abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94144684

Ja, in het Slank topic in LIF zitten inmiddels al 5 of 6 mensen die Engelse Taal en Cultuur gestudeerd hebben, er minoren gevolgd hebben of weetikveelwat niet meer je er mee te maken kan hebben en af en toe is het wel eens om dol van te worden.

Al gaat het in dát topic al over meer dan alleen slank en gezond leven, soms is het écht wel heel erg, al die studiesores, minoren, masters, buitenlandopties en ander gezever over scripties, uitspraak, syntax en ga zo maar door.

Dus daarom bij deze, in SES, waar 't hoort, een topic voor iedereen die Engelse Taal en Cultuur studeert!

-----------------------------------------------------------------------

De studie Engelse Taal en Cultuur wordt gegeven op de volgende universiteiten:
(Klik op de linkjes om naar de pagina van de opleiding aan die universiteit te gaan)

Amsterdam - Universiteit van Amsterdam
Amsterdam - Vrije Universiteit
Groningen - Rijksuniversiteit Groningen
Leiden - Universiteit van Leiden
Nijmegen - Radboud Universiteit Nijmegen
Utrecht - Universiteit van Utrecht

Omschrijving:
De bacheloropleiding Engelse Taal en Cultuur is gericht op de taal, literatuur en cultuur van Engelstalige gebieden, vooral Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Je bestudeert onder meer de politieke en sociaal-economische ontwikkeling van de Engelstalige gebieden, het hedendaagse taalgebruik, de theoretische taalkunde (woordvolgorde, uitspraak, klanksysteem), de ontwikkeling van de Engelstalige literatuur (van de Beowulf en Shakespeare tot Virginia Woolf en Philip Roth) en de Engelse taal vanaf de achtste eeuw tot heden. Daarnaast leer je vloeiend Engels spreken en schrijven. Na deze opleiding kun je aan de slag op de arbeidsmarkt of kies je voor een masteropleiding.

Je kunt bij de meeste opleidingen kiezen tussen Britse en Amerikaanse uitspraak en bijbehorend interessegebied.

Links:

Kiesjestudie.nl - Engelse Taal en Cultuur

Goedkope boeken zoeker

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 08-01-2012 21:36:12 ]
Ja doei.
pi_94144726
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben momenteel overigens hard bezig mijn 0 studiepunten die ik nu nog heb voor de lerarenopleiding master om te zetten in 19 punten voor mn vakken en 15 voor de praktijk (die krijg ik volgens mij pas aan het einde van de opleiding, met 2x 15 in één keer...). ik mis in elk geval uiteindelijk ws. maar 1 vak van 5 punten, dat ik in augustus kan doen....

even knallen met mn dossier, ik ben helemaal uitgereflecteerd. blegh.
Ja doei.
pi_94144770
Ik zat te kijken of ik nog mn lesbevoegdheid kan halen, maar dat is nog best een gedoe :{ Moet eerst nog mn Master Engels doen (heb Middeleeuwse Studies gedaan, wat niet goed genoeg is...) en dan pas IVLOS...

Of HBO, maar dan is het tweedegraads... en dan duurt het alsnog een vol jaar...
pi_94144918
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:34 schreef Inu het volgende:
Ik zat te kijken of ik nog mn lesbevoegdheid kan halen, maar dat is nog best een gedoe :{ Moet eerst nog mn Master Engels doen (heb Middeleeuwse Studies gedaan, wat niet goed genoeg is...) en dan pas IVLOS...

Of HBO, maar dan is het tweedegraads... en dan duurt het alsnog een vol jaar...
kun je niet met tekortvakken het aanvullen, geen hele master maar 30 ects ofzo? dat je middeleeuwse studies als keuzeruimte benut zeg maar... dan zou je t in anderhalf jaar kunnen doen.
Kwak
pi_94144923
oh, en bedankt voor t openen!
Kwak
pi_94144948
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

kun je niet met tekortvakken het aanvullen, geen hele master maar 30 ects ofzo? dat je middeleeuwse studies als keuzeruimte benut zeg maar... dan zou je t in anderhalf jaar kunnen doen.
Ja, maar dan heb je nog wel 2 scripties nodig :')
pi_94145166
oh, en hier ook nog even:

*O* ik ga gewoon een jaar naar Hull *O*
Ja doei.
pi_94145500
ja, echt supergaaf mo! en ook fijn dat mr mo ws. kan blijven werken daar enzo!
Kwak
pi_94145685
ja O+ kreeg vandaag weer 'n mailtje met 'proficiat' enzo O+ en dat ze binnenkort contact opnemen van Harting! Ik word gewoon een échte Harting Scholar, net als héél veel van m'n docenten :o
Ja doei.
pi_94184098
Mijn genial volg topic knop doet het niet, dus hier een oldskool TVP.
The good things come in small packages
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_94185863
Ik zou trouwens nog niet echt weten wat ik et deze studie zou willen. Ik ben deze studie gaan doen omdat ik kan schrijven en ik ben opgegroeid met Engels en daar dus verder mee wilde. Na 1 jaar Journalistiek weet ik dat ik dat in ieder geval niet wil.

Communicatie lijkt me erg leuk en past ook wel bij me. Of misschien toch een research master...

Wat doen jullie met deze studie, welke masters etc?
pi_94380206
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, in het Slank topic in LIF zitten inmiddels al 5 of 6 mensen die Engelse Taal en Cultuur gestudeerd hebben.
De cultuurcomponent van hun studie zal voor die mensen ongetwijfeld een eitje zijn.
  zondag 20 maart 2011 @ 16:43:14 #13
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94380237
quote:
12s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:42 schreef thabit het volgende:

[..]

De cultuurcomponent van hun studie zal voor die mensen ongetwijfeld een eitje zijn.
waar slaat dat nou weer op? iets met engels en ongezond eten ofzo? :{w
Kwak
pi_94380768
ik denk dat ik de grap ook even mis, maargoed..
Ja doei.
pi_94384657
Wel ja, laten we zeggen dat wat we in Nederland 'een eitje' noemen, in het Engels 'a piece of cake' heet. :+.
pi_94384885
nou, laten we zeggen dat je dan duidelijk die reeks niet kent :')
Ja doei.
pi_94533511
Ik moet eens beter opletten... Helemaal gemist dat we al bij het volgende topique aan waren beland.

Educatieve Master wss, by the way.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  maandag 28 maart 2011 @ 22:33:00 #18
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_94740284
Is het "either you've got it or you don't" of "either you've got it or you haven't"?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 28 maart 2011 @ 22:40:41 #19
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_94740756
Ik gok: kan allebei :)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_94741581
Duidelijk de eerste. Tweede klinkt niet :P . Nu nog een bron.
pi_94742225
Tja, is het nu "elk voordeel heb z'n nadeel" of "elk voordeel heeft z'n nadeel"?
pi_94742427
Het is idd slang lijkt me. Maar er moet toch ook wel een reden ergens staan waarom voor algemenere zinnen zoals deze ;( . Hoe kan ik dan ooit gelijk krijgen ;).
pi_95078201
Pff, ik weet niet wat ik moet doen ;(

Ik werk en heb een contract tot het einde van het jaar, zonder kans op verlenging. Ik mis een heleboel dingen in mn werk, zoals persoonlijk contact, en de kans om lekker op de fiets te gaan (of iig dichterbij te werken dan 45 min treinen). Nu mag ik op gesprek komen bij een middelbare school en kan ik ook instromen bij de eerstegraads docentenopleiding Engels in Utrecht of Leiden per september. Een baan vinden hierbij moet denk ik wel lukken (heb zo'n 8 scholen gebeld en er waren er wel een boel enthousiast).

Zal ik mn contract opzeggen en het onderwijs ingaan per september of proberen om in februari pas te gaan studeren/werken?
pi_95078673
Ik zou eerst een baan zoeken en pas als je er een gevonden hebt je contract opzeggen. Als je werk niet bevalt en er geen kans op verlenging/vast is, dan moet je natuurlijk sowieso op zoek gaan naar ander werk. Zo snel mogelijk.
pi_95078827
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:46 schreef thabit het volgende:
Ik zou eerst een baan zoeken en pas als je er een gevonden hebt je contract opzeggen. Als je werk niet bevalt en er geen kans op verlenging/vast is, dan moet je natuurlijk sowieso op zoek gaan naar ander werk. Zo snel mogelijk.
Oh, dat sowieso :)

Maar ik zit nu in een traineeprogramma wat ik dan dus niet afmaak. Het programma zelf stelt niet veel voor (wekelijks een discussiesessie met een uitgenodigde spreker van binnen of buiten het bedrijf), maar de bijbehorende persoonlijke effectiviteitstrainingen zijn wel erg relax...

En ik werk in een project dat afloopt, dus de kans dat me vervangen als ik wegga is klein, waardoor ik mijn directe collega's opzadel met nog weer werk...
pi_95078886
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:50 schreef Inu het volgende:

[..]

En ik werk in een project dat afloopt, dus de kans dat me vervangen als ik wegga is klein, waardoor ik mijn directe collega's opzadel met nog weer werk...
Dat is jouw probleem niet.
pi_95079100
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:52 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem niet.
Vertel dat tegen mijn hoofd ;)

Plus ook dat mn ouders het geen goed plan vinden, want die vinden het zonde van mn opleiding, want pubers luisteren toch niet :')

Maar er zijn hier toch docenten in opleiding? Hoe bevalt het bij jullie? En het werken met leerlingen?
pi_95079562
Je kan het ook als volgt zien: een baan is in principe alleen maar iets wat ervoor zorgt dat er elke maand geld op je rekening wordt gestort. Of zo'n baan nuttig is of niet, moet je als werknemer niet wakker van liggen, dat is meer iets voor beleidsmakers en werkgevers. Het gaat puur om de voldoening die je zelf uit het werk haalt. Je moet doen wat je zelf leuk vind, niet wat andere mensen nuttig vinden (tenzij ze je daadwerkelijk wat te bieden hebben).
pi_95079633
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:09 schreef thabit het volgende:
Je kan het ook als volgt zien: een baan is in principe alleen maar iets wat ervoor zorgt dat er elke maand geld op je rekening wordt gestort. Of zo'n baan nuttig is of niet, moet je als werknemer niet wakker van liggen, dat is meer iets voor beleidsmakers en werkgevers. Het gaat puur om de voldoening die je zelf uit het werk haalt. Je moet doen wat je zelf leuk vind, niet wat andere mensen nuttig vinden (tenzij ze je daadwerkelijk wat te bieden hebben).
Ja, ik vind sommige gedeelten van mn huidige baan wel leuk, maar ik heb toch het idee dat ik werk voor mn baas en niet voor de mensen die het uiteindelijk gaan gebruiken en dat contact mis ik best wel, vandaar dat ik nu denk aan onderwijs :)

Of bedoelde je dit niet?...
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:15:41 #30
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95079779
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:11 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, ik vind sommige gedeelten van mn huidige baan wel leuk, maar ik heb toch het idee dat ik werk voor mn baas en niet voor de mensen die het uiteindelijk gaan gebruiken en dat contact mis ik best wel, vandaar dat ik nu denk aan onderwijs :)

Of bedoelde je dit niet?...
Hee daar! Van wat ik ervan hoor is het onderwijs iets wat je echt moet liggen, dus als het je 'roeping' is haal je er vast voldoening uit! En als jij een supergoede docente bent, zal je idd eerder connecten met je leerlingen, en dan maakt het ook niet uit wat je ouders ervan denken, toch? *O*

Ook voor Inu: Ik hoorde trouwens van ons mede-groepsgenootje E. dat dat boekje er waarschijnlijk niet meer komt... bij de uiteindelijke druk zijn onze namen bij 'met medewerking van' oids niet op print gekomen ofzo :') Beetje jammer, dat wel! Misschien dat ik de docent als ik hem zie wel ga vragen of we het op een CV kunnen zetten als soort-van-publicatie ofzo...
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_95080105
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Hee daar! Van wat ik ervan hoor is het onderwijs iets wat je echt moet liggen, dus als het je 'roeping' is haal je er vast voldoening uit! En als jij een supergoede docente bent, zal je idd eerder connecten met je leerlingen, en dan maakt het ook niet uit wat je ouders ervan denken, toch? *O*

Ook voor Inu: Ik hoorde trouwens van ons mede-groepsgenootje E. dat dat boekje er waarschijnlijk niet meer komt... bij de uiteindelijke druk zijn onze namen bij 'met medewerking van' oids niet op print gekomen ofzo :') Beetje jammer, dat wel! Misschien dat ik de docent als ik hem zie wel ga vragen of we het op een CV kunnen zetten als soort-van-publicatie ofzo...
Ja, ik weet niet of het mijn roeping is eigenlijk :D Ik weet nu iig wel dat ik niet echt voldoening uit mn werk haal, omdat ik niet zie wat er mee gedaan wordt. Ik heb wel die introcursus gedaan, maar het greep me toen niet echt, maar dat kan natuurlijk ook komen door de school (mega grote school in Almere, terwijl ik zelf van een klein schooltje af kom) en omdat we zelf niet voor de klas hoefden, maar alleen mochten observeren en 1 'leuke' les geven.

Oh, suf... ik denk dat je dat er wel op kunt zetten hoor, als publicatie :Y
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:26:23 #32
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95080233
Is het niet mogelijk om bijv. je lesbevoegdheid in deeltijd te halen oids, en daarnaast ander werk te blijven doen? Dan kan je dmv stage enzo zien of het wat voor je is, maar blijf je ook binnen andere velden aan het werk (bijv. bij je huidige werk zodat je collega's niet zo snel zonder je komen te zitten).

En mocht het dan niet bevallen dan is er geen man over boord en heb je misschien zelfs wel een extra diploma!

Geen idee of dit mogelijk is, maar wie weet!
pi_95090173
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Is het niet mogelijk om bijv. je lesbevoegdheid in deeltijd te halen oids, en daarnaast ander werk te blijven doen? Dan kan je dmv stage enzo zien of het wat voor je is, maar blijf je ook binnen andere velden aan het werk (bijv. bij je huidige werk zodat je collega's niet zo snel zonder je komen te zitten).

En mocht het dan niet bevallen dan is er geen man over boord en heb je misschien zelfs wel een extra diploma!

Geen idee of dit mogelijk is, maar wie weet!
Nee, dat kan niet, je moet gewoon best wel veel stage lopen namelijk... ik kijk gewoon hoe mn gesprek gaat denk ik...
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:21:13 #34
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95090759
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:12 schreef Inu het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet, je moet gewoon best wel veel stage lopen namelijk... ik kijk gewoon hoe mn gesprek gaat denk ik...
Had ik kunnen weten zeker :o

Succes met je gesprek!
pi_95120357
Nou, alles voor Hull is in gang gezet, en ze zijn fijn snel met antwoorden daar! O+

Zit nu even te wachten op de vraag of ik 'level 7' modules mag volgen, aangezien er erg leuke modules zijn met dat level naar mijn smaak O+

Erasmusbeurs wordt geregeld as we speak (grote kans dat dat gaat lukken!) en ook de onderwijsdirecteur deed niet moeilijk over het feit dat ik wellicht een verplicht vak niet kan volgen (Shakespeare), dus ook dat wordt wel weer opgelost! *O*
Ja doei.
pi_96837726
Schopje!

Vorige week in Hull geweest en mijn papieren ingeleverd. Deze zijn ook allemaal goedgekeurd! ^O^

Vakken uitgekozen en nu is het afwachten welke ik kan gaan volgen. Mevrouw van het International Office verzekerde me dat ik zowat voor alle vakken ingeloot zou worden, dus het wordt eigenlijk vooral roostertechnisch kiezen dan wat ik kan gaan volgen.

*O* We gaan vanaf begin juni op zoek naar een huurhuis, want vanaf 1 juli zouden we kunnen verhuizen! Het gaat wel snel zo! :o
Ja doei.
  zondag 15 mei 2011 @ 16:09:26 #37
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_96843071
Maar wat is er zo bijzonder aan Hull?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_96843382
Dat ik er een jaar gratis mag studeren ^O^
Ja doei.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:25:40 #39
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_96847336
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:12 schreef Inu het volgende:

[..]

er is wel een deeltijdopleiding voor je bevoegdheid hoor! dan doe je de vakken over 2 jaar verspreid, en hoef je in totaal evenveel uren te maken voor de klas, dus kun je minder uren per week doen. het is wel lástig, de combi, maar je kunt er zeker 2 dagen bij werken nog, en vaak ook wel een betaalde aanstelling voor bijvoorbeeld 1 dag op school erbij :Y

In Leiden kan dat sowieso!!
Kwak
pi_99416424
*KICK*

Ik ga vanaf September Engelse taal en cultuur studeren. Ik werk nu nog 20 uur in de week en zou dit in ieder geval het eerste semester heel graag blijven doen. Ik krijg voor een onderdeel vrijstelling i.v.m. een eerder gevolgde opleiding. Ik heb nogal wat hoorcollege's en ik vroeg me af of deze verplicht zijn en of jullie deze ook allemaal volgen/gevolgd hebben? En houden werkcolleges echt alleen opdrachten maken in? Of wordt daar ook nog wel enige uitleg over de stof gegeven?
pi_99417362
dat is bij elke universiteit verschillend :) Waar ga je studeren?
In Nijmegen is er in overleg ook veel mogelijk. Eerste half jaar van het tweede jaar heb ik 26 uur gewerkt naast de studie en met wat schuiven is dat ook gelukt :)
Ja doei.
pi_99421260
Inderdaad, welke universiteit ga je heen?
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_99423905
Ik heb me ingeschreven bij de Rijkssuniversiteit Groningen:-)
pi_99510565
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:23 schreef Busybee het volgende:
*KICK*

Ik ga vanaf September Engelse taal en cultuur studeren. Ik werk nu nog 20 uur in de week en zou dit in ieder geval het eerste semester heel graag blijven doen. Ik krijg voor een onderdeel vrijstelling i.v.m. een eerder gevolgde opleiding. Ik heb nogal wat hoorcollege's en ik vroeg me af of deze verplicht zijn en of jullie deze ook allemaal volgen/gevolgd hebben? En houden werkcolleges echt alleen opdrachten maken in? Of wordt daar ook nog wel enige uitleg over de stof gegeven?
Anyone??
pi_99510604
Mail/bel/ga langs je studiecoördinator. Hier zit denk ik niemand die het in Groningen studeert :)
Ja doei.
pi_99874310
Zo!

Ik kan niet wachten tot het collegejaar begint :@ ben ook al bezig met het zoeken naar een master :@ O+ en na overleg met manlief hebben we besloten om te kijken of dat hier in de buurt mogelijk is: Leeds, Hull zelf, York..

Ben van plan om meer de sociale/politieke kant op te gaan en een van de mogelijkheden nu is deze master: Applied Social Research (Social Policy).

Wil zodra het collegejaar is beginnen daar wat meer informatie over gaan verzamelen en kijken wat mijn mogelijkheden zijn. De Politics and Social Science Department heeft iig erg interessante opties die mij én een beetje bij literatuur weg gaan slepen, en mij met de juiste keuzes hopelijk tot een tastbaar toekomstplan kunnen brengen :P
Ja doei.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:10:28 #47
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_99960110
Hier nog een studente Engelse Taal en Cultuur *O* aan de RU in Nijmegen. Volgend jaar nog twee vakken en m'n bachelorscriptie afronden en dan kan ik aan m'n master English Language and Linguistics beginnen.

Wanneer begint je collegejaar Motorbloempje? Gewoon in september? En mag je alle vakken doen die je gekozen had?
pi_99960129
27e september pas :o en ik ben nog in afwachting van mijn Learning Agreement, dus weet nog niet zoveel :o
Ja doei.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:13:03 #49
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_99960203
Oei spannend! En 27 september is nog wel lang wachten ja :D
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:39:11 #50
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_99969320
Hee we zijn al met zijn vieren studenten ETC aan de RU dus :)
Ik heb op een soort social network voor mensen die van boeken lezen houden, een groep aangemaakt voor studiegenoten: http://www.goodreads.com/group/show/43966.ETC_RU_
Als je goodreads niet kent: Het is een site waar je bijhoudt welk boek je leest, gelezen hebt, wilt lezen, wat je ervan vindt enzo. Ik vind het zelf in ieder geval best leuk! :D
My hovercraft is full of eel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')