En jouw opmerking in de trand van "Wanneer wordt dat mens gesteriliseerd" heeft uiteraard bijgedragen tot een vruchtbare (what's in a name) discussie over zaken die in het Nederlandse rechtssysteem dus in het geheel niet aan de orde zijn. Vind je ook niet?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij vind het een zinloze discussie, jouw mening, geen feit.
Blijkbaar leeft het wel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En jouw opmerking in de trand van "Wanneer wordt dat mens gesteriliseerd" heeft uiteraard bijgedragen tot een vruchtbare (what's in a name) discussie over zaken die in het Nederlandse rechtssysteem dus in het geheel niet aan de orde zijn. Vind je ook niet?
Is dat erg, vrouwen over je heenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Pas maar op, anders krijg je nog een paar vrouwen over je heen hiero omdat je zo praat.....
Dus omdat een strafmaat/wet niet bestaat is een discussie bij voorbaat al zinloos??quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:53 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Is dat erg, vrouwen over je heen, sorry hoor ik snap de reacties over de vraag of Sietske H. (niet B.) Nog kinderen mag, maar het is zoals zoveel zeiden, niet zo nuttig omdat het toch niet als straf kan worden opgelegd. Bovendien geloof ik wel dat ze beter kan worden en zal zijn tegen de tijd dat ze weer vrij komt.
Bovendien vraag ik me af of ze zelf überhaupt wel kinderen zou willen ooit, en welke vent daarmee zou instemmen als hij haar verleden kent.
Start dan een appart topic over wanneer iemands lichaam moet worden verminkt door de wet, of misschien zelfs door middel van een refendum waarin iedereen mag besliisen of een msidad zo erg is dat verminking mag worden toegepst, als degene een misdaad heeft gepleegd, omdat iemand dan bewezen heeft geen goed gebruik van een bepaald lichaamsdeel heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
Dus omdat een strafmaat/wet niet bestaat is een discussie bij voorbaat al zinloos??
Ik ben het met alleskids eens dat dit dan een losstaande discussie is over dit soort straffen in het algemeen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus omdat een strafmaat/wet niet bestaat is een discussie bij voorbaat al zinloos??
Jezus kerel, nok es ff met dat gezeik. Jij als mod moet toch weten dat het best een goeie discussie is, maar NIET HIER. Aangezien het sowieso al in deze zaak niet opgaat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er wordt niks verminkt, er worden 2 eileiders door geknipt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:07 schreef Alleskids het volgende:
[..]
Start dan een appart topic over wanneer iemands lichaam moet worden verminkt door de wet, of misschien zelfs door middel van een refendum waarin iedereen mag besliisen of een msidad zo erg is dat verminking mag worden toegepst, als degene een misdaad heeft gepleegd, omdat iemand dan bewezen heeft geen goed gebruik van een bepaald lichaamsdeel heeft gemaakt.
moord met je handen gepleegd: handen afhakken
babies direct vanuit je baarmoeder vermoord: baarmoeder verwijderen
iemand dood getrapt: benen afhakken
een misdaad uit intelligentie gepleegd: hersenen verwijderen
iemand verkracht met je lul: lul verwijderen
iemand doodgeslagen met je DD cup borsten: borsten amputeren
iemand dood gedrukt met je dikke kont: je kont chirurgisch verwijderen
de Arabishe cultuur en wetgeving, die dor iedereen verfoeid wordt, is zo slecht nog niet he
Als iemand verordeeld is voor een misdaad, waarbij een lichaamsdeel is gebruikt, is bewezen dat degnene onjuist gebruik van dat lichamasdeel heeft gemaakt, en dus moet dat lichaamsdeel verwijderd worden om misdadenin de toekomst die met het betreffende lichaamsdeel begaan zouden kunnen worden te voorkomen??
Het klinkt heel erg klinisch, maar zo moet het maar eens gedaan worden, aangezien er zo gemakkelijk gepraat wordt over het verminken van Sietske haar lichaam. En als dit met haar zou worden gedaan, na wettelijke veroodeling, wie is de volgende, voor welke misdaad?
Ik vind dit wel degelijk een onderdeel van deze zaak omdat ik dit een strafmaat vind die zeer goed bij haar van toepassing is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jezus kerel, nok es ff met dat gezeik. Jij als mod moet toch weten dat het best een goeie discussie is, maar NIET HIER. Aangezien het sowieso al in deze zaak niet opgaat.
Als je er leuk verder over wil keuvelen open je er een topic over ofzo, maar hier gaat het over de zaak, niet over of er wel of geen nut is bij verplichte sterilisatie
Het kan hier in Nederland niet eens opgelegd worden als straf, nietwaar? Dus er IS geen connectie. Anders kan je in ieder topic wel gaan zitten miepen over niet bestaande straffenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vind dit wel degelijk een onderdeel van deze zaak omdat ik dit een strafmaat vind die zeer goed bij haar van toepassing is.
Zo, daar heb je je connectie.
Mijn god, heb je nou zo'n plank voor je kop of ben je gewoon zo?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het kan hier in Nederland niet eens opgelegd worden als straf, nietwaar? Dus er IS geen connectie. Anders kan je in ieder topic wel gaan zitten miepen over niet bestaande straffen
Het IS gewoon zo? Een rechter kan het niet direct opleggen als strafmiddel. Dus dan kan je hoog en laag springen of kunnen nog zoveel mensen het wel willen, het gaat gewoon niet gebeuren. Dus verliest het de hele connectie met deze zaak.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mijn god, heb je nou zo'n plank voor je kop of ben je gewoon zo?
Wetten kunnen aangepast worden omdat die situatie daar om vraagt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het IS gewoon zo? Een rechter kan het niet direct opleggen als strafmiddel. Dus dan kan je hoog en laag springen of kunnen nog zoveel mensen het wel willen, het gaat gewoon niet gebeuren. Dus verliest het de hele connectie met deze zaak.
Ik kan ook wel vinden dat ze bij overvallers de rechterpink voor 2/3e moeten amputeren zodat ze herkenbaar zijn, maar dit kan ook niet opgelegd worden, dus ga ik er ook niet een heel topic over een overval mee zitten verzieken
Dit zijn geen vergelijkingen.Ze heeft die kinderen toch niet dood gemaakt met der baarmoeder.Waar slaat dit op?Ze heeft kindjes gemaakt om ze vervolgens te doden.DAAROM is het beter dat ze geen kinderen meer krijgt!!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:07 schreef Alleskids het volgende:
[..]
Start dan een appart topic over wanneer iemands lichaam moet worden verminkt door de wet, of misschien zelfs door middel van een refendum waarin iedereen mag besliisen of een msidad zo erg is dat verminking mag worden toegepst, als degene een misdaad heeft gepleegd, omdat iemand dan bewezen heeft geen goed gebruik van een bepaald lichaamsdeel heeft gemaakt.
moord met je handen gepleegd: handen afhakken
babies direct vanuit je baarmoeder vermoord: baarmoeder verwijderen
iemand dood getrapt: benen afhakken
een misdaad uit intelligentie gepleegd: hersenen verwijderen
iemand verkracht met je lul: lul verwijderen
iemand doodgeslagen met je DD cup borsten: borsten amputeren
iemand dood gedrukt met je dikke kont: je kont chirurgisch verwijderen
de Arabishe cultuur en wetgeving, die dor iedereen verfoeid wordt, is zo slecht nog niet he
Als iemand verordeeld is voor een misdaad, waarbij een lichaamsdeel is gebruikt, is bewezen dat degnene onjuist gebruik van dat lichamasdeel heeft gemaakt, en dus moet dat lichaamsdeel verwijderd worden om misdadenin de toekomst die met het betreffende lichaamsdeel begaan zouden kunnen worden te voorkomen??
Het klinkt heel erg klinisch, maar zo moet het maar eens gedaan worden, aangezien er zo gemakkelijk gepraat wordt over het verminken van Sietske haar lichaam. En als dit met haar zou worden gedaan, na wettelijke veroodeling, wie is de volgende, voor welke misdaad?
Dan open je toch in POL een discussietopic, of je mailt een politicus?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wetten kunnen aangepast worden omdat die situatie daar om vraagt.
Als de wet veranderd kan de strafmaat ook aangepast worden.
Wanneer er maar maatschappelijkbrede discussie op gang komt en blijft zal dit steeds tevoorschijn komen bij dit soort misdaden.
Dus ook relevant voor de discussie omdat die roep toch steeds harder wordt blijkbaar.
Nu zwengel ik 'm aan en de volgende keer doet iemand anders dat omdat die discussie wel degelijk bij de daden van diegene past en wat men vind wat voor straf diegene behoort te krijgen, al dan niet wat mogelijk is.
Jongen ...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er wordt niks verminkt, er worden 2 eileiders door geknipt.
Laten we het maar op gelijke behandeling houdenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:01 schreef bloodymary het volgende:
Tsja, dat is dan weer voer voor een nieuwe discussie. Ik vind dat eigenlijk wel terecht. Ik vind moord op een volwassene of een ouder kind ook erger dan op een baby. Omdat je dan een individu vermoord en een baby is dat nog niet.
Wtfquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:01 schreef bloodymary het volgende:
Tsja, dat is dan weer voer voor een nieuwe discussie. Ik vind dat eigenlijk wel terecht. Ik vind moord op een volwassene of een ouder kind ook erger dan op een baby. Omdat je dan een individu vermoord en een baby is dat nog niet.
Een baby geen individu?quote:
Dus moord op bejaarden moet ook minder gestraft worden? En moord op MBO'ers ook?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:34 schreef bloodymary het volgende:
Ik weet niet of ik het goed omschrijf met individu, maar ik bedoel een baby heeft nog geen ontwikkeling, geen persoonlijkheid, geen banden etc.
En de band met de moeder en vader zullen we maar even vergeten voor het gemak?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:34 schreef bloodymary het volgende:
Ik weet niet of ik het goed omschrijf met individu, maar ik bedoel een baby heeft nog geen ontwikkeling, geen persoonlijkheid, geen banden etc.
Sure.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:40 schreef bloodymary het volgende:
En zelfs als je vanuit de ouders kijkt. Ik wil het niet bagatelliseren, want het is gewoon heel erg. Maar ik denk dat je als ouder meer kapot bent van de dood van je 10-jarige dochter of je 30-jarige zoon dan van je 2 uur oude baby.
denk je uberhaupt?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sure.
En dan wordt ik beschuldigd van belachelijk denken.
Als jij een simpele opmerking van mij al niet snapt ga ik de rest niet meer uitleggen aan je.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:44 schreef emma1986 het volgende:
[..]
denk je uberhaupt?
wat snap je niet aan het feit dat een band moet groeien?
9 maanden zwanger zijn of 9 maanden zwanger+12 jaar kind opvoeden is anders hoor
Wat is dat nu voor antwoord? Je kunt toch proberen om uit te leggen wat je nu bedoelt?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als jij een simpele opmerking van mij al niet snapt ga ik de rest niet meer uitleggen aan je.
pas maar op met relaties.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als jij een simpele opmerking van mij al niet snapt ga ik de rest niet meer uitleggen aan je.
Wanneer er al begonnen wordt met de opmerking of ik uberhaupt wel denk, denk je dan dat ik zin heb om een reply te gaan typen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:45 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor antwoord? Je kunt toch proberen om uit te leggen wat je nu bedoelt?
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:46 schreef emma1986 het volgende:
[..]
pas maar op met relaties.
zelfs de breuk van een 2 dagen relatie voelt voor jou hetzelfde aan als een relatie van 2, 12 of 20 jaar
het vaststellen van je denkvermogen na eerdere reacties hier leek me nogal wenselijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer er al begonnen wordt met de opmerking of ik uberhaupt wel denk, denk je dan dat ik zin heb om een reply te gaan typen?
Nee dus.
Wanneer jij drie!! letters niet begrijpt die op een gequote post slaan zou ik als ik jou was zelf heel erg gaan twijfelen aan je eigen denk vermogen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:50 schreef emma1986 het volgende:
[..]
het vaststellen van je denkvermogen na eerdere reacties hier leek me nogal wenselijk.
Ik zou heel voorzichtig zijn met die conclusie, goed bedoeld advies.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:43 schreef bloodymary het volgende:
Ik weet niet of het belachelijk is. Ik heb het beide in mijn naaste omgeving zien gebeuren en kon daar deze conclusie uit trekken.
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben en geen antwoord op krijg. Wat is de wettelijke achtergrond van het verschil?
die discussie was al dood toen jij je ermee begon te bemoeien hoorquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer jij drie!! letters niet begrijpt die op een gequote post slaan zou ik als ik jou was zelf heel erg gaan twijfelen aan je eigen denk vermogen.
Tenzij je me persoonlijk kent, maar dat betwijfel ik ten zeerste.
Dus.
Terug naar de discussie.
Het wetboek staat online, maar daar wordt niemand veel wijzer van denk ik omdat er zoveel factoren meespelen. Het kan namelijk dood door schuld, doodslag of met voorbedachte rade zijn en dat hangt ook weer af van de state of mind etc.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:43 schreef bloodymary het volgende:
Ik weet niet of het belachelijk is. Ik heb het beide in mijn naaste omgeving zien gebeuren en kon daar deze conclusie uit trekken.
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben en geen antwoord op krijg. Wat is de wettelijke achtergrond van het verschil?
Ja ik denk ook dat meeweegt dat ze misschien in haar hoofd geen andere uitweg zag, of dacht de zwangerschap ongedaan te kunnen maken door het kind weg te laten gaan, dan is het niet gebeurd zeg maar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:13 schreef bloodymary het volgende:
Wellicht laten ze dan meewegen dat psychische "verwarring" vaak ten grondslag ligt en dat de moeder al gestraft is (doordat haar kind dood is).
Beetje jammer alleen dat het om minimaal 3 babies gaat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:13 schreef bloodymary het volgende:
Wellicht laten ze dan meewegen dat psychische "verwarring" vaak ten grondslag ligt en dat de moeder al gestraft is (doordat haar kind dood is).
Ja, maar als het 1 keer een uitweg geeft, werkt het daarna ook voor haar. Ik denk trouwens ook dat ze die baby's ook niet als haar eigen beschouwd heeft of alleen als een last waar ze mee moest dealen. In ieder geval zit er psychisch veel scheef.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat het om minimaal 3 babies gaat.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:28 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Ja, maar als het 1 keer een uitweg geeft, werkt het daarna ook voor haar. Ik denk trouwens ook dat ze die baby's ook niet als haar eigen beschouwd heeft of alleen als een last waar ze mee moest dealen. In ieder geval zit er psychisch veel scheef.
TBS, en heel veel voorlichting, en ik vraag me echt af of zij zelf überhaupt ooit nog kinderen zou willen, dat geeft lijkt mij alleen maar de herinnering en confrontatie met wat ze gedaan heeft. Dus ik denk dat het geheel zich in dat opzicht zelf oplost, de psychische schade is groot genoeg, lichamelijke maatregelen zijn overbodig denk ik.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Ook al iets wat ik eerder heb gepost trouwens.
Maar hoe voorkom je herhaling?
Ik betwijfel dat omdat dat schokeffect de eerste, tweede, en misschien derde keer ook niet geholpen heeft.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:40 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
TBS, en heel veel voorlichting, en ik vraag me echt af of zij zelf überhaupt ooit nog kinderen zou willen, dat geeft lijkt mij alleen maar de herinnering en confrontatie met wat ze gedaan heeft. Dus ik denk dat het geheel zich in dat opzicht zelf oplost, de psychische schade is groot genoeg, lichamelijke maatregelen zijn overbodig denk ik.
Dus dat houd in 24/7 iemand bij haar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:51 schreef Alleskids het volgende:
voorkomen zonder haar lichamelijk iets aan te doen, kan door betere toezicht dat zij voorbehoedsmiddelen gebruikt. Allertheid van ouders, of vriendinnen, van: denk je er wel om dat je de pil neemt. Je kan haar moeilijk gaan verbieden ooit nog sex te hebben, en hoe wil je het voorkomen, door haar vast te binden?
Waar het vooral aan ontbroken heeft is toezicht, ouders die (zogenaamd) van niets wisten, naaste omgeving die van niets wist, niet van de zwangerschap en van de baby die dan normaal gsproken te voorschijn komt.
Misschein dat ze ooit wel echt een kind wil, met de juiste man en de juiste omstandigheden.
Omdat het toen op de automatische piloot ging waarschijnlijk en ze tussendoor geen hulp heeft gehad. Nu krijgt ze wel hulp en langdurig ook, daarna zal ze wel beter weten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat omdat dat schokeffect de eerste, tweede, en misschien derde keer ook niet geholpen heeft.
Die is goed voor 10 a 12 weken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:37 schreef alors het volgende:
Prikpil mensen, prikpil, google het anders. Ik hoorde op de radio dat de uitslag van DNA onderzoek eraan komt.
Mocht de vader familie zijn weten ze dat nu natuurlijk ook al. Dat schijn je wel zo aan het DNA te zienquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:46 schreef alors het volgende:
Omrop Fryslan:
NFI zegt alle baby's zijn zeer waarschijnlijk van haar, 4e baby heeft ze nu ook erkend.
Van wat ik heb gezien valt dat wel mee hoor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:54 schreef Netsplitter het volgende:
Ze zal wel een slechte jeugd gehad hebben.
Ja hoor. Jij kon niet binnen die 4 muren kijken toch, ook al woonde je in hetzelfde dorp?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:57 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Van wat ik heb gezien valt dat wel mee hoor.
Ok.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:46 schreef alors het volgende:
Omrop Fryslan:
NFI zegt alle baby's zijn zeer waarschijnlijk van haar, 4e baby heeft ze nu ook erkend.
Was ook redelijk sarcastisch bedoeld.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:57 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Moet ik hier serieus op in gaan? Die mensen zijn geen kluizenaars ofzo en ik ken gezinsleden persoonlijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Ja hoor. Jij kon niet binnen die 4 muren kijken toch, ook al woonde je in hetzelfde dorp?
men had het ook steeds over de "Groningse HIV-zaak" bij die homo's die elkaar voor de lol met geinfecteerd bloed gingen injecterenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:12 schreef Strani het volgende:
Zonder het topic doorgelezen te hebben (te veel werk) en dus niet wetende of iemand dit eerder heeft opgemerkt: Is het niet eigenaardig dat de media het consequent hebben over 'de Friezin'? Dat doet men dacht ik niet met 'De Groningse' of 'De Zuid-Hollandse'. Men probeert de Friezen kapot te maken!
Jij weet alles wel goed te vertellen hequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:07 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Moet ik hier serieus op in gaan? Die mensen zijn geen kluizenaars ofzo en ik ken gezinsleden persoonlijk.
Je hoeft er niet serieus op in te gaan, moet je zelf weten. Maar NIEMAND kan binnen 4 muren kijken, tenzij je bij het gezin in huis hebt gewoond. Kom op zeg, je doet jezelf nu voor als een echte insider. Als er ergens iets gaande is, bijvoorbeeld in een gezin, dan is het echt niet gek om te denken dat ze dat buiten het oog van buitenstaanders houden. Zeker in een klein dorp. Is het niet voor het oog van het kerkvolk, dan wel voor het geroezemoes dat in zo'n gehucht ontstaat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:07 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Moet ik hier serieus op in gaan? Die mensen zijn geen kluizenaars ofzo en ik ken gezinsleden persoonlijk.
Je moet mij geen woorden in de mond leggen. Ik zeg niet dat er niets aan de hand is daar, blijkbaar wel. Maar ik zeg alleen dat ik nooit de indruk heb gekregen dat er iets mis is in dat gezin. Er zijn genoeg gezinnen waar wel duidelijk te merken is dat er iets niet klopt maar dat was hier niet zo.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:29 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Je hoeft er niet serieus op in te gaan, moet je zelf weten. Maar NIEMAND kan binnen 4 muren kijken, tenzij je bij het gezin in huis hebt gewoond. Kom op zeg, je doet jezelf nu voor als een echte insider. Als er ergens iets gaande is, bijvoorbeeld in een gezin, dan is het echt niet gek om te denken dat ze dat buiten het oog van buitenstaanders houden. Zeker in een klein dorp. Is het niet voor het oog van het kerkvolk, dan wel voor het geroezemoes dat in zo'n gehucht ontstaat.
Ik vind het echt lachwekkend dat jij serieus denkt te weten dat daar niks aan de hand was.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:21 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Jij weet alles wel goed te vertellen he
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:54 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Je moet mij geen woorden in de mond leggen. Ik zeg niet dat er niets aan de hand is daar, blijkbaar wel. Maar ik zeg alleen dat ik nooit de indruk heb gekregen dat er iets mis is in dat gezin. Er zijn genoeg gezinnen waar wel duidelijk te merken is dat er iets niet klopt maar dat was hier niet zo.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:57 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik heb geen probleem, ik erger me er wel aan dat je als een soort alternatieve starfucker meets namedropper loopt te gedragen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:10 schreef J.R.S. het volgende:
Ja, dus voor zover je dat kan weten als ontzettende buitenstaander, is er geen indicatie dat er grote problemen zijn in dat gezin. Wat is jouw probleem?
Mee eensquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:29 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Je hoeft er niet serieus op in te gaan, moet je zelf weten. Maar NIEMAND kan binnen 4 muren kijken, tenzij je bij het gezin in huis hebt gewoond. Kom op zeg, je doet jezelf nu voor als een echte insider. Als er ergens iets gaande is, bijvoorbeeld in een gezin, dan is het echt niet gek om te denken dat ze dat buiten het oog van buitenstaanders houden. Zeker in een klein dorp. Is het niet voor het oog van het kerkvolk, dan wel voor het geroezemoes dat in zo'n gehucht ontstaat.
Ik vind het echt lachwekkend dat jij serieus denkt te weten dat daar niks aan de hand was.
Ja hoor. Jaloezie. Ik ben benieuwd waar je terug kunt vinden dat ik me wel met andere roddels en achterklap bezig houd. Helemaal niet dus. Ik vind juist JRS een heel hoog roddel- en achterklapniveau hebben.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:52 schreef Jane het volgende:
Wat een belachelijke aanval op J.R.S. nu weer!Ik zie iedereen hier de meest afschuwelijke dingen roepen en speculeren, maar als iemand die het gezin nota bene kent(!) iets zegt of zo'n uit de lucht gegrepen aantijging tegenspreekt, wordt diegene bij wijze van spreke met de grond gelijk gemaakt. Dat vind ik nou lachwekkend. Dat complete buitenstaanders hier wel mogen roepen dat 'die vader er vast iets mee te maken heeft' weet ik wat al niet voor een uit de duim gezogen onzin, maar J.R.S. moet ineens haar mond houden. Komt bijna over als een soort kinderachtige jaloezie.
Natuurlijk wordt er gespeculeerd. Dat is altijd in dit soort zaken en dat is op zich ook niet zo erg. Maar val dan niet iemand aan die er vanuit zijn of haar eigen observaties anders over denkt.
Ik ken 1 lid van het gezin wel persoonlijk en niet alleen horen en zien. Ik ken het gezin dus in ieder geval beter dan iedereen die hier meteen roept dat de vader van het gezin er wat mee te maken zou hebben of andere theorieën uit de lucht plukt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:55 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Ja hoor. Jaloezie. Ik ben benieuwd waar je terug kunt vinden dat ik me wel met andere roddels en achterklap bezig houd. Helemaal niet dus. Ik vind juist JRS een heel hoog roddel- en achterklapniveau hebben.
En het is niet alleen JRS, ik heb me in deze reeks al vaker geërgerd aan domme uitspraken, waar jij je dus ook aan ergert.
"iemand die het gezin nota bene kent", juist helemaal niet toch? Ja, van horen en zien. Maar echt kennen is iets heel anders en ik vind juist dat dat soort mensen éxtra voorzichtig moet zijn in uitspraken.
Dan weet jij dus of er iets klopt aan mijn vorige posting...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:24 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Ik ken 1 lid van het gezin wel persoonlijk
Dat weet ik niet, want ik ken haar broer die al lang niet meer thuis woont. Maar ik kan het navragen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dan weet jij dus of er iets klopt aan mijn vorige posting...
Die ouders nemen gewoon hun eigen kind in bescherming natuurlijk. Tuurlijk gaan ze niet zeggen dat ze er iets van gemerkt hebben. Die zijn denk ik enorm geschrokken van dat hele verhaal. Wie weet heeft dat mormel ook d'r ouders hetzelfde verhaal voorgehouden. Dus dat ze draagmoeder was. Alleen heeft ze op een gegeven moment moeten bevallen. Vraag me af hoe dat dan gegaan moet zijn, aangezien je eerste reflex als ouder is: naar het ziekenhuis! En woonde ze echt permanent thuis?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:50 schreef childintime het volgende:
Ik vraag me al de hele tijd af he.....Hoe kun je in godsnaam een kind krijgen in een huis waar ook anderen wonen zonder dat die er iets van merken? Ik bedoel, een kind krijgen is niet even naar de wc gaan ofzoHeeft ze soms d'r bed met plastic bekleed als ze moest baren en d'r mond volgepropt met een doek (om geen geluid te maken). Hoe verberg je ontsluitingsweeen voor andere mensen, want dat kan (helemaal bij een eerste) uren duren en gebeurt nou eenmaal niet altijd netjes tussen 22.00 en 06.00. Hoe verberg je je buik als je (zeker als je slank bent) hoogzwanger bent terwijl je gewoon in hetzelfde huis woont? Die ouders moeten haast wel slechtziend, slechthorend en seniel zijn om daarvan niets te merken; zeker als zoiets 4 maal gebeurd is.
Ik vind het echt een heel vreemd verhaal, vooral omdat blijkbaar haar werkgever wel wist dat ze zwanger was en in dat soort dorpjes wordt dat dan al snel doorgefluisterd.
