abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:40:34 #226
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_85275773
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij bedoelt het soort gehuchten in de biblebelt.... misschien moet je dan eerst eens bedenken waar de biblebelt precies ligt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbelgordel
Zegt dus niets, want in Limburg zitten dat soort dorpjes ook zoals ik al zei.

quote:
Overigens zegt het nog geen ruk, want ook in dorpjes in de biblebelt wonen mensen die niet zwaar Christelijk zijn, en van de zwarte kousen gezinnen komen alleen de zonen in de kroeg, als ze al in de kroeg komen, de kans dat een dochter uit een zwarte kousen gezin zich regelmatig lam zuipt, als "losbandig" bekend staat en nog thuis woont is in een gemiddeld zwarte kousen gezin vrij klein.
Ja, maar in de randstad net zo, en op texel bijv. heb je vogels die eigenlijk minder jagen op de makreel bijvoorbeeld. Ik bedoel, een kulargument dus.

quote:
Waarmee ik niet stel dat zulke dames er niet zijn in zulke dorpen, maar de kans dat ze in een zwarte kousen gezin wonen is te verwaarlozen. Overigens ben je in een klein dorp al snel een "sloerie" en een type dat zich "wekelijks lam zuipt" als je als vrouw regelmatig een biertje drinkt en wel eens op de parkeerplaats van de kroeg staat te zoenen, dat soort verhalen zeggen meer over de hoeveelheid roddels in een dorp, en de dubbele moraal dan over iemands gedrag, want over een man hoor je die verhalen niet.
Bah, wat een genuanceer allemaal. Juist dit is het gevaar, je erop verkijken en nuanceren. Dan ben je gewoon de controle kwijt in mijn ogen. Je wil het graag anders zien, dat begrijp ik.

quote:
Oh, en ik woon in een zwaar Christelijk zwarte kousen dorp, midden in de biblebelt, en ik zie de zwarte kousen buurmeisjes niet in de dorpskroeg, hun broers wel.
Zoals hierboven ook al is gezegd: je weet niet wat er zich binnen de 4 muren afspeelt. Maar goed, nu weet ik ook waarom jij je verdedigd. Je komt zelf uit zo'n gehucht zeg je net. 1+1 = ...
Scheer je weg!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:42:19 #227
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_85275825
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

zwakbegaafd zal in de biblebelt wel meer voorkomen,
Dank je voor de bevestiging. ^O^ w/
Scheer je weg!
pi_85275841
Hoe komen mensen er trouwens bij dat bevallen één grote herrie is?

Ik ben bij de bevalling van mijn twee zussen geweest. De eerste heeft het hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd, de ander heeft nog geen 'au' laten horen. Je kan prima in stilte bevallen. En ik neem aan dat ze zelf ook wist hoe de wasmachine werkte.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:50:55 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85276031
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:40 schreef Gillette_M5 het volgende:
Bah, wat een genuanceer allemaal. Juist dit is het gevaar, je erop verkijken en nuanceren. Dan ben je gewoon de controle kwijt in mijn ogen. Je wil het graag anders zien, dat begrijp ik.
Beetje jammer joh, ik kom namelijk uit de stad.... dat ik hier woon wil niet zeggen dat ik er vandaan kom.
Maar ik ken mijn buren wel, en ik weet ook wie uit welk gezin komt, het is dus geen kwestie van het anders willen zien, het werkt gewoon zo.
Een vent die zich wekelijks lam zuipt en daarna zijn auto in de sloot zet hoor je amper wat over, ook niet als hij iedere week een ander neukt, maar als een meisje de ene week met Karel staat te zoenen en 3 weken later met Peter dan hoor je dat wel... zo werkt dat nou eenmaal, dat jij dat niet onder ogen wilt zien begrijp ik, het vasthouden aan je kortzichtigheid over zulke dorpen is makkelijker.
quote:
Zoals hierboven ook al is gezegd: je weet niet wat er zich binnen de 4 muren afspeelt. Maar goed, nu weet ik ook waarom jij je verdedigd. Je komt zelf uit zo'n gehucht zeg je net. 1+1 = ...
Ik verdedig me niet, ik leg uit, dat jij het ziet als verdediging is meer een getuigenis van jouw gebrek aan kennis en inzicht, en een weigering zaken onder ogen te zien als die verteld worden door iemand die het kan weten.
Ik stel ook nergens dat ik wel weet wat er tussen die vier muren gebeurt, ik stel alleen dat ik de zwarte kousen buurmeisjes niet in de dorpskroeg tegenkom, hoogstens hun broers

Maar goed, hou jij lekker vast aan jouw bekrompen ideeën over Christelijke dorpjes, je overduidelijke kortzichtigeheid is nog erger dan die van de gemiddelde biblebelt bewoner :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85276688
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:19 schreef Gillette_M5 het volgende:

Limburg heb je ook zwarte kousendorpjes zitten. Heb er wel eens doorheen gereden, dus ik weet waar ik over praat. Zijn ook erg schuchtere lui. Bron: eigen ervaring.
Nee man, je hebt er nul verstand van zeg.

Zwarte kousen gemeenten zijn gereformeerd, Limburg is katholiek. En ik woon er, dus laten we maar zeggen dat ik wat meer ervaring heb.
Er zijn hier geen dorpen zoals Staphorst of iets dergelijks.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:41:18 #231
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_85277619
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:40 schreef Gillette_M5 het volgende:

Waarom wil jij zo graag dat dit meisje uit een streng gelovig gezin komt? Laten we dat ons eerst eens afvragen. Omdat het dan verder van je bed en dus minder eng is? Omdat je dan kunt zeggen "Zie je wel, dat komt door die godsdienstwaanzin. Bij ons, normale mensen, komt dat niet voor!"?
Het zou makkelijk zijn als de wereld zo in elkaar zat, maar dat is niet zo. Uit niets, maar dan ook niets wat ik heb gelezen zou blijken dat er hier sprake was van een streng Christelijk gezin waarin dingen onbespreekbaar waren en dat het motief dus daarin gezocht moet worden.
En even voor de duidelijkheid, ik ben zelf totaal niet gelovig en in woon ook niet op de bible belt. Ik denk alleen dat je een beetje simpel bent als je denkt dat dit niet overal kan voorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 14-08-2010 13:50:58 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:50:44 #232
1986 Jane
pi_85277861
Hey, ik woon in het Gooi, je weet wel met die grote matras waarop iedereen met elkaar los mag gaan. Maar misschien heeft iemand in z'n villa hier in de buurt ook wel wat babylijkjes in z'n wijnkelder liggen. Weet jij veel?
pi_85277888
Het is idd echt een kuttopic geworden. Nij Beets is geen christelijk of zwarte kousendorp, die zijn er bij mij weten ook niet in Friesland.
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:59:16 #234
1986 Jane
pi_85278081
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:34 schreef Alleskids het volgende:
Kunnen we alsjeblieft alle vooroordelen buiten de zaak laten, en de zaak op een nuchter bekijken????

Het gaat om:
wie is/zijn de vaders?
wat bezielde haar om dit zo op te lossen?
-> wie wist ervan?
wie heeft haar geholpen.. bij de bevallen of de afhandeling ervan?
Deze vind ik zelf eigenlijk de interessantste. Want in tegenstelling tot de meeste andere van dit soort zaken, krijg ik sterk de indruk dat in dit geval meer mensen wisten van haar zwangerschappen. En dan bedoel ik, meer mensen dan alleen die tandarts en haar collega's in het andere dorp. Er wordt ook gesproken over 'een naaste' die naar de politie gegaan zou zijn. En nu kan het gewoon aan de woordkeuze van de journalist liggen, maar zelf zou ik een collega of werkgever niet als 'naaste' aanduiden. Een naaste klinkt meer als familie, imo.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:02:05 #235
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_85278157
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Beetje jammer joh, ik kom namelijk uit de stad.... dat ik hier woon wil niet zeggen dat ik er vandaan kom.
Maar ik ken mijn buren wel, en ik weet ook wie uit welk gezin komt, het is dus geen kwestie van het anders willen zien, het werkt gewoon zo.
Een vent die zich wekelijks lam zuipt en daarna zijn auto in de sloot zet hoor je amper wat over, ook niet als hij iedere week een ander neukt, maar als een meisje de ene week met Karel staat te zoenen en 3 weken later met Peter dan hoor je dat wel... zo werkt dat nou eenmaal, dat jij dat niet onder ogen wilt zien begrijp ik, het vasthouden aan je kortzichtigheid over zulke dorpen is makkelijker.
Je moet het niet zo enorm op jezelf betrekken. Voorbeelden als een vent die zich lamzuipt en anderen neukt. Daar kan ik niets mee. Daar gaat de discussie ook niet over. En helemaal niet in de context van deze verschrikkelijke moorden.

quote:
Ik verdedig me niet, ik leg uit, dat jij het ziet als verdediging is meer een getuigenis van jouw gebrek aan kennis en inzicht, en een weigering zaken onder ogen te zien als die verteld worden door iemand die het kan weten.
Nou nee, je brengt het als zodanig dat het zo overkomt. Dat zeg ik je gewoon. Niet zo aangevallen lopen doen. Nergens voor nodig.

quote:
Ik stel ook nergens dat ik wel weet wat er tussen die vier muren gebeurt, ik stel alleen dat ik de zwarte kousen buurmeisjes niet in de dorpskroeg tegenkom, hoogstens hun broers
Dat mogen ze misschien ook niet vanwege hun strenge opvoeding? Daar al eens bij stilgestaan? Dorp of gehucht is klein, de ouders komen daar dus zo achter als hun dochter in de kroeg rondhangt.

quote:
Maar goed, hou jij lekker vast aan jouw bekrompen ideeën over Christelijke dorpjes, je overduidelijke kortzichtigeheid is nog erger dan die van de gemiddelde biblebelt bewoner :W
Ga ik doen. ^O^
Scheer je weg!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:03:26 #236
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_85278199
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:50 schreef Jane het volgende:
Hey, ik woon in het Gooi, je weet wel met die grote matras waarop iedereen met elkaar los mag gaan. Maar misschien heeft iemand in z'n villa hier in de buurt ook wel wat babylijkjes in z'n wijnkelder liggen. Weet jij veel?
Ik zou eens gaan kijken bij Ron Brandsteder, heb zo'n donkerbruin vermoeden....
Scheer je weg!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:06:44 #237
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_85278307
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:08 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee man, je hebt er nul verstand van zeg.
Leuke oneliner. Doet het goed als je door de mand valt als je niets in kunt brengen tegen de ervaring(en) van een ander. Da's nou jammer voor je.

quote:
Zwarte kousen gemeenten zijn gereformeerd, Limburg is katholiek. En ik woon er, dus laten we maar zeggen dat ik wat meer ervaring heb.
Er zijn hier geen dorpen zoals Staphorst of iets dergelijks.
Die zijn er wel degelijk. Ik rij door zowat het hele land als onderhoudsmonteur en kom geregeld in Limburg. Dus ik weet waar ik over praat. Het zijn met name die hele kleine dorpjes in het zuiden. Neem nou Sint geertruid of gulpen, pff :')
Scheer je weg!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:11:09 #238
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_85278416
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:06 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Neem nou Sint geertruid of gulpen, pff :')
http://www.kloosterwittem.nl/index.php vlak bij gulpen, om maar eens een vb te noemen. _O-

En 2 kerken maar liefst in zo'n klein kutdorp. Zegt genoeg dacht ik zo. Succes met je verdediging hiertegen.
Scheer je weg!
pi_85278815
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:06 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Leuke oneliner. Doet het goed als je door de mand valt als je niets in kunt brengen tegen de ervaring(en) van een ander. Da's nou jammer voor je.
[..]

Die zijn er wel degelijk. Ik rij door zowat het hele land als onderhoudsmonteur en kom geregeld in Limburg. Dus ik weet waar ik over praat. Het zijn met name die hele kleine dorpjes in het zuiden. Neem nou Sint geertruid of gulpen, pff :')
Een kloosterdorp heeft niks met 'zwarte kousen' te maken, dat is iets voor gereformeerden, en een klooster is katholiek.
Verder is het gemiddelde Limburgse klooster bewoond door 80+-ers.

En Gulpen is een heel gezellig en mooi dorp, waar veel toeristen komen. En maar mijn weten is het daar helemaal niet zo 'eng' als jij beschrijft.
pi_85278849
Kan dit topic niet gewoon dicht? Dit heeft inmiddels niks meer met 'nieuws' te maken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85278883
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:11 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

http://www.kloosterwittem.nl/index.php vlak bij gulpen, om maar eens een vb te noemen. _O-

En 2 kerken maar liefst in zo'n klein kutdorp. Zegt genoeg dacht ik zo. Succes met je verdediging hiertegen.
Eh ja, twee kerken en een klooster. So what? Denk je dat de hele bevolking van zo'n dorp zich daar ophoudt ofzo?
Echt, stap eens uit je auto als je er langs rijdt en ga eens op een terrasje zitten met mooi weer, en bestel een Gulpener biertje, misschien dat je dan wat minder verzuurd en wereldvreemd reageert. :')
pi_85278929
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:11 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Een klein dorpje met een klooster en kerken direct een zwartekousendorp noemen. :')

Ga eerst maar eens uitzoeken wat een zwartekousendorp eigenlijk is, voordat je met dat soort veronderstellingen gaat strooien.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:43:48 #243
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_85279235
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Eh ja, twee kerken en een klooster. So what? Denk je dat de hele bevolking van zo'n dorp zich daar ophoudt ofzo?
Echt, stap eens uit je auto als je er langs rijdt en ga eens op een terrasje zitten met mooi weer, en bestel een Gulpener biertje, misschien dat je dan wat minder verzuurd en wereldvreemd reageert. :')
Dat bedoel ik nou. Je doet voorkomen alsof je alles weet en de waarheid in pacht hebt maar ondertussen val je genadeloos door de mand als ik met voorbeelden en feiten aankom. Je komt volgens mij zelf niet verder dan de voordeurdrempel. Asjeblieft zeg. :')
Scheer je weg!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:50:21 #244
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_85279423
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:31 schreef marcodej het volgende:

[..]

Een klein dorpje met een klooster en kerken direct een zwartekousendorp noemen. :')
Nee wat noem je het dan? Een 'vrij' dorp waar die kerken er maar toevallig voor de sier staan? _O-

Ach ja. Oke, ik ga ook maar weer eens ontopic hier. Zonde van dit topic anders.

quote:
Inwonerbijeenkomst in Nij Beets

Bijna tweehonderd mensen zijn op een bijeenkomst over de babymoorden in het Friese dorp Nij Beets afgekomen. Ze kunnen daar vragen stellen aan de politie en het OM.

Een 25-jarige vrouw uit het dorp wordt verdacht van moord of doodslag op ten minste vier baby's. Zij had de lichamen verstopt in koffers op de zolder van haar ouderlijke woning.

Geschokt
Volgens burgemeester Ravestein is het dorp zeer geschokt door het drama. Slachtofferhulp is bij de informatiebijeenkomst aanwezig om waar nodig hulp te verlenen.

Bekend
De baby’s zijn ongeveer tussen 2002 en dit jaar geboren. De vrouw was 17 jaar oud tijdens haar eerste zwangerschap. De verdachte, een tandartsassistente, is woensdag aangehouden. Ze heeft de moorden bekend.

Tips
Er zijn vier koffers met een lijkje op de zolder van haar ouderlijk huis gevonden. Het onderzoek naar de vrouw liep al sinds maart van dit jaar. De politie kwam haar op het spoor na tips van personen 'in haar naaste omgeving'.

Adoptie
Die zouden de vrouw meerdere keren zwanger hebben gezien, maar zagen de vrouw daarna nooit met een kindje. Volgens de vrouw had ze de kinderen afgestaan voor adoptie, maar daar had ze geen papieren van.

Draagmoeder
Haar werkgever heeft het adoptieverhaal bevestigd. Volgens de tandarts vertelde de vrouw dat ze draagmoeder was.

Ouders
De politie is sinds donderdag bezig met onderzoek in het huis. De vrouw woonde nog bij haar ouders. Zij zijn volgens de politie geen verdachten.

De ouders wisten ook niets van de zwangerschappen, aldus politiecommissaris Wim van Essen tijdens een persconferentie over de zaak. Politie onderzoekt of anderen betrokken zijn bij de moorden.

© RTL Nieuws.nl
17 jaar toen ze haar eerste kreeg. :{
Scheer je weg!
pi_85279541
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:50 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Nee wat noem je het dan? Een 'vrij' dorp waar die kerken er maar toevallig voor de sier staan? _O-
Er zal best een gedeelte zijn die regelmatig een kerk bezoekt. Die mensen zullen hoofdzakelijk katholiek zijn en dat feit alleen al maakt dat het geen zwartekousendorp is. Een dorp met kerken is niet per definitie een zwartekousendorp.

Weet je hoeveel kerken Amsterdam heeft? Is dat ook een zwartekousendorp?
pi_85279607
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:50 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ach ja. Oke, ik ga ook maar weer eens ontopic hier. Zonde van dit topic anders.
[..]

17 jaar toen ze haar eerste kreeg. :{
Zwartekousen zijn over het algemeen de gereformeerde mensen. Die dan weer voornamelijk in de biblebelt zitten.

Alles onder de 'rivieren' kan ook best gelovig zijn, maar dan met name katholiek, wat dan weer géén zwartekousenkerk is dus.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:59:13 #247
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_85279632
Maar goed, ze was dus 17 toen ze haar eerste kind kreeg.

17 !! Damn :N
Scheer je weg!
pi_85280289
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:59 schreef Gillette_M5 het volgende:
Maar goed, ze was dus 17 toen ze haar eerste kind kreeg.

17 !! Damn :N
Ja das echt een unicum en het meest schokkende in deze zaak ja. Meiden van 17 houden helemaal niet van seks en zijn allemaal zo wijs dat altijd helemaal veilig te doen
pi_85281305
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:43 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou. Je doet voorkomen alsof je alles weet en de waarheid in pacht hebt maar ondertussen val je genadeloos door de mand als ik met voorbeelden en feiten aankom. Je komt volgens mij zelf niet verder dan de voordeurdrempel. Asjeblieft zeg. :')
AAargh!!!

Welke voorbeelden en feiten? Dat er in Gulpen twee kerken aanwezig zijn en een klooster. En dan....?
pi_85281448
Oh, dit topic is echt te dom voor woorden aan het worden.

Zwartekousendorpen in Limburg 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')