Claudia, je legt de vinger precies op zere plek. Ik voel me inderdaad regelmatig alsof ik maar wat aanrommel.
Ik heb een vreselijk leuk en lief kind, maar het is ook een kind met een flinke gebruiksaanwijzing. In sommige opzichten is ze ontzettend makkelijk. Ze vindt alles en iedereen leuk, is niet éénkennig, maakt geen onderscheid tussen thuis slapen en logeren (wilde zeggen 'slaapt overal', maar dat kan ik nou ook weer niet zeggen

), is bijna altijd vrolijk enz... Daar staat tegenover dat ze net zo heftig is in het uiten van haar negatieve emoties als in het uiten van haar positieve emoties. Als ze iets niet wil, dan zet ze alles op alles om dat duidelijk te maken. Ze wil veel en sneller dan ze kan en dat frustreert haar soms enorm. Ze kan bijvoorbeeld woest worden als het haar niet in één keer lukt op te gaan staan in de box.
Juist door die heftigheid heb ik soms moeite om door te gaan op een ingeslagen weg als ik niet meteen resultaat zie. Het krijsen moet dan stoppen -NU!-
Ik moest echt gaan begrijpen waarom ze zo huilt en dat dat hysterische krijsen niet is omdat er echt iets mis is, maar omdat ze gewoon op zijn Isabeau's (niet eens grappig bedoeld

) laat weten dat ze het er écht niet mee eens is.
En als ik naar mezelf kijk zie ik de volwassen versie van Isabeau. Ik ben precies hetzelfe. Heb een heel heftig karakter, Ben van de hoge pieken en diepe dalen. Wil drukte en gezelligheid om me heen en kan héél boos worden als iets me niet lukt, of als dingen niet gaan zoals ik het wil. Ik ben alleen volwassen genoeg om mijn gevoelens in goede banen te leiden. Mijn meisje moet dat nog leren.
En bedankt voor het cheerleaden. Je woorden doen me juist even heel erg goed.