Uit de verhalen maak ik dan op dat ze thuis bevallen is. Je kunt niet naar een ziekenhuis gaan en onopgemerkt blijven terwijl die baby's als sneeuw voor de zon verdwijnen. Daarom moeten die ouders het haast wel geweten hebben. Baren gaat in 99% van de gevallen niet zoals in een film, een prachtig schoon kind wat zonder een kik geboren wordt. Meestal geeft een bevalling nogal wat troep. Ik neem aan dat ze de baby's dan ws direkt na de bevalling om gebracht heeft, want anders gaat zo'n kind ook nog huilen en dat is goed hoorbaar. En vervolgens zou ze direkt na de bevalling alle "troep" opgeruimd moeten hebben, het kind verstoppen en s'morgens weer fris en fruitig aan het ontbijt zittenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:54 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Die ouders nemen gewoon hun eigen kind in bescherming natuurlijk. Tuurlijk gaan ze niet zeggen dat ze er iets van gemerkt hebben. Die zijn denk ik enorm geschrokken van dat hele verhaal. Wie weet heeft dat mormel ook d'r ouders hetzelfde verhaal voorgehouden. Dus dat ze draagmoeder was. Alleen heeft ze op een gegeven moment moeten bevallen. Vraag me af hoe dat dan gegaan moet zijn, aangezien je eerste reflex als ouder is: naar het ziekenhuis! En woonde ze echt permanent thuis?
Blijft vaag.
Tja, alleen die gedachte al. Bleh. Wat een walgelijk wijf. Hoe gestoord ben je dan dit 4x achter elkaar te flikken. Maar idd, het is wat je zegt. In theorie kan veel natuurlijk. Je zou haast kunnen stellen dat aan de hand van die reactie van de ouders ze helaas meer moeten weten. Maar goed, onderzoek is nog in volle gang. Ze heeft intussen een bekentenis afgelegd. DNA onderzoek is zo goed als afgerond dacht ik. Over de vader(s) wordt nog niets bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:15 schreef childintime het volgende:
[..]
Uit de verhalen maak ik dan op dat ze thuis bevallen is. Je kunt niet naar een ziekenhuis gaan en onopgemerkt blijven terwijl die baby's als sneeuw voor de zon verdwijnen. Daarom moeten die ouders het haast wel geweten hebben. Baren gaat in 99% van de gevallen niet zoals in een film, een prachtig schoon kind wat zonder een kik geboren wordt. Meestal geeft een bevalling nogal wat troep. Ik neem aan dat ze de baby's dan ws direkt na de bevalling om gebracht heeft, want anders gaat zo'n kind ook nog huilen en dat is goed hoorbaar. En vervolgens zou ze direkt na de bevalling alle "troep" opgeruimd moeten hebben, het kind verstoppen en s'morgens weer fris en fruitig aan het ontbijt zittenOf idd ergens anders bevallen, maar dat zou betekenen dat anderen ervan geweten hebben.
Een plausibele theorie die in een van de vorige topics werd geopperd was dat ze misschien tegen haar ouders zei dat ze met een vriendin weg ging, en een hotelletje boekte in haar eentje. Dat kan namelijk ook gelijk verklaren waarom de baby's in de koffers zaten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:15 schreef childintime het volgende:
[..]
Uit de verhalen maak ik dan op dat ze thuis bevallen is. Je kunt niet naar een ziekenhuis gaan en onopgemerkt blijven terwijl die baby's als sneeuw voor de zon verdwijnen. Daarom moeten die ouders het haast wel geweten hebben. Baren gaat in 99% van de gevallen niet zoals in een film, een prachtig schoon kind wat zonder een kik geboren wordt. Meestal geeft een bevalling nogal wat troep. Ik neem aan dat ze de baby's dan ws direkt na de bevalling om gebracht heeft, want anders gaat zo'n kind ook nog huilen en dat is goed hoorbaar. En vervolgens zou ze direkt na de bevalling alle "troep" opgeruimd moeten hebben, het kind verstoppen en s'morgens weer fris en fruitig aan het ontbijt zittenOf idd ergens anders bevallen, maar dat zou betekenen dat anderen ervan geweten hebben.
Dat is best een geloofwaardige theorie als je het mij vraagt. Maar bevallen in een hotel? Stel dat er complicaties zijn?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:29 schreef defamai het volgende:
[..]
Een plausibele theorie die in een van de vorige topics werd geopperd was dat ze misschien tegen haar ouders zei dat ze met een vriendin weg ging, en een hotelletje boekte in haar eentje. Dat kan namelijk ook gelijk verklaren waarom de baby's in de koffers zaten.
Het volledige artikel staat hier:quote:Jeroen zegt nooit te hebben geweten van zwangerschappen van zijn vriendin. Etta had altijd ruimzittende kleding. Met vrijen droeg Etta meestal een T-shirt en het licht moest uit. Etta had een lage dunk van zichzelf, zegt Jeroen.
Aan wie de rechercheurs het ook vragen: niemand in de familie, vrienden- of kennissenkring heeft gemerkt dat Etta in verwachting was. Ze had ook volop geholpen met de verbouwing van hun huis en bij verhuizingen van anderen. Op oude foto’s en video-opnamen valt aan haar niets bijzonders te zien.
[...]
Etta ging vaak in bad. Er zit geen deur in de badkamer, dus Jeroen kon de kraan wel horen lopen. Eenmaal stapte zijn vriendin midden in de nacht in bad. Jeroen vroeg niet wat er aan de hand was. Het interesseerde hem niet. Ze leefden langs elkaar heen.
[...]
Tijdens de zwangerschappen ging Etta vaak in bad. Alleen op die plek had ze het gevoel een kleintje te verwachten. Daar alleen kon ze de dikke buik, het kind en haar gevoel ervaren.
‘Het was fijn om zwanger te zijn’, zegt ze tegen de politie. Tegen het ongeboren kind zei ze dat alles na de geboorte goed zou komen. Hoewel ze ook hoopte dat ze bij de bevalling zou sterven, omdat een ander beter voor het kind zou kunnen zorgen.
Van de bevalling van Lavina herinnert Etta zich hoe ze de benen over de rand van het bad legde. Ze moest persen en voelde het hoofdje komen Ze trok het kind aan het nekje uit de baarmoeder. Ze zag alleen de billetjes. Langer durfde ze niet te kijken.
Ze legde eerst een handdoek over de pasgeborene en hield het kind aan de benen onder water. Ze voelde geen weerstand of andere beweging. Dat wilde ze ook niet.
De navelstreng knipte ze door met een nagelschaartje. Na de bevalling wikkelde ze het kind in handdoeken, deed het in vuilniszakken en stopte het in de groene rugzak. Etta maakte de badkamer schoon en ging naar bed.
Nadat ze Gwen, het tweede kind, meteen na de geboorte in het washok had gelegd, kreeg ze van Jeroen die in de huiskamer zat een horloge. Het was alvast een cadeautje voor haar verjaardag, de volgende dag.
Haar werkgever EN vele patienten van die tandarts wisten dat ze zwanger was. De kans op ontdekking door vragen aan haar familieleden (is de baby er al?) lijkt mij niet onwaarschijnlijk. De kans dat er buiten haar werkomgeving dus mensen vragen gingen stellen in familiekring is erg groot. Ze heeft daarmee veel risico genomen en je vraagt je idd af hoe maf je moet zijn om dat op deze manier aan te pakken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:50 schreef childintime het volgende:
Ik vind het echt een heel vreemd verhaal, vooral omdat blijkbaar haar werkgever wel wist dat ze zwanger was en in dat soort dorpjes wordt dat dan al snel doorgefluisterd.
Ik kan me niet voorstellen dat een ander er niets van merkt dat je ontsluitingsweeen hebt. Dan hebben over het algemeen de meeste vrouwen enorme onrust en blijven niet tot de persweeen rustig in bed liggen. Of het moet in al deze gevallen over flink zwakbegaafden gaan.... Die indruk krijg ik er een beetje van als ik die dingen lees.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:41 schreef Jane het volgende:
Dit zijn wat stukjes uit een artikel van de Volkskrant over de Beverwijkse zaak van een paar jaar geleden:
[..]
Het volledige artikel staat hier:
http://www.volkskrant.nl/(...)Alles_zou_goed_komen
Dus tja... onvoorstelbaar misschien, maar het komt voor. Als je eigen man/vriend het al niet merkt, waarom dan wel je ouders?
Precies daarom vind ik het verhaal vreemd. Helemaal omdat dit 4 keer gebeurd zou zijn.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:57 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Haar werkgever EN vele patienten van die tandarts wisten dat ze zwanger was. De kans op ontdekking door vragen aan haar familieleden (is de baby er al?) lijkt mij niet onwaarschijnlijk. De kans dat er buiten haar werkomgeving dus mensen vragen gingen stellen in familiekring is erg groot. Ze heeft daarmee veel risico genomen en je vraagt je idd af hoe maf je moet zijn om dat op deze manier aan te pakken.
Op wie of wat doel je precies?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:59 schreef childintime het volgende:
[..]
Of het moet in al deze gevallen over flink zwakbegaafden gaan.... Die indruk krijg ik er een beetje van als ik die dingen lees.
In alle gevallen die voorgevallen zijn. Zowel de moeders als de partners/ ouders.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Op wie of wat doel je precies?
Nouja, een tandartsassistente lijkt me niet een zwakbegaafd iemand.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:09 schreef childintime het volgende:
[..]
In alle gevallen die voorgevallen zijn. Zowel de moeders als de partners/ ouders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |