abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84770954
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:47 schreef Twinkly het volgende:
Maar wat wil je bereiken. Dat je kind gaat eten omdat het dan jouw goedkeuring krijgt (en misschien niet eens honger heeft) of omdat het honger heeft en het van het eten geniet? Je kan ook positief reageren wanneer het kind lekker aan het eten is door te zeggen "je vindt het lekker he? hmmm :9"

Hier nog een duidelijk stukje leesvoer over belonen ;)
Ik denk dat ik het zelf automatisch wel ongeveer zo zou formuleren. Ik zeg vaak zoiets als: "Mmm wat zit je lekker te smikkelen".
pi_84770974
Ik vind smikkelen gewoon zo'n lief woord O+
pi_84771397
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:47 schreef Twinkly het volgende:
Hier nog een duidelijk stukje leesvoer over belonen ;)
Wat ik jammer vind aan dit soort stukken is dat er geen onderscheid wordt gemaakt naar verschillende typen motivatie intrinsieke motivatie zaligmakend wordt bevonden. Er zijn maar weinig dingen waar we ons intrinsiek toe gemotiveerd voelen. Voor veel dingen die we in ons dagelijks leven geacht worden te doen is een extrinsieke vorm van motivatie nodig: ik ga naar mijn werk niet omdat ik dat nu wil maar omdat ik een contract ben aangegaan.

Dat geldt bijvoorbeeld ook voor huiswerk maken. Het is ideaal als kinderen de wereld ontdekken vanuit hun eigen nieuwsgierigheid, maar er staan ook onderwerpen op het lesprogramma die ze misschien minder interessant vinden en die wél belangrijk zijn. Ik zou het niet fijn vinden als Ivan zijn huiswerk alleen maar maakt omdat dat moet (van zijn ouders, van school). Ik hoop dat hij de externe redenen die hij heeft om huiswerk te maken internaliseert, dus het belang ervan gaat leren inzien. En dat hoort voor mij ook bij mijn rol als ouder, om hem daarbij te begeleiden en ook om hem het goede voorbeeld te geven. Als ik dit op eten zou moeten betrekken: ik zou er dus geen problemen mee hebben om tegen een kind zoiets te zeggen als "wat goed dat je je bord hebt opgegeten want dat is heel voedzaam voor je en daar word je een grote jongen van!".

Ik vind het ook onterecht om te denken dat een kind jouw waardes alleen als maatstaf neemt als je die expliciet uitspreekt. Wat ik impliciet laat is net zo belangrijk, mijns inziens. Als ik bijvoorbeeld vaak naar buiten ga om te hardlopen dan zeg ik daarmee: bewegen is goed en gezond! Als ik veel vrienden heb en daar vaak iets mee afspreek dan laat ik zien dat ik sociaal contact belangrijk vind. Enzovoort. Mijn persoonlijke waarden zullen nog lange tijd zijn maatstaf vormen en in zijn puberteit gaat hij daar lekker tegenaan trappen. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 02-08-2010 14:17:29 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84771579
Ik vind je laatste alinea érg raak Claudia. Júist door wat je doet laat je zien wat belangrijk voor je is. Ik kan natuurlijk wel vreselijk hameren op goede voeding tegenover mijn kind, maar als ik vervolgens elke avond friet eet met een slagroompunt toe...tsja...

Vind het overigens wel vrij ver gaan dat je Ivan serviesgoed laat opeten :{w
pi_84772044
Dit vind ik trouwens een ontzettend goede opmerking: "Het is daarom juist belangrijk om te investeren in een goede vertrouwensband, waardoor zij jouw mening als waardevol beschouwen."
pi_84772108
Ik las hem ook net; Dat is zo ongelooflijk waardevol, als je dat weet te bereiken.
pi_84772157
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:12 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind je laatste alinea érg raak Claudia. Júist door wat je doet laat je zien wat belangrijk voor je is. Ik kan natuurlijk wel vreselijk hameren op goede voeding tegenover mijn kind, maar als ik vervolgens elke avond friet eet met een slagroompunt toe...tsja...
Dat is ook de reden dat ik het had over ons computergedrag. Ik wil niet dat Ivan een computerjunk wordt die geen leven buiten zijn kamertje om heeft.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:28:00 #208
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84772274
Ik vind het zelf altijd heel moeilijk te duiden op welke ideeën ik mijn opvoedmethodes baseer. Behalve als puntje bij paaltje komt, dan kan ik ineens heel goed uitleggen waarom ik er toch achtersta.

Ik zou mijn manier denk ik duiden met 'onbewust bewust'.

Zijn er ook mensen die dat herkennen?

Die informatiehonger waar Claudia het over heeft, ken ik niet zo. Ik heb vier studies gedaan, maar ben alles voor mijn gevoel allang weer vergeten, eet 'gewoon gezond' (vers en gevariëerd :+ ) zonder precies te weten wat gezond is en wat niet, doe dingen waar ik over gehoord/gelezen heb zonder te hebben onthouden van wie/waar het kwam, enz enz...
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:46:57 #209
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84775305
Ik ben oude topics aan het doorspitten naar tekstjes voor bij Thomas' 1-jaar-oud fotoalbum. Kom ik deze tegen:
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 06:47 schreef leonieke het volgende:
Ca.ra gefeliciteerd met jullie zoon en jullie hebben er echt een héél mooie naam uitgekozen :Y
Toentertijd was dat natuurlijk een heeeel gewone opmerking, maar achteraf gezien... :D
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:01:20 #210
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84778249
haha idd Ca.ra :Y

en over normen en waarden en opvoeding.. ik wil ook niet dat Evie als ze iets groter is de hele dag tv kijkt, maar het komt er wel op neer dat de tv hier veeeeeel teveel aanstaat :@ dus straks vindt ze dat normaal....

en kijk dan mijn kleine meisje wordt groot :+ , Evie kan al een poosje heel goed staan als ik dr neerzet;
ook zonder steun blijft ze een poosje staan...(vooral als ze iets van tafel kan pakken ;))

:D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_84782911
Wat goed van Evie, BJ! Wat lijken ze dan ineens een stuk groter, he?

Check this out!

pi_84783367
Ssserpente, tjemig! Over groot worden gesproken...doe es niet zo eng, dat is toch ook geen baby meer.

BJ, moet jouw box niet omlaag? Ik vind het er maar eng uit zien zo.

Oh eten...soms kan ik het gewoon echt niet hebben dat ie geen zin heeft en soms maakt het me allemaal niks uit. Waar ik wel achter ben is dat meneer gewoon liever iets zuurs heeft dan iets zoets. Yoghurt is favoriet, banaan wil ook, groenten de ene keer beter dan de andere. Ik laat het maar een beetje gebeuren.

Driekus is nog steeds ziekjes. Vlekjes, snotogen, snothoofd, zeehondenblafje, lichte koorts en vrolijk dat ie er onder blijft, ik snap er niets van.En ik had vandaag een enorm O+ moment. Ik kwam thuis, Driekus racet op zijn knietjes naar me toen, dwars door de kamer. Dus ik op mijn hurken, hij trekt zich op en slaat gewoon zijn armpjes om me heen. En dan onder heel lief gemompel...oeoeoe...ik ben mama *;
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_84783406
O en is mijn Driekus nou zo groot of is het verschil tussen meiden en jongens op deze leeftijd al groot? Driekus is iets van 10,1 kg en zit rond de 75 cm.
pi_84783434
En helemaal vergeten: Emma, welkom! Lief mooi sterk meisje. En wat ben je al hard gegroeid, ongelofelijk als je die foto's ziet.
pi_84783601
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:27 schreef mefke79 het volgende:
O en is mijn Driekus nou zo groot of is het verschil tussen meiden en jongens op deze leeftijd al groot? Driekus is iets van 10,1 kg en zit rond de 75 cm.
Volgens mij is dat verschil er vaak al wel tussen jongens en meisjes nu :Y
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84784275
Driekus nog steeds ziek, nou ja als het inderdaad de waterpokken zijn is dat natuurlijk niet heel snel over. Maar gelukkig lijkt hij er verder nog weinig last van te hebben... en wat lief O+

BJ :o wat gaat Evie weer rap! Zo cool dat ze al zo goed kan staan...
Lente ook al aan het staan los! En zo lekker vrolijk en trots ook op de foto... O+

Even een kort vraagje, ik probeer een "schemaatje" in elkaar te draaien, vanaf morgen gaan onze ouders afwisselend de dinsdagmiddag oppassen op Minke en ik wil dan het liefst een handig schema zodat ze kunnen zien wat/hoe/hoelaat... en dan meteen ook een poging doen om die ene fles eraf te krijgen. Is dit wat dan? Klinkt mij wel ok ind e oren, en gezien vandaag (weer afstevend op 4 flessen) zou dat moeten lukken denk ik.

Richtlijn Werkelijk Wat Extra
Tussen 7 en 8 Flesje 180/6
Rond 9.30 uur Fruithapje
Slaapje Zolang als het duurt
Rond 12 uur Flesje 180/6
Tussendoortje Rijstwafel/liga/soepstengel/boterham
Slaapje Zolang als het duurt
Rond 16:30 uur Flesje 180/6
Rond 17:30 uur Groentehap
Rond 18:30 uur Yoghurt Klein bakje (ong. 150 ml)
Tussen 19 en 20 uur Slapen
Rond 21:30 Flesje 210/7 + Rijstebloem

Op of aanmerking en ook tips zijn welkom!
pi_84784311
Wat knap van Evie en Lente! Maf gezicht inderdaad, dat staan, hè? Ivan heeft proportioneel een veel te groot hoofd en dat valt dan extra op. Ik moet er erg om lachen als hij staat want dan ziet zijn grote hoofd er nog maffer uit.

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:27 schreef mefke79 het volgende:
Er bestaat toch ook meteen al een andere groeicurve voor jongens en meisjes? Ivan is 1,5 maand jonger en zit nu op een iets lager gewicht (9500) en is iets korter (73 cm). Waarschijnlijk zit jouw zoon zo rond net iets boven de gemiddelde lijn qua lengte? Hij lijkt me nu in ieder geval niet meer heel lang in verhouding tot zijn gewicht, of wel? 10,1 kg zou wel best zwaar zijn, of zie ik dat verkeerd?

[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 02-08-2010 19:57:50 ]
pi_84784383
Pfff het is weer feest... Ze is bek- en bekaf, maar slapen? Nee hoor, daar begint ze niet aan. Ze wil zich er gewoon niet aan overgeven.
pi_84784460
Lijnloos, wat ze bij mij van het cb aanraden was om 12 uur eerst de boterham doen en daarna pas de fles. Ze eten de boterham dan wat beter. Toen ik op 4 flessen zat deed ik die fles er direct achteraan, nu met drie flessen zit er ongeveer een uur tussen.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_84784581
Lente! Jeetje grote dame.... :o (damn ik blijf het weer zeggen, mijn dametje kruipt nog niet eens wat een verschil toch per kindje). En Evi! jeetje wat hebben jullie toch rappe kindjes allemaal

Sorboo, hebben jullie een druk programma gehad vandaag? Dat ze daar nog erg mee bezig is?

[ Bericht 8% gewijzigd door sproet-je op 02-08-2010 20:12:41 ]
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_84784687
Nee ze heeft een uitermate relaxed programma achter de rug.

Maar goed, ze slaapt nu dankzij mijn lief en zijn rustgevende stem (op de arm door de slaapkamer liedjes neuriën), hopelijk houdt ze het vol.
pi_84784838
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:50 schreef Sorbootje het volgende:
Pfff het is weer feest... Ze is bek- en bekaf, maar slapen? Nee hoor, daar begint ze niet aan. Ze wil zich er gewoon niet aan overgeven.
Oh, wat ellendig. Vervelend is dat, als ze iets niet willen wat juist ontzettend goed is voor ze. Fijn dat ze nu slaapt!
pi_84784964
Fijn dat ze nu slaapt!

Ik had dat vanmiddag ook met Esmee. Die is vanaf 12 uur tot daarnet opgeweest :( Gelukkig werd ze niet vervelend, maar ik wilde graag dat ze in de wagen buiten ging slapen. Dat is anders echt geen probleem. Maar nu waren alle toeristen allemaal veeeeel leuker. Echt hoeveel mensen ik vandaag boven die wagen heb zien hangen :D Blond met blauwe ogen scoort vooral bij Japanners en Italianen heb ik gemerkt :D
pi_84785086
Donkerblond met bruine ogen scoort ook erg goed bij Italianen weet ik sinds een paar weken. ;)

Isabeau heeft ook weinig geslapen. Ik heb het idee dat ze het beste slaapt 's avonds als ze wel genoeg heeft geslapen overdag, maar niet tot laat, uiterlijk tot een uur of vier.
pi_84785128
Ivan is vandaag wakker geweest bij zijn opa en oma vanaf 3 uur. Slapen wilde hij niet, ook niet toen oma met hem over een weg met klinkers reed. Twee keer kort slapen is véél te weinig voor hem. Maarja, hij zal er wel veel indrukken opdoen die hij niet wil missen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:07:16 #226
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84785146
Oh BJ en Serpente, ik heb in het verkeerde topic gereageerd op jullie (los)staande meisjes :D . Maar wat knap zeg ^O^ .
pi_84785646
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:48 schreef Claudia_x het volgende:
Er bestaat toch ook meteen al een andere groeicurve voor jongens en meisjes? Ivan is 1,5 maand jonger en zit nu op een iets lager gewicht (9500) en is iets korter (73 cm). Waarschijnlijk zit jouw zoon zo rond net iets boven de gemiddelde lijn qua lengte? Hij lijkt me nu in ieder geval niet meer heel lang in verhouding tot zijn gewicht, of wel? 10,1 kg zou wel best zwaar zijn, of zie ik dat verkeerd?
Ik kan hier alleen vergelijken met die curve van groeiop, dus ik zie geen aparte meiden en jongens curve. Hij zit op deze curve helemaal bovenaan met lengte en voor gewicht is ie aan het afbuigen. Spekjes heeft ie eigenlijk niet en ook nooit gehad. Ik had op deze leeftijd hamsterwangen om u tegen te zeggen, maar ook dat heeft ie niet. Ik was rond Driekus zijn leeftijd maar 70 cm en woog 7,6 kilo. Dat is gewoon dik 2,5 kilo minder!
pi_84785861
Volgen mij hanteert het consultatiebureau twee verschillende curven, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Ik had net niet helemaal goed gekeken in de curve van borstvoeding.com. Volgens mij zit Driekus met zijn lengte ietsje boven het gemiddelde en met zijn gewicht wat verder boven het gemiddelde (maar hij is ook niet ontzettend zwaar).
pi_84786676
Helaas, een half uurtje vond ze meer dan genoeg.
pi_84786765
:'( sorbo..shit. Dat is wel erg kort.
Oogdruppels en een kind van 10 maanden zijn ook geen goede combi komen wij net achter..
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:55:13 #231
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84787110
@Mefke; klopt de box moet nog omlaag; ledikantje hebben we al wel een poosje omlaag hoor, en Evie is nooit alleen in de kamer, of alleen in de box, maar thanx 4 reminding me, zal het van de week eens even doen.. :Y

en jeeeeej Lente; dat is pas echt staan-staan, wat super joh! *O*

@lijnloos; misschien heb je iets aan Evie dr schema?

9:00 opstaan, BV
11:00 fruit en brood
11:30 slapen
13:30-14 opstaan, BV
15:00 fruit/ brood oid
16:30-17 BV
17:00 slapen
18:30-19:00 opstaan, groentehap/ yoghurt
20:00-20:30 papfles
(de bv van 16:30 is meestal maar een klein beetje om lekker loom te worden)

ahhh Sorboo; wil je meisje weer niet slapen??? succes :*
:*
pi_84787323
Sorbo ;( :*

Mefke kijk anders even op de site van het TNO, daar staan de curves die het CB zelf gebruikt en die zijn wel specifiek voor jongens en/of meisjes. Een linkje naar die curves staan ook op de site van groeiop.

Amélie is nu dus 73 cm (wel ruim gemeten hoor, het kwam eerder op 72 maar och :P), ze zit daarmee een stukje onder de gemiddelde-lijn, met haar gewicht zit ze op de gem.lijn voor ruim 11 maanden maar ik weet dus niet of het een aparte meisjescurve is (lijkt me wel.)

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:51 schreef Ca.ra het volgende:

*knip*
Ik heb zijn pinda-bloed te veel verdund denk ik ;)
Wacht maar, straks eet ie met smaak jóuw rendang van je bord en zit jij droge rijst te eten ;(

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:12 schreef Sorbootje het volgende:

Vind het overigens wel vrij ver gaan dat je Ivan serviesgoed laat opeten :{w
:D

ik was met mn moeder een paar jaar geleden in Marrakech en daar serveren ze broodjes op zn Frans zeg maar als ontbijt enerzijds en anderzijds een soort Marokkaans ontbijt van mierzoete pannenkoekjes met honing en een of andere sponscake ofzo. Errug lekker :9
maar toen ik mn ontbijt op had zat mn moeder helemaal te glimmen :D ik --> :? zij --> :7 ik heb je goed opgevoed! je eet netjes eerst je broodje met gezond en pas daarna de zoetigheid

_O-
ik moest er zo om lachen :D want als ik eraan terugdenk moesten wij inderdaad vroeger eerst onze gezonde dingen eten voordat we het niet-gezonde mochten. Dus eerst je bammetje ham of kaas zeg maar en daarna pas die met chocopasta, dat idee.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84787364
oh en dat wilde ik ook nog zeggen! ik vergeet altijd van alles :')

Lente en Evie wat knap!!
Wat zijn ze in een klap supergroot dan ineens hè?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84787372
Mefke, wij zijn vandaag naar het CB geweest, Lars weegt 9915 gram bij 75 cm...en hij kan de gemiddelde lijn van de curve wel hebben uitgevonden zo strak zittie erop bij het CB.

Prik nr 1 was }:|
Prik nr 2 was :'( })

Pepti machtiging is verlengd
En er staan zo veel tanden op doorbreken, de arts vond het nu al zielig, en hamerde er flink op dat we echt wel pcm mochten gebruiken als hij last heeft. We'll see

Lars moet meer drinken, heeft ook harde ontlasting ervan. Tips: scheutje appelsap door het fruit, een keer extra fruit per dag, en door het warm eten een scheutje vloeibare boter, zo uit de fles door het eten.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84787401
Nog niet helemaal bijgelezen, maar toch even snel een reactie! :)

Een speciaal welkom voor Emma en Keshet!! *O* Je meisje alweer een half jaar! En wat was ze klein he, als je de foto's weer ziet!!

Evie en Lente staan allebei, goed zeg!! *O*

En ik zag wat schema's voorbij komen. Het schema van ons is op het moment zo:

7.30 uur: 180+6 kv
10.00 - 10.30 uur: fruithapje
11.30 uur: 180+6 kv
15.30 uur: 180+6 kv
18.00 uur: groentehapje
19.00 / 20.00 uur: 180+6 kv + 1 a 2 schepjes rijstebloem

Ik heb tot nu toe nog geen brood gegeven, op een paar korstjes na, maar wil dit vanaf dit weekend gaan geven. Ze is nu 7 maanden, en ik heb dan 2 weken vrij dus kan mooi even met haar schema aan de slag. Eens kijken hoe dat er dan uit gaat zien. Wellicht dus een fles minder vanaf dan.
pi_84787442
En dan ook vanalles vergeten...

Hoera Amelie, weer goedgekeurd!

Emma een half jaar! Tjonge wat heeft ze al veel beleefd met jullie samen. maar wat een leuk meisje is ze al!!!

BJ.....zoek de baby?
Ssserpente, jouw dame kan er ook wat van...sjonge, echt snel is ze met alles!
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:10:16 #237
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84787841
ik verbaas me er zelf soms ook over hoe vlot Evie met alles is.... ze is eigenlijk echt met alles ondernemend, en soms denk ik wel; blijf nog maar even een klein klein muppie..
*maja dat is ze inmiddels al niet meer*

aan de andere kant geniet ik van al deze ontwikkelingen wel enorm en vind ik de' leeftijd' die ze nu heeft wel zoooo leuk!
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:10:46 #238
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84787871
Oh dan is die van mij echt groot he, 81 cm en 11 kilo.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84787935
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:10 schreef Ca.ra het volgende:
Oh dan is die van mij echt groot he, 81 cm en 11 kilo.
ik zou 'em inkorten :{w
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84788112
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
Volgen mij hanteert het consultatiebureau twee verschillende curven, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Volgens mij ook :Y destijds bij de intake van CB was dat al zo, kwam ze met een formulier waar echt dat mannelijke teken boven stond.
De BV grafiek zit Wolf altijd iets onder de middenlijn, op CB precies er op. Beetje raar want ik dacht juist altijd dat geroepen werd dat bvkindjes juist wat lichter waren (over het algemeen dan he)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:15:10 #241
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84788114
phah, jij bent gewoon sjeloers!
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:24:10 #242
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_84788633
Hallo :)

Lente en Evie O+ O+ Hoe stoer!!

Sorbo, bwuh ;( Zullen we elkaar de hand schudden? Dikke :* meis, ik vind het ook zo enorm balen voor jou dat het niet bij één keer oorlog blijft ;( Als Stef slaapt slaapt hij, alleen om daar te komen moeten we moeite doen. Isabeau maakt er echt een potje van he? :* :* Ik zou je graag helpen, maar hoe? :')

Hiero was het ook weer bal vanavond. Stef slaapt nu wel hoor, maar ook hier niet zonder een feestje vooraf. We hebben wederom maar weer alles op de schop gegooid omdat we toch het gevoel hebben dat het niet werkt zoals we het doen. Zoals dat tandenpoetsen bijvoorbeeld. Hij wordt er zó hysterisch blij van, en dan daarna nog de katten en zijn speeltjes welterusten zeggen.. Vervolgens aan de borst in slaap vallen en wakker worden en gaan krijsen zodra het bed in zicht komt.

We hebben hem vanavond na poging 1 bij ons in de kinderstoel gezet met een soepstengel en zijn zelf gaan eten zonder hem ook maar énige vorm van aandacht te geven. Niet aankijken, niet tegen hem praten, helemaal niks. Alleen heel zachtjes met elkaar praten, verders totale stilte. Vervolgens luier verschonen (mijn kleine liefje had nog even snel zijn luier volgescheten :')), tandjes poetsen in de reeds verduisterde slaapkamer en op bed. Gillen werd het daarna toch wel, maar dit was boos gillen, niet verdrietig, dus we hebben het laten gaan. Een half uurtje duurde het uiteindelijk, maar het is gelukt.

We hebben besloten het toch nog weer een keer gaan proberen met het laten huilen, omdat we het gewoon echt niet meer weten en we zijn eigenlijk toch wel bang dat we te snel toegeven en dat het is zoals de huisarts twee of drie weken terug zei: híj heeft niks te verliezen, dus hij krijst gewoon tot hij uit bed mag. Of het ook echt zo is weet ik niet, maar we hebben in elk geval kunnen constateren dat het probleem 'm puur zit in het niet willen loslaten van de dag/door willen spelen. Overdag slapen lukt ook voor geen meter meer (de score van vandaag: 2x 10 minuten en 1x 20 minuten), overdag is hij bloedchagrijnig van vermoeidheid om vervolgens tegen de avond een opleving te krijgen en superblij en gezellig te gaan spelen, en dan vooral heel druk ook. Per heden dus overdag veel aandacht voor spelen en gezelligheid, dan 's-avonds al het speelgoed weg, Stef in de kinderstoel en geen leuke gezelligheden meer. Heel jammer als je uit je werk komt en je hebt je ventje zo gemist, maar ik weet anders echt niet meer hoe we het moeten doen. Zachtjes/rustigjes spelen kán Stef gewoon niet ofzo ;(

We hebben er trouwens ook alweer een paar nachten achtereen een nachtvoeding opzitten omdat hij verkouden is en 's-nachts hoestbuien krijgt waar een oude vent jaloers op zou zijn :')

[/liefdagboek]

Ehm, ik moet nog heel erg bijlezen, maar ik kan nu eerst mijn fiets uitproberen mét fietsstoeltje erop! *O* *O*

:* :* voor allemaal!

OH!

Ik vergeet bijna Keshet en Emma welkom te heten! Yay, welkom hier meiden! :*
3!
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:31:52 #243
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84789028
ohh Trix wat lijkt me dat moeilijk dat je mannetje niet wil slapen en dus eigenlijk elke dag, hoe fijn deze ook was, eindigt in een huil of schreeuwbui... waar je zelf dus helemaal niets aan kan doen. Kan me voorstellen dat je je machteloos en gefrustreerd gaat voelen op den duur... :*
Ik heb ook geen tips, want volgens mij heb je alles inmiddels al geprobeerd...

ik wil jullie en dat geldt ook voor Sorboo heel erg veel sterkte en succes wensen met het slaappatroon van jullie kleintje... :*
pi_84789126
Leuk
Incantrix! fietsen!! joepie!!
En de laten huilen truc werkt hier ook, dus waarom bij jou niet.
Tis alleen jammer dat ze het huilen vaak zo lang vol houden.... :{
Wie heeft de langste adem....

moeilijk om vol te houden, maar als je ervoor gaat ook doorzetten he!
pi_84789512
Isabeau gaat gewoon rechtop in bed zitten als ik haar even laat huilen.. Tsja, dan val je dus inderdaad niet in slaap. We hebben haar maar weer even naar beneden gehaald (puur zwakte, ik wil niet de héle avond bezig zijn met sussen, wiegen etc...) en ze is as we speak de box aan het restylen.

Trix, ik weet precies hoe je je voelt. En iedere keer probeer je toch maar weer iets anders... wel laten huilen, niet laten huilen, weinig prikkels, veel prikkels... en de ene keer lijkt dit te werken en de ander keer juist dat andere. En juist daardoor kun je er geen pijl op trekken. Heel egoïstisch misschien, maar ik zou ook zo graag even een paar uurtjes alleen met mijn lief hebben aan het eind van de dag. Helemaal nu de vakantie voorbij is.

Nou ja, het komt vast goed
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:15:42 #246
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_84791350
BJ, ja, het is wel echt ellende hoor, als je ziet dat je kind zo moe is maar met een krijsend hoopje kind komt te zitten zodra hij zijn bed ook maar zíet :') Nouja, het is een fase, dat denken we toch wel zeker te weten, nu alleen hopen dat we er vlot doorheen komen enzo, haha ;) Maarehm, da's lief van je, dank je wel :) Geef jij dat kleine meiske van je morgen een dikke knuffel van me? En volgens mij had ik het al wel eens gezegd, maar mán, wat lijkt jouw dochter op jou zeg! Zo cool!

Karin, ja zeg, ik zie er zo naar uit om morgen mijn ventje in dat stoeltje te stoppen O+ Het is nog wel even wennen met op- en afstappen he? Nouja, komt goed enzo. En ja, doorzetten :') Zo lang hij niet verdrietig huilt vind ik het niet eens moeilijk zeg maar, maar soms is hij echt zó zielig aan het huilen dat ik me echt niet voor kan stellen dat het goed is om hem alleen te laten :S Maarja, het voornemen staat, we moeten echt een kant op nu, het gaat echt nergens meer over zo ;(

Sorbo, ik snap jou ook enorm goed :* Het is precies wat je zegt: de hele avond aan de slag zijn met troosten, proberen de hysterie weer in te dammen en te sussen gaat zó tegenstaan.. Zie jij ook de hele dag op tegen de slaapmomenten? Wat jij zegt van Isabeau herken ik ook heel erg: Stef gaat dan zitten, kruipen of staan en ja, dan valt er weinig te slapen he? Vooral als hij dan omvalt of tegen de rand van zijn bed aankruipt, dan is het brullen geblazen en daar begint het dan mee.. Wat je ook doet, elke keer dat je denkt 'Ja! Dít is het!' blijkt dat maar een paar dagen te werken.. Dikke :* voor jou, het komt inderdaad goed. Vast. En tot die tijd, zullen we dan af en toe even bij elkaar uithuilen? :*

Ik ga op bed, lieve mensen.. Ik wil nog zo veel meer, maar ik kijk zo onderhand scheel ;) Sweet dreams all!
3!
pi_84791430
Poehee, wat wordt er toch veel gepost..
Trix en ook Sorboo, ik wil jullie een hele dikke :* geven. Ik heb geen tips, want ik maak wat jullie meemaken maar af en toe mee, niets structueels dus. Maar als het voorkomt kan ik me echt radeloos voelen. Ik hoop gewoon echt heel erg dat er een ommekeer komt, dat Stef en Isabeau echt het plezier van slapen en slapen in je eigen bedje gaan waarderen.
Twinkly, jeetje ontzag voor de nachtvoedingen. En Niels is lekker bezig :) wat gaat dat snel allemaal.

Emmaatje, kleine sterke meid, gefeliciteerd O+
Keshet, ik heb als lurker ontzettend meegeleefd, wat heftig was het allemaal. Ik heb zelfs een traantje gelaten toen ik het fotoverslag toen ze naar huis mocht (ik denk velen van ons) Ook voor jou (en natuurlijk je man/vriend) een dikke :* voor alles wat jullie hebben meegemaakt het afgelopen half jaar. Niet al het begin is even leuk...

Ons soort van schemaatje
Rond 7 uur en soms later gaat wekker Mette
- tussen 7 en half 8 kv 180/6
- rond 10 uur fruit met water
- rond 12 uur brood met water op KDV diksap
- rond 1 uur soms wat later een kv 180/6
- in het geval van 3 flessen krijgt ze rond 5 uur warm eten en yoghurt met beetje diksap
maar momenteel zit ze op 4 flessen en wil ze rond deze tijd echt alleen maar een fles dan krijgt 2 uur daarna warm eteb enzo. en dan nog een late fles tijd daarvan varieert. ook weer 180/6
Ze krijgt ook tussendoortjes zoals crackertje, soepstengel en rijstewafel.

Qua opvoeding, ik ben ook een informatiejunk maar merk dat het wat betreft ouderschap helemaal niet opgaat, wat ik best vreemd vind van mezelf. Wij doen het erg op gevoel en putten uit onze waardes die we beiden van onze eigen opvoeding hebben meegekregen. Ook wij zitten beroepsmatig veel achter de laptop (wij hebben beiden laptops), dit proberen we wel met een gezonde balans te houden. Ik ben zelf opgegroeid in een huis waar de tv altijd aanstond (niemand keek er echt na) en waar 3 computers tot onze beschikking waren (mn vader had als hobbie knutselen met computers). Ik heb altijd de voorkeur gegeven aan buiten spelen en tekenen en knutselen.
Wij vinden dus de gezonde balans in opvoeding het belangrijkst, maar voor de rest hebben we nog niet echt een strijdplan. We zien het wel..

Vandaag heeft vriendlief aan de telefoon gehangen met het KDV. Duizendmaal sorry, onvrede helemaal terecht, ze werken eraan dat het beter gaat worden op de groep. Dat is ook de rede waarom ze Mettes vaste zorgleidster hebben laten gaan (oftewel contract niet verlengd). Ze verzorgde alleen en deed geen moeite om ook het extra's te doen. Daarom nooit naar buiten enz..
Van alle kindjes hangen er foto's aan de muur, wie ze zijn. Van Mette heeft er nooit wat gehangen, ook dit hebben we aangegeven. Ik ging haar ophalen vandaag en er hing een foto, ik moest mn traantjes even inslikken, werd er beetje emo van (ineens kan het wel)
Er is sinds een maandje een nieuwe leidster, die heel lief is, heb even goed met haar gepraat dat ik haar niks verwijt ofzo en dat het ook voor haar raar binnenkomen is. Maar ze heeft goede moed en wil het echt veranderen, hoop voor alle kindjes die nog op de groep komen dat dat ook echt gaat gebeuren. Ik zie het wel weer met iets meer vertrouwen toe de komende 2 maanden totdat ze naar de andere KDV gaat.

Voor de rest is de kleine dame vooral erg heftig, in vrolijkheid en verdriet...
Ik had een filmpje gemaakt maar jammergenoeg is het geluid beetje mislukt. Ze kletst ons de oren van de kop :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 22:23:09 #248
5428 crew  miss_sly
pi_84791737
Sorbo en trix, even een dikke :* voor jullie.
Ik had vannacht voor een enkel keertje een meiske dat maar niet wilde slapen nadat ze om 11 uur wakker was geworden en ben dik 3 uur bezig geweest met troosten, wiegen, voeden, in bed leggen en er weer uit halen en ik moest aan jullie denken. Ik vond dit voor een nachtje al zwaar en moeilijk, wat moet dat voor jullie dan wel zijn?
Ik hoop zo dat Stef en Isabeau binnenkort door deze fase heen zijn en gaan slapen en voor jullie ook weer een meer ontspannen tijd aanbreekt :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84792692
Knappe Evie! Wolf vindt het ook heel leuk als ik hem ergens staand neerzet, die blijft ook zelf staan

Gaaaf, vertel je hoe het fietsen was Incantrix? Of had je nou al eerder met hem gefietst
en een dikke :* voor de slaapperikelen, dacht dat het eventjes een vervelende fase was, maar jeutje wat duurt dit al lang. Heftig en slopend voor hem, maar zeker ook voor jullie

Sorbootje, is ze al weer in slaap gevallen? I hope so, ook een dikke :* pff echt zo zwaar lijkt me dat, ook voor jezelf. Zo enorm brak zijn overdag enzo, of valt dat mee?

Goed dat je al die zaken waar je tegenaan loopt hebt uitgesproken Wickie, en ik zou ook mijn kind willen laten overplaatsen als ik dat allemaal zo lees wat daar voorvalt.Toch eigenlijk wel erg jammer dat ook zoiets kleins als een fotootje neerhangen niet vanzelf gebeurd maar pas nadat je het zelf moet zeggen he..

Wolf zit helaas nog steeds niet mooi rechtop, en ik wil fietsen met hem boehoee :P
pi_84801872
Mogge!

Uiteindelijk sliep ze om half elf. En nee, ik ben niet gebroken overdag, omdat ze 's nacht wel goed slaapt. Da's al een hele verbetering ten opzichte van een poos terug! Alleen die avonden...pfff..

Maar goed, nu snel naar kdv en werk. Tot later!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')