HOERAAA voor de 1-jarige Iris!!!!
![]()
Wat heb je een mooie echte verjaardagsjurk aan meis!
Wow Evie wat ga je hard meid!! Haha ik heb nog steeds in mijn hoofd dat ze heel klein is BJ, maar ze is al groot en kan al heel veel! Ik vind het zo grappig dat je aan de foto's van haar kan zien dat ze meisjesachtige bewegingen maakt

Wat een leuk filmpje van Mette! Niels vond haar ook heel leuk

En hij deelt haar liefde voor de afstandsbediening.
Tjonge Sorbootje wat een drama weer

Ik wou dat ik DE tip had voor jullie....
Icantrix wat rot dat hij nou alweer niet wilde slapen. Jullie oplossing klinkt heel goed, alles heel rustig doen enzo 's avonds. Ik herken het wel een beetje, als mijn lief thuis komt gaat hij ook enthousiast spelen met Niels en da nis hij heel moe als hij moet eten en naar bed moet waardoor hij hyperhyperhyperdepieper wordt.
Ik hoop echt dat het werkt
En laten huilen als hij boos huilt is mijns inziens heel iets anders dan laten huilen van verdriet! Niels moppert ook vaak genoeg als ik hem in bed gelegd heb en ik loop weg. Maar dan hoor ik aan hoe hij huilt dat hij boos is maar wel snel in slaap valt en dan moet ik hem ook echt laten want anders raakt hij compleet overstuur en slaapt juist niet.
En fietsen

dat is zoooo leuk!!
Poppejans Wolf kan straks ook ineens heel goed zitten, wacht maar af en dan gaan we samen fietsen!!

Laten we een keer naar Rhenen gaan, naar de dierentuin! (als onze conditie het toe laat

anders gaa nwe wel met de bus)
Het lijkt me erg onhandig om oogdruppels aan een baby/ klein kind te moeten geven idd Mefke

Het zat vast overal behalve in zijn ogen? Ik hoop dat hij snel weer beter is
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:08 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Wat ik jammer vind aan dit soort stukken is dat
er geen onderscheid wordt gemaakt naar verschillende typen motivatie intrinsieke motivatie zaligmakend wordt bevonden. Er zijn maar weinig dingen waar we ons intrinsiek toe gemotiveerd voelen. Voor veel dingen die we in ons dagelijks leven geacht worden te doen is een extrinsieke vorm van motivatie nodig: ik ga naar mijn werk niet omdat ik dat nu wil maar omdat ik een contract ben aangegaan.
Dat geldt bijvoorbeeld ook voor huiswerk maken. Het is ideaal als kinderen de wereld ontdekken vanuit hun eigen nieuwsgierigheid, maar er staan ook onderwerpen op het lesprogramma die ze misschien minder interessant vinden en die wél belangrijk zijn. Ik zou het niet fijn vinden als Ivan zijn huiswerk alleen maar maakt omdat dat moet (van zijn ouders, van school). Ik hoop dat hij de externe redenen die hij heeft om huiswerk te maken internaliseert, dus het belang ervan gaat leren inzien. En dat hoort voor mij ook bij mijn rol als ouder, om hem daarbij te begeleiden en ook om hem het goede voorbeeld te geven. Als ik dit op eten zou moeten betrekken: ik zou er dus geen problemen mee hebben om tegen een kind zoiets te zeggen als "wat goed dat je je bord hebt opgegeten want dat is heel voedzaam voor je en daar word je een grote jongen van!".
Ik vind het ook onterecht om te denken dat een kind jouw waardes alleen als maatstaf neemt als je die expliciet uitspreekt. Wat ik impliciet laat is net zo belangrijk, mijns inziens. Als ik bijvoorbeeld vaak naar buiten ga om te hardlopen dan zeg ik daarmee: bewegen is goed en gezond! Als ik veel vrienden heb en daar vaak iets mee afspreek dan laat ik zien dat ik sociaal contact belangrijk vind. Enzovoort. Mijn persoonlijke waarden zullen nog lange tijd zijn maatstaf vormen en in zijn puberteit gaat hij daar lekker tegenaan trappen.
Voorleven, daar ben ik het helemaal mee eens dat dat heel belangrijk is. Wij zouden thuis eigenlijk meer moeten sporten en minder achter de computer moeten zitten...
Dat stukje gaat inderdaad niet erg diep in op de school- en puberteitsleeftijd. Maar wat de Gordonmethode probeert te bereiken is dat het kind zijn eigen verantwoordelijkheden neemt ipv dat wij ouders alles voor moeten kauwen en het kind niets doet zonder een opdracht te krijgen, waar een puber dus tegen aan zal schoppen. Want we weten allemaal dat een puber niet gemotiveerd raakt om zijn best te doen voor een schoolvak omdat de docent of ouder dat nou zo graag wil

Hij moet zelf in leren zien dat hij alleen verder komt door zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Het is niet zo dat je het kind het allemaal zelf uit laat zoeken, je probeert samen een oplossing voor een probleem te vinden en het is dan de verantwoordelijkheid van beide zijden om die oplossing ook na te leven.
Het lijkt me trouwens wel heel moeilijk om volgens deze methode op te voeden, omdat het conditioneren van kinderen zo ingebakken zit.
Niels wilde na 5 uur niet meer slapen, dus ik ben best wel gaar

En op zich vind ik nachtvoedingen niet zo erg, als het er niet heel veel zijn en ik tussendoor iig 3 uur slaap. Meestal val ik wel snel weer in slaap
Gisteren hadden we pasta met pesto en tomaat en Niels vond het wederom erg yummie.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>