quote:Dna dode baby's afgenomen
Afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek naar het dna van de baby's bepaalt justitie of ook dna wordt afgenomen van nauwe relaties van de 25-jarige moeder Sitske H., meldt de NOS. Volgens persofficier Henk Mous van justitie richt het onderzoek zich er mede op of er sprake is van één of meerdere verwekkers van de kinderen. "Het zou kunnen één, het zou kunnen meerdere. Dat maakt allemaal nog deel uit van het onderzoek."
Het zal nog enkele dagen duren voordat het onderzoek van het NFI is afgerond. Nadat er dna bij de baby's is afgenomen zal er in een later stadium bekeken worden in hoeverre justitie daar verder mee aan de slag gaat. Er is nu nog geen dna afgenomen van bijvoorbeeld ex-vriendjes van Sietske, om het dna van de baby's mee te kunnen vergelijken. "Dat is nu nog niet aan de orde. Het onderzoek moet uitwijzen of dat in een later stadium mogelijk is", vertelt Mous aan de NOS. "Het kan niet zo zijn dat je van iedereen dna afneemt. Je zal wel een bepaald idee moeten hebben en dat zal het onderzoek duidelijk moeten maken." Volgens de persofficier zou het een overweging kunnen zijn om mensen te vragen dna af te staan.
Het Openbaar Ministerie in Friesland richt zich op de omstandigheden waaronder de vrouw zwanger is geraakt. De verdachte heeft volgens de politie verklaard dat ze de moeder is van drie van de kinderen.
Deze week stuitte de politie op de vier lijkjes, die waren verstopt in afzonderlijke koffers op de zolder van de woning. De 25-jarige Sietske H., die in het huis bij haar ouders woonde, wordt ervan verdacht de baby's om het leven te hebben gebracht.
Meer nieuws over deze zaak:quote:Vrijdag uitsluitsel over moederschap Sietske
LEEUWARDEN - Het Openbaar Ministerie (OM) in Leeuwarden verwacht vrijdag te weten of de 25-jarige Sietske H. uit Nij Beets de moeder is van de vier dode baby's die op haar zolder lagen. De lichaampjes zaten elk verstopt in een koffer. Sietske heeft van ten minste drie baby's aangegeven dat ze de moeder is. Dna-onderzoek zal vrijdag naar verwachting uitsluitsel geven, aldus een woordvoerder van het OM woensdag.
Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) onderzoekt de baby's verder op geslacht, doodsoorzaak en op datum van overlijden. Ook is het OM benieuwd naar de vader of vaders van de baby's. Vrijdag is waarschijnlijk alleen bekend of Sietske de moeder is. Andere informatie volgt later.
Het OM verdenkt Sietske van moord of babymoord. Voor moord kan ze maximaal een levenslange gevangenisstraf krijgen. Indien ze wordt veroordeeld wegens babymoord, dan is de maximale straf twaalf jaar. Voor een enkelvoudige babymoord staat negen jaar, maar als het om meer moorden gaat, dan kan er nog eens een derde van de maximumstraf bijkomen. Het maakt dan dus niet uit of iemand meer dan twee baby's vermoord.
Nee, zie het laatste linkje in de OP. Stond (voor mij dan) veel nieuwe info in en vind het gewoon een goed geschreven artikel zonder dat het meteen té Telegraaf-achtig sensatiezucht wordquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:59 schreef Leandra het volgende:
Omdat de beroepen van de ouders ook in het artikel gemeld worden?
Volgens mij gebeurt dat in NL alleen maar niet omdat je daarmee de privacy van iemand veel meer aantast.
Wat denk je zelf nou?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:00 schreef Netsplitter het volgende:
Gaat dat "mens" nog gesteriliseerd worden?
Al dan niet onder dwang?
Wanneer ze schuldig bevonden wordt mag ik hopen van wel ja.quote:
Ik had dat artikel zelf zondagmorgen al gelinkt, dus ik vermoed dat ik er daarom weinig nieuws in zag, en de Televaag artikelen heb ik grotendeels overgeslagenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, zie het laatste linkje in de OP. Stond (voor mij dan) veel nieuwe info in en vind het gewoon een goed geschreven artikel zonder dat het meteen té Telegraaf-achtig sensatiezucht word
Zullen we eerst even afwachten of ze schuldig wordt bevonden?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer ze schuldig bevonden wordt mag ik hopen van wel ja.
En mensen die slaan of stelen hakken we de hand maar preventief af?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer ze schuldig bevonden wordt mag ik hopen van wel ja.
Daarom zei ik wanneer ze schuldig bevonden wordt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zullen we eerst even afwachten of ze schuldig wordt bevonden?
Overigens acht ik de kans klein dat een rechter gedwongen sterilisatie oplegt, als dat werkelijk een mogelijkheid is dan hadden ze dat wat mij betreft ook als straf mogen opleggen aan Wanda Rikkers en haar toenmalige vriend die Rowena vermoord heeft.
En terecht. Het word dan wel een erg hellend vlak als je aan dat soort dingen begint.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:23 schreef alors het volgende:
[..]
En mensen die slaan of stelen hakken we de hand maar preventief af?
Iets met lichamelijke integriteit? Ze zal hooguit de prikpil krijgen, maar mensen gedwongen steriliseren gebeurt niet in ontwikkelde landen.
Hadden we het in het vorige topic al over. Waarom doen ze het hier dan wel met verstandelijk gehandicapten?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:23 schreef alors het volgende:
[..]
En mensen die slaan of stelen hakken we de hand maar preventief af?
Iets met lichamelijke integriteit? Ze zal hooguit de prikpil krijgen, maar mensen gedwongen steriliseren gebeurt niet in ontwikkelde landen.
Omdat "moeders" heilig zijn in deze maatschappij.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het treurige is met dit soort gevallen dat het vaak niet eens tot een gedwongen anticonceptie komt, en er vaak toch nog weer kinderen waarbij Jeugdzorg en de kinderbescherming meteen bij in actie moeten komen enz.
De 'moeder' krijgt nu eenmaal toch kans na kans.
Hypocriet he.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En terecht. Het word dan wel een erg hellend vlak als je aan dat soort dingen begint.
Wel opmerkelijk trouwens dat vrouwen nu massaal tegen NetSplitter zijn 'idee' zijn, en als het een verkrachter betrof dan waren de 'Ballen eraf!' opmerkingen niet van de lucht
Als je het beperkt tot zijn/haar kind dan zou noch de moeder van Rowena Rikkers, noch de man die haar vermoord heeft gesteriliseerd hoeven worden, zij heeft immers niet gedaan, maar alleen maar niet voorkomen, en hij was haar vader niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarom zei ik wanneer ze schuldig bevonden wordt.
Ik vind dat elke vrouw/man die haar/zijn kind vermoord (moedwillig) gedwongen gecastreerd/gesteriliseerd mag worden.
Dan heb je bewezen dat je geen ouder kan zijn en ook nooit meer kan zijn.
Ja, precies.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat "moeders" heilig zijn in deze maatschappij.
Bron? Ik kan er maar bar weinig over vinden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hadden we het in het vorige topic al over. Waarom doen ze het hier dan wel met verstandelijk gehandicapten?
Vaders overigens net zo goed.... als een (stief)vader een kind vermoordt dan wordt hij ook niet gesteriliseerd, dus waarom wel verplichten bij de moeder maar niet als de (stief)vader de dader is?quote:
Klopt, zij heeft Rowena niet vermoord.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je het beperkt tot zijn/haar kind dan zou noch de moeder van Rowena Rikkers, noch de man die haar vermoord heeft gesteriliseerd hoeven worden, zij heeft immers niet gedaan, maar alleen maar niet voorkomen, en hij was haar vader niet.
Ik weet niet waarom je het tegen mij hebt, ik begon niet over de zaak Rowena.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vaders overigens net zo goed.... als een (stief)vader een kind vermoordt dan wordt hij ook niet gesteriliseerd, dus waarom wel verplichten bij de moeder maar niet als de (stief)vader de dader is?
Friezin (25) verdacht van 4 babymoorden - deel 3.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vaders overigens net zo goed.... als een (stief)vader een kind vermoordt dan wordt hij ook niet gesteriliseerd, dus waarom wel verplichten bij de moeder maar niet als de (stief)vader de dader is?
Nee, ik begon daar over, ik reageerde alleen op het vermeende heilig zijn van moeders.... maar vaders zijn dat net zo goed, want er is nog geen vader die zijn kinderen vermoord heeft gesteriliseerd.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je het tegen mij hebt, ik begon niet over de zaak Rowena.
http://www.urolog.nl/urol(...)profmenu=yes&nvu=yesquote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:35 schreef alors het volgende:
[..]
Bron? Ik kan er maar bar weinig over vinden.
Het ging me er om dat het in NL niet gebeurt, en als het in dit geval wel zou moeten gebeuren, dan moet het in nog een hele voorraad gevallen gebeuren, en wat mij betreft bij zowel mannen als vrouwen die hun (stief)kinderen vermoord hebben.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Friezin (25) verdacht van 4 babymoorden - deel 3.
Lees nog even goed door.
Absoluut.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging me er om dat het in NL niet gebeurt, en als het in dit geval wel zou moeten gebeuren, dan moet het in nog een hele voorraad gevallen gebeuren, en wat mij betreft bij zowel mannen als vrouwen die hun (stief)kinderen vermoord hebben.
Van mij mogen ze het doen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging me er om dat het in NL niet gebeurt, en als het in dit geval wel zou moeten gebeuren, dan moet het in nog een hele voorraad gevallen gebeuren, en wat mij betreft bij zowel mannen als vrouwen die hun (stief)kinderen vermoord hebben.
Wanneer je als moderator serieus genomen wilt blijven worden, kun je dit soort tokkie bagger taal maar beter achterwege laten. Het getuigt namelijk van een bijster hoog intelligentie nivo.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:00 schreef Netsplitter het volgende:
Al dan niet onder dwang?
Moet ik me bedreigd voelen nu?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer je als moderator serieus genomen wilt blijven worden, kun je dit soort tokkie bagger taal maar beter achterwege laten.
Ik bedreig je niet. Ik probeer niet te intimideren en wil al helemaal niet stoer doen. Maar van een moderator had ik wel een wat intelligentere opmerking verwacht.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Moet ik me bedreigd voelen nu?
Of probeer je me intimideren ofzo?
Of stoer te doen?
Sinds wanneer mag ik mijn mening niet meer geven?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik bedreig je niet. Ik probeer niet te intimideren en wil al helemaal niet stoer doen. Maar van een moderator had ik wel een wat intelligentere opmerking verwacht.
Ja dat zag ik ook wel, het kan dus, maar hoevaak gebeurt het nou in de praktijk? Het is iets wat in overleg met patient, ouders en arts gebeurt en niet iets wat door een rechter kan worden opgelegd.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
http://www.urolog.nl/urol(...)profmenu=yes&nvu=yes
Inderdaad, over tokkie-gedrag gesproken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Moet ik me bedreigd voelen nu?
Of probeer je me intimideren ofzo?
Of stoer te doen?
Ach wat is heftig reageren.... Ik begrijp mensen niet die opmerkingen maken over het aantasten van iemands lichamelijke vrijheden. Gelukkig leven wij hier in een land waar niemand anders dan jezelf over je eigen lichaam en de functies daarvan kan en mag beschikken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Inderdaad, over tokkie-gedrag gesproken.![]()
In het vorige topic reageerde deze persoon ook al zo heftig toen ik zei dat zij beter maar geen kinderen meer kan krijgen.
Je lost het niet op, dat klopt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:18 schreef J.R.S. het volgende:
Bij Sietske zit er iets niet goed in haar hoofd, dat los je niet op met sterilisatie. Als ze gewoon d.m.v. TBS of iets dergelijks geholpen is, kan ze later best wel weer functioneren in de maatschappij.
En als vrouw zeg ik niet dat bij verkrachters wel iets dergelijks moet gebeuren, vruchtbaar of niet, de drang hebben ze toch wel dus dat helpt niet.
Ik begrijp de mensen die niet die moedwillig hun kinderen vermoorden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ach wat is heftig reageren.... Ik begrijp mensen niet die opmerkingen maken over het aantasten van iemands lichamelijke vrijheden. Gelukkig leven wij hier in een land waar niemand anders dan jezelf over je eigen lichaam en de functies daarvan kan en mag beschikken.
Ik beschouw al dat soort opmerking over steriliseren etc, maar in dezelfde categorie als het handen afhakken bij diefstal, of stenigen bij overspel zoals uitsluitend voorkomt in landen met een cultuur die ik achterlijk vind.
Dus met een heel klein beetje kennis van het Nederlandse rechtssysteem, hoef je dit soort vragen ook niet te stellen, en zeker niet als moderator, lijkt me.
Zou het bij een vrouw niet ook meer permanente schade kunnen aanrichten? En is zo'n vrouw dan per definitie ook gevaarlijk in de buurt van andermans kinderen? Ik denk dat het niet zo zeer een punt is dat ze geen kinderen moet krijgen, maar meer het feit dat ze er niet mee om kon gaan en waarom ze niet aan anticonceptiemiddelen heeft gedacht. Volgens een psycholoog die bij Netwerk zat is het zo dat vrouwen in deze situaties niet onder ogen willen of kunnen zien dat ze zwanger zijn en er daarom niets aan doen tot het kind geboren is. Dan ontkennen ze het alsnog en moeten er van af. Dus waarom ziet zo iemand geen andere oplossingen, eerder ook al?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je lost het niet op, dat klopt.
Maar je voorkomt wel dat het nog eens gebeurd.
Bij verkrachters moet er iets anders gedaan worden.
Het vervelende is alleen dat ze dan iets anders kunnen gaan gebruiken als vervanging.
En dat kan denk ik ergere gevolgen hebben dan een penis.
Niet bagatelliserend bedoeld, maar een mes richt veel meer permanente schade aan met een beetje pech.
Ik vind het krijgen van kinderen geen lichamelijke vrijheid.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ach wat is heftig reageren.... Ik begrijp mensen niet die opmerkingen maken over het aantasten van iemands lichamelijke vrijheden. Gelukkig leven wij hier in een land waar niemand anders dan jezelf over je eigen lichaam en de functies daarvan kan en mag beschikken.
Ik beschouw al dat soort opmerking over steriliseren etc, maar in dezelfde categorie als het handen afhakken bij diefstal, of stenigen bij overspel zoals uitsluitend voorkomt in landen met een cultuur die ik achterlijk vind.
Dus met een heel klein beetje kennis van het Nederlandse rechtssysteem, hoef je dit soort vragen ook niet te stellen, en zeker niet als moderator, lijkt me.
Psychisch zal er wel het een en ander mis zijn, dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:41 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Zou het bij een vrouw niet ook meer permanente schade kunnen aanrichten? En is zo'n vrouw dan per definitie ook gevaarlijk in de buurt van andermans kinderen? Ik denk dat het niet zo zeer een punt is dat ze geen kinderen moet krijgen, maar meer het feit dat ze er niet mee om kon gaan en waarom ze niet aan anticonceptiemiddelen heeft gedacht. Volgens een psycholoog die bij Netwerk zat is het zo dat vrouwen in deze situaties niet onder ogen willen of kunnen zien dat ze zwanger zijn en er daarom niets aan doen tot het kind geboren is. Dan ontkennen ze het alsnog en moeten er van af. Dus waarom ziet zo iemand geen andere oplossingen, eerder ook al?
Je bent het woordje niet vergeten. Het getuigt namelijk NIET van een bijster hoog intelligentie niveau.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer je als moderator serieus genomen wilt blijven worden, kun je dit soort tokkie bagger taal maar beter achterwege laten. Het getuigt namelijk van een bijster hoog intelligentie nivo.
Ja nou weten we het wel. Sommige mensen reageren nou eenmaal heftiger op bepaalde onderwerpen dan anderen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:09 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Je bent het woordje niet vergeten. Het getuigt namelijk NIET van een bijster hoog intelligentie niveau.
Best essentieel hier...
Sorry, maar je lult echt onzin. En niet zo'n beetje ook.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:10 schreef J.R.S. het volgende:
Nou ja, dat gevaar tegenover andere kinderen zag ik omdat ze haar eigen ook gedood heeft uit een soort paniek, en als ze op andere kinderen zou passen zou ze ook in een situatie kunnen komen waarin ze niet weet wat te doen. Maar ik denk inderdaad dat dit gevaar wel meevalt.
Mijn theorie voor het missen van de pil is het gebruik en misbruik van alcohol, ik heb dat met eigen ogen mogen aanschouwen en ik kan me zo voorstellen dat er dan wel eens een pilletje vergeten is.
Die paniek vraag ik me af aangezien het drie keer gebeurd is, wat men denkt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:10 schreef J.R.S. het volgende:
Nou ja, dat gevaar tegenover andere kinderen zag ik omdat ze haar eigen ook gedood heeft uit een soort paniek, en als ze op andere kinderen zou passen zou ze ook in een situatie kunnen komen waarin ze niet weet wat te doen. Maar ik denk inderdaad dat dit gevaar wel meevalt.
Mijn theorie voor het missen van de pil is het gebruik en misbruik van alcohol, ik heb dat met eigen ogen mogen aanschouwen en ik kan me zo voorstellen dat er dan wel eens een pilletje vergeten is.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:00 schreef Netsplitter het volgende:
Al dan niet onder dwang?
Dan moet je je opmerking ook niet in een vragende vorm neerzetten want daarmee geef je dus aan dat je nog niet helemaal door hebt hoe het Nederlandse rechtssysteem in elkaar steekt. Maar gelukkig zijn er in NL nog steeds voldoende rechters, niet het OM met hun bekende tunnelvisie, die weldenkend en weloverwogen een oordeel kunnen vormen. Overigens zou jij een goeie zijn als lid van een jury wanneer een geval als dit in Engeland zou hebben plaatsgevonden...............quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik begrijp de mensen die niet die moedwillig hun kinderen vermoorden.
En dat heeft geen ruk te maken met het nederlands rechtsysteem aangezien het mijn mening is dat ze gecastreerd/gesteriliseerd mogen worden.
Daarbij ben ik ook maar een mens met emoties enzulks en mag ik gewoon mijn mening geven.
Trek je dat niet, dan is dat jouw probleem, niet de mijne.
Waarom blijf jij het allemaal toch zo verdedigen?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[..]
Dan moet je je opmerking ook niet in een vragende vorm neerzetten want daarmee geef je dus aan dat je nog niet helemaal door hebt hoe het Nederlandse rechtssysteem in elkaar steekt. Maar gelukkig zijn er in NL nog steeds voldoende rechters, niet het OM met hun bekende tunnelvisie, die weldenkend en weloverwogen een oordeel kunnen vormen. Overigens zou jij een goeie zijn als lid van een jury wanneer een geval als dit in Engeland zou hebben plaatsgevonden...............
Uhm, ik ben ook een vrouw, en ik weet hoe makkelijk het is om de pil te slikken ja...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Sorry, maar je lult echt onzin. En niet zo'n beetje ook.![]()
Juist als ze aan het sletten was zou ze wel netjes op de pil letten, en zo moeilijk is dat niet. Zelfs automatisme voor veel vrouwen. En die claim over eigen kinderen / andermans kinderen slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ze heeft hoogstwaarschijnlijk niks tegen kinderen an sich maar kon niet omgaan met het idee van ZELF kinderen hebben/opvoeden. En als iemand vraagt op te passen kan je altijd nee zeggen en heb je iig de wetenschap dat ze aan het einde van de dag weer oprotten
En dat 4x?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:22 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Uhm, ik ben ook een vrouw, en ik weet hoe makkelijk het is om de pil te slikken ja...
Maar als je over je nek gaat van de drank of al voor de kroeg op de stoep in slaap valt zeg maar, dan lukt het heel veel vrouwen om dat te vergeten of niet helemaal correct te gebruiken.
Volgens mij verdedigt hij niet zozeer de gedachte achter het wel of niet mogen steriliseren, maar vooral de wetgeving.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom blijf jij het allemaal toch zo verdedigen?
Vindt jij dat zo iemand over een paar jaar best nog een kind mag krijgen en opvoeden?
Plus dat ze ondanks haar vermeende overmatige alcoholgebruik kennelijk prima in staat was als tandartsassistente te (blijven) werken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En dat 4x?
Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in hoor...
Volgens deze redenering zou 2/3e van studerend vrouwelijk Nederland ook minstens 2 kinderen uit moeten poepen tijdens hun studie. Want ja, daar word ook vaak wel redelijk wat gezopen en gefeest/geneukt
Precies, en ik als man weet nog wel dat je als je vlak na inname van je pil moet kotsen oid je een nieuwe moet nemen. Een vrouw weet dat dan helemaal lijkt me. En misschien dat je dan een keer 1 'ongelukje' hebt. Maar minstens 4?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Plus dat ze ondanks haar vermeende overmatige alcoholgebruik kennelijk prima in staat was als tandartsassistente te (blijven) werken.
Als je je dagelijks zo lam zuipt dat je de volgende ochtend te duf bent om een pilletje in te nemen, dan is de tandarts ook zo klaar met je trillende handjes in de mond van de patiënt.
Joh?!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:48 schreef defamai het volgende:
Overigens, naar mijn mening is volgens mij nog altijd zo dat je niet zwanger word van het vergeten van een pil, maar van het neuken.
Natuurlijk mag dat, maar anderen mogen het dan toch ook wel klinkklare onzin vinden, en niemand valt jou persoonlijk aan ofzo, alleen je theoriequote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:41 schreef J.R.S. het volgende:
Ok, relax, ik heb begrepen dat jullie de theorie niet helemaal plausibel vinden!
Ik vind het ook niet logisch dat het vergeten 4x de oorzaak zou zijn geweest, maar misschien wel 1 of 2 keer in 8 jaar. Bovendien ken ik haar, en heb ik haar uit de kroeg zien rollen. Ik weet daarom ook vrijwel zeker dat het niet met geloofsovertuiging te maken heeft. Misschien is het onderwerp onbespreekbaar geweest in de ogen van Sietske en kon ze daarom ook niet met haar zwangerschap bij anderen terecht.
Maar punt is, dat de hele situatie mij ook verbaast en dwars zit, ik mag er daarom net zo goed als een ander hier over speculeren en nadenken. Dergelijke felle reactie om maar aan te tonen dat mijn ideeën gelul zijn e.d. vind ik een beetje onnodig en aanvallend.
Dat ik die hele discussie over de pil nogal onzinnig vind, eigenlijk. Ze is zwanger geworden omdat ze hoogstwaarschijnlijk met ontzettend veel lui t bed in dook en na haar relatie de snol is gaan uithangen, niet omdat ze niet aan de pil was of wat dan ook.quote:
Nou het is vrij relevant. Je kan nog zoveel neuken als je wil, maar als jij braaf de pil slikt gebeurt je (vrijwel zeker) niks. En zoals ik al zo vaak zei, meiden die ECHT flink de snol uithangen zorgen heus wel dat ze de pil slikken en dus op zn minst niet zwanger raken (los van het feit of de man dan wel of geen condoom gebruikt).quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:57 schreef defamai het volgende:
[..]
Dat ik die hele discussie over de pil nogal onzinnig vind, eigenlijk. Ze is zwanger geworden omdat ze hoogstwaarschijnlijk met ontzettend veel lui t bed in dook en na haar relatie de snol is gaan uithangen, niet omdat ze niet aan de pil was of wat dan ook.
Mijn mening en mijn theorie is persoonlijk, en daarom vraag ik me ook af waarom er zo fel gereageerd wordt. Je kan ook gewoon zeggen dat je het niet waarschijnlijk acht, i.p.v wat op dit forum gebeurt met iets hardere taal, en mensen elkaar zelfs voor tokkie e.d. gaan uitschelden. Om maar niet te spreken van een intelligentie niveau waar iedereen zo graag naar refereert, want volgens mij getuigt een dermate grote bek vooral van een behoefte aan compensatie. (Niet persoonlijk op jouw gericht Loveless)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Joh?!En je punt is?
[..]
Natuurlijk mag dat, maar anderen mogen het dan toch ook wel klinkklare onzin vinden, en niemand valt jou persoonlijk aan ofzo, alleen je theorie
Want als je met verschillende mensen gemeenschap hebt dan is de kans groter dat je zwanger wordt dan wanneer je dat met maar één partner doet??quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:57 schreef defamai het volgende:
[..]
Dat ik die hele discussie over de pil nogal onzinnig vind, eigenlijk. Ze is zwanger geworden omdat ze hoogstwaarschijnlijk met ontzettend veel lui t bed in dook en na haar relatie de snol is gaan uithangen, niet omdat ze niet aan de pil was of wat dan ook.
Nee, het gaat er volgens mij om puur hoe ze het heeft afgehandeld nadat ze er achter kwam dat ze zwanger was, niet hoe dat gebeurd is. Daarnaast ben ik van mening dat, wanneer je je door heel veel mensen laat neuken, je sowieso al niet helemaal 100 bent.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou het is vrij relevant. Je kan nog zoveel neuken als je wil, maar als jij braaf de pil slikt gebeurt je (vrijwel zeker) niks. En zoals ik al zo vaak zei, meiden die ECHT flink de snol uithangen zorgen heus wel dat ze de pil slikken en dus op zn minst niet zwanger raken (los van het feit of de man dan wel of geen condoom gebruikt).
En het hele snol gedeelte staat er wat mij betreft helemaal los van, genoeg vrouwen die flink snollen en die vermoorden ook geen baby's. Dus wat doet het er in godsnaam toe? Het gaat om die 4x waar het raak van was, de omstandigheden daarbij en hoe ze daar mee om gegaan is. Die 2000 andere keren doen er nou verder niet echt toe vind ik
Nou waarom het hele geblaat over de 'snollerigheid' van Sietske dan? Je zegt hier nu al zelf dat dat er verder niet toe doet en het alleen om deze 4x gaat en de omstandigheden daarbij.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:05 schreef defamai het volgende:
[..]
Nee, het gaat er volgens mij om puur hoe ze het heeft afgehandeld nadat ze er achter kwam dat ze zwanger was, niet hoe dat gebeurd is.
Maar goed, das jouw mening en gelukkig is dat niet iets strafbaars of iets wat iemand een slecht persoon maakt.quote:Daarnaast ben ik van mening dat, wanneer je je door heel veel mensen laat neuken, je sowieso al niet helemaal 100 bent.
Dat kun jij wel van mening zijn, en in feite is het maken van die opmerking dus weinig meer dan haar nogmaals onderuit halen en haar als sloerie neerzetten, thnx, dat wilden we graag horen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:05 schreef defamai het volgende:
[..]
Nee, het gaat er volgens mij om puur hoe ze het heeft afgehandeld nadat ze er achter kwam dat ze zwanger was, niet hoe dat gebeurd is. Daarnaast ben ik van mening dat, wanneer je je door heel veel mensen laat neuken, je sowieso al niet helemaal 100 bent.
Lesje statistiek zou hier wel op z'n plaats zijn als de discussie deze kant op gaat. In de kansberekening is het natuurlijk zo dat met 100 verschillende bedpartners de kans op een zwangerschap vele malen groter is dan met een en dezelfde bedpartner. Want die ene bedpartner die zal maar net zwak of langzaam zaad hebben om eens een dwarsstraat te noemen. Maar goed daar gaat deze discussie niet over hé?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar feit blijft dat je geen grotere kans hebt om zwanger te worden, ongeacht of je je door honderd man in een jaar laat neuken of 3 keer per week door dezelfde.
Je vraagt me nu naar mijn mening?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom blijf jij het allemaal toch zo verdedigen?
Vindt jij dat zo iemand over een paar jaar best nog een kind mag krijgen en opvoeden?
Dat het niet gebeurd, betekent nog niet dat ik het niet mag zeggen. Natuurlijk gebeurd dat niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij verdedigt hij niet zozeer de gedachte achter het wel of niet mogen steriliseren, maar vooral de wetgeving.
Het gebeurt in NL simpelweg niet in opdracht van de rechter, als dat wel zo was, en gemeengoed was, dan waren er al heel veel mensen (vooral mannen) gesteriliseerd.
Volgens mij ergert hij zich vooral aan de verontwaardigde manier waarop er naar de bekende weg gevraagd wordt, nee ze wordt niet in opdracht van de rechtbank gesteriliseerd, en je hoeft geen juridisch onderlegd wonderkind te zijn om dat te weten.
De omstandigheden?Sorry maar er is nooit een excuus om je eigen kinderen te doden.en dat tot 3 of 4 keer toe!!Ben het er mee eens dat zij nooit meer kinderen mag krijgen!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:29 schreef Alleskids het volgende:
Ik vind de vraag of Sietske ooit nog kinderen mag krijgen in de toekomst niet op z'n plaats. De omstandigheden waarin de kindern geborenzijn kennen we niet, dus we moeten geen oordeel velgen.
Zij kan in de toekmost wel onder de juiste omstandigheden, met de juiste partner zwanger worden. Bovendien, als hier de "Arabische strafmethode" toegepast wordt, dan moeten iedere veroordeelde dief zijn hand afgehakt worden, omdat bewezezen is dat hij zijn hand niet thuis kan houden, dus hakken we die eraf zodat hij die hand altijd thuis kan laten, letterlijk.
Moeten we een voetballer die een andere ovetballer een doodstrap geeft, waar de scheidsrechter beoordelt dat het een overtreding is, en de voetbaler dus bewezen heeft geen juist gebruik te kunnen maken van zijn voet, die voet hem maar ontnomen wordne, om verdere misbruik te voorkomen, want stel je voor dat hij weer iemand een doodstrap geeft.
En moet iemand die op een inteliigente wijze (dus met zijn hoofd) een misdaad pleegt, dan bewijst dat hij geen goed gebruik maakt van zijn hersenen, en moeten die hersenen dan ook maar verwijderd worden?
Lichamelijke verminking na een (bewezen) misdaad is net zo onmenselijk als de gepleegde misdaden. En waar trek je de lijn?
Laten we eerst maar afwachten wat de uitkomst is van het onderzoek, wat de omstandigheden waren en wat haar motieven waren.
Of die kinderen uit verkrachting door haar eigen vader zijn voortgekomen of doordat ze zelf lekker erop neukt vind ik best wel een verschil maken. En we weten ook niet hoe die kinderen zijn aangetroffen. Misschien hadden misten ze allemaal wel armen en ogen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:41 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
De omstandigheden?Sorry maar er is nooit een excuus om je eigen kinderen te doden.en dat tot 3 of 4 keer toe!!Ben het er mee eens dat zij nooit meer kinderen mag krijgen!
Ook al is ze misbruikt...Dat is dan heel erg voor haar maar dat betekent niet dat ze tot 3 of 4 keer toe der eigen kinderen ongestraft kan vermoorden!We hebben het hier wel over KINDEREN.LEVENDE WEZENTJES!!!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Of die kinderen uit verkrachting door haar eigen vader zijn voortgekomen of doordat ze zelf lekker erop neukt vind ik best wel een verschil maken. En we weten ook niet hoe die kinderen zijn aangetroffen. Misschien hadden misten ze allemaal wel armen en ogen.
Kortom: we weten nog te weinig om te kunnen stellen of ze geen kinderen meer zou mogen krijgen.
Is er wel een excuus om kinderen van iemand anders te doden?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:41 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
De omstandigheden?Sorry maar er is nooit een excuus om je eigen kinderen te doden.en dat tot 3 of 4 keer toe!!Ben het er mee eens dat zij nooit meer kinderen mag krijgen!
Zo je kan het ook anders lezen.Zo bedoelde ik het dus absoluut niet.Tuurlijk is er geen excuus om andermans kinderen te doden.Dat is inderdaad net zo erg.Maar het gaat nu even over HAAR kinderen.Vandaar dat ik dat zo zei.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Is er wel een excuus om kinderen van iemand anders te doden?![]()
Sowieso is er nooit een excuus voor moord, ongeacht op wie, maar er is altijd een reden waarom mensen dat doen....en dat gaan ze nu dus onderzoeken....waarom die haast om nu al een oordeel uit te spreken?
Ik kan me echt geen omstandigheden bedenken wat het feit verzacht dat zij haar kinderen heeft vermoord.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:55 schreef Alleskids het volgende:
Er wordt nogal gemakkelijk geoordeeld om Sietske het "gebruik"" van haar baarmoeder in de toekomst te ontzeggen. Levenslange begeleiing/toezicht lijkt me passender.
Waar trek je anders de grens? Iemand die door gebruik van de handne of voeten een moord pleegt, moet het toekomstige gebruik van de handen of voeten ook maar ontzegt worden, voor het geval het weer gebeurd, en die is het niet waard om voeten en handee te hebben
En zoals gezegd, we kennen de omstandigheden niet, wat er gebeurd is, met wie. Eerst de feiten dan oordelen/beoordelen
Klopt, je moet behoorlijk verknipt zijn als je dit doet en gelukkig gebeurt het dan ook zelden, vandaar dat het ook zoveel reacties oproept, omdat bijna niemand zich voor kan stellen waarom iemand dit doet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:55 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Zo je kan het ook anders lezen.Zo bedoelde ik het dus absoluut niet.Tuurlijk is er geen excuus om andermans kinderen te doden.Dat is inderdaad net zo erg.Maar het gaat nu even over HAAR kinderen.Vandaar dat ik dat zo zei.
Tuurlijk is er een rede.Maar dat je erg verknipt bent als je zoiets doet is een feit.
Als die kinderen door haar eigen vader verwekt zouden zijn, zou dat de zaak in mijn ogen al aardig veranderen, helemaal als zij door haar vader (of ouders, of eventueel nog iemand anders) tot de moorden is gedwongen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:57 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Ik kan me echt geen omstandigheden bedenken wat het feit verzacht dat zij haar kinderen heeft vermoord.
Jij wel soms?
Is ook een vreemde vergelijking, maar het idee er achter is dat als je iets fouts doet, dat je er voor gestraft wordt door een stuk van je lichaam weg te halen, iets wat we in Nederland eigenlijk niet kennen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
Natuurlijk zijn we aan het speculeren en moeten we eerst even afwachten tot we meer weten.
Maar waarom steeds die vergelijking met diefstal (wat ik persoonlijk minder erg vind), en handen afhakken? Ik heb nog liever doorgeknipte eileiders dan dat ik mn hand moet missen eigenlijk, maar vind het sowieso een rare vergelijking...
Hmm oke tot de3 moorden is gedwongen.Maar dat gaat wel weer heel ver.En waarom heeft iedereen het over haar vader?Is geen verwijt naar iemand toe maar gewoon een vraag.Want ze hadden toch gezegd dat de ouders er in ieder geval niks mee te maken hadden?Al is het natuurlijk wel vreemd dat je tot 3 of 4 keer toe niet ziet dat je dochter zwanger isquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:08 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Als die kinderen door haar eigen vader verwekt zouden zijn, zou dat de zaak in mijn ogen al aardig veranderen, helemaal als zij door haar vader (of ouders, of eventueel nog iemand anders) tot de moorden is gedwongen.
Als de kinderen het gevolg zijn van incestueuze verkrachtingen, en ernstig mismaakt zijn dan valt het nog niet goed te praten, maar dat zou wel onder verzachtende omstandigheden kunnen vallen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:57 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Ik kan me echt geen omstandigheden bedenken wat het feit verzacht dat zij haar kinderen heeft vermoord.
Jij wel soms?
Als ze nog niet eens weten wie de vader(s) van die kinderen is/zijn dan kun je niemand uitsluiten, en op voorhand uitsluiten dat de ouders ook indirect niets met de babymoorden te maken hebben is dus ook niet mogelijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:14 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Hmm oke tot de3 moorden is gedwongen.Maar dat gaat wel weer heel ver.En waarom heeft iedereen het over haar vader?Is geen verwijt naar iemand toe maar gewoon een vraag.Want ze hadden toch gezegd dat de ouders er in ieder geval niks mee te maken hadden?Al is het natuurlijk wel vreemd dat je tot 3 of 4 keer toe niet ziet dat je dochter zwanger is
Veel mensen vinden dat dus vreemd genoeg om zich af te vragen of de vader dan wel beide ouders er misschien niet iets mee te maken hebben. Meteen zoiets concluderen is natuurlijk erg voorbarig, maar ik haalde het aan omdat ik wel vind dat in zo'n geval de moord en de rechtszaak een heel andere wending krijgt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:14 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Hmm oke tot de3 moorden is gedwongen.Maar dat gaat wel weer heel ver.En waarom heeft iedereen het over haar vader?Is geen verwijt naar iemand toe maar gewoon een vraag.Want ze hadden toch gezegd dat de ouders er in ieder geval niks mee te maken hadden?Al is het natuurlijk wel vreemd dat je tot 3 of 4 keer toe niet ziet dat je dochter zwanger is
Omdat gelijkheid (gelijkwaardigheid) tussen man en vrouw alleen op papier bestaat. In de praktijk behandelen en beoordelen we elkaar anders.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:15 schreef Leandra het volgende:
Maar waarom lees ik in een topic over een man die zijn kinderen vermoordt geen discussie dat die man maar gesteriliseerd moet worden?? Er mag hier dan wel geroepen worden dat moeders "ontzien" worden en dat het daarom niet zou gebeuren, maar in feite vindt iedereen een moeder die haar kinderen vermoordt veel schokkender dan een vader die zijn kinderen vermoordt, want in die gevallen rolt men niet over elkaar heen om te roepen dat hij dus per direct gesteriliseerd moet worden, laat staan dat het een discussie wordt, waarbij het kennelijk van geen enkel belang meer lijkt te zijn of het überhaupt mogelijk is om in NL zo'n straf op te leggen.
Nee, en vreemd genoeg staat er bij een topic over een vader die zijn kinderen vermoordt geen half topic vol met een nutteloze discussie over het wel of niet verplichten van een sterilisatie, ongeacht of dat niet als strafmaatregel opgelegd kan worden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:18 schreef Eleentje86 het volgende:
Nou ik vind het allebei even schokkend.Of een vader nou zijn kind vermoord of de moeder.Dus niet iedereen denkt zo
Ik weet het, maar ik word een beetje moe van die nutteloze discussie van personen die om het hardst schreeuwen dat de moeder altijd "ontzien" wordt, maar vergeten te om een onmogelijke straf te schreeuwen als de vader de dader is.....quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Omdat gelijkheid (gelijkwaardigheid) tussen man en vrouw alleen op papier bestaat. In de praktijk behandelen en beoordelen we elkaar anders.
Dat is zo qua inkomen, opvoeding, seksualiteit en ook qua geweld en straffen.
De wereld is niet eerlijk en al helemaal niet perfect.
Oke daar heb je helemaal gelijk in dat ze niet gelijk kunnen uitsluiten dat de ouders er helemaal niks mee te maken hadden.Nou wachten op het DNA onderzoek dan maar..quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze nog niet eens weten wie de vader(s) van die kinderen is/zijn dan kun je niemand uitsluiten, en op voorhand uitsluiten dat de ouders ook indirect niets met de babymoorden te maken hebben is dus ook niet mogelijk.
Niemand zegt hier dat het de kinderen van de vader zijn, er wordt alleen gezegd dat als zou blijken dat het de kinderen van haar vader zijn, dat het de zaak dan wel verandert.
DNA-onderzoek zal dat snel genoeg uitwijzen.
Je hebt helemaal gelijk in mijn ogen, maar dit soort redenaties zul je altijd blijven houden, omdat het er bij veel mensen ingebakken zit.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik word een beetje moe van die nutteloze discussie van personen die om het hardst schreeuwen dat de moeder altijd "ontzien" wordt, maar vergeten te om een onmogelijke straf te schreeuwen als de vader de dader is.....
Nah, het ging in dit topic eigenlijk vrij goed tot de "eis" voor sterilisatie werd neergelegd, sommigen dit een goed plan vonden en anderen gingen roepen dat dat wettelijk geen optie was, en het hen vervolgens werd kwalijk genomen dat ze niet voor sterilisatie zouden zijnquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk in mijn ogen, maar dit soort redenaties zul je altijd blijven houden, omdat het er bij veel mensen ingebakken zit.
Enige optie is om dat soort topics maar niet meer te lezen.
Hear hear. Het is een vervelende discussie en zinloos bovendien.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, het ging in dit topic eigenlijk vrij goed tot de "eis" voor sterilisatie werd neergelegd, sommigen dit een goed plan vonden en anderen gingen roepen dat dat wettelijk geen optie was, en het hen vervolgens werd kwalijk genomen dat ze niet voor sterilisatie zouden zijn![]()
Het is geen optie, klaar, net zo min als doodstraf een optie is, ongeacht wat iemand uitgehaald heeft.
Jij vind het een zinloze discussie, jouw mening, geen feit.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Hear hear. Het is een vervelende discussie en zinloos bovendien.
Wederom jouw mening.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:35 schreef Jane het volgende:
Zucht... jammer dat er mensen zijn die er per se een kuttopic van willen maken...
Pas maar op, anders krijg je nog een paar vrouwen over je heen hiero omdat je zo praat.....quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:30 schreef Hysj het volgende:
Niks mis met het verbieden van kinderen krijgen al je al 4 x je eigen kinderen hebt vermoord. Zijn jullie blind ofzo? Kijk naar de zaak Savannah, daar kon moederlief ook weer kinderen nemen, met de dood van Savannah tot gevolg. Nee, Sietske B is een monster als zij het gedaan heeft, en kinderen zijn geen recht. Als jij een kind wat aandoet, heb je imho dat recht verspeeld.
Maar links is vast de eerste groep die lekker op kraamvisite komt bij Sietske over 12 jaar.
En jouw opmerking in de trand van "Wanneer wordt dat mens gesteriliseerd" heeft uiteraard bijgedragen tot een vruchtbare (what's in a name) discussie over zaken die in het Nederlandse rechtssysteem dus in het geheel niet aan de orde zijn. Vind je ook niet?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij vind het een zinloze discussie, jouw mening, geen feit.
Blijkbaar leeft het wel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En jouw opmerking in de trand van "Wanneer wordt dat mens gesteriliseerd" heeft uiteraard bijgedragen tot een vruchtbare (what's in a name) discussie over zaken die in het Nederlandse rechtssysteem dus in het geheel niet aan de orde zijn. Vind je ook niet?
Is dat erg, vrouwen over je heenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Pas maar op, anders krijg je nog een paar vrouwen over je heen hiero omdat je zo praat.....
Dus omdat een strafmaat/wet niet bestaat is een discussie bij voorbaat al zinloos??quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:53 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Is dat erg, vrouwen over je heen, sorry hoor ik snap de reacties over de vraag of Sietske H. (niet B.) Nog kinderen mag, maar het is zoals zoveel zeiden, niet zo nuttig omdat het toch niet als straf kan worden opgelegd. Bovendien geloof ik wel dat ze beter kan worden en zal zijn tegen de tijd dat ze weer vrij komt.
Bovendien vraag ik me af of ze zelf überhaupt wel kinderen zou willen ooit, en welke vent daarmee zou instemmen als hij haar verleden kent.
Start dan een appart topic over wanneer iemands lichaam moet worden verminkt door de wet, of misschien zelfs door middel van een refendum waarin iedereen mag besliisen of een msidad zo erg is dat verminking mag worden toegepst, als degene een misdaad heeft gepleegd, omdat iemand dan bewezen heeft geen goed gebruik van een bepaald lichaamsdeel heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
Dus omdat een strafmaat/wet niet bestaat is een discussie bij voorbaat al zinloos??
Ik ben het met alleskids eens dat dit dan een losstaande discussie is over dit soort straffen in het algemeen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus omdat een strafmaat/wet niet bestaat is een discussie bij voorbaat al zinloos??
Jezus kerel, nok es ff met dat gezeik. Jij als mod moet toch weten dat het best een goeie discussie is, maar NIET HIER. Aangezien het sowieso al in deze zaak niet opgaat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er wordt niks verminkt, er worden 2 eileiders door geknipt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:07 schreef Alleskids het volgende:
[..]
Start dan een appart topic over wanneer iemands lichaam moet worden verminkt door de wet, of misschien zelfs door middel van een refendum waarin iedereen mag besliisen of een msidad zo erg is dat verminking mag worden toegepst, als degene een misdaad heeft gepleegd, omdat iemand dan bewezen heeft geen goed gebruik van een bepaald lichaamsdeel heeft gemaakt.
moord met je handen gepleegd: handen afhakken
babies direct vanuit je baarmoeder vermoord: baarmoeder verwijderen
iemand dood getrapt: benen afhakken
een misdaad uit intelligentie gepleegd: hersenen verwijderen
iemand verkracht met je lul: lul verwijderen
iemand doodgeslagen met je DD cup borsten: borsten amputeren
iemand dood gedrukt met je dikke kont: je kont chirurgisch verwijderen
de Arabishe cultuur en wetgeving, die dor iedereen verfoeid wordt, is zo slecht nog niet he
Als iemand verordeeld is voor een misdaad, waarbij een lichaamsdeel is gebruikt, is bewezen dat degnene onjuist gebruik van dat lichamasdeel heeft gemaakt, en dus moet dat lichaamsdeel verwijderd worden om misdadenin de toekomst die met het betreffende lichaamsdeel begaan zouden kunnen worden te voorkomen??
Het klinkt heel erg klinisch, maar zo moet het maar eens gedaan worden, aangezien er zo gemakkelijk gepraat wordt over het verminken van Sietske haar lichaam. En als dit met haar zou worden gedaan, na wettelijke veroodeling, wie is de volgende, voor welke misdaad?
Ik vind dit wel degelijk een onderdeel van deze zaak omdat ik dit een strafmaat vind die zeer goed bij haar van toepassing is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jezus kerel, nok es ff met dat gezeik. Jij als mod moet toch weten dat het best een goeie discussie is, maar NIET HIER. Aangezien het sowieso al in deze zaak niet opgaat.
Als je er leuk verder over wil keuvelen open je er een topic over ofzo, maar hier gaat het over de zaak, niet over of er wel of geen nut is bij verplichte sterilisatie
Het kan hier in Nederland niet eens opgelegd worden als straf, nietwaar? Dus er IS geen connectie. Anders kan je in ieder topic wel gaan zitten miepen over niet bestaande straffenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vind dit wel degelijk een onderdeel van deze zaak omdat ik dit een strafmaat vind die zeer goed bij haar van toepassing is.
Zo, daar heb je je connectie.
Mijn god, heb je nou zo'n plank voor je kop of ben je gewoon zo?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het kan hier in Nederland niet eens opgelegd worden als straf, nietwaar? Dus er IS geen connectie. Anders kan je in ieder topic wel gaan zitten miepen over niet bestaande straffen
Het IS gewoon zo? Een rechter kan het niet direct opleggen als strafmiddel. Dus dan kan je hoog en laag springen of kunnen nog zoveel mensen het wel willen, het gaat gewoon niet gebeuren. Dus verliest het de hele connectie met deze zaak.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mijn god, heb je nou zo'n plank voor je kop of ben je gewoon zo?
Wetten kunnen aangepast worden omdat die situatie daar om vraagt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het IS gewoon zo? Een rechter kan het niet direct opleggen als strafmiddel. Dus dan kan je hoog en laag springen of kunnen nog zoveel mensen het wel willen, het gaat gewoon niet gebeuren. Dus verliest het de hele connectie met deze zaak.
Ik kan ook wel vinden dat ze bij overvallers de rechterpink voor 2/3e moeten amputeren zodat ze herkenbaar zijn, maar dit kan ook niet opgelegd worden, dus ga ik er ook niet een heel topic over een overval mee zitten verzieken
Dit zijn geen vergelijkingen.Ze heeft die kinderen toch niet dood gemaakt met der baarmoeder.Waar slaat dit op?Ze heeft kindjes gemaakt om ze vervolgens te doden.DAAROM is het beter dat ze geen kinderen meer krijgt!!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:07 schreef Alleskids het volgende:
[..]
Start dan een appart topic over wanneer iemands lichaam moet worden verminkt door de wet, of misschien zelfs door middel van een refendum waarin iedereen mag besliisen of een msidad zo erg is dat verminking mag worden toegepst, als degene een misdaad heeft gepleegd, omdat iemand dan bewezen heeft geen goed gebruik van een bepaald lichaamsdeel heeft gemaakt.
moord met je handen gepleegd: handen afhakken
babies direct vanuit je baarmoeder vermoord: baarmoeder verwijderen
iemand dood getrapt: benen afhakken
een misdaad uit intelligentie gepleegd: hersenen verwijderen
iemand verkracht met je lul: lul verwijderen
iemand doodgeslagen met je DD cup borsten: borsten amputeren
iemand dood gedrukt met je dikke kont: je kont chirurgisch verwijderen
de Arabishe cultuur en wetgeving, die dor iedereen verfoeid wordt, is zo slecht nog niet he
Als iemand verordeeld is voor een misdaad, waarbij een lichaamsdeel is gebruikt, is bewezen dat degnene onjuist gebruik van dat lichamasdeel heeft gemaakt, en dus moet dat lichaamsdeel verwijderd worden om misdadenin de toekomst die met het betreffende lichaamsdeel begaan zouden kunnen worden te voorkomen??
Het klinkt heel erg klinisch, maar zo moet het maar eens gedaan worden, aangezien er zo gemakkelijk gepraat wordt over het verminken van Sietske haar lichaam. En als dit met haar zou worden gedaan, na wettelijke veroodeling, wie is de volgende, voor welke misdaad?
Dan open je toch in POL een discussietopic, of je mailt een politicus?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wetten kunnen aangepast worden omdat die situatie daar om vraagt.
Als de wet veranderd kan de strafmaat ook aangepast worden.
Wanneer er maar maatschappelijkbrede discussie op gang komt en blijft zal dit steeds tevoorschijn komen bij dit soort misdaden.
Dus ook relevant voor de discussie omdat die roep toch steeds harder wordt blijkbaar.
Nu zwengel ik 'm aan en de volgende keer doet iemand anders dat omdat die discussie wel degelijk bij de daden van diegene past en wat men vind wat voor straf diegene behoort te krijgen, al dan niet wat mogelijk is.
Jongen ...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er wordt niks verminkt, er worden 2 eileiders door geknipt.
Laten we het maar op gelijke behandeling houdenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:01 schreef bloodymary het volgende:
Tsja, dat is dan weer voer voor een nieuwe discussie. Ik vind dat eigenlijk wel terecht. Ik vind moord op een volwassene of een ouder kind ook erger dan op een baby. Omdat je dan een individu vermoord en een baby is dat nog niet.
Wtfquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:01 schreef bloodymary het volgende:
Tsja, dat is dan weer voer voor een nieuwe discussie. Ik vind dat eigenlijk wel terecht. Ik vind moord op een volwassene of een ouder kind ook erger dan op een baby. Omdat je dan een individu vermoord en een baby is dat nog niet.
Een baby geen individu?quote:
Dus moord op bejaarden moet ook minder gestraft worden? En moord op MBO'ers ook?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:34 schreef bloodymary het volgende:
Ik weet niet of ik het goed omschrijf met individu, maar ik bedoel een baby heeft nog geen ontwikkeling, geen persoonlijkheid, geen banden etc.
En de band met de moeder en vader zullen we maar even vergeten voor het gemak?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:34 schreef bloodymary het volgende:
Ik weet niet of ik het goed omschrijf met individu, maar ik bedoel een baby heeft nog geen ontwikkeling, geen persoonlijkheid, geen banden etc.
Sure.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:40 schreef bloodymary het volgende:
En zelfs als je vanuit de ouders kijkt. Ik wil het niet bagatelliseren, want het is gewoon heel erg. Maar ik denk dat je als ouder meer kapot bent van de dood van je 10-jarige dochter of je 30-jarige zoon dan van je 2 uur oude baby.
denk je uberhaupt?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sure.
En dan wordt ik beschuldigd van belachelijk denken.
Als jij een simpele opmerking van mij al niet snapt ga ik de rest niet meer uitleggen aan je.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:44 schreef emma1986 het volgende:
[..]
denk je uberhaupt?
wat snap je niet aan het feit dat een band moet groeien?
9 maanden zwanger zijn of 9 maanden zwanger+12 jaar kind opvoeden is anders hoor
Wat is dat nu voor antwoord? Je kunt toch proberen om uit te leggen wat je nu bedoelt?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als jij een simpele opmerking van mij al niet snapt ga ik de rest niet meer uitleggen aan je.
pas maar op met relaties.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als jij een simpele opmerking van mij al niet snapt ga ik de rest niet meer uitleggen aan je.
Wanneer er al begonnen wordt met de opmerking of ik uberhaupt wel denk, denk je dan dat ik zin heb om een reply te gaan typen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:45 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor antwoord? Je kunt toch proberen om uit te leggen wat je nu bedoelt?
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:46 schreef emma1986 het volgende:
[..]
pas maar op met relaties.
zelfs de breuk van een 2 dagen relatie voelt voor jou hetzelfde aan als een relatie van 2, 12 of 20 jaar
het vaststellen van je denkvermogen na eerdere reacties hier leek me nogal wenselijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer er al begonnen wordt met de opmerking of ik uberhaupt wel denk, denk je dan dat ik zin heb om een reply te gaan typen?
Nee dus.
Wanneer jij drie!! letters niet begrijpt die op een gequote post slaan zou ik als ik jou was zelf heel erg gaan twijfelen aan je eigen denk vermogen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:50 schreef emma1986 het volgende:
[..]
het vaststellen van je denkvermogen na eerdere reacties hier leek me nogal wenselijk.
Ik zou heel voorzichtig zijn met die conclusie, goed bedoeld advies.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:43 schreef bloodymary het volgende:
Ik weet niet of het belachelijk is. Ik heb het beide in mijn naaste omgeving zien gebeuren en kon daar deze conclusie uit trekken.
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben en geen antwoord op krijg. Wat is de wettelijke achtergrond van het verschil?
die discussie was al dood toen jij je ermee begon te bemoeien hoorquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer jij drie!! letters niet begrijpt die op een gequote post slaan zou ik als ik jou was zelf heel erg gaan twijfelen aan je eigen denk vermogen.
Tenzij je me persoonlijk kent, maar dat betwijfel ik ten zeerste.
Dus.
Terug naar de discussie.
Het wetboek staat online, maar daar wordt niemand veel wijzer van denk ik omdat er zoveel factoren meespelen. Het kan namelijk dood door schuld, doodslag of met voorbedachte rade zijn en dat hangt ook weer af van de state of mind etc.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:43 schreef bloodymary het volgende:
Ik weet niet of het belachelijk is. Ik heb het beide in mijn naaste omgeving zien gebeuren en kon daar deze conclusie uit trekken.
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben en geen antwoord op krijg. Wat is de wettelijke achtergrond van het verschil?
Ja ik denk ook dat meeweegt dat ze misschien in haar hoofd geen andere uitweg zag, of dacht de zwangerschap ongedaan te kunnen maken door het kind weg te laten gaan, dan is het niet gebeurd zeg maar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:13 schreef bloodymary het volgende:
Wellicht laten ze dan meewegen dat psychische "verwarring" vaak ten grondslag ligt en dat de moeder al gestraft is (doordat haar kind dood is).
Beetje jammer alleen dat het om minimaal 3 babies gaat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:13 schreef bloodymary het volgende:
Wellicht laten ze dan meewegen dat psychische "verwarring" vaak ten grondslag ligt en dat de moeder al gestraft is (doordat haar kind dood is).
Ja, maar als het 1 keer een uitweg geeft, werkt het daarna ook voor haar. Ik denk trouwens ook dat ze die baby's ook niet als haar eigen beschouwd heeft of alleen als een last waar ze mee moest dealen. In ieder geval zit er psychisch veel scheef.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat het om minimaal 3 babies gaat.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:28 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Ja, maar als het 1 keer een uitweg geeft, werkt het daarna ook voor haar. Ik denk trouwens ook dat ze die baby's ook niet als haar eigen beschouwd heeft of alleen als een last waar ze mee moest dealen. In ieder geval zit er psychisch veel scheef.
TBS, en heel veel voorlichting, en ik vraag me echt af of zij zelf überhaupt ooit nog kinderen zou willen, dat geeft lijkt mij alleen maar de herinnering en confrontatie met wat ze gedaan heeft. Dus ik denk dat het geheel zich in dat opzicht zelf oplost, de psychische schade is groot genoeg, lichamelijke maatregelen zijn overbodig denk ik.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Ook al iets wat ik eerder heb gepost trouwens.
Maar hoe voorkom je herhaling?
Ik betwijfel dat omdat dat schokeffect de eerste, tweede, en misschien derde keer ook niet geholpen heeft.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:40 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
TBS, en heel veel voorlichting, en ik vraag me echt af of zij zelf überhaupt ooit nog kinderen zou willen, dat geeft lijkt mij alleen maar de herinnering en confrontatie met wat ze gedaan heeft. Dus ik denk dat het geheel zich in dat opzicht zelf oplost, de psychische schade is groot genoeg, lichamelijke maatregelen zijn overbodig denk ik.
Dus dat houd in 24/7 iemand bij haar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:51 schreef Alleskids het volgende:
voorkomen zonder haar lichamelijk iets aan te doen, kan door betere toezicht dat zij voorbehoedsmiddelen gebruikt. Allertheid van ouders, of vriendinnen, van: denk je er wel om dat je de pil neemt. Je kan haar moeilijk gaan verbieden ooit nog sex te hebben, en hoe wil je het voorkomen, door haar vast te binden?
Waar het vooral aan ontbroken heeft is toezicht, ouders die (zogenaamd) van niets wisten, naaste omgeving die van niets wist, niet van de zwangerschap en van de baby die dan normaal gsproken te voorschijn komt.
Misschein dat ze ooit wel echt een kind wil, met de juiste man en de juiste omstandigheden.
Omdat het toen op de automatische piloot ging waarschijnlijk en ze tussendoor geen hulp heeft gehad. Nu krijgt ze wel hulp en langdurig ook, daarna zal ze wel beter weten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat omdat dat schokeffect de eerste, tweede, en misschien derde keer ook niet geholpen heeft.
Die is goed voor 10 a 12 weken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:37 schreef alors het volgende:
Prikpil mensen, prikpil, google het anders. Ik hoorde op de radio dat de uitslag van DNA onderzoek eraan komt.
Mocht de vader familie zijn weten ze dat nu natuurlijk ook al. Dat schijn je wel zo aan het DNA te zienquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:46 schreef alors het volgende:
Omrop Fryslan:
NFI zegt alle baby's zijn zeer waarschijnlijk van haar, 4e baby heeft ze nu ook erkend.
Van wat ik heb gezien valt dat wel mee hoor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:54 schreef Netsplitter het volgende:
Ze zal wel een slechte jeugd gehad hebben.
Ja hoor. Jij kon niet binnen die 4 muren kijken toch, ook al woonde je in hetzelfde dorp?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:57 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Van wat ik heb gezien valt dat wel mee hoor.
Ok.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:46 schreef alors het volgende:
Omrop Fryslan:
NFI zegt alle baby's zijn zeer waarschijnlijk van haar, 4e baby heeft ze nu ook erkend.
Was ook redelijk sarcastisch bedoeld.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:57 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Moet ik hier serieus op in gaan? Die mensen zijn geen kluizenaars ofzo en ik ken gezinsleden persoonlijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Ja hoor. Jij kon niet binnen die 4 muren kijken toch, ook al woonde je in hetzelfde dorp?
men had het ook steeds over de "Groningse HIV-zaak" bij die homo's die elkaar voor de lol met geinfecteerd bloed gingen injecterenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:12 schreef Strani het volgende:
Zonder het topic doorgelezen te hebben (te veel werk) en dus niet wetende of iemand dit eerder heeft opgemerkt: Is het niet eigenaardig dat de media het consequent hebben over 'de Friezin'? Dat doet men dacht ik niet met 'De Groningse' of 'De Zuid-Hollandse'. Men probeert de Friezen kapot te maken!
Jij weet alles wel goed te vertellen hequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:07 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Moet ik hier serieus op in gaan? Die mensen zijn geen kluizenaars ofzo en ik ken gezinsleden persoonlijk.
Je hoeft er niet serieus op in te gaan, moet je zelf weten. Maar NIEMAND kan binnen 4 muren kijken, tenzij je bij het gezin in huis hebt gewoond. Kom op zeg, je doet jezelf nu voor als een echte insider. Als er ergens iets gaande is, bijvoorbeeld in een gezin, dan is het echt niet gek om te denken dat ze dat buiten het oog van buitenstaanders houden. Zeker in een klein dorp. Is het niet voor het oog van het kerkvolk, dan wel voor het geroezemoes dat in zo'n gehucht ontstaat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:07 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Moet ik hier serieus op in gaan? Die mensen zijn geen kluizenaars ofzo en ik ken gezinsleden persoonlijk.
Je moet mij geen woorden in de mond leggen. Ik zeg niet dat er niets aan de hand is daar, blijkbaar wel. Maar ik zeg alleen dat ik nooit de indruk heb gekregen dat er iets mis is in dat gezin. Er zijn genoeg gezinnen waar wel duidelijk te merken is dat er iets niet klopt maar dat was hier niet zo.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:29 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Je hoeft er niet serieus op in te gaan, moet je zelf weten. Maar NIEMAND kan binnen 4 muren kijken, tenzij je bij het gezin in huis hebt gewoond. Kom op zeg, je doet jezelf nu voor als een echte insider. Als er ergens iets gaande is, bijvoorbeeld in een gezin, dan is het echt niet gek om te denken dat ze dat buiten het oog van buitenstaanders houden. Zeker in een klein dorp. Is het niet voor het oog van het kerkvolk, dan wel voor het geroezemoes dat in zo'n gehucht ontstaat.
Ik vind het echt lachwekkend dat jij serieus denkt te weten dat daar niks aan de hand was.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:21 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Jij weet alles wel goed te vertellen he
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:54 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Je moet mij geen woorden in de mond leggen. Ik zeg niet dat er niets aan de hand is daar, blijkbaar wel. Maar ik zeg alleen dat ik nooit de indruk heb gekregen dat er iets mis is in dat gezin. Er zijn genoeg gezinnen waar wel duidelijk te merken is dat er iets niet klopt maar dat was hier niet zo.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:57 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik heb geen probleem, ik erger me er wel aan dat je als een soort alternatieve starfucker meets namedropper loopt te gedragen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:10 schreef J.R.S. het volgende:
Ja, dus voor zover je dat kan weten als ontzettende buitenstaander, is er geen indicatie dat er grote problemen zijn in dat gezin. Wat is jouw probleem?
Mee eensquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:29 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Je hoeft er niet serieus op in te gaan, moet je zelf weten. Maar NIEMAND kan binnen 4 muren kijken, tenzij je bij het gezin in huis hebt gewoond. Kom op zeg, je doet jezelf nu voor als een echte insider. Als er ergens iets gaande is, bijvoorbeeld in een gezin, dan is het echt niet gek om te denken dat ze dat buiten het oog van buitenstaanders houden. Zeker in een klein dorp. Is het niet voor het oog van het kerkvolk, dan wel voor het geroezemoes dat in zo'n gehucht ontstaat.
Ik vind het echt lachwekkend dat jij serieus denkt te weten dat daar niks aan de hand was.
Ja hoor. Jaloezie. Ik ben benieuwd waar je terug kunt vinden dat ik me wel met andere roddels en achterklap bezig houd. Helemaal niet dus. Ik vind juist JRS een heel hoog roddel- en achterklapniveau hebben.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:52 schreef Jane het volgende:
Wat een belachelijke aanval op J.R.S. nu weer!Ik zie iedereen hier de meest afschuwelijke dingen roepen en speculeren, maar als iemand die het gezin nota bene kent(!) iets zegt of zo'n uit de lucht gegrepen aantijging tegenspreekt, wordt diegene bij wijze van spreke met de grond gelijk gemaakt. Dat vind ik nou lachwekkend. Dat complete buitenstaanders hier wel mogen roepen dat 'die vader er vast iets mee te maken heeft' weet ik wat al niet voor een uit de duim gezogen onzin, maar J.R.S. moet ineens haar mond houden. Komt bijna over als een soort kinderachtige jaloezie.
Natuurlijk wordt er gespeculeerd. Dat is altijd in dit soort zaken en dat is op zich ook niet zo erg. Maar val dan niet iemand aan die er vanuit zijn of haar eigen observaties anders over denkt.
Ik ken 1 lid van het gezin wel persoonlijk en niet alleen horen en zien. Ik ken het gezin dus in ieder geval beter dan iedereen die hier meteen roept dat de vader van het gezin er wat mee te maken zou hebben of andere theorieën uit de lucht plukt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:55 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Ja hoor. Jaloezie. Ik ben benieuwd waar je terug kunt vinden dat ik me wel met andere roddels en achterklap bezig houd. Helemaal niet dus. Ik vind juist JRS een heel hoog roddel- en achterklapniveau hebben.
En het is niet alleen JRS, ik heb me in deze reeks al vaker geërgerd aan domme uitspraken, waar jij je dus ook aan ergert.
"iemand die het gezin nota bene kent", juist helemaal niet toch? Ja, van horen en zien. Maar echt kennen is iets heel anders en ik vind juist dat dat soort mensen éxtra voorzichtig moet zijn in uitspraken.
Dan weet jij dus of er iets klopt aan mijn vorige posting...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:24 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Ik ken 1 lid van het gezin wel persoonlijk
Dat weet ik niet, want ik ken haar broer die al lang niet meer thuis woont. Maar ik kan het navragen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dan weet jij dus of er iets klopt aan mijn vorige posting...
Die ouders nemen gewoon hun eigen kind in bescherming natuurlijk. Tuurlijk gaan ze niet zeggen dat ze er iets van gemerkt hebben. Die zijn denk ik enorm geschrokken van dat hele verhaal. Wie weet heeft dat mormel ook d'r ouders hetzelfde verhaal voorgehouden. Dus dat ze draagmoeder was. Alleen heeft ze op een gegeven moment moeten bevallen. Vraag me af hoe dat dan gegaan moet zijn, aangezien je eerste reflex als ouder is: naar het ziekenhuis! En woonde ze echt permanent thuis?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:50 schreef childintime het volgende:
Ik vraag me al de hele tijd af he.....Hoe kun je in godsnaam een kind krijgen in een huis waar ook anderen wonen zonder dat die er iets van merken? Ik bedoel, een kind krijgen is niet even naar de wc gaan ofzoHeeft ze soms d'r bed met plastic bekleed als ze moest baren en d'r mond volgepropt met een doek (om geen geluid te maken). Hoe verberg je ontsluitingsweeen voor andere mensen, want dat kan (helemaal bij een eerste) uren duren en gebeurt nou eenmaal niet altijd netjes tussen 22.00 en 06.00. Hoe verberg je je buik als je (zeker als je slank bent) hoogzwanger bent terwijl je gewoon in hetzelfde huis woont? Die ouders moeten haast wel slechtziend, slechthorend en seniel zijn om daarvan niets te merken; zeker als zoiets 4 maal gebeurd is.
Ik vind het echt een heel vreemd verhaal, vooral omdat blijkbaar haar werkgever wel wist dat ze zwanger was en in dat soort dorpjes wordt dat dan al snel doorgefluisterd.
Uit de verhalen maak ik dan op dat ze thuis bevallen is. Je kunt niet naar een ziekenhuis gaan en onopgemerkt blijven terwijl die baby's als sneeuw voor de zon verdwijnen. Daarom moeten die ouders het haast wel geweten hebben. Baren gaat in 99% van de gevallen niet zoals in een film, een prachtig schoon kind wat zonder een kik geboren wordt. Meestal geeft een bevalling nogal wat troep. Ik neem aan dat ze de baby's dan ws direkt na de bevalling om gebracht heeft, want anders gaat zo'n kind ook nog huilen en dat is goed hoorbaar. En vervolgens zou ze direkt na de bevalling alle "troep" opgeruimd moeten hebben, het kind verstoppen en s'morgens weer fris en fruitig aan het ontbijt zittenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:54 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Die ouders nemen gewoon hun eigen kind in bescherming natuurlijk. Tuurlijk gaan ze niet zeggen dat ze er iets van gemerkt hebben. Die zijn denk ik enorm geschrokken van dat hele verhaal. Wie weet heeft dat mormel ook d'r ouders hetzelfde verhaal voorgehouden. Dus dat ze draagmoeder was. Alleen heeft ze op een gegeven moment moeten bevallen. Vraag me af hoe dat dan gegaan moet zijn, aangezien je eerste reflex als ouder is: naar het ziekenhuis! En woonde ze echt permanent thuis?
Blijft vaag.
Tja, alleen die gedachte al. Bleh. Wat een walgelijk wijf. Hoe gestoord ben je dan dit 4x achter elkaar te flikken. Maar idd, het is wat je zegt. In theorie kan veel natuurlijk. Je zou haast kunnen stellen dat aan de hand van die reactie van de ouders ze helaas meer moeten weten. Maar goed, onderzoek is nog in volle gang. Ze heeft intussen een bekentenis afgelegd. DNA onderzoek is zo goed als afgerond dacht ik. Over de vader(s) wordt nog niets bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:15 schreef childintime het volgende:
[..]
Uit de verhalen maak ik dan op dat ze thuis bevallen is. Je kunt niet naar een ziekenhuis gaan en onopgemerkt blijven terwijl die baby's als sneeuw voor de zon verdwijnen. Daarom moeten die ouders het haast wel geweten hebben. Baren gaat in 99% van de gevallen niet zoals in een film, een prachtig schoon kind wat zonder een kik geboren wordt. Meestal geeft een bevalling nogal wat troep. Ik neem aan dat ze de baby's dan ws direkt na de bevalling om gebracht heeft, want anders gaat zo'n kind ook nog huilen en dat is goed hoorbaar. En vervolgens zou ze direkt na de bevalling alle "troep" opgeruimd moeten hebben, het kind verstoppen en s'morgens weer fris en fruitig aan het ontbijt zittenOf idd ergens anders bevallen, maar dat zou betekenen dat anderen ervan geweten hebben.
Een plausibele theorie die in een van de vorige topics werd geopperd was dat ze misschien tegen haar ouders zei dat ze met een vriendin weg ging, en een hotelletje boekte in haar eentje. Dat kan namelijk ook gelijk verklaren waarom de baby's in de koffers zaten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:15 schreef childintime het volgende:
[..]
Uit de verhalen maak ik dan op dat ze thuis bevallen is. Je kunt niet naar een ziekenhuis gaan en onopgemerkt blijven terwijl die baby's als sneeuw voor de zon verdwijnen. Daarom moeten die ouders het haast wel geweten hebben. Baren gaat in 99% van de gevallen niet zoals in een film, een prachtig schoon kind wat zonder een kik geboren wordt. Meestal geeft een bevalling nogal wat troep. Ik neem aan dat ze de baby's dan ws direkt na de bevalling om gebracht heeft, want anders gaat zo'n kind ook nog huilen en dat is goed hoorbaar. En vervolgens zou ze direkt na de bevalling alle "troep" opgeruimd moeten hebben, het kind verstoppen en s'morgens weer fris en fruitig aan het ontbijt zittenOf idd ergens anders bevallen, maar dat zou betekenen dat anderen ervan geweten hebben.
Dat is best een geloofwaardige theorie als je het mij vraagt. Maar bevallen in een hotel? Stel dat er complicaties zijn?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:29 schreef defamai het volgende:
[..]
Een plausibele theorie die in een van de vorige topics werd geopperd was dat ze misschien tegen haar ouders zei dat ze met een vriendin weg ging, en een hotelletje boekte in haar eentje. Dat kan namelijk ook gelijk verklaren waarom de baby's in de koffers zaten.
Het volledige artikel staat hier:quote:Jeroen zegt nooit te hebben geweten van zwangerschappen van zijn vriendin. Etta had altijd ruimzittende kleding. Met vrijen droeg Etta meestal een T-shirt en het licht moest uit. Etta had een lage dunk van zichzelf, zegt Jeroen.
Aan wie de rechercheurs het ook vragen: niemand in de familie, vrienden- of kennissenkring heeft gemerkt dat Etta in verwachting was. Ze had ook volop geholpen met de verbouwing van hun huis en bij verhuizingen van anderen. Op oude foto’s en video-opnamen valt aan haar niets bijzonders te zien.
[...]
Etta ging vaak in bad. Er zit geen deur in de badkamer, dus Jeroen kon de kraan wel horen lopen. Eenmaal stapte zijn vriendin midden in de nacht in bad. Jeroen vroeg niet wat er aan de hand was. Het interesseerde hem niet. Ze leefden langs elkaar heen.
[...]
Tijdens de zwangerschappen ging Etta vaak in bad. Alleen op die plek had ze het gevoel een kleintje te verwachten. Daar alleen kon ze de dikke buik, het kind en haar gevoel ervaren.
‘Het was fijn om zwanger te zijn’, zegt ze tegen de politie. Tegen het ongeboren kind zei ze dat alles na de geboorte goed zou komen. Hoewel ze ook hoopte dat ze bij de bevalling zou sterven, omdat een ander beter voor het kind zou kunnen zorgen.
Van de bevalling van Lavina herinnert Etta zich hoe ze de benen over de rand van het bad legde. Ze moest persen en voelde het hoofdje komen Ze trok het kind aan het nekje uit de baarmoeder. Ze zag alleen de billetjes. Langer durfde ze niet te kijken.
Ze legde eerst een handdoek over de pasgeborene en hield het kind aan de benen onder water. Ze voelde geen weerstand of andere beweging. Dat wilde ze ook niet.
De navelstreng knipte ze door met een nagelschaartje. Na de bevalling wikkelde ze het kind in handdoeken, deed het in vuilniszakken en stopte het in de groene rugzak. Etta maakte de badkamer schoon en ging naar bed.
Nadat ze Gwen, het tweede kind, meteen na de geboorte in het washok had gelegd, kreeg ze van Jeroen die in de huiskamer zat een horloge. Het was alvast een cadeautje voor haar verjaardag, de volgende dag.
Haar werkgever EN vele patienten van die tandarts wisten dat ze zwanger was. De kans op ontdekking door vragen aan haar familieleden (is de baby er al?) lijkt mij niet onwaarschijnlijk. De kans dat er buiten haar werkomgeving dus mensen vragen gingen stellen in familiekring is erg groot. Ze heeft daarmee veel risico genomen en je vraagt je idd af hoe maf je moet zijn om dat op deze manier aan te pakken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:50 schreef childintime het volgende:
Ik vind het echt een heel vreemd verhaal, vooral omdat blijkbaar haar werkgever wel wist dat ze zwanger was en in dat soort dorpjes wordt dat dan al snel doorgefluisterd.
Ik kan me niet voorstellen dat een ander er niets van merkt dat je ontsluitingsweeen hebt. Dan hebben over het algemeen de meeste vrouwen enorme onrust en blijven niet tot de persweeen rustig in bed liggen. Of het moet in al deze gevallen over flink zwakbegaafden gaan.... Die indruk krijg ik er een beetje van als ik die dingen lees.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:41 schreef Jane het volgende:
Dit zijn wat stukjes uit een artikel van de Volkskrant over de Beverwijkse zaak van een paar jaar geleden:
[..]
Het volledige artikel staat hier:
http://www.volkskrant.nl/(...)Alles_zou_goed_komen
Dus tja... onvoorstelbaar misschien, maar het komt voor. Als je eigen man/vriend het al niet merkt, waarom dan wel je ouders?
Precies daarom vind ik het verhaal vreemd. Helemaal omdat dit 4 keer gebeurd zou zijn.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:57 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Haar werkgever EN vele patienten van die tandarts wisten dat ze zwanger was. De kans op ontdekking door vragen aan haar familieleden (is de baby er al?) lijkt mij niet onwaarschijnlijk. De kans dat er buiten haar werkomgeving dus mensen vragen gingen stellen in familiekring is erg groot. Ze heeft daarmee veel risico genomen en je vraagt je idd af hoe maf je moet zijn om dat op deze manier aan te pakken.
Op wie of wat doel je precies?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:59 schreef childintime het volgende:
[..]
Of het moet in al deze gevallen over flink zwakbegaafden gaan.... Die indruk krijg ik er een beetje van als ik die dingen lees.
In alle gevallen die voorgevallen zijn. Zowel de moeders als de partners/ ouders.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Op wie of wat doel je precies?
Nouja, een tandartsassistente lijkt me niet een zwakbegaafd iemand.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:09 schreef childintime het volgende:
[..]
In alle gevallen die voorgevallen zijn. Zowel de moeders als de partners/ ouders.
Nee, dat dacht ik ook, maar blijkbaar was ze niet slim genoeg om een pil te gaan slikken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:10 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nouja, een tandartsassistente lijkt me niet een zwakbegaafd iemand.
Noch Sietske, noch die Etta uit het verhaal hierboven wordt omschreven als zwakbegaafd. Ik snap zelf ook niet zo goed waarom je tot de conclusie zou komen dat dat wel het geval zou zijn. Of hun partner/ouders, for that matter.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:10 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Tja, daar zeg je wat inderdaad. Bizar verhaal.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:11 schreef childintime het volgende:
[..]
Nee, dat dacht ik ook, maar blijkbaar was ze niet slim genoeg om een pil te gaan slikken.
Ik denk dat dit best wel eens dicht bij de waarheid kan liggen. Van dat borderline weet ik niet, maar dat iets in haar het kind juist wel wilde. Ze hield ze immers ook bij zich (op zolder).quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Tja, daar zeg je wat inderdaad. Bizar verhaal.
Zit te denken aan een gevalletje borderliner. Dat verklaart misschien dat absurde gedrag, persoonlijkheidsstoornis. Een deel van haar wilde een kind, ander deel toch niet.
Ja, het gevoel zwanger te zijn fijn te vinden en dan als je kind geboren wordt het maar om te brengen. Zo iemand kun je niet bepaald normaal begaafd noemen. Ook al zou dat een gevalletje Borderliner zijn, dan nog is er van alles meer aan de hand. Ik ken zat Borderliners die gewoon moeder of vader werden en hun kind zo goed mogelijk op hebben gevoed.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Zit te denken aan een gevalletje borderliner. Dat verklaart misschien dat absurde gedrag, persoonlijkheidsstoornis. Een deel van haar wilde een kind, ander deel toch niet.
Iik heb iemand gekend die ook heel even tandarts assistente is geweest en die was ook niet goed in der hoofd.Zwakbegaafd is een groot woord maar dat zij ook niet spoorde is een feitquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:10 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Gevalletje borderlinerquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Verdiep je eerst eens in wat zwakbegaafd is dan. 'Niet sporen' kan van alles zijn, maar als tandartsassistente heb je wel een normaal IQ nodig.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 07:23 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Iik heb iemand gekend die ook heel even tandarts assistente is geweest en die was ook niet goed in der hoofd.Zwakbegaafd is een groot woord maar dat zij ook niet spoorde is een feit
Weet heus wel wat zwakbegaafd is hoor bijdehandje.En slim is diegene niet waar ik het over heb!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 07:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Verdiep je eerst eens in wat zwakbegaafd is dan. 'Niet sporen' kan van alles zijn, maar als tandartsassistente heb je wel een normaal IQ nodig.
Waarom gooi je 'niet sporen' en 'zwakbegaafd' op een hoop bij die persoon?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 07:58 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Weet heus wel wat zwakbegaafd is hoor bijdehandje.En slim is diegene niet waar ik het over heb!
en wat heeft DAT er nou weer mee te maken?????quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:20 schreef Gillette_M5 het volgende:
Het is een Fries dorpje ook. Christelijk? Dan weet ik wel weer genoeg.
Jij ook niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 07:58 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Weet heus wel wat zwakbegaafd is hoor bijdehandje.En slim is diegene niet waar ik het over heb!
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:33 schreef Alleskids het volgende:
[..]
en wat heeft DAT er nou weer mee te maken?????
In Twente gebeurt zoiets niet he, en in Brabant?? En in Noord enZuid Holland is iedereen braaf en netjes en daar gebeurt nooit iets ? In elk dorp is er sociale toezicht, dus in elk dorp lopen mensen rond die aan de buitenkant anders zijn dan tussen de 4 muren.
De provincie doet er totaal niet toe, het kan overal in Nederland en de wereld gebeuren. Jouw buurvrouw kan wel 10 babylijkjes op zolder hebben liggen
quote:Celstraf en tbs voor doden eigen baby’s
Gepubliceerd: 30 november 2009
Almelo, 30 nov.
De rechtbank in Almelo heeft de 24-jarige studente Marike H. uit Enschede veroordeeld tot anderhalf jaar cel en tbs met dwangverpleging voor doodslag op haar twee baby’s. Archief - Anderhalf jaar en tbs geëist voor babymoorden
Ze heeft de kinderen direct na de geboorte gedood. Het vonnis komt overeen met de eis van de officier van justitie. De rechtbank acht de kans op herhaling aanwezig als de vrouw niet wordt behandeld. H. hield beide zwangerschappen verborgen, en doodde de kinderen uit angst voor ontdekking.
De baby’s die ze ter wereld bracht, in november 2006 en in mei 2008, kwamen door verstikking om het leven. H. verstopte de lijkjes bij een garagebox in de buurt van een studentenhuis waar ze woonde, en op zolder bij haar moeder.
.quote:Babylijkje Breda lag tien maanden op zolder
. vrijdag 30 juli 2010 | 14:58 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 31 juli 2010 | 12:50
[UPDATE 07.00u] BREDA - Het 19-jarige meisje uit Breda, dat is aangehouden vanwege de vondst van een babylijkje, blijkt de afgelopen jaren twee baby's te hebben gebaard. Dat heeft haar advocaat vrijdag verklaard. Het babylijkje dat zondag in het ouderlijk huis van het meisje is aangetroffen, betreft een baby die ten minste een jaar terug moet zijn geboren en gestorven.
De vader van het meisje trof het babylijkje afgelopen zondag in een koffertje aan op zolder. Hij stapte met de vondst naar de politie. Zijn 19-jarige dochter werd kort daarna aangehouden. Het meisje was de dag ervoor, zaterdagochtend, opnieuw van een baby bevallen. Die baby verkeert in goede gezondheid en is inmiddels uit het ziekenhuis. Het kindje is opgevangen door Bureau Jeugdzorg. "Wij zorgen voor een veilige plek voor haar", aldus de woordvoerster.
De moeder en zus van het 19-jarige meisje, die op dat moment in de woning waren, werden door de bevalling volledig verrast en belden het alarmnummer 112. Volgens de advocaat van het meisje zijn beide baby's het gevolg van een geheime relatie. De kinderen hebben, volgens hem, dezelfde vader.
De 19-jarige zat de afgelopen week vast en werd door de politie verhoord. Zij is vrijdagmiddag opnieuw voorgeleid en blijft nog minstens zeker zes dagen vast
Le-zen. Het gaat erom of het een christelijk dorpje is. In dat soort strenge gehuchten gebeuren de meest enge dingen. Of dat nou in Brabant is, Limburg of in Friesland.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:33 schreef Alleskids het volgende:
[..]
en wat heeft DAT er nou weer mee te maken?????
In Twente gebeurt zoiets niet he, en in Brabant?? En in Noord enZuid Holland is iedereen braaf en netjes en daar gebeurt nooit iets ? In elk dorp is er sociale toezicht, dus in elk dorp lopen mensen rond die aan de buitenkant anders zijn dan tussen de 4 muren.
De provincie doet er totaal niet toe, het kan overal in Nederland en de wereld gebeuren. Jouw buurvrouw kan wel 10 babylijkjes op zolder hebben liggen
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 07:23 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Zwakbegaafd is een groot woord maar dat zij ook niet spoorde is een feit
Precies, als je er geen verstand van hebt, zeg dan niets.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 07:33 schreef Eleentje86 het volgende:
Laat die etiketjes maar aan een echte dokter over he
Maar in de Randstad zijn dus ook al babylijkjes verstopt door de moeder gevonden. Gevallen zoals deze dus. Er is echt geen bewijs dat deze dingen alleen in christelijke dorpjes gebeuren.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:46 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Le-zen. Het gaat erom of het een christelijk dorpje is. In dat soort strenge gehuchten gebeuren de meest enge dingen. Of dat nou in Brabant is, Limburg of in Friesland.
Tja, inteeltvolk heb je ongetwijfeld in de randstad wonen. Maar het blijft wel een feit dat veel inteelt in christelijke gehuchten wonen, en daar relatief meer zwakbegaafden wonen om dan die discussie toch maar eens aan te zwengelen. Wat overigens dus niets zegt over dit specifieke geval waarbij dit gedrocht toch een stuk 'slimmer' leek te zijn. Anders word je immers geen tandartsassistente. Zoals ik al zei, dit is een persoonlijkheidsstoornis geval.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar in de Randstad zijn dus ook al babylijkjes verstopt door de moeder gevonden. Gevallen zoals deze dus. Er is echt geen bewijs dat deze dingen alleen in christelijke dorpjes gebeuren.
En Friezen zijn niet zo christelijk hoor. Ja, ze wonen vaak in dorpjes, maar zie geen verband met 'enge' dingen.
Bron van dat in dorpen meer inteelt en zwakbegaafden wonen?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:10 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Tja, inteeltvolk heb je ongetwijfeld in de randstad wonen. Maar het blijft wel een feit dat veel inteelt in christelijke gehuchten wonen, en daar relatief meer zwakbegaafden wonen om dan die discussie toch maar eens aan te zwengelen. Wat overigens dus niets zegt over dit specifieke geval waarbij dit gedrocht toch een stuk 'slimmer' leek te zijn. Anders word je immers geen tandartsassistente. Zoals ik al zei, dit is een persoonlijkheidsstoornis geval.
Daar heb je niet eens een bron voor nodig joh. Dat is algemeen bekend. Er vindt meer incest plaats in streng gelovige dorpen, omdat daar seks nou eenmaal taboe is. En wat je onderdrukt komt dan op deze wijze dmv incest naar buiten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bron van dat in dorpen meer inteelt en zwakbegaafden wonen?
Limburg heb je ook zwarte kousendorpjes zitten. Heb er wel eens doorheen gereden, dus ik weet waar ik over praat. Zijn ook erg schuchtere lui. Bron: eigen ervaring.quote:En over die christelijke dorpen: die heb je alleen langs de 'bible belt ' of zoiets. En die begint geloof ik in Zeeland en loopt door tot de Achterhoek. Limburg zit daar helemaal niet bij.
Kun je ook met een bron komen dat in christelijke dorpen meer inteelt voorkomt en verstandelijk gehandicapten wonen?
Jij bedoelt het soort gehuchten in de biblebelt.... misschien moet je dan eerst eens bedenken waar de biblebelt precies ligt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:46 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Le-zen. Het gaat erom of het een christelijk dorpje is. In dat soort strenge gehuchten gebeuren de meest enge dingen. Of dat nou in Brabant is, Limburg of in Friesland.
Het inteeltverhaal is een hoop geblaat zonder basis, zwakbegaafd zal in de biblebelt wel meer voorkomen, maar dat komt voornamelijk omdat de gezinnen groter zijn en vrouwen tot gemiddeld veel hogere leeftijd kinderen blijven krijgen, dit gecombineerd met een absolute afkeer van abortus maakt dus dat kinderen met een afwijking als het syndroom van Down waarschijnlijk vaker geboren worden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bron van dat in dorpen meer inteelt en zwakbegaafden wonen?
En over die christelijke dorpen: die heb je alleen langs de 'bible belt ' of zoiets. En die begint geloof ik in Zeeland en loopt door tot de Achterhoek. Limburg zit daar helemaal niet bij.
Kun je ook met een bron komen dat in christelijke dorpen meer inteelt voorkomt en verstandelijk gehandicapten wonen?
Zegt dus niets, want in Limburg zitten dat soort dorpjes ook zoals ik al zei.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij bedoelt het soort gehuchten in de biblebelt.... misschien moet je dan eerst eens bedenken waar de biblebelt precies ligt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbelgordel
Ja, maar in de randstad net zo, en op texel bijv. heb je vogels die eigenlijk minder jagen op de makreel bijvoorbeeld. Ik bedoel, een kulargument dus.quote:Overigens zegt het nog geen ruk, want ook in dorpjes in de biblebelt wonen mensen die niet zwaar Christelijk zijn, en van de zwarte kousen gezinnen komen alleen de zonen in de kroeg, als ze al in de kroeg komen, de kans dat een dochter uit een zwarte kousen gezin zich regelmatig lam zuipt, als "losbandig" bekend staat en nog thuis woont is in een gemiddeld zwarte kousen gezin vrij klein.
Bah, wat een genuanceer allemaal. Juist dit is het gevaar, je erop verkijken en nuanceren. Dan ben je gewoon de controle kwijt in mijn ogen. Je wil het graag anders zien, dat begrijp ik.quote:Waarmee ik niet stel dat zulke dames er niet zijn in zulke dorpen, maar de kans dat ze in een zwarte kousen gezin wonen is te verwaarlozen. Overigens ben je in een klein dorp al snel een "sloerie" en een type dat zich "wekelijks lam zuipt" als je als vrouw regelmatig een biertje drinkt en wel eens op de parkeerplaats van de kroeg staat te zoenen, dat soort verhalen zeggen meer over de hoeveelheid roddels in een dorp, en de dubbele moraal dan over iemands gedrag, want over een man hoor je die verhalen niet.
Zoals hierboven ook al is gezegd: je weet niet wat er zich binnen de 4 muren afspeelt. Maar goed, nu weet ik ook waarom jij je verdedigd. Je komt zelf uit zo'n gehucht zeg je net. 1+1 = ...quote:Oh, en ik woon in een zwaar Christelijk zwarte kousen dorp, midden in de biblebelt, en ik zie de zwarte kousen buurmeisjes niet in de dorpskroeg, hun broers wel.
Dank je voor de bevestiging.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
zwakbegaafd zal in de biblebelt wel meer voorkomen,
Beetje jammer joh, ik kom namelijk uit de stad.... dat ik hier woon wil niet zeggen dat ik er vandaan kom.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:40 schreef Gillette_M5 het volgende:
Bah, wat een genuanceer allemaal. Juist dit is het gevaar, je erop verkijken en nuanceren. Dan ben je gewoon de controle kwijt in mijn ogen. Je wil het graag anders zien, dat begrijp ik.
Ik verdedig me niet, ik leg uit, dat jij het ziet als verdediging is meer een getuigenis van jouw gebrek aan kennis en inzicht, en een weigering zaken onder ogen te zien als die verteld worden door iemand die het kan weten.quote:Zoals hierboven ook al is gezegd: je weet niet wat er zich binnen de 4 muren afspeelt. Maar goed, nu weet ik ook waarom jij je verdedigd. Je komt zelf uit zo'n gehucht zeg je net. 1+1 = ...
Nee man, je hebt er nul verstand van zeg.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
Limburg heb je ook zwarte kousendorpjes zitten. Heb er wel eens doorheen gereden, dus ik weet waar ik over praat. Zijn ook erg schuchtere lui. Bron: eigen ervaring.
Waarom wil jij zo graag dat dit meisje uit een streng gelovig gezin komt? Laten we dat ons eerst eens afvragen. Omdat het dan verder van je bed en dus minder eng is? Omdat je dan kunt zeggen "Zie je wel, dat komt door die godsdienstwaanzin. Bij ons, normale mensen, komt dat niet voor!"?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:40 schreef Gillette_M5 het volgende:
Bah, wat een genuanceer allemaal. Juist dit is het gevaar, je erop verkijken en nuanceren. Dan ben je gewoon de controle kwijt in mijn ogen. Je wil het graag anders zien, dat begrijp ik.
Deze vind ik zelf eigenlijk de interessantste. Want in tegenstelling tot de meeste andere van dit soort zaken, krijg ik sterk de indruk dat in dit geval meer mensen wisten van haar zwangerschappen. En dan bedoel ik, meer mensen dan alleen die tandarts en haar collega's in het andere dorp. Er wordt ook gesproken over 'een naaste' die naar de politie gegaan zou zijn. En nu kan het gewoon aan de woordkeuze van de journalist liggen, maar zelf zou ik een collega of werkgever niet als 'naaste' aanduiden. Een naaste klinkt meer als familie, imo.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:34 schreef Alleskids het volgende:
Kunnen we alsjeblieft alle vooroordelen buiten de zaak laten, en de zaak op een nuchter bekijken????
Het gaat om:
wie is/zijn de vaders?
wat bezielde haar om dit zo op te lossen?
-> wie wist ervan?
wie heeft haar geholpen.. bij de bevallen of de afhandeling ervan?
Je moet het niet zo enorm op jezelf betrekken. Voorbeelden als een vent die zich lamzuipt en anderen neukt. Daar kan ik niets mee. Daar gaat de discussie ook niet over. En helemaal niet in de context van deze verschrikkelijke moorden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beetje jammer joh, ik kom namelijk uit de stad.... dat ik hier woon wil niet zeggen dat ik er vandaan kom.
Maar ik ken mijn buren wel, en ik weet ook wie uit welk gezin komt, het is dus geen kwestie van het anders willen zien, het werkt gewoon zo.
Een vent die zich wekelijks lam zuipt en daarna zijn auto in de sloot zet hoor je amper wat over, ook niet als hij iedere week een ander neukt, maar als een meisje de ene week met Karel staat te zoenen en 3 weken later met Peter dan hoor je dat wel... zo werkt dat nou eenmaal, dat jij dat niet onder ogen wilt zien begrijp ik, het vasthouden aan je kortzichtigheid over zulke dorpen is makkelijker.
Nou nee, je brengt het als zodanig dat het zo overkomt. Dat zeg ik je gewoon. Niet zo aangevallen lopen doen. Nergens voor nodig.quote:Ik verdedig me niet, ik leg uit, dat jij het ziet als verdediging is meer een getuigenis van jouw gebrek aan kennis en inzicht, en een weigering zaken onder ogen te zien als die verteld worden door iemand die het kan weten.
Dat mogen ze misschien ook niet vanwege hun strenge opvoeding? Daar al eens bij stilgestaan? Dorp of gehucht is klein, de ouders komen daar dus zo achter als hun dochter in de kroeg rondhangt.quote:Ik stel ook nergens dat ik wel weet wat er tussen die vier muren gebeurt, ik stel alleen dat ik de zwarte kousen buurmeisjes niet in de dorpskroeg tegenkom, hoogstens hun broers
Ga ik doen.quote:Maar goed, hou jij lekker vast aan jouw bekrompen ideeën over Christelijke dorpjes, je overduidelijke kortzichtigeheid is nog erger dan die van de gemiddelde biblebelt bewoner
Ik zou eens gaan kijken bij Ron Brandsteder, heb zo'n donkerbruin vermoeden....quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:50 schreef Jane het volgende:
Hey, ik woon in het Gooi, je weet wel met die grote matras waarop iedereen met elkaar los mag gaan. Maar misschien heeft iemand in z'n villa hier in de buurt ook wel wat babylijkjes in z'n wijnkelder liggen. Weet jij veel?
Leuke oneliner. Doet het goed als je door de mand valt als je niets in kunt brengen tegen de ervaring(en) van een ander. Da's nou jammer voor je.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee man, je hebt er nul verstand van zeg.
Die zijn er wel degelijk. Ik rij door zowat het hele land als onderhoudsmonteur en kom geregeld in Limburg. Dus ik weet waar ik over praat. Het zijn met name die hele kleine dorpjes in het zuiden. Neem nou Sint geertruid of gulpen, pffquote:Zwarte kousen gemeenten zijn gereformeerd, Limburg is katholiek. En ik woon er, dus laten we maar zeggen dat ik wat meer ervaring heb.
Er zijn hier geen dorpen zoals Staphorst of iets dergelijks.
http://www.kloosterwittem.nl/index.php vlak bij gulpen, om maar eens een vb te noemen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:06 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Neem nou Sint geertruid of gulpen, pff
Een kloosterdorp heeft niks met 'zwarte kousen' te maken, dat is iets voor gereformeerden, en een klooster is katholiek.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:06 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Leuke oneliner. Doet het goed als je door de mand valt als je niets in kunt brengen tegen de ervaring(en) van een ander. Da's nou jammer voor je.
[..]
Die zijn er wel degelijk. Ik rij door zowat het hele land als onderhoudsmonteur en kom geregeld in Limburg. Dus ik weet waar ik over praat. Het zijn met name die hele kleine dorpjes in het zuiden. Neem nou Sint geertruid of gulpen, pff
Eh ja, twee kerken en een klooster. So what? Denk je dat de hele bevolking van zo'n dorp zich daar ophoudt ofzo?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:11 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
http://www.kloosterwittem.nl/index.php vlak bij gulpen, om maar eens een vb te noemen.
En 2 kerken maar liefst in zo'n klein kutdorp. Zegt genoeg dacht ik zo. Succes met je verdediging hiertegen.
Een klein dorpje met een klooster en kerken direct een zwartekousendorp noemen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:11 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
http://www.kloosterwittem.nl/index.php vlak bij gulpen, om maar eens een vb te noemen.
En 2 kerken maar liefst in zo'n klein kutdorp. Zegt genoeg dacht ik zo. Succes met je verdediging hiertegen.
Dat bedoel ik nou. Je doet voorkomen alsof je alles weet en de waarheid in pacht hebt maar ondertussen val je genadeloos door de mand als ik met voorbeelden en feiten aankom. Je komt volgens mij zelf niet verder dan de voordeurdrempel. Asjeblieft zeg.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eh ja, twee kerken en een klooster. So what? Denk je dat de hele bevolking van zo'n dorp zich daar ophoudt ofzo?
Echt, stap eens uit je auto als je er langs rijdt en ga eens op een terrasje zitten met mooi weer, en bestel een Gulpener biertje, misschien dat je dan wat minder verzuurd en wereldvreemd reageert.
Nee wat noem je het dan? Een 'vrij' dorp waar die kerken er maar toevallig voor de sier staan?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een klein dorpje met een klooster en kerken direct een zwartekousendorp noemen.![]()
17 jaar toen ze haar eerste kreeg.quote:Inwonerbijeenkomst in Nij Beets
Bijna tweehonderd mensen zijn op een bijeenkomst over de babymoorden in het Friese dorp Nij Beets afgekomen. Ze kunnen daar vragen stellen aan de politie en het OM.
Een 25-jarige vrouw uit het dorp wordt verdacht van moord of doodslag op ten minste vier baby's. Zij had de lichamen verstopt in koffers op de zolder van haar ouderlijke woning.
Geschokt
Volgens burgemeester Ravestein is het dorp zeer geschokt door het drama. Slachtofferhulp is bij de informatiebijeenkomst aanwezig om waar nodig hulp te verlenen.
Bekend
De baby’s zijn ongeveer tussen 2002 en dit jaar geboren. De vrouw was 17 jaar oud tijdens haar eerste zwangerschap. De verdachte, een tandartsassistente, is woensdag aangehouden. Ze heeft de moorden bekend.
Tips
Er zijn vier koffers met een lijkje op de zolder van haar ouderlijk huis gevonden. Het onderzoek naar de vrouw liep al sinds maart van dit jaar. De politie kwam haar op het spoor na tips van personen 'in haar naaste omgeving'.
Adoptie
Die zouden de vrouw meerdere keren zwanger hebben gezien, maar zagen de vrouw daarna nooit met een kindje. Volgens de vrouw had ze de kinderen afgestaan voor adoptie, maar daar had ze geen papieren van.
Draagmoeder
Haar werkgever heeft het adoptieverhaal bevestigd. Volgens de tandarts vertelde de vrouw dat ze draagmoeder was.
Ouders
De politie is sinds donderdag bezig met onderzoek in het huis. De vrouw woonde nog bij haar ouders. Zij zijn volgens de politie geen verdachten.
De ouders wisten ook niets van de zwangerschappen, aldus politiecommissaris Wim van Essen tijdens een persconferentie over de zaak. Politie onderzoekt of anderen betrokken zijn bij de moorden.
© RTL Nieuws.nl
Er zal best een gedeelte zijn die regelmatig een kerk bezoekt. Die mensen zullen hoofdzakelijk katholiek zijn en dat feit alleen al maakt dat het geen zwartekousendorp is. Een dorp met kerken is niet per definitie een zwartekousendorp.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:50 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nee wat noem je het dan? Een 'vrij' dorp waar die kerken er maar toevallig voor de sier staan?
Zwartekousen zijn over het algemeen de gereformeerde mensen. Die dan weer voornamelijk in de biblebelt zitten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:50 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nee wat noem je het dan? Een 'vrij' dorp waar die kerken er maar toevallig voor de sier staan?
Ach ja. Oke, ik ga ook maar weer eens ontopic hier. Zonde van dit topic anders.
[..]
17 jaar toen ze haar eerste kreeg.
Ja das echt een unicum en het meest schokkende in deze zaak ja. Meiden van 17 houden helemaal niet van seks en zijn allemaal zo wijs dat altijd helemaal veilig te doenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:59 schreef Gillette_M5 het volgende:
Maar goed, ze was dus 17 toen ze haar eerste kind kreeg.
17 !! Damn
AAargh!!!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:43 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou. Je doet voorkomen alsof je alles weet en de waarheid in pacht hebt maar ondertussen val je genadeloos door de mand als ik met voorbeelden en feiten aankom. Je komt volgens mij zelf niet verder dan de voordeurdrempel. Asjeblieft zeg.
echt he, van de 250 posts zijn er misschien 10 ontopic.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:13 schreef bloodymary het volgende:
Oh, dit topic is echt te dom voor woorden aan het worden.
Zwartekousendorpen in Limburg
Oh ach welnee. 17 jaar en dan een kind krijgen terwijl je zelf nog maar een kind hebt is een cultuur die jij voorop staatquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja das echt een unicum en het meest schokkende in deze zaak ja. Meiden van 17 houden helemaal niet van seks en zijn allemaal zo wijs dat altijd helemaal veilig te doen
Waaraan jij zojuist hebt deelgenomen. Gefeliciteerd flapdrol.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
echt he, van de 250 posts zijn er misschien 10 ontopic.
De rest is geneuzel over dingen die er misschien zijdelings mee te maken hebben of domme aannames en gekat onderling
Daar was ik al weer mee bezig gegaan, maar er zijn altijd individuen die weer nodig door moeten gaan. Maar goed, 17 jaar was ze toen ze haar eerste kreeg.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:17 schreef Alleskids het volgende:
Zullen we het dan nu weer hebben over hoe triest de zaakis en hoe het zo uit de hand heeft kunnen lopen, en hoe de zaak nu verder zal ontwikkelen?[/b]![]()
![]()
Ohjee we hebben er weer eentje hoor.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:20 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Oh ach welnee. 17 jaar en dan een kind krijgen terwijl je zelf nog maar een kind hebt is een cultuur die jij voorop staat
Ach ja je wil gewoon je gelijk halen he? Vertel, wat is er zo goed aan dat een kind van 17 een kind krijgt?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ohjee we hebben er weer eentje hoor.
Nou vertel, ik welke cultuur gebeuren dat soort dingen echt totaal niet?
Ik zeg nergens dat het goed is, maar ik doe niet alsof dat het nou meest schokkende aan deze zaak isquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:23 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ach ja je wil gewoon je gelijk halen he? Vertel, wat is er zo goed aan dat een kind van 17 een kind krijgt?
Aan je vorige reactie te zien doet het je weinig. Ja uiteraard is het moorden van de baby's erger. Maar ik begon over het nieuwsfeitje dat ze nog maar 17 was. Dat jij begint over de rest van de zaak, sja... Daar had ik het toch even niet over?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het goed is, maar ik doe niet alsof dat het nou meest schokkende aan deze zaak is
Oh het doet me zeker weinig, want het gros van de kinderen van 17 jarige moeders komt nog altijd prima terecht, dus wie zijn wij daar dan op voorhand als zo hard over te oordelen. Er zijn zelfs 17-jarigen die misschien bewust zo jong moeder worden. Als de omstandigheden goed zijn en ze doen het vrijwillig; waarom niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:26 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Aan je vorige reactie te zien doet het je weinig. Ja uiteraard is het moorden van de baby's erger. Maar ik begon over het nieuwsfeitje dat ze nog maar 17 was. Dat jij begint over de rest van de zaak, sja... Daar had ik het toch even niet over?
Goh kom je daar nu echt pas achter?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:59 schreef Gillette_M5 het volgende:
Maar goed, ze was dus 17 toen ze haar eerste kind kreeg.
17 !! Damn
Het gros, heb jij een bron voor die bewering?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh het doet me zeker weinig, want het gros van de kinderen van 17 jarige moeders komt nog altijd prima terecht, dus wie zijn wij daar dan op voorhand als zo hard over te oordelen. Er zijn zelfs 17-jarigen die misschien bewust zo jong moeder worden. Als de omstandigheden goed zijn en ze doen het vrijwillig; waarom niet.
Maar nogmaals, ook dat is alweer een hele andere discussie dan waar dit topic over gaat
Ik wel ja. Hou jij je nou maar lekker bezig met GTSTquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:33 schreef alors het volgende:
[..]
Goh kom je daar nu echt pas achter?Goed op de hoogte ben je.
Hoe maakt het jouw leven anders als je wel weet wie de vader(s) zijn? De vraag is meer waarom mensen zo obsessief nieuwsgierig zijn naar het leed van anderen?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:18 schreef bloodymary het volgende:
Ja, het komt denk ik om dat er verder maar weinig naar buiten komt tot nu toe. Ik ben erg nieuwsgierig (is dat fout?) naar de vaders, hoe ze dat allemaal deed verder en verborgen heeft gehouden en hoe het in het gezin was, dat haar ouders niets wisten en zo.
Maar je hoort er verder nog maar niks over.
Dat heb ik hierboven zojuist al duidelijk gemaakt bij mevrouw alors, die graag GTST kijkt. En meer van dit soort types zijn hier aanwezig. Dat verklaart een hoop. Walgelijk hoe mensen smullen bij het leed van een ander.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hoe maakt het jouw leven anders als je wel weet wie de vader(s) zijn? De vraag is meer waarom mensen zo obsessief nieuwsgierig zijn naar het leed van anderen?
Tja...quote:Zelfde met die Engelse baby die ooit verdween en waar jarenlang mensen zich bezighielden met allerlei theorieën....wat maakt het dat mensen uren en uren gaan filosoferen en alles willen weten over de ellende van andere mensen?
Volgens mij zijn alle NWS-mods op vakantie ofzo.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
echt he, van de 250 posts zijn er misschien 10 ontopic.
De rest is geneuzel over dingen die er misschien zijdelings mee te maken hebben of domme aannames en gekat onderling
Nee, aangezien er nou niet echt feitelijk onderzoek word gedaan naar hoeveel babies van jonge moeders er slecht terecht komen. Eens, het zal meer dan gemiddeld zijn, maar dat heeft nog steeds niets met deze zaak van doen hebben, en allemaal niet met jouw cultuur geblaatquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:36 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Het gros, heb jij een bron voor die bewering?
Meestal zijn de omstandigheden niet goed als je op je 17e al een kind krijgt. Noem het naief, noem het dom, noem het vrijwillig, het valt niet goed te praten.
Nou inderdaad. Het is al eerder geconstateerd dat de moderatie van NWS nogal te wensen over laat. Dat modereren niet alleen het sluiten van topics inhoudt, lijkt niet elke mod begrepen te hebben.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alle NWS-mods op vakantie ofzo.
Als je begrijpend kan lezen had je geweten dat dit in een bepaalde context was bedoeld. Maar oke, ik sla even over want ik heb niet de indruk dat je er iets van begrijpt als je hier al over valt. Dit gaat allemaal aan je voorbij geloof ik. Niet erg verder. Ik discussieer wel met iemand die een iets hoger IQ heeft.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
en allemaal niet met jouw cultuur geblaat
Ja, lijkt het wel op.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alle NWS-mods op vakantie ofzo.
Ja, want het is een bekend gegeven dat veel ex-hersenchirurgen en oud-raketgeleerden nu het mooie vak van onderhoudsmonteur bezigen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:54 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ik discussieer wel met iemand die een iets hoger IQ heeft.
Daarom. Want het zit er hier vol mee natuurlijk. Ook iemand van de NASA aanwezig toevallig?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, want het is een bekend gegeven dat veel ex-hersenchirurgen en oud-raketgeleerden nu het mooie vak van onderhoudsmonteur bezigen.
Oef! Nou heb je me tuk hoor!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:39 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ik wel ja. Hou jij je nou maar lekker bezig met GTST
Sluit mooi aan op wat kingstown al zei, namelijk:quote:
Zit een kern van waarheid in. Laten we met zijn allen de kalmte bewaren en gewoon afwachten tot er meer nieuws naar buiten komt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hoe maakt het jouw leven anders als je wel weet wie de vader(s) zijn? De vraag is meer waarom mensen zo obsessief nieuwsgierig zijn naar het leed van anderen?
Zelfde met die Engelse baby die ooit verdween en waar jarenlang mensen zich bezighielden met allerlei theorieën....wat maakt het dat mensen uren en uren gaan filosoferen en alles willen weten over de ellende van andere mensen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |