abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84802333
quote:
Op 2 augustus is Emma 6 maanden oud. 6! Ze weegt nu 4 kilo en heeft haar geboortegewicht dus vernegenvoudigd. Qua lengte is ze in die 6 maanden verdubbeld!
Gefeliciteerd en welkom bij de groten Keshet en Emma! Ik moest wel wat traantjes laten om je post hoor, maar om bovenstaande moest ik wel lachen. Mijn peuter van 3,5 jaar is pas net in lengte verdubbeld en gewicht laat nog wel wat jaartjes op zich wachten om dat te evenaren.

De slaapperikelen van Icantrix en Sorbo, heel veel sterkte. Ik voel me gezegend dat het hier nog goed gaat. Al is de verlatingsangst wel een beetje aan het toeslaan waardoor ik vorige week steeds even in de kamer moest blijven hangen.
quote:
om vervolgens tegen de avond een opleving te krijgen en superblij en gezellig te gaan spelen, en dan vooral heel druk ook.
Dit hadden wij bij m'n -nu- peuter ook altijd. Dan waren we al te laat, over het vermoeidheidspunt en moesten we weer wachten op het volgende punt dat de vermoeidheid weer in trad. We hebben het bij Claire ook een paar keer gezien, dan was het op bed leggen ook drama daarna. Succes beiden! (ohja, laten huilen heeft hier nooit gewerkt, het was dan ook geen huilen meer maar hysterisch krijsen).

Met Claire gaat alles goed. Kruipen, helemaal los en rechtop zitten, staan (niet los), ook staan in bed helaas ;)
Gisteren is ze helaas wel 2 keer hard op d'r bolletje gevallen, 3 kussens en een boxkleed erachter gelegd en precies ertussen gevallen natuurlijk :( Ik kan niet de hele dag achter d'r gaan zitten natuurlijk, sinds ze kan kruipen is d'r nieuwe hobby oefenen met staan.
Fijne motoriek is minder goed in ontwikkeling en brabbelen ook. Waar ik wel heel trots op ben, ze heeft gisteren bewust meerdere malen op zo'n difrax toeter geblazen :) Ben benieuwd of ze het vandaag ook nog kan.
pi_84802544
Ik zou het bijna vergeten: bedankt voor de lieve woorden allemaal.

Trix, hoe was je nacht. Voel je je een beetje uitgerust?

Net een vrolijke stuiterbal op het kdv afgeleverd. Ze stonden versteld hoe enorm ze veranderd was in drie weken; mobieler (kruipen, staan), ze begint te 'praten' (heeft al echt woordjes voor allerlei dingen), weer twee tandjes erbij... kortom ze is groot geworden! En toen daar eens over nadacht realiseerde ik me dat dat ook wel eens mee zou kunnen spelen bij het slechte inslapen 's avonds. Ze gaat zó snel momenteel, daar zit haar hoofdje natuurlijk 's avonds nog helemaal vol mee. Al die veranderingen en nieuwe vaardigheden. Tel daarbij op dat ze de afgelopen weken eigenlijk doorlopend tandjes erbij krijgt (ze zit nu op 7 met nummer 8 on the way)... zou ik zelf lekker gaan slapen 's avonds?

Ze komt qua ontwikkeling straks vast wel weer in iets rustiger vaarwater en wie weet gaat ze dan weer als een engeltje slapen O-)
pi_84802789
Oh, ik was jullie even helemaal kwijt :@ ik schaam me diep...

Maar ik kom wel even gedag zeggen met mijn 1 jaar oude dreumes O+

:W tot ziens bij de dreumessen
Fake it till you make it...
pi_84802878
Sorbootje, fijn dat je in elk geval niet compleet brak bent en dat Isabeau wel gewoon lekker doorslaapt nu, maar het blijft idd drama met inslapen. Lijikt me moeilijk...
Trix, hoest bij jullie gegaan? Ook een :* voor jou!

Iris, van harte gefeliciteerd! 1 jaar alweer, wat ben je een grote meid! Nijna ook gefeliciteerd natuurlijk ;)
pi_84803521
Iris van harte gefeliciteerd lieve dreumes! *O*

Emma alweer 6 maanden :D Wellkom bij de grote baby's!!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:12:55 #256
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84804094
Iris, grote meid met je mooie feestjurk: *O* gefeliciteeeeerd *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_84805379
Niels wat knap zomaar langs de bank lopen! :D En wat doet hij op het 2e filmpje voorzichtig zeg met de kat! :D Ik zal t filmpje eens aan Timo laten zien, wie weet leert ie er wat van :P

Sorbo bij Timo heeft het best een tijdje geduurd voordat ie echt een hele boterham op at. Heel lang maar een paar stukjes, daarna iets van de helft of zo en pas na lange tijd ging er een boterham op.. Fijn trouwens dat Isabeau ’s nachts wel gewoon slaapt en inderdaad dat slechte inslapen zal vast iets met het snelle ontwikkelen te maken hebben..

Amélie weer goedgekeurd! En fijn dat het gewicht weer wat bijtrekt :)

Xenia leuk is dat he, als ze ontdekken dat wat in hun mond gaat er ook weer uit kan :P

Sorbo haha op die manier doet Timo dat ook met eten :D Ik ben maar gestopt met dingen in zn mond stoppen, maar hij gooit het gelukkig niet direct meer op de grond dan tegenwoordig :D

Thomas je moet toch ook niet in je eigen teen bijten jongen :D

Evie kan ook al staan! Knap! :)

En Lente los staan :O Wat gaat ze hard!

Mefke is Driekus alweer wat beter? En wat een smeltmoment inderdaad O+

Incan wat vond Stef van het fietsen? :D
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:09:53 #258
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84805604
goedemorgen ;)

werkze Sorboo, inderdaad erg fijn dat Isabeau snachts wel doorslaapt, dat scheelt al heel erg veel :Y

Evie heeft van8 ook weer gewoon geslapen; ze was wel even wakker om 23:45 uur, lag heel even te gillen e.d., maar na een paar minuutjes was dat over en ging ze weer slapen; tot bijna 8 uur vanmorgen...
wel bijzonder, en vraag me nog steeds af waar het aan heeft gelegen.
(de afgelopen dagen ervoor had ik late diensten, misschien dat Evie dan mij mist bij haar slaapritueel? want elke keer dat ik weer thuis was, ze BV heeft gehad en ik dr daarna weer in bed heb gelegd, sliep ze zo..)

Nijna gefeliciteerd met de verjaardag van je mooie meisje!!! *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_84805766
Nijna, gefeliciteerd met je mooie meisje!

Hieperdepiep hoeraaa! *O* *O* *O*
pi_84805943
Nou ja, dóórslapen...dat heb ik niet gezegd ;) Maar ze slaapt wel goed en na een nachtelijk flesje slaapt ze gewoon weer verder. En dat is stukken beter dan elke anderhalf uur wakker worden en niet meer willen slapen vanaf 5 uur ofzo. Dat hebben we ook al gehad :D
pi_84806039
BJ, zou best kunnen hoor, dat ze jouw aanwezigheid heeft gemist!

Chan, fijn om te lezen dat het brood eten nog wel goed kan/zal komen. Ik maak me er ook niet echt druk om hoor. :)

Gistermiddag haalde mijn man me op uit mijn werk, samen met Isabeau. Ik tikte tegen het autoraam en toen ze me zag werd ze he-le-maal wild! Zó lief! En toen ik na een kusje in de auto stapte werd ze woest! Pas na een uitgebreide knuffelsessie was ze rustig en konden we gaan rijden. Ze had me écht gemist volgens mij O+ . Dat heb ik nog nooit eerder aan haar gemerkt. Ze lacht altijd wel als ze me ziet, maar dit was zó anders! Ben benieuwd hoe het straks gaat als ik haar van het KDV haal.
pi_84806349
HOERAAA voor de 1-jarige Iris!!!!
Wat heb je een mooie echte verjaardagsjurk aan meis!

Wow Evie wat ga je hard meid!! Haha ik heb nog steeds in mijn hoofd dat ze heel klein is BJ, maar ze is al groot en kan al heel veel! Ik vind het zo grappig dat je aan de foto's van haar kan zien dat ze meisjesachtige bewegingen maakt O+

Wat een leuk filmpje van Mette! Niels vond haar ook heel leuk O+ En hij deelt haar liefde voor de afstandsbediening.

Tjonge Sorbootje wat een drama weer :'( Ik wou dat ik DE tip had voor jullie.... :*

Icantrix wat rot dat hij nou alweer niet wilde slapen. Jullie oplossing klinkt heel goed, alles heel rustig doen enzo 's avonds. Ik herken het wel een beetje, als mijn lief thuis komt gaat hij ook enthousiast spelen met Niels en da nis hij heel moe als hij moet eten en naar bed moet waardoor hij hyperhyperhyperdepieper wordt.
Ik hoop echt dat het werkt :* :* :*
En laten huilen als hij boos huilt is mijns inziens heel iets anders dan laten huilen van verdriet! Niels moppert ook vaak genoeg als ik hem in bed gelegd heb en ik loop weg. Maar dan hoor ik aan hoe hij huilt dat hij boos is maar wel snel in slaap valt en dan moet ik hem ook echt laten want anders raakt hij compleet overstuur en slaapt juist niet.
En fietsen O+ O+ O+ dat is zoooo leuk!!

Poppejans Wolf kan straks ook ineens heel goed zitten, wacht maar af en dan gaan we samen fietsen!! *O* Laten we een keer naar Rhenen gaan, naar de dierentuin! (als onze conditie het toe laat :X anders gaa nwe wel met de bus)

Het lijkt me erg onhandig om oogdruppels aan een baby/ klein kind te moeten geven idd Mefke :X Het zat vast overal behalve in zijn ogen? Ik hoop dat hij snel weer beter is :*

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat ik jammer vind aan dit soort stukken is dat er geen onderscheid wordt gemaakt naar verschillende typen motivatie intrinsieke motivatie zaligmakend wordt bevonden. Er zijn maar weinig dingen waar we ons intrinsiek toe gemotiveerd voelen. Voor veel dingen die we in ons dagelijks leven geacht worden te doen is een extrinsieke vorm van motivatie nodig: ik ga naar mijn werk niet omdat ik dat nu wil maar omdat ik een contract ben aangegaan.

Dat geldt bijvoorbeeld ook voor huiswerk maken. Het is ideaal als kinderen de wereld ontdekken vanuit hun eigen nieuwsgierigheid, maar er staan ook onderwerpen op het lesprogramma die ze misschien minder interessant vinden en die wél belangrijk zijn. Ik zou het niet fijn vinden als Ivan zijn huiswerk alleen maar maakt omdat dat moet (van zijn ouders, van school). Ik hoop dat hij de externe redenen die hij heeft om huiswerk te maken internaliseert, dus het belang ervan gaat leren inzien. En dat hoort voor mij ook bij mijn rol als ouder, om hem daarbij te begeleiden en ook om hem het goede voorbeeld te geven. Als ik dit op eten zou moeten betrekken: ik zou er dus geen problemen mee hebben om tegen een kind zoiets te zeggen als "wat goed dat je je bord hebt opgegeten want dat is heel voedzaam voor je en daar word je een grote jongen van!".

Ik vind het ook onterecht om te denken dat een kind jouw waardes alleen als maatstaf neemt als je die expliciet uitspreekt. Wat ik impliciet laat is net zo belangrijk, mijns inziens. Als ik bijvoorbeeld vaak naar buiten ga om te hardlopen dan zeg ik daarmee: bewegen is goed en gezond! Als ik veel vrienden heb en daar vaak iets mee afspreek dan laat ik zien dat ik sociaal contact belangrijk vind. Enzovoort. Mijn persoonlijke waarden zullen nog lange tijd zijn maatstaf vormen en in zijn puberteit gaat hij daar lekker tegenaan trappen. ;(
Voorleven, daar ben ik het helemaal mee eens dat dat heel belangrijk is. Wij zouden thuis eigenlijk meer moeten sporten en minder achter de computer moeten zitten...

Dat stukje gaat inderdaad niet erg diep in op de school- en puberteitsleeftijd. Maar wat de Gordonmethode probeert te bereiken is dat het kind zijn eigen verantwoordelijkheden neemt ipv dat wij ouders alles voor moeten kauwen en het kind niets doet zonder een opdracht te krijgen, waar een puber dus tegen aan zal schoppen. Want we weten allemaal dat een puber niet gemotiveerd raakt om zijn best te doen voor een schoolvak omdat de docent of ouder dat nou zo graag wil ;) Hij moet zelf in leren zien dat hij alleen verder komt door zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Het is niet zo dat je het kind het allemaal zelf uit laat zoeken, je probeert samen een oplossing voor een probleem te vinden en het is dan de verantwoordelijkheid van beide zijden om die oplossing ook na te leven.
Het lijkt me trouwens wel heel moeilijk om volgens deze methode op te voeden, omdat het conditioneren van kinderen zo ingebakken zit.

Niels wilde na 5 uur niet meer slapen, dus ik ben best wel gaar :O
En op zich vind ik nachtvoedingen niet zo erg, als het er niet heel veel zijn en ik tussendoor iig 3 uur slaap. Meestal val ik wel snel weer in slaap :)

Gisteren hadden we pasta met pesto en tomaat en Niels vond het wederom erg yummie.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:36:08 #263
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84806426
Al die kleintjes met verstoppingen :{
En dan nog de slecht slapende kinders...

Niels, wat goed joh! O+
En dan met die kat :D
Harry graait hier ook met 2 handen in de vacht van Nina en maar schaterlachen

Arme Driekus :{

Die foto's van Lente en Evie O+
De jarige Timo O+
En dan nog dat filmpje van Mette O+
En kijk die mooie jarige Iris O+

Brood eet Harry nog niet dus geen tips wat dat betreft. Over een weekje gaan we aan de banaan :Y)

Ik juich trouwens voor alles wat Harry doet. Ik vind alles even goed en knap, ook de alledaagse dingen :Y
Ik ben heel erg van het positief bekrachtigen, maar trek daarin wel mijn (ons) eigen plan. Soms lees/hoor ik wat en dat past dan ook bij ons dus dan gaan wij het ook zo proberen.

Qua slapen is het hier de laatste tijd bal. Althans wat inslapen betreft. Hier ook gillen en schreeuwen. Maar goed ik leg hem toch in bed, zet het muziekje aan en aai hem zachtjes over de rug tot hij kalmeert. Ik win uiteindelijk toch wel. Alleen sta ik er de ene keer langer dan de andere keer...
pi_84806561
Hij deed nu ook wel extreem zachtjes geloof ik. Het is ook wel vaak zo dat ik de kat moet redden.

Asy zo ging het hier tot kort geleden ook, ik kon hem gewoon in bed troosten door hem te aaien en dan viel hij na een tijdje (of tijd) in slaap. Tot dat hij in een fase kwam waarin hij maar bleef krijsen en helemaal overstuur raakte. Toen duurde het wel een tijdje voor ik er achter kwam dat hij juist niet wilde dat ik bij hem bleef en hem aaide...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84806751
Nijna ook in dit topic gefeliciteerd met je mooie Iris met haar prachtige jurk! Wat staat ie haar mooi zeg enw at is ze een echt dreumesje zo lopend. O+

Twinkly dat heb ik ook bij Esmee gehad. Ik hoorde al die verhalen van mama's die dan bleven om hun kindje gerust te stellen en te aaien en liedjes te zingen. Dus voelde ik me schuldig dat ik dat nooit deed :') Esmee heeft nog nooit zo hard geschreeuwd als toen ik dat deed. Ik was weg en ze sliep binnen 5 minuten :')
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:49:29 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84806895
Hier is het (nog) zo dat als ik het niet doe het huilen/jengelen/gillen overgaat in hysterisch krijsen.

Maar goed, ooit dames, gaat het helemaal goed komen. Ook met onze kinders ;)

op het buurtfeest waren laatst ouders met o.a. een meisje van 2,5 wat nu nog elke nacht minstens 1x wakker werd...
pi_84806906
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:45 schreef Stiemie het volgende:
Nijna ook in dit topic gefeliciteerd met je mooie Iris met haar prachtige jurk! Wat staat ie haar mooi zeg enw at is ze een echt dreumesje zo lopend. O+

Twinkly dat heb ik ook bij Esmee gehad. Ik hoorde al die verhalen van mama's die dan bleven om hun kindje gerust te stellen en te aaien en liedjes te zingen. Dus voelde ik me schuldig dat ik dat nooit deed :') Esmee heeft nog nooit zo hard geschreeuwd als toen ik dat deed. Ik was weg en ze sliep binnen 5 minuten :')
haha, precies dat dus :D Ohhh wat werd hij boos van de Jip en Janneke verhaaltjes en liedjes over stekelvarkentjes :') Hij doet dat 's nachts trouwens een stuk duidelijker, na het voeden wordt hij heel boos en is pas weer rustig als hij in zijn bed ligt. "Leg me in bed, ik wil slapen!!"

quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:49 schreef Asyniur het volgende:
Hier is het (nog) zo dat als ik het niet doe het huilen/jengelen/gillen overgaat in hysterisch krijsen.
herkenbaar :Y
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:52:30 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84807007
Ow het is wel zo (moet ik er even bijzeggen): toen Harry nog veel bij mij sliep (draagdoek/buik) heb ik veel voor hem gezongen. Steeds weer hetzelfde liedje (op een grote paddenstoel) en als ik het nu ga zingen dan kalmeert hij meteen :o
pi_84807010
Ja en dan dwars door dat gillen en hysterisch brullen gewoon verder voorlezen: "en dikkie dik sprong op de stoel en zo op de tafel" Steeds iets harder om er bovenuit te komen :D Gelukkig gaat een heel kort verhaaltje voor het slapen gaan nu goed, maar aaien of sussen, dat is een echte no-go
pi_84807085
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:52 schreef Stiemie het volgende:
Ja en dan dwars door dat gillen en hysterisch brullen gewoon verder voorlezen: "en dikkie dik sprong op de stoel en zo op de tafel" Steeds iets harder om er bovenuit te komen :D
whahaha inderdaad ja :D

Ik zing altijd hetzelfde liedje en hij heeft ook al echt door dat het dan tijd is om te gaan slapen. Hier is het omgekeerd Asy, ik heb dat liedje vroeger nooit voor hem gezongen in de doek, hij viel in slaap van wiebelen, maar nu zing ik het wel als hij in de doek moet gaan slapen en dat werkt :D
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:56:17 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84807127
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:52 schreef Stiemie het volgende:
Ja en dan dwars door dat gillen en hysterisch brullen gewoon verder voorlezen: "en dikkie dik sprong op de stoel en zo op de tafel" Steeds iets harder om er bovenuit te komen :D Gelukkig gaat een heel kort verhaaltje voor het slapen gaan nu goed, maar aaien of sussen, dat is een echte no-go
:D
Dat moet ik dus wel met zingen even doen. Ik begin dan heel hard en hij wordt rustiger en dan ga ik zachtjes zingen...

Zo zie je maar weer: ieder kind zijn eigen ding.
pi_84807186
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:33 schreef Twinkly het volgende:
Tjonge Sorbootje wat een drama weer :'( Ik wou dat ik DE tip had voor jullie.... :*

Gisteren hadden we pasta met pesto en tomaat en Niels vond het wederom erg yummie.
Ik ook :P

En :Y) lekker! Is Niels net zo'n verwend nest als Isabeau? Madame blieft alleen zelfgemaakt verse pesto :')
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:58:23 #273
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84807195
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:55 schreef Twinkly het volgende:

[..]

whahaha inderdaad ja :D

Ik zing altijd hetzelfde liedje en hij heeft ook al echt door dat het dan tijd is om te gaan slapen. Hier is het omgekeerd Asy, ik heb dat liedje vroeger nooit voor hem gezongen in de doek, hij viel in slaap van wiebelen, maar nu zing ik het wel als hij in de doek moet gaan slapen en dat werkt :D
Harry viel ook in slaap van het lopen/wiebelen, maar omdat ik het liedje erbij zong, is dat blijkbaar in zijn hoofd nu geassocieerd met rust/kalmte.
Het enige vervelende is dat ik het me vaak pas te laat realiseer en dus pas vrij laat ga zingen :D
Maar goed, aldoende leert men ;)
pi_84807599
he Asy, ben jij ook alweer hier? Wat goed... gaat snel die tijd. Harry alwer (bijna) een half jaar *O*
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:17:14 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84807684
Vanmorgen de 11 maanden afspraak op het CB gehad.
Ons bolleke doet het prima. Groot, maar keurig in verhouding. 79cm en 11,4 kilo.
Prikjes hebben we een maandje uitgesteld ivm werkverplichtingen deze week. :+
Wat korte vraagjes over het eten en mijn antwoorden waren blijkbaar precies goed dus ook daar een 'ga zo door'. Oscar zijn ontwikkeling gaat ook goed, overal staan, lopen langs de tafel, pincetgreep met het kleine propje deed hij ook.

Helemaal O+ en *O* dus. :)
pi_84808079
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:33 schreef Twinkly het volgende:

Poppejans Wolf kan straks ook ineens heel goed zitten, wacht maar af en dan gaan we samen fietsen!! *O* Laten we een keer naar Rhenen gaan, naar de dierentuin! (als onze conditie het toe laat :X anders gaa nwe wel met de bus)

Ja, dat zou me heel erg leuk lijken! *O* midden/eind sept is het soms nog wel lekker weer, dan moet het misschien al wel te doen zijn in de fietsstoel. En ik heb niet bepaald conditie, maar dat stukkie moet wel te doen zijn, desnoods lopend de Grebbeberg op.
En pasta met pesto ga ik ook eens proberen te geven, dat eten we zelf eigenlijk heel vaak.

Gefeliciteerd kleine grote Iris *O* Wat zie je er feestelijk uit

Oscar weer een ok-sticker *O* 11,4 kilo :o kleine beer O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:41:38 #277
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84808372
hey Harry en Asy, leuk dat jullie er ook zijn zeg!!

@lijnloos; heb je nog geoefend met het brood? ben echt benieuwd hoe het gaat!

@Ssserpente; heeft de lactulose al wat effect?? (het kan ook een paar dagen duren hoor :Y )

jeeeujjjj een sticker voor BE en Oscar! *O* *O* *O*

Evie doet dr middagdutje en we wilden vanmiddag nog even naar de dierentuin; maar nu regent het hier keihard ineens, dus dat gaat niet lukken.
Even nadenken wat we wel gaan doen, of dat we dan maar gewoon thuisblijven...
(maja dat doen we al bijna elke dag als ik vrij ben... :@ )

en o ja, slaapritueel; die hebben we hier, alleen doe ik niets leuks of lolligs ;)
Evie krijgt haar papfles, gaan naar boven, Evie in de slaapzak, krijgt tutje, doet dr duim in dr mond, draait op haar zij, en papa en mama geven Evie nog een kusje en verlaten de kamer.
Regelmatig valt ze dan direct in slaap en soms hoor ik tutje nog wat heen en weer vliegen... :Y
pi_84808680
Slaapritueel hier: papfles rond 19.00, nog even spelen en wanneer hij tekenen van moeheid vertoond naar bed.
Schone luier,daarna in slaapzakje.Hij slaapt met speen en zn knuffelgeit-doekje. Muziekdino zetten we aan, dan nog een kusje en loop ik weg. Ik sta er dus nooit bij als hij in slaap valt.
Vaak nog een paar keer heen en weer lopen om speen erin te doen, of even goed leggen want hij ligt in de raarste standen, maar eenmaal in slaap slaapt hij ook hele nacht door tot 6.30

Boekjes kijken doen we ook veel samen, maar nog niet voor het naar bed gaan, maar ga ik zeker mee beginnen als hij ietsje ouder is.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:56:43 #279
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84808817
grappig dat er zoveel verschil in de slaaprituelen zit ...
ik geef Evie juist de fles bij de eerste tekenen van moeheid; en vaak gaat ze dan onder de fles in dr oogjes wrijven en valt ze al half in slaap...dus niet meer spelen erna. En dat werkt juist hier erg goed..
grappig dat alle kindjes zo verschillend reageren :Y
pi_84811935
Wat leuk al die verschillende slaaprituelen. :)

BE wat is Oscar een lekker stevig ventje. Of lijkt dat maar zo? En fijn dat alles helemaal goed was!

En het dametje kan zelf gaan zitten *O*
pi_84812180
Slaapritueel is hier ook pas als ze tekenen van moeheid geeft (kan verschillen van wrijven in ogen, mopperen, hyperactief worden met schreeuwen) richting bed. Dan is het wanneer nodig een schone luier, maar sowieso slaapzak aan en dan het bed in. Slaapknuffel aangeven en nog een kus en dan deur dicht (op een kier, zit een badeend tussen om te voorkomen dat ie dichtklapt) en weglopen, ongeacht of ze nog wakker is of al ligt te dromen. Ze valt van zelf wel in slaap, met of zonder mopperen. En afhankelijk van wanneer ze de vorige fles heeft gehad krijgt ze die nog, en in dat geval geef ik die tussen het aantrekken van slaapzak en in bed leggen gewoon op haar kamertje in de luie stoel.

BJ, nog geen brood geprobeerd, maar als het goed is, is dat vandaag gebeurd voor het eerst eigenlijk. Hoor het straks wel van mijn moeder die nu oppast.
pi_84812488
Wat een mooie foto Stiemie O+

en nog gefeliciteerd met Iris, Nijna *O*

Oscar ook alweer 11 maanden...pff
pi_84812615
OScar goedgekeurd *O*

Stiemie O+

Ons slaapritueeltje: naar boven, pyama aan, flesje drinken, boekje lezen, tanden poetsen en dan het bed in, speen in de mond, Iris kus, pip (knuffeltje) een kus en mevrouw gaat met een lach op haar gezicht lekker liggen :).

Bedankt voor de felicitaties :) :*
Fake it till you make it...
pi_84812679
Slaapritueel van Leah

1. Leah wrijft door oogjes.
2. Mama (of papa) brengt haar naar boven.
3. Mama (of papa) stopt haar in haar slaapzak die al in bed ligt.
4. Leah draait op haar zij, pakt haar pop en duimpje.
5. Leah krijgt nog een kus in haar nek (en moet dan lachen).
6. Mama (of papa) doen deur dicht.

Ik kan trouwens zonder de deur open te doen horen of ze slaapt of niet. Als het stil is slaapt ze en anders hoor ik duimgeluiden (sop sop sop).
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:39:08 #285
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84812702
Zo ik heb net een boek besteld en een telefoon waarmee je kunt mailen/ internetten *) (nu nog uitpluizen :X , ik ben niet zo'n held in die dingen), de tent enzo ligt al in de auto. Waar ik het eerst vooral spannend vond en gewaagd van mezelf, krijg ik er zo langzamerhand gewoon heel erg veel zin in *O* . Er komt veel bezoek, enne ik weet het niet, ik denk dat we ons wel vermaken daaro O+ .

Dan nu nog drie dagen elke dag een beetje inpakken en voorbereiden en dan zaterdag hoppakee, wegwezen :Y .
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:58:44 #286
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84813429
Ik hoor door de babyfoon aan de adem of ze wakker zijn :D . Daarbij gaat mijn dochter bijna altijd kletsen en zingen als ze wakker is en mijn zoon doet dat ook vaak (oké, een soort van kletsen dan :P ) .
pi_84813673
Ik gebruik overdag geen babyfoon.

Lekker, vakantie. Veel plezier alvast! Het weer wordt ook weer wat beter, toch? In ieder geval minder kans op regen en wat warmer.

[ Bericht 17% gewijzigd door lily op 03-08-2010 15:08:11 (spelfout) ]
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:06:37 #288
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84813730
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:05 schreef lily het volgende:
Ik gebruik overdag geen babyfoon.

Lekker, vakantie. Vele plezier alvast!
Thanks :* . Als ik mijn telefoon tegen die tijd snap, kom ik vast wel eevn melden hoe het is daaro :P .

En hier staan die dingen 24/7 aan :D .
pi_84813905
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:06 schreef Groofsken het volgende:
En hier staan die dingen 24/7 aan :D .
Ik heb ze nooit gehad en gebruik er nu voor het eerst eentje omdat we nu een verdieping hoger liggen dan de kinderen. Maar dan ook alleen 's nachts.
Eigenlijk is het helemaal niet nodig want ik hoor haar nooit alleen een beetje gemekker iedere ochtend om 5.30/6.00 want dan krijgt ze haar eerste voeding weer.
Maar dat is vaste prik daar heb ik eigenlijk geen babyfoon voor nodig...

Maar goed; ik had het ding gekregen anders had ik er, denk ik, niet eens een gekocht.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:13:00 #290
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84813967
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:10 schreef lily het volgende:

[..]

Ik heb ze nooit gehad en gebruik er nu voor het eerst eentje omdat we nu een verdieping hoger liggen dan de kinderen. Maar dan ook alleen 's nachts.
Eigenlijk is het helemaal niet nodig want ik hoor haar nooit alleen een beetje gemekker iedere ochtend om 5.30/6.00 want dan krijgt ze haar eerste voeding weer.
Maar dat is vaste prik daar heb ik eigenlijk geen babyfoon voor nodig...

Maar goed; ik had het ding gekregen anders had ik er geen gekocht.
's nachts hoor ik ze gewoon ademen door de dunne wandjes heen (wij liggen op drie kamertjes op de eerste verdieping, zeer knus, vlak bij elkaar :P ). Maar overdag zou ik ze van beneden niet snel horen denk ik. zeker niet als ik met de ander in de tuin ben ofzo.

Ik kan echt niet meer zonder, juist overdag niet.
pi_84814044
mwah

ik heb ze nooit gemist (die apparaten)

Ik vraag wel eens aan een van de kinderen als we in de tuin zijn; ga eens luisteren of je Leah hoort :+
is goed genoeg
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:17:36 #292
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84814121
Fijn toch, dat je daar zo relaxt in bent. ^O^

Ik wil trouwens net als jij, over een jaar of 4 à 5 een nakomertje. En dat ik dan tegen S of R zeg "Ga eens luisteren of je Bobbie hoort" O+
pi_84814250
Hahaha

ja, best handig, oudere kinderen en een baby :Y
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:22:36 #294
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84814366
S helpt nu zelfs al vaak. Luiers weggooien, doekjes aangeven, speeltje pakken,...

Ik ga haar maar eens wakker maken. Jezus zeg, die slaapt echt een gat in de dag.

:W
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:25:12 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84814477
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:19 schreef Stiemie het volgende:
Wat leuk al die verschillende slaaprituelen. :)

BE wat is Oscar een lekker stevig ventje. Of lijkt dat maar zo? En fijn dat alles helemaal goed was!

En het dametje kan zelf gaan zitten *O*
[ afbeelding ]
Wat een mooi meiske is het toch! O+

Oscar is niet per se stevig, hij is helemaal in verhouding, maar wel groter en zwaarder dan gemiddeld zeg maar. Hij zit net boven het lijntje van het bovenste kwart.

Oh Groofsken, een nakomertje! O+ Jij lucky jij dat je dat helemaal zelf kan beslissen! O+
Niet rot bedoeld hoor, ik snap dat het niet alleen maar rozengeur is, maar wat dit soort dingen betreft...
pi_84814680
Iris is 1!!! Hieperdepiep! hoera!! Wat ben je mooi meisje! en heb je mooie kado's gekregen?

Incantrix, ik ben zo benieuwd hoe het bij jullie gegaan in vannacht. En hoe het fietsen was natuurlijk!

BE, fijn dat alles goed was met Oscar. Grote vent al! gewoon 4cm langer als Lars!
Hoe gaat het eigenlijk met zijn hoofdje?
Heeft hij de helm nog op?

Sorbo, wat heerlijk joh dat ze zo intens reageert als ze je weer ziet! Heerlijk moment ook, als je haar dan ophaalt van het kdv en ze is zo blij om je te zien!

Lars heeft gister de prikken gehad, maar net als de vorige keren, helemaal geen last van! *O*
Zelfs zijn beentjes zijn niet hard geworden dit keer...(ben wel meteen als een gek gaan smeren met srl-gelei rondom de prikplekken) Zo fijn!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84814817
Wat fijn zeg dat Lars helemaal geen last van zijn prikken heeft/1

BE een lekker groot ventje dus O+
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:45:37 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84815309
Hoofdje gaat goed Karin. :Y Lief dat je het vraagt.
We hebben vanmorgen een meting gehad met de fysio en als je naar de omtrek daarvan kijkt, maar dat wisten we eig. al, ziet het er prima uit. Ik ben benieuwd naar de waardes, maar die moest ze nog even doorrekenen.
Hij heeft de helm nog wel, tot eind deze maand, maar ik ben wel aan het aftellen hoor. Hij is zo leuk zonder helm. ;) Met ook wel hoor, daar niet van, maar toch... :+
pi_84815488
Oh wat is dat dan snel gegaan zeg! En wat fijn dat het er zo goed uitziet. Weet je meteen waarvoor je het gedaan hebt!
pi_84815526
Da's zeker snel gegaan, Be!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')