SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn Poppejansquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:20 schreef Poppejans het volgende:
Hier niks te melden, alles gaat heerlijk!
wat een goed ideequote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:19 schreef Ca.ra het volgende:
Misschien kun je kolven en er 'milk and fruit' van maken met roosvicee laxo?![]()
Lekker he!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:23 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Fijn Poppejans.
Hier hetzelfde, geen bijzonderheden, alles gemoedelijk z'n gangetje.
ja maar....ze kan nog niksquote:Op zondag 1 augustus 2010 11:29 schreef Asyniur het volgende:
Maar ondanks dat het goed gaat, verwacht ik toch regelmatige updates wat de mannen allemaal al kunnen en kennen
Wél! Ze kan heel erg lief lachenquote:Op zondag 1 augustus 2010 12:43 schreef lily het volgende:
[..]
ja maar....ze kan nog niks![]()
het gaat alleen maar goed
quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:43 schreef lily het volgende:
[..]
ja maar....zehij kan nog niks![]()
het gaat alleen maar goed
Wat knap! daar moeten een hele hoop mensen een hele hoop moeite voor doen, en die van jou doet dat maar gewoon even!!quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:49 schreef lily het volgende:
Oh ja, op dat gebied kan ze een helehoop.
Goed eten, altijd lachen of schaterlachen en goed slapen. Dus het gaat gewoon goed (maar geen ontwikkelingen verder) dus geen: wat knap! voor Leah
lezen jullie wel tussen de regels![]()
quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:41 schreef Ca.ra het volgende:
Het is zo'n lekker meiske. Ze straalt ook echt tevredenheid uit. Nou was dat natuurlijk een momentopname (van Thomas zeggen ze ook altijd: oh, wat een makkelijk kind! maar dat is zijn split personality die alleen naar boven komt als er visite is) maar bij Leah had ik echt een heel tevreden gevoel. Lekker vertrouwd bij mama op schoot de wereld zitten bekijken, of heerlijk ontspannen bij papa op de arm slapen.
Dat zei mijn moeder ook over mij tegen de visite, dat ik een gespleten persoonlijkheid had en anders echt niet zo lief was. Dat vond ik altijd heel stom.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:41 schreef Ca.ra het volgende:
Het is zo'n lekker meiske. Ze straalt ook echt tevredenheid uit. Nou was dat natuurlijk een momentopname (van Thomas zeggen ze ook altijd: oh, wat een makkelijk kind! maar dat is zijn split personality die alleen naar boven komt als er visite is) maar bij Leah had ik echt een heel tevreden gevoel. Lekker vertrouwd bij mama op schoot de wereld zitten bekijken, of heerlijk ontspannen bij papa op de arm slapen.
Dit is Bibaboerderijquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb begrepen dat dit de uitbreidingsset is van de boerderij. De boerderij maakt geluidjes maar dit niet.
Ivan had al een keer een schoolbus gekregen van Little People. Daar zitten onder andere een onooglijk meisje en een neger in en er zit ook ruimte voor een rolstoel inclusief rolstoel achterin de bus.De bus zelf maakt allerlei hysterische geluidjes.
Ik zou dit uit mezelf niet zo snel gekocht hebben, maar Ivan vindt het al heel leuk om ernaar te kijken en om eraan te voelen. De poppetjes vindt hij het allerleukst. Die slaat hij tegen elkaar, stopt hij in de paardenstal en sabbelt hij flink af. Het is ook fijn spul, vind ik. De poppetjes zijn lekker groot en ik durf hem er gerust mee te laten spelen. Het is ook het soort speelgoed dat fijn combineert met ander speelgoed, denk ik. Achter het hek van de boerderij kan hij straks met duplo of lego nog allerlei dingen bouwen. Zo heeft hij er nog jaren plezier van.
Wat is de Bibaboerderij?
Ik denk eigenlijk dat alle tussendoortjes niet echt vullen. Heeft hij tussendoor veel trek?quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:13 schreef Aoraki het volgende:
Nog even een vraagje over tussendoortjes. Wat geven jullie? Ik heb nu die mini-rijstwafeltjes, maar dat is ook 3x niks qua vulling. Iemand iets beters (liefst nog een beetje gezond, maar ik bedoel geen fruit ofzo)
ja dat dus hahahaquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:14 schreef Meimeltje het volgende:
Claudia, heb je geen C1000 in de buurtBibaboerderij soep, koekjes, snoep...en noem maar op
Haha die had ik ook gehaaldquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja dat dus hahaha![]()
bij ons zat er een serviesje ofzo van in zo'n babydoos van c1000. (supergoed gevulde doos trouwens! echt een tip!)
Een cracotte dan misschien?quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:13 schreef Aoraki het volgende:
Nog even een vraagje over tussendoortjes. Wat geven jullie? Ik heb nu die mini-rijstwafeltjes, maar dat is ook 3x niks qua vulling. Iemand iets beters (liefst nog een beetje gezond, maar ik bedoel geen fruit ofzo)
Uh net zo eigenlijk. Linde kijkt weken niet naar bv een nijntje telefoon om totdat Esmee hem heeft. Dan meot en zal zij er mee spelen en anders pakt ze 'm gewoon wel af. Als ik dan zeg dat het niet mag., zegt ze dat het mag van Esmee want die zei jaquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meimel, wat gezellig dat geklets! En nu mag Kyllian dus ook aan het werk! alles opzij voor de kleine boef!
ik vind het maar lastig hoor soms, Lars heeft zo vaak wat te pakken van Meike, wat dan van haar niet mag natuurlijk... pakt ze het af, Lars in tranenerg gezellig.
En het zijn vaak ook nog dingen waar ze normaal niet eens naar omkijkt, maar puur omdat Lars het heeft wil zij het hebben.
Ze ziet hem nu volgens mij echt als de concurrent....een kusje of een knuffel zit er ook niet meer in.
Hoe gaat dat bij jullie? En natuurlijk bij de andere mama's met baby en peuter aan boord.
Ik denk idd ook dat tussendoortjes v baby's niet heel erg vullen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:13 schreef Aoraki het volgende:
Ik vind het zelf wel lastig hoe hier mee om te gaan. Want ja, het is haar speelgoed.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:26 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Uh net zo eigenlijk. Linde kijkt weken niet naar bv een nijntje telefoon om totdat Esmee hem heeft. Dan meot en zal zij er mee spelen en anders pakt ze 'm gewoon wel af. Als ik dan zeg dat het niet mag., zegt ze dat het mag van Esmee want die zei jaOverigens blijft ze Esmee wel lief vinden want ze wil de hele dag alles aangeven en kusjes geven enzo. En dat is Esmee haar wraakmoment want die trekt tijdens die kusjes maar wat graag even aan haar haren
Lastig zeg. Is het naar Meike toe niet uit te leggen dat ze samen met dingen kunnen spelen en dat als Lars wat heeft ze het niet af moet pakken. Hier gebeurd het ook wel eens, maar eigenlijk meer omdat Kyllian het dan voor Dyon voor wil doen (tenminste dat zeg iequote:Op zondag 1 augustus 2010 21:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meimel, wat gezellig dat geklets! En nu mag Kyllian dus ook aan het werk! alles opzij voor de kleine boef!
ik vind het maar lastig hoor soms, Lars heeft zo vaak wat te pakken van Meike, wat dan van haar niet mag natuurlijk... pakt ze het af, Lars in tranenerg gezellig.
En het zijn vaak ook nog dingen waar ze normaal niet eens naar omkijkt, maar puur omdat Lars het heeft wil zij het hebben.
Ze ziet hem nu volgens mij echt als de concurrent....een kusje of een knuffel zit er ook niet meer in.
Hoe gaat dat bij jullie? En natuurlijk bij de andere mama's met baby en peuter aan boord.
Ik geef fruit uit potje, hier dus ook een kind wat mijn fruithap niet wil, en stukjes plet hij fijn tussen zn handquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:25 schreef Ssserpente het volgende:
O ja. Hoe geven jullie fruit? Lente is niet zo'n fruiteter. Dwz, potjes fruit eet ze prima, maar stukjes of reepjes fruit zijn vaak te glad om vast te houden of ze gaat er mee gooien. Het belandt dus hoe dan ook op de vloer. Ook van echt lekkere dingen zoals aardbeien, kersen of aardbeien eet ze er maar een paar. Ik ben niet te beroerd om zelf een prakje te maken, hoor, maar heb liever dat ze het gewoon uit het knuistje eet
Hier is al het speelgoed voor beiden (behalve dan lievelingsknuffels enzo) maar duplo en andere zooi is gewoon voor allebei. Linde wil immers ook spelen met speelgoed dat Esmee heeft gekregenquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik vind het zelf wel lastig hoe hier mee om te gaan. Want ja, het is haar speelgoed.
Meestal zeg ik dat ze dan even iets anders voor Lars moet pakken, wat ze wel doet, en Lars wel accepteert, maar toch... klopt het niet
Maar stukjes eet hij dus wel! (zie het zijn vast mn kookkunstenquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:34 schreef NieuweUser het volgende:
Poppejans, dat was hier ook eerst zo! Totdat ik een nieuwe blender had en deze maakt het blijkbaar fijner. Want stukjes wil Isa ook echt (nog) niet! Ik geef haar meestal wel een groter stukje erbij, maar daar voelt ze raar aan en knijpt erin, maar het gaat niet in het mondje.
Ja ik pureer het nog wel. Vandaag was het een beetje karig voor hm, er zaten alleen champignons en ham door hihi. Je kunt er verder vanalles door doen toch, wat roerbakgroenten koken bijv. (broccoli, wortel, champignons, courgette, tomaat), evt. gehakt erdoor.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meimel, pureer je de macaroni? En wat erdoor dan?
doe je dan die burrito's ook pureren?quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:39 schreef Stiemie het volgende:
Potjes mag je van Esmee in je haren smerenEr gaat in ieder geval geen hap van naar binnen... Ik maak alles zelf en dan pureren we het een beetje zodat het goed op een lepeltje past. Maar niet te fijn want dan wil mevrouw het niet meer. Ze moet er nog wel lekker in kunnen graaien en stukjes uit kunnen kiezen. Overigens hebben we nog niks ontdekt wat ze niet lust
Vanavond had ze couscous uit opperdepop. Gisteren aten we pasta met gegrilde aubergine en de dag daarvoor burrito's
Hier liggen nu ook allerlei aventbakjes met opperdepophapjes in de vriezerquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:46 schreef Meimeltje het volgende:
Ik moet ook maar eens opperdepop gaan bekijken. Heb hm bij de oudste gekregen, maar eigenlijk nooit gebruikt.
Ik maakte altijd een voorraadje eten die ik dan in kleine potje in de vriezer gooide.
ja dat had ik ook, keiveel werk om een hele dag 40 van die bakjes te vullenquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:48 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Hier liggen nu ook allerlei aventbakjes met opperdepophapjes in de vriezer
hehequote:Op zondag 1 augustus 2010 21:51 schreef Stiemie het volgende:
Bij Linde was ik trouwens heel precies met dingen geven. Eerst opzoeken of het al mocht en dan niks van ons meesnoepen. Merk dat ik daar nu toch wel makkelijker in ben
Uhm nee doe er geen saus door, tot 1 jaar bij de oudste volgens mij ook niet gedaan. Ik doe er wel wat extra kookvocht door anders blijft het idd erg dik.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:49 schreef Poppejans het volgende:
Meimeltje, doe je er dan niet iets van saus door? Ik heb het eens gemaakt met zoutloze tomatenpuree, maar dat werd veel te dik. Champignons heb ik nog niet gegeven
Oei, thanks voor de info!quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:04 schreef p_iglet het volgende:
uhm even voor mensen die daar problemen me hebben, sesam is ontzettend allergeen, en ook nog best risicovol met inademen, als er hele sesamzaadjes op die soepstengels zitten.
Dan zijn het idd echt je kookkunsten!quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:38 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Maar stukjes eet hij dus wel! (zie het zijn vast mn kookkunsten) ik geef sinds een week of 2 potjes van 8mnd en daar zitten toch behoorlijke stukken in soms, en hij krijgt het ook allemaal met gemak weg.
Macaroni/Penne uit de hand eet hij trouwens wel en ongepureerd gaat dat zelfs goed, ik blijf het ook gewoon af en toe aanbieden hoor, komt vast vanzelf wel dat hij helemaal mee gaat eten.
Was hier ook zo inderdaad, dus we zijn vloeibare paracetamol gaan geven. Wat was ik dankbaar toen ik (via Fok) ontdekte dat dat bestondquote:Op zondag 1 augustus 2010 22:29 schreef Incantrix het volgende:
Nog even een vraagje tussendoor: als jullie een zetpil geven, wordt die er bij jullie kleine dan ook standaard binnen het kwartier weer uitgepoept? Da's echt vaste prik hier, maar dat maakt het gelijkmatig verdelen van de PCM wel heel lastig. Hoe doen jullie dat?
Dat hebben we gedaan. Ze heeft nog een hele tijd in de woonkamer gespeeld na de eerste poging, maar toen ze ging gapen enzo hebben we het opnieuw geprobeerd en ze ging weer helemaal over de rooie. Maar goed, ze is nu stil voor zolang het duurtquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:32 schreef Kersjes het volgende:
Timo, wat ben je groooot!!
Sorbootje, zou het niet helpen om haar anders nog even te laten spelen voordat ze naar bed gaat? Haar nog even meenemen de woonkamer in en naar bed brengen zodat ze echt moe is en er zelf ook an toe is om naar bed te gaan. Dat is hoe we het hier tegenwoordig aanpakken als hij 's avonds weer eens niet wil slapen. Anders ben je idd zo 'n paar uur verder, en dat gekrijs en gehuil is voor niemand leuk.
Hoewel het tig keer de trap op wel weer goed voor me zou zijn, maar da's weer een ander verhaal![]()
Lactulose, te koop bij de apotheek, een fles van 500 ml kost je ongeveer 3,- (iets minder), op doktersrecept krijg je het vergoed van je verzekering maar als je het nu nu wilt hebben kun je het ook gewoon zo zonder recept halen. Die 3,- overleef je vast welquote:Op maandag 2 augustus 2010 08:54 schreef Ssserpente het volgende:
Aaaah, Emma, wat een mooi verslag in het Kleine baby'tjestopic.En wat is ze al lekker stevig om te zien. Welkom, mooie meid!
![]()
Een tijdje geleden vertelde je over eventuele schade die een vroeggeboorte op de langere termijn met zich mee kan brengen. Is daar inmiddels al wat meer zicht op? Of is het afwachten?
Sorbi en Trix, hoe is het gegaan vannacht? Zo kl*te dat dat slapen elke keer zo'n strijd oplevert! Kan me voorstellen dat je er op voorhand al tegenop ziet. Hoop echt dat het snel weer beter wordt, slaapgebrek is killing. Hou je taai, dames.
O ja, en eenvoor Stef omdat ie al zo'n grote vent is en al stapjes zet!
Timo! Wat ben je knap en groot en blond!![]()
Wil je echt per se van die laatste fles af, Lijnloos? Als het zoveel moeite kost, zou ik 'm lekker blijven geven.Fijn dat je vannacht weer wat bij hebt kunnen slapen!
Nou, die Roosvicee Laxo helpt geen drol.Hoe heet dat spul ook alweer dat Amelie ook krijgt? Hebben ze dat bij de drogist?
Dat merk ik ook heel sterkquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:51 schreef Stiemie het volgende:
Bij Linde was ik trouwens heel precies met dingen geven. Eerst opzoeken of het al mocht en dan niks van ons meesnoepen. Merk dat ik daar nu toch wel makkelijker in ben
hier ging de omschakeling ook ineens snel (van brood dus)quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie gaat steeds beter eten; net heb ik bijna een hele boterham gegeven! (zonder korstjes).. en die ging er aardig snel in... (terwijl ik 2 weken geleden nog dacht dat ze never nooit brood zou gaan eten..)
![]()
Ja, gek beest! Kijk dan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:06 schreef lily het volgende:
goed manen die kat zo onverstoorbaar slapen, haha
oh dit dus.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:16 schreef Sorbootje het volgende:
Zijn er hier ook kindjes die na 3,5 maand nog steeds niet zoveel van brood moeten hebben, zoals Isabeau? Het gaat wel re-de-lijk, maar een halve boterham haalt ze maar zelden. Na een paar happen heeft ze het gewoon wel gezien. De rest gaat echt goed, maar brood...
vet schattig!!quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:16 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, gek beest! Kijk dan.
Voor de andere kat is Niels een beetje bang, hij heeft heel goed door dat die kat hem helemaal niet leuk vindt. Dan gaat hij wel voor de bank staan schreeuwen en "springen" naar die kat, maar hij raakt hem niet aan.
Wat vervelend zeg dat Lente nog steeds verstopping heeft. Maar die lactulose he, zou de dunnere poep die achteraan zit dan niet de dikkere vooruit duwen zodat het toch helpt?
ja psies.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:20 schreef lily het volgende:
Ja, ach..
mijn middelste eet alleen brood (en geen warm eten). Ieder zijn ding denk ik dan maar...
Is ook zo.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:20 schreef lily het volgende:
Ja, ach..
mijn middelste eet alleen brood (en geen warm eten). Ieder zijn ding denk ik dan maar...
ow god, als dat zo is dan kan ik wel inpakken hoorquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:22 schreef Sorbootje het volgende:
Ik krijg altijd zo'n ik-doe-iets-verkeerd-gevoel als ik hier lees over de hele boterhammen die de kindjes eten.
Haha niet doen hoorquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:24 schreef lily het volgende:
[..]
ow god, als dat zo is dan kan ik wel inpakken hoor
ja nou...quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:24 schreef lily het volgende:
[..]
ow god, als dat zo is dan kan ik wel inpakken hoor
Grappig, dat merk ik hier ook met brood! Best knap hoe snel ze iets leren he?quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie gaat steeds beter eten; net heb ik bijna een hele boterham gegeven! (zonder korstjes).. en die ging er aardig snel in... (terwijl ik 2 weken geleden nog dacht dat ze never nooit brood zou gaan eten..)
![]()
zo makkelijk ben ik ook hoor, wil hij niet dan drinkt hij maar wat extra melk. klaarrrrquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:22 schreef huuphuup het volgende:
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik te lui ben om er echt een issue van te gaan maken![]()
aanbieden is voldoende, wil ze niet dan bied ik het later nog eens aan, wil ze weer niet nouja dan ook goed.
Precies zo doe ik het ookquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:34 schreef Poppejans het volgende:
[..]
zo makkelijk ben ik ook hoor, wil hij niet dan drinkt hij maar wat extra melk. klaarrrr
Maar ik wil ook gewoon geen issue/strijd maken van eten
Haha herkenbaar. Isaeau doet het nog nét een beetje anders. Als ik iets in haar mond stop, dan werkt ze het naar buiten, pakt het tussen haar vingers, kijkt wat ik haar nou weer probeer te voeren en als het haar bevalt stopt ze het zelf weer in haar mond.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:30 schreef Xenia het volgende:
Althans, tot twee dagen geledenZe heeft ontdekt dat ze eten wat in haar mond zit met haar tong weer naar buiten kan duwen. En vooral bij brood schijnt dat heel leuk te zijn. Ze stopt eerst zelf een stukje brood in haar mond, om het er daarna weer uit te duwen en op de grond te gooien
![]()
Ah maar dan wordt het wel wat anders hoor. Ik heb nu nog makkelijk praten omdat er heus wel iets ingaat en ook omdat er nog voldoende melk enzo ingaat en ze daarnaast goed groeit en voldoende actief is.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:40 schreef lily het volgende:
Jullie zijn goed bezig op eetgebiedKan ik nog wat van leren.
Want wat heb ik vaak gestreden met mijn middelste droppie en wat eet hij nog steeds vreselijk slecht (hij eet geen groente....nooit, geen aardappel....nooit...fruit...hmmn...nou ja..pfff)
Haha, Lente precies zo. Juist met brood. Dat moet ik gezellig in stukjes op een bordje doen, liefst met wat cherrytomaatjes ertussen en een blaadje peterselie er bovenop, dan eet ze als ik geluk heb 3/4 boterham. Meer ook niet, hoor. Als ze erg weinig heeft gegeten, bied ik als alternatief fruit aan, anders niets. Dan wil ik als ze ouder is ook doen. 's Avonds niet eten? Dan mag ze later op de avond ook niets anders meer eten dan fuit. Maar fruit mag ze sowieso van mij onbeperkt eten. Jammer alleen dat dat nu juist zo moeizaam gaat.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:41 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Haha herkenbaar. Isaeau doet het nog nét een beetje anders. Als ik iets in haar mond stop, dan werkt ze het naar buiten, pakt het tussen haar vingers, kijkt wat ik haar nou weer probeer te voeren en als het haar bevalt stopt ze het zelf weer in haar mond.
Dat doe ik ook bewust niet, wel zeg ik vaak iets van ''jij bent lekker aan het eten'' ofzoquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:36 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Precies zo doe ik het ookInderdaad geen strijd maken van eten en ik zeg daarom ook geen goed zo als hij wel eet.
Ik vind dat ook niet zo'n punt. Ik ga niet de cheerleader uithangen als hij aan het eten is, maar het zit er gewoon ingebakken dat ik vaak positieve dingen tegen hem zeg, "Wat ben je lekker aan het spelen!" bijvoorbeeld. Het zou denk ik eerder raar zijn als ik een uitzondering zou maken voor het eten.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:04 schreef Groofsken het volgende:
Ik zeg tegen mijn dochter heel vaak : "Wat heb je goed gegeten, dat vind ik fijn"
Voedselsnob!quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:24 schreef Sorbootje het volgende:
Ach Isabeau zal het licht ook nog wel eens zien. Italiaans brood met zo'n keiharde korst, dat vond ze overigens wél lekker.
Ik denk dat het zeggen van positieve dingen gewoon altijd goed is, ook als je kind lekker zit te eten. Kan me niet voorstellen dat je daarmee een eetprobleem o.i.d. veroorzaakt (ik weet dat ik het nu even een beetje overdrijf).quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat ook niet zo'n punt. Ik ga niet de cheerleader uithangen als hij aan het eten is, maar het zit er gewoon ingebakken dat ik vaak positieve dingen tegen hem zeg, "Wat ben je lekker aan het spelen!" bijvoorbeeld. Het zou denk ik eerder raar zijn als ik een uitzondering zou maken voor het eten.
Plasticzaanquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Over snobisme gesproken: mijn vriend vindt het onzin dat ik Ivan geen parmezaanse kaas uit de supermarkt wil geven. Ik vind die kaas zelf niet te vreten en ga daarom speciaal naar de speciaalzaak (lees: ik stuur mijn vriend daarvoor speciaal naar de speciaalzaak). Ik vind het weer niet logisch dat je voor je kind de beste keuzes wilt maken (vers fruit, verse groenten, volkorenbrood) en dat je hem dan die baggerparmezaan voorschotelt. Oh well.
Ik begrijp het idee erachter wel (zie ook de Gordonmethode), namelijk dat eten iets alledaags is, iets vanzelfsprekends, en dat er daarom geen big deal van gemaakt moet worden. Ik kan het gewoon niet, geen complimentjes geven, en ga er ook niet te veel over nadenken. Zo ben ik en dit is dus ook de moeder die ik ben. Als hij straks voor het eerst op het potje gaat hang ik slingers op.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:28 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik denk dat het zeggen van positieve dingen gewoon altijd goed is, ook als je kind lekker zit te eten. Kan me niet voorstellen dat je daarmee een eetprobleem o.i.d. veroorzaakt (ik weet dat ik het nu even een beetje overdrijf).
Zal mijn moeder eens vragen of ze eerder misschien te positief heeft gereageerd op mijn goede eetlust
De parmezaan was op en mijn vriend had geen zin om naar de speciaalzaak te gaan. Het compromis bestond eruit dat Ivan in plaats van parmezaan pittige, vegetarische geitenkaas over zijn risotto kreeg, zorgvuldig uitgezocht door zijn moesje de voedselsnob.quote:
amenquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:35 schreef Sorbootje het volgende:
Ik merk dat ik leuker en meer ontspannen ben nu ik wat meer op gevoel ben gaan moederen. De boeken wat meer links laten liggen en gewoon kijken naar mij, mijn man, mijn kind en de dingen die zich NU voordoen.
Goed zo!quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De parmezaan was op en mijn vriend had geen zin om naar de speciaalzaak te gaan. Het compromis bestond eruit dat Ivan in plaats van parmezaan pittige, vegetarische geitenkaas over zijn risotto kreeg, zorgvuldig uitgezocht door zijn moesje de voedselsnob.
Vooral lekker complimenteren dusquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is wat ik bedoelde te zeggen, Sorbo, dat ik mezelf zou verloochenen als ik het complimenteren zou laten. Desalniettemin vind ik bewust ouderschap lovenswaardig! En ik ben dol op feiten en theorietjes.
Ik gaf ook een staande ovatie toen hoorquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp het idee erachter wel (zie ook de Gordonmethode), namelijk dat eten iets alledaags is, iets vanzelfsprekends, en dat er daarom geen big deal van gemaakt moet worden. Ik kan het gewoon niet, geen complimentjes geven, en ga er ook niet te veel over nadenken. Zo ben ik en dit is dus ook de moeder die ik ben. Als hij straks voor het eerst op het potje gaat hang ik slingers op.![]()
Ik denk dat ik het zelf automatisch wel ongeveer zo zou formuleren. Ik zeg vaak zoiets als: "Mmm wat zit je lekker te smikkelen".quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:47 schreef Twinkly het volgende:
Maar wat wil je bereiken. Dat je kind gaat eten omdat het dan jouw goedkeuring krijgt (en misschien niet eens honger heeft) of omdat het honger heeft en het van het eten geniet? Je kan ook positief reageren wanneer het kind lekker aan het eten is door te zeggen "je vindt het lekker he? hmmm"
Hier nog een duidelijk stukje leesvoer over belonen![]()
Wat ik jammer vind aan dit soort stukken is dat er geen onderscheid wordt gemaakt naar verschillende typen motivatie intrinsieke motivatie zaligmakend wordt bevonden. Er zijn maar weinig dingen waar we ons intrinsiek toe gemotiveerd voelen. Voor veel dingen die we in ons dagelijks leven geacht worden te doen is een extrinsieke vorm van motivatie nodig: ik ga naar mijn werk niet omdat ik dat nu wil maar omdat ik een contract ben aangegaan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:47 schreef Twinkly het volgende:
Hier nog een duidelijk stukje leesvoer over belonen![]()
Dat is ook de reden dat ik het had over ons computergedrag. Ik wil niet dat Ivan een computerjunk wordt die geen leven buiten zijn kamertje om heeft.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:12 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind je laatste alinea érg raak Claudia. Júist door wat je doet laat je zien wat belangrijk voor je is. Ik kan natuurlijk wel vreselijk hameren op goede voeding tegenover mijn kind, maar als ik vervolgens elke avond friet eet met een slagroompunt toe...tsja...
Toentertijd was dat natuurlijk een heeeel gewone opmerking, maar achteraf gezien...quote:Op maandag 24 augustus 2009 06:47 schreef leonieke het volgende:
Ca.ra gefeliciteerd met jullie zoon en jullie hebben er echt een héél mooie naam uitgekozen
Volgens mij is dat verschil er vaak al wel tussen jongens en meisjes nuquote:Op maandag 2 augustus 2010 19:27 schreef mefke79 het volgende:
O en is mijn Driekus nou zo groot of is het verschil tussen meiden en jongens op deze leeftijd al groot? Driekus is iets van 10,1 kg en zit rond de 75 cm.
Er bestaat toch ook meteen al een andere groeicurve voor jongens en meisjes? Ivan is 1,5 maand jonger en zit nu op een iets lager gewicht (9500) en is iets korter (73 cm). Waarschijnlijk zit jouw zoon zo rond net iets boven de gemiddelde lijn qua lengte? Hij lijkt me nu in ieder geval niet meer heel lang in verhouding tot zijn gewicht, of wel? 10,1 kg zou wel best zwaar zijn, of zie ik dat verkeerd?quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:27 schreef mefke79 het volgende:
O en is mijn Driekus nou zo groot of is het verschil tussen meiden en jongens op deze leeftijd al groot? Driekus is iets van 10,1 kg en zit rond de 75 cm.
Oh, wat ellendig. Vervelend is dat, als ze iets niet willen wat juist ontzettend goed is voor ze. Fijn dat ze nu slaapt!quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:50 schreef Sorbootje het volgende:
Pfff het is weer feest... Ze is bek- en bekaf, maar slapen? Nee hoor, daar begint ze niet aan. Ze wil zich er gewoon niet aan overgeven.
Ik kan hier alleen vergelijken met die curve van groeiop, dus ik zie geen aparte meiden en jongens curve. Hij zit op deze curve helemaal bovenaan met lengte en voor gewicht is ie aan het afbuigen. Spekjes heeft ie eigenlijk niet en ook nooit gehad. Ik had op deze leeftijd hamsterwangen om u tegen te zeggen, maar ook dat heeft ie niet. Ik was rond Driekus zijn leeftijd maar 70 cm en woog 7,6 kilo. Dat is gewoon dik 2,5 kilo minder!quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:48 schreef Claudia_x het volgende:
Er bestaat toch ook meteen al een andere groeicurve voor jongens en meisjes? Ivan is 1,5 maand jonger en zit nu op een iets lager gewicht (9500) en is iets korter (73 cm). Waarschijnlijk zit jouw zoon zo rond net iets boven de gemiddelde lijn qua lengte? Hij lijkt me nu in ieder geval niet meer heel lang in verhouding tot zijn gewicht, of wel? 10,1 kg zou wel best zwaar zijn, of zie ik dat verkeerd?
Wacht maar, straks eet ie met smaak jóuw rendang van je bord en zit jij droge rijst te etenquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:51 schreef Ca.ra het volgende:
*knip*
Ik heb zijn pinda-bloed te veel verdund denk ik
quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:12 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind je laatste alinea érg raak Claudia. Júist door wat je doet laat je zien wat belangrijk voor je is. Ik kan natuurlijk wel vreselijk hameren op goede voeding tegenover mijn kind, maar als ik vervolgens elke avond friet eet met een slagroompunt toe...tsja...
Vind het overigens wel vrij ver gaan dat je Ivan serviesgoed laat opeten![]()
ik zou 'em inkortenquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:10 schreef Ca.ra het volgende:
Oh dan is die van mij echt groot he, 81 cm en 11 kilo.
Volgens mij ookquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
Volgen mij hanteert het consultatiebureau twee verschillende curven, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Gefeliciteerd en welkom bij de groten Keshet en Emma! Ik moest wel wat traantjes laten om je post hoor, maar om bovenstaande moest ik wel lachen. Mijn peuter van 3,5 jaar is pas net in lengte verdubbeld en gewicht laat nog wel wat jaartjes op zich wachten om dat te evenaren.quote:Op 2 augustus is Emma 6 maanden oud. 6! Ze weegt nu 4 kilo en heeft haar geboortegewicht dus vernegenvoudigd. Qua lengte is ze in die 6 maanden verdubbeld!
Dit hadden wij bij m'n -nu- peuter ook altijd. Dan waren we al te laat, over het vermoeidheidspunt en moesten we weer wachten op het volgende punt dat de vermoeidheid weer in trad. We hebben het bij Claire ook een paar keer gezien, dan was het op bed leggen ook drama daarna. Succes beiden! (ohja, laten huilen heeft hier nooit gewerkt, het was dan ook geen huilen meer maar hysterisch krijsen).quote:om vervolgens tegen de avond een opleving te krijgen en superblij en gezellig te gaan spelen, en dan vooral heel druk ook.
Voorleven, daar ben ik het helemaal mee eens dat dat heel belangrijk is. Wij zouden thuis eigenlijk meer moeten sporten en minder achter de computer moeten zitten...quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ik jammer vind aan dit soort stukken is dat er geen onderscheid wordt gemaakt naar verschillende typen motivatie intrinsieke motivatie zaligmakend wordt bevonden. Er zijn maar weinig dingen waar we ons intrinsiek toe gemotiveerd voelen. Voor veel dingen die we in ons dagelijks leven geacht worden te doen is een extrinsieke vorm van motivatie nodig: ik ga naar mijn werk niet omdat ik dat nu wil maar omdat ik een contract ben aangegaan.
Dat geldt bijvoorbeeld ook voor huiswerk maken. Het is ideaal als kinderen de wereld ontdekken vanuit hun eigen nieuwsgierigheid, maar er staan ook onderwerpen op het lesprogramma die ze misschien minder interessant vinden en die wél belangrijk zijn. Ik zou het niet fijn vinden als Ivan zijn huiswerk alleen maar maakt omdat dat moet (van zijn ouders, van school). Ik hoop dat hij de externe redenen die hij heeft om huiswerk te maken internaliseert, dus het belang ervan gaat leren inzien. En dat hoort voor mij ook bij mijn rol als ouder, om hem daarbij te begeleiden en ook om hem het goede voorbeeld te geven. Als ik dit op eten zou moeten betrekken: ik zou er dus geen problemen mee hebben om tegen een kind zoiets te zeggen als "wat goed dat je je bord hebt opgegeten want dat is heel voedzaam voor je en daar word je een grote jongen van!".
Ik vind het ook onterecht om te denken dat een kind jouw waardes alleen als maatstaf neemt als je die expliciet uitspreekt. Wat ik impliciet laat is net zo belangrijk, mijns inziens. Als ik bijvoorbeeld vaak naar buiten ga om te hardlopen dan zeg ik daarmee: bewegen is goed en gezond! Als ik veel vrienden heb en daar vaak iets mee afspreek dan laat ik zien dat ik sociaal contact belangrijk vind. Enzovoort. Mijn persoonlijke waarden zullen nog lange tijd zijn maatstaf vormen en in zijn puberteit gaat hij daar lekker tegenaan trappen.
haha, precies dat dusquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:45 schreef Stiemie het volgende:
Nijna ook in dit topic gefeliciteerd met je mooie Iris met haar prachtige jurk! Wat staat ie haar mooi zeg enw at is ze een echt dreumesje zo lopend.![]()
Twinkly dat heb ik ook bij Esmee gehad. Ik hoorde al die verhalen van mama's die dan bleven om hun kindje gerust te stellen en te aaien en liedjes te zingen. Dus voelde ik me schuldig dat ik dat nooit deedEsmee heeft nog nooit zo hard geschreeuwd als toen ik dat deed. Ik was weg en ze sliep binnen 5 minuten
herkenbaarquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:49 schreef Asyniur het volgende:
Hier is het (nog) zo dat als ik het niet doe het huilen/jengelen/gillen overgaat in hysterisch krijsen.
whahaha inderdaad jaquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:52 schreef Stiemie het volgende:
Ja en dan dwars door dat gillen en hysterisch brullen gewoon verder voorlezen: "en dikkie dik sprong op de stoel en zo op de tafel" Steeds iets harder om er bovenuit te komen![]()
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:52 schreef Stiemie het volgende:
Ja en dan dwars door dat gillen en hysterisch brullen gewoon verder voorlezen: "en dikkie dik sprong op de stoel en zo op de tafel" Steeds iets harder om er bovenuit te komenGelukkig gaat een heel kort verhaaltje voor het slapen gaan nu goed, maar aaien of sussen, dat is een echte no-go
Ik ookquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:33 schreef Twinkly het volgende:
Tjonge Sorbootje wat een drama weerIk wou dat ik DE tip had voor jullie....
![]()
Gisteren hadden we pasta met pesto en tomaat en Niels vond het wederom erg yummie.
Harry viel ook in slaap van het lopen/wiebelen, maar omdat ik het liedje erbij zong, is dat blijkbaar in zijn hoofd nu geassocieerd met rust/kalmte.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:55 schreef Twinkly het volgende:
[..]
whahaha inderdaad ja
Ik zing altijd hetzelfde liedje en hij heeft ook al echt door dat het dan tijd is om te gaan slapen. Hier is het omgekeerd Asy, ik heb dat liedje vroeger nooit voor hem gezongen in de doek, hij viel in slaap van wiebelen, maar nu zing ik het wel als hij in de doek moet gaan slapen en dat werkt
Ja, dat zou me heel erg leuk lijken!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:33 schreef Twinkly het volgende:
Poppejans Wolf kan straks ook ineens heel goed zitten, wacht maar af en dan gaan we samen fietsen!!Laten we een keer naar Rhenen gaan, naar de dierentuin! (als onze conditie het toe laat
anders gaa nwe wel met de bus)
Thanksquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:05 schreef lily het volgende:
Ik gebruik overdag geen babyfoon.
Lekker, vakantie. Vele plezier alvast!
Ik heb ze nooit gehad en gebruik er nu voor het eerst eentje omdat we nu een verdieping hoger liggen dan de kinderen. Maar dan ook alleen 's nachts.quote:
's nachts hoor ik ze gewoon ademen door de dunne wandjes heen (wij liggen op drie kamertjes op de eerste verdieping, zeer knus, vlak bij elkaarquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:10 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit gehad en gebruik er nu voor het eerst eentje omdat we nu een verdieping hoger liggen dan de kinderen. Maar dan ook alleen 's nachts.
Eigenlijk is het helemaal niet nodig want ik hoor haar nooit alleen een beetje gemekker iedere ochtend om 5.30/6.00 want dan krijgt ze haar eerste voeding weer.
Maar dat is vaste prik daar heb ik eigenlijk geen babyfoon voor nodig...
Maar goed; ik had het ding gekregen anders had ik er geen gekocht.
Wat een mooi meiske is het toch!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:19 schreef Stiemie het volgende:
Wat leuk al die verschillende slaaprituelen.![]()
BE wat is Oscar een lekker stevig ventje. Of lijkt dat maar zo? En fijn dat alles helemaal goed was!
En het dametje kan zelf gaan zitten![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |