quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben momenteel overigens hard bezig mijn 0 studiepunten die ik nu nog heb voor de lerarenopleiding master om te zetten in 19 punten voor mn vakken en 15 voor de praktijk (die krijg ik volgens mij pas aan het einde van de opleiding, met 2x 15 in één keer...). ik mis in elk geval uiteindelijk ws. maar 1 vak van 5 punten, dat ik in augustus kan doen....
even knallen met mn dossier, ik ben helemaal uitgereflecteerd. blegh.
kun je niet met tekortvakken het aanvullen, geen hele master maar 30 ects ofzo? dat je middeleeuwse studies als keuzeruimte benut zeg maar... dan zou je t in anderhalf jaar kunnen doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:34 schreef Inu het volgende:
Ik zat te kijken of ik nog mn lesbevoegdheid kan halen, maar dat is nog best een gedoeMoet eerst nog mn Master Engels doen (heb Middeleeuwse Studies gedaan, wat niet goed genoeg is...) en dan pas IVLOS...
Of HBO, maar dan is het tweedegraads... en dan duurt het alsnog een vol jaar...
Ja, maar dan heb je nog wel 2 scripties nodigquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
kun je niet met tekortvakken het aanvullen, geen hele master maar 30 ects ofzo? dat je middeleeuwse studies als keuzeruimte benut zeg maar... dan zou je t in anderhalf jaar kunnen doen.
De cultuurcomponent van hun studie zal voor die mensen ongetwijfeld een eitje zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, in het Slank topic in LIF zitten inmiddels al 5 of 6 mensen die Engelse Taal en Cultuur gestudeerd hebben.
waar slaat dat nou weer op? iets met engels en ongezond eten ofzo?quote:Op zondag 20 maart 2011 16:42 schreef thabit het volgende:
[..]
De cultuurcomponent van hun studie zal voor die mensen ongetwijfeld een eitje zijn.
Oh, dat sowiesoquote:Op dinsdag 5 april 2011 17:46 schreef thabit het volgende:
Ik zou eerst een baan zoeken en pas als je er een gevonden hebt je contract opzeggen. Als je werk niet bevalt en er geen kans op verlenging/vast is, dan moet je natuurlijk sowieso op zoek gaan naar ander werk. Zo snel mogelijk.
Dat is jouw probleem niet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:50 schreef Inu het volgende:
[..]
En ik werk in een project dat afloopt, dus de kans dat me vervangen als ik wegga is klein, waardoor ik mijn directe collega's opzadel met nog weer werk...
Vertel dat tegen mijn hoofdquote:
Ja, ik vind sommige gedeelten van mn huidige baan wel leuk, maar ik heb toch het idee dat ik werk voor mn baas en niet voor de mensen die het uiteindelijk gaan gebruiken en dat contact mis ik best wel, vandaar dat ik nu denk aan onderwijsquote:Op dinsdag 5 april 2011 18:09 schreef thabit het volgende:
Je kan het ook als volgt zien: een baan is in principe alleen maar iets wat ervoor zorgt dat er elke maand geld op je rekening wordt gestort. Of zo'n baan nuttig is of niet, moet je als werknemer niet wakker van liggen, dat is meer iets voor beleidsmakers en werkgevers. Het gaat puur om de voldoening die je zelf uit het werk haalt. Je moet doen wat je zelf leuk vind, niet wat andere mensen nuttig vinden (tenzij ze je daadwerkelijk wat te bieden hebben).
Hee daar! Van wat ik ervan hoor is het onderwijs iets wat je echt moet liggen, dus als het je 'roeping' is haal je er vast voldoening uit! En als jij een supergoede docente bent, zal je idd eerder connecten met je leerlingen, en dan maakt het ook niet uit wat je ouders ervan denken, toch?quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:11 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, ik vind sommige gedeelten van mn huidige baan wel leuk, maar ik heb toch het idee dat ik werk voor mn baas en niet voor de mensen die het uiteindelijk gaan gebruiken en dat contact mis ik best wel, vandaar dat ik nu denk aan onderwijs
Of bedoelde je dit niet?...
Ja, ik weet niet of het mijn roeping is eigenlijkquote:Op dinsdag 5 april 2011 18:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Hee daar! Van wat ik ervan hoor is het onderwijs iets wat je echt moet liggen, dus als het je 'roeping' is haal je er vast voldoening uit! En als jij een supergoede docente bent, zal je idd eerder connecten met je leerlingen, en dan maakt het ook niet uit wat je ouders ervan denken, toch?![]()
Ook voor Inu: Ik hoorde trouwens van ons mede-groepsgenootje E. dat dat boekje er waarschijnlijk niet meer komt... bij de uiteindelijke druk zijn onze namen bij 'met medewerking van' oids niet op print gekomen ofzoBeetje jammer, dat wel! Misschien dat ik de docent als ik hem zie wel ga vragen of we het op een CV kunnen zetten als soort-van-publicatie ofzo...
Nee, dat kan niet, je moet gewoon best wel veel stage lopen namelijk... ik kijk gewoon hoe mn gesprek gaat denk ik...quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Is het niet mogelijk om bijv. je lesbevoegdheid in deeltijd te halen oids, en daarnaast ander werk te blijven doen? Dan kan je dmv stage enzo zien of het wat voor je is, maar blijf je ook binnen andere velden aan het werk (bijv. bij je huidige werk zodat je collega's niet zo snel zonder je komen te zitten).
En mocht het dan niet bevallen dan is er geen man over boord en heb je misschien zelfs wel een extra diploma!
Geen idee of dit mogelijk is, maar wie weet!
Had ik kunnen weten zekerquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:12 schreef Inu het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet, je moet gewoon best wel veel stage lopen namelijk... ik kijk gewoon hoe mn gesprek gaat denk ik...
er is wel een deeltijdopleiding voor je bevoegdheid hoor! dan doe je de vakken over 2 jaar verspreid, en hoef je in totaal evenveel uren te maken voor de klas, dus kun je minder uren per week doen. het is wel lástig, de combi, maar je kunt er zeker 2 dagen bij werken nog, en vaak ook wel een betaalde aanstelling voor bijvoorbeeld 1 dag op school erbijquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:12 schreef Inu het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet, je moet gewoon best wel veel stage lopen namelijk... ik kijk gewoon hoe mn gesprek gaat denk ik...
Anyone??quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:23 schreef Busybee het volgende:
*KICK*
Ik ga vanaf September Engelse taal en cultuur studeren. Ik werk nu nog 20 uur in de week en zou dit in ieder geval het eerste semester heel graag blijven doen. Ik krijg voor een onderdeel vrijstelling i.v.m. een eerder gevolgde opleiding. Ik heb nogal wat hoorcollege's en ik vroeg me af of deze verplicht zijn en of jullie deze ook allemaal volgen/gevolgd hebben? En houden werkcolleges echt alleen opdrachten maken in? Of wordt daar ook nog wel enige uitleg over de stof gegeven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |