quote:Hello again, dears. So many people have come up to me in the street recently, asking, Edna, what is this Twitter malarkey that you're queen of ? So, in order to answer them and any newcomers to the Wonderful World of Twitter, I've written a brief but indispensable guide. If you also know someone in need of my very own particular brand of wisdom, send them along. There's plenty of tea for everyone. x
1 What Is Twitter?
Twitter is a social networking or mini-blogging site. It is named after the great novelist T.W.Itter (not be mistaken for T.W.Athead or T.Winnedwiththegermantownofdusseldorf), author of the classic whodunnit 'The Vicar Crack'd', in which the murder is committed by all 140 characters.
2 OK. I'm on Twitter. What now? I feel a bit overwhelmed by the enormity of it all.
Don't worry. When you first join, Twitterworld can seem a very daunting place, a bit like that forest in the Wizard of Oz or a Take That concert. In fact Twitter is a veritable Narnia filled with a cornucopia of fascinating and unlikely mythical characters such as Horny Kitty, Barack Obama and Lily Allen.
3 Who are these followers? Why don't I have many?
Don't panic. The number of followers, or stalkers as I prefer to call them, you have is only an indication of your popularity. For example, Britney Spears has over two million whereas Josef Fritzl not so many. If you have very few followers the chances are that it's only because you're a bit dull.
4 What do these strange words mean? ROFLMAO and LOL?
Twitter has its own special language. To translate it you can either seek out an ancient artefact known as the Rosetta email, or simply read on . . .
LOL - an acronym standing for Leaning On Lamp-post, meaning the writer is either George Formby or Marlene Dietrich. Probably best to find out which before engaging them in a conversation about ukeleles.
OMG - Ogling Mike Gatting, meaning the writer is either a cricket fan or gets turned on by plump, bearded men in woollen jumpers.
PMSL - Pleasuring My Self Lightly, meaning the writer finds your message particularly interesting.
LMAO - Let My Auntie Out - a very specific, urgent message.
ROFLMAO - Room's On Fire. Let My Auntie Out - an even more specific and urgent message.
5 How Do I Know Who is Real and Who is Fake?
That's easy. In actual fact, there are only five real people on Twitter. These are me, of course, my lazy good-for-nothing husband (although very little of what he writes is real), Ashton Kutcher, Horny Kitty and someone else who writes all the other tweets, believed to be broadcaster and naturalist David Attenborough. If you're still unsure, you can also look for the 'Verified Account' sign on people's profiles, although the 'o' may be missing from Mr Kutcher's.
6 What Are Twitpics?
Twitpics are the electronic equivalent of a long Sunday afternoon with your grandmother, being forced to look through voluminous, dusty photograph albums at pictures of people you've never met or have the slightest interest in, and feeling obliged to make positive comments about young faces only social services could love while slowly chewing your way through an enormous portion of long out of date ginger cake.
7 So What Are Retweets?
Retweets are a little like Columbo. Entertaining and amusing at first, but very quickly becoming irritating as you realise it's just the same thing over and over again.
8 Why Has a Huge Whale Appeared on My Screen?
This is the special Twitter warning screen. It's shown exclusively to users who have exceeded their monthly time limit on Twitter and as a result of such inactivity are in imminent danger of becoming morbidly obese.
9 So What Should I Do Now?
Run. Run away. While you still can. It's too late for me. Save yourself! Go!
Je hebt in web een linkje "@...(jouw nickname)" en daar kun je de berichtjes aan jou zien. Berichtjes die je verzend aan anderen staan tussen de rest op je profile page en die verdwijnen uiteindelijk, tenzij je steeds verder graaft bij 'see more'.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Qu63, hoe kan ik, maar in hun mentions/replies-lijst blijven zien?
Klopt, iedereen die die link aanklikt ziet zijn eigen mentionsquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:00 schreef Haaibaaike het volgende:
maar in hun mentions/replies-lijst dat was jou link.. ik zag daar veel zelfde berichten van mensen die naar mij stuurde.
• JIJ kan JOUW mentions zien door naar http://twitter.com/replies te gaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:10 schreef Haaibaaike het volgende:
ik heb mijn profiel ook niet op slot.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:43 schreef Spike1506 het volgende:
Twitter heeft het weer eens moeilijk.
Grap van de dag.quote:Mensen die berichten posten met de hashtag #carglasszuigt ik wil jullie erop wijzen dat onze juristen zich beraden op stappen tegen jullie.
Wat hebben ze precies gedaan? Kan het niet zo snel vinden/quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:45 schreef remlof het volgende:
Omg wat een domme actie van NL_Carglass: #carglasszuigt
Klik even op die laatste link en zie hoeveel tweets er steeds bij komenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat hebben ze precies gedaan? Kan het niet zo snel vinden/
Ze dreigen iedereen aan te klagen die #carglasszuigt gebruikt..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat hebben ze precies gedaan? Kan het niet zo snel vinden/
Te grappig gewoon. ik zit het nu ook al een tijdje te volgen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:04 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ze dreigen iedereen aan te klagen die #carglasszuigt gebruikt..
Nope, geen reclame:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:18 schreef Zwansen het volgende:
En toch denk ik dat het alsnog goede reclame is. Wie denkt er nu nog aan Autotaalglas als zn ruit stuk is?
Kuch:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:17 schreef scarefreak het volgende:
*kuch* hoax http://www.blog-magazine.nl/?p=737
quote:
Waar zie je dat telefoontje staan dan? Op twitter.com kan je op iemand pagina wel een telefoontje zien, maar daar kan je instellen of je de tweets van die persoon ook op je mobiel wilt ontvangen (via sms), maar dat werkt niet in Nederland...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:48 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik twitter soms via htc mobieltje..ik zie bij andere twitters een telefoontje icon..Hoe kan ik dat het beste doen dat je bij mij ook ziet?
Waar? In je applicatie op je telefoon? Op de website die je op je telefoon bekijkt? Op twitter.com? Bij mensen die jij volgt en jou ook terugvolgen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:24 schreef Haaibaaike het volgende:
Naast following staat dat telefoontje icoon.
Bij mensen die ik volgt ja daar staat het.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:33 schreef qu63 het volgende:
Waar? In je applicatie op je telefoon? Op de website die je op je telefoon bekijkt? Op twitter.com? Bij mensen die jij volgt en jou ook terugvolgen?
In je applicatie op je telefoon? Op de website die je op je telefoon bekijkt? Op twitter.com?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:28 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Bij mensen die ik volgt ja daar staat het.
Ja, als je naar twitter.com/username gaat zie je of je iemand volgt of niet. Daarnaast staat een icoontje om retweets van die persoon aan of uit te zetten, daarnaast staat het telefoontje met deze tekst als mouse-over: "Set up your mobile phone to receive tweets from this user by text message."quote:
Dries volgt alles wat los en vast zit. Als je z'n single maar koopt. ')quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:37 schreef Razor21 het volgende:
LOL Dries Roelvink en Emile Ratelband volgen mij nu ook
Nee.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:35 schreef Haaibaaike het volgende:
Bedankt voor je hulp..alleen ik snap er niets van..Dus als ik begrijp moet ik smsen via mobieltje met twitters!
Hoezo heb je meer volgers 'nodig'?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:51 schreef Razor21 het volgende:
Heb meer volgers nodig : snipes2kill is mijn naam
(deze naam gebruik ik altijd in MW2)
http://www.zeldman.com/2010/04/21/stop-chasing-followers/quote:The internet is not a numbers game. It's about dialog, persuasion, and influence.
You don't want a million people reading your HTML5 blog. You want members of the HTML5 working groups and key influencers from Google, Apple, and Microsoft reading your HTML5 blog. Likewise, it's better to have twenty meaningful comments than a thousand +1s.
Ditto with Twitter follower counts. What it would gain you to acquire all the followers in the world? Bragging rights? Mysterious leverage? The ability to convince a not-very-bright business person that what you have to say matters, because n millions follow you?
Following doesn't mean paying attention. You don't want numbers on Twitter, not really. What you want is to follow and be followed by human beings who care about issues you care about.
This thing we make together. This thing is about hearts and minds, not eyeballs. Especially not eyeballs that aren't even watching. Eyeballs is so 90s. And it was never the right metric.
This thing. If numbers are your strategy to win at this thing, you've already lost. This thing is not a game. There is no winning. There is only mattering. If you don't understand that, you aren't making a difference.
Ok bedankt ben redelijk nieuw op Twitter.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:02 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hoezo heb je meer volgers 'nodig'?
Lees dit ff:
http://www.slideshare.net/effectworks/twitter-myths-4830059
En dit:
[..]
http://www.zeldman.com/2010/04/21/stop-chasing-followers/
Zeker. En vooral leuke dingen/links posten en vooral: reageren op anderen. Dan komen die volgers vanzelf welquote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:10 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ok bedankt ben redelijk nieuw op Twitter.
Denk is wel leuk wat Fokkers die mij volgen
Ik zeg doen!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zeker. En vooral leuke dingen/links posten en vooral: reageren op anderen. Dan komen die volgers vanzelf wel.
Ja door Jeroen Snel en Jeroen kijk in de Vegtequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:59 schreef borisz het volgende:
Al dat gehoax. Nu Bea en het journaal van 12 uur.
Zelf veel goedgelovige volgers hebben en eventueel met aantal mensen afspreken dat zij jou RT'enquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:04 schreef Razor21 het volgende:
Wat zal er gebeuren als ik nu op Twitter een bericht achterlaat dat er wederom een storing bij de pinautomaten is? Gaat het dan ook zo hard als afgelopen woensdag?
Met andere woorden hoe kun je snel een hoax de wereld in schieten? Zoals dat Carglass / Beatrix ...
OK lol misschien kunnen we hier iets afspreken op Fokquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zelf veel goedgelovige volgers hebben en eventueel met aantal mensen afspreken dat zij jou RT'en
Waarna fok in een slecht daglicht komt te staan, jijzelf afgemaakt wordt en er verder geen enkel bericht meer van je geloofd wordt..quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:26 schreef Razor21 het volgende:
[..]
OK lol misschien kunnen we hier iets afspreken op Fok
Hmmm ok daar heb je ook wel een punt. Inderdaad is ook een beetje uit vervelingquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Waarna fok in een slecht daglicht komt te staan, jijzelf afgemaakt wordt en er verder geen enkel bericht meer van je geloofd wordt..
Het nadeel van twitter is dat verkeerd nieuws snel de wereld over gaat, maar voordeel is wel dat er heel snel bronnen achterhaald worden.
En een 'fout' bericht de wereld in helpen met een reden is nog leuk (om awareness te creeëren ofzo), maar alleen zoiets doen omdat je je verveeld of omdat je aandacht nodig hebt lijkt me niet echt een goede reden...
Tsja, als ze alleen maar tweet dat je haar moet volgen en verder niks gaat het ook niet lukken vrees ikquote:Op maandag 16 augustus 2010 00:00 schreef qu63 het volgende:
Alhoewel dit nóg meer fail is.. http://twitter.com/1mlnfriends/followers
Hoe kom je daarbij.En graag je posting verwijderen qu63..En jij hebt 603 mensen .quote:
Wat bedoel jij ..als jij mij niet volgt ja kan ik moeilijk iets zeggen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:05 schreef remlof het volgende:
Tsja, als ze alleen maar tweet dat je haar moet volgen en verder niks gaat het ook niet lukken vrees ik
Haha.quote:
Hoe kom ik waarbij?quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:06 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij.En graag je posting verwijderen qu63..En jij hebt 603 mensen .
Kijk bij jouw twitter.. Volg jij niemand. Ik heb maar 21 volgers hoor jij 603 ..Wie is zielig jij héquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:48 schreef qu63 het volgende:
Hoe kom ik waarbij?
En ik vind die mensen een beetje stom als ze zo iemand terug gaan volgen..
En wat heeft mijn followersaantal er mee te maken
quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:58 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Kijk bij jouw twitter.. Volg jij niemand. Ik heb maar 21 volgers hoor jij 603 ..Wie is zielig jij héEn jij bepaalt niks over mijn twitter.
Lieverd, dat was ik niet, dat was een andere user die 1 miljoen volgers wildequote:Op maandag 16 augustus 2010 14:00 schreef Haaibaaike het volgende:
En jij gaat naar 1 miljoen toe..met je 601 followers
En ik volg genoeg mensen, maar niet mensen die alleen op twitter zitten om 1 miljoen volgers te krijgen zonder enige uitleg waarom!quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:58 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Kijk bij jouw twitter.. Volg jij niemand. Ik heb maar 21 volgers hoor jij 603 ..Wie is zielig jij héEn jij bepaalt niks over mijn twitter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |