quote:Hello again, dears. So many people have come up to me in the street recently, asking, Edna, what is this Twitter malarkey that you're queen of ? So, in order to answer them and any newcomers to the Wonderful World of Twitter, I've written a brief but indispensable guide. If you also know someone in need of my very own particular brand of wisdom, send them along. There's plenty of tea for everyone. x
1 What Is Twitter?
Twitter is a social networking or mini-blogging site. It is named after the great novelist T.W.Itter (not be mistaken for T.W.Athead or T.Winnedwiththegermantownofdusseldorf), author of the classic whodunnit 'The Vicar Crack'd', in which the murder is committed by all 140 characters.
2 OK. I'm on Twitter. What now? I feel a bit overwhelmed by the enormity of it all.
Don't worry. When you first join, Twitterworld can seem a very daunting place, a bit like that forest in the Wizard of Oz or a Take That concert. In fact Twitter is a veritable Narnia filled with a cornucopia of fascinating and unlikely mythical characters such as Horny Kitty, Barack Obama and Lily Allen.
3 Who are these followers? Why don't I have many?
Don't panic. The number of followers, or stalkers as I prefer to call them, you have is only an indication of your popularity. For example, Britney Spears has over two million whereas Josef Fritzl not so many. If you have very few followers the chances are that it's only because you're a bit dull.
4 What do these strange words mean? ROFLMAO and LOL?
Twitter has its own special language. To translate it you can either seek out an ancient artefact known as the Rosetta email, or simply read on . . .
LOL - an acronym standing for Leaning On Lamp-post, meaning the writer is either George Formby or Marlene Dietrich. Probably best to find out which before engaging them in a conversation about ukeleles.
OMG - Ogling Mike Gatting, meaning the writer is either a cricket fan or gets turned on by plump, bearded men in woollen jumpers.
PMSL - Pleasuring My Self Lightly, meaning the writer finds your message particularly interesting.
LMAO - Let My Auntie Out - a very specific, urgent message.
ROFLMAO - Room's On Fire. Let My Auntie Out - an even more specific and urgent message.
5 How Do I Know Who is Real and Who is Fake?
That's easy. In actual fact, there are only five real people on Twitter. These are me, of course, my lazy good-for-nothing husband (although very little of what he writes is real), Ashton Kutcher, Horny Kitty and someone else who writes all the other tweets, believed to be broadcaster and naturalist David Attenborough. If you're still unsure, you can also look for the 'Verified Account' sign on people's profiles, although the 'o' may be missing from Mr Kutcher's.
6 What Are Twitpics?
Twitpics are the electronic equivalent of a long Sunday afternoon with your grandmother, being forced to look through voluminous, dusty photograph albums at pictures of people you've never met or have the slightest interest in, and feeling obliged to make positive comments about young faces only social services could love while slowly chewing your way through an enormous portion of long out of date ginger cake.
7 So What Are Retweets?
Retweets are a little like Columbo. Entertaining and amusing at first, but very quickly becoming irritating as you realise it's just the same thing over and over again.
8 Why Has a Huge Whale Appeared on My Screen?
This is the special Twitter warning screen. It's shown exclusively to users who have exceeded their monthly time limit on Twitter and as a result of such inactivity are in imminent danger of becoming morbidly obese.
9 So What Should I Do Now?
Run. Run away. While you still can. It's too late for me. Save yourself! Go!
Je hebt in web een linkje "@...(jouw nickname)" en daar kun je de berichtjes aan jou zien. Berichtjes die je verzend aan anderen staan tussen de rest op je profile page en die verdwijnen uiteindelijk, tenzij je steeds verder graaft bij 'see more'.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Qu63, hoe kan ik, maar in hun mentions/replies-lijst blijven zien?
Klopt, iedereen die die link aanklikt ziet zijn eigen mentionsquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:00 schreef Haaibaaike het volgende:
maar in hun mentions/replies-lijst dat was jou link.. ik zag daar veel zelfde berichten van mensen die naar mij stuurde.
• JIJ kan JOUW mentions zien door naar http://twitter.com/replies te gaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:10 schreef Haaibaaike het volgende:
ik heb mijn profiel ook niet op slot.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:43 schreef Spike1506 het volgende:
Twitter heeft het weer eens moeilijk.
Grap van de dag.quote:Mensen die berichten posten met de hashtag #carglasszuigt ik wil jullie erop wijzen dat onze juristen zich beraden op stappen tegen jullie.
Wat hebben ze precies gedaan? Kan het niet zo snel vinden/quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:45 schreef remlof het volgende:
Omg wat een domme actie van NL_Carglass: #carglasszuigt
Klik even op die laatste link en zie hoeveel tweets er steeds bij komenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat hebben ze precies gedaan? Kan het niet zo snel vinden/
Ze dreigen iedereen aan te klagen die #carglasszuigt gebruikt..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat hebben ze precies gedaan? Kan het niet zo snel vinden/
Te grappig gewoon. ik zit het nu ook al een tijdje te volgen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:04 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ze dreigen iedereen aan te klagen die #carglasszuigt gebruikt..
Nope, geen reclame:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:18 schreef Zwansen het volgende:
En toch denk ik dat het alsnog goede reclame is. Wie denkt er nu nog aan Autotaalglas als zn ruit stuk is?
Kuch:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:17 schreef scarefreak het volgende:
*kuch* hoax http://www.blog-magazine.nl/?p=737
quote:
Waar zie je dat telefoontje staan dan? Op twitter.com kan je op iemand pagina wel een telefoontje zien, maar daar kan je instellen of je de tweets van die persoon ook op je mobiel wilt ontvangen (via sms), maar dat werkt niet in Nederland...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:48 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik twitter soms via htc mobieltje..ik zie bij andere twitters een telefoontje icon..Hoe kan ik dat het beste doen dat je bij mij ook ziet?
Waar? In je applicatie op je telefoon? Op de website die je op je telefoon bekijkt? Op twitter.com? Bij mensen die jij volgt en jou ook terugvolgen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:24 schreef Haaibaaike het volgende:
Naast following staat dat telefoontje icoon.
Bij mensen die ik volgt ja daar staat het.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:33 schreef qu63 het volgende:
Waar? In je applicatie op je telefoon? Op de website die je op je telefoon bekijkt? Op twitter.com? Bij mensen die jij volgt en jou ook terugvolgen?
In je applicatie op je telefoon? Op de website die je op je telefoon bekijkt? Op twitter.com?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:28 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Bij mensen die ik volgt ja daar staat het.
Ja, als je naar twitter.com/username gaat zie je of je iemand volgt of niet. Daarnaast staat een icoontje om retweets van die persoon aan of uit te zetten, daarnaast staat het telefoontje met deze tekst als mouse-over: "Set up your mobile phone to receive tweets from this user by text message."quote:
Dries volgt alles wat los en vast zit. Als je z'n single maar koopt. ')quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:37 schreef Razor21 het volgende:
LOL Dries Roelvink en Emile Ratelband volgen mij nu ook
Nee.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:35 schreef Haaibaaike het volgende:
Bedankt voor je hulp..alleen ik snap er niets van..Dus als ik begrijp moet ik smsen via mobieltje met twitters!
Hoezo heb je meer volgers 'nodig'?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:51 schreef Razor21 het volgende:
Heb meer volgers nodig : snipes2kill is mijn naam
(deze naam gebruik ik altijd in MW2)
http://www.zeldman.com/2010/04/21/stop-chasing-followers/quote:The internet is not a numbers game. It's about dialog, persuasion, and influence.
You don't want a million people reading your HTML5 blog. You want members of the HTML5 working groups and key influencers from Google, Apple, and Microsoft reading your HTML5 blog. Likewise, it's better to have twenty meaningful comments than a thousand +1s.
Ditto with Twitter follower counts. What it would gain you to acquire all the followers in the world? Bragging rights? Mysterious leverage? The ability to convince a not-very-bright business person that what you have to say matters, because n millions follow you?
Following doesn't mean paying attention. You don't want numbers on Twitter, not really. What you want is to follow and be followed by human beings who care about issues you care about.
This thing we make together. This thing is about hearts and minds, not eyeballs. Especially not eyeballs that aren't even watching. Eyeballs is so 90s. And it was never the right metric.
This thing. If numbers are your strategy to win at this thing, you've already lost. This thing is not a game. There is no winning. There is only mattering. If you don't understand that, you aren't making a difference.
Ok bedankt ben redelijk nieuw op Twitter.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:02 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hoezo heb je meer volgers 'nodig'?
Lees dit ff:
http://www.slideshare.net/effectworks/twitter-myths-4830059
En dit:
[..]
http://www.zeldman.com/2010/04/21/stop-chasing-followers/
Zeker. En vooral leuke dingen/links posten en vooral: reageren op anderen. Dan komen die volgers vanzelf welquote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:10 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ok bedankt ben redelijk nieuw op Twitter.
Denk is wel leuk wat Fokkers die mij volgen
Ik zeg doen!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zeker. En vooral leuke dingen/links posten en vooral: reageren op anderen. Dan komen die volgers vanzelf wel.
Ja door Jeroen Snel en Jeroen kijk in de Vegtequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:59 schreef borisz het volgende:
Al dat gehoax. Nu Bea en het journaal van 12 uur.
Zelf veel goedgelovige volgers hebben en eventueel met aantal mensen afspreken dat zij jou RT'enquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:04 schreef Razor21 het volgende:
Wat zal er gebeuren als ik nu op Twitter een bericht achterlaat dat er wederom een storing bij de pinautomaten is? Gaat het dan ook zo hard als afgelopen woensdag?
Met andere woorden hoe kun je snel een hoax de wereld in schieten? Zoals dat Carglass / Beatrix ...
OK lol misschien kunnen we hier iets afspreken op Fokquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zelf veel goedgelovige volgers hebben en eventueel met aantal mensen afspreken dat zij jou RT'en
Waarna fok in een slecht daglicht komt te staan, jijzelf afgemaakt wordt en er verder geen enkel bericht meer van je geloofd wordt..quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:26 schreef Razor21 het volgende:
[..]
OK lol misschien kunnen we hier iets afspreken op Fok
Hmmm ok daar heb je ook wel een punt. Inderdaad is ook een beetje uit vervelingquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Waarna fok in een slecht daglicht komt te staan, jijzelf afgemaakt wordt en er verder geen enkel bericht meer van je geloofd wordt..
Het nadeel van twitter is dat verkeerd nieuws snel de wereld over gaat, maar voordeel is wel dat er heel snel bronnen achterhaald worden.
En een 'fout' bericht de wereld in helpen met een reden is nog leuk (om awareness te creeëren ofzo), maar alleen zoiets doen omdat je je verveeld of omdat je aandacht nodig hebt lijkt me niet echt een goede reden...
Tsja, als ze alleen maar tweet dat je haar moet volgen en verder niks gaat het ook niet lukken vrees ikquote:Op maandag 16 augustus 2010 00:00 schreef qu63 het volgende:
Alhoewel dit nóg meer fail is.. http://twitter.com/1mlnfriends/followers
Hoe kom je daarbij.En graag je posting verwijderen qu63..En jij hebt 603 mensen .quote:
Wat bedoel jij ..als jij mij niet volgt ja kan ik moeilijk iets zeggen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:05 schreef remlof het volgende:
Tsja, als ze alleen maar tweet dat je haar moet volgen en verder niks gaat het ook niet lukken vrees ik
Haha.quote:
Hoe kom ik waarbij?quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:06 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij.En graag je posting verwijderen qu63..En jij hebt 603 mensen .
Kijk bij jouw twitter.. Volg jij niemand. Ik heb maar 21 volgers hoor jij 603 ..Wie is zielig jij héquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:48 schreef qu63 het volgende:
Hoe kom ik waarbij?
En ik vind die mensen een beetje stom als ze zo iemand terug gaan volgen..
En wat heeft mijn followersaantal er mee te maken
quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:58 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Kijk bij jouw twitter.. Volg jij niemand. Ik heb maar 21 volgers hoor jij 603 ..Wie is zielig jij héEn jij bepaalt niks over mijn twitter.
Lieverd, dat was ik niet, dat was een andere user die 1 miljoen volgers wildequote:Op maandag 16 augustus 2010 14:00 schreef Haaibaaike het volgende:
En jij gaat naar 1 miljoen toe..met je 601 followers
En ik volg genoeg mensen, maar niet mensen die alleen op twitter zitten om 1 miljoen volgers te krijgen zonder enige uitleg waarom!quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:58 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Kijk bij jouw twitter.. Volg jij niemand. Ik heb maar 21 volgers hoor jij 603 ..Wie is zielig jij héEn jij bepaalt niks over mijn twitter.
In een client of via een search op de site?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:01 schreef Razor21 het volgende:
Hmm vreemd ik zie mijn tweets niet terug in #durftevragen
Heb je een slotje?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:01 schreef Razor21 het volgende:
Hmm vreemd ik zie mijn tweets niet terug in #durftevragen
Via de site als ik iets tweet in #durftevragen en ik klik op de hashtag zie ik mijn vragen er niet tussen staan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:05 schreef JJH het volgende:
[..]
In een client of via een search op de site?
Niet dat ik zie / weet waar zie ik dat dan?quote:
http://twitter.com/settings/accountquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:08 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Niet dat ik zie / weet waar zie ik dat dan?
Staat uit als jullie kijken in #durftevragen zien jullie dan wat recente tweets van mij (snipes2kill)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://twitter.com/settings/account
Protect my tweets.
Moet uit staan
ECht vaag ik tweet sinds een paar dagen veel in #durtevragen als ik hierna dan op de hashtag klik zie ik meteen mijn tweets verschijnen in dit "topic". Nu zie ik ze amper.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:37 schreef qu63 het volgende:
Deze tweet komt bij mij gewoon voor in deze search..
En gebanned worden doen ze niet aan op twitter
En ik plaats gemiddeld 105 tweets per dag geloof ik, dus 100 moet kunnen
Klopt maar het is wel erg vermakelijk ik probeer steeds mensen een antwoord te geven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:46 schreef qu63 het volgende:
Dat #durftevragen wordt ook voor elke k*utvraag gebruikt zeg
Nee, je geeft toegang dmv OAuth aan de applicatie om je account te kunnen lezen én te schrijven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:54 schreef Razor21 het volgende:
Dit heb ik dus gebruikt gelukkig uitgezet deze dienst is niet te vertrouwen :
http://www.pietervlamings(...)-spam-zonder-inhoud/
Deze post automatisch onder je account!
Check dit maar : http://bit.ly/dyvLKe+ iedereen RT deze link nu.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:59 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nee, je geeft toegang dmv OAuth aan de applicatie om je account te kunnen lezen én te schrijven.
Dus ik heb je gered wil je me nu even aanraken?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik heb echt een hekel aan applicaties die meteen iets gaan posten.Snel de toegang weer eruit gehaald.
Vraag is of het waar is natuurlijk.. Spam is ook een beetje overtrokken..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:01 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Check dit maar : http://bit.ly/dyvLKe+ iedereen RT deze link nu.
Dat is sowieso slim, doe ik met alle sites die ik toegang heb gegeven maar niet meer gebruik..quote:
En hier nog wat tegengeluid: http://thenextweb.com/uk/(...)itter-publisher-mainquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:01 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Check dit maar : http://bit.ly/dyvLKe+ iedereen RT deze link nu.
LOL arm ventjequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:17 schreef qu63 het volgende:
[..]
En hier nog wat tegengeluid: http://thenextweb.com/uk/(...)itter-publisher-main
Toch wel iedere dag een post, das toch best actiefquote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:12 schreef Razor21 het volgende:
Dit topic is niet zo actief meer heb ik het idee?
gewoon #jeeigenhastag gebruiken?quote:Hoe kan ik trouwens een eigen hashtag bedenken en invoeren zeg maar?
Moet ik dan een twitteraccount aanmaken met de hashtag die ik wil?
Flauw trouwens dat twitclean niet meer followers mag unfollowen van Twitter. Gelijk het nut ervan weg.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:17 schreef Razor21 het volgende:
Dat Itweet.net is ook een uitvinding zeg lekker overzichtelijk!
Op de avatar klikken, dan op het poppetje naast de D en dan op follow.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:51 schreef Razor21 het volgende:
Weet iemand hoe ik via Itweet.net iemand kan volgen? Zie nergens de optie / mogelijkheid dat ik dat kan dus doe dat nu via twitter.com
PS : bijna (misschien wel meer) verslavender dan Fok is het Twitter
Zucht nu je het zo zegt zie ik het ook in één keer. Echt niet gezien misschien zat ik naar een ander soort symbooltje te zoekenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
Op de avatar klikken, dan op het poppetje naast de D en dan op follow.
Ik vond het net na 1 minuut klikken, hoeveel moeite heb jij zelf gedaan?
Verslavend was een beetje huiverig nu in ruim 2 weken bijna 700 tweetsquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:26 schreef marcodej het volgende:
Ben ook maar eens twitter aan het ontdekken. Weet nog niet exact wat ik ermee wil, maar we zien wel.
Das niks, dat haal ik gemiddelde in een weekquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:28 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Verslavend was een beetje huiverig nu in ruim 2 weken bijna 700 tweets
Hodfr, die had ik ook onder mn ctrl+v staan!quote:
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hodfr, die had ik ook onder mn ctrl+v staan!
Zou wel moeten. De search zoekt namelijk niet anders dan wat je ingeeft, dus als je dezelfde hashtag gebruikt, zal het ook moeten verschijnen in de search.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:59 schreef marcodej het volgende:
Zie je ook je eigen tweets als je zoekt op een bepaalde hashtag die je zelf hebt gebruikt of alleen van anderen?
Ik gebruikte een hashtag, maar als ik daar op zoek wordt mijn tweet niet zichtbaar, terwijl ik anderen met dezelfde hashtag wel kan vinden.
Heb ik ook.. en dan krijg je ook nog een tweet terug. Dan zit je toch wel even te kijkenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:51 schreef marcodej het volgende:
Vind het nog een beetje raar om op een BN'er te reageren, maar inmiddels hebben Frits Barend en Wouke van Scherrenburg een uiterst scherp tweetje van mij gehad...
Vreemd, de ene tweet lijkt ie wel op te pikken in de search, de andere weer niet. Of ik het via tweetdeck of via het web doe maakt niets uit, lijkt volledig willekeurig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:13 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Zou wel moeten. De search zoekt namelijk niet anders dan wat je ingeeft, dus als je dezelfde hashtag gebruikt, zal het ook moeten verschijnen in de search.
Oké, ik had die TV link even gemist dan. Ik zit #ekstrweekend te kijken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:29 schreef qu63 het volgende:
Het was Derksen die het op TV zei, dus de traditionele media liep voor
En iedereen refereerd aan Derksen, dus nog niets is zeker..
Iemand die ook de charme van de Japanse vending machines in ziet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:54 schreef _Arual_ het volgende:
Nieuwe Twitteraar meldt zich!
Ik snap er nog echt niets van.
Over 2 weken ga ik ze weer plunderen!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:36 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Iemand die ook de charme van de Japanse vending machines in ziet.
Lijkt niet uit te maken. Lijkt redelijk willekeurig welke tweets wel in de search komen (ook vroegere tweets) en welke niet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:28 schreef Jabberwocky het volgende:
Na een bepaalde tijd laat de search de tweets niet meer zien.
Lees ook de FAQ/Help van twitter eens: http://support.twitter.co(...)-missing-from-searchquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Lijkt niet uit te maken. Lijkt redelijk willekeurig welke tweets wel in de search komen (ook vroegere tweets) en welke niet.
ik ooit een keer van Dijkshoornquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:06 schreef Rensjebree het volgende:
Ik had weer eens een tweet van dijkshoorn
Ik zag het, en gelijk weer scherp ook.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Youp leeft weer! http://twitter.com/youpvanthek/
Zei ik gisteravond toch ook?quote:Op woensdag 1 september 2010 18:54 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat was het gisteravond al.
http://twitter.com/J_J_H/status/22649687316
Goedemorruguh.quote:
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:30 schreef Maryn. het volgende:
ff vraagje,
Als ik een berichtje typ met hashtag.. en vervolgens ga ik zoeken op hashtag dan vind ik 'm niet.. weet iemand hoe dit kan? thanks.
En als je een slotje op je account hebt komen je tweets ook niet in de search terecht..quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:16 schreef qu63 het volgende:
[..]
Lees ook de FAQ/Help van twitter eens: http://support.twitter.co(...)-missing-from-search
Yup, gaat weer lekker....quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:37 schreef qu63 het volgende:
Twitter loopt weer ruim een kwartier achter.. #fail
Als het ff tegenzit is die meneer in Breda voor de trein gestapt.quote:Op zondag 5 september 2010 22:49 schreef marcodej het volgende:
Frits Wester die een zelfmoordpoging van een andere twitteraar probeert te voorkomen... Zet daarvoor zelfs zn mobiele telefoonnummer op Twitter. Best apart dat Twitter.
Check @fritswester en @willemboele...
Mis je iets aan tweetdeck?quote:Op donderdag 9 september 2010 16:14 schreef naatje_1 het volgende:
Hallo tweepfokkers, ik zit met een vraag, welke cliënt moet ik gebruiken, ik gebruikte voorheen tweetdeck, maar misschien is er een betere...
Gebruik nu zelf vaak Itweet.net gewoon via de site voordelen :quote:Op donderdag 9 september 2010 16:14 schreef naatje_1 het volgende:
Hallo tweepfokkers, ik zit met een vraag, welke cliënt moet ik gebruiken, ik gebruikte voorheen tweetdeck, maar misschien is er een betere...
Ik zit helemaal vastgeroest aan tweetdeck, en op m'n Berry draai ik ÜberTwitter.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:14 schreef naatje_1 het volgende:
ik heb je link geplakt in browser ziet er goed uit.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:47 schreef Razor21 het volgende:
Gebruik nu zelf vaak Itweet.net gewoon via de site voordelen :
- Overzichtelijk
- Mentions zie je welke reactie bij welke reply hoort.
- Gewoon beter dan Twitter.com
Wat zijn twitters?quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:10 schreef Haaibaaike het volgende:
Alleen ik zie twitters niet staan..zoals bij twitter.com.
Ben je wel ingelogd?quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:15 schreef Haaibaaike het volgende:
Vreemd dat ik daar de followers niet zie
Het was maar een vraag hoorquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:06 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja tuurlijk ben ik ingelogd..ik kan gewoon posten dús!
Ja ik vraag ook netjes en wordt als niet wetende dat ik niet ben ingelogd ..en dat is wel zo! Want ik lees de berichten van followings En kan ook terug posten.quote:
Dat is wel doelloos jaquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:20 schreef SnowLeopard het volgende:
Zucht, zit laatst met een vriend op een terrasje, ziet 'ie een bekende op het terras ernaast.. 'Hola dat ga ik eens even twtteren!' Dus hij twittert dat we zo'n 5 meter naast hem zitten.. Hoor je in de verte *piep piep* pakt die kerel z'n telefoon en gaat 'ie terug twitteren..
Mensen die push berichten ontvangen bij een Twitterbericht zijn sowieso al apart.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:20 schreef SnowLeopard het volgende:
Zucht, zit laatst met een vriend op een terrasje, ziet 'ie een bekende op het terras ernaast.. 'Hola dat ga ik eens even twtteren!' Dus hij twittert dat we zo'n 5 meter naast hem zitten.. Hoor je in de verte *piep piep* pakt die kerel z'n telefoon en gaat 'ie terug twitteren..
Ik zag nergens dat je zei dat je ingelogd was..quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:20 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja ik vraag ook netjes en wordt als niet wetende dat ik niet ben ingelogd ..en dat is wel zo! Want ik lees de berichten van followings En kan ook terug posten.
Wel bij een mentionquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:36 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Mensen die push berichten ontvangen bij een Twitterbericht zijn sowieso al apart.
http://twittergids.nl/quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:02 schreef MagicIsland1 het volgende:
Is er ergens een lijst te vinden met de meest gevolgde Nederlanders?
Listenquote:Op vrijdag 10 september 2010 16:10 schreef Finland. het volgende:
Kun je in Tweetdeck ook mensen uit je timeline halen zonder te unfollowen? Sommige mensen doen wat spastisch at te moment, maar om ze nou direct te gaan unfollowen vind ik ook weer zo war
Dat is nog erger dan unfollowenquote:Op vrijdag 10 september 2010 16:31 schreef Finland. het volgende:
En als ik op Block person click, is dat dan hetzelfde effect? Klinkt namelijk een stuk makkelijker, aangezien ik niet zo technisch ben aangelegd
Dat je nog wel een pc kunt aanzetten danquote:Op vrijdag 10 september 2010 16:31 schreef Finland. het volgende:
En als ik op Block person click, is dat dan hetzelfde effect? Klinkt namelijk een stuk makkelijker, aangezien ik niet zo technisch ben aangelegd
Met Tweetdeck is zo veel mogelijk. Ik heb nu columns met mijn searches ingevoerd. Als iemand iets over mijn stadje zegt, dan zie ik het!quote:Op zondag 12 september 2010 00:22 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik zit sinds vanavond op tweetdeck.. Op mijn desktop zojuist geinstalleerd.
Linksboven zie je een + staan. Daar klik je op. Dan kun je de search invoeren.quote:Op maandag 13 september 2010 21:13 schreef Haaibaaike het volgende:
Waar staat searches in tweetdeck. En je ziet meteen of er een nieuwe tweet van iemand komt die jij dan volgt natuurlijk.
quote:Op maandag 13 september 2010 21:47 schreef boem-dikkie het volgende:
Heb nu een extensie voor Chrome gedownload voor Twitter. Best handig om even snel te kijken. Werkt ook met kleurtjes. Voor mensen die het willen proberen, het heet Chromed Bird.
De mac client is niet zo fijn. Ik heb 'm even gebruikt maar ben toen geswitcht naar TweetDeck. Die werkt nagenoeg hetzelfde als de Windows variant.quote:Op maandag 13 september 2010 21:47 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik wil Twitterrific voor PC. Ik zie screenshots op hun website van de mac client en als hij net zo fijn is als de iPhone cliënt ben ik zwaar jaloers.
Heb nu een extensie voor Chrome gedownload voor Twitter. Best handig om even snel te kijken. Werkt ook met kleurtjes. Voor mensen die het willen proberen, het heet Chromed Bird.
Waarom is hij niet fijn? Ik vind de simpliciteit van de iPhone cliënt heerlijk. Overzichtelijk vooral, dat is eigenlijk het belangrijkst voor mij.quote:Op maandag 13 september 2010 22:16 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
De mac client is niet zo fijn. Ik heb 'm even gebruikt maar ben toen geswitcht naar TweetDeck. Die werkt nagenoeg hetzelfde als de Windows variant.
okéquote:Op maandag 13 september 2010 21:19 schreef mazaru het volgende:
Linksboven zie je een + staan. Daar klik je op. Dan kun je de search invoeren.
Ik snap niks van je bericht.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:33 schreef Haaibaaike het volgende:
Weten jullie of Peep weer eraf is..bij mij doet hij sinds zaterdagavond niet meer! Of zou dat komen dat ik tweetdeck heb geinstalleerd op mijn desktop? ik heb draadloos internet.
O. Sorry dat ik mijn Nike op je snoezellige teentjes liet neerkomen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:37 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Jammer voor je..erg behulpzaam zijn jullie niet.
Ja internet wel maar geen android market..Google accepteert mijn G-Mail adres niet..ik heb gisteren ook op i-net gekeken over Legend en er blijkt dat google sommige apps geblokkeert heeft.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:39 schreef boem-dikkie het volgende:
Nou. Ik ken 'Peep' niet, maar ik snap nu in iedergeval wat je probleem is. Het lijkt me sterk dat je HTC cliënt niet meer werkt doordat je op je desktop Tweetdeck hebt geïnstalleerd. Doen andere apps en internet het wel op je HTC?
Grote advertenties tussen je tweets in, en geen aparte columns zoals Tweetdeck en Seesmic dat wel hebben. Ik vond het niet echt ideaal. Ook kun je retweets niet quoten maar alleen direct rt'en.quote:Op maandag 13 september 2010 22:25 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Waarom is hij niet fijn? Ik vind de simpliciteit van de iPhone cliënt heerlijk. Overzichtelijk vooral, dat is eigenlijk het belangrijkst voor mij.
Dat komt iig niet door Tweetdeck. Sinds dat Oauth gebeuren doet Peep idd vervelend. Je kunt Twitter for Android ff tijdelijk gebruiken?quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:33 schreef Haaibaaike het volgende:
Weten jullie of Peep weer eraf is..bij mij doet hij sinds zaterdagavond niet meer! Of zou dat komen dat ik tweetdeck heb geinstalleerd op mijn desktop? ik heb draadloos internet.
Zonder dat je die apps nodig hebt?quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:11 schreef iBenny het volgende:
Dat komt iig niet door Tweetdeck. Sinds dat Oauth gebeuren doet Peep idd vervelend. Je kunt Twitter for Android ff tijdelijk gebruiken?
Hoe bedoel je? En welke telefoon heb je?quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:13 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Zonder dat je die apps nodig hebt?
HTC Legend.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:16 schreef iBenny het volgende:
Hoe bedoel je? En welke telefoon heb je?
quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:42 schreef Haaibaaike het volgende:
Ja internet wel maar geen android market..Google accepteert mijn G-Mail adres niet..ik heb gisteren ook op i-net gekeken over Legend en er blijkt dat google sommige apps geblokkeert heeft.
Ohw sorry las over je post heen... hmmm, ik denk dat je dan de mobiele twittersite dan moet gebruiken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:16 schreef Haaibaaike het volgende:
Heb je android market nodig..helaas dat heb ik niet..
Geef niks dat je over heen lasquote:Op dinsdag 14 september 2010 11:20 schreef iBenny het volgende:
Ohw sorry las over je post heen... hmmm, ik denk dat je dan de mobiele twittersite dan moet gebruiken.
Als het goed is werkt Peep snel weer.
Oh. Apart dat hij die 'Retweet with comment'-functie niet heeft. Die zit wel op de iPhone. En aparte columns gebruik ik sowieso niet, dus dat maakt me niet veel uit. Ah ja, ik heb toch geen mac, dus als ik het wil proberen moet ik wachten. Tot die tijd maar gewoon Chromed Bird, website en telefoon.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:08 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Grote advertenties tussen je tweets in, en geen aparte columns zoals Tweetdeck en Seesmic dat wel hebben. Ik vond het niet echt ideaal. Ook kun je retweets niet quoten maar alleen direct rt'en.
http://twitter.com/newtwitterquote:Op woensdag 15 september 2010 01:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nieuwe twitter homepage ziet gaaf uit(persconferentie)
Je wordt ook altijd gevolgd door een hoop mensen die alleen zelf nieuwe volgers willen. Ik heb wel een aantal followers waarvan ik me afvraag of ze ook maar iets van mijn tweets daadwerkelijk lezen.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:06 schreef Maraca het volgende:
Ik snap mijn followers nietHeb er echt mensen tussen staan waarvan ik me afvraag waarom ze me in vredesnaam volgen
Ze willen je aan de gayliner hebben.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:52 schreef marcodej het volgende:
Waarom followed @mannencosmetica me?
Oke. Ik probeer het serieus te begrijpen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 16:19 schreef naatje_1 het volgende:
Als je op dat plusje drukt en vervolgens naar lists gaat en op nieuwe list drukt, geef je die een naam, waarna je op de bovenste klikt, naar onderen scrollen en op de onderste klikken terwijl je shift indrukte, alles naar de andere kant en vervolgens degenen die je nu even niet wilt zien naar de andere kant, groep maken, en all users deleten.
Het gaat over tweetdeck heh, en je weet dat je hem moet openen heh? En je weet dat er een plusje staat ergens boven in de balk? Je kan lezen dat er ergens lists staat heh? Je weet wat de onderste/bovenste is in een rij met namen heh? En je weet wat klikken is hoop ik? En scrollen? En de toets shift? En je weet wat andere kant betekent? En je snapt dat je dat dan 2 keer moet doen heh?quote:Op donderdag 16 september 2010 19:02 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oke. Ik probeer het serieus te begrijpen.Maar ik begrijp er geen kut van.
quote:Op donderdag 16 september 2010 19:10 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het gaat over tweetdeck heh, en je weet dat je hem moet openen heh? En je weet dat er een plusje staat ergens boven in de balk? Je kan lezen dat er ergens lists staat heh? Je weet wat de onderste/bovenste is in een rij met namen heh? En je weet wat klikken is hoop ik? En scrollen? En de toets shift? En je weet wat andere kant betekent? En je snapt dat je dat dan 2 keer moet doen heh?
Justin Bieber afzeikenquote:Op woensdag 15 september 2010 23:25 schreef Michin het volgende:
Ben nu al tijdje bezig met twitter. Maar die volgers willen niet echt komen. Nog tips ofzo?
Ik kan ook niet op je twittericoontje hier klikken!quote:Op woensdag 15 september 2010 23:25 schreef Michin het volgende:
Ben nu al tijdje bezig met twitter. Maar die volgers willen niet echt komen. Nog tips ofzo?
Hahhahahahaahquote:
Zo moeilijk was het toch nietquote:Op donderdag 16 september 2010 19:12 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja. *Uitprobeert.
OH. Op die fiets.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:29 schreef remlof het volgende:
MaartenVRossem Primeur: Als er binnen twee jaar Tweede Kamerverkiezingen zijn stel ik mij beschikbaar voor de #PvdA.
1 minute ago via Twitter for iPhone
De echte zou wel leuk zijn.quote:1/3 Dames en heren, natuurlijk is dit een fake account. Expirimentje met sociale media. Als ik de echte Maarten was maakte ik geen
2/3 eenvoudige spelfouten, hoewel ik geloof dat met een beetje inspanning en gewenning taal niet moeilijk hoeft te zijn.
3/3 Ik wil met dit account wel graag het reilen en zeilen van meneer Van Rossem en zijn interesses beschrijven.
4/3 Ik hoop dat u deze hoax kunt vergeven of appreciëren. Unfollowen mag altijd. Bedankt voor uw tijd en vaak gemeende interesse.
38 minutes ago via Twitter for iPhone
Goed gelezen Remlof..dat zag ik ook staan.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:21 schreef remlof het volgende:
Oeps: http://twitter.com/#search?q=%40Femkehalsema
FemkeHalsema Jongens, ik heb even geen zin in twittergezeur, tendentieuze (zoek maar op) suggesties, halve scheldkanonnades en belerende adviezen. Doeg!
32 minutes ago via web
Goeie vraag. Probeer het eens uit? Verwijderen kan altijd.quote:Op zondag 19 september 2010 16:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar kan ik op de website van Twitter ook gewoon RT'en met comment? Of moet ik dan iemand zijn tweet gaan kopiëren er RT voor zetten en dan mijn zegje doen?
Dat laatste.quote:Op zondag 19 september 2010 16:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar kan ik op de website van Twitter ook gewoon RT'en met comment? Of moet ik dan iemand zijn tweet gaan kopiëren er RT voor zetten en dan mijn zegje doen?
quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:24 schreef Intrepidity het volgende:
En een tip voor mensen met zwaar vervuilde timelines: zoek de optie in je client even op om bepaalde woorden er uit te filteren. In tweetdeck bijvoorbeeld in opties -> global filter -> en dan "onmouseover" bij "containing words" invullen. Dat ruimt op
Retweeten helpt hier niet, Roelquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |