi_95078201
Pff, ik weet niet wat ik moet doen ;(

Ik werk en heb een contract tot het einde van het jaar, zonder kans op verlenging. Ik mis een heleboel dingen in mn werk, zoals persoonlijk contact, en de kans om lekker op de fiets te gaan (of iig dichterbij te werken dan 45 min treinen). Nu mag ik op gesprek komen bij een middelbare school en kan ik ook instromen bij de eerstegraads docentenopleiding Engels in Utrecht of Leiden per september. Een baan vinden hierbij moet denk ik wel lukken (heb zo'n 8 scholen gebeld en er waren er wel een boel enthousiast).

Zal ik mn contract opzeggen en het onderwijs ingaan per september of proberen om in februari pas te gaan studeren/werken?
pi_95078673
Ik zou eerst een baan zoeken en pas als je er een gevonden hebt je contract opzeggen. Als je werk niet bevalt en er geen kans op verlenging/vast is, dan moet je natuurlijk sowieso op zoek gaan naar ander werk. Zo snel mogelijk.
pi_95078827
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:46 schreef thabit het volgende:
Ik zou eerst een baan zoeken en pas als je er een gevonden hebt je contract opzeggen. Als je werk niet bevalt en er geen kans op verlenging/vast is, dan moet je natuurlijk sowieso op zoek gaan naar ander werk. Zo snel mogelijk.
Oh, dat sowieso :)

Maar ik zit nu in een traineeprogramma wat ik dan dus niet afmaak. Het programma zelf stelt niet veel voor (wekelijks een discussiesessie met een uitgenodigde spreker van binnen of buiten het bedrijf), maar de bijbehorende persoonlijke effectiviteitstrainingen zijn wel erg relax...

En ik werk in een project dat afloopt, dus de kans dat me vervangen als ik wegga is klein, waardoor ik mijn directe collega's opzadel met nog weer werk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')