abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:01:53 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84816043
Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 40

01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:03:31 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84816105
Laatste post:

quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:52 schreef Ca.ra het volgende:
Nog niet bijgelezen hoor, maar Thomas heeft nieuwe pootjes gekregen vandaag!

Nu met de trein onderweg terug naar huis. Wil iemand anders even een nieuwe openen?
Jeetje hey, wat een stellages!
Is hij daardoor nu wel pijnvrij?

Met als note, niet dat het vanuit de trein handig is, maar ter info voor iedereen, als een topic dicht is staat er nu een nieuwe knop net boven het invoerscherm : "Nieuw topic openen"
Als je daarop klikt opent er een nieuw topic met de OP gekopieerd en zelfs de TT al. Het enige dat je dan nog hoeft te doen is het linkje naar het vorige topic aanpassen en het nummertje in de TT. Makkelijker kan het niet! *O*
pi_84816244
Wow da's echt handig! :D

Thomas, voelt 't goed jongen?! Hij ziet er in elk geval relaxed uit.
Wat is het toch een héérlijk ventje Ca.ra! O+
pi_84816264
Ah, Twinklu zit in de trein natuurlijk. :)

Weer nieuwe spalkjes, Twink? Omdat die andere niet goed zaten?

Wat een mooi meiske heb je toch, Stiem. Knap hoor, zitten!

Lente heeft vanmorgen lactulose gehad. Ze heeft gepoept, maar oh my, daar zou ik zelfs moeite mee hebben gehad. :o Maar goed, het is eruit. Ze heeft ook weer een grote beker Roosvicee Laxo op en een pruim. Kijken of het morgen beter gaat. Op de bijsluiter van de Lactulose staat dat het een of twee dagen kan duren omdat het opgenomen moet worden door de dikke darm. Ben benieuwd.
pi_84816306
Wow da's handig! Goede tip!

Cara hopelijk zitten deze beter dan de vorige! Kijk 'm nou zitten zeg O+
pi_84816402
Och Lente met haar poepsores, wat een ellende zeg.... :{
geloof dat haar humeur er niet onder te lijden heeft of wel?

En thomas weer nieuwe spalkjes, hopelijk is hij dan nu ook weer pijnvrij!

Esmee...al zelf zitten, knap hoor!!! *O*

En ik was in het vorige topic aan het jubelen voor mijn kleine vriendje die helemaal geen last heeft van de prikjes!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84816442
mag ik ff jompelen voor Lente?? *O* *O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_84816445
Ca.ra, hopelijk zit dit beter! Lekker ding heb je daar hoor!

Ssserpente, hopelijk helpen de pruimen enzo.

BE, dat is handig om te weten!
Fake it till you make it...
pi_84816596
Das nog eens handig BE, thanks!

Fijn dat Lente toch heeft kunnen poepen, hopelijk gaat het alleen maar beter nu.

Knappe Esmee *O*

Groofsken, dat is wel handig dat je ze kan horen ademen door de babyfoon.Ik heb een babyfoon die aanslaat op geluid
en veel vakantieplezier! Hopelijk een beetje goed kampeerweer erbij, soms kan het best koud zijn 's nachts aan de grond.
Wat gaaf dat je wel een derde zou willen ooit
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84816654
Lars, wat fijn!
pi_84817709
Wat goed, Karin, dat ie er geen last van heeft! De vorige keren ook niet? Lente krijgt het volgende bezoekje ook weer prikjes...

D'r humeur is niet altijd even zonnig, hoor. Ze kan vooral erg nukken als ze d'r zin niet krijgt, als ze niet in de vensterbank mag klimmen bij. Of als iets niet lukt, als d'r loopkar bijv. klem zit. Maar goed, dat heeft weinig met poepen te maken natuurlijk. Wel lukt het 'r nu om d'r loopkar zelf om te keren als ze tegen de muur aanrijdt! Ze trekt 'm dan terug, draait 'm een slag en loopt dan weer verder. Zo knap!
pi_84817804
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:37 schreef Ssserpente het volgende:
Wta goed, Meike, dat ie er geen last van heeft! De vorige keren ook niet? Lente krijgt het volgende bezoekje ook weer prikjes...
Karin is de naam :P
Nee vorige keren ook geen last. De arts zei dat hij van deze prik ws meer last zou hebben als van de vorigen, maar het ging weer helemaal goed.
Maar wel zielig hoor! Eerste prik ging nog goed, maar de tweede werd ie niet vrolijk van maar ja

Huup, heeft Amélie nog last gehad?
pi_84817906
Dat staat er toch? beetje mijn quote veranderen... :{w
pi_84818086
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:41 schreef Ssserpente het volgende:
Dat staat er toch? beetje mijn quote veranderen... :{w
:P

Knap zeg van Lente, hoe ze al kan stappen! En zelfs de loopkar van richting veranderen! Echt.... ^O^ Wat een vershil he, als je ziet wat Lente kan en wat Lars kan....
zowiezo zijn meiden sneller heb ik het idee. Lars doet het wat relaxter aan allemaal. Zo is hij nog steeds aan het tijgeren, af en toe 1 of 2 kruippasjes, maar dan weer in de tijgersluipgang. Nou, hij komt waar hij wezen moet, dus waarom zou je ook.... :{w
pi_84821079
Haha, waarom moeilijk doen idd. :P Volgens mij zijn meiden ook echt sneller, toch? Ach, als ze vier zijn, kunnen ze allemaal lopen en zeggen ze allemaal mama. :s)

Ik heb het geprobeerd te filmen, maar de poes was interessanter. :')

Hm, ik krijg m niet met een 'play-icoontje', maar het is een filmpje dus...
pi_84822031
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
zowiezo zijn meiden sneller heb ik het idee
}:|

:P
pi_84822043
Wow, Lente. Kijk haar nu.

Wat gaat het toch snel allemaal man! De tijd.
pi_84822174
Oh, en als ik dan toch in het verkeerde topic met filpmjes aan het strooien ben. :@ Hier madameke hittepetit zodra iets niet naar d'r zin gaat.

pi_84822301
haha, dat is echt geen baby meer

het filmpje buffert wel steeds...irritant is dat
en het hangt bij mij vast op 1.36 ;(
pi_84822425
@Karin, Amélie heeft geen poepproblemen meer, sinds ze flesvoeding krijgt is dat van de ene op de andere dag opgelost goddank.

Ahw Thomas O+ wat BE zegt ja, is hij nu pijnvrij ca.ra?

Lente :D
irritant hè die stoelen :+ Wat gaat ze hard zeg achter dat ding! Geweldig :D Amélie gaat ook wel maar nog lang niet zo hard en lang zo goed niet. Leuk om te zien O+

Oscar goedgekeurd op het cb en bij de fysio *O* fijn!!

Ik heb een klein piraatje :')
ze heeft ontdekt dat ze ook een soort laag kan grommen met haar stem en nu doet ze dus de hele tijd een soort yaaaaarrrrrrr _O- echt het is géén gehoor, te droog :D

En net gesmuld van gestoofde kip/rozemarijn en overaardappels. Ze trok de kip nog net niet uit mn handen! Recept staat in opperdepop, lekker makkelijk en best wel smakelijk.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84823729
Ok, ik ga Isabeau afvoeren :D

duim voor me :{
pi_84823795
*duimt*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84824780
Snel gaat het idd he? Ze is er nog maar nèt en is nu al geen baby meer. *Snif.

Haha, Huup, da's een leuk geluidje voor in de dierentuin straks! :P

Lente kan ook weinig anders dan rennen achter dat ding, hij gaat veel te hard. Er zit wel zo'n draaiknopje op zodat ie stroever gaat, maar dan schuurt ie gewoon ipv dat ie rolt, en dat gaat ook veel te hard. Ach, des te sneller leert ze het. :+

Lente heeft net weer lekker pasta gegeten met veel groente. Ook prei; dat mag volgens Kleintjes nog niet, maar dat laxeert lekker. En na het eten heb ik er nog een pruim in gepeerd. :9 En nu maar hopen dat ze morgen op het kdv een flinke poepbom heeft. Zul je net zien dat ze 'm morgenochtend nog heeft, als ik net op het punt sta om weg te gaan... :')
pi_84824799
Oh, Sorbo, sterkte..!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:51:07 #25
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84824889
haha, Poppejans, ik heb altijd geroepen dat ik er wel drie of vier wil. Maar zolang ik alleen ben gaat dat absoluut niet gebeuren hoor :D , ook niet over vier of vijf jaar :N .

quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:25 schreef Brighteyes het volgende:

Oh Groofsken, een nakomertje! O+ Jij lucky jij dat je dat helemaal zelf kan beslissen! O+
Niet rot bedoeld hoor, ik snap dat het niet alleen maar rozengeur is, maar wat dit soort dingen betreft...

Hmmm, dan moet ik echt eerst een man vinden hoor en dan ook nog één die nog wel een kindje wil... Ik schat jouw kansen hoger in :o :'( ...
pi_84824904
nee, ze heeft geen zin, maar we geven het nog niet op. ik ga voor een verbetering van de tijd van gisteren. :{

Ssserpente, laat die bom inderdaad maar afgaan als ze op het kdv is :D
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:53:30 #27
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84824980
Heb ik al geroepen dat ik ook blij ben met twee *O* .

En dat de droom voor een derde niet een droom is die persé waarheid moet worden ;) .
pi_84824998
HUH? :? Ze is stil! Ik dacht ik laat haar even vijf minuten krijsen..... :o

Ik durf nog niet te juichen, maar hoopgevend is het wel!
pi_84825031
Ik dacht dus echt even dat de babyfoon stuk was :D
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:56:55 #30
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84825097
Oh Sorbo... :D ... :X ... :D O+ .

En lente wat loop je hard joh O+ . En fijn dat de eerste drol eruit is ;) .

En Thomas, jeetje dat ziet er heftig uit zeg. Dat het maar snel resultaat geeft :* .
pi_84825195
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:53 schreef Groofsken het volgende:
Heb ik al geroepen dat ik ook blij ben met twee *O* .

En dat de droom voor een derde niet een droom is die persé waarheid moet worden ;) .
:D

Wauw Lente loopt echt achter dat ding! *O* en dat huiltje als ze niet verder kan, echt zo'n dramaqueen hoofd erbij :D

Fijn dat Lars geen last van de prikjes gehad heeft! Ik vind het toch altijd sneu

Ik duim dat ze nu lekker in slaap is gevallen en blijft slapen Sorbo *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84825375
Sorbo, succes :*

Sssserpente, wat een grietje :), lekker racen achter die kar, heb je nou Nijntje en/of Boris gesaboteerd? Want bij ons maakt het ding veul meer herrie, hij staat inmiddels weer op zolder ;). Iris heeft 'em niet meer nodig en als Mirte ermee gaat rennen dan word ik helemaal gek 8)7 .
Ik duim voor je dat ze morgen op het KDV de poepbonus uitdeelt ;).
pi_84825395
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:04 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, waarom moeilijk doen idd. :P Volgens mij zijn meiden ook echt sneller, toch?
}:| :{w
Help me eraan herinneren dat ik morgen een filmpje van tijn achter dat ding maak............. ;)

ttssskkkk haha ;) :P

@ Sorbo klinkt goed tot nu toe.......hopelijk blijft ze het volhouden

@ Keshet, welkom met Emma

en de rest moet ik me nog ff in verdiepen

@ Loopwagentje, wel makkelijk want ik zet dat ding startklaar in de kamer neer en dan ben ik bijv. in de keuken en dan hoor ik ineens gepiep en denk ik, oja hij komt eraan, helemaal trots haha
pi_84825474
Sorbo! :o Mag ik al jompelen..?

Nijna, hij staat zo strak vastgedraaid dat ie niet rolt maar schuift. Vandaar dat er maar af en toe iets piept. Maar het is idd een onding qua geluid. Stom ook dat je dat niet uit kan zetten. Hoewel, je zei saboteren, toch..?

Bedankt voor de duimen!
pi_84825483
Isabeau, wat doe je nou :o
Mogen we voor je juichen??

Ssserpente, dat loopwagentje is zo tof!
Hmmmz, ik zie net dat je het zelf minder vindt :P Devin was er destijds als grote baby op de 9maanden beurs vandoor gegaan met dat ding :D

Ca.ra, het ziet er stukken minder erg uit dan ik in m'n hoofd had. Hopelijk slaan deze beter aan!

Hoera voor Oscar z'n bolletje *O*

En ook voor de zittende Esmee!

Om even in stijl te blijven: Toby heeft vanavond slavink gegeten (minus de buitenkant, die haal ik er voor hem altijd af), gebakken krieltjes, wortels, mais en als toetje bosbessen soja-yoghurt :Y)
Toen hij genoeg van de yoghurt had begon hij het in z'n haar te smeren, met een flinke paarse kuif als gevolg :D
.... met gevoel voor drama....
pi_84825501
Lente is echt een snellerd. Moet je d'r zien gaan O+

Even heel stom hoor, maar zet je je kind op een gegeven moment gewoon achter zo'n ding als ze kunnen staan en lopen aan de handjes? Of moeten ze dat zelf uitvogelen?
pi_84825565
Sorbo, ze hebben het zelf door :Y
Probeer het eens!
pi_84825598
Helaas.... ik hoor alweer gehuil
pi_84825621
@ Sorbo,

tijn ging overal aan staan, optrekken en langslopen en toen hij het boodschappenkrat als "rollatör" gebruikte hebbben we zo'n ding gekocht, als je ziet hoe hij binnen een week alweer anders loopt, nu is het al meer lopen, vorige week gingen die benen ong. een meter uit elkaar en nu red hij zich er zelf mee.
Hij wordt wel boos als hij tot het eind is gelopen (tegen muur of deur) en neit verder kan, hij kan nog niet draaien met dat ding........
pi_84825626
Da's al een echte grote mensen-maaltijd, kers! :Y)

Het-is-mij, kom maar op met dat filmpje, hoor! :P :D

Sorbo, ik heb 'm van een vriendin overgenomen toen Lente zich begon op te trekken. Ik dacht: dan heeft ze iets stabiels... Niet dus, want dan ding weegt geen drol, dus ze kukelde zo achterover. Dus zodra ze zelf wat stabieler stond, hebben we 'r er opnieuw achter gezet en meegeholpen met lopen, want hij gaat veel te snel, en toen had ze het vrij snel in de gaten.
pi_84825710
Ok thanks, ik zal eens zo'n ding op de kop tikken. :)
pi_84826029
Lindaaaaaaaa! Hoe is het met jullie dan?
pi_84826186
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:21 schreef Ssserpente het volgende:
Lindaaaaaaaa! Hoe is het met jullie dan?
Rook je dat ik aan het lezen was? :+
Lotte!
Noah!
pi_84826191
Hmm, sorbootje, succes weer :*
Lente, goed bezig hoor!!! *O*
Toby lekker aan het smikkelen geweest kerel! Goed zo...

Nou, ons nieuwe eetschema lijkt goed te werken nu. De boterham ging er met veel smaak voor 3/4 in en alle fruit, groente en yoghurt was ook weer smullen. En dus tot nu toe pas 3 flessen gehad, en ze krijgt er straks nog eentje over een uurtje. Heerlijk als dit zo blijft! _O_
pi_84826351
Ssserpente, er moet vast wel iets te doen zijn aan die piepjes... ;). Wat ik wel eens heb gedaan is er een knuffel tussen gepropt, tussen Nijntje en Boris en als je dan mazzel hebt blijven ze hangen, dat scheelt ook ;).

Kers, leuk ding als je er niet constant in zit, want je wordt echt gek ;) zeker als ze hard gaan... :P
Wat een lekkere smikkel die Toby! Paarse kuif foto... ?! :D

Sorbo, ik heb er nog een op zolder staan met Nijntje en Boris... interesse? Anders gooi ik 'em ook nog even in het V&A kinderspullen topic...
pi_84826381
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:24 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Rook je dat ik aan het lezen was? :+
:Y

Bratwurst! :Y)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:31:22 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84826478
Dat handige wat ik zei? Dat kan dus nog helemaal niet. :@ Alleen voor abbohouders. :P -O- Ik zeg ook eens wat hoor!

Enneh Sorbo, wat fijn zeg! *O*(
pi_84826529
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:11 schreef Ssserpente het volgende:
Het-is-mij, kom maar op met dat filmpje, hoor! :P :D
is goed, morgenvroeg ff maken en kijken of ik m online kan krijgen

@ Lijnloos, ik zag wat van schema's, weet niet of je er nog wat aan hebt maar bij deze

4 flessen:
Tussen 7:00 - 8:00 fles
Rond 9:30/10:00 beetje fruit
Rond 11:30/12:00 fles
Rond 14:00 zo'n mini rijstwafeltje of stukje soepstengel
Rond 16:00 fles
Rond 17:30 klein beetje groente met aardappel
Rond 20:00 / 20:30 fles

3 Flessen

Tussen 7:00 - 8:00 Papfles
Rond 9:30/10:00 fruit
Rond 12:00 1 boterham met iets erop en een beker water of diksap
Rond 14:00 Fles (na hij zijn slaapje uit heeft)
Rond 15:30 diksap of water met rijstwafel, soepstengel of soms liga
Rond 17:30 avondeten & joghurt
Rond 19:00 Fles
pi_84826599
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:28 schreef Nijna het volgende:
Nijntje en Boris
Ow die andere heet dus boris, daar wilde ik me iedere keer nog ff in verdiepen want die kende ik helemaal niet :@ was die er vroeger ook al? :? zoja, dan heeft boris weinig indruk gemaakt.

Wel irritante piepjes maar ik vind het nog wel makkelijk om tijn aan te horen komen ;)
En wij hebben hem ook vrij zwaar staan hoor nog
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:34:25 #50
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84826604
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:31 schreef Brighteyes het volgende:

Enneh Sorbo, wat fijn zeg! *O*(
Ik dacht dat ze alweer huilde -O- .
pi_84826615
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:24 schreef Lijnloos het volgende:
Nou, ons nieuwe eetschema lijkt goed te werken nu. De boterham ging er met veel smaak voor 3/4 in en alle fruit, groente en yoghurt was ook weer smullen. En dus tot nu toe pas 3 flessen gehad, en ze krijgt er straks nog eentje over een uurtje. Heerlijk als dit zo blijft! _O_
^O^
pi_84826712
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:29 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

:Y

Bratwurst! :Y)
Fout, Schnitzel ;)

Maar niet zo veel te melden hier. Of naja, niet zo veel om te stuiteren. Vind het af en toe moeilijk om hier te reageren. Iedereen kan zo genieten van zn kind en ik kijk 's ochtends om 7u alweer uit naar de tijd dat ik Lotte naar het kdv mag brengen.
Ik ben heel blij met dr, echt waar, maar ik kan ff niet van dr genieten. Ze gilt bij het minste of geringste, slaat, schopt of gooit expres dingen naar je. Ze kan heel gezellig zijn, maar binnen 5min. kan alles weer helemaal anders zijn. Ze merkt ook heel erg dat ik er niet tegen kan volgens mij, want bij papa is ze, meestal, veel gezelliger en als hij er is wil ze al helemaal niks met me te maken hebben :')
Gaat vast wel weer over, van beide kanten, maar atm hebben we het niet zo gezellig saampjes.

En ik solliciteer nu. Baan die ik graag wil is 40u pw, das wel veel, maar op het moment vind ik dat helemaal niet zo erg :@

Dus... -O-
Lotte!
Noah!
pi_84826735
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:34 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Ja en dat heeft ze ook flink volgehouden. Ben al twee keer bij haar geweest en nu lijkt het weer stil te zijn of ik heb een gehoorbeschadiging opgelopen van haar gegil, dat kan ook.

Nijna, waar woon je ongeveer? Op zich heb ik denk ik wel interesse. Ik pm je wel even.
pi_84826742
Over loopkarren gesproken,deze vind ik zo leuk voor een jongetje
pi_84826801
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:37 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Fout, Schnitzel ;)

Maar niet zo veel te melden hier. Of naja, niet zo veel om te stuiteren. Vind het af en toe moeilijk om hier te reageren. Iedereen kan zo genieten van zn kind en ik kijk 's ochtends om 7u alweer uit naar de tijd dat ik Lotte naar het kdv mag brengen.
Ik ben heel blij met dr, echt waar, maar ik kan ff niet van dr genieten. Ze gilt bij het minste of geringste, slaat, schopt of gooit expres dingen naar je. Ze kan heel gezellig zijn, maar binnen 5min. kan alles weer helemaal anders zijn. Ze merkt ook heel erg dat ik er niet tegen kan volgens mij, want bij papa is ze, meestal, veel gezelliger en als hij er is wil ze al helemaal niks met me te maken hebben :')
Gaat vast wel weer over, van beide kanten, maar atm hebben we het niet zo gezellig saampjes.

En ik solliciteer nu. Baan die ik graag wil is 40u pw, das wel veel, maar op het moment vind ik dat helemaal niet zo erg :@

Dus... -O-
Linda, onwijs dapper van je dat je dat gewoon zégt. Echt! En zo gek vind ik het helemaal niet. Als Lotte momenteel vrij moeilijk is dan snap ik best dat je er even niet zo van geniet. :*
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:40:38 #56
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84826823
Oh Linda, wat rot meis. -O-
pi_84826832
Maargoed, het gaat hier eigenlijk over Lotte en niet over mij. Ze heeft 1 tandje, de ander heeft een hoekje dat door is. Ze trekt zich op, kruipt, kan dr tong uitsteken, in dr handjes klappen en dr loopwagentje vindt ze niks aan, of ze durft niet, dat kan ook nog
Lotte!
Noah!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:43:06 #58
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84826921
jeeeujjjj voor Minke en Lijnloos; wat goed joh!!!

en Linda wat vervelend dat je dat gevoel hebt de laatste tijd en je meisje momenteel niet zo gezellig is. Moeilijk...
ik hoop dat de bui overtrekt en je meisje snel weer vrolijk is en je weer samen kunt genieten O+

Evie ligt weer in bed. Redelijk gegeten... hoop dat ze van8 weer lekker doorslaapt, want mijn wekker gaat om zes uur morgenochtend. (en do en vrij ook...).
(naja nog 3 weekjes werken en dan hebben wel lekker vakantie!!)
pi_84827093
Nouja, we zaten een beetje in de "het-is-een-fase" zeg maar, maar dat was toen ze niet kon kruipen...dat ging toen een maand goed en toen begon het gedonder weer. Ik schrik steeds zo van mezelf hoe ik er op reageer...niet echt mama-like ;(
Lotte!
Noah!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:54:42 #60
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84827396
Ik weet niet zo goed wat te zeggen Linda. Wat naar dat je zo 'teleurgesteld' (is dat het woord?) bent in je eigen reactie.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:54:50 #61
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84827405
oooo Linda; je moet je niet schuldig voelen... :*
komt vast allemaal snel weer goed...
pi_84827442
Wat een leuk ding Poppejans! wow! Lijkt wel de Pluk-wagen! O+

Ow Linda wat naar! Zo sneu dat je niet van je meisje kunt genieten, en als je een leukere mama bent als je veel werkt, prima toch? Je moet doen wat bij je past hoor! :*

Sorbo, succes de rest van de avond, ik hoop dat ze het snel opgeeft... :z

Evie, welterusten :Z

Ssserpente, oh ze gaat echt als een kanon joh! megasnel! Maar wat is ze toch leuk! Klein boefje! O+

Toby met paarse kuif....klinkt inderdaad als foto-moment! Fijn dat het zo goed met hem gaat! En dat hij zo geniet van al dat lekkers :Y)

en Minke ook al zo lekker vanalles aan het ontdekken op smul-gebied. ^O^ heerlijk dat ze het allemaal lekker vindt.

Lars is vanavond nog even weer met Meike in bad geweest, en een lol dat ze dan hebben! :Y
Lars heeft echt het grootste woord, lollig! :s)
Nu ligt ie weer lekker op 1 oor.... :Z
pi_84827614
Isabeau slaapt nu bijna een half uur. Nu is het gewoon duimen dat ze de eerste uren niet wakker wordt. Als ze midden in de nacht wakker wordt dan kan ik haar een klein flesje geven en daarna slaapt ze verder, wordt ze nu echter na een half uur of drie kwartier wakker, dan is ze over de ergste slaap heen en begint het hele drama van voor af aan.

Jongens het spijt me echt als ik wel erg aan het ego-posten ben. Ik vind dit gewoon zo'n fijn klankbord in een situatie waar ik af en toe echt geen raad meer mee weet!

Maar ik leef echt met jullie allemaal mee, kan het alleen even niet opbrengen om te incantriksen. :*
pi_84827697
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:59 schreef Sorbootje het volgende:
te incantriksen. :*
_O-
zoals haar kan ik het ook niet hoor!

Maar ik zal voor je duimen dat het mooi rustig blijft in huize Sorbo!
Trouwens het beertje van Secret Santa is standaard bed-inventaris van Lars!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:02:02 #65
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84827736
No worries Sorbootje. We leven met je mee :* .
pi_84827882
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:59 schreef Sorbootje het volgende:

Jongens het spijt me echt als ik wel erg aan het ego-posten ben. Ik vind dit gewoon zo'n fijn klankbord in een situatie waar ik af en toe echt geen raad meer mee weet!

Maar ik leef echt met jullie allemaal mee, kan het alleen even niet opbrengen om te incantriksen. :*
Nou van het incantriksen ben ik afgestapt en mijn kind slaapt gewoon goed 's avonds maar daar heb ik zowieso al weinig tijd voor en dat neemt niemand je vlgs mij kwalijk, ik iig niet want ik doe het zelf ook niet, sorry voor de rest.
Soms word er ook zoveel geluld.

Maarre...........dat ego posten vind ik niet erg, fijn als je hier je ei kwijt kunt.
Ik vind het van mezelf lulliger dat ik gewoon niet weet wat erop te zeggen want als ik alle tips lees heb ik ook geen nieuwe tips en ben niet zo van de kus-knuffel-kroels en iedere keer sterkte vind ik dan ookweer zo dooddoenerig klinken ofzo............

Terwijl het me echt heel kloterig lijkt.
Ik ben vaak echt blij om s avonds ff tidj voor mezelf/elkaar te hebben........
Maar in het gezonde..........

@ Linda, jij ook sterkte ermee.
Lijkt me heel vervelend als je dit bij jezelf bemerkt.
Kun je er goed met je (8> over praten?
Of met vriendinnen ofzo?
pi_84828340
Het is mij, ik hoef ook niet elke avond bij mijn man op schoot te zitten hoor, maar af en toe een uurtje privé zonder een door het huis denderende Isabeau zou wel fijn zijn. :)
pi_84828370
Fototoestel vertoont kuren, helaas geen paarse kuif-foto dus.

Karin, wat gezellig, samen in bad!

Incantrixen _O-
Ben daar zelf ook niet zo'n ster in, ik leef enorm mee met iedereen maar vergeet meestal waar ik op wilde reageren :@

Linda, wat ontzettend rot dat je je zo voelt -O-
Ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen, maar er zijn mensen die dat wel goed kunnen, daar ook voor gestudeerd hebben enzo. En die zijn er om geraadpleegd te worden, ook door jou als je dat nodig acht :*

pi_84828562
Haha, Sorbo, geeft trix niks, hoor! Ik vind het sowieso onzin dat mensen zich verontschuldigen voor egoposts. Alsof het een verplichting is om om iedereen te reageren. Nergens voor nodig wmb, ik vind het altijd leuk om posts van anderen te lezen.

Naja, leuk... Voor jou vind ik het gewoon k*t op het moment, Sorbo. Sorry als ik je hiermee tegen de borst stuit, maar is laten huilen echt geen optie? Isabeau is natuurlijk een temperamentvol meiske (kijk naar de flessenperikelen) die dondersgoed doorheeft hoe ze jullie kan manipuleren. Wat iemand anders ook al zei: ze heeft niets te verliezen en zal er alles aan doen om het te doen overkomen alsof haar het het grootst mogelijke onrecht wordt aangedaan. Maar is het wel zo erg/zielig, of is het vooral een hoop herrie? Wat is het ergste dat er kan gebeuren als je 'r wel een nachtje laat huilen? Wij hebben dat met Lente ook gedaan, die huilde zich een ongeluk, maar slaapt nu als een roosje. Toegegeven, het was niet leuk, maar het heeft wel geholpen. Sorry als ik het niet zo tactisch breng, daar ben ik niet zo goed in, maar ik wil alleen maar benadrukken dat het gehuil van je kind je nu eenmaal breekt, en da's precies de bedoeling natuurlijk, maar kleine slimmerikjes als Isabeau kunnen daar wel eens misbruik van maken, waar jij er elke keer weer 'intuint'. Anyway, veel sterkte vannacht! :*

Lin, wat dapper idd! Ik denk dat heel veel mensen van dit soort periodes hebben hoor, maar dat maar weinigen ervoor uitkomen. Ik heb het ook gehad met Lente, weliswaar wat korter dan jij met Lotte, maar ik vond er ook weinig meer aan. D'r koosnaampje was destijds 'Jankbral'. Echt alles was mieren, slaan en brullen. Ik dacht echt dat ik een verwend huilebalkje op de wereld had gezet. Maar het komt goed, echt waar! Nog even je verstand op nul en kiezen op elkaar! Hou je taai, meis! :*
pi_84828788
Ssserpente, nou is dat dus precies waar ik vanavond mee begonnen ben. Ik heb haar net eerst tien minuten laten huilen, toen heb ik haar even getroost, toen 15 minuten laten huilen, toen weer even getroost en ik hoefde uiteindelijk geen derde keer naar boven....

:) Ik realiseerde me ook dat het een gebed zonder end begon te worden met die slimme meid van me en dat we écht door de zure appel heen moeten bijten.
pi_84828869
Oh en ik vind ook niet dat je op álles hoeft te reageren, maar heb het gevoel dat ik toch best grote dingen heb gemist de afgelopen dagen doordat ik zo met mijn eigen situatie bezig ben..
pi_84829229
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:14 schreef Sorbootje het volgende:
Het is mij, ik hoef ook niet elke avond bij mijn man op schoot te zitten hoor, maar af en toe een uurtje privé zonder een door het huis denderende Isabeau zou wel fijn zijn. :)
onee dat bedoel ik ook absoluut niet zo.
Bedoel het ook gewoon van dat ik het me voor kan stellen dat je er op een gegeven moment klaar mee bent omdat je dan gewoon 's avonds iig ff tijd voor jezelf en/of man hebt.
Wij zitten ook niet iedere avond bij elkaar op schoot hoor ;) maar het is gewoon prettig, hoe leuk je kind ook is, om s avonds ff je eigen ding te kunnen doen, en ieder kan daar zijn eigen invulling aan geven........
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:31:13 #73
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84829282
Ik denk dat het bij iedereen wel een beetje zo werkt, je kunt niet op alles reageren. Het is meestal al zo'n lap tekst om te lezen, laat staan als iedereen nog een overal op reageert.
Ik pik meestal de laatste paar posts mee, of de 'heftige' verhalen zoals de dip van Linda ( :* ).

Linda, het klinkt moeilijk. Hopelijk vinden jullie snel een manier om de gezelligheid in huis weer de boventoon te laten voeren, evt. met een helpende hand zoals Kers zegt.

Ik had toch wel eerder foto's gepost van Thomas met spalkjes aan? Hadden jullie er zulke enge ideeën bij dan?
Tot nu toe gaat het prima, hij is er ook braaf mee gaan slapen. Na het ziekenhuis zijn we nog naar de bieb gewandeld, zo ongeveer aan de andere kant van de stad. Ik merk dat ik een beetje over de starende blikken heen ben nu. Ze kijken maar wat ze willen. Voor iemand die vroeger het liefst onzichtbaar was is dat best wel een overwinning :)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84829389
Ca.ra, ik zag zo'n Forrest Gump-achtige toestand voor me :@ Stom he?
pi_84829421
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:34 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Ow die andere heet dus boris, daar wilde ik me iedere keer nog ff in verdiepen want die kende ik helemaal niet :@ was die er vroeger ook al? :? zoja, dan heeft boris weinig indruk gemaakt.

_O- Ik kende hem ook niet, totdat ie overal naast nijntje opdook... Boris dus, en het meisje heet Barbara (die heeft sproeten...)

[/zinloze feiten]
pi_84829528
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:30 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

onee dat bedoel ik ook absoluut niet zo.
Bedoel het ook gewoon van dat ik het me voor kan stellen dat je er op een gegeven moment klaar mee bent omdat je dan gewoon 's avonds iig ff tijd voor jezelf en/of man hebt.
Wij zitten ook niet iedere avond bij elkaar op schoot hoor ;) maar het is gewoon prettig, hoe leuk je kind ook is, om s avonds ff je eigen ding te kunnen doen, en ieder kan daar zijn eigen invulling aan geven........
Ja precies!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:38:12 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84829637
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:34 schreef Groofsken het volgende:

[..]

:@ Niet goed genoeg gelezen. Sorry. :@
Te gehaast. :@

En een dikke :* voor Linda. Ik herken het. Niet van Oscar, wel van Sasha. Idd schrikken van mijn eigen reactie en felheid. -O- Niet leuk, zeker niet. :*
pi_84829764
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:@ Niet goed genoeg gelezen. Sorry. :@
Te gehaast. :@

Nee joh, je voelde gewoon aan dat ze zou gaan slapen!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:42:47 #79
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84829881
we kunnen ook niet allemaal icantrixen, dat is volgens mij een gave _O_ (nomineert alvast weer voor 2010 ;:)

en Sorboo ik duim ff met je mee dat je meisje lekker doorslaapt de komende uren. :Y

@Ca.Ra; ik vind Thomas zijn spalkes ook niet eng ofzo. maar snap wel dat mensen kijken. Dat doet nou iedereen gewoon als iets anders is dan 'normaal'. Maar ik vind het super dat je dat nu ook naast je neer kan leggen en gewoon lekker samen op stap bent :*
pi_84830102
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:35 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ja precies!
Soms zo lastig verwoorden via internet maar fijn dat je me nu snapt haha, dacht al, oeps das verkeerd overgekomen........
pi_84830300
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:47 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Soms zo lastig verwoorden via internet maar fijn dat je me nu snapt haha, dacht al, oeps das verkeerd overgekomen........
Da's grappig, want dat dacht ik juist van mijn reactie op jou (ik dacht: "oh nu denkt ze vast dat haar opmerking verkeerd overkwam" terwijl ik je al snapte.. :D

Hier nog steeds diepe rust. Bijna jammer dat mijn lief zo thuiskomt. :7
pi_84830368
Wel pvd stomme k*t fokwet
pi_84830407
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:33 schreef Aoraki het volgende:

[..]

_O- Ik kende hem ook niet, totdat ie overal naast nijntje opdook... Boris dus, en het meisje heet Barbara (die heeft sproeten...)

[/zinloze feiten]
Nou, zinloos............
Stel dat ik tijn alleen nijntje leer en de rest niet, komt hij straks op de basisschool ofzo en kan hij daar niet ovver meepraten en met alle gevolgen van dien ;)
pi_84830657
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:22 schreef Sorbootje het volgende:
Ssserpente, nou is dat dus precies waar ik vanavond mee begonnen ben. Ik heb haar net eerst tien minuten laten huilen, toen heb ik haar even getroost, toen 15 minuten laten huilen, toen weer even getroost en ik hoefde uiteindelijk geen derde keer naar boven....

:) Ik realiseerde me ook dat het een gebed zonder end begon te worden met die slimme meid van me en dat we écht door de zure appel heen moeten bijten.
Ja zeg, zit ik daarvoor zo m'n best te doen op een tactische post. :{w

Sterkte met je slimme meid!
pi_84830931
Ze slaapt weer. Eén keertje bij haar geweest, alleen even ingestopt en weer weggegaan. KRIJSEN, maar vijf minuten later... stil.

Ik krijg toch heel sterk het idee dat dit de methode is. Hoe loodzwaar ik het ook vind.
pi_84830937
Lief allemaal, jullie reacties. Ik weet niet zo goed hoe ik er op moet reageren, omdat het best moeilijk voor me is er over te praten. Ik heb laatst een stukje brood naar dr hoofd gegooid bijv. :@ Dat kan gewoon niet en ik snap niet waar het vandaan komt. Met andermans kinderen ben ik de rust zelve en kunnen ze gillen en schreeuwen wat ze willen, maar met Lotte krijg ik het niet voor elkaar rustig te blijven. Misschien omdat het me raakt dat ze zo boos is, hoe goed ik ook probeert je best te doen ofzo...

Sorbo, heb je de Fokwet alweer onder controle? Hopelijk maakt ze een lekkere nacht en kan jij ook even bijtanken.. :*

Cara, ik vind de spalkjes niet eng, maar het lijkt me wel lastig voor Thomas dat hij zo in zn vrijheid beperkt wordt. Of is hij zo inventief dattie alsnog alles kan wat hij wil?
Lotte!
Noah!
pi_84831057
Linda, ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Andere kinderen zijn domweg jouw probleem niet, Lotte wel. Het raakt je, je wilt je kind blij en lief zien.
pi_84831805
Linda wat moeilijk zeg, maar ook goed dat je het bespreekbaar maakt! Ik denk dat dat al een hele grote stap is!

Sorbo, ik hoop dat het op deze manier beter gaat met het slapen!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:25:19 #89
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84831927
Linda, de behangplak-methode is niet voor niets uitgevonden he ;) Maar op de een of andere manier 'mag' je de hele kleintjes nog niet irritant vinden ofzo, je 'mag' pas klagen als ze in de peuterpuberteit zitten. Terwijl ze, zo klein als ze zijn, soms donders goed weten op welk knopje ze moeten drukken om papa of mama tegen het plafond te krijgen.
Kijk maar naar Isabeau!

En het maakt niet dat ze minder lieve kinderen zijn, ze zoeken gewoon de grenzen op.

Oh en je vroeg nog naar Thomas he. Hij is wel inventief, maar het beperkt hem wel flink. Maar daar is de fysio ook voor, die helpt hem om manieren te vinden waarop hij zijn dingen kan doen. Sinds de fysio er is is er ZOOOOOON brok frustratie weg bij hem.
Met deze krommere spalkjes was hij vanavond al wat kruip-achtige bewegingen aan het maken. Ik ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84832467
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:25 schreef Ca.ra het volgende:
Linda, de behangplak-methode is niet voor niets uitgevonden he ;) Maar op de een of andere manier 'mag' je de hele kleintjes nog niet irritant vinden ofzo, je 'mag' pas klagen als ze in de peuterpuberteit zitten. Terwijl ze, zo klein als ze zijn, soms donders goed weten op welk knopje ze moeten drukken om papa of mama tegen het plafond te krijgen.
Kijk maar naar Isabeau!

En het maakt niet dat ze minder lieve kinderen zijn, ze zoeken gewoon de grenzen op.

Oh en je vroeg nog naar Thomas he. Hij is wel inventief, maar het beperkt hem wel flink. Maar daar is de fysio ook voor, die helpt hem om manieren te vinden waarop hij zijn dingen kan doen. Sinds de fysio er is is er ZOOOOOON brok frustratie weg bij hem.
Met deze krommere spalkjes was hij vanavond al wat kruip-achtige bewegingen aan het maken. Ik ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.
En toch he...ik wil zo graag een tweede. Het kriebelt echt. En dan vraag ik me af wat ik me in godsnaam in mn kop haal. Ik krijg volgens mij een zenuwinzinking als ik er 2 heb...

Fijn dat het met deze spalkjes nu al beter lijkt te gaan. Het lijkt me best frustrerend voor Thomas, juist in die fase waar de lichamelijke ontwikkeling zo groot is, dan zo "gebonden" te zijn... hoe lang moet hij ze nog dragen?
Lotte!
Noah!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:46:32 #91
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84835873
Als je er twee hebt dan kunnen ze elkaar vervelen, en dan kun je je dáár weer aan ergeren :P

Thomas moet zijn spalken dragen zo lang ze nodig zijn. Hoe lang dat wordt is nog niet te zeggen. De kinderorthopeed had het erover dat hij aan het eind van het jaar het grootste deel van de dag zonder spalkjes zou moeten kunnen als alles goed gaat.

Ik vind 'het einde van het jaar' zo snel klinken, en ik ben eigenlijk heel bang om daar mijn hoop op te vestigen mocht het niet blijken te lukken.
pi_84841378
mornings allemaal ;)

Hoe is het gegaan bij de slecht slapende kindjes? hoop dat ze allemaal lekker de nacht hebben doorgeslapen.
Evie lag om 4 uur ook wat te gillen, maar bij goed luisteren was het niet huilerig ofzo, maar meer spelerig.. daarna werd het mopperig/moe en na een kwartiertje sliep ze weer.
we zijn dus ook niet naar haar toe gegaan...

en nu moet ik dus aan het werk, nog ff snel kolven en dan gaan we die kant maar op.

allemaal een fijne dag!!!
pi_84841506
Isabeau heeft de hele nacht doorgeslapen! Ze werd pas om kwart over zes wakker, omdat ik ging douchen!

:o :D O+

Vanavond ga ik weer voor dezelfde aanpak en dan zou ik dit klankbord wel weer eens hard nodig kunnen hebben, maar ik heb in elk geval energie voor tien na deze nacht 1
pi_84841548
*O* Isabeau wat goed! En kom gerust weer even steun zoeken vanavond hoor Sorbootje! :*
BJ, werkse!
Linda, ik vind het knap dat je het zo weet te verwoorden, ook je twijfel over nog een kindje en het effect op jou. Ik denk dat je die situatie toch niet echt kunt voorspellen omdat een 2e erbij nouo eenmaal anders is dan de 1e zeg maar. Je bent zelf al iets zekerder in je bezigheden en zult daarin ook sterker staan denk ik. En wat Ca.ra al zegt, dan kkunnen ze elkaar leuk irriteren en etteren... ook leuk! Maar het is wel lastig nu, zeker omdat het maatschappelijk gezien gewenst is om je kind heel leuk te vinden... :* voor jou meid!

Hier alles prima, gisteren heeft mijn moeder de middag op Minke gepast en dat ging er goed. Ze heeft zelfs van 15:00-17.15 uur geslapen en da;s voor haar doen een hele lange ruk in de middag. Daarna nog lekker groente en yoghurt (dat gaat er echt supergoed in) en rond 8 uur naar bed. Nog wel wat aan het keten in bed, maar niet huilerig of zo, en uiteindelijk wel lekker in slaap gevallen. Ik ben wel blij dat ze tot nu toe het nieuwe eetschema goed oppikt. Ook met het cb in mijn achterhoofd waar ik volgende week weer terecht mag staan. Hopelijk hebben we dan een keer geen gezeik over groei of dingen... :{w
pi_84841570
Sorbo wat fijn zeg!! *O* :) Hopelijk zet dit zich voort!!

Lijnloos, goed zeg, dat het zo goed gaat met het eten van Minke! Wij mogen morgen ook weer naar het cb!
pi_84841842
Ik haal Isa net uit bedje en vond dat ze wat warm aanvoelde, dus even haar temp opgemeten, is het 38 graden! :? Zo'n 2 a 3 Weken geleden heeft ze een paar dagen rond de 39 graden gehad! Ik hoop niet dat ze weer ziek wordt!
pi_84841868
Linda, ik vind het dapper dat je er zo over praat! Erkenning is al driekwart van de oplossing.... Goed hoor!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_84841929
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:04 schreef Linda2205 het volgende:
Lief allemaal, jullie reacties. Ik weet niet zo goed hoe ik er op moet reageren, omdat het best moeilijk voor me is er over te praten. Ik heb laatst een stukje brood naar dr hoofd gegooid bijv. :@ Dat kan gewoon niet en ik snap niet waar het vandaan komt. Met andermans kinderen ben ik de rust zelve en kunnen ze gillen en schreeuwen wat ze willen, maar met Lotte krijg ik het niet voor elkaar rustig te blijven. Misschien omdat het me raakt dat ze zo boos is, hoe goed ik ook probeert je best te doen ofzo...

Sorbo, heb je de Fokwet alweer onder controle? Hopelijk maakt ze een lekkere nacht en kan jij ook even bijtanken.. :*

Cara, ik vind de spalkjes niet eng, maar het lijkt me wel lastig voor Thomas dat hij zo in zn vrijheid beperkt wordt. Of is hij zo inventief dattie alsnog alles kan wat hij wil?
dit is zo herkenbaar! Ik heb dat nu vooral met Amber..

Ik ben stapelgek op die 2 maar soms..... :X ~O> }) o|O :X

:*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84842158
Lijnloos laat je niet opnaaien door het CB. Minke doet het hartstikke goed! En jij ook!

ZO! ^O^
pi_84842201
:*
pi_84842305
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 08:47 schreef Sorbootje het volgende:
Lijnloos laat je niet opnaaien door het CB. Minke doet het hartstikke goed! En jij ook!

ZO! ^O^
Precies! Ze eet hartstikke goed en met smaak, verder gaat ook alles goed. Je kunt haar moeilijk oprekken niet waar?
Wij moeten volgende week ook weer naar CB, maandag de 10e
Wel even gewicht en lengte posten he? vind het altijd zo leuk dat van iedereen te lezen!

Linda :* alles is hier verder al gezegd, maar voel je dus absoluut niet raar of schuldig, we hebben allemaal die momenten/periodes wel eens denk ik.

Niet ziek worden hoor Emma, hopelijk zakt de koorts weer en was het een toevalstreffer dat je haar zo warm uit bedje haalde
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:04:39 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84842387
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:04 schreef Linda2205 het volgende:
Dat is wat de crecheleiding iig wel tegen mij zegt, dat zij veel makkelijker kalm kunnen blijven bij Sasha omdat zij de deur achter zich dicht kunnen trekken zeg maar, en dat het mij idd raakt, het is mijn kind dat zo lastig is, en hoe kan dat nou en waarom kan ik daar niet mee om gaan etc. etc. etc.

Ca.ra, veel kindjes kunnen met spreidbroekjes ook kruipen enzo, dus wie weet gaat het Thomas idd ook wel lukken. :Y
pi_84842426
Hier uitgeslapen tot 7.45. Dan komt niet vaak voor.
Ik heb vrij op woensdag en de jongens hebben vakantie dus ik hoefde geen wekker te zetten (man moet om 5.20 uur op dus die was al lang weg).
Hoorde ik Leah pas om 7.45! Lekker.

Ik vind het CB alleen handig wat betreft het meten en wegen en de inentingen (en later oogtesten).
De rest boeit me niks. Ik zeg er niks en knik alleen maar.
pi_84842454
Ja, wat BE zegt.

Ik zat vaak jankend op de bank ivm het gedrag van mijn oudste. Toen ik zijn juffrouw van groep 3 vroeg of zij dat niet had met hem, zei ze nee: maar wel met mijn eigen kinderen. Met hen heb ik veeel minder geduld.
pi_84842726
Linda :* Het moge duidelijk zijn van alle andere reacties (ik ben even spuit elf :P ); we veroordelen je niet, maar begrijpen het juist. Lijkt me loodzwaar, niet alleen om je kindje zo te zien, maar ook om zo met jezelf geconfronteerd te worden. *knuffel*

Isabeau heeft doorgeslapen, wat fijn! *O*
Heeft ze 't aan Willow doorgegeven ofzo? Zat ik om 3 uur met een doodmoe maar compleet overstuur meisje in m'n armen :? Tot half 4. En daarna van 4 tot half 5. :? En waarom, géén idee. Nou ja, ze heeft in elk geval wel uitgeslapen vanmorgen want om 8 uur ging ik weg en toen was ze nog niet wakker.

Lijnloos, laat het CB je niet onzeker maken hoor! Jij weet toch zelf ook dat je meisje 't goed doet? :*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_84842781
Lily, wat lekker dat je hebt uitgeslapen!

Wat jij met het CB hebt had ik ook, alleen meten en wegen en verder niet meer vragen of zeggen. Ik had eerst een afgrijselijk CB. Ongemotiveerde mensen, een arts waarvan het héél duidelijk was dat dit het enige artsenvak was wat ze uberhaupt kón uitoefenen. Platte opmerkingen terwijl ik het helemaal niet meer zag zitten (over het flesweigeren van Isabeau: "Ze houdt gewoon niet van rubber in haar mond, daar houd ik ook niet van!"). Een verpleegkundige die zegt: "Waarschijnlijk wil ze gewoon niet dat je gaat werken en kun je beter stoppen met werken". Een ruimte die naar sigarettenrook stonk met tafel tussen de biljarttafels etc... Echt niet normaal.

Maarrrrrrr dat CB is nu opgeheven en de vorige keer mocht ik voor het eerst naar een nieuw cb. Een lieve, kundige arts. Een schone frisse ruimte. Kreeg een kop koffie. Ik vond het gewoon leuk!
pi_84842797
Innepin, ik hoop dat het iets éénmaligs was!
pi_84842840
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:31 schreef Sorbootje het volgende:
Innepin, ik hoop dat het iets éénmaligs was!
:D Ik hoop voor jou dat jouw fijne nacht níet eenmalig was.
Nee zonder gekheid, we hebben echt wel vaker dramanachten en de laatste tijd is het met naar bed gaan ook echt een ramp (vaak slaapt ze 's middags van 12 tot 2 en dan is ze om half 10 's avonds nog niet moe genoeg om naar bed te gaan :{ En dan ineens is ze té moe en raakt ze helemaal overstuur :{ ) maar vannacht was gewoon raar omdat ik echt niet snapte wat er aan de hand was. Honger herken ik, gewoon speentje willen ook, maar dit was meer een soort mamahonger, maar dan slecht getimed. Ofzo. :?
pi_84842849
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:30 schreef Sorbootje het volgende:
Lily, wat lekker dat je hebt uitgeslapen!

Wat jij met het CB hebt had ik ook, alleen meten en wegen en verder niet meer vragen of zeggen. Ik had eerst een afgrijselijk CB. Ongemotiveerde mensen, een arts waarvan het héél duidelijk was dat dit het enige artsenvak was wat ze uberhaupt kón uitoefenen. Platte opmerkingen terwijl ik het helemaal niet meer zag zitten (over het flesweigeren van Isabeau: "Ze houdt gewoon niet van rubber in haar mond, daar houd ik ook niet van!"). Een verpleegkundige die zegt: "Waarschijnlijk wil ze gewoon niet dat je gaat werken en kun je beter stoppen met werken". Een ruimte die naar sigarettenrook stonk met tafel tussen de biljarttafels etc... Echt niet normaal.

Maarrrrrrr dat CB is nu opgeheven en de vorige keer mocht ik voor het eerst naar een nieuw cb. Een lieve, kundige arts. Een schone frisse ruimte. Kreeg een kop koffie. Ik vond het gewoon leuk!
:o :o OMG die opmerkingen :o Schandalig!
pi_84842850
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:09 schreef lily het volgende:
Ja, wat BE zegt.

Ik zat vaak jankend op de bank ivm het gedrag van mijn oudste. Toen ik zijn juffrouw van groep 3 vroeg of zij dat niet had met hem, zei ze nee: maar wel met mijn eigen kinderen. Met hen heb ik veeel minder geduld.
dit heb ik dus momenteel met Amber.... Ze gedraagt zich overal netjes behalve thuis!!

En het cb, tja, ik ga er ook heen om te meten, wegen, de prikken en de ogentest maar ik heb ook wel geleerd om niet meer alles te zeggen daar want je doet het bijna nooit goed. Ik heb ook al een paar keer verkeerde adviezen gehad: geef Amber maar lekker yoghurt.. uhhh volgens mij staat er met grote letters dat ze koemelkallergie heeft... OOPS...

Ik moet zeggen, ik heb nu een hele fijne wijkvpk. Ze weet hoe ik over het cb denk en heeft daar alle begrip voor. Als ik een vraag heb over Tess vraag ik ook specifiek of zij mij terug kan bellen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84843008
Oh da's ook niet best Vicky!

Deze was trouwens ook erg. Isabeau was in anderhalve maand 30 gram aangekomen en een halve centimeter gegroeid. We moesten naar de wijkverpleegkundige. We gaan zitten, ze slaat de map open: "Weer goed gegroeid zie ik!"

Pardon?! Ze heeft dus helemaal niet gekeken en gewoon maar wat geroepen. Stom mens.
pi_84843286
Die verhalen over de CB's, soms écht te gek voor woorden zeg!! En wat jij zegt Sorbo, ze zeggen soms zo maar wat, zonder te kijken!! Ik kan hier altijd weinig met het advies van het CB, heb het idee dat ze maar met mee-praten en het wel best vinden.
pi_84843332
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ongemotiveerde mensen, een arts waarvan het héél duidelijk was dat dit het enige artsenvak was wat ze uberhaupt kón uitoefenen. Platte opmerkingen terwijl ik het helemaal niet meer zag zitten (over het flesweigeren van Isabeau: "Ze houdt gewoon niet van rubber in haar mond, daar houd ik ook niet van!"). Een verpleegkundige die zegt: "Waarschijnlijk wil ze gewoon niet dat je gaat werken en kun je beter stoppen met werken". Een ruimte die naar sigarettenrook stonk met tafel tussen de biljarttafels etc... Echt niet normaal.
echt? wow

Ik kom nu 9 jaar bij CB's en ik heb eigenlijk geen slechte ervaringen hoor. De artsen zijn altijd wel kundig geweest en de wijkverpleegkundigen aardig, maar die laatste categorie waren toch altijd een beetje mutsentypes, vond ik.
Niet onaardig ofzo maar ik schat hen echt niet hoger in dan mezelf (en ik ben allergisch voor betutteling).
pi_84843616
Wat schandalig slecht die CB's van Sorbootje en Vicky :')

Lijnloos Minke eet hartstikke goed, is super vrolijk en ontwikkeld zich als een razende, als haar gewicht nog wat aan de lage kant is kun je dat ook toeschrijven aan dat ze nu zo bewegelijk is :*

Sorbootje dat klinkt al heel goed *O* Ik duim heel hard dat het vanavond weer zo goed gaat en dat ze de smaak van het slapen te pakken krijgt!!!!!!!!!!!!!! ^O^

Ca.ra wat fijn dat Thomas nieuwe spalkjes gekregen heeft ^O^ Hopelijk heeft hij nu geen last meer van zijn beentjes.

Hopelijk wordt Isa niet ziek :*

Och Linda, het is soms ook harstikke zwaar en niet leuk :* Dat Lotte zo tegen jouw doet komt ook doordat jij altijd bij haar bent, ze heeft het meeste vertrouwen in jou en voelt zich vrij om zich helemaal te laten gaan. En jij bent ook degene die haar het meest "berispt" of vervelende dingen doet als luier verschonen. Jouw Lief is degene die thuis komt en enthousiast met haar gaat spelen. Logisch dat ze dan helemaal blij wordt :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84843878
Wat doen jullie je kind trouwens voor kleding aan met dit weer? Het is zo wisselvallig laatste dagen. Het lijkt nou wel herfst hier, ik ben maar gegaan voor lange broek,shirt lange mouw.
Soms zo lastig in te schatten, dan verkleed ik hem alsnog 's middags wel eens
pi_84844003
Poppejans, ik doe Isabeau momenteel steeds een lang broekje aan met een shirt met korte mouwen. Op het kdv is het binnen best warm en het is buiten ook niet koud. Ik draag zelf ook korte mouwen. Ik geef wel een vestje oid mee voor als ze naar buiten gaan in de tuin.
pi_84844037
Voor binnen kan inderdaad een tshirtje eigenlijk ook wel, ik ga zo weer omkleden :+
pi_84844742
De laatste dagen shirtje lange mouwen en lange broek. Hiervoor shirtje korte mouwen en lange broek (om haar knietjes te beschermen met dat vele kruipen). Al weken geen rompers, heerlijk. Ik hou echt niet van dat gefrut met rompers heb ik gemerkt :N

Linda, ik ben ervan overtuigd dat het een fase is voor Lotte waar ze nu doorheen gaat. Binnenkort is ze ongetwijfeld weer een vrolijk lief snoepje die haar armpjes naar je omhoog steekt om te knuffelen.
En zelfs dan is het best zwaar af en toe, vind ik zelf ook hoor. Als ik een dag vrij ben, tel ik soms echt de uren af dat vriend weer thuis komt zodat hij het even over kan nemen. Op mijn werk kan ik me momenteel meer ontspannen dan thuis met Xeentje. Ik kan me zo voorstellen dat als je niet werkt en je dus vaak Lotte's enige vorm van vermaak bent, het zwaar kan worden. Daarbij heb je volgens mij zelf een nogal zware emotionele tijd achter de rug, dat speelt ook mee in hoe goed je nu kunt incasseren. :*

Over een loopkar, hoe dat ooit goed moet gaan snap ik nog niet. Ik heb deze gekocht want 'super stabiel door de in te stellen tegendruk van de wieltjes' en ik vind hem gewoon heel cute.
Maar ik heb haar er nog niet alleen achter durven zetten. Volgens mij kukelt ze met ding en al om naar achter of schiet die er als een speer vandoor en ligt Xeentje languit naar voren op de grond. Ik zie nog niet hoe dat ooit goed moet gaan.
pi_84844906
Hij is wel leuk zeg!
pi_84844955
Die is ook leuk Xenia O+ En die Poppejans postte ook!

Niels heeft een romper met korte mouwen, een shirt met lange mouwen en een lange broek aan. Hij is sowieso best wel een koudkleum, in de winter heeft hij een romper met lange mouwen eronder.

Wat ik net nog vergeten was te vertellen is dat Niels drie boventanden in een keer krijgt! Twee zijn al bijna door, het wit schijnt door het tandvlees. Hij kwijlt als een gek, verslikt zich er zelfs in _O- en vanmorgen had hij wat rode billen. Maar verder heeft hij er niet zoveel last van.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84845146
Oh die is wel heel leuk Xenia, waar heb je die vandaan als ik vragen mag? :@

En allemaal, :* thanks voor jullie bemoedigende woorden. Ik weet wel dat ik me niet zoveel van het cb moet aantrekken, maar ik zie een beetje op tegen de komende keer, want dan heb ik een afspraak met zowel de wvk als de arts ivm vorige keer. Gelukkig heb ik wel een brief van de huisarts die mij steunt ;)

wow Niels, wat een tanden ineens... :o

Poppejans, ik doe minke nu ook gewoon weer lange mouwen en pijpen aan hoor, met daaronder dan een romper met korte of geen mouwen. Op het kdv kunnen ze dan in elk geval bij mooi weer wel naar buiten met haar zonder dat ze het te warm krijgt en binnen is het daar zo ook lekker, niet te warm en niet te koud.
pi_84845326
Lars heeft een romper aan met korte mouw, en een tshirt met korte mouw. Wel een lange broek, maar geen dikke.

Wat bij mijn kindjes nog wel eens het geval is als ze slechter slapen, dat ze het koud hebben.
Lars heeft er nogal een handje van om de dekens af te schoppen, en dat scheelt zo weer een graad of wat.
Doe ik ze dan wat warmers aan in bed slapen ze ineens weer goed.

Leuke loopkar Xenia!

Och en Niels, 3 tanden tegelijk!! Gelukkig maar dat hij er niet zoveel last van heeft.
pi_84846404
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:11 schreef Lijnloos het volgende:
Oh die is wel heel leuk Xenia, waar heb je die vandaan als ik vragen mag? :@
Online, hier.

En ik heb deze er ook meteen bij besteld. Ze vindt hem geweldig. Hij staat op tafel, dus als we gaan eten zijn haar handjes lekker met dat ding aan het spelen ipv tegen de lepel slaan :')
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:51:58 #124
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84846423
Thomas heeft een romper met lange mouw en een (lange) tuinbroek erover. Vanochtend in de wandelwagen nog wel een jasje erover.

Thomas is voor het eerst naar de kapper geweest vanochtend. Het ging best wel goed, een beetje gemopper zo nu en dan, maar geen grote drama's. En nu kunnen ze in ieder geval niet meer zeggen dat ie op een meisje lijkt! Foto's in het fototopic :)
pi_84846500
Ivan heeft binnen alleen een romper aan. Als we op pad gaan doe ik er een vestje overheen en neem ik voor de zekerheid een shirtje in mijn tas mee, maar hij heeft al maanden geen 2 laagjes kleding meer gedragen. Een broekje heeft hij ook alleen aan als we op pad gaan en dan het liefst een luchtig broekje. Ivan heeft het al gauw warm, dus de regel '1 laagje meer dan ikzelf' houd ik absoluut niet aan. Hij is vaak zelfs iets luchtiger gekleed dan ik.

Momenteel heeft Ivan weer koorts. Hij is gauw moe, soms een beetje hangerig, maar over het algemeen is hij wel vrolijk. Hij eet sowieso ontzettend goed. Nou ja, goed, ik maak me geen zorgen dus.

Ivan is trouwens wild van dit boekje:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84846777
Claudia, hier ook zo'n kacheltje. Als ik Isabeau nu iets met lange mouwen aantrek dan zweet ze binnen de kortste keren. Bij ons thuis heeft ze vaak ook alleen een romper aan, of een romper en een shirtje.

Vervelend dat Ivan koorts heeft. Hopelijk knapt hij snel op. Maar als hij nog zo'n goede eetlust heeft voelt hij zich vast niet heel ziek.

Leuk boekje! Ik heb gisteren Isabeau voorgelezen uit haar vingerpopjesboekje met Lisa het lieveheersbeestje. Fantastisch vindt ze dat. Vooral als ik haar zachtjes op haar neusje tik met het lieveheersbeestje!
pi_84847421
Ff kijken of het me lukt maar hier het beloofde filmpje, klikbaar dus
pi_84848378
Leuk filmpje het is mij :).

Gave kar Xenia!

Linda, wel herkenbaar hoor. Ik dacht altijd dat ik veel geduld had met kindjes... maar dat geduld blijkt dus nu veel groter te zijn met kinderen van een ander, dan met die van mezelf...
Terwijl ik ze echt wel lief en leuk vind, maar het ook wel heel lastig kan vinden,vooral als er gehuild en gedreind wordt...
pi_84849181
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:12 schreef Twinkly het volgende:
Och Linda, het is soms ook harstikke zwaar en niet leuk :* Dat Lotte zo tegen jouw doet komt ook doordat jij altijd bij haar bent, ze heeft het meeste vertrouwen in jou en voelt zich vrij om zich helemaal te laten gaan. En jij bent ook degene die haar het meest "berispt" of vervelende dingen doet als luier verschonen. Jouw Lief is degene die thuis komt en enthousiast met haar gaat spelen. Logisch dat ze dan helemaal blij wordt :*
Nou, inderdaad!

Ik vind het juist heel goed dat je er hier over post, Linda. Zulke dingen opkroppen lijkt me just weinig constructief.

En ik vind het fijn dat we hier alles kwijt kunnen, de mijlpalen, de dieptepunten en de trivialiteiten.
pi_84849342
Ivan ook koorts! Vervelend! Hopelijk zakt het snel weer af.

En over kleding, vandaag heeft Isa iets aan met lange mouwen en een lange broek. Hiervoor was het altijd nog met korte mouwen, maar ze had vanmorgen gewoon kippevel! Dus toch maar lange mouwen.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 13:29:16 #131
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84849773
Het-is-mij, jouw filmpje is het eerste met een nijntje-karretje dat ik kijk met geluid (gisteravond zat manlief aan de telefoon, vandaar) en het getik en gepiep lijkt me inderdaad wel - eeeeh - rete-irritant!
Maar Tijn kijkt wel heel trots he. Lief!

En waar heb je dat leuke vloerkleed vandaan?
pi_84849846
Ik wil er wel zoveel over zeggen maar ik krijg het niet fatsoenlijk getypt dus ik denk er nog ff een keer (of 100) over na.....

Linda, nogmaals knap dat je het bespreekbaar hebt gemaakt.

@ Bedritueel, wij hebben niet echt een standaard of groot ritueel maar dat komt meer door mij dat ik dan "bang" ben dat als Tijn een keer ergens anders slaapt ofzo en het niet gaat zoals hij thuis gewend is hij helemaal van de leg is.
Dus zo neutraal mogelijk dat geeft mij persoonlijk wat meer vrijheid en flexibilliteit (vlgs mij heb ik gewoon te lang met autisten gewerkt ;) )

Hier is het s avonds de fles, soms pyama aan en soms heeft hij die al aan, slaapzak aan, of in bed of op commode, soms een liedje, soms niet, soms een trekmuziekding aan, soms niet en dan een kusje, lekker slapen en tot morgen..........
pi_84849980
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:29 schreef Ca.ra het volgende:
Het-is-mij, jouw filmpje is het eerste met een nijntje-karretje dat ik kijk met geluid (gisteravond zat manlief aan de telefoon, vandaar) en het getik en gepiep lijkt me inderdaad wel - eeeeh - rete-irritant!
Maar Tijn kijkt wel heel trots he. Lief!

En waar heb je dat leuke vloerkleed vandaan?
Ja het geluid kijken we nog even hoe lang dat erin blijft en of het te demonteren is ;)
Vooralsnog lijkt het voor hem een stimulans om door te gaan want hij heeft in de gaten dat als hij loopt er een geluidje komt.......
Maar ach, hij loopt er (nog niet) de hele dag mee haha.

Ik vind de houten loopkarren ook erg mooi maar ik wilde er dus een aantal weken terug "nu" een hebben omdat de kratten en alles als rollator gebruikt werden en we hadden nog een bon vvan 25 euro van de lokale speelgoedwinkel hir liggen maar dit is zooooooo'n gat dus ze hadden 2 loopwagentjes, dit was nog de meest "normale" haha

Maarre..........vind je zoiets niet confronterend?
Denk ik helemaal niet bij na als ik post :@

Dat vloerkleed is zijn "speel"kleed en daar ligt alle zooi op en hopelijk werkt dat ook als hij straks wat ouder is en is er gwoon een van de ikea van 30 of 40 euro vlgs mij.......
pi_84850055
Het-is-mij, wat een lief filmpje! O+ En wat kijkt hij inderdaad trots. En ook zo lief zoals hij zich naar jou omdraait op het eind als de kar ergens tegenaan is gelopen. Lief O+
  woensdag 4 augustus 2010 @ 13:55:46 #135
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84850969
Nee hoor, Het-is-mij, dat hoort er ook bij. Mocht ik er wel een probleem mee hebben gehad dan zou ik zelf niet gaan kijken, jullie hoeven je echt niet aan te passen hoor.

Wij hadden deze van ikea op het oog voor Thomas:

Die van jou heb ik (op de site) nog niet gezien, ik ga nog eens even zoeken.
pi_84851255
ja ca.ra die hadden we ook gezien maar vond die speelkleden allemaal zo klein.

Lieve reacties, vind hem ook zo stoer achter dat ding.
pi_84851319
ca.ra, dit is m
(je moet m ook ff in het echt zien want zo als plaatje lijkt hij vrij heftig)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70151707

en deze twijfelden we over maar te besmettelijk vlgs manlief ;)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30151709
pi_84852452
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft binnen alleen een romper aan. Als we op pad gaan doe ik er een vestje overheen en neem ik voor de zekerheid een shirtje in mijn tas mee, maar hij heeft al maanden geen 2 laagjes kleding meer gedragen. Een broekje heeft hij ook alleen aan als we op pad gaan en dan het liefst een luchtig broekje. Ivan heeft het al gauw warm, dus de regel '1 laagje meer dan ikzelf' houd ik absoluut niet aan. Hij is vaak zelfs iets luchtiger gekleed dan ik.

Momenteel heeft Ivan weer koorts. Hij is gauw moe, soms een beetje hangerig, maar over het algemeen is hij wel vrolijk. Hij eet sowieso ontzettend goed. Nou ja, goed, ik maak me geen zorgen dus.

Ivan is trouwens wild van dit boekje:

[ afbeelding ]
oh leuk boekje!!
Amélie is into dingen voelen én into dierengeluidjes enzo (dat ik dan als een gekke geep in de supermarkt een hond sta na te doen zeg maar ) dus zo'n boekje zou wel leuk zijn!
*gaat op t verjaarslijstje*

Over kleding, hier ook zo'n kacheltje. Ze draagt buiten sowieso niets aan de voetjes op het moment, hooguit slofschoentjes als we echt buiten gaan spelen, ter bescherming dus, maar verder niet. En een romper met vestje eroverheen ook ja. Of een hemdromper en daar een (dun) jurkje overheen en verder niets.
Die 1 laag meer dan jijzelf regel hou ik ook niet zo heel nauw aan eigenlijk.

Beterschap voor Ivan

Sorbo wat fijn dat Isabeau zo goed geslapen heeft!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84852813
De koorst van Isa is helaas weer gestegen.. nu 39 graden! Ze heeft net wel twee uurtjes geslapen.
pi_84854178
Beterschap voor de koortsige kindjes :*
pi_84854456
Arme Isa, zo ziekjes. Gelukkig kan ze wel slapen...
Ivan ook al koorts...

Ca.ra, wat fijn dat Thomas nieuwe spalkjes heeft die beter zitten. Hij zit er relaxed bij in de kinderwagen.

Het-is-mij, wat een stoere jongen heb jij. Leuk hoor zo'n loopwagen. Ik heb geen geluid op deze PC, dus ik vind het een leuk ding ;)

Linda, goed dat je het onder woorden kan brengen. Ik zie het soms ook niet zitten(als hij weer eens moeilijk inslaapt overdag, dan kan ik echt wanhopig worden). Deze twee weken hebben we vakantie, maar ik was toch blij dat ik hem even een dag naar het kdv kon brengen... Gewoon ff tijd voor jezelf. Ik zei ook al tegen lief dat me nu ook wel heel duidelijk is geworden dat ik geen thuisblijf-moeder kan zijn. Dat is niks voor mij. Ik werk 32 uur, lief ook. Voor ons is dat de manier. Ik kan me dus ook voorstellen dat jij wel weer graag aan het werk gaat. Dan kan je ook veel meer genieten van de momenten die je wel samen hebt, en je kan dan ook meer hebben, omdat je er niet al heel de dag inzit (iig, zo voel ik het).

Karin, wat jij zegt over koud hebben en slapen klopt hier ook. Thomas sliep altijd overdag heel erg slecht. Nu leg ik hem al een week in zijn slaapzak overdag en hij slaapt opeens veel langer :o . Kan ook toeval zijn, want op het kdv sliep hij altijd al in een slaapzak en ook maar heel kort. Maar ik ga er voorlopig wel mee door. Hij slaapt nu ook alweer 1,5 uur. Echt ongelooflijk... Ik heb zeeen van tijd opeens...

Ennnn, kruipen is na 4 dagen opeens voor mietjes! Optrekken en staan is nu helemaal geweldig. En trots dat hij is! (het kan opeens zo snel gaan, he?)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 15:14:54 #142
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_84854751
Oh, die spéélgoedjes weer! O+ O+ De lijst wordt langer.. ;)

Sorbo, ik zie dat Isabeau een nachtje lekker geslapen heeft? Fijn! :* Welverdiend meis, ik hoop dat er nog vele zullen volgen!

Die CB-verhalen, mijn hemel.. Wij trekken ons ook niet meer al te veel van hun adviezen aan, ze hebben Stef's afplatting destijds vollédig over het hoofd gezien (terwijl de fysio en wij al weken aan het stoeien waren met het hele verhaal en eigenlijk al half vast stond dat er een helmpje zou gaan komen kreeg ik daar een foldertje mee over voorkeurshoudingen met tips als 'leg je kind ook eens op zijn zij' :') ) en laatst kreeg ik dus te horen dat Stef eigenlijk nog maar één melkvoeding per dag zou mogen. Dikke :6 voor ze!

Ehm, verder heb ik even niet onthouden, sorry meiden. Vandaag is echt even een off-day, Ben van half 3 tot half 7 wakker geweest en dat is er flink ingehakt in mijn toch al wel moeie lijf. Stef is nu bij mijn moeder en ze heeft aangeboden om hem vannacht ook daar te laten, maar ik twijfel nog, hij is de afgelopen weken al eens uit logeren geweest en 2x bij een oppas, en over 3 weken gaat hij een lang weekend naar mijn schoonouders en wij naar Lowlands, dus tja :?
3!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 15:15:55 #143
95408 Incantrix
pi_84854805
Aoraki, wat goed!! *O* En snel ja, echt wel! Herkenbaar :)

Stef is trouwens ook enorm verkouden, neusspray helpt voor geen meter en die verstopte neus houdt hem heel erg wakker. Ik hoop zo dat dat snel weer overwaait.. -O-
3!
pi_84855208
Ik heb hier net ook een huilend snipverkouden meisje uit bed gehaald.
Knalrode ogen met groene pus en snot all over her face. Rochelderochel..

Wat een nacht, Incantrix :O Als Stef toch al bij je moeder is kan hij net zo goed blijven slapen, toch?

en Thomas staat ^O^ en Evie ook las ik ergens (wat snel :o )
pi_84856331
Ik zou hem ook daar laten Incantrix, kun je even weer een nachtje bijtanken!

En ineens weer 3 zieken erbij? Dat moet niet he!
Beterschap allemaal!
pi_84859029
Leah en Stef verkouden, vervelend is dat!!

Isa is nu ook een beetje zielig, ze hangt veel op mijn schoot en slaapt veel, een beetje suffig dus.

Inca, ik zou het aanbod wel accepteren hoor, om Stef vannacht nog even bij je moeder te laten. Dan kun je zelf even bijtanken!
pi_84862239
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:12 schreef Twinkly het volgende:

Dat dus!

En: was sich liebt...
  woensdag 4 augustus 2010 @ 19:43:36 #148
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84864992
Hoi :W .

Als het dit weer blijft, ga ik niet op vakantie, en hoewel ik denk dat dat toch de beste beslissing is, baal ik er ook enorm van }:|.
pi_84865254
Groofsken, dat is écht balen! Hoe lang zou je gaan?

Ik kom hier weer even klagen hoor......................................................................

ZE GING METEEN SLAPEN!!!

Waar moet ik hier nou nog over mopperen?! :( :o :o *O*

Oh well, de avond is nog jong :')
  woensdag 4 augustus 2010 @ 19:54:08 #150
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84865372
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:50 schreef Sorbootje het volgende:

Ik kom hier weer even klagen hoor......................................................................

ZE GING METEEN SLAPEN!!!

Ik zou een kleine week gaan. Maar ik zou pas zaterdag vetrekken, dus ik geef mezelf tot en met vrijdag om te beslissen. Maar blèh zeg. Hoewel ik eerlijk gezegd dit weer liever heb met een baby in the house dan die overdreven hitte van een tijdje terug ;) . Alleen om te kamperen lijkt het me minder :{ .

Wat heerlijk dat ze zomaar is gaan slapen. *O* Ze kan het wel O+ .
pi_84866061
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:43 schreef Groofsken het volgende:
Hoi :W .

Als het dit weer blijft, ga ik niet op vakantie, en hoewel ik denk dat dat toch de beste beslissing is, baal ik er ook enorm van }:|.
Ik kan het me helemaal voorstellen, had ik ook niet gedaan. Weersverwachting is ook niet optimaal voor volgende week... Jammer, ik hoop voor jullie dat het toch nog opklaart, en anders prop je jezelf gewoon in mijn koffer mee naar Spanje :P

*fluister zachtjes* Woehoee Isabeau *O*
pi_84866228
Nee kamperen met dit weer lijkt me ook zonder baby geen pretje, laat staan mét. Maar echt heel erg jammer! Hopelijk draait het weer snel bij!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:15:43 #153
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84866257
Oh Spanje O+ . Deal *O* .

Wanneer gaan jullie? Met de auto/trein/vliegtuig? Zie je het zitten met Wolf?
pi_84866928
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:50 schreef Sorbootje het volgende:

ZE GING METEEN SLAPEN!!!

Go. Go. Isabeau!!! *O*

Groofsken, wat rot... kan me wel voorstellen dat het niet echt iets is zo met 2 kleintjes en dit weer, maar balen is het zeker wel. Hopelijk wordt het voor vrijdag wat beter. :*
pi_84867068
He get, Groof, dat rotweer ook. Jammer zeg. En ik vond het zo stoer van je!

Ja zeg, Sorbo, da's ook wat. Wat moet je nu in godsnaam met je avond? :{w :P
pi_84867108
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:32 schreef Ssserpente het volgende:
Ja zeg, Sorbo, da's ook wat. Wat moet je nu in godsnaam met je avond? :{w :P
Bij d'r man op schoot zitten. c_/
pi_84867166
D8 dat het weer wat beter zou worden?
Wij gaan volgende week zondag op vakantie...dus let the sun shine please!
Maar wij gaan hoe dan ook, er is ook vanalles binnen te doen, dus kom maar op!
Wij zijn er helemaal aan toe, en dat gaat niemand ons meer afpakken.

Isabeau...!!! Yeah! Super Sorbo!
De tactiek werkt! *O*
pi_84867496
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:15 schreef Groofsken het volgende:
Oh Spanje O+ . Deal *O* .

Wanneer gaan jullie? Met de auto/trein/vliegtuig? Zie je het zitten met Wolf?
aanstaande dinsdagmiddag vliegen we vanaf Schiphol *O* Ik zie het helemaal zitten, die 2 uurtjes moeten te doen zijn, en de transfer naar appartement is gelukkig maar kort.(ben zelf gauw ziek in een bus)
Voor Wolf gewoon wat speeltjes mee in handbagage, ik denk dat die zich wel vermaakt, hij zal vast wel moe zijn bij aankomst maar dat zal iedereen wel zijn.
Dagje Tarragona,pretpark,waterpretpark,marktjes bezoeken; ik heb er zin an *O*
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:43:26 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84867561
hellow; niet bijgelezen; druk gehad op het werk vandaag en nu enorm moe.
Mijn meisje lekker op bed en slaapt alweer :Y

en ik jompel ff voorzichtig voor Sorboo en Isabeau *O*
*fingers crossed*
pi_84867605
Ohw heerlijk vooruitzicht Poppejans! Lekker van genieten!
pi_84867698
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bij d'r man op schoot zitten. c_/
:D
Die is d'r niet. Toch jammer voor hem!

Ik heb net maar even :X gestofzuigd :X . Dit moet ze niet te vaak gaan doen!
pi_84867724
Sorbo *O*

[ Bericht 22% gewijzigd door XXXKarinXXX op 04-08-2010 21:34:19 ]
pi_84868205
Ongelooflijk Sorbo, geniet ervan. Ze kan het wel! Ik had dat vanmiddag ook. Hij heeft uiteindelijk 2,5 uur geslapen, wat een tijd heb je dan...

Jammer Groof, dat je vakantie in het water dreigt te vallen...

:* voor Incantrix. Ik hoop echt van harte dat het snel beter gaat.

Vandaag bruine bonen met tomaat en kip uit opperdepop gemaakt. Dat ging er wel in. En ik heb eindelijk het eerste ding gevonden wat Thomas niet lust: volle yoghurt met niks erin. Hij deed zijn mondje steeds minder ver open. Ik heb er een ienieminie scheutje diksap in gedaan en toen was het weer happen als vanouds.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:06:05 #164
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84868634
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:42 schreef Poppejans het volgende:

[..]

aanstaande dinsdagmiddag vliegen we vanaf Schiphol *O* Ik zie het helemaal zitten, die 2 uurtjes moeten te doen zijn, en de transfer naar appartement is gelukkig maar kort.(ben zelf gauw ziek in een bus)
Voor Wolf gewoon wat speeltjes mee in handbagage, ik denk dat die zich wel vermaakt, hij zal vast wel moe zijn bij aankomst maar dat zal iedereen wel zijn.
Dagje Tarragona,pretpark,waterpretpark,marktjes bezoeken; ik heb er zin an *O*
Dat klinkt heerlijk Poppejans! Wat zullen jullie genieten daar. Zo heerlijk met z'n drietjes, beetje trots lopen doen met Wolf :P en geieten van het zonnetje en de omgeving. O+ O+ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken op 04-08-2010 21:17:31 ]
pi_84869209
Joehoe Isabeau!! *O*

Balen Groof, ik duim met je mee dat het weer beter wordt! Wij hebben zelf na deze week ook 2 weken vakantie en zijn nog van plan om ergens in NL een huisje te huren.
pi_84869345
Hoe is het nu met Isa dan NieuweUser?
pi_84869813
Net toen ik haar naar bedje bracht had ze 38,5. Het is dus iets minder dan vanmiddag en ik had het idee dat ze vanavond ook weer wat levendiger was. Ze is wel de hele dag moe geweest, ze is zelfs 2 keer op mijn schoot in slaap gevallen! Dat is maanden geleden dat ze dat deed! O+ De aanleiding is wat minder, maar ik kon vandaag wel even extra met haar knuffelen dus. Hopelijk is het morgen over, moet eerst naar het cb en dan laatste werkdagje voor de vakantie.
pi_84870000
Och ook nog naar het CB....gelukkig hoeft ze geen prikjes.
En gaat ze naar het kdv als je werkt?

Ik hoop dat ze snel opknapt, het klinkt in ieder geval positief.
En ook wel lekker he, zo'n knuffeldag! O+
pi_84870338
Nee gelukkig geen prikjes morgen! En ze gaat inderdaad naar het kdv als ik werk, dus ik hoop dat ze geen koorts meer heeft. Anders moet ik wat anders bedenken!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:35:41 #170
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84870407
oo heerlijk knuffelen met je meisje O+ O+ O+
Ik hoop dat ze zich snel beter gaat voelen... :Y
pi_84874055
Sorbo, slaapt ze nog steeds? Goed van dr zeg! Heb je vandaag iets anders gedaan als gisteren?
Lotte!
Noah!
pi_84874808
Ze slaapt nog steeds. En ik heb niets anders gedaan. Verschil met gisteren is dat ze vanavond strontchagrijnig was... Schiet mij maar lek, maar fijn is het wel!
pi_84875047
Ivan heeft zulke hoge koorts dat ik niet durf te gaan slapen.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:53:29 #174
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84875133
Jeuj Sorbo!
Ik ga alvast voor jullie duimen voor morgen.

NU dat op schoot in slaap vallen deed Thomas ook toen hij koorts had. De aanleiding is ids zielig, maar zo'n klein lijfje dat vol vertrouwen tegen je aan ligt is wel erg O+c
pi_84875183
Jee Claudia hoe hoog dan? Misschien bij jullie in bed? Of campingbedje op de kamer?
pi_84875357
Fijn Sorboo!! :)

Hoe hoog is de koorts dan Claudia? Wat vervelend zeg!
pi_84875406
Claudia, hoe hoog is de koorts? heb je hem al pcm gegeven?
Ga anders bij hem liggen. Toen Mette hoge koorts had heb ik samen met haar geslapen op onze slaapbank, lag ze ook direct naast me. Toen hebben we saampjes toch best goede nachten gehad

Voor de rest nog niet echt bijgelezen, maar al wel alvast een jompel voor Isabeau *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_84875467
Nee, dat wordt niks, want dan slapen we allemaal heel belabberd. Nu krijgen Ivan en mijn vriend in ieder geval nog genoeg slaap en waarschijnlijk ben ikzelf tegen een uur of 3 zo moe dat ik alsnog in slaap val.

Hij werd in de loop van de dag steeds zieliger. Zijn avondeten wilde hij niet (vaders had zitten zwoegen op courgettepannenkoekjes) en van zijn fles dronk hij maar 80ml. Hij had 40.0 graden koorts. Omdat het nog binnen de marge is vind ik het ook onzin om de huisartsenpraktijk te bellen. Ik weet ook niet wat ik kan doen door wakker te blijven, maarja. Ivan slaapt momenteel als een roosje, dat is het probleem niet.

Oh, en hij heeft vandaag al 3x paracetamol gehad.
pi_84876197
Ik heb niet meer bijgelezen hier want mijn moeder was/is jarig.

Ik heb Leah vanmiddag ziekig uit bed gehaald, Voordat we om 17.30 naar mijn ouders vertrokken had ze normale temperatuur. Bij mijn ouders om 18.30 had ze ineens 38,8. Ze heeft wel nog normaal gegeten en is ook haar blije zelf alleen veel snotteriger en traanogen enzo.

Maar haar eerste koorts dus.

Ik heb haar haar eerste paracetamol gegeven (valt toch mee met 7 maanden) om die tijd en we waren om 21.45 thuis en toen was haar temperatuur weer normaal (37,3).

Nu slaapt ze weer sinds 21.45
pi_84876345
jeetje wat een dramatische post, als ik zo nalees :')
pi_84883202
goedemorgen ;)

he bah weer zieke kindjes... niet leuk hoor..

@Claudia; hoe is het met Ivan? is zijn koorts gezakt? en heeft hij wel gewoon geslapen afgelopen nacht? En jij?

@Lily: en met Leah? hoop dat het meevalt? en de 1e PCM is keurig hoor! (Evie heeft dr al 3 keer eentje gehad inmiddels).

@Sorboo: mag ik nu helemaal jompelen?? *O*

Ik denk dat mijn meisje een sprongetje heeft gemaakt afgelopen week, want de laatste 3 nachten slaapt ze weer prima; ik heb dr van8 helemaal niet wakker gehoord zelfs.. :Y
en o ja, mijn meisje is vandaag alweer 8 maanden! OMG wat gaat dat snel :Y

[ Bericht 9% gewijzigd door Beessie-Jen op 05-08-2010 07:05:22 ]
pi_84883277
Ik ben ook benieuwd hoe het met Leah en Ivan gaat!? Zijn jullie goed de nacht doorgekomen?

Wij hebben rond middernacht nog de HAP gebeld voor Isa. Misschien overdreven, maar toch. We maakten haar rond half 12 wakker om toch nog even te tempen, ze voelde zo warm. Ze lag vervolgens wakker te worden op het aankleedkussen met haar hoofd naar de muur. Als we haar riepen, of met een speeltje rammelden bleef ze naar de muur kijken met de ogen open. Het leek wel alsof ze haar hoofdje niet kon draaien!! Toen maar eens op schoot genomen en toen lukte het uiteindelijk wel, maar echt alleen omdat ze nieuwsgierig was. Ik vond dat zo raar, dat ik toch even gebeld heb. Volgens de HAP leek het niet ernstig, omdat ze geen pijn leek te hebben als ze met haar kinnetje op haar borst lag, maar ze vroeg het wel in de gaten te houden.
Nu ligt ze nog in bed maar net wilde ze weer niet draaien toen we even de speen aangaven. Bah, ik vind het maar eng!!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 07:24:25 #183
95408 Incantrix
pi_84883370
Goodmornings mensen!

Haha, ik ging net met teruglezen wel even van :o , ik heb een eigen werkwoord :o Maar er zijn toch veel meer mensen die lang/uitgebreid reageren?? :)

Isabeau! *O* Meisje, heb jij stiekum even Stef gemaild ofzo? Gisteravond legden we hem in bed en hij heeft nog een tijdje liggen spelen, maar zonder ook maar één huiltje is hij gaan slapen :o _O_ We waren allebei zo perplex dat we dachten "dán wordt hij rond drieën wakker ofzo" dus we zijn meteen ons bed in gehold. En daar werden we wakker.. Van de wekker van mijn lief! :o *O* Ik snap er helemaal niks van, maar mensen, wat was dát fijn zeg! Ik heb ook echt heel vaak aan de babyfoon geplakt gelegen met mijn oor om te horen of hij nog wel ademde, want hij sliep zo rustig. Dat kermen in zijn slaap komt dus door de manier waarop hij in slaap valt, nu heb ik hem gewoonweg niet meer gehoord. Hij ging ook eerst weer even spelen toen hij wakker werd en ging pas later huilen.

Hij had trouwens wel een ontploffing gepleegd vannacht, gelukkig was het geen hit and run en was de dader nog op plaats delict. Hij kon worden ingerekend en zonder al te veel tegenwerking kon zijn luier onklaar worden gemaakt ;)

Claudia, bah zeg, heb je uiteindelijk nog wel kunnen slapen? :* Vervelend dat je niet kunt slapen (ik denk dat ik daar ook moeite mee zou hebben als je alles dat je kunt doen al hebt gedaan) en natuurlijk nog vervelender dat Ivan zo ziek is. Dat kan ook zo snel gaan bij die kleintjes he? In een paar uur tijd heb je ineens een halfdood vogeltje.. Beterschap voor je mooie man en een dikke :* voor beiden!

Lily, dramatisch? Hoezo dat? :) Ik vind het netjes hoor, nu pas voor het eerst pcm! Ook beterschap voor jouw meisje, ik hoop dat het heel snel weer over is :*

Groofsken, boehoe, wat een domper :'( Ik snap zó goed hoe je je hier op verheugd hebt en dat het dan enorm tegenvalt als het weer zo tegenzit. Dat is nou juist dat éne ding waar je zelf helemaal niks aan kunt beïnvloeden.. :*

Spannend Poppejans, vliegen met Wolf! Wel gaaf! *O* Ik weet niet of ik dat zou durven, ben je niet bang dat hij last krijgt van zijn oren ofzo?

En woah! :o :o :o Kan iemand mijn baby even bellen en zeggen dat het allemaal niet zo snel hóeft? Isabeau ofzo, jij hebt klaarblijkelijk toch al contact met hem?

Stef probeert te lópen :o

Nog wel terwijl hij zich vasthoudt en ik dacht gisteren en eergisteren ook al zoiets te zien, maar net had hij zich aan me opgetrokken en toen liep hij zo een stap of 4 achter elkaar.. Wel aan mijn handen, maar écht zeg.. :o
3!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 07:25:42 #184
95408 Incantrix
pi_84883380
BJ, 8 maanden alweer? :o *O*

NU, terecht dat je gebeld hebt hoor, met zulke dingen zou ik zéker geen risico nemen! Ook een dikke :* en beterschap voor jullie!
3!
pi_84883709
Kleine zieke kindjes :* voor de mama's en :* voor de kindjes.
Goed de nacht door gekomen?
pi_84884257
goedemorgen allemaal :)

Claudia, wat naar dat Ivan zo ziek is. Hoe gaat het nu? En heb je nog een beetje kunnen slapen? :*

Lily, hoe is het nu met Leah?

En nieuwe user, daar zou ik ook een beetje nerveus van worden. Maar goed in de gaten houden. Goed dat de wel de HAP hebt gebeld. Liever een keer te veel dan te weinig.

Hopelijk gaat het vandaag met alle koortsige kindjes wat beter.

Incantrix, nou jaaaaaaaaaaa, die Stef!! Ik denk dat Isabeau hem inderdaad gemaild heeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat heerlijk voor jullie zeg! En wat voel je je dan een ander mens hè?! *O* En ik vraag maar niet aan Isabeau om Stef te vragen wat rustiger aan te doen, want ze is zelf momenteel nogal van de snelle...

Isabeau heeft het zelf ook weer best goed gedaan vannacht. Om 11 uur begon mijn lief heel hard te vloeken toen hij zag dat de kat onder de trap gepoept had.... tsja...toen was ze wakker (en bedankt). Ik heb haar toen nog even wat te drinken gegeven en ze ging onmiddelijk weer slapen. Vervolgens moest mijn inmiddels 'lief' tussen aanhalingstekens om half 1 naar het toilet, waarbij hij ergens tegenaan stootte en door die knal werd Isabeau weer wakker (en bedankt nr2). Toen heeft hij haar even ingestopt en een aai over d'r bol gegeven --> wheeeeeeeeeeeeeeeeeh.... vijf minuten laten huilen en toen heb ik hetzelfde nog even gedaan --> WHEEEEEEEEEEEEEEH!!! En vijf minuten later sliep ze weer als een roosje tot ná onze wekker.

Het wordt mij steeds meer duidelijk dat Isabeau het íets te gezellig vindt bij ons en het krijsen inzet om eruit gehaald te worden. Niet berekenend ofzo, ik bedoel, het is een báby... maar gewoon omdat ze liever beneden is dan in haar bedje (saai) gaat ze huilen. Deze aanpak wérkt. Maar ik moest er wel echt aan toe zijn om hem in te zetten. Laten huilen vind ik namelijk héél moeilijk.
pi_84884288
Sorbo! *O* Geau Isabeau! *O*

Och Ivan, Isa en Leah allemaal ziek -O- Hoe gaat het nu met ze? Beterschap :*

Trix haha, mooi he, je eigen werkwoord? :D Stef probeert te lopen :o Woah! :o Wat goed *O*

Mijn kind heeft geen behoefte aan lopen. Ze heeft al een paar keer geflikt dat de stap tussen object 1 en object 2 net iets te groot was, en dat ze dan zo hoppa, stap stap en dan ben je d'r ook doet, maar verder laat ze zich meestal gewoon braaf op d'r knietjes zakken om te kruipen, en dan weer ergens anders tegenaan te gaan staan :')
pi_84884372
BJ een grote jompel voor Evie's 8maanddag *O* wat gaat het snel he?

Dikke :* voor Leah en Ivan met koorts. Hoe is het vannacht met ze gegaan en nu?
Claudia, meerdere dagen 40c koorts bij een baby krijg je altijd wel gehoor bij je huisarts hoor, als hij nou nog steeds koorts blijft hebben zou ik als ik jou was toch vrijdag effe naar je arts gaan, dan ga je ook niet vervelend het weekend in met huisartsposten enzo. Maar dat is hopelijk allemaal niet nodig

Stef die probeert te lopen :o hij is echt snel v zn leeftijd Inca!
en ik zie het vliegen met Wolf helemaal zitten hoor, ze raden aan je kind te laten drinken bij stijgen en dalen om zo te proberen druk op de oortjes tegen te gaan

Dat gelukzalige hoofd van Isabeau met de laptop :D en wat heeft ze goed geslapen, goed man! *O*
pi_84884533
Ivan ook al ziek. Bah, beterschap.

en Isa ook. Eng is het heh, NieuweUser. Ik kan er ook altijd heel slecht tegen hoor..

^O^ voor het slapen van Isabeau en Stef, en Stef lopen :o (kin van grond raapt).

Die foto van Isabeau, haha
pi_84884587
Oh ja

Leah heeft heel goed geslapen verder. Ik heb haar vanochtend helaas moeten wakker maken om 6.30 omdat ik moet werken vandaag (laatste werkdag, heb straks 3 weken vakantie).
Ze had geen koorts meer maar heeft wel een snipverkouden "gezicht". Ze zit erg vol. Dikke groene snot plakt overal door haar gezicht. Pus oogjes, die voortdurend tranen. Rochelen.
Maar ze blijft lachen.

Ik heb haar (en haar broers) vanochtend bij mijn ouders afgegeven en daar kan ze lekker slapen en wordt ze verzorgd.
pi_84884700
Lily, fijn dat de koorts weg is en dat ze in vertrouwde handen is vandaag. Hopelijk zal ze haar verkoudheid ook snel de baas zijn.
pi_84885127
Poeh, hoop zieke kindjes... Beterschap voor allen.

Wat goed van isabeau! En wat fijn dat jullie eindelijk een aanpak hebben gevonden die werkt. Nu nog even kijken of je vriend wat subtieler kan zijn 's nachts ;-)

Stef lopen??!!! Goed man! Hij is echt een vlotte!
pi_84885152
Och, al die zieke en verkouden kindjes toch... Beterschap!

Incantrix, je baby wordt grooooooot!!

Poppejans, wat klinkt dat heerlijk allemaal! Lekker naar Spanje 8-)

Groofsken en Karin, ik hoop zo dat jullie goed weer gaan hebben! Vakantie in eigen land, altijd riskant....

Innepin, het komt vanzelf joh! Ik dacht zelfs dat 14 maanden de gemiddelde leeftijd is waarop ze zelfstandig gaan lopen.

Sorbootje, is toch wel logisch he? Ze wil gewoon niks missen, dat kleine gezelligheidsdier van je :Y
pi_84885193
ahhh Isa ook ziekjes nog steeds, kan me voorstellen dat het eng was NieuweUser :*

Fijn dat Isabeau goed heeft geslapen.. nu vriendlief nog in toom houden :Y

en het gaat iets beter bij Leah begrijp ik??

Ik ben op het werk; alles onder controle tnt.
Maar prijs de dag niet voordat hij voorbij is :Y :o
pi_84885479
NieuweUser: ik vind het in dat geval helemaal niet overdreven om de huisarts te bellen! Dat apathische lijkt me best eng.

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:09 schreef Poppejans het volgende:
Dikke :* voor Leah en Ivan met koorts. Hoe is het vannacht met ze gegaan en nu?
Claudia, meerdere dagen 40c koorts bij een baby krijg je altijd wel gehoor bij je huisarts hoor, als hij nou nog steeds koorts blijft hebben zou ik als ik jou was toch vrijdag effe naar je arts gaan, dan ga je ook niet vervelend het weekend in met huisartsposten enzo. Maar dat is hopelijk allemaal niet nodig
Goed punt. Ik zal morgen inderdaad de huisarts bellen als hij er dan nog zo aan toe is.

Ivan heeft vannacht prima geslapen. Een van de symptomen lijkt juist te zijn dat hij heel slaperig is en nog meer slaap nodig heeft dan normaal. Hij heeft nu nog steeds koorts maar hij heeft vanochtend wel goed gegeten en eventjes gespeeld. Dat is eigenlijk de tendens, hij is niet ontzettend ziek maar hij is wel uit zijn doen en heeft hoge koorts.

Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik vraag me af of hij eigenlijk niet héél ziek is en deze manier van ermee omgaan gewoon bij hem hoort. Ik heb in al die tijd nooit gemerkt dat hij ergens heel erg onder gebukt ging. Nou ja, ik probeer in ieder geval om niet al te laconiek te denken over de symptomen die hij heeft.

Fijn dat Leah koortsvrij is! Het klinkt heel sneu, zo verkouden zijn. Drinkt ze dan wel goed?
pi_84885532
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 07:24 schreef Incantrix het volgende:
Stef probeert te lópen :o

Nog wel terwijl hij zich vasthoudt en ik dacht gisteren en eergisteren ook al zoiets te zien, maar net had hij zich aan me opgetrokken en toen liep hij zo een stap of 4 achter elkaar.. Wel aan mijn handen, maar écht zeg.. :o
Wow! :o Wat knap zeg. Hij moet en zal het allemaal kunnen, hè? Misschien wordt het dagelijks leven rustiger als hij alles onder de knie heeft waar hij zijn zinnen op heeft gezet.
pi_84885678
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
Drinkt ze dan wel goed?
Wonderbaarlijk wel.
Haar neus zit potdicht en bij het drinken hoor ik ook dat ze dicht zit maar ze drinkt wel gewoon door.
Het is dan wel een snotfestijn tussen haar gezicht en mijn borsten.
pi_84885739
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:03 schreef Sorbootje het volgende:

Het wordt mij steeds meer duidelijk dat Isabeau het íets te gezellig vindt bij ons en het krijsen inzet om eruit gehaald te worden. Niet berekenend ofzo, ik bedoel, het is een báby... maar gewoon omdat ze liever beneden is dan in haar bedje (saai) gaat ze huilen. Deze aanpak wérkt. Maar ik moest er wel echt aan toe zijn om hem in te zetten. Laten huilen vind ik namelijk héél moeilijk.
'Berekenend' klinkt zo naar, hè? Ze is een baby'tje en heeft zo haar eigen wensen en verlangens die ze op niet zoveel manieren kenbaar kan maken. Ze is sociaal, extravert en nieuwsgierig - geen wonder dat ze bij jullie wil zijn en niets van de actie wil missen! Maar ze moet ook leren dat het op een bepaald moment slaaptijd is. Jullie aanpak klinkt mij constructief in de oren.

Ik kan me trouwens voorstellen dat jij, en misschien ook Icantrix, het gevoel hebt aan te rommelen. Maar weet je, dat lijkt me ontzettend logisch. Als hetgeen je doet niet werkt dan probeer je natúúrlijk iets anders! Het lijkt misschien alsof ik voor Ivan een opvoedkundig plan uitgestippeld heb, maar in werkelijkheid is het zo dat er geen echte problemen zijn en ik dus geen noodzaak voel om iets uit te stippelen of aan te passen. Daar zit geen bewuste keuze achter of zo.

Nou ja, ik wou gewoon even cheerleaden omdat je zo'n leuke moeder bent voor Isabeau. *O* Geweldige foto trouwens met die laptop!
pi_84885885
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:16 schreef lily het volgende:

[..]

Wonderbaarlijk wel.
Haar neus zit potdicht en bij het drinken hoor ik ook dat ze dicht zit maar ze drinkt wel gewoon door.
Het is dan wel een snotfestijn tussen haar gezicht en mijn borsten.
Waren jouw zoons ook zo 'onverstoorbaar'? (Ik ben benieuwd of dat een karaktertrek is die er al vroeg in kan zitten.)
pi_84886013
Ja, eigenlijk wel nu ik erover nadenk..
pi_84886299
Claudia, je legt de vinger precies op zere plek. Ik voel me inderdaad regelmatig alsof ik maar wat aanrommel.

Ik heb een vreselijk leuk en lief kind, maar het is ook een kind met een flinke gebruiksaanwijzing. In sommige opzichten is ze ontzettend makkelijk. Ze vindt alles en iedereen leuk, is niet éénkennig, maakt geen onderscheid tussen thuis slapen en logeren (wilde zeggen 'slaapt overal', maar dat kan ik nou ook weer niet zeggen ;) ), is bijna altijd vrolijk enz... Daar staat tegenover dat ze net zo heftig is in het uiten van haar negatieve emoties als in het uiten van haar positieve emoties. Als ze iets niet wil, dan zet ze alles op alles om dat duidelijk te maken. Ze wil veel en sneller dan ze kan en dat frustreert haar soms enorm. Ze kan bijvoorbeeld woest worden als het haar niet in één keer lukt op te gaan staan in de box.

Juist door die heftigheid heb ik soms moeite om door te gaan op een ingeslagen weg als ik niet meteen resultaat zie. Het krijsen moet dan stoppen -NU!-

Ik moest echt gaan begrijpen waarom ze zo huilt en dat dat hysterische krijsen niet is omdat er echt iets mis is, maar omdat ze gewoon op zijn Isabeau's (niet eens grappig bedoeld :P) laat weten dat ze het er écht niet mee eens is.

En als ik naar mezelf kijk zie ik de volwassen versie van Isabeau. Ik ben precies hetzelfe. Heb een heel heftig karakter, Ben van de hoge pieken en diepe dalen. Wil drukte en gezelligheid om me heen en kan héél boos worden als iets me niet lukt, of als dingen niet gaan zoals ik het wil. Ik ben alleen volwassen genoeg om mijn gevoelens in goede banen te leiden. Mijn meisje moet dat nog leren.

En bedankt voor het cheerleaden. Je woorden doen me juist even heel erg goed. :*
pi_84886334
Sorbo, wat een gezelligheidsdier die Isabeau. Hihi stiekum op de laptop ;). Iris wil steeds op schoot, niet omdat het zo gezellig is, maar zodat ze dan bij de laptop kan...

Stef die probeert te lopen, knapperd *O*

Innepin, hihihi het gaat haar vast nog niet snel genoeg lopend ;).

Lily, ach gossie verkouden snotkoppie en toch lachen O+ dat de snot toch maar gauw over is ook!

Claudia, fijn dat Ivan wel lekker heeft gegeten vanmorgen. Dat had Iris een tijdje terug ook. Best flink koorts, maar wel gewoon eten.
Wat hangeriger dan normaal, maar dat is ook wel logisch. Maar ze leek niet ontzettend naar zeg maar...
Hoop dat je mannetje gauw koortsvrij is :*
pi_84886961
Sorbootje, ik raak ontroerd van je verhaal! Je kleine meisje die zo op je lijkt...
Ik heb dat met Devin gehad, ineens kwam het besef dat we qua karakter zo op elkaar lijken en kon ik me beter inleven in zijn heftige gevoelens en frustraties. Zo temperamentvol zijn, het heeft z'n voors maar ook z'n tegens. Zeker als je inderdaad nog moet leren omgaan met zoveel heftigheid en tegenslagen als je een opgroeiend en ontwikkelend kind bent. Da's lang niet altijd makkelijk :N
pi_84887430
Ja het is een heel verhelderend inzicht. uiterlijk lijkt ze niet zoveel op me, maar verder echt enorm veel.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:31:14 #205
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84887855
Heel bijzonder om te zien hè Sorbo. Zomaar eigen karaktertrekken terug te zien in je dochter O+ .

Ik herken ook heel sterk een aantal dingen in mijn dochter. Ze is extreem zelfstandig, doet vanalles meteen zelf zonder te overleggen/vragen/melden. Toen ze voor het eerst op een potje had geplast, heeft ze gezien wat ik daarna deed. Potje legen in de wc, dan doorspoelen, enz. Ze doet dat dan dus de eerstvolgende keer gewoon zelf (en ook al mikt ze dan de helft naast de wc, ik laat haar wèl). Of als ik bijvoorbeeld de voordeur open laat staan, leg ik altijd een bezem nee zodat hij niet dicht kan vallen. Vanaf de dag dat ze zelf de deur open kan doen, legt ze er ook altijd de bezem neer. Ik heb me daar echt zo over verbaasd. Een soort verantwoordelijkheidsgevoel/ zelfstandigheid zie ik dan die ik zo ontzettend goed ken van mezelf.

Tegelijkertijd wil ik haar dan ook beschermen voor de moeilijkere kanten daarvan. Omdat ik als geen ander weet hoe groot de stap dan kan zijn om wel hulp te vragen, op een goede manier. Ik hoop zo dat ik haar ook kan helpen met die andere kant.

Ik las trouwens in het AP-topic dat je als ouders je kind niet teveel (negatief) moet duiden, omdat je ze daarmee misschien vastlegt in een rol. Ik plaats mijn reactie daarop even hier, omdat ik niet zozeer een AP-discussie wil aangaan, maar me wel afvraag hoe jullie daarover denken. Mijn ouders hebben ons streng en vrij tegelijkertijd opgevoed. Ik heb de indruk dat ze behoorlijk AP waren, maar dan wel met op eigen kamer slapen, maar drie maanden bv enzo. Nou hebben ze ons nooit een rol opgelegd, ze hebben me volgens mij nooit geduid als 'zo is ze'. Ik heb dat juist gemist, denk ik. Ik heb best vaak gevraagd 'Ben ik zo? Of ben ik zo?' Zelfs als ik expliciet vroeg naar een 'rol', kreeg ik die niet van ze. Dat is juist een heel onzekere kant geweest van mij. Ik denk dat je je ook juist heel gekend kunt voelen als je ouders (mensen nabij) je een beetje kunnen duiden.

Hoe denken jullie daarover?

Ik heb er deze zomer weer echt van genoten als mijn moeder zei "oh, ze is precies zoals jij was op die leeftijd." dat geeft me dan toch een beetje zicht op mijn eigen karaktet zoals dat er toen al was.
pi_84888274
Moeilijk Groofsken. Ik weet wel dat het iets is waar ik bewust mee omga. Als ik hier zeg: "Mijn kind IS zus of zo" dan ben ik mij ervan bewust dat ik uit moet kijken dat ik niet te veel ga handelen naar wat ik verwacht van haar 'omdat ze nou eenmaal zo is'.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:47:29 #207
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84888457
Ik merk dat ik het ook zelf niet zo goed kan. Ik kan mezelf niet zo goed duiden, maar mijn kinderen ook niet. En als iemand in de omgeving dan zegt: "Wat is zij/hij zo.", dan voel ik ook heel sterk te neiging om te reageren met "maar zij/hij is ook zo en zo, niet altijd zo". Dus om het zelfs teniet te doen.

Misschien is het ook eigenlijk wel gewoon goed hoor dat ze dat zo gedaan hebben. Ik ben er nu ook niet heel onzeker meer van en ik heb ook minder de behoefte om van ze te horen hoe ze me zien. Misschien hoort onzekerheid nou eenmaal bij het leven en mag ik blij zijn dat de mijne daarover gaat. Misschien is het wel een luxe-probleem. ;)
pi_84888584
Ik kan het me wel voorstellen, Groofsken. Ik was 'slim' en heb me door dat label altijd ontzettend zelfverzekerd erover gevoeld. Maar het heeft ook druk met zich meegebracht, druk om te gaan studeren, om geen onvoldoendes te halen, om diploma's in één keer te halen (bijvoorbeeld mijn rijbewijs).

En door te vermelden wat je kind wél is laat je impliciet wat je kind níet is, bijvoorbeeld mooi of sportief. Ik heb me op die punten dan ook onzeker gevoeld: ik was slim maar klaarblijkelijk niet mooi.

Ik neig dan ook meer naar het niet geven van labels. Ik denk dat je ouders je onzekerheid niet weg hadden genomen als ze je een rol hadden gegeven. Hoe vervelend het ook is, het klinkt alsof die onzekerheid iets is wat bij je hoort en waar je je eigen weg in hebt moeten vinden (en nog steeds moet vinden).
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:56:44 #209
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84888817
Nou ja, gelukkig kàn ik het dus ook gewoon niet zo goed :D .

Grappig is dat toch eigenlijk. Mijn ouders benoemden denk ik meer de feiten dan de karaktertrekken. Ze zeiden nooit letterlijk 'G is slim', maar meer 'G haalt makkelijk hoge punten'.

En terecht zo blijkt. Want mijn broertje vond school bijvoorbeeld helemaal niet bijzonder, maar bleek op 5 en 6 vwo toch wel ontzettend veel inzicht te hebben, in àlle vakken. Hij is nu dokter in de psychologie en vliegt de wereld over voor allerlei belangrijke conferenties :D . Hij haalde de eerste 16 jaar lang niet zulke hoge punten als ik, maar is echt vele malen 'slimmer'.

Het is maar goed dat mijn ouders zijn lagere punten nooit als minder 'slim' hebben geduid. :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door Groofsken op 05-08-2010 13:11:22 ]
pi_84888888
Vreselijk off-topic, maar ik moest het gewoon even zeggen; ik vind jou juist slim én heel mooi Claudia :)
Echt!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:03:36 #211
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84889072
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:58 schreef Sorbootje het volgende:
Vreselijk off-topic, maar ik moest het gewoon even zeggen; ik vind jou juist slim én heel mooi Claudia :)
Echt!
^O^ :Y
pi_84893839
Zo, ik weet het gesprek wel helemaal lam te leggen hè?! ;)

Nog iemand tips tegen een hárd bijtende baby? Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar ik zou het echt heel fijn vinden als ze niet meer zo hard in mijn bovenarmen zou bijten.

En als we dan toch bezig zijn; Isabeau gaat, als ze moe/boos/beide is aan d'r haren trekken. Het gebied boven haar oren is bijna kaal, daar groeit nu wel nieuw haar, maar dat is natuurlijk veel korter dan de rest. Ik heb haar al verteld dat de gabberlook uit is, maar het mocht niet baten. Maar serieus, hoe leer ik haar dat af? Het gaat soms met hele plukken tegelijk en ik vind dat zo'n naar gezicht!

(omg, als ik dit zo teruglees lijkt het alsof ik een soort gremlin heb gebaard)
pi_84893943
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 14:19 schreef Sorbootje het volgende:
Nog iemand tips tegen een hárd bijtende baby? Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar ik zou het echt heel fijn vinden als ze niet meer zo hard in mijn bovenarmen zou bijten.
O-)
pi_84894282
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 14:22 schreef lily het volgende:

[..]

O-)

_O- _O-

Of:
pi_84894483
:o _O-
pi_84894559
Muilkorf je baby, omg!!!! :D
pi_84894565
Leah doet dat trouwens ook wel als ze moe is; met haar handen boven haar oren wrijven, in haar haren wrijven (stukje boven oren).
Maar nog niet zo dat ze uitvallen.
pi_84894868
Sorbootje, Toby doet het soms aan de borst. Ik reageer dan best heftig (vind je het gek?): roep "au!", haal hem van de borst en zeg duidelijk dat hij dat niet mag doen.
Dat helpt wel :Y Gewoon volhouden, blijven benadrukken dat het niet mag en je mag best kenbaar maken dat het zeer doet.
pi_84895218
Ja dat doe ik dus ook. Ik roep AU! en zeg dat het niet mag en dat het pijn doet.

en dan moet ze heel hard lachen. Ik vind het zo moeilijk om mijn gezicht dan in de plooi te houden.
pi_84895432
niet altijd trouwens hoor, soms schrikt ze ook wel en is ze beteuterd.
pi_84896972
Jullie zijn lief, G. en S.!
pi_84897052
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie zijn lief, G. en S.!
Oh dús niet mooi?!

(grapje O-) )
pi_84897109
Euh, ik bedoel, wat een lieve opmerking!
pi_84897149
We hebben net toch maar de huisarts gebeld. Niks nieuws gehoord en we doen alles goed. Als Ivan over 2 dagen nog koorts heeft wil ze graag dat we langskomen.
pi_84898235
Hè vervelend dat Ivan nog steeds ziek is -O- hopelijk knapt hij zelf op.
En ik sluit me qua opmerking aan bij G en S :Y :+ hoewel het enigszins spuit elf is :')

Over bijten, dat hebben we hier ook een tijdje gehad, en dan beetje ze precies zo'n heel klein stukje van mn velletje op mn schouder. Zo'n heel gemene pijn was dat :X ik zette haar dan weer op de grond en zei dat het niet mocht en dat het zeer deed enzo. Uiteraard brullen want ze wilde niet op de grond :')
Inmiddels doet ze het niet meer maar ik denk dat het meer aan de tijd ligt, dat ze er overheen gegroeid is dan dat ik het haar zelf heb afgeleerd hoor. Het leek hier gewoon een beetje op een soort uitprobeerfase zo van waar kan ik allemaal hard in bijten en hoe reageert het spul erop.

Amélie ging net zelf staan :D ik wist niet wat me overkwam haha. Hop die luierbillen de lucht in en ineens duwde ze zichzelf zo omhoog tot staan! Verrek :D mn kleine meisje wordt zo groot...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84899802
Filmpje :D
en we hebben ook gelijk de piratengrom op film :')

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84899892
Fijn dat het vannacht ook goed is gegaan Sorboo! :)

Ivan nog steeds koortsig dus, gelukkig heeft hij er zelf waarschijnlijk geen last van!

En Leah, verkouden zijn is ook geen pretje!

Sorbo, ik heb helaas geen tips voor je over het bijten. Wel lastig lijkt mij, maar wellicht is het zoals Huup zegt een periode waar ze snel weer overheen groeit.

Isa heeft inmiddels geen koorts meer (was net 37,6), maar is nog niet helemaal haarzelf. Snel huilerig en moe. Vanmorgen bij het CB hebben ze ook even in haar oortjes gekeken, en een oortje was niet helemaal schoon. Wellicht heeft ze daar nog last van? Of van een tandje? Ik weet het niet. Ze is vandaag wel naar het kdv geweest, maar niet een hele dag. Ik heb haar eerder opgehaald omdat ze zo huilerig was.

Ohja, de specs van het cb van vanmorgen (bij 7 maanden en 1 week): :P
Gewicht: 6875 gram
Lengte: 66,5 cm
Hoofdje: 43 cm

Zo op de curve te zien buigt hij iets af naar beneden, maar nog wel binnen de marge.
pi_84900051
Leuk filmpje Huup!! :W Dag Amelie!! :) Wat kun jij al goed staan zeg! Wat een knuffelkont is het ook zeg, heerlijk!
pi_84901277
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:05 schreef huuphuup het volgende:
Filmpje :D
en we hebben ook gelijk de piratengrom op film :')

Ik zat net dit filmpje te kijken.. Mila hoort het, klimt op de bank en gaat heel geïnteresseerd zitten kijken.. Halverwege gaf ze mijn beeldscherm een kus dus ik denk dat ik een kusje van Mila moet overbrengen naar Amélie :D

En wat is ze goed aan het oefenen zeg!
pi_84901334
Wat een geweldig filmpje, Huup! Het is zo maf voor mij om te zien omdat Ivan zoveel minder kan. Ik vind het al erg knap van haar dat ze elke keer zo netjes op haar kont valt en niet achterover kukelt. Leuk om te zien hoe dat gaat.

En wat ze met haar hoofd doet (hoofd begraven in voedingskussen of in jouw schoot) is heel herkenbaar! Ivan doet dat ook.
pi_84901396
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:07 schreef NieuweUser het volgende:
Isa heeft inmiddels geen koorts meer (was net 37,6), maar is nog niet helemaal haarzelf. Snel huilerig en moe.
Hier gaat het vaak op en neer met de temperatuur. Als Ivan paracetamol heeft gehad en goed heeft geslapen is zijn temperatuur vaak wat lager, maar die kan ook zomaar aan het einde van de dag weer stijgen. Misschien is ze er nog niet helemaal doorheen?
pi_84902374
Ik vind het ook een erg leuk "feel good" filmpje, huup :)
pi_84902697
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier gaat het vaak op en neer met de temperatuur. Als Ivan paracetamol heeft gehad en goed heeft geslapen is zijn temperatuur vaak wat lager, maar die kan ook zomaar aan het einde van de dag weer stijgen. Misschien is ze er nog niet helemaal doorheen?
Ik denk het ook Claudia!
Zo stom net! Ze was ineens weer heel huilerig, niet liggen, niet zitten, alleen rondlopen was goed. Ik was me aan het afvragen wat ze nou had en ondertussen maakte ik snel haar broccoli-hapje warm. Begint ze me toch aan te vallen op de broccoli!! Het hele bord leeg, terwijl ik dat echt een groot portie vond! Blijkbaar had ze gewoon honger.. :@ :@ Dit ben ik helemaal niet van haar gewend (dat ze huilt omdat ze honger heeft)! Maar achteraf is het wel verklaarbaar. Ze had vanmorgen op het kdv geen fruit gehad (ik bracht haar veel later dan normaal) en van de twee flessen ook maar iets meer dan helft gedronken. Nu ligt ze op het kleed vrolijk te lachen en te spelen..!! :@ :@
pi_84902699
Haha lief, thnx :)
ik was zo trots :D grote meid <3 ze valt inderdaad niet meer echt Claudia, ze laat zich min of meer gecontroleerd vallen, t is niet meer het ter aarde storten wat het eerst was :') Ze schrikt er eigenlijk ook niet meer van ze lijkt te voelen dat ze gaat vallen en dat er niets aan de hand is dan.

En ze is een enorme kroelkip haha O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84903402
Isabeau vindt het een geweldig filmpje. Ze zat net ademloos bij mij op schoot te kijken. (tijdens het 'tandenpoetsen', als niet meer leuk is, is tandenpoetsen de redding, dat vindt ze heerlijk) Toen het filmpje afgelopen was kreeg ik een tandpastahandje in mijn gezicht en zo'n blik van
; 'zag je dat mama?"
pi_84904772
Ik heb net een poeslief meisje in bed gelegd dat zich meteen op haar zij draaide en ging slapen. O+ O+
  donderdag 5 augustus 2010 @ 19:35:32 #237
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84904880
Sorbo :D , dat is toch geweldig _O_ O+ .

En wat een heerlijk filmpje van Amélie O+ . Inderdaad dat wegduiken, zo schattig!
pi_84904889
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:27 schreef lily het volgende:
Ik vind het ook een erg leuk "feel good" filmpje, huup :)
Dit! zo leuk ook om te zien hoe trots jullie zijn

Jaaa zet deze trend voort Isabeau *O* *O* *O*

Wat sneu dat Ivan nog koorts heeft
  donderdag 5 augustus 2010 @ 19:41:32 #239
95408 Incantrix
pi_84905119
Zo, Stef ligt zichzelf in slaap te klagen as we speak, maar dat kunnen we hebben :) Hij heeft vandaag heel lief gespeeld en is, ondanks zijn verkoudheid, heel vrolijk en lief. Staan heeft hij nu echt heel flink onder de knie, lopen is dus de nieuwe inzet. Ik verbaas me er maar half over, gezien de dingen die hij de afgelopen weken zo verbeten heeft geprobeerd te leren en uiteindelijk onder de knie heeft gekregen. Ik was trouwens ook een vroege loper, al hoop ik niet dat dat bij Stef óók resulteert in kromme benen en 2 jaar lang 's-nachts een spalk dragen :X

Isabeau, hahaha, zíe je wel? Ik wíst het, die twee zijn gewoon al aan het interdaten joh! En dan heimelijk afspreken wanneer ze moeilijk gaan doen en hun ouders gaan treiteren :D Maarehm, Sorbo, wat een heerlijkheid zeg, dat je nu lijkt te hebben gevonden waar het probleem ligt en wat je kunt doen om het beter te krijgen :* Jelief was trouwens wel ERG onhandig, ik denk dat ik echt wel een beetje boos zou zijn geweest :P Wat je schrijft over het temperament van Isabeau herken ik wel, zou het gewoon daaraan liggen? Of maken ze nu tegelijk een sprongetje mee misschien? Laten huilen vind ik zelf ook verschrikkelijk trouwens..

Claudia, je weet 'm inderdaad weer precies te raken, dat pijnpunt. Die constante twijfel, waar doe je goed aan, welke methode werkt, maar ook: moet je elke methode niet wat langer de kans geven? Of juist niet? Gok je erop dat het gewoon niet werkt terwijl het met wat tijd wel wonderen zou verrichten, of neem je het risico dat je wékenlang blijft proberen een methode toe te passen die gewoonweg niet werkt bij jouw kind? Ik vind het echt moeilijk hoor, maar ik prijs mezelf gelukkig dat we eergisteren en gisteren een makkie hadden.. Heel erg fijn :) Ennuhm, ja, wij hebben ook al zitten denken: misschien zou hij hierna dan eindelijk zijn rust weer vinden, als hij alles onder de knie heeft dat hij wil. We gaan het zien he? Telkens denk ik 'en nu is hij er eindelijk, nu blijft het even zo' maar hij stoomt gewoon keihard door..

Nijna, hoe is het bij jou? :*

Huups! Dat fímpje! O+ Je meisje is echt zó stoer, en groot ook al! O+

NU, hopelijk is het laatste restje bluh ook snel weg he? :*

En dan nu: voedsel!!
3!
pi_84905663
Na de 'feel good' van Amélie de 'not so good' van Ivan:

Daarvoor zat hij lekker te spelen, hoor.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 19:57:04 #241
95408 Incantrix
pi_84905769
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:54 schreef Claudia_x het volgende:
Na de 'feel good' van Amélie de 'not so good' van Ivan:

[ afbeelding ]
Oh! O+ O+ Wat een bekkie zo! Ligt het aan mij cq de foto Claudia, of heeft hij lekker bolle hapwangetjes gekregen?
3!
pi_84906003
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:57 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Oh! O+ O+ Wat een bekkie zo! Ligt het aan mij cq de foto Claudia, of heeft hij lekker bolle hapwangetjes gekregen?
Hij heeft al een tijdje behoorlijke hapwangen. Deze foto heb ik gemaakt op de dag dat hij 6 maanden oud werd en daar heeft hij al een bol gezichtje! Het hangt er missschien ook maar net vanaf hoe hij zijn hoofd houdt. Maar ik hoor het vaker!
pi_84906490
Ivan. O+ Ik vind 'm altijd zoveel 'stabiliteit' uitstralen op de een of andere manier, Claudia. Ik bedoel eigenlijk een ander woord, maar kan er niet op komen, ben megagaar. Maar ik doel op z'n persoonlijkheid. Dat kan ik natuurlijk niet inschatten vanaf hier :P, maar hij lijkt zo evenwichtig (ah, woord gevonden, ShiftF7 O+).

Pff, ik hoop dat je het nog snapt, 't is beddtijd hier. :')

Aaah, Huup, wat een uberschattig filpmje. Echt zo'n onbezorgd familiefilmpje. O+ En wat knap van Amelie! Fijn dat ik B. nu d'r naam hardop hebben horen zeggen... :')

Het Is Mij, ik neem m'n woorden terug! Wat gaat-ie goed! :@ *O*
pi_84907141
Ik vind hem ook heel evenwichtig, Sserpente! Het eerst woord dat bij me opkomt als ik aan hem denk is 'rots'. Maar van binnen is het ook wel een heel gevoelig jongetje dat zomaar ineens van zijn stuk kan raken.

Slaap je zo slecht? Is het op het werk inmiddels al wat rustiger, of wordt dat er ook niet beter op?
pi_84908325
:O :O :O ik ga vroeg slapen....

ahhh Huup wat een heeeeerlijk filmpje! en wat goed van je meisje zeg! wat zal je trots zijn O+

ahhh arme Ivan... een dikke knuffel van Evie, we hopen dat je snel weer opknapt O+ :*

een dikke knuffel voor Ssserpente; lekker op tijd gaan slapen joh :*

Isa en leah; hoe is het met jullie???

Minke hoe gaat het eten? nog steeds zo goed??

Evie is de afgelopen dagen ook eindelijk beter de warme hap aan het eten, schema ontwikkelen gaat goed en ze eet ook elke dag minimaal een half tot een hele boterham (zonder korstjes).
*trots*
en oooo ja; Evie ging net voor het eerst uit zichzelf, zelfstandig vanuit kruip naar zit :o :Y *O*
pi_84908429
Grappig dat jij dat ook vindt, Claudia! Ik zit me nu natuurlijk te bedenken wat het eerste woord is dat bij mij opkomt als ik aan Lente denk, maar ik kan niets bedenken...

Over werk...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84908536
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:12 schreef Ssserpente het volgende:
Fijn dat ik B. nu d'r naam hardop hebben horen zeggen... :')
Nou, inderdaad! Nu ik erover nadenk vind ik de uitspraak best logisch maar ik sprak het zelf heel anders uit :D
pi_84908692
Haha, je moet er ook geen spelletje van maken, 'het eerste woord dat bij je te binnen schiet als je aan je kind denkt '. :+

SPOILER
pi_84908931
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, je moet er ook geen spelletje van maken, 'het eerste woord dat bij je te binnen schiet als je aan je kind denkt '. :+
Te laat! :P

quote:
SPOILER
SPOILER
pi_84909511
bah Ssserpente; kan me voorstellen dat dat toch ff een knauw is voor je zelfvertrouwen...
ik heb ook 2 niet motiverende werkdagen achter de rug; zal er inhoudelijk maar niet teveel over zeggen;
maar een paar steekwoorden:
schizofreen, IBS, junk.... :( baaahhh zo niet motiverend...
pi_84909943
Pff, BJ, dat klinkt héél zwaar. Kun je je thuis weer goed opladen? Evie doet het zo goed en de vrolijkheid spat altijd van haar foto's af, dat moet je vast veel plezier geven. Misschien een suffe vraag, maar hoe ervaart je vriend/man het vaderschap? Ik weet niet hoe ik ineens op die vraag kom, misschien omdat je uit jezelf niet veel over hem vertelt (?).

Ach, Ssserpente, ik heb het inmiddels achter me gelaten, het is niet anders. Ik vind het nu vooral rot voor haar en niet voor mezelf. Kun jij nog iets met die klant, of het is een kwestie van incasseren en doorgaan? Het lijkt me erg naar voor jou als je je tekort gedaan blijft voelen.
pi_84910009
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:52 schreef Raissa het volgende:

[..]

Nou, inderdaad! Nu ik erover nadenk vind ik de uitspraak best logisch maar ik sprak het zelf heel anders uit :D
Hoe anders kun je Amelie nog uitspreken dan?

Wat rot Ssserpente dat je daar slecht van geslapen hebt...

ach gos, dat witte koppie met rode kringen om de ogen van Ivan :*

Een nieuwe client BJ? Klinkt leuk :X ik werk in de gehandicaptenzorg en ben zo blij met mijn clubje bewoners, een heel tam clubje zonder ook maar enige gedragsproblematiek die wel kunnen praten enzo, maar bijv niet weet van zichzelf dat ze gehandicapt zijn. Boven onze woning hebben we een jongere licht verst beperkte client wonen,das totaal wat anders en ik vind hem begeleiden soms vrij lastig
Wat knap van Evie :o *O* jeetje dat is wel echt een heel nieuwe ontwikkeling er bij
  donderdag 5 augustus 2010 @ 21:23:24 #253
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84910138
Pfffff, wat een vervelende werkverhalen zeg. Sterkte met het loslaten dames :* .
pi_84910198
Oh, dames en dan dacht ik hier een weinig inspirerende dag gehad te hebben, het kan veel erger hoor ik wel
SPOILER
Dat van mij is iig niet persoonlijk. Claudia en Ssserptente :* BJ, ik hoop dat je nu even vrij bent

Ben totaal niet bijgelezen, zag veel koortsige kindjes. Daar sluiten wij nog steeds bij aan. Al heb ik besloten gewoon niet meer te meten. Tis al meer dan een week vooral in de avond een klam koppie. Maar, ontstoken ogen zijn weg (en ik ben kampioen oogzalf geven), zijn snotneus is open en hij hoest nog steeds als een zeehond. En doorslapen... :N meneer hoest, wil zijn fles, is em kwijt en zo gaan we een keer of drie per nacht. Ach...ik heb een goede wallen-stift voor mijn ogen gekocht.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_84910409
@Claudia; vriendlief geniet ook enorm van ons vrolijke meisje. Het is ook voor hem heeeel erg goed dat Evie er is, want hij heeft nog steeds geen nieuwe baan.. en dan is Evie haar vrolijkheid en aanwezigheid wel heel erg goed om een vreselijke dip te voorkomen... :Y
hij is inmiddels al ruim 5 maanden thuis en solliciteert zich rot, maar de banenmarkt is echt niet gunstig momenteel...
maja ik probeer het positief te zien, en ben blij dat Evie en papa zo een hele goede band kunnen opbouwen.. :Y

@Poppejans; yeps dat lijkt me ook nog wel leuk, maar psychiatrie, en dan helemaal deze categorie; draaideurcriminelen/ junks en alcoholisten, dat zijn echt niet mijn categorie patienten..
zolang ze maar gesedeerd zijn en een tube (beademingsbuis) inhebben, is er weinig aan de hand..maar OMG als ze wakker zijn... :(

@Mefke; ik moet nog een dag :{ dus moet me echt ff opladen en motiveren. Normaal vind ik mijn werk heeeeel leuk hoor, maar zulke situaties...baaaaah!
dikke knuffel voor je mooie mannetje, hoop dat hij snel weer opknapt... :*
pi_84910450
Jeetje wat heftig Mefke, dat zou ik nooit kunnen. Maar dat roepen mensen ook vaak over mijn beroep
pi_84910540
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:27 schreef Beessie-Jen het volgende:

@Poppejans; yeps dat lijkt me ook nog wel leuk, maar psychiatrie, en dan helemaal deze categorie; draaideurcriminelen/ junks en alcoholisten, dat zijn echt niet mijn categorie patienten..
zolang ze maar gesedeerd zijn en een tube (beademingsbuis) inhebben, is er weinig aan de hand..maar OMG als ze wakker zijn... :(
Weet je dat ik die niet eens zou WILLEN helpen, van die lui waarvoor je nog moet oppassen ook...
Petje af hoor, echt mega heftige dingen zul je vast wel hebben meegemaakt.
pi_84910568
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Claudia; vriendlief geniet ook enorm van ons vrolijke meisje. Het is ook voor hem heeeel erg goed dat Evie er is, want hij heeft nog steeds geen nieuwe baan.. en dan is Evie haar vrolijkheid en aanwezigheid wel heel erg goed om een vreselijke dip te voorkomen... :Y
hij is inmiddels al ruim 5 maanden thuis en solliciteert zich rot, maar de banenmarkt is echt niet gunstig momenteel...
maja ik probeer het positief te zien, en ben blij dat Evie en papa zo een hele goede band kunnen opbouwen.. :Y
Ik had gehoopt dat ik het had gemist, een nieuwe baan. Helaas heeft hij nog niks anders. Ik kan me voorstellen dat Evie hem door deze tijd heen sleept. Dat laatste is inderdaad een zegen! Ook tegenwoordig is dat nog niet zo heel vanzelfsprekend.
pi_84910607
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:29 schreef Poppejans het volgende:
Jeetje wat heftig Mefke, dat zou ik nooit kunnen. Maar dat roepen mensen ook vaak over mijn beroep
yups en die van mij valt ook in die categorie ;)
pi_84910612
Sterkte dames, met jullie "werk-leed" (en aanverwantschap).
Ik heb sinds vanmiddag 17.00 uur vakantie. Drie weken!

Prachtige foto van Ivan trouwens. Ik vind hem wijs uitzien. Een oude ziel zeg maar (ja, sorry, ik geloof in reincarnatie en denk niet dat het in Claudia's straatje past, maar ik zeg het toch ;) )
pi_84910651
Pfff, Ssserpente en Claudia, wat vervelend zeg... Hopelijk kunnen jullie het snel naast je neerleggen. Helemaal niet prettig als je voelt dat je niet fatsoenlijk de kans hebt gehad om te kunnen reageren.

Hier werden we vandaag door het kdv gebeld. Thomas was aan het krijsen, niet huilen, krijsen, en ze kregen hem niet stil. Of wij nog ideeen hadden. Hij heeft de laatste tijd veel trek dus wij stelden voor om hem nog maar wat te eten te geven. En idd daarna heeft hij nog lekker gespeeld... Gek kind.
Hij eet de laatste dagen echt absurd veel. Hij heeft vandaag gewoon 3 boterhammen met beleg op en zijn fruithapje en een flinke warme hap, wat yoghurt, een papfles en 2 normale flessen (niet in deze volgorde). Dat is toch belachelijk voor zo'n kleintje? Maargoed, hij zal het wel nodig gehad hebben...
pi_84910664
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:20 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Hoe anders kun je Amelie nog uitspreken dan?

Wat rot Ssserpente dat je daar slecht van geslapen hebt...

ach gos, dat witte koppie met rode kringen om de ogen van Ivan :*

Een nieuwe client BJ? Klinkt leuk :X ik werk in de gehandicaptenzorg en ben zo blij met mijn clubje bewoners, een heel tam clubje zonder ook maar enige gedragsproblematiek die wel kunnen praten enzo, maar bijv niet weet van zichzelf dat ze gehandicapt zijn. Boven onze woning hebben we een jongere licht verst beperkte client wonen,das totaal wat anders en ik vind hem begeleiden soms vrij lastig
Wat knap van Evie :o *O* jeetje dat is wel echt een heel nieuwe ontwikkeling er bij
Aaamelie, Eeemelie, Aameelie, Ammelie of de mooiste die ik tot nu toe heb gehoord, Eemieliee, hoe haal je het eruit :D

Maar goed, als mensen de naam niet kennen kan ik me best voorstellen dat je je even afvraagt hoe en wat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84910674
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:24 schreef mefke79 het volgende:
Ben totaal niet bijgelezen, zag veel koortsige kindjes. Daar sluiten wij nog steeds bij aan. Al heb ik besloten gewoon niet meer te meten. Tis al meer dan een week vooral in de avond een klam koppie. Maar, ontstoken ogen zijn weg (en ik ben kampioen oogzalf geven), zijn snotneus is open en hij hoest nog steeds als een zeehond. En doorslapen... :N meneer hoest, wil zijn fles, is em kwijt en zo gaan we een keer of drie per nacht. Ach...ik heb een goede wallen-stift voor mijn ogen gekocht.
Ach, dat arme kereltje. Het wordt hoog tijd dat hij de oude wordt. En drie keer per nacht eruit, pff. Doorbijten geblazen dus!
pi_84910766
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:30 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Weet je dat ik die niet eens zou WILLEN helpen, van die lui waarvoor je nog moet oppassen ook...
Petje af hoor, echt mega heftige dingen zul je vast wel hebben meegemaakt.
ik verbaas mij echt nergens meer over... de laatste maanden is het op onze IC net een ontwenningkliniek..
en o ja, vergeet te vermelden, dat het bij aankondiging meestal al; 'lost cases' zijn....
en eerlijk is eerlijk, ik doe mijn best om alle patienten een gelijke behandeling te geven, maar OMG ze maken het me soms echt niet makkelijk :{ (en denk dat uiteindelijk 75 % de uitgang van het ziekenhuis niet haalt, en dan van de overgebleven 25 % , ruim 20 procent in het oude gedrag vervalt....)

okee totaal offtopic allemaal... sorry
pi_84910774
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:31 schreef lily het volgende:
Sterkte dames, met jullie "werk-leed" (en aanverwantschap).
Ik heb sinds vanmiddag 17.00 uur vakantie. Drie weken!

Prachtige foto van Ivan trouwens. Ik vind hem wijs uitzien. Een oude ziel zeg maar (ja, sorry, ik geloof in reincarnatie en denk niet dat het in Claudia's straatje past, maar ik zeg het toch ;) )
Haha, ik vind die laatste opmerking zo lief en grappig tegelijkertijd. :*

Woohoo voor je vakantie! Drie weken, da's een eeuwigheid!
pi_84910861
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:33 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Aaamelie, Eeemelie, Aameelie, Ammelie of de mooiste die ik tot nu toe heb gehoord, Eemieliee, hoe haal je het eruit :D

Maar goed, als mensen de naam niet kennen kan ik me best voorstellen dat je je even afvraagt hoe en wat.
Die is wel heel vergezocht, het kind heet toch geen Amy-Lee :D
Ik ken bovengenoemde varianten ook niet, maar toen Raissa en Sserpente het opmerkten ben ik meteen nog eens het filpmje gaan luisteren haha

Mefke, zou je niet eens met Driekus naar de huisarts v een antobiotica kuurtje dan? Ik ben met Wolf wel gegaan toen hij 4 dagen 40c koorts bleef houden.Zo'n kuurtje moet je opmaken maar deed hier binnen een dag al wonderen, kind klaarde helemaal op

Oh heeeeerlijk Lily *O* *O* *O*
Ik morgenavond laatste dienst, dan ook (ruim) 3 weken vakantie
pi_84910884
@ Huup; en wat is nu de exacte uitspraak?? :+ ik zou bijna dr naam niet durven uitspreken als ik je IRL zou ontmoeten, aangezien ik die dan hoogstwaarschijnlijk fout zou uitspreken... :@

hahaaa Thomas, makkelijk oplosbaar probleem, HONGER! heel duidelijk!
en groeispurtje aan het maken zeker?
pi_84910891
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:32 schreef Aoraki het volgende:
Hier werden we vandaag door het kdv gebeld. Thomas was aan het krijsen, niet huilen, krijsen, en ze kregen hem niet stil. Of wij nog ideeen hadden. Hij heeft de laatste tijd veel trek dus wij stelden voor om hem nog maar wat te eten te geven. En idd daarna heeft hij nog lekker gespeeld... Gek kind.
Mooi gevoel is dat, vind je niet, dat jullie hem zo goed kennen? Hij is er eigenlijk nog maar zo kort en toch is het ouderschap al zo vertrouwd dat je geroutineerd het advies geeft om gewoon wat meer eten te geven. En dan werkt het ook nog! Dat zijn echt fijne momenten, vind ik.
pi_84910936
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
@ Huup; en wat is nu de exacte uitspraak?? :+ ik zou bijna dr naam niet durven uitspreken als ik je IRL zou ontmoeten, aangezien ik die dan hoogstwaarschijnlijk fout zou uitspreken... :@
Huup is ook een ontzettende uitspraakfascist. ~O>
pi_84911139
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Huup is ook een ontzettende uitspraakfascist. ~O>
Oh!
helemaal nie waar nie! ;(

ik word alleen zo verdrietig van mn oma die na bijna een jaar nog steeds Amalia zegt of op zn best Eemelie. Als ik dan al tig keer heb gezegd hoe het wél uitgesproken wordt en je hoort bijna dagelijks de naam wel goed uitgesproken dan heb je gewoon een bepaalde mate van desinteresse die ik pijnlijk vind.
That's all.

Verder maakt het mij niets uit hoor, ik snap het best als mensen het niet direct weten en als ik zeg hoe het hoort dan is het daarna ook nooit meer een punt eigk.
@BJ, je spreekt het op zn Frans uit. Probeer maar es 'bonjour Amélie' te zeggen dan gaat het wsl vanzelf goed :+ Op het filmpje hoor je B. aan het einde haar naam een paar keer zeggen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84911285
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mooi gevoel is dat, vind je niet, dat jullie hem zo goed kennen? Hij is er eigenlijk nog maar zo kort en toch is het ouderschap al zo vertrouwd dat je geroutineerd het advies geeft om gewoon wat meer eten te geven. En dan werkt het ook nog! Dat zijn echt fijne momenten, vind ik.
Tsja, normaal zijn ze op het kdv heel vindingrijk, maar hij had nog geen 1,5 uur eerder 2 botehammen + zijn 210ml fles volledig op... Dus vandaar dat ze dachten dat het geen honger kon zijn. Ik geef ze groot gelijk, ik had dat ook niet verwacht als het afgelopen week niet al eerder was voorgekomen.
Maar idd, we kennen hem dus al wel een beetje. Alleen dat krijsen is nieuw, hij deed dat vanavond nog even voor... Mijn arme oren. Ik hoop dat dit niet iets nieuws is zeg. Pfff, allemachtig wat een herrie
pi_84911348
hihi mijn Frans is echttt zooooo slecht.. ;) maar geloof dat ik begrijp hoe het wordt uitgesproken.. ik zal zo dat mooie filmpje nog een keer kijken.. (L)

en ik heb last van mijn borst..(ok daar is een topic voor)... maar duimen jullie ff mee dat het geen BO wordt??
pi_84911495
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:33 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nu doe je mij zo twijfelen, maar hoe spreek je het wel uit? :@
A mé lie toch?

*weer stilletjes wegschuifelt ;)
pi_84911606
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:49 schreef leonieke het volgende:

[..]

Nu doe je mij zo twijfelen, maar hoe spreek je het wel uit? :@
A mé lie toch?

*weer stilletjes wegschuifelt ;)
Ja zo haha :)
ik verwacht dat jij t wel zou weten :+
Eigenlijk net als Elodie of Valerie maar dan Amélie _O- :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84911955
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:37 schreef Poppejans het volgende:

[..]
Mefke, zou je niet eens met Driekus naar de huisarts v een antobiotica kuurtje dan? Ik ben met Wolf wel gegaan toen hij 4 dagen 40c koorts bleef houden.Zo'n kuurtje moet je opmaken maar deed hier binnen een dag al wonderen, kind klaarde helemaal op
Been there, done that...maar ons manneke maakt geen zieke indruk. Sterker nog "bent u de moeder van dat kindje dat zijn vader afbrak in de spreekkamer?" Ja dat ben ik. En ja, dat doet ie nog steeds. Hij slaapt meer en langer en heeft wat lastiger gegeten, maar dat is het dan ook wel. Hij is er niet ziek van in de zin van hangerig huilerig. En dan doet de huisarts (vervanging helaas) weinig. We blijven trouw de pufjes geven en de neusspray, maar meer konden we niet doen. Virusje...Nou ja, we overleven het vast. En ondertussen moeten we gewoon een manier vinden om die fles met water bij zijn mond in de buurt te houden. Hopelijk gaat het vannacht beter omdat ie zijn oogjes weer goed open kan, dan kan ie zelf zoeken naar zijn fles. Want de laatste nachten zaten zijn ogen dicht en dat zoekt zo lastig...
pi_84912168
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:51 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ja zo haha :)
ik verwacht dat jij t wel zou weten :+
Eigenlijk net als Elodie of Valerie maar dan Amélie _O- :D
Het leek me de logische manier om die naam uit te spreken eigenlijk :D Eigenlijk nooit gedacht om het anders uit te spreken :N :)
En eigenlijk net als Leonie, maar dan Amélie :P ;) maar ook dat schijnen mensen op heel veel verschillende manieren uit te spreken
pi_84912328
Men, ik ging gewoon twijfelen over die uitspraak door jullie...tis gewoon zoals ik dacht
Enne, :W ik ga :O :O :z :z
Vakantiegangers: veel plezier morgen. Werkenden onder ons: werk ze! En beterschap voor alle zieken...
pi_84912378
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:00 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het leek me de logische manier om die naam uit te spreken eigenlijk :D Eigenlijk nooit gedacht om het anders uit te spreken :N :)
En eigenlijk net als Leonie, maar dan Amélie :P ;) maar ook dat schijnen mensen op heel veel verschillende manieren uit te spreken
:+
idd :D

nouja wij hebben er zelf ook nooit bij stil gestaan, voor ons was het net zo logisch als de uitspraak van Marleen of bijv. van Leonie. Maar in de praktijk blijkt dat best erg tegen te vallen. Op zich niet erg maar wel onverwacht voor ons.
en jammer van het gedrag van mn oma, maar die is onverbeterlijk. Die zou zelfs de naam die wij nu voor een meisje hebben nog verkeerd uitspreken terwijl daar ook weinig verkeerd aan te doen is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84912557
Ik snap ook niet hoe je Amelie nu verkeerd kan uitspreken. Zelfs ik weet het, en ik ben geen ster in klemtonen leggen :+
pi_84912663
De uitspraak van anderen is bij ons trouwens de reden geweest waarom we voor Thomas gekozen hebben en niet voor Ruben.
Maar dat van jouw oma heb ik gemist, denk ik. Ze spreekt de naam opzettelijk verkeerd uit ofzo?
pi_84912895
ik ga ook proberen te slapen :z
trusten allemaal!! hoop op een rustige nacht voor mama's, papa's en kindjes O+
pi_84912988
Inca, hopelijk is Stef lekker gaan slapen! En hij is al aan het oefenen om te gaan lopen!! Wow!!

Ivan!! O+

Serpente, wat vervelend over je werk! Kan mij er wat bij indenken, als ik het mij goed herinner zitten wij in dezelfde branche!

BJ, dat klinkt inderdaad zwaar! Ik heb sowieso al enorm veel respect voor mensen in de zorg! Succes nog even morgen! En wat super zeg, dat Evie ineens gaat zitten! Je meisje gaat echt zo snel!
Vervelend trouwens voor je vriend, hopelijk komt er snel een geschikte baan voorbij. Nu is het natuurlijk wel lastig in de vakantieperiode.

Mefke, Driekus ook nog niet lekker, wat balen zeg! Beterschap voor hem! En ik hoop op een goede nacht voor jou!

Lily lekker vakantie! Heerlijk!! Ik ga morgen nog een paar uurtjes werken en heb dan ook 2 weken vrij! :)

Met Isa ging het vanavond goed! Ze was na het eten weer helemaal vrolijk en blij! Ze is ook heerlijk gaan slapen! :)
pi_84913500
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:08 schreef leonieke het volgende:
De uitspraak van anderen is bij ons trouwens de reden geweest waarom we voor Thomas gekozen hebben en niet voor Ruben.
Maar dat van jouw oma heb ik gemist, denk ik. Ze spreekt de naam opzettelijk verkeerd uit ofzo?
Ruben :? Hoe kan je dat dan anders uitspreken??
pi_84913629
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:22 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Ruben :? Hoe kan je dat dan anders uitspreken??
In West-Vlaanderen (en heel mijn familie is Westvlaams): heel plat :X Meer Reubn dan Ruuuuben *voelt koude rillingen over rug lopen* ;)
Terwijl ik de naam zo mooi vind als je hem heel netjes uitspreekt.
pi_84913877
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:33 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb net een poeslief meisje in bed gelegd dat zich meteen op haar zij draaide en ging slapen. O+ O+
Yes!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:34:20 #286
95408 Incantrix
pi_84914162
Ha, jeuj Sorbo, zó fijn! Hiero is nog wel geklaagd en gehuild en Stef slaapt nu heel onrustig (as usual na op deze manier in slaap te zijn gevallen), maar hij sliep wel mooi in één keer! *O*

Nu moet ik dus zelf ook. Maar ik wil niet.
3!
pi_84916210
Hihi Triksie... ook dit is afgesproken werk denk ik!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 23:12:24 #288
95408 Incantrix
pi_84916349
Whehe, echt he? Stelletje samenzweerders :(
3!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 23:13:32 #289
95408 Incantrix
pi_84916424
(Hoewel ze op deze manier nog wel even door mogen samenzweren :P)
3!
pi_84916483
Nou inderdaad... dit juich ik toe!
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 06:25:13 #291
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84925279
mornings....
ben nog steeds moe, Evie was om half vijf wakker en ik kon daarna niet meer slapen, wordt een zware dag..
en ik denk dat ik weer en BO aan het kweken ben, voel me niet zo goed..
(gaat direct ff door naar ht BV-topic).
sleep me zo maar richting werk, kijken of ik de dag door ga komen daar.. :{

ongelofelijke ego-post...
sorry

Hoop dat verder alle kids en mama's lekker hebben geslapen, of nog beter, nog liggen te slapen :Y
pi_84925653
Zo meiden... wat een geklets weer... Ik ga niet eens proberen te incantrixen, dat lukt me toch niet, maar klein beetje dan:

- Sorbootje en Trix, wat goed dat die 2 muppets van jullie het nu toch door hebben met slapen... ^O^ Heerlijk lijkt me dat voor jullie!
SPOILER
- BJ, Ssserpente, Mefke, wat rot dat het zo zwaar/rottig gaat op jullie werk. :* Zeker als er ook nog eens geen waardering uit komt maar juist het tegenovergestelde. Bah!
- Zieke kindjes, nog eens bah! NU, fijn dat het nu wat beter lijkt te gaan met Isa, hoe ging het vannacht met de koorts? :* voor jullie allemaal
- Isa, heeft ook mooie specs weer! Daar ga ik ook voor volgende week, lijkt me prima! *O*
- BJ, hopelijk geen BO, :* erop!
- Huup, moet je maar niet zo'n moeilijke naam voor je kind verzinnen hoor :{w ;) Maar heel apart dat men daar zoveel moeite mee heeft...
SPOILER
- Lily, vakantie *O* *O* lekker joh, geniet ervan! (Hebben jouw jongens ook nog even vakantie, of moeten die alweer bijna naar school?)
- Groofsken, weet je al of je gaat? In dat geval heel veel plezier, anders lekker van je 2 knapperds genieten thuis!

Hier weinig spannends te melden, eten gaat als een dolle! Kind is net een kliko, je kan er alles in kwijt. Brood gaat prima, daarvan eet ze prima bijna een hele weg (met een beetje smeerkaas) en op de 4 flessen gaat ook prima nu. Verder fruit, groente, yoghurt = een groot feest.
Wel grappig, de laatste dagen is het "moe zijn/worden" een nieuw fenomeen, dan wordt ze echt bijna hyperactief... kruipend over alles en iedereen (ja, echt!) heen... en maar soort van schreeuwen (op een leuke manier), best grappig. En dan gewoon in bed nog heel even keten en in slaap vallen. Raar kind. :@
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 08:32:46 #293
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84926120
Haha, over die uitspraak van Amélie :D . Ik vind de uitspraak ook volledig logisch (A-mé-lie) en toch spreekt B het anders uit dan ik verwacht had :o . Hij zegt toch een langere AAA dan ik in mijn hoofd had. Dus ook ik vind het grappig nu eens te horen hoe jullie het zeggen.

Oh ja, en over de vakantie, ik heb (in overleg met de mensen om me heen die heel lief mee hebben gedacht) een nieuwe constructie bedacht *O* .

We gaan morgen wel de tent opzetten en de hele reutemeteut. En dan rijden we 's avonds weer naar huis. (Het is ongeveer 40 minuten rijden). En dan kijk ik per dag of we erheen gaan, of wat voor die dag het meest handig is, gezien de weersvoorspelling enzo. *O* Er zijn genoeg dingen in de buurt waar we ook even heen zouden kunnen met regen (oma-oma O+ bijvoorbeeld) en de man van de camping heeft me doen geloven dat er daar altijd minder regen valt dan de voorspellingen aangeven :o .
De nachten thuis was sowieso al een optie omdat R er altijd heel vroeg bij is, maar nu heb ik wat dat betreft gewoon de knoop doorgehakt en nou ja, het voelt goed, en ik heb er zin in. Wordt toch vast heel leuk.
pi_84926290
Oh ja, Roy 1 jaar... *O* gefeliciteerd!
En Willow morgen... daar gaat weer een grote meid! *O*
Veel plezier in dreumesland allebei! :*
pi_84926594
Roy 1 :o Gefelicteerd!!!!

Groofkens, dat lijkt me een prima oplossing zo! Hebben jullie toch nog de vakantie! Fijn hoor! Heel veel plezier!
pi_84926853
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef huuphuup het volgende:
ik word alleen zo verdrietig van mn oma die na bijna een jaar nog steeds Amalia zegt of op zn best Eemelie. Als ik dan al tig keer heb gezegd hoe het wél uitgesproken wordt en je hoort bijna dagelijks de naam wel goed uitgesproken dan heb je gewoon een bepaalde mate van desinteresse die ik pijnlijk vind.
That's all.
Dat vind ik dus ook.

Mijn oudste is zijn eerste jaar bij een oppasmoeder geweest een dag in de week en die bleef dus steevast Damian zeggen (hij heet D amon).
Wat ik ook zei en hoe ik hem ook noemde.

sorry hoor :{w

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 07:47 schreef Lijnloos het volgende:
- Lily, vakantie *O* *O* lekker joh, geniet ervan! (Hebben jouw jongens ook nog even vakantie, of moeten die alweer bijna naar school?)
Ja joh. Wij nemen natuurlijk niet vakantie als onze jongens weer naar school zouden moeten.
Zij beginnen 6 september weer (dit is net hun 2de week).
pi_84926921
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 07:47 schreef Lijnloos het volgende:
Hier weinig spannends te melden, eten gaat als een dolle! Kind is net een kliko, je kan er alles in kwijt. Brood gaat prima, daarvan eet ze prima bijna een hele weg (met een beetje smeerkaas) en op de 4 flessen gaat ook prima nu. Verder fruit, groente, yoghurt = een groot feest.
Wel grappig, de laatste dagen is het "moe zijn/worden" een nieuw fenomeen, dan wordt ze echt bijna hyperactief... kruipend over alles en iedereen (ja, echt!) heen... en maar soort van schreeuwen (op een leuke manier), best grappig. En dan gewoon in bed nog heel even keten en in slaap vallen. Raar kind. :@
heerlijke baby, die Minke O+ echt een schatje!!
pi_84926958
Veel plezier, Groofsken. Het wordt vast en zeker leuk! (en wie weet kunnen jullie gewoon blijven 's nachts)

BJ; sterkte! Klinkt allemaal niet zo leuk :N
pi_84927216
Héérlijk geslapen!

Isabeau heeft geslapen van half 8 tot kwart voor 2. Toen een flesje en toen sliep ze tot half vijf. Ze begon te huilen en normaal gesproken zou ik haar uit d'r bedje hebben gepakt, maar ik heb haar alleen even ingestopt en een aai over d'r bol gegeven. Brullen toen ik weer wegliep, maar binnen twee minuten sliep ze weer *O* Dit voelt als zo'n overwinning! We hebben gewoon écht de methode gevonden die bij haar past! Vervolgens sliep ze weer tot half acht! Het klokje rond!! *O*

BJ, ik hoop echt voor je dat het meevalt en dat je geen BO onder de leden hebt!

Hoera voor Roy!! *O*

En dames, wat hebben jullie allemaal een werkgerelateerde narigheid! Mijn werk is momenteel saai. Ook niet leuk, maar liever saai dan zaken waarvan je wakker ligt!

Sterkte :*
pi_84927459
Oeps... ik zie nu pas dat ik me een dagje vergis, Roy is morgen pas 1... nog effe een grote baby dus ;)

Sorbootje, wat heerlijk dat het slapen nu met Isabeau zo goed gaat! geweldig joh.. *O*
pi_84927957
Sorbootje :* Wat knap dat je de paralellen tussen jou en Isabeau kunt vinden. Hopelijk kun je daar iets van rust uit putten, dat je haar wat beter begrijpt.
(Ik herken het ook wel, maar dan in de zin dat Willow qua karakter best wel op D. lijkt, dus snap ik d'r nog steeds niet _O- )

OMG die antibijtbabydingen _O-

Dat filmpje van Amélie, wat lief! En wat doet ze dat soepel! *O*

Ivan O+ zielepietje :* Hoe is het nu met hem, Claudia?

Evie aan 't zitten *O*

Dames die het moeilijk hebben op werk :*

Sorbo! Er zit écht een stijgende (ik schreef steigende :') ) lijn in Isabeau's slaapgedrag he? Wat goed joh, ze heeft het gewoon door! *O*

Lijnloos }:| Willow is nog láng geen één! Zondag pas! :6

Mijn kind is vandaag aan 't trakteren op het kdv :') O+ (niet dat ze er zelf wat van meekrijgt, maar soit).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